Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Jelmer Oldersma schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:26:
[...]

But... optimalisatie is ver te zoeken met deze game.
Er is juist ontzettend veel gedaan aan optimalisaties afgelopen 3 maand. Over enkele dagen komt er weer een nieuwe patch die het inladen/renderen van grote bases sneller laat verlopen.

Het is ondertussen al mogelijk om met een Athlon 845 + RX470 alle settings op ultra rond de 40-60 fps te draaien. (1080p)

Zelf draai ik alles op de hoogste settings met een rx480 en een 2500k op 4,7ghz met V-Sync en heb nog nooit last van framedrops gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natasja74
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-08-2020
Mijn zoon heeft dit spel vandaag voor de xbox gekocht (had het al voor de PC).
Nu zit er iets vreemds in het opstarten van het spel. Als hij iets wil spawnen en hij heeft nog niet gehak of gepakt dan staat hij op een negatief saldo staat dan bezit : 1690758848 in het rood. Op zich logische dat hij het nodig heeft maar waarom zo'n groot getal? Als hij iets hakt krijgt hij dan ook weer gigantische veel punten bij. Maar het is niet echt overzichtelijk, is dit een glitch? Of een instelling die niet goed staat ( hij is opnieuw begonnen zonder aanpassingen zelfde resultaat. Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Zijn er nog mensen die op een bepaald server spelen? Wij hebben met z'n 3en een metal base in een rustige server. Hier zijn er 2 alpha's die de boel in de gaten houdt, dus je mag niet naast resources je base bouwen en niet zomaar mensen raiden. Er zijn af en toe mensen geweest die bij een cave ingang vrolijk turrets en al hebben gebouwd, maar die gebouwen en de turrets zijn later opgeruimd. Eerst is er fatsoenlijk gevraagd of die ze wou weghalen, maar af en toe heb je van die mensen die lak hebben en dan wordt het gelukkig lekker opgeruimd. :D

Helaas heb ik in SE-dlc andere ervaringen. Wel een server gevonden waar het redelijk rustig is, maar een kerel die we eerst vertrouwden heeft ons gewoon uit de tribe gegooid. En dat nadat we tig beesten hadden getemd... Dus nu wilt een van mijn tribe-member niet meer spelen in SE :+ . Enige reden voor SE was om wyverns naar onze main server te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Natasja74 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:37:
Mijn zoon heeft dit spel vandaag voor de xbox gekocht (had het al voor de PC).
Nu zit er iets vreemds in het opstarten van het spel. Als hij iets wil spawnen en hij heeft nog niet gehak of gepakt dan staat hij op een negatief saldo staat dan bezit : 1690758848 in het rood. Op zich logische dat hij het nodig heeft maar waarom zo'n groot getal? Als hij iets hakt krijgt hij dan ook weer gigantische veel punten bij. Maar het is niet echt overzichtelijk, is dit een glitch? Of een instelling die niet goed staat ( hij is opnieuw begonnen zonder aanpassingen zelfde resultaat. Hoor het graag!
Maar speelt hij dat singleplayer of multiplayer? Want ik heb dat nog nooit gehad. Jij hebt het over iets spawnen dus dan gaat dat al via 'cheatcommando' dus ik weet het niet. Ik heb wel eens een privateserver gehad en dat geprobeerd, maar nooit zoiets tegen gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Ik dacht.. is kijken hoe het spel ervoor staat.

"DirectX12 Mode for Windows 10! Approximate +20% perf "

meer dan... 18 maanden later... nog niet.. zelfde character creation etc..

Wel jammer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Wat ik wel zo jammer vind,is het feit dat servers waar niet veel spelers in zitten gewoon worden gewist ergens in december :'( -O- .
Daar gaat onze hele basis met alle creatures en de vele honderden uren... :X |:( 7(8)7 . Private server willen sommige vrienden niet inzitten, omdat ze PvP willen doen...

Ik zeg dan ook dat ik liever PvP doe in ARK: Survival of the Fittest, dan vind ik het niet zo heel erg. Maar ach wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
Simyager schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:31:
Wat ik wel zo jammer vind,is het feit dat servers waar niet veel spelers in zitten gewoon worden gewist ergens in december :'( -O- .
Daar gaat onze hele basis met alle creatures en de vele honderden uren... :X |:( 7(8)7 . Private server willen sommige vrienden niet inzitten, omdat ze PvP willen doen...

Ik zeg dan ook dat ik liever PvP doe in ARK: Survival of the Fittest, dan vind ik het niet zo heel erg. Maar ach wat vinden jullie ervan?
Kwestie van de save files opvragen en dan zelf hosten en adverteren op internet ? je krijgt altijd wel mensen die erbij komen denk ik.

Al is er in 2 dagen tijd nog niemand bij mij binnen geweest ik heb geduld en wacht het af.

Mochten mensen nog een server zoeken : 185.134.217.214

[ Voor 3% gewijzigd door AjDuLion op 22-11-2016 16:01 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
speelt er niemand dan bij jullie op de server?

anders vraag een chinese server jullie lastig te vallen...
nu dat cros server mogelijk is is onze server veel activeer met alle gevolgen van dien..
er zitten nu chinezen starting players te raiden en wij alpha tribes kunnen niks doen omdat die gasten gewoon 24/7 online zijn en wij op werk zitten.
en de map is zo groot dat je ze niet kan vinden.

pff was er maar een cheat waar je bepaalde mensen via gps kan vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Ja ik moet zeggen dat er wel meer mensen inzitten nu, maar ik weet niet wat wildcard denkt van een volle server? Er zijn soms wel 30-45 man tegelijkertijd online op de server en soms maar een kleine 10-tal.

Wat ik wel heb gezien Is dat een paar leden van alpha tribes andere servers inderdaad platleggen. Ik wacht het even af en als inderdaad de server wordt gewist begin ik wel zelf een server met offline raid protection. Dan gebruik ik desnoods The Vulcano map. Zonder dlc kun je dan in 1 map alles temmen. Is wel een custom map, maar voor 70% zou die af zijn. Ik heb wel de Dlc maar vind het absurd dat ik in meerdere servers moet zijn om alle beesten te hebben.

Edit: Dan gooi ik natuurlijk wel de server open voor iedereen :9, behalve hackers natuurlijk. Met offline raid protection kunnen zelfs de Chinezen niet veel meer doen :+

[ Voor 11% gewijzigd door Simyager op 23-11-2016 09:51 ]

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
Ik speel zelf met de mod tabula rasa, alle SE dino's spawnen gewoon op the center (zelfs de dodowyvern en flying manticore)
Alleen de deathworms zijn nogal glitchy(ze bewegen niet zoveel) alleen er zijn er een stuk meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen?
Mijn zoon heeft vanmiddag "tribe" met een ander. Zo kon hij in de basis van die ander. Hij kon echter niet meer in zijn eigen basis. Dat wilde hij wel dus heeft hij "tribe" uitgezet. Nou kan hij zijn eigen basis nog niet in. Ook niet bij die ander. De basis herkent hem niet meer als eigenaar ofzo.
(Heb er zelf geen verstand van zoals jullie wel kunnen lezen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:28:
Kan iemand mij helpen?
Mijn zoon heeft vanmiddag "tribe" met een ander. Zo kon hij in de basis van die ander. Hij kon echter niet meer in zijn eigen basis. Dat wilde hij wel dus heeft hij "tribe" uitgezet. Nou kan hij zijn eigen basis nog niet in. Ook niet bij die ander. De basis herkent hem niet meer als eigenaar ofzo.
Uw zoon heeft helaas bij het 'lid worden' van de tribe van de ander zijn eigen tribe verlaten. Alle eigendommen van die tribe heeft hij daarbij dan ook afstand van gedaan.

