Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De clearFog base is nu ook uit:
https://www.solid-run.com/product/clearfog-base/
Helaas zie ik nog niet iets over Wifi support. Zo mooi zijn als ze een Mini PciE kaartje met AC wifi erbij konden leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

Crazyanz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:26:
Hmm ik was benieuwd naar openwrt, dus mijn TP-Link C7 terug gezet naar standaard tp-link firmware en openwrt 15.05 erop gezet. Leek goed te gaan maar op 192.168.1.1 kom ik er niet meer bij.

ipconfig geeft ook geen ip terug. Iemand een link naar een guide hoe ik weer werkende firmware op de C7 krijg?
Failsafe mode werkt normaal gesproken ook prima, soort recovery partitie

https://wiki.openwrt.org/doc/howto/generic.failsafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
inmiddels soepel draaien, alles ingesteld, enige wat het nog af zou maken is een manier om per device/ip gebruik bij te kunnen houden. Ik heb daar nog niet echt iets voor kunnen vinden. Iemand een aanbeveling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

Hak5 heeft op hun Youtube kanaal op 10 augustus een video van geupload specifiek voor openwrt.

[ Voor 75% gewijzigd door amx op 14-08-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Net even gekeken, vnstat heb ik al geïnstalleerd zoek eigenlijk naar een manier om specifieker gebruik bij te houden. Maar daar lijken niet echt dingen voor te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:26
Crazyanz schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 01:42:
inmiddels soepel draaien, alles ingesteld, enige wat het nog af zou maken is een manier om per device/ip gebruik bij te kunnen houden. Ik heb daar nog niet echt iets voor kunnen vinden. Iemand een aanbeveling?
Mijn tip is Gargoyle: http://www.gargoyle-router.com

Onder motorkap zit daar (natuurlijk) ook gewoon OpenWRT, maar het heeft vrij uitgebreide monitoringsmogelijkheden via de ingebouwde webinterface.

Ik werk er al jaren mee, en het bevalt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Toch jammer dat je daar weer een hele aparte distro voor nodig hebt. Waarom kan dat niet met wat packages binnen OpenWRT zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:26
Olaf van der Spek schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 00:55:
Toch jammer dat je daar weer een hele aparte distro voor nodig hebt. Waarom kan dat niet met wat packages binnen OpenWRT zelf?
Ik weet niet wat jij onder een aparte distro verstaat, maar Gargoyle bestaat 'gewoon' uit packages bovenop OpenWRT. Hoe ze het allemaal bij elkaar geconfigureerd hebben, geen flauw idee, maar je installeert het en het werkt.

Volgens mij kun je een standaard OpenWRT wel ombouwen naar Gargoyle, maar de nieuwste versie downloaden en installeren (desnoods een backup van /etc/ terug zetten) gaat veel sneller.

Je raakt verder met Gargoyle ook niets van OpenWRT kwijt, je kunt nog gewoon met de commandline allerlei dingen wijzigen zonder dat de webinterface breekt of zo.

Zoals gezegd, ik gebruik het al jaren en vind het toch wel makkelijk om één oopslag statistieken te hebben zonder dat ik zelf allerlei scripts schrijven moest. Het aanpassen van /etc/dnsmasq.conf kan ik dan wel lekker zelf doen met joe totdat het mij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wian_gn schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:58:
Ik weet niet wat jij onder een aparte distro verstaat, maar Gargoyle bestaat 'gewoon' uit packages bovenop OpenWRT. Hoe ze het allemaal bij elkaar geconfigureerd hebben, geen flauw idee, maar je installeert het en het werkt.
Als Gargoyle geen aparte distro was zou je gewoon wat packages installeren binnen je bestaande OpenWRT installatie.
Zoals gezegd, ik gebruik het al jaren en vind het toch wel makkelijk om één oopslag statistieken te hebben zonder dat ik zelf allerlei scripts schrijven moest. Het aanpassen van /etc/dnsmasq.conf kan ik dan wel lekker zelf doen met joe totdat het mij bevalt.
Zulke stats lijken mij ook vet handig, jammer dat het niet standaard in OpenWRT en andere routers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:24
Zijn er ook mensen die Project LEDE gebruiken ipv OpenWrt?
Van wat ik begreep is LEDE een spinoff van OpenWrt en wordt er actief aan "gesleuteld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik ben al redelijk snel na de fork overgestapt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Na of naar? :D

Oftewel gebruik je hem nog?
En zoja merk je enig verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Redelijk snel nadat de fork publiek werd aangekondigd :). LEDE ziet meer activiteit (commits, IRC-kanaal, mailing lists). De meeste actieve ontwikkelaars van OpenWrt zijn ook overgestapt naar LEDE.

De ontwikkeling van OpenWrt is (gedeeltelijk?) als reactie daarop naar Github verhuisd, maar als je weet wie er de dienst uitmaakt bij LEDE dan zie je dat de overgebleven OpenWrt-ontwikkelaars heel wat code toevoegen uit LEDE, veel meer dan omgekeerd.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ok. Sounds good. :)
Ik ga het er eens op wagen.
Overigens gebruik ik mijn Archer C5 (met C7 firmware) alleen als wireless ap.
VLAN's en multiple SSID's is top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48

Videopac

Rommelt wat aan.

Voor de TP-Link Archer C2600 is de Lede build aanmerkelijk recenter, sneller en stabieler dan de OpenWrt build, die bovendien ook nog niet eens officieel is.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik heb een TP-Link Archer C5 met de LEDE build 1346 (gister) en heb voor de 2.4 en 5GHz band beide 3 SSID's aangemaakt. Alle 3 de SSID's zijn gekoppeld aan een VLAN.
Verder is de Archer alleen ingezet als WAP, dus DHCP/DNS is uitgeschakeld en zo ook de firewall.

Waar ik soms tegen aan loop, en dit had ik ook OpenWrt CC 15.0.5.1, is dat de wireless verbonden devices soms problemen hebben met webpagina's laden.
De ene keer kan een pagina instant geladen zijn maar dezelfde pagina kan op een later tijdstip soms wel 10 seconden duren voordat hij geladen is.
Het gekke is dat het niet constant is maar af en toe.

Eerst dacht ik dat het aan de internet verbinding zou liggen.
Maar nu met LEDE 1346 heb ik hetzelfde probleem.
Na het flashen van de stock firmware is het probleem weg.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Volledig terug naar stock is geen optie. Meerdere SSID's en VLAN is voor mij een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik ben nu ook aan het kijken naar een OpenWRT-capabele router. Maar echt iets kan ik nog niet vinden. Misschien ben ik iets te kieskeurig/autistisch (ik ben wel bekend (of wellicht LEDE-capabel) als beide). Ik wil sowieso dat het gigabit poorten heeft, het moet en vind 50 euro al aan de dure kant. Maar dan ga ik ook overal rondzoeken of het wel perfect werkt en wil ik stiekem ook 5GHz. En uiteindelijk zie ik voor zo'n 60 piek een tweedehands Archer C7 v2 staan en begin ik alsnog te twijfelen of die het waard is om te kopen.

Het belangrijkst voor mij zijn eigenlijk de QoS mogelijkheden van OpenWRT. Ik heb eens wat afbeeldingen gezien van de QoS instellingen in de webinterface van enkele routerbesturingssystemen, en die van OpenWRT kan precies wat ik ermee wil. Het lijkt ook dingen te kunnen die bijvoorbeeld DD-WRT ook niet kan, of die er in ieder geval niet zo makkelijk mee zijn. Mijn echte eisen zijn eigenlijk dus nog niet zo bijzonder. Gigabit poorten en de QoS mogelijkheden die standaard in OpenWRT zitten. Alleen ben ik dan net zo'n type die eigenlijk meteen een echt goede aankoop wil doen die ook even mee gaat. En dan ga ik steeds kritischer kijken totdat uiteindelijk niets meer voldoet.

