[Netrebel Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterstr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-10 09:42
Jef61 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 19:46:
[...]

Dit zou het in essentie ongeveer moeten zijn, beetje gestript maar als je de volledige config nodig hebt wil ik die wel delen.
Dank je.
Die adressen heb ik inderdaad al.
Ik ga het de komende dagen ergens proberen. Mocht ik nog vragen hebben dan hoor je nog van mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:08
peterstr schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:59:
[...]
En waar heb je die 1 Gb/s voor nodig. Als iedereen eerlijk is zal bijna niemand die 1 Gb/s gebruiken. Ik kijk wel een o pmijn router naar de gebruikte bandbreedte als wij via NLZIET, Netflix of een andere aanbieder TV of films kijken maar dan kom ik niet boven de 30Mb/s uit meestal zelfs nog geen 15Mb/s.
Voor die keer dat ik zakelijk een groot bestand moet downloaden als ik thuis aan het werken ben is het wel fijn dat dat geen 10 minuten duurt maar slechts 4 minuten......................
Ik denk dat 95% van de mensen meer dan genoeg heeft aan 100 tot 200Mb/s up/down.
Dit is ons gebruik de laatste 24 uur. Thuisgewerkt, TV (NLziet) enz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02v0_2ZTlVaT4Itzju2eAQE1bOA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M92BG01kT6ZJvvWwYIkHK2tR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-10 17:43
"Helaas" zit ik in het REKAM gebied van Netrebel, maar dat gaat dus stoppen. Weet iemand een goede (en goedkope!) glasvezelprovider in de provincie Utrecht?

Ik ontving namelijk zojuist de volgende mail.
Zoals je weet levert Netrebel al jarenlang ¨¦¨¦n van de meest gewaardeerde internetdiensten in het Rekam gebied. We hadden jou graag nog jaren voorzien van onze internet diensten. Dit is helaas niet langer mogelijk. Sinds de overname van Rekam door Delta in april 2021 zijn we met Delta in gesprek over het verlengen van onze overeenkomst voor het Rekam gebied. Helaas is het niet gelukt om overeenstemming te bereiken over redelijke voorwaarden. Netrebel stopt niet, maar kan haar dienstverlening in het Rekam gebied niet langer voortzetten.
Als echte netrebel laten wij dat natuurlijk niet gebeuren. Daarom hebben we met Odido afgesproken dat ze de netrebel klanten in het Rekam gebied vanaf 31 juli 2025 gefaseerd overnemen. Odido heeft de laatste jaren enorm uitgebreid en heeft als doel om glasvezel voor iedereen in Nederland beschikbaar te maken. Met de overname blijf je genieten van goed en razendsnel internet. Wel zo fijn! Mocht je al klant zijn bij Odido Mobiel of Ben, dan kan je ook nog profiteren van klantvoordelen zoals maandelijkse  kortingen op je glasvezel aansluiting en mobiele abonnement.
Vervolgens krijg je de optie om met korting via Netrebel over te stappen (€5 voor 10 maanden) op het Odido netwerk of zelf een oplossing te zoeken.

Ik betaal nu €39 voor 1.000Mbit en dat is bij Odido €55 (excl. mobiele combi-korting). Zelfs het 100Mbit pakket is met €45 slechter en duurder. Flinke teleurstelling! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:54
Hier ook een email gekregen. Regio Gouda.
Wel een bizarre prijsverhoging voor uiteindelijk dezelfde service
Ik moet nog gaan kijken wat ik ga doen, eerder dit jaar had ik een beter aanbieding van Odido gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Sjeefr schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:00:
"Helaas" zit ik in het REKAM gebied van Netrebel, maar dat gaat dus stoppen. Weet iemand een goede (en goedkope!) glasvezelprovider in de provincie Utrecht?
....
Uhm misschien Glasnet iets? Zou daar beschikbaar zijn: https://www.glasnet.nl/rekam.html

Geen idee als daar ook een Delta tax geldt. Glasnet via ODF kost 40 euro (1000Mbit) maar ligt er KPN in de grond dan komt er KPN tax bij wat het rond de 60 euro maakt.

Gedwongen elders gaan zoeken omdat Tweak stoptte / was overgenomen door Odido. Netrebel kan hier niet leveren en toen Glasnet gevonden (als die er niet was zou het Freedom zijn geworden) Inmiddels bijna 2 jaar tevreden klant.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-10 10:49
Sjeefr schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:00:

Ik ontving namelijk zojuist de volgende mail.

[...]

Vervolgens krijg je de optie om met korting via Netrebel over te stappen (€5 voor 10 maanden) op het Odido netwerk of zelf een oplossing te zoeken.

Ik betaal nu €39 voor 1.000Mbit en dat is bij Odido €55 (excl. mobiele combi-korting). Zelfs het 100Mbit pakket is met €45 slechter en duurder. Flinke teleurstelling! :O
Helaas zijn er op het Delta Fiber Netwerk (DFN) geen goedkope providers.

[sarcasme]Dat heeft vast niks met de tarieven van DFN te maken.[/sarcasme]

Zoals hierboven genoemd is Glasnet een goede optie voor tweakers die gewoon snel internet willen. Je kan ook kijken bij de andere providers in dit lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-10 17:43
@RobbyTown Heb gekeken naar Glasnet, maar daar ben ik al €42,50 kwijt voor een 100mbit lijntje op mijn adres. €52,50 zelfs voor gigabit. Freedom is nog een maat belachelijker, met 50mbit voor €52,50 en 500mbit voor €63 op het KPN netwerk. Ik kan Freedom ook over het Delta netwerk doen, dan betaal ik respectievelijk €60 en €69 voor 50mbit of 500mbit.

Wat die prijzen betreft, ben ik wellicht goedkoper om een internet+mobiel abonnement te laten lopen via KPN of Odido, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goof2000
Alles is boven de 50 euro voor 1gbit alleen internet, sommige krijg je nog 3-10 maanden korting. Dat is dus een flinke verhoging van de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Sjeefr Ai dat is mooi balen zeg. Kortom ook een Delta tax :/ net als bij KPN als dat in de grond zit. Succes met de zoektocht in elk geval zo goed als Netrebel gaat hem niet worden dus.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen646
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-09 18:03
Is er al iemand in het Rekam gebied overgeschakeld naar Odido of Delta (of iets anders)? Ik heb vrijwel meteen aangegeven bij Netrebel dat ik wel wil overstappen naar Odido, hiervoor bevestiging gekregen en alles, maar hoor nu verder niks meer. Volgens de bevestiging zou ik gisteren overgezet worden, maar dat is niet gebeurd. Wat ook vreemd is is dat volgens de Odido en Delta website op mijn adres geen glasvezel beschikbaar is... Iemand anders andere of dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
tijmen646 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:11:
Is er al iemand in het Rekam gebied overgeschakeld naar Odido of Delta (of iets anders)? Ik heb vrijwel meteen aangegeven bij Netrebel dat ik wel wil overstappen naar Odido, hiervoor bevestiging gekregen en alles, maar hoor nu verder niks meer. Volgens de bevestiging zou ik gisteren overgezet worden, maar dat is niet gebeurd. Wat ook vreemd is is dat volgens de Odido en Delta website op mijn adres geen glasvezel beschikbaar is... Iemand anders andere of dezelfde ervaringen?
Ik heb het via de Odido website gedaan (kreeg er dan een Sonos speaker bij en via cashback website nog wat cashback) en dat gaat met vrij veel communicatie. Voor koppelen aan bestaande abonnement, monteur en ze konden Netrebel niet opzeggen, dat moest ik zelf doen. Mail gestuurd naar Netrebel en binnen 30 minuten mail terug dat het geregeld is. (zelfs de telefonisch helpdesk van Odido had een langere wachttijd, ik had 18 augustus gevraagd en in de mail stond 15 augustus. Maar in hun systeem stond dus 18 augustus. We gaan het zien, anders zorgen ze maar voor wat meer dagen extra data op mijn mobiele abonnement.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen646
Goof2000 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:17:
[...]

Ik heb het via de Odido website gedaan (kreeg er dan een Sonos speaker bij en via cashback website nog wat cashback) en dat gaat met vrij veel communicatie. Voor koppelen aan bestaande abonnement, monteur en ze konden Netrebel niet opzeggen, dat moest ik zelf doen. Mail gestuurd naar Netrebel en binnen 30 minuten mail terug dat het geregeld is. (zelfs de telefonisch helpdesk van Odido had een langere wachttijd, ik had 18 augustus gevraagd en in de mail stond 15 augustus. Maar in hun systeem stond dus 18 augustus. We gaan het zien, anders zorgen ze maar voor wat meer dagen extra data op mijn mobiele abonnement.)
Ik heb het via Netrebel laten regelen, in de hoop op wat meer service en soepele overname, kwam er inderdaad pas later achter dat er dus een Sonos speaker actie was, maar ik heb alleen internet gedaan, dan geldt de Sonos actie dus niet, dat scheelt weer haha. We gaan het zien... ik sta nou ook weer niet te springen om Odido, ben alleen bang dat ik straks dagen/weken zonder internet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
tijmen646 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:28:
[...]

Ik heb het via Netrebel laten regelen, in de hoop op wat meer service en soepele overname, kwam er inderdaad pas later achter dat er dus een Sonos speaker actie was, maar ik heb alleen internet gedaan, dan geldt de Sonos actie dus niet, dat scheelt weer haha. We gaan het zien... ik sta nou ook weer niet te springen om Odido, ben alleen bang dat ik straks dagen/weken zonder internet zit.
Ik ook niet, maar het kwam qua prijs in de buurt van die huidige 39 euro voor 1gbit voor 2 jaar. Over 2 jaar maar weer overstappen en dan kijken wie er dan een aanbieding heeft.

Ik zou Odido "even" bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen646
Goof2000 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:35:
[...]

Ik ook niet, maar het kwam qua prijs in de buurt van die huidige 39 euro voor 1gbit voor 2 jaar. Over 2 jaar maar weer overstappen en dan kijken wie er dan een aanbieding heeft.

Ik zou Odido "even" bellen
Zojuist Odido even gebeld. Ze gaven aan dat ze geen goedkeuring kregen van Delta en kunnen dus niet leveren op ons adres en hebben dus de bestelling geannuleerd. Super vaag allemaal... Nu maar weer even gemaild naar Netrebel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
tijmen646 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:54:
[...]

Zojuist Odido even gebeld. Ze gaven aan dat ze geen goedkeuring kregen van Delta en kunnen dus niet leveren op ons adres en hebben dus de bestelling geannuleerd. Super vaag allemaal... Nu maar weer even gemaild naar Netrebel
Fijn dat ze dat dan ook even communiceren, succes met zoeken naar een nieuwe provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen646
Goof2000 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:07:
[...]

Fijn dat ze dat dan ook even communiceren, succes met zoeken naar een nieuwe provider.
Ja providers, daar wordt je niet goed van. Netrebel heeft ook terug geantwoord zij kunnen/willen niks doen. Super fijn... Vanochtend ook nog even Delta Netwerk gebeld. Die kan ook niks doen. Is toch bizar dat de netwerk beheerder niks kan doen... maar hij gaf me de tip om via mijnaansluitingen.nl even een aanvraag in te dienen, dan komt het bij de goede mensen terecht. Ben benieuwd. Inmiddels hebben we sinds een half uurtje geen internet meer op de glaslijn dus gaat lekker hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
tijmen646 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:02:
[...]

Ja providers, daar wordt je niet goed van. Netrebel heeft ook terug geantwoord zij kunnen/willen niks doen. Super fijn... Vanochtend ook nog even Delta Netwerk gebeld. Die kan ook niks doen. Is toch bizar dat de netwerk beheerder niks kan doen... maar hij gaf me de tip om via mijnaansluitingen.nl even een aanvraag in te dienen, dan komt het bij de goede mensen terecht. Ben benieuwd. Inmiddels hebben we sinds een half uurtje geen internet meer op de glaslijn dus gaat lekker hier...
Dat is gevalletje graafschade: https://netrebel.nl/storingen
Gouda en Omgeving
Graafschade aan redundate A en B route
tussen Delta-Rekam naar Amsterdam
Onderbreking aan verbinding tussen Delta-
Rekam netwerk en de amsterdam Internet
exchange. Bij een POP locatie van Delta rekam
is bij graafwerkzaamheden zowel de A en
redundante B route kapot getrokken.
[Update 12:00] Zojuist Delta-Rekam
gesproken. Ze gaan nu een engineer op pad
sturen om de schade te bekijken. Daarna
wordt er een aannemer aangestuurd om de
schade te herstellen.
[Update 12:01] Verwachte reparatie tijd ivm
]
de vakantie periode is ongeveer 4-6 uur.
Begintijd:
13 augustus 12:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
De overgang van Netrebel naar Odido gaat niet zo soepel. Afgesproken en gecontroleerd of alles 18 augustus gedaan zou worden. Odido monteur ingepland voor maandagmiddag en met Netrebel afgesproken dat ik t/m 18 augustus internet van ze wilde afnemen. Alles leek goed, tot Delta(Rekam) vrijdag om 13 uur de verbinding heeft overgezet. Geen internet en ik ben zelf niet thuis en kan niet meer via mijn vpn inloggen. Odido zegt foutje, niks aan te doen, je kan een 5G stick bij een Odido winkel ophalen ter overbrugging. Waarom kunnen ze niet gewoon doen wat we hebben afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen646
Ja dat. Waarom kan niemand nou gewoon eens even nadenken voordat er zomaar dingen worden losgekoppeld of afgesloten. Bij mij is het inmiddels opgelost. Bleek bij mij een foutje in de database. Vandaag komt als het goed is iemand van Guidion om mijn verbinding over de schakelen naar Odido. En dan een geluk bij een ongeluk, eerste 12 maanden betalen we nu €19,95 voor alleen internet en aangezien we ook nog een mobiel abonnement hebben wordt dat €14,95. Hopelijk wordt/is het bij jou snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
De overgang met de monteur ging goed. Ze hangen een nieuwe ONT op en installeren alleen hun eigen "modem" en als die het doet zijn ze klaar. Maar ik had een MikroTik hangen, die wilde hij wel aansluiten en kijken of het internet het deed, dan kon de Zyxel T-56 in de doos blijven. Maar die deed het niet, dus heeft die Zyxel geïnstalleerd en toen had ik wel internet.
Na zoeken op de website van Odido bleek dat ze een VLAN gebruiken, na dat in te hebben gesteld werkt alles.
Jammer dat die monteur niet bedacht dat ze een VLAN gebruiken, maar het ging dus wel goed.
Ik heb nog voor de oude prijs afgesloten, jammer maar krijg er wel een Sonos ding bij. Hopelijk is dat wat anders gaat die Marktplaats op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen646
Dat is fijn! Bij mij moet er, uiteraard, helaas een Delta monteur langskomen om in de POP iets te doen. Daar mag de Odido monteur niet in. Waarschijnlijk de lijn gewoon even omsteken. Nu daar maar weer op wachten... en zij gaan mijn ook nog eens bellen voor een afspraak en ik kan hun (zou ook niet weten wie dat dan zou zijn) verder niet bereiken, dus ik tast weer in het duister wanneer ik aangesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:41
Zijn er toevallig meer zonder internet in de regio land van cuijk? Hier sinds gisteren 20:00 geen internet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:08
cavanta schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:39:
Zijn er toevallig meer zonder internet in de regio land van cuijk? Hier sinds gisteren 20:00 geen internet meer.
Ja regio Cuijk, geen problemen hier via Netrebel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
cavanta schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:39:
Ik zag wel een storing langs komen op de storingspagina.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste