Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:31
Gisteren hebben we met de tribe de broodmother verslagen, wat was dat anticlimatic zeg. We waren met een sterke groep, 4x t-rex, 2x spino en een bronto, dat beest spawned waar ik sta (ik zat op de bronto, dus ik stond zo'n beetje overal :P), ik doe 1 aanval en ik mep gelijk 4 kleine spinnetjes dood, en toen met ze allen op die broodmother, die dus 30 seconden later het loodje legt, zonder echte damage te hebben gedaan. Ik weet niet of ze mij aanviel, maar ik was hooguit een paar honderd health kwijt (van de 10k).

Ach wel weer een vlag erbij. :P
Zal een paar screenshots plaatsen wanneer ik weer thuis ben.

Btw, wil je de journal entry en de achievement, zal je hem waarschijnlijk zonder mount moeten doen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Voorbereiding:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1ahD72Ed9T3wLCX7O9HXLTn0/full.jpg

Net gespawned, zoals je kan zien gingen de spinnetjes direct door, er waren er ook maar 4 in totaal.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X0KQbIUIO7QYmuETbu89kZ8v/full.jpg

En nog een foto van dat beest zelf, helaas niet zo goed zichtbaar omdat die dus in mij spawnde, en ik niet echt ruimte kon nemen zo snel. :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rsjVKxxxCU05yckJpRhDK3WB/full.jpg

Voor de moeite kregen we een vlag: http://ark.gamepedia.com/Spider_Flag

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 11:20
Iemand die arena variant gezien? Zag er zeer vet uit.
Hier kun je via twitch nog de hele stream nakijken.
http://www.twitch.tv/survivetheark/v/9332264

En hier de aftermath met wat meer informatie.
http://steamcommunity.com...detail/111814120370711624

Deze gametype wordt later toegevoegd en lijkt mij zelf leuker dan de game mode die we nu al hebben.
Heeft een hoog hungergames gehalte :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.K
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:08
Ik vind the tamming tijden echt bizar. Ben nu bezig met een lvl 116 bronto. Ik ben nu op 60% om 14.30 begonnen.Dit wordt een nacht overslaan voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
R.E.K schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:17:
Ik vind the tamming tijden echt bizar. Ben nu bezig met een lvl 116 bronto. Ik ben nu op 60% om 14.30 begonnen.Dit wordt een nacht overslaan voor mij.
Tsja, dan heb je ook wel een top level van een toch al trage temmer te pakken.. :P Ik heb geen ervaring met kibble, maar zo'n hoog level zou dat wel kunnen gebruiken volgens mij. Doe je dat ook? Gelukkig kun je ondertussen wel ff wat anders doen als je hem helemaal onder hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.K
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:08
We zijn diverse dino farms aan het maken. We hebben al een t-rex farm en een scorp farm. Helaas nog om kibble te maken voor bronto's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Laatst online: 23-08 20:39
Interresant...

New rare "Alpha" T-Rex can be found that is bigger and meaner than the regular T-Rex with distinct color schema, gives a unique cosmetic (and a ton of XP and resources) if you defeat it. It also buffs the resistance and damage of nearby carnos around it due to its Alpha-pack dominating status. You can't tame it... yet... but we'd like feedback on whether the community would be interested in more of this direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Benjamin- schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:37:
Voorbereiding:

[afbeelding]

Net gespawned, zoals je kan zien gingen de spinnetjes direct door, er waren er ook maar 4 in totaal.

[afbeelding]

En nog een foto van dat beest zelf, helaas niet zo goed zichtbaar omdat die dus in mij spawnde, en ik niet echt ruimte kon nemen zo snel. :P

[afbeelding]

Voor de moeite kregen we een vlag: http://ark.gamepedia.com/Spider_Flag
Leuk! Ik vind de award wel erg karig voor wat je moet om de Bloodmother op te roepen.

-----

Wat ik wel heel extreem vind is dat mensen hele nachten overslaan om een Bronto te temmen :+ dat gaat toch wat te ver voor mij, ik vind 3 uur wel de max... En heb normaal ook niet de tijd om langer dan 3 uur dicht bij m'n PC te blijven. Vraag me wel af hoe dat lukt bij jullie haha, zolang bij je PC blijven om iets te temmen.

Nu maar even 2 weken pauze en dan hopen dat er een PVE server is met x3 farming/x10 taming.... of iets dergelijks. Of ik moet kijken of er een tribe is die mij wil bij m'n oude server, hoewel je met 5 turrets met 2500 bullets wel erg moeilijk te raiden bent.

@Boik, vind het iets te snel gaan op die server... Dan verdwijnt het survival aspect er wel een beetje bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
voor een ieder die nog een server zoekt, Ik heb er een opgezet. Gehost bij een externe.

62.210.52.30:7777
server name: [EU-PVP][3xTMS][3xEXP][3xFARM]FRESH

3x tame 3x exp en 3 keer resources increased.

Is net wat leuker imo.
Er zijn nu 50 slots open. De server is helemaal fresh.

Mocht je het leuk vinden om te joinen ben je welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
z0rk0l schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:02:
voor een ieder die nog een server zoekt, Ik heb er een opgezet. Gehost bij een externe.

server name: [EU-PVP]\[3xTMS]\[3xEXP]\[3xFARM]FRESH

Is net wat leuker imo.

Net gejoined, maar zie dat global chat niet werkt? 3rd person disabled enzo.. en net disconnected en server offline.

Ben je hem aan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
global chat is nu enabled :) 3rd person blijft uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
z0rk0l schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:14:
Ok :-)

Ben benieuwd hoe lang ik in leven blijf daar als het wat drukker word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
z0rk0l schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:14:
Je server is goed te doen moet ik zeggen. Het speelt echt veel beter dan de officiële servers, waarbij ik ziek word van de lag en rubberbanding, waardoor er alleen maar meer problemen ontstaan.

Lijkt me leuk als er meer mensen van tweakers naar deze server, al is het gewoon voor het pvp gevoel (zonder griefen ) . :-)

[ Voor 14% gewijzigd door Ferio op 05-08-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
thanks, de server is inderdaad goed stabiel en snel :) ik hoop ook dat er meer mensen joinen. Je kan de server elke 24 upvoten door op de volgende link te klikken:

http://arkservers.net/server/62.210.52.30:27015

hopenlijk komen er dan ook meer players op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:35
Gelukkig wordt de lag gefixt!
Upcoming Version: v193.0, ETA: Wednesday 8:30 AM EDT, STATUS: PREPARING FOR DEPLOYMENT
* SERVER LAG ("MEGA STALLS") FIX!!
Here's what it was, primarily:
1. The big one: there was a leak with AI components that would cause them to increase an array forever, the array would grow larger and larger as the game proceeds, and the array would get iterated every 60 seconds resulting in an increasingly massive stall every 60 seconds. So at 10 hours of server uptime, the stall would be about 500 Miliseconds. At 24 hours of server uptime, the stall would be about 1.25 seconds, and at 4 days of server uptime (as we're approaching on many of these servers), the periodic stall would be about 7 seconds (every 60 seconds).
2. There was a general bug with the Garbage Collector (https://wiki.unrealengine.com/Garbage_Collection_Overview) that would cause it to run slower over time. The Object Name map needs periodic pruning to stay efficient.
3. There was a slight stasising bug (moving structures and such into a more static state when no one is around) that was causing some not to stasis, hurting perf.
That's it for now. That eliminates the major game-breaking stalls and also generally improves perf all the time. There's much to be done still and it will get continued focus, but this was the game-breaking stuff that cropped up once server memory stability was improved such that we now run servers for 4+ days of consecutive uptime.
Note, we do think there is still a serious latency issue with our Amazon Web Services EU servers, that is due to how they are routing packets through some slow-mo land of horrible networking causing major packet loss (this is an issue outside of the game, but never the less something we can address by moving hosts). We will be switching all of our EU servers over to Nitrado this week which should resolve this routing issue, and all of our US servers are also going to be switched to a much faster (better CPU's) host soon as well (aiming for this week).
Cheers, Drake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:58
helaas nog geen grafX patch , hier is hij haast niet normaal lopend te krijgen ...
en het zou ook leuk zijn om eens een training level te maken zonder beetsen .. :) krijg nu niet eens de kans om een huis en kist te maken ben ik al dood :(

ben al een week bezig elke avond maar steeds als ik net genoeg heb voor een huis wordt ik weer dood gebeten en raak ej al je spullen weer kwijt ... aagh maar het blijft een goede game

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 05-08-2015 19:21 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:20

Bullettooth

--VR--

Ik ga ook eens mee doen op deze server, kijken of ik wat verder kom als het eiland nog niet helemaal vol staat met dinogarage's van minimaal 10 dino's per user. ;)

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
ravw schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:21:
helaas nog geen grafX patch , hier is hij haast niet normaal lopend te krijgen ...
en het zou ook leuk zijn om eens een training level te maken zonder beetsen .. :) krijg nu niet eens de kans om een huis en kist te maken ben ik al dood :(

ben al een week bezig elke avond maar steeds als ik net genoeg heb voor een huis wordt ik weer dood gebeten en raak ej al je spullen weer kwijt ... aagh maar het blijft een goede game
Je kan je lichaam opzoeken en alle spullen weer looten he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
ravw schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:21:

Je kunt ook lokaal singleplayer oefenen. Dan kun je zelf ook moeilijkheid aanpassen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ferio schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:23:
[...]

Je kan je lichaam opzoeken en alle spullen weer looten he..
dat wist ik dus niet :(
en ik zal ook eens kijken naar de singleplay option of je die wat lager kan zetten , heb hem niet gevonden

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Als je hier mensen opzoekt en ze dan op de server join, kunnen ze je vast helpen. Dus bedenk voor jezelf op wat voor server je wilt spelen en vraag of je ergens kan joinen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Een Alpha gevonden en ik moet zeggen.. een dinosaurus met een rode gloed?

Misschien als ik 5 jaar oud was vond ik dat wel leuk.. /zucht

Edit:

Bij deze nog wat handige tools volgens de laatste versie

Taming calculator (NIEUW!)
Map Marking

[ Voor 48% gewijzigd door Ferio op 06-08-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben met zijn 3en het spel een paar dagen geleden gekocht, begonnen op officiele servers maar daar werden we of elke 10-30 min geraid/aangevallen en iedereen super onvriendelijk en veel geklaag over hackers (op zich niet onlogisch aangezien ik DAYZ en RUST gewend ben). Was niet helemaal ons ding..

Daarna naar een onofficiele server gehopt en opnieuw begonnen. Beetje rustigere server 10-15 mensen op peak time maar wel super vriendelijke mensen en 3x taming 3x gathering toch wel iets fijner om het spel onder de knie te krijgen. Helaas kunnen we de server niet meer vinden in de browserlijst en zoeken we dus weer een nieuwe (liefst relatief nieuwe) server. Dus nu maar weer even op zoek en weer opnieuw beginnen. Het is altijd een risico natuurlijk dat servers plat gaan maar het is niet tof om niet verder te komen.

Z0rk0l, blijft je server wel een tijd lang online? Geen admin abuse en beetje vriendelijke atmosfeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:07
Gister ook maar het spel gekocht en gelijk zelf een dedicated prive server opgezet, eerst maar eens een beetje doorkrijgen hoe het allemaal werkt in het spel :)

Tot zover is het super leuk, zelfs alleen!

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:16:
Wij hebben met zijn 3en het spel een paar dagen geleden gekocht, begonnen op officiele servers maar daar werden we of elke 10-30 min geraid/aangevallen en iedereen super onvriendelijk en veel geklaag over hackers (op zich niet onlogisch aangezien ik DAYZ en RUST gewend ben). Was niet helemaal ons ding..

Daarna naar een onofficiele server gehopt en opnieuw begonnen. Beetje rustigere server 10-15 mensen op peak time maar wel super vriendelijke mensen en 3x taming 3x gathering toch wel iets fijner om het spel onder de knie te krijgen. Helaas kunnen we de server niet meer vinden in de browserlijst en zoeken we dus weer een nieuwe (liefst relatief nieuwe) server. Dus nu maar weer even op zoek en weer opnieuw beginnen. Het is altijd een risico natuurlijk dat servers plat gaan maar het is niet tof om niet verder te komen.

Z0rk0l, blijft je server wel een tijd lang online? Geen admin abuse en beetje vriendelijke atmosfeer?
Server blijft een lange tijd online, ik ben zelf de admin en zou niet weter waarom ik zou abusen? Vooralsnog is het allemaal heel vriendelijk op de server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
  • Laatst online: 21-05 11:20
Ik zit er ook met een rl, wij gaan natuurlijk wel de @$$holes uithangen :p
Nah jokes, zal wel mee vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
lol er moet iemand de asshole zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DdeM
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 10:06
z0rk0l schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:02:

server name: [EU-PVP]\[3xTMS]\[3xEXP]\[3xFARM]FRESH

Is net wat leuker imo.

Nice. Mischien dat een unofficial server even wat lekkerder loopt voor me dan de officiele server. De tribe was cool enzo, maar de lag was gewoon vreselijk (hoop dat dat nu helemaal aangepakt is met de laatste patches). Grote kans dat ik eerdaags even langskom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
DdeM schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:58:
[...]

Nice. Mischien dat een unofficial server even wat lekkerder loopt voor me dan de officiele server. De tribe was cool enzo, maar de lag was gewoon vreselijk (hoop dat dat nu helemaal aangepakt is met de laatste patches). Grote kans dat ik eerdaags even langskom :)
gezellig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DdeM
Dit gaat trouwens ook meteen een leuke test worden hoe Ark draait op Windows 10, kijken of de performance beter is dan op 8 (Op naar de 40 fps!!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
DdeM schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:13:
Dit gaat trouwens ook meteen een leuke test worden hoe Ark draait op Windows 10, kijken of de performance beter is dan op 8 (Op naar de 40 fps!!) :)
Dan moet je vooral even wachten tot DirectX 12 ondersteunt wordt door Ark. Dat schijnt in augustus te komen en wat prestatieverbetering met zich mee te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Jesserr schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:50:
[...]

Dan moet je vooral even wachten tot DirectX 12 ondersteunt wordt door Ark. Dat schijnt in augustus te komen en wat prestatieverbetering met zich mee te brengen.
maar dan heb je toch ook een direct x 12 kaart nodig anders zal het toch niet werken ..
maar ik hoop het niet want ik zit zelf nog met een GTX 660 dus een beetje meer snelheid is wel gewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Mike-n88 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:38:
Ik zit er ook met een rl, wij gaan natuurlijk wel de @$$holes uithangen :p
Nah jokes, zal wel mee vallen.
Als je mij maar met rust laat.. :-)
DdeM schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:13:
Draait hetzelfde. Ik merk geen verschil, ook niet op een directx12 kaart (970 gaming g1).

Even wachten tot eind augustus! :-)
ravw schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 07:48:
[...]
maar dan heb je toch ook een direct x 12 kaart nodig anders zal het toch niet werken ..
maar ik hoop het niet want ik zit zelf nog met een GTX 660 dus een beetje meer snelheid is wel gewenst
Jou kaart draait op directx11 en dus zal je geen verschil merken.

Ze zullen denk ik echter nog wel wat patches uitbrengen die de FPS wat omhoog gooit.

[ Voor 26% gewijzigd door Ferio op 07-08-2015 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
Ik kom ook eens even spieken op de server z0rk0l. Al wordt het 1st person only wel even wennen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Zane11 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:20:
Ik kom ook eens even spieken op de server z0rk0l. Al wordt het 1st person only wel even wennen. :P
Het maakt het wel weer wat spannender, want je ziet minder om je heen.

Gister dook er opeens een Rex achter me op..

[ Voor 17% gewijzigd door Ferio op 07-08-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 12:44
Ik vermoed dat het ook mede door mn upgrade van win 8 naar 10 komt, maar sinds versie 193 heb ik echt veel lagere framerate. Ik heb een GTX680 8gb geheugen en de game staat op mn SSD.
Ik kon onder win 8 alles max draaien en dan had ik (volgens stat FPS command) 20 - 30 FPS. (het voelde soepeler aan) nu haal ik 5 - 15 FPS (en zo voelt het ook aan) Heb de grafische pracht al behoorlijk terug moeten schroeven om het soepel te houden. Het is natuurlijk nog alpha en verwacht nog genoeg verbeteringen, maar was me wel even een tegenvaller van alles op max naar low/medium settings.

ps. heb de laatste videokaart drivers geïnstalleerd staan.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
SMD007 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:44:
Ik vermoed dat het ook mede door mn upgrade van win 8 naar 10 komt, maar sinds versie 193 heb ik echt veel lagere framerate. Ik heb een GTX680 8gb geheugen en de game staat op mn SSD.
Ik kon onder win 8 alles max draaien en dan had ik (volgens stat FPS command) 20 - 30 FPS. (het voelde soepeler aan) nu haal ik 5 - 15 FPS (en zo voelt het ook aan) Heb de grafische pracht al behoorlijk terug moeten schroeven om het soepel te houden. Het is natuurlijk nog alpha en verwacht nog genoeg verbeteringen, maar was me wel even een tegenvaller van alles op max naar low/medium settings.

ps. heb de laatste videokaart drivers geïnstalleerd staan.
Komt zeker niet door windows 10... Bij mij is mijn FPS hetzelfde namelijk, althans voor versie 193.

Misschien is er iets in de patch veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
Mijn fps zijn ook niet veranderd met de win 10 upgrade. Ik heb een msi 970 (wel aardige OC) en draai met alles op ultra, behalve shadows, die op low boven de 40 fps constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DdeM
Bij mij is de fps wel lager geworden merkte ik gister :( Ben van 30fps gemiddeld naar ~20 fps gegaan. Vandaag nog even een klein testje in low memory mode, kijken of dat verschil maakt (heb 8GB-ram, maar tis DDR2. Ik weet het, ouderwets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THaKN
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2024
Sinds gister toch maar ARK aangeschaft en even gespeeld op een official server. Echter zijn alle official servers offline. Zou nog ongeveer 15 minuten duren maar dat zegt ie al ruim een uur.
Heeft Tweakers ook al een eigen server ? of gaat dat nog in de toekomst komen ?

Inmiddels zijn de official servers weer online!

[ Voor 8% gewijzigd door THaKN op 07-08-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
THaKN schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:48:
Sinds gister toch maar ARK aangeschaft en even gespeeld op een official server. Echter zijn alle official servers offline. Zou nog ongeveer 15 minuten duren maar dat zegt ie al ruim een uur.
Heeft Tweakers ook al een eigen server ? of gaat dat nog in de toekomst komen ?

Inmiddels zijn de official servers weer online!
Ja er was een update.

Er is geen eigen Tweakers server. Mensen zitten nu verspreid of officiele en onofficiele servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THaKN
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2024
Jammer dat er nog geen eigen server is. Gaat dat nog wel komen ? of zijn er te weinig Tweakers die het spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:17
heb het spel vandaag samen met mijn vriendin gekocht.
ik probeer een non-dedicated server te openen zodat we samen kunnen cooppen om het spel een beetje te leren.
alleen elke keer als ze mij joined en een female character maakt spawnt ze als bob (de standaard male character).
heb ik iets verkeerd ingesteld? aangezien ik wel mijn custom character kan gebruiken.
of support dit spel deze optie nu gewoon nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
Zijn er mensen hier die roleplayen? Ik zoek nog nieuwe tribe members die mijn tribe willen joinen op een private PvPvE server (invite only / NO KOS / Anti-grief). Mijn tribe, Solringen, is vriendelijk en natuurgezind. We bouwen veel en hebben een groot territorium geclaimd die we zo natuurlijk mogelijk willen houden. Onze technologie willen we het liefst laten reiken tot het stenen tijdperk.

Stuur me even een PM voor meer info als je interesse hebt.
Ferio schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:32:
[...]

Het maakt het wel weer wat spannender, want je ziet minder om je heen.

Gister dook er opeens een Rex achter me op..
Ja, maar met bouwen ook wel erg onhandig vaak. Als je een beetje van stijl houdt tijdens het bouwen wil je namelijk dingen precies goed neerzetten, en 1st person laat vaak gewoon niet toe dat je dan dingen fatsoenlijk kunt zien : /

[ Voor 32% gewijzigd door Weltschmerz op 07-08-2015 21:41 ]

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Weltschmerz schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:28:

Ja, maar met bouwen ook wel erg onhandig vaak. Als je een beetje van stijl houdt tijdens het bouwen wil je namelijk dingen precies goed neerzetten, en 1st person laat vaak gewoon niet toe dat je dan dingen fatsoenlijk kunt zien : /
doe het wel in 1 ste persoons dan niette dichtbij je voorwerpen houden maar een paar meter van je af

ik zou nog wel een paar leuke dingen willen zien in dit spel ..
een boot om te bouwen ( kano ) ,
vallen zo als een berenklem maar dan voor die grote beesten , of valkuilen waar ze dan niet meer uit komen :)

of alarmen dat ze je waarschuwen dat ze komen :)

[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 07-08-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:17
Brandonvds schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:25:
heb het spel vandaag samen met mijn vriendin gekocht.
ik probeer een non-dedicated server te openen zodat we samen kunnen cooppen om het spel een beetje te leren.
alleen elke keer als ze mij joined en een female character maakt spawnt ze als bob (de standaard male character).
heb ik iets verkeerd ingesteld? aangezien ik wel mijn custom character kan gebruiken.
of support dit spel deze optie nu gewoon nog niet?
Met de update naar 195.0 lukt het wel allemaal goed zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
ravw schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:00:
[...]

doe het wel in 1 ste persoons dan niette dichtbij je voorwerpen houden maar een paar meter van je af

ik zou nog wel een paar leuke dingen willen zien in dit spel ..
een boot om te bouwen ( kano ) ,
vallen zo als een berenklem maar dan voor die grote beesten , of valkuilen waar ze dan niet meer uit komen :)

of alarmen dat ze je waarschuwen dat ze komen :)
Heb je al even niet meer gespeeld dan? De Waterraft moet er nog aankomen maar sinds afgelopen week zitten er berenklemmen (klein en groot) in en de alarms (geluid, voor offline en online, en met gas) zitten er al een paar weken in : )

En het 1-persoons bouwen doe ik ook veel, maar geloof me bij sommige constructies is het gewoon niet goed genoeg. Er zijn kleine plekken waar je dan per se het hek in die richting wilt plaatsen waardoor je dan per se aan die kant moet staan, dan moet je wel met 3e persoon werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Weltschmerz op 08-08-2015 10:27 ]

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Weltschmerz schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:54:
[...]

Heb je al even niet meer gespeeld dan? De Waterraft moet er nog aankomen maar sinds afgelopen week zitten er berenklemmen (klein en groot) in en de alarms (geluid, voor offline en online, en met gas) zitten er al een paar weken in : )

En het 1-persoons bouwen doe ik ook veel, maar geloof me bij sommige constructies is het gewoon niet goed genoeg. Er zijn kleine plekken waar je dan per se het hek in die richting wilt plaatsen waardoor je dan per se aan die kant moet staan, dan moet je wel met 3e persoon werken.
ik ben nog niet zo'n hoog level , ik kan nu net pas mijn 2 soort kleding maken

dus ben nog niet zo ver
als je het alleen doet gaat het heel langzaam ook al meb ik hem soms op 3 x staan :(

maar ben wel benieuwd wat er nog allemaal bij gaat komen in het spel , een kweek lab zou ook gaaf wezen ala jurassicpark

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 08-08-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Brandonvds schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 02:27:
[...]

Met de update naar 195.0 lukt het wel allemaal goed zonder problemen.
haha BOB misschien kennen ze jou in real live en weten ze dat ze jou BOB is, ook wel ze brengt jou nuchter naar huis. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
ravw schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:44:
[...]

ik ben nog niet zo'n hoog level , ik kan nu net pas mijn 2 soort kleding maken

dus ben nog niet zo ver
als je het alleen doet gaat het heel langzaam ook al meb ik hem soms op 3 x staan :(

maar ben wel benieuwd wat er nog allemaal bij gaat komen in het spel , een kweek lab zou ook gaaf wezen ala jurassicpark
Oh oke : ) Alleen spelen gaat inderdaad tergend langzaam. Mijn eerste game (solo) speelde ik vanuit het noorden en heb ik 30 uur erover gedaan een fatsoenlijke hut te bouwen die niet meteen kapotgemaakt werd door dino's. Toen was er nog geen steen, dus je was echt zo de pijp uit. Later kwam ik erachter dat je in het zuiden een veel makkelijkere start hebt, in het oosten en westen gemiddelde weerstand tegenkomt, en in het noorden de hel uitbreekt : P

Nu zit ik online in een kleine tribe (Roleplay server met standaard instellingen, PvPvE, super vriendelijk, geen kill on sight, alleen met roleplay reden elkaar aanvallen) waar helaas de meeste leden vrij veel offline zijn. Aangezien ik de basis run en ook master engineer ben valt al het bouwwerk op mij waardoor ik super snel level in vergelijking met de rest. Misschien komt het ook omdat ik belachelijke bouwprojecten onderneem zoals iets in de richting van een Chinese Muur.... : P

Zo'n kweeklab klinkt interessant, maar hoe zou je dat in werking willen zien? Hybride dino's maken zoals in die laatste film (niet gezien overigens) of via de eieren van dino's sneller dino's uit laten broeden?

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Weltschmerz schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:58:
[...]

Zo'n kweeklab klinkt interessant, maar hoe zou je dat in werking willen zien? Hybride dino's maken zoals in die laatste film (niet gezien overigens) of via de eieren van dino's sneller dino's uit laten broeden?
gewoon dat je ze bijde kan doen , dus de eieren laten uitbroeden , dus niet een beest moeten temmen , en dit wel met een lange wacht tijd dan temmen , en zo als je zegt de hybride beesten maken , of dta je via een menu kan aanpassen welke eigenschappen het beest krijgt , veel pansering , maar dan word er op een andere deel weer ingelevers , bijv snelheid of wenbaarheid , maar zo dat je een beetje de keuze heb wat voor soort beest je zelf wil , en ook de kleur aanpasbaar maken

dus met beschuttings kleuren :) tot onzichbare ala predator ( tijdelijk ) zouden ze ook met pakken kunnen doen , dus een beetje Crysis ala Jurasic park :)

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 09-08-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Weltschmerz schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:58:
[...]

Oh oke : ) Alleen spelen gaat inderdaad tergend langzaam. Mijn eerste game (solo) speelde ik vanuit het noorden en heb ik 30 uur erover gedaan een fatsoenlijke hut te bouwen die niet meteen kapotgemaakt werd door dino's. Toen was er nog geen steen, dus je was echt zo de pijp uit. Later kwam ik erachter dat je in het zuiden een veel makkelijkere start hebt, in het oosten en westen gemiddelde weerstand tegenkomt, en in het noorden de hel uitbreekt : P
Ik zou als nieuwe speler beginnen in het zuiden, maar later toch een stenen huis maken in het noorden. In de berg @35lat en 55 lon zit heel veel ijzer en obsidiaan en je vindt er dichtbij veel sabers, mammoths en andere enge/handige dino's :P zoals scorpions, rexes, spino's...

edit: ik zat eerst in het zuiden met een stenen huis en vloog om de 30 min heen en weer naar die ijzer berg om met 3 vogels 500+ ijzer mee te nemen :D 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Brogala op 09-08-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-07 14:43
Foto's maken van de PvP 199 server waar we op zaten is een beetje lastig. Basis ligt een beetje overhoop zeg maar.. :| . We zijn afgelopen week begonnen op een nieuwe server, primitive. Mooie basis opgebouwd alweer. :D

De basis op 199 is vernietigd toen we in oorlog waren, hebben ons best gedaan om de basis te verdedigen maar bleek, helaas, dat we een oorlog hadden tegen hackers. Ze maakte gebruik van aimbot en ESP (Soort van GPS op de map zodat ze konden zien waar we zaten).

Inmiddels over het verdriet heen en dus met de tribe opnieuw begonnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
arienvanhelden schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:24:
De basis op 199 is vernietigd toen we in oorlog waren, hebben ons best gedaan om de basis te verdedigen maar bleek, helaas, dat we een oorlog hadden tegen hackers. Ze maakte gebruik van aimbot en ESP (Soort van GPS op de map zodat ze konden zien waar we zaten).
Cheaters zijn ook echt overal :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Gisteren ingelogd op de pvp server van Zorkol en natuurlijk was ik dood. Niet door een speler, maar door een alpha rex van 69 en is mijn hele houten hut gesloopt met alles erin.

Goed, verderop had ik ook een stenen huis gebouwd midden in het bos. Kom ik daar staat er geen bos meer. Wat bleek 3 gasten zaten vlakbij een houten hut te bouwen en dus stond mijn stenen huis opeens in een gigantische open plek.

Ok... verder zoeken dus, want zo schiet het niet op.. Ik ren naakt over het eiland zoekend naar een nieuwe plek en een alpha rex! toch maar de andere kant op... sht! een alpha carno! Ik kon maar 1 kant op en dat was richting het bos.. "You have been killed by an Alpha raptor lvl 112".. /zucht

Afijn, uiteindelijk weer een plekje gevonden voor een huis, maar ik heb toch een zooi alpha's moeten ontwijken, niet normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
https://www.reddit.com/r/..._due_to_be_resetwiped_on/

Hmm, dit kan de rubberbanding op sommige servers (official 273?) wel verklaren. Als er overal achtergelaten bases staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferio schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:40:
Gisteren ingelogd op de pvp server van Zorkol en natuurlijk was ik dood. Niet door een speler, maar door een alpha rex van 69 en is mijn hele houten hut gesloopt met alles erin.

Goed, verderop had ik ook een stenen huis gebouwd midden in het bos. Kom ik daar staat er geen bos meer. Wat bleek 3 gasten zaten vlakbij een houten hut te bouwen en dus stond mijn stenen huis opeens in een gigantische open plek.

Ok... verder zoeken dus, want zo schiet het niet op.. Ik ren naakt over het eiland zoekend naar een nieuwe plek en een alpha rex! toch maar de andere kant op... sht! een alpha carno! Ik kon maar 1 kant op en dat was richting het bos.. "You have been killed by an Alpha raptor lvl 112".. /zucht

Afijn, uiteindelijk weer een plekje gevonden voor een huis, maar ik heb toch een zooi alpha's moeten ontwijken, niet normaal!
Dit is ook onze eerste server waar we echt spelen (hebben wat rondgeklooit op een official server maar dat waren we al snel zat), wij zijn ieder zeker 10-15 keer doodgegaan voor we bij onze plek waren gekomen door raptors en weet ik niet wat ;) gewoon volhouden en een tribe zoeken als je dat wilt.

We zijn nu uuurrrreeen verder en hebben slechts een houten huisje met een muur (en 2 low level spino's) op een heuvel :P als ik dan kijk naar de koeleboyz tribe met hun 6 man en wat die al hebben gemaakt dan valt het onze ook in het niets.

Het spel is echt wel gaaf trouwens, ik vermaak me nog erg goed en er is zoveel te doen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Rust). Vind de vriendelijke community op de server ook wel fijn. Kunnen we tenminste wat uitzoeken en bouwen voor we weer van de kaart geveegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Brogala schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:21:
https://www.reddit.com/r/..._due_to_be_resetwiped_on/

Hmm, dit kan de rubberbanding op sommige servers (official 273?) wel verklaren. Als er overal achtergelaten bases staan...
Daar is opzicht wel een oplossing voor te vinden, namelijk resources voor destruction te bieden. Ze hebben het nu zo gedaan dat je er niets voor krijgt, opzicht fijn omdat mensen dan alleen slopen omdat het moet (of omdat ze het grappig vinden om te doen), maar er blijft wel veel staan. Verander dat je hier wel wat voor krijgt, en opeens gaan al die ongebruikte zooi tegen de grond.

Tevens zie ik ook graag dat getemde dino's untamed worden, sommige staan er al weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Benjamin- schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:28:
[...]

Daar is opzicht wel een oplossing voor te vinden, namelijk resources voor destruction te bieden. Ze hebben het nu zo gedaan dat je er niets voor krijgt, opzicht fijn omdat mensen dan alleen slopen omdat het moet (of omdat ze het grappig vinden om te doen), maar er blijft wel veel staan. Verander dat je hier wel wat voor krijgt, en opeens gaan al die ongebruikte zooi tegen de grond.

Tevens zie ik ook graag dat getemde dino's untamed worden, sommige staan er al weken.
Jup, dat leek me een goede oplossing. Of gewoon na 3 weken niet online geweest automatisch de dino's untamed maken en de base verwijderen.

Gelukkig luisteren de developers goed naar de community, ik denk dat ze zoiets wel gaan implementeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Ik vind het een beetje een eindeloze grind te vinden. Het is zo goed als een tweede baan inmiddels en het spel begint een beetje teveel te worden voor mij. Op de official server speel ik al vrij weinig, omdat ik simpelweg al veel dino's ben kwijt geraakt door bugs en ik ook geen uren heb om wat te tamen, daarnaast om alles verzamelen om dingen te bouwen/maken.

Non-official is wat dat betreft een heel stuk beter, het voelt minder als een tweede baan, maar ook met dit krijg ik het gevoel dat de lol er al een beetje van af is.

Hebben jullie ook zoiets of nog steeds super naar jullie zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferio schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:57:
Ik vind het een beetje een eindeloze grind te vinden. Het is zo goed als een tweede baan inmiddels en het spel begint een beetje teveel te worden voor mij. Op de official server speel ik al vrij weinig, omdat ik simpelweg al veel dino's ben kwijt geraakt door bugs en ik ook geen uren heb om wat te tamen, daarnaast om alles verzamelen om dingen te bouwen/maken.

Non-official is wat dat betreft een heel stuk beter, het voelt minder als een tweede baan, maar ook met dit krijg ik het gevoel dat de lol er al een beetje van af is.

Snap wat je bedoeld heb soms ook dat gevoel of er geen einde aan komt...
Maar dan komt het pvp gedeelte weer om de hoek en gaat het wel weer.. Raiden enzo houdt me nog op de been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Wat mij wel vet lijkt is een creative mode in singeplayer.... Dat je gewoon alles kan spawnen. Dan kan je hele mooie creaties maken zonder dat het je eerst 100 uur kost om alle resources te halen. En bases uitproberen om te kijken of ze goed bestendig zijn in PVP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 16:41
Zitten er nog mensen op server 273?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
wvdveer schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:54:
Zitten er nog mensen op server 273?
Ja hoor, genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 16:41
Mooi, ik ben er net gestart. :P Kan ik iemand messagen om eventueel een Tribe te joinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook het spel aangeschaft en zou graag ook een groepje vinden om mee samen te spelen. Liefst op een wat nieuwere server. PM staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
wvdveer schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:11:
[...]

Mooi, ik ben er net gestart. :P Kan ik iemand messagen om eventueel een Tribe te joinen?
Voeg me maar toe op steam, CrazyGunner, ben de admin van de steam groep.
Ferio schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:57:

Het staat en valt met uitdaging enz.
Uitdaging moet jezelf zoeken.

Op dit moment heb je alpha's in de game die dus echt chaos creeren, hele basissen leggen het af tegen die dingen, dus wat moet je doen? Voldoende bescherming neerzetten. Vandaag ben ik bijvoorbeeld bezig geweest met metal spikes rondom de Tweakers basis met overal metalen gates (metal en behemoth). Dat is dan leuk om te doen.

Maar begrijp je algemene gevoel wel, er moet echt uitdaging inzitten, en ik ben zover inmiddels dat ik de uitdaging eigenlijk voor ben, alpha's kunnen mijn basis kapot maken, maar wacht, ik maak het zo dat ze niets meer kunnen. :P

[ Voor 70% gewijzigd door Benjamin- op 11-08-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
z0rk0l schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:30:
[...]

Server blijft een lange tijd online, ik ben zelf de admin en zou niet weter waarom ik zou abusen? Vooralsnog is het allemaal heel vriendelijk op de server :)
Ga je het volgende ook aanpassen op je server?

* Custom servers can now specify "ResourceNoReplenishRadiusStructures" & "ResourceNoReplenishRadiusPlayers" multipliers, if they wish to allow resources to regrow closer or farther away from players & structures.

Dit zorgt ervoor hoeveel meter uit je basis de omgeving terug groeit. Hij staat standaard op 75m. Deze kan je bv zetten op 5 meter ofzo.. handig voor pvp :-)

[ Voor 20% gewijzigd door Ferio op 12-08-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Benjamin- schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:51:

Op dit moment heb je alpha's in de game die dus echt chaos creeren, hele basissen leggen het af tegen die dingen, dus wat moet je doen? Voldoende bescherming neerzetten. Vandaag ben ik bijvoorbeeld bezig geweest met metal spikes rondom de Tweakers basis met overal metalen gates (metal en behemoth). Dat is dan leuk om te doen.

Maar begrijp je algemene gevoel wel, er moet echt uitdaging inzitten, en ik ben zover inmiddels dat ik de uitdaging eigenlijk voor ben, alpha's kunnen mijn basis kapot maken, maar wacht, ik maak het zo dat ze niets meer kunnen. :P
Ik weet al wat ik ga doen als ik terug van vakantie ben :P Die Alpha's lijken me echt vet :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Brogala schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:27:
[...]

Ik weet al wat ik ga doen als ik terug van vakantie ben :P Die Alpha's lijken me echt vet :9~
Er is niet zoveel aan hoor.. gewoon een raptor/carno/rex met een rode gloed die wat sterker is.. :)

Rode gloed verdwijnt straks, want ze krijgen speciale kleurschema's,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
Ferio schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:51:
[...]

* Added adjustable "Tethering" distance for non-dedicated multiplayer sessions (maximum distance from Host player)

Dit zorgt ervoor hoeveel meter uit je basis de omgeving terug groeit. Hij staat standaard op 75m. Deze kan je bv zetten op 5 meter ofzo.. handig voor pvp :-)
Kan dit al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Als het goed is nu.

* Added adjustable "Tethering" distance for non-dedicated multiplayer sessions (maximum distance from Host player), adjustable in the Host UI

Scheelt echt enorm met pvp straks.. tenminste geen open basissen in de wereld, lekker verscholen.

[ Voor 47% gewijzigd door Ferio op 12-08-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
ah mooi zo, dan zal ik de setting aanpassen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
misschien eens overwegen om pvp uit te zetten tussen 23:00 en 0700 ofzo ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
z0rk0l schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:21:
Je bedoelt het volgende? ;

* Server INI's option to switch from PvE to PvP mode at pre-specified in-game times OR a pre-specified real-world (server-side) times!

\Config\WindowsServer\Game.ini
[/script/shootergame.shootergamemode]
bAutoPvETimer=true
bAutoPvEUseSystemTime=true or false
AutoPvEStartTimeSeconds=0 to 86400
AutoPvEStopTimeSeconds=0 to 86400

if you don't usesystemtime, it'll use the in-game world time otherwise it'll use the computer's time.

You can make start time > or < than stop time, depending on what you want to do for example, pve starttime of 2:00 and stoptime 23:00 (converted into seconds of course) would have pve exist from 2am to 11pm whereas pve starttime of 23:00 and stoptime of 2:00 would have pve exist only from 11pm to 2am (and thusly, pvp from 2am to 11pm). Also if you have bAutoPveTimer set to true, you can see the current in the Player hud with H it'll say it next to the current time.
.

Versie 196 komt er nu aan.. dus je kan het straks instellen. :)

[ Voor 82% gewijzigd door Ferio op 12-08-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Ik had de verkeerde geplaatst. Het is de volgende optie;

* Custom servers can now specify "ResourceNoReplenishRadiusStructures" & "ResourceNoReplenishRadiusPlayers" multipliers, if they wish to allow resources to regrow closer or farther away from players & structures.

Tethering is de afstand waarmee je met elkaar kan communiceren. Geen idee waarom ik die plaatste.

[ Voor 10% gewijzigd door Ferio op 12-08-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we daarop voten? :P zou persoonlijk overdag ook pvp uit hebben staan (voor de werkers onder ons) en bijvoorbeeld in het weekend wel de hele dag (ook al ben ik er ook niet altijd ;))

op zich wel een goed initiatief. Wij zijn zelf geen raiders overigens dus voor mij maakt het allemaal niet zo uit. Wel fijn om beetje beschermd te zijn.

Gisteren na de griefers maar weer een stenen huisje gebouwd en maar weer opbouwen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Hoi allemaal!

Ik heb dit spel inmiddels ook gekocht. Geweldige game! En stukken beter dan RUST.

Net begonnen op de server van z0rk0l. Het begin is wat lastig, maar begin nu wel crafting systeem in de gaten te krijgen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straetje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik speel het nu ook sinds een week en heb er al aardig wat uur inzitten (50 uur).
Ik zat eerst op een server die ik hier vond op tweakers, maar na enige tijd opbouwen en dino's temmen, werd door een groepje alles gesloopt. Nu maar mijn eigen server aangemaakt.
Mochten er mensen zijn die een rustige server zoeken zonder al te veel mensen en gewoon rustig willen bouwen en tamen, vraag dan gerust ip via pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ferio schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:51:
[...]

Dit is wel heel tof. Al zou ik ook nog heel graag zien dat je bomen kan planten, het is best tof om wat groen in je basis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snolwol
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10-2023
Heeft nog iemand problemen na de laatste update ? Zojuist op server 273 3 x op een uurtje eruit gesmeten , door de video driver ? Ga er nu niet achter zoeken , morgen is mijn nieuwe kaart binnen en kijk dan wel .

• Benjamin-
Ik heb persoonlijk totaal geen probleem.

• Ferio
Benjamin- schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:40:
[...]

Dit is wel heel tof. Al zou ik ook nog heel graag zien dat je bomen kan planten, het is best tof om wat groen in je basis te hebben.
Die is er.. althans soort van.

* Added "Re-Fertilizer" item craftable at the Compost Bin which can be used over ground to re-grow depleted foliage over time even if it's close to structures (avoids the structure distance check, though wont' regrow if it's stuck 'within' a structure).
EngramEntry_MiracleGro_C

Ik weet alleen niet of ze er ook bomen onder verstaan of alleen planten en het is enorm duur.

Ark begint een 2e baan te worden zo...
bAutoPvETimer=true
bAutoPvEUseSystemTime=true
AutoPvEStartTimeSeconds=0
AutoPvEStopTimeSeconds=43200

PvE starts at 0 am and stops at 12 pm

[ Voor 29% gewijzigd door Ferio op 13-08-2015 08:21 ]

• Brogala
  • Niet online
Lol, er is nu ook een Beezlebufo Palucocus :P Aka Killer Frog.

http://arkaholic.com/2015...cocus-81215-dino-dossier/

Is het al bekend wanneer ze die aap gaan introduceren?

• GravGunner
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Zou deze week moeten zijn.

offtopic:
(also, ALL HAIL THE HYPNOTOAD)

[ Voor 20% gewijzigd door GravGunner op 13-08-2015 12:58 ]

target assimilated

• snolwol
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10-2023
Hier ook geen crashes meer , wel veel meer cpu gebruik door de game .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Net geïnstalleerd.
Iemand die samen wilt spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisterX
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 13:40
Als ik de laatste updates op steam lees komt de Survival of the Fittest gamemod ongeveer nu uit samen met patch v200. Als ze het vandaag ook al op officiële servers wegzetten zal de lag wel flink zijn, maar hopelijk kunnen we dit weekend dus "Hunger Games-style" PvP-en!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loopt de game al een keer goed met max grafische instellingen op high end gpu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:03:
Loopt de game al een keer goed met max grafische instellingen op high end gpu's?
Welke setup heb je? Optimalisatie is niet perfect, maar de game wordt pas juni volgend jaar officieel gereleased ;)

Verder gaat het bij een game als het goed is vooral om de gameplay :P Dus gewoon kopen en proberen, ik denk niet dat je er spijt van gaat krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat inderdaad om de gameplay maar ik wil ook het maximale uit de grafische instellingen halen want daar voor heb ik een high end kaart zoals de gtx 980ti. Ik denk ook niet dat ik spijt zal krijgen als ik de game aanschaf maar het moet wel redelijk af zijn en niet zoals Day-z bijvoorbeeld want dat is gewoon niet leuk gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

DayZ is geen match voor deze game. :)

Daarbij, ARK draait op de UT (4 meen ik) engine, die is al jaren onder ontwikkeling en heet zich in de loop daarvan prima bewezen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 15:35
Man, die Survival of the Fittest is de graafste game mode ooit.

Ze moeten nog meer official servers maken met deze mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:51:
Het gaat inderdaad om de gameplay maar ik wil ook het maximale uit de grafische instellingen halen want daar voor heb ik een high end kaart zoals de gtx 980ti. Ik denk ook niet dat ik spijt zal krijgen als ik de game aanschaf maar het moet wel redelijk af zijn en niet zoals Day-z bijvoorbeeld want dat is gewoon niet leuk gamen.
met een 980TI haal je als je shadows op low zet en de rest op hoogste setting om en nabij de 55 fps denk ik.

Ik haal met een oc'd 970 45 fps met deze settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
z0rk0l schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:05:
[...]

met een 980TI haal je als je shadows op low zet en de rest op hoogste setting om en nabij de 55 fps denk ik.

Ik haal met een oc'd 970 45 fps met deze settings
Zit op 50 fps zonder OC. 970 gaming G1 en alles epic behalve shadow (medium)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Reucht schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:03:
Man, die Survival of the Fittest is de graafste game mode ooit.

Ze moeten nog meer official servers maken met deze mod
Wel heel erg lekker inderdaad, qua tijdsduur een groot contrast met de pve, die ik ook nog altijd graag speel. Vandaag een uurtje solo SOTF gespeeld, heerlijk Hunger Games gevoel.

Meteen bij het begin had ik als enige niet door dat we al begonnen waren, dus iedereen was al naar het midden aan het sprinten en ik stond wat rond te kijken. Ben toen maar de andere richting in gelopen, begonnen met craften en te levelen. Uiteindelijk een thatch huisje gemaakt, boog en narq arrows, maar maakte toe de vergissing achter een raptor aan te gaan om te temmen. Achter hem stonden nog 3 en deze rakkers waren wat dodelijker dan op 273 waar ik speel. Uiteindelijk bij de laatste 15 beland, zeer vermakelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 15:35
Ik vind de gewone spelvorm ook enorm leuk, geeft je zowat long term goals en een basis waar je iets moois van wil maken, maar ik vind het ook enorm cool dat ik met 3 vrienden een potje sotf kan opstarten, met 96 andere spelers vanaf 0 begin en het op anderhalf uur uitvecht tot de dood! Insanely fun gewoon!

Ik ben van mening dat de devs gewoon twee spelvormen moeten ontwikkelen :P dit spel leent zich geweldig voor de battle royal en de normale survival game.

Persoonlijke ervaringen: 1 keer zijn we van 100 tot de laatste 20 geraakt, maar meestal worden we na 15min afgemaakt door een vijandige tribe die ons per toeval vindt op de map :P maar eens je tot een refining forge komt en metal farmt, komt het aan op skill en ik vind het spijtig dat Ark daarvoor nog iets te "houterig" is. Die lag is storend, de animaties zijn niet vloeiend genoeg om mooie pvp te generen. Als je met een spear een tegenstander probeert om te leggen, probeer je die attacks wel mooi te timen, maar meestal is het zo hectisch dat je toch maar op goed geluk ligt te steken, net als op die kutvliegjes in de lucht. Hoop dat dat nog goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Ik heb nog geen ervaring met pvp en in de eerste SOTF run heb ik lafjes iedereen ontweken, maar die houterigheid is wel herkenbaar van de ants, muggen en bats. Meestal is het een kwestie van recht omhoog piken en langzaam links en rechts lopen tot je de kill krijgt.

De aanpassingen tov de normale game vind ik wel goed. Je kunt van hoger vallen zonder damage (heb de grens nog niet opgezocht), tranq arrows craften zonder narcotics (en dus heb je die engram ook niet nodig, doh!), dinos temmen sneller, en zo zullen er nog wel meer zijn. Kan me alleen maar voorstellen dat het met wat vrienden nog leuker is, al denk ik dat je in je eentje makkelijker ergens tussendoor glipt.

Het kippenhok pre-match was ook een hele ervaring.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2023
Ik heb gisteren mijn eerste SOTF gedaan. Mijn tactiek was om zo snel mogelijk weg te gaan te levelen en meteen wat groots te tamen zodra ik de slingshot kon maken. Het was geluk dat ik een goede teammate had die lekker mee deed. We hadden waren snel level 5 en samen krijgen we een stego neer, terwijl we deze aan het tamen waren ook nog meteen een trike neer gekregen. Deze twee hielpen enorm om het eerste gedeelte van de match te overleven. Mensen schikken toch als je aan komt met twee grote dino's.

Uiteindelijk ook de zadels gemaakt voor deze twee dino's, ondertussen hadden we ook een carno getamed. met uiteindelijk nog 5 man over kwamen we tegenover een tribe te staan die iets van 5 trikes en 2 stego's had. echter hadden ze geen zadels. Ik dacht ik ga er gewoon op af met de stego en met juiste timing kan ik ze wel aan. Ik kreeg er 5 van de 7 dood voordat mijn stego het begaf (het was echt een slachtveld). de laatste twee kregen we dood door met een longneck de laatste genadeschoten te lossen op de dino's die over waren. De tegenstander was ondertussen echter gevlucht gelukkig kwamen die beams uit de lucht waardoor hij snel gevonden was.

De laatste tegenstander ging dood door een NPC dino waardoor we onverwacht wonnen :) Wel een leuke ervaring voor de eerste SOTF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisterX
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 13:40
Nu een aantal keer SOTF gespeeld en 2x 2e geworden. De snelheid en timer zijn per server instelbaar op de unofficial servers, dus heb games gespeeld van 1 uur, 1.5 uur maar ook 2.5 uur en zelfs 5 uur. De 2.5 bevalt mij eigenlijk het beste qua snelheid.

Wat voor mij goed lijkt te werken:
- Snel naar beneden runnen, ondertussen spul oprapend en tegen bomen meppen.
- Craften van kleding en tools tot pijl en boog
- Tranq arrows maken en een Trike tamen (kan met zn 2en goed)
- Hide verzamelen voor een zadel. Met de trike meer berries farmen zodat voedsel geen probleem meer is en tranq arrows goed te maken zijn
- Meerdere carnivoren temmen (spino, carno, rex, raptor, ptera) en proberen zadels te krijgen.
- Met nog 30 minuten over terug naar boven gaan, al die dino's hebben het wel lastig op de heuvel namelijk...

Red drops kunnen zadels opleveren, maar ook allerlei guns en gear (zelfs RPG en flak armor) dus zijn zeker de moeite waard. Tot nu toe ook geprobeerd om een run te craften maar een fabricator ga je nooit krijgen dus je blijft bij lage metal stuff en daarmee kan je niks wanneer er iemand op je af komt op een raptor met 2 rexen in zijn kielzoch... :D
Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste