Het grote comics en graphic novel topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-09 13:57
Gecondoleerd.

Je bent voor de waarde heel erg afhankelijk van liefhebbers/verzamelaars en de kans is groot dat die veel al hebben van wat je aanbiedt. Het enige zinnige advise dat ik je kan geven is dat het waarschijnlijk beter is om complete series in 1x te verkopen dan om mensen losse deeltjes eruit te laten pikken. Van een incomplete serie kom je nooit meer af.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag (op aanraden van een collega) Marvel Unlimited. Veel strips, maar zoveel, waar te beginnen. Ik vind de films van de laatste jaren leuk en ook de Darth Vader strip die recent in het Nederlands is uitgekomen heb ik en vind ik leuk.

Iemand tips waar te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:31
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:19:
Sinds vandaag (op aanraden van een collega) Marvel Unlimited. Veel strips, maar zoveel, waar te beginnen. Ik vind de films van de laatste jaren leuk en ook de Darth Vader strip die recent in het Nederlands is uitgekomen heb ik en vind ik leuk.

Iemand tips waar te beginnen?
Ik zou of een serie pakken waar je interesse in hebt en die vanaf issue 1 gaan lezen. Dus bijvoorbeeld The Amazing Spider-Man 001 uit 1963 of de eerste Wolverine uit 1982 pakken en die serie gaan volgen. Of als je iets recenters wilt kun je ook leuke story arcs opzoeken en die gaan lezen. Denk daarbij aan:
  • Secret Wars (1984)
  • The Infinity Gauntlet (1991)
  • Avengers Disassembled (2004)
  • House of M (2005)
  • Annihilation (2005)
  • Decimation (2006)
  • Civil War (2006)
  • Silent War (2007)
  • Annihilation Conquest (2007)
Persoonlijk vond ik Ultimate Marvel een aantal leuke series hebben zoals de Miles Morales versie van Spider-Man en Ultimate was een re-imagining, dus vrij goed te volgen als je de comics van de 40 jaar ervoor gemist hebt. En je kunt uit 17000 comics kiezen dus als je er een kiest die niet leuk blijkt te zijn dan pak je gewoon een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Tijd om dit topic nieuw leven in te blazen. Ik ga zometeen marvel unlimited lid worden ^_^ 3 maanden gratis via samsung tablet hehe
Weet iemand waar het mogelijk is om alle marvel cartoo nseries te bekijken (of dc) ?

[ Voor 24% gewijzigd door matthewk op 13-09-2016 00:40 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Ik heb nu officieel een week marvel unlimited aan het gebruiken en ik ben ontzettend tevreden. De star wars comics die erin staan zijn zowel cannon als non-cannon en het aanbod aan nieuwere series (post 1980) is goed. Helaas zijn oudere comics niet zo alomtegenwoordig te vvinden.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Omdat mijn kennis over comics nihil is, hoop ik enorm dat iemand van jullie me kan helpen. Mijn vriend, sinds kort groot comic-fan, wil graag de serie House of M van Marvel (8 delen zijn er van, geloof ik). Hij is aanstaande zaterdag jarig en wil ik hem (een deel van) die serie cadeau doen. Nou heb ik me een ongeluk gezocht op het Wereld Wijde Web maar kan ik ze ongelofelijk lastig online bemachtigen. Is dit omdat deze comics zeer zeldzame collectors items zijn o.i.d.? Of kijk ik gewoon helemaal op de verkeerde sites?

Als iemand van jullie weet waar ze te koop zijn hoor ik het heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:w
Welke verkoopsites die je bekeek gaven niet thuis dan? [google=House of M] geeft meteen een link naar NL.Bol.com. Amazon.com verkoopt het ook, met (a een grote meerprijs) snellere levertijd. Digitaal kan nog sneller, via de winkel van Marvel.com. Steeds wel in het Engels, maar dat spreekt voor zich.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_J_K schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:21:
[...]

:w
Welke verkoopsites die je bekeek gaven niet thuis dan? [google=House of M] geeft meteen een link naar NL.Bol.com. Amazon.com verkoopt het ook, met (a een grote meerprijs) snellere levertijd. Digitaal kan nog sneller, via de winkel van Marvel.com. Steeds wel in het Engels, maar dat spreekt voor zich.
Thanks! Had Amazon en bol.com beide bekeken. Maar Amazon wordt vrij duur ivm de bezorgkosten en op bol.com wordt het me niet duidelijk welke delen ze precies verkopen? Ik ben echt een kneus in deze dingen dus ik heb geen idee waar ik naar kijk, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:32:
[...]

Thanks! Had Amazon en bol.com beide bekeken. Maar Amazon wordt vrij duur ivm de bezorgkosten en op bol.com wordt het me niet duidelijk welke delen ze precies verkopen? Ik ben echt een kneus in deze dingen dus ik heb geen idee waar ik naar kijk, haha.
Niet de meest overzichtelijke site, maar cheap-comics.com heeft vriendelijke prijzen en bezorgt snel.

Ik zou daar ook eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 12:52
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:32:
[...]

Die bij Bol.com zijn alle acht delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Raznov schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:57:
...Ik ben weer begonnen in Seconds, prachtige stijl en fantastische kleuren, heerlijke novel! ...
Vond ik ook. Op de een of andere manier moest ik erdoor weer aan City of Glass van Karasik en Mazzucchelli terugdenken. Ik ben ook wat meer van opzichzelfstaande verhalen.

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 21-04-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik weet dat het waarschijnlijk een long shot is dat iemand at random het gaat lezen en/of herkennen maar niet geschoten is niet gewonnen denk ik :P.

Ik zit nu al een paar dagen op google te zoeken naar de namen van 2 strips die als ik wat jonger was las en wel van genoot, maar vind ze niet :(.
Een ervan was meer gericht naar volwassenen.

Ik herinner me van de eerste maar een paar details.
De "hoofdpersonage" was een kleine gast, liep vaak met zo'n pots rond. En speelde zich af in een tijd dat de lokale "meneer pastoor" nog veel macht had blijkbaar. Want die kwam bij de hoofdpersonage z'n "mansion" (?) wel langs om aan de poort wat te roepen. Die persoon was ook redelijk klein, en dik.
De hoofdpersonage liep ook wel eens nude rond. Met z'n spel dus.

http://m5.paperblog.com/i...hat-for-man-L-hbSFrD.jpeg zo'n "pots" dus.
Ik herinner me ook dat de neuzen vrij groot waren. Komiek groot zeg maar. Al ben ik hier niet 100% zeker van

In de tekenstijl leek het alsof het midgets waren zeg maar. Vrij donker/guur getekend ook de hele omgeving.
Ik geloof dat het hardcovers waren ook.
Deze zijn vrij oud, rond en voor 2000.

De 2de was meer "lichter" getint. Het ging over een jonge heks/tovenares/...? welke een soort job zeg maar aangeboden kreeg bij een organisatie. Er gingen wel mensen in dood, maar overall was het wel lichter getint.
In de eerste strip was er een bepaalde gang in het gebouw waar ze niet in mochten, omdat er bepaalde dingen zouden gebeurd zijn en mensen vaak dood gingen echter.
De hoofdpersonage zat ook vaak bij wat memorials in dat gebouw weg te dromen over "utopia".

In geloof ik de eerste of de tweede in het begin als ze bij haar op bezoek komen is er ook een entity dat een van de personen "overneemt", welke ze dan probeert te verjagen/doden/verdrinken(?) door die persoon haar hoofd in de gootsteen te houden.

Er zijn geloof ik maar 3 in de reeks uitgekomen, ergens begin jaren 2000.

Als ik echter in google op "strip heksen utopia" of "strip voor volwassenen" zoek vind je vaak de iets meer populaire dingen die je ook in bv de jommeke's zag, of in het geval van de 2de vooral het type "rooie oortjes".
Ik blijf wel voort zoeken en zal het wel melden als ik ze vind, maar als iemand de namen weet zou dit me zeer blij maken.

EDIT: Ik ben nu door deze lijst aan het gaan, ik kwam deze site vrij vaak tegen met m'n gegoogle. Lastige is dat de lijst *enorm* is. En dan mag ik nog hopen dat de uitgever correct is...
https://stripinfo.be/lijst.php?uitgever=1&sort=jaar

EDIT2: De 2de heb ik gevonden O+
https://stripinfo.be/reeks/index/1853_De_duivels_van_Alexia
Er zijn blijkbaar meer edities uitgebracht. Ik heb dus naar wat uit te kijken.
Nu nog de andere strip.

[ Voor 18% gewijzigd door GuntherDW op 25-04-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:02
Hoi allemaal, heeft er iemand hier interesse in 'The absolute death' van Neil Gaiman? Is uit de erfenis van mijn broer dus ik zoek er een goed huis voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1cdFzhu7e8qdxmxNoPhUdaQ4/medium.jpg

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude81
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik zie dat er al een jaar of zo hier niet meer gereageerd is, dus laat ik het anders weer herstarten als newbie hier op het forum. :) Zijn er ook comic lezers die ook kickstarters backen en via die weg van onafhankelijke creators, comics lezen?

Zelf volg ik momenteel weinig Marvel/ DC/ Image comics. Allemaal toch hetzelfde. De dood en herrijzenis van Wolverine, etc... The Walking Dead wil ik trouwens wel weer oppakken. Anyway, comics lezen van mensen die hun project starten via Kickstarter is echt een openbaring en veel interessanter voor mij, omdat je (over het algemeen) de kleine schrijver/ tekenaar steunt in hun projecten. Vaak zijn die verhalen zelfs nog beter dan van de gevestigde orde.

Een kleine greep van comics (plus links) die ik heb gesteund en die ook ruimschoots hun doel hebben behaald:

White Ash: http://whiteashcomic.com
The Idols of Solansehir: https://www.kickstarter.c...ics-project?ref=user_menu
https://www.kickstarter.c...hock-boom-1?ref=user_menu

Een project dat nog lopende is:
https://www.kickstarter.c...project&term=north%20bend

Wat zijn jullie gedachtens hierover? Backen jullie ook comic projecten op Kickstarter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OssieW
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 23:01
Ik doe sowieso niet aan kickstarters. Niet uit in principe ofzo of een andere reden, dat is eigenlijk gewoon niet mijn m.o.

Wat ook niet mijn m.o. was, was e-versies van comics kopen. Maar nu ik toch echt plaats tekort kom (ik ben van de jaren 80) ben ik iets van over gegaan. Ik koop nog wel mijn mijn 'normale' comics in print, maar titels die ik wil uitproberen of iets minder leuk vind koop ik nu op Comixology. Die hoef ik ook niet nieuw te kopen gezien mijn backlog veels te groot is, dus die haal ik met veel discount (een paar) maanden later.

Waarschijnlijk zal de nieuwe Ipad (normaal gesproken ben ik niet zo van Apple, maar er zijn niet echt grote tablets van andere fabrikanten die ook Comixology gewoon steunen via een app....Surface pro :( ) mijn nieuwe lees tab worden. Overkill voor hoe ik het ga gebruiken, maar ik mag ook wel eens een cadeautje voor mezelf kopen lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:44
Ik heb eigenlijk alleen de drie fysieke uitgaven van Unsounded (een fantasy webcomic die ik iedereen aan kan raden, vooral vanwege de uitgebreide worldbuilding) ooit via Kickstarter gekocht. Een comic die ik nog nooit heb gelezen zou ik niet zo gauw steunen, vooral omdat ik eigenlijk nooit comics koop zonder eerst een paar delen te hebben gelezen.

Marvel en DC ben ik ook wel behoorlijk klaar mee, zelfs als er een keer een leuke verhaallijn is (bijvoorbeeld Captain America in Dimension Z of Loki, Agent of Asgard) wordt alles weer teniet gedaan door de volgende schrijver die overal z'n eigen plasje over wil doen. Ik lees nu vooral Franse strips omdat dit meestal self-contained series zijn met een begin en een eind. De laatste series die ik heb gekocht zijn Orbital en De Grote Dode, tot nu toe beiden zeker aanraders.

Edit:
GuntherDW schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:22:
EDIT2: De 2de heb ik gevonden O+
https://stripinfo.be/reeks/index/1853_De_duivels_van_Alexia
Er zijn blijkbaar meer edities uitgebracht. Ik heb dus naar wat uit te kijken.
Nu nog de andere strip.
Misschien leuk om te weten meer dan een jaar later; deel 5 van De Duivels van Alexia is vrij recent in het Nederlands uitgekomen bij een andere uitgever.

[ Voor 22% gewijzigd door ErikT738 op 22-10-2018 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
Goed dat het topic weer naar boven is gekomen.
Ik was niet bekend met Marvel Unlimited, dus dat is een gouden tip.

Is er zoiets toevallig ook in het Nederlands?
Het lijkt me nl leuk om mijn dochter (nu 11) een abonnement cadeau te geven voor kerst.|
Zij heeft al mijn oude comics al meerdere malen verslonden.
Nu zou het wel goed zijn voor haar Engels hoor (ze wil volgend jaar tweetalig VWO gaan doen) en volgens mij zou ze een groot deel al prima lezen, maar misschien is dat nu nog net een half jaartje te vroeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OssieW
_NooT_ schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:36:
Goed dat het topic weer naar boven is gekomen.
Ik was niet bekend met Marvel Unlimited, dus dat is een gouden tip.

Is er zoiets toevallig ook in het Nederlands?
Het lijkt me nl leuk om mijn dochter (nu 11) een abonnement cadeau te geven voor kerst.|
Zij heeft al mijn oude comics al meerdere malen verslonden.
Nu zou het wel goed zijn voor haar Engels hoor (ze wil volgend jaar tweetalig VWO gaan doen) en volgens mij zou ze een groot deel al prima lezen, maar misschien is dat nu nog net een half jaartje te vroeg.
Iedereen is anders natuurlijk, maar ik was ook VWO niveau en las gewoon de Amerikaanse comics toen ik 11 was.

Moet wel erbij zeggen dat "in mijn tijd" de cartoons enzo nog ondertiteld waren i.p,v. nagesynchroniseerd, wat in mijn opinie het Engels aanleren in mij & anderen ook heeft bevorderd. Dus misschien dat het wat anders is voor de kinderen van nu waar alles van 6-10 kijkplezier op tv in het Nederlands is.

Ik zou zeggen kijk hoe zij het doet met jouw Engels talige comics (tenzij je die al bedoelde in jouw 2de zin). Mogelijk dat het net wat te vroeg is qua taalkundigheid, maar als ze comics lezen leuk vindt dan denk ik dat het alleen maar haar Engels kan verbeteren omdat ze wil weten wat er gezegd wordt. Plezierig leren enzo.

Dalijk is comics lezen mogelijk niet 'cool' (of welk woord ze er nu voor gebruiken) meer en is het te laat voor zo'n cadeau.

n.b. dit is advies van iemand die geen kinderen heeft, dus what do I know.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
De afgelopen dagen ben ik zelf aan het lezen in Burnt-out dagboek van Maaike Hartjes. De tekeningen vind ik zelf niet zo, aankleding is wel aardig maar het thema is op dit moment best relevant.
Daarvoor Shutter Island van Christian de Meter gelezen, geeft zelfde sfeer als de film en vond ik heel fijn om te lezen, maar ook geen topper. Toen ook nog van Flix, Don Quichot gelezen, welke hele mooie ontroerende momenten en tekeningen heeft, maar qua verhaal dan wel weer een beetje aan de zwakke kant is. Zal mogelijk nog wel eens iets van Flix willen zien want de tekeningen zijn erg fijn.

Ik lees vaak ook op mijn tablet (oude nexus 7 2013) comics, degene die ik echt goed vind, koop ik dan in hard of paperback. Mijn backlog is alleen nu nog zo groot dat het maar net in een bananendoos past, maar dan zie je daarna weer iets wat je graag wil lezen... Nu rustig aan die doos toch maar aan het leeglezen en de tablet ligt even links.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude81
Ik zie nu net pas dat er reacties zijn geplaatst. In ieder geval is het bij Kickstarter zo dat je echt voor een klein bedrag al een project kan steunen, dus een sprong in het diepe valt op zich wel mee.

Momenteel koop ik al tijden geen fysieke comics meer. Ik heb er wel een hoop. Mijn digitale comics haal ik sinds een jaar of 3 ook via Comixology. Ik ben van plan om een iPad aan te schaffen zodat ik daar alles op kan lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OssieW
dude81 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:06:
Ik zie nu net pas dat er reacties zijn geplaatst. In ieder geval is het bij Kickstarter zo dat je echt voor een klein bedrag al een project kan steunen, dus een sprong in het diepe valt op zich wel mee.

Momenteel koop ik al tijden geen fysieke comics meer. Ik heb er wel een hoop. Mijn digitale comics haal ik sinds een jaar of 3 ook via Comixology. Ik ben van plan om een iPad aan te schaffen zodat ik daar alles op kan lezen.
Het probleem met kickstarters is dat het een te vage aankoop medium is voor iemand als mij (bouwjaar jaren 80) waar het niet eens zeker is dat je iets krijgt wanneer je ervoor betaald. Het is mogelijk dat het de minderheid is van de gevallen, maar ik zie voorbeelden van dat er gewoon met het geld weggelopen wordt, of dat het veel langer duurt dan verwacht en/of je niet eens weet als je iets krijgt.

Dat gaat er bij niet in. Maar ik snap ook het hele patrion, per content provider betalen op Twitch, en meer van dat soort 'moderne' betaal initiatieven niet. Geld heeft voor mij wel meer waarde dan dat, en als ik het uitgeef dan wil ik er iets binnen een bepaalde tijd voor terug, zeker en niet mogelijk. Dus (misschien) ben ik gewoon een oude man. (dat zinnetje van "geld heeft voor mij meer waarde" laat mij zeker oud klinken merk ik nu :( )

Zelf ben ik nu naar het kijken naar een pro 5 of 6 om e-comics op te lezen. Ben nog even aan het afwachten als Black Friday iets leuks brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude81
Ik ben zelf van '81 :) Overigens kan je bij creators bij Kickstarter zien of ze een goede tracklist hebben. Idd bij een beginneling heb ik ook mijn vraagtekens, maar je hebt er een aantal tussen zitten die al iets van 10 succesvolle campagnes hebben gedaan en de reacties zijn ook positief. Dan is het voor mij makkelijker om iets te gaan steunen.

Idd, je hebt nu ook de mogelijkheid om comics te gaan 'streamen' voor een vast bedrag per maand. Dat doe ik (nog?) niet.

Is de pro 5 of 6 trouwens een goed alternatief voor de iPad? Anders zou ik dat ook wel willen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
dude81 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:10:
Ik ben zelf van '81 :) Overigens kan je bij creators bij Kickstarter zien of ze een goede tracklist hebben. Idd bij een beginneling heb ik ook mijn vraagtekens, maar je hebt er een aantal tussen zitten die al iets van 10 succesvolle campagnes hebben gedaan en de reacties zijn ook positief. Dan is het voor mij makkelijker om iets te gaan steunen.

Idd, je hebt nu ook de mogelijkheid om comics te gaan 'streamen' voor een vast bedrag per maand. Dat doe ik (nog?) niet.

Is de pro 5 of 6 trouwens een goed alternatief voor de iPad? Anders zou ik dat ook wel willen overwegen.
Het is een goed alternatief denk ik.

De IPAD 12.9 is een betere tablet, heeft volgens mij een "mooier" scherm, en heeft de Comixology app waarmee je de gekochte comics op hd kwaliteit kan bekijken indien aanwezig.

De Pro 5/6 heeft een mooi scherm, 3:2 verhouding & 12.3 inch (comic book verhouding) indien je cbr files hebt zijn deze makkelijker over te brengen met USB kabel ipv uploaden en dan downloaden d.m.v. bijv. Dropbox of Apple cloud. (de USB-C van de nieuwe Ipad kan geen externe hdd connecteren) of Itunes te gebruiken op de pc. Minpunt is dan weer geen Comixology app, dus je kan of via de browser een non-hd versie van de comic bekijken, of je moet een Android emulator gebruiken. En dat Windows 10 als tablet minder is dan de Ipad, maar dan weer wel een volwaardig desktop OS is.

Er zijn plus- en minpunten aan beide opties.

Ik zat zelf ook te kijken naar de nieuwe IPad, maar die hoge prijs heeft mij overgezet om naar de Surface te kijken. Als het rond de 900 euro was (nog teveel voor hoe ik het gebruik, maar ok, ik had het ervoor over) maar rond de 1100 voor een 64GB versie.....dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 04:30
voor TS: de Eppo in eindhoven is ook een goeie comic winkel! miss ff bij de Waar te koop? erin gooien?

Voor de rest:
Ze hebben heel veel comics, maar ook board games, manga's en card games en het is een erg fijne winkel (klein maar fijn) en zeker een aanrader want volgens mij hebben ze een redelijk groot aanbod aan comics, ben zelf niet heel erg into de comics maar ik weet wel dat ze bij de Eppo in eindhoven redelijk wat te bieden hebben

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Ik heb laatst een abonnement op Comicblitz genomen. Kost nog geen €7 per maand. Het aanbod is niet reusachtig, maar er staat genoeg om me een tijd mee te vermaken. Uiteraard geen aanbod van Marvel of DC, maar wel een aantal andere uitgevers.

Ik heb me niet verdiept in de opzegtermijn, maar indien per maand opzegbaar is het zeker een aanrader om eens op rond te neuzen.

Overigens schijnt de app het op iOS beter te doen dan op Android. Ik zit op Android, en daar wil hij nog wel eens vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude81
OssieW schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:11:
[...]

Het is een goed alternatief denk ik.

De IPAD 12.9 is een betere tablet, heeft volgens mij een "mooier" scherm, en heeft de Comixology app waarmee je de gekochte comics op hd kwaliteit kan bekijken indien aanwezig.

De Pro 5/6 heeft een mooi scherm, 3:2 verhouding & 12.3 inch (comic book verhouding) indien je cbr files hebt zijn deze makkelijker over te brengen met USB kabel ipv uploaden en dan downloaden d.m.v. bijv. Dropbox of Apple cloud. (de USB-C van de nieuwe Ipad kan geen externe hdd connecteren) of Itunes te gebruiken op de pc. Minpunt is dan weer geen Comixology app, dus je kan of via de browser een non-hd versie van de comic bekijken, of je moet een Android emulator gebruiken. En dat Windows 10 als tablet minder is dan de Ipad, maar dan weer wel een volwaardig desktop OS is.

Er zijn plus- en minpunten aan beide opties.

Ik zat zelf ook te kijken naar de nieuwe IPad, maar die hoge prijs heeft mij overgezet om naar de Surface te kijken. Als het rond de 900 euro was (nog teveel voor hoe ik het gebruik, maar ok, ik had het ervoor over) maar rond de 1100 voor een 64GB versie.....dan niet.
Ik zat meer te denken aan een basic iPad 2018. Is volgens mij €350 of €400.

Naast Comixology heb ik ook CBR files en PDF bestanden dus de Pro 5 en 6 ga ik eens nader bekijken. Bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dude81
Malfunctions schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:47:
Ik heb laatst een abonnement op Comicblitz genomen. Kost nog geen €7 per maand. Het aanbod is niet reusachtig, maar er staat genoeg om me een tijd mee te vermaken. Uiteraard geen aanbod van Marvel of DC, maar wel een aantal andere uitgevers.

Ik heb me niet verdiept in de opzegtermijn, maar indien per maand opzegbaar is het zeker een aanrader om eens op rond te neuzen.

Overigens schijnt de app het op iOS beter te doen dan op Android. Ik zit op Android, en daar wil hij nog wel eens vastlopen.
Je zou eens Comichaus moeten proberen. Volgens mij is de eerste maand gratis. Aanbod is prima.

• Raznov
energydrank schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:39:
voor TS: de Eppo in eindhoven is ook een goeie comic winkel! miss ff bij de Waar te koop? erin gooien?

Voor de rest:
Ze hebben heel veel comics, maar ook board games, manga's en card games en het is een erg fijne winkel (klein maar fijn) en zeker een aanrader want volgens mij hebben ze een redelijk groot aanbod aan comics, ben zelf niet heel erg into de comics maar ik weet wel dat ze bij de Eppo in eindhoven redelijk wat te bieden hebben
Heb hem toegevoegd.
Zal zelf eerdaags eens de lijst helemaal bijwerken, want heb de afgelopen tijd veel graphic novels gekocht in winkels, binnen NL en BE :). Te veel te lezen nu, waar ik uiteindelijk altijd te weinig aan toe kom (nog hele bananendoos vol liggen welke ik niet gelezen heb 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Ben op zoek naar een goede en betrouwbare site die graphic novels bespreekt en toplijsten bijhoudt.

Update: lekker lijstje die TS. Nice. Wordt dat nog actief bijgewerkt? Zijn de links naar de reviewsites nog actueel?

[ Voor 55% gewijzigd door Hurtebise op 06-03-2019 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Hurtebise schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:04:
Ben op zoek naar een goede en betrouwbare site die graphic novels bespreekt en toplijsten bijhoudt.

Update: lekker lijstje die TS. Nice. Wordt dat nog actief bijgewerkt? Zijn de links naar de reviewsites nog actueel?
Niet actief en het kan dus zijn dat links niet actueel meer zijn. Zelf lees ik nog wel, maar is mijn kast ondertussen wel vol. Het verkopen van comics lukt niet heel lekker dus niet de ruimte om steeds nieuw te kopen. Mocht je links e.d.er tussen willen hebben kan je het altijd vragen. Ik zit veel op tweakers dus updaten zelf is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Weet iemand een goede taxateur voor US DC comics? Ik heb een zeer grote verzameling geërfd en wil deze echt goed laten taxeren, liefst door een aantal partijen en het liefst aan huis.

[ Voor 7% gewijzigd door Pelox op 26-04-2019 11:30 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude81
Helaas niet. Ik ken alleen maar CGC comics, waarbij je het moet verzenden naar Amerika om het CGC te laten graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24
Is dit topic nog actief? Leuk :)

Vroeger heb ik veel strips gelezen (voetbalstrips, Asterix en meer van dat soort dingen) en met het oog op de vakantie lijkt het me leuk nu ook eens graphic novels te gaan lezen.

Nu lees ik graag digitaal met een Android tablet. Lezen jullie veel digitaal? Van cbr-bestanden of via een app? Ik zie dat abonnementen soms ook alleen voor de VS beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:23
Ik ben de laatste weken mijn comic collectie weer een beetje nieuw leven aan het inblazen. Na een periode even weinig gespaard te hebben wil.ik het weer oppakken. Helaas zijn de stripwinkels.in Nederland flink uitgedund en de shops die er bestaan durven beste prijzen te vragen. eBay.com is door de hoge inklaring en douane kosten helaas ook geen optie meer. Vroeger bestelde ik nog wel eens leuke partijen uit de VS..

Marktplaats is ook een drama, veel verkoper reageren niet of vragen te hoge prijzen. Bieden is voor de koper op marktplaats vaak verliezen itt het eBay bieden.

Beurzen zijn ook uitgedund en aangezien ik pre jaren 70 spul zoek de laatste jaren ook geen goed alternatief.

Ik heb mijn hele collectie ingevoerd in de comic collector app en blijk over de 4000 boekjes te zitten.

Nou mijn grote vraag.
Is er een Facebook of Instagram groep waar US comics in Nederland goed worden aangeboden?
Misschien zijn er ook mensen bekend met Lego bricklink, is er zoiets voor comics?

Tips?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Cobb schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:40:
Ik ben de laatste weken mijn comic collectie weer een beetje nieuw leven aan het inblazen. Na een periode even weinig gespaard te hebben wil.ik het weer oppakken. Helaas zijn de stripwinkels.in Nederland flink uitgedund en de shops die er bestaan durven beste prijzen te vragen. eBay.com is door de hoge inklaring en douane kosten helaas ook geen optie meer. Vroeger bestelde ik nog wel eens leuke partijen uit de VS..

Marktplaats is ook een drama, veel verkoper reageren niet of vragen te hoge prijzen. Bieden is voor de koper op marktplaats vaak verliezen itt het eBay bieden.

Beurzen zijn ook uitgedund en aangezien ik pre jaren 70 spul zoek de laatste jaren ook geen goed alternatief.

Ik heb mijn hele collectie ingevoerd in de comic collector app en blijk over de 4000 boekjes te zitten.

Nou mijn grote vraag.
Is er een Facebook of Instagram groep waar US comics in Nederland goed worden aangeboden?
Misschien zijn er ook mensen bekend met Lego bricklink, is er zoiets voor comics?

Tips?
ik weet niet waar je naar op zoek bent maar ik verkoop vrij veel via marktplaats.. ben bezig een grote dc collectie te verkopen. Als je zoekt op dc comics kom je vanzelf mijn advertenties tegen, mocht je interesse hebben. Alles is in een nm of m staat. En ik reageer altijd en snel ;)

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:30
Ben geen groot comic verzamelaar of wat dan ook, maar lees ze wel graag.

Heb laatst de hardcovers gekocht van de Androiden serie. 4 verschillende verhalen over Androiden (robots/humanoids/etc.).

Deel 1 en 2 vond ik echt super, deel 3 viel mij iet wat tegen en deel 4 moet ik nog aan beginnen.

Afbeeldingslocatie: https://akim.nl/Images/Dynamic/500x500/Stripshop.Album/342670/androiden1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.akim.nl/Images/Dynamic/full/Stripshop.Album/342670/New%20Doc%202017-09-21_5.jpg

En ik zie nu, bij het zoeken naar deze plaatjes, dat er een deel 5 aan komt. Als deel 4 ook goed bevalt, dan ga ik die zeker ook aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comics42
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-12-2023
Welkom op GoT. Het forum is niet om voor je eigen zaak te adverteren. :) Neem daarvoor een kijkje op https://tweakers.net/info/advertising/

[ Voor 89% gewijzigd door Señor Sjon op 28-01-2020 14:36 ]

comics42 - https://comics42.shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comics42
comics42 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:32:
[mbr]Welkom op GoT. Het forum is niet om voor je eigen zaak te adverteren. :) Neem daarvoor een kijkje op https://tweakers.net/info/advertising/[/]
Ok, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comics42
Cobb schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:40:

Nou mijn grote vraag.

Tips?
Het is best wel een uitdaging een fysieke winkel te runnen: personeel, locatie, nevenkosten.
De meeste (nieuwe) US comics worden geleverd door 1 distributeur. Deze heeft weer specifieke eisen.

eBay kan interessant zijn, maar zoals je zelf zegt: invoerrechten en niet te vergeten verzendkosten.
Grotere collecties kunnen wel weer interessant zijn.

Maar er zijn zeker wel een aantal online shops (ook in NL) te vinden die zich bezig houden met US comics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@comics42 Ik kijk nu op eBay en dan haal ik nu regelmatig iets uit de UK. Soms wat meer bij een verkoper en dan probeer ik de extra boekjes voor een paar euro meer kwijt te raken op marktplaats om de verzendkosten wat te compenseren. Afgelopen maanden zo aardig wat missende nummers kunnen scoren. VS durf ik niet aan door de kans op hoge douane kosten..

Ook mijn hele collectie inmiddels in Comic collector weten te zetten. Blijk ruim 4200 comics te hebben. Gelukkig had ik ook wat duurdere key issues in goede staat en dubbel (Batman Adventures 12) allemaal gekocht voor de grote prijs boom (na de Marvel films).

Wat spaar jij?

[ Voor 28% gewijzigd door Cobb op 28-01-2020 17:47 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comics42
Cobb schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:43:
@comics42 Ik kijk nu op eBay en dan haal ik nu regelmatig iets uit de UK. Soms wat meer bij een verkoper en dan probeer ik de extra boekjes voor een paar euro meer kwijt te raken op marktplaats om de verzendkosten wat te compenseren. Afgelopen maanden zo aardig wat missende nummers kunnen scoren. VS durf ik niet aan door de kans op hoge douane kosten..

Ook mijn hele collectie inmiddels in Comic collector weten te zetten. Blijk ruim 4200 comics te hebben. Gelukkig had ik ook wat duurdere key issues in goede staat en dubbel (Batman Adventures 12) allemaal gekocht voor de grote prijs boom (na de Marvel films).

Wat spaar jij?
Ik ben vooral geinteresseerd in diverse independent publishers.
Zelf koop ik wel heel veel in de US.

Zoals mijn collega heeft gezegd: "Het forum is niet om voor je eigen zaak te adverteren"

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 29-01-2020 17:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon1988
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-09 21:03
Helemaal nooit bij stil gestaan dat GoT ook een topic kan hebben hierover. Leuk!
Zelf werk ik in een grote stripboekenwinkel in Groningen*. Deze verkoopt in praktisch alle nieuwe, Nederlandstalige stripboeken en graphic novels. Zodoende lees ik regelmatig diverse (soorten) stripboeken.
Zelf houd ik erg van het fantasy genre; Lanfeust, Ekho etc. Maar ook Amoras en Beestenburcht behoren tot mijn eigen verzameling. En deze lees ik het liefste in papieren vorm.

Kan trouwens de volgende site aanraden:
http://www.stripspeciaalzaak.be/
dit is een site waar de meeste stripboekwinkels in Nederland en België, en uitgevers bij aangesloten zitten. Zodoende heeft deze vaak de nieuwste, uh, nieuwtjes op (Nederlandstalig) stripgebied.

Ik zou de topicstarters een DM sturen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 29-01-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comics42
Raymon1988 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:02:
Helemaal nooit bij stil gestaan dat GoT ook een topic kan hebben hierover. Leuk!
Zelf werk ik in een grote stripboekenwinkel in Groningen*. Deze verkoopt in praktisch alle nieuwe, Nederlandstalige stripboeken en graphic novels. Zodoende lees ik regelmatig diverse (soorten) stripboeken.
Zelf houd ik erg van het fantasy genre; Lanfeust, Ekho etc. Maar ook Amoras en Beestenburcht behoren tot mijn eigen verzameling. En deze lees ik het liefste in papieren vorm.

Kan trouwens de volgende site aanraden:
http://www.stripspeciaalzaak.be/
dit is een site waar de meeste stripboekwinkels in Nederland en België, en uitgevers bij aangesloten zitten. Zodoende heeft deze vaak de nieuwste, uh, nieuwtjes op (Nederlandstalig) stripgebied.

*en weet dat ik geen reclame behoor te maken, maar een link naar die grote winkel in Groningen zou niet misstaan in het openingstopic ;)
Er mogen zeker wat linkjes aan de eerste post worden toegevoegd!

In Duitsland zijn er nog andere actieve forums m.b.t. comics actief. Zijn deze (behalve hier dan) er ook nog in NL? Ik kan er zo gauw geen vinden, google komt altijd in DE uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@Raymon1988 Groningen, daar ben ik begonnen. Zinnebeeld en Pick aan de Pelsterstraat. Welke zaak werk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon1988
In Duitsland zijn er nog andere actieve forums m.b.t. comics actief. Zijn deze (behalve hier dan) er ook nog in NL? Ik kan er zo gauw geen vinden, google komt altijd in DE uit.
Verder ben ik niet bekend met de comic fora op internet. Zijn wel ontzettend veel Facebookgroepen, mar of je daar zo blij van wordt :X

@Cobb Pick is al heel lang gestopt, maar dat wist je waarschijnlijk wel. Zinnebeeld is sinds kort helaas ook gestopt. Uniek winkeltje. Werk zelf bij Akim.

[ Voor 2% gewijzigd door Raymon1988 op 30-01-2020 13:33 . Reden: Zin klopte niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@Raymon1988 Kom helaas al jaren niet meer in Groningen, hebben jullie de voorraad van Zinnebeeld overgenomen? Ook wel gehoord dat de voorraad van de Haagse stripshop naar Groningen is gegaan. Mijn broertje woont nog in de stad heb hem een berichtje gestuurd.

Kun jij hier wat linkjes posten van enkele facebookgroepen voor US (Batman) comics? Ik ben daar niet in thuis en ik kan ze ook echt niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon1988
@Cobb Heb ze wel eens voorbij zien komen, maar zit er zelf niet bij. Kan ze zo 1,2,3 ze ook niet terugvinden. Krijg binnenkort vast wel weer wat suggestief op basis van mn FB profiel :P. Zal het voor je in de gaten houden.

Akim heeft niets van Zinnebeeld overgenomen. Maar moet ik zeggen Amerikaanse comics ook niet het specialisme is van Akim, maar voornamelijk de Nederlandstalige stripuitgaves, op Europees formaat. Al zijn er wel wat 'verdwaalde' Amerikaanse comics te vinden. En redelijk wat Engelse TPB's en Manga.

House of M Comics in Rotterdam is (volgens mij) wel specialist in Amerikaanse (losse) comics. Staan ook veel op beurzen etc. Misschien heb je hier wat aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon1988
Monstress is m.i.ook een gave comic.
Stukje tekst:
Set in an alternate matriarchal 1900’s Asia, in a richly imagined world of art deco-inflected steampunk, MONSTRESS tells the story of a teenage girl who is struggling to survive the trauma of war, and who shares a mysterious psychic link with a monster of tremendous power, a connection that will transform them both. Entertainment Weekly praised MONSTRESS as “one of Image Comics’ most imaginative and daring new series” and dubbed it the “Best New Original Series” in their year-end “Best Comics of 2015” list.
Afbeeldingslocatie: https://www.akim.nl/Images/Dynamic/500x500/Stripshop.Publication/353164/monstress%201.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.akim.nl/Images/Dynamic/full/Stripshop.Publication/353164/Monstress%201b.jpg
Hou zelf wel van fantasy, steam-punk en een alternatieve geschiedenis (uchronie), drie punten die ik persoonlijk wel erg kan waarderen.

[ Voor 1% gewijzigd door Raymon1988 op 10-02-2020 13:29 . Reden: plaatje edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Toch weer even proberen hier wat leven in te blazen!
Nog altijd verzamelaar van Batman comics, gelukkig is de VS ook blijven printen ondanks de Covid19 crisis. Wel heeft de comicmarkt een aardige klap gekregen. DC Direct is opgeheven. En DC comics lijkt wat af te gaan slanken. Ook worden verkoop truucs als alternate covers weer flink uit de kast getrokken.

Ik ben aan een poging begonnen om de Nederlandse classics reeks van Batman compleet te krijgen. Heb inmiddels aardig wat dubbele liggen om te ruilen met een evt. mede verzamelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:28
Vanavond (eindelijk!) begonnen aan 'The Immortal Hulk' (Ewing & Bennet) en potdomme wat is die goed zeg! :D

Heb mijzelf voorgenomen om dit jaar iedere week een comic te lezen om zo mijn gigantische backlog weg te werken. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Zo, toch even een bump in dit topic om een hele toffe nieuwe serie onder de aandacht te brengen. De Drager speelt zich af in een post-apocalyptische wereld waarin "De Roest" de meeste metalen slap en onbruikbaar heeft gemaakt en waarin vrijwel elk mens begint te muteren in een monsterachtig wezen. Onaangetaste metalen en gezonde mensen die gezonde kinderen op de wereld kunnen zetten zijn dus zeldzaam en behoorlijk in trek onder de diverse overlevende groeperingen. In deze wereld volgen we De Drager, een koerier die elke opdracht om mensen of goederen van A naar B te brengen aanneemt. Hij heeft maar één prijs, en dat is dat de opdrachtgever een vreemd, blauw ei opeet...

Zelf ben ik in ieder geval positief verrast over deze serie en kan ik 'm aan iedereen aanraden! Veel strips hebben de neiging om maar langzaam te vorderen met het achterliggende verhaal, maar hier zit goed tempo in.

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/q7KlBqywB3E2/550x728.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.stripspeciaalzaak.be/sites/default/files/styles/lightbox/public/images-src/strips//covers/2021-06/De%20Drager%202-1.jpg?itok=soTQbc0n Afbeeldingslocatie: https://www.stripspeciaalzaak.be/sites/default/files/styles/lightbox/public/images-src/strips//covers/2021-06/De%20Drager%202-2.jpg?itok=4ZJozIvX

Overigens spot ik nu pas de Mario cameo op deze pagina :p

Edit - als je comics liever in het Engels leest dan heet deze "The Transporter".

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

@ErikT738
Bedankt voor het aanwijzen van dit topic op de fp!

De Drager ziet er cool uit, ik ga kijken of ik hem in het Frans kan krijgen, dat lijkt mij de originele taal?

[ Voor 46% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 10-02-2022 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
@Sp3ci3s8472 Zoals bij de meeste Europese strips is Frans inderdaad het origineel :)

Ik ben stiekem wel een beetje jaloers dat je Frans kan lezen, vaak zijn de Nederlandse vertalingen maar matig of net iets te Vlaams.

Recent heb ik de hele reeks Alleen gelezen tot deel 13 (er komen er nog meer). In deze reeks worden vijf kinderen wakker in een wereld waar alle volwassenen plotsklaps zijn verdwenen. Het is eigenlijk gericht op een iets jonger publiek, maar het laat volwassenen ook goed zien tot wat voor fucked-up dingen kinderen in staat zouden kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://www.paagman.nl/autoimg/72041513/900x900/resize/w/alleen-integraal-01-integrale-editie-deel-1-tm-5-.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.tzum.info/wp-content/uploads/2019/12/alleen-4.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:23
Ik mis nog een fysieke winkel, namelijk Senor Hernandez in Nijmegen (https://www.senorhernandez.com/)

Kijkje in de prachtige winkel:
https://www.google.nl/map...!2e10!3e12!7i12000!8i6000

Ik heb recent zelf de eerste 16 delen van Descender gelezen en die vond ik erg tof. Verder wordt er het een en ander gemaakt rondom Blade Runner en is er inmiddels ook een Ascender reeks, wat een vervolg is op de Descender reeks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbkuKGes95qMd0pCWpYRguQOshM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3ZEl9DPOugyzRoTg6HU4vhT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:32
Ik ben bezig mijn verzameling wat uit te zoeken en wil wat comics in betere verpakking doen.

Weet iemand waar je die stevige bags kan kopen? Volgens mij zijn het mylar bags. Is er een winkel hier in Nederland die ze verkoopt? Want ik kan op Google niks vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

martin_v_z schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:50:
Ik ben bezig mijn verzameling wat uit te zoeken en wil wat comics in betere verpakking doen.

Weet iemand waar je die stevige bags kan kopen? Volgens mij zijn het mylar bags. Is er een winkel hier in Nederland die ze verkoopt? Want ik kan op Google niks vinden.
Mylar kan ik zo snel niet vinden in NL, maar stripwinkel Akim heeft wel wat alternatieven: https://www.akim.nl/striphoesjes

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Tsjipmanz schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:00:
[...]

Mylar kan ik zo snel niet vinden in NL, maar stripwinkel Akim heeft wel wat alternatieven: https://www.akim.nl/striphoesjes
Ik zie ook daar alleen de normale bags.

Ik heb hier thuis een comic die ik heb gekocht en die heeft een hele stevige bag. De comic blijft er recht in zonder dat er een back board in het zakje zit. Ik vraag mij af wat dat nou precies is, want dat is echt ideaal voor de wat duurdere comics.

Ik zie wel toploaders langs komen maar ik heb het gevoel dat dat wat anders is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Heeft iemand hier ervaring met het verkopen van een deel van een verzameling? Ik moet nodig wat ruimte in mijn kasten maken en ik heb voldoende strips waarvan ik vrij zeker weet dat ik ze nooit meer ga lezen. Als ik er naar Google vind ik wel een aantal opkopers, maar ik heb geen idee wat ik kan verwachten qua prijs en bij wie ik het beste terecht kan (ik neig nu naar Akim).

@martin_v_z Als de term "toploaders" hetzelfde is als in de trading card wereld dan zijn dat hoesjes van hard plastic. Ik weet niet of dat is wat je zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
ErikT738 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:20:
Heeft iemand hier ervaring met het verkopen van een deel van een verzameling? Ik moet nodig wat ruimte in mijn kasten maken en ik heb voldoende strips waarvan ik vrij zeker weet dat ik ze nooit meer ga lezen. Als ik er naar Google vind ik wel een aantal opkopers, maar ik heb geen idee wat ik kan verwachten qua prijs en bij wie ik het beste terecht kan (ik neig nu naar Akim).

@martin_v_z Als de term "toploaders" hetzelfde is als in de trading card wereld dan zijn dat hoesjes van hard plastic. Ik weet niet of dat is wat je zoekt.
Ik ben ook een deel aan het verkopen. Mijn ervaring is dat je het beste gewoon hele series op marktplaats of Catawiki kan zetten. Even bij comic price guide kijken of je er nog wat van waarde tussen hebt zitten.

Verder niet de top prijs verwachten. De niet speciale nummers ga je niet veel voor krijgen. Maar een opkoper zal je nog minder geven waarschijnlijk. Catawiki doet veilingen maar mijn ervaring als koper is dat er vaak vest best hoog wordt geboden. Marktplaats is een beetje hit or miss. Soms staat iets er weken op en soms krijg je binnen een uur een reactie.

Qua prijs doe ik zelf. Prijs opzoeken van de comics. Keer 0.75 en dan de hele serie aanbieden. Willen mensen nummers los reken in de normale prijs per nummer. Of ik accepteer het niet als het de serie echt incompleet maakt. (Moeilijker de rest te verkopen)

Verkoopt het dan na een maand niet. Dan tien procent in prijs verlagen en kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
martin_v_z schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:55:
[...]

Ik ben ook een deel aan het verkopen. Mijn ervaring is dat je het beste gewoon hele series op marktplaats of Catawiki kan zetten. Even bij comic price guide kijken of je er nog wat van waarde tussen hebt zitten.

Verder niet de top prijs verwachten. De niet speciale nummers ga je niet veel voor krijgen. Maar een opkoper zal je nog minder geven waarschijnlijk. Catawiki doet veilingen maar mijn ervaring als koper is dat er vaak vest best hoog wordt geboden. Marktplaats is een beetje hit or miss. Soms staat iets er weken op en soms krijg je binnen een uur een reactie.

Qua prijs doe ik zelf. Prijs opzoeken van de comics. Keer 0.75 en dan de hele serie aanbieden. Willen mensen nummers los reken in de normale prijs per nummer. Of ik accepteer het niet als het de serie echt incompleet maakt. (Moeilijker de rest te verkopen)

Verkoopt het dan na een maand niet. Dan tien procent in prijs verlagen en kijken wat er gebeurt.
Ik kijk ook specifiek naar een opkoper omdat ik geen zin heb om de losse verkoop te managen. Marktplaats heb ik al even geprobeerd maar daar krijg ik enkel vrij lage biedingen op het "verkoopbare" deel van de verzameling terwijl ik met de rest blijf zitten. Ik denk dat ik gewoon wat foto's naar Akim ga sturen en even afwacht wat ze er voor over hebben.

Overigens heb ik het idee dat jij vooral op Amerikaanse comics doelt terwijl ik vooral Franco-Belgische strips probeer te verkopen. Misschien zit die markt toch weer anders in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
ErikT738 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:12:
[...]

Ik kijk ook specifiek naar een opkoper omdat ik geen zin heb om de losse verkoop te managen. Marktplaats heb ik al even geprobeerd maar daar krijg ik enkel vrij lage biedingen op het "verkoopbare" deel van de verzameling terwijl ik met de rest blijf zitten. Ik denk dat ik gewoon wat foto's naar Akim ga sturen en even afwacht wat ze er voor over hebben.

Overigens heb ik het idee dat jij vooral op Amerikaanse comics doelt terwijl ik vooral Franco-Belgische strips probeer te verkopen. Misschien zit die markt toch weer anders in elkaar.
Ik had het inderdaad over Amerikaanse comics.

Al denk ik dat het met europese strips ook zo is hoor. Als je het meeste er uit wil halen zal je ze zelf moeten verkopen. Maar of het je tijd waard is is altijd de vraag inderdaad. Wat ik zeg Catawiki lijkt ook best een goede optie, al zit je daar dan wellicht met het feit dat je misschien minder krijgt dan je zou willen, het blijft uiteindelijk een veilingsite.

Opkopers hebben altijd een grote marge nodig dus zal je daar op inleveren. Het voordeel is natuurlijk dat je ze in 1 keer allemaal kwijt bent.

Altijd lastig met grote verzamelingen. Ik had een hele grote retro game verzameling. En het heeft jaren geduurd om die zelf te verkopen. Uiteindelijk wel dus veel meer aan verdiend dan het in 1 keer naar een opkoper te brengen maar ook enorm veel tijd er aan kwijt geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
martin_v_z schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:50:

Misschien handig voor andere. Uiteindelijk kwam ik er achter dat de comic die ik dacht ik een hele stevige bag te zitten, dat niet zat. Ik vond het al zo apart dat er geen board in zat maar dat het heel stevig aanvoelde. Het bleek dat er een doorzichtige plastic board in zat. Wel erg tof voor comics waarbij je ook de achterkant wil kunnen bekijken terwijl hij nog in een bag zit. Ik weet niet waar je ze in Nederland kan kopen maar ik zag ze op Amazon in de vs wel staan.

Hier is een review filmpje.
YouTube: Comic Clear Boards Product Review

Dan de mylar bags. Die zijn echt heel moeilijk te vinden in Nederland. Maar ik heb wel een alternatief gevonden. Volgens mij is het van een materiaal dat lijkt op mylar maar niet de naam mag hebben, zal wel patent dingen zijn. Ik heb ze nu thuis en ze voelen en zien er goed uit. Je kan ze hier kopen:
https://www.houseofmcomic...clear-comic-bags-100.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Hoewel ik de meeste al heb liggen (in het Frans en Nederlands :P) van deze bundel wilde ik hem even plaatsen omdat het een boel strips zijn die ik zelf erg leuk vind:
https://www.humblebundle....csfromcinebook_bookbundle

Let op, zo te zien zijn dit geen PDF's ;( . Dus als je geen zin hebt om het online te lezen raad ik het af.

[ Voor 12% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 10-05-2022 01:38 . Reden: waarschuwing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 01:14:
Hoewel ik de meeste al heb liggen (in het Frans en Nederlands :P) van deze bundel wilde ik hem even plaatsen omdat het een boel strips zijn die ik zelf erg leuk vind:
https://www.humblebundle....csfromcinebook_bookbundle

Let op, zo te zien zijn dit geen PDF's ;( . Dus als je geen zin hebt om het online te lezen raad ik het af.
Ik zie dit staan:
All comics in this bundle must be redeemed and downloaded through the izneo app, a digital comic, manga, and webtoon publishing and reading service.

Als ik de omschrijving van die izneo-app in de play store zie heeft 'ie wel functionaliteit voor het offline lezen van comics.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Tsjipmanz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:04:
[...]

Ik zie dit staan:
All comics in this bundle must be redeemed and downloaded through the izneo app, a digital comic, manga, and webtoon publishing and reading service.

Als ik de omschrijving van die izneo-app in de play store zie heeft 'ie wel functionaliteit voor het offline lezen van comics.
Goed punt!
Zelf ben ik geen grote fan van apps en services waar je weer een account of app nodig hebt. Ik wilde mensen waarschuwen. Fijn dat er ook een offline mode ook beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Misschien relevant voor de bezoekers van dit topic: In Haarlem zijn de tweejaarlijkse Stripdagen begonnen! Dit weekend is er op de Grote Markt en in de Philharmonie een grote beurs. De rest van de week zijn er ook nog andere dingen te doen. Ik ga zo in ieder geval wel even een kijkje nemen.

Afbeeldingslocatie: https://apollobusiness.freetls.fastly.net/clientdata/131/media/clientimages/stripdagen2022-klein-formaat.jpg?v=50271100503702132243&width=503&height=702&crop=698,976,x0,y0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

* Vrijdag geeft het topic een schop :P

Jaren geleden, toen ik nog op de middelbare school zat, kwam ik door klasgenootjes in aanraking met comics. Daarvoor las ik wel de Donald Duck en had een flinke rits Suske en Wiske strips. De comics waren echter totaal anders dan wat ik gewend was. Ik dook er zelf ook in en begon met het sparen van enkele titels:
- Spawn (inclusief alle varianten als Curse, Medieval, Hellspawn etc.)
- Witchblade
- The Darkness
- Darkchylde
- Spirit of the Tao

Daarnaast ook zoveel mogelijk miniseries, cross-overs en one-shots als ik ze kon vinden. Een aantal daarvan vond ik erg sterk, zoals de Violater reeks, Spawn/Wildcats en Spawn/Batman. Ook de cross-over van Aliens, Predator en Terminator was hilarisch :P
Ik kwam meestal in Haarlem bij Nou En? en daarna bij BeeDee. Die zaken bestaan beiden al lang niet meer helaas.

Mijn interesse was nooit echt naar de, zo vond ik, standaard superhelden van Marvel en DC. Ik vond ze maar saai en vreselijk clichématig. Image en Top Cow met bovenstaande titels vond ik veel leuker. Natuurlijk hadden die ook hun varianten van "groepje superhelden vechten tegen slechteriken", maar die las ik dan ook niet.

Sporadisch kocht ik ook wel eens Europese strips of graphic novels. Dat is echt niet te vergelijken met de Amerikaanse comics. Na lang zoeken heb ik onlangs ook enkele reeksen compleet kunnen maken, namelijk van Requiem de Vampierridder, 666 en Claudia de Vampierridder. Als je houdt van zwartgallige humor, fantastisch gedetailleerde tekeningen en een occulte setting kan ik je deze titels van harte aanraden. Ik heb ze wel in het Nederlands, niet in het Engels of origineel Frans maar voor zover ik weet zijn de vertaling prima gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UKnsbFtXk-v_FiC7IEPMV8df78=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PnLZ5SwKcN2Y5wDaSFMNQehP.png?f=fotoalbum_large

(foto is een beetje crappy :P )

Toen ik voor vakantie in Parijs was, kwam ik daar de graphic novel Auschwitz tegen. Maus had ik al gelezen maar ik kon het niet laten en nam deze mee naar Nederland. Daar liet ik het aan de eigenaar van BeeDee zien en die vond het ook erg sterk. Daarna is het ook in het Nederlands uitgegeven (weet nog steeds niet of dat ook de aanleiding was, of dat het al lang op de planning stond). Achterin staat ook een interview met de artiest en meer informatie over de totstandkoming. Erg indrukwekkend.

Zwartkijken is natuurlijk gewoon hilarisch, en "Als de duisternis..." vond ik gewoon leuk om mee te nemen. In die periode was de Nederlandse gothic scène erg groot (ik ging altijd naar de Inrichting, Crna Ruza en War of Roses) en dat sloot daar mooi bij aan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQnvUEC2KyrDpeFL4eZwrvFdDlY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZbDm6ELgfB2HJvM6gpSJgiIU.png?f=fotoalbum_large

Vanwege mijn obsessie met Silent Hill (hoewel ik géén van de spellen ooit heb uitgespeeld) kon ik deze ook niet laten liggen. Van de Hellraiser boeken mis ik het eerste deel maar die kan ik nergens vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2C6xkfv99ub0KS9JCqTKMJiHy4E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Rh214XlNFkTxDR0nc9GEqN3s.png?f=fotoalbum_large

Nu lees ik voornamelijk digitaal, op dit moment ben ik weer eens opnieuw begonnen in The Crossed. Daarnaast enkele losse Europese titels maar niks specifieks.
Ohja, ik heb ook nog een aantal van de Sombrero/Zwarte Reeks, maar da's niet geschikt voor jonge Tweakers ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kan iemand een app aanraden waarin ik kan vastleggen welke strips ik bezit?
Ik heb zelf "Comic Geeks" net getest en dat is voornamelijk sterk in de Marvel en DC spul waar mijn interesse niet ligt. De europese strips missen er grotendeels, bijvoorbeeld Inspecteur Canardo.

Reden dat ik het met een app wil doen is als ik op vakantie ben in Frankrijk dat ik snel kan kijken welke strips ik wel of niet bezig.
Een alternatief zou zijn een spreadsheet te maken; dat is wel meer handwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 09:16
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:14:
Kan iemand een app aanraden waarin ik kan vastleggen welke strips ik bezit?
Ik heb zelf "Comic Geeks" net getest en dat is voornamelijk sterk in de Marvel en DC spul waar mijn interesse niet ligt. De europese strips missen er grotendeels, bijvoorbeeld Inspecteur Canardo.

Reden dat ik het met een app wil doen is als ik op vakantie ben in Frankrijk dat ik snel kan kijken welke strips ik wel of niet bezig.
Een alternatief zou zijn een spreadsheet te maken; dat is wel meer handwerk.
Ik ben er zelf geen gebruiker van maar je zou kunnen kijken naar lastdodo.nl (vroeger was dat catawiki, maar dat is op een gegeven moment meer een veilingsite geworden, de catalogus is later afgesplitst). Veel strips staan al in de catalogus en je kunt dus aanvinken welke je hebt. Er is ook een app voor op je mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Destiny schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:30:
[...]

Ik ben er zelf geen gebruiker van maar je zou kunnen kijken naar lastdodo.nl (vroeger was dat catawiki, maar dat is op een gegeven moment meer een veilingsite geworden, de catalogus is later afgesplitst). Veel strips staan al in de catalogus en je kunt dus aanvinken welke je hebt. Er is ook een app voor op je mobiel.
Cool, ik ga hem testen! De naam catawiki komt mij bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Destiny schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:30:
[...]

LastDodo heeft wel weer een aantal Engelstalige dingen niet. Ik liep er toevallig tegen aan omdat ik op zoek was naar de omnibus boeken van B.P.R.D. Hell on Earth.

Ik heb nu maar bij Amazon besteld, maar wat een verlepte boeken leveren die zeg... Ik overweeg ze terug te sturen, ondanks dat zij de enige zijn die op redelijke termijn kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
ErikT738 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:44:
[...]

LastDodo heeft wel weer een aantal Engelstalige dingen niet. Ik liep er toevallig tegen aan omdat ik op zoek was naar de omnibus boeken van B.P.R.D. Hell on Earth.

Ik heb nu maar bij Amazon besteld, maar wat een verlepte boeken leveren die zeg... Ik overweeg ze terug te sturen, ondanks dat zij de enige zijn die op redelijke termijn kunnen leveren.
Klopt maar Sp3ci3s8472 vroeg naar iets voor europese strips en daar is Lastdodo op gericht (met name Nederlands maar ook wel een behoorlijke hoeveelheid Frans).

En boeken bestellen bij Amazon is inderdaad een gok. Soms OK en soms behoorlijk beschadigd. Ik zou er vooral even over klagen bij ze. Ze komen meestal wel met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

Wom

Per toeval in contact gekomen met XIII. Ben geen enorme strip/comic lezer momenteel, maar het eerste deel had mij direct te pakken. Heb nu via Marktplaats de eerste tien delen gekocht. Nu zie ik dat er ook een mystery-reeks is en een tweede reeks door andere schrijver/tekenaar.

Iemand een idee of die ook de moeite zijn? Er zijn wat volledige collecties te koop, waar dus die Mystery-reeks en tweede reeks bij zitten, maar vraag mij wat of die de moeite zijn.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
Wom schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:19:
Per toeval in contact gekomen met XIII. Ben geen enorme strip/comic lezer momenteel, maar het eerste deel had mij direct te pakken. Heb nu via Marktplaats de eerste tien delen gekocht. Nu zie ik dat er ook een mystery-reeks is en een tweede reeks door andere schrijver/tekenaar.

Iemand een idee of die ook de moeite zijn? Er zijn wat volledige collecties te koop, maar dus die Mystery-reeks en tweede reeks bij zitten, maar vraag mij wat of die de moeite zijn.
De eerste reeks is getekend door WIlliam Vance. Dat is een min of meer afgerond verhaal. De schrijver (Jean van Hamme, die ook andere reeksen schreef zoals Thorgal, Largo Winch en Lady S.) wilde het rustiger aan gaan doen en dus is er een nieuw team gekomen voor een tweede reeks. Die tweede reeks loopt nog. William Vance is inmiddels overleden.

XIII mysterie zijn allemaal one-shots over personages uit de XIII reeks en geeft wat meer achtergrond en voorgeschiedenis van bepaalde personages. Volgens zijn ze daar inmiddels mee gestopt. Allemaal verschillende auteurs en tekenaars en daarmee waren ze erg wisselvallig. Sommige delen zijn erg goed, sommige delen vraag je je af vanaf waarom het gemaakt is.

De eerste reeks omvat de eerste 19 delen (eigenlijk 18 delen met 1 extra deel getekend door Giraud/Moebius). Vanaf deel 20 begint de tweede reeks. Die is nu bij deel 27 en zal nog wel even doorlopen zolang het verkoopt.

De eerste reeks is zeker in het begin erg goed maar door alle ongeloofwaardige plotwendingen vond ik het op het laatst toch minder worden. De tweede reeks vind ik matig. Het kabbelt een beetje door en haalt zeker niet het niveau van pakweg de eerste 10 delen van de eerste reeks.

[ Voor 10% gewijzigd door Destiny op 24-08-2022 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Wom

@Destiny , heel erg bedankt voor je posting. Alle vragen die ik had heb je kunnen beantwoorden eigenlijk. Zal na het lezen van de eerst tien delen zien of ik nog interesse heb om de rest van de eerste reeks aan te vullen, maar ik blijf even weg van de volledige collecties. B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
@Wom Ik sluit me aan bij @Destiny. Aan het begin is de serie erg leuk maar uiteindelijk wordt het behoorlijk ingewikkeld en ongeloofwaardig. Ik heb tot 17 in de kast staan maar weet eerlijk gezegd niet of ik die ook allemaal heb gelezen. Hetzelfde verhaal bij Thorgal, een andere reeks van Van Hamme. De oudere delen zijn ontzettend sterk en hebben goede verhalen terwijl de latere delen en spin-offs niet zo veel voorstellen. Mocht je klaar zijn met XIII dan zou ik de reeks wel een keer proberen, zeker omdat je nu weet dat je op een bepaald moment gewoon moet stoppen :p

Momenteel ben ik bezig met het lezen van de Hellboy en B.P.R.D. verhalen. Normaal lees ik nog maar weinig Amerikaanse comics omdat de schrijvers constant wisselen, het status-quo altijd wordt hersteld en de verhalen nooit eindigen, maar hier is dit gelukkig niet het geval.

[ Voor 19% gewijzigd door ErikT738 op 24-08-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Goeie tip @ErikT738! Het feit dat er een 'einde' zit aan de reeks bij XIII is iets wat mij wel aanspreekt, aangezien iig het eerste deel (moet de rest nog lezen) een behoorlijk open einde heeft. Mijzelf kennende zal ik de eerste reeks wel compleet willen maken. Daarna zal ik eens een kijkje nemen bij Thorgal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ErikT738 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:00:

Momenteel ben ik bezig met het lezen van de Hellboy en B.P.R.D. verhalen. Normaal lees ik nog maar weinig Amerikaanse comics omdat de schrijvers constant wisselen, het status-quo altijd wordt hersteld en de verhalen nooit eindigen, maar hier is dit gelukkig niet het geval.
Hoewel ik er niet zoveel kennis van heb, vind ik dat Europese strips dikwijls totaal anders zijn dan comics. Niet alleen qua stijl maar ook op het gebied van thema's. Comics zijn altijd zo superhelden-gecentreerd, waar de Europese strips meer "realistisch" (voor zover je daar over kan spreken natuurlijk) overkomen. Meer gericht op het vertellen van een verhaal in plaats van mooie plaatjes met overdreven proporties.

Onlangs las ik de strip IJstijd. Deze is gemaakt in opdracht van het Louvre en ik vond het een leuke, originele strip :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Ja Europese strips en Amerikaanse comics zijn een hele andere tak van sport. In de VS is het doel vaak om eens per maand een "floppy" van 20 pagina's uit te brengen en wordt de markt helaas gedomineerd door het eindeloos herkauwen van de zelfde paar superhelden uit de vorige eeuw. Hier in Europa wordt er gerust meerdere jaren gewerkt aan één album van 50-60 pagina's waarin meestal een redelijk compleet verhaal wordt verteld. Helaas hebben we er hier ook een handje van om de zelfde oude striphelden eindeloos te blijven hergebruiken, zoals bijvoorbeeld de eerder besproken XIII en Thorgal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destiny
ErikT738 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:02:
Ja Europese strips en Amerikaanse comics zijn een hele andere tak van sport. In de VS is het doel vaak om eens per maand een "floppy" van 20 pagina's uit te brengen en wordt de markt helaas gedomineerd door het eindeloos herkauwen van de zelfde paar superhelden uit de vorige eeuw. Hier in Europa wordt er gerust meerdere jaren gewerkt aan één album van 50-60 pagina's waarin meestal een redelijk compleet verhaal wordt verteld. Helaas hebben we er hier ook een handje van om de zelfde oude striphelden eindeloos te blijven hergebruiken, zoals bijvoorbeeld de eerder besproken XIII en Thorgal.
In de VS waren comics een manier om reclames aan kinderen te kunnen verkopen (tussen die 20 strippagina's zaten nog zo'n 10 reclamepagina's). Dat ging best goed met steeds dezelfde en herkenbare helden. In Europa komen strips meer voort uit de tijdschriftencultuur. Er moesten tijdschriften zijn voor iedereen. Populiare bladen kregen een jeugdsupplement en later kwamen er tijdschriften voor de jeugd. Vanwege klantenbinding plaatste men verhalen meestal met twee pagina's per nummer. Zeker toen na de oorlog de grote stripbladen als Kuifje en Robbedoes (Tintin en Spirou in het frans) en in Frankrijk Pilote verschenen gingen de kwaliteitseisen flink omhoog.

Dat er jaren aan een verhaal gewerkt werd was alleen voor de bekende namen weggelegd. De meesten moesten toch flink doorwerken (vaak met asisstenten) om de productie te halen. Lees maar wat interviews en artikelen over de auteurs uit die tijd. Die staan bol van verhalen over deadlines (bijvoorbeeld in de trein naar de uitgever nog de pagina snel afmaken) en schrijvers die te laat zijn met hun teksten (Jean Michel Charlier was hier berucht om en dreef menig tekenaar tot wanhoop. Charlier schreef onder andere Buck Danny, Roodbaar, Blueberry, Tanguy en Laverdure). In het begin waren de albums ook maar bijzaak, de auteur verdiende het meeste aan voorpublicatie in tijdschriften.

Nog steeds wordt er van de bekende reeksen (zoals XIII en Thorgal) verwacht dat er per jaar een album verschijnt. Met het wegvallen van de meeste striptijdschriften is wel de druk een beetje van de ketel en kan er langer gewerkt worden aan een verhaal maar er moet wel brood op de plank komen. In Europa is het ook best wel lastig een nieuwe reeks gelanceerd te krijgen en uitgevers kiezen toch graag nog voor bekende namen (en zien we ook hier reboots van oude reeksen als Buck Danny en Rik Ringers).

Overigens is de Amerikaanse strip al lang niet meer alleen superhelden. Met de opkomst van de "graphic novel" (ok die term wordt ook wel veel misbruikt) is er ook best wel een hoop te vinden wat niet over superhelden gaat alleen is dat meestal niet bij de grote comicuitgevers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Voor de non-puristen die ook wel eens digitaal lezen, Humble Bundle heeft voor nog geen twee tientjes wel een interessante bundel:

https://www.humblebundle....nniversary-dynamite-books

Voor net iets meer dan €18 heb je 36 digitale comics dan Dynamic Forces. Met onder andere titels als Vampirella, Red Sonja, Barbarella en Army of Darkness.

Geen verkeerde bundel als je het mij vraagt.

Er is ook nog een Terry Moore bundel, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig weet van zijn comics.
https://www.humblebundle....on-abstract-studios-books

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGLXYn2uK-W3czIVcXII11pcVXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RNLRY0EIBRgOa4cNHyH0byc5.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen weekend twee stripwinkels bezocht in Den Haag. Was heel leuk, maar waarom is het in die winkels altijd zo'n ontzettende puinhoop? :P

In elk geval deze strips gekocht. Van Lady Mechanika was niet alles te vinden, dus ik kon niet bij de eerste delen beginnen. Maar aangezien het losse arcs zijn vond ik dit ook prima.
En een strip over mijn favoriete schilder Bosch, hoe hij aan zijn ideeën is gekomen. Erg leuk om te lezen.

Allemaal wel in het Nederlands, maar dat vind ik geen probleem eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Interessante cover art, is die serie aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Ik ben de laatste jaren bezig met het verzamelen van de verschillende series die zich afspelen in de landen van Arran:
- Elfen
- Dwergen
- Orks & Goblins
- Magiërs

Het fijne hiervan (buiten de artstijlen die me bevallen) is dat het allemaal op zichzelf staande verhalen zijn, maar dat er af en toe wordt verwezen naar gebeurtenissen in andere series, en dat er ook een doorlopende verhaallijn in zit/zat. Op het punt waar ik ben met verzamelen is deze afgerond, maar misschien gaat hij verder of wordt er een nieuwe opgestart.

Daarnaast probeer ik het moderne deel van Franka compleet te krijgen, en koop ik af en toe wat om uit te proberen. Meestal niet met succes.

Terugkomend op de discussie dat sommige series en jaren over doen voor er een nieuw album komt, ik wacht met smart op een nieuw deel van de Adelaars van Rome. Het laatste deel stamt alweer uit 2016, maar volgens Instagram is Marini bezig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 23:09:
Interessante cover art, is die serie aan te raden?
Ik vind het wel een gave serie :) Maar dat is natuurlijk sterk persoonlijk. De setting van Victoriaans Engeland met steampunk spreekt mij wel aan. Qua verhaal kan je het nog het beste een beetje met Tomb Raider vergelijken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Humble Bundle heeft weer een leuke bundel met comics

https://www.humblebundle....more-dynamite-books-books
Legends and myths from across ages

Explore worlds of fantasy in this treasury of digital comics—featuring Robert Jordan’s beloved epic The Wheel of Time and more! Discover the saga of the Dragon Reborn in the adaptations of The Eye of the World (#1–35) and New Spring (#1–8). Leap into stories of swords and sorcery from a range of characters and creators in Savage Tales, featuring Red Sonja, Vampirella, and more. Get Damsels, Warlords, and more digital comics & graphic novels from Dynamite!
Flinke hoeveelheid strips deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:47
Malfunctions schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:50:
Ik ben de laatste jaren bezig met het verzamelen van de verschillende series die zich afspelen in de landen van Arran:
- Elfen
- Dwergen
- Orks & Goblins
- Magiërs
Deze series volg ik in de engelse versie (zie bijv. https://comicvine.gamespot.com/elves/4050-89572/). Hier zijn helaas al geruime tijd geen nieuwe uitgaven van, maar de franstalige edities (https://comicvine.gamespot.com/elfes/4050-74463/) gaan wel gewoon door
Ik hoop dat de vertalingen weer worden opgepakt, want dit vind ik echt een goede reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Kenny_NL schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:05:
[...]

Deze series volg ik in de engelse versie (zie bijv. https://comicvine.gamespot.com/elves/4050-89572/). Hier zijn helaas al geruime tijd geen nieuwe uitgaven van, maar de franstalige edities (https://comicvine.gamespot.com/elfes/4050-74463/) gaan wel gewoon door
Ik hoop dat de vertalingen weer worden opgepakt, want dit vind ik echt een goede reeks.
De Nederlandse vertalingen lopen wel door. Als je de serie tof vindt, kan je dat overwegen.

Het nieuwe deel van de Adelaars van Rome verschijnt in oktober. Dus dan zal de vertaling ook niet heel lang meer op zich laten wachten. *O*

• ErikT738
Kenny_NL schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:05:
[...]

Daedalus brengt ze nog steeds regelmatig in het Nederlands uit. Volgens mij is de kwaliteit van de vertalingen ook wel prima. Hier staan een paar preview paginas uit Magiërs 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Een hele hoop Spawn en gerelateerde comics in de Humble Bundle:

https://www.humblebundle....ched-and-more-image-books

Heb je een hele hoop Spawn voor een bescheiden bedrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Wederom een comicbundel op Humble Bundle:

https://www.humblebundle....000page-mega-bundle-books

Explosive action, unforgettable heroes

This unbelievably massive bundle of comics from Dynamite Entertainment is bursting with amazing stories from some of the most iconic, pulp-infused series out there! Get dozens of volumes— thousands of pages in all!—including fan favorites like Red Sonja, Project Superpowers, Army of Darkness, Vampirella, and many more. Whether your tastes run to gritty sword and sorcery, thrilling horror-tinged tales, or anything in between, this mammoth library will keep you riveted.

Voor het schamele bedrag van €18,46 heb je weer een enorme digitale stapel comics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Ondanks dat dit topic al even stil is, ‘drop’ ik toch even hier mijn vraag, in de hoop dat iemand mij kan helpen in mijn zoektocht. :)

De situatie
Op dit moment ben ik op vakantie en heb ik de volgende boeken meegenomen om te lezen:
• Marvel 1602 (Gaiman, 2004)
• House of X / Powers of X (Hickman, 2019)
• Nemesis (Millar, 2010)

Alle drie inmiddels, met zeer veel plezier, gelezen. Met name ‘House of X’ was een aangename verrassing en bood een meeslepend verhaal dat onwijs tof gepresenteerd is - en ook nog eens mooi is vormgegeven.

Nu wil ik dus verder met het verhaal dat in ‘House of X’ wordt verteld en heb ik met behulp van ChatGPT een ‘reading list’ samengesteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6IxoZrkiLwBK23rRGLoKlgpolE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tcUcukSAl47z9cVeErBYQLTX.jpg?f=fotoalbum_large

Het probleem
Al snel loop ik tegen het probleem aan dat ‘Dawn of X’, wat om onverklaarbare redenen verdeeld is in 16 volumes (!), nergens volledig te bestellen is - of dat bijvoorbeeld ‘Dawn of X - vol. 2’ nergens op voorraad is. In ieder geval niet bij Amazon.nl / .de of Bol.com.

Dat wetende vrees ik voor de rest …

Mijn vraag
Is er iemand hier die ervaring heeft met het bestellen van dergelijke series? Zo ja, wat is een handige website?

Een fysieke winkel is helaas geen optie. Tilburg had er ‘vroeger’ twee, maar helaas zijn die weg - en lijkt de stripboekenwinkel sowieso een uitstervend ras in Nederland.

Voor de andere boeken (‘Marvel 1602’ en ‘Nemesis’) heb ik de vervolgen ook al in het vizier, maar daar is nog geen haast bij. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik gebruik naast Amazon Cheap Comics wel eens, al zit in Eindhoven nog wel een winkel (Eppo) en in Den Bosch ook (Neat Stuff), allebei vrij redelijk bereikbaar vanuit Tilburg. ;)
Vroeger was bijvoorbeeld Mile High comics ideaal, maar volgens mij maken de verzendkosten het tegenwoordig niet meer leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:09
Zojuist eerste superman story van Action Comics #1 gelezen. Ik heb de Superman Golden Age Omnibus #1 gehaald en het is toch wel een erg dik boek hoor.

Ben toch wel verrast met hoe leuk dit soort comics eigenlijk zijn, terwijl ze toch echt gericht zijn op kinderen.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Yonix schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:20:
Ondanks dat dit topic al even stil is, ‘drop’ ik toch even hier mijn vraag, in de hoop dat iemand mij kan helpen in mijn zoektocht. :)

De situatie
Op dit moment ben ik op vakantie en heb ik de volgende boeken meegenomen om te lezen:
• Marvel 1602 (Gaiman, 2004)
• House of X / Powers of X (Hickman, 2019)
• Nemesis (Millar, 2010)

Alle drie inmiddels, met zeer veel plezier, gelezen. Met name ‘House of X’ was een aangename verrassing en bood een meeslepend verhaal dat onwijs tof gepresenteerd is - en ook nog eens mooi is vormgegeven.

Nu wil ik dus verder met het verhaal dat in ‘House of X’ wordt verteld en heb ik met behulp van ChatGPT een ‘reading list’ samengesteld:

[Afbeelding]

Het probleem
Al snel loop ik tegen het probleem aan dat ‘Dawn of X’, wat om onverklaarbare redenen verdeeld is in 16 volumes (!), nergens volledig te bestellen is - of dat bijvoorbeeld ‘Dawn of X - vol. 2’ nergens op voorraad is. In ieder geval niet bij Amazon.nl / .de of Bol.com.

Dat wetende vrees ik voor de rest …

Mijn vraag
Is er iemand hier die ervaring heeft met het bestellen van dergelijke series? Zo ja, wat is een handige website?

Een fysieke winkel is helaas geen optie. Tilburg had er ‘vroeger’ twee, maar helaas zijn die weg - en lijkt de stripboekenwinkel sowieso een uitstervend ras in Nederland.

Voor de andere boeken (‘Marvel 1602’ en ‘Nemesis’) heb ik de vervolgen ook al in het vizier, maar daar is nog geen haast bij. :)
Misschien kan Aelix Comics je een eindje op weg helpen?
https://www.aelix.nl/

Of Barelli? https://stripwinkelbarelli.nl/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
It’s complete! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LU011KQF61Ag1RNNCMJ-DtAoYz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yNQn2k2XppONsnrJvaAQEJnI.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk heb ik mezelf gewoon gericht op enkel de boeken die door Hickman geschreven zijn. (y)

Geen goedkope serie, want dit zijn ruim € 500 aan stripboeken (OOP, import uit USA en HC). :D 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXWxYPKqZftnKnl1iEvXP4ZIpko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Nn1wQ415yXR7UmnHWu4JIRb.jpg?f=fotoalbum_large

Even dit topic kicken :)

Ben sinds recent ook strips aan het kopen/lezen!

Hierboven foto van wat ik sinds november in m'n startende collectie heb verzameld.

Het meeste moet ik nog lezen, ben nu bezig met de Batman Omnibus (geweldig!) en Marvel 1602.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
Pazienza schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:28:
[Afbeelding]

Even dit topic kicken :)

Ben sinds recent ook strips aan het kopen/lezen!

Hierboven foto van wat ik sinds november in m'n startende collectie heb verzameld.

Het meeste moet ik nog lezen, ben nu bezig met de Batman Omnibus (geweldig!) en Marvel 1602.
Samoerai en Adelaars van Rome zijn toffe series. Als je van de Romeinse setting houdt is Murena ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:44
Malfunctions schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:26:
[...]

Samoerai en Adelaars van Rome zijn toffe series. Als je van de Romeinse setting houdt is Murena ook een aanrader.
Thanks voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Humble Bundle heeft weer een leuke digitale bundel:

https://www.humblebundle....-mega-bundle-books-encore
Explosive action, unforgettable heroes

This unbelievably massive bundle of comics from Dynamite Entertainment is bursting with amazing stories from some of the most iconic, pulp-infused series out there! Get dozens of volumes— thousands of pages in all!—including fan favorites like Red Sonja, Project Superpowers, Army of Darkness, Vampirella, and many more. Whether your tastes run to gritty sword and sorcery, thrilling horror-tinged tales, or anything in between, this mammoth library will keep you riveted. Pay what you want for over $1,600 worth of comics and help support The Hero Initiative with your purchase!

Pay at least €18.46 for these 74 items
En omdat meer Red Sonja meer beter is (want rood haar), hier nog een trailer van de aanstaande film:

Pagina: 1 2 Laatste