Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-10 13:37
TimoVeld schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:55:
Na wat te lurken in dit topic, toch maar besloten deze titel aan te schaffen.
Zijn er nog tips voor een goede server?
Ik ga waarschijnlijk voor een PVP server aangezien ik daar toch meer plezier uit haal. Zat te denken aan een primitive server zodat je met een stenen huisje toch nog redelijk beschermd bent.

Suggesties?
Je bent altijd welkom bij ons:
Afbeeldingslocatie: http://ark-servers.net/server/15247/banners/banner-1.png

Zitten ook een paar tweakers op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:30

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Onze baby:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/X8FxIHHAUbpRXpMh0w0K8AhDMRbHm2wSA73agSSTl8ZIsDnTn2aJpvJ0Y5BAOK5v_Oj6WQAIiMLydAgGcy9Ftzpuw81GXyDHvSpAqoKkd0Kxl9avr72zsuDXAyEfN7JtqLvDvbtQKtpXLymX1xHXN6RVQmgO5bdCGMqB27c2Pqchuc6DTb9skpB2fOtnMme_Ppp3334M1ZlLSSe2Kve2qxUiMiICbnEb7u3D6riV0VptpDlvFc0vijJtHe9GUiCrU5wIjgaLPvVxIKj3HtM0n7okcghqRw75gCra8uuN98Q3WOlJJZ96QWDP27vr2VUj2P6iyYIilfJkKIYUWtY0vbulr3LM8JwnzK1khcl1jb2-b9-javUN8uPmy8LdCzhR5KCMm--tJhdkHcXuG8ZGD1gKM93kE9PpU9llrCPkOcA_8M_JfHYBD9xi7KBiOgTPRdkyYwtNWti4h9bSorq2QGx4yIs9eOyVb0QZdreCNubuK-jp34UdjxZ7i_whjp31TBUnnDsvIQU0tQSrkQgtsAmEfej8V5ogiunzAA-Zt_BY=w1276-h718-no

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-10 19:05
Ik zie geen foto.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-03 17:28
Zijn jullie bekend met een probleem dat men door je dak heen kan glitchen op een 1 of andere manier, en vervolgens alle niet locked dingen (smithy, generator etc) kan leeg jatten, en er blijkbaar ook weer uit kan?

Wij hebben dit nu al twee keer gehad... Pff nu allerlei extra muren met duren overal voor gemaakt, hopelijk gebeurt het niet weer. We zitten notabene op een PvE server...

[ Voor 4% gewijzigd door Thesserd op 19-10-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:24
Thesserd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:43:
Zijn jullie bekend met een probleem dat men door je dak heen kan glitchen op een 1 of andere manier, en vervolgens alle niet locked dingen (smithy, generator etc) kan leeg jatten, en er blijkbaar ook weer uit kan?

Wij hebben dit nu al twee keer gehad... Pff nu allerlei extra muren met duren overal voor gemaakt, hopelijk gebeurt het niet weer. We zitten notabene op een PvE server...
Ja, vanaf het begin deden deze verhalen al de ronde op pve, geen idee of het nu nog kan eigenlijk. Maar goed, je kunt er prima mee omgaan door inderdaad alles wat niet op slot kan achter een 2e deur te plaatsen. Je hoeft echt niet dubbele muren overal te hebben, maar vooral koelkasten (kibble, eieren, jerky) en fabricators (gas, metaal) in een aparte ruimte bewaren schijnt te helpen. En misschien wat vaker het spul uit de fabricator en smithy halen en in een pin locked kast doen?

Gisteren met wat tribeleden enkele dinos (o.a. een mammoet, doedi, bronto, ptera's) van een andere tribe geclaimd. Wat vinden jullie van dat claimsysteem op pve? Het is handig als je snel aan moeilijk te tamen dinos wilt komen maar van mij mogen ze het veranderen in het doodgaan van dinos na een langere offline periode (12 of 14 dagen). Vind het ergens wel sneu dat zo'n tribe veel kwijt is na 8 dagen offline te zijn. Maar goed, hadden wij ze niet geclaimd dan hadden de jongens van een andere tribe, die ook klaar stonden, het allemaal gepakt, het schijnt erbij te horen.

edit: Nog iemand die op de SotF: The Last Stand voor de $60.000 gaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-10 20:54

Temujin

Zegt ook wel eens iets

iew schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:57:
Wij zitten ergens in het zuiden langs het strand, wij houden van zonnige oorden ;)
Ben er afgelopen weekend even over heen gevlogen. Heb geen teken van beschaving gevonden. Ben wel in het noorden een kleine encampment tegengekomen aan een klein meertje. Deze was achter van iemand die niet in een tribe zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Primitive servers zijn niet echt in trek blijkbaar. Nauwelijks population. Ga binnenkort maar naar een normale PVP server verkassen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
JohnnieWbl schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:10:
[...]

Ja, vanaf het begin deden deze verhalen al de ronde op pve, geen idee of het nu nog kan eigenlijk. Maar goed, je kunt er prima mee omgaan door inderdaad alles wat niet op slot kan achter een 2e deur te plaatsen. Je hoeft echt niet dubbele muren overal te hebben, maar vooral koelkasten (kibble, eieren, jerky) en fabricators (gas, metaal) in een aparte ruimte bewaren schijnt te helpen. En misschien wat vaker het spul uit de fabricator en smithy halen en in een pin locked kast doen?

Gisteren met wat tribeleden enkele dinos (o.a. een mammoet, doedi, bronto, ptera's) van een andere tribe geclaimd. Wat vinden jullie van dat claimsysteem op pve? Het is handig als je snel aan moeilijk te tamen dinos wilt komen maar van mij mogen ze het veranderen in het doodgaan van dinos na een langere offline periode (12 of 14 dagen). Vind het ergens wel sneu dat zo'n tribe veel kwijt is na 8 dagen offline te zijn. Maar goed, hadden wij ze niet geclaimd dan hadden de jongens van een andere tribe, die ook klaar stonden, het allemaal gepakt, het schijnt erbij te horen.

edit: Nog iemand die op de SotF: The Last Stand voor de $60.000 gaat? :)
Ik vind het ook geen goede zaak, tuurlijk is het hartstikke leuk om zo wat dino's te pakken, maar het wordt zo wel heel makkelijk als je een goede buit hebt.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hele baby show gaat het spel de nek kosten... Mijn tribe hatched meer dan 5 max level baby rexen en elk ander dier.... dus binnen zo snelle tijd zo'n OP rex army dat gaat saai worden.. nu brontos quatzels wie of wat gaat ons tegen houden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-10 19:36
JohnnieWbl schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:10:
[...]

Of ze nou dood gaan of een andere tribe claimt ze, je bent de dino's na een lange tijde offline kwijt :) (alhoewel ik niet weet wat nu de tijd is voordat ze geclaimed kunnen worden). In dat geval vind ik dat een ander de dino mag claimen, dan heeft die er iig nog iets aan.

Zoals ik, met m'n nieuwe doedi :D Ik heb er +- 4 dagen over gedaan om een stenen muur om mijn huis te bouwen, 1 level hoog (op wooden foundation...) Met mn Doedi in 1 dag de hele muur herbouwd en 3 levels hoog. Dat beest is echt fijn en hij rent snel.

Gisterenavond ook nog een scorpion getamed. Zal proberen vanavond eens wat dino's bewusteloos te prikken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarCreative
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 17:02
Ik heb inmiddels ook al een behoorlijk aantal uren in dit spel zeggen, ongelofelijk gaaf! Het is alleen een beetje vervelend dat je niet echt verder komt omdat in de avond gedood wordt, en je weer opnieuw kunt beginnen met het verzamelen van alles. Gisterenavond mijn eerste schuurtje gebouwd van hout. Maar ik vrees het ergste... :(

Op welke server zitten jullie, ik lees echt een heel scala aan servers. Maar is er een officiële Tweakers server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

MarCreative schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:44:
Ik heb inmiddels ook al een behoorlijk aantal uren in dit spel zeggen, ongelofelijk gaaf! Het is alleen een beetje vervelend dat je niet echt verder komt omdat in de avond gedood wordt, en je weer opnieuw kunt beginnen met het verzamelen van alles. Gisterenavond mijn eerste schuurtje gebouwd van hout. Maar ik vrees het ergste... :(

Op welke server zitten jullie, ik lees echt een heel scala aan servers. Maar is er een officiële Tweakers server?
De meeste tweakers zitten op official server 273
Afbeeldingslocatie: http://arkservers.net/banner/31.214.160.186:27017/banner.png

En run ik een rustige PvE server die ik thuis heb staan waar ook een enkele tweaker op speelt.
Afbeeldingslocatie: http://arkservers.net/banner/212.127.224.103:27015/banner.png

Misschien een idee om deze genoemde servers in de first post toe te voegen ?

[ Voor 22% gewijzigd door Temujin op 20-10-2015 14:43 . Reden: Banner van primitive server gefixed. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
MarCreative schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:44:
[...]

Voor zover ik weet is er geen officiele Tweakers server en zit een deel op een PVP en een deel op een PVE server (correct me if I'm wrong). Samen met een aantal andere Tweakers zit ik op 273 Official PVE. Altijd wel gezellig en je hoeft niet bang te zijn dat je dingen gejat / gesloopt worden. Maar dat moet je ding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
pimskie schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:25:
[...]
Of ze nou dood gaan of een andere tribe claimt ze, je bent de dino's na een lange tijde offline kwijt :) (alhoewel ik niet weet wat nu de tijd is voordat ze geclaimed kunnen worden). In dat geval vind ik dat een ander de dino mag claimen, dan heeft die er iig nog iets aan.
Het is sneu ook ook nog wel erg snel, maar het gaat mij niet zozeer om de tribe die de beesten verliest. Het gaat er mij, zoals Neroon ook zegt, meer omdat het voor anderen wel erg makkelijk wordt om aan moeilijke tames te komen. Daarbij zijn het niet de beginnelingen die de dinos claimen maar de grote tribes die scouten met hun vliegers en timers checken (geloof dat je niet solo die doedi hebt geclaimed.. ;) ). Dat past mij niet zo goed in het spel. Heel leuk en handig natuurlijk, zo'n doedi als beginneling, maar als je ziet hoeveel dinos wij nu al wij elkaar hebben gehaald door te claimen.. Veel minder leuk ook. Gewoon lekker dood laten gaan, from ashes to ashes, dust till dust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
Ja, dat hebben we nu dus gedaan Johnnie... Die spullen achter extra deuren en de grootste voorraad in boxes. Wel jammer dat dat nodig is op een PVE... Maarja.

Wat betreft het claimen, en demolishen etc, ik vind sowieso dat het veel te snel gaat. Hout kan na een week al kapot gemaakt worden... Why? Doe dan 2 weken ofzo. Je kan niet fatsoenlijk op vakantie.
Claimen net zo, ook langere periode op zetten wat mij betreft, en wanneer die voorbij is, misschien gewoon zo maken dat de dino's opnieuw getamed moeten worden ipv claimen? Als eigenaar hoef je dan niet opnieuw te tamen natuurlijk.
Het is inderdaad heel makkelijk zo. Wij hebben 2 mammoths kunnen claimen. Scheelt een hoop werk, aangezien we in het zuiden zitten :+

Ik ben ook wel benieuwd of dat niet uit de hand gaat lopen: die baby's. Wel gaaf, een Rex army >:) maar kan me voorstellen dat dat voor PvP niet leuk is, zeker voor nieuwe spelers...?

[ Voor 11% gewijzigd door Thesserd op 20-10-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
JohnnieWbl schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:42:
[...]

Het is sneu ook ook nog wel erg snel, maar het gaat mij niet zozeer om de tribe die de beesten verliest. Het gaat er mij, zoals Neroon ook zegt, meer omdat het voor anderen wel erg makkelijk wordt om aan moeilijke tames te komen. Daarbij zijn het niet de beginnelingen die de dinos claimen maar de grote tribes die scouten met hun vliegers en timers checken (geloof dat je niet solo die doedi hebt geclaimed.. ;) ). Dat past mij niet zo goed in het spel. Heel leuk en handig natuurlijk, zo'n doedi als beginneling, maar als je ziet hoeveel dinos wij nu al wij elkaar hebben gehaald door te claimen.. Veel minder leuk ook. Gewoon lekker dood laten gaan, from ashes to ashes, dust till dust.
Ah oke, dan begrijp ik jullie punt. Komt het vaak voor dat zaken geclaimed kunnen worden? Anderzijds lijkt met toch realistischer als een dino opnieuw geclaimed kan worden, dan dat hij opeens dood gaat terwijl hij nog healthy was bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
[b]Ghanghis schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:01:
..
Zou prettig zijn. Ik ben nog steeds op zoek naar een PVP server waar dagelijks meer dan 10 mensen op zitten.

Lijstje met CFG's of FPS verhogende instellingen toevoegen aan de first post zou ook handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
Temujin schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:01:
[...]

De meeste tweakers zitten op official server 273
[afbeelding]

Daarnaast draait er een primitive pvp server waar een paar tweakers op spelen, deze word door wowgrunn extern gehost:
[afbeelding]

En run ik een rustige PvE server die ik thuis heb staan waar ook een enkele tweaker op speelt.
[afbeelding]

Mijn server kan uit het lijstje, heb een ander ip en is nu een normal pvp server, was teveel gezanik door 2 tribes dat er gewoon niet meer op te spelen was. 1 former admin had de hele server tegen ons opgezet door te zeggen dat we alles gecheat hadden :( (en hij had een paar duizend kibble in zijn base.. en scuba gear.. op een primitive server) admin logging stond aan en niemand was admin.

de nieuwe server heet [EU][PVP] my little pony .... tja de naam was een vote van alle spelers die meegingen van de primitive server af.. maar ook hier staat logging aan en zijn er GEEN admins..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

wowgrunn schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:23:
[...]

