Ik heb nu dus een Archer C7 v2 binnen. Ik zal zo eens kijken of ik er LEDE op krijg. Lichtelijk spannend, want het is de eerste keer dat ik iets op een router flash. Al heb ik wel de nodige ervaring met custom ROMs op telefoons en met een router van mij waar mijn pa ooit dd-wrt heeft opgezet.
Edit: de router heeft te nieuwe firmware. Namelijk 160616. Ik probeer nu tftp de router een bestand te accepteren dat hem downgradet, maar ik krijg het verlepte ding niet in recovery mode. Ik heb een werkende TFTP server draaiend, er zit een bestand in genaamd ArcherC7v3_tp_recovery.bin (want blijkbaar wil ook de v2 een bestand met die naam, ik heb ook voor de zekerheid een v2 bestand), maar ik krijg het niet voor elkaar. IP adres eindigt op 0.66, wat ook moet. Ze zeggen dat ik een beetje moet pieren met het reset knopje, maar hoe het precies moet mag Joost weten.
EDIT 2: Eeeen gelukt. Ik had mijn IP niet statisch gemaakt. Nadat ik het statisch op 192.169.0.66 zette wilde het wel. Je moet de router even uitzetten, en dan aan en direct de reset knop ingedrukt houden tot een LAN lampje heel snel gaat flikkeren. Overigens is het bestand wat hij wil hebben toch ArcherC7v2_tp_recovery.bin. Diegene die zei dat het v3 moest zijn, ook op v2 routers, zat glashard te jokken. Ik weet alleen niet zeker wanneer de router klaar is met zijn recovery zooi en ik kan kijken of het inderdaad de oudere versie heeft gedownload. De oudere firmware is in ieder geval succesvol overgedragen.
Edit 3: en de oudere firmware is succesvol geinstalleerd. Tijd om er LEDE op te kwakken.
Edit 4: en toen draaide LEDE op de router. Ik mag nog wel even goed pieren, maar ik ben hier al erg blij mee. Dit moet uiteindelijk mijn router/modem van de KPN gaan vervangen. Ik houd hem nog wel als modem voor de TV en telefoon denk ik. Telefoon moet zowiezo, en ik heb geen zin om met het iTV spul te rotzooien als ik toch de modem moet blijven gebruiken.
[
Voor 89% gewijzigd door
Amanoo op 26-08-2016 01:36
]