Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Netrebel Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• peterstr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-11 13:58
Jef61 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 19:46:
[...]

Dit zou het in essentie ongeveer moeten zijn, beetje gestript maar als je de volledige config nodig hebt wil ik die wel delen.
Dank je.
Die adressen heb ik inderdaad al.
Ik ga het de komende dagen ergens proberen. Mocht ik nog vragen hebben dan hoor je nog van mij.

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:17
peterstr schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:59:
[...]
En waar heb je die 1 Gb/s voor nodig. Als iedereen eerlijk is zal bijna niemand die 1 Gb/s gebruiken. Ik kijk wel een o pmijn router naar de gebruikte bandbreedte als wij via NLZIET, Netflix of een andere aanbieder TV of films kijken maar dan kom ik niet boven de 30Mb/s uit meestal zelfs nog geen 15Mb/s.
Voor die keer dat ik zakelijk een groot bestand moet downloaden als ik thuis aan het werken ben is het wel fijn dat dat geen 10 minuten duurt maar slechts 4 minuten......................
Ik denk dat 95% van de mensen meer dan genoeg heeft aan 100 tot 200Mb/s up/down.
Dit is ons gebruik de laatste 24 uur. Thuisgewerkt, TV (NLziet) enz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02v0_2ZTlVaT4Itzju2eAQE1bOA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M92BG01kT6ZJvvWwYIkHK2tR.png?f=fotoalbum_large

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-11 16:13
"Helaas" zit ik in het REKAM gebied van Netrebel, maar dat gaat dus stoppen. Weet iemand een goede (en goedkope!) glasvezelprovider in de provincie Utrecht?

Ik ontving namelijk zojuist de volgende mail.
Zoals je weet levert Netrebel al jarenlang ¨¦¨¦n van de meest gewaardeerde internetdiensten in het Rekam gebied. We hadden jou graag nog jaren voorzien van onze internet diensten. Dit is helaas niet langer mogelijk. Sinds de overname van Rekam door Delta in april 2021 zijn we met Delta in gesprek over het verlengen van onze overeenkomst voor het Rekam gebied. Helaas is het niet gelukt om overeenstemming te bereiken over redelijke voorwaarden. Netrebel stopt niet, maar kan haar dienstverlening in het Rekam gebied niet langer voortzetten.
Als echte netrebel laten wij dat natuurlijk niet gebeuren. Daarom hebben we met Odido afgesproken dat ze de netrebel klanten in het Rekam gebied vanaf 31 juli 2025 gefaseerd overnemen. Odido heeft de laatste jaren enorm uitgebreid en heeft als doel om glasvezel voor iedereen in Nederland beschikbaar te maken. Met de overname blijf je genieten van goed en razendsnel internet. Wel zo fijn! Mocht je al klant zijn bij Odido Mobiel of Ben, dan kan je ook nog profiteren van klantvoordelen zoals maandelijkse  kortingen op je glasvezel aansluiting en mobiele abonnement.
Vervolgens krijg je de optie om met korting via Netrebel over te stappen (€5 voor 10 maanden) op het Odido netwerk of zelf een oplossing te zoeken.

Ik betaal nu €39 voor 1.000Mbit en dat is bij Odido €55 (excl. mobiele combi-korting). Zelfs het 100Mbit pakket is met €45 slechter en duurder. Flinke teleurstelling! :O

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:06
Hier ook een email gekregen. Regio Gouda.
Wel een bizarre prijsverhoging voor uiteindelijk dezelfde service
Ik moet nog gaan kijken wat ik ga doen, eerder dit jaar had ik een beter aanbieding van Odido gekregen.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Sjeefr schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:00:
"Helaas" zit ik in het REKAM gebied van Netrebel, maar dat gaat dus stoppen. Weet iemand een goede (en goedkope!) glasvezelprovider in de provincie Utrecht?
....
Uhm misschien Glasnet iets? Zou daar beschikbaar zijn: https://www.glasnet.nl/rekam.html

Geen idee als daar ook een Delta tax geldt. Glasnet via ODF kost 40 euro (1000Mbit) maar ligt er KPN in de grond dan komt er KPN tax bij wat het rond de 60 euro maakt.

Gedwongen elders gaan zoeken omdat Tweak stoptte / was overgenomen door Odido. Netrebel kan hier niet leveren en toen Glasnet gevonden (als die er niet was zou het Freedom zijn geworden) Inmiddels bijna 2 jaar tevreden klant.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-11 10:39
Sjeefr schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:00:

Ik ontving namelijk zojuist de volgende mail.

[...]

Vervolgens krijg je de optie om met korting via Netrebel over te stappen (€5 voor 10 maanden) op het Odido netwerk of zelf een oplossing te zoeken.

Ik betaal nu €39 voor 1.000Mbit en dat is bij Odido €55 (excl. mobiele combi-korting). Zelfs het 100Mbit pakket is met €45 slechter en duurder. Flinke teleurstelling! :O
Helaas zijn er op het Delta Fiber Netwerk (DFN) geen goedkope providers.

[sarcasme]Dat heeft vast niks met de tarieven van DFN te maken.[/sarcasme]

Zoals hierboven genoemd is Glasnet een goede optie voor tweakers die gewoon snel internet willen. Je kan ook kijken bij de andere providers in dit lijstje.

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-11 16:13
@RobbyTown Heb gekeken naar Glasnet, maar daar ben ik al €42,50 kwijt voor een 100mbit lijntje op mijn adres. €52,50 zelfs voor gigabit. Freedom is nog een maat belachelijker, met 50mbit voor €52,50 en 500mbit voor €63 op het KPN netwerk. Ik kan Freedom ook over het Delta netwerk doen, dan betaal ik respectievelijk €60 en €69 voor 50mbit of 500mbit.

Wat die prijzen betreft, ben ik wellicht goedkoper om een internet+mobiel abonnement te laten lopen via KPN of Odido, helaas.

• Goof2000
Alles is boven de 50 euro voor 1gbit alleen internet, sommige krijg je nog 3-10 maanden korting. Dat is dus een flinke verhoging van de prijzen.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Sjeefr Ai dat is mooi balen zeg. Kortom ook een Delta tax :/ net als bij KPN als dat in de grond zit. Succes met de zoektocht in elk geval zo goed als Netrebel gaat hem niet worden dus.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• tijmen646
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11 19:09
Is er al iemand in het Rekam gebied overgeschakeld naar Odido of Delta (of iets anders)? Ik heb vrijwel meteen aangegeven bij Netrebel dat ik wel wil overstappen naar Odido, hiervoor bevestiging gekregen en alles, maar hoor nu verder niks meer. Volgens de bevestiging zou ik gisteren overgezet worden, maar dat is niet gebeurd. Wat ook vreemd is is dat volgens de Odido en Delta website op mijn adres geen glasvezel beschikbaar is... Iemand anders andere of dezelfde ervaringen?

• Goof2000
tijmen646 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:11:
Is er al iemand in het Rekam gebied overgeschakeld naar Odido of Delta (of iets anders)? Ik heb vrijwel meteen aangegeven bij Netrebel dat ik wel wil overstappen naar Odido, hiervoor bevestiging gekregen en alles, maar hoor nu verder niks meer. Volgens de bevestiging zou ik gisteren overgezet worden, maar dat is niet gebeurd. Wat ook vreemd is is dat volgens de Odido en Delta website op mijn adres geen glasvezel beschikbaar is... Iemand anders andere of dezelfde ervaringen?
Ik heb het via de Odido website gedaan (kreeg er dan een Sonos speaker bij en via cashback website nog wat cashback) en dat gaat met vrij veel communicatie. Voor koppelen aan bestaande abonnement, monteur en ze konden Netrebel niet opzeggen, dat moest ik zelf doen. Mail gestuurd naar Netrebel en binnen 30 minuten mail terug dat het geregeld is. (zelfs de telefonisch helpdesk van Odido had een langere wachttijd, ik had 18 augustus gevraagd en in de mail stond 15 augustus. Maar in hun systeem stond dus 18 augustus. We gaan het zien, anders zorgen ze maar voor wat meer dagen extra data op mijn mobiele abonnement.)

• tijmen646
Goof2000 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:17:
[...]

Ik heb het via de Odido website gedaan (kreeg er dan een Sonos speaker bij en via cashback website nog wat cashback) en dat gaat met vrij veel communicatie. Voor koppelen aan bestaande abonnement, monteur en ze konden Netrebel niet opzeggen, dat moest ik zelf doen. Mail gestuurd naar Netrebel en binnen 30 minuten mail terug dat het geregeld is. (zelfs de telefonisch helpdesk van Odido had een langere wachttijd, ik had 18 augustus gevraagd en in de mail stond 15 augustus. Maar in hun systeem stond dus 18 augustus. We gaan het zien, anders zorgen ze maar voor wat meer dagen extra data op mijn mobiele abonnement.)
Ik heb het via Netrebel laten regelen, in de hoop op wat meer service en soepele overname, kwam er inderdaad pas later achter dat er dus een Sonos speaker actie was, maar ik heb alleen internet gedaan, dan geldt de Sonos actie dus niet, dat scheelt weer haha. We gaan het zien... ik sta nou ook weer niet te springen om Odido, ben alleen bang dat ik straks dagen/weken zonder internet zit.

• Goof2000
tijmen646 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:28:
[...]

Ik heb het via Netrebel laten regelen, in de hoop op wat meer service en soepele overname, kwam er inderdaad pas later achter dat er dus een Sonos speaker actie was, maar ik heb alleen internet gedaan, dan geldt de Sonos actie dus niet, dat scheelt weer haha. We gaan het zien... ik sta nou ook weer niet te springen om Odido, ben alleen bang dat ik straks dagen/weken zonder internet zit.
Ik ook niet, maar het kwam qua prijs in de buurt van die huidige 39 euro voor 1gbit voor 2 jaar. Over 2 jaar maar weer overstappen en dan kijken wie er dan een aanbieding heeft.

Ik zou Odido "even" bellen

• tijmen646
Goof2000 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:35:
[...]

Ik ook niet, maar het kwam qua prijs in de buurt van die huidige 39 euro voor 1gbit voor 2 jaar. Over 2 jaar maar weer overstappen en dan kijken wie er dan een aanbieding heeft.

Ik zou Odido "even" bellen
Zojuist Odido even gebeld. Ze gaven aan dat ze geen goedkeuring kregen van Delta en kunnen dus niet leveren op ons adres en hebben dus de bestelling geannuleerd. Super vaag allemaal... Nu maar weer even gemaild naar Netrebel

• Goof2000
tijmen646 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:54:
[...]

Zojuist Odido even gebeld. Ze gaven aan dat ze geen goedkeuring kregen van Delta en kunnen dus niet leveren op ons adres en hebben dus de bestelling geannuleerd. Super vaag allemaal... Nu maar weer even gemaild naar Netrebel
Fijn dat ze dat dan ook even communiceren, succes met zoeken naar een nieuwe provider.

• tijmen646
Goof2000 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:07:
[...]

Fijn dat ze dat dan ook even communiceren, succes met zoeken naar een nieuwe provider.
Ja providers, daar wordt je niet goed van. Netrebel heeft ook terug geantwoord zij kunnen/willen niks doen. Super fijn... Vanochtend ook nog even Delta Netwerk gebeld. Die kan ook niks doen. Is toch bizar dat de netwerk beheerder niks kan doen... maar hij gaf me de tip om via mijnaansluitingen.nl even een aanvraag in te dienen, dan komt het bij de goede mensen terecht. Ben benieuwd. Inmiddels hebben we sinds een half uurtje geen internet meer op de glaslijn dus gaat lekker hier...

• Goof2000
tijmen646 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:02:
[...]

Ja providers, daar wordt je niet goed van. Netrebel heeft ook terug geantwoord zij kunnen/willen niks doen. Super fijn... Vanochtend ook nog even Delta Netwerk gebeld. Die kan ook niks doen. Is toch bizar dat de netwerk beheerder niks kan doen... maar hij gaf me de tip om via mijnaansluitingen.nl even een aanvraag in te dienen, dan komt het bij de goede mensen terecht. Ben benieuwd. Inmiddels hebben we sinds een half uurtje geen internet meer op de glaslijn dus gaat lekker hier...
Dat is gevalletje graafschade: https://netrebel.nl/storingen
Gouda en Omgeving
Graafschade aan redundate A en B route
tussen Delta-Rekam naar Amsterdam
Onderbreking aan verbinding tussen Delta-
Rekam netwerk en de amsterdam Internet
exchange. Bij een POP locatie van Delta rekam
is bij graafwerkzaamheden zowel de A en
redundante B route kapot getrokken.
[Update 12:00] Zojuist Delta-Rekam
gesproken. Ze gaan nu een engineer op pad
sturen om de schade te bekijken. Daarna
wordt er een aannemer aangestuurd om de
schade te herstellen.
[Update 12:01] Verwachte reparatie tijd ivm
]
de vakantie periode is ongeveer 4-6 uur.
Begintijd:
13 augustus 12:02

• Goof2000
De overgang van Netrebel naar Odido gaat niet zo soepel. Afgesproken en gecontroleerd of alles 18 augustus gedaan zou worden. Odido monteur ingepland voor maandagmiddag en met Netrebel afgesproken dat ik t/m 18 augustus internet van ze wilde afnemen. Alles leek goed, tot Delta(Rekam) vrijdag om 13 uur de verbinding heeft overgezet. Geen internet en ik ben zelf niet thuis en kan niet meer via mijn vpn inloggen. Odido zegt foutje, niks aan te doen, je kan een 5G stick bij een Odido winkel ophalen ter overbrugging. Waarom kunnen ze niet gewoon doen wat we hebben afgesproken.

• tijmen646
Ja dat. Waarom kan niemand nou gewoon eens even nadenken voordat er zomaar dingen worden losgekoppeld of afgesloten. Bij mij is het inmiddels opgelost. Bleek bij mij een foutje in de database. Vandaag komt als het goed is iemand van Guidion om mijn verbinding over de schakelen naar Odido. En dan een geluk bij een ongeluk, eerste 12 maanden betalen we nu €19,95 voor alleen internet en aangezien we ook nog een mobiel abonnement hebben wordt dat €14,95. Hopelijk wordt/is het bij jou snel opgelost.

• Goof2000
De overgang met de monteur ging goed. Ze hangen een nieuwe ONT op en installeren alleen hun eigen "modem" en als die het doet zijn ze klaar. Maar ik had een MikroTik hangen, die wilde hij wel aansluiten en kijken of het internet het deed, dan kon de Zyxel T-56 in de doos blijven. Maar die deed het niet, dus heeft die Zyxel geïnstalleerd en toen had ik wel internet.
Na zoeken op de website van Odido bleek dat ze een VLAN gebruiken, na dat in te hebben gesteld werkt alles.
Jammer dat die monteur niet bedacht dat ze een VLAN gebruiken, maar het ging dus wel goed.
Ik heb nog voor de oude prijs afgesloten, jammer maar krijg er wel een Sonos ding bij. Hopelijk is dat wat anders gaat die Marktplaats op.

• tijmen646
Dat is fijn! Bij mij moet er, uiteraard, helaas een Delta monteur langskomen om in de POP iets te doen. Daar mag de Odido monteur niet in. Waarschijnlijk de lijn gewoon even omsteken. Nu daar maar weer op wachten... en zij gaan mijn ook nog eens bellen voor een afspraak en ik kan hun (zou ook niet weten wie dat dan zou zijn) verder niet bereiken, dus ik tast weer in het duister wanneer ik aangesloten wordt.

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-11 22:23
Zijn er toevallig meer zonder internet in de regio land van cuijk? Hier sinds gisteren 20:00 geen internet meer.

• Jef61
cavanta schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:39:
Zijn er toevallig meer zonder internet in de regio land van cuijk? Hier sinds gisteren 20:00 geen internet meer.
Ja regio Cuijk, geen problemen hier via Netrebel.

• Goof2000
cavanta schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:39:
Ik zag wel een storing langs komen op de storingspagina.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Is er toevallig een storing in de omgeving van Houten? Ik zie op de website niks in die omgeving maar heb ook na een router reboot geen verbinding. Ik heb ook geen WAN-IP in de router, status blijft op connecting staan. Ik zal ze eens mailen.

[ Voor 24% gewijzigd door Anonymoussaurus op 05-11-2025 11:45 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• DiGyPh0
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-11 13:45
Hier ook geen verbinding.
Ook in Houten

π-♭

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:44
Hier ook offline.... Houten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnabCruYIZgBWX0UwWIvhYPyBBk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MEh48APMXf6g8SWyVMhayxl4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 85% gewijzigd door Master FX op 05-11-2025 12:14 . Reden: Storings melding Netrebel toegevoegd ]

Stay safe

• Master FX
[Update 12:09] Er is een stroomstoring in postcode 3991N. De wijkcentrale daar nu geen stroomtoevoer en helaas is dit het knooppunt waar alle Netrebel wijkcentrales op zijn aangesloten. Alle Netrebel klanten in heel Houten hebben op dit moment geen internet. Stedin geeft aan dat de verwachte eindtijd van de stroomstoring tussen 14.30 en 15.00 uur is.

Bron: Netrebel

Stay safe

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Tot 3u, das lekker dan... Misschien had ik vandaag maar niet moeten thuiswerken en gewoon naar kantoor moeten gaan. :+

• Master FX
Volgens Stedin: "Aantal getroffen klanten: 50-100"
En dus al die duizenden Netrebel-klanten in Houten; die vergeten ze voor het gemak dus maar even ;)

Stay safe

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Het werkt weer! Toch sneller dan gedacht, gelukkig.

• Master FX
Via VPN kan ik inderdaad ook mijn thuisnetwerk weer bereiken! Woohoo!

Stay safe

• Jef61
Storing in regio Cuijk nu volgens mij?

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zF1iMVCJ8BX8-c-1xpWorXPerdU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/27mn3sABqxwX06o6bFxo0rpw.png?f=fotoalbum_large

Als relatief nieuwe klant een storing. Tot nu toe (6 maanden ongeveer) nog geen storing te hebben gehad.

• peterstr
tlpeter schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:14:
Als relatief nieuwe klant een storing. Tot nu toe (6 maanden ongeveer) nog geen storing te hebben gehad.
Voor mij in 5 jaar tijd volgens mij pas de tweede keer.
En ze hebben het ook snel in de gaten en op de site geet.

• tlpeter
Het was niet als klacht bedoeld :9 Voor zo'n kleine provider vind ik het zeer stabiel.

• Sicos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:24
Ik zit al een paar jaar bij netrebel en een zeer tevreden klant, maar het blijft kut als er een verstoring is... Krijg je afkick verschijnselen van als beroeps ITer 😂

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Snap er niks van. Heb ook nu weer in de omgeving van Houten geen internet, ook niet na router reboot. Wel een IP dit keer, maar geeft aan dat de connectiviteit slecht is.

• DemoniCEVL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:53
Ze liggen er ondertussen nog steeds uit sinds 16:00 Blijkbaar heeft de eerste ploeg het niet goed gelast? Volgens hun site.

"There is no good, only less evil."

• Accretion
  • Laatst online: 21:04

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hmm, wel jammer, had gehoopt dat het deze ochtend wel weer online zou zijn.

Wat is daar allemaal gebeurd joh, stroomstoring, apparatuur én vezels stuk? Alsof d'r een vrachtwagen door de pui van het pand heen gebonjourd is?

Stroomstoring kan altijd natuurlijk en dan kom je d'r achter dat de running-config niet gekopieerd is naar de startup-config. Maar dan hoef je toch geen vezels te gaan lassen, kunnen die beschadigen door een stroomstoring?

Maar ja, sterkte aan de monteurs die nét voor het weekend zo'n rotklus krijgen en de helpdesk die overspoeld wordt door 'mijn wifi doet het niet meer'.
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 00:28:
Snap er niks van. Heb ook nu weer in de omgeving van Houten geen internet, ook niet na router reboot. Wel een IP dit keer, maar geeft aan dat de connectiviteit slecht is.
https://netrebel.nl/storingen

"De storing heeft inmiddels ook impact op klangen in houten"

• Sicos
Tekst ziet eruit als iemand met weinig slaap en wat stress, dus sterkte. Ik lag al om 21.30 op bed en werd pas om 6.30 wakker. Ook weleens lekker om niet afgeleid te zijn door het internet.

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Sicos schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 07:05:
Tekst ziet eruit als iemand met weinig slaap en wat stress, dus sterkte. Ik lag al om 21.30 op bed en werd pas om 6.30 wakker. Ook weleens lekker om niet afgeleid te zijn door het internet.
Ik heb gisteravond nog wat GTA:V gespeeld via hotspot, ging eigenlijk verrassend goed.

Maar heb verder een druk weekend dus ben niet zo bang dat ik zodadelijk al door de MB's heen ben.

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-11 18:31

elmo1

Kona Electric jan-2019

Accretion schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 06:50:

Wat is daar allemaal gebeurd joh, stroomstoring, apparatuur én vezels stuk? Alsof d'r een vrachtwagen door de pui van het pand heen gebonjourd is?

Stroomstoring kan altijd natuurlijk en dan kom je d'r achter dat de running-config niet gekopieerd is naar de startup-config. Maar dan hoef je toch geen vezels te gaan lassen, kunnen die beschadigen door een stroomstoring?

Maar ja, sterkte aan de monteurs die nét voor het weekend zo'n rotklus krijgen en de helpdesk die overspoeld wordt door 'mijn wifi doet het niet meer'.

[...]

Zou bijna denken dat er een piek in de stroomsterkte is geweest die alles vernield heeft. Maar je mag toch verwachten dat ze overspanningsbeveiliging in place hebben.
Ben benieuwd naar de root cause analyse.

Moet wel zeggen dat ik de openheid wel waardeer. Geen vage updates als we zijn ermee bezig.

• Master FX
Zo heb je nooit een storing, en nu twee keer kort op elkaar. Succes aan de monteurs!

Stay safe

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

elmo1 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 07:35:
[...]

Zou bijna denken dat er een piek in de stroomsterkte is geweest die alles vernield heeft. Maar je mag toch verwachten dat ze overspanningsbeveiliging in place hebben.
Ben benieuwd naar de root cause analyse.

Moet wel zeggen dat ik de openheid wel waardeer. Geen vage updates als we zijn ermee bezig.
Ja, maar alsnog vraag ik mij dan af hoe zo'n stroompiek de fibers kapot kan maken, maar afijn.
Het was inderdaad ook vrij snel te vinden op de storingspagina, dus dat is altijd wel handig.

Toen ik gisteren de verbinding verloor dacht ik initieel ook dat het aan mijn eigen laptop/wifi lag.
Bij Ziggo had ik wel vaker dat de verbinding ineens een stuk trager was, maar bij NetRebel is het eigenlijk altijd stabiel.

• tlpeter

[...]

Klinkt als een lokaal brandje waarbij van alles stuk is gegaan.

• Jef61
Bij mij begint het zojuist weer te pingen! :)

• Sicos
Ja hier ook, dit is geschreven vanaf mijn vaste verbinding. Zelfs mijn alarmverbinding geeft aan dat de internetverbinding is hersteld.

[ Voor 39% gewijzigd door Sicos op 08-11-2025 08:22 ]

• Master FX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sj7fmfZ2HJfdrx6OJqxKJF9P4ok=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/j2I0C9bb5Z9Qz8oLeXMS5ebO.png?f=user_large

Yes hier ook! 👍🏻 Voor de monteurs!!!

Stay safe

• Sicos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8hTLoAeCzNcDN1Y5zU7BDQZO0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kiY2vDeI3ipZv8xG3BbOK2Oc.png?f=fotoalbum_large

En de snelheid is ook prima... en dat voor 10 euro per maand :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9x4-0nHHC6sGKnnHVRTdwo-hbug=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/V4QfX6qIAYgQcgl1cgWcPLQ1.png?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door Sicos op 08-11-2025 08:32 ]

• Jef61
Plaatje voor het archief ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2X-60uH6K5N2IqBYWNL1t_5ihU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WhpkgPZ96oHGAVFyEL4fJ1St.png?f=fotoalbum_large

• Sicos
Het nerd niveau is hoog hier

• Rogertje
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 14-11 08:29
Ja hier in Cuijk werkt het ook weer. Nu kom je er pas achter hoe afhankelijk je bent van je wifi..tv kijken, verwarming, verlichting, deurbel, buiten camera enz

Ik ben al jaren bij netrebel en alle storingen in die tijd zijn op één hand te tellen. Maar deze was wel serieus…

• Sicos
Rogertje schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 08:34:
Ja hier in Cuijk werkt het ook weer. Nu kom je er pas achter hoe afhankelijk je bent van je wifi..tv kijken, verwarming, verlichting, deurbel, buiten camera enz

Ik ben al jaren bij netrebel en alle storingen in die tijd zijn op één hand te tellen. Maar deze was wel serieus…
Ja en ik ben benieuwd wat nu de hoofdoorzaak is. Vroeger toen ik bij Ziggo zat (kut bedrijf) kreeg je nooit een antwoord als de boel er een hele dag had uitgelegen. Het is niet dat ik ze wil afzeiken maar vind het gewoon interessant om te weten wat er nu precies aan de hand was... bedoel ... fouten worden nu eenmaal gemaakt en dingen gaan nu eenmaal kapot.

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Ik heb bijna 10 jaar Netrebel.

Altijd goede prijs, goede service en transparant over wat er speelt.
Wssn in totaal een handjevol (ik gok 3-4) storingen gehad. Een avondje detoxen kan geen kwaad :p....
Zou ze sieren als ze oorzaak kort beschrijven (voor zover dat mag ivm NDAs etc.), maar niet noodzakelijk.

Veel ISPs kunnen van hun leren hoe het wél moet qua prijs/kwaliteit. Gewoon een no nonse en goede partij.

[ Voor 27% gewijzigd door Squishie op 08-11-2025 09:17 ]

• Sicos
Squishie schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 08:35:
Ik heb bijna 10 jaar Netrebel.

Altijd goede prijs, goede service en transparant over wat er speelt.
Wssn in totaal een handjevol (nog geen eeens) storingen gehad. Een avondje detoxen kan geen kwaad :p....
Zou ze sieren als ze oorzaak kort beschrijven (voor zover dat mag ivm NDAs etc.)

Veel ISPs van hun leren hoe het wél moet.
Ook de reden waarom ik naar netrebel ben gegaan, ik was Ziggo op het einde zo beu. Begonnen met 40 euro per maand en toen ik weg ging was het 80 euro per maand. Elk jaar het standaard smoesje om de prijs weer omhoog te doen. Bla bla inflatie, bla bla stroomkosten, bla bla personeelskosten... bla bla extra zenders waar je nooit naar kijkt...

• Sicos
NetRebel geeft gewoon netjes aan dat het ook eigenlijk geen drol uitmaakt voor de kosten of iemand nu 100MBit, 500MBit of 1GB heeft .. andere bedrijven doen net alsof die sprongen de boel gewoon veel duurder maken.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ja, dat zie ik nu ook, maar toen ik om 11:30-12:00 de storing ontdekte stond er nog helemaal niks over een impact. Dat je nu om 10 voor 7 dat ziet dat er een storing is in Houten vind ik dan ook logisch. 😉😅

• peterstr
Sicos schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 08:35:
[...]

Ja en ik ben benieuwd wat nu de hoofdoorzaak is. Vroeger toen ik bij Ziggo zat (kut bedrijf) kreeg je nooit een antwoord als de boel er een hele dag had uitgelegen. Het is niet dat ik ze wil afzeiken maar vind het gewoon interessant om te weten wat er nu precies aan de hand was... bedoel ... fouten worden nu eenmaal gemaakt en dingen gaan nu eenmaal kapot.
En de leerpunten:
Hoe kunnen we een volgende keer voorkomen dat het allemaal zo lang duurt. Of mogelijke redundantie inbouwen in het netwerk. (Maar dan zal ons maandbedrag ook hoger moeten worden wat in al die jaren nog nooit is gebeurt :) )

Maar hun updates op de storingen pagina zijn inderdaad top vergeleken met heel veel andere bedrijven.

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hier werkt het ook weer!
Ik moet zeggen dat ik op basis van de berichtgeving het wat donkerder in zag, op een gegeven moment hadden ze het over het mogelijk moeten vervangen van hardware e.d.

Hier is i.i.g de badkamer ook een keertje grondig gepoetst, dus eigenlijk wel goed dat het even offline was.
[Update 07:36] Al onze engineers zijn bezig dit probleem te verhelpen.
[Update 08:35] Storing is rond 8.00 verholpen na een restart van onze core routers en switches.
Een beetje flauw:
YouTube: IT Crowd - Have You Tried Turning It Off And On Again?

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Sicos schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 08:40:
NetRebel geeft gewoon netjes aan dat het ook eigenlijk geen drol uitmaakt voor de kosten of iemand nu 100MBit, 500MBit of 1GB heeft .. andere bedrijven doen net alsof die sprongen de boel gewoon veel duurder maken.
Jawel je betaald voor het beperken want dat kost moeite dus de wereld op zijn kop eigenlijk.

Dus je betaald er eigenlijk voor om.prutsers er niet aan te laten zitten 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door elmo1 op 08-11-2025 11:07 ]

• Jef61
Voor de (netwerk)techneut volgens mij de ideale provider, puur ethernet zonder omzettingen. Geen PPPoE of nog veel erger allerlei RF-toestanden zoals bij coax. Het mac-adres van mij wan ip geeft aan dat ik (denk ik) rechstreeks aan een 1GB poort hang van een Cisco ethernet switch. De SFP van Netrebel heb ik rechstreeks in mijn router zitten.

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik ben nu weer offline, even kijken of het aan mijzelf ligt, maar lijkt me sterk.

• Rogertje
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 14-11 08:29
Lijkt erop dat er nu weer storing is? 8 november 16:38 Cuijk?

Edit: het werkt weer

[ Voor 16% gewijzigd door Rogertje op 08-11-2025 17:10 ]

• DemoniCEVL
Het ligt er hier ook weer uit.

• Sicos
16.30 exact hier in omgeving Tilburg

• Sicos
Bijna zelfde tijdstip als gisteren

• Sicos
Heeft er soms iemand ergens een cron script draaien... Wanneer 16.30 dan nuke pop Eindhoven?

• tlpeter
Hier ook om 16:33

• Sicos
.... En het doet het weer

• Sicos
Uhm blijkbaar van korte duur

• Sicos
... En weer werkend..

• Teisu
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-11 19:18
Iemand op reboot gedrukt stiekem?

• Teisu
Het kwakkelt hiero, weer even down en up.

• Sicos
Het ping pongt nu een beetje

• Sicos
Iemand de route tabellen aan het herconfigureren?

• DemoniCEVL
Idd, ene minuut ff internet en dan valt het weer weg.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Beetje laat, maar zie https://netrebel.nl/storingen

• tlpeter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sn068n7oosPedl4lzCWwzoz_2VQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vBddW7fZ3YJTGmjTVdnQ0r2Q.png?f=fotoalbum_large

Opnieuw ligt het internet er uit. Mij maakt het niet zo heel veel uit maar mijn dochter is teleurgesteld :9

• DemoniCEVL
Ze liggen er alweer uit na het onderhoud de hele dag. Op de site staat nog geen nieuwe storing. Iemand anders ook weer problemen?

• Rebecque
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-11 13:10
Yep, ook hier is de verbinding weer weg. Bijzonder is ook dat sinds de verbinding gisteren om 8:16 weer terug is, volgens mij Fritzbox mijn Synology NAS offline is. Heb nog geen tijd gehad e.e.a. uit te zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Rebecque op 09-11-2025 19:10 ]

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:58
DemoniCEVL schreef op zondag 9 november 2025 @ 18:52:
Ze liggen er alweer uit na het onderhoud de hele dag. Op de site staat nog geen nieuwe storing. Iemand anders ook weer problemen?
Storing staat al de hele dag gewoon op de site. Nu is er weer een aannemer aan de gang.... Begint beetje lachwekkend te worden dit. En het niveau van de communicatie.

Met gestrekt been.

• tlpeter
Dit lijkt op herstel van een spoed oplossing welke eigenlijk komende nacht zou moeten gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door tlpeter op 09-11-2025 19:20 ]

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
Ik vind de communicatie juist erg prettig (los van een spelfout hier en daar). Ze geven duidelijk aan wat de status is en wat ze aan het doen zijn. Dat neemt niet weg dat de instabiliteit dit weekend wel te lang duurt.

• Artbij
Supermario16 schreef op zondag 9 november 2025 @ 19:56:
Ik vind de communicatie juist erg prettig (los van een spelfout hier en daar). Ze geven duidelijk aan wat de status is en wat ze aan het doen zijn. Dat neemt niet weg dat de instabiliteit dit weekend wel te lang duurt.
Ik zie dat er sinds 18:50 blijkbaar een aannemer bezig is . Maar hoe lang? Geen idee. Intussen alweer uren geen internet.

Met gestrekt been.

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Artbij schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:41:
[...]

Ik zie dat er sinds 18:50 blijkbaar een aannemer bezig is . Maar hoe lang? Geen idee. Intussen alweer uren geen internet.
Ja, inderdaad er was gezegd korte onderbrekingen maar 2 uur vind ik niet echt kort.

Had wel volgende mail vanmiddag gehad:

In vervolg op de ernstige storing van afgelopen vrijdagavond/nacht moet onze leverancier vandaag verdere emergency reparaties uitvoeren. Wij hadden de leverancier met klem verzocht dit te verschuiven naar de nachtelijke uren, maar gezien de omvang van de werkzaamheden ontkomt men er niet aan om vandaag overdag te starten om voor maandag klaar te zijn. De internetaansluitingen in Zuid-Nederland kunnen vandaag meerdere malen kortstondig onderbroken worden. We adviseren onze klanten die vandaag storingen ervaren om de NTU en router met rust te laten (dus niet stroom eraf halen). We houden jullie op onze storing pagina op de hoogte van alle onderbrekingen.

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
Een update is ondertussen wel op zijn plaats inderdaad.

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Update

De verbinding Utrecht-Eindhoven (waar vrijdag de storing mee was) gaf errors, leverancier is vandaag gaan meten (dat waren de kortere onderbrekingen). Inmiddels reparatie aan de gang. Dit gaat helaas nog wel even duren. We begrijpen heel goed dat dit ontzettend vervelend is.

• Artbij
Vrijdag blijkbaar fouten gemaakt waardoor we nu nog uren zonder internet zitten. Tenminste, dat maak ik op uit het warrige stuk tekst dat ze nu geplaatst hebben.

Met gestrekt been.

• Teisu
Zou er een brand geweest zijn? dit alles door een stroomstoring?

• Artbij
Teisu schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:42:
Zou er een brand geweest zijn? dit alles door een stroomstoring?
Gisteren meldde ze inderdaad brand.

Met gestrekt been.

• tlpeter
Ook de redundancy blijkt niet op orde en gaat aangepast worden. Een kabelbreuk ergens bij Eindhoven.
De netwerkpartij heeft flinke steken laten vallen. De communicatie hierover ben ik heel erg blij mee.
Ik heb ongeveer 20 jaar bij XS4ALL gezeten en die paar storingen die er zijn geweest werd er niet zo goed gecommuniceerd als bij NetRebel.

• Jef61
tlpeter schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:59:
Ook de redundancy blijkt niet op orde en gaat aangepast worden. Een kabelbreuk ergens bij Eindhoven.
De netwerkpartij heeft flinke steken laten vallen. De communicatie hierover ben ik heel erg blij mee.
Ik heb ongeveer 20 jaar bij XS4ALL gezeten en die paar storingen die er zijn geweest werd er niet zo goed gecommuniceerd als bij NetRebel.
Helemaal mee eens, zelden dat je zo goed geinformeerd wordt. Dicht bij de bron, geen communicatie afdelingen met fraaie maar niets zeggende teksten.

Edit: nieuw plaatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EkrhHFsj_-4U8wIvWvUtBuUhNHU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vxMHdAr0xOuntEjrrYbQWY3g.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Jef61 op 10-11-2025 11:21 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Voor degenen in zuid Nederland: er is zojuist een update gepost. https://netrebel.nl/storingen

• Rebecque
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-11 13:10
Bij mij is de verbinding op Midden Brabant glas nog steeds weg. Router en receiver al een herstart gegeven maar nog geen verbetering.☹️

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Rebecque schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:23:
Bij mij is de verbinding op Midden Brabant glas nog steeds weg. Router en receiver al een herstart gegeven maar nog geen verbetering.☹️
Receiver? Bedoel je de NTU? Brandt het FX lampje op de NTU?

• Sicos
Rebecque schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:23:
Ik heb ook Midden Brabant glas (Biezenmortel) en hier werkt het zonder problemen.

• ventilaar
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14-11 10:42
https://netrebel.nl/faq#technisch
Op verzoek kunnen we je een IPv6 adresblok (/56) uitgeven. De éénmalige kosten hiervoor bedragen 10,-. Hou er wel rekening mee dat IPv6 wezenlijk anders werkt dan IPv4. Een beetje IPv6 kennis is dus wel een vereiste.
Vragen ze in 2025 serieus nog steeds 10 euro voor een IPv6 adresblok of wordt het tegenwoordig meegeleverd tijdens de oplevering?

• xraydelta
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11-11 12:18
Nau, al die storingen zijn ook mooie reklame. Heeft iemand ervaring met netrebel via open dutch fiber? Heb een nieuwe ODF aansluiting in Den Haag en zit op dit moment met odido, maar netrebel lijkt me vanuit een tweaker-perspektief heel aantrekkelijk O-)

• Artbij
Ik betaal voor Netrebel een tientje per maand. Dus sowieso een no brainer.

Met gestrekt been.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste