Zo, kaartje gekocht, de 10e verlof aangevraagd - dit jaar ben ik erbij!
Dat dachten er meer mensen vorig jaar, maar ze werden allemaal afgeveegd door de pro.Dutchzilla schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:03:
2 kaarten geboekt, neefje mag mee!
en die schopt kont in call of duty
Commandline FTW | Tweakt met mate
Ik heb al 2 kaartjes gekocht, en ga met de auto.
Als er mensen zijn die geen vervoer hebben hier, er kunnen eventueel nog 2 extra mensen met mij mee rijden naar GamesCom.
Let op, mijn auto is niet al te ruim (Toyota Yaris)
Stuur mij dan even een DM met leeftijd en gewicht
Als er mensen zijn die geen vervoer hebben hier, er kunnen eventueel nog 2 extra mensen met mij mee rijden naar GamesCom.
Let op, mijn auto is niet al te ruim (Toyota Yaris)
Stuur mij dan even een DM met leeftijd en gewicht
Het hele nut van dit topic is juist om zo veel mogelijk mensen in een trein te stoppen naar de Gamescom he
En als je mensen naar een opstapstation wilde meenemen, is Tweakers Express 2015 - Carpool- & Overnachtingentopic daarvoor opgericht.
Maar het kaartje via Tweakers koop je juist voor de trein. De beurs is ook wel leuk, maar de weg er heen en terug is echt uniek en super gezellig. Als je met de auto helemaal naar Keulen gaat, leuk, maar de toegangskaartjes voor de GamesCon worden in de trein uitgedeeld. Je gaat dus niet veel beleven als je niet met de trein meegaat. En de vele andere leuke extra's mis je, zoals de goodiebag.
was toch een counterstrike pro? die dame van msi?Hero of Time schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 00:55:
[...]
Dat dachten er meer mensen vorig jaar, maar ze werden allemaal afgeveegd door de pro.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Ja, die was er vorig jaar, leuke meid hoorDutchzilla schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:22:
[...]
was toch een counterstrike pro? die dame van msi?
Elke dag geownd worden door je vriendin, wat een leven haha.
Kan best, maar er werd CoD:MW2 gespeeld en daar werd ook iedereen neergemaaid door haar.Dutchzilla schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:22:
[...]
was toch een counterstrike pro? die dame van msi?
In een shooter iig. Tijd om je Mario Kart skills te verbeteren, kan je haar daar mee verslaan.Nostordici schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:48:
[...]
Ja, die was er vorig jaar, leuke meid hoor
Elke dag geownd worden door je vriendin, wat een leven haha.
Van mij mag een vrouw me best verslaan hoor in een game, zolang het inderdaad maar niet in alle games is, dat is niet leuk.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Want? Een vrouw die zo competitief is ingesteld, vind je echt niet leuk doordat je haar laat winnen hoor, juist het tegenovergestelde.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Ik ben een weekje /afk. Dus het kan zijn dat vragen even blijven liggen. Vanaf maandag 15 juni weer present.
geniet van het afk zijn.zeef schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:22:
Ik ben een weekje /afk. Dus het kan zijn dat vragen even blijven liggen. Vanaf maandag 15 juni weer present.
Verwijderd
Houd jij dat wel vol? Een week afk zijn?zeef schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:22:
Enjoy! See ya in a week.
Dat was inderdaad wel geniaal. Iedereen die dacht ook maar iets te kunnen werd ernstig teleurgesteldHero of Time schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 00:55:
[...]
Dat dachten er meer mensen vorig jaar, maar ze werden allemaal afgeveegd door de pro.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Veel plezier, ik ga er vanuit dat het aangename reden heeftzeef schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:22:
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Verwijderd
Wow , Away From Keyboard
( lijkt mij erg moeilijk ) Enjoy !
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2015 16:01 ]
hoeveel kaarten zijn er eigenlijk nog over want dan weet ik of ik er snel bij moet zijn. omdat het financial krap zit deze maand.
eind van de maand pas weer geld.
[ Voor 12% gewijzigd door rino26 op 07-06-2015 20:20 ]
Er zijn nog voldoende kaarten. Heb net even gecheckt voor je.rino26 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:14:
hoeveel kaarten zijn er eigenlijk nog over want dan weet ik of ik er snel bij moet zijn. omdat het financial krap zit deze maand.
Abo-actie? Hebben we wat gemist?iBugged schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:03:
Ik vind het wel sportief van Alternate dat ze opnieuw sponseren na het voorval met de abo-actie
Jij bent geen abo, dus mis je hoe dan ook alles wat voor hen wordt gedaan.
Even samengevat:
- Er is eerder een actie geweest voor Abo's, 3 kortingcodes bij Alternate. Deze zijn gelekt en ongeldig verklaard.
- Tweakers Express wordt nu gesponsord door Alternate.
- Misschien nog in combinatie met het feit dat er voor de Abo's een pre-sale geweest is voor de Tweakers Express, nog voor de publieke Early Bird.
Zojuist de schrik van mijn leven gehad.
Er is iets fout gegaan, waardoor de Early bird tickets niet afgeschreven konden worden. Hierdoor waren deze 2 tickets weer beschikbaar voor anderen. Ik had het via een Sofort afschrijving willen afboeken doordat iDeal op dat moment niet werd aangeboden.
Het was handiger geweest als Eventbrite mij eerst op de hoogte bracht zodat ik binnen 24 uur kon betalen of het alsnog kon overschrijven.
Ik heb zojuist de bestelling gelukkig met iDeal kunnen afronden, maar het was toch wel schrikken.
De 2 Early bird tickets heb ik nu gelukkig echt in de pocket.
Er is iets fout gegaan, waardoor de Early bird tickets niet afgeschreven konden worden. Hierdoor waren deze 2 tickets weer beschikbaar voor anderen. Ik had het via een Sofort afschrijving willen afboeken doordat iDeal op dat moment niet werd aangeboden.
Het was handiger geweest als Eventbrite mij eerst op de hoogte bracht zodat ik binnen 24 uur kon betalen of het alsnog kon overschrijven.
Ik heb zojuist de bestelling gelukkig met iDeal kunnen afronden, maar het was toch wel schrikken.
De 2 Early bird tickets heb ik nu gelukkig echt in de pocket.
per wanneer starten de vrijdag-updates?
Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord
Op de dag waarop de eerste update gepost wordt 
Stiekem ben ik ook wel benieuwd naar de geheimen van Tweakers Express 2015

Stiekem ben ik ook wel benieuwd naar de geheimen van Tweakers Express 2015
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
staat in first post
zeef schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:03:
Komen er weer wekelijkse updates?
Ja. We proberen elke vrijdag wat te vertellen. Deze keer valt de update op donderdag en volgende week is het team aan het genieten van de laatste vrije dagen voor vertrek. De eerstvolgende update kan je dus verwachten op 19 juni.
Zeef is ff met vakantie, staat op de vorige pagina. Dus inderdaad nog een weekje geduld, en dan kan het kwijlen beginnen
Heeft hij niet vantevoren een mooie update klaargezet voor zijn collega's?
Heeft de ultimate GOT hero, geen rechten om een bericht alvast in de toekomst te plaatsen zoals redactieleden dit met frontpage artikelen kan of Tweakblog gebruikers dit ook kunnen met hun blogs?
Heeft de ultimate GOT hero, geen rechten om een bericht alvast in de toekomst te plaatsen zoals redactieleden dit met frontpage artikelen kan of Tweakblog gebruikers dit ook kunnen met hun blogs?
Vakantie met de trein, neem ik aan.
Een beetje in de stemming komen
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Dat klaarzetten heeft nogal weinig nut als je op informatie van derden wacht. Hoe wil je een bericht klaarzetten met bijvoorbeeld definitieve vertrektijden, als je die 1 dag voor de updatedatum krijgt en je dan dus met vakantie bent? Het is niet zo simpel als wat ze doen met sommige nieuwsberichten.Kiswum schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:13:
Heeft hij niet vantevoren een mooie update klaargezet voor zijn collega's?
Ik doel hierbij op berichten die in de loop van afgelopen week al bekend waren.Hero of Time schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:43:
[...]
Dat klaarzetten heeft nogal weinig nut als je op informatie van derden wacht. Hoe wil je een bericht klaarzetten met bijvoorbeeld definitieve vertrektijden, als je die 1 dag voor de updatedatum krijgt en je dan dus met vakantie bent? Het is niet zo simpel als wat ze doen met sommige nieuwsberichten.
Dus in plaats van een update met 10 items, had het wellicht een update van 2 items kunnen zijn.
Natuurlijk ga je altijd voor het hoogst haalbare, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen genoegen nemen met alleen een update i.p.v. een compleet bericht.
Het probleem ernaast is dat uit een update bijna altijd wel vragen komen en die kan je dan ook niet beantwoorden vanwege vakantie. Dan maar een weekje geen update IMO.
Is er iemand die mijn kaartje wil overnemen?
Het blijkt namelijk dat ik helaas toch niet kan op de 9de augustus.
Het gaat om 1 kaartje voor de reguliere prijs (115 euri). Ik las in het forum dat doorverkopen geen probleem is. Mocht het papieren kaartje alsnog via de post naar mijn adres worden gestuurd, dan ben ik bereid deze kosteloos door te sturen.
Graag reageren met een persoonlijk bericht, zodat we gegevens kunnen uitwisselen.
Het blijkt namelijk dat ik helaas toch niet kan op de 9de augustus.
Het gaat om 1 kaartje voor de reguliere prijs (115 euri). Ik las in het forum dat doorverkopen geen probleem is. Mocht het papieren kaartje alsnog via de post naar mijn adres worden gestuurd, dan ben ik bereid deze kosteloos door te sturen.
Graag reageren met een persoonlijk bericht, zodat we gegevens kunnen uitwisselen.
Helaas gaat het dit jaar niks worden voor mij 
Ik wordt 14 juli geopereerd en moet toch gauw rekening houden met minimiaal 4 weken herstel. Als Gamescom gewoon op de oude datums waren gehouden had ik wel gekund
Ik wordt 14 juli geopereerd en moet toch gauw rekening houden met minimiaal 4 weken herstel. Als Gamescom gewoon op de oude datums waren gehouden had ik wel gekund
Not quite.Nakebod schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:11:
Vakantie met de trein, neem ik aan.

Welkom terug! Hoop dat je een goede vakantie hebt gehad
Geen klachten.IdieEasy schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:48:
[...]
Welkom terug! Hoop dat je een goede vakantie hebt gehad
Nog 3 nachtjes!! #TweakersExpressUpdateWekelijksOpVrijdag #1!!
Wat duren dagen toch lang zo
[ Voor 4% gewijzigd door iBugged op 16-06-2015 09:27 ]
Rustig aan
Ervaring leert dat het meestal tegen eind van de middag is. En op vrijdag.
(flauw, door je post dacht ik dat het al vrijdag was maar checkte toen maar eens de kalender
)
(flauw, door je post dacht ik dat het al vrijdag was maar checkte toen maar eens de kalender
[ Voor 44% gewijzigd door ShitHappens op 17-06-2015 07:33 ]
Weet niet wat ik van Gamescom moet verwachten, ga de 1e keer, maar geen Sony nieuwtjes:
http://www.ign.com/articl...-press-conference-in-2015
Er schijnt in October ook nog een Game beurs te zijn, in Parijs. Nu is er natuurlijk al een lading nieuws van E3 gekomen deze week.
http://www.ign.com/articl...-press-conference-in-2015
Er schijnt in October ook nog een Game beurs te zijn, in Parijs. Nu is er natuurlijk al een lading nieuws van E3 gekomen deze week.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Nog 1 nachtje!! #TweakersExpressUpdateWekelijksOpVrijdag #1!!Macchill schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:49:
Nog 3 nachtjes!! #TweakersExpressUpdateWekelijksOpVrijdag #1!!
P.s. Dit ga ik niet vaker doen, we houden het ontopic...
Om de verwachtingen enigszins te temperen: er is nog niet heel veel nieuws deze week.
Maar allerbeste Zeef, 'Nog niet heel veel nieuws' betekent dat er wel wát nieuws is!zeef schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:17:
Om de verwachtingen enigszins te temperen: er is nog niet heel veel nieuws deze week.
Ja, het nieuws dat er was was dat er geen nieuws was. Dus feitelijk klopt het nieuws niet dat er geen nieuws was, omdat er wel nieuws was. uuuuhMacchill schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:29:
[...]
Maar allerbeste Zeef, 'Nog niet heel veel nieuws' betekent dat er wel wát nieuws is!

Voor de mensen van vorig jaar: Hoe lang kon/mocht je ongeveer gamen tijdens de reis, en hoe vulde jullie de rest van de trip?
Hoe lang ik kon gamen? Zo lang als de accu van m'n 3DS het volhield. Handhelds mee FTW!
Grrrr, ik denk niet meer dat ik mijn Advance aan de praat krijgHero of Time schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:54:
Hoe lang ik kon gamen? Zo lang als de accu van m'n 3DS het volhield. Handhelds mee FTW!
En een mobiel werkt natuurlijk wel, maar dat is zo eenzaam gamen ^_^
Mijn Advance doet 't nog prima, gewoon degelijke batterijen erin en gaan. De batterypacks die ik heb zijn gewoon op, maar met een lader erbij doet-ie 't nog prima.
Maak het niet groter dan het is.Macchill schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:29:
[...]
Maar allerbeste Zeef, 'Nog niet heel veel nieuws' betekent dat er wel wát nieuws is!
[ Voor 16% gewijzigd door zeef op 18-06-2015 12:48 ]
*minder dan twee maandenzeef schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:18:
[...]
Maak het niet groter dan het is, we zitten nu op meer dan 2 maanden voor vertrek. Dus er is deze weken nog niet veel nieuws te melden.
Er was een strakke planning gemaakt voor de LAN-pc's dat je ergens 10 minuten kon gamen. Uiteindelijk ben ik totaal 40 a 50 minuten bezig geweest (heen en terug). Gewoon ff in de gaten houden, en je kan dan vrij snel.IdieEasy schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:43:
[...]
Voor de mensen van vorig jaar: Hoe lang kon/mocht je ongeveer gamen tijdens de reis, en hoe vulde jullie de rest van de trip?
Consoles is een beetje wachten op je beurt. Ik heb daar niet op staan wachten, ben pro-pc en weiger consoles te spelen..

Erg lang hoefde je sowieso niet te wachten. Op de terugweg leken veel mensen te moe om te gamen in de consolewagons. Of in elk geval in de consolewagon waar ik een oogje in het zeil hield.Macchill schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:32:
[...]
Consoles is een beetje wachten op je beurt. Ik heb daar niet op staan wachten, ben pro-pc en weiger consoles te spelen..
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Niet alleen op de terugweg hoorNMe schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:33:
[...]
Erg lang hoefde je sowieso niet te wachten. Op de terugweg leken veel mensen te moe om te gamen in de consolewagons. Of in elk geval in de consolewagon waar ik een oogje in het zeil hield.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Klopt, maar op de heenweg stond er vrijwel altijd wel iemand te gamen. Op de terugweg waren er momenten dat er gewoon niks te doen was.Hooglander1 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:50:
[...]
Niet alleen op de terugweg hoorDe consoles waren continu vrij rustig.
[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 18-06-2015 12:54 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik moet ook zeggen omdat dit niet echt mijn ding was. CoD op de consoles en dan staand in een bewegende trein, kon me absoluut niet concentreren op het spel omdat ik meer energie stak in het niet omvallen.Hooglander1 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:50:
[...]
Niet alleen op de terugweg hoorDe consoles waren continu vrij rustig.
Wat hield je tegen om tegen een zijkant aan te leunen wat velen al deden of gewoon op de grond gaan zitten?Benjamin- schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:04:
[...]
Ik moet ook zeggen omdat dit niet echt mijn ding was. CoD op de consoles en dan staand in een bewegende trein, kon me absoluut niet concentreren op het spel omdat ik meer energie stak in het niet omvallen.
Je gaat er vanuit dat ik dit niet al had gedaan. Maargoed, tegen de zijkant aanleunen is absoluut niet genoeg, vergeet niet dat je je handen vol hebt, er waren echt wel plekjes waar je op zo'n moment bijna onderuit ging, uiteindelijk speelt dat absoluut niet lekker. Op de grond gaan zitten zorgt voor lastig gamen en nekpijn.Hero of Time schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:22:
[...]
Wat hield je tegen om tegen een zijkant aan te leunen wat velen al deden of gewoon op de grond gaan zitten?
Ja, zo is er natuurlijk altijd wel iets. Stoel te hard, scherm te hoog, framedrops...
Ik zou het waarderen als je hier niet de boel loopt te bagatelliseren. Ik heb heel veel waardering voor wat was opgezet, maar ik heb vrijwel de gehele tijd op heen en terug daar gestaan, en hoorde van veel mensen de exact zelfde klachten.
Zou je iets kunnen regelen om de mensen die aan het gamen zijn te laten zitten, dan zou het veel fijner speler, zeker op de terugweg, toen wilde bijna niemand meer staan, laat staan terwijl je aan het gamen bent.
Zou je iets kunnen regelen om de mensen die aan het gamen zijn te laten zitten, dan zou het veel fijner speler, zeker op de terugweg, toen wilde bijna niemand meer staan, laat staan terwijl je aan het gamen bent.
Ben afgelopen jaar op First Look geweest en dat was in retrospect alleen maar wachtrijen voor weinig soeps. Goodies scoren is wel leuk, maar het gaafste lijkt me de trein eigenlijk nog wel
Met de E3 nu en super veel announcements, verwachten jullie dat er op gamescom nog wat overblijft?
Ook vroeg ik me af of er nog toernooien worden gespeeld met commentaar om naar te kijken. Of interviews met Devs met Q&A panels.
Iemand ervaring of dat er vorig jaar was?
Met de E3 nu en super veel announcements, verwachten jullie dat er op gamescom nog wat overblijft?
Ook vroeg ik me af of er nog toernooien worden gespeeld met commentaar om naar te kijken. Of interviews met Devs met Q&A panels.
Ja naar mijn mening is de treinreis echt bij verre het hoogte punt.
Goodies waren er niet veel en moest je vanalles voor doen, wachtrijen, opvangen (gooien ze bijvoorbeeld een usb stick vol reclame een menigte die dan helemaal wild is...) enz enz
Nieuwe announcements zijn er weinig.
Toernooien zijn en er wel, weet dat er vorige jaar in ieder geval een Hearthstone tournament was.
Q&A volgens mij ook wel.
Zie het vooral als een toffe dag met veel tweakers/gamers, en geloof me, die maken de dag.
Goodies waren er niet veel en moest je vanalles voor doen, wachtrijen, opvangen (gooien ze bijvoorbeeld een usb stick vol reclame een menigte die dan helemaal wild is...) enz enz
Nieuwe announcements zijn er weinig.
Toernooien zijn en er wel, weet dat er vorige jaar in ieder geval een Hearthstone tournament was.
Q&A volgens mij ook wel.
Zie het vooral als een toffe dag met veel tweakers/gamers, en geloof me, die maken de dag.
Laten we wel wezen, ik ga niet veel met de trein (de Tweakers Express '14 was voor het eerst sinds jaaaaaaaaaaaarrrreeenn dat ik met de trein ga, wel ga ik dagelijks met de metroBenjamin- schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:58:
Ik zou het waarderen als je hier niet de boel loopt te bagatelliseren. Ik heb heel veel waardering voor wat was opgezet, maar ik heb vrijwel de gehele tijd op heen en terug daar gestaan, en hoorde van veel mensen de exact zelfde klachten.

Plus: dit was de eerste keer dat Tweakers een trein (met games notabene!!). En van elk begin leer je dingen die verbeterd kunnen. De boodschap (en tip) is bij Zeef binnen (gezien zijn reactie).
Dit jaar wordt alles beter!
Goeie tip: lichte 2 persoons bankje (desnoods zo'n opblaasbank) en de tv's wat lager.Hero of Time schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:22:
[...]
Wat hield je tegen om tegen een zijkant aan te leunen wat velen al deden of gewoon op de grond gaan zitten?
Kan je de banken uiteindelijk ook nog de loterij in gooien, hoef je ze ook niet leeg te laten lopen!
[ Voor 53% gewijzigd door Macchill op 19-06-2015 07:37 ]
Ik ben niet betrokken bij de organisatie en weet net zo veel als jij. Niet iedereen met een rode naam zit op HQ en heeft inzicht in wat Zeef allemaal doet en regelt voor ons.Benjamin- schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:58:
Bij de Nintendo stand vorig jaar was er een Super Smash Bros Brawl tournament waar je aan mee kon doen, met commentaar erbij en al. Ik verwacht dat ze wel hetzelfde doen met de nieuwe voor de WiiU.iTitus schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:59:
Ook vroeg ik me af of er nog toernooien worden gespeeld met commentaar om naar te kijken.
Jaaaaaaa
Maar:
^_^zeef schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:17:
Maar het is ook helemaal niet als kritiek hoor, het was allemaal goed geregeld, en in de praktijk kom je dan dingetjes tegen die wat beter kunnen. Dit was voor mij de voornaamste, inderdaad door dat schommelen maakte het gamen niet echt ontspannend.Macchill schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 07:23:
[...]
Laten we wel wezen, ik ga niet veel met de trein (de Tweakers Express '14 was voor het eerst sinds jaaaaaaaaaaaarrrreeenn dat ik met de trein ga, wel ga ik dagelijks met de metro), maar wat ik nog wel kon herinneren, is dat de trein altijd wel schommelt. Zeker als er wat oudere toestellen worden ingezet. Als de schommeling vervelend is, moet je niet meegaan/gamen.
Plus: dit was de eerste keer dat Tweakers een trein (met games notabene!!). En van elk begin leer je dingen die verbeterd kunnen. De boodschap (en tip) is bij Zeef binnen (gezien zijn reactie).
Dit jaar wordt alles beter!
[...]
Goeie tip: lichte 2 persoons bankje (desnoods zo'n opblaasbank) en de tv's wat lager.
Kan je de banken uiteindelijk ook nog de loterij in gooien, hoef je ze ook niet leeg te laten lopen!
Ik zat zelf ook aan lager plaatsen te denken met bijvoorbeeld zitzakken. Maar ook iets als wat tuinstoelen zou gewoon kunnen.
Was absoluut geen verwijt hoor, even goede vrienden!Benjamin- schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:58:
[...]
Maar het is ook helemaal niet als kritiek hoor, het was allemaal goed geregeld, en in de praktijk kom je dan dingetjes tegen die wat beter kunnen. Dit was voor mij de voornaamste, inderdaad door dat schommelen maakte het gamen niet echt ontspannend.
Ik zat zelf ook aan lager plaatsen te denken met bijvoorbeeld zitzakken. Maar ook iets als wat tuinstoelen zou gewoon kunnen.
Inmiddels 16:00 uur.

[ Voor 3% gewijzigd door Macchill op 19-06-2015 16:01 ]
Verwijderd
Als je een paar posts terug leest dan kun je lezen dat Zeef zegt dat er deze week niet veel nieuws te vermelden is..Macchill schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:00:
[...]
Was absoluut geen verwijt hoor, even goede vrienden!9 augustus gamen we tegen elkaar!
![]()
Inmiddels 16:00 uur.
Daar gaan we dan. De eerste update van de Tweakers Express 2015. 
Update #1
Wat hebben we hier lang naar uitgekeken met z’n allen. Op kantoor zijn we al maanden bezig met plannen, met zoeken naar sponsors, met bekijken van treinen, met ontwerpen van de stickers op de wagons en met nog heel veel meer. Twee weken geleden begonnen we met de earlybirds en vandaag zitten we ongeveer op de helft van het aantal kaarten dat is verkocht. Geweldig!
Schema
We hebben wel wat te vertellen vandaag en dat is dat in ieder geval het schema van de heenreis bekend is. Over de terugreis is nog overleg, daar over later meer.
Het schema:
Wordt het nou lastig om vanuit jouw woonplaats de Tweakers Express te halen? Kijk dan in het carpool en logeertopic. Wie weet is er daar een oplossing voor je mogelijk.
Lan-party
Over de LAN komt binnenkort leuk nieuws. Zoals vorig jaar zullen onze vrienden van 13d.net zorgen voor het netwerk. We hebben nog een vraag: welke PC multiplayer games willen jullie gaan spelen? Ze moeten zonder internet, dus standalone kunnen werken op ons LAN. Zonder hacks of cracks!
Geef ons suggesties in dit topic en wij gaan kijken wat we kunnen regelen. Let er wel op dat de spelrondes geen uren duren. We zijn met een grote groep en iedereen zal wel een keer willen spelen. 
Dat was het voor nu, iedereen veel voorpret toegewenst en we spreken elkaar volgende week weer.

Update #1
Wat hebben we hier lang naar uitgekeken met z’n allen. Op kantoor zijn we al maanden bezig met plannen, met zoeken naar sponsors, met bekijken van treinen, met ontwerpen van de stickers op de wagons en met nog heel veel meer. Twee weken geleden begonnen we met de earlybirds en vandaag zitten we ongeveer op de helft van het aantal kaarten dat is verkocht. Geweldig!
Schema
We hebben wel wat te vertellen vandaag en dat is dat in ieder geval het schema van de heenreis bekend is. Over de terugreis is nog overleg, daar over later meer.
Het schema:
Station | Aankomst | Vertrek | Spoor |
Rotterdam C. | - | 06.43 | 9 |
Amsterdam C. | 07.53 | 08.02 | 8 B |
Utrecht C. | 08.26 | 08.38 | 12 |
Arnhem | 09.10 | 09.18 | 6 |
Köln-Messe/Deutz | ± 11.00 | - | - |
Wordt het nou lastig om vanuit jouw woonplaats de Tweakers Express te halen? Kijk dan in het carpool en logeertopic. Wie weet is er daar een oplossing voor je mogelijk.
Lan-party
Over de LAN komt binnenkort leuk nieuws. Zoals vorig jaar zullen onze vrienden van 13d.net zorgen voor het netwerk. We hebben nog een vraag: welke PC multiplayer games willen jullie gaan spelen? Ze moeten zonder internet, dus standalone kunnen werken op ons LAN. Zonder hacks of cracks!
Dat was het voor nu, iedereen veel voorpret toegewenst en we spreken elkaar volgende week weer.
Potjes Hardline zijn wel lachen en gaan snel. Maar weet niet wat de LAN mogelijkheden zijn, idem voor League of Legends. Unreal Tournament 3 met Betrayal mode is super intensief en grappig.
Misschien iets van een RTS zoals Red Alert 2 of 3, Age of Empires 2 of 3. Starcraft Brood War of SC2
Hm, ik denk dat ik toch in Rotterdam in stap in plaats van Amsterdam, meer trein plezier
Misschien iets van een RTS zoals Red Alert 2 of 3, Age of Empires 2 of 3. Starcraft Brood War of SC2
Hm, ik denk dat ik toch in Rotterdam in stap in plaats van Amsterdam, meer trein plezier
Top Zeef! Zelfs dit soort kleine Updates zijn leuk te lezen
@iTitus, ik heb echt nog nooit een potje AoE of RA in een kwartiertje kunnen spelen, misschien niet de meest geschikte games. PC's zijn beperkt, tijd ook, en gamers in overvloed.
@iTitus, ik heb echt nog nooit een potje AoE of RA in een kwartiertje kunnen spelen, misschien niet de meest geschikte games. PC's zijn beperkt, tijd ook, en gamers in overvloed.
@ShitHappens,
Ik weet ook niet hoe het met het aantal pc's zit en hoelang men gemiddeld kan spelen. Als het maar 15 minuten totaal is is het net als de gamescom en dus misschien de treinrit niet eens waard. Ik neem aan dat er ook consoles enzo zullen zijn.
Geen Civ V in ieder geval
Misschien wat tactische co-op shooters? Vegas 2?
Ik weet ook niet hoe het met het aantal pc's zit en hoelang men gemiddeld kan spelen. Als het maar 15 minuten totaal is is het net als de gamescom en dus misschien de treinrit niet eens waard. Ik neem aan dat er ook consoles enzo zullen zijn.
Geen Civ V in ieder geval
Misschien wat tactische co-op shooters? Vegas 2?
[ Voor 8% gewijzigd door Titus op 19-06-2015 20:01 ]
PC multiplayer game? Teeworlds! Je hebt alleen maar een netwerk en lokale server nodig, that's it. Gratis, veel mogelijkheden en vooral: snel en heel veel fun. Een rondje zou zo in 2 minuten klaar kunnen zijn, je kan tijdslimieten opgeven zodat men niet blijft campen/wachten en het is eens wat anders dan het standaard schieten. 
Verder, Unreal Tournament of Quake vind ik persoonlijk leuker dan een CoD oid. Rondsluipen en te snel dood is niet mijn ding, gewoon wapen pakken en knallen maar.
Verder, Unreal Tournament of Quake vind ik persoonlijk leuker dan een CoD oid. Rondsluipen en te snel dood is niet mijn ding, gewoon wapen pakken en knallen maar.
Niet aanvallend bedoeld, maar heb je het topic van vorig jaar niet gelezen (of op z'n minst de video gekeken) of misschien té hoge verwachtingen?iTitus schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 19:53:
@ShitHappens,
Er zijn 700 kaarten te koop (vorig jaar 500). Als ik het mij goed herinner stonden in de LAN wagon 10 computers, en waren er 3 of 4 XBOX consoles in 2 andere rijtuigen. In het kader van "eerlijk delen" kom je dan simpelweg op zulke sessies uit. Er waren tijdslots te reserveren, verdere vrije plekken first come first serve.
Je zit namelijk met de ruimte - een trein heeft een beperkte lengte en zult iedereen minstens een reguliere zitplaats moeten kunnen aanbieden. Het is immers geen ochtendspits van de NS
Als je in een korte tijd zo veel mogelijk wilt gamen, dan is een dag als deze niet geschikt
Ik heb hem zeker bekeken, maar dit jaar zouden ze meer open wagons doen right 
Ook ging ik er stiekem een beetje vanuit dat als je op het start station instapt je iig tot het tweede station aardig de tijd hebt om te spelen
Maar goed dat je aanstipt ik dacht dat de treinreis wel grotendeels kletsen/gamen/kijken naar gamende mensen zou zijn, of is het meer zitten of staan en niets doen. Hoe was jouw ervaring vorig jaar
Ook ging ik er stiekem een beetje vanuit dat als je op het start station instapt je iig tot het tweede station aardig de tijd hebt om te spelen
Maar goed dat je aanstipt ik dacht dat de treinreis wel grotendeels kletsen/gamen/kijken naar gamende mensen zou zijn, of is het meer zitten of staan en niets doen. Hoe was jouw ervaring vorig jaar
[ Voor 30% gewijzigd door Titus op 19-06-2015 22:46 ]
Meer 'open' wagons wil zeggen dat het wagons zonder coupés zijn. Dat is handig voor handhelds, want die kunnen dan met een grotere groep spelen. Er gaat een barwagon extra mee dus we hebben iets meer ruimte voor activiteiten. Maar dan nog is het niet zo dat je 3 uur onafgebroken kunt spelen.iTitus schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:45:
Precies wat Zeef hieronder zegt.iTitus schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:45:
Mijn ervaring van vorig jaar was dat ik bijzonder heb genoten van de gehele dag.
Die voorpret begon al de avond ervoor bij mij thuis, waar nog 3 andere Tweakers zich verzameld hadden en bleven slapen. Dus in alle vroegte ons van een uitgestorven universiteitscampus verplaatst naar het CS waar een Tweakerinvasie had plaatsgevonden.
In de trein meteen goodiebag gescoord en eerst de inhoud bewonderd, daarna doorgegaan om even een potje CS te spelen op 1 van de PC's. Al vrij snel beland in het HandHelden gebeuren waar fanatiek Mario Kart en Bomberman gespeeld werd. Af en toe even kijken of er een XBOX vrij was om even CoD te doen, bij andere Tweakers aanschuiven om wat te kletsen en toen waren wel al bijna in Keulen
Me daar lopen vergapen aan alles wat te bewonderen was op de beurs zelf, paar spelletjes gespeeld, hapje gegeten, terrasje en terug de trein in.
Dus de DS'sen kwamen weer tevoorschijn, men viel massaal in slaap dus het werd wat rustiger. Van de zonsondergang genieten, meer gezellig doen, nog maar keertje CoD spelen. Railpromo wilde uitproberen of een cocktailworkshop aan boord werkt, daar wilde ik natuurlijk wel even aan meewerken
Dat is zo'n beetje wel mijn ervaring van vorig jaar, een zeer geslaagde en vermakelijke dag. Daarom zonder twijfel bij aanvang van de kaartverkoop er eentje geregeld
Is er behoefte aan een overzicht van stations waarmee je de Tweakers Express kan halen? Heb morgen niets te doen dus dat kan ik wel maken
Ah check, maar als je een ultrabookje in je tas gooit kan je die wel ergens inpluggen voor de stroom/ethernet om mee te lannenzeef schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:50:
[...]
Meer 'open' wagons wil zeggen dat het wagons zonder coupés zijn. Dat is handig voor handhelds, want die kunnen dan met een grotere groep spelen. Er gaat een barwagon extra mee dus we hebben iets meer ruimte voor activiteiten. Maar dan nog is het niet zo dat je 3 uur onafgebroken kunt spelen.Wees gerust, niet iedereen zal willen meedoen met de LAN en andere gamedingen. Er zijn ook genoeg mensen die voor de reis meegaan. En voor de dikke prijzen!
![]()

Dat kan ik niet beloven. Heb jij ooit een reguliere trein gezien met LAN en 230V infrastructuur? Ik niet, nouja, op de Thalys en ICE na, maar dat materieel hebben we niet gehuurd.. We moeten LAN en 230V inbouwen en dat wordt allemaal op maat gemaakt. Dus ik kan geen losse aansluitingen beloven.iTitus schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:43:
[...]
Ah check, maar als je een ultrabookje in je tas gooit kan je die wel ergens inpluggen voor de stroom/ethernet om mee te lannen? Ik ging ook niet voor 3 uur not stop spelen hoor
Dat doe ik thuis wel. Gewoon van alles en nog wat proberen
Daarbij moeten we onze eigen installaties laten draaien op aggregaten en ik durf niet te zeggen of er voldoende capaciteit is om iedereen z'n laptop/telefoon/tabet/e-reader op te laten laden. Want als we een iemand toelaten, dan wil de rest ook. En of we daarvoor voldoende capaciteit hebben, dat weet ik niet. Daar moet ik gewoon reëel in zijn.
Als je een fullblown LAN verwacht zoals op Campzone, dan moet ik je teleurstellen. Wil je een leuke dag met veel mede-tweakers, dan ben je bij ons aan het goede adres.
Strak plan!iBugged schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:38:
Is er behoefte aan een overzicht van stations waarmee je de Tweakers Express kan halen? Heb morgen niets te doen dus dat kan ik wel maken
[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 20-06-2015 00:06 ]
Oh top! Vorig jaar heeft iemand dat op ovinnederland.nl geregeld, en dat heb ik toen weer in een Google Maps verwerktiBugged schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:38:
Als jij de afbeelding van vorig jaar hebt, wil ik die kaart ook wel inkleuren hoorShitHappens schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 00:09:
[...]
Oh top! Vorig jaar heeft iemand dat op ovinnederland.nl geregeld, en dat heb ik toen weer in een Google Maps verwerktDus als je bereid bent die lijst te delen dan wil ik 'm best verwerken
Haha lol, dat begon zo: http://i.imgur.com/o1lhDfZ.png (ook de blanco kaart is er nog)
En later is dat dit geworden: https://mapsengine.google...zRPfxmt4R_mg.kjIOS-Osjhjg
(laatste is gedaan vanaf een Excellijst met daarin naam van vertrekstation + opstapplaats.
Ik wil best even navragen of iemand nog een keer zo'n lijst in elkaar kan draaien, zal dan maar een paar minuten kosten in plaats van voor ieder station handmatig reisadviezen opvragen en zitten kleuren
En later is dat dit geworden: https://mapsengine.google...zRPfxmt4R_mg.kjIOS-Osjhjg
(laatste is gedaan vanaf een Excellijst met daarin naam van vertrekstation + opstapplaats.
Ik wil best even navragen of iemand nog een keer zo'n lijst in elkaar kan draaien, zal dan maar een paar minuten kosten in plaats van voor ieder station handmatig reisadviezen opvragen en zitten kleuren
[ Voor 3% gewijzigd door ShitHappens op 20-06-2015 00:35 ]
No problem, ik probeer gewoon mijn verwachtingen te vormen. Die video impressie liet vooral veel (loterij) HYPE zien.zeef schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 00:05:
[...]
Als je een fullblown LAN verwacht zoals op Campzone, dan moet ik je teleurstellen. Wil je een leuke dag met veel mede-tweakers, dan ben je bij ons aan het goede adres.
Ik vind het hoe dan ook een super gaaf idee en knap dat het weer georganiseerd wordt!
Paar fotoalbums dan van vorig jaar, die nog online zijn
https://www.facebook.com/...18543&type=1&l=671bbc9443
https://onedrive.live.com...=991FD76BDF1473B9%2125309
http://imgur.com/a/ocfHv
https://www.facebook.com/...lux/posts/347292298755181
https://onedrive.live.com...&authkey=!ADFGkVuH6NSLAXc
https://www.facebook.com/...18543&type=1&l=671bbc9443
https://onedrive.live.com...=991FD76BDF1473B9%2125309
http://imgur.com/a/ocfHv
https://www.facebook.com/...lux/posts/347292298755181
https://onedrive.live.com...&authkey=!ADFGkVuH6NSLAXc
Ik ga morgen aan de slag met zo'n Maps dingetje, ik laat het wel wetenShitHappens schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 00:35:
Haha lol, dat begon zo: http://i.imgur.com/o1lhDfZ.png (ook de blanco kaart is er nog)
Een Google Maps-link met daarin alle grotere stations en daarbij de vermelding of ze de Tweakers Express kunnen halen ja of nee:
https://goo.gl/HGAfq3
Aanvullingen zijn welkom, evenals fouten of opmerkingen
https://goo.gl/HGAfq3
Aanvullingen zijn welkom, evenals fouten of opmerkingen
Hoi, sta op het punt een kaartje te kopen maar ik zie dat je dan gelijk aan moet geven waar je opstapt.
Hoe hard is die toezegging? Kan ik als ik bij aankoop het één zeg toch nog elders opstappen?
Het probleem is dat ik nog niet 100% zeker weet waar ik op zal stappen. De maat met wie ik ga woont in Rotterdam en zelf woon ik in Utrecht. Nou hebben we de avond ervoor misschien een dingetje in R'dam dat nog niet helemaal definitief is. Als dat doorgaat stap ik zondag in R'dam op, maar gaat het niet door dan stap ik in Utrecht op.
Maakt dat überhaupt uit?
Hoe hard is die toezegging? Kan ik als ik bij aankoop het één zeg toch nog elders opstappen?
Het probleem is dat ik nog niet 100% zeker weet waar ik op zal stappen. De maat met wie ik ga woont in Rotterdam en zelf woon ik in Utrecht. Nou hebben we de avond ervoor misschien een dingetje in R'dam dat nog niet helemaal definitief is. Als dat doorgaat stap ik zondag in R'dam op, maar gaat het niet door dan stap ik in Utrecht op.
Maakt dat überhaupt uit?
Volgens mij werd dat vooral in het eerste stadium gebruikt om vast te stellen hoe lang er ongeveer gestopt moest worden op elk station. Dit staat nu voor de heenweg iig vast.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Railpromo verzamelt de foto's hier: https://www.flickr.com/groups/2797132@N25/pool/
Railpromo verzamelt de foto's hier: https://www.flickr.com/groups/2797132@N25/pool/