De enige manier om het eigendom weer terug te krijgen is door een beheerder van zijn voormalige tribe opnieuw uitgenodigd te worden om lid te worden van die tribe. Indien er geen leden meer in de andere tribe zitten zal er geen verdere in-game mogelijkheid voor zijn.

Speelt hij op een officiele server ? of op een custom server ?
In het geval van een custom server zou hij kunnen vragen of een serveradmin hem kan helpen. Een groot deel van de custom servers heeft wel wat admins rondhangen die doormiddel van cheats hem eventueel in zijn tribe kunnen terugplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Officiele server. Heeft hij pech. Hoop dat hij nu weet wat er mis ging. Hij zit intussen wel weer bij die ander in de tribe. Bedankt hoor !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Ik weet dat er een aantal maanden geleden nog de mogelijkheid was om een nieuwe tribe te starten met dezelfde tribe naam als voorheen, en dan kon je je spullen weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Sergelwd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:10:
Ik speel zelf met de mod tabula rasa, alle SE dino's spawnen gewoon op the center (zelfs de dodowyvern en flying manticore)
Alleen de deathworms zijn nogal glitchy(ze bewegen niet zoveel) alleen er zijn er een stuk meer van.
Komen dan de nieuwe dino's ook erbij als ze worden gereleased? Anders blijf je je server opnieuw starten namelijk 8)7 |:(
Togt schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:59:
Ik weet dat er een aantal maanden geleden nog de mogelijkheid was om een nieuwe tribe te starten met dezelfde tribe naam als voorheen, en dan kon je je spullen weer gebruiken.
Ik heb dat dus ook een paar maanden geleden geprobeerd maar dat werkte dus echt niet ;) . Jij hebt het vast over een jaar geleden ofzo, maar je kunt altijd nog proberen via de officiële forum van Wildcard. Sommige mensen worden dezelfde dag nog geholpen andere mensen, waaronder ik, duurt het nog wel een week...

Uiteindelijk maar vriendelijk afgezegd, omdat ik een andere server had gevonden met nieuwe vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
Ik zou niet weten waarom niet, ik beheer de server niet maar de dino's van de laatste update liepen er al 1 dag na de release in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Temujin schreef op vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:53:
[...]

Er is juist ontzettend veel gedaan aan optimalisaties afgelopen 3 maand. Over enkele dagen komt er weer een nieuwe patch die het inladen/renderen van grote bases sneller laat verlopen.

Het is ondertussen al mogelijk om met een Athlon 845 + RX470 alle settings op ultra rond de 40-60 fps te draaien. (1080p)

Zelf draai ik alles op de hoogste settings met een rx480 en een 2500k op 4,7ghz met V-Sync en heb nog nooit last van framedrops gehad.
Nou haal ik altijd boven de 30fps op 1080p op Ultra, maar boven de 40fps kom ik zeer zelden en dat met een i5 + GTX 1060 laat staan 60fps (60fps haal ik alleen als ik naar de lucht kijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Mizgala28 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:21:
[...]

Nou haal ik altijd boven de 30fps op 1080p op Ultra, maar boven de 40fps kom ik zeer zelden en dat met een i5 + GTX 1060 laat staan 60fps (60fps haal ik alleen als ik naar de lucht kijk...)
Ach.. Het schommelt ook behoorlijk heen en weer met de patches. Het ging een tijdje flink de lucht in, maar laatste tijd daalt het weer wat. Het blijft natuurlijk ook sterk afhankelijk van het formaat van je base. 2 van onze bases op Official 620 laten mijn FPS van 100+ droppen naar +/- 30. Grote bases hakken flink op de performance in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Misschien een domme vraag maar weet iemand of een desktop i7 beter Is voor ARK dan een i5? Want ik had ergens gelezen dat je bij openbox spellen profijt kon krijgen met een i7 VS i5.

Heeft iemand daar resultaten van of zelf iets getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Temujin schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:32:
[...]

Ach.. Het schommelt ook behoorlijk heen en weer met de patches. Het ging een tijdje flink de lucht in, maar laatste tijd daalt het weer wat. Het blijft natuurlijk ook sterk afhankelijk van het formaat van je base. 2 van onze bases op Official 620 laten mijn FPS van 100+ droppen naar +/- 30. Grote bases hakken flink op de performance in.
De betreffende framerate die ik noem was voordat wij een base hadden, met een base is het iets lager maar nog steeds boven de 30fps.
Simyager schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:38:
Misschien een domme vraag maar weet iemand of een desktop i7 beter Is voor ARK dan een i5? Want ik had ergens gelezen dat je bij openbox spellen profijt kon krijgen met een i7 VS i5.

Heeft iemand daar resultaten van of zelf iets getest?
Een kennis speelde ARK op een GTX 980TI met een i5 en heeft vorige week een upgrade naar een 6700K gedaan met diezelfde GPU, de laad scherm lagt niet (lol) en de spel laadt sneller in maar verder merk hij qua framerate vrij weinig van, volgens hem is deze met gemiddeld 5fps hoger nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Mizgala28 schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:49:
[...]

De betreffende framerate die ik noem was voordat wij een base hadden, met een base is het iets lager maar nog steeds boven de 30fps.
Natuurlijk ook een beetje afhankelijk van de base. Wij hebben op dit moment een paar spots in onze 'front wall' waar FPS naar 4-5 dropt op moment dat je iets wil bijbouwen haha. De game heeft het redelijk moeilijk met grote bases ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Temujin schreef op zondag 4 december 2016 @ 22:36:
[...]

Natuurlijk ook een beetje afhankelijk van de base. Wij hebben op dit moment een paar spots in onze 'front wall' waar FPS naar 4-5 dropt op moment dat je iets wil bijbouwen haha. De game heeft het redelijk moeilijk met grote bases ^^
Zag ik inderdaad bij anderen ook, met grote bases laadt hij traag in.

(onze base is dan piepklein, Ark is gewoon een zware game)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 08:34
Zijn er tribes die rekruteren hier, ik speelde solo op een pvp server. Maar sinds de servers openstaan voor transfers worden alle basissen echt iedere dag gewiped door mensen met unlimited rockets en c4 die komen van andere servers.
Mijn 30x50 metal base met 15 vaults is nu zelfs helemaal verdwenen! Wel jammer want ark is best een leuke game maar valsspelers (duping) zijn echt een groot probleem nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
Bas1978 schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:51:
Zijn er tribes die rekruteren hier, ik speelde solo op een pvp server. Maar sinds de servers openstaan voor transfers worden alle basissen echt iedere dag gewiped door mensen met unlimited rockets en c4 die komen van andere servers.
Mijn 30x50 metal base met 15 vaults is nu zelfs helemaal verdwenen! Wel jammer want ark is best een leuke game maar valsspelers (duping) zijn echt een groot probleem nu.
je bent solo ook welkom op mijn server, staat nog niet open voor transfers en host hem zelf dus :)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bas1978 schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:51:
Hoi hoelang speel je al? wij spelen op een server nog niet gewiped of iets zijn wel wat pogingen gedaan maar alles onder controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
Het is een leuk spel, erg mooi avontuur. Ik heb flinke tijd gespeeld op boosted servers maar de no-lifers worden dan zo sterk dat ik er niet tegen bouwen en repareren kan. Als ze mijn vault opblazen voor 100 wood dan haak ik af.

Tijdje scorched earth gespeeld maar inderdaad, servers gewist, tot twee keer toe.

Ik ben weer terug met clanmaten op een eigen server met password en zonder boost. Erg zwaar want je gaat wel 150 keer dood voordat je beetje goed level hebt. Maar erg leuk omdat de anderen dat ook hebben.
Heb wel de nacht keer 4 want een nacht beetje niksen was te lastig. Verder geen enkele boost.

Gisteren met 2 man een vogel level 1 getemd in 2 uur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
tweakerharrie schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:12:
Het is een leuk spel, erg mooi avontuur. Ik heb flinke tijd gespeeld op boosted servers maar de no-lifers worden dan zo sterk dat ik er niet tegen bouwen en repareren kan. Als ze mijn vault opblazen voor 100 wood dan haak ik af.

Tijdje scorched earth gespeeld maar inderdaad, servers gewist, tot twee keer toe.

Ik ben weer terug met clanmaten op een eigen server met password en zonder boost. Erg zwaar want je gaat wel 150 keer dood voordat je beetje goed level hebt. Maar erg leuk omdat de anderen dat ook hebben.
Heb wel de nacht keer 4 want een nacht beetje niksen was te lastig. Verder geen enkele boost.

Gisteren met 2 man een vogel level 1 getemd in 2 uur..
Nadeel van dit spel is, is dat je er zoveel tijd moet instoppen en het binnen een paar minuten over kan zijn en al het werk verloren. Tenzij je PvE doet ,maar dat is dan ook weer minder leuk.

Voor de casual gamer is dit spel niet echt leuk. Ik ben om die reden ook gestopt.

Het spel heeft nog een lange weg te gaan zie ik al op forums.. wel jammer.. had gehoopt dat er verbetering in zou zitten na 2 jaar, maar zie nog veel issues die hetzelfde zijn gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferio schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:31:
[...]

Nadeel van dit spel is, is dat je er zoveel tijd moet instoppen en het binnen een paar minuten over kan zijn en al het werk verloren. Tenzij je PvE doet ,maar dat is dan ook weer minder leuk.

Voor de casual gamer is dit spel niet echt leuk. Ik ben om die reden ook gestopt.

Het spel heeft nog een lange weg te gaan zie ik al op forums.. wel jammer.. had gehoopt dat er verbetering in zou zitten na 2 jaar, maar zie nog veel issues die hetzelfde zijn gebleven.
Helemaal gelijk voor casual kan het leuk zijn maar zul je nooit lang overleven :D.
Welke issues storen volgens jou nog?

Hoe vaak ik het spel ook vervloekt het speel het nog steeds vanaf dag 1 met daartussen wel pauzes, dat is het handige als je in een grote tribe zit alles blijft doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
Sinds gisteren kan je ark ook op ps4 spelen.
Wel heeft die meer bugs dan de pc versie en weet niet of die al opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleDynamite
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-07 17:14
Ferio schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:31:
[...]

De grote reden waarom ik met vrienden 2 ARK servers draai (TheIsland al sinds oktober 2015). Volledig vanilla, op een paar rates na: 3x tame speed, 2.5x experience, 2,5x harvest. Daarnaast is egg incubation rapper en worden de jongen rapper groot. Op deze manier is het voor werkende mensen toch nog plezant spelen en hangen we niet vast aan de opgelegde regels van officials. Plus: iets door de wereld gebugged? No problem, ik haal het gewoon zelf terug.

Servers staan public, maar zodra we met mensen te maken hebben die hun niet kunnen gedragen vliegen ze er uit.

In het begin hebben we op officials of andere privates gespeeld, je hangt telkens vast aan de wil en wet van iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Weet iemand hoe dat op de ps4 zit? Daar kun je alleen dedicated draaien als je een extra ps4 koopt. Beetje extreem als je het mij vraagt.

Maar is het een game waar je samen met vrienden resources verzameld, een huisje bouwt, uitlogd en vervolgens op een andere server weer alles kwijt bent? Kan iemand zeggen hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Matt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05-2021

Wicked-Matt

Tactical Ops Freak

Heerlijk spelletje! Beetje bouwen, beetje rondlopen op verkenning, dino's tamen, samenwerken of juist niet heerlijk :*) Ik speel altijd onder de Nick "M@tt" en dan meestal tribe "~BushCrafters~" gewone servers gaan me te traag. Ik speel altijd op servers met behoorlijk boosted stats en Annunaki.

mijn specs !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreisWauZ
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-05-2022
Zijn er mensen die deze game op ps4 spelen? Vind het een beetje nutteloos om er een heel nieuw topic aan te wijden maar we zoeken dus nog mensen die willen spelen. Geen clan oid (wel ingame tribe uiteraard) maar gewoon casual in de avonduren en in het weekend wat langer uiteraard. Voeg me vooral toe op psn: KreisWauZstorung

Edit: we zitten gewoon op een public server. Heb helaas geen ps4 en game over om een dedicated te draaien.

[ Voor 14% gewijzigd door kreisWauZ op 10-12-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Zit na te denken om deze spel ook te kopen voor ps4, is het mogelijk om samen met je vrienden een clan te creeeren en dan te vechten tegen anderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• six-shooter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-04 19:44
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:28:
Kan iemand mij helpen?
Vaak zitten er Claim-timers op dingen. Hij heeft bij het verlaten van zijn Eigen tribe afstand gedaan van zijn spullen (die zijn gekoppeld aan de tribe in dit geval).
De server heeft een aflopende claim-timer. Wanneer deze op 0 staat, zijn waarschijnlijk alle spullen en in elk geval dino's van de tribe waarschijnlijk weer te claimen door iedereen (en zo ook uw zoon).
SC4RF4C3 schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:25:
Zit na te denken om deze spel ook te kopen voor ps4, is het mogelijk om samen met je vrienden een clan te creeeren en dan te vechten tegen anderen?
Op de PC-versie is dit mogelijk (clans heten ingame "Tribes"). Je hebt PVE en PVP-servers. Waarbij je op PVP servers tegen anderen kan vechten. Of je een server kan starten vanuit het spel op de PS4, dat weet ik niet eigenlijk.

Zelf draai ik 4 Servers voor PC die je kan vinden, kan jeje gedragen, dan mag je op onze passworded servers:

Six-Shooter - The island - Modded - No Pass
Six-Shooter - The Center - Modded
Freaky - The Center - Vanilla - No Pass
Freaky - Scorched Earth - Modded

[ Voor 30% gewijzigd door six-shooter op 12-12-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• six-shooter
dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door six-shooter op 12-12-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
SC4RF4C3 schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:25:
Daar draait het hele (pvp-gedeelte van) het spel om :) Ben zelf een pve PC speler, maar hier is vast veel info over de ps4 mogelijkheden te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Bedankt heren, samen met 5 andere vrienden voor de ps4 gekocht, begonnen met pve :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Veel plezier! :)

Lees net dat ze de 2x rates nu permanent aanhouden ipv alleen weekends. Als official speler is dat toch wel leuk, doordeweeks werd er weinig meer gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnieWbl schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:55:
Veel plezier! :)

Lees net dat ze de 2x rates nu permanent aanhouden ipv alleen weekends. Als official speler is dat toch wel leuk, doordeweeks werd er weinig meer gedaan..
O dat is wel goed nieuws waar heb je dit gezien/gelezen? 2x is veel beter duurde anders veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:52:
[...]

O dat is wel goed nieuws waar heb je dit gezien/gelezen? 2x is veel beter duurde anders veel te lang.
Inderdaad. De hoeveelheid resources die men farmed word op elke server verdubbeld.
https://survivetheark.com...manent-double-rates-r365/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Temujin schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:36:
[...]
Inderdaad. De hoeveelheid resources die men farmed word op elke server verdubbeld.
https://survivetheark.com...manent-double-rates-r365/
Het zogeheten "evolution event" wordt nu gewoon permanent gemaakt. Naast 2x farming rates bouwt met 2x zo snel experience op en duren tames 2x zo kort (en kosten minder kibble, narcs etc). Als announcement te vinden op hun officiële site en op steam.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:52:
Vond 1x rates nooit zo erg omdat iedereen er mee te maken had, betekende gewoon minder bouwen en meer voorbreiden voor een hoge tame. Het was alleen voor mensen die én op een official wilden spelen én weinig tijd hadden niet zo leuk omdat de hoge tames wel erg veel tijd namen. Hoge rates in het weekend leek een goed idee, maar uiteindelijk werd het dus een beetje zinloos om door de week te gaan spelen..

[ Voor 32% gewijzigd door JohnnieWbl op 13-12-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
van my hoeft het niet perse x2 zeg maar tussen x1 en x2 want nu lijkt het alsof het geen zin heeft om egg farm te maken.
zo is het wel meer pvp sinds het gatheren van mats makkelijker is.

alleen die chinesen en offline raiders nog oplossing blijft over.
laats swamp base verloren omdat die gasten ons net gingen aanvallen toen we offline gingen.(compelte metalen gebouwen neer gehaald + 10 vaults weg)
later ook een gebouw naast ons main maar minder zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnieWbl schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:58:

Vond 1x rates nooit zo erg omdat iedereen er mee te maken had, betekende gewoon minder bouwen en meer voorbreiden voor een hoge tame. Het was alleen voor mensen die én op een official wilden spelen én weinig tijd hadden niet zo leuk omdat de hoge tames wel erg veel tijd namen. Hoge rates in het weekend leek een goed idee, maar uiteindelijk werd het dus een beetje zinloos om door de week te gaan spelen..
De 1 rates maakte het voor nieuwe spelers bijna onmogelijk om iets op te bouwen in vergelijking met de alfa tribes die alles hebben en alleen groter worden. Nu zullen ze tenminste wat sneller groeien en sneller dieren krijgen denk een goede zet. Nadeel is inderdaad nu wel dat wij zoveel meer ook de rest krijgen dat het nog lastig wordt voor ze, maar in ieder geval denk ik dat de beginner meer plezier kan hebben in het spel.

Nog meer mensen last van cross transfer raiders? we hebben heel even een groepje Amerikanen gehad maar verder nog niks bijzonders. Hoor op andere servers veel over Chinezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:15:
De 1 rates maakte het voor nieuwe spelers bijna onmogelijk om iets op te bouwen in vergelijking met de alfa tribes die alles hebben en alleen groter worden. Nu zullen ze tenminste wat sneller groeien en sneller dieren krijgen denk een goede zet. Nadeel is inderdaad nu wel dat wij zoveel meer ook de rest krijgen dat het nog lastig wordt voor ze, maar in ieder geval denk ik dat de beginner meer plezier kan hebben in het spel.
Voor pvp neem ik aan dat het leuker wordt, je kan nu snel over goede dinos beschikken dus daar kun je ook wat meer risico mee nemen.

Dat Cross transferen mogen ze van mij eruit halen (al is dit wel eerlijker tov de eenrichtingsweg die er eerst was). Misschien leuk voor erg grote tribes die nu over een heel stel ARKS zich alpha mogen noemen, of juist op alpha tribes gaan jagen door op te zoeken op welke server ze spelen. Hoor de verhalen over swarms van nieuwe spelers ook, op pve daar niet echt last van maar vind het gewoon vreemd ogen dat er nieuwe maar hoge level spelers binnen notime een grote basis bouwen. Of alle servers bij langs kunnen gaan en scouten voor claimbare dinos. De communicatie van/met zulke tribes is toch minder, vind het altijd leuk om te kijken hoe men zich in de chat gedraagt etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 08:34
Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:15:
[...]

Hoi hoelang speel je al? wij spelen op een server nog niet gewiped of iets zijn wel wat pogingen gedaan maar alles onder controle.
Sorry voor late reactie na een week amper te hebben gearkt en wat andere games getest te hebben, heb ik ark toch weer opgepakt. De grote tribe heeft op de server bijna alle drops geblokt en er zijn er gemiddeld nog maar 4 -5 online dus ben ik maar als een guerrilla overal kleine huisjes aan het bouwen. Is weer eens wat anders dan end-game :) . Ik heb inmiddels 2800 uur ervaring met Ark. (ja teveel vrijetijd)

• raro007
Dat drops blokkeren doen ze zodat mensen niet dingen kunnen importeren.

ons server info.
gisteren 1 grote tribe werd geraid door chinese en verloren so wat alles.
Die stoppen nu ermee wat 4x wipe is wel genoeg voor hun.
Nou wij zijn alpha tribe dus wij gingen ze wel helpen maar het wassen zowat onmogelijk.
Die gasten zijn problemen + 24/7 rockets make is geen probleem.
Het was ook Rain of rockets wat je niks tegen kan doen.

Dus vrees ik voor het ergste voor mijn zwakke gebouw..XD
Ik denk ik plaats een paar golem plaats en overkumber ze zodat ze stenen gooien naar hun om zo hun aanval af te slaan.

Ander optie op ps4 verder gaan kunnen ze ook niet zo makkelijk cheaten.

ow ja since we nu toch kunnen transporteren tussen servers..
ik verkoop galli eiren 40 stuks voor 1700 ingot =)

[ Voor 7% gewijzigd door raro007 op 15-12-2016 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• six-shooter
Mijn server draait alles op super-high level. Je krijgt wel wat sneller resources, maar ALLES is zo'n beetje dodelijk. lvl1000-2000 beestjes spawnen overall. dit hebben we gedaan zodat het altijd moeilijk blijft, en je altijd uitkijkt voor de beestjes die rondlopen. Ook grappig om een 140 raptor een 1500 dodo te lijf te zien gaan :P Wij spelen op al onze servers PVE MUV de open servers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Zijn er hier ook mensen die het puur singleplayer PvE spelen. Twijfel of ik hem op de PS4 wil gaan spelen, maar vraag me af in hoeverre dat als SP leuk is/kan/etc. In elk geval is PvP niks voor mij, met anderen op dezelfde server PvE wel eventueel ...

Als ik SP speel blijft dan alles bestaan als ik uitlog en weer terug kom ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Als je SP speelt dan blijft alles behouden op je eigen PC. In jouw geval zou ik inderdaad eerst overwegen om in een PvE te spelen. Ik zit zelf nu in een PvP(vE) server en daar is het relatief rustig. Er zijn 2 Alpha tribes die de boel enigzinds in de gaten houden. Zelf zijn wij een soort Beta, genoeg arsenaal om aan te vallen en te verdedigen.

Moet wel zeggen dat het niet altijd lukt om vrede te bewaren door Alpha's, aangezien we een keer bijna in oorlog zijn gegaan met die 2 Alpha's. Dit kwam doordat een of andere beginner tribe het leuk vond om onze tribemembers te doden. Wij hadden ze toen gewaarschuwd dus zij stopten ermee. Later gingen ze doodleuk onze lvl 242 Quetz uit onze base lokken en hebben op die manier 2 Quetzals van ons vermoord. Ik was toen bezig met het temmen van een lvl 150 Paracer, ik had hem gelukkig nog niet beschoten. Dus hebben we geprobeerd met hen te praten maar zij reageerden niet dus vroegen we aan de Alpha's of we mochten aanvallen.

Zij gaven allebei hun akkoord en zo doende gingen we hun beesten en hun base wat vernielen... Later was de ene Alpha boos op ons en wilde ons aanvallen. Dus elke dag gaan er mensen dood in ons base omdat ze ons willen aanvallen... Lang leve de turrets zeg ik maar :+ . Voor de Quetzals hebben we nu een metalen kooi gemaakt zodat niemand hen kan aanvallen...

Het is nu wel rustig, maar we zijn wel extra op ons hoede zeg maar :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
-SaveMe- schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:24:
Zijn er hier ook mensen die het puur singleplayer PvE spelen. Twijfel of ik hem op de PS4 wil gaan spelen, maar vraag me af in hoeverre dat als SP leuk is/kan/etc. In elk geval is PvP niks voor mij, met anderen op dezelfde server PvE wel eventueel ...

Als ik SP speel blijft dan alles bestaan als ik uitlog en weer terug kom ?
SP is leuk om de game wat te leren maar ik zou toch een PvE server aanraden, de wereld leeft meer, altijd leuk om te zien wat anderen bouwen, ook handig voor hulp of traden

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
diknmuis schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:40:
SP is leuk om de game wat te leren maar ik zou toch een PvE server aanraden, de wereld leeft meer, altijd leuk om te zien wat anderen bouwen, ook handig voor hulp of traden
Helemaal mee eens wat betreft de fun van anderen op een server: elkaar helpen, tips uitwisselen, gebouwen showen en kijken wat de rest maakt.

Maar wellicht om wel de regels van ARK in de gaten te houden, vooral mbt timers. Vakantie van meer dan 8 dagen? Grote kans dat je wooden basis compleet verdwenen is inclusief je dinos. Zeker als je als 1-man tribe speelt is dat soms lastig om in de gaten te houden, ik denk dat iedereen wel eens een pauze van meer dan een week neemt.

Natuurlijk kun je je aansluiten bij een grote tribe, dan is de kans groter dat iemand inlogt en timers reset. Maar goed, grote tribes kunnen ook nadelen / interne probleempjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

diknmuis schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:40:
[...]

Ik wacht nog wel even op de officiele release op de PS4 in maart en beslis dan of ik hem ga spelen. Dat met die timers klinkt niet zo tof ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
-SaveMe- schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:03:
[...]

Ik wacht nog wel even op de officiele release op de PS4 in maart en beslis dan of ik hem ga spelen. Dat met die timers klinkt niet zo tof ...
Ook als Ark uit Alpha en Beta komt blijven die timers verwacht ik. Dat is gewoon hun manier om servers schoon te houden. Geen verkeerd beleid. Af en toe vind ik het zelf ook wel relaxt om eens een frisse start te maken al dan niet op dezelfde server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik twijfel nog omdat ik meer van de singleplayer games ben. Maar survivalen/craften en bouwen in een game spreekt me op zich wel aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
-SaveMe- schreef op woensdag 21 december 2016 @ 00:06:
Ik twijfel nog omdat ik meer van de singleplayer games ben. Maar survivalen/craften en bouwen in een game spreekt me op zich wel aan ...
dan kun je evt SP doen, kun je ook de moeilijkheid instellen en de rates van alles, dus meer gatheren, rapper tamen

levelen tot 15, raft maken en rechts onderaan de map naar carni island gaan, daar komen geen vleeseters en kun je in alle rust bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Thanks voor de tips! Er mag wel wat gevaar zijn, dus weg van de beestjes hoeft niet echt. Moet ook wel wat spanning inzitten natuurlijk :)

[ Voor 74% gewijzigd door -SaveMe- op 21-12-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Online is toch het leukst en pvp :D. Nu vooral met cross transfer veel actie gister een groep chinezen aardig gevechtje nu afwachten of ze nog terugkomen hoor nu net dat er een paar Russen bezig zijn maar die worden ook al aangepakt. Voor mij geeft dat toch de meeste voldoening nu kan ook zijn dat ik het speel vanaf dag 1 speel op deze server en we al bijna vanaf begin alpha tribe zijn dus dan is actie wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
-SaveMe- schreef op woensdag 21 december 2016 @ 00:06:
Dan sowieso gaan spelen. Ik heb bijna al mijn uren in SP gemaakt. Mooi met rates lopen klooien. Taming, Exp, breeding, crops en dergelijke aangepast. Speelt heel erg leuk en je weet zeker dat alles nog leeft en rechtop staat als je weer inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
lauranvh schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:55:
[...]

Dan sowieso gaan spelen. Ik heb bijna al mijn uren in SP gemaakt. Mooi met rates lopen klooien. Taming, Exp, breeding, crops en dergelijke aangepast. Speelt heel erg leuk en je weet zeker dat alles nog leeft en rechtop staat als je weer inlogt.
idd, dan moet je ook geen rekening houden met tijdsverloop, dus eten spoiled niet, dinos hoeven niet gevoederd te worden,...

ikzelf vind het toch leukst online, pve dan

• raro007
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:34:
nu kan ook zijn dat ik het speel vanaf dag 1 speel op deze server en we al bijna vanaf begin alpha tribe zijn dus dan is actie wel lekker.
Kijk dat is dus ook je redding dan.
Als jij nog maar paar maanden speelt dan kan je echt niks doen tegen chinese.
Wij hebben ook veel geprofiteerd van dingen die er nu zijn maar vroeger niet waren.
Elke dag carno cave farmen met ptera zodoende asendent saber zadel.
Of water drop blocken en 2 open laten zodoende heb ik asendent sniper, riot en giga zadel.

Maar starters is het nu wipe wipe en nog een keer wipe als Chinezen op bezoek komen.
Wij hebben wel meeste supply geblokkeerd dus is er nog wel vrede op ons server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:46
Twijfel om dit spel voor ps4 te kopen. Heb je playstation plus nodig om online te kunnen, kan er zo snel niks over vinden. Hoe is het spel op de ps4 voor instap spelers? Heb zelf geen vrienden die dit spel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is er geen ps4 topic van dit spel dus dan maar hier.

Ik lees wat hier en daar over transfer tussen de servers?

Ik speel dit spel ook op de ps4 en wat ik begreep is dat je je eigen basis bouwt op 1 server, dus ik moet continu dezelfde server in wil ik verder?
Of kan ik alles zo meenemen?

Speel dit spel sinds gisteren en snap er amper nog wat van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2016 @ 13:43:
volgens mij is er geen ps4 topic van dit spel dus dan maar hier.

Ik lees wat hier en daar over transfer tussen de servers?

Ik speel dit spel ook op de ps4 en wat ik begreep is dat je je eigen basis bouwt op 1 server, dus ik moet continu dezelfde server in wil ik verder?
Of kan ik alles zo meenemen?

Speel dit spel sinds gisteren en snap er amper nog wat van :P
Je kunt op elke server een andere character maken. Er zijn bepaalde servers waar je je character kunt uploaden en daarna kunt downloaden op een andere server. Hoe dit op de PS4 werkt durf ik niet te zeggen.

Je hebt nog wel heel wat content om te spelen voordat je aan transfers hoeft te denken.

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lauranvh schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:45:
[...]

Je kunt op elke server een andere character maken. Er zijn bepaalde servers waar je je character kunt uploaden en daarna kunt downloaden op een andere server. Hoe dit op de PS4 werkt durf ik niet te zeggen.

Je hebt nog wel heel wat content om te spelen voordat je aan transfers hoeft te denken.

Veel plezier!
Het irriteert me gewoon dat ik telkens op elke server opnieuw moet beginnen.. In de server waar ik al redelijk ver ben zitten nu 4 voor me te wachten..

Nu al een uur bezig om erin te komen.. is daar niet wat op te verzinnen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2016 @ 21:59:
[...]

Het irriteert me gewoon dat ik telkens op elke server opnieuw moet beginnen.. In de server waar ik al redelijk ver ben zitten nu 4 voor me te wachten..

Nu al een uur bezig om erin te komen.. is daar niet wat op te verzinnen?
De hype van de game afwachten. Over een tijdje zullen de officials wel wat leger worden. Vooral met zo'n vrij weekend voor iedereen zal het wel erg druk zijn geweest. Zal vast wel minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radensca
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-08 12:08
Om nog heel even in het PS4 verhaal in te duiken, dit is iets wat ik niet kan vinden dus wie weet.
Is het mogelijk om een dedicated private server op mn pc te hosten waarop ik via ps4 in kan loggen? Of stel ik nu een hele enthousiaste vraag wat neerkomt op crossplay? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lauranvh schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 07:41:
[...]

De hype van de game afwachten. Over een tijdje zullen de officials wel wat leger worden. Vooral met zo'n vrij weekend voor iedereen zal het wel erg druk zijn geweest. Zal vast wel minder worden.
Euh de game is al een tijdje uit hoor..
Er kunnen 70 man in een server en als die dan vol zit kan je gewoon niet verder met je basis etc, gewoon heel irritant..

Snap ook wel dat je niet op elke server even kan zijn ivm ruimte die ingedeeld wordt door de spelers maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Radensca schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:18:
Om nog heel even in het PS4 verhaal in te duiken, dit is iets wat ik niet kan vinden dus wie weet.
Is het mogelijk om een dedicated private server op mn pc te hosten waarop ik via ps4 in kan loggen? Of stel ik nu een hele enthousiaste vraag wat neerkomt op crossplay? :)
Wordt nog niet ondersteund, je kan volgens mij op de ps4 nu alleen nog een server runnen via een andere ps4, maar meende gelezen te hebben dat het straks gaat veranderen en dat het daarmee dus ook crossplay wordt, maar ik weet niet maar wat ik het gelezen heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:36:
[...]

Wordt nog niet ondersteund, je kan volgens mij op de ps4 nu alleen nog een server runnen via een andere ps4, maar meende gelezen te hebben dat het straks gaat veranderen en dat het daarmee dus ook crossplay wordt, maar ik weet niet maar wat ik het gelezen heb..
Dat zijn ontwikkelingen waar ik dus nog even op wacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:35:
[...]

Euh de game is al een tijdje uit hoor..
Er kunnen 70 man in een server en als die dan vol zit kan je gewoon niet verder met je basis etc, gewoon heel irritant..

Snap ook wel dat je niet op elke server even kan zijn ivm ruimte die ingedeeld wordt door de spelers maar toch.
Er is een officiële reactie van een van de ontwikkelaars gekomen dat er snel nieuwe PS4 server bij gaan komen later deze week. Nog even geduld dus.

Link: https://www.reddit.com/r/...all_servers_full/dbpfx8o/

• raro007
Ook wel ze zitten hard te cashen van de ps4 mensen.
Ik denk ook dat ze het niet verwacht hadden en ze zolang hebben gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik overweeg ARK te kopen (ps4) maar ik heb weinig met multiplayer, iets met geen zin om dingen af te spreken etc. :P Nu speel ik wel vaker mmo's waarbij ik 98% van te tijd alleen speel, soms kom je dan nog vrij ver.

Hoe zit dit met Ark? ik zou geneigd zijn om op een PvE server te gaan spelen, is dat te doen als je vooral alleen wilt spelen? Wil me best bij een Tribe aansluiten als ze maar niet al teveel inzet van me verwachten :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Chaoss schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:05:
Ik overweeg ARK te kopen (ps4) maar ik heb weinig met multiplayer, iets met geen zin om dingen af te spreken etc. :P Nu speel ik wel vaker mmo's waarbij ik 98% van te tijd alleen speel, soms kom je dan nog vrij ver.

Hoe zit dit met Ark? ik zou geneigd zijn om op een PvE server te gaan spelen, is dat te doen als je vooral alleen wilt spelen? Wil me best bij een Tribe aansluiten als ze maar niet al teveel inzet van me verwachten :P
Het is precies wat je wilt. Je kunt official PVE gaan spelen en er enorm veel uren insteken. Je kunt unoffical PVE spelen en dan met wat verhoogde rates of je kunt gewoon singleplayer spelen zodat als je uitlogged gegarandeerd alles hetzelfde is gebleven als wanneer je uitgelogd bent. Je kunt dan ook nog zelf je rates aanpassen en veel aanpassingen doen aan je "server".

Je kunt alle kanten op. Ik zelf ben begonnen in singleplayer en heb daar mijn meeste uren inzitten. Zit nu op een unoffical offline raid protection PvP server en dat bevalt me ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

dat unofficial PVE bestaat ook voor de PS4? en wat is het verschil? die aangepaste "rates"?

Ben hem inmiddels al aan het binnen hengelen op de PS4 :+

[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 30-12-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb sinds gister Ark survival gekocht voor de Ps4. Toen ik de game opstartte en in een wereld was, was het 1e wat me opviel: wat een slechte graphics.. dat valt me enorm tegen van de game. Aan de ps4 kan het ook niet liggen want met Gta V heeft die wel prachtig beeld! Hebben meer mensen hier last van? En zo ja is er een oplossing ervoor.

Dan was er nog een klein probleempje. Ik speelde het dus samen met mijn broertje in split screen modus. Fijn dat dat kan maar toen we ons inventaris openende konden we het niet lezen.. zo klein waren de letters terwijl we een best grootte televisie hebben. De UI scale hebben we op het allergrootst staan maar dat helpt verder niks. Nu is het heel moeilijk om te lezen en te zien wat je aan het doen bent wat ik erg jammer vind. Zo maakt het spelen van de game erg lastig. Heeft iemand hier ook last van? Of hier een oplossing voor? Alvast bedankt!

Groetjes SabjeSabe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
Chaoss schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:05:

Vroeger was de standaart x1 rate dus was een tame met mejo 3 uur, nu hebben ze het 2x gelaten en duurt diezelfde tame 1.5 uur met minder mats.
Dus is het een stuk minder grind geworden.
Maar 2 man is toch wel een must sinds je voor bepaalde tames 2 man nodig hebt zoals qeutzals.

Dan nog als je in een tribe zit betekent niet dat je alles met hun moet doen.
Ik had in de beging geholpen met de eerste basis waar we egg dino plaatsten.
Later ben ik een eigen basis gaan bouwen.

Mijn aanrader is als beginner ga 2 man en probeer zelf dingen te ontdekken.
In het beging had ik veel meer plezier dan nu omdat alles nieuw was en alles zelf moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik ben nu maar single player gaan doen omdat de PVE servers constant vol zitten, is geen doorkomen aan.

Verder heb ik op de PS4 een irritante bug, zodra het schemerig wordt heb ik last van vreemde "lensflares", soort van gekleurde vlekken soms wel over de hele linkerhelft van het scherm, dit houd de hele nacht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Chaoss schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 19:40:
Ik ben nu maar single player gaan doen omdat de PVE servers constant vol zitten, is geen doorkomen aan.

Verder heb ik op de PS4 een irritante bug, zodra het schemerig wordt heb ik last van vreemde "lensflares", soort van gekleurde vlekken soms wel over de hele linkerhelft van het scherm, dit houd de hele nacht aan.
detail gfx aanvinken en motion blur uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
Start post moet iemand overnemen en updaten.
Want tamingguide zonder dodorex calc kan echt niet.
Of anders deze website gebruiken:[url]https://http://www.survive-ark.com/taming-calculator/[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-08 14:32
Volg de game al een tijdje en was eind december verrast dat deze op de PS4 verkrijgbaar was, dacht dat het een Xbox exclusive was de komende tijd. Direct gekocht en zo'n 15 uur erin exclusief wiki's ;)

Geen spijt, maar je moet er wel van houden, erg grinden en menu management, dus hoge learning curve.
Het doet mij erg denken aan Fallout4 building gemixt met Terraria, Dino Riders en een random survival game (waarvan er bijna geen echt goede games zijn). De graphics zijn verder prima en naar mijn inziens beter dan bijvoorbeeld Fallout. De PvE en PvP laat ik voorlopig even liggen ondanks dat dit een van de grote pijlers is, even wat vrienden overtuigen :) De SP bevalt voor nu goed.

De lens flare bug heb ik ook erg last van, ook na het uitzetten van motion blur en aanzetten van detail gfx, soms wel, soms geen last van, hier moet echt snel een patch voor komen. Ook mag Ark wel wat polish gebruiken in de HUD en meldingen op de console's, dit went wel maar is niet meer van deze tijd en mis af en toe ambient music. Hoop echt dat het ontwikkelteam een flinke boost krijgt van de console sales en flink in investeert, het verleden biedt goede hoop dat dit ook gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 11:08
Heb de game al een tijd in mijn steam library maar sinds gisteravond pas echt er in gedoken samen met mijn broertje. Zonder enige voorbereiding of video's te bekijken ben ik begonnen en werd dus ergens op een strand gedropt.

Mijn eerste reactie; Mijn FPS?!?!. Eerst even met de instellingen stoeien en wat Steam launch options toegevoegd.
Tweede reactie; Ziet er niet verkeerd uit! Maar maar moet ik in godsnaam beginnen...

Na een aantal uurtjes met mijn broertje rondgezworven te hebben en de menu's bekijken werd het langzamerhand duidelijk. We hebben nu een tribe en een leuk kamp aan het water op een stenen plateau.

We spelen op een Official server maar ons kamp is dusdanig klein en armoedig dat het niet interessant zal zijn voor de russen/chinezen die langskomen (wat ik her en der lees).

Vanavond maar even verder grinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 18:06
PurpleDynamite schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:08:
[...]

De grote reden waarom ik met vrienden 2 ARK servers draai (TheIsland al sinds oktober 2015). Volledig vanilla, op een paar rates na: 3x tame speed, 2.5x experience, 2,5x harvest. Daarnaast is egg incubation rapper en worden de jongen rapper groot. Op deze manier is het voor werkende mensen toch nog plezant spelen en hangen we niet vast aan de opgelegde regels van officials. Plus: iets door de wereld gebugged? No problem, ik haal het gewoon zelf terug.

Servers staan public, maar zodra we met mensen te maken hebben die hun niet kunnen gedragen vliegen ze er uit.

In het begin hebben we op officials of andere privates gespeeld, je hangt telkens vast aan de wil en wet van iemand anders.
Ik ben zelf net begonnen aan de sp, maar mis enorm het gevoel van een leuke club mensen. Helaas wil niemand uit de vriendengroep beginnen dus zoek ik enorm naar een leuke server om met wat mensen iets moois te bouwen en te ontdekken. Ruimte over op deze server ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 21:49

Mickroz

Mickroz#2491

Ik speelde een lange tijd op een bijna vanilla server met x15 tame, maar het onderhoud van mn farm nam zoveel tijd in beslag, dat zelfs met z'n tweeen het onbegonnen werk was, het leuke was wel dat ik een soort shop was, waar iedereen kibble kon kopen voor special gear/BP of metal ingots, maar ook daar ging veel tijd in zitten.

Nu is de PVE server van mijn maat weer online, daar speel ik nu op, is een x20 all server met annunaki genesis mod, max wild lvl 600, en player lvl 122.
Naam van de server is [Annunaki] Ground Zero ARK, kan je wel via google de link naar de server vinden, let wel, duurt lang voordat je erop kan komen, aangezien je eerst 16 mods moet downloaden, dus je kan dan beter eerst Annunaki Genesis en Ark advanved 10 downloaden via de workshop en dan pas connecten.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:05
Deze week begonnen met de game op ps4.

Samen met een zooi vrienden.

Heb meteen een dedicated pve server opgezet omdat het op de officiële servers best een zooitje is en veel lag heeft.

Ook kunnen we op deze server alles rustig uitzoeken.

Als er mensen zijn hier op Tweakers die ook willen joinen op ps4. Psn: arkservernl

Mijn psn: dirtyrockers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik vind geen server met de name arkservernl?

Edit.

Nu wel. Alleen Ping 9999. In game was hij wel goed, 20 ongeveer. Alleen was er niemand ;)
Ben nog maar een keertje alleen begonnen singleplayer ...

[ Voor 73% gewijzigd door -SaveMe- op 29-01-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Laatst online: 12-08 11:57
Hey mensen. Wij van DKC hebben een (PC) server opgezet en zijn op zoek naar een leuke gezellige user base van Nederlanders om met ons te spelen. Niet zo zeer in de tribe (mag wel) maar op onze server.

Ik heb een 24/7 server opgezet genaamd [NL]DKC World [24/7]. iedere dag maak ik een backup van de server files zodat niemand zijn progress kwijt raakt.

Naast de server ben ik nog bezig met een website www.dkc-world.nl Op deze site kun je onder andere straks op het forum berichten plaatsen. Ook post ik daar geregeld het laatste nieuws over updates en server onderhoud. Onder het kopje servers kun je direct onze server joinen als je steam aan hebt staan.

Omdat onze server nog niet zo bekend is staan we namelijk niet in de main list in de game zelf.

Ik wil het zoveel mogelijk nederlands houden. Als er animo is ga ik verder met de site en host ik daarnaast op mijn server nog een teamspeak server. zodat als je daar zin in hebt in de teamspeak kan komen om gezellig te ouwehoeren.

Hier is de link naar de server. http://www.dkc-world.nl/servers/

Als we straks een gezellig groepje bij elkaar hebben kunnen we samen beslissen of we overstappen naar een ander eiland. Ook mogen mods aangedragen worden uiteraard.

Iedereen die serieus op onze server speelt zal ik daarnaast mijn telefoonnummer geven. zodat wanneer er problemen zijn jullie direct een bericht kunnen sturen. Als ik dan niet online ben kan ik toch gelijk actie ondernemen.

Lijkt jullie dit leuk dan zie ik jullie graag online op onze server. Ik ben er bijna iedere avond van 18.30 uur tot 0.00 uur.

Het is nu een PvP server maar ik twijfel nog om deze om te zetten naar PvE met events waarop bepaalde delen van de map beschikbaar worden voor PvP. Hierin kunnen dan wars gepland worden met elkaar.

ook zullen er op regelmatige basis events worden gehouden en zullen er soms op aangekondigde tijdstippen chests worden gespawned met waardevolle resources. de locatie hiervan wordt bekend gemaakt op dat tijdstip in de server zelf. Admins en members van DKC zijn uitgesloten om hieraan deel te nemen.

Lijkt je dit wat? Kom dan eens een kijkje nemen in onze server.

Zijn er nog vragen dan kun je me een private message sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Wat zijn de rates op de server en welke mods zijn er nu aanwezig?
Hebben jullie offline raid protection of dat niet?
Dat is voor mij wel redelijk belangrijk. Misschien kom ik wel een keer een kijkje nemen bij jullie als het me een beetje bevalt.

[ Voor 14% gewijzigd door lauranvh op 30-01-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Laatst online: 12-08 11:57
Zoals ik al zei we zijn nog erg beginnend. Ik sta altijd open voor ideeen. misschien kunnen we het daar eens over hebben. Als jij bijvoorbeeld zegt wat je belangrijk vind dan gaan we daar zeker naar kijken.

Het is inderdaad wel zo dat offline raid beschermd is. Ik neem aan dat je bedoelt dat als je niet online bent andere je gebouwen niet kunnen slopen.

Mods staan er nu nog niet op. Ik wil er geen ratjetoe van mods op zetten gewoon een paar goede. Ik wil daarvoor een 2de gesloten server naast laten draaien waarin ik deze mods eerst test voordat ik ze erop gooi.

Een kijkje nemen mag altijd natuurlijk. Het lijkt me leuk om een hechte community op te zetten met mensen die plezier willen beleven aan de game.

Ik lees behoorlijk wat berichten van servers die onbeheerd achter gelaten worden waarin groepen mensen het spel plezier voor de rest verpesten. Ik wil dit juist voorkomen door actief mee te spelen in de server. Daarnaast zijn er nog 2 andere admins.

Ik persoonlijk zie het liefst een server waarbij je alleen een war kunt hebben als beide tribes dit ook willen. Sommige mensen willen graag spelen zonder steeds hun hele base weer opnieuw op te moeten bouwen. Ik kan me ook voorstellen als je 100+ uur in een basis en je dinos stopt en je komt online en er komen 5 mafkezen aan die even alles kort en klein slaan dat je daar ook totaal geen zin in hebt.

Dus het zou mooi zijn (en heb al gezien dat die mods er zijn) om een gebied te hebben op het eiland waar je PVP aan staat. dus als je daar een basis bouwt dan is het op eigen risico. Zo is er voor ieder wat wils. Je kunt je wars uitvechten binnen deze zone en mensen net als ons die wel een gevecht aan willen gaan maar niet dat de hele basis gesloopt wordt kunnen daar buiten bouwen.

Maar goed we hebben ideeen genoeg en het is natuurlijk leuk om alvast een groepje spelers te hebben die hierin met ons mee willen bouwen aan een awsome server.

Ik heb de server in eigen beheer dus ik heb alle vrijheid om aanpassingen te doen.

Oh ja en de rates zijn nu nog stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik ga joinen maar ben zelf heel groot fan van de S+ mod. dat maakt alles veel fijner :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemical
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-01-2024
sygys schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:36:

Het is inderdaad wel zo dat offline raid beschermd is. Ik neem aan dat je bedoelt dat als je niet online bent andere je gebouwen niet kunnen slopen.
ORP is een PVE mod ;).
Ik wil dit juist voorkomen door actief mee te spelen in de server. Daarnaast zijn er nog 2 andere admins.
Ik zou dit wel "geheim" doen. Admin tribes worden vaak beschuldigd van Admin Abuse. Het bespaart je een hoop gezeur heel de dag door als mensen niet weten dat je de Admin bent ;).
Ik persoonlijk zie het liefst een server waarbij je alleen een war kunt hebben als beide tribes dit ook willen. Sommige mensen willen graag spelen zonder steeds hun hele base weer opnieuw op te moeten bouwen. Ik kan me ook voorstellen als je 100+ uur in een basis en je dinos stopt en je komt online en er komen 5 mafkezen aan die even alles kort en klein slaan dat je daar ook totaal geen zin in hebt.
Keuze die je maakt betreft wat voor server je wil. PVP servers gaat dit gewoon gebeuren. Als je wat regels/mods gebruikt kun je dit enigszins in banen leiden. Er zal altijd een "mafkezen" tribe op je server langskomen die even huis houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Klinkt wel prima hoe jij het voor je ziet om een server te draaien en te modereren.
Ik denk dat een vanilla server opzich leuk zal zijn maar er zijn een hoop goede en ook erg handige mods om te gebruiken zoals bv. Structures Plus.

Ik zal jullie niet joinen want ik ben totaal niet van de vanilla rates. Minimaal 5x gather & 10x tame. (Met de officials op 2x is dat 2,5 gather & 5x tame) Ben een solo speler met weinig tijd dus zodoende kan ik er wat meer plezier van hebben.

Veel succes met de server!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Ik heb een vraagje, ik ben nieuw met ARK, en ben het spel een beetje aan het leren in singeplayer, hebben jullie nog handige tips, of zijn er clans op de ps4 waar ik mij eventueel bij aan zou kunnen sluiten?

En nog een vraag, op de PS4 versie zie ik hele hoge getallen staan als ik producten wil craften (benodigde recources), bijvoorbeeld 10049382... Is dit een bekende bug, hoe kan ik dit oplossen? Dit is wel irritant, want nu weet ik niet precies hoeveel recources ik nodig heb voor een bepaald item...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
ps4 in engels plaatsen, nederlands in ark is nog niet volledig vertaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
diknmuis schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:32:
ps4 in engels plaatsen, nederlands in ark is nog niet volledig vertaald
Zo'n vermoeden had ik al! Nog niet geprobeerd, maar thanks voor de tip. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik ben ook nieuw met dit spel. Aangezien het nu in de aanbieding is wil ik het wel eens proberen, ondanks de slechte rating op steam.
Kan ik dit spel ook met vrienden spelen die het op PS4/Xbone spelen? M.a.w. is dit spel ook cross platform (of weet iemand of dit evt. gaat gebeuren in de toekomst?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-08 16:30
Het spel is niet cross platform... denk ook niet dat dit zomaar gebeurt ind e toekomst :)

Als je nieuw bent wil ik je prima op weg helpen in het spel... voor vragen voeg me maar toe op steam hitmenow1985.

Slechte rating op steam is tbh niet echt fair. Mensen kopen een early acces spel en verwachten dat alles polished is... en toch steken ze er 100en of misschien 1000en uren in :) terwijl spellen die 60 euro kosten ook met 50 of minder uur uit te spelen zijn :P als je leuke mensen kent is dit spel echt superleuk :) Pas alleen op dat je niet snel naar veel mods gaat want die halen ook de uitdagingen eruit vaak :(

S+(structures plus) is een mod die wel gewoon het vervelende en slecht ontwikkelde bouwsysteem uit het spel haalt en er gemak en minder ergernis meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-06-2024
Visho schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:54:
Het spel is niet cross platform... denk ook niet dat dit zomaar gebeurt ind e toekomst :)

Als je nieuw bent wil ik je prima op weg helpen in het spel... voor vragen voeg me maar toe op steam hitmenow1985.

Slechte rating op steam is tbh niet echt fair. Mensen kopen een early acces spel en verwachten dat alles polished is... en toch steken ze er 100en of misschien 1000en uren in :) terwijl spellen die 60 euro kosten ook met 50 of minder uur uit te spelen zijn :P als je leuke mensen kent is dit spel echt superleuk :) Pas alleen op dat je niet snel naar veel mods gaat want die halen ook de uitdagingen eruit vaak :(

S+(structures plus) is een mod die wel gewoon het vervelende en slecht ontwikkelde bouwsysteem uit het spel haalt en er gemak en minder ergernis meebrengt.
Dank u! We houden contact. Eerst even de eerste meters maken dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin19
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-07 19:22
Gisteren ARK gekocht, nu ben ik even alles een beetje aan het bekijken. Nu lijkt mij dit heel gaaf om met meerdere mensen te spelen. Is er een tweakers crew voor ARK? waarbij ik mij aan kan sluiten, en mee samenwerken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-08 16:30
benjamin19 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:00:
Gisteren ARK gekocht, nu ben ik even alles een beetje aan het bekijken. Nu lijkt mij dit heel gaaf om met meerdere mensen te spelen. Is er een tweakers crew voor ARK? waarbij ik mij aan kan sluiten, en mee samenwerken ?
Er is niet echt een tweakers crew. mensen zijn verspreid ook vooral omdat iedereen wat anders wil qua spel en rates (PvP of PvE) en je hebt official of unofficial waarbij de rates voor exp gathering en taming vaak sneller zijn.

je bent welkom om op mijn server te komen spelen. Dan help ik je wat opweg en kan ik je helpen waar nodig.
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste