Het verschil met Blizzardgames is natuurlijk dat het allemaal van 1 uitgever is, de kans dat Bethesda de nieuwe Doom wil showen samen met de nieuwe Call of Duty is natuurlijk minimaal.Bestla schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:29:
Goedemorgen deze morgen.
Om dingen op de Gamescom wat opener te maken moet je sommige shooters samenbrengen in afgesloten hallen voor 16 of 18 +. Controle bij de ingang en wij allen kunnen vrijuit alles zien.
Hier moet de Gamescom organisatie mee aan de slag, want om volgend jaar weer zo'n gesloten gedoe te zien, daar bedanken wij voor. Dan gaan wij wel de stad in of zo.
Want zoals Star Wars en Starcraft / Warcraft waren neegezet, daar moet je met de shooters ook naar toe, groots opgezet, helaas dan wel alleen 18+
Toch wel benieuwd wanneer je de mails voor de prijzen krijgt
Dat probeerde ik blijkbaar ook eerst, ik dacht dat de wachtrij heel kort was. Maar toen stond er wel een medewerker die me wees op een andere rij die echt enorm lang was.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:51:
Gisteren was de 2e keer dat ik met Tweakers naar de Gamescom ben geweest en wederom was het een geslaagde dag.
Op de Gamescom zelf heb ik de demo van fallout 4 nog kunnen zien. Toen we de demozaal uitliepen kwamen we tot de conslusie dat we de hele wachtrij hadden omzeild. We sloten namelijk gewoon vooraan aan in de rij aangezien we de rij niet echt gezien hadden. Niemand heeft ons er op aangesproken, dus toch weer mooi meegenomen.
Jammer genoeg niks gewonnen in de loterij, maar de goodiebag en de gepersonaliseerde powerbank zijn ook gaaf!
Volgend jaar ga ik denk ik weer mee!
Dat snap ik ook, maar dit jaar was het heel erg gesloten als ik het vergelijk met vorig jaar. Ze zijn echt doorgeslagen bij het beschermen van kinderzieltjes.Puc van S. schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:54:
[...]
Het verschil met Blizzardgames is natuurlijk dat het allemaal van 1 uitgever is, de kans dat Bethesda de nieuwe Doom wil showen samen met de nieuwe Call of Duty is natuurlijk minimaal.
Ratchet & Clank was gewoon te spelen op de Sony stand hoor en zonder uren lange wachtrij omdat blijkbaar de tere kinderzieltjes er niet door verpest worden (nog wat frustraties over die idiote lange rijen bij sommige games).hedgy schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:47:
behalve ratchet & clank voor de ps4, maar die kon ik nergens vinden.
Net als Children of Tomorrow en die game met die "papieren" graphics (ben even de naam vergeten). De opvouwbare krukjes waren erg populair, maar werden ook snel weer gedumped bij de uitgang.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Verwijderd
Dat is balen. De medewerker vooraan de rij was wel ID's aan het controleren, maar was ondertussen in gesprek met een andere medewerker. Wellicht heeft hij toen niet gezien dat we eigenlijk voor aan het kruipen waren.Bv202 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:02:
[...]
Dat probeerde ik blijkbaar ook eerst, ik dacht dat de wachtrij heel kort was. Maar toen stond er wel een medewerker die me wees op een andere rij die echt enorm lang was.
Echt? Jammer niet gezien. 2 jaar geleden wel ratchet nexus kunnen spelen was inderdaag ook zonder lange wachtrij.loekf2 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:11:
[...]
Ratchet & Clank was gewoon te spelen op de Sony stand hoor en zonder uren lange wachtrij omdat blijkbaar de tere kinderzieltjes er niet door verpest worden (nog wat frustraties over die idiote lange rijen bij sommige games).
Net als Children of Tomorrow en die game met die "papieren" graphics (ben even de naam vergeten). De opvouwbare krukjes waren erg populair, maar werden ook snel weer gedumped bij de uitgang.
Nog even wachten dus, ik hoop volgend jaar een ps4 met het spel te kunnen kopen.
Ik heb ook nog Fallout kunnen zien. Om half 6 konden we zo doorlopen!
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Welke map speelden we trouwens op met CS:GO in de Alternate wagon?
Was dat niet Shoots?Zorian schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:33:
Welke map speelden we trouwens op met CS:GO in de Alternate wagon?
Lijkt er wel op ja. Toch heb ik het liefst Dust2
Dat was shoots idd. Vond een arms race map wel een prima keuze, is wat makkelijker snel te spelen in een luidruchtige omgeving.
Ik zie dat meerdere mensen hebben zich een beetje hebben verkeken op de Fallout wachtrij die eigenlijk zeer goed te doen was? Ik ben er om 13.30 gaan staan (helemaal achteraan in de wachtrij) en was na 20 minuten direct binnen.Mattie112 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:21:
Ik heb ook nog Fallout kunnen zien. Om half 6 konden we zo doorlopen!
Het kost even wat tijd om alle mensen te laten inlopen/uitlopen in die enorme kubus, en de demo zelf vond ik ook best lang, maar de hele wachtrij kon er met gemak in 1 keer in, inclusief een groot deel van degenen die buiten het hek stonden. Ik vond het goed geregeld
Was zeker een geslaagde dag
.
Zojuist al de beta access van CoD: Black Ops 3 toegang aangevraagd.
Heb ook een beta key voor SC2 Legacy of the Void mogen ontvangen, zo maar meteen even uitproberen
.
Verder nog even Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege gespeeld (half uurtje wachten vonden we nog te doen). En voor de rest gewoon veel om me heen gekeken.
Heb ook een beta key voor SC2 Legacy of the Void mogen ontvangen, zo maar meteen even uitproberen
Verder nog even Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege gespeeld (half uurtje wachten vonden we nog te doen). En voor de rest gewoon veel om me heen gekeken.
Hoe was rainbow six?Diversity schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:08:
Was zeker een geslaagde dag.
Heb ook een beta key voor SC2 Legacy of the Void mogen ontvangen, zo maar meteen even uitproberen.
Ik vond Rainbow Six erg tof. Je kan duidelijk merken dat het echt gebouwd is op teamwork. De game-mode die ik deed moest je eerst een package verdedigen en de ronde erna aanvallen. Helaas was mijn team niet zo best dus waren we vrij kansloos.
In de ronde dat je moest verdedigen kon je deuren barricaderen, prikkeldraad leggen ed. om je zo voor te bereiden op de aanval die ging komen. In de aanval had je in die tijd 45 sec om met een hele kleine rc-car een soort van recon te doen. Er zit wel een aardige leercurve aan het spel volgens mij maar ik denk dat dat zeker de moeite waard is.
Ik heb gelukkig nog een beta-key kunnen bemachtigen. Die waren al op maar na navraag bij een developer te doen kreeg ik er toch nog 1tje
Het is eigenlijk wel leuk, maar het speelt wat langzaam (geen minpunt overigens). Het is geen hersenloze schiet om je heen spel, maar je moet samen met je team een tactiek verzinnen om goed te verdedigen of aan te vallen.
Je krijgt eerst iets van 1,5 minuut om te kijken wat je tegenstander doet (als aanvallende partij) met een soort autootje met camara erop. Je tegenstander kan namelijk de deuren barricaderen of prikkeldraad neerleggen etc.
Ons potje was vrij snel voorbij, bestond uit 2 rondes (overigens alle 2 verloren
Thanks voor de feedback beiden! Ben zelf namelijk bijzonder geïnteresseerd in het spel, maar tot nu toe was het nog een beetje onduidelijk. De stream van een paar dagen geleden was niet echt heel goed verlopen. Ik ben wel benieuwd wie van jullie twee nou gelijk heeft, of het dus 45 seconden of 1.5 minuut is met de auto
.
Haha zal dan 45 seconden geweest zijn, was zelf behoorlijk afgeleid door die vrienden van me die door hun microfoons aan het tetteren waren
.
Wat er trouwens in België gebeurde: ik stond samen met 6 andere Tweakers in Antwerpen te wachten op de bus die niet kwam opdagen. We wisten ook niet op wat voor bus we moesten letten.
Uiteindelijk kwam de bus bijna een half uur te laat. Dan heeft het nog een lange tijd geduurd voor we echt vertrokken waren, want er ontbraken mensen en de chauffeur wou niet vertrekken. Contact opnemen met Zeef lukte hem niet en de "gids" (medewerker van Tweakers) was ziek. Daardoor kwamen we maar nipt op tijd aan in Arnhem. Ondertussen had ik via dit topic het nummer van Zeef kunnen bemachtigen en hem ingelicht. Als we niet op tijd zouden geweest zijn voor de trein, moest de buschauffeur ons naar Keulen brengen.
Na 2 straten reed hij al bijna iemand aan in Antwerpen
De buschauffeur kon niet met z'n GPS werken en wist totaal niet waar het station was. We hebben zelf een GPS via onze GSM moeten instellen om hem de weg te vertellen. Toen we vroegen wat sneller te rijden omdat we het mogelijk niet gingen halen, zei hij dat z'n busje slechts 100km/u kan rijden.
Uiteindelijk waren we nipt op tijd, maar de bus moest ook in Schoten stoppen om daar nog mensen op te halen. Dat is ook niet gebeurd, dus als daar mensen stonden zijn ze nooit in Arnhem/Keulen geraakt...
'S avonds was zijn eerste vraag waarom we zo laat waren. Ja, hij moest iets zeggen...
Als ik volgend jaar terug meega, rij ik zelf wel naar Arnhem
Uiteindelijk kwam de bus bijna een half uur te laat. Dan heeft het nog een lange tijd geduurd voor we echt vertrokken waren, want er ontbraken mensen en de chauffeur wou niet vertrekken. Contact opnemen met Zeef lukte hem niet en de "gids" (medewerker van Tweakers) was ziek. Daardoor kwamen we maar nipt op tijd aan in Arnhem. Ondertussen had ik via dit topic het nummer van Zeef kunnen bemachtigen en hem ingelicht. Als we niet op tijd zouden geweest zijn voor de trein, moest de buschauffeur ons naar Keulen brengen.
Na 2 straten reed hij al bijna iemand aan in Antwerpen

De buschauffeur kon niet met z'n GPS werken en wist totaal niet waar het station was. We hebben zelf een GPS via onze GSM moeten instellen om hem de weg te vertellen. Toen we vroegen wat sneller te rijden omdat we het mogelijk niet gingen halen, zei hij dat z'n busje slechts 100km/u kan rijden.
Uiteindelijk waren we nipt op tijd, maar de bus moest ook in Schoten stoppen om daar nog mensen op te halen. Dat is ook niet gebeurd, dus als daar mensen stonden zijn ze nooit in Arnhem/Keulen geraakt...
'S avonds was zijn eerste vraag waarom we zo laat waren. Ja, hij moest iets zeggen...
Ben erg benieuwd naar de foto's en filmpjes
. Jammer dat ik het dit jaar heb moeten missen. Wat zat er eigenlijk allemaal in de goodie bag dit jaar?
Goodiebag wisselde iets qua inhoud, ze waren niet allemaal hetzelfde had ik het idee.
- Trust powerbank (uitgedeeld ivm nicknames erop)
- Crucial shirt
- Alternate muismat
- MSI big shopper + deurhanger
- Iiyama frisbee
- MSI luchtverfrisser (zag er meteen een aantal op het toilet hangen)
- HBO USB stick + lanyard
- Crucial reflecterende armband
- CoD Black Ops III Bèta code
En natuurlijk wat reclamemateriaal
- Crucial shirt
- Alternate muismat
- Iiyama frisbee
DamnBv202 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:56:
Wat er trouwens in België gebeurde: ik stond samen met 6 andere Tweakers in Antwerpen te wachten op de bus die niet kwam opdagen. We wisten ook niet op wat voor bus we moesten letten.
Na 2 straten reed hij al bijna iemand aan in Antwerpen![]()

Ben blij dat de chauffeur van/naar Groningen een schappelijke vent was. Helaas weet je vantevoren nooit wat voor persoon je binnenhaalt, denk ik zo.
Onze chauffeur liet onderweg foto's van zijn viskano en zijn vangsten zien, terwijl hij vol gas over de vluchtheuvels stuiterde
Was wel nodig ook op de terugreisShitHappens schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:03:

Ik had alleen een HBO mok.ShitHappens schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:03:
en die reflecterende armband heb ik ook niet gezien.. de stagaires bij Tweakers hadden weinig zin
om die tasjes te vullen ?
Koordje van het tasje bleef tussen de rits van m'n rugzak hangen, dus verdween al snel in de kliko.
[ Voor 18% gewijzigd door loekf2 op 10-08-2015 13:17 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Op de heenreis zelfs al

Welkom op een trein van de NMBSShitHappens schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:17:
[...]
Op de heenreis zelfs alTrof net na Utrecht een toilet dat niet echt smakelijk rook. Alsof deze na de vorige rit niet goed schoongemaakt was. Typisch luchtje van opgedroogde urine.
Hier in België zijn we dit gewend en trekken we het ons niet meer aan
Toch nog wel aardig gevuld weerShitHappens schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:03:
Goodiebag wisselde iets qua inhoud, ze waren niet allemaal hetzelfde had ik het idee.
- Crucial shirt
- Alternate muismat
- Iiyama frisbee
Ja uhm, deze had ik dus niet....? Bij instappen voorste wagon, lotnummers vanaf 200.ShitHappens schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:03:
[ Voor 7% gewijzigd door Titus op 10-08-2015 13:28 ]
Maar dan had je wel een HBO mok?iTitus schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:28:
[...]
Ja uhm, deze had ik dus niet....? Bij instappen voorste wagon, lotnummers vanaf 200.
Ik had een mok en stapte achterin in. Beetje vaag dat er dus verschillen in de goodies' bags zaten. Ik was nog van plan langs de HBO wagon te gaan, maar na het oppikken van het powerpack (je zag de verschrikte blikken van de weinige dames in de nauwe gangen) maar besloten om niet meer van m'n plek te komen, ook op de terug weg.
Verwijderd
De Trust powerbank en de MSI big shopper zijn natuurlijk top!Moumentai schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:27:
[...]
Toch nog wel aardig gevuld weer. Altijd leuk die hebbedingetjes.
Ik sloot even achteraan aan toen iedereen naar binnen ging dus bijna geen wachttijd gehadStarWolfer schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:06:
[...]
Ik zie dat meerdere mensen hebben zich een beetje hebben verkeken op de Fallout wachtrij die eigenlijk zeer goed te doen was? Ik ben er om 13.30 gaan staan (helemaal achteraan in de wachtrij) en was na 20 minuten direct binnen.
Het kost even wat tijd om alle mensen te laten inlopen/uitlopen in die enorme kubus, en de demo zelf vond ik ook best lang, maar de hele wachtrij kon er met gemak in 1 keer in, inclusief een groot deel van degenen die buiten het hek stonden. Ik vond het goed geregeld
Daarvoor moet je toch preorderen?Diversity schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:08:
Was zeker een geslaagde dag.
Overigens heb ik geen hbo usb gehad. Wel die keycord. Ik zat in wagon 11, service plek 3. Kan ik deze usb stick ook nog krijgen?ShitHappens schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:03:
- Crucial shirt
- Alternate muismat
- Iiyama frisbee
[ Voor 57% gewijzigd door Mimiix op 10-08-2015 13:45 ]
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
In tegenstelling tot bijvoorbeeld EA die volgens mij een halve hal hadden voor hun booth en dan maar 2 schermpjes ofzo voor BattlefrontBarsonax schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:38:
[...]
Ik sloot even achteraan aan toen iedereen naar binnen ging dus bijna geen wachttijd gehad

Ik baal nog steeds van het missen van dat masker en natuurlijk het ijsje.Barsonax schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:38:
[...]
Ik sloot even achteraan aan toen iedereen naar binnen ging dus bijna geen wachttijd gehad
Fallout 4 T-shirts waren trouwens wel te koop bij de fan zone op 5.1. Weer eens lopen verbazen over de manga poppetjes hype die ik ook al eens in Tokyo zag btw.
Ik heb een foto van de Nintendo stand waar ze 160 minuten wachtijd claimde gisteren.... (rond 3 uur).cheeks schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:42:
[...]
In tegenstelling tot bijvoorbeeld EA die volgens mij een halve hal hadden voor hun booth en dan maar 2 schermpjes ofzo voor Battlefront
Meest schokkends was de Blizzard stand volgens mij met die idioot grote schermen en dan 2 mensen die verscholen achter monitors World of Warcraft aan het spelen waren.
Dacht ff is dit nog wel gamescom en niet animecon ofzo toen ik daar binnenliep XDloekf2 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:43:
[...]
Ik baal nog steeds van het missen van dat masker en natuurlijk het ijsje.
Fallout 4 T-shirts waren trouwens wel te koop bij de fan zone op 5.1. Weer eens lopen verbazen over de manga poppetjes hype die ik ook al eens in Tokyo zag btw.
Ik heb geen mok (al maakt een mok mij niet veel uit).
Had wel de armband en de usb stick.
Luchtverfrisser had ik ook niet, maar daar ben ik juist blij mee, ik hoef geen stink troep
De grote tas van MSI kan wel handig zijn.
Wel raar dat de goodiebags niet helemaal gelijk waren.
Maarja, hoe dan ook zijn het leuke extratjes
Had wel de armband en de usb stick.
Luchtverfrisser had ik ook niet, maar daar ben ik juist blij mee, ik hoef geen stink troep
Wel raar dat de goodiebags niet helemaal gelijk waren.
Maarja, hoe dan ook zijn het leuke extratjes
OOwwh, dat heb ik even gemist
Serieus? Een 4gb USB stick? http://tweakers.net/categ...FrJxMDAQElHKTexAsapra0FAAD3nnisd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:41:
[...]
Overigens heb ik geen hbo usb gehad. Wel die keycord. Ik zat in wagon 11, service plek 3. Kan ik deze usb stick ook nog krijgen?
Ja maar om een uur of 4 was er nog 1 in maar Sloekf2 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:43:
[...]
Ik baal nog steeds van het missen van dat masker en natuurlijk het ijsje.
Bedankt allen voor een zeer geslaagde dag! Trein was absoluut gezellig, veel leuke tweakers leren kennen
Zal nu even de 600 foto's die ik heb gemaakt uitzoeken en bewerken
Zal nu even de 600 foto's die ik heb gemaakt uitzoeken en bewerken
www.inthenapoftime.com - Bordspellen | Fan van koffie
Heb je al betaald dan?Diversity schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:52:
[...]
OOwwh, dat heb ik even gemist. Dan heb ik hem dus gepreorderd schijnbaar, haha.
Naja, ik vindt het misleidend. Mn zwager heeft hem al ge preordert en die krijgt ook de beta (zonder kaartje wat we hebben gehad!). Bij bol.com besteld
Gaat me niet daarom, this gewoon raar. Daarnaast vind ik 4gb nog steeds erg nuttig!sebastius schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:54:
[...]
Serieus? Een 4gb USB stick? http://tweakers.net/categ...FrJxMDAQElHKTexAsapra0FAA
[ Voor 33% gewijzigd door Mimiix op 10-08-2015 13:56 ]
Ja ho zegsebastius schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:54:
[...]
Serieus? Een 4gb USB stick? http://tweakers.net/categ...FrJxMDAQElHKTexAsapra0FAA
We zijn wel Nederlanders natuurlijk
Heb niks besteld, alleen die key ingevoerd en een mededeling gekregen succes....D3nnisd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:54:
[...]
Heb je al betaald dan?
Naja, ik vindt het misleidend. Mn zwager heeft hem al ge preordert en die krijgt ook de beta (zonder kaartje wat we hebben gehad!). Bij bol.com besteld
Gaan het vanzelf meemaken
HBO mok en HBO USB was 50/50. Vandaar dat niet iedereen dezelfde goodiebag heeft.
Dat zijn de enige verschillen in goodiebags. Mocht er iets ontbreken, blame me
Ik ben niet echt gemaakt voor lopende band werk
Dat zijn de enige verschillen in goodiebags. Mocht er iets ontbreken, blame me
Toch maae even kijkenDiversity schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:58:
[...]
Heb niks besteld, alleen die key ingevoerd en een mededeling gekregen succes....
Gaan het vanzelf meemaken.
Ik bedank je dan voor de usb stick en het weg laten van de ongewenste luchtverfrisser, perfect je werk gedaanchengbondkwok schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:59:
HBO mok en HBO USB was 50/50. Vandaar dat niet iedereen dezelfde goodiebag heeft.
Dat zijn de enige verschillen in goodiebags. Mocht er iets ontbreken, blame meIk ben niet echt gemaakt voor lopende band werk
Als je regulier SC2 ook al draait moet je hier even klikken in je battle.net app:

Bij thuiskomst in Friesland was slapen het enige wat door me heen ging, maar nu zal ik ook even reageren. 
FWIW wil ik hierbij ook iedereen bedanken die de Tweakers Express mogelijk heeft gemaakt! De crew voor het organiseren en de medereizigers voor de gezelligheid!
Ik heb echt genoten van deze dag, vandaag maar even alle goodies checken.
Een kleine tip voor degenen die (regelmatig) door de trein liepen: doe de deur achter je dicht.
FWIW wil ik hierbij ook iedereen bedanken die de Tweakers Express mogelijk heeft gemaakt! De crew voor het organiseren en de medereizigers voor de gezelligheid!
Een kleine tip voor degenen die (regelmatig) door de trein liepen: doe de deur achter je dicht.
Verwijderd
Ik ook had de usb stick in mijn goodie-bag , de luchtverfrisser heb ik reeds in de trein weggegeven aan iemand die um echt nodig hadMusical-Memoirs schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:01:
[...]
Ik bedank je dan voor de usb stick en het weg laten van de ongewenste luchtverfrisser, perfect je werk gedaan
Vergeet ook niet de Proloog missies te spelensebastius schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:01:
Als je regulier SC2 ook al draait moet je hier even klikken in je battle.net app:
Zat jij niet in wagon 7 aan de andere kant van het gangpad?Piedrus schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:27:
Bij thuiskomst in Friesland was slapen het enige wat door me heen ging, maar nu zal ik ook even reageren.
Zolang de deur dicht was kon je de intercom verstaan. Ook de tocht was weg.
[ Voor 5% gewijzigd door Bestla op 10-08-2015 15:03 ]
Ja, vooral tijdens de bekend making van de loterij. Vreselijk irritant... geldt ook voor bepaalde mensen met een crew shirtje die op dat moment besloten om de overtollige powerbanks uit te gaan reikenPiedrus schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:27:

Nee hoor, op de terugreis zat ik in wagon 11, vlakbij de deur.Bestla schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:02:
[...]
Zat jij niet in wagon 7 aan de andere kant van het gangpad?
Zeg jij was toch niet die malloot met z'n camera die besloot z'n hoofd uit het raam te hangen net op het moment dat de machinist besloot vol gas te gaan geven ?Piedrus schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:04:
[...]
Nee hoor, op de terugreis zat ik in wagon 11, vlakbij de deur.
Legendarische woordenwisseling:
Zeg ... jongetje .... er zijn mensen dood gegaan op deze manier
Ja, dat weet ik (en steekt z'n hoofd door het raam)

Wat ik opvallend/teleurstellend vond was dat een aantal reizigers het nodig vonden gedurende de dag en avond grote hoeveelheden alcohol tot zich te nemen en eigenlijk er strontvervelend/luidruchtig van werden. Dat je een pilsje drinkt zal mij echt aan m'n reet roesten, maar moet je nou dronken (sterk aangeschoten?) er op uit? Zonde toch?
Ok, maar in wagon 7 liepen de irritaties over de open deur ook hoog opPiedrus schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:04:
[...]
Nee hoor, op de terugreis zat ik in wagon 11, vlakbij de deur.
@ sebastius, it wasn't me want op de heenreis niets, op de gamescom 3 en in de trein op de terugreis ook 3.
[ Voor 16% gewijzigd door Bestla op 10-08-2015 15:14 ]
Daarvan zag ik er al 1 rond een uurtje of 10 op de heenreissebastius schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:11:
Wat ik opvallend/teleurstellend vond was dat een aantal reizigers het nodig vonden gedurende de dag en avond grote hoeveelheden alcohol tot zich te nemen en eigenlijk er strontvervelend/luidruchtig van werden. Dat je een pilsje drinkt zal mij echt aan m'n reet roesten, maar moet je nou dronken (sterk aangeschoten?) er op uit? Zonde toch?

Viel mij ook. In Arnhem zaten sommigen al aan de Maes pils. Moet er zelf niet aan denken. Op de terugweg liepen er een stel straalbezopen malloten in polonaise door de trein.sebastius schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:11:
Het jeukt dan bij mij om je been uit te steken.
Zuipen doe je maar op een andere tijd/dag. Vind eigenlijk dat de organisatie hier best wat strakker op mag zijn. Heb zelf een gruwelijke hekel aan bezopen geblaat.
Oh maar er waren bergen tweakers die prima gezellig een pilsje dronken, een van de Handhelden zat ook rond 9 uur 's ochtends al aan een blikje. Geen probleem! Maar doorschieten en gewoon niet tegen de alcohol kunnen... Kap nou
[ Voor 18% gewijzigd door sebastius op 10-08-2015 15:18 ]
Haha ook niet, had niet eens een camera mee, behalve mijn mobiel misschien...loekf2 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:07:
[...]
Zeg jij was toch niet die malloot met z'n camera die besloot z'n hoofd uit het raam te hangen net op het moment dat de machinist besloot vol gas te gaan geven ?
Legendarische woordenwisseling:
Zeg ... jongetje .... er zijn mensen dood gegaan op deze manier
Ja, dat weet ik (en steekt z'n hoofd door het raam)
Kan het niet bevatten waarom mensen dat doen, maar ja, er zijn wel meer vreemde mensen.
Dan zat jij aan de andere kant van wagon 11 dus, dat met die jongen heb ik ook gevolgd. Inderdaad niet erg verstandig, maar ja, de jeugd héPiedrus schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:17:
[...]
Haha ook niet, had niet eens een camera mee, behalve mijn mobiel misschien...![]()
Kan het niet bevatten waarom mensen dat doen, maar ja, er zijn wel meer vreemde mensen.
Hij wilde gewoon duidelijk niets missen als treinliefhebber...
Hij was duidelijk op stap met z'n moeder, want die zat er tegenover. Misschien wil ze echt een Darwin award op de vensterbank.bvk schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:28:
[...]
Dan zat jij aan de andere kant van wagon 11 dus, dat met die jongen heb ik ook gevolgd. Inderdaad niet erg verstandig, maar ja, de jeugd hé![]()
Hij wilde gewoon duidelijk niets missen als treinliefhebber...
Trein fans.. tja...

Ik zag iemand al bij vertrek uit Amsterdam bier halen. Echt, ben je net een beetje wakker ga je al gelijk aan de drank. Ik kan maar 1 reden bedenken om dat te doen, in de mate waarop hij 't haalde (mogelijk voor z'n maten, maar dan nog): alcoholist. Het zou voor volgend jaar niet erg zijn om geen bier te hebben of iig met mate te serveren. Alleen bij een groep van 500+ man wordt dat nogal lastig om bij te houden.CFC-Mathijs schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:15:
[...]
Daarvan zag ik er al 1 rond een uurtje of 10 op de heenreis
Ik begin ook weer een beetje tot leven te komen. Vandaag vrij nemen was zeker een goed idee, op m'n werk zouden ze echt weinig aan mij hebben gehad. Bij thuiskomst gelijk even onder de douche om al het zweet van de dag af te spoelen en lag er rond 1:00 in. De nacht ervoor ook erg slecht geslapen.
De reis was weer lekker gezellig. De gamescom echter viel mij wat tegen. Op veel plekken moest je echt schreeuwen om elkaar te verstaan, het volume van sommige stands was echt oorverdovend. Ik weet nog niet zeker of ik nog een keer mee zou gaan, maar ik moet dan wel voor goede oorbescherming zorgen. Vorig jaar kregen we ook een plattegrond van de gamescom, die heb ik dit jaar gemist en heb daarom hal 5.1 niet gevonden met de merchandising. Had er misschien nog wel wat gekocht.
De hele dag rondlopen op m'n geta ging op zich prima, heb alleen wat last van de bandjes gehad, die drukte erg op m'n voet door mijn manier van lopen, dus daar is 't wat blauw. Verder is er een flink deel van afgesleten. Heb geen voor foto genomen, dus kan ook niet meten.
Straks maar eens de foto's bekijken die op Flickr zijn gezet. Ik zag wel in een reactie daarover om de foto's van vorig jaar daar te verwijderen. Waarom dat, en niet gewoon een nieuw album maken?
Musical-memoires, ik zal je de foto's van ons nog naar je mailen. Maar niet raar opkijken als dat niet direct vandaag is.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Ik denk dat de moeder van Maxieeee zich ook niet bewust was van het gevaar, of teveel in haar boek verdiept was.loekf2 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:39:
[...]
Hij was duidelijk op stap met z'n moeder, want die zat er tegenover. Misschien wil ze echt een Darwin award op de vensterbank.
Trein fans.. tja...
Uit het raampje kijken als de trein langzaam door een station rijdt is niet zo heel erg natuurlijk zolang je je hoofd maar niet teveel uitsteekt. Maar met 140 KM/u langs bomen rijdend loop je toch een behoorlijk risico om bijvoorbeeld een tak tegen je hoofd te krijgen.
En dat doet nogal auw op die snelheid... Dit ter verduidelijking aan onze jonge Tweaker.
Tja bij Fallout stond inderdaad geen bord met de wachttijd maar na diverse stands gezien te hebben met "3 uur vanaf hier" had ik het idee dat dit ook bij Fallout was. Ach achteraf heb ik het toch nog kunnen zienStarWolfer schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:06:
[...]
Ik zie dat meerdere mensen hebben zich een beetje hebben verkeken op de Fallout wachtrij die eigenlijk zeer goed te doen was? Ik ben er om 13.30 gaan staan (helemaal achteraan in de wachtrij) en was na 20 minuten direct binnen.
@Hero of Time
In het boekje stond wel een plattegrond echter half 5 ontbrak daar in
Wat was trouwens die verkoop-hal bizar druk zeg!
Wellicht is het een idee om de alcoholische dranken pas op de terugweg te schenken?Hero of Time schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:45:
[...]
Ik zag iemand al bij vertrek uit Amsterdam bier halen. Echt, ben je net een beetje wakker ga je al gelijk aan de drank. Ik kan maar 1 reden bedenken om dat te doen, in de mate waarop hij 't haalde (mogelijk voor z'n maten, maar dan nog): alcoholist. Het zou voor volgend jaar niet erg zijn om geen bier te hebben of iig met mate te serveren. Alleen bij een groep van 500+ man wordt dat nogal lastig om bij te houden.
Terugreis erg vermakelijke potjes op de DS gespeeld met iBugged. Erg tof en zeker voor herhaling vatbaar de Tweakers Express!
Ow yeah! Zojuist bericht gehad van Crucial, ik heb de prijs naar New York gewonnen!!
Nee echt?FoxLenny schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:25:
Ow yeah! Zojuist bericht gehad van Crucial, ik heb de prijs naar New York gewonnen!!
Je kon je foto's toch nog deze week uploaden?
Verwijderd
Wow ! gefeliciteerd man !FoxLenny schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:25:
Verwijderd
Dat is natuurlijk normaalBestla schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:53:
Ondanks de hoge prijzen.
The f***, hoe verwachten ze dat ik een foto deel op de dag zelf, terwijl we in duitsland geen internet hebben, eenmaal terug zijn te moe zijn en een vriend de foto maakt waardoor je het niet op je eigen telefoon heb staan... heb net geupload nu ik van mijn werk terug ben en ben nu al te laat? dat vind ik een naai streek...FoxLenny schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:25:
Maar veel plezier, genoeg die jouw positie zouden willen hebben!!!
Ik heb natuurlijk niet bij elke stand nar de prijzen gekeken. maar de meeste die ik zag waren vergelijkbaar met andere beurzen. Je zal het op internet natuurlijk altijd wel ergens goedkoper kunnen vinden, maar soms is het gewoon handig om het zo mee te nemen. Zelf niet zoveel uitgegeven trouwens.Bestla schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:53:
Ondanks de hoge prijzen.
Hoezo? Er was daar gratis Wifi aanwezig die ik de hele dag heb gebruikt. Je moest enkel een email adres geven en een nummer.Musical-Memoirs schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:47:
[...]
The f***, hoe verwachten ze dat ik een foto deel op de dag zelf, terwijl we in duitsland geen internet hebben, eenmaal terug zijn te moe zijn en een vriend de foto maakt waardoor je het niet op je eigen telefoon heb staan... heb net geupload nu ik van mijn werk terug ben en ben nu al te laat? dat vind ik een naai streek...
Maar veel plezier, genoeg die jouw positie zouden willen hebben!!!
Wat ik een naaistreek vond, ik stond aan de Starwars Battlefront stand, en er kwamen 2 mensen het podium opgelopen en er begon een wedstrijdje waarbij ze mensen uit het publiek naar voor lieten komen. Ik werd gekozen om naar voor te komen maar omdat mijn kennis Duits niet genoeg was kozen ze iemand anders. Ik kon een keyboard en een snelpas winnen om nergens aan te moeten schuiven, maar helaas -_-
Enigste wat ze moesten doen was de naam van een spel raden waarvan de screenshot ingezoomd was en langzaam werd uitgezoomd. En dan een spelletje blad steen schaar tussen de finalisten.. Was het nu zo moeilijk om een klein beetje Engels te spreken? Discriminerende Duitsers

En bovendien was al bekend dat de winnaar op maandag 10 augustus bekend zou worden gemaakt.
Dus gefeliciteerd FoxLenny, veel plezier.
Ik wist niet dat er wifi was, maar dan nog...
En ja, daar kon ik ook slecht tegen. Kreeg ook een code in mijn hand gedrukt toen ik voorbij iemand liep (geen idee voor wat) ik vroeg of hij Engels kon spreken, trok het weer uit mijn hand en stuurde ons weg. Maar weinig plekken waar ze de moeite deden om Engels te spreken. Bij de evenementen in Nederland (zelfs de kleine) wordt meer in het Engels gedaan dan het Nederlands. Nooit eerder meegemaakt dat Duitsers helemaal niet bereid waren iets voor buitenlanders te doen en dat ook nog eens op een internationaal evenement.
En ja, daar kon ik ook slecht tegen. Kreeg ook een code in mijn hand gedrukt toen ik voorbij iemand liep (geen idee voor wat) ik vroeg of hij Engels kon spreken, trok het weer uit mijn hand en stuurde ons weg. Maar weinig plekken waar ze de moeite deden om Engels te spreken. Bij de evenementen in Nederland (zelfs de kleine) wordt meer in het Engels gedaan dan het Nederlands. Nooit eerder meegemaakt dat Duitsers helemaal niet bereid waren iets voor buitenlanders te doen en dat ook nog eens op een internationaal evenement.
Het hele idee van zo'n contest als die van Crucial is toch het hands-on gedeelte? En genoeg tweakers die rondliepen met een MiFi of een databundel dus geen internet is niet echt een argument
Maar dan kan je toch minstens tot einde van de dag wachten. Voor Crucial zijn die fotos alleen maar promotiemateriaal, hoe meer tijd je geeft hoe meer promotie je zal ontvangen.Bestla schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:14:
En bovendien was al bekend dat de winnaar op maandag 10 augustus bekend zou worden gemaakt.
Stel je hebt een camera in plaats van een telefoon gebruikt kan je ook niet even wifi gebruiken dus is de dag erna erbij geven niet meer dan logisch.
We kunnen er nu wel over zeiken maar hij heeft gewonnen en het is hem gegund (nou ja eigenlijk mezelf meer maar goed!) Ik was te eigenwijs, ik dacht 'dat heeft geen zin' en 'heb geen zin om weer Facebook/Twitter/Whatever' te gebruiken. Anders had ik ook nog een kans gehad. Niet genomen. Nou ja.
Wij dachten ook dat er een week de tijd was om de foto te uploaden, gezien er op het blad de 16e stond.Musical-Memoirs schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:16:

Moet helaas ook zeggen dat je soms ook minder vriendelijk geholpen werd als je Engels sprak. Zo wees een Duitser van Nintendo me naar de infobalie en draaide daarna direct weer om. Bij de Oculus Rift waren ze daarentegen wel erg aardig en spraken ze (bij mij in ieder geval) duidelijk Engels.
Bij Oculus waren ze netjes, al was er wel even een misverstand. Maar het was niet dat ze niet bereid warenDvyss schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:21:
[...]
Wij dachten ook dat er een week de tijd was om de foto te uploaden, gezien er op het blad de 16e stond.
Moet helaas ook zeggen dat je soms ook minder vriendelijk geholpen werd als je Engels sprak. Zo wees een Duitser van Nintendo me naar de infobalie en draaide daarna direct weer om. Bij de Oculus Rift waren ze daarentegen wel erg aardig en spraken ze (bij mij in ieder geval) duidelijk Engels.
Nou Wifi ... er was een hotspot van de Koelner Messe, die gratis was. Maar bagger dekking en kwaliteit. Een meter naar links en het signaal was weg. Signaal was ook het sterkst aan de randen van een hal. Met veel trial en error lukte het mij net om 2 foto's via iMessage weg te krijgen. Buiten bij bv. de Illy koffie tent (ja er was echte espresso) niets van Wifi.Musical-Memoirs schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:16:
Beetje bizar dat zo'n grote show geen Wifi heeft, of de boel was compleet overbelast, ook door interferentie misschien. Op de show vloer zag je tientallen beveiligde netwerken van de stands.
Er was ook nog een open Wifi signaal van de stad Keulen zelf, maar daar kwam ik niet op. Leek toch geld te kosten.
Nu we toch aan het klagen zijn, verbaasde me ook over het aanbod van de eet tentjes op de beurs. Verder dan worsten kwamen ze niet volgens mij. Rare mensen die Duitsers
Zo Tweakers Express zit er weer op.
Voor mij was dit de eerst keer zowel voor de Tweakers Express als voor Gamescom.
Ik sluit mij aan bij mensen die de volgende keer twee dagen willen verblijven op Gamescom.
Man man man wat een groot event is dat zeg, ik ben lichamelijk helemaal in orde echter begonnen mij voeten rond 17:00 toch aardig zeer te doen. Ik heb maar de helft van de beurs kunnen zien dus 1 dag is wat krap zeker als je niet zo vaak naar game beurzen gaat. Hall 5.1 met de merchandise was echt gaaf maar ook heel erg druk. Verder heb ik me ogen uitgekeken naar de cosplay mensen, er waren er zoveel dat ik gewoon niet wist waar ik moest kijken.
De treinreis zelf was oké, de HBO, Alternate en Call of Duty wagons waren dik in orde en er waren voldoende zit plaatsen over de gehele trein. Echter vond ik het meerdere male wachten in Duitsland erg lang duren en naar mijn mening overbodig. Het is niet dat deze trein 5 min van te voren is aangemeld op het Duitse spoor. De bar was in orde alleen de volgende keer wat meer keus zou het compleet maken.
Ook het uitdelen van de goodybags plus powerbanks ging wat moeizaam. Er stonden daarom hele lange rijen in de zit coupés wat niet erg prettig was. De verloting was in sommige wagons gewoon niet te horen wat niet erg handig is en ik merkte op de terug reis dat de vermoeidheid begon toe te slaan bij vele ook bij het personeel. Daardoor kwamen wat collega's van Tweakers minder vriendelijke over toen ik vroeg naar de lijst van de loting. En opmerkingen dat ik niks gewonnen had of ja misschien een lolly vond ik nou niet erg volwassen.
Voor de mensen die opgestapt waren in Rotterdam werd er al veel opgeruimd op de terugreis tussen Amsterdam centraal en Rotterdam centraal wat niet heel professioneel overkomt. Ook op de beurs kon je dat na 17:00 al merken dus als laatste feedback is het misschien beter om voortaan niet op zondag te gaan. Want op zaterdag gaat het langer door wat de sfeer zeer zeker ten goede komt.
Al om al een gezellige dag waar ik zeer lang op zal terug kijken.
Er waren goede dingen en dingen die volgend jaar beter kunnen.
Voor de mensen van Tweakers kan ik zeggen goed staaltje werk en op naar volgend jaar!
Voor mij was dit de eerst keer zowel voor de Tweakers Express als voor Gamescom.
Ik sluit mij aan bij mensen die de volgende keer twee dagen willen verblijven op Gamescom.
Man man man wat een groot event is dat zeg, ik ben lichamelijk helemaal in orde echter begonnen mij voeten rond 17:00 toch aardig zeer te doen. Ik heb maar de helft van de beurs kunnen zien dus 1 dag is wat krap zeker als je niet zo vaak naar game beurzen gaat. Hall 5.1 met de merchandise was echt gaaf maar ook heel erg druk. Verder heb ik me ogen uitgekeken naar de cosplay mensen, er waren er zoveel dat ik gewoon niet wist waar ik moest kijken.
De treinreis zelf was oké, de HBO, Alternate en Call of Duty wagons waren dik in orde en er waren voldoende zit plaatsen over de gehele trein. Echter vond ik het meerdere male wachten in Duitsland erg lang duren en naar mijn mening overbodig. Het is niet dat deze trein 5 min van te voren is aangemeld op het Duitse spoor. De bar was in orde alleen de volgende keer wat meer keus zou het compleet maken.
Ook het uitdelen van de goodybags plus powerbanks ging wat moeizaam. Er stonden daarom hele lange rijen in de zit coupés wat niet erg prettig was. De verloting was in sommige wagons gewoon niet te horen wat niet erg handig is en ik merkte op de terug reis dat de vermoeidheid begon toe te slaan bij vele ook bij het personeel. Daardoor kwamen wat collega's van Tweakers minder vriendelijke over toen ik vroeg naar de lijst van de loting. En opmerkingen dat ik niks gewonnen had of ja misschien een lolly vond ik nou niet erg volwassen.
Voor de mensen die opgestapt waren in Rotterdam werd er al veel opgeruimd op de terugreis tussen Amsterdam centraal en Rotterdam centraal wat niet heel professioneel overkomt. Ook op de beurs kon je dat na 17:00 al merken dus als laatste feedback is het misschien beter om voortaan niet op zondag te gaan. Want op zaterdag gaat het langer door wat de sfeer zeer zeker ten goede komt.
Al om al een gezellige dag waar ik zeer lang op zal terug kijken.
Er waren goede dingen en dingen die volgend jaar beter kunnen.
Voor de mensen van Tweakers kan ik zeggen goed staaltje werk en op naar volgend jaar!
Vond het zelf niet erg dat je zo kort de tijd had voor de new york actie, wij hadden de foto gewoon met een foto camera gemaakt, op micro sd opgeslagen, in een telefoon gestoken en je hebt t. Mensen die egt graag willen zijn heus wel optijd. Ik dacht zelfs dat je ze alleen op de gamescom dag zelf kon uploaden, maar mensen die het vandaag vroeg deden werden ook nog mee genomen.
Vind het dan eerder jammer dat ze een kaartje trokken, in plaats gewoon duidelijk zeggen welke ze egt het aller aller aller beste vinden. Maarja, daar kunnen ze dan weer mensen mee kwetsen
in ieder geval harstikke gefeliciteerd Lennart zoals ik al op Facebook zij, ik ben megaa jaloers!
Vind het dan eerder jammer dat ze een kaartje trokken, in plaats gewoon duidelijk zeggen welke ze egt het aller aller aller beste vinden. Maarja, daar kunnen ze dan weer mensen mee kwetsen
in ieder geval harstikke gefeliciteerd Lennart zoals ik al op Facebook zij, ik ben megaa jaloers!
Dat was vorig jaar beter geregeld in de hallen. Toen was er veel meer keus wat eten betreft.loekf2 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:26:
Nu we toch aan het klagen zijn, verbaasde me ook over het aanbod van de eet tentjes op de beurs. Verder dan worsten kwamen ze niet volgens mij. Rare mensen die DuitsersOver ijsjes zullen we maar helemaal niet hebben. Gelukkig waren die wel buiten te vinden, als je goed zocht.
Jij zat in wagon10loekf2 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:04:
[...]
Ja, vooral tijdens de bekend making van de loterij. Vreselijk irritant... geldt ook voor bepaalde mensen met een crew shirtje die op dat moment besloten om de overtollige powerbanks uit te gaan reiken
Ik ben volgens mij 3 ijsco kramen tegen gekomen, hoefde niet eens te zoeken. Wat ik wil heb gevonden naar een lange en harde zoektocht is de beste plee in Keulen.loekf2 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:26:
[...]
Nou Wifi ... er was een hotspot van de Koelner Messe, die gratis was. Maar bagger dekking en kwaliteit. Een meter naar links en het signaal was weg. Signaal was ook het sterkst aan de randen van een hal. Met veel trial en error lukte het mij net om 2 foto's via iMessage weg te krijgen. Buiten bij bv. de Illy koffie tent (ja er was echte espresso) niets van Wifi.
Beetje bizar dat zo'n grote show geen Wifi heeft, of de boel was compleet overbelast, ook door interferentie misschien. Op de show vloer zag je tientallen beveiligde netwerken van de stands.
Er was ook nog een open Wifi signaal van de stad Keulen zelf, maar daar kwam ik niet op. Leek toch geld te kosten.
Nu we toch aan het klagen zijn, verbaasde me ook over het aanbod van de eet tentjes op de beurs. Verder dan worsten kwamen ze niet volgens mij. Rare mensen die DuitsersOver ijsjes zullen we maar helemaal niet hebben. Gelukkig waren die wel buiten te vinden, als je goed zocht.
Deze kun je vinden bij Cafe Reichard. 50 cent voor de snelste en schoonste wcs van Keulen
Daar heb je nou eenmaal geen keuze in. Kan Tweakers niks aan doen.shadowdude schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:27:
[..] Echter vond ik het meerdere male wachten in Duitsland erg lang duren en naar mijn mening overbodig. Het is niet dat deze trein 5 min van te voren is aangemeld op het Duitse spoor.
Zou inderdaad fijn zijn, vette gevulde koeken oidDe bar was in orde alleen de volgende keer wat meer keus zou het compleet maken.
Daar leren ze van en dat zal volgend jaar vast handiger gaan. Maar je moet je bedenken, er moeten 600 man in een rijdende (smalle) gang/trein voorzien worden van spullen en die mensen blijven ook nog eens niet stil zitten en willen plassen/drinken/gamen/ouwehoeren/toch daar zitten. Ik vond het alsnog gemoedelijk en prima gaan. Heb het nergens als echt onprettig ervaren.Ook het uitdelen van de goodybags plus powerbanks ging wat moeizaam. Er stonden daarom hele lange rijen in de zit coupés wat niet erg prettig was.
Je hebt het over mensen die allemaal al ruim een (sommigen meer dan) fulltime werkweek achter de rug hebben, voor hun lol EXTRA komen werken op de T.net express. Je stelt vragen die al vele malen gesteld zijn, ik snap dat ze niet zo'n zin meer hadden. Meer al omdat bv die loting echt heel duidelijk is aangegeven dat het OOK op de website komt. Geduld is een schone zaak!De verloting was in sommige wagons gewoon niet te horen wat niet erg handig is en ik merkte op de terug reis dat de vermoeidheid begon toe te slaan bij vele ook bij het personeel. Daardoor kwamen wat collega's van Tweakers minder vriendelijke over toen ik vroeg naar de lijst van de loting. En opmerkingen dat ik niks gewonnen had of ja misschien een lolly vond ik nou niet erg volwassen.
Nou ik geef ze groot gelijk! Trein liep al flink uit, crew wil ook naar huis. Dat laatste uurtje moet dat gewoon kunnen.Voor de mensen die opgestapt waren in Rotterdam werd er al veel opgeruimd op de terugreis tussen Amsterdam centraal en Rotterdam centraal wat niet heel professioneel overkomt.
Inmiddels ook bijgekomen van mijn tweede Tweakers Express en Gamescom, en mijn ervaring is, dat de Tweakers Express veel professioneler overkwam in vergelijking met vorig jaar. Je kunt echt zien dat de organisatie veel heeft geleerd van vorig jaar. Vorig jaar heb ik op de Gamescom zelf niks kunnen proberen, vanwege de drukte. Dit jaar heb ik dankzij een post op Tweakers, de Oculus Rift uit kunnen proberen met de game Star Citizen. Mijn dank is groot, want ik mocht in een speciale wachtrij staan en hoefde maar 25 minuten te wachten. Terwijl de mensen zonder reservering zeker wel 3 uur moesten wachten. Kortom een wereld van verschil. Hierdoor vraag ik mij gelijk af of er meer events/games gebruik maken van een reserveringssysteem? Misschien leuk voor volgend jaar?
Verder vond ik het erg leuk om een random Duitser, die niet tegen zijn verlies kan, in te maken met Hearthstone TGT. Dit gaf mij toch wel voldoening en ik hield er de zoveelste keychain aan over
Overwatch wilde ik ook graag uitproberen, maar daar was een wachtrij-fenomeen aanwezig wat bij andere games ook aan de hand was. Je moest namelijk ergens anders in de rij staan om in de rij te mogen staan. Met andere woorden laat maar zitten. Valt me daarom ook best tegen dat mensen durven te beweren dat het op zondag "rustig" is. Eigenlijk valt zondag dan toch een beetje tegen, aangezien de meeste events en acties op andere dagen zijn geweest. Vorig jaar was er bijvoorbeeld veel meer cosplay, maar goed daar moet je van houden 
Op de terugweg sloeg de vermoeidheid toe en vond ik het jammer dat er besloten is, dat de winnende lotnummers niet door de intercom werden opgeroepen. Dit gaf vorig jaar toch een zekere spanning. Zijn er overigens goede rekenaars aanwezig? Wat is de kans dat iemand die vorig jaar een tv won op zijn lot, nu met zijn lot een PlayStation 4 wint?
Stiekem baal ik nu een beetje dat ik niet mee heb gaan met de Crucial actie voor de trip naar New York, daar had ik graag een Facebook account voor aangemaakt. Zeker omdat de mensen die wel mee hebben gedaan een winkans hadden van 1 op 6, I like those odds
Zat er vanmiddag naar te kijken om mee te doen, maar de winnaar werd vandaag al bekend gemaakt. Gefeliciteerd Lennart! Dit verklaart misschien ook waarom ik een aantal Tweakers met een Crucial T-shirt zag rondlopen. Voor de volgende keer mag Crucial/Tweakers het van mij nog duidelijker bekend maken, desnoods via de intercom van de trein. Al had je dan waarschijnlijk geen winkans van 1 op 6 haha.
Terugkijkend heb ik een leuke dag gehad en ga ik volgend jaar misschien wel weer. De busreis vanuit Groningen was erg goed geregeld en een zeer goede aanvulling op vorig jaar. Tot slot, bedankt Zeef, Tweakers Crew, Alternate, Crucial, MSI, HBO en anderen die ik misschien nu vergeten ben!
Verder vond ik het erg leuk om een random Duitser, die niet tegen zijn verlies kan, in te maken met Hearthstone TGT. Dit gaf mij toch wel voldoening en ik hield er de zoveelste keychain aan over
Op de terugweg sloeg de vermoeidheid toe en vond ik het jammer dat er besloten is, dat de winnende lotnummers niet door de intercom werden opgeroepen. Dit gaf vorig jaar toch een zekere spanning. Zijn er overigens goede rekenaars aanwezig? Wat is de kans dat iemand die vorig jaar een tv won op zijn lot, nu met zijn lot een PlayStation 4 wint?
Stiekem baal ik nu een beetje dat ik niet mee heb gaan met de Crucial actie voor de trip naar New York, daar had ik graag een Facebook account voor aangemaakt. Zeker omdat de mensen die wel mee hebben gedaan een winkans hadden van 1 op 6, I like those odds
Terugkijkend heb ik een leuke dag gehad en ga ik volgend jaar misschien wel weer. De busreis vanuit Groningen was erg goed geregeld en een zeer goede aanvulling op vorig jaar. Tot slot, bedankt Zeef, Tweakers Crew, Alternate, Crucial, MSI, HBO en anderen die ik misschien nu vergeten ben!
Hoe zit dat trouwens met de t-shirts? Bij binnenkomst was het zwarte t-shirt niet meer in mijn maat leverbaar. Met de beste bedoelingen een L nu meegekregen, maar heb eigenlijk XL en soms zelfs XXL als maat.
Gewoon schouders ophalen en het doneren aan iemand of als poetsdoek gebruikenCptChaos schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:58:
Hoe zit dat trouwens met de t-shirts? Bij binnenkomst was het zwarte t-shirt niet meer in mijn maat leverbaar. Met de beste bedoelingen een L nu meegekregen, maar heb eigenlijk XL en soms zelfs XXL als maat.
Lekker makkelijk praten. Jij hebt zeker wel de shirts in jouw maat?sebastius schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:04:
Gewoon schouders ophalen en het doneren aan iemand of als poetsdoek gebruiken
Ben ik benieuwd welk wifi netwerk dat was; er was welgeteld 1 public WLAN, maar daar heb ik nooit verbinding mee kunnen krijgen, niet gek ook, met zulke drukte.Seeebab schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:06:
Hoezo? Er was daar gratis Wifi aanwezig die ik de hele dag heb gebruikt. Je moest enkel een email adres geven en een nummer.
[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 10-08-2015 18:19 ]
Tja... het ligt ook aan de sponsor hé, of die moeite wil doen om voor iedereen een shirt op maat te regelen (en dan ook nog rekening houden met een eventuele afwijking van de shirtmaat tov echte maat, zo was de L van het crucial shirt alsnog te klein voor me, terwijl de xl's van vorig jaar weer ruim te groot waren..)CptChaos schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:05:
[...]
Lekker makkelijk praten. Jij hebt zeker wel de shirts in jouw maat?Voor de Powerbanks (mits je op tijd besteld had) kon je aangeven welke nickname je op de powerbank vermeldt wilde hebben, maar vragen welke maat je hebt, want je krijgt ook t-shirts kan niet?
Ik heb liever een t-shirt in mijn maat, dan een nickname op mijn powerbank, maar kan aan mij liggen.
[...]
waarschijnlijk zullen ze een x aantal van alle maten meegenomen hebben en dan heb je de kans dat er uiteindelijk te weinig van maat x zijn en te veel van maat y..
Overigens net nog gekeken, en inderdaad op de crucial flyer staat dat vandaag de loting zou zijn. Mijn eigen schuld dus dat ik er niet aan mee heb gedaan.. Volgende keer beter. De dag was er niet minder geslaagd van
Ik snap best dat de sponsor dat ook moet regelen. Maar de shirts waren in mijn maat in Amsterdam (in wagon 7) al op, is ook wel érg snel, naar mijn idee. Ook zei de crew vrij snel, dat ook de andere incheck balies géén shirts in XL meer hadden. Wie weet hoe ik nu over de sponsor denk, als die sponsor dat liever heeft, ook goed...Puc van S. schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:34:
Tja... het ligt ook aan de sponsor hé, of die moeite wil doen om voor iedereen een shirt op maat te regelen (en dan ook nog rekening houden met een eventuele afwijking van de shirtmaat tov echte maat, zo was de L van het crucial shirt alsnog te klein voor me, terwijl de xl's van vorig jaar weer ruim te groot waren..)
waarschijnlijk zullen ze een x aantal van alle maten meegenomen hebben en dan heb je de kans dat er uiteindelijk te weinig van maat x zijn en te veel van maat y..
Op de terugweg werden ook nog goodie bags uitgedeeld, omdat nog niet iedereen toen zijn/haar goodie bag had gekregen.
[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 10-08-2015 18:58 ]
Die HBO USB zat er bij mij ook niet bij, de key cord wel. Misschien dat het een beetje varieerde per goodiebag?D3nnisd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:41:
Overigens heb ik geen hbo usb gehad. Wel die keycord. Ik zat in wagon 11, service plek 3. Kan ik deze usb stick ook nog krijgen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Railpromo verzamelt de foto's hier: https://www.flickr.com/groups/2797132@N25/pool/
Railpromo verzamelt de foto's hier: https://www.flickr.com/groups/2797132@N25/pool/