[Netrebel Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 21:37
Hoe ervaren jullie peering naar andere partijen bij de provider netrebel?

Als ik de pagina https://bgp.he.net/AS38919 bekijk dan zijn er slechts 2 peering partners en voor ipv6 slechts 1.
Zou dat misschien de problemen kunnen veroorzaken met ipv6 , omdat er geen alternatieve route meer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:02
Vanwege deze problemen ben ik aan het rondkijken naar alternatieven op de open glasvezel van E-Fiber.
Iemand tips?

Ik zoek: alleen internet, IPv4 en IPv6 en geen encapsulation toestanden (geen PPPoE ed).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongerenchaos
Jef61 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:27:
Vanwege deze problemen ben ik aan het rondkijken naar alternatieven op de open glasvezel van E-Fiber.
Iemand tips?

Ik zoek: alleen internet, IPv4 en IPv6 en geen encapsulation toestanden (geen PPPoE ed).
Misschien één van deze https://www.onvi.nl/ https://www.jonaz.nl/ https://www.rapidxs.nl/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
Snel even gekeken, zo op het eerste gezicht zou rapidxs een geschikte vervanger kunnen zijn, puur een ethernet aansluiting (zonder pppoe, vlans ed, zoals Netrebel). IPv6 kan ik geen info over vinden, moet ik even contact met ze opnemen.

Heb jij ervaring met deze providers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hier Rapidxs,

Over het algemeen erg goed.

Geen ipv6 beschikbaar op dit moment, maar dit is prima op te lossen via een ipv6 tunnel (heb hier nu HE in gebruik, en af en toe Route48.org, beide op prima snelheid)

39,50 per maand.

Soms wat problemen met hun ip range (5.59.2xx.xx) maar dit lost zich na verloop van tijd wel weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
Jef61 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:59:
[...]

Snel even gekeken, zo op het eerste gezicht zou rapidxs een geschikte vervanger kunnen zijn, puur een ethernet aansluiting (zonder pppoe, vlans ed, zoals Netrebel). IPv6 kan ik geen info over vinden, moet ik even contact met ze opnemen.

Heb jij ervaring met deze providers?
Overigens VLANs is natuurlijk ook niet direct een probleem om deze te splitsen met een eenvoudige switch. Tmobile kun je ook gebruiken (heeft wel VLAN's) en kun je vaak (met AON) direct in je switch duwen ipv een GPON converter te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:42
Iemand ervaring met het direct op glas connecten bij midden-brabantglas in combinatie met NetRebel? Ik heb namelijk een DrayTek router die rechtstreeks op glas kan connecten maar als ik dat doe krijg ik een 10.0.x.x ip nummer i.p.v. het ipnummer dat ik normaal van NetRebel krijg als ik via een MTU connect waar een RJ45 aansluiting op zit.

Dus die MTU doet iets waardoor ik wel verbinding krijg met NetRebel en niet blijf hangen in het netwerk van Midden-Brabant glas. Ik vermoed 1 of andere VLAN tag maar ik heb er al verschillende geprobeerd maar dan krijg ik gewoon helemaal geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hraone
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-08 21:52
Op dit moment ligt ipv6 er wéér uit bij netrebelAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnMgQRqZZ45e20gd-lT_crAkb5Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/624P3qbGqLe3E8otRma2VARp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door hraone op 03-02-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
hraone schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:16:
Op dit moment ligt ipv6 er wéér uit bij netrebel
En weer rond 12:00...
Ga maar weer eens een e-mail sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hraone
Jef61 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:24:
[...]

En weer rond 12:00...
Ga maar weer eens een e-mail sturen.
Ja joh er zit daar 1 of andere prutser die handmatig dingen doet en nog niet genoeg weet van ipv6 subnetten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hraone
Het werkt weer. Ook mailtje terug gekregen dat het weer zou werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZvI05hQaJfnHiIyrMhSnquV014=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JO7N1SaBAT8ZllhW4g5PPDTQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sicos schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:40:
Iemand ervaring met het direct op glas connecten bij midden-brabantglas in combinatie met NetRebel? Ik heb namelijk een DrayTek router die rechtstreeks op glas kan connecten maar als ik dat doe krijg ik een 10.0.x.x ip nummer i.p.v. het ipnummer dat ik normaal van NetRebel krijg als ik via een MTU connect waar een RJ45 aansluiting op zit.

Dus die MTU doet iets waardoor ik wel verbinding krijg met NetRebel en niet blijf hangen in het netwerk van Midden-Brabant glas. Ik vermoed 1 of andere VLAN tag maar ik heb er al verschillende geprobeerd maar dan krijg ik gewoon helemaal geen verbinding.
Die NTU sloopt inderdaad de VLAN tag eraf, je zou 10 even kunnen proberen maar het kan ook dat jou aansluiting een inmiddels een unieke tag heeft. In dat laatste geval zou Netrebel je die moeten kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterstr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 06:59
jongerenchaos schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:09:
Hoe ervaren jullie peering naar andere partijen bij de provider netrebel?

Als ik de pagina https://bgp.he.net/AS38919 bekijk dan zijn er slechts 2 peering partners en voor ipv6 slechts 1.
Zou dat misschien de problemen kunnen veroorzaken met ipv6 , omdat er geen alternatieve route meer is?
Sinds begin maart dit jaar hebben ze ook 2 IPv6 peering partners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicos
Voor de 10 euro per maand die ik aan NetRebel betaal voor 1gb up en down ben ik meer dan tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:19
Sicos schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:08:
Voor de 10 euro per maand die ik aan NetRebel betaal voor 1gb up en down ben ik meer dan tevreden :)
Wat is dat voor deal dan? Klant van het eerste uur met life time discount?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:42
Master FX schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:07:
[...]

Wat is dat voor deal dan? Klant van het eerste uur met life time discount?
Ik ga er vanuit dat dit via een van de coöperaties in het buitengebied van Brabant is (bijvoorbeeld https://www.midden-brabantglas.nl/ons-aanbod/providers/). Hierbij betaal je ook een bedrag aan de lokale coöperatie welke eigenaar is van het glasvezelnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Dat verklaart het.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicos
JohDB schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:33:
[...]

Ik ga er vanuit dat dit via een van de coöperaties in het buitengebied van Brabant is (bijvoorbeeld https://www.midden-brabantglas.nl/ons-aanbod/providers/). Hierbij betaal je ook een bedrag aan de lokale coöperatie welke eigenaar is van het glasvezelnetwerk.
Dat is inderdaad precies wat het is. Ik ben mede eigenaar van mijn eigen glasvezel kabel en betaal ook nog 39 euro per maand voor de glasvezel kabel zelf. Reden voor deze combo is dat ik het beu was dat Ziggo elk jaar met één of ander onzin smoesje de prijs weer omhoog gooide. Met mijn huidige combo wordt het zo ie zo niet echt meer duurder want de prijs van de glasvezel kabel gaat in de toekomst alleen maar omlaag als alle investeringskosten terug zijn verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:56
ReