Tweakers Express 2015.

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste
Acties:
  • 62.128 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, wie kwam ik tegen in rijtuig 1 (op de heenweg) ik zag je geloof ik nog in rijtuig 12 op de terugweg, je was met een vriendin en in Emmerich zaten we te praten over de locwissel en over de spotters enzo, je had ook een soort van blauwe muts en je had blond haar en blauwe kleren geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:29

Firesphere

Yoshis before Hoshis

sebastius schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:34:
[...]

Daar heb je nou eenmaal geen keuze in. Kan Tweakers niks aan doen.

[...]
Zou inderdaad fijn zijn, vette gevulde koeken oid :P

[...]

Daar leren ze van en dat zal volgend jaar vast handiger gaan. Maar je moet je bedenken, er moeten 600 man in een rijdende (smalle) gang/trein voorzien worden van spullen en die mensen blijven ook nog eens niet stil zitten en willen plassen/drinken/gamen/ouwehoeren/toch daar zitten. Ik vond het alsnog gemoedelijk en prima gaan. Heb het nergens als echt onprettig ervaren.

[...]
Je hebt het over mensen die allemaal al ruim een (sommigen meer dan) fulltime werkweek achter de rug hebben, voor hun lol EXTRA komen werken op de T.net express. Je stelt vragen die al vele malen gesteld zijn, ik snap dat ze niet zo'n zin meer hadden. Meer al omdat bv die loting echt heel duidelijk is aangegeven dat het OOK op de website komt. Geduld is een schone zaak!

[...]
Nou ik geef ze groot gelijk! Trein liep al flink uit, crew wil ook naar huis. Dat laatste uurtje moet dat gewoon kunnen.
Hollanders klagen graag he ;)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Seeebab schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:06:
Was het nu zo moeilijk om een klein beetje Engels te spreken? Discriminerende Duitsers |:(
Dit viel mij ook op ja. Werkelijk alles was Duits en zelfs veel van de (toch wel vrij jonge) medewerkers spraken nauwelijks Engels. Dit doen Duitsers overigens vaker, is mijn ervaring, en het is best wel een beetje treurig anno 2015 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:04:
[...]

Gewoon schouders ophalen en het doneren aan iemand of als poetsdoek gebruiken :)
Ik heb 1 T-shirt weggegeven aan een Duitse vrouw die haar zoon kwam ophalen van de Gamescom.
Het T-shirt was veel te klein voor mij. Als beloning had ik een leuk gesprek ( 30 min in het Duits ) en een dikke kus op mijn wang :9 : frisbee ook mee gegeven .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2015 20:12 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:04
Bestla schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:14:
Dus gefeliciteerd FoxLenny, veel plezier.
hedgy schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:30:
in ieder geval harstikke gefeliciteerd Lennart zoals ik al op Facebook zij, ik ben megaa jaloers! ;)
Dankjullie wel! Ben echt super blij, stond een half uur te shaken toen ik te horen kreeg dat ik de gelukkig was :D
Ik ben in ieder geval de middelste op de foto en ik ga op reis met degene rechts naast me. Degene links naast me wilde ook wel maar die zit op 9-10-11 oktober (de datum dat de reis is) ook al in Amerika voor 2,5 maand :P

Ow, en voor het tweaker gehalte: toen ik nieuws te horen kreeg hing ik net boven de pc kast van een vriend om die uit te stoffen en wat nieuwe hardware te installeren :P

Voor de geïnteresseerden, dit was de foto:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fsa5E5V.jpg

Verder vond ik de inschrijftermijn ook erg kort, dus ik snap goed de reacties dat mensen het te snel vonden. Maar op de flyer die we kregen stond dat op 10-8 de winnaar bekend zou worden, dus ik had op tijd de wekker gezet vanmorgen om snel even wat te photoshoppen en blijkbaar vonden ze dat wel leuk bij Crucial ;)

[ Voor 6% gewijzigd door FoxLenny op 10-08-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

loekf2 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:39:
[...]

Hij was duidelijk op stap met z'n moeder, want die zat er tegenover. Misschien wil ze echt een Darwin award op de vensterbank.

Trein fans.. tja... |:(
Heuj, niks mis met treinfans ;). Maar in alle extase je hoofd uit het raam hangen met 140 km/u .... ik zou diegene echt even waarschuwen!!

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:44:
[...]

Dit viel mij ook op ja. Werkelijk alles was Duits en zelfs veel van de (toch wel vrij jonge) medewerkers spraken nauwelijks Engels. Dit doen Duitsers overigens vaker, is mijn ervaring, en het is best wel een beetje treurig anno 2015 :P
Ach , mit von nach zu bei immer drei O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:55

Mimiix

Professioneel Prutser

[...]

Dat was vorig jaar ook al.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

D3nnisd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:17:
[...]

Dat was vorig jaar ook al.
Maar toen was het nog geen 2015 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:14
Zo, eindelijk thuis. :) Woensdag na het werk vertrokken naar Brussel. Zaterdagmiddag snel naar Leiden, wasje gedraaid en door naar Rotterdam. Na een kort nachtje de Tweakers Express mogen realiseren met het team van Tweakers. Vanochtend om half negen naar Brussel gereden voor de afbouw en nu weer thuis. Het was me het weekje wel. :P

Dingen op het spoor
Even een paar vragen beantwoorden: Kunnen we niet sneller rijden/minder stoppen. Ja. Heel graag. We hadden een hele snelle dienstregeling, waarmee we snel in Keulen zouden zijn. Helaas gooide een storing in Zevenaar roet in het eten. Als je uit je eigen dienstregeling loopt, dan heeft vervolgens iedereen voorrang op jou. Zelfs het stopste stoptreintje. Daarnaast was het een chaos op Messe Deutz in Keulen. Daarom de ongeplande stop aan het perron in Keulen Hbf. Had ik ook liever gehad, maar gezien onze lengte waren we niet overal te stallen.

Op de terugweg ging het voorspoedig tot Duisburg. Ook daar weer storing en vertraging. Met als gevolg dat je overal moet wachten, tot een goederentrein in Emmerich aan toe. De NS was ons wel ter wille, daarom hebben we van 38 minuten vertraging uiteindelijk 7 minuten overgehouden in Rotterdam. Naast de NS ook complimenten voor het personeel van Railpromo, de machinist die waar mogelijk de trein zo hard als kom heeft laten rijden en jullie. Want 600 man laten instappen in Keulen ging ongeëvenaard snel. De Duitse conducteur was onder de indruk van jullie. :)

Dingen in de trein.
Het is gewoon waar. Een trein is smal, is krap en is eigenlijk niet bedoeld om in heen en weer te lopen. Je stapt in, gaat zitten, en je stapt weer uit. Daar is het op ingericht. Dat er rare jongens zijn die er twee LAN-party's in maken en een HBO lounge en 7 X--boxen in zetten, tsja, het kan. :P Maar het is er niet op gemaakt. Dat wisten we van te voren, maar toch wilden we het proberen en om eerlijk te zijn denk ik dat het best aardig is gelukt. Was het goed? Best wel. Was het perfect? Nog niet, maar werken er aan.

De Tweakers Express is niet mogelijk zonder sponsors. Daar zijn we ze dan ook heel dankbaar voor. :) Dat wilde ik toch nog maar een keertje extra gezegd hebben. Want van alleen de kaartverkoop redden we het bij lange na niet. ;)

Het omroepen blijft een probleem. Tussen de zit-rijtuigen zaten de evenementenwagons en ergens ging het niet lekker met het doorgeven van de audio. Daarom heb ik de loterijnummers op twee plekken omgeroepen, maar blijkbaar was dat toch niet overal te horen. Volgend jaar wil ik kijken of we een simpel laserprintertje kunnen meenemen en de zaak printen en in elke wagon ophangen. Dat werkt beter dan omroepen en inderdaad waren we na 386 keer nummers opzoeken (en op dat moment al 16 uur in touw) wellicht een beetje moe. Het punt is genoteerd en we gaan dat beter proberen te maken.

De catering is natuurlijk altijd een punt van aandacht/zorg/kritiek. Want als we iedereen tevreden willen houden, moeten we er nog een wagon met koek/snoep/fris/bier etc. etc. achter hangen. :P We hebben de catering niet zelf gedaan, maar als ik heel eerlijk ben, dan hadden we het zelf niet heel veel anders gedaan. Er is ook geen peil op te trekken. Vorig jaar hebben we in totaal 6 bekers koffie afgenomen. Die gingen nu veel vaker over de toonbank. :P Gevulde koeken staan op mijn lijstje voor volgend jaar. Misschien doen we nog een enquête onder de passagiers en dan zal ik (laten) vragen wat jullie nog toegevoegd willen zien. Kan niet alles beloven, maar duidelijke signalen vanuit de community geven we zeker door. ;)

De bierverkoop pas na xx uur zie ik niet zo zitten. Het is een dagje uit voor iedereen en de een doet dat met koffie en de ander met een morgenbiertje. Wel vragen we iedereen om rekening met de anderen te houden. Misschien is een dedicated barwagon wel een idee. ;)

Uitdelen goodiebags. Daar val ik weer terug op de logistieke uitdaging die trein heet. Want een trein is er gewoonweg niet voor gemaakt. We zagen ook dat de rijen lang waren, dus we gaan ons beraden over mogelijkheden om ze korter te maken. Misschien zaten we met 600 man wel over de grens van wat kan in een trein en moeten we terug naar 4-500 passagiers. We gaan daar over discussiëren.

De inhoud van de goodiebags wisselde. Niet vanwege one slordigheid, want niet alleen de stagiars, ook het personeel van Tweakers zelf (en daar lopen ook PhD's rond) hebben geholpen met inpakken. Dus in plaats van de sneer zou ik een groot applaus willen voor de collega's die belangeloos hun lunchpauze hebben opgeofferd om jullie goodiebags te maken. Een nadeel van de groepsgrootte is dat 6 of 700 identieke items vaak niet voorhanden zijn bij sponsors. Dus dan wordt het verdelen van wat je hebt. Evenzo bij de maten T-Shirt. We geven globaal aan wat we verwachten op basis van de inschrijving, maar wat de sponsor daar mee doet, daar hebben wij geen enkele invloed op. We proberen alles zo eerlijk mogelijk te verdelen, maar de voorraad is niet eindeloos. Helaas is wat er over was aan goodiebags, t-shirts, powerbanks en nog wat andere items al uitgeladen door onbekenden voordat wij er waren. Kan dus niets meer ruilen of nazenden. :X

Dingen buiten de trein
We zullen jullie geluiden over de Gamescom terugkoppelen naar de organisatie. Helaas beschouwen ze het daar als een Duitse beurs waar Europeanen ook welkom zijn in plaats van andersom. Dat is nu eenmaal de aard en cultuur van het land en daar veranderen wij als Tweakers niet veel aan. Overigens helpen opmerkingen over fahrrad zuruck op het perron daar ook niet echt mee, maar dat terzijde. ;) gelukkig was de sfeer in Keulen prima en zag ik de nodige Tweakers vitamine D aanvullen in de zon, en vitamine B12 uit het bier. :P We gaan natuurlijk voor de Gamescom, maar als jullie dat willen, dan maken we wat meer werk van tips voor buiten de beurs. :)

Bus. Het idee van de bus heeft nog werk nodig. We hebben bussen besteld bij een bedrijf waar we vaker zaken mee doen, maar die hebben voor de trip uit Antwerpen een ander bedrijf ingehuurd en daar is het helemaal fout gegaan. Zeer spijtig en ik baal daar ook van. Als we nog een keer bussen doen, dan wl ik van onze contract-partij wel de zekerheid dat zij ook zelf die rit gaan doen. Dat de Tweakers collega die in Antwerpen de begeleiding ging doen ziek werd, daar kan niemand wat aan doen. Verbeterpunt daar is om voortaan twee mensen in te zetten voor een bus.Probleem daarbij is dat we niet altijd twee mensen in de buurt paraat hebben, maar daar gaan we wat op vinden. :)

Al met al was het voor ons een hele leuke dag, hebben we zeker helder voor ogen waar verbeteringen mogelijk zijn maar zien we tegelijkertijd ook heel veel blije gezichten in de trein. En daar doen we het uiteindelijk voor. Jullie opmerkingen en suggesties zijn zoals altijd welkom, maar hou bovenstaande in je achterhoofd. Misschien wordt het zo langzamerhand tijd dat we eens wat tweakers bij de Duitse treindienstleiding laten infiltreren. :P

Mijn complimenten en _o_ voor alle collega's & crew die zich met de Tweakers Express hebben beziggehouden. Dank aan Klaas, Kaz, Casper, Michael, Folkert, Maarten, Titia, Ferdinand, Martijn, Gerben, Misha, Paul, John, Ronald, Thijs, Mark, Dirk, Wout, Mirjam, Jeroen, Robert, Bauke, Jeroen,Tim
Ferry, Jeroen, Joffry, Cheng Bond, Tim, Glenn, Willem, Maartje, Vincent, Alina, Jorn en Femme.

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 10-08-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:36

IceStorm

This place is GoT-like!!!

zeef schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:26:
Het omroepen blijft een probleem. Tussen de zit-rijtuigen zaten de evenementenwagons en ergens ging het niet lekker met het doorgeven van de audio. Daarom heb ik de loterijnummers op twee plekken omgeroepen, maar blijkbaar was dat toch niet overal te horen. Volgend jaar wil ik kijken of we een simpel laserprintertje kunnen meenemen en de zaak printen en in elke wagon ophangen. Dat werkt beter dan omroepen en inderdaad waren we naar 386 keer nummers opzoeken (en op dat moment al 16 uur in touw) wellicht een beetje moe. Het punt is genoteerd en we gaan dat beter proberen te maken.
Volgens mij werkt dat ook niet, dan wil iedereen tegelijk dat papiertje bekijken en wordt die overal weggegrist. Is er niks te bedenken waarbij er op een lokaal netwerk een super simpel pagina'tje online gegooid wordt? Ook handig dan voor alle andere mededelingen.

[edit]En toch nog even een aanvulling, mijn eerste reactie van vanmorgen was misschien wat zuur. Dat was vooral om dat de Gamescom mij tegen viel voor een eerste keer. De reis was verder prima en petje af voor het geregel. Ik gok dat je goed gaat slapen vannacht ;)

[ Voor 11% gewijzigd door IceStorm op 10-08-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:31

Bestla

Kvinne

zeef _/-\o_

Papier weggrissen is niet nodig als je er een foto van maakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Bestla op 10-08-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10 23:26
IceStorm schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:38:
[...]

Volgens mij werkt dat ook niet, dan wil iedereen tegelijk dat papiertje bekijken en wordt die overal weggegrist. Is er niks te bedenken waarbij er op een lokaal netwerk een super simpel pagina'tje online gegooid wordt? Ook handig dan voor alle andere mededelingen.
Andere mogelijkheid, loterij pas over de grens doen en de uitslag op de FP/forum zetten. Per zitplek is er ongetwijfeld wel 1 iemand die dan mobiel internet heeft en het kan bekijken.

Qua logistiek drama mbt de goodiebags vond ik het eigenlijk nog wel meevallen, groter probleem waren de personalized powerbanks, dat laatste blijf je volgens mij houden (tenzij je ze 1 hoog stapelt en op alfabet houd, alleen neemt het dan weer veel ruimte in)

Wellicht is het een idee om een volgende keer mensen direct na het ontvangen van de goodiebag meteen te laten zitten en pas van plek te laten ruilen tot iedereen zijn goodiebag heeft? In Utrecht was een deel van de chaos ook door mensen die vanaf de andere kant kwamen en tegen het verkeer inliepen.

mbt de personalize powerbank:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AeVNlcd.jpg
Zoiets zou daar natuurlijk ideaal voor zijn, armbandje + powerbank via de post versturen in een doosje. Alleen zullen dan de ticketprijzen/verzendkosten een stuk hoger zijn :P (wellicht TNT/DHL als sponsor binnenhalen?)
Mijn complimenten en _o_ voor alle collega's & crew die zich met de Tweakers Express hebben beziggehouden. Dank aan Klaas, Kaz, Casper, Michael, Folkert, Maarten, Titia, Ferdinand, Martijn, Gerben, Misha, Paul, John, Ronald, Thijs, Mark, Dirk, Wout, Mirjam, Jeroen, Robert, Bauke, Jeroen,Tim
Ferry, Jeroen, Joffry, Cheng Bond, Tim, Glenn, Willem, Maartje, Vincent, Alina, Jorn en Femme.
Helemaal mee eens! En vergeet jezelf uiteraard niet! Ondanks het Nederlandse gezeur denk ik niet dat er iemand was die een ongezellige dag heeft gehad (en zo wel, was het waarschijnlijk hun eigen schuld ;))

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, eindelijk thuis. :) Woensdag na het werk vertrokken naar Brussel. Zaterdagmiddag snel naar Leiden, wasje gedraaid en door naar Rotterdam. Na een kort nachtje de Tweakers Express mogen realiseren met het team van Tweakers. Vanochtend om half negen naar Brussel gereden voor de afbouw en nu weer thuis. Het was me het weekje wel. :P

Dingen op het spoor
Even een paar vragen beantwoorden: Kunnen we niet sneller rijden/minder stoppen. Ja. Heel graag. We hadden een hele snelle dienstregeling, waarmee we snel in Keulen zouden zijn. Helaas gooide een storing in Zevenaar roet in het eten. Als je uit je eigen dienstregeling loopt, dan heeft vervolgens iedereen voorrang op jou. Zelfs het stopste stoptreintje. Daarnaast was het een chaos op Messe Deutz in Keulen. Daarom de ongeplande stop aan het perron in Keulen Hbf. Had ik ook liever gehad, maar gezien onze lengte waren we niet overal te stallen.

Op de terugweg ging het voorspoedig tot Duisburg. Ook daar weer storing en vertraging. Met als gevolg dat je overal moet wachten, tot een goederentrein in Emmerich aan toe. De NS was ons wel ter wille, daarom hebben we van 38 minuten vertraging uiteindelijk 7 minuten overgehouden in Rotterdam. Naast de NS ook complimenten voor het personeel van Railpromo, de machinist die waar mogelijk de trein zo hard als kom heeft laten rijden en jullie. Want 600 man laten instappen in Keulen ging ongeëvenaard snel. De Duitse conducteur was onder de indruk van jullie. :)

Dingen in de trein.
Het is gewoon waar. Een trein is smal, is krap en is eigenlijk niet bedoeld om in heen en weer te lopen. Je stapt in, gaat zitten, en je stapt weer uit. Daar is het op ingericht. Dat er rare jongens zijn die er twee LAN-party's in maken en een HBO lounge en 7 X--boxen in zetten, tsja, het kan. :P Maar het is er niet op gemaakt. Dat wisten we van te voren, maar toch wilden we het proberen en om eerlijk te zijn denk ik dat het best aardig is gelukt. Was het goed? Best wel. Was het perfect? Nog niet, maar werken er aan.

De Tweakers Express is niet mogelijk zonder sponsors. Daar zijn we ze dan ook heel dankbaar voor. :) Dat wilde ik toch nog maar een keertje extra gezegd hebben. Want van alleen de kaartverkoop redden we het bij lange na niet. ;)

Het omroepen blijft een probleem. Tussen de zit-rijtuigen zaten de evenementenwagons en ergens ging het niet lekker met het doorgeven van de audio. Daarom heb ik de loterijnummers op twee plekken omgeroepen, maar blijkbaar was dat toch niet overal te horen. Volgend jaar wil ik kijken of we een simpel laserprintertje kunnen meenemen en de zaak printen en in elke wagon ophangen. Dat werkt beter dan omroepen en inderdaad waren we naar 386 keer nummers opzoeken (en op dat moment al 16 uur in touw) wellicht een beetje moe. Het punt is genoteerd en we gaan dat beter proberen te maken.

De catering is natuurlijk altijd een punt van aandacht/zorg/kritiek. Want als we iedereen tevreden willen houden, moeten we er nog een wagon met koek/snoep/fris/bier etc. etc. achter hangen. :P We hebben de catering niet zelf gedaan, maar als ik heel eerlijk ben, dan hadden we het zelf niet heel veel anders gedaan. Er is ook geen peil op te trekken. Vorig jaar hebben we in totaal 6 bekers koffie afgenomen. Die gingen nu veel vaker over de toonbank. :P Gevulde koeken staan op mijn lijstje voor volgend jaar. Misschien doen we nog een enquête onder de passagiers en dan zal ik (laten) vragen wat jullie nog toegevoegd willen zien. Kan niet alles beloven, maar duidelijke signalen vanuit de community geven we zeker door. ;)

De bierverkoop pas na xx uur zie ik niet zo zitten. Het is een dagje uit voor iedereen en de een doet dat met koffie en de ander met een morgenbiertje. Wel vragen we iedereen om rekening met de anderen te houden. Misschien is een dedicated barwagon wel een idee. ;)

Uitdelen goodiebags. Daar val ik weer terug op de logistieke uitdaging die trein heet. Want een trein is er gewoonweg niet voor gemaakt. We zagen ook dat de rijen lang waren, dus we gaan ons beraden over mogelijkheden om ze korter te maken. Misschien zaten we met 600 man wel over de grens van wat kan in een trein en moeten we terug naar 4-500 passagiers. We derussel.

De inhoud van de goodiebags wisselde. Niet vanwege one slordigheid, want niet alleen de stagiars, ook het personeel van Tweakers zelf (en daar lopen ook PhD's rond) hebben geholpen met inpakken. Dus in plaats van de sneer zou ik een groot applaus willen voor de collega's die belangeloos hun lunchpauze hebben opgeofferd om jullie goodiebags te maken. Een nadeel van de groepsgrootte is dat 6 of 700 identieke items vaak niet voorhanden zijn bij sponsors. Dus dan wordt het verdelen van wat je hebt. Evenzo bij de maten T-Shirt. We geven globaal aan wat we verwachten op basis van de inschrijving, maar wat de sponsor daar mee doet, daar hebben wij geen enkele invloed op. We proberen alles zo eerlijk mogelijk te verdelen, maar de voorraad is niet eindeloos. Helaas is wat er over was aan goodiebags, t-shirts, powerbanks en nog wat andere items al uitgeladen voordat wij er waren. Kan dus niets meer ruilen of nazenden. :X

Dingen buiten de trein
We zullen jullie geluiden over de Gamescom terugkoppelen naar de organisatie. Helaas beschouwen ze het daar als een Duitse beurs waar Europeanen ook welkom zijn in plaats van andersom. Dat is nu eenmaal de aard en cultuur van het land en daar veranderen wij als Tweakers niet veel aan. Overigens helpen opmerkingen over fahrrad zuruck op het perron daar ook niet echt mee, maar dat terzijde. ;) gelukkig was de sfeer in Keulen prima en zag ik de nodige Tweakers vitamine D aanvullen in de zon, en vitamine B12 uit het bier. :P We gaan natuurlijk voor de Gamescom, maar als jullie dat willen, dan maken we wat meer werk van tips voor buiten de beurs. :)

Bus. Het idee van de bus heeft nog werk nodig. We hebben bussen besteld bij een bedrijf waar we vaker zaken mee doen, maar die hebben voor de trip uit Antwerpen een ander bedrijf ingehuurd en daar is het helemaal fout gegaan. Zeer spijtig en ik baal daar ook van. Als we nog een keer bussen doen, dan wl ik van onze contract-partij wel de zekerheid dat zij ook zelf die rit gaan doen. Dat de Tweakers collega die in Antwerpen de begeleiding ging doen ziek werd, daar kan niemand wat aan doen. Verbeterpunt daar is om voortaan twee mensen in te zetten voor een bus.Probleem daarbij is dat we niet altijd twee mensen in de buurt paraat hebben, maar daar gaan we wat op vinden. :)

Al met al was het voor ons een hele leuke dag, hebben we zeker helder voor ogen waar verbeteringen mogelijk zijn maar zien we tegelijkertijd ook heel veel blije gezichten in de trein. En daar doen we het uiteindelijk voor. Jullie opmerkingen en suggesties zijn zoals altijd welkom, maar hou bovenstaande in je achterhoofd. Misschien wordt het zo langzamerhand tijd dat we eens wat tweakers bij de Duitse treindienstleiding laten infiltreren. :P

Het was gewoon helemaal perfect ! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
IceStorm schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:38:
[...]

Is een idee, ga ik voorstellen bij de evaluatie. Alleen niet overal dekking helaas.
[edit]En toch nog even een aanvulling, mijn eerste reactie van vanmorgen was misschien wat zuur. Dat was vooral om dat de Gamescom mij tegen viel voor een eerste keer. De reis was verder prima en petje af voor het geregel. Ik gok dat je goed gaat slapen vannacht ;)
:*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-10 08:30
Heb 't allemaal gelezen, en eigenlijk ben ik 't overal mee eens behalve één ding: who cares! :) Het was volgens mij een daverend succes! Ja, er zijn áltijd verbeterpuntjes te vinden, maar die zul je na 10x zo'n treinrit organiseren nog steeds vinden. Dat er wisselende inhoud in de goodiebags zat, tja… jammer maar helaas. Iets met gegeven paard in de bek kijken ;) Het was gratis, en het was leuk.

Al met al, zelfs in de trein die misschien wat minder praktisch is voor het heen-en-weer lopen, met het omroepsysteem wat haperde, het "harde" geluid in game-coupés waardoor je de omroepen niet hoorde. Allemaal wel wat jammer of vervelend, maar het hoort er bij. Het was, zelfs ondanks de verbeterpuntjes die je altijd wel blijft houden… gewoon één groot succes volgens mij. Gezellig, een hoop like-minded gamers in één trein, voor een treinrit heerlijk veel diverse dingen te doen, én eigenlijk geen enkel opstootje of vervelende situatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-10 15:23
zeef schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:53:
[...]
Is een idee, ga ik voorstellen bij de evaluatie. Alleen niet overal dekking helaas.
[...]

:*
Met twee 600mW AP's dek je een hele trein. Eentje als AP, andere als repeater en gaan. RasPi als webserver er aan en bob's your uncle! En ja, dat kan draaien vanaf een Trust Powerbank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-10 09:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

RadioAir schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:10:
[...]

Met twee 600mW AP's dek je een hele trein. Eentje als AP, andere als repeater en gaan. RasPi als webserver er aan en bob's your uncle! En ja, dat kan draaien vanaf een Trust Powerbank ;)
En als jij er nou een paar Simkaarten en 4g modems bij ritselt kunnen de tweakers ook nog internetten in Duitsland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
RadioAir schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:10:
[...]

Daar hebben we wel eens over gepraat met een gespecialiseerd bedrijf in evenementen wifi. Een trein is wel een raar ding voor wifi. Met twee AP's ben je er niet. Daarbij moet je dan op de een of andere manier netwerkkabel door de wagons trekken. met als gevolg dat deuren niet dicht kunnen. En daar was ook een dingetje mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

zeef schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:17:
[...]

Daar hebben we wel eens over gepraat met een gespecialiseerd bedrijf in evenementen wifi. Een trein is wel een raar ding voor wifi. Met twee AP's ben je er niet. Daarbij moet je dan op de een of andere manier netwerkkabel door de wagons trekken. met als gevolg dat deuren niet dicht kunnen. En daar was ook een dingetje mee. ;)
Volgende keer gewoon Cosplay Link als een soort stads-heraut alle wagons afgaan en de nummers roepen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
zeef schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:17:
[...]

Netwerkkabel is niet nodig. Je kan simpelweg per rijtuig daisy-chainen op 5GHz (met 600mW kan dat makkelijk back2back) en de users op 2,4GHz zetten. Één van de eerste opzetjes van WiFi in de trein werkte ook op een soortgelijke manier, daar werd ook aan daisychaining met dual-radio gedaan. Aangezien de benodigde capaciteit enorm laag is moet dit best kunnen, zolang je maar de doelstelling houdt om geen internet aan te bieden.

Een en ander hangt wel af van het soort treinstel natuurlijk en de bereidwilligheid. Het is wel wat werk om een ticker online te krijgen.

Andere wellicht nog makkelijkere optie: FM zendertje in de trein. HK radio onderbroken met het Zeef TweakNieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamescom 2015 was zeer zeker een geslaagde dag!
Na een vroege wekker om 4:45uur waren we rond 6:30uur op het centraal styation in R*dam, waar we de Tweakers Express bewonderden. Maar liefst 12 wagons met prachtige bestickering met daarvoor een locomotief stond klaar.
Ook van binnen zag de trein er schitterend uit. Een aantal gaming-wagons, een filmwagon van HBO, barretjes, zitruimte, prima!
De reis naar Keuilen vloog voorbij, al was het jammer dast de trein twee maal moest wachten, maar goed, rond 12.00 urr arriveerden we.
Wat erg prettig was dat het gebouw waar Gamescom werd gehouden nog net niet op het spoor lag, en je er dus met een paar stappen was. Wat een drukte buiten zeg, maar dat bleek nog niets met wat ik binnen zag....
Hele gangen vol met mensen, en zalen waar je met gemak 4 Bowing 747's kwijt kunt.
De zalen zagen er schitterend uit met alle stands, of beter gezegd compleet ingerichte 'game areas' met enorme schermen, poppen, licht en geluid. De een nog groter en mooier dsan de andere,,,,prachtig!!

En dan nog alle mensen die prachtig verkleed waren, genaamd Cosplay heb ik me als game-leek laten vertellen. Natuurlijk wist ik van 80% niet van welke game ze waren, maar goed, dat mocht de pret (en vooral het uitzicht), niet bederven. De een was nog mooier gekleed dan de ander, zelf gemaakt of gekocht, om het even. Ik vond het praschtig en heb diep respect voor hetgeen ze vertonen.

Ook heb ik in wat hallen enkele games uitgeprobeerd, maar al snel werd duidelijk dat ik me hier meer opp moet gaan richten om even iets te kunnen spelen. Zo moest ik bijvoorbeeld eerst het toetsenbord nalopen om te kijken welke knoppen waren om te lopen. Had ik dit eindelijk gevonden, lag me pop dood in beeld op chet scherm hahahaha....!!
Maar goed, ben wel hecharmeerd geworden van enkele games, maar zal dus eersat mijn pc hiervoor een pimp moeten geven.

Ook het eten en drinken kan de wel overlaten aan onze Duitse vrienden... Aan eet- en drinktenten geen gebrek en keus voor ieders wil. Ook de prijzen vielen me enorm mee. Voor een pilsje betaalde je 3,10 en voor een burger of bratwurst 4,50. Hier hebben we het er dan ook redelijk van genomen.

Ook moesten we nog even naar de Merchandise-hal waar je je ogen uitkeek naar fan-artikelen en (cosplay) mensen. Jeetje wat een drukte. Zouden ze het hier gratis weggeven.....??? Maar ook vonden we iets leuks om als herinnering mee naar huis te nemen.

De dag was voorbij gevlogen en ik kreeg al aardig last van mijn poten, en we hadden nog niet eens alles gezien. Maar goed, we moesten de trein van 19:00uur weer halen om terug te gaan.
Ik was blij toen ik op de bank in de wagon van HBO plofte, en een lekkere koude Maes vatte en naar de grote tv kon kijken. Wederom jammer dat we enkele keren lang moesten wachten om terug te rijden, en dat vanaf Utrecht alles al een beetje werd opgeruimd. Maar goed, dat snap ik wel, iedereen was gaar en wilde naar huis.

Rond 0:30 arriveerde ik thuis aan....
Weer een ervaring rijker als 'game-leek', maar zeer zeker een prima dag gehad en voor iedereen een aanrader!
Ik zou zeggen: "Iedereen bedankt voor deze mopoie dag en Gamescom..........tot volgend jaar".

Bay_Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

RadioAir schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:26:
[...]

Andere wellicht nog makkelijkere optie: FM zendertje in de trein. HK radio onderbroken met het Zeef TweakNieuws ;)
Hier zou ik wel voor gaan! TweakFM, de hele rit bij je! Laatste nieuws, GamesCom tips en weetjes, interviews met tweakers, tof man!

(sterker nog, ik zou hier graag aan meewerken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-10 14:30
De NS was ons wel ter wille, daarom hebben we van 38 minuten vertraging uiteindelijk 7 minuten overgehouden in Rotterdam.
Ging de NS voor de TE aan de kant of heeft Prorail de TE er mooi tussendoor laten weven? :D

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:18
LordSinclair schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:32:
[...]

Ging de NS voor de TE aan de kant of heeft Prorail de TE er mooi tussendoor laten weven? :D
Ik weet niet meer waar het was, maar ik zag een sprinter stilstaan om onze trein te laten passeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Aan Team Tweakers: hulde. Gewoon simpel: hulde. Op wat kleine vertragingen na (het blijven treinen, niet jullie fout!) Wat later thuis, nou boeie.. ik kan mij daar persoonlijk echt niet aan storen.. Dus. nogmaals: Hulde! _/-\o_ _/-\o_

Ik zal eerlijk zijn: ik heb niet alles teruggelezen (camping, telefoon, werkt niet soepel, en van de rants in de laatste (gequotte) reacties: lijkt bijna niet meer uit te nodigen terug te lezen..).

Internet en wifi in Duitsland gezeur:
Neem voor een paar euro gewoon een Dagpas vanuit je provider. Ikzelf via tmobile 20mb verstookt met volluit 4G voor Nog geen 2 euro. (Jammer dat schoonzus 20 foto's door appte van de bruiloft de dag ervoor... 8)7 )

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:18
Ik kwam er net achter dat ik voldoende karma heb voor Tweakblogs, dus ik probeer morgen een blog online te zetten :) Niet genoeg ruimte in het Fotoalbum voor de foto's, maar daar zal ik dan eventjes een alternatief voor zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirQuack
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-06 17:46
Houden we trouwens wel even rekening dat de trein ook een GSM verbinding met de verkeersleiding moet hebben... Een supersterk WiFi AP is leuk, maar als de trein erdoor moet stoppen is dat iets minder.

Ik heb trouwens de bold move gemaakt om even een Steam group aan te maken. Ik zit nog even iets in elkaar te shoppen voor het logo (tenzij iemand mij het logo even kan sturen, scheelt weer). Anyway, hier is een linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:26
Gisteren was voor mij de 1e Tweakers Express, vorig jaar kon ik er helaas niet bij zijn. Na wat ziekenhuis perikelen begin dit jaar was de Tweakers Express een cadeautje voor mezelf. Om een korte samenvatting te geven: GE-WEL-DIG!!
De trein was top, en de sfeer zat er meteen goed in. Ik vond het erg gezellig aan boord en om als Tweakers in stijl per 'eigen' trein naar de Gamescom af te reizen is natuurlijk super :)

De Gamescom was druk maar op zich nog goed te doen. De Rift demo was erg gaaf (dank paneidos voor de reservingstip ;) ) en wat ik verder wilde zien heb ik ook daadwerkelijk kunnen zien - ik heb me er dan ook prima vermaakt. Gelukkig versta ik redelijk goed Duits :P

Verder qua reis: De storingen / vertragingen kunnen vervelend zijn, maar daar doe je toch niks aan en het geeft gelegenheid tot extra rookpauzes & een drankje - ik heb me er niet aan kunnen storen. Sterker nog, ik heb ontzettend genoten van de hele dag!
Treinbaas Zeef, de Tweakers crew, Railpromo & de sponsors - Bedankt voor het mogelijk maken van de Express! :)
Gevulde koeken staan op mijn lijstje voor volgend jaar.
TE2016? :9 Gevulde koeken of niet, als ie rijdt ga ik weer mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
GSM-R zit WiFi verre van in de weg, compleet andere frequentie :) Maar goed, toekomstmuziek en wellicht hebben we het er volgend jaar weer eens over ;)

Sebastius heeft (net zoals Satch en ik) een lokale Duitse sim. Werkt nog altijd het beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:47

Eagle Creek

Breathing security

Wie was die gast met de speakerbox op t station Keuken?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Eagle Creek schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:55:
Wie was die gast met de speakerbox op t station Keuken?
Die dude die een blikje teveel op had met z'n maten en keihard Nirvana draaide en meebrulde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:47

Eagle Creek

Breathing security

Lol. Geloof t wel. Hij deed iig een erg enthousiast dansje ^^.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Diezelfde mensen die op de terugweg in wagon 12, vriendelijk doch dringend verzocht werden die herrie uit te zetten? Geen idee. :P

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Dat er redelijk uiteenlopende opvattingen over "dagje uit" bestonden, vooral mbt alcohol, was me ook al opgevallen. Barrijtuig klinkt als goed idee, maar al is dat niet haalbaar zou het allicht mogelijk zijn om de zitwagons te verdelen tussen 'rustig' en 'party' om te zorgen dat iedereen ergens kan zitten waar ze op eigen manier kunnen genieten van de rit zonder een ander te storen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Allen bedankt voor het in goede banen leiden van deze dag. Onze eindbaas Zeef niet te vergeten natuurlijk! Ik vond dat je in je post wel veel op de negatieve puntjes terug kwam. Ik heb genoten van mijn eerste Tweakers Express + Gamescom en ben blij dat je me nog hebt overgehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
RadioAir schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:26:
[...]

Netwerkkabel is niet nodig. Je kan simpelweg per rijtuig daisy-chainen op 5GHz (met 600mW kan dat makkelijk back2back) en de users op 2,4GHz zetten. Één van de eerste opzetjes van WiFi in de trein werkte ook op een soortgelijke manier, daar werd ook aan daisychaining met dual-radio gedaan. Aangezien de benodigde capaciteit enorm laag is moet dit best kunnen, zolang je maar de doelstelling houdt om geen internet aan te bieden.

Een en ander hangt wel af van het soort treinstel natuurlijk en de bereidwilligheid. Het is wel wat werk om een ticker online te krijgen.

Oh, en in zitwagons is in principe geen 230V te krijgen. En we mogen geen permanent wijzigingen maken. Om het makkelijker te maken. :)

Tweakers als rijdende zendpiraat? Hmmm, what could possibly go wrong. :+
[...]

De NS Intercity werd achter ons gezet. *D
CFC-Mathijs schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:05:
[...]

Allen bedankt voor het in goede banen leiden van deze dag. Onze eindbaas Zeef niet te vergeten natuurlijk! Ik vond dat je in je post wel veel op de negatieve puntjes terug kwam. Ik heb genoten van mijn eerste Tweakers Express + Gamescom en ben blij dat je me nog hebt overgehaald!
Ik vind al jullie opmerkingen, tips en meningen belangrijk. :) De complimenten incasseer ik graag, maar echt werk gaan we maken van de kritiek/probleem/knelpunten. Daar zit de winst. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door zeef op 10-08-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

dion_b schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:05:
[...]

Dat er redelijk uiteenlopende opvattingen over "dagje uit" bestonden, vooral mbt alcohol, was me ook al opgevallen. Barrijtuig klinkt als goed idee, maar al is dat niet haalbaar zou het allicht mogelijk zijn om de zitwagons te verdelen tussen 'rustig' en 'party' om te zorgen dat iedereen ergens kan zitten waar ze op eigen manier kunnen genieten van de rit zonder een ander te storen :)
Een barwagon is eigenlijk best een leuk idee. Gezellig met andere tweakers babbelen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is het natuurlijk een beurs voor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
zeef schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:07:
[...]

Oh, en in zitwagons is in principe geen 230V te krijgen. En we mogen geen permanent wijzigingen maken. Om het makkelijker te maken. :)

Tweakers als rijdende zendpiraat? Hmmm, what could possibly go wrong. :+
Je mag tot 100 Milliwat zonder vergunning op de FM band in Nederland dus dat zou opzich een optie moeten zijn en een zendertje hiervoor hoeft niet eens heel groot te zijn en veel vermogen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestla schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:32:
[...]

Dat was vorig jaar beter geregeld in de hallen. Toen was er veel meer keus wat eten betreft.
Er was buiten voldoende keuze :+ Patat , Crêpes, Wokmaaltijd, Broodjes enz enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Respect voor een lang bericht _O_
Bij het uitdelen van de powerbanks ging het inderdaad ook mis. Ergens ook wel logisch, want tweakers zaten verspreid door de trein en moesten (voor de gepersonaliseerden sowieso) naar 1 plek in de trein. Tel daar de anderen bij op en de chaos is compleet. Mochten er volgend jaar ook weer powerbanks uitgedeeld worden, dan is het wellicht een idee, om alles standaard in de goodie bag te doen en de extra's (zoals de aanpassing voor de powerbank) als een sticker mee te geven. Dan maakt het niet uit wie waar zijn goodie bag ophaalt en hoef je alleen hen te hebben, die de extra's krijgen, die je vervolgens op afroep op 1 of 2 plaatsen in de trein laat langskomen.

Daarnaast; kan ik me ergens melden om volgend jaar als vrijwilliger mee te helpen? :) Zou ik ook wel gaaf vinden om te doen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 10-08-2015 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 23-10 17:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Voor Arnhem reden we al verkeerd spoor en haalden de IC uit Zwolle in die daar stond te wachten. Daardoor hebben een paar tweakers die IC (naar Roosendaal) ook nog kunnen pakken.
Geen idee of dat gepland was vanuit de VL, het zou me hogelijk verbazen want dat zijn acties die hoogst uitzonderlijk zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

zeef schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:07:
[...]

Volgende keer DB IC rijtuigen huren. Die hebben wel 230V stopcontacten bij de zitplaatsen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Maasluip schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:37:
[...]

Volgende keer DB IC rijtuigen huren. Die hebben wel 230V stopcontacten bij de zitplaatsen. :*)
Daar hebben we naar gekeken. Echter hangt er een heel ander prijskaartje aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom werden wij eigenlijk vertraagd, want onze trein had eerst geen vertraging, maar toen kwamen er 2 of 3 vertraagde DB treinen en daardoor kregen wij volgens mij weer vertraging of heb ik dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10 23:02

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:15:
Waarom werden wij eigenlijk vertraagd, want onze trein had eerst geen vertraging, maar toen kwamen er 2 of 3 vertraagde DB treinen en daardoor kregen wij volgens mij weer vertraging of heb ik dat fout?
Luke! schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:23:
[...]
Ik kan je geruststellen: daar had het niet mee te maken. ;-) Het oponthoud aan de grens kwam beide keren door een seinstoring (tijdens de heenweg bij Zevenaar en terugweg bij Duisburg), waardoor beide keren een file van treinen ontstond. Op de terugweg met nog maar 7 minuten vertraging in Rotterdam aangekomen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

zeef schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:42:
[...]

Daar hebben we naar gekeken. Echter hangt er een heel ander prijskaartje aan. ;)
Ik zag in de hoek in rijtuig 12 een belgisch 230v stopcontact :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

bobsquad schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:14:
[...]

Je mag tot 100 Milliwat zonder vergunning op de FM band in Nederland dus dat zou opzich een optie moeten zijn en een zendertje hiervoor hoeft niet eens heel groot te zijn en veel vermogen te gebruiken.
Ik lees hierover verschillende berichten. Ik zie ook 50 NANOwatt, jij zegt weer 100 milliwatt. AliExpress noemt 0,5 watt al laagvermogen :P

(excuses voor de dubbelpost.)

[ Voor 3% gewijzigd door sebastius op 10-08-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nandervv
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-10 14:26
CptChaos schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:38:
[...]
Ik snap best dat de sponsor dat ook moet regelen. Maar de shirts waren in mijn maat in Amsterdam (in wagon 7) al op, is ook wel érg snel, naar mijn idee. Ook zei de crew vrij snel, dat ook de andere incheck balies géén shirts in XL meer hadden. Wie weet hoe ik nu over de sponsor denk, als die sponsor dat liever heeft, ook goed... ;) :+

Op de terugweg werden ook nog goodie bags uitgedeeld, omdat nog niet iedereen toen zijn/haar goodie bag had gekregen. ;) En als er dan voor het event uit wél gevraagd kan worden, welke nickname ik op mijn powerbank wil (iets wat ook van een sponsor gekomen is, omdat ik voor een bepaalde datum bestelde), moet vragen naar mijn maat toch ook wel kunnen? Ik heb namelijk liever een t-shirt in mijn maat, dan een powerbank met mijn nickname.
Het inventarizeren zou kunnen helpen, zodat je precies weet van welke maat je er hoeveel zou moeten hebben.

Ik vond het goed geregeld. Vorig jaar was ik er niet bij, maar dit jaar viel op dat er, wat betreft de binnenkant van de trein in ieder geval, best wel over na gedacht was, behalve dan met het opnoemen van de letters van de powerbank ;). Ik ben wel erg blij dat het niet uitverkocht was, nog 150 man erbij was echt niet fijn geweest. Wat is eigenlijk de maximum treinlengte die op deze route ingezet kan worden? Is 12 rijtuigen + loc al het maximum, of kunnen er nog twee bij oid?

Misschien volgend jaar gewoon geen gepersonalizeerde merchandize doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-10 12:17

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:15:
Zeef zei hierboven dat er een storing was, en dat het daarna in elkaar stortte (was met iedere trein gebeurt) omdat iedereen voorrang heeft op een "speciale" trein.

Anyways, ik was die idioot in kilt! Zeef/tweakers top geregeld! Was allemaal erg leuk!

Volgend jaar niet mee, gamescom is gewoon niet mijn ding xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Maasluip schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:34:
Geen idee of dat gepland was vanuit de VL, het zou me hogelijk verbazen want dat zijn acties die hoogst uitzonderlijk zijn.
Wie zou het anders geregeld moeten hebben, de mcn's van andere treinen hebben echt niet door dat ze ingehaald willen worden. ;) Prorail heeft de TE netjes voorrang gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
nandervv schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:29:
[...]

Het inventarizeren zou kunnen helpen, zodat je precies weet van welke maat je er hoeveel zou moeten hebben.
Ja en nee. We kunnen vragen welke maten jullie willen hebben, maar als de sponsor die maten niet (voldoende) levert, dan hebben we nog niks. :+ Er zit nogal een verschil tussen weten wat je moet hebben en wat je daadwerkelijk geleverd krijgt. ;)
Ik vond het goed geregeld. Vorig jaar was ik er niet bij, maar dit jaar viel op dat er, wat betreft de binnenkant van de trein in ieder geval, best wel over na gedacht was, behalve dan met het opnoemen van de letters van de powerbank ;). Ik ben wel erg blij dat het niet uitverkocht was, nog 150 man erbij was echt niet fijn geweest. Wat is eigenlijk de maximum treinlengte die op deze route ingezet kan worden? Is 12 rijtuigen + loc al het maximum, of kunnen er nog twee bij oid?
Ik weet het niet precies, maar we waren nu al aardig lang. Ik geloof dat met een of twee wagons erbij je wel aan de max zit. Niet van wat de loc kan, maar qua perronlengte.
Misschien volgend jaar gewoon geen gepersonalizeerde merchandize doen?
Het is een afweging die we nog gaan maken. We kunnen het bijvoorbeeld ook omdraaien en zelf met de powerbanks gaan lopen door de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Het was mijn eerste keer en moet zeggen dat ik de TE superstrak vond. Ondanks dat de trein smal was en als je heen en weer moet lopen niet al te prettig is met zoveel man, bleef iedereen toch wel beleefd en kalm.

Probeer dat met ander soort mensen en je hebt een hels gepush en gevecht. Kan wel merken dat tweakers toch ander soort mensen zijn!

Ander onderdeel was het gamen. Ik zag dat je in totaal maar 3 soorten games had. MK X, CS GO & Call of duty AW die je kon spelen. Of heb ik wat gemist?
Ik heb zelf niet gespeelt haha misschien omdat ik niet wilde afgaan op die shooter games :P.

Wat ik ook jammer vond aan GamesCom is dat er wel super hardware te zien was (msi, intel, nvidia) maar niks ervan was te koop.
Had gehoopt misschien leuke mobo te kunnen scoren. Helaas, zag er allemaal flitsend uit maar niks te koop!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zeef schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:19:
Het is een afweging die we nog gaan maken. We kunnen het bijvoorbeeld ook omdraaien en zelf met de powerbanks gaan lopen door de trein.
Gewoon een standaard-versie in de goodie bag doen en degenen die bepaalde personalisatie krijgen, op alfabet ergens langs laten komen. Ik denk dat dat al stukken scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat is wat er nu gedaan werd maar dat liep mis omdat er eerst teveel mensen tegelijkertijd afgeroepen werd en toen er minder mensen per keer werden afgeroepen duurde het zo lang dat voor Keulen niet iedereen zijn Powerbank had.

Het probleem met de crew door de trein laten lopen is dat je dat ook met meerdere teams wil doen (vanwege snelheid), maar omdat iedereen verspreid door de trein zit moet dus elk team door de hele trein heen.

Je zou kunnen denken aan rijtuigreserveringen. Dus mensen indelen in een rijtuig (of dat bij het boeken laten invullen).

[ Voor 12% gewijzigd door Maasluip op 11-08-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Iedereen op alfabetische volgorde een plekje in de trein toewijzen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:48

Mortum

Moderator Discord / TFV & AWM

Prutser!

Als iemand die vorig jaar had mee gemaakt kan ik alleen maar zeggen:

Tweakers! Dit was awesome! :D

Ik vond de coupes die we dit jaar hadden stukke gezelliger dan de gesloten coupes van vorig jaar, ook een paar keer gehad dat terwijl ik met m'n vrienden aan het babbelen was dat er een random tweaker gezellig inhaakte op het gesprek, dus ik vond het echt vele male socialer dan vorig jaar d:)b

Over de powerbanks, Mensen.... we zaten in een trein.. logisch dat het een beetje lastig lopen was...
Ik vond het prima geregeld! :) en ik zeg JA! tegen custom goodies! :D

De beurs zelf viel mij onwijs mee!
Ik als blizzard fanaat ging natuurlijk daar in de rij staan, en op Starcraft na (ik zit thuis al in de beta) heb ik alles kunnen spelen :) langste wachtrij was denk ik 45min. HS en WoW maar 10min. (keycords verzamelen ;) ), enigste nadeel was wel dat om 17:00 er een omslag was en iedereen naar huis ging.. gelijk was de sfeer compleet weg. :-( Ook waren rond het middaguur een hoop van de weg-geef goodies bij veel publishers op, de overwatch keycord ging net mijn neus voorbij :'(

Terugreis was ook leuk
Cuthalion was een beetje in een humoristische "mopperbui" aan het vertellen dat er altijd tijdens een loterij de prijzen rondom haar bij andere personen terecht kwamen.. en dat zij dan niets won..

Tijdens de Loterij.. het eerste nummer wat won was ik dus :+ (CoD BOIII standard edition) en de Hardened edition viel schuin achter haar :o en... Cuthalion won (weer) niets :') (het is dan heel moeilijk om niet in lachen uit te breken omdat je anders een mep met een rugtas krijgt :X )

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maasluip schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:57:
Dat is wat er nu gedaan werd maar dat liep mis omdat er eerst teveel mensen tegelijkertijd afgeroepen werd en toen er minder mensen per keer werden afgeroepen duurde het zo lang dat voor Keulen niet iedereen zijn Powerbank had.

Het probleem met de crew door de trein laten lopen is dat je dat ook met meerdere teams wil doen (vanwege snelheid), maar omdat iedereen verspreid door de trein zit moet dus elk team door de hele trein heen.

Je zou kunnen denken aan rijtuigreserveringen. Dus mensen indelen in een rijtuig (of dat bij het boeken laten invullen).
Nee, want iedereen heeft standaard bijvoorbeeld de Powerbank al in de goodie bag zitten. Dan hoef je vervolgens voor de persoonlijke touch enkel een sticker uit te delen die de persoon in kwestie er zelf op kan plakken. Zondag gingen ook mensen die niet een gepersonaliseerde Powerbank kregen mee en later werd dan pas gezegd dat het alleen voor de gepersonaliseerden was en pas daarna op afroep in alfabetische volgorde.

Eventueel zou je die sticker bijvoorbeeld ook per post kunnen opsturen. Hetzij van te voren, hetzij later.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 11-08-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkooijman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-12-2021
sebastius schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:56:
[...]
Die dude die een blikje teveel op had met z'n maten en keihard Nirvana draaide en meebrulde?
In wagon 11 heeft ie nog staan meezingen met Guus Meeuwis. Werd hem ook niet echt in dank afgenomen, eerlijk gezegd. Leuk dat je een biertje drinkt, maar val anderen er niet mee lastig :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-10 17:57
gjkooijman schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:09:
[...]

In wagon 11 heeft ie nog staan meezingen met Guus Meeuwis. Werd hem ook niet echt in dank afgenomen, eerlijk gezegd. Leuk dat je een biertje drinkt, maar val anderen er niet mee lastig :>
eerlijk gezegt ik vond guus meeuwis al beter dan die herrie waar hij mee aan kwam :P maar jah een echte geheimezender hit was nog beter geweest. dus gingen wij daarna maar met de telefoon even wat echte muziek luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:48

Mortum

Moderator Discord / TFV & AWM

Prutser!

CptChaos schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:04:
Eventueel zou je die sticker bijvoorbeeld ook per post kunnen opsturen. Hetzij van te voren, hetzij later.
Een sticker op een object wat veel in broekzakken en tassen zit...
....Niet slim ;)

Ging prima zo!, misschien kan tweakers vooraf beter vragen of men wel of geen gepersonaliseerde item willen? ;) (hoeven ze ook niet door de trein heen te banjeren :P )

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oblivion10
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-02 14:31
Ook van mijn kant nog maar een bedankje voor de geweldig leuke dag, alleen de treinreis al was top :)
zeef schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:19:
[...]
Ik weet het niet precies, maar we waren nu al aardig lang. Ik geloof dat met een of twee wagons erbij je wel aan de max zit. Niet van wat de loc kan, maar qua perronlengte.
Zeker weten dat er nog wat bij kan? Op station messe/deutz paste het nu al amper. Op de heenweg moest de machinist in ieder geval zijn best doen om het laatste rijtuig ook aan het perron te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:55

Mimiix

Professioneel Prutser

CptChaos schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:54:
[...]
Gewoon een standaard-versie in de goodie bag doen en degenen die bepaalde personalisatie krijgen, op alfabet ergens langs laten komen. Ik denk dat dat al stukken scheelt.
Dat ging dus fout. Bij serviceplek 2 ging het fout doordat je daar net na de gamewagon kwam. Je hebt dus geen plek daar langs te komen

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-10 16:50
Zeef bedankt voor de update en inderdaad: heel het team heel erg bedankt voor deze onwijs gave dag!

Het is natuurlijk gigantisch lastig om én een paar honderd man snel in te laten stappen én tickets te scannen, goodiebags uit te delen etc.

Bij ons wagon 10 in Amsterdam was het zo dat iedereen instapte en pas toen de trein ging rijden werden de tickets gecontroleerd. Iedereen had toen in elk geval al een zitplaats en allicht dat dat ook scheelt.

Was ook erg leuk om even door de trein te lopen, helaas waren we precies in wagon 2 toen we stopte in Utrecht.... duurde een half uur voor we weer bij onze plaats in wagon 10 waren :p

edit:
Wanneer komen de lot-nummers online? Ik kon niet alles goed verstaan. Of is alles al geclaimed inmiddels?

[ Voor 8% gewijzigd door Mattie112 op 11-08-2015 09:58 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D3nnisd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:50:
Dat ging dus fout. Bij serviceplek 2 ging het fout doordat je daar net na de gamewagon kwam. Je hebt dus geen plek daar langs te komen
Nogmaals, dat was ook omdat een boel mensen die geen gepersonaliseerde powerbank kregen eentje dachten te kunnen halen, omdat het slecht hoorbaar was toen het omgeroepen werd.
Als je standaard een powerbank in de goodie bag doet, ben je die mensen al kwijt. En ergens had het natuurlijk ook kunnen schelen, als de Powerbanks niet pas vanaf Arnhem uitgedeeld zouden worden. ;)
Ja, je krijgt wat meer rompslomp bij het instappen, maar die is er toch al.
En inderdaad, wellicht had een andere indeling van de wagons ook nog iets gescheeld. Descisions, descisions... ;) Het zal volgend jaar vast beter gaan! ;)

Voor de rest was alles top geregeld en heb ik me in ieder geval goed vermaakt! :)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 11-08-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
sebastius schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:56:
[...]
Ah kom, dat was toch grappig ? Ik kende ze niet, maar ik ben er ff bij gaan staan in Keulen-Metz, muziekje erbij met het wachten op het treintje. Ook om het "Fahrrad Zurück" grapje moest ik lachen/gniffelen =) , die jongens waren echt geen Voetbal hooligans waarbij het wel eens uit de hand zou kunnen lopen :) ...

Edit: En op het bier verhaal, ik heb ook geen behoefte aan Bier 's ochtends vroeg, maar om 11.30 had ik toch zin een Biertje, omdat het voor mij ook een (bijzonder) dagje uit is. Prima toch ? :)

[ Voor 15% gewijzigd door StarWolfer op 11-08-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkooijman
StarWolfer schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:22:
[...]

Ah kom, dat was toch grappig ? Ik kende ze niet, maar ik ben er ff bij gaan staan in Keulen-Metz, muziekje erbij met het wachten op het treintje. Ook om het "Fahrrad Zurück" grapje moest ik lachen/gniffelen =) , die jongens waren echt geen Voetbal hooligans waarbij het wel eens uit de hand zou kunnen lopen :) .
Als je bewust in een rustige coupe gaat zitten en ze dan naast je keihard zingend gaan staan feesten, is het minder na een lange dag treinen en Gamescom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
gjkooijman schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:23:
[...]

Als je bewust in een rustige coupe gaat zitten en ze dan naast je keihard zingend gaan staan feesten, is het minder na een lange dag treinen en Gamescom ;)
Ah ok, dat heb ik denk ik niet mee gekregen / gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-08 10:20
Dit was mijn eerste keer TE en eerste keer gamescom.

Gamescom zelf vond ik wel echt vet, alleen jammer dat sommige wachtrijen wat lang waren (als ik er meerdere dagen zou zijn, had ik dit wel gedaan). Daarnaast ben ik van mening dat de TE de ervaring een boost gaf. Tijdens de rit heb ik veel met mensen gesproken en ook wel wat gegamed, de rit gaat zo dan toch een stuk sneller.

De trein zag er mooi uit, zowel van binnen als buiten!

Ik wil Zeef, tweakers personeel, de sponsoren en alle overige reizigers bedanken voor deze unieke ervaring!!
Puntjes van kritiek zijn er wel, maar zijn eerder in het forum al genoemd ;)

Volgend jaar zie ik wel zitten! (ik hoop dan eigenlijk op zaterdag heen en zondag terug?) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-10 23:22
Komt er nog een video over de gehele leuke dag? :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:31

Bestla

Kvinne

Lijkt me wel gezien de cameracrew regelmatig aan het werk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seeebab
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-12-2021
CptChaos schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:05:
[...]
...
[...]
Ben ik benieuwd welk wifi netwerk dat was; er was welgeteld 1 public WLAN, maar daar heb ik nooit verbinding mee kunnen krijgen, niet gek ook, met zulke drukte.
Hmm weet de naam niet maar, maar heb wel een aantal uren in zaal 7 vertoeft bij Destiny en Dark souls 3, daar had ik via mn iphone ongeveer 15 draadloze netwerken, maar er was er maar 1 waarvoor geen wachtwoord nodig was en die heb ik een aantal uur kunnen gebruiken. Kan wel zijn dat het enkel in die zaal was, heb het op andere locaties niet geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

oblivion10 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:35:

[...]

Zeker weten dat er nog wat bij kan? Op station messe/deutz paste het nu al amper. Op de heenweg moest de machinist in ieder geval zijn best doen om het laatste rijtuig ook aan het perron te krijgen.
Dat viel mij ook op. Maar volgens de officiele gegevens is spoor 5 422 meter lang, en 12 rijtuigen + loc zou niet meer dan 340 moeten zijn. Het ligt er wel aan waar hij moet stoppen (vooraan in de wisselstraat of ervoor) en waar hij van af komt. Dat scheelt zo 60 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
CptChaos schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:04:
[...]
Nee, want iedereen heeft standaard bijvoorbeeld de Powerbank al in de goodie bag zitten. Dan hoef je vervolgens voor de persoonlijke touch enkel een sticker uit te delen die de persoon in kwestie er zelf op kan plakken.
Nou ik vond de manier waarop het nu professioneel geprint was op de powerbank toch wel een stuk leuker dan een zelfplak stickertje. Maakt het toch een stukje specialer.

Alles opsturen kost ook weer geld waarvoor ook andere leuke dingen gedaan kunnen worden.

En op zich was het ook wel een goede manier om iedereen even de trein door te laten lopen. Zonder de powerbank actie had ik de HBO wagon nooit opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GekkePrutser schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:42:
Zonder de powerbank actie had ik de HBO wagon nooit opgemerkt.
Tja, ik denk dat dat iets van jouzelf is dan, aangezien van te voren al bekend was gemaakt dat er een aparte wagon voor HBO/KPN zou zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
CptChaos schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:44:
[...]
Tja, ik denk dat dat iets van jouzelf is dan, aangezien van te voren al bekend was gemaakt dat er een aparte wagon voor HBO/KPN zou zijn. :)
Ja klopt ik heb het nieuws voor vertrek niet echt gevolgd, had het nogal druk op mijn werk. Maar ik ben vast niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GekkePrutser schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:46:
Ja klopt ik heb het nieuws voor vertrek niet echt gevolgd, had het nogal druk op mijn werk. Maar ik ben vast niet de enige.
Ik geloof dat het 's ochtends ook was omgeroepen op de dag zelf, wat waar was, wat je waar kon halen e.d. Maar dat was (ook voor mij) slecht verstaanbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iRicardo schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:46:
Komt er nog een video over de gehele leuke dag? :)
Yeaah! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08
Ik heb geprobeerd om vooral niet in beeld te zijn, dus ben benieuwd. Ben in ieder geval niet door de Geenstijl achtige reporter incl. rode plofkap met camera man geinterviewed O+

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowdude
  • Laatst online: 22-10 07:07
sebastius schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:34:
[...]

Daar heb je nou eenmaal geen keuze in. Kan Tweakers niks aan doen.

Inmiddels heeft Zeef het een en ander uitgelegd waardoor de ontbrekende pusselstukjes op zijn plek vallen. Misschien voor de volgende keer deze informatie gewoon oproepen zodat iedereen het weet.
Viel mij op namelijk dat iedereen in de normale wagons op en duur aan het rond kijken was en alle zich afvroegen waarom zo lang stil stonde.

[...]
Zou inderdaad fijn zijn, vette gevulde koeken oid :P

Ja precies lekker gevulde koeken, zakje snoep etc. Net een paar dingen extra en het is perfect.
Ik zie zag trouwens wat foto's van railpromo waar een wagon een grote bar is....... Die moet volgend jaar gekoppeld worden aan de Tweakers Express! :9 :9~

[...]

Daar leren ze van en dat zal volgend jaar vast handiger gaan. Maar je moet je bedenken, er moeten 600 man in een rijdende (smalle) gang/trein voorzien worden van spullen en die mensen blijven ook nog eens niet stil zitten en willen plassen/drinken/gamen/ouwehoeren/toch daar zitten. Ik vond het alsnog gemoedelijk en prima gaan. Heb het nergens als echt onprettig ervaren.

Uiteraard is het een enorme opgave om dit te managen, Voor volgend jaar misschien handig om direct bij het opstappen mensen op te spiltsen naar de verdeel punten zodat de drukte verspeid word. Ook het uitdelen kan anders, bijvoorbeeld als iedereen aan boord is gewoon wagon per wagon langs de tweakers lopen en de goodiebag overhandigen. Probeer hier mee te denken.

[...]
Je hebt het over mensen die allemaal al ruim een (sommigen meer dan) fulltime werkweek achter de rug hebben, voor hun lol EXTRA komen werken op de T.net express. Je stelt vragen die al vele malen gesteld zijn, ik snap dat ze niet zo'n zin meer hadden. Meer al omdat bv die loting echt heel duidelijk is aangegeven dat het OOK op de website komt. Geduld is een schone zaak!

Tuurlijk is iedereen gaar, en ik snap ook dat het heel wat tijd en energie kost om dit te organiseren.
Dit was mij eerste deelname en ben misschien daardoor critisch omdat mij dingen sneller opvallen mede door een frisseblik. Ik probeer ook niet hier mensen neer te halen of af te zeiken, ik probeer hier feedback te geven die misschien critisch over komt. Ik moet dagelijks het zelfde verhaaltje vertellen aan mij klanten en tuurlijk denk ik weleens in me zelf van pfff daar gaan we weer. Echter is het voor mij klanten de eerste keer dat ze het horen of mee maken waardoor ik er altijd voor moet zorgen dat deze ervaring perfect is zeker als men ervoor betaald. Nog steeds diep respect voor Tweakers en ga voor al zo door. Ik hoop dat Zeef wat met mijn feedback kan. :)

[...]
Nou ik geef ze groot gelijk! Trein liep al flink uit, crew wil ook naar huis. Dat laatste uurtje moet dat gewoon kunnen.

Ook hier is het verhaal tweeledig, aan de ene kant snap ik dit ook aan de andere kant stopt het event pas als de trein zijn eindbestemming heeft bereikt. Er waren mede tweakers die het ook jammer vonden dat de sfeer in een keer omsloeg op Gamescom nadat er om 17:00 massal werd afgebroken terwijl het event tot 18:00 duurde. En zeker begrijp ik de mensen die daar al 4 dagen staan en inmiddels helemaal gesloopt zijn. Echter is het voor de bezoeker die op die dag aanwezig zijn minder leuk.
Probeer hier alleen een spiegel voor te houden vanuit de positie van een nieuwe bezoeker van de Tweakers Express. Dus geen afzeik praktijken want zo is het absoluut niet bedoeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Weet iemand (van de organisatie) toevallig hoe ik aan gewonnen mijn prijs (CoD) kom ? Ik heb een kaartje overgenomen van user:snuffel. En mijn is email doorgegeven maar ik ben nog niet gecontact. :)

Bedankt voor de leuke dag! :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-10 18:47

Zorian

What the fox?

loekf2 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:15:
[...]

Ik heb geprobeerd om vooral niet in beeld te zijn, dus ben benieuwd. Ben in ieder geval niet door de Geenstijl achtige reporter incl. rode plofkap met camera man geinterviewed O+
Ik sta volgens mij VOL in beeld voor een flinke tijd in de Alternate wagon. En ben tevens herkenbaar door mijn nickname op mijn rug. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
Koekje schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:28:
Weet iemand (van de organisatie) toevallig hoe ik aan gewonnen mijn prijs (CoD) kom ? Ik heb een kaartje overgenomen van user:snuffel. En mijn is email doorgegeven maar ik ben nog niet gecontact. :)

De lotnummers zijn niet gelinkt aan personen, dus linksom of rechtsom zul je zelf even contact moeten opnemen ;) Maar als het goed is komen alle winnende lotnummers nog online daar er genoeg mensen zijn die mogelijk de omroep niet gehoord hebben. Zullen vast wel instructies bij staan hoe en wat.

Nog even over de treinlengte:
Bij aankomst in Utrecht pastte het wel, maar het eerste rijtuig stond voorbij het bordje "verboden toegang" :+ Wilde nog even het vertrek filmen, in no-time stonden er heren van Service & Veiligheid voor de neus. Wel heel begripvol gelukkig

[ Voor 51% gewijzigd door ShitHappens op 11-08-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-10 18:47

Zorian

What the fox?

Koekje schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:28:

Geduld hebben. Ik heb ook iets gewonnen (Trust Gaming Gear pakket) en heb ook nog niks gehoord.
Me dunkt dat ze eerst gaan focussen op die trein om die weer netjes in originele staat te krijgen, en daarna pas bezig gaan met de prijzen enzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Staat al ergens welke loten gewonnen hebben dan?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-10 07:56

WoutF

Hoofdredacteur
loekf2 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:15:
[...]

:/ ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
Hooglander1 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:34:
Staat al ergens welke loten gewonnen hebben dan?
Nog niet, gewoon geduld... We zijn nog niet eens 48 uur terug :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 22:42
_O-

[ Voor 3% gewijzigd door Inspector op 11-08-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nandervv
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-10 14:26
Maasluip schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:22:
[...]

Dat viel mij ook op. Maar volgens de officiele gegevens is spoor 5 422 meter lang, en 12 rijtuigen + loc zou niet meer dan 340 moeten zijn. Het ligt er wel aan waar hij moet stoppen (vooraan in de wisselstraat of ervoor) en waar hij van af komt. Dat scheelt zo 60 meter.
De rijtuigen waarmee we reden waren 26 meter lang dacht ik. Dus op papier passen erop dat spoor nog 1 a 2 wagens bij.

Echter, je wil natuurlijk op meerdere sporen passen, zodat je kan wisselen van spoor als dat nodig blijkt te zijn.

Korte sporen trouwens daar op Deutz. Arnhem, Utrecht en Amsterdam hebben veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeks
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 09:05
nandervv schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:00:
[...]

De rijtuigen waarmee we reden waren 26 meter lang dacht ik. Dus op papier passen erop dat spoor nog 1 a 2 wagens bij.

Echter, je wil natuurlijk op meerdere sporen passen, zodat je kan wisselen van spoor als dat nodig blijkt te zijn.

Korte sporen trouwens daar op Deutz. Arnhem, Utrecht en Amsterdam hebben veel langer.
Deutz is dan ook niet het primaire station van Keulen. Die op Keulen hbf zijn waarschijnlijk een stuk groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:02
Binnenkort op de Frontpage: Gezocht: nieuwe hoofdredacteur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Ben samen met mijn zoon geweest, heb zelf niet zoveel met gamen. Maar mijn complimenten voor de organisatie. De kleine schoonheids foutjes beschouwen we maar als leer momentjes. Ik heb me kostelijk geamuseerd in de trein. Met div. Mensen gesproken die bijna allemaal op hun manier interessant waren, me ook verbaasd over sommige. Ondanks het oponthoud waren we op tijd in Rotterdam om onze trein te halen. Gamescome zelf vond ik niet zo boeiend mijn zoon wel want die was samen met mensen die hij in de trein ontmoet had meteen verdwenen. Ben zelf na een uurtje lekker de stad ingegaan heerlijk op een terrasje mensen kijken. Kortom een leuke dag bedankt Zeef en medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Laatst online: 25-10 08:30
@Gverboon; jij stond vooral bij de Mortal Kombat en Counterstrike PC's geloof ik toch? Jouw zoon kon er volgens mij geen genoeg van krijgen! Die had je zo een paar uur alleen kunnen laten bij die games zonder dat hij je een seconde gemist zou hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oblivion10
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-02 14:31
Maasluip schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:22:
[...]

De locomotief stond een meter of 2 voor het rode sein, zo niet gekeken of er na het sein nog perron is,maar door seinen op perrons zijn perrons in nuttige lengte wel eens korter dan de werkelijke lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 10:00
[...]

Het valt mij ook op dat anno 2015 maar weinig nederlanders, buiten engels, geen woord over de grens spreken. Duits was voor mij een vak op school, en met onze geweldige ondertitels op tv bij Derrick en 'Der Alte' is mijn duits wat gestroomlijnder geworden. Dan nog een vakantie of 2 naar onze oosterburen en ik kwam thuis met vloeiend duits. De duitse medewerkers op de gamescom hadden niet door dat ik geen duitser was, al zal dat ook komen door het geroezemoes, geheid dat ik als Rudi Carrell klink.

Dat duitsers in Duitsland duits spreken, ja schandalig zeg, hoe durven ze 8)

Hoeveel duitsers op vakantie in nederland, die proberen zich verstaanbaar te maken als ze de weg vragen in Amsterdam, worden het bos ingestuurd danwel krijgen een fatsoenlijk antwoord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkooijman
Uitzondering: Guitar Hero.
Daar stonden Nederlandse dames die ERG blij waren dat ze na 4 dagen Duits gezwam ineens wat Nederlanders tegenkwamen.

En XBOX had ook redelijk wat mensen uit oa Redmond mee, dus dat hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
joramoudenaarde schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:51:
@Gverboon; jij stond vooral bij de Mortal Kombat en Counterstrike PC's geloof ik toch? Jouw zoon kon er volgens mij geen genoeg van krijgen! Die had je zo een paar uur alleen kunnen laten bij die games zonder dat hij je een seconde gemist zou hebben :P
Nee ik zat zowel de heen als terug reis in wagen zeven. Mijn zoon zowat niet gezien die had de dag van zijn leven en daar doen we het toch allemaal voor.
Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Railpromo verzamelt de foto's hier: https://www.flickr.com/groups/2797132@N25/pool/