Het grote comics en graphic novel topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

martin_v_z schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:50:
Ik ben bezig mijn verzameling wat uit te zoeken en wil wat comics in betere verpakking doen.

Weet iemand waar je die stevige bags kan kopen? Volgens mij zijn het mylar bags. Is er een winkel hier in Nederland die ze verkoopt? Want ik kan op Google niks vinden.
Mylar kan ik zo snel niet vinden in NL, maar stripwinkel Akim heeft wel wat alternatieven: https://www.akim.nl/striphoesjes

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:31
Tsjipmanz schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:00:
[...]

Mylar kan ik zo snel niet vinden in NL, maar stripwinkel Akim heeft wel wat alternatieven: https://www.akim.nl/striphoesjes
Ik zie ook daar alleen de normale bags.

Ik heb hier thuis een comic die ik heb gekocht en die heeft een hele stevige bag. De comic blijft er recht in zonder dat er een back board in het zakje zit. Ik vraag mij af wat dat nou precies is, want dat is echt ideaal voor de wat duurdere comics.

Ik zie wel toploaders langs komen maar ik heb het gevoel dat dat wat anders is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:00
Heeft iemand hier ervaring met het verkopen van een deel van een verzameling? Ik moet nodig wat ruimte in mijn kasten maken en ik heb voldoende strips waarvan ik vrij zeker weet dat ik ze nooit meer ga lezen. Als ik er naar Google vind ik wel een aantal opkopers, maar ik heb geen idee wat ik kan verwachten qua prijs en bij wie ik het beste terecht kan (ik neig nu naar Akim).

@martin_v_z Als de term "toploaders" hetzelfde is als in de trading card wereld dan zijn dat hoesjes van hard plastic. Ik weet niet of dat is wat je zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
ErikT738 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:20:
Heeft iemand hier ervaring met het verkopen van een deel van een verzameling? Ik moet nodig wat ruimte in mijn kasten maken en ik heb voldoende strips waarvan ik vrij zeker weet dat ik ze nooit meer ga lezen. Als ik er naar Google vind ik wel een aantal opkopers, maar ik heb geen idee wat ik kan verwachten qua prijs en bij wie ik het beste terecht kan (ik neig nu naar Akim).

@martin_v_z Als de term "toploaders" hetzelfde is als in de trading card wereld dan zijn dat hoesjes van hard plastic. Ik weet niet of dat is wat je zoekt.
Ik ben ook een deel aan het verkopen. Mijn ervaring is dat je het beste gewoon hele series op marktplaats of Catawiki kan zetten. Even bij comic price guide kijken of je er nog wat van waarde tussen hebt zitten.

Verder niet de top prijs verwachten. De niet speciale nummers ga je niet veel voor krijgen. Maar een opkoper zal je nog minder geven waarschijnlijk. Catawiki doet veilingen maar mijn ervaring als koper is dat er vaak vest best hoog wordt geboden. Marktplaats is een beetje hit or miss. Soms staat iets er weken op en soms krijg je binnen een uur een reactie.

Qua prijs doe ik zelf. Prijs opzoeken van de comics. Keer 0.75 en dan de hele serie aanbieden. Willen mensen nummers los reken in de normale prijs per nummer. Of ik accepteer het niet als het de serie echt incompleet maakt. (Moeilijker de rest te verkopen)

Verkoopt het dan na een maand niet. Dan tien procent in prijs verlagen en kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
martin_v_z schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:55:
[...]

Ik ben ook een deel aan het verkopen. Mijn ervaring is dat je het beste gewoon hele series op marktplaats of Catawiki kan zetten. Even bij comic price guide kijken of je er nog wat van waarde tussen hebt zitten.

Verder niet de top prijs verwachten. De niet speciale nummers ga je niet veel voor krijgen. Maar een opkoper zal je nog minder geven waarschijnlijk. Catawiki doet veilingen maar mijn ervaring als koper is dat er vaak vest best hoog wordt geboden. Marktplaats is een beetje hit or miss. Soms staat iets er weken op en soms krijg je binnen een uur een reactie.

Qua prijs doe ik zelf. Prijs opzoeken van de comics. Keer 0.75 en dan de hele serie aanbieden. Willen mensen nummers los reken in de normale prijs per nummer. Of ik accepteer het niet als het de serie echt incompleet maakt. (Moeilijker de rest te verkopen)

Verkoopt het dan na een maand niet. Dan tien procent in prijs verlagen en kijken wat er gebeurt.
Ik kijk ook specifiek naar een opkoper omdat ik geen zin heb om de losse verkoop te managen. Marktplaats heb ik al even geprobeerd maar daar krijg ik enkel vrij lage biedingen op het "verkoopbare" deel van de verzameling terwijl ik met de rest blijf zitten. Ik denk dat ik gewoon wat foto's naar Akim ga sturen en even afwacht wat ze er voor over hebben.

Overigens heb ik het idee dat jij vooral op Amerikaanse comics doelt terwijl ik vooral Franco-Belgische strips probeer te verkopen. Misschien zit die markt toch weer anders in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
ErikT738 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:12:
[...]

Ik kijk ook specifiek naar een opkoper omdat ik geen zin heb om de losse verkoop te managen. Marktplaats heb ik al even geprobeerd maar daar krijg ik enkel vrij lage biedingen op het "verkoopbare" deel van de verzameling terwijl ik met de rest blijf zitten. Ik denk dat ik gewoon wat foto's naar Akim ga sturen en even afwacht wat ze er voor over hebben.

Overigens heb ik het idee dat jij vooral op Amerikaanse comics doelt terwijl ik vooral Franco-Belgische strips probeer te verkopen. Misschien zit die markt toch weer anders in elkaar.
Ik had het inderdaad over Amerikaanse comics.

Al denk ik dat het met europese strips ook zo is hoor. Als je het meeste er uit wil halen zal je ze zelf moeten verkopen. Maar of het je tijd waard is is altijd de vraag inderdaad. Wat ik zeg Catawiki lijkt ook best een goede optie, al zit je daar dan wellicht met het feit dat je misschien minder krijgt dan je zou willen, het blijft uiteindelijk een veilingsite.

Opkopers hebben altijd een grote marge nodig dus zal je daar op inleveren. Het voordeel is natuurlijk dat je ze in 1 keer allemaal kwijt bent.

Altijd lastig met grote verzamelingen. Ik had een hele grote retro game verzameling. En het heeft jaren geduurd om die zelf te verkopen. Uiteindelijk wel dus veel meer aan verdiend dan het in 1 keer naar een opkoper te brengen maar ook enorm veel tijd er aan kwijt geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
martin_v_z schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:50:
Ik ben bezig mijn verzameling wat uit te zoeken en wil wat comics in betere verpakking doen.

Weet iemand waar je die stevige bags kan kopen? Volgens mij zijn het mylar bags. Is er een winkel hier in Nederland die ze verkoopt? Want ik kan op Google niks vinden.
Misschien handig voor andere. Uiteindelijk kwam ik er achter dat de comic die ik dacht ik een hele stevige bag te zitten, dat niet zat. Ik vond het al zo apart dat er geen board in zat maar dat het heel stevig aanvoelde. Het bleek dat er een doorzichtige plastic board in zat. Wel erg tof voor comics waarbij je ook de achterkant wil kunnen bekijken terwijl hij nog in een bag zit. Ik weet niet waar je ze in Nederland kan kopen maar ik zag ze op Amazon in de vs wel staan.

Hier is een review filmpje.
YouTube: Comic Clear Boards Product Review

Dan de mylar bags. Die zijn echt heel moeilijk te vinden in Nederland. Maar ik heb wel een alternatief gevonden. Volgens mij is het van een materiaal dat lijkt op mylar maar niet de naam mag hebben, zal wel patent dingen zijn. Ik heb ze nu thuis en ze voelen en zien er goed uit. Je kan ze hier kopen:
https://www.houseofmcomic...clear-comic-bags-100.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Hoewel ik de meeste al heb liggen (in het Frans en Nederlands :P) van deze bundel wilde ik hem even plaatsen omdat het een boel strips zijn die ik zelf erg leuk vind:
https://www.humblebundle....csfromcinebook_bookbundle

Let op, zo te zien zijn dit geen PDF's ;( . Dus als je geen zin hebt om het online te lezen raad ik het af.

[ Voor 12% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 10-05-2022 01:38 . Reden: waarschuwing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 01:14:
Hoewel ik de meeste al heb liggen (in het Frans en Nederlands :P) van deze bundel wilde ik hem even plaatsen omdat het een boel strips zijn die ik zelf erg leuk vind:
https://www.humblebundle....csfromcinebook_bookbundle

Let op, zo te zien zijn dit geen PDF's ;( . Dus als je geen zin hebt om het online te lezen raad ik het af.
Ik zie dit staan:
All comics in this bundle must be redeemed and downloaded through the izneo app, a digital comic, manga, and webtoon publishing and reading service.

Als ik de omschrijving van die izneo-app in de play store zie heeft 'ie wel functionaliteit voor het offline lezen van comics.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Tsjipmanz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:04:
[...]

Ik zie dit staan:
All comics in this bundle must be redeemed and downloaded through the izneo app, a digital comic, manga, and webtoon publishing and reading service.

Als ik de omschrijving van die izneo-app in de play store zie heeft 'ie wel functionaliteit voor het offline lezen van comics.
Goed punt!
Zelf ben ik geen grote fan van apps en services waar je weer een account of app nodig hebt. Ik wilde mensen waarschuwen. Fijn dat er ook een offline mode ook beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Misschien relevant voor de bezoekers van dit topic: In Haarlem zijn de tweejaarlijkse Stripdagen begonnen! Dit weekend is er op de Grote Markt en in de Philharmonie een grote beurs. De rest van de week zijn er ook nog andere dingen te doen. Ik ga zo in ieder geval wel even een kijkje nemen.

Afbeeldingslocatie: https://apollobusiness.freetls.fastly.net/clientdata/131/media/clientimages/stripdagen2022-klein-formaat.jpg?v=50271100503702132243&width=503&height=702&crop=698,976,x0,y0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:34

Vrijdag

De Zwarte

* Vrijdag geeft het topic een schop :P

Jaren geleden, toen ik nog op de middelbare school zat, kwam ik door klasgenootjes in aanraking met comics. Daarvoor las ik wel de Donald Duck en had een flinke rits Suske en Wiske strips. De comics waren echter totaal anders dan wat ik gewend was. Ik dook er zelf ook in en begon met het sparen van enkele titels:
- Spawn (inclusief alle varianten als Curse, Medieval, Hellspawn etc.)
- Witchblade
- The Darkness
- Darkchylde
- Spirit of the Tao

Daarnaast ook zoveel mogelijk miniseries, cross-overs en one-shots als ik ze kon vinden. Een aantal daarvan vond ik erg sterk, zoals de Violater reeks, Spawn/Wildcats en Spawn/Batman. Ook de cross-over van Aliens, Predator en Terminator was hilarisch :P
Ik kwam meestal in Haarlem bij Nou En? en daarna bij BeeDee. Die zaken bestaan beiden al lang niet meer helaas.

Mijn interesse was nooit echt naar de, zo vond ik, standaard superhelden van Marvel en DC. Ik vond ze maar saai en vreselijk clichématig. Image en Top Cow met bovenstaande titels vond ik veel leuker. Natuurlijk hadden die ook hun varianten van "groepje superhelden vechten tegen slechteriken", maar die las ik dan ook niet.

Sporadisch kocht ik ook wel eens Europese strips of graphic novels. Dat is echt niet te vergelijken met de Amerikaanse comics. Na lang zoeken heb ik onlangs ook enkele reeksen compleet kunnen maken, namelijk van Requiem de Vampierridder, 666 en Claudia de Vampierridder. Als je houdt van zwartgallige humor, fantastisch gedetailleerde tekeningen en een occulte setting kan ik je deze titels van harte aanraden. Ik heb ze wel in het Nederlands, niet in het Engels of origineel Frans maar voor zover ik weet zijn de vertaling prima gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UKnsbFtXk-v_FiC7IEPMV8df78=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PnLZ5SwKcN2Y5wDaSFMNQehP.png?f=fotoalbum_large

(foto is een beetje crappy :P )

Toen ik voor vakantie in Parijs was, kwam ik daar de graphic novel Auschwitz tegen. Maus had ik al gelezen maar ik kon het niet laten en nam deze mee naar Nederland. Daar liet ik het aan de eigenaar van BeeDee zien en die vond het ook erg sterk. Daarna is het ook in het Nederlands uitgegeven (weet nog steeds niet of dat ook de aanleiding was, of dat het al lang op de planning stond). Achterin staat ook een interview met de artiest en meer informatie over de totstandkoming. Erg indrukwekkend.

Zwartkijken is natuurlijk gewoon hilarisch, en "Als de duisternis..." vond ik gewoon leuk om mee te nemen. In die periode was de Nederlandse gothic scène erg groot (ik ging altijd naar de Inrichting, Crna Ruza en War of Roses) en dat sloot daar mooi bij aan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQnvUEC2KyrDpeFL4eZwrvFdDlY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZbDm6ELgfB2HJvM6gpSJgiIU.png?f=fotoalbum_large

Vanwege mijn obsessie met Silent Hill (hoewel ik géén van de spellen ooit heb uitgespeeld) kon ik deze ook niet laten liggen. Van de Hellraiser boeken mis ik het eerste deel maar die kan ik nergens vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2C6xkfv99ub0KS9JCqTKMJiHy4E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Rh214XlNFkTxDR0nc9GEqN3s.png?f=fotoalbum_large

Nu lees ik voornamelijk digitaal, op dit moment ben ik weer eens opnieuw begonnen in The Crossed. Daarnaast enkele losse Europese titels maar niks specifieks.
Ohja, ik heb ook nog een aantal van de Sombrero/Zwarte Reeks, maar da's niet geschikt voor jonge Tweakers ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kan iemand een app aanraden waarin ik kan vastleggen welke strips ik bezit?
Ik heb zelf "Comic Geeks" net getest en dat is voornamelijk sterk in de Marvel en DC spul waar mijn interesse niet ligt. De europese strips missen er grotendeels, bijvoorbeeld Inspecteur Canardo.

Reden dat ik het met een app wil doen is als ik op vakantie ben in Frankrijk dat ik snel kan kijken welke strips ik wel of niet bezig.
Een alternatief zou zijn een spreadsheet te maken; dat is wel meer handwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:14:
Kan iemand een app aanraden waarin ik kan vastleggen welke strips ik bezit?
Ik heb zelf "Comic Geeks" net getest en dat is voornamelijk sterk in de Marvel en DC spul waar mijn interesse niet ligt. De europese strips missen er grotendeels, bijvoorbeeld Inspecteur Canardo.

Reden dat ik het met een app wil doen is als ik op vakantie ben in Frankrijk dat ik snel kan kijken welke strips ik wel of niet bezig.
Een alternatief zou zijn een spreadsheet te maken; dat is wel meer handwerk.
Ik ben er zelf geen gebruiker van maar je zou kunnen kijken naar lastdodo.nl (vroeger was dat catawiki, maar dat is op een gegeven moment meer een veilingsite geworden, de catalogus is later afgesplitst). Veel strips staan al in de catalogus en je kunt dus aanvinken welke je hebt. Er is ook een app voor op je mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Destiny schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:30:
[...]

Ik ben er zelf geen gebruiker van maar je zou kunnen kijken naar lastdodo.nl (vroeger was dat catawiki, maar dat is op een gegeven moment meer een veilingsite geworden, de catalogus is later afgesplitst). Veel strips staan al in de catalogus en je kunt dus aanvinken welke je hebt. Er is ook een app voor op je mobiel.
Cool, ik ga hem testen! De naam catawiki komt mij bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Destiny schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:30:
[...]

LastDodo heeft wel weer een aantal Engelstalige dingen niet. Ik liep er toevallig tegen aan omdat ik op zoek was naar de omnibus boeken van B.P.R.D. Hell on Earth.

Ik heb nu maar bij Amazon besteld, maar wat een verlepte boeken leveren die zeg... Ik overweeg ze terug te sturen, ondanks dat zij de enige zijn die op redelijke termijn kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
ErikT738 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:44:
[...]

LastDodo heeft wel weer een aantal Engelstalige dingen niet. Ik liep er toevallig tegen aan omdat ik op zoek was naar de omnibus boeken van B.P.R.D. Hell on Earth.

Ik heb nu maar bij Amazon besteld, maar wat een verlepte boeken leveren die zeg... Ik overweeg ze terug te sturen, ondanks dat zij de enige zijn die op redelijke termijn kunnen leveren.
Klopt maar Sp3ci3s8472 vroeg naar iets voor europese strips en daar is Lastdodo op gericht (met name Nederlands maar ook wel een behoorlijke hoeveelheid Frans).

En boeken bestellen bij Amazon is inderdaad een gok. Soms OK en soms behoorlijk beschadigd. Ik zou er vooral even over klagen bij ze. Ze komen meestal wel met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:47

Wom

Per toeval in contact gekomen met XIII. Ben geen enorme strip/comic lezer momenteel, maar het eerste deel had mij direct te pakken. Heb nu via Marktplaats de eerste tien delen gekocht. Nu zie ik dat er ook een mystery-reeks is en een tweede reeks door andere schrijver/tekenaar.

Iemand een idee of die ook de moeite zijn? Er zijn wat volledige collecties te koop, waar dus die Mystery-reeks en tweede reeks bij zitten, maar vraag mij wat of die de moeite zijn.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
Wom schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:19:
Per toeval in contact gekomen met XIII. Ben geen enorme strip/comic lezer momenteel, maar het eerste deel had mij direct te pakken. Heb nu via Marktplaats de eerste tien delen gekocht. Nu zie ik dat er ook een mystery-reeks is en een tweede reeks door andere schrijver/tekenaar.

Iemand een idee of die ook de moeite zijn? Er zijn wat volledige collecties te koop, maar dus die Mystery-reeks en tweede reeks bij zitten, maar vraag mij wat of die de moeite zijn.
De eerste reeks is getekend door WIlliam Vance. Dat is een min of meer afgerond verhaal. De schrijver (Jean van Hamme, die ook andere reeksen schreef zoals Thorgal, Largo Winch en Lady S.) wilde het rustiger aan gaan doen en dus is er een nieuw team gekomen voor een tweede reeks. Die tweede reeks loopt nog. William Vance is inmiddels overleden.

XIII mysterie zijn allemaal one-shots over personages uit de XIII reeks en geeft wat meer achtergrond en voorgeschiedenis van bepaalde personages. Volgens zijn ze daar inmiddels mee gestopt. Allemaal verschillende auteurs en tekenaars en daarmee waren ze erg wisselvallig. Sommige delen zijn erg goed, sommige delen vraag je je af vanaf waarom het gemaakt is.

De eerste reeks omvat de eerste 19 delen (eigenlijk 18 delen met 1 extra deel getekend door Giraud/Moebius). Vanaf deel 20 begint de tweede reeks. Die is nu bij deel 27 en zal nog wel even doorlopen zolang het verkoopt.

De eerste reeks is zeker in het begin erg goed maar door alle ongeloofwaardige plotwendingen vond ik het op het laatst toch minder worden. De tweede reeks vind ik matig. Het kabbelt een beetje door en haalt zeker niet het niveau van pakweg de eerste 10 delen van de eerste reeks.

[ Voor 10% gewijzigd door Destiny op 24-08-2022 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Wom

@Destiny , heel erg bedankt voor je posting. Alle vragen die ik had heb je kunnen beantwoorden eigenlijk. Zal na het lezen van de eerst tien delen zien of ik nog interesse heb om de rest van de eerste reeks aan te vullen, maar ik blijf even weg van de volledige collecties. B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
@Wom Ik sluit me aan bij @Destiny. Aan het begin is de serie erg leuk maar uiteindelijk wordt het behoorlijk ingewikkeld en ongeloofwaardig. Ik heb tot 17 in de kast staan maar weet eerlijk gezegd niet of ik die ook allemaal heb gelezen. Hetzelfde verhaal bij Thorgal, een andere reeks van Van Hamme. De oudere delen zijn ontzettend sterk en hebben goede verhalen terwijl de latere delen en spin-offs niet zo veel voorstellen. Mocht je klaar zijn met XIII dan zou ik de reeks wel een keer proberen, zeker omdat je nu weet dat je op een bepaald moment gewoon moet stoppen :p

Momenteel ben ik bezig met het lezen van de Hellboy en B.P.R.D. verhalen. Normaal lees ik nog maar weinig Amerikaanse comics omdat de schrijvers constant wisselen, het status-quo altijd wordt hersteld en de verhalen nooit eindigen, maar hier is dit gelukkig niet het geval.

[ Voor 19% gewijzigd door ErikT738 op 24-08-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Goeie tip @ErikT738! Het feit dat er een 'einde' zit aan de reeks bij XIII is iets wat mij wel aanspreekt, aangezien iig het eerste deel (moet de rest nog lezen) een behoorlijk open einde heeft. Mijzelf kennende zal ik de eerste reeks wel compleet willen maken. Daarna zal ik eens een kijkje nemen bij Thorgal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ErikT738 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:00:

Momenteel ben ik bezig met het lezen van de Hellboy en B.P.R.D. verhalen. Normaal lees ik nog maar weinig Amerikaanse comics omdat de schrijvers constant wisselen, het status-quo altijd wordt hersteld en de verhalen nooit eindigen, maar hier is dit gelukkig niet het geval.
Hoewel ik er niet zoveel kennis van heb, vind ik dat Europese strips dikwijls totaal anders zijn dan comics. Niet alleen qua stijl maar ook op het gebied van thema's. Comics zijn altijd zo superhelden-gecentreerd, waar de Europese strips meer "realistisch" (voor zover je daar over kan spreken natuurlijk) overkomen. Meer gericht op het vertellen van een verhaal in plaats van mooie plaatjes met overdreven proporties.

Onlangs las ik de strip IJstijd. Deze is gemaakt in opdracht van het Louvre en ik vond het een leuke, originele strip :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Ja Europese strips en Amerikaanse comics zijn een hele andere tak van sport. In de VS is het doel vaak om eens per maand een "floppy" van 20 pagina's uit te brengen en wordt de markt helaas gedomineerd door het eindeloos herkauwen van de zelfde paar superhelden uit de vorige eeuw. Hier in Europa wordt er gerust meerdere jaren gewerkt aan één album van 50-60 pagina's waarin meestal een redelijk compleet verhaal wordt verteld. Helaas hebben we er hier ook een handje van om de zelfde oude striphelden eindeloos te blijven hergebruiken, zoals bijvoorbeeld de eerder besproken XIII en Thorgal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destiny
ErikT738 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:02:
Ja Europese strips en Amerikaanse comics zijn een hele andere tak van sport. In de VS is het doel vaak om eens per maand een "floppy" van 20 pagina's uit te brengen en wordt de markt helaas gedomineerd door het eindeloos herkauwen van de zelfde paar superhelden uit de vorige eeuw. Hier in Europa wordt er gerust meerdere jaren gewerkt aan één album van 50-60 pagina's waarin meestal een redelijk compleet verhaal wordt verteld. Helaas hebben we er hier ook een handje van om de zelfde oude striphelden eindeloos te blijven hergebruiken, zoals bijvoorbeeld de eerder besproken XIII en Thorgal.
In de VS waren comics een manier om reclames aan kinderen te kunnen verkopen (tussen die 20 strippagina's zaten nog zo'n 10 reclamepagina's). Dat ging best goed met steeds dezelfde en herkenbare helden. In Europa komen strips meer voort uit de tijdschriftencultuur. Er moesten tijdschriften zijn voor iedereen. Populiare bladen kregen een jeugdsupplement en later kwamen er tijdschriften voor de jeugd. Vanwege klantenbinding plaatste men verhalen meestal met twee pagina's per nummer. Zeker toen na de oorlog de grote stripbladen als Kuifje en Robbedoes (Tintin en Spirou in het frans) en in Frankrijk Pilote verschenen gingen de kwaliteitseisen flink omhoog.

Dat er jaren aan een verhaal gewerkt werd was alleen voor de bekende namen weggelegd. De meesten moesten toch flink doorwerken (vaak met asisstenten) om de productie te halen. Lees maar wat interviews en artikelen over de auteurs uit die tijd. Die staan bol van verhalen over deadlines (bijvoorbeeld in de trein naar de uitgever nog de pagina snel afmaken) en schrijvers die te laat zijn met hun teksten (Jean Michel Charlier was hier berucht om en dreef menig tekenaar tot wanhoop. Charlier schreef onder andere Buck Danny, Roodbaar, Blueberry, Tanguy en Laverdure). In het begin waren de albums ook maar bijzaak, de auteur verdiende het meeste aan voorpublicatie in tijdschriften.

Nog steeds wordt er van de bekende reeksen (zoals XIII en Thorgal) verwacht dat er per jaar een album verschijnt. Met het wegvallen van de meeste striptijdschriften is wel de druk een beetje van de ketel en kan er langer gewerkt worden aan een verhaal maar er moet wel brood op de plank komen. In Europa is het ook best wel lastig een nieuwe reeks gelanceerd te krijgen en uitgevers kiezen toch graag nog voor bekende namen (en zien we ook hier reboots van oude reeksen als Buck Danny en Rik Ringers).

Overigens is de Amerikaanse strip al lang niet meer alleen superhelden. Met de opkomst van de "graphic novel" (ok die term wordt ook wel veel misbruikt) is er ook best wel een hoop te vinden wat niet over superhelden gaat alleen is dat meestal niet bij de grote comicuitgevers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Voor de non-puristen die ook wel eens digitaal lezen, Humble Bundle heeft voor nog geen twee tientjes wel een interessante bundel:

https://www.humblebundle....nniversary-dynamite-books

Voor net iets meer dan €18 heb je 36 digitale comics dan Dynamic Forces. Met onder andere titels als Vampirella, Red Sonja, Barbarella en Army of Darkness.

Geen verkeerde bundel als je het mij vraagt.

Er is ook nog een Terry Moore bundel, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig weet van zijn comics.
https://www.humblebundle....on-abstract-studios-books

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGLXYn2uK-W3czIVcXII11pcVXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RNLRY0EIBRgOa4cNHyH0byc5.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen weekend twee stripwinkels bezocht in Den Haag. Was heel leuk, maar waarom is het in die winkels altijd zo'n ontzettende puinhoop? :P

In elk geval deze strips gekocht. Van Lady Mechanika was niet alles te vinden, dus ik kon niet bij de eerste delen beginnen. Maar aangezien het losse arcs zijn vond ik dit ook prima.
En een strip over mijn favoriete schilder Bosch, hoe hij aan zijn ideeën is gekomen. Erg leuk om te lezen.

Allemaal wel in het Nederlands, maar dat vind ik geen probleem eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Interessante cover art, is die serie aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:48
Ik ben de laatste jaren bezig met het verzamelen van de verschillende series die zich afspelen in de landen van Arran:
- Elfen
- Dwergen
- Orks & Goblins
- Magiërs

Het fijne hiervan (buiten de artstijlen die me bevallen) is dat het allemaal op zichzelf staande verhalen zijn, maar dat er af en toe wordt verwezen naar gebeurtenissen in andere series, en dat er ook een doorlopende verhaallijn in zit/zat. Op het punt waar ik ben met verzamelen is deze afgerond, maar misschien gaat hij verder of wordt er een nieuwe opgestart.

Daarnaast probeer ik het moderne deel van Franka compleet te krijgen, en koop ik af en toe wat om uit te proberen. Meestal niet met succes.

Terugkomend op de discussie dat sommige series en jaren over doen voor er een nieuw album komt, ik wacht met smart op een nieuw deel van de Adelaars van Rome. Het laatste deel stamt alweer uit 2016, maar volgens Instagram is Marini bezig..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 23:09:
Interessante cover art, is die serie aan te raden?
Ik vind het wel een gave serie :) Maar dat is natuurlijk sterk persoonlijk. De setting van Victoriaans Engeland met steampunk spreekt mij wel aan. Qua verhaal kan je het nog het beste een beetje met Tomb Raider vergelijken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Humble Bundle heeft weer een leuke bundel met comics

https://www.humblebundle....more-dynamite-books-books
Legends and myths from across ages

Explore worlds of fantasy in this treasury of digital comics—featuring Robert Jordan’s beloved epic The Wheel of Time and more! Discover the saga of the Dragon Reborn in the adaptations of The Eye of the World (#1–35) and New Spring (#1–8). Leap into stories of swords and sorcery from a range of characters and creators in Savage Tales, featuring Red Sonja, Vampirella, and more. Get Damsels, Warlords, and more digital comics & graphic novels from Dynamite!
Flinke hoeveelheid strips deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:34
Malfunctions schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:50:
Ik ben de laatste jaren bezig met het verzamelen van de verschillende series die zich afspelen in de landen van Arran:
- Elfen
- Dwergen
- Orks & Goblins
- Magiërs
Deze series volg ik in de engelse versie (zie bijv. https://comicvine.gamespot.com/elves/4050-89572/). Hier zijn helaas al geruime tijd geen nieuwe uitgaven van, maar de franstalige edities (https://comicvine.gamespot.com/elfes/4050-74463/) gaan wel gewoon door
Ik hoop dat de vertalingen weer worden opgepakt, want dit vind ik echt een goede reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Kenny_NL schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:05:
[...]

Deze series volg ik in de engelse versie (zie bijv. https://comicvine.gamespot.com/elves/4050-89572/). Hier zijn helaas al geruime tijd geen nieuwe uitgaven van, maar de franstalige edities (https://comicvine.gamespot.com/elfes/4050-74463/) gaan wel gewoon door
Ik hoop dat de vertalingen weer worden opgepakt, want dit vind ik echt een goede reeks.
De Nederlandse vertalingen lopen wel door. Als je de serie tof vindt, kan je dat overwegen.

Het nieuwe deel van de Adelaars van Rome verschijnt in oktober. Dus dan zal de vertaling ook niet heel lang meer op zich laten wachten. *O*

• ErikT738
Kenny_NL schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:05:
[...]

Daedalus brengt ze nog steeds regelmatig in het Nederlands uit. Volgens mij is de kwaliteit van de vertalingen ook wel prima. Hier staan een paar preview paginas uit Magiërs 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Een hele hoop Spawn en gerelateerde comics in de Humble Bundle:

https://www.humblebundle....ched-and-more-image-books

Heb je een hele hoop Spawn voor een bescheiden bedrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Wederom een comicbundel op Humble Bundle:

https://www.humblebundle....000page-mega-bundle-books

Explosive action, unforgettable heroes

This unbelievably massive bundle of comics from Dynamite Entertainment is bursting with amazing stories from some of the most iconic, pulp-infused series out there! Get dozens of volumes— thousands of pages in all!—including fan favorites like Red Sonja, Project Superpowers, Army of Darkness, Vampirella, and many more. Whether your tastes run to gritty sword and sorcery, thrilling horror-tinged tales, or anything in between, this mammoth library will keep you riveted.

Voor het schamele bedrag van €18,46 heb je weer een enorme digitale stapel comics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ondanks dat dit topic al even stil is, ‘drop’ ik toch even hier mijn vraag, in de hoop dat iemand mij kan helpen in mijn zoektocht. :)

De situatie
Op dit moment ben ik op vakantie en heb ik de volgende boeken meegenomen om te lezen:
• Marvel 1602 (Gaiman, 2004)
• House of X / Powers of X (Hickman, 2019)
• Nemesis (Millar, 2010)

Alle drie inmiddels, met zeer veel plezier, gelezen. Met name ‘House of X’ was een aangename verrassing en bood een meeslepend verhaal dat onwijs tof gepresenteerd is - en ook nog eens mooi is vormgegeven.

Nu wil ik dus verder met het verhaal dat in ‘House of X’ wordt verteld en heb ik met behulp van ChatGPT een ‘reading list’ samengesteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6IxoZrkiLwBK23rRGLoKlgpolE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tcUcukSAl47z9cVeErBYQLTX.jpg?f=fotoalbum_large

Het probleem
Al snel loop ik tegen het probleem aan dat ‘Dawn of X’, wat om onverklaarbare redenen verdeeld is in 16 volumes (!), nergens volledig te bestellen is - of dat bijvoorbeeld ‘Dawn of X - vol. 2’ nergens op voorraad is. In ieder geval niet bij Amazon.nl / .de of Bol.com.

Dat wetende vrees ik voor de rest …

Mijn vraag
Is er iemand hier die ervaring heeft met het bestellen van dergelijke series? Zo ja, wat is een handige website?

Een fysieke winkel is helaas geen optie. Tilburg had er ‘vroeger’ twee, maar helaas zijn die weg - en lijkt de stripboekenwinkel sowieso een uitstervend ras in Nederland.

Voor de andere boeken (‘Marvel 1602’ en ‘Nemesis’) heb ik de vervolgen ook al in het vizier, maar daar is nog geen haast bij. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik gebruik naast Amazon Cheap Comics wel eens, al zit in Eindhoven nog wel een winkel (Eppo) en in Den Bosch ook (Neat Stuff), allebei vrij redelijk bereikbaar vanuit Tilburg. ;)
Vroeger was bijvoorbeeld Mile High comics ideaal, maar volgens mij maken de verzendkosten het tegenwoordig niet meer leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:14
Zojuist eerste superman story van Action Comics #1 gelezen. Ik heb de Superman Golden Age Omnibus #1 gehaald en het is toch wel een erg dik boek hoor.

Ben toch wel verrast met hoe leuk dit soort comics eigenlijk zijn, terwijl ze toch echt gericht zijn op kinderen.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Yonix schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:20:
Ondanks dat dit topic al even stil is, ‘drop’ ik toch even hier mijn vraag, in de hoop dat iemand mij kan helpen in mijn zoektocht. :)

De situatie
Op dit moment ben ik op vakantie en heb ik de volgende boeken meegenomen om te lezen:
• Marvel 1602 (Gaiman, 2004)
• House of X / Powers of X (Hickman, 2019)
• Nemesis (Millar, 2010)

Alle drie inmiddels, met zeer veel plezier, gelezen. Met name ‘House of X’ was een aangename verrassing en bood een meeslepend verhaal dat onwijs tof gepresenteerd is - en ook nog eens mooi is vormgegeven.

Nu wil ik dus verder met het verhaal dat in ‘House of X’ wordt verteld en heb ik met behulp van ChatGPT een ‘reading list’ samengesteld:

[Afbeelding]

Het probleem
Al snel loop ik tegen het probleem aan dat ‘Dawn of X’, wat om onverklaarbare redenen verdeeld is in 16 volumes (!), nergens volledig te bestellen is - of dat bijvoorbeeld ‘Dawn of X - vol. 2’ nergens op voorraad is. In ieder geval niet bij Amazon.nl / .de of Bol.com.

Dat wetende vrees ik voor de rest …

Mijn vraag
Is er iemand hier die ervaring heeft met het bestellen van dergelijke series? Zo ja, wat is een handige website?

Een fysieke winkel is helaas geen optie. Tilburg had er ‘vroeger’ twee, maar helaas zijn die weg - en lijkt de stripboekenwinkel sowieso een uitstervend ras in Nederland.

Voor de andere boeken (‘Marvel 1602’ en ‘Nemesis’) heb ik de vervolgen ook al in het vizier, maar daar is nog geen haast bij. :)
Misschien kan Aelix Comics je een eindje op weg helpen?
https://www.aelix.nl/

Of Barelli? https://stripwinkelbarelli.nl/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
It’s complete! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LU011KQF61Ag1RNNCMJ-DtAoYz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yNQn2k2XppONsnrJvaAQEJnI.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk heb ik mezelf gewoon gericht op enkel de boeken die door Hickman geschreven zijn. (y)

Geen goedkope serie, want dit zijn ruim € 500 aan stripboeken (OOP, import uit USA en HC). :D 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXWxYPKqZftnKnl1iEvXP4ZIpko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Nn1wQ415yXR7UmnHWu4JIRb.jpg?f=fotoalbum_large

Even dit topic kicken :)

Ben sinds recent ook strips aan het kopen/lezen!

Hierboven foto van wat ik sinds november in m'n startende collectie heb verzameld.

Het meeste moet ik nog lezen, ben nu bezig met de Batman Omnibus (geweldig!) en Marvel 1602.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
Pazienza schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:28:
[Afbeelding]

Even dit topic kicken :)

Ben sinds recent ook strips aan het kopen/lezen!

Hierboven foto van wat ik sinds november in m'n startende collectie heb verzameld.

Het meeste moet ik nog lezen, ben nu bezig met de Batman Omnibus (geweldig!) en Marvel 1602.
Samoerai en Adelaars van Rome zijn toffe series. Als je van de Romeinse setting houdt is Murena ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:26
Malfunctions schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:26:
[...]

Samoerai en Adelaars van Rome zijn toffe series. Als je van de Romeinse setting houdt is Murena ook een aanrader.
Thanks voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Humble Bundle heeft weer een leuke digitale bundel:

https://www.humblebundle....-mega-bundle-books-encore
Explosive action, unforgettable heroes

This unbelievably massive bundle of comics from Dynamite Entertainment is bursting with amazing stories from some of the most iconic, pulp-infused series out there! Get dozens of volumes— thousands of pages in all!—including fan favorites like Red Sonja, Project Superpowers, Army of Darkness, Vampirella, and many more. Whether your tastes run to gritty sword and sorcery, thrilling horror-tinged tales, or anything in between, this mammoth library will keep you riveted. Pay what you want for over $1,600 worth of comics and help support The Hero Initiative with your purchase!

Pay at least €18.46 for these 74 items
En omdat meer Red Sonja meer beter is (want rood haar), hier nog een trailer van de aanstaande film:

Pagina: 1 2 Laatste