Nee, dat was om in te kunnen schatten hoe lang we ongeveer zouden moeten stoppen. Daar is nu in voorzien, dus je mag opstappen waar je wil.Knobby schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:56:
Hoi, sta op het punt een kaartje te kopen maar ik zie dat je dan gelijk aan moet geven waar je opstapt.
Hoe hard is die toezegging? Kan ik als ik bij aankoop het één zeg toch nog elders opstappen?
Het probleem is dat ik nog niet 100% zeker weet waar ik op zal stappen. De maat met wie ik ga woont in Rotterdam en zelf woon ik in Utrecht. Nou hebben we de avond ervoor misschien een dingetje in R'dam dat nog niet helemaal definitief is. Als dat doorgaat stap ik zondag in R'dam op, maar gaat het niet door dan stap ik in Utrecht op.
Maakt dat überhaupt uit?
Dubbelposten zeef? 
Misschien een stomme vraag, maar heeft de locomotief dan niet gewoon een transformator om stroom vanaf de bovenleiding door te sturen naar de wagons? Of is dat dan alleen 12 Volt of zo?Daarbij moeten we onze eigen installaties laten draaien op aggregaten en ik durf niet te zeggen of er voldoende capaciteit is om iedereen z'n laptop/telefoon/tabet/e-reader op te laten laden. Want als we een iemand toelaten, dan wil de rest ook. En of we daarvoor voldoende capaciteit hebben, dat weet ik niet. Daar moet ik gewoon reëel in zijn.
Nope, in ieder geval niet genoeg om meer dan de standaard apparatuur op te laten draaien. Vergis je niet dat locomotieven ook wel eens stroomloos zitten (zeker bij een grensovergang). Een diesellocomotief voorziet daar ook niet in.bvk schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:31:
Dubbelposten zeef?
[...]
Misschien een stomme vraag, maar heeft de locomotief dan niet gewoon een transformator om stroom vanaf de bovenleiding door te sturen naar de wagons?
Of dacht je dat zeef dit niet gecheckt had en voor de lol een aggregaat in een wagon heeft geregeld vorig jaar?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ok, een stomme vraag dus...Hooglander1 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:34:
[...]
Nope, in ieder geval niet genoeg om meer dan de standaard apparatuur op te laten draaien. Vergis je niet dat locomotieven ook wel eens stroomloos zitten (zeker bij een grensovergang). Een diesellocomotief voorziet daar ook niet in.
Of dacht je dat zeef dit niet gecheckt had en voor de lol een aggregaat in een wagon heeft geregeld vorig jaar?
Maar waar zat die generator dan, ergens onderin die panorama wagon?
Vlakbij de LAN-wagon, volgens mij achterin een keuken geloof ik. (Althans, daar stonk het op een gegeven moment aardig naar dieselbvk schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:43:
[...]
Ok, een stomme vraag dus...Maar een loc trekt vele duizenden KW's van de bovenleiding, dan zou je denken dat die paar KW voor een stel computers er ook nog wel vanaf kan.
Maar waar zat die generator dan, ergens onderin die panorama wagon?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Met hoeveel Tweakers en wagons gaan we eigenlijk reizen? Kan het niet zo 123 vinden
Zoals eerder in dit topic is genoemd, die stroom is niet consistent. Als jij je laptop wilt riskeren, ga het vooral uitproberen, maar kom niet klagen als je voeding of meer is geploft door een piek of dip.bvk schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:43:
[...]
Ok, een stomme vraag dus...Maar een loc trekt vele duizenden KW's van de bovenleiding, dan zou je denken dat die paar KW voor een stel computers er ook nog wel vanaf kan.
Er zijn 700 kaartjes te koop. Afhankelijk of dat allemaal verkocht wordt, kan je dus uitgaan van zo'n 750 man, of net iets meer, want de sponsoren en crew gaat natuurlijk ook mee.Nostordici schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:36:
Met hoeveel Tweakers en wagons gaan we eigenlijk reizen? Kan het niet zo 123 vinden
De lengte, tja, dat kan je eigenlijk wel zelf vinden. We gaan een paar stations langs en de trein mag niet langer zijn dan het kortste perron wat we bezoeken. Het zal iig vergelijkbaar of iets langer zijn dan waar vorig jaar mee gereden werd.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Wat is hier eigenlijk de logica achter? Als ik het bekijk staat er namelijk dat je vanuit Nijmegen wel Utrecht haalt, maar dat Arnhem niet gehaald kan worden? Wat raar is aangezien de trein naar Utrecht langs Arnhem gaatiBugged schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:48:
Een Google Maps-link met daarin alle grotere stations en daarbij de vermelding of ze de Tweakers Express kunnen halen ja of nee:
https://goo.gl/HGAfq3
Aanvullingen zijn welkom, evenals fouten of opmerkingen
(zelfde geld voor Oss, die staat op Arnhem, maar die trein gaat zeker langs Nijmegen.)
[ Voor 6% gewijzigd door Puc van S. op 23-06-2015 10:59 ]
Als je in Utrecht opstapt, heb je natuurlijk meer Tweakers-Express-tijd dan vanaf Arnhem! Duh!Puc van S. schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:58:
[...]
Wat is hier eigenlijk de logica achter? Als ik het bekijk staat er namelijk dat je vanuit Nijmegen wel Utrecht haalt, maar dat Arnhem niet gehaald kan worden? Wat raar is aangezien de trein naar Utrecht langs Arnhem gaat
(zelfde geld voor Oss, die staat op Arnhem, maar die trein gaat zeker langs Nijmegen.)

Even bij de opmerkingen kijken als je op een station kliktPuc van S. schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:58:
[...]
Wat is hier eigenlijk de logica achter? Als ik het bekijk staat er namelijk dat je vanuit Nijmegen wel Utrecht haalt, maar dat Arnhem niet gehaald kan worden? Wat raar is aangezien de trein naar Utrecht langs Arnhem gaat
Voorhout -> A'dam ==> NEENiBugged schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:48:
Een Google Maps-link met daarin alle grotere stations en daarbij de vermelding of ze de Tweakers Express kunnen halen ja of nee:
https://goo.gl/HGAfq3
Aanvullingen zijn welkom, evenals fouten of opmerkingen
Sassenheim -> A'dam ==> JA
En voor de laatste:
vertrek 06:41 -> aankomst 07:16
of
vertrek 07:11 -> aankomst 07:46
[ Voor 8% gewijzigd door Mattie112 op 23-06-2015 13:30 ]
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Weet er iemand of het veel uitmaakt dat de kaartjes op naam staan van iemand anders? Ik had al begrepen dat je ze gewoon kan doorverkopen en dat de werkelijke toegangskaartjes met de post worden verzonden, maar komt je nickname nog ergens op ofzo?
Je kan even mailen naar express@tweakers.net (dacht ik) om het te laten veranderen.FoxLenny schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:39:
Weet er iemand of het veel uitmaakt dat de kaartjes op naam staan van iemand anders? Ik had al begrepen dat je ze gewoon kan doorverkopen en dat de werkelijke toegangskaartjes met de post worden verzonden, maar komt je nickname nog ergens op ofzo?
Vorig jaar kreeg je een armbandje, naamloos. Dat verwacht ik dit jaar ook. Mailen kan natuurlijk ook altijd.
Ik baal echt dat ik niet mee kan, heb me zo onwijs vermaakt afgelopen jaar! Iedereen hardstikke aardig, heb ook superveel hulp gekregen, wat echt ontzettend fijn was! Dit jaar had ik zo graag weer mee gewild, en dan wat van Keulen bekeken, maar helaas, Tweakers Express in combinatie met laatste dag Campzone (én de dag na het slotfeest, én de dag vóór het grote inpakken, én het vrijwilligerswerk wat m'n vriend daar doet), nee dat gaat hem voor mij niet worden.
Ik hoop dat ik er volgend jaar weer bij kan zijn!
Voor degenen die wel gaan: geniet van de reis, van je mede-reisgenoten, van wat je allemaal ziet en kan beleven, teveel om op te noemen! Heel veel plezier!
Ik hoop dat ik er volgend jaar weer bij kan zijn!
Voor degenen die wel gaan: geniet van de reis, van je mede-reisgenoten, van wat je allemaal ziet en kan beleven, teveel om op te noemen! Heel veel plezier!
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Beste Tweakers Ik heb nog 2 Gamescom Express Trein tickets in de aanbieding.
Geen 230 euro maar voor 200 mag je ze van me overnemen. Geen 115 per kaartje maar 100 euro.
PM me voor contact gegevens.
datum Zondag 9 augustus 2015 van 07:00 tot 23:30 (CEST)
Gamescom
Messeplatz 1
50679 Köln
Duitsland
Geen 230 euro maar voor 200 mag je ze van me overnemen. Geen 115 per kaartje maar 100 euro.
PM me voor contact gegevens.
datum Zondag 9 augustus 2015 van 07:00 tot 23:30 (CEST)
Gamescom
Messeplatz 1
50679 Köln
Duitsland
Zojuist toegevoegdMattie112 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:29:
[...]
Voorhout -> A'dam ==> NEEN
Sassenheim -> A'dam ==> JA
En voor de laatste:
vertrek 06:41 -> aankomst 07:16
of
vertrek 07:11 -> aankomst 07:46
Zou graag een keer willen mee maken. Maar helaas valt het op een verkeerde datum, want mijn zoon en ik zijn die dag jarig. Grrrr
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Is toch een leuk verjaardagscadeau?pinokkia schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:29:
Zou graag een keer willen mee maken. Maar helaas valt het op een verkeerde datum, want mijn zoon en ik zijn die dag jarig. Grrrr
Sterker nog, voor mij betekend dat bijna een weekje vakantie
Hoe laat mogen we overigens de update verwachten?
[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 26-06-2015 10:55 ]
Dat is meestal rond 17uCase_C schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:54:
[...]
Sterker nog, voor mij betekend dat bijna een weekje vakantie.
Hoe laat mogen we overigens de update verwachten?
Oeh, het is weer vrijdag

☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Hey guys, tijd voor Update #2. 
Wegens vakantie van een aantal mensen heb ik deze week eigenlijk geen groot nieuws voor de update. Er staat al veel in de steigers voor volgende week, maar dat is nog niet (helemaal) definitief. We zijn druk bezig met heel veel dingen, onder andere de prijzen voor de loterij. Als het allemaal lukt, en daar ziet het wel naar uit, dan worden jullie daar straks erg blij van.
De kaartverkoop loopt ondertussen gestaag door. We zijn inmiddels over de helft van het beschikbare aantal kaarten.
Bij hetzelfde aantal zitplaatsen van de vorige Tweakers Express was nu de eindspurt ingezet. Gelukkig hebben we dit jaar meer stoelen beschikbaar voor jullie, dus als het goed is kan iedereen mee. 
Trouwens, wist je dat iBugged een overzicht [url=iBugged in "Tweakers Express 2015." gemaakt[/url] van alle belangrijke stations in Nederland en vermeld of je de Express kan halen? Heel nuttig om te weten is dat er een actief logeer & carpool topic is! Stel nou dat je de Tweakers Express niet zou kunnen halen, dan kun je misschien toch met iemand meerijden of ergens blijven slapen. We zouden niet zonder jou willen vertrekken!
Hier heet kaartje en daar het carpool & logeertopic. De gratis bussen uit Groningen en Antwerpen stromen inmiddels ook vol. Mocht je daar gebruik van willen maken: wacht niet te lang. Vol is vol en op is op. 
Volgende week ook meer nieuws over de LAN, over de trein zelf, over de vertrektijden en zo nog wat zaken. Maar ook nu twee vragen voor jullie. De eerste is: zou je een gratis krant willen lezen onderweg? We kunnen bij onze Persgroep collega's vast een paar pakken kranten lospeuteren. Doen we jullie daar een plezier mee of helemaal niet?
Poll: Wil ik een krant lezen onderweg?
• Ja, de Volkskrant
• Ja, het AD
• Ja, Trouw
• Ja, het Parool
• Neen, dank u
• Weet niet/anders
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
De tweede vraag is: wat ga jij/gaan jullie zeker doen in Keulen? De beurs bezoeken? Een selfie met een boothbabe? Bratwurst eten? Een terrasje pakken? Of iets anders? Er is op die zondag een klein feestje in de wijk.
We zijn heel benieuwd.

Tot volgende week!

Wegens vakantie van een aantal mensen heb ik deze week eigenlijk geen groot nieuws voor de update. Er staat al veel in de steigers voor volgende week, maar dat is nog niet (helemaal) definitief. We zijn druk bezig met heel veel dingen, onder andere de prijzen voor de loterij. Als het allemaal lukt, en daar ziet het wel naar uit, dan worden jullie daar straks erg blij van.
De kaartverkoop loopt ondertussen gestaag door. We zijn inmiddels over de helft van het beschikbare aantal kaarten.
Trouwens, wist je dat iBugged een overzicht [url=iBugged in "Tweakers Express 2015." gemaakt[/url] van alle belangrijke stations in Nederland en vermeld of je de Express kan halen? Heel nuttig om te weten is dat er een actief logeer & carpool topic is! Stel nou dat je de Tweakers Express niet zou kunnen halen, dan kun je misschien toch met iemand meerijden of ergens blijven slapen. We zouden niet zonder jou willen vertrekken!
Volgende week ook meer nieuws over de LAN, over de trein zelf, over de vertrektijden en zo nog wat zaken. Maar ook nu twee vragen voor jullie. De eerste is: zou je een gratis krant willen lezen onderweg? We kunnen bij onze Persgroep collega's vast een paar pakken kranten lospeuteren. Doen we jullie daar een plezier mee of helemaal niet?
Poll: Wil ik een krant lezen onderweg?
• Ja, de Volkskrant
• Ja, het AD
• Ja, Trouw
• Ja, het Parool
• Neen, dank u
• Weet niet/anders
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
De tweede vraag is: wat ga jij/gaan jullie zeker doen in Keulen? De beurs bezoeken? Een selfie met een boothbabe? Bratwurst eten? Een terrasje pakken? Of iets anders? Er is op die zondag een klein feestje in de wijk.

Tot volgende week!
Is het een idee om een update op de FP te zetten van hoe het er nu voor staat, zien mensen gelijk ook weer dat er al honderden mensen komen. 
Zelf heb ik geen interesse in de krant, ik kom daar voor de mensen/gezelligheid en wat gamen.
Ik ga zeker even de beurs bezoeken, even een rondje maken, vooral een beetje kijken wat er bij Blizzard te zien is, vooral Hearthstone gedeelte en de giftshop, vorig jaar een prachtige Hearthstone portemonnee daar gekocht die ook niet in de online Blizzard shop is te kopen, dus ja ga zeker even een rondje maken.
Daarna denk ik weer de stad in.
Zelf heb ik geen interesse in de krant, ik kom daar voor de mensen/gezelligheid en wat gamen.
Ik ga zeker even de beurs bezoeken, even een rondje maken, vooral een beetje kijken wat er bij Blizzard te zien is, vooral Hearthstone gedeelte en de giftshop, vorig jaar een prachtige Hearthstone portemonnee daar gekocht die ook niet in de online Blizzard shop is te kopen, dus ja ga zeker even een rondje maken.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Mijn plannen: Met een kennis naar de Gamescom toe, maar gezien de drukte houden we het vast niet langer vol dan een uurtje
. Dus in de tussentijd even lekker op een terrasje ploffen met een broodje brattwurst en een lekker biertje, Kölsch maybe
Volgende week waarschijnlijk. Dan heb ik veel meer nieuws.Benjamin- schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:33:
Is het een idee om een update op de FP te zetten van hoe het er nu voor staat, zien mensen gelijk ook weer dat er al honderden mensen komen.
Krant: Niet perse nodig
Planning? Iig een rondje over de beurs en afhankelijk van de drukte/beursplanning het een of het ander bezoeken (waarschijnlijk niet in de rij staan om te gamen, ongetwijfeld te druk)
Erna zum Stadt, terrasje opzoeken en hopelijk genieten van het weer
Planning? Iig een rondje over de beurs en afhankelijk van de drukte/beursplanning het een of het ander bezoeken (waarschijnlijk niet in de rij staan om te gamen, ongetwijfeld te druk)
Erna zum Stadt, terrasje opzoeken en hopelijk genieten van het weer
Misschien ook linken naar wat blogposts, volgens mij hadden namelijk een aantal mensen wel een leuk stuk erover geschreven.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Vet jammerArdana schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:10:
Ik baal echt dat ik niet mee kan, heb me zo onwijs vermaakt afgelopen jaar! Iedereen hardstikke aardig, heb ook superveel hulp gekregen, wat echt ontzettend fijn was! Dit jaar had ik zo graag weer mee gewild, en dan wat van Keulen bekeken, maar helaas, Tweakers Express in combinatie met laatste dag Campzone (én de dag na het slotfeest, én de dag vóór het grote inpakken, én het vrijwilligerswerk wat m'n vriend daar doet), nee dat gaat hem voor mij niet worden.
Je bepaalt toch zelf wanneer je je verjaardag viert?pinokkia schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:29:
Zo net 2 kaartjes gekocht voor Tweakers Express! Zeker veel zin in! Worden er trouwens ook hapjes (eten) geregeld? Of moet je zelf broodjes meenemen?
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Worden er trouwens ook hapjes (eten) geregeld? Of moet je zelf broodjes meenemen?
Vorig jaar was er wel het een en ander geregeld qua etenXtr3me4me schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:50:
Worden er trouwens ook hapjes (eten) geregeld? Of moet je zelf broodjes meenemen?
Als je iets 'gezonds' wilt, moet je dat zelf regelen. Zoals hierboven al staat, vorig jaar was er wel wat aan boord, maar was voornamelijk broodjes knakworst e.d., uiteraard tegen betaling.Xtr3me4me schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:50:
Vorig jaar kon je broodjes knakworst, snoeprepen en koeken krijgen; allemaal voor nette prijzen trouwens.
Ik ga dit jaar niet mee, maar een tip voor de catering: Regel blikken bier van .33l en geen halve liters.. Die krengen worden zo snel warm dat je dom moet doorzuipen wil je geen lauw bier drinken.
Ik ga dit jaar niet mee, maar een tip voor de catering: Regel blikken bier van .33l en geen halve liters.. Die krengen worden zo snel warm dat je dom moet doorzuipen wil je geen lauw bier drinken.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Helemaal top!Hero of Time schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:16:
[...]
Als je iets 'gezonds' wilt, moet je dat zelf regelen. Zoals hierboven al staat, vorig jaar was er wel wat aan boord, maar was voornamelijk broodjes knakworst e.d., uiteraard tegen betaling.
Bier van de tap? :-)D4NG3R schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:17:
Wat is daar mis mee?D4NG3R schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:17:
Als ik dom door wil zuipen dan ga ik wel met vrienden de stad in, en dan koop ik geen relatief duur kaartje voor een dag waar ik van probeer te genieten.
Je hoeft er ook geen 10 leeg te drinken... Ik had er toen 3 op die dag. Moet kunnen.
Hoop dat oculus aanwezig zal zijn. Kan ik het mooi ervaren voordat ik het apparaat koop
Verwijderd
https://www.google.nl/url...pbsm7eDx2Ir14ODlmSuS4mgrAXtr3me4me schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:35:
Hoop dat oculus aanwezig zal zijn. Kan ik het mooi ervaren voordat ik het apparaat koop
Hall 9.1
Stand: A031 B030
Show hall
Hall 2.2
Stand: A060 B061
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2015 09:24 ]
Whoeehoeee yesss yesssVerwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:12:
[...]
https://www.google.nl/url...pbsm7eDx2Ir14ODlmSuS4mgrA
Hall 9.1
Stand: A031 B030
Show hall
Hall 2.2
Stand: A060 B061
Zal eerste keer zijn dat ik hem dan ga uit proberen!
Vorig jaar stonden ze er ook en kon je een demo doen.
Verwacht wel een wachttijd van enkele uren, het is tenslotte een populair ding.
Mag je wel direct naar die hal toelopen en daar wachten tot het einde. Ik wou zelf heel graag een kijkje nemen blij Bloodborne vorig jaar, de wachttijd was 4 6 uur.Xtr3me4me schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:31:
[...]
Whoeehoeee yesss yesss![]()
![]()
Zal eerste keer zijn dat ik hem dan ga uit proberen!
Krant boeit me totaal niet, maar game/computer tijdschriften is wel wat toepasselijke leesvoer voor onderweg. Dat lijkt mij een leuker idee, al is de kans misschien niet zo heel groot dat ik leesvoer erbij zal pakken.zeef schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:25:
Wil ik een krant lezen onderweg?
De tweede vraag is: wat ga jij/gaan jullie zeker doen in Keulen? De beurs bezoeken? Een selfie met een boothbabe? Bratwurst eten? Een terrasje pakken? Of iets anders?
Het is maar de vraag wat ik doe. Kans is groot dat ik daar met gezellige mensen in gesprek ga en daar mijn hele dag mee vul. Het evenement is een reden om bijeen te komen, maar niet mijn doel. Ik zoek namelijk gewoon gezelligheid.
Misschien dat ik wel VR demos wil gaan proberen als de rijen niet te groot zijn, ben bang dat ik dat dus niet ga doen.
Verder loop ik in Link cosplay rond en zal ik wat ocarina spelen, ben nu druk bezig met mijn kostuum upgrades.
Is het een probleem als ik muziek in de trein zelf maak? Zelf vind ik dat niet echt de plek voor, een ruimte waar je niet heel makkelijk voor het geluid kan vluchten als je het storend vindt en met het gamen kan afleiden. Maar best kans dat iemand geïnteresseerd vraagt of ik een stukje wil spelen en dan wil ik natuurlijk geen nee zeggen
Kranten kunnen ze goedkoop/gratis aankomen via persgroep. Weet niet of er in diezelfde persgroep ook tijdschriften zitten.Musical-Memoirs schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:26:
[...]
Krant boeit me totaal niet, maar game/computer tijdschriften is wel wat toepasselijke leesvoer voor onderweg. Dat lijkt mij een leuker idee, al is de kans misschien niet zo heel groot dat ik leesvoer erbij zal pakken.
Het is maar de vraag wat ik doe. Kans is groot dat ik daar met gezellige mensen in gesprek ga en daar mijn hele dag mee vul. Het evenement is een reden om bijeen te komen, maar niet mijn doel. Ik zoek namelijk gewoon gezelligheid.
Misschien dat ik wel VR demos wil gaan proberen als de rijen niet te groot zijn, ben bang dat ik dat dus niet ga doen.
Verder loop ik in Link cosplay rond en zal ik wat ocarina spelen, ben nu druk bezig met mijn kostuum upgrades.
Is het een probleem als ik muziek in de trein zelf maak? Zelf vind ik dat niet echt de plek voor, een ruimte waar je niet heel makkelijk voor het geluid kan vluchten als je het storend vindt en met het gamen kan afleiden. Maar best kans dat iemand geïnteresseerd vraagt of ik een stukje wil spelen en dan wil ik natuurlijk geen nee zeggen
Hmm cosplay, ik ga normaal naar fantasy festivals... kilt outfit past niet echt bij Gamescom xD
maar misschien doe ik het lekker toch
Hoop alleen dat mijn powerbank binnen is voor die tijd... Kan ik onbeperkt mobiel gamen
Gewoon doen
Een beetje buiten het genre vallen maakt niet uit. Het is een awesome manier om je passie te uiten!
Een beetje buiten het genre vallen maakt niet uit. Het is een awesome manier om je passie te uiten!
Als dat in een van de coupés doet zie ik het probleem niet.Musical-Memoirs schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:26:
[...]
PffffIdieEasy schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:35:
Hoop alleen dat mijn powerbank binnen is voor die tijd... Kan ik onbeperkt mobiel gamen

Grrrrrrrrrrrrrrr... Maar ik ga er niet op rekenen dat het dit jaar weer in de goodie bag zit

En ik vermaak me anders ook wel hoor... Kijken of ik een mini versie van een spelletje mee kan nemen of zo, qwirkle is redelijk te doen in reis formaat.... al is een bewegende trein niet handig met al die losse steentjes xD
Nog eens over nadenken :x
Vorig jaar was die geloof ik ook niet per direct volledig opgeladen trouwens. Li-ion batterijen worden vaak bewaard bij een lading van 40% omdat ze dan het minste degraderen over tijd.
Ik ben wel benieuwd of er dit jaar weer een grote groep meegaat met z'n (3)DS(i) en/of PSP(V).
Het is dat ik eind volgende maand een nieuwe GamePC koop en dat dat nogal een verplichting begint te worden door temperatuursproblemen van m'n laptop (ding houd niet van een zwaar spel in de zomer). Anders was ik dit jaar weer mee gegaan.
Edit: Als je (miniatuur) bordspellen mee wil gaan nemen: Je hebt weinig ruimt om deze neer te zetten, geen idee of er weer coupés zijn waar kan worden gezeten met bijvoorbeeld een laptop (vorig jaar was deze namelijk onderdeel van de panoramawagon).
Ik ben wel benieuwd of er dit jaar weer een grote groep meegaat met z'n (3)DS(i) en/of PSP(V).
Het is dat ik eind volgende maand een nieuwe GamePC koop en dat dat nogal een verplichting begint te worden door temperatuursproblemen van m'n laptop (ding houd niet van een zwaar spel in de zomer). Anders was ik dit jaar weer mee gegaan.
Edit: Als je (miniatuur) bordspellen mee wil gaan nemen: Je hebt weinig ruimt om deze neer te zetten, geen idee of er weer coupés zijn waar kan worden gezeten met bijvoorbeeld een laptop (vorig jaar was deze namelijk onderdeel van de panoramawagon).
[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 29-06-2015 12:04 ]
Qwirkle ken ik niet, maar wel goed idee ja!
Ik neem in ieder geval saboteuren mee, misschien ook nog wel een groter spel.
Dat is wel jammer ja. Och kan er intimiderend uit zien word me wel eens verteld, misschien krijg ik dan zo wel snel voorrangHero of Time schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:24:
Verwacht wel een wachttijd van enkele uren, het is tenslotte een populair ding.

Maar goed, zal sowieso kijken en hopen op een niet al te lange rij!
Je moet er wel mee over gamescom hèMusical-Memoirs schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:06:
Qwirkle ken ik niet, maar wel goed idee ja!
I beg to differ.IdieEasy schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:59:
[...]
Grrrrrrrrrrrrrrr... Maar ik ga er niet op rekenen dat het dit jaar weer in de goodie bag zitTweakers is top maar geen
![]()
![]()
En ik vermaak me anders ook wel hoor... Kijken of ik een mini versie van een spelletje mee kan nemen of zo, qwirkle is redelijk te doen in reis formaat.... al is een bewegende trein niet handig met al die losse steentjes xD
Nog eens over nadenken :x
Bwhahahahaha, Okee, sorry, dat doen ze niet 2x per jaar (of 3x.... je snapt mijn punt
Maar het is niet zo dat het niet mag hoor

Ik heb een tas in Hylian shield vorm waar ik best veel in kwijt kan, handig en in thema. Al ben ik normaal gewent mijn auto op loopbare afstand van een evenement te hebben voor al mijn spullen.
Saboteuren is erg klein spel, die gaat in ieder geval makkelijk mee, een groter spel zal ik toch niet doen.
Saboteuren is erg klein spel, die gaat in ieder geval makkelijk mee, een groter spel zal ik toch niet doen.
Een krant, wat is dat?zeef schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:25:De eerste is: zou je een gratis krant willen lezen onderweg?
Ik vond de beurs zelf vorig jaar erg tegenvallen. Veel booths zijn afgeschermd vanwege de stricte leeftijdsgrenzen en ik ben niet gek genoeg om3 uur in de rij staan voor 10 minuten gamen.De tweede vraag is: wat ga jij/gaan jullie zeker doen in Keulen?
Wat ik wel ga doen:
- Indie plaza bezoeken. Was vorig jaar eind van de ochtend erg rustig en zaten leuke games tussen.
- IEM Season X Starcraft II wordt gehouden. Kijken of er een plaatsen op de tribune te bemachtigen zijn
- en anders is er altijd nog Keulen zelf.
Zijn er tevens ook games / hardware daar te koop op GamesCom?
Gamescom is een beurs, misschien dat je op de benedenverdieping tussen alle game/anime goodies nog wat retro stuff vind maar de nieuwste games ga je daar niet kopen nee.
Een tip trouwens aan iedereen die nog niet echt weet wat die wil gaan doen: Kijk vooraf even wat de line-up is en welke stands je sowieso wil bezoeken, vaak kom je er daarna achter dat de beurs verder niet zo heel bijzonder is. In Keulen zelfs is super veel te doen en kan je heerlijk een terras opzoeken. De treinreis is wat vorig jaar de dag zo bijzonder maakte voor velen.
Een tip trouwens aan iedereen die nog niet echt weet wat die wil gaan doen: Kijk vooraf even wat de line-up is en welke stands je sowieso wil bezoeken, vaak kom je er daarna achter dat de beurs verder niet zo heel bijzonder is. In Keulen zelfs is super veel te doen en kan je heerlijk een terras opzoeken. De treinreis is wat vorig jaar de dag zo bijzonder maakte voor velen.
Skyaero schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:00:
- IEM Season X Starcraft II wordt gehouden. Kijken of er een plaatsen op de tribune te bemachtigen zijn
Lijkt mij nog niet, de volledige line-up van de E3 is bijvoorbeeld ook pas een week of 2 van tevoren compleet.iBugged schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:49:
Is daar al een webpagina van, van die line-up? @above
Kijk, dat zou wel gaaf zijn als die zondag een Starcraft 2 tournament gehouden wordt. Vorig jaar was er en LoL tournament, maar ik vind LoL niks aanSkyaero schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:00:
[...]
Wat ik wel ga doen:
- Indie plaza bezoeken. Was vorig jaar eind van de ochtend erg rustig en zaten leuke games tussen.
- en anders is er altijd nog Keulen zelf.

Dus zo'n tribune met Starcraft zou wel wat zijn, maar is dit al zeker en is het ook op zondag?
Er was ook een Hearthstone tournament, daar ga ik wel weer kijken, misschien ook wat langer dan vorige keer.
Bij gebrek aan een sarcasmemeter kan dat dus 2 kanten op
Als die maar niet wegsmelt door de hitte...
Of dat ze vrij af krijgen vanwege tropenrooster
Of dat ze vrij af krijgen vanwege tropenrooster
The only way is up.ShitHappens schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 00:12:
Bij gebrek aan een sarcasmemeter kan dat dus 2 kanten op
Als je het geografisch bekijkt, kan je 2 kanten op: De heuvels 'op', of 'down south'...
Keulen ligt namelijk op 53 meter (aldus Wikipedia). Rotterdam nagenoeg op NAP (aldus als ik uit het raam kijk).
Het is weer bijna vrijdag!!

* zeef vraagt zich af of de omgeving Macchillie niet moe wordt van zijn gewijsneus,
[ Voor 58% gewijzigd door zeef op 02-07-2015 14:54 ]
Hahahaha!!!zeef schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:46:
* zeef vraagt zich af of de omgeving Macchillie niet moe wordt van zijn gewijsneus,
De hoogte van station Arnhem is meer dan 53 meter boven NAP.

Overigens: Volgens Allesopeenrij.nl is Arnhem +13.9 t.o.v. NAP.
Even voor de volledigheid:
Rotterdam: +1
Amsterdam +2
Utrecht: +6,2
Arnhem: +13.9
Keulen: +91 (Bron)
[ Voor 42% gewijzigd door Macchill op 02-07-2015 14:54 ]
* zeef herhaalt zijn wijsneus opmerking.Macchill schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:49:
[...]
Hahahaha!!!![]()
I rest my case...
Overigens: Volgens Allesopeenrij.nl is Arnhem +13.9 t.o.v. NAP.
Even voor de volledigheid:
Rotterdam: +1
Amsterdam +2
Utrecht: +6,2
Arnhem: +13.9
Keulen: +91 (Bron)

* IdieEasy vindt het stiekem wel grappig

.........durf het bijna niet meer te zeggen.. maar:....jeej vrijdag.....

[ Voor 5% gewijzigd door Macchill op 03-07-2015 11:43 ]

En nog een ruime maand zodat we weer los kunnen gaan!!!!111!
[ Voor 69% gewijzigd door AW_Bos op 03-07-2015 12:20 ]
Hallo allemaal
Het is vrijdagmiddag, dus tijd voor een update. Waar zijn we de afgelopen week mee bezig geweest? Vooral met werk achter de schermen.
Dan met je denken aan de indeling van de trein, de bestickering aan de buitenkant, de prijzen voor de loterij en nog een stuk sponsoring. Vandaag wil ik wat vertellen over de loterij in de Tweakers Express, maar ook de ‘pre start’ loterij, en die is nieuw! De nieuwste sponsor van de LAN party komt aan bod en Alternate onthult een tipje van de sluier van hun hoofdprijs. Kortom, we hebben het er druk mee en we hebben er heel veel zin in.
Om vast een beetje is de sfeer van die grote loterij aan boord te komen, gaan we een actie starten. Wie tot en met 17 juli een kaartje koopt (of heeft gekocht) doet automatisch mee!
Dit jaar is we ook weer een LAN-party aan boord. IIyama en MSI waren al bekend, vandaag aandacht voor de volgende sponsor: Trust! Jawel, aan boord gaan jullie LANnen met de nieuwste Trust Gaming Series toetsenborden, muizen en headsets. Allemaal in Nederland ontwikkeld en nog niet in de winkel verkrijgbaar. Een primeur voor jullie! Natuurlijk worden een aantal van deze items tijdens de Tweakers Express verloot.
Heb je Facebook? Dan kun je je aanmelden bij ons Facebook evenement! Natuurlijk hebben we ook nagedacht over een hashtag op Twitter. #tweakersexpress2015 vonden we heel mooi, maar iets te lang.
Daarom houden we het op #te15. Lekker kort, dus meer ruimte voor jou bericht!
Is dit alles? Nee natuurlijk niet.
Maar wel voor nu. De komende weken gaan we nog veel meer bekend maken. Wat gaat er in de vierde evenementenwagon gebeuren? Wie zijn de ProGamers tegen wie je het kan opnemen. Welke prijzen zijn er nog meer te winnen in de Tweakers Express. Wat heeft de catering voor jullie in petto en ga zo maar door.
Hou dit topic, de frontpage en Tweakers twitter & facebook goed in de gaten de komende weken. Het zou zomaar kunnen dat we ook daar iets bekend gaan maken. En wie weet valt daar ook weer iets te winnen …
Een heel fijn weekend en tot de volgende update!
Het is vrijdagmiddag, dus tijd voor een update. Waar zijn we de afgelopen week mee bezig geweest? Vooral met werk achter de schermen.
Om vast een beetje is de sfeer van die grote loterij aan boord te komen, gaan we een actie starten. Wie tot en met 17 juli een kaartje koopt (of heeft gekocht) doet automatisch mee!
- Alternate stelt 3 kortingsbonnen van 50 euro ter beschikking.
- Tweakers verloot twee plusabonnementen. Met een zonnebril natuurlijk!
- Twee Tweakers maken kans op een gratis ticket. Je krijgt je geld terug!
- En dat is nog niet alles!
Dit jaar is we ook weer een LAN-party aan boord. IIyama en MSI waren al bekend, vandaag aandacht voor de volgende sponsor: Trust! Jawel, aan boord gaan jullie LANnen met de nieuwste Trust Gaming Series toetsenborden, muizen en headsets. Allemaal in Nederland ontwikkeld en nog niet in de winkel verkrijgbaar. Een primeur voor jullie! Natuurlijk worden een aantal van deze items tijdens de Tweakers Express verloot.
Alternate heeft naast de kortingsbonnen natuurlijk ook een prijs voor de loterij in de Tweakers Express. En wat voor een! Speciaal voor de Tweakers Express zal ALTERNATE een unieke gaming PC bouwen waarvan er slechts één is die jij kunt winnen! Hoe deze eruit komt te zien houden we nog even geheim. Maar een ding is zeker. Met deze brute PC domineer je al je games! De PC is o.a. uitgerust met een i7-4790k processor, en een 500 GB Crucial SSD. Daar kan de echte gamer mee voor de dag komen!Trust presenteert de nieuwste producten van de Trust Gaming lijn tijdens de LAN party van de Tweakers Express. Zo kan je de nieuwe GXT 363 7.1 Bass Vibration Headset ervaren welke op moment van vertrek nog niet verkrijgbaar is in de winkels en door de vibratie zorgt voor een unieke gaming experience! Aangevuld met de GXT 155 Gaming muis en bijpassende harde mousepad en keyboard wordt er gezorgd voor een geslaagde gaming ervaring aan boord van de Tweakers Express.
Heb je Facebook? Dan kun je je aanmelden bij ons Facebook evenement! Natuurlijk hebben we ook nagedacht over een hashtag op Twitter. #tweakersexpress2015 vonden we heel mooi, maar iets te lang.
Is dit alles? Nee natuurlijk niet.
Hou dit topic, de frontpage en Tweakers twitter & facebook goed in de gaten de komende weken. Het zou zomaar kunnen dat we ook daar iets bekend gaan maken. En wie weet valt daar ook weer iets te winnen …
Een heel fijn weekend en tot de volgende update!
[ Voor 0% gewijzigd door Kees op 03-07-2015 17:17 ]
Worden de tweets over de Tweakers Express ook met de hashtag #te15 gedaan of moet ik alle tweets straks gaan teruglezen? 
Loterijprijzen zien er nu al goed uit, laat staan als de andere prijzen bekend zijn
Thanks for the update!
Loterijprijzen zien er nu al goed uit, laat staan als de andere prijzen bekend zijn
Thanks for the update!
Verwijderd
Wederom een zeer gave update . Mooie prijzen en wie weet wat Zeef nog meer uit de hoge hoed gaat toveren
Topper !

Iemand al een idee hoe het zat met de IEM Starcraft 2 series op zondag? Ik kan er nog steeds niets specifieks over vinden

SC2 en dus een andere game die nog aangekondigd moet worden.
[ Voor 25% gewijzigd door Titus op 03-07-2015 18:37 ]
Nóg meer Tweakers zonnebrillen, want daar lijkt ie een onbeperkte voorraad van te hebben...Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:52:
Wederom een zeer gave update . Mooie prijzen en wie weet wat Zeef nog meer uit de hoge hoed gaat toverenTopper !
Maar zo te zien wordt er weer hard gewerkt door de TE15 crew, het wordt vast nog leuker dan vorig jaar!
Zin AAAAAAN!
<- heb alvast me virtuele tweakers bril opgezet
.
Leuk die FB en Twitter acties, maar wat als je nou geen van die twee hebt of überhaupt wilt?
Verwijderd
Inderdaad ,ik heb geen van beide..Hero of Time schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:40:
Leuk die FB en Twitter acties, maar wat als je nou geen van die twee hebt of überhaupt wilt?

Acties? Ik lees alleen dat er daar mogelijk nieuws wordt geplaatst, en de accounts van Tweakers zijn openbaar, dus af en toe een kijkje op https://www.facebook.com/Tweakers.net en https://www.twitter.com/tweakers nemen?
De FB pagina gaat niet lukken. Heb hardhandig die eikels in m'n hosts bestand staan voor blokkeren. Twitter, meh, te lui om die telkens te openen. Kijk er nooit op, en als ik er eens kom is 't of van iets grappigs of om de status van een fansub te bekijken.
Ik schat dat dit van die like/deel/retweet acties worden om mee te doen.
Dan is er altijd nog dit topic.Hero of Time schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:40:
Helaas niet het soort nieuws waar ik op hoopte.
Dat er prijzen te winnen zijn was al bekend en het blijft de vraag of je wat wint. Het winnen van iets zal een leuke verrassing zijn, maar van mij mogen de prijzen zelf ook wel een verrassing blijven.
Zelf zie ik graag meer inhoudelijke updates over de dag zelf. Ben benieuwd naar de volgende update.
Dat er prijzen te winnen zijn was al bekend en het blijft de vraag of je wat wint. Het winnen van iets zal een leuke verrassing zijn, maar van mij mogen de prijzen zelf ook wel een verrassing blijven.
Zelf zie ik graag meer inhoudelijke updates over de dag zelf. Ben benieuwd naar de volgende update.
Niceee, zou wel gaaf zijn als ik de pc zou winnen. hahaha kan ik eindelijk mijn vriendin van mijn game pc aftrappen! en kan ze op d'r eigen game pc.zeef schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:01:
Alternate heeft naast de kortingsbonnen natuurlijk ook een prijs voor de loterij in de Tweakers Express. En wat voor een! Speciaal voor de Tweakers Express zal ALTERNATE een unieke gaming PC bouwen waarvan er slechts één is die jij kunt winnen! Hoe deze eruit komt te zien houden we nog even geheim. Maar een ding is zeker. Met deze brute PC domineer je al je games! De PC is o.a. uitgerust met een i7-4790k processor, en een 500 GB Crucial SSD. Daar kan de echte gamer mee voor de dag komen!

Misschien een vreemde vraag, maar weten jullie wat ongeveer de gemiddelde leeftijd is op de Tweakers Express?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Railpromo verzamelt de foto's hier: https://www.flickr.com/groups/2797132@N25/pool/
Railpromo verzamelt de foto's hier: https://www.flickr.com/groups/2797132@N25/pool/