Mijn server kan uit het lijstje, heb een ander ip en is nu een normal pvp server, was teveel gezanik door 2 tribes dat er gewoon niet meer op te spelen was. 1 former admin had de hele server tegen ons opgezet door te zeggen dat we alles gecheat hadden :( (en hij had een paar duizend kibble in zijn base.. en scuba gear.. op een primitive server) admin logging stond aan en niemand was admin.

de nieuwe server heet [EU][PVP] my little pony .... tja de naam was een vote van alle spelers die meegingen van de primitive server af.. maar ook hier staat logging aan en zijn er GEEN admins..
Ik kan deze 'my little pony'-ARK server niet vinden.
Heb je een IP ?
Dan zet ik die in het lijstje en zal ik kijken of we het lijstje op de first page kunnen krijgen.. (Indien je hem er tussen wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
ip is 85.114.157.248 ga hem vanaaf registreren bij ark servers zodat er weer een banner is
en uiteraard wil ik hem wel in de topicstart :P

[ Voor 21% gewijzigd door wowgrunn op 21-10-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
is de dx12 patch nu uitgekomen? zoja en hoe is tie? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
wowgrunn schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:15:
ip is 85.114.157.248 ga hem vanaaf registreren bij ark servers zodat er weer een banner is
Wat zijn de rates op deze server wowgrunn? En is het nog primitive of is het nu normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Temujin schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:01:
[...]

Ik ben bezig met een nieuwe fipo, daar gaan ook servers in, ik wil dan ook niet het constant adverteren van servers meer zien, heb ook al diverse keren berichten hier gerapporteerd om te laten verwijderen.

Het lastigste is wel echter aan welke eisen een server moet voldoen, dit moet geen "kom op Tweakers je server adverteren" post worden, maar een plek waar echte tweakers elkaar kunnen vinden. Zodra ik in mijn hoofd heb aan wat voor eisen moet worden voldoen, dan laat ik het horen.
Thesserd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:54:
Wat betreft het claimen, en demolishen etc, ik vind sowieso dat het veel te snel gaat. Hout kan na een week al kapot gemaakt worden... Why? Doe dan 2 weken ofzo. Je kan niet fatsoenlijk op vakantie.
Ik vind dit een lastig punt, enerzijds begrijp ik heel goed je gevoel, anderzijds duurt het echt al heel erg lang voordat al die rotzooi verdwijnt. Een base mag best langer blijven, maar mensen plaatsen ook rustig tientallen foundations om iets af te zetten, als die dan ook stoppen met spelen en je moet dan 2 weken wachten...

Steen zou van mij part wel langer mogen meegaan btw. Hout wordt vaak gebruikt door nieuwe spelers die vaak ook heel snel van server switchen (of gewoon stoppen), terwijl steen toch door serieuzere spelers worden gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Benjamin- op 21-10-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
Staat een paar posts hierboven ook al?

sowieso komt een banner wat spammerig over.

[ Voor 104% gewijzigd door Chaoss op 21-10-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-10 14:58

iew

What the...?!

Temujin schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:56:
[...]

Ben er afgelopen weekend even over heen gevlogen. Heb geen teken van beschaving gevonden. Ben wel in het noorden een kleine encampment tegengekomen aan een klein meertje. Deze was achter van iemand die niet in een tribe zat.
We zitten (zaten) er toch echt met een behoorlijk bouwwerk van steen.
Ja zaten (sorry), we zijn helaas verhuisd van server, heb er zelf 1tje gehuurd.
We hadden toch een beetje te veel last van lag, alsof we iedere keer aan een elastiek zaten.
Daarnaast heb ik vele jaren een SOF2 server gedraaid en begon het bij dit spel toch ook wel weer te kriebelen om er zelf weer eens 1 te runnen.

Ik speel samen met m'n broertje en hebben nu een PVE 4 player private server die ik eergisteren heb opgezet.
Kost niet zoveel (€4,17 pmnd)

Misschien komen we af en toe nog even kijken bij je, maar in ieder geval bedankt voor de gastvrijheid ;)

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Nu wel?

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-2ADahRqeAEQtfqdrEuJg0640loXAMPUkDZOCckwcsiB9p4QlhtYcqnZGf6cll97wkfVX6uIY5mdNPIo6qtFAsuHmjbKKwmLlVSsheAkVQ-4j_2_N3SZFA6N3AZPHZ57bp0HME0BS2UEenK1Qf5fDTe2bAAzq2l2hWH82BspirGkmraqdeFljjzoRQrzMZM3QAdBO3fFz9GCl-j0r9GtF3leyrKCLk7BpwGHnhsJI46lobps0sfsdGIMBoOgU2w5VRKvulrJfHlrDwPGcvJndPi4btp-uHPQp1an9vP2qVBeFWj8G1BNaJ096i1s4pVOTu5FgQPRf1NOeeWLpg7OkY7QeLl7mNUIjZONDUv7bJLmH7QLJjhuTWby2RkWps8QKdIC9tkyNx-KJWXwAYeOb3qSpcfg4i9AwaloUiZXhfPYrMew_VuhnjwjE2-AO7vD__Q3jeyc6GCXYuXq_v0Q5nhBMo1zwHJyEdNsPzfKAwtPxgxv9Ips1jJG2r1e0DXlTlYhBvDK0Ylo4OKT7G8eXpVGJ8feV1yacoZ6PFlkRaPz=w1276-h718-no

[ Voor 58% gewijzigd door Cybergamer op 21-10-2015 12:22 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
iew schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:47:
[...]

We hadden toch een beetje te veel last van lag, alsof we iedere keer aan een elastiek zaten.
ja did probleem heb ik zo vaak...
ik ga zelfs dood door een turtle van lvl 8 >.<
denk je dat je genoeg afstand hebt niet dus sta je gewoon in zijn gezicht te staren.
vandaag ben ik helemaal pist of, uit het niets kwam een scorpion die mij met gemak afmaakte en terwijl hij mij helemaal niet raakte( teminste zo leek het)..
ben gear + ptera verloren...

en ik heb meet waardeloze setting geprobeerd maar niks helpte

[ Voor 7% gewijzigd door raro007 op 21-10-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
[...]
Daarnaast heb ik vele jaren een SOF2 server gedraaid en begon het bij dit spel toch ook wel weer te kriebelen om er zelf weer eens 1 te runnen.
offtopic: speel jij SOF2 _/-\o_ ?! Zijn er meer mensen die dat nog spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

raro007 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:32:
[...]

ja did probleem heb ik zo vaak...
ik ga zelfs dood door een turtle van lvl 8 >.<
denk je dat je genoeg afstand hebt niet dus sta je gewoon in zijn gezicht te staren.
vandaag ben ik helemaal pist of, uit het niets kwam een scorpion die mij met gemak afmaakte en terwijl hij mij helemaal niet raakte( teminste zo leek het)..
ben gear + ptera verloren...

en ik heb meet waardeloze setting geprobeerd maar niks helpte
Ik begrijp je bericht niet zo goed, maar kan het zijn dat je geen last hebt van lag, maar dat het aan je instellingen ligt?

Probeer anders de zgn. "ARK FPS FIX" eens. Op die pagina staan allerlei performance tips. Kijk ook eens of je toevallig de BETA optie aan hebt staan in Steam, zet die uit (dat schijnt ook wel eens te helpen).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
Benjamin- schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:43:
[...]

Ik ben bezig met een nieuwe fipo, daar gaan ook servers in, ik wil dan ook niet het constant adverteren van servers meer zien, heb ook al diverse keren berichten hier gerapporteerd om te laten verwijderen.

Het lastigste is wel echter aan welke eisen een server moet voldoen, dit moet geen "kom op Tweakers je server adverteren" post worden, maar een plek waar echte tweakers elkaar kunnen vinden. Zodra ik in mijn hoofd heb aan wat voor eisen moet worden voldoen, dan laat ik het horen.

[...]

Ik vind dit een lastig punt, enerzijds begrijp ik heel goed je gevoel, anderzijds duurt het echt al heel erg lang voordat al die rotzooi verdwijnt. Een base mag best langer blijven, maar mensen plaatsen ook rustig tientallen foundations om iets af te zetten, als die dan ook stoppen met spelen en je moet dan 2 weken wachten...

Steen zou van mij part wel langer mogen meegaan btw. Hout wordt vaak gebruikt door nieuwe spelers die vaak ook heel snel van server switchen (of gewoon stoppen), terwijl steen toch door serieuzere spelers worden gebruikt.
Dat is waar. Steen dan langer houdbaar maken zou een goede oplossing zijn inderdaad!

Ander belangrijk punt vind ik de blocks van spawnpoints door foundations. Zou mooi zijn als de spawnpoints veriabel zijn, of in ieder geval gedeeltelijk variabel. Dat bepaalde dieren in een bepaald gebied spawnen vind ik goed, maar niet elke keer op exact dezelfde spawn. Dan krijg je dat gezeik dat als bijv. een beginner per ongeluk op een belangrijk spawnpoint bouwt, die spawn dus niet meer werkt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

[...]

We zitten (zaten) er toch echt met een behoorlijk bouwwerk van steen.
Ja zaten (sorry), we zijn helaas verhuisd van server, heb er zelf 1tje gehuurd.

Ik speel samen met m'n broertje en hebben nu een PVE 4 player private server die ik eergisteren heb opgezet.
Kost niet zoveel (€4,17 pmnd)

Misschien komen we af en toe nog even kijken bij je, maar in ieder geval bedankt voor de gastvrijheid ;)
Geen probleem.. Jammer van de lag, vreesde al dat het problemen zou opleveren. Zoals ik in DM had aangegeven had ik wat problemen met mijn internet leverancier waardoor de server tijdelijk ergens anders word gehost.. Ik heb zojuist nieuwe appratuur ontvangen en geinstaleerd en hoop komend weekend de server weer op een snelle verbinding te gooien.

Veel plezier op je eigen server (heeft altijd wel wat cools om zelf de host te zijn).. En wie weet zie ik je nog een keer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Thesserd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:37:
[...]

Dat is waar. Steen dan langer houdbaar maken zou een goede oplossing zijn inderdaad!

Ander belangrijk punt vind ik de blocks van spawnpoints door foundations. Zou mooi zijn als de spawnpoints veriabel zijn, of in ieder geval gedeeltelijk variabel. Dat bepaalde dieren in een bepaald gebied spawnen vind ik goed, maar niet elke keer op exact dezelfde spawn. Dan krijg je dat gezeik dat als bijv. een beginner per ongeluk op een belangrijk spawnpoint bouwt, die spawn dus niet meer werkt. 8)7
Dieren maken niet uit, mits je niet alles gaat volbouwen op bijvoorbeeld een berg. Maar het werkt zo dat er een bepaalde hoeveelheid creatures op de server kunnen zijn, geloof zowel wild als tamed. Op het moment dat er op een spawn gebouwd is, spawnen ze gewoon elders.

Wat wel spawns echt beinvloed, is waar je bouw i.v.m. resources. Waar gebouwd is kan niet gespawned worden, maar ook om een cirkel daar omheen. Volgens mij hebben bedden een grotere invloed op de spawn dan foundations. Maar helemaal zeker weet ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Benjamin- schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:55:
[...]

Wat wel spawns echt beinvloed, is waar je bouw i.v.m. resources. Waar gebouwd is kan niet gespawned worden, maar ook om een cirkel daar omheen. Volgens mij hebben bedden een grotere invloed op de spawn dan foundations. Maar helemaal zeker weet ik dat niet.
Klopt ja, wij ondervinden dat nu ook. In het begin was er erg veel metal op het eilandje waar wij zitten. Nu inmiddels de helft minder omdat een van onze tribe leden het nodig vond om bijna in het midden(!) op dat eiland te gaan bouwen. De ene helft van dat eiland is zo goed als resource-loos. :(

Bomen en struiken spawnen nog wel terug mondjesmaat, maar metaal niet.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Cybergamer schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:28:
[...]

Ik begrijp je bericht niet zo goed, maar kan het zijn dat je geen last hebt van lag, maar dat het aan je instellingen ligt?

Probeer anders de zgn. "ARK FPS FIX" eens. Op die pagina staan allerlei performance tips. Kijk ook eens of je toevallig de BETA optie aan hebt staan in Steam, zet die uit (dat schijnt ook wel eens te helpen).
heb dit gedaan, maar mn game is nu fkin lelijk :(
Nu even een nieuwe engine.ini zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Wereldkaart schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:17:
[...]

heb dit gedaan, maar mn game is nu fkin lelijk :(
Nu even een nieuwe engine.ini zoeken
Huh? Dan heb je duidelijk iets verkeerd gedaan. Engine.ini hoef je niet te zoeken, gewoon verwijderen en dan opnieuw de game starten. that's all... (of anders ff in steam de eigenschappen vd game opvragen en dan files verifiëren).

[ Voor 25% gewijzigd door Cybergamer op 22-10-2015 02:31 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
Cybergamer schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:33:
[...]

Klopt ja, wij ondervinden dat nu ook. In het begin was er erg veel metal op het eilandje waar wij zitten. Nu inmiddels de helft minder omdat een van onze tribe leden het nodig vond om bijna in het midden(!) op dat eiland te gaan bouwen. De ene helft van dat eiland is zo goed als resource-loos. :(

Bomen en struiken spawnen nog wel terug mondjesmaat, maar metaal niet.
Dat is ook uitermate vervelend inderdaad. Op de server waar wij op zitten staan er gewoon wat pillars op dat soort plekken in de bergen, zodat er niemand kan bouwen :9

Maareh, ik kan me van een tijdje terug herinneren dat er een serieus Sarco tekort op onze server was. Op heel veel plekken waar ze spawnen, was gebouwd. Het meer waar wij aan zitten (80 70) ook... had iemand zijn huis IN het meer gebouwd waardoor de Sarco daar niet meer spawnde, ook helemaal geen vissen meer. Echt super vervelend.

Op een PVP server kan je nog zeggen van goh, we vernielen de huizen die spanws blocken gewoon (meestal beginners) maar op PVE gaat dat niet lukken. Dan is het hopen dat je diegene kan bereiken per chat en dan hopen dat diegene het probleem begrijpt en wil verkassen. Altijd wel zo netjes om dan ook te helpen met de resources though :)

Vind het best bizar dat het nu nodig is om pillars te plaatsen op bepaalde plekken om dit soort problemen te voorkomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Thesserd op 22-10-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik iets mogen vragen? Welke video Kaart heeft U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
ik vind het zo irritant dat mensen foundation misbruiken.
laats zag ik het te laat dat ik honger had dus ik dacht NP kampvuurtje neerzetten en vlees koken...dus niet 10 minuten lang naar plek zoeken om de kampvuur te zetten maar kon niet omdat iedereen een foundation neer pleurde en toen mijn Hp laag was kwam een vlieg die mij 1 shotte :/

trouwens voor beginners die het verplaatsen van hout te veel lopen vinden.
als je een wooden wall wil maken ga die gelijk craften en niet eerst al het hout verplaatsen!! wat ik in het beging vaak deed :s
reden is simpel wooden wall hout kost 20 gewicht maar na het craften maar 4 dus je bespaart 16 gewicht!!!
dus je bespaart 3 keer heen en weer lopen :D
ander ding is als het donker is gooi de torch op de grond en dan wisel naar de ax zodat je ziet waar al die bomen zijn.(dat doe je met rechter muis knop)

waarom zetten jullie geen tips in de start post ? of heb ik er over heen gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
wowgrunn schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:15:
en uiteraard wil ik hem wel in de topicstart :P
Zit nu op jullie server, ingame naam: Pafke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

raro007 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:50:
waarom zetten jullie geen tips in de start post ? of heb ik er over heen gelezen :)
Dit zijn eigenlijk toch van die basale dingen waar je zelf redelijk snel achter komt. Het koste mij nog geen 30 min om dat op te merken.

Daar gaat het hele spel toch om? Linkjes leggen en proberen zo effectief mogelijk te gebruiken? I pleur net zo makkelijk een paar ovens neer in een klein huisje om die het metaal te smelten ipv de hele tijd heen en weer te gaan naar mijn base. Zelfde met andere zaken waarvan je weet dat je die moet refinen. Een kast vol met parels hebben is leuk, maar je schiet er niets mee op. Gewoon meteen in je fabricator stoppen er er je shit mee maken.

Sure, sommige dingen is prettig om er wat van opzij te leggen, dat gooi je een een kast tot op zekere hoogte. (een vriend van mij had in het begin een kast vol met hout, 1 met fiber en 1 met steen. I mean: WTF?)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
TimoVeld schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:21:
[...]

ik hoop dat het je bevalt :P (ik ben ingame john van pony slaystation)
met meer mensen op de server word het al maar gezelliger.
we willen binnenkort een dodo fighting arena op gaan zetten dus als je een hoge dodo tegen komt, tame hem alvast maar.. }:O

[ Voor 5% gewijzigd door wowgrunn op 24-10-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-10 22:02
Op zich is het sorteren van je kasten best handig: raw materials, building blocks, crafted stuff, armors, weapons, tools, etc. Alles wat je dan "over" hebt dump je in een kast voor later een keer of algemeen gebruik binnen je tribe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
TimoVeld schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:21:
[...]

Je moet de Serenity tribe joinen op die server, niet die andere club! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
... war!!!
just kidding :P

je moet lekker doen waar je zin in hebt, je bent bij ons als je wil ook van harte welkom, of natuurlijk je eigen tribe beginnen..

[ Voor 37% gewijzigd door wowgrunn op 24-10-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

pirke schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:18:
Op zich is het sorteren van je kasten best handig: raw materials, building blocks, crafted stuff, armors, weapons, tools, etc. Alles wat je dan "over" hebt dump je in een kast voor later een keer of algemeen gebruik binnen je tribe.
Sure, ligt een beetje aan het materiaal en de spullen. Maar een kast vol met steen of fiber? kom op zeg. :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-10 10:44
Cybergamer schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:55:
[...]

Sure, ligt een beetje aan het materiaal en de spullen. Maar een kast vol met steen of fiber? kom op zeg. :)
Easy toch, sommige dingen gebruik je gewoon dusdanig veel van en heb ik bijna nooit genoeg van. Pomp ik gewoon even kastje van 32 vol en kan ik weer een tijdje vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
[...]

Ik heb 3 kasten per basic resource. Als ik een tijdje Thatch ga farmen op een Bronto, dan wil ik ze wel kwijt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Thatch is sowieso handig om een kist/kast van te hebben voor opslag na een keer farmen, dichtbij je composting bins. Hout is ook handig, je kunt het stoken om een lading houtskool te krijgen, en bij een update als de ballista hoef je niet eerst je mammoet van stal te halen. Stone wordt vaak direct omgezet denk ik, in bouwmateriaal of cementing paste maar snap het prima als men het wel opslaat, erg vaak makkelijk om bijv snel meerdere forges te kunnen maken op een nieuw platform oid. En fiber? Ik snap eigenlijk niet dat je dat niet doet (of je moet je a(a)p(en) permanent vol houden met fiber wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt), voor het farmen een lading fiber en thatch mee en je kunt gaan op je mammoet..

edit: verkeerde gequote

[ Voor 11% gewijzigd door JohnnieWbl op 24-10-2015 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Gadver, ik ben dit spel weer gaan spelen maar mijn stenen huis is gesloopt door een raptor terwijl ik aan het slapen was en ik ben dood :p Kan ik mijn huis beveiligen tegen raptors met stone spikes?

Wel echt balen dat ik een FX8350 heb zeg... Dat ding runt alleen BF4 goed, bij alle andere spellen die ik speel bottleneckt hij mijn R9 290 Tri-X. Dan maar geld sparen en upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
gelukkig ben ik niet de enige die dat doet dus :P
ik ben vooral een persoon die vaak dood gaat dus plaats ik ook een ax en torche in mijn kisten.
ook hout steen en flint want als je dood bent geweest en je gaat met je blote handen bomen slaan dan kan je ook dood gaan..(geen geintje kreeg alleen maar tatche :/)
en dat dood gaan komt denk ik door dat ik niet goed uitkijk ofzo .
laatst zag 1 vlieg dus easy kill!!...dus niet opeens kwamen 5 andere erbij en kon niet weg rennen doordat ik geen stamina had >.<
zelfde verhaal met dilo's ik zie maar 1 en uit het niets komen 3 andere die begingen mij aan te vallen.
maar ik ben een persoon die door een lvl 12 turtle dood gaat dus een beetje ook mijn eigen schuld. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
wowgrunn schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:46:
... war!!!
just kidding :P

je moet lekker doen waar je zin in hebt, je bent bij ons als je wil ook van harte welkom, of natuurlijk je eigen tribe beginnen..
Ik ben nu nog lekker in mijn eentje aan het klooien, zodra ik het spel wat beter door heb en een wat hoger level heb join is waarschijnlijk pony slaystation =).

Waar bevindt iedereen zich eigenlijk? Is dat bekende informatie of proberen jullie je nog een beetje te verstoppen voor elkaar?

[ Voor 13% gewijzigd door Paffelton op 26-10-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
raro007 wespen/vliegenbeesten kan je makkelijk killen door gewoon met je speer recht omhoog in de lucht te prikken :D Zelfs als je ze niet raakt zijn ze dan soms opeens dood :')

Ik heb gisteravond een Quetzal getamed. Jeetje wat een avontuur haha. Ik was net met iemand anders onderweg die al een Quetzal met platform heeft, we kwamen haar toevallig tegen. Een lvl 12 :) Dus toen zijn we gaan stalken, hopen dat ze ergens heen vloog boven land, wat echt vreselijk lang duurde (bleef constant over zee circelen. Uiteindelijk met af en toe een hap in de bips lukte het :') Toen ben ik op de platform van die andere persoon gesprongen met tranq arrows in de aanslag... Heel lastig mikken vanaf zo'n wiebelend platform whaha. Eindelijk ging ze neer en lande ze op een heel gunstige plek, echt vlak naast iemand anders zijn base, maar redelijk dicht bij mijn base :D

Had uiteindelijk een kleine 30 kibbels nodig en 300 narco's denk ik? Torpor daalt snel zeg :o

Wel een super gaaf en handig beest!

[ Voor 3% gewijzigd door Thesserd op 26-10-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisterX
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-10 23:06
Een quetzel tip: je kan aan de achterkant een ramp bouwen zodat je ongrijpbare dino's (zoals rexen) erop kan lopen en door de lucht kan verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
Ja, dat was ik inderdaad al van plan :D even mooi ruim platform er op om dino's te verplaatsen van noord naar zuid.

Moet alleen even een vriendelijke lvl 80er vragen om er één voor me te maken... :+

[ Voor 27% gewijzigd door Thesserd op 26-10-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
TimoVeld schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:31:
[...]

Ik ben nu nog lekker in mijn eentje aan het klooien, zodra ik het spel wat beter door heb en een wat hoger level heb join is waarschijnlijk pony slaystation =).

Waar bevindt iedereen zich eigenlijk? Is dat bekende informatie of proberen jullie je nog een beetje te verstoppen voor elkaar?
wij zitten in het zuiden, in de buurt van dat schiereiland met die rotsen erop.
ongeveer bij 80/50 op de map..

en de anderen zitten aan de andere kant van dat bergje bij ons (op dat grote plateau)

[ Voor 7% gewijzigd door wowgrunn op 26-10-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
wowgrunn schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:52:
[...]

wij zitten in het zuiden, in de buurt van dat schiereiland met die rotsen erop.
ongeveer bij 80/50 op de map..

en de anderen zitten aan de andere kant van dat bergje bij ons (op dat grote plateau)
Hmm, ik zit nu helemaal in het noorden. Even kijkenof mijn ene metalen tool en ene trike het lopen waard is, of dat ik toch maar beter kan respawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
TimoVeld schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:58:
[...]

Hmm, ik zit nu helemaal in het noorden. Even kijkenof mijn ene metalen tool en ene trike het lopen waard is, of dat ik toch maar beter kan respawnen.
we kunnen jullie wel oppikken met de vogel :9 jij en je trike...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritkramer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-10 08:53
Heeft iemand hier een idee hoedit spel zal draaien op:

i5 3470
8gb ram
HD7850

ik vraag me dit af omdat ik voor iemand een pc zoek de ark kan spelen nu had ik dit gevonden maar geen idee hoe de 7850 dit gaat doen!

alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door jorritkramer op 26-10-2015 23:30 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.K
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-10 21:56
Je kunt het spel goed spelen, maar je zult wel met de settings moeten spelen. Alles op high is alleen voor monster pc's weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TwisterX schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:30:
Een quetzel tip: je kan aan de achterkant een ramp bouwen zodat je ongrijpbare dino's (zoals rexen) erop kan lopen en door de lucht kan verplaatsen.
Kan er ook een bronto op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
wowgrunn schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:09:
[...]

we kunnen jullie wel oppikken met de vogel :9 jij en je trike...
Die hou ik in mijn achterhoofd. Wellicht dat ik daar vanavond gebruik van maak =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee geen bronto, maar wel de rest (rex etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisterX
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-10 23:06
Woensdag komt er een halloween patch
This Wednesday on 28th of October the ARK will be undergoing a brief seasonal change where the air becomes cooler, the days shorter & the nights longer, the moon a certain shade of red, bats and other nasty creatures appearing above-ground, carvable pumpkins sprouting up, rumors of powerful undead beasts roaming the land -- and emerging from the mists, the mythical Dodorex makes its appearance at last astride an army of bloodthirsty zombie Dodos, with limited edition treats for those Survivors brave enough to take on the many tricks of ARK: Fear Evolved!
- ARK: Fear Evolved (event)
- Re-Themed ARK, with shorter days / longer nights, colder temperature, scary creatures above-ground
- DodoRex & ZombieDodo Army, DodoRex Mask Skin & Achievement
- Placeable "Carveable" Jackolanterns, Gravestones, & Scarecrows
- Bone Dino Costumes
- Tameable Bat & Spider, Ride-able Spider
- Witch Hat Skin for Survivors & Dinos
- More :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Vraag we af of de dodorex ook te tamen is..

En wat er gebeurt met mogelijk getamede dodorexen, bats en spiders nadat het event is afgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Temujin schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:41:
Vraag we af of de dodorex ook te tamen is..

En wat er gebeurt met mogelijk getamede dodorexen, bats en spiders nadat het event is afgelopen...
Ja ze zijn te tamen en ja je mag ze houden. Maar na het event spawnen ze niet meer. De dino's worden dus collectables :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:59:
[...]

Ja ze zijn te tamen en ja je mag ze houden. Maar na het event spawnen ze niet meer. De dino's worden dus collectables :)
Ik wil dit natuurlijk graag voor waarheid aannemen :)
Heb je toevallig een bron om zekerheid te geven hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam voorbij bij een van de dev livestreams en staat volgens mij op hun steam pagina. (ik zit nu op mijn werk dus kan helaas niet checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Van mij mogen die nachten juist korter worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
pirke schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:20:
Van mij mogen die nachten juist korter worden...
Volgens mij is dit een halloween special.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Brogala schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:46:
[...]

Volgens mij is dit een halloween special.
Correct.. Dit event zal vermoedelijk niet heel veel langer dan een dag duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Wordt dit dan een update op een server? Of gaan alle servers tijdelijk over op dat evenement?
Ik speel momenteel niet ivm tentamens, maar als dit live blijft op de server waar ik speel dan moet ik die collectables natuurlijk wel hebben xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Dit komt online doormiddels een server update. v221

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:48

Chris van der G

Tailchakra

Dit spel wordt nog relatief veel gedaan heb ik zo het gevoel, of niet? Ik zit te overwegen het ook te halen..

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Chris van der G schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:24:
Dit spel wordt nog relatief veel gedaan heb ik zo het gevoel, of niet? Ik zit te overwegen het ook te halen..
Het is nog in ontwikkeling, dus het spelers aantal zal alleen nog maar toenemen. Bestaande spelers zullen alleen maar blijven terug komen simpelweg omdat ze zoveel aan het spel blijven toevoegen. Zeker nu de modding community eindelijk een beetje op gang begint te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
Tweaker community zit wel redelijk verspreid. Meeste tweakers zitten op PVE servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:48

Chris van der G

Tailchakra

Klinkt lekker! Is er ook een TWRKS server? Mogelijk met bijpassende teamspeak oid?

Ah, ik zie dat het tegelijkertijd met deze post is verteld. Da's wel jammer! zou leuk zijn als we met z'n alle bij elkaar hadden gezeten!

EDIT: Mogelijk over na te denken dan mijn eigen server op te zetten als het mij bevalt. Hier mooi met een aantal vrienden en anderen op te kunnen spelen. Ik heb nog een leuk teamspeak servertje liggen ook! Dus als er geinteresseerde zijn?

[ Voor 80% gewijzigd door Chris van der G op 28-10-2015 16:33 ]

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Ben toch maar weer blij dat ik op een instant tame server zit.... Er zijn eerst 2 argentavises van mij verdwenen in de lucht tijdens een spectaculair gevecht met een andere argentavis.

Ben gisteren verhuisd naar de jungle, en m'n lvl 110 Rex stond op follow. Dat ging prima totdat hij hem opeens in iemand anders z'n base glitchte door de muur. Gelijk aangevallen door een lvl 175 Rex dus die had geen kans :/

Ik vond wel die base waar m'n Rex in glitchte erg vet was. Het was een rondje van allemaal behemoths gates in de jungle, met daarin een kleine ijzeren base en alle dino's in het rondje. Er waren ook nog twee apen die fiber aan het verzamelen waren.

Maar wel echt jammer van die Rex, is toch moeilijk om een mooie lvl 80+ te vinden en er dan voor te zorgen dat hij 'vastzit' zodat je 70 narc pijlen in hem kan doen :p

edit: ik heb later ook een kooi gemaakt voor m'n vogels, maar toch jammer dat ze gewoon de lucht in verdwijnen totdat je ze niet meer ziet als ze vechten met een andere vogel.

[ Voor 9% gewijzigd door Brogala op 29-10-2015 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
Chris van der G schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:30:
Klinkt lekker! Is er ook een TWRKS server? Mogelijk met bijpassende teamspeak oid?

Ah, ik zie dat het tegelijkertijd met deze post is verteld. Da's wel jammer! zou leuk zijn als we met z'n alle bij elkaar hadden gezeten!

EDIT: Mogelijk over na te denken dan mijn eigen server op te zetten als het mij bevalt. Hier mooi met een aantal vrienden en anderen op te kunnen spelen. Ik heb nog een leuk teamspeak servertje liggen ook! Dus als er geinteresseerde zijn?
Tweaker wowgrunn heeft een eigen PVP server. De rest zit op PVE servers en zal ondertussen best wat opgebouwd hebben en dus niet zo snel hun server verlaten.

Probleem met een eigen server is dat je hem ook nog een beetje vol moet krijgen, en de populatie is al redelijk versplinterd.

Ik ben ondertussen ook weer op zoek naar een nieuwe PVP server met 3x/4x rates. Vind samen met tweakers spelen tof, maar als er nooit meer dan 7 mensen op een server zitten ga je niet snel mooie PVP gevechten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Mochten mensen er interesse in hebben.

Wij zijn van de week een "working class" server gestart. Wij noemen het Controled PVP, er zijn namelijk genoeg mensen die PVP willen spelen maar niet het nadeel er van willen ondervinden als ze naar bed gaan of overdag lang moeten werken.

Hiervoor doen wij het volgende, we zetten PVP doordeweeks AAN om 18:00uur en weer uit om 23:59uur. Zodoende heb je toch lekker 6 uurtjes die je doordeweeks kan PVP'en en niet bang hoef te zijn dat er 's nachts of overdag word aangevallen. De weekend tijden zijn we nog aan het bepalen en willen we graag in overleg doen met de mensen die op onze server willen spelen.

Verder proberen we actief een werkbare workaround te vinden voor het (autosave lag) probleem. Je ziet namelijk vaak op de officiele servers korte lag spikes om de x zoveel minuten. Dit komt doordat de ARK Server data uit het geheugen lijkt te halen en deze weg schrijft naar de disk. Tijdens dit procces lijkt hij ergens iets op pauze te zetten om na de save weer te resumen.

Standaard staat deze save om de 15 minuten. Wij hebben deze op 30 minuten gezet en ook hebben wij de ARK server data op een SSD staan om de saves sneller te laten verlopen.

Tevens zullen we als er een redelijke community op de server gesetteld is een site + forum starten om op een actieve manier contact te leggen met deze players. Hier zullen we ook suggesties ter stemming brengen zoals bijvoorbeeld: Moet er om de X weken / maanden een world wipe komen. Je zou het kunnen zien als een lange survival of the fittest.

Dus mochten jullie nog suggesties / opmerkingen hebben horen wij die graag! Onze server is nu hier -> http://ark-servers.net/server/20001/ te bereiken. Maar zal volgende week naar het datacenter verplaatst worden.

Je kunt mij bereiken via een forum DM en of evert [at] bassiesworld [punt] nl

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
Klinkt interessant voor de werkende mensch =). Ik ga echter eerst even afwachten of jullie wat volk aantrekken voor ik weer wat tijd investeer in het opbouwen van een nieuw karakter. Is Exp en loot ook x2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Nee Timo, alleen taming en gathering.

Wij hopen ook dat het een beetje gaat leven en druk wordt. We zien je graag een keer verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
Skelesaurs! :D http://www.rockpapershotg...rvival-evolved-halloween/

[ Voor 25% gewijzigd door pimskie op 29-10-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10 11:54
Toch leuk.... na dat hij revealed was kreeg ik een code voor een gratis versie van de game ofzo...
jammer dat ik hem gister nog een keer heb gekocht voor me kids :D

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/405681973445385904/F87E0E4A3C72F89B5C252C515F7644D7FF56A298/

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
Multispeed schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:49:
Verder proberen we actief een werkbare workaround te vinden voor het (autosave lag) probleem. Je ziet namelijk vaak op de officiele servers korte lag spikes om de x zoveel minuten. Dit komt doordat de ARK Server data uit het geheugen lijkt te halen en deze weg schrijft naar de disk. Tijdens dit procces lijkt hij ergens iets op pauze te zetten om na de save weer te resumen.

Standaard staat deze save om de 15 minuten. Wij hebben deze op 30 minuten gezet en ook hebben wij de ARK server data op een SSD staan om de saves sneller te laten verlopen.

Je kunt mij bereiken via een forum DM en of evert [at] bassiesworld [punt] nl
Ik speel op een officiële server en had did probleem ook gemerkt en dacht dat het Door mijn hardeschijf kwam.
Want elke keer als mijn beeld froze hoorde ik mijn hardeschijf draaien.

Zelf heb ik Windows op de ssd en ark op hardeschijf en om ruimte te vrij maken wilde ik Windows reset doen.
Maar als ik goed lees zal dat niet echt helpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

raro007 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 03:11:
[...]

Ik speel op een officiële server en had did probleem ook gemerkt en dacht dat het Door mijn hardeschijf kwam.
Want elke keer als mijn beeld froze hoorde ik mijn hardeschijf draaien.

Zelf heb ik Windows op de ssd en ark op hardeschijf en om ruimte te vrij maken wilde ik Windows reset doen.
Maar als ik goed lees zal dat niet echt helpen :(
Nee, ARK doet elke x minuten een worldsave en hierdoor zie je los van eventuele systeemlag of ping problemen, PRECIES om die elke x minuten een lag spike / rubberband..

Wij kwamen hierachter de eerste dag dat we de server hadden draaien en aan het testen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
mijn server is bij deze overgegaan op PVE aangezien de naam daar beter bij past.. (nee gewoon te weinig spelers nog voor leuke pvp..)
dus wie een pve server zoekt met x2 rates je bent welkom..
naam is veranderd naar [EU][PVE] my little pony

weet iemand trouwens nog echt leuke mods voor een pve server? we hebben nu aku shima, stairsmod (dat mist ECHT gewoon in het spel...) en de industrial grinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
Zei iemand nou dat de Dodorex te tamen is? Dat lijkt me niet toch?

Hij spawnde gisteren in iemand z'n base bij ons op de server... Grootste deel van z'n dino's dood, halve basis kapot ;w Jeetje, die is nou écht OP. Beetje lullig ook dat hij dus blijkbaar IN iemand z'n base kan spawnen.
Na het bericht dat de Dodorex gespawnd was, hoorden we vele hulpkreten in de chat of iedereen wilde komen helpen. Maarja, je hebt zeker 20 200+ rexes nodig en dan nog is het heel lastig. En tegen de tijd dat iedereen aanwezig zou zijn met de rexes is alles al kapot en dood. Dus we hebben geprobeerd met argents en ptera's het ding af te leiden maar het kwaad was grotendeels al geschied.
Die Tribe kan vrijwel helemaal opnieuw beginnen qua tamen nu :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
Thesserd schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:01:
Zei iemand nou dat de Dodorex te tamen is? Dat lijkt me niet toch?

Hij spawnde gisteren in iemand z'n base bij ons op de server... Grootste deel van z'n dino's dood, halve basis kapot ;w Jeetje, die is nou écht OP. Beetje lullig ook dat hij dus blijkbaar IN iemand z'n base kan spawnen.
Na het bericht dat de Dodorex gespawnd was, hoorden we vele hulpkreten in de chat of iedereen wilde komen helpen. Maarja, je hebt zeker 20 200+ rexes nodig en dan nog is het heel lastig. En tegen de tijd dat iedereen aanwezig zou zijn met de rexes is alles al kapot en dood. Dus we hebben geprobeerd met argents en ptera's het ding af te leiden maar het kwaad was grotendeels al geschied.
Die Tribe kan vrijwel helemaal opnieuw beginnen qua tamen nu :o
20 200+ rexes? Waar is dat op gebaseerd? Server waar ik nu op zit is ie namelijk over het algemeen vrij snel dood nadat ie gespawned is.

Vor de mensen die nog PVP server zoeken met in ieder geval één tweaker, ik zit nu op pigeonchasers server =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Zijn dit ervaringen op official servers? Op 273 heb ik nog geen Dodorex gezien.. Moet maar niet in de base spawnen. Bone costumes zijn ook lastig, vooral omdat het lijkt dat alpha's ze niet altijd droppen, beetje frustrerend als je een alpha rex neer krijgt en je alleen de trike helm ontvangt. Nou ja, het houdt je wel even bezig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
20 200+ rexes waren de ervaringen van mijn servergenoten bij een eerdere poging om em neer te halen, als ik het goed heb :D

Zijn ervaringen op official PVE 123 server O-)

TimoVeld, waarmee en hoe ging hij over het algemeen vrij snel dood dan?

Ik lees op internet veel verhalen over de dodorex die niet te verslaan is. Schijnt dat je 'em het water in moet lokken en met watermounts kan verslaan. Anderzijds zie ik iemand dit zeggen, wat ook logisch klinkt:
"drex doesnt take fall damage and has no oxygen. just get a good team of 10 ppl and 3 rexes each and swap them when they are near death and you are good."

Reactie van Peter22 is trouwens een van de eigenaren van de base die wrecked werd door de Dodorex in onze server: https://steamcommunity.co.../0/490124466456408889/#p8

[ Voor 58% gewijzigd door Thesserd op 03-11-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

TimoVeld schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:30:
[...]

20 200+ rexes? Waar is dat op gebaseerd? Server waar ik nu op zit is ie namelijk over het algemeen vrij snel dood nadat ie gespawned is.

Vor de mensen die nog PVP server zoeken met in ieder geval één tweaker, ik zit nu op pigeonchasers server =).
Het enige wat ik weet is van dit filmpje...
YouTube: How OP Is The DodoRex? - ARK Survival Evolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
Thesserd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:42:
..
TimoVeld, waarmee en hoe ging hij over het algemeen vrij snel dood dan?
..
Ik heb geen flauw idee, ik zit nog in mijn hutje te schuilen (ben nog low level en tribe-less). Ik ziet enkel de berichten "The dodo-rex has appeared" & "The dodo-rex is no more" elkaar vrij snel opvolgen.
Zal de volgende keer eens vragen op de server hoe ze hem neer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimoVeld schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:47:
[...]

Ik heb geen flauw idee, ik zit nog in mijn hutje te schuilen (ben nog low level en tribe-less). Ik ziet enkel de berichten "The dodo-rex has appeared" & "The dodo-rex is no more" elkaar vrij snel opvolgen.
Zal de volgende keer eens vragen op de server hoe ze hem neer krijgen.
lol hij verdwijnt altijd wanneer het weer licht wordt ;) dus die melding komt altijd.. Van wat ik heb gezien heeft nog niemand hem gekilled in een official server bijna niet te doen met 666k health.... 20 rexen lange na niet genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:50:
[...]

lol hij verdwijnt altijd wanneer het weer licht wordt ;) dus die melding komt altijd.. Van wat ik heb gezien heeft nog niemand hem gekilled in een official server bijna niet te doen met 666k health.... 20 rexen lange na niet genoeg..
Ah, my bad. Ik dacht dat dat het bericht was wanneer hij neer gehaald werd.

Is er ook een server message als hij wel door spelers gekilled is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

TimoVeld schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:53:
[...]

Ah, my bad. Ik dacht dat dat het bericht was wanneer hij neer gehaald werd.

Is er ook een server message als hij wel door spelers gekilled is?
Dan zie je staan Has Been Slain

Afbeeldingslocatie: http://snag.gy/HLBou.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Multispeed op 03-11-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Voorlopig een mythisch beest voor mij/veel mensen op onze server. Ben eerlijk gezegd opgehouden met actief zoeken, na een paar nachten is de lol daar wel van af.. Hopen op andere tribes die hem zien en ver van de eigen base houden dus.. Mr goed, vanaf morgen geen Fear Evolved meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Zo dan, is de prijs omhoog gegaan of ligt het aan mij... hij kost nu 28 euro... is dat de alpha waard?

Ik wil graag spelen maar ik heb geen zin om dadelijk nog eens 50 euro uit te moeten geven bij release bovenop de alpha toegang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:07
Uh, als je hem nou koopt heb je hem bij release ook nog steeds. Afgelopen weekend was er een korting vanwege halloween, dus de prijs is nu idd weer hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimskie
Thaerel schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:30:
Zo dan, is de prijs omhoog gegaan of ligt het aan mij... hij kost nu 28 euro... is dat de alpha waard?

Ik wil graag spelen maar ik heb geen zin om dadelijk nog eens 50 euro uit te moeten geven bij release bovenop de alpha toegang
Wat mij betreft is het de 28 euro zeker waard, ik heb er tot nu toe al veel plezier aan gehad. Alhoewel het in alpha stage is heb ik er nog geen game breaking bugs gezien. Enige waar ik last van heb is regelmatig lag.
Ik neem trouwens aan dat als het straks gereleased wordt, je niet opeens weer moet betalen.

Andere vraag, voornamelijk voor de mensen op server 273:
Een paar dagen terug tipte JohnnieWbl me op een base waar wat loot geclaimed kon worden. Er stonden ook nog een paar dino's die ik geclaimed heb. Ik kon ze niet uit die base krijgen omdat er een hek omheen stond (op een raptor na die ik door wat spikes kon halen na een tip van Oizo). Maar toen ik gister ff inlogde om te checken, stonden die dino's opeens netjes in mijn eigen base :)
Is er wellicht iemand geweest die de geclaimde dino's netjes in mijn base heeft weten te zetten? _/-\o_
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste