Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 15:22
Anoniem: 81330 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:04:
[...]

Ahhhh dus dat was het. Ik werd wakker zonder kleren enpijn in mijn achterstee ;(
Na de laatste update wij allemaal :-)

/zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81330

Ferio schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:45:
[...]

Na de laatste update wij allemaal :-)

/zucht
Nee de whipe heb ik bewust mee gemaakt, ik had het over een dino die schoon gemaakt heeft bij ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Anoniem: 81330 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:49:
[...]

Nee de whipe heb ik bewust mee gemaakt, ik had het over een dino die schoon gemaakt heeft bij ons ;)
Doelde op de patch notes en het farmen van meat/berries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedark230
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-05 11:15
Dus een update zorgde er voor dat ik dood wakker werd?
Maar goed dat ik een extra voorraad basis spullen heb aangelegd voor me zelf:)
Morgen maar eens proberen een raptor te tamen.
Ook nog eens uit gezocht wat voor dino ik nou had getemd volgens het handboek was het een Phiomia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 13:10
Ferio schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:45:
[...]

In elk geval goed om te horen dat het niet aan mij ligt. Dus nog wat meer optimalisatie werk te doen. Wat bij mij ook hielp was even alles op medium zetten, apply en daar weer epic. Gebeurd het bij jou ook pas na een tijdje en in het begin loopt alles perfect?

Inmiddels heb ik een raptor en een trike getamed. Wat gaat narcotics dan ineens snel zeg!

Raptor +200 meat in 30 minuten.
Trike + 400 narc berries in 30 minuten.

Binnen een uurtje had ik dik over 200 narcotics, waarvan ik 100 pijlen heb gemaakt.

Echt een superieure verbetering vergeleken met de hand en dan heb ik nog de basis dino's om dit te gatheren.

Grappig om te zien dat bij de oost kant, spelers kisten hebben neergezet met gratis items.
Wacht maar tot je een Bronto (1000 berries in 10min) of een stegro (500 in like 10-20min) dan gaat het pas echt hard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
rolandos582 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:14:
[...]

Wacht maar tot je een Bronto (1000 berries in 10min) of een stegro (500 in like 10-20min) dan gaat het pas echt hard :D
Dat is nu dus aangepast.. het is veel minder geworden. Dino's pakken nu iets meer dan mensen.
Thedark230 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:08:
Dus een update zorgde er voor dat ik dood wakker werd?
Maar goed dat ik een extra voorraad basis spullen heb aangelegd voor me zelf:)
Morgen maar eens proberen een raptor te tamen.
Ook nog eens uit gezocht wat voor dino ik nou had getemd volgens het handboek was het een Phiomia.
Haha nee.. kijk naar dat vetgedrukte van de quote.

De laatste patch gaat bij ons "pijn in mijn achterstee" geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ferio schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:25:
[...]

Dat is nu dus aangepast.. het is veel minder geworden. Dino's pakken nu iets meer dan mensen.
Sinds wanneer is dit aangepast dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedark230
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-05 11:15
Dus de tijd om te temmen is vors omlaag?
Iemand de patch notes van wat er nu is veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Gisteren..

Er waren ook berichten dat tijdens het tamen veel meer resources nodig zijn. Met een mammoth ofzo zijn de 7 uur bezig geweest en over 1200 narcotics gebruikt... gek (was wel een hoog level 70?), maar ook mindere levels gaan veel sneller door resources heen. Heb dit niet gecontroleerd, maar als meerdere het zeggen zou het zo maar kunnen. Gemiddeld 50%+ meer nodig.

Onderstaand dus de notes voor dino's, geldt voor zowel vlees als bessen e.d.

http://steamcommunity.com.../0/523890681401603794/#p1

181.0
* Clamped how much harvesting damage you can do to a resource to the remaining health of the resource (so that, for example, chomping a tiny dilo with little resource remaining in it with a massive T-Rex bit wouldn't give you way more meat than it could reasonably have had). This may have the effect of reducing harvesting amounts in some cases, but is a necessary fix to what was essentially an overflow bug. Will consider re-scaling harvesting amounts accordingly as we proceed.

Alle notes; http://steamcommunity.com...ons/0/594820656447032287/

Dus om het kort te houden. Dino's hebben meer resources nodig voor het tamen en als ze gatamed zijn (+50%). Daarnaast zijn die resouces weer een heel stuk moeilijk te verkrijgen, omdat de drops % veel minder zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Ferio op 01-07-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-06 10:43
Oké, ik geef het op. Inloggen en twee weken werk kwijt, ja dan baal je wel even. Nog PvP tribes aanwezig hier die mensen zoeken? Als mini-tribe of solo speler maak je dus niet veel kans. Wel jammer om een lvl 50 char weg te gooien, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje1985
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-05-2023
arienvanhelden schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:10:
Oké, ik geef het op. Inloggen en twee weken werk kwijt, ja dan baal je wel even. Nog PvP tribes aanwezig hier die mensen zoeken? Als mini-tribe of solo speler maak je dus niet veel kans. Wel jammer om een lvl 50 char weg te gooien, maarja...
Je bent welkom in onze tribe op server 199, WimHam zit er al ook even bij nu. Je verliest je lvl 50 charracter trouwens niet hoor, je kan t altijd weer oppakken op die andere server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
Edje1985 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 07:38:
[...]

Je bent welkom in onze tribe op server 199, WimHam zit er al ook even bij nu. Je verliest je lvl 50 charracter trouwens niet hoor, je kan t altijd weer oppakken op die andere server?
Nee dat is wel zo, maar als je nu ergens opnieuw begint heb je meestal niet zon zin om daar mee te stoppen. :9 Anyway, ik zal je even toevoegen op steam vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Weer wat leesvoer voor upcoming changes;

http://www.reddit.com/r/playark/comments/3bu0u0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

*O* linux build voor ARK: Survival Evolved

prestatie onder linux -O-

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 20:46
Heb zojuist het spel gekocht maar de performance is echt dramatisch! iemand advies? Heb een radeon hd 7950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06-2023
yori1989 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:09:
Heb zojuist het spel gekocht maar de performance is echt dramatisch! iemand advies? Heb een radeon hd 7950
Zet -sm4 in de launch opties in steam en speel met de settings ingame. Medium settings zal je niet halen verwacht ik. Dev's zijn hard bezig met optimalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:59
himlims_ schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:31:
*O* linux build voor ARK: Survival Evolved

prestatie onder linux -O-
Onder Windows is het niet veel beter, hoor. Ik had tijdens launch een:

i7 920
HD7970 GE
6GB RAM

Een week later heb ik mijn computer op de schop genomen en nu zit ik met een:

i7 4790k
GTX 980
16GB RAM

En het heeft toen niets uitgehaald. Het spel draait nu alleen beter omdat ze een patch hebben uitgebracht. Hoewel ik begrijp dat het een early access game is, is het de slechtste die ik tot-nu-toe heb gehad. Het is gewoon, nagenoeg, niet te spelen. Het spel crasht vaak, rare fps drops, etc. Maar ondertussen gaan ze wel 200$ uitdelen aan mensen die exploits kunnen aangeven. Belachelijk.

Het spel staat nog in zijn kinderschoenen, dus als ze iets fixen, of een nieuwe patch uitbrengen, dan kan er zomaar weer een exploit bijkomen. In plaatst dat ze nu dat geld pompen in optimisatie, gaan ze het pompen in anti-cheat. Niet iets wat onbelangrijk is, begrijp me niet verkeerd. Maar daar hadden ze, in mijn ogen, veel beter mee kunnen wachten tot het spel feature compleet was. Nu heeft het weinig nut. Zonde.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Klinkt beetje als rust (zowel gameplay als ontwikkeling) daar waat het laatste erg goed geworden Is. En nu zeer solide en leuke gameplay brengt, heft wel paar jaar geduurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
SacreBleu schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:23:
[...]

i7 920
HD7970 GE
6GB RAM

i7 4790k
GTX 980
16GB RAM

En het heeft toen niets uitgehaald. Het spel draait nu alleen beter omdat ze een patch hebben uitgebracht. Hoewel ik begrijp dat het een early access game is, is het de slechtste die ik tot-nu-toe heb gehad. Het is gewoon, nagenoeg, niet te spelen. Het spel crasht vaak, rare fps drops, etc. Maar ondertussen gaan ze wel 200$ uitdelen aan mensen die exploits kunnen aangeven. Belachelijk.

Het spel staat nog in zijn kinderschoenen, dus als ze iets fixen, of een nieuwe patch uitbrengen, dan kan er zomaar weer een exploit bijkomen. In plaatst dat ze nu dat geld pompen in optimisatie, gaan ze het pompen in anti-cheat. Niet iets wat onbelangrijk is, begrijp me niet verkeerd. Maar daar hadden ze, in mijn ogen, veel beter mee kunnen wachten tot het spel feature compleet was. Nu heeft het weinig nut. Zonde.
Waarom koop je dan een early access? Nu valt het bij jou nog wel mee. Maar ik zie sommige mensen echt zo hard zeuren dat ik denk van, man, man, man.. Het is early access, dus, ja het is ruk.

Vergelijk het een beetje met het kopen van een Peugeot 107 (Oud model) die ze aan het ombouwen zijn naar een Ferrari. Je kunt dus niet verwachten dat dat ding in de eerste week hetzelfde loopt als de Ferrari. Ook kun je niet verwachten dat ze 24/7 onder de motorkap bezig zijn. Ze moeten iedereen tevreden houden en dus van alles wat doen..

Naar mijn mening doen de devs het gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
[...]

i7 920
HD7970 GE
6GB RAM

i7 4790k
GTX 980
16GB RAM

Moet wel bij jou liggen, ik heb niks van crashes ervaren. En zo ook niemand om mij heen, enige wat ik zie is FPS drops in caves ivb laden en gewoon wat lagere FPS in het algemeen. Rond de 40-50 atm.

Maar dat is gewoon early access en dat weet je gewoon van te voren als je zo'n game koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt het aan mij of is 199 down again? Wat betreft performance wise heb ik niets te klagen, maar heb heeeeeul veeeeul random dc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje1985
Eerder was 199 inderdaad down en een kleine rollback gehad. Wel irritant dat ze dan niet gelijk de updat er achteraan gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
arienvanhelden schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:30:
[...]

Waarom koop je dan een early access? Nu valt het bij jou nog wel mee. Maar ik zie sommige mensen echt zo hard zeuren dat ik denk van, man, man, man.. Het is early access, dus, ja het is ruk.

Vergelijk het een beetje met het kopen van een Peugeot 107 (Oud model) die ze aan het ombouwen zijn naar een Ferrari. Je kunt dus niet verwachten dat dat ding in de eerste week hetzelfde loopt als de Ferrari. Ook kun je niet verwachten dat ze 24/7 onder de motorkap bezig zijn. Ze moeten iedereen tevreden houden en dus van alles wat doen..

Naar mijn mening doen de devs het gewoon goed.
Early Acces vind ik leuk omdat ik graag meewerk aan games. Ik geef graag feedback en vind het leuk om de ontwikkeling van een game te kunnen volgen. Oftewel, het sociale aspect vind ik leuk. Om feedback te geven moet het spel wel speelbaar zijn, dat is dit spel op dit moment niet. An sich kan ik dat 'verlies' nemen. Maar wat wel steekt is dat ze tijdens de alpha mensen gaan betalen om exploits te reporten, terwijl er nog vanalles aan het spel kan veranderen.

Nu weet ik niet het fijne van game ontwikkeling, maar het jagen naar exploits lijkt mij handiger wanneer je veel verder bent in de ontwikkeling en wanneer je code 'af' is. Niet wanneer het te vroeg is.
rolandos582 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:19:
[...]

Moet wel bij jou liggen, ik heb niks van crashes ervaren. En zo ook niemand om mij heen, enige wat ik zie is FPS drops in caves ivb laden en gewoon wat lagere FPS in het algemeen. Rond de 40-50 atm.

Maar dat is gewoon early access en dat weet je gewoon van te voren als je zo'n game koopt.
Lijkt me overigens sterk dat het aan mij ligt, het forum op Steam staat er vol van. Dus de vlieger:"Bij mij werkt het wel, dus jouw schuld gaat niet op".

En anders hoor ik graag tips, want met een clean install van Windows lijkt me weinig verkeerd te kunnen gaan.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
@SacreBleu:
Dat er bij jou systeem iets niet goed loopt in combinatie met deze game is duidelijk, ik heb een bijna gelijk systeem en het draait bij mij en vele anderen sinds het begin "goed".
Er is door de dev's nog voor de launch van hun ea duidelijk vermeld wat hun uitgangspunten zijn geweest en wat de staat van hun ea is. Even kort door de bocht hebben ze veel gewerkt aan dingen om te doen in de game en nog weinig aan optimalisatie, het laatste wordt nu goed beet gepakt en met vele patches naar het juiste niveau getilt, dat ze er nog niet zijn moge duidelijk zijn maar speelbaar is het zeker wel voor de meeste spelers.
Ik ben nog niet eerder zulke goed communicerende, eerlijke en betrokken dev's tegen gekomen en ze werken de klok rond om het goed te krijgen, dit naast alle nieuwe features die constant worden toegevoegd, maakt het een heerlijke ea om te spelen.
Exploits moet je gewoon direct oppakken en niet uitstellen, iets wat ze hier ook uitstekend uitvoeren en wat absoluut niet het ontwikkelgeld voor de rest van de game opslokt, dat zou namelijk zelfmoord zijn voor de game en dat was nou net niet 1 van de uitgangspunten haha ;)
Het is dus allemaal niet zo zwart wit zoals jij hier meld gelukkig en bij lange na niet de slechtste ea ooit.
Ik hoop voor je dat je het werkend gaat krijgen op je systeem want dit is een topgame die je niet mag missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[...]

i7 920
HD7970 GE
6GB RAM

i7 4790k
GTX 980
16GB RAM

Het is een early acces game. Ze verwachten dat jij de problemen met het draaien van dit spel goed troubleshoot en de developers van logs voorziet als het blijkt dat er iets niet goed zit in de source. Staat ook duidelijk in de omschrijving.

En zeiken over beloningen voor het vinden van exploits is helemaal te belachelijk voor woorden. Ten eerste is het goedkoper dan de developers zelf naar de exploits te laten zoeken en maakt het tijd van de developers vrij om aan optimalisaties te werken zoals jij graag ziet gebeuren. Ten tweede is het vinden van exploits wel een prio want van die exploits heeft de userbase hinder, wat de spel belevenis verminderd.

Of te wel hoe vaak heb jij feedback gegeven aan de developers over jouw problemen? Hoe heb je het zelf getroubleshoot?

[ Voor 3% gewijzigd door Seth_Chaos op 03-07-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Seth_Chaos schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:26:
[...]

Het is een early acces game. Ze verwachten dat jij de problemen met het draaien van dit spel goed troubleshoot en de developers van logs voorziet als het blijkt dat er iets niet goed zit in de source. Staat ook duidelijk in de omschrijving.

En zeiken over beloningen voor het vinden van exploits is helemaal te belachelijk voor woorden. Ten eerste is het goedkoper dan de developers zelf naar de exploits te laten zoeken en maakt het tijd van de developers vrij om aan optimalisaties te werken zoals jij graag ziet gebeuren. Ten tweede is het vinden van exploits wel een prio want van die exploits heeft de userbase hinder, wat de spel belevenis verminderd.

Of te wel hoe vaak heb jij feedback gegeven aan de developers over jouw problemen? Hoe heb je het zelf getroubleshoot?
Had ik ergens gevraagd of je early access wilde uitleggen aan mij? Neuh. Voor de rest mag je ook van je witte paard aftreden, volgens mij heb ik eerder al duidelijk aangegeven wat ik verwacht en doe tijdens Early Access, maargoed, ik zal het even voor je voorkauwen:

Ik heb met ARK ongeveer vijf meldingen gedaan, waarvan één met een crash log, en de andere met save games. Twee daarvan zijn met de nieuwe configuratie, de overige drie met de oude configuratie. Op twee reports kreeg ik een reactie dat het een bekend probleem was en dat ze daarmee bezig waren. Een dáárvan is inmiddels gepatchet, dat was overigens mijn eerste melding met betrekking tot het niet laden van het spel. Voor de rest, heb ik nog geen feedback, behalve dat de fps iets tegenvalt.

Blij? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

is het ook mogelijk om pve te spelen; als in, niet verkracht/gesloopt worden door 'high ranks'?
dat vond ik namelijk uitermate frustrerend van rust.

goed, ergens is dat de core/basis van het survival concept, maar haalt teven ook alle plezier uit een game (voor mij dan)

dus hoe is dat in ARK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
  • Laatst online: 21-05 11:20
himlims_ schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:22:
is het ook mogelijk om pve te spelen; als in, niet verkracht/gesloopt worden door 'high ranks'?

goed, ergens is dat de core/basis van het survival concept, maar haalt teven ook alle plezier uit een game (voor mij dan)

dus hoe is dat in ARK?
Er zijn servers voor PVE en PVP.
Ook zijn er private servers die PVPVE hebben, sommigen hebben dan een mod waarbij bepaalde items en of dino's beschermd worden.
Dus op zich best veel keuze in hoe je het wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
himlims_ schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:22:

dus hoe is dat in ARK?
Kan helemaal prima, echter is er wel een thread in het forum waarin mensen aangaven dat mensen nu gebouwen voor ingangen van grotten konden neerplaatsen waardoor niemand er meer kon komen omdat je gebouwen niet vernietigd kunnen worden.

Ik heb het topic een tijdje niet gevolgd dus ik weet niet of daar nu een oplossing voor is. Creatief was het wel van die spelers. Maar de developers zijn goed bezig om te voorkomen dat het plezier van mensen te veel wordt aangetast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

rust was echt een ramp in begin, inmiddes hebben ze daar creatieve oplossingen gevonden om dat (negatief) misbruik te voorkomen. hierdoor is gameplay beleving in positieve zin veranderd.
snap dat ARK nog beta/testing is, hopelijk zal het verbeteren op kort termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Hahaha..

Kijk is naar de volgende bug!

http://gfycat.com/DangerousUnpleasantKagu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-04-2024
Ik speel momenteel ook op server 199, iemand een locatie waar de rest zich verstopt heeft op de map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bartas schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 14:56:
Ik speel momenteel ook op server 199, iemand een locatie waar de rest zich verstopt heeft op de map?
Als jij het weet mag je het mij ook vertellen ;) . Nadat onze basis (althans onze ik zat er pas 1,5 dag in ) door een lvl44 tamed pet werd verwoest werd ik dood wakker op een compleet andere plek alswaar de bed's en sleeping bag's lagen. Tribe chat werkt niet (mischien dat ik ge-kicked ben ik zou het niet weten eerlijk gezegd ;w ). Gek genoeg als ik bij tribe manager kijk zit ik er nog gewoon in :?

Ik zit zelf nu aan de oost kant van de map en ben meer bezig met het hufter proof maken van mijn base dan dat ik aan het tamen/hunten ben. O well i guess thats pvp :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje1985
Bartas schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 14:56:
We zitten in East Zone 1, bij de rivier met dubbele waterval, dat is vlakbij de blauwe obelisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje1985
Anoniem: 81330 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:28:
[...]

Als jij het weet mag je het mij ook vertellen ;) . Nadat onze basis (althans onze ik zat er pas 1,5 dag in ) door een lvl44 tamed pet werd verwoest werd ik dood wakker op een compleet andere plek alswaar de bed's en sleeping bag's lagen. Tribe chat werkt niet (mischien dat ik ge-kicked ben ik zou het niet weten eerlijk gezegd ;w ). Gek genoeg als ik bij tribe manager kijk zit ik er nog gewoon in :?

Ik zit zelf nu aan de oost kant van de map en ben meer bezig met het hufter proof maken van mijn base dan dat ik aan het tamen/hunten ben. O well i guess thats pvp :*)
Geen idee wat er is gebeurd, we zitten in East zone 1, zie ook reactie hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Hele leuke bug...

Eergisteren heb ik heel veel muur fundaties gelegd om mijn basis groter te maken en een deel al afgewerkt met houten muren. Gisteren kwam ik terug om de rest af te maken en nu kan ik opeens geen muren bouwen op mijn muur fundaties,omdat een andere speler vlakbij kon bouwen. Vandaag wil ik de andere kant van mijn basis verhogen en een andere tier muur plaatsen en dat mag nu ook geen eens meer, omdat daar ook een nieuwe speler zit.

Kortom ik kan geen muren meer bouwen, uitbreiden, hoger maken of wat dan ook... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edje1985 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:00:
[...]

Geen idee wat er is gebeurd, we zitten in East zone 1, zie ook reactie hierboven...
Het heeft even geduurd , maar ik heb het gevonden. Alleen zijn jullie rood voor mij (ik zit niet meer in de tribe) . Poort staat wel open trouwens hehehhe maar ik durf niet naar binnen met die grote beesten daar.

,
Onderweg ernaartoe ben ik mijn vlieg dino kwijtgeraakt door een spino saurus die honger had dus ik heb het hele end gelopen :).

Update: Ik heb het gevonden en kreeg te horen dat ik ge-kicked was wegens inactiviteit (dat kan idd wel kloppen daar ik voor mijn werk anderhalve dag weg was). Geen probleem verder, maar terug lopen door dat gebied is nogal tricky en ik ben nog niet eens de hoek om en werd al verscheurd door een rex :'( . Kan iemand me even een lift geven ;)

By the way meldingen wat betreft een tribe aanvraag staat automatisch uitgevinkt sinds deze patch (waarom zou ik ook niet weten :/ )

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 81330 op 04-07-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 13:47
Flink weer bezig geweest op 273 PvE, volgens mij 7 leden online de afgelopen 2 dagen, dus dat is altijd gezellig.

Had vanmiddag een Megalodon getemd (zo'n grote haai achtige), hij zat wat in de weg voor het onderwater hok dat ik voor hem intussen aan het bouwen was, dus had hem op follow gezet. Zwemt die wat raar, schiet de lucht in door een stuk rots en direct dood... Echt hoe belachelijk buggy kan het zijn.

Maargoed shit happens. Inmiddels het hok wel helemaal afgemaakt, dus morgen maar weer proberen.
Verder heeft iemand nog een Ankylo getemd, altijd handig voor stenen farmen, al gaat dit nog steeds niet super snel.
Hoop morgen de gezamenlijke ruimte af te maken, met alle dingen zoals workbench, forge, fabricator enz, kasten met kleding en tools en kasten met blueprints.

Omdat we ook een aantal leden hebben die hun eigen basis hebben, hebben we nu 4 locaties buiten de basis op de berg. Zeker een plus, want al is het fijn om een gezamenlijke ontmoetingsplek te hebben met alles er op en er aan, wil je ook op andere plekken zitten, en daarmee heeft iedereen natuurlijk ook alle vrijheid om helemaal te bouwen wat ze willen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje1985
Anoniem: 81330 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:04:
[...]

By the way meldingen wat betreft een tribe aanvraag staat automatisch uitgevinkt sinds deze patch (waarom zou ik ook niet weten :/ )
Ik had je geinvite, is dat niet goed gegaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-04-2024
Oké top, zit nu nog in east zone 3 om mijn character beetje te levelen, ik kom binnenkort richting east zone 1 om jullie te vergezellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
Anoniem: 81330 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:04:
[...]

Het heeft even geduurd , maar ik heb het gevonden. Alleen zijn jullie rood voor mij (ik zit niet meer in de tribe) . Poort staat wel open trouwens hehehhe maar ik durf niet naar binnen met die grote beesten daar.

,
Onderweg ernaartoe ben ik mijn vlieg dino kwijtgeraakt door een spino saurus die honger had dus ik heb het hele end gelopen :).

Update: Ik heb het gevonden en kreeg te horen dat ik ge-kicked was wegens inactiviteit (dat kan idd wel kloppen daar ik voor mijn werk anderhalve dag weg was). Geen probleem verder, maar terug lopen door dat gebied is nogal tricky en ik ben nog niet eens de hoek om en werd al verscheurd door een rex :'( . Kan iemand me even een lift geven ;)

Ik hoop dat ik er nog in zit dan, niet zoveel online geweest door het warme weer etc. Maar het wordt van de week weer wat minder volgens mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edje1985 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:40:
[...]

Ik had je geinvite, is dat niet goed gegaan dan?
Ik ging ervan uit van wel totdat ik door de poort wilde gaan en die dicht bleef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Zojuist mijn CSGO skin verkocht om vervolgens ARK te spelen, helaas trekt mijn GPU het niet echt, ik moet gedwongen op medium spelen waar ik soms dan alsnog lagg, iemand hier een idee welke GPU ik het best zou kunnen kopen? ik was al van plan ooit een nieuwe te halen, maar tot nu had het geen haast omdat ik mainly heroes of the storm speel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Welke GPU je nodig hebt om het op hoge settings te spelen? Je zou kunnen denken aan 2x Titan.
Spel is gewoon nog niet zo geoptimaliseerd, het wordt wel steeds beter, maar in verhouding is het nog slecht.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:27
Op dit moment speel ik op medium met een gtx770 en dat bevalt me prima. Verwacht dat enkele dingen wel naar high zullen kunnen als t spel eenmaal af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nadat ik volledig leeg geroofd was eergister (daar sta je dan in je eentje tegen een volledige tribe met meerdere T-rexjes) toch maar weer verder gegaan en nadat ik een raptor ge tamed had toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een Mammoth in de bergen ge agro'd en helemaal terug naar mijn base aan de kust ge-kite. 2 uurtjes later was ik weer heerlijk berrie's/wood aan het farmen.

Vannavond maar weer proberen om de grote oversteek naar East zone 1 te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Anoniem: 81330 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:56:
Nadat ik volledig leeg geroofd was eergister (daar sta je dan in je eentje tegen een volledige tribe met meerdere T-rexjes) toch maar weer verder gegaan en nadat ik een raptor ge tamed had toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een Mammoth in de bergen ge agro'd en helemaal terug naar mijn base aan de kust ge-kite. 2 uurtjes later was ik weer heerlijk berrie's/wood aan het farmen.

dat remt mij in aanschaf van deze game, of kun je ook je eigen server draaien/hosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

himlims_ schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:25:
[...]

dat remt mij in aanschaf van deze game, of kun je ook je eigen server draaien/hosten?
Zover ik weet zijn er ook pve servers, daar kunnen spelers je volgens mij niet killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:33:
[...]

Zover ik weet zijn er ook pve servers, daar kunnen spelers je volgens mij niet killen.
Correct ik heb bewust voor een pvp server gekozen dus ik wist wat de gevolgen zouden zijn. Life is a bitch and then you die ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

himlims_ schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:25:
[...]

Ja, dat kan :) Je kan hier informatie vinden

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81330 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:56:

Nu is het niet leuk meer, ik log aan en zie met rode letters staan "you have been killed by Jamie Lvl29". Offline raiding is not done op onze server, en het feit dat nu de hele server op zoek is naar deze persoon/tribe geeft iets van genoeg doening (ok ok ik heb wel een bounty op z'n hoofd gezet).

Schade deze keer:
- Een hele base
- Een Mammoth (inclusief zadel)
- Een raptor
- En zo'n vlieg dino (inc zadel)

Als ze nou gewoon een optie hadden dat wanneer er niemand van een tribe online is er niets kapot kan dan kon ik er nog mee leven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
Anoniem: 81330 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:43:
[...]

Nu is het niet leuk meer, ik log aan en zie met rode letters staan "you have been killed by Jamie Lvl29". Offline raiding is not done op onze server, en het feit dat nu de hele server op zoek is naar deze persoon/tribe geeft iets van genoeg doening (ok ok ik heb wel een bounty op z'n hoofd gezet).

Schade deze keer:
- Een hele base
- Een raptor

Als ze nou gewoon een optie hadden dat wanneer er niemand van een tribe online is er niets kapot kan dan kon ik er nog mee leven....
Zag ergens op reddit volgens mij dat die optie bestaat en dat er private servers zijn die dat aan hebben staan. Verder. Tsja, pvp he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
[...]

Schade deze keer:
- Een hele base
- Een raptor

Als je wilt kan er misschien een convoy komen om je op te halen van 1 of meerdere spelers. Ben je in staat je huidige basis te verlaten?

Yori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yori1989 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 07:09:
[...]

Als je wilt kan er misschien een convoy komen om je op te halen van 1 of meerdere spelers. Ben je in staat je huidige basis te verlaten?

Yori
De eerste keer was een wijze les, de tweede keer een regelrechte naai streek. Heropbouwen is juist leuk, maar om dit nou te doen om de dag is iets te veel van het goeie.

Inmiddels toch maar weer een tijdelijk onderkomen gemaaakt en nu maar hopen dat die er nog staat als ik terug kom van werk. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Hebben een paar hier zin om iets te beginnen op de nieuwe pvp primitive server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
[...]

Schade deze keer:
- Een hele base
- Een raptor

Dat is dus ook waarom ik geen PvP doe, zat eerst wel even op een PvP server, maar opbouwen is niet mogelijk. Leuk dat je hoger spul kan bouwen, maar ook al verzamel je alles voor een metalen base, kan dit nog steeds vrij makkelijk gesloopt worden.

Verschil met dit spel en het spel dat ik hiervoor heb gedaan, namelijk 7 days to die, is dat je daar veel meer mogelijkheden had om veilig te blijven, de wereld was veel groter (onbeperkt), vliegen kan niet, basis ondergronds maken en heel belangrijk, land claim blokken. Dit waren specifieke blokken die moeilijk zijn om te krijgen, die je basis x aantal keer sterker maken. Dus gebruikte je hele sterk blokken en plaatste je ergens zo'n landclaim, moest iemand 20 uur bijvoorbeeld hakken op 1 blok, dubbele laag en het was bijna onmogelijk om gesloopt te worden.

Maar nu is PvP gewoon iedere dag opnieuw beginnen, tenzij je tot een hele grote Tribe behoor die spelers heeft over heel veel verschillende tijdzones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Benjamin- schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:13:
[...]

Dat is dus ook waarom ik geen PvP doe, zat eerst wel even op een PvP server, maar opbouwen is niet mogelijk. Leuk dat je hoger spul kan bouwen, maar ook al verzamel je alles voor een metalen base, kan dit nog steeds vrij makkelijk gesloopt worden.

Verschil met dit spel en het spel dat ik hiervoor heb gedaan, namelijk 7 days to die, is dat je daar veel meer mogelijkheden had om veilig te blijven, de wereld was veel groter (onbeperkt), vliegen kan niet, basis ondergronds maken en heel belangrijk, land claim blokken. Dit waren specifieke blokken die moeilijk zijn om te krijgen, die je basis x aantal keer sterker maken. Dus gebruikte je hele sterk blokken en plaatste je ergens zo'n landclaim, moest iemand 20 uur bijvoorbeeld hakken op 1 blok, dubbele laag en het was bijna onmogelijk om gesloopt te worden.

Maar nu is PvP gewoon iedere dag opnieuw beginnen, tenzij je tot een hele grote Tribe behoor die spelers heeft over heel veel verschillende tijdzones.
Ik heb al een filmpje gezien van een paar lui die een metal base gemaakt hadden in een onderwater grot, met een minigun voor de deur. Zag er redelijk onvindbaar/onsloopbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
TimoVeld schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:28:
[...]

Ik heb al een filmpje gezien van een paar lui die een metal base gemaakt hadden in een onderwater grot, met een minigun voor de deur. Zag er redelijk onvindbaar/onsloopbaar uit.
Ja die zag er ziek vet uit, weet welke je bedoelt. Ze hadden wel bepaalde potion oid nodig zodat ze genoeg oxygen hadden om erheen te zwemmen geloof ik.. maar je tegenstanders dus ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
TimoVeld schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:28:
[...]

Het was een bug dat er in grotten kon worden gebouwd. Dit kan dan ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Hebben jullie wel is een Rex bewusteloos gekregen met een scorpioen? Zo ja, welke level en hoe lang duurde het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een relatief low level scorp kan dat al. 10 was het laagste wat ik zag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Gisteren ingelogd en er waren opeens 4 van de 7 dino's weg. Dit waren een Trike, Stego, Raptor & Carno en allemaal zonder bericht. Wat blijkt volgens mensen die op de server zitten, dat er een Carno in m'n basis is gespawned en 4 dino's te pakken heeft kunnen krijgen, voordat deze personen hem uit m'n basis kon lokken met een catapult.

Betreft een PVE server.

Daar gaat dus ruim 10+ uur aan tamen en veel resources..

Gisteren nog een Stego opnieuw getamed met behulp wat mensen uit tweakers van wie ik wat bessen mocht hebben en later nog is 200 kwam brengen, omdat de stego veel at. Thanks mannen! :-)

Zucht.. opnieuw beginnen maar weer.... dat word later weer een Carno zoeken.. :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Ferio op 09-07-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ja dit hoort er helaas bij...

Ik wil voor de Tweakers basis ook turrets gaan maken, ik heb de blueprints al, maar zou iemand ons willen zieken door een Trex oid naar boven te lokken, maakt zo'n turret korte metten met zo'n beest. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Benjamin- schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:32:
Ja dit hoort er helaas bij...

Ik wil voor de Tweakers basis ook turrets gaan maken, ik heb de blueprints al, maar zou iemand ons willen zieken door een Trex oid naar boven te lokken, maakt zo'n turret korte metten met zo'n beest. :P
Dan moet ie wel een tijdje kiten toch? Ik heb nog nooit een Trex gezien in de buurt, alleen een stuk achter de pilaar bij het bos zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Iemand kan zo'n beest naar je basis lokken en dan wegrennen, dan kan die naar binnen willen om daar vanalles dood te maken, dan moet zo'n beest eerst nog door de muur heen komen, intussen zal zo'n turret hem overhoop schieten.

Je hebt er natuurlijk wel heel wat kogels voor nodig, maar het is echt puur verdediging voor het geval dat. In de meeste gevallen zal dat vrijwel nooit gebeuren, zeker niet op die locatie, want Trexen komen daar nooit in de buurt, en zullen ook zelf nooit naarboven lopen helemaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Benjamin- op 09-07-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Benjamin- schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:47:
Iemand kan zo'n beest naar je basis lokken en dan wegrennen, dan kan die naar binnen willen om daar vanalles dood te maken, dan moet zo'n beest eerst nog door de muur heen komen, intussen zal zo'n turret hem overhoop schieten.

Je hebt er natuurlijk wel heel wat kogels voor nodig, maar het is echt puur verdediging voor het geval dat. In de meeste gevallen zal dat vrijwel nooit gebeuren, zeker niet op die locatie, want Trexen komen daar nooit in de buurt, en zullen ook zelf nooit naarboven lopen helemaal.
Gisteren tijdens het tamen dacht ik even dat de stego gedood zou worden. Er kwamen 3 spelers langs met wat dino's en ze bleven hangen rond de stego, waarna er twee er vandoor dingen. De stego was bijna tamed (5mm te gaan) en had zo'n vermoeden dat ze een trex naar me toe ging lokken.. afijn uiteindelijk toch niet.. ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ja zulke mensen heb je helaas altijd...

Nu wel beter dan vroeger, aan het begin kon iedereen jouw dino gewoon killen, was je aan het temmen en sloegen ze er gewoon op los, en niets dat je kon doen behalve toekijken. Grote dino's deed je dan ook echt niet temmen.

[ Voor 9% gewijzigd door Benjamin- op 09-07-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
Nieuwe update is uit, 185.0:
http://www.reddit.com/r/p...es_upcoming_version_1850/
http://steamcommunity.com...ons/0/594820656447032287/

Bij mij doetie het helaas niet. Krijg een error als hij bijna klaar is met inloggen op de server. Kan misschien zijn doordat het systeem nog bezig is met updaten, maar server zou volgens mij pas moeten verschijnen als hij zover is..

Edit: verify game cache gaf twee bestanden die opnieuw gedownload moesten worden, maar hij geeft nu alsnog dezelfde error.
Voor de geinteresseerden: http://imgur.com/v6Roxe5

Iedereen heeft dit blijkbaar, er wordt gewerkt aan een fix :)

[ Voor 22% gewijzigd door Jesserr op 09-07-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Anoniem: 81330 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:08:
Met een relatief low level scorp kan dat al. 10 was het laagste wat ik zag
Samtax kom je nog naar de tweakers basis op 199? :) Veilige plek en veel mogelijkheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yori1989 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 17:15:
[...]

Samtax kom je nog naar de tweakers basis op 199? :) Veilige plek en veel mogelijkheden ;)
Dit is een andere tribe dan die van Edje?? Zo ja waar zitten julllie dan. Wat is je steam name? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Laatst online: 22-06 16:36

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Wat vinden jullie van de huidige prijs van 28 euro?

Ik zie veel potentieel, maar er moet nog veel gebeuren qua optimalisatie, als het spel 10 euro had gekost had ik het wel willen kopen, maar in de huidige staat vind ik het geen 28 euro waard.

Ik heb het via het account van een vriend gespeeld op mijn pc en op die van mijn broertje, het is niet speelbaar op een HD7850 2GD5 en FX6300, op een gtx770 en een i5 4670K is het al beter te doen maar nog verre van ideaal. (beide hebben 8gig ram).

Zo moet ik op de pc met 7850 alle settings op laagst zetten, en resolution scaling helemaal omlaag zetten voor het een beetje speelbaar is, maar dan ziet het er gelijk ook niet uit.

Op de 770 is het al wat beter te doen, dan wil alles op low/medium op 1080p, maar dan moet scaling iets omlaag en heb ik nog regelmatig last van lagspikes en dergelijke.

Hierdoor heb ik weinig van de gameplay kunnen ervaren, ik ben niet verder gekomen dan een nacht niet doodgaan omdat het gewoon niet lekker speelbaar is met de lag die het heeft.

Als het spel weer in de sale komt ga ik overwegen het te kopen, ik hoop dan wel dat het wat beter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
Djesse8999 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 17:43:
Wat vinden jullie van de huidige prijs van 28 euro?

Ik zie veel potentieel, maar er moet nog veel gebeuren qua optimalisatie, als het spel 10 euro had gekost had ik het wel willen kopen, maar in de huidige staat vind ik het geen 28 euro waard.

Ik heb het via het account van een vriend gespeeld op mijn pc en op die van mijn broertje, het is niet speelbaar op een HD7850 2GD5 en FX6300, op een gtx770 en een i5 4670K is het al beter te doen maar nog verre van ideaal. (beide hebben 8gig ram).

Zo moet ik op de pc met 7850 alle settings op laagst zetten, en resolution scaling helemaal omlaag zetten voor het een beetje speelbaar is, maar dan ziet het er gelijk ook niet uit.

Op de 770 is het al wat beter te doen, dan wil alles op low/medium op 1080p, maar dan moet scaling iets omlaag en heb ik nog regelmatig last van lagspikes en dergelijke.

Hierdoor heb ik weinig van de gameplay kunnen ervaren, ik ben niet verder gekomen dan een nacht niet doodgaan omdat het gewoon niet lekker speelbaar is met de lag die het heeft.

Als het spel weer in de sale komt ga ik overwegen het te kopen, ik hoop dan wel dat het wat beter loopt.
Zelfde combi heb ik, 770 en 4670k. Vind het echt prima spelen hoor, alles medium, ground clutter en sky effect heel laag. Maar voor echt hardcore pvpen zou dit niks zijn nee. Teveel lag en stutter soms. Misschien heb ik niet zulke hoge eisen als jij bij alphas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Jesserr schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:21:
[...]

Zelfde combi heb ik, 770 en 4670k. Vind het echt prima spelen hoor, alles medium, ground clutter en sky effect heel laag. Maar voor echt hardcore pvpen zou dit niks zijn nee. Teveel lag en stutter soms. Misschien heb ik niet zulke hoge eisen als jij bij alphas :P
Heb geen hoge eisen bij alpha's, maar omdat ik het spel niet lekker speelbaar vind wacht ik maar even met kopen ;)

En zoals ik al zei: voor 10 euro zou ik het waarschijnlijk wel gedaan hebben, maar in de huidige staat vind ik het spel geen 28 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
Djesse8999 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:37:
[...]

Heb geen hoge eisen bij alpha's, maar omdat ik het spel niet lekker speelbaar vind wacht ik maar even met kopen ;)

En zoals ik al zei: voor 10 euro zou ik het waarschijnlijk wel gedaan hebben, maar in de huidige staat vind ik het spel geen 28 euro waard.
Ja snap ik. Maar wordt het niet alleen maar duurder dan? In de sale doen ze geloof ik geen alpha's toch?

Edit: Ha. Morgen is het beter speelbaar :P
We plan to release tonight:
- MASSIVE GPU Perf Gain for NVIDIA cards, about 10 Miliseconds per frame (this can be up to a 20-30% gain depending on your FPS). Coming as soon as NVIDIA will let us get the new drivers out...
http://steamcommunity.com...ons/0/594820656447032287/

[ Voor 26% gewijzigd door Jesserr op 10-07-2015 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Jesserr schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 00:42:
[...]

Ja snap ik. Maar wordt het niet alleen maar duurder dan? In de sale doen ze geloof ik geen alpha's toch?
Het is laatst voor 22 euro (of rond die prijs) in de sale geweest.

Ik denk dat ik ook weet waarom de vraagprijs hoger ligt dan de gemiddelde steam game: Als je je game met UE4 maakt moet je zoveel procent van je winst aan Epic Games geven.

Als de game ooit in de sale is ga ik hem hoogstwaarschijnlijk kopen, van wat ik zie is het een geweldige game, maar je moet het eigenlijk op een community server spelen voor het leuk word.

Ik keek ook zo'n video van FrankieOnPcIn1080p, zijn basis was geraid door iemand met een witte t-rex.
Hij vliegt rond en ziet iemand met een witte t-rex, maar weet niet zeker of het de dader is, hij land en vraagt wat de persoon aan het doen is.

De persoon legt uit dat hij een dino aan het temmen is, vervolgens vraagt frankie of hij toevallig een houten hutje bovenop een berg heeft geraid, waarop de persoon ja antwoord.

Frankie pakt een shotgun en schiet de dader neer voordat hij het doorhad.

Dat soort video's zorgen dat ik zin heb om het spel te spelen, maar ik heb een vraag:
Op de server waar jullie op spelen (ik neem aan dat veel van jullie op de zelfde server spelen) doen jullie daar ook aan raiden en pvp? of is het bijna alleen maar PvE?

Het tribe war/pvp aspect lijkt me leuk, maar het lijkt me niet leuk om elke dag opnieuw te moeten beginnen omdat je bent gedood in je slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Hier wat afbeelding van de Tweakers basis op 273 PVE

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Gq3fXWbgqydKZFEA0CKwp6sX/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uss4k2Uj29U6GctQFfoMuk2s/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zUGf1qYemHm9dFPXwScuTcNl/full.jpg

De basis vanuit de lucht, het staat boven op een berg/heuvel met een platte bovenkant. Grote voordeel is dat buiten dat het een mooie plek is, dat dino's er eigenlijk nooit komen, waar een TRex normaal heel wat schade aan kan richten, komen die bij ons niet eens in de buurt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ubMSPLhnoEr4R3lLofqdj7I7/full.jpg

Dit is de toren met alles wat met craften e.d. heeft te maken. Het huis die er aan vast gekoppeld is, is mijn eigen huis, dit heb ik vooral gedaan omdat ik de leuk vond, maar verder geen reden. :P
Doel van de toren is echt een gezamenlijke plek waar je alle tools kan vinden, kasten met spullen en een spawnplek.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q02vPMcqYiEmv1Gdl7boOibv/full.jpg

De eerste verdieping is simpel, 4 bedden om te spawnen (zit een cooldown timer van 5 minuten op, dus op deze manier zit je altijd goed), kampvuur en een kast met simpele tools en wapens.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hO0SrYjhFbxeEMnuQkwCgCt0/full.jpg

Tools om te koken en te grinden, verder kasten voor kleding en resources voor nieuwe spelers, en tools en kleding voor 15+.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DDKpF2YRYmquL5Fc3JYukZBA/full.jpg

Forge en workbench, ook hier kasten voor blueprints en resources voor 15+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/50dxDhYcqHwLI4OGZHaJ6RgB/full.jpg

De Fabricator om alle elektronica e.d. te maken met 2 kasten, toegang is zeer gelimiteerd, de ene kast heeft hoge level blueprints die we echt niet willen kwijtraken, en de andere zijn resources voor de fabricator.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4uNN4KYoMBA9sTew6NtoBSLG/full.jpg

De Generator die stroom biedt, wordt nu vooral gebruikt voor de verlichting, maar het is de bedoeling dat dit een stuk breder gaat worden. Helaas zijn er nog hele beperkte kabels voor de stroom, waardoor je niet netjes kabels kan leggen naar ieder huis. Ik weet dan ook nog niet hoe we dat netjes kunnen doen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iDwtzzP5iNh3D3V8i8jBRUuX/full.jpg

Dit is de 'tuin', omdat op dit moment crop plots (en tevens ook dingen zoals forges, fabricators enz enz) door iedereen geopend kan worden, moet je de ruimte dichtmaken. Er staan nu nog maar 2 grote crop plots, maar de bedoeling is dat er 16 daar binnen komen te staan.
Omdat we op een berg zitten, is water er nogal lastig te krijgen, dus dit is de oplossing.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T8136xtPIzloHH2nORmQmjHT/full.jpg

Op dit moment 12 water tanks bovenop het dak, het hele dak ligt vol met leidingen dus uiteindelijk kunnen er 49 staan. Wanneer het regent lopen de tanks vol en houden daarmee ook de bakken gevuld. Het regent geregeld en de tanks werken dan ook als een buffer voor in het geval het te lang niet regent. ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l1DwM0wFNya2Fo1RuEjFxsw8/full.jpg

In de luchtfoto's zag je al een grote rechthoekig gebouw buiten de basis, dit is dus dat gebouw. Alle gevogelde dieren landen nog niet zo netjes en blijven rondhuppelen, het idee was om op deze manier een vaste plek te hebben, van buiten af kan je dan de gate open en ze er in vliegen.
Er is een tunnel die dan recht de basis ingaat.

En dan nog een dingetje die ik zelf nog heb, en dat is een huisje aan het water.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YkFP84J4SCsY75brrt4pVGvP/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UlOK0fuHhpFWZslm1OEGdlFL/full.jpg

Omdat je je onderwater mount toch ergens veilig moet laten, heb ik dit gebouwd. Erg belangrijk ook, want op de bodem van de zee vind je de materialen om gas en elektronica te maken.

Dit is dus de Tweakers basis, op heel wat plekken staat het nodige gebouwd, zowel in de buurt van de basis als verder weg. Sommige vinden het leuk om een huis te maken binnen de basis, andere willen hun eigen ding doen en gaan dan bijvoorbeeld net een stukje verder dus hun eigen basis maken. Uiteraard zijn beide keuzes goed. In beide gevallen kan je gebruik maken van alle tools, spullen en beesten die beschikbaar zijn voor de tribe. :)
Tevens is er een 2de basis op komst, deze zit in een hoger gebied bij een grote berg, andere resources, andere uitdaging, zeker voor hogere levels erg fijn, want de omgeving van deze basis is een stuk vriendelijker voor nieuwe spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
Benjamin- schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 05:08:
Hier wat afbeelding van de Tweakers basis op 273 PVE

...
Wat belachelijk vet :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Benjamin- schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 05:08:
Tevens is er een 2de basis op komst, deze zit in een hoger gebied bij een grote berg, andere resources, andere uitdaging, zeker voor hogere levels erg fijn
Is het daar al niet helemaal volgebouwd op onze server? Ik ben een paar keer die kant op geweest voor kristallen en metaal, maar over zie basissen en waar je een beetje kan bouwen lopen veel rexen en sabers rondt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

iemand die contact gegevens heeft van ontwikkelaar? ik krijg 0 response op mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Anoniem: 81330 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 17:38:
[...]

Dit is een andere tribe dan die van Edje?? Zo ja waar zitten julllie dan. Wat is je steam name? :)
Nee deze is van edje idd, we zitten bij blauwe oblisk. er echt pal onder. Steam is Ghantoebantoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ferio schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 08:29:
[...]

Is het daar al niet helemaal volgebouwd op onze server? Ik ben een paar keer die kant op geweest voor kristallen en metaal, maar over zie basissen en waar je een beetje kan bouwen lopen veel rexen en sabers rondt.
Deadbeef zat daar al, en is nu bezig om dit veel groter te maken zodat de rest er ook kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Benjamin- schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:58:
[...]

Deadbeef zat daar al, en is nu bezig om dit veel groter te maken zodat de rest er ook kan bouwen.
Ah dat stukje, langs die klif (zee onderaan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ferio schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:08:
[...]

Ah dat stukje, langs die klif (zee onderaan)?
Ja, dus als het goed is wordt dat een flinke lap grond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Wellicht is dit ook iets voor jullie?

Macro die automatisch "E" indrukt wanneer je hem activeert in het programma.

http://theadultgamer.com/...-e-to-collect-rocks-read/

[ Voor 22% gewijzigd door Ferio op 10-07-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Heb al zo'n macro in mijn toetsenbord software gezet. :P

Nog steeds een drama, maar binnenkort: http://ark.gamepedia.com/Gigantopithecus

[ Voor 42% gewijzigd door Benjamin- op 10-07-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
Benjamin- schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:19:
Heb al zo'n macro in mijn toetsenbord software gezet. :P

Nog steeds een drama, maar binnenkort: http://ark.gamepedia.com/Gigantopithecus
Die wordt echt vet!
Domesticated: In addition to being at home picking berries a tamed Gigantopithecus can be taught to harvest the fibers found on many island plants as well. It appears to be entirely content to pick at plants all day, eat the berries, and hold the fibers for its tribe. Playful once tamed, Gigantopithecus seems to enjoy throwing its shoulder-mounted rider into the air. It probably feels this is a game, but clever brigands can use this "game" to vault over walls and small cliffs.
Lijkt erop dat hij uit zichzelf berries en fiber kan gaan plukken, zonder dat je hem persé aan het aansturen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
ik heb spijt dat ik h1z1 kocht en niet deze spel te ministe tot nu toe ziet het spel er wel vet uit :D
is samen werking erg uitgebreid of is het meer solo dingen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

raro007 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 16:10:
ik heb spijt dat ik h1z1 kocht en niet deze spel te ministe tot nu toe ziet het spel er wel vet uit :D
is samen werking erg uitgebreid of is het meer solo dingen doen?
Maar net wat je wilt, je kan hem solo spelen, maar met een Tribe heb je toch wat meer interactie en kan je makkelijker grotere dingen voor elkaar krijgen(let wel, je hebt juist anderen nodig, daar je niet alle Ingrams kan nemen met de standaard instellingen)

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Je hebt elkaar ook wel echt nodig vind ik. Ik heb net in de tweakers basis een Behemoth gate neergezet, hier heb je heel veel resources voor nodig, maar is ook alleen zinvol als je als tribe veel beesten hebt die hier nut uit halen. Daarbij is het ook veel leuker om gezamenlijk dingen op te zetten.

Nu bouwen wij trouwens wel onze eigen dingen, maar wel vaak bij elkaar en delen we hier en daar ook resources enz. Dat maakt het leuk. Ik zou dit spel dan ook absoluut niet solo willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Net maar een steam refund aangevraagd wat een bagger, spel loopt voor geen meter, dia show.. zonde. Gelukkig niet meer dan een uur geprobeerd ingame om de FPS te optimizen.

-----------------------------------
Ennnnnnnn refund ontvangen. Zonde mischien over enkele maandjes nog eens proberen als het uit early alpha is.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 57942 op 14-07-2015 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Laatst online: 14:40
Ik heb deze game zaterdag ook gehaald en wat een super spel! Ik ben gewoon op een eigen private server aan het spelen samen met nog iemand. Erg leuk we hebben nu een stenen huis bij een rivier in het midden van het eiland. in de rivier hebben we een brug gebouwd, omdat deze vol zit met piranha's en telkens die oversteek wagen was toch wel erg riskant. Sinds kort nu ook een enorm hoge wachttoren gebouwd die boven de bomen uit komt geeft een mooi uitzicht zodat we kunnen zien waar de lightbeams zich bevinden met goodies erin.

We hebben ook onze eerste dino getemt een vogel (pterodactyl?) Dit kost wel heel erg veel moeite had een paar keer dat hij wakker wordt voordat hij getemt is kan je dit ook vertragen (het wakker worden) ik kan hem wel weer stompen, maar erg vaak gaat hij dan dood. Wel erg gaaf dat vliegen je vliegt nu overal zo heen. lopend hadden we nog wel eens het probleem verdwaald te raken :p met vliegen geeft dat iets minder problemen.

Ben er alleen nog niet achter hoe je nou aan olie moet komen :s

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266471

SMD007 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:41:
Ik heb deze game zaterdag ook gehaald en wat een super spel! Ik ben gewoon op een eigen private server aan het spelen samen met nog iemand. Erg leuk we hebben nu een stenen huis bij een rivier in het midden van het eiland. in de rivier hebben we een brug gebouwd, omdat deze vol zit met piranha's en telkens die oversteek wagen was toch wel erg riskant. Sinds kort nu ook een enorm hoge wachttoren gebouwd die boven de bomen uit komt geeft een mooi uitzicht zodat we kunnen zien waar de lightbeams zich bevinden met goodies erin.

We hebben ook onze eerste dino getemt een vogel (pterodactyl?) Dit kost wel heel erg veel moeite had een paar keer dat hij wakker wordt voordat hij getemt is kan je dit ook vertragen (het wakker worden) ik kan hem wel weer stompen, maar erg vaak gaat hij dan dood. Wel erg gaaf dat vliegen je vliegt nu overal zo heen. lopend hadden we nog wel eens het probleem verdwaald te raken :p met vliegen geeft dat iets minder problemen.

Is het leuk met alleen ze tweeen? Lijkt me enorm saai. Wij zitten op een drukke server heeft idd ook ze nadelen sommige mensen worden geraid en dinos gekilled bij het leven. Maar als er niks gebeurt lijkt me ook niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Anoniem: 57942 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:00:
Net maar een steam refund aangevraagd wat een bagger, spel loopt voor geen meter, dia show.. zonde. Gelukkig niet meer dan een uur geprobeerd ingame om de FPS te optimizen.

-----------------------------------
Ennnnnnnn refund ontvangen. Zonde mischien over enkele maandjes nog eens proberen als het uit early alpha is.
Mja je moet beste wel goede specs hebben, en hem op lagere settings spelen. Ook echte goede recente PC's, zitten vaak nog rond medium voor een goede framerate.
SMD007 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:41:

Wil je PvE doen, dan kan je natuurlijk altijd op een officiele server spelen. :)

Temmen zonder narco's lijkt me idd erg lastig. :P
Je houdt ze in slaap door narcoberries of narcotics te gebruiken, narcotics maak je van narcoberries en rotten meat in een pestle.
Wat je doet is je stopt 1 van die 2 in de inventory van dat beest, met het eten, en wanneer de torpor omlaag gaat, druk je op die narco en druk je op "remote use item", je doet het beest dan eigenlijk die narcotics force feeden.

Olie haal je van de bodem van de zee, hier moet je eigenlijk een onderwater dino voor hebben of heel veel oxygen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Laatst online: 14:40
Ik vind het prima vermaak met zijn 2en. Misschien later eens een grotere server proberen. Ik vond het alleen niet leuk om in te loggen en zelf naakt lvl 1 te zijn terwijl er complete kastelen om je heen staan dat was nogal verwarrend in het begin dus had ik zo iets van eigen server met eigen rules en even rustig de kneepjes van het vak survivallen leren. :p

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
In andere woorden we krijgen dus gewoon prime meat ervoor terug, alleen duurt langer voordat het spoiled.

* Made Eggs about 40% more likely to be found, and they now last for 8 days in regular inventory, rather than 2 -- store them in a Fridge to keep them nearly forever ;)
* Rebalanced some taming speeds: Raw Prime Meat is 70% as fast as it was originally, and appropriate Kibble is now as fast as Raw Prime Meat originally was. (non-Prime meats are the same speed as originally, as is the non-nutritious Cooked Prime Meat)

[ Voor 69% gewijzigd door Ferio op 14-07-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
EDIT: Zie nu dat je je bericht hebt veranderd. :P

Dus Primal minder goed en Kibble (eieren?) zijn nu zo snel als primal. Oftewel je wilt nu een dodo farm voor eieren hebben zodat je sneller kan temmen.

[ Voor 77% gewijzigd door Benjamin- op 14-07-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Benjamin- schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:32:
EDIT: Zie nu dat je je bericht hebt veranderd. :P

Dus Primal minder goed en Kibble (eieren?) zijn nu zo snel als primal. Oftewel je wilt nu een dodo farm voor eieren hebben zodat je sneller kan temmen.
ja, net zo snel uiteindelijk en nee voor een dodo farm.

Dino's hebben voorkeur voor eieren.

1. Carno's favorite food is Anklyo kibble
2.T-rexes favorite food is Pulmadmdsam(The ♥♥♥♥ing scoprion) kibble
3.Spino's favorite food is Argentavis kibble
4.Raptor's favorite food is Parasaur kibble
5.Sabertooth's favorite food is bronto kibble.
6.Anklyo's favorite food is Dilo kibble
7.Trike's favorite food is carno kibble
8.Stego's favorite food is Sarco kibble

Every Kibble can be used on any creature, and it is more effective than the meat it's made with (Kibble made with CookedMeat is more effective than CookedMeat, Kibble made with PrimeJerky is more effective than PrimeJerky). If you use the right Kibble, it's super-effective.

made a bunch of different kibbles here's my findings All Recipes Require 2 mejoberries / 3 fiber/ water and the ingredients Below. (did not test with normal cooked meat) PS: They spoil in 3 days in the inventory

kibble (Rex Egg)= 1 Rex egg + 1 longgrass + 1 Prime meat jerky
kibble (Bronto Egg) = 1 bronto Egg + 1 Rockarrot + 1 cooked meat jerky
kibble (Parasuar Egg) = 1 Parasuar Egg + 1 Longgrass + 1 cooked meat jerky
kibble (Raptor Egg) = 1 Raptor Egg + 1 Longgrass + 1 cooked meat jerky
kibble (Trike egg) = 1 Trike egg + 1 Savoroot + 1 cooked meat jerky
Kibble (Dodo Egg) = 1 Dodo Egg + 1 Rockarrot + 1 cooked meat jerky

Deze eieren koken met cooked prime meat werkt dus het beste en je moet nu dus ook van die planten groeien..

Spoil is 3 dagen.

Weet het ook niet precies, maar dit is wat ik vond.

[ Voor 3% gewijzigd door Ferio op 14-07-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Ze hebben geluisterd....

40% sneller..? Ik voorzie heel vele hoge level dino's.. :-)

* Put all meats taming speeds/values exactly where they originally were. Made Kibbles 40% faster for Taming than Raw Meat ever was, and it's got SUPER AFFINITY (if you use the right kind of Kibble for your Dino -- for example Raw Prime Meat may net you a 70% effective tame now, whereas using the right Kibble can get you close to 100%!). May continue to buff Kibble, but let's take it one step at a time with seeing how useful it is now :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ferio op 14-07-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
Mooie cheatsheet voor de recipes. Voor de 1 heb je dus prime jerky nodig, voor sommige gewone jerky, en voor een paar cooked meat.

http://www.ark-survival.n...ibble-recipes-cheatsheet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Ik denk dat je nog steeds beter af bent met prime. Je loops een beetje rond met je Rex en je hebt zo een tal van prime.

Bij kibble moet je een tuin hebben met planten en dus fertilizer, je moet eieren zoeken, je moet de resterende mats bij elkaar krijgen, waarbij je olie en een preserving bin nodig hebt om jerky te maken.

Dus tja.. het duurt dus eigenlijk veel langer, maar je kan dan wel tegen bijna 100% aanblijven. iemand al geprobeerd?

[ Voor 36% gewijzigd door Ferio op 15-07-2015 08:57 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste