Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Mede-auteurs:
  • Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

• Raymon1988
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-09 21:03

Raymon1988

Het grote comics en graphic novel topic
Afbeeldingslocatie: https://i14.photobucket.com/albums/a344/kwhuisman2/Comics1.jpg
Introductie
Dit topic is een alles omvattend topic voor Comics; Graphic Novels, Web comics, en alles gerelateerd aan comics. Er zijn al diverse topics voor boeken en wat de tweakers lezen, maar dit topic is specifiek gewijd aan comics. Voor Manga en aanverwanten is er een ander topic
Comics zijn (veel) meer dan Suske en Wiske en meer dan alleen superhelden verhalen. Er zijn ook diverse comics gemaakt welke qua werk zo veel meer bevat dan een paar plaatjes met wat tekst en een leuk eenlaags verhaaltje. Welke lees jij? Hoe lees je ze, boekvorm of digitaal? Welke series volg je? Wat vond je van de meest recent gelezen comic? Wat is volgens jou de beste ooit en wat is de slechtste? Lees je vooral Nederlands of anders-talig?
Waar te koop?
Comics zijn natuurlijk het leukste als je ze kunt vasthouden, en de pagina's kunt omslaan. Je moet ze dus ergens kopen. Maar waar? Ze liggen (meestal) niet gewoon bij de Albert Heijn of de Bruna. Hier een (incomplete) lijst.
Via internet
In de winkel
Het GROTE voordeel van een echte winkel is dat ze personeel hebben. En vaak is dat personeel dat er al lang werkt, begaan is met het spul dat ze verkopen en dat je na een tijdje gaat kennen. En dan niet alleen je gezicht... veel belangrijker is dat ze een beeld krijgen van je smaak. Met als resultaat dat ze je spul kunnen aanraden waar je zelf niet aan gedacht zou hebben. Of waar jij (en je medetweakers) nog helemaal niet van gehoord hebben.
Hieronder alvast een paar goeie:Over het algemeen hebben Nederlandse boeken vaste prijzen. Engels (en anders-)talige boeken kunnen vaak goedkoper worden gevonden. En laten we niet vergeten dat het aanbod zo vreselijk groot is dat de kans dat een comic vertaald zal worden naar het Nederlands redelijk klein is.
Top comics (aanbevelingen)
Natuurlijk is dit erg persoonlijk, maar na het nalopen van vele lijstjes komen er toch een aantal in vrijwel ieder lijstje terug. Eventueel vergeten titels zullen worden toegevoegd.

100 Bullets
Uitgeverij: DC - Vertigo
Looptijd: Juni 1999 - April 2009 (100 episodes)
Een geheimzinnige man biedt mensen die onrecht is aangedaan de mogelijkheid om - zonder enige consequentie - wraak te nemen. Hij geeft ze koffer met daarin bewijs wie ze het onrecht heeft aangedaan en een wapen dat niet te traceren is. Hoe ze hiermee omgaan is hun eigen keus. Later in de serie wordt het 'waarom' uitgelegd en blijken alle karakters in meer of mindere mate met elkaar verbonden te zijn.
Wikipedia - spoiler-alert!!

All-Star Superman
Uitgeverij: DC Comics
Looptijd: Januari 2007 - Oktober 2008 (12 episodes)
Superman heeft - vanwege de gevolgen van een gesaboteerd experiment - nog maar een jaar te leven. Het idee achter de 'All-star'-serie (er is er ook een met Batman & Robin) is grote namen uit de comic-wereld een [vul held in]-verhaal laten maken dat niet beperkt wordt door de traditionele beperkingen van het DC-universum

Asterios Polyp
Uitgeverij: Pantheon Books
Looptijd: Juli 2009 (boek)
Professor Astorios Polyp verlaat de stad nadat zijn huis is afgebrand. Op het moment dat zijn geld op is, en hij niet verder kan reizen neemt hij een baan als automonteur op. Het verhaal bevat verder scenes uit het verleden (verteld door zijn tweelingbroer), dromen en allegorieën.

Asterix*
Uitgeverij: Dargaud/Hacchette/Albert René
Looptijd: Oktober 1959 - November 2019 (38 episodes)
De avonturen van Gallier, ten tijde van de Romeinse overheersing in een wereld die wel heel veel op de onze lijkt.

Batman: Arkham Asylum
Looptijd: Oktober 1989 (one shot)
Batman wordt naar Arkham Asylum geroepen om een opstand de kop in te drukken. Hij komt daar veel van zijn oude vijanden tegen. Veel van hen zijn veranderd door het tehuis.

Batman: The Long Halloween
Looptijd: Oktober 1996 - Oktober 1997 (13 episodes)
Batman in zijn vroege dagen. Samen met James Gordon en Harvey Dent probeert Batman een moordenaar te pakken die iedere maand een slachtoffer maakt, terwijl hij ook probeert een maffia-oorlog te voorkomen.

Batman: Dark Victory
Looptijd: Januari 2007 - Oktober 2008 (12 episodes)
Dit verhaal speelt zich af kort na 'the Long Halloween'. Een (nieuwe) serialkiller en nog meer maffia-oorlog, met daarbij een nieuwe speler: Two-Face

Batman: Knightfall
Looptijd: April 1993 - Augustus 1994 (17 episodes)
Bruce Wayne kampt met een burn-out, en Batman heeft te kempen met Bane. Hij draagt zijn masker over, en de nieuwe Batman verwoest zijn reputatie. Uiteindelijk pakt Bruce Wayne zijn masker zelf weer op.
In de trade paperbacks is een deel van de verhaallijn weggelaten.

Batman: The Dark Knight
Looptijd: Januari 2011 - Oktober 2011 (5 episodes)
Looptijd: September 2011 - Maart 2014 (32 episodes)
Een quote van de schrijver: "The stories I'm telling are all about relationships and connections he has in Gotham City that he can't walk away from."

Batman: The Dark Knight Returns
Looptijd: Februari 1986 - Juni 1986 (4 episodes)
Een 55-jarige Bruce Wayne pakt, na 10 jaar 'gepensioneerd' te zijn, zijn masker weer op en gaat -in een behoorlijk veranderde samenleving- weer achter misdadigers aan. Parallel aan zijn strijd, woedt er een mediastrijd over hoe goed of slecht Batman is.

Batman: The Killing Joke
Looptijd: Februari 1986 - Juni 1986 (4 episodes)
Dit verhaal vertelt ons meer over de Joker... die probeert om Jim Grdon over de rand van waanzin te duwen. Batman staat tussen zijn vijand en vriend in.

Batman: Year One
Looptijd: Februari 1987 - Mei 1987 (3 episodes)
Bruce Wayne en Jim gordon komen, na jaren buiten Gotham geweest te zijn, op (ongeveer) hetzelfde moment weer terug. Beiden zullen hun draai in (het criminele) Gotham nog moeten vinden.

Berlin
Gepland als een serie van 24 magazines, vertelt deze serie over het leven in Berlijn in de periode tussen 1928 en 1933.
Wikipedia

Black Hole
Uitgeverij: Kitchen Sink Press / Fantagraphics
Looptijd: 1995 - 2005 (12 episodes)
Seattle, midden jaren 70; een groepje tieners loopt een SOA op, en als gevolg hiervan ontwikkelen ze bizarre mutaties.

Blankets
Uitgeverij: Top Shelf Productions
Looptijd: Juli 2003 (boek)
Blankets is een autobiografie van Craig thompson. Het vertelt over zijn jeugd in een Evangelisten familie, zijn eerste liefde en zijn leven als jong-volwassene.

Bone
Uitgeverij: Cartoon Book (self published)
Looptijd: Juli 1991 - Juni 2004 (55 episodes)
De avonturen van de neven Bone. Ze zijn hun stad uitgezet nadat een van de drie het niet voor elkaar kreeg burgemeester te worden. Ze raken elkaar kwijt en vinden elkaar weer in een episch en komisch verhaal.

Fables *
Uitgeverij: Vertigo
Looptijd: Mei 2002 - Juni 2004 (55 episodes)
De Sprookjeswerelden worden langzaam overgenomen door een Tiran. Een deel van de hoofdpersonen (Fables) heeft zich op tijd uit de voeten kunnen maken en weet zich (onder andere) in New York schuil te houden... zowel voor de 'gewone' mensen als voor de tiran en zijn hulptroepen.

From Hell
Looptijd: 1989 - 1996 (10 episodes)
Een speculatie van schrijver Alan Moore over Jack the Ripper. Later verfilmd, zonder dat Moore zijn naam aan de film verbonden is (zoals eigenlijk in het geval van alle verfilmingen van Alan Moore-verhalen). De moeite waard om de verschillen.

Ghost World
Looptijd: September 1993 - April 1997 (8 episodes)
Ghost World volgt twee tienermeisjes bij hun dagelijkse beslommeringen in de vroege jaren 90.

Habibi
Looptijd: September 2011 (boek)
In een fictieve islamitische sprookjeswereld wordt het verhaal van twee ontsnapte kindslaven verteld.

Hellblazer
Uitgeverij: DC Comics / Vertigo
Looptijd: Januari 1988 - Februari 2013 (300 episodes)
John Constantine is een occult detective die probeert om goed te doen, maar daarbij op de nodige tenen trapt en een spoor aan vijanden achterlaat.Verwacht veel magie, occulte zaken en demonen. Hellblazer is de basis geweest voor een film en een tv-serie.

Invisíbles
Looptijd: September 1994 - Oktober 1996 (25 episodes)
Februari 1997 - Februari 1999 (22 episodes)
April 1999 - Juni 2000 (12 episodes)
Dit verhaal volgt (voornamelijk) een enkele cel van 'the Invisibles', een geheime organisatie die het - met magie, tijdreizen, meditatie, drugs en geweld - opnemen tegen een macht die veel wegheeft van een New World Order (in opkomst(?))

Jimmy Corrigan, the Smartest Kid on Earth
Looptijd: 2000 (boek)
Jimmy, een nogal humorloos persoon, probeert aan zijn bemoeizuchtige moeder en nauwelijks aanwezig sociaal leven te ontsnappen. Hij doet dit vooral in zijn overijverige gedachten en komt daar in penible situaties terecht. Daarnaast lopen er nog enkele andere verhaallijnen.

Marvels
Uitgeverij: Marvel Comics
Looptijd: Januari 1994 - April 1994 (4 episodes)
Het Marvel universum, gezien door de ogen van een 'gewone'man. De serie beschrijvt de periode 1939-1974, en dan vooral het 'gewone' leven in een werled waar gekostumeerde helden niet ongewoon zijn.

Maus
Looptijd: 1986 (Boek)
Maus vertelt de tweede wereldoorlg. Wat precieser, het leven van de vader van de schrijver/tekenaar. Alle karakters worden door verschillende dieren weergegeven. Deze serie wordt over het algemeen beschouwt als een van de hoogtepunten in wat er met een comic kan worden verteld.

Monstress
Uitgeverij: Image Comics
Looptijd: November 2015 - september 2019 (Issues=26)
In een alternatief, matriarchaal en rijk versierd art deco/steampunk-Azië speelt Monstress, het verhaal van een tienermeisje dat worstelt met oorlogstrauma’s en psychisch verbonden is met een monster met ontzaglijke krachten. Een verbinding die hen beiden zal transformeren.

Palestine
Uitgeverij: Fantagraphics
Looptijd: 1996 (Boek)
In Palestine wordt (in 9 korte verhalen) een beeld geschets van de Gaza-stook en de Westbank, in de periode december 1991 - januari 1993. De schrijver was gedurende die tijd daar aanwezig en legt een nadruk op de geschiedenis en benauwde situatie van de Palestijnen. Zowel als volk als individu

Persepolis
Looptijd: 2003 - 2005 2 Boeken)
Een autobiografie. In Persopolis wordt een beeld gegeven van hoe het was op te groeien in Perzië Iran, gedurende en na de islamitische revolutie.

Preacher
Looptijd: 1995 - 2000 (66 episodes (+5 specials en een 4 episode tellende mini-serie))
Jesse Custer is een dominee in een klein stadje. Hij vindt het meeste troost in de fles, totdat hij wordt bezeten door Genesis, het kind van een engel en een demon. Dit geeft hem een kracht die gelijk is aan die van god. Jesse hoort dat god hierdoor op de loop is gegaan en gaat op zoek naar hem. Hij wordt daarbij geholpen door zijn vriendin en een Ierse vampier. Onderweg wordt hij door tegengewerkt door allerhande groepen en personen.

Pride of Baghdad
Looptijd: September 2006 (one-shot)
Een blik op de oorlog in Iraq, door de ogen van een paar leeuwen uit de direntuin van Bagdad, die in 2003 korte tijd vrij door de stad liepen, als gevolg van de Amerikaanse bombardementen op de stad.

Sandman
Looptijd: Januari 1989 - April 1996 (75 episodes)
Dream of the endless (Sandman) is de personificatie van de heerser van het dromenrijk. Aan het begin van de twintigste eeuw is hij gevangen genomen en na ongeveer 70 jaar weet hij te ontsnappen. De serie vertelt hoe hij zijn rijk weer opbouwt, en om leert gaan met een veranderde wereld, zijn eigen nieuwe persoonlijkheid en zijn familie. Het hele verhaal is zo rijk aan bijrollen en sprookjes dat er verschillend spin-offs zijn verschenen. De meeste niet van de hand van Neil Gaiman (Om die reden niet slecht(er), maar wel... anders)

Scott Pilgrim
Uitgeverij: Oni Press
Looptijd: Augustus 2004 - Juli 2010 (6 boeken)
Scott Pilgrim is een part-time musikant en houdt niet zo van werken. Hij wordt verlieft op een meisje, en om met haar uit te mogen zal hij haar sezen ex-vriendjes moeten overwinnen.

Sin City
Uitgeverij: Dark Horse Comics
Looptijd: April 1991 - 2000 (Diverse formaten)
Een collectie losse vverhalen die zich afspelen in Basin City. De serie is voornamelijk getekend in zwart/wit, met hier en daar gekleurde contrasten. Een aantal verhaallijnen zijn verfilmd, waarbij tekenaar Frank Miller ook heeft mogen mee-regiseren.

* staat voor een niet afgelopen serie
Links
ComicBookDB Een redelijk compleet overzicht van comics, voornamelijk voor de Engelstalige comics een goed overzicht.
ComicVine Een overzicht-site, met nieuws, wikis, videos en (p)reviews.
Stripspeciaalzaak.be Regelmatige updates, besprekingen, vooruitblikken op te verschijnen albums en meer (Nederlandstalige albums). Doet tevens recensies.
9eKunst De 9e Kunst is een online platform voor het beeldverhaal, gericht op achtergrond- en onderzoeksjournalistiek. Doet tevens strip/graphic novel/comic/manga recensies
Review Sites
http://www.comicbookresources.com/comic-reviews
http://www.ign.com/comics/reviews
http://comicbookroundup.com/
http://weeklycomicbookreview.com/
http://goodokbad.com/
Tools
Tegenwoordig is het ook mogelijk om je comics digitaal te lezen. Diverse uitgeverijen bieden digitale versies van hun werk in eigen apps, en er zijn zat mensen die hun comics pagina voor pagina gescand hebben op diverse sites aanbieden.
Om een en ander mooi op een scherm te krijgen kun je de .cbz/.cbr-files natuurlijk uitpakken en met een foto-viewer bekijken, maar er zijn ook andere methodes:
Windows
  • CDisplay Ex. Een freeware tool voor alle Windows-versies
  • Cover. Een mooie ModernUI-app. gratis bruikbaar, maar dan is de hoeveelheid in te laden titels beperkt. Voor een euro of 5 haal je die beperking weg.
OS X
(Disclaimer: Aanvullingen hier zijn welkom)
Beheer
ComicTagger is een cross-platform tool, vergelijkbaar met Calibre. Heel fijn om alle losse cbr/cbz-bestanden een uniforme naam te geven. En een cover toe te voegen aan het bestand zodat je Comic-reader je bibliotheek net wat netter weergeeft. Het programma is in beta, en de ontwikkeling staat al een tijdje stil, maar vooralsnog doet het wat het moet doen. Het maakt gebruik van de API van ComicVine

[ Voor 95% gewijzigd door Raymon1988 op 17-02-2020 22:55 . Reden: Toevoegingen/aanpassingen en correcties ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Laat ik zelf beginnen. Ik ben de afgelopen jaren steeds meer graphic novels gekocht. Aantal welke echt zijn bijgebleven, Blankets, Watchmen en Maus, maar ook Bone en Habibi waren een hele belevenis. Ik lees het meeste van de comics op mijn Nexus 7 (2013) maar mocht ik een comic heel gaaf vinden koop ik deze later vaak ook nog in print. Als kind begon het bij de Suske en Wiske's, Asterix, Lucky Luke van mijn vader, daarna meer door naar de Dirkjan en meer komische strips. De jaren daarop steeds meer richting Engelstalig gegaan. Nu probeer ik een beetje bij te houden wat er qua nieuwe comics bij komt. Manga vind ik over het algemeen niet direct fijn om te lezen. Liever ga ik ook voor een afgerond verhaal en niet een doorlopende serie aan comics. De afgelopen tijd bezig in 3 comics.

Understanding Comics: The Invisible Art - Paperback welke een soort naslagwerk is in plaats van een echt verhaal. Lastig door te komen tot nu toe. Raakte geïnterresseerd door Scott McLoud's Sculptor, welke in ik een rit heb uitgelezen. Understanding Comics is echter een stuk moeilijker om doorheen te komen, ik zit ergens rond pagina 60 dus hopelijk gaat dit een stuk beter worden.

Daarnaast bezig met Stitches (David Small) - Paperback. Flink dramatisch verhaal wat er achter zit, wel zin om er ieder moment dat ik tijd heb, verder in te gaan lezen. Het leest snel weg maar ik merk dat ik ook (doordat er iets minder tekst in staat tot nu toe) soms moeite mee heb om het verhaal écht de tijd te geven (ik kijk iets te snel door de plaatjes heen en vergeet daardoor om op de details te letten).

Als laatste Duncan the Wonder Dog (Adam Hines), mede door de site Goodokbad op deze comic terecht gekomen. Comic zit vol met details en sommige pagina's zijn wat lastig doorheen te komen. Erg veel tekst en eigenlijk te weinig plek om deze op mijn 7" tablet te lezen. Misschien later nogmaals aanschaffen als paperback, maar kon deze een heel stuk goedkoper digitaal aanschaffen.

[ Voor 22% gewijzigd door Raznov op 27-05-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Oei, zijn er dan geheel geen tweakers die comics lezen?

Eergisteren Stitches uitgelezen. Flinke comic, dramatisch verhaal met een niet volledig onverwachte twist. Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OmTT8oXm.jpg

De tekenstijl beviel mij niet geheel, maar door de vele pagina's las ik er wel lekker vlot doorheen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B2vfP0Zm.jpg
Misschien komt het doordat ik iets meer waarde hecht aan details met als voorbeeld Habibi of zelfs Sculptor, Stitches hecht vooral waarde aan het eenvoud. Puur aantonen waar het om gaat en de details doen er niet zo zeer toe. Ook is stitches, misschien om het dramatisch te maken, een erg donkere comic. Volledig zwart wit waterpainted (wat natuurlijk wel weer iets anders is en daardoor misschien wel weer de moeite waard). Het was een zeer boeiend verhaal en leest heel snel uit, echter valt het in het niet tegenover een Persepolis of Maus als biografie. Stitches is een biografie over een flink "verrotte" familie. Een familie in de jaren 50, die totaal gesloten was voor alles wat er niet goed ging in de familie. Niemand verteld elkaar wat er aan de hand is, wat er speelt. We volgen small en als kind wordt je in die tijd eigenlijk helemáál niets verteld, totdat het moet. Ik lees gelukkig zelf nooit de wikipedia pagina's of reviews voordat ik in een comic begin, anders was er al een flinke spoiler naar binnen gekomen, dus ik zou in dit geval het zelfde aanbevelen!

Stitches is een goede comic, heb je zin in een opbeurend verhaal? Wil je wel eens een graphic novel lezen met veel details? Start dan in een ander boek. Wil je naast jou "gewone" dramatische boeken eens starten in een graphic novel? Of ben je gewoon gek van beeldende verhalen en maakt het niet uit wat voor thema het verhaal heeft? Probeer dan Stitches eens!
4/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:45

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik lees wel comics, maar het enige dat ik nu nog koop is IDW's Transformers. Toevallig wel gisteren nog Infinity War opnieuw gelezen en vandaag Infinity Crusade en Mutant Massacre.

Overigens opvallend dat je The Dark Knight Returns wel in je lijst opneemt en het eerdere en in mijn ogen betere The Dark Knight niet...

Wat goede verhalen die ook wel op je lijst hadden mogen staan:
Batman: The Long Halloween
Batman: Dark Victory
Batman: Knightfall
X-Men: Dark Phoenix Saga
X-Men: Mutant Massacre
X-Men: Inferno
X-Men: X-Cutioner's Song
X-Men: Age Of Apocalypse

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Topicstarter
Ik heb laatst op mijn Win10 machine een paar euro neergelegd voor Cover... na wat testen was dat de prettigste comicbookreader.
Vervolgens voor het mooi mijn CBR/CBZ-collectie opgeruimt middels comictagger.
Ik mis overigens wel een titel in de topicstart:
* Invisibles <- Da's een serieuze mindfuck... ik ben momenteel moed aan het verzamelen om de boel nog eens goed te herlezen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog een paar ouderwetse boekenkasten vol staan met strips : )
Ben niet zo gek op superhelden, al heb ik naturlijk wel juweeltjes als arkham asylum van Dave mckean.
Wel veel amerikaans spul van o.a. Robert Crumb (fritz the cat, mr natural & zo), the freak brothers,
Afbeeldingslocatie: http://www.deniskitchen.com/mm5/graphics/00000001/MNPC.150.B.gif

tot en met de waanzinnige serie "stray toasters" van Bill Sienkiewicz. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://lsh.0catch.com/sienk/img/straypromo.jpg

Charles Burns!
Afbeeldingslocatie: http://www.graphics.com/sites/default/files/blighted8.jpg

De Fransen kunnen er ook wat van!
Jean Giraud aka Moebius heeft ook mooi spul gemaakt o.a. de "incal" serie en de "wereld van edena" serie.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51JtPRVE7eL.jpg

François Bourgeon heeft ook geweldige series gemaakt als "kinderen van de wind" en "gezellen van de schemering"
Afbeeldingslocatie: http://images.boekwinkeltjes.nl/large/4edklMza46KAlp6vnjop.jpg

Er is zoo veel mooi spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Berserk is wel tof, alleen is het een nogal lange reeks die nog steeds loopt.

Iemand had 1+TB aan Nederlandstalige comics gepost op usenet, moet er nog op staan.

[ Voor 36% gewijzigd door Manke op 01-06-2015 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Robtimus schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:04:
Ik lees wel comics, maar het enige dat ik nu nog koop is IDW's Transformers. Toevallig wel gisteren nog Infinity War opnieuw gelezen en vandaag Infinity Crusade en Mutant Massacre.

Overigens opvallend dat je The Dark Knight Returns wel in je lijst opneemt en het eerdere en in mijn ogen betere The Dark Knight niet...

Wat goede verhalen die ook wel op je lijst hadden mogen staan:...
Allen toegevoegd, zoals vermeld, ik heb nog lang niet alles gelezen en heb het meerendeel uit allerlei top-10 of top100 lijstjes ;).
Jester-NL schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:17:
Ik mis overigens wel een titel in de topicstart:
* Invisibles <- Da's een serieuze mindfuck... ik ben momenteel moed aan het verzamelen om de boel nog eens goed te herlezen.
Ook toegevoegd. CDisplayEX is wat ik op Windows gebruik, werkt. Maar heb toch echt liever papier. Op Android is het PerfectViewer, welke ik erg prettig vind.

Op dit moment nog een stuk of 12 fysieke comics onderweg. Verder bezig met Jimmy Corrigan, welke best wel lastig is door alle verschillende lijnen door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 13:53
Gek dat hier zo weinig reactie op is. Ik heb behoorlijk wat typische euro-strips. Als ik een afgerond geheel van een vroegere reeks mag opbrengen in die categorie: Zwart Bloed. (eind jaren negentig)
Natuurlijk ook een klassieker als Lanfeust van Tory mag vermeld worden alhoewel die eindeloos wordt uitgemolken met alle spin-offs. Verder vind ik Konvooi wel wat hebben.

Nu onlangs via de vele top reeksjes op diverse websites eens een tweetal batman verhalen aangeschaft:
The Killing Joke & Joker. Ik moet er dringend aan verder lezen maar ik vind het wel leuk.
Wat ik wel een ramp vind is dat het enorm moeilijk is om ergens aan te beginnen bij die amerikaanse comic reeksen.

En natuurlijk de beschikbaarheid. In België weet ik niet of je de losse exemplaren uberhaupt kan krijgen. Zou wel leuk zijn aan amerikaanse prijzen.

Momenteel ook alle Dark Dragon books Star Wars comics gekocht in het NL. Ze leken zo duur in het Engels tot bleek dat de Engelstalige op bookdepository qua aantal pagina's totaal niet overeenkomen met het NL talig werk. Dat moet ik nog eens uitvogelen. Ik zou graag aan de nieuwe reeksen gestart in de USA komen .. Maar again... waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46
Het is al eens eerder geprobeerd, een dergelijk topic. Echter, dit soort topics sterven een eenzame dood en verdwijnen al snel naar de achtergrond binnen GoT; en dat is spijtig. ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Yonix op 21-08-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
Beter pogen te doen hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Topicstarter
Recentelijk toegevoegd aan de collectie:
* Transmetropolitan (link naar Wikipedie, bevat spoilers). Voor de liefhebber van cyber-punk. Ergens in de toekomst, neemt een journalist het op tegen de president (en dat is best errug kort door de bocht ;))
* 100 Bullets (ook hier: spoiler-alert). Pulpy, noir-detective like. In eerste instantie wordt een aantal personen aangeboden om een onrecht dat hen in het verleden is aangedaan recht te zetten. Zonder dat ze daarvoor gerectelijk vervolgd kunnen worden. En dan... Ik ben nu rond aflevering 40 (van 100) en het verhaal ontvouwt zich... ;)
* Hellblazer <- Deze mist in de openingspost... Misschien bekend vanwege het misbaksel de film Constatine (ik heb me nog niet aan de serie durven wagen). Genoemde film haalt hier en daar iets aan dat op de comic lijkt. Maar dat is begrijpelijk omdat het overgrote deel van wat de strip zo goed maakt in Hollywood niet (meer) kan of gewoon te Brits is.
* Books of Magic. De eerste mini-serie (4 delen) is erg goed (vroege Neil Gaiman). Daarna zijn er diverse spin-offs verschenen (onder andere samen met Hellblazer). Die zijn meer voor als de mini-serie beviel ;)

Ik geef toe, het gros van wat ik lees is al wat ouder, en Amerikaans... en wat aan de controversiele kant. Ik ben nu weer wat aan het oppakken van wat ik indertijd heb laten liggen. Laat ik het zo zweggen: toen DC zijn Vertigo-lijn lanceerde, en zich daar NIET meer op een jeugdig publiek richtte, was ik erg blij.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik heb de manga uit de titel gehaald. Voor manga en anime hebben we een langlopend apart topic: Het Anime en Manga topic (deel 24)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
100 Bullets een tijdje terug ook mee gestart, heb de eerste reeks (dacht ergens 400 pagina's in totaal) gelezen en vond het zeker een leuke stijl hebben.

Ben op dit moment bezig met Castro (van Silvester Strips) en Lumberjanes. Lumberjanes leest heel eenvoudig weg, maar top materiaal is het nog niet. Castro is een ok strip tot nu toe maar ook geen uitschieter. Echte uitschieters heb ik de laatste tijd ook niet echt meer meegemaakt. Pride of Baghdad, Last Man #1, the Stranger en Alex + Ada waren nog het beste de afgelopen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:45

Robtimus

me Robtimus no like you

Jester-NL schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:32:
* Hellblazer <- Deze mist in de openingspost... Misschien bekend vanwege het misbaksel de film Constatine (ik heb me nog niet aan de serie durven wagen). Genoemde film haalt hier en daar iets aan dat op de comic lijkt. Maar dat is begrijpelijk omdat het overgrote deel van wat de strip zo goed maakt in Hollywood niet (meer) kan of gewoon te Brits is.
Hoewel de serie is gecanceled kan ik hem toch aanbevelen. Ik vond dat hij goed weg te kijken was.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
Daarnet even een uurtje doorgebracht in De Striep in Brugge en me wat laten voorlichten. Goeie uitleg, toffe lui.. ik ben quasi opgegroeit met die stripwinkel.

Anyway.. aangezien het moeilijk inpikken is in comicreeksen toch maar hun raad gevolgd en de collectors eens bekeken. Star Wars Legends was me iets te duur dus als intro eens voor Ghostbusters (IDW) gekozen. Mooie link met de cartoon van mijn kindertijd.

Misschien dat ik eens waag te subscriben aan wat nieuwe reeksen die in september beginnen.
Ook leuke link gekregen naar brainbreeze.be en dan was er nog een nederlandse site .. iets zoals penceel.. maar ik vind het niet terug. (iemand die kan helpen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
Om een eerste werkelijke comic ervaring the krijgen het volgende besteld voor september:
- Harley Quinn road trip (DC)
- Journey to star wars (Marvel)

Eens zien wat het zal geven. Ondertussen al een viertal van de nieuwe Darth Vaders kunnen lezen en tjah... ik ben nu eenmaal SW fan van mijn prille kindertijd ... love it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:31
Hey!
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a344/kwhuisman2/Comics1.jpg

Ik kom eigenlijk nooit meer in dit deel van GoT, daarom dit topic gemist.
Ik ben nog altijd een fervent verzamelaar en laat nog maandelijks mijn nieuwe boekjes achterhouden door Yendor.
Momenteel: Batman, Detective Comics, Catwoman, JL en nog een paar titels.
Ook heeft DC eindelijk mijn favoriete Batman reeks verzameld van Norm Breyfogle! Daar heb ik jaren op gewacht.

[ Voor 13% gewijzigd door Cobb op 25-08-2015 15:27 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Cobb schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:26:
Hey!
[afbeelding]

Ik kom eigenlijk nooit meer in dit deel van GoT, daarom dit topic gemist.
Ik ben nog altijd een fervent verzamelaar en laat nog maandelijks mijn nieuwe boekjes achterhouden door Yendor.
Momenteel: Batman, Detective Comics, Catwoman, JL en nog een paar titels.
Ook heeft DC eindelijk mijn favoriete Batman reeks verzameld van Norm Breyfogle! Daar heb ik jaren op gewacht.
Haha ja, blijft lastig om dit hier een beetje draaiende te houden. Wat mij betreft beetje vreemd wat er zijn z'n veel mooie comics. Heb als je het niet heel erg vind je plaatje geleend voor de OP ;).
Ik ben weer begonnen in Seconds, prachtige stijl en fantastische kleuren, heerlijke novel! Ben zelf overigens niet echt een heel groot fan van series, meer de novels. Laatste tijd bijv ook Stitches nogmaals gelezen, moeite waard!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Topicstarter
Yendor _/-\o_

Toen ik in Rotterdam woonde en veel fysieke strips kocht mijn favoriet. Ik kwam er zeker twee keer per week.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
Tweedehands een paar trades gekocht:
- Ms Marvel v1
- Sex Criminals 1
- een Mars Attacks

En dan een hele single issue blade reeks.

Nu heb ik ook nieuw een paar comics gekocht.. en ik vroeg me af.. de plastiekjes waarin je ze koopt.. zijn die geschikt om ze in te bewaren of dien je aparte boards en plastics te kopen?

• Raznov
Als er een plasticje omheen zit laat ik deze er netjes omheen en bewaar ik ze ook zo. Meestal zit er echter geen plastic om de grotere novels / paperbacks heen (welke ik veel vaker koop). Ms Marvel en Sex Criminals zijn beide erg goed. Ms Marvel vond ik vooral de eerste paperback erg sterk, maar werd daarna wat minder naar mijn smaak.

• Koja78
Omdat ze op al die collection websites ze de dingen blijkbaar bagged and boarded hebben... ik weet ook niet hoe goed dat plastiekje errond bij aankoop is.

Trouwens ook de eerste trade van Chew gekocht...
En drie eerste issues Bat-Mite an 4 eerste issues Unbeatable Squirrel Girl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
Even nog wat de topic boosten.

Wat vinden jullie van de nieuwe Marvel reeksen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:44
Koja78 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:14:
Even nog wat de topic boosten.

Wat vinden jullie van de nieuwe Marvel reeksen?
Degene die nu in het Nederlands uit komen zoals Superior Spider-Man? Ik ga het Captain America boekje denk wel halen omdat de Castaway in Dimension Z verhaallijn wel erg cool is maar de rest laat ik liggen. Verder heb ik alweer te veel geld aan strips uitgegeven door heel Niourk te bestellen (over een jongen die in een post-apocalyptische wereld op zoek gaat naar de stad "Niourk" nadat een man uit een ruimteschip hem richting New York heeft gestuurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
Neen, ik bedoel de wat halfslachtige marvel reboot na secret wars ;-).

Van de NL standaard uitgaven zit ik nog altijd te twijfelen of het wel de moeite is om het te halen. (soit x-men maybe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 10:40
Hmm worden er weer Nederlandse uitgaven gebracht van spider-man en x men etc? Dat is een lange tijd geleden dan? Of heb ik iets gemist. Ik weet nog dat mijn laatste koop bij Yendor was, Rotterdam centrum, een Avengers comic en de laatste nummers die verschenen van X-Men destijds. Dacht dat men gestopt was met Nederlandse uitgaven :?

Er is ook een House of M comic winkel hier in de buurt bij me, zal er wel een keer langsgaan, zag het toevallig toen ik er langs liep.

En tja, de nieuwe reboot van marvel.. Wolverine veranderd, Thor veranderd.. Ik weet eigenlijk nog niet echt wat ik moet denken van Battleworld.. (zo wordt t genoemd toch?)

Denk dat ik vanmiddag maar ff langs Yendor zal gaan :9

[ Voor 4% gewijzigd door Musta op 28-10-2015 09:28 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Enige wat ik eigenlijk aan Marvel heb gelezen is Ms. Marvel, een paar Deadpool's, aantal spiderman en vooral Runaways. De nieuwe Runaways not niet aan begonnen, vond de eerste reeks erg tof, maar daarna werd het minder. Zal toch de nieuwe reeks nog eens een kans geven. X-Men heb ik eigenlijk niets mee, maar ook die zal ik toch ooit nog eens een kans geven.

Nu eerst Krabbenmars uitlezen, moet heel goed zijn, zit op een pagina of 20 nu en de tekenstijl bevalt me wel (ondanks computer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@ Musta; Standaard Uitgeverij (van Suske en Wiske) is recent begonnen met Marvel verhalen uitgeven. Ze doen dit in een iets ander formaat dan in de States en bundelen een aantal issues als één boekje van € 6,95. Ik heb er zelf nog niets van gekocht maar ga het met Captain America dus even bekijken.

Verder heb ik niet zo veel interesse in Marvel de laatste tijd. Het enige wat ik nog lees is Ms. Marvel (wat nu mogelijk verpest gaat worden vanwege het ANAD Avengers gebeuren. Ik kijk eigenlijk meer uit naar een hoop Franse comics. Als het goed is komt het nieuwe deel van Ekhö binnenkort in het Nederlands uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.hbl.be/img/covers/9789024569120.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
@musta het vertaalwerk in de nieuwe NLtalige schijnt in ieder geval superieur te zijn aan alle voorgaande uitgaven en het formaat al zeker.

Startpunt is Marvel Now! reboot dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week Crisis on infinite earths 30th Deluxe binnen gekregen van bookdepository.com (lekker goedkoop, 31,- voor betaald terwijl hij bij bol 49 kost en bij amazon.de 42.99)

Leuke uitgave, kwaliteit haalt het niet bij Absolute editions maar voor het geld krijg je toch een mooie hardcover met een kleine 30-tal pagina's aan extra's. En de eerste Crisis blijft natuurlijk één van de meeste memorabele comic events (voor DC liefhebbers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

oeh! Een comic topic.
Ik ben nog heerlijk onbekend in comics/Graphic novels maar vondt het wel grappig om te zien dat veel van de interessante strips(heb veel lijstjes van ooit nog eens te lezen) in het lijstje overeenkwamen. Nu net watchman en Y: The Last Man meebesteld vanuit Amazon. Dus straks ervan gaan genieten(hopelijk).

Die Ekhö ziet er interessant uit, kan je hem toelichten zonder spoilers?(is een reden dat ik wiki niet gebruik, spoilers zijn naar)

Verder ben ik Storm aan het bij elkaar rapen, wat vinden jullie van die serie?

target assimilated

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GravGunner schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:32:
oeh! Een comic topic.
Ik ben nog heerlijk onbekend in comics/Graphic novels maar vondt het wel grappig om te zien dat veel van de interessante strips(heb veel lijstjes van ooit nog eens te lezen) in het lijstje overeenkwamen. Nu net watchman en Y: The Last Man meebesteld vanuit Amazon. Dus straks ervan gaan genieten(hopelijk).

Die Ekhö ziet er interessant uit, kan je hem toelichten zonder spoilers?(is een reden dat ik wiki niet gebruik, spoilers zijn naar)

Dan heb ik nog wel een paar hele goede aanraders voor je:

Vertigo:
- Sleeper (soort bourne identity met superhelden van legendarische schrijver Ed Brubaker)
- Lucifer (Mike carey, Lucifer is klaar met hel en opent een jazzbar).
- Sandman (Neil Gaiman zijn magnum opus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
GravGunner schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:32:

Schaamteloos geript van Stripspeciaalzaak.nl;
Fourmille Gratule — what's in a name? — neemt het vliegtuig naar New York. Onderweg komt een alleen voor haar zichtbaar, eekhoornachtig wezen vragen of ze de erfenis van een overleden tante aanvaardt. Dat doet ze en prompt wordt het vliegtuig getroffen door de bliksem en vliegt ze aan een 'vliegtuigdraak' naar New York dat er helemaal anders uitziet dan de realiteit. Omdat ze de man die naast haar zat aanraakte, is ook hij in deze spiegelwereld overgekomen. In de parallelle wereld die Ekhö wordt genoemd, start voor Fourmille een gek avontuur met elitaire eekhoorns, handtastelijke taxichauffeurs en strippende tweelingen.
Elk deel speelt zich af in een andere stad en in elk deel wordt Fourmille sporadisch overgenomen door een geest die nog iets af te handelen heeft. De verhalen zijn tot nu toe erg vermakelijk geweest maar het is vooral het tekenwerk van Allesandro Barbucci (bekend van Sky-Doll) wat deze strip zo goed maakt.

De oude delen van Storm las ik vroeger altijd uit de bibliotheek :)

Ik heb ze een tijdje terug nog eens opnieuw gelezen en de meeste verhalen hebben de tand des tijds prima doorstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:35:
Dan heb ik nog wel een paar hele goede aanraders voor je:

Vertigo:
- Sleeper (soort bourne identity met superhelden van legendarische schrijver Ed Brubaker)
- Lucifer (Mike Ellis, Lucifer is klaar met hel en opent een jazzbar).
- Sandman (Neil Gaiman zijn magnum opus)
Die klinken interessant, ga ik zeker eens naar kijken.
ErikT738 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:00:
Elk deel speelt zich af in een andere stad en in elk deel wordt Fourmille sporadisch overgenomen door een geest die nog iets af te handelen heeft. De verhalen zijn tot nu toe erg vermakelijk geweest maar het is vooral het tekenwerk van Allesandro Barbucci (bekend van Sky-Doll) wat deze strip zo goed maakt.

De oude delen van Storm las ik vroeger altijd uit de bibliotheek :)

Ik heb ze een tijdje terug nog eens opnieuw gelezen en de meeste verhalen hebben de tand des tijds prima doorstaan.
Ekhö staat nu op mijn lijst (zo kom ik nooit aan het einde :X 8)7 )

Met Storm ben ik met de speciale uitgaven bezig, staan veel grappige dingen achterin.

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Topicstarter
Zo... even een MAJOR overhaul van de topicstart gepost ;)

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
Mooi gedaan hoor.. Maar je mag er Chew bijzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het een leuk idee om onze comic collecties en eens te delen.

De mijne is nog vrij bescheiden maar ik ben ook pas in Februari gestart met het verzamelen van trade paperbacks en hardcovers.

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/gczw5jds1/20151108_105955.jpg

Ik ben erg benieuwd naar de collecties van mede-tweakers.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ik moet mijn comic kamer weer een beetje opruimen. Misschien heb ik daar binnenkort tijd voor dan post ik wel een plaatje van alles.
Momenteel (moet besparen..) vlg ik enkel Detectice Comics en Batman nog. Ze zijn wel behoorlijk origineel bezig. Comm. Gordon is nu Batman!

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je darkseid wars: Batman #1 gelezen hebt
spoiler: title
maar Bat-god!!....
ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Ik ben comic fan, ben eigenlijk alleen fan van de oer Amerikaanse comics. De superhelden van marvel en dc, maar met een sterke voorkeur voor marvel. Eens in de zoveel tijd ga ik naar Londen om wat pareltjes op te pikken. De Belgische en Nederlandse comic winkels bieden toch niet hetzelfde assortiment of dezelfde beleving,

Iemand marvel unlimited subscriber? Hoe is dit?

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvwijk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-07-2023
Marvel unlimited is een fijne dienst! Hierdoor ben ik in de hele comic wereld gestapt, voor een kleine 10 euro per maand krijg je toegang tot momenteel 17.000 comics dus naar mijn idee is het zeker waard! En een makkelijke manier om wat oude verhalen door te lezen en meer kennis te krijgen in de helden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:28
Hoi allemaal, kwam dit topic per toeval tegen. Mijn broer was een grote verzamelaar van voornamelijk DC Comics en dan met name Superman gerelateerd en alles import uit de VS. Dik een half jaar geleden is hij plots overleden en heb ik onder meer zijn collectie met honderden comics gekregen. Alles zit netjes in bewaardozen en sommige in mapjes, zeer netjes en meestal 1x gelezen en daarna opgeborgen.

Ik heb zelf niet veel met comics maar weet dat het voor hem een hele grote waarde had en dat het ook een waardevolle collectie is. Nu zit ik een beetje in dubio. Misschien wil ik zijn collectie wel verkopen, voor een goede prijs maar dan enkel en alleen aan een serieuze verzamelaar die er goed voor zal zorgen.. Heeft er iemand hier een idee waar ik het beste met deze collectie heen kan gaan? Waarde bepalen is ook lastig voor mij. :|

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pelox schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:37:
Hoi allemaal, kwam dit topic per toeval tegen. Mijn broer was een grote verzamelaar van voornamelijk DC Comics en dan met name Superman gerelateerd en alles import uit de VS. Dik een half jaar geleden is hij plots overleden en heb ik onder meer zijn collectie met honderden comics gekregen. Alles zit netjes in bewaardozen en sommige in mapjes, zeer netjes en meestal 1x gelezen en daarna opgeborgen.

Ik heb zelf niet veel met comics maar weet dat het voor hem een hele grote waarde had en dat het ook een waardevolle collectie is. Nu zit ik een beetje in dubio. Misschien wil ik zijn collectie wel verkopen, voor een goede prijs maar dan enkel en alleen aan een serieuze verzamelaar die er goed voor zal zorgen.. Heeft er iemand hier een idee waar ik het beste met deze collectie heen kan gaan? Waarde bepalen is ook lastig voor mij. :|
Ten eerste gecondoleerd met je verlies.

Naar mijn ervaring word de waarde van een collectie erg snel overschat. Als je ons kunt voorzien van ee nlijst van items kunnen we daar een schatting over maken. Maar houd er rekening mee dat vrijwel alle comics hoogstens +-0.10 cent op zullen leveren wanneer je ze in bulk verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Bedankt.

Het zijn een stuk of 25 comic bewaardozen en zo uit mijn hoofd zijn het onder meer de complete superman series vanaf 1994 t/m 2008 verwacht ik. Ik zit nu op mijn werk dus ik weet het niet zeker. Verder een aantal series van justice league, superboy, smallville, mini-series en wat special editions. Allemaal uit de VS dus.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:16
Gecondoleerd.

Je bent voor de waarde heel erg afhankelijk van liefhebbers/verzamelaars en de kans is groot dat die veel al hebben van wat je aanbiedt. Het enige zinnige advise dat ik je kan geven is dat het waarschijnlijk beter is om complete series in 1x te verkopen dan om mensen losse deeltjes eruit te laten pikken. Van een incomplete serie kom je nooit meer af.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag (op aanraden van een collega) Marvel Unlimited. Veel strips, maar zoveel, waar te beginnen. Ik vind de films van de laatste jaren leuk en ook de Darth Vader strip die recent in het Nederlands is uitgekomen heb ik en vind ik leuk.

Iemand tips waar te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-08 13:13
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:19:
Sinds vandaag (op aanraden van een collega) Marvel Unlimited. Veel strips, maar zoveel, waar te beginnen. Ik vind de films van de laatste jaren leuk en ook de Darth Vader strip die recent in het Nederlands is uitgekomen heb ik en vind ik leuk.

Iemand tips waar te beginnen?
Ik zou of een serie pakken waar je interesse in hebt en die vanaf issue 1 gaan lezen. Dus bijvoorbeeld The Amazing Spider-Man 001 uit 1963 of de eerste Wolverine uit 1982 pakken en die serie gaan volgen. Of als je iets recenters wilt kun je ook leuke story arcs opzoeken en die gaan lezen. Denk daarbij aan:
  • Secret Wars (1984)
  • The Infinity Gauntlet (1991)
  • Avengers Disassembled (2004)
  • House of M (2005)
  • Annihilation (2005)
  • Decimation (2006)
  • Civil War (2006)
  • Silent War (2007)
  • Annihilation Conquest (2007)
Persoonlijk vond ik Ultimate Marvel een aantal leuke series hebben zoals de Miles Morales versie van Spider-Man en Ultimate was een re-imagining, dus vrij goed te volgen als je de comics van de 40 jaar ervoor gemist hebt. En je kunt uit 17000 comics kiezen dus als je er een kiest die niet leuk blijkt te zijn dan pak je gewoon een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Tijd om dit topic nieuw leven in te blazen. Ik ga zometeen marvel unlimited lid worden ^_^ 3 maanden gratis via samsung tablet hehe
Weet iemand waar het mogelijk is om alle marvel cartoo nseries te bekijken (of dc) ?

[ Voor 24% gewijzigd door matthewk op 13-09-2016 00:40 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Ik heb nu officieel een week marvel unlimited aan het gebruiken en ik ben ontzettend tevreden. De star wars comics die erin staan zijn zowel cannon als non-cannon en het aanbod aan nieuwere series (post 1980) is goed. Helaas zijn oudere comics niet zo alomtegenwoordig te vvinden.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Omdat mijn kennis over comics nihil is, hoop ik enorm dat iemand van jullie me kan helpen. Mijn vriend, sinds kort groot comic-fan, wil graag de serie House of M van Marvel (8 delen zijn er van, geloof ik). Hij is aanstaande zaterdag jarig en wil ik hem (een deel van) die serie cadeau doen. Nou heb ik me een ongeluk gezocht op het Wereld Wijde Web maar kan ik ze ongelofelijk lastig online bemachtigen. Is dit omdat deze comics zeer zeldzame collectors items zijn o.i.d.? Of kijk ik gewoon helemaal op de verkeerde sites?

Als iemand van jullie weet waar ze te koop zijn hoor ik het heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:w
Welke verkoopsites die je bekeek gaven niet thuis dan? [google=House of M] geeft meteen een link naar NL.Bol.com. Amazon.com verkoopt het ook, met (a een grote meerprijs) snellere levertijd. Digitaal kan nog sneller, via de winkel van Marvel.com. Steeds wel in het Engels, maar dat spreekt voor zich.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_J_K schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:21:
[...]

:w
Welke verkoopsites die je bekeek gaven niet thuis dan? [google=House of M] geeft meteen een link naar NL.Bol.com. Amazon.com verkoopt het ook, met (a een grote meerprijs) snellere levertijd. Digitaal kan nog sneller, via de winkel van Marvel.com. Steeds wel in het Engels, maar dat spreekt voor zich.
Thanks! Had Amazon en bol.com beide bekeken. Maar Amazon wordt vrij duur ivm de bezorgkosten en op bol.com wordt het me niet duidelijk welke delen ze precies verkopen? Ik ben echt een kneus in deze dingen dus ik heb geen idee waar ik naar kijk, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:32:
[...]

Thanks! Had Amazon en bol.com beide bekeken. Maar Amazon wordt vrij duur ivm de bezorgkosten en op bol.com wordt het me niet duidelijk welke delen ze precies verkopen? Ik ben echt een kneus in deze dingen dus ik heb geen idee waar ik naar kijk, haha.
Niet de meest overzichtelijke site, maar cheap-comics.com heeft vriendelijke prijzen en bezorgt snel.

Ik zou daar ook eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 12:52
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:32:
[...]

Die bij Bol.com zijn alle acht delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Raznov schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:57:
...Ik ben weer begonnen in Seconds, prachtige stijl en fantastische kleuren, heerlijke novel! ...
Vond ik ook. Op de een of andere manier moest ik erdoor weer aan City of Glass van Karasik en Mazzucchelli terugdenken. Ik ben ook wat meer van opzichzelfstaande verhalen.

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 21-04-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik weet dat het waarschijnlijk een long shot is dat iemand at random het gaat lezen en/of herkennen maar niet geschoten is niet gewonnen denk ik :P.

Ik zit nu al een paar dagen op google te zoeken naar de namen van 2 strips die als ik wat jonger was las en wel van genoot, maar vind ze niet :(.
Een ervan was meer gericht naar volwassenen.

Ik herinner me van de eerste maar een paar details.
De "hoofdpersonage" was een kleine gast, liep vaak met zo'n pots rond. En speelde zich af in een tijd dat de lokale "meneer pastoor" nog veel macht had blijkbaar. Want die kwam bij de hoofdpersonage z'n "mansion" (?) wel langs om aan de poort wat te roepen. Die persoon was ook redelijk klein, en dik.
De hoofdpersonage liep ook wel eens nude rond. Met z'n spel dus.

http://m5.paperblog.com/i...hat-for-man-L-hbSFrD.jpeg zo'n "pots" dus.
Ik herinner me ook dat de neuzen vrij groot waren. Komiek groot zeg maar. Al ben ik hier niet 100% zeker van

In de tekenstijl leek het alsof het midgets waren zeg maar. Vrij donker/guur getekend ook de hele omgeving.
Ik geloof dat het hardcovers waren ook.
Deze zijn vrij oud, rond en voor 2000.

De 2de was meer "lichter" getint. Het ging over een jonge heks/tovenares/...? welke een soort job zeg maar aangeboden kreeg bij een organisatie. Er gingen wel mensen in dood, maar overall was het wel lichter getint.
In de eerste strip was er een bepaalde gang in het gebouw waar ze niet in mochten, omdat er bepaalde dingen zouden gebeurd zijn en mensen vaak dood gingen echter.
De hoofdpersonage zat ook vaak bij wat memorials in dat gebouw weg te dromen over "utopia".

In geloof ik de eerste of de tweede in het begin als ze bij haar op bezoek komen is er ook een entity dat een van de personen "overneemt", welke ze dan probeert te verjagen/doden/verdrinken(?) door die persoon haar hoofd in de gootsteen te houden.

Er zijn geloof ik maar 3 in de reeks uitgekomen, ergens begin jaren 2000.

Als ik echter in google op "strip heksen utopia" of "strip voor volwassenen" zoek vind je vaak de iets meer populaire dingen die je ook in bv de jommeke's zag, of in het geval van de 2de vooral het type "rooie oortjes".
Ik blijf wel voort zoeken en zal het wel melden als ik ze vind, maar als iemand de namen weet zou dit me zeer blij maken.

EDIT: Ik ben nu door deze lijst aan het gaan, ik kwam deze site vrij vaak tegen met m'n gegoogle. Lastige is dat de lijst *enorm* is. En dan mag ik nog hopen dat de uitgever correct is...
https://stripinfo.be/lijst.php?uitgever=1&sort=jaar

EDIT2: De 2de heb ik gevonden O+
https://stripinfo.be/reeks/index/1853_De_duivels_van_Alexia
Er zijn blijkbaar meer edities uitgebracht. Ik heb dus naar wat uit te kijken.
Nu nog de andere strip.

[ Voor 18% gewijzigd door GuntherDW op 25-04-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Hoi allemaal, heeft er iemand hier interesse in 'The absolute death' van Neil Gaiman? Is uit de erfenis van mijn broer dus ik zoek er een goed huis voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1cdFzhu7e8qdxmxNoPhUdaQ4/medium.jpg

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude81
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik zie dat er al een jaar of zo hier niet meer gereageerd is, dus laat ik het anders weer herstarten als newbie hier op het forum. :) Zijn er ook comic lezers die ook kickstarters backen en via die weg van onafhankelijke creators, comics lezen?

Zelf volg ik momenteel weinig Marvel/ DC/ Image comics. Allemaal toch hetzelfde. De dood en herrijzenis van Wolverine, etc... The Walking Dead wil ik trouwens wel weer oppakken. Anyway, comics lezen van mensen die hun project starten via Kickstarter is echt een openbaring en veel interessanter voor mij, omdat je (over het algemeen) de kleine schrijver/ tekenaar steunt in hun projecten. Vaak zijn die verhalen zelfs nog beter dan van de gevestigde orde.

Een kleine greep van comics (plus links) die ik heb gesteund en die ook ruimschoots hun doel hebben behaald:

White Ash: http://whiteashcomic.com
The Idols of Solansehir: https://www.kickstarter.c...ics-project?ref=user_menu
https://www.kickstarter.c...hock-boom-1?ref=user_menu

Een project dat nog lopende is:
https://www.kickstarter.c...project&term=north%20bend

Wat zijn jullie gedachtens hierover? Backen jullie ook comic projecten op Kickstarter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OssieW
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:01
Ik doe sowieso niet aan kickstarters. Niet uit in principe ofzo of een andere reden, dat is eigenlijk gewoon niet mijn m.o.

Wat ook niet mijn m.o. was, was e-versies van comics kopen. Maar nu ik toch echt plaats tekort kom (ik ben van de jaren 80) ben ik iets van over gegaan. Ik koop nog wel mijn mijn 'normale' comics in print, maar titels die ik wil uitproberen of iets minder leuk vind koop ik nu op Comixology. Die hoef ik ook niet nieuw te kopen gezien mijn backlog veels te groot is, dus die haal ik met veel discount (een paar) maanden later.

Waarschijnlijk zal de nieuwe Ipad (normaal gesproken ben ik niet zo van Apple, maar er zijn niet echt grote tablets van andere fabrikanten die ook Comixology gewoon steunen via een app....Surface pro :( ) mijn nieuwe lees tab worden. Overkill voor hoe ik het ga gebruiken, maar ik mag ook wel eens een cadeautje voor mezelf kopen lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Ik heb eigenlijk alleen de drie fysieke uitgaven van Unsounded (een fantasy webcomic die ik iedereen aan kan raden, vooral vanwege de uitgebreide worldbuilding) ooit via Kickstarter gekocht. Een comic die ik nog nooit heb gelezen zou ik niet zo gauw steunen, vooral omdat ik eigenlijk nooit comics koop zonder eerst een paar delen te hebben gelezen.

Marvel en DC ben ik ook wel behoorlijk klaar mee, zelfs als er een keer een leuke verhaallijn is (bijvoorbeeld Captain America in Dimension Z of Loki, Agent of Asgard) wordt alles weer teniet gedaan door de volgende schrijver die overal z'n eigen plasje over wil doen. Ik lees nu vooral Franse strips omdat dit meestal self-contained series zijn met een begin en een eind. De laatste series die ik heb gekocht zijn Orbital en De Grote Dode, tot nu toe beiden zeker aanraders.

Edit:
GuntherDW schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:22:
EDIT2: De 2de heb ik gevonden O+
https://stripinfo.be/reeks/index/1853_De_duivels_van_Alexia
Er zijn blijkbaar meer edities uitgebracht. Ik heb dus naar wat uit te kijken.
Nu nog de andere strip.
Misschien leuk om te weten meer dan een jaar later; deel 5 van De Duivels van Alexia is vrij recent in het Nederlands uitgekomen bij een andere uitgever.

[ Voor 22% gewijzigd door ErikT738 op 22-10-2018 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-09 18:07
Goed dat het topic weer naar boven is gekomen.
Ik was niet bekend met Marvel Unlimited, dus dat is een gouden tip.

Is er zoiets toevallig ook in het Nederlands?
Het lijkt me nl leuk om mijn dochter (nu 11) een abonnement cadeau te geven voor kerst.|
Zij heeft al mijn oude comics al meerdere malen verslonden.
Nu zou het wel goed zijn voor haar Engels hoor (ze wil volgend jaar tweetalig VWO gaan doen) en volgens mij zou ze een groot deel al prima lezen, maar misschien is dat nu nog net een half jaartje te vroeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OssieW
_NooT_ schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:36:
Goed dat het topic weer naar boven is gekomen.
Ik was niet bekend met Marvel Unlimited, dus dat is een gouden tip.

Is er zoiets toevallig ook in het Nederlands?
Het lijkt me nl leuk om mijn dochter (nu 11) een abonnement cadeau te geven voor kerst.|
Zij heeft al mijn oude comics al meerdere malen verslonden.
Nu zou het wel goed zijn voor haar Engels hoor (ze wil volgend jaar tweetalig VWO gaan doen) en volgens mij zou ze een groot deel al prima lezen, maar misschien is dat nu nog net een half jaartje te vroeg.
Iedereen is anders natuurlijk, maar ik was ook VWO niveau en las gewoon de Amerikaanse comics toen ik 11 was.

Moet wel erbij zeggen dat "in mijn tijd" de cartoons enzo nog ondertiteld waren i.p,v. nagesynchroniseerd, wat in mijn opinie het Engels aanleren in mij & anderen ook heeft bevorderd. Dus misschien dat het wat anders is voor de kinderen van nu waar alles van 6-10 kijkplezier op tv in het Nederlands is.

Ik zou zeggen kijk hoe zij het doet met jouw Engels talige comics (tenzij je die al bedoelde in jouw 2de zin). Mogelijk dat het net wat te vroeg is qua taalkundigheid, maar als ze comics lezen leuk vindt dan denk ik dat het alleen maar haar Engels kan verbeteren omdat ze wil weten wat er gezegd wordt. Plezierig leren enzo.

Dalijk is comics lezen mogelijk niet 'cool' (of welk woord ze er nu voor gebruiken) meer en is het te laat voor zo'n cadeau.

n.b. dit is advies van iemand die geen kinderen heeft, dus what do I know.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
De afgelopen dagen ben ik zelf aan het lezen in Burnt-out dagboek van Maaike Hartjes. De tekeningen vind ik zelf niet zo, aankleding is wel aardig maar het thema is op dit moment best relevant.
Daarvoor Shutter Island van Christian de Meter gelezen, geeft zelfde sfeer als de film en vond ik heel fijn om te lezen, maar ook geen topper. Toen ook nog van Flix, Don Quichot gelezen, welke hele mooie ontroerende momenten en tekeningen heeft, maar qua verhaal dan wel weer een beetje aan de zwakke kant is. Zal mogelijk nog wel eens iets van Flix willen zien want de tekeningen zijn erg fijn.

Ik lees vaak ook op mijn tablet (oude nexus 7 2013) comics, degene die ik echt goed vind, koop ik dan in hard of paperback. Mijn backlog is alleen nu nog zo groot dat het maar net in een bananendoos past, maar dan zie je daarna weer iets wat je graag wil lezen... Nu rustig aan die doos toch maar aan het leeglezen en de tablet ligt even links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude81
Ik zie nu net pas dat er reacties zijn geplaatst. In ieder geval is het bij Kickstarter zo dat je echt voor een klein bedrag al een project kan steunen, dus een sprong in het diepe valt op zich wel mee.

Momenteel koop ik al tijden geen fysieke comics meer. Ik heb er wel een hoop. Mijn digitale comics haal ik sinds een jaar of 3 ook via Comixology. Ik ben van plan om een iPad aan te schaffen zodat ik daar alles op kan lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OssieW
dude81 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:06:
Ik zie nu net pas dat er reacties zijn geplaatst. In ieder geval is het bij Kickstarter zo dat je echt voor een klein bedrag al een project kan steunen, dus een sprong in het diepe valt op zich wel mee.

Momenteel koop ik al tijden geen fysieke comics meer. Ik heb er wel een hoop. Mijn digitale comics haal ik sinds een jaar of 3 ook via Comixology. Ik ben van plan om een iPad aan te schaffen zodat ik daar alles op kan lezen.
Het probleem met kickstarters is dat het een te vage aankoop medium is voor iemand als mij (bouwjaar jaren 80) waar het niet eens zeker is dat je iets krijgt wanneer je ervoor betaald. Het is mogelijk dat het de minderheid is van de gevallen, maar ik zie voorbeelden van dat er gewoon met het geld weggelopen wordt, of dat het veel langer duurt dan verwacht en/of je niet eens weet als je iets krijgt.

Dat gaat er bij niet in. Maar ik snap ook het hele patrion, per content provider betalen op Twitch, en meer van dat soort 'moderne' betaal initiatieven niet. Geld heeft voor mij wel meer waarde dan dat, en als ik het uitgeef dan wil ik er iets binnen een bepaalde tijd voor terug, zeker en niet mogelijk. Dus (misschien) ben ik gewoon een oude man. (dat zinnetje van "geld heeft voor mij meer waarde" laat mij zeker oud klinken merk ik nu :( )

Zelf ben ik nu naar het kijken naar een pro 5 of 6 om e-comics op te lezen. Ben nog even aan het afwachten als Black Friday iets leuks brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude81
Ik ben zelf van '81 :) Overigens kan je bij creators bij Kickstarter zien of ze een goede tracklist hebben. Idd bij een beginneling heb ik ook mijn vraagtekens, maar je hebt er een aantal tussen zitten die al iets van 10 succesvolle campagnes hebben gedaan en de reacties zijn ook positief. Dan is het voor mij makkelijker om iets te gaan steunen.

Idd, je hebt nu ook de mogelijkheid om comics te gaan 'streamen' voor een vast bedrag per maand. Dat doe ik (nog?) niet.

Is de pro 5 of 6 trouwens een goed alternatief voor de iPad? Anders zou ik dat ook wel willen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
dude81 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:10:
Ik ben zelf van '81 :) Overigens kan je bij creators bij Kickstarter zien of ze een goede tracklist hebben. Idd bij een beginneling heb ik ook mijn vraagtekens, maar je hebt er een aantal tussen zitten die al iets van 10 succesvolle campagnes hebben gedaan en de reacties zijn ook positief. Dan is het voor mij makkelijker om iets te gaan steunen.

Idd, je hebt nu ook de mogelijkheid om comics te gaan 'streamen' voor een vast bedrag per maand. Dat doe ik (nog?) niet.

Is de pro 5 of 6 trouwens een goed alternatief voor de iPad? Anders zou ik dat ook wel willen overwegen.
Het is een goed alternatief denk ik.

De IPAD 12.9 is een betere tablet, heeft volgens mij een "mooier" scherm, en heeft de Comixology app waarmee je de gekochte comics op hd kwaliteit kan bekijken indien aanwezig.

De Pro 5/6 heeft een mooi scherm, 3:2 verhouding & 12.3 inch (comic book verhouding) indien je cbr files hebt zijn deze makkelijker over te brengen met USB kabel ipv uploaden en dan downloaden d.m.v. bijv. Dropbox of Apple cloud. (de USB-C van de nieuwe Ipad kan geen externe hdd connecteren) of Itunes te gebruiken op de pc. Minpunt is dan weer geen Comixology app, dus je kan of via de browser een non-hd versie van de comic bekijken, of je moet een Android emulator gebruiken. En dat Windows 10 als tablet minder is dan de Ipad, maar dan weer wel een volwaardig desktop OS is.

Er zijn plus- en minpunten aan beide opties.

Ik zat zelf ook te kijken naar de nieuwe IPad, maar die hoge prijs heeft mij overgezet om naar de Surface te kijken. Als het rond de 900 euro was (nog teveel voor hoe ik het gebruik, maar ok, ik had het ervoor over) maar rond de 1100 voor een 64GB versie.....dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 04:30
voor TS: de Eppo in eindhoven is ook een goeie comic winkel! miss ff bij de Waar te koop? erin gooien?

Voor de rest:
Ze hebben heel veel comics, maar ook board games, manga's en card games en het is een erg fijne winkel (klein maar fijn) en zeker een aanrader want volgens mij hebben ze een redelijk groot aanbod aan comics, ben zelf niet heel erg into de comics maar ik weet wel dat ze bij de Eppo in eindhoven redelijk wat te bieden hebben

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Ik heb laatst een abonnement op Comicblitz genomen. Kost nog geen €7 per maand. Het aanbod is niet reusachtig, maar er staat genoeg om me een tijd mee te vermaken. Uiteraard geen aanbod van Marvel of DC, maar wel een aantal andere uitgevers.

Ik heb me niet verdiept in de opzegtermijn, maar indien per maand opzegbaar is het zeker een aanrader om eens op rond te neuzen.

Overigens schijnt de app het op iOS beter te doen dan op Android. Ik zit op Android, en daar wil hij nog wel eens vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude81
OssieW schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:11:
[...]

Het is een goed alternatief denk ik.

De IPAD 12.9 is een betere tablet, heeft volgens mij een "mooier" scherm, en heeft de Comixology app waarmee je de gekochte comics op hd kwaliteit kan bekijken indien aanwezig.

De Pro 5/6 heeft een mooi scherm, 3:2 verhouding & 12.3 inch (comic book verhouding) indien je cbr files hebt zijn deze makkelijker over te brengen met USB kabel ipv uploaden en dan downloaden d.m.v. bijv. Dropbox of Apple cloud. (de USB-C van de nieuwe Ipad kan geen externe hdd connecteren) of Itunes te gebruiken op de pc. Minpunt is dan weer geen Comixology app, dus je kan of via de browser een non-hd versie van de comic bekijken, of je moet een Android emulator gebruiken. En dat Windows 10 als tablet minder is dan de Ipad, maar dan weer wel een volwaardig desktop OS is.

Er zijn plus- en minpunten aan beide opties.

Ik zat zelf ook te kijken naar de nieuwe IPad, maar die hoge prijs heeft mij overgezet om naar de Surface te kijken. Als het rond de 900 euro was (nog teveel voor hoe ik het gebruik, maar ok, ik had het ervoor over) maar rond de 1100 voor een 64GB versie.....dan niet.
Ik zat meer te denken aan een basic iPad 2018. Is volgens mij €350 of €400.

Naast Comixology heb ik ook CBR files en PDF bestanden dus de Pro 5 en 6 ga ik eens nader bekijken. Bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dude81
Malfunctions schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:47:
Ik heb laatst een abonnement op Comicblitz genomen. Kost nog geen €7 per maand. Het aanbod is niet reusachtig, maar er staat genoeg om me een tijd mee te vermaken. Uiteraard geen aanbod van Marvel of DC, maar wel een aantal andere uitgevers.

Ik heb me niet verdiept in de opzegtermijn, maar indien per maand opzegbaar is het zeker een aanrader om eens op rond te neuzen.

Overigens schijnt de app het op iOS beter te doen dan op Android. Ik zit op Android, en daar wil hij nog wel eens vastlopen.
Je zou eens Comichaus moeten proberen. Volgens mij is de eerste maand gratis. Aanbod is prima.

• Raznov
energydrank schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:39:
voor TS: de Eppo in eindhoven is ook een goeie comic winkel! miss ff bij de Waar te koop? erin gooien?

Voor de rest:
Ze hebben heel veel comics, maar ook board games, manga's en card games en het is een erg fijne winkel (klein maar fijn) en zeker een aanrader want volgens mij hebben ze een redelijk groot aanbod aan comics, ben zelf niet heel erg into de comics maar ik weet wel dat ze bij de Eppo in eindhoven redelijk wat te bieden hebben
Heb hem toegevoegd.
Zal zelf eerdaags eens de lijst helemaal bijwerken, want heb de afgelopen tijd veel graphic novels gekocht in winkels, binnen NL en BE :). Te veel te lezen nu, waar ik uiteindelijk altijd te weinig aan toe kom (nog hele bananendoos vol liggen welke ik niet gelezen heb 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Ben op zoek naar een goede en betrouwbare site die graphic novels bespreekt en toplijsten bijhoudt.

Update: lekker lijstje die TS. Nice. Wordt dat nog actief bijgewerkt? Zijn de links naar de reviewsites nog actueel?

[ Voor 55% gewijzigd door Hurtebise op 06-03-2019 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Hurtebise schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:04:
Ben op zoek naar een goede en betrouwbare site die graphic novels bespreekt en toplijsten bijhoudt.

Update: lekker lijstje die TS. Nice. Wordt dat nog actief bijgewerkt? Zijn de links naar de reviewsites nog actueel?
Niet actief en het kan dus zijn dat links niet actueel meer zijn. Zelf lees ik nog wel, maar is mijn kast ondertussen wel vol. Het verkopen van comics lukt niet heel lekker dus niet de ruimte om steeds nieuw te kopen. Mocht je links e.d.er tussen willen hebben kan je het altijd vragen. Ik zit veel op tweakers dus updaten zelf is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Weet iemand een goede taxateur voor US DC comics? Ik heb een zeer grote verzameling geërfd en wil deze echt goed laten taxeren, liefst door een aantal partijen en het liefst aan huis.

[ Voor 7% gewijzigd door Pelox op 26-04-2019 11:30 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude81
Helaas niet. Ik ken alleen maar CGC comics, waarbij je het moet verzenden naar Amerika om het CGC te laten graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:23
Is dit topic nog actief? Leuk :)

Vroeger heb ik veel strips gelezen (voetbalstrips, Asterix en meer van dat soort dingen) en met het oog op de vakantie lijkt het me leuk nu ook eens graphic novels te gaan lezen.

Nu lees ik graag digitaal met een Android tablet. Lezen jullie veel digitaal? Van cbr-bestanden of via een app? Ik zie dat abonnementen soms ook alleen voor de VS beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ik ben de laatste weken mijn comic collectie weer een beetje nieuw leven aan het inblazen. Na een periode even weinig gespaard te hebben wil.ik het weer oppakken. Helaas zijn de stripwinkels.in Nederland flink uitgedund en de shops die er bestaan durven beste prijzen te vragen. eBay.com is door de hoge inklaring en douane kosten helaas ook geen optie meer. Vroeger bestelde ik nog wel eens leuke partijen uit de VS..

Marktplaats is ook een drama, veel verkoper reageren niet of vragen te hoge prijzen. Bieden is voor de koper op marktplaats vaak verliezen itt het eBay bieden.

Beurzen zijn ook uitgedund en aangezien ik pre jaren 70 spul zoek de laatste jaren ook geen goed alternatief.

Ik heb mijn hele collectie ingevoerd in de comic collector app en blijk over de 4000 boekjes te zitten.

Nou mijn grote vraag.
Is er een Facebook of Instagram groep waar US comics in Nederland goed worden aangeboden?
Misschien zijn er ook mensen bekend met Lego bricklink, is er zoiets voor comics?

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Cobb schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:40:
Ik ben de laatste weken mijn comic collectie weer een beetje nieuw leven aan het inblazen. Na een periode even weinig gespaard te hebben wil.ik het weer oppakken. Helaas zijn de stripwinkels.in Nederland flink uitgedund en de shops die er bestaan durven beste prijzen te vragen. eBay.com is door de hoge inklaring en douane kosten helaas ook geen optie meer. Vroeger bestelde ik nog wel eens leuke partijen uit de VS..

Marktplaats is ook een drama, veel verkoper reageren niet of vragen te hoge prijzen. Bieden is voor de koper op marktplaats vaak verliezen itt het eBay bieden.

Beurzen zijn ook uitgedund en aangezien ik pre jaren 70 spul zoek de laatste jaren ook geen goed alternatief.

Ik heb mijn hele collectie ingevoerd in de comic collector app en blijk over de 4000 boekjes te zitten.

Nou mijn grote vraag.
Is er een Facebook of Instagram groep waar US comics in Nederland goed worden aangeboden?
Misschien zijn er ook mensen bekend met Lego bricklink, is er zoiets voor comics?

Tips?
ik weet niet waar je naar op zoek bent maar ik verkoop vrij veel via marktplaats.. ben bezig een grote dc collectie te verkopen. Als je zoekt op dc comics kom je vanzelf mijn advertenties tegen, mocht je interesse hebben. Alles is in een nm of m staat. En ik reageer altijd en snel ;)

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:05
Ben geen groot comic verzamelaar of wat dan ook, maar lees ze wel graag.

Heb laatst de hardcovers gekocht van de Androiden serie. 4 verschillende verhalen over Androiden (robots/humanoids/etc.).

Deel 1 en 2 vond ik echt super, deel 3 viel mij iet wat tegen en deel 4 moet ik nog aan beginnen.

Afbeeldingslocatie: https://akim.nl/Images/Dynamic/500x500/Stripshop.Album/342670/androiden1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.akim.nl/Images/Dynamic/full/Stripshop.Album/342670/New%20Doc%202017-09-21_5.jpg

En ik zie nu, bij het zoeken naar deze plaatjes, dat er een deel 5 aan komt. Als deel 4 ook goed bevalt, dan ga ik die zeker ook aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comics42
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-12-2023
Welkom op GoT. Het forum is niet om voor je eigen zaak te adverteren. :) Neem daarvoor een kijkje op https://tweakers.net/info/advertising/

[ Voor 89% gewijzigd door Señor Sjon op 28-01-2020 14:36 ]

comics42 - https://comics42.shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comics42
comics42 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:32:
[mbr]Welkom op GoT. Het forum is niet om voor je eigen zaak te adverteren. :) Neem daarvoor een kijkje op https://tweakers.net/info/advertising/[/]
Ok, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comics42
Cobb schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:40:

Nou mijn grote vraag.

Tips?
Het is best wel een uitdaging een fysieke winkel te runnen: personeel, locatie, nevenkosten.
De meeste (nieuwe) US comics worden geleverd door 1 distributeur. Deze heeft weer specifieke eisen.

eBay kan interessant zijn, maar zoals je zelf zegt: invoerrechten en niet te vergeten verzendkosten.
Grotere collecties kunnen wel weer interessant zijn.

Maar er zijn zeker wel een aantal online shops (ook in NL) te vinden die zich bezig houden met US comics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@comics42 Ik kijk nu op eBay en dan haal ik nu regelmatig iets uit de UK. Soms wat meer bij een verkoper en dan probeer ik de extra boekjes voor een paar euro meer kwijt te raken op marktplaats om de verzendkosten wat te compenseren. Afgelopen maanden zo aardig wat missende nummers kunnen scoren. VS durf ik niet aan door de kans op hoge douane kosten..

Ook mijn hele collectie inmiddels in Comic collector weten te zetten. Blijk ruim 4200 comics te hebben. Gelukkig had ik ook wat duurdere key issues in goede staat en dubbel (Batman Adventures 12) allemaal gekocht voor de grote prijs boom (na de Marvel films).

Wat spaar jij?

[ Voor 28% gewijzigd door Cobb op 28-01-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comics42
Cobb schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:43:
@comics42 Ik kijk nu op eBay en dan haal ik nu regelmatig iets uit de UK. Soms wat meer bij een verkoper en dan probeer ik de extra boekjes voor een paar euro meer kwijt te raken op marktplaats om de verzendkosten wat te compenseren. Afgelopen maanden zo aardig wat missende nummers kunnen scoren. VS durf ik niet aan door de kans op hoge douane kosten..

Ook mijn hele collectie inmiddels in Comic collector weten te zetten. Blijk ruim 4200 comics te hebben. Gelukkig had ik ook wat duurdere key issues in goede staat en dubbel (Batman Adventures 12) allemaal gekocht voor de grote prijs boom (na de Marvel films).

Wat spaar jij?
Ik ben vooral geinteresseerd in diverse independent publishers.
Zelf koop ik wel heel veel in de US.

Zoals mijn collega heeft gezegd: "Het forum is niet om voor je eigen zaak te adverteren"

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 29-01-2020 17:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon1988
Helemaal nooit bij stil gestaan dat GoT ook een topic kan hebben hierover. Leuk!
Zelf werk ik in een grote stripboekenwinkel in Groningen*. Deze verkoopt in praktisch alle nieuwe, Nederlandstalige stripboeken en graphic novels. Zodoende lees ik regelmatig diverse (soorten) stripboeken.
Zelf houd ik erg van het fantasy genre; Lanfeust, Ekho etc. Maar ook Amoras en Beestenburcht behoren tot mijn eigen verzameling. En deze lees ik het liefste in papieren vorm.

Kan trouwens de volgende site aanraden:
http://www.stripspeciaalzaak.be/
dit is een site waar de meeste stripboekwinkels in Nederland en België, en uitgevers bij aangesloten zitten. Zodoende heeft deze vaak de nieuwste, uh, nieuwtjes op (Nederlandstalig) stripgebied.

Ik zou de topicstarters een DM sturen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 29-01-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comics42
Raymon1988 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:02:
Helemaal nooit bij stil gestaan dat GoT ook een topic kan hebben hierover. Leuk!
Zelf werk ik in een grote stripboekenwinkel in Groningen*. Deze verkoopt in praktisch alle nieuwe, Nederlandstalige stripboeken en graphic novels. Zodoende lees ik regelmatig diverse (soorten) stripboeken.
Zelf houd ik erg van het fantasy genre; Lanfeust, Ekho etc. Maar ook Amoras en Beestenburcht behoren tot mijn eigen verzameling. En deze lees ik het liefste in papieren vorm.

Kan trouwens de volgende site aanraden:
http://www.stripspeciaalzaak.be/
dit is een site waar de meeste stripboekwinkels in Nederland en België, en uitgevers bij aangesloten zitten. Zodoende heeft deze vaak de nieuwste, uh, nieuwtjes op (Nederlandstalig) stripgebied.

*en weet dat ik geen reclame behoor te maken, maar een link naar die grote winkel in Groningen zou niet misstaan in het openingstopic ;)
Er mogen zeker wat linkjes aan de eerste post worden toegevoegd!

In Duitsland zijn er nog andere actieve forums m.b.t. comics actief. Zijn deze (behalve hier dan) er ook nog in NL? Ik kan er zo gauw geen vinden, google komt altijd in DE uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@Raymon1988 Groningen, daar ben ik begonnen. Zinnebeeld en Pick aan de Pelsterstraat. Welke zaak werk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon1988
In Duitsland zijn er nog andere actieve forums m.b.t. comics actief. Zijn deze (behalve hier dan) er ook nog in NL? Ik kan er zo gauw geen vinden, google komt altijd in DE uit.
Verder ben ik niet bekend met de comic fora op internet. Zijn wel ontzettend veel Facebookgroepen, mar of je daar zo blij van wordt :X

@Cobb Pick is al heel lang gestopt, maar dat wist je waarschijnlijk wel. Zinnebeeld is sinds kort helaas ook gestopt. Uniek winkeltje. Werk zelf bij Akim.

[ Voor 2% gewijzigd door Raymon1988 op 30-01-2020 13:33 . Reden: Zin klopte niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@Raymon1988 Kom helaas al jaren niet meer in Groningen, hebben jullie de voorraad van Zinnebeeld overgenomen? Ook wel gehoord dat de voorraad van de Haagse stripshop naar Groningen is gegaan. Mijn broertje woont nog in de stad heb hem een berichtje gestuurd.

Kun jij hier wat linkjes posten van enkele facebookgroepen voor US (Batman) comics? Ik ben daar niet in thuis en ik kan ze ook echt niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon1988
@Cobb Heb ze wel eens voorbij zien komen, maar zit er zelf niet bij. Kan ze zo 1,2,3 ze ook niet terugvinden. Krijg binnenkort vast wel weer wat suggestief op basis van mn FB profiel :P. Zal het voor je in de gaten houden.

Akim heeft niets van Zinnebeeld overgenomen. Maar moet ik zeggen Amerikaanse comics ook niet het specialisme is van Akim, maar voornamelijk de Nederlandstalige stripuitgaves, op Europees formaat. Al zijn er wel wat 'verdwaalde' Amerikaanse comics te vinden. En redelijk wat Engelse TPB's en Manga.

House of M Comics in Rotterdam is (volgens mij) wel specialist in Amerikaanse (losse) comics. Staan ook veel op beurzen etc. Misschien heb je hier wat aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon1988
Monstress is m.i.ook een gave comic.
Stukje tekst:
Set in an alternate matriarchal 1900’s Asia, in a richly imagined world of art deco-inflected steampunk, MONSTRESS tells the story of a teenage girl who is struggling to survive the trauma of war, and who shares a mysterious psychic link with a monster of tremendous power, a connection that will transform them both. Entertainment Weekly praised MONSTRESS as “one of Image Comics’ most imaginative and daring new series” and dubbed it the “Best New Original Series” in their year-end “Best Comics of 2015” list.
Afbeeldingslocatie: https://www.akim.nl/Images/Dynamic/500x500/Stripshop.Publication/353164/monstress%201.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.akim.nl/Images/Dynamic/full/Stripshop.Publication/353164/Monstress%201b.jpg
Hou zelf wel van fantasy, steam-punk en een alternatieve geschiedenis (uchronie), drie punten die ik persoonlijk wel erg kan waarderen.

[ Voor 1% gewijzigd door Raymon1988 op 10-02-2020 13:29 . Reden: plaatje edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Toch weer even proberen hier wat leven in te blazen!
Nog altijd verzamelaar van Batman comics, gelukkig is de VS ook blijven printen ondanks de Covid19 crisis. Wel heeft de comicmarkt een aardige klap gekregen. DC Direct is opgeheven. En DC comics lijkt wat af te gaan slanken. Ook worden verkoop truucs als alternate covers weer flink uit de kast getrokken.

Ik ben aan een poging begonnen om de Nederlandse classics reeks van Batman compleet te krijgen. Heb inmiddels aardig wat dubbele liggen om te ruilen met een evt. mede verzamelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46
Vanavond (eindelijk!) begonnen aan 'The Immortal Hulk' (Ewing & Bennet) en potdomme wat is die goed zeg! :D

Heb mijzelf voorgenomen om dit jaar iedere week een comic te lezen om zo mijn gigantische backlog weg te werken. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Zo, toch even een bump in dit topic om een hele toffe nieuwe serie onder de aandacht te brengen. De Drager speelt zich af in een post-apocalyptische wereld waarin "De Roest" de meeste metalen slap en onbruikbaar heeft gemaakt en waarin vrijwel elk mens begint te muteren in een monsterachtig wezen. Onaangetaste metalen en gezonde mensen die gezonde kinderen op de wereld kunnen zetten zijn dus zeldzaam en behoorlijk in trek onder de diverse overlevende groeperingen. In deze wereld volgen we De Drager, een koerier die elke opdracht om mensen of goederen van A naar B te brengen aanneemt. Hij heeft maar één prijs, en dat is dat de opdrachtgever een vreemd, blauw ei opeet...

Zelf ben ik in ieder geval positief verrast over deze serie en kan ik 'm aan iedereen aanraden! Veel strips hebben de neiging om maar langzaam te vorderen met het achterliggende verhaal, maar hier zit goed tempo in.

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/q7KlBqywB3E2/550x728.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.stripspeciaalzaak.be/sites/default/files/styles/lightbox/public/images-src/strips//covers/2021-06/De%20Drager%202-1.jpg?itok=soTQbc0n Afbeeldingslocatie: https://www.stripspeciaalzaak.be/sites/default/files/styles/lightbox/public/images-src/strips//covers/2021-06/De%20Drager%202-2.jpg?itok=4ZJozIvX

Overigens spot ik nu pas de Mario cameo op deze pagina :p

Edit - als je comics liever in het Engels leest dan heet deze "The Transporter".

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

@ErikT738
Bedankt voor het aanwijzen van dit topic op de fp!

De Drager ziet er cool uit, ik ga kijken of ik hem in het Frans kan krijgen, dat lijkt mij de originele taal?

[ Voor 46% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 10-02-2022 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
@Sp3ci3s8472 Zoals bij de meeste Europese strips is Frans inderdaad het origineel :)

Ik ben stiekem wel een beetje jaloers dat je Frans kan lezen, vaak zijn de Nederlandse vertalingen maar matig of net iets te Vlaams.

Recent heb ik de hele reeks Alleen gelezen tot deel 13 (er komen er nog meer). In deze reeks worden vijf kinderen wakker in een wereld waar alle volwassenen plotsklaps zijn verdwenen. Het is eigenlijk gericht op een iets jonger publiek, maar het laat volwassenen ook goed zien tot wat voor fucked-up dingen kinderen in staat zouden kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://www.paagman.nl/autoimg/72041513/900x900/resize/w/alleen-integraal-01-integrale-editie-deel-1-tm-5-.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.tzum.info/wp-content/uploads/2019/12/alleen-4.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 11:57
Ik mis nog een fysieke winkel, namelijk Senor Hernandez in Nijmegen (https://www.senorhernandez.com/)

Kijkje in de prachtige winkel:
https://www.google.nl/map...!2e10!3e12!7i12000!8i6000

Ik heb recent zelf de eerste 16 delen van Descender gelezen en die vond ik erg tof. Verder wordt er het een en ander gemaakt rondom Blade Runner en is er inmiddels ook een Ascender reeks, wat een vervolg is op de Descender reeks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbkuKGes95qMd0pCWpYRguQOshM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3ZEl9DPOugyzRoTg6HU4vhT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02:12
Ik ben bezig mijn verzameling wat uit te zoeken en wil wat comics in betere verpakking doen.

Weet iemand waar je die stevige bags kan kopen? Volgens mij zijn het mylar bags. Is er een winkel hier in Nederland die ze verkoopt? Want ik kan op Google niks vinden.
Pagina: 1 2 Laatste