[ Voor 39% gewijzigd door Amanoo op 22-08-2016 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-05 02:12
Amanoo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:26:
... En uiteindelijk zie ik voor zo'n 60 piek een tweedehands Archer C7 v2 staan en begin ik alsnog te twijfelen of die het waard is om te kopen. ...
Zo'n Archer C7 v2 lijkt mij prima geschikt voor wat je wilt.

En mocht je toevallig klant bij Ziggo zijn, dan kun je er eentje voor zo'n 60 euro nieuw aanschaffen. Zie Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

JobH schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:53:
[...]

Zo'n Archer C7 v2 lijkt mij prima geschikt voor wat je wilt.

En mocht je toevallig klant bij Ziggo zijn, dan kun je er eentje voor zo'n 60 euro nieuw aanschaffen. Zie Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7.
Helaas, KPN, maar ik heb op V&A al wat leuks gezien. Aan zo'n C7 valt wel te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Amanoo op 22-08-2016 23:55 ]

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb nu dus een Archer C7 v2 binnen. Ik zal zo eens kijken of ik er LEDE op krijg. Lichtelijk spannend, want het is de eerste keer dat ik iets op een router flash. Al heb ik wel de nodige ervaring met custom ROMs op telefoons en met een router van mij waar mijn pa ooit dd-wrt heeft opgezet.

Edit: de router heeft te nieuwe firmware. Namelijk 160616. Ik probeer nu tftp de router een bestand te accepteren dat hem downgradet, maar ik krijg het verlepte ding niet in recovery mode. Ik heb een werkende TFTP server draaiend, er zit een bestand in genaamd ArcherC7v3_tp_recovery.bin (want blijkbaar wil ook de v2 een bestand met die naam, ik heb ook voor de zekerheid een v2 bestand), maar ik krijg het niet voor elkaar. IP adres eindigt op 0.66, wat ook moet. Ze zeggen dat ik een beetje moet pieren met het reset knopje, maar hoe het precies moet mag Joost weten.

EDIT 2: Eeeen gelukt. Ik had mijn IP niet statisch gemaakt. Nadat ik het statisch op 192.169.0.66 zette wilde het wel. Je moet de router even uitzetten, en dan aan en direct de reset knop ingedrukt houden tot een LAN lampje heel snel gaat flikkeren. Overigens is het bestand wat hij wil hebben toch ArcherC7v2_tp_recovery.bin. Diegene die zei dat het v3 moest zijn, ook op v2 routers, zat glashard te jokken. Ik weet alleen niet zeker wanneer de router klaar is met zijn recovery zooi en ik kan kijken of het inderdaad de oudere versie heeft gedownload. De oudere firmware is in ieder geval succesvol overgedragen.

Edit 3: en de oudere firmware is succesvol geinstalleerd. Tijd om er LEDE op te kwakken.

Edit 4: en toen draaide LEDE op de router. Ik mag nog wel even goed pieren, maar ik ben hier al erg blij mee. Dit moet uiteindelijk mijn router/modem van de KPN gaan vervangen. Ik houd hem nog wel als modem voor de TV en telefoon denk ik. Telefoon moet zowiezo, en ik heb geen zin om met het iTV spul te rotzooien als ik toch de modem moet blijven gebruiken.

[ Voor 89% gewijzigd door Amanoo op 26-08-2016 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik kwam deze tegen op Git:
https://github.com/lede-project/source/issues/287

Wellicht iets om even te checken op je C7?
Hopelijk heb je daar geen last van!

[ Voor 17% gewijzigd door WRT54G op 26-08-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Marcel_EA schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:12:
Ik kwam deze tegen op Git:
https://github.com/lede-project/source/issues/287

Wellicht iets om even te checken op je C7?
Hopelijk heb je daar geen last van!
Ik heb net een WiFi aangemaakt op 2.4GHz in n modus. Mijn telefoon heeft daar nu verbinding mee. Ik zal eens kijken of dat blijft werken. Ze hebben het in dat topic wel erg veel over Windows computers die problemen geven. Zelf doe ik niet aan Windows apparaten. Ik weet niet of ze op non-Windows dat probleem ook hebben.

Edit: ondertussen staat de Ubuntu laptop al bijna een uur te pingen. Ik denk dat het wel snor zit. Al moet ik het wellicht eens proberen met de laptop van mijn huisgenoot, die wel Windows draait.

[ Voor 31% gewijzigd door Amanoo op 26-08-2016 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ja klopt dat las ik ook. Weet alleen niet of het echt Windows gerelateerd is of dat het meer met de hardware (dit in de Windows machine zit) heeft te maken.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Marcel_EA schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:34:
Ja klopt dat las ik ook. Weet alleen niet of het echt Windows gerelateerd is of dat het meer met de hardware (dit in de Windows machine zit) heeft te maken.
Dat is ook nog een optie. Sommige WiFi dingen in bepaalde laptops en/of telefoons kunnen niet goed overweg met bepaalde routers. Het is dan echt een erg specifieke combinatie die net niet werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Amanoo op 26-08-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik probeer momenteel Adblock te installeren. Helaas lukt het me maar niet om via de Luci webinterface de package geïnstalleerd te krijgen. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat ik eerst nog een DNS server moest instellen voor de LAN interface. Echter lukt het nog niet om een package te installeren. Bijvoorbeeld bij Adblock:

code:
1
2
3
Collected errors:
 * wfopen: https://downloads.lede-project.org/snapshots/packages/x86_64/packages/adblock_1.4.7-1_all.ipk: No such file or directory.
 * pkg_init_from_file: Failed to extract control file from https://downloads.lede-project.org/snapshots/packages/x86_64/packages/adblock_1.4.7-1_all.ipk.

Het maakt niet uit welke package ik probeer te installeren, of waar ik hem vandaag hengel. 8)7 Ik draai 'OpenWrt Chaos Calmer 15.05.1' op een Archer C7 V2. Heeft iemand een tip?

[ Voor 139% gewijzigd door Reb87 op 27-08-2016 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16
Edit: excuus, verkeerde topic... Dit mag weg

Ik heb vandaag de C7 binnen gekregen en wil graag dd wrt flashen.

Echter ik kom er met geen mogelijkheid in.

Verbinden via Wifi en de url van ziggo gebruiken geeft geen respons,
de C7 via een LAN kabel direct aan mijn laptop en een IP scanner geeft geen resultaten, zowel op de LAN als de WAN poorten.

Komt iemand dit bekend voor ?

[ Voor 6% gewijzigd door jjonkie op 27-08-2016 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Reb87 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:33:
Ik probeer momenteel Adblock te installeren. Helaas lukt het me maar niet om via de Luci webinterface de package geïnstalleerd te krijgen. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat ik eerst nog een DNS server moest instellen voor de LAN interface. Echter lukt het nog niet om een package te installeren. Bijvoorbeeld bij Adblock:

code:
1
2
3
Collected errors:
 * wfopen: https://downloads.lede-project.org/snapshots/packages/x86_64/packages/adblock_1.4.7-1_all.ipk: No such file or directory.
 * pkg_init_from_file: Failed to extract control file from https://downloads.lede-project.org/snapshots/packages/x86_64/packages/adblock_1.4.7-1_all.ipk.

Het maakt niet uit welke package ik probeer te installeren, of waar ik hem vandaag hengel. 8)7 Ik draai 'OpenWrt Chaos Calmer 15.05.1' op een Archer C7 V2. Heeft iemand een tip?
Probeer eens om via SSH in te loggen en het volgende commando uit te voeren:
code:
1
opkg update
en daarna de volgende
code:
1
 opkg install adblock_1.4.7-1_all

Lukt dit wel? Zo niet wat voor foutmelding krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Marcel_EA schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:05:
[...]

Probeer eens om via SSH in te loggen en het volgende commando uit te voeren:
code:
1
opkg update
en daarna de volgende
code:
1
 opkg install adblock_1.4.7-1_all

Lukt dit wel? Zo niet wat voor foutmelding krijg je?
Ik krijg helaas een niet veel zeggende error:

code:
1
* opkg_install_cmd: Cannot install package adblock_1.4.7-1_all.

opkg update werkt trouwens wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Hmmm daar kan je idd niet veel mee.
Geen idee waar het probleem dan moet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30

MsG

Forumzwerver

jjonkie schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:59:
Edit: excuus, verkeerde topic... Dit mag weg

Ik heb vandaag de C7 binnen gekregen en wil graag dd wrt flashen.

Echter ik kom er met geen mogelijkheid in.

Verbinden via Wifi en de url van ziggo gebruiken geeft geen respons,
de C7 via een LAN kabel direct aan mijn laptop en een IP scanner geeft geen resultaten, zowel op de LAN als de WAN poorten.

Komt iemand dit bekend voor ?
Heb je hem vanuit Ziggo? Dan is het eerst ook echt een Access Point, dus vandaar geen DHCP en dus geen IP als je hem rechtstreeks aansluit. Gooi hem gewoon eens in je netwerk achter je router? Of probeer eens wat vaste IP-reeksen handmatig op je laptop in te stellen en dan te kijken of je de Access Point in komt?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Weet iemand hoe het zit als entries in luci-app-qos in conflict met elkaar lijken? Welke entries krijgen dan voorrang? Standaard zit er een entry in die zegt dat poort 80-verkeer van elke bron naar elk doel normale prioriteit krijgt. Ik heb er nog 2 entries bij gedaan die zeggen dat port 80-verkeer van of naar mijn server een lage prioriteit moet krijgen. De eerste setting zegt dus normale prioriteit voor elle verkeer (dus inclusief de server), de andere zegt lage prioriteit voor de server. Welke entry krijgt nu voorrang?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:32

Compizfox

Bait for wenchmarks

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HkAioxdwN7Etn9XtRcAewrDg/medium.png

Kwam ik zojuist tegen in Mr. Robot :D

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

code:
1
2
3
Collected errors:

Misschien overbodig, maar je zult eerst moeten kijken welke package er staat
( versie is ondertussen alweer verhoogd naar adblock_1.4.8-1_all.ipk ) <1 sept >

https://downloads.lede-pr...packages/x86_64/packages/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

code:
1
2
3
Collected errors:

De fout staat al in de melding, OpenWRT kan adblock_1.4.7-1_all.ipk niet downloaden, wat ook klopt als ik naar die map ga. Blijkbaar is er een update geweest naar 1.4.8.

Laat je opkg ook de Packages.gz van die repository updaten?

Check even deze howto over hoe je het moet toevoegen.
Dan mogen ze weleens updaten, dat is versie 10.03 Backfire, die is inmiddels 5 jaar oud 8)7

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
deepbass909 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:19:
[...]

De fout staat al in de melding, OpenWRT kan adblock_1.4.7-1_all.ipk niet downloaden, wat ook klopt als ik naar die map ga. Blijkbaar is er een update geweest naar 1.4.8.

Laat je opkg ook de Packages.gz van die repository updaten?

Check even deze howto over hoe je het moet toevoegen.

[...]

Dan mogen ze weleens updaten, dat is versie 10.03 Backfire, die is inmiddels 5 jaar oud 8)7
Ja, nu zal die link niet meer werken nee. Maar toen ik het poste nog wel. ;) Bovendien heb ik verschillende repo's geprobeerd, en de links direct gechecked zodat de downloads echt werkte. Hij wil voor geen mogelijkheid packages binnen hengelen. Ik ga maar eens een andere firmware proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Reb87 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:20:
[...]

Ja, nu zal die link niet meer werken nee. Maar toen ik het poste nog wel. ;)
Dat kan ik natuurlijk vanaf hier niet zien ;)
Bovendien heb ik verschillende repo's geprobeerd, en de links direct gechecked zodat de downloads echt werkte. Hij wil voor geen mogelijkheid packages binnen hengelen. Ik ga maar eens een andere firmware proberen.
Je hoeft maar één repo te proberen, namelijk die waarvan hij wil downloaden.

Je kan eventueel ook rechtstreeks naar de bron linken met opkg (staat in de howto waarna ik al linkte):
code:
1
opkg install https://downloads.lede-project.org/snapshots/packages/x86_64/packages/adblock_1.4.8-1_all.ipk

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:24

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zelf draai ik al een hele tijd OpenWRT succesvol op een TP/Link router. Ik ben heel blij dat ik openWRT erop heb weten te zetten en draaiende heb gekregen maar er jeukt toch een vraag. Mijn router heeft een USB-poort voor een externe HDD op aan te sluiten. In verband met simpele gecentraliseerde opslag voor wat kleine dingen ben ik opties aan het overwegen zoals een NAS. Ik heb echter nog een volledig goede externe USB 2.0 HDD van WD liggen en wil deze proberen op de poort van de router. Alleen...werkt dit out-of-the-box bij openWRT of moet ik hiervoor nog wat aanpassen?

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Daar moet je idd nog wat voor doen:
https://wiki.openwrt.org/doc/howto/usb.storage

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10
Iemand ervaringen met een (goedkope) USB WiFi adapter om te gebruiken in combinatie met OpenWRT? De chipset (RTL8812AU) van degene die ik heb liggen schijnt nog niet ondersteund te worden. Wil m'n travel router van een iets betere antenne voorzien en er direct een externe antenne op te knutselen schijnt geen zeker resultaat te geven.

• deepbass909

deepbass909

Maar het bepaald niet moeilijk. Gewoon goed die howto doorlopen.
Belangrijkste is dat USB-storage ondersteuning geïnstalleerd moet worden en je voor NAS-functionaliteiten Samba moet installeren.

Houdt er alleen wel rekening mee dat dit redelijk wat opslagruimte kost in je OS en dat bij bepaalde routers er niet genoeg ruimte beschikbaar is.
Je kan een stap verder gaan en helemaal vanaf de USB-storage gaan draaien. Ik draai zelf OpenWRT vanaf een USB-stick van 64GB, waarbij 10 is toegewezen aan het OS. Dat is wat meer werk, maar geeft wel heerlijk veel ruimte om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 18:07
Ik was zo slim om na een nieuwe git clone van lede, mijn oude .config terug te kopieren.
Compile lukte prima, flashen ook, maar ik merkte dat willekeurige onderdelen misten (e.g. Luci)

Daarom de hele .config opnieuw opgebouwd, nieuwe compile, flash, en... problemen.

ik krijg nu deze foutmelding. Iemand een idee hoe ik dit image alsnog weer kan update?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
sysupgrade -v lede-mvebu-linksys-wrt1900acv2-squashfs-sysupgrade.bin
Saving config files...
...
<boel files>
...
killall: watchdog: no process killed
Sending TERM to remaining processes ... logd rpcd netifd odhcpd crond uhttpd smbd nmbd vnstatd dnsmasq igmpproxy ntpd ubusd askfirst
Sending KILL to remaining processes ... askfirst
Switching to ramdisk...
Performing system upgrade...
ash: /usr/sbin/fw_printenv: not found
ash: fw_setenv: not found
ash: touch: not found
cannot find target partition

Hierna krijg ik de prompt weer terug, en kan ik gewoon een reboot doen om het oude image weer te starten.

Bovenstaande files bestaan ook gewoon voordat ik de sysupgrade start.
Iemand een idee hoe ik dit weer gefixt krijg?

Edit: nevermind, het is momenteel een bug in Lede. De volgende regel miet worden toegevoegd onderaan /lib/upgrade/linksys.sh

code:
1
append sysupgrade_pre_upgrade linksys_preupgrade

Daarna werkt het weer als vanouds

[ Voor 14% gewijzigd door sl1000 op 03-10-2016 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb Norton DNS servers ingesteld en in eerste instantie filterde dat veel troep/reclame eruit. Nu niet meer.
Nu zie ik in Lede bij DHCP en DNS "/tmp/resolv.conf.auto" als resolve file staan voor local DNS.

In die file staat:
#interface wan
nameserver 89.101.251.229
nameserver 89.101.251.228
search dynamic.ziggo.nl

Wat doet deze lokale DNS file precies?
En kan ik de IP adressen gewoon veranderen, of...?
En wat zou ik bij "search.dynamic.ziggo.nl moeten doen?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Videopac schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:45:
Ik heb Norton DNS servers ingesteld en in eerste instantie filterde dat veel troep/reclame eruit. Nu niet meer.
Nu zie ik in Lede bij DHCP en DNS "/tmp/resolv.conf.auto" als resolve file staan voor local DNS.

In die file staat:
#interface wan
nameserver 89.101.251.229
nameserver 89.101.251.228
search dynamic.ziggo.nl

Wat doet deze lokale DNS file precies?
En kan ik de IP adressen gewoon veranderen, of...?
En wat zou ik bij "search.dynamic.ziggo.nl moeten doen?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oortjes
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:33
Afbeeldingslocatie: https://goo.gl/photos/XgT2AGDKk7CyAMCb8
Hoe kan ik met OpenWRT een bridge maken tussen de WAN en LAN?

Er worden op het internet veel voorbeelden getoond maar de meesten gaan er van uit dat je dan de kabel van de router in een LAN poort prikt.

https://goo.gl/photos/XgT2AGDKk7CyAMCb8

[ Voor 9% gewijzigd door Oortjes op 23-10-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Daar staan de DNS-servers die LEDE van je provider krijgt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

arjanmoes schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:05:
[afbeelding]

Er worden op het internet veel voorbeelden getoond maar de meesten gaan er van uit dat je dan de kabel van de router in een LAN poort prikt.

Wat wil je precies bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Borromini schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:58:
[...]

Daar staan de DNS-servers die LEDE van je provider krijgt in.
Dus ookal stel ik zelf andere DNS servers in, dan nog houdt LEDE dat bij in deze file.
Wat is daar het nut van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat je dat wel kan uitschakelen, maar dan moet je eens in de webinterface gaan neuzen, onder DHCP/DNS.
[afbeelding]

Dat maakt toch niks uit bij een bridge? Dan kan je je kabel net eender waar insteken :+

[ Voor 75% gewijzigd door Borromini op 23-10-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Videopac schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:35:
[...]

Dus ookal stel ik zelf andere DNS servers in, dan nog houdt LEDE dat bij in deze file.
Wat is daar het nut van?
In /etc/resolv.conf staan de nameservers die je router zelf gebruikt voor het resolven van domeinnamen. Dat hoeft niet per se hetzelfde te zijn als de DNS-servers die je via DHCP pusht naar clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:35

Bridge tussen WAN en LAN, dan heb je een dumb AP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Compizfox schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:06:
[...]

In /etc/resolv.conf staan de nameservers die je router zelf gebruikt voor het resolven van domeinnamen. Dat hoeft niet per se hetzelfde te zijn als de DNS-servers die je via DHCP pusht naar clients.
Dank voor je uitleg. Is het normaal gesproken zo dat bij het wijzigen van de DNS servers in Luci het op beide plekken aangepast wordt? Ik heb het idee dat het voorheen goed werkte, maar nu niet meer, Ik zit redelijk bleeding edge met Lede op een C2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
Ik loop al een week te zoeken waarom het niet werkt.

Ik heb 3 port forwards ingesteld en die poort 80 naar mijn ene NAS (192.168.1.4) werkt prima. Die poort 22 krijg ik niet bereikbaar van buitenaf naar mijn backup NAS (192.168.1.7). Via mijn interne netwerk kan ik prima erbij via Putty.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fms1laf.png

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 29-10-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
jongetje schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:57:
Ik loop al een week te zoeken waarom het niet werkt.

Ik heb 3 port forwards ingesteld en die poort 80 naar mijn ene NAS werkt prima. Die poort 22 krijg ik niet bereikbaar van buitenaf (naar mijn backup NAS). Via mijn interne netwerk kan ik prima erbij via Putty.

[afbeelding]
Poort 873 werkt wel?
En als je als test SSH nu eens op een andere poort zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik kan SSH op mijn oude synology niet op een andere poort zetten... Kan alleen SSH aan of uitzetten.

Wat betreft poort 873 krijg ik dit terug met telnet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
HTTP/1.1 400 Bad Request
Server: nginx
Date: Sat, 29 Oct 2016 14:42:11 GMT
Content-Type: text/html
Content-Length: 166
Connection: close

<html>
<head><title>400 Bad Request</title></head>
<body bgcolor="white">
<center><h1>400 Bad Request</h1></center>
<hr><center>nginx</center>
</body>
</html>

[ Voor 65% gewijzigd door jongetje op 29-10-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je bent zeker dat de SSH-server van je router toevallig niet op je WAN luistert ook?

Zet 'm voor de zekerheid op je LAN-interface zou ik zeggen, herstart en test eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Borromini schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:42:
Je bent zeker dat de SSH-server van je router toevallig niet op je WAN luistert ook?

Zet 'm voor de zekerheid op je LAN-interface zou ik zeggen, herstart en test eens...
Ik heb die op poort 222 gezet, dan moet die niet meer in de weg zitten (hoop ik)
Kan ik die SSH service van de router niet sluiten? Dat gebruik ik toch niet.

Staat dit goed?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m1V4g2g.png
Misschien iets te ruim, maar dat haalt ook niets uit :(

[ Voor 46% gewijzigd door jongetje op 29-10-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan SSH beter gewoon op de LAN-interface laten luisteren op de standaardpoort. Dan zit ie niet in de weg en kan je er nog bij moest de webinterface om de een of andere reden niet werken. En debugging werkt een stuk makkelijker via SSH dan de webinterface...

Zie ik nu goed dat je WAN volledig hebt opengezet?

Zo moet het er standaard uitzien:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rip3tJW.png

Laat je eigenlijke forward rules es zien... Makkelijkst is dat je de inhoud van /etc/config/firewall post.

[ Voor 26% gewijzigd door Borromini op 29-10-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Borromini schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:25:
Laat je eigenlijke forward rules es zien... Makkelijkst is dat je de inhoud van /etc/config/firewall post.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
root@OpenWrt:/etc/config# cat firewall

config defaults
        option syn_flood '1'
        option input 'ACCEPT'
        option output 'ACCEPT'
        option forward 'ACCEPT'

config zone
        option name 'lan'
        option input 'ACCEPT'
        option output 'ACCEPT'
        option network 'lan'
        option forward 'ACCEPT'

config zone
        option name 'wan'
        option masq '1'
        option mtu_fix '1'
        option input 'REJECT'
        option output 'REJECT'
        option forward 'REJECT'
        option network 'wan wan6'

config rule
        option name 'Allow-DHCP-Renew'
        option src 'wan'
        option proto 'udp'
        option dest_port '68'
        option target 'ACCEPT'
        option family 'ipv4'

config rule
        option name 'Allow-Ping'
        option src 'wan'
        option proto 'icmp'
        option icmp_type 'echo-request'
        option family 'ipv4'
        option target 'ACCEPT'

config rule
        option name 'Allow-IGMP'
        option src 'wan'
        option proto 'igmp'
        option family 'ipv4'
        option target 'ACCEPT'

config rule
        option name 'Allow-DHCPv6'
        option src 'wan'
        option proto 'udp'
        option src_ip 'fe80::/10'
        option src_port '547'
        option dest_ip 'fe80::/10'
        option dest_port '546'
        option family 'ipv6'
        option target 'ACCEPT'

config rule
        option name 'Allow-MLD'
        option src 'wan'
        option proto 'icmp'
        list icmp_type '130/0'
        list icmp_type '131/0'
        list icmp_type '132/0'
        list icmp_type '143/0'
        option family 'ipv6'
        option target 'ACCEPT'

config rule
        option name 'Allow-ICMPv6-Input'
        option src 'wan'
        option proto 'icmp'
        list icmp_type 'echo-request'
        list icmp_type 'echo-reply'
        list icmp_type 'destination-unreachable'
        list icmp_type 'packet-too-big'
        list icmp_type 'time-exceeded'
        list icmp_type 'bad-header'
        list icmp_type 'unknown-header-type'
        list icmp_type 'router-solicitation'
        list icmp_type 'neighbour-solicitation'
        list icmp_type 'router-advertisement'
        list icmp_type 'neighbour-advertisement'
        option limit '1000/sec'
        option family 'ipv6'
        option target 'ACCEPT'

config rule
        option name 'Allow-ICMPv6-Forward'
        option src 'wan'
        option dest '*'
        option proto 'icmp'
        option limit '1000/sec'
        option family 'ipv6'
        option target 'ACCEPT'

config include
        option path '/etc/firewall.user'

config rule
        option src 'wan'
        option dest 'lan'
        option proto 'esp'
        option target 'ACCEPT'

config rule
        option src 'wan'
        option dest 'lan'
        option dest_port '500'
        option proto 'udp'
        option target 'ACCEPT'

config redirect
        option target 'DNAT'
        option src 'wan'
        option dest 'lan'
        option proto 'tcp'
        option dest_ip '192.168.1.4'
        option dest_port '80'
        option name 'HTTP'

config redirect
        option target 'DNAT'
        option src 'wan'
        option dest 'lan'
        option dest_ip '192.168.1.7'
        option dest_port '22'
        option name 'SSH'
        option proto 'tcp'

config redirect
        option target 'DNAT'
        option src 'wan'
        option dest 'lan'
        option dest_port '873'
        option name '873'
        option proto 'tcp'

config forwarding
        option dest 'wan'
        option src 'lan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De redirects zien er OK uit, maar je standaardinstellingen en zones staan verkeerd... Nu blokkeer je alles naar buiten toe ook.

Je configuratie dient er zo uit te zien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
config defaults
    option syn_flood '1'
    option input 'ACCEPT'
    option output 'ACCEPT'
    option forward 'REJECT'

config zone
    option name 'lan'
    option input 'ACCEPT'
    option output 'ACCEPT'
    option forward 'ACCEPT'
    option network 'lan'

config zone
    option name 'wan'
    option input 'REJECT'
    option output 'ACCEPT'
    option forward 'REJECT'
    option masq '1'
    option mtu_fix '1'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik loop momenteel tegen een vervelend probleem aan met Lede Reboot r2013... Ik wil nfs werkend krijgen en moet daarvoor een kernel-module installeren, maar ik krijg een fout met een kernel dependency:
code:
1
2
3
4
5
6
7
root@Homer:~# opkg install nfs-kernel-server
Installing nfs-kernel-server (1.3.3-3) to root...
Downloading http://downloads.lede-project.org/snapshots/packages/mips_24kc/packages/nfs-kernel-server_1.3.3-3_mips_24kc.ipk.
Collected errors:
 * satisfy_dependencies_for: Cannot satisfy the following dependencies for nfs-kernel-server:
 *      kernel (= 4.4.27-1-c0f29b740d8720c15d566ad1f2cb2b7d) *  kernel (= 4.4.27-1-c0f29b740d8720c15d566ad1f2cb2b7d) *  kernel (= 4.4.27-1-c0f29b740d8720c15d566ad1f2cb2b7d) *      kernel (= 4.4.27-1-c0f29b740d8720c15d566ad1f2cb2b7d) *  kernel (= 4.4.27-1-c0f29b740d8720c15d566ad1f2cb2b7d) * 
 * opkg_install_cmd: Cannot install package nfs-kernel-server.

Echter staat kernel versie 4.4.27 erop, afkomstig van de laatste build, sub-versie kan ik helaas niet achterhalen...

Ik draai wel met een extroot-overlay, kan die misschien in de weg zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je moet upgraden naar de versie waarvan je de pakketten wil installeren. De hash moet overeenkomen. Je kernelpakket heeft een andere hash nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Borromini schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:37:
De redirects zien er OK uit, maar je standaardinstellingen en zones staan verkeerd... Nu blokkeer je alles naar buiten toe ook.

Je configuratie dient er zo uit te zien:
Ja dat was idd een foutje :X

Nu is het zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
BusyBox v1.23.2 (2015-07-25 15:09:46 CEST) built-in shell (ash)

_______                     ________        __
 |       |.-----.-----.-----.|  |  |  |.----.|  |_
 |   -   ||  _  |  -__|     ||  |  |  ||   _||   _|
 |_______||   __|_____|__|__||________||__|  |____|
          |__| W I R E L E S S   F R E E D O M
 -----------------------------------------------------
 CHAOS CALMER (15.05, r46767)
  * 1 1/2 oz Gin            Shake with a glassful
  * 1/4 oz Triple Sec       of broken ice and pour
  * 3/4 oz Lime Juice       unstrained into a goblet.
  * 1 1/2 oz Orange Juice
  * 1 tsp. Grenadine Syrup
root@OpenWrt:~# cd /etc/config/

config defaults
        option syn_flood '1'
        option input 'ACCEPT'
        option output 'ACCEPT'
        option forward 'REJECT'

config zone
        option name 'lan'
        option input 'ACCEPT'
        option output 'ACCEPT'
        option network 'lan'
        option forward 'ACCEPT'

config zone
        option name 'wan'
        option masq '1'
        option mtu_fix '1'
        option forward 'REJECT'
        option input 'REJECT'
        option output 'ACCEPT'

config rule
        option src 'wan'
        option proto 'udp'
        option dest_port '68'
        option target 'ACCEPT'
        option family 'ipv4'

config rule
        option name 'Allow-Ping'
        option src 'wan'
        option proto 'icmp'
        option family 'ipv4'
        option target 'ACCEPT'

config rule
        option name 'Allow-IGMP'
        option src 'wan'
        option proto 'igmp'
        option family 'ipv4'
        option target 'ACCEPT'

config rule
        option src 'wan'
        option proto 'udp'
        option src_port '547'
        option dest_port '546'
        option family 'ipv6'
        option target 'ACCEPT'

config rule
        option name 'Allow-MLD'
        option src 'wan'
        option proto 'icmp'
        list icmp_type '130/0'
        list icmp_type '131/0'
        list icmp_type '132/0'
        list icmp_type '143/0'
        option family 'ipv6'
        option target 'ACCEPT'

config rule
        option src 'wan'
        option proto 'icmp'
        option limit '1000/sec'
        option family 'ipv6'
        option target 'ACCEPT'

config rule
        option src 'wan'
        option dest '*'
        option proto 'icmp'
        option limit '1000/sec'
        option family 'ipv6'
        option target 'ACCEPT'

config include

config rule
        option src 'wan'
        option dest 'lan'
        option proto 'esp'
        option target 'ACCEPT'

config rule
        option src 'wan'
        option dest 'lan'
        option dest_port '500'
        option proto 'udp'
        option target 'ACCEPT'

config redirect
        option target 'DNAT'
        option src 'wan'
        option dest 'lan'
        option proto 'tcp'
        option dest_port '80'
        option name 'HTTP'

config redirect
        option target 'DNAT'
        option src 'wan'
        option dest 'lan'
        option dest_port '22'
        option name 'SSH'
        option proto 'tcp'

config redirect
        option target 'DNAT'
        option src 'wan'
        option dest 'lan'
        option dest_port '873'
        option name '873'
        option proto 'tcp'

config forwarding
        option dest 'wan'
        option src 'lan'

Werkt nog steeds niet. De interne SSH server van de router staat inmiddels op LAN en op poort 222 (om het zeker uit te sluiten). Ook de forward naar de andere NAS laten wijzen (de 192.168.1.4) en dat werkt ook niet (terwijl poort 80 gewoon goed doorkomt). Hoop echt dat iemand me kan helpen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 23:17
Voor het eerst OpenWRT op een router gezet, in dit geval de Archer C5. Mijn bereik en de snelheid zijn beide behoorlijk achteruit gegaan. Bereik een procent of 10 en de snelheid zeker wel 30%. Al diverse instellingen veranderd, maar mocht niet baten in de zin van verbetering.

Valt me erg tegen dus op dit moment. Misschien is de C5 ook wel een router die je daarmee niet moet belasten, maar deze gaat toch vervangen worden en dient dus als projectje.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

jongetje schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 08:55:
[...]

Ja dat was idd een foutje :X

Nu is het zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
BusyBox v1.23.2 (2015-07-25 15:09:46 CEST) built-in shell (ash)

_______                     ________        __
 |       |.-----.-----.-----.|  |  |  |.----.|  |_
 |   -   ||  _  |  -__|     ||  |  |  ||   _||   _|
 |_______||   __|_____|__|__||________||__|  |____|
          |__| W I R E L E S S   F R E E D O M
 CHAOS CALMER (15.05, r46767)
  * 1 1/2 oz Gin            Shake with a glassful
  * 1/4 oz Triple Sec       of broken ice and pour
  * 3/4 oz Lime Juice       unstrained into a goblet.
  * 1 1/2 oz Orange Juice
  * 1 tsp. Grenadine Syrup
root@OpenWrt:~# cd /etc/config/

config defaults
        option syn_flood '1'
        option input 'ACCEPT'
        option output 'ACCEPT'
        option forward 'REJECT'

config zone
        option name 'lan'
        option input 'ACCEPT'
        option output 'ACCEPT'
        option network 'lan'
        option forward 'ACCEPT'

config zone
        option name 'wan'
        option masq '1'
        option mtu_fix '1'
        option forward 'REJECT'
        option input 'REJECT'
        option output 'ACCEPT'

config rule
        option src 'wan'
        option proto 'udp'
        option dest_port '68'
        option target 'ACCEPT'
        option family 'ipv4'

config rule
        option name 'Allow-Ping'
        option src 'wan'
        option proto 'icmp'
        option family 'ipv4'
        option target 'ACCEPT'

config rule
        option name 'Allow-IGMP'
        option src 'wan'
        option proto 'igmp'
        option family 'ipv4'
        option target 'ACCEPT'

config rule
        option src 'wan'
        option proto 'udp'
        option src_port '547'
        option dest_port '546'
        option family 'ipv6'
        option target 'ACCEPT'

config rule
        option name 'Allow-MLD'
        option src 'wan'
        option proto 'icmp'
        list icmp_type '130/0'
        list icmp_type '131/0'
        list icmp_type '132/0'
        list icmp_type '143/0'
        option family 'ipv6'
        option target 'ACCEPT'

config rule
        option src 'wan'
        option proto 'icmp'
        option limit '1000/sec'
        option family 'ipv6'
        option target 'ACCEPT'

config rule
        option src 'wan'
        option dest '*'
        option proto 'icmp'
        option limit '1000/sec'
        option family 'ipv6'
        option target 'ACCEPT'

config include

config rule
        option src 'wan'
        option dest 'lan'
        option proto 'esp'
        option target 'ACCEPT'

config rule
        option src 'wan'
        option dest 'lan'
        option dest_port '500'
        option proto 'udp'
        option target 'ACCEPT'

config redirect
        option target 'DNAT'
        option src 'wan'
        option dest 'lan'
        option proto 'tcp'
        option dest_port '80'
        option name 'HTTP'

config redirect
        option target 'DNAT'
        option src 'wan'
        option dest 'lan'
        option dest_port '22'
        option name 'SSH'
        option proto 'tcp'

config redirect
        option target 'DNAT'
        option src 'wan'
        option dest 'lan'
        option dest_port '873'
        option name '873'
        option proto 'tcp'

config forwarding
        option dest 'wan'
        option src 'lan'

Werkt nog steeds niet. De interne SSH server van de router staat inmiddels op LAN en op poort 222 (om het zeker uit te sluiten). Ook de forward naar de andere NAS laten wijzen (de 192.168.1.4) en dat werkt ook niet (terwijl poort 80 gewoon goed doorkomt). Hoop echt dat iemand me kan helpen hiermee.
Misschien blokkeert je provider poort 22?

Zet het es op een hoge poort (1024+) en stuur het intern door naar je server op poort 22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Borromini schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:38:
[...]

Misschien blokkeert je provider poort 22?

Zet het es op een hoge poort (1024+) en stuur het intern door naar je server op poort 22.
Lijkt me sterk dat Ziggo het blokkeert. Het werkt wel naar een andere NAS bij iemand anders thuis met Ziggo. Daarbij werkt het niet meer sinds ik openwrt op de router heb gezet... Ik heb poort 1100 door gestuurd naar 22 (lijkt wel of er iets aan de hand is met poort 22) intern maar maakt ook niet uit...

Toch vreemd dan, de configuratie is dus wel gewoon goed?

Inmiddels kan ik het niet uitstaan dat het niet werkt en heb SSH op poort 123 draaien en die in de forward gezet maar dat werkt ook niet... Lijkt wel of er iets direct wordt geblocked als er een SSH client aankomt.

[ Voor 24% gewijzigd door jongetje op 30-10-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je instellingen qua reject/accept staan inderdaad goed. Er staat toevallig geen 'enable' vinkje achter je regel in de webinterface? Zoja, vink dat aan en herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Borromini schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 08:15:
Je moet upgraden naar de versie waarvan je de pakketten wil installeren. De hash moet overeenkomen. Je kernelpakket heeft een andere hash nu.
Lede biedt maar één package bron aan, wat altijd snapshots zijn... Ik vrees dus dat ik én de router én de extroot opnieuw moet installeren (ik had het net weer draaien na een grote update)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ja, we zitten allemaal op een stabiele release te wachten... Je kan best alle pakketten ook ineens downloaden van de firmware die je installeert. Of toch op z'n minst de kernel-specifieke, bv. bij ar71xx is dat http://downloads.lede-pro.../ar71xx/generic/packages/

Alternatief: je eigen build draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Borromini op 31-10-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Borromini schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:45:
Je instellingen qua reject/accept staan inderdaad goed. Er staat toevallig geen 'enable' vinkje achter je regel in de webinterface? Zoja, vink dat aan en herstart.
Nee dat staat gewoon aan. Ik heb de regel ook verwijderd en opnieuw aangemaakt. Ik vreemde is dat ik wel via telnet kan verbinden op de poort die ik forward en dit terug krijg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
HTTP/1.1 400 Bad Request
Server: nginx
Date: Tue, 01 Nov 2016 09:11:51 GMT
Content-Type: text/html
Content-Length: 166
Connection: close

<html>
<head><title>400 Bad Request</title></head>
<body bgcolor="white">
<center><h1>400 Bad Request</h1></center>
<hr><center>nginx</center>
</body>
</html>

Maar met SSH protocol meteen dicht. De website op mijn (synology) nas is wel gewoon bereikbaar via de 80 forward. SSH op andere poorten (zoals op 123 geprobeerd) werkt ook niet. Lijkt dat het hele protocol ergens wordt geblocked en ik kom er niet achter waar dat dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het lijkt mij eerder dat je achter poort 22 een HTTP-server hebt draaien?

Anders zou je geen respons krijgen van nginx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Aangezien OpenWRT niet bevalt op de Archer C5, wil ik graag terug naar stock firmware. Alleen is dit wat moeilijker te begrijpen voor mij dan gedacht :-(

Ik kan wel wat hulp gebruiken en misschien kunnen jullie mij een stappenplan voorschotelen? Ik heb de wiki al doorgelezen en ik weet dat MTD nodig heb, maar geen enkel idee hoe dit te gebruiken. Dank alvast! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Borromini schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:51:
Het lijkt mij eerder dat je achter poort 22 een HTTP-server hebt draaien?

Anders zou je geen respons krijgen van nginx...
Dat is dan wel het vreemde, is die nginx op mijn synology of openwrt? Als ik intern direct naar het ip-adres en poort 22 ga krijg ik gewoon de prompt te zien van een SSH sessie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
Redondo1982 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:17:
Aangezien OpenWRT niet bevalt op de Archer C5, wil ik graag terug naar stock firmware. Alleen is dit wat moeilijker te begrijpen voor mij dan gedacht :-(

Ik kan wel wat hulp gebruiken en misschien kunnen jullie mij een stappenplan voorschotelen? Ik heb de wiki al doorgelezen en ik weet dat MTD nodig heb, maar geen enkel idee hoe dit te gebruiken. Dank alvast! _/-\o_
Heb je de web interface (LUCI) draaien?
Zoja, dan is het heel simpel om weer terug te gaan naar stock firmware.
Je hebt alleen een stripped versie (zonder bootloader) nodig van de stock firmware.
Deze kan je hier downloaden.
Daarna kan je deze gewoon flashen vanuit de (LUCI) web interface.

Nadat je deze stripped versie geflashed heb kan je eventueel weer de laatste versie van de TP-Link site flashen.

[ Voor 7% gewijzigd door WRT54G op 01-11-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Marcel_EA schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:50:
[...]

Heb je de web interface (LUCI) draaien?
Zoja, dan is het heel simpel om weer terug te gaan naar stock firmware.
Je hebt alleen een stripped versie (zonder bootloader) nodig van de stock firmware.
Deze kan je hier downloaden.
Daarna kan je deze gewoon flashen vanuit de (LUCI) web interface.

Nadat je deze stripped versie geflashed heb kan je eventueel weer de laatste versie van de TP-Link site flashen.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nu maar hopen dat het signaal en de sterkte weer beter zijn. Maar jij bent mijn held! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Redondo1982 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:03:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nu maar hopen dat het signaal en de sterkte weer beter zijn. Maar jij bent mijn held! 8)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

jongetje schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:23:
[...]

Dat is dan wel het vreemde, is die nginx op mijn synology of openwrt? Als ik intern direct naar het ip-adres en poort 22 ga krijg ik gewoon de prompt te zien van een SSH sessie.
OpenWrt gebruikt standaard uhttpd op poort 80 en evt. 443. Nginx kan alleen op je Synology draaien. Ik denk dat er daar iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Borromini schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:51:
[...]

OpenWrt gebruikt standaard uhttpd op poort 80 en evt. 443. Nginx kan alleen op je Synology draaien. Ik denk dat er daar iets mis is.
Dat is dan wel gek, als ik namelijk poort 50 forward naar een niet bestaand ip-adres krijg ik diezelfde 400 error van Nginx als ik met telnet protocol verbind... Lijkt toch echt ergens niet goed te gaan met mijn router en ik krijg mijn vinger er niet achter. Inmiddels heb ik ook nog "Gateway ports - Allow remote hosts to connect to local SSH forwarded ports" aangezet bij administration. Maar helpt ook niets.

Halleluja!!!! Ik heb alles gerest, terug naar factory defaults en opnieuw ingesteld. En nu werkt het! Bedankt voor jullie hulp (en geduld!)

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 01-11-2016 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Inmiddels met de Archer C5 weer op het oude niveau. Waar ik met OpenWRT niet verder kwam dan 60-90 Mbit, zit ik nu met stock firmware rond de 220 Mbit vanaf een iPhone en 250 Mbit vanaf een Macbook.

Conclusie:
Archer C5 is af te raden met OpenWRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Niet als je meer wil doen met je router. Als je alleen snelheid wil blijf je best op stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Borromini schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:39:
Niet als je meer wil doen met je router. Als je alleen snelheid wil blijf je best op stock.
Vind je? Heb je goed gekeken naar de verschillen? Die zijn immens! Tevens was het bereik ook dusdanig minder. Volgens mij draait OpenWRT op andere routers prima zonder verlies in snelheid en bereik, maar op de C5 dus niet. Het is ook meer bedoeld voor mensen die ook deze stap in gedachten hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Lees nog es wat ik geschreven heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Borromini schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:08:
Lees nog es wat ik geschreven heb ;)
Ik heb het goed gelezen. De extra opties die je krijgt dat is fantastisch, maar waarom moeten we dan genoegen nemen met een daling in snelheid en bereik? Bij andere routers wordt het zelfs beter en stabieler.

Ik probeer iemand te behoeden voor de stap naar OpenWRT met een C5. Daar gaat het mij meer om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

15.05.1is oud ondertussen... Eigenlijk zou je trunk moeten proberen (of LEDE) maar dan heb je geen webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Borromini schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:30:
15.05.1is oud ondertussen... Eigenlijk zou je trunk moeten proberen (of LEDE) maar dan heb je geen webinterface.
Luci kun je toch zelf toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zeker, maar niet elke beginner ziet dat zitten. Die verwachten dadelijk een webpagina waarop ze alles kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Videopac schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:32:
[...]

Luci kun je toch zelf toevoegen?
Klopt!
Inloggen op je device via SSH.

Op de commandline eerst een package update doen:
code:
1
opkg update

Daarna kan je LUCI installeren:
code:
1
opkg install luci-ssl

https://wiki.openwrt.org/doc/techref/opkg

Let op: zorg wel dat er een actieve internet verbinding op je device aanwezig is met een werkende DNS.
De package updater/installer gaat (natuurlijk) via internet zijn packages ophalen. Hij doet dit niet op IP basis maar op DNS naam. Vandaar mijn opmerking. Door schade en schande word je wijs. :+
Zelf ook "uren" bezig geweest voordat ik door had dat er geen DNS geconfigureerd was op mijn device en daarom de packages niet opgehaald konden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Iemand ervaring met Link Aggregation en OpenWRT/LEDE?
Ik wil mijn router dubbel aansluiten op mijn switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Dag allemaal,

Heb mijn Router (netgear Wndr3700v2) direct aangesloten op de NTU (glasvezel modem van Telfort)
Echter heb ik mijn router geflasht met Openwrt..

de vraag is, is mijn Router nu veilig genoeg met Openwrt (standaard, zonder enige aanpassing aan instellingen)?

of zijn er dingen die zoiezo dicht gegooid moeten worden/ standaard aangepast moeten worden in de router?

thnx allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De firewall blokkeert standaard alles. Ik denk wel dat de kernels wel nog niet bijgewerkt zijn en dus nog kwetsbaar zijn voor Dirty COW. Trunk (of LEDE) zou dat probleem niet mogen hebben, maar die hebben standaard geen webinterface aan boord. Deze builds hebben die wel.

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Borromini schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:41:
De firewall blokkeert standaard alles. Ik denk wel dat de kernels wel nog niet bijgewerkt zijn en dus nog kwetsbaar zijn voor Dirty COW. Trunk (of LEDE) zou dat probleem niet mogen hebben, maar die hebben standaard geen webinterface aan boord. Deze builds hebben die wel.
dank!
als de firewall standaard alles blokkeert, dan laat ik het zo :-)..

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Ik heb momenteel een (inmiddels te oud) Alix bordje met pfSense, maar wil overstappen naar openwrt, simpelweg omdat dat ook wel voldoet en omdat de hardware een stuk goedkoper is. ;)
Nu lees ik hier vooral over de
pricewatch: TP-Link Archer C7
pricewatch: Netgear WNDR3700
pricewatch: TP-Link Archer C2600-AC2600 Draadloze Dual-Band Gigabit Router
pricewatch: D-Link DIR-860L

Wat ik vooral belangrijk vind is dat er genoeg cpu en ram is om wat toevoegingen te doen, zodat er wat meer speelruimte is. Ik lees bijv ergens iemand die geen openvpn kan gebruiken wegens te weing geheugen, en ik weet dat mijn alix bordje te vaak hapert wegens te weinig cpu kracht.

Liefst heb ik natuurlijk wifi AC erbij, al is dat geen must.
Wie kan me helpen met de keuze?

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Die WNDR3700 valt dan sowieso al af wanneer je AC wifi wilt, die is stokoud ("Aangeboden sinds: 23 juli 2009" :F )

De C7 kun je met korting via Ziggo verkrijgen: Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7
Mocht je zelf geen klant zijn, dan misschien een familielid even vragen of ze hem voor je kunnen bestellen. Ik zie in het topic dat er OpenWRT op kan draaien. Maar hoe de performance is, weet ik niet.

• sjimmie
Ik noem bewust alleen routers waarvan ik hier lees dat openwrt erop draait en die in de pricewatch te vinden zijn.

De c7 lijkt erg populair, maar ik kan nog niet goed begrijpen waarom.
Ik lees van de C7 mensen die zeggen dat de wifi snelheid tegenvalt en dat 5GHz niet meteen aan te zetten is.
De C7 gewoon via een webshop is die ook niet duur dus daar heb ik Ziggo volgens mij niet voor nodig. :)

Van de 3700 was ik ook wel wat huiverig omdat die al zo oud is.

De C2600 is wel prijzig, dus ik vraag me af of dat het "waard" is, of dat er dan toch nog issues zijn.

En van de dir-860l las ik wel iemand die hem aanraadde, maar verder nergens echte ervaringen.

[ Voor 3% gewijzigd door sjimmie op 17-11-2016 11:51 ]

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

sjimmie schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:53:
Ik heb momenteel een (inmiddels te oud) Alix bordje met pfSense, maar wil overstappen naar openwrt, simpelweg omdat dat ook wel voldoet en omdat de hardware een stuk goedkoper is. ;)
Nu lees ik hier vooral over de
pricewatch: TP-Link Archer C7
pricewatch: Netgear WNDR3700
pricewatch: TP-Link Archer C2600-AC2600 Draadloze Dual-Band Gigabit Router
pricewatch: D-Link DIR-860L

Wat ik vooral belangrijk vind is dat er genoeg cpu en ram is om wat toevoegingen te doen, zodat er wat meer speelruimte is. Ik lees bijv ergens iemand die geen openvpn kan gebruiken wegens te weing geheugen, en ik weet dat mijn alix bordje te vaak hapert wegens te weinig cpu kracht.

Liefst heb ik natuurlijk wifi AC erbij, al is dat geen must.
Wie kan me helpen met de keuze?
Hangt ervan af of je Macbooks of moderne Intel-wifi kaarten hebt.
Die ondersteunen Mu-Mimo en in dat geval zou ik voor een C2600 gaan (heb ik zelf ook), anders voor een 2e hands C7: er staan er 2 te koop voor 55 euro.

M.b.t. OpenVPN: dat is toch traag op je router als de CPU geen hardwarematige encriptie heeft?
Je zou dan bijvoorbeeld een Odroid C2 voor je VPN kunnen gebruiken: die schijnt dat wel te kunnen, al kan ik dat persoonlijk niet bevestigen.

• MsG

MsG

Forumzwerver

sjimmie schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:48:
Ik noem bewust alleen routers waarvan ik hier lees dat openwrt erop draait en die in de pricewatch te vinden zijn.

De c7 lijkt erg populair, maar ik kan nog niet goed begrijpen waarom.
Ik lees van de C7 mensen die zeggen dat de wifi snelheid tegenvalt en dat 5GHz niet meteen aan te zetten is.
De C7 gewoon via een webshop is die ook niet duur dus daar heb ik Ziggo volgens mij niet voor nodig. :)

Van de 3700 was ik ook wel wat huiverig omdat die al zo oud is.

De C2600 is wel prijzig, dus ik vraag me af of dat het "waard" is, of dat er dan toch nog issues zijn.

En van de dir-860l las ik wel iemand die hem aanraadde, maar verder nergens echte ervaringen.
5Ghz niet aan te zetten? Que? De C7V2 is zeker icm de Ziggo-actie een heel goede router. Ik haal hier hele hoge snelheden mee op 5Ghz AC op DFS-kanalen. Of wil je per se OpenWRT ipv DD-WRT? Ik heb hem zelf namelijk op die 2e staan en daar kan ik er alles mee wat ik wil.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb een vraag over VPN i.c.m. OpenWRT, DD-WRT of Gargoyle (DD-WRT heeft geen eigen topic? Ik kan hem iig niet vinden..)

Ik heb VPN van PIA en wil graag een gedeelte van mijn internet verkeer routen via PIA. Maar zo ver ik het begrijp kun je niet selectief verkeer (of poorten) laten lopen via VPN op een router met Gargoyle/OpenWRT/DD-WRT. Het is of alles of niets toch? (Ik heb een NETGEAR NDR3700v2)

Mijn huis heeft echter 2 internet aansluitingen (geen idee waarom, misschien een foutje dat er eigenlijk één afgesloten moet zijn?)
Kan ik dan mijn oude router hangen aan de andere internet aansluiting en op deze router het verkeer via VPN laten lopen. En dat ik bepaalde poorten op de hoofdrouter laat lopen via de oude router met vpn?

• sjimmie
MsG schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:01:
[...]

5Ghz niet aan te zetten? Que? De C7V2 is zeker icm de Ziggo-actie een heel goede router. Ik haal hier hele hoge snelheden mee op 5Ghz AC op DFS-kanalen. Of wil je per se OpenWRT ipv DD-WRT? Ik heb hem zelf namelijk op die 2e staan en daar kan ik er alles mee wat ik wil.
Ik denk dat ik dit dan opvatte als een probleem wat blijkbaar geen probleem is.
In de openingspost staat "Bij de Archer C7 v2 bijvoorbeeld moet je bepaalde configuratie-instellingen wijzigen om 802.11ac mogelijk te maken". Omdat er verder niets over gerept wordt, leek het me dusdanig wazig dat het niet echt goed is.
Videopac schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:10:
[...]

Hangt ervan af of je Macbooks of moderne Intel-wifi kaarten hebt.
Die ondersteunen Mu-Mimo en in dat geval zou ik voor een C2600 gaan (heb ik zelf ook), anders voor een 2e hands C7: er staan er 2 te koop voor 55 euro.

M.b.t. OpenVPN: dat is toch traag op je router als de CPU geen hardwarematige encriptie heeft?
Je zou dan bijvoorbeeld een Odroid C2 voor je VPN kunnen gebruiken: die schijnt dat wel te kunnen, al kan ik dat persoonlijk niet bevestigen.
Het hoeft niet per sé openvpn te zijn (als ik maar een vpn vanaf mijn windows laptop van buiten naar binnen kan maken, en het hoeft ook geen snelle vpn te zijn. Een odroid c2 toevoegen vind ik dan nogal overkill. ;)

Inderdaad een C7 hier op tweakers tweedehands 55 euro, een c2600 zie ik op marktplaats staan.
Op zich wil ik er best 100-140 euro voor betalen, als het maar een degelijk ding is. Als een c2600 het waard is ten opzichte van een c7 dan doe ik dat graag. (momenteel nog geen wireless ac devices, maar dat zal vast in de komende paar jaar wel gebeuren, vooral als de router het kan)

Van de c7 zie ik hier https://pappp.net/?p=1525 dat de wan performance wel flink teruggaat met openwrt, maar nog steeds flink is.

Hier heeft iemand spijt van zijn C2600: Videopac in "Het grote OpenWRT topic"
En daarentegen wordt hier Borromini in "Het grote OpenWRT topic" juist wel een dir860l aanbevolen.

Ik ben er dus nog steeds niet uit wat nou wijsheid is.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nogmaals, mijn ervaring is met DD-WRT. Gaat het je per se om OpenWRT? Of meer überhaupt een alternatieve firmware? Die C7 V2 is een beetje overpriced als je hem bij Ziggo voor 50 hebt (en soms zelfs 30 na flink klagen, hoorde ik). Ik heb een ziggomodel sinds maart voor 30 euro inclusief verzendkosten gekocht op Marktplaats, misschien wel een gelukje maar 55 vind ik niet echt een tweedehands prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door MsG op 17-11-2016 14:16 ]

• sjimmie
Of het openwrt of dd-wrt wordt is nog niet zeker, maar openwrt leek me een goed uitgangspunt.
Wat ik wil toevoegen zou op openwrt en ddwrt kunnen (tcpdump, shell script via cron, en igmp proxy).

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
sjimmie schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:12:
[...]
momenteel nog geen wireless ac devices, maar dat zal vast in de komende paar jaar wel gebeuren, vooral als de router het kan
[...]
Is wel de moeite waard om je clients om te bouwen naar AC, hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Ik was net geen €20 kwijt voor een Intel 7260 kaartje. Boel wordt er een stuk sneller van: ThinkPadd in "KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99"
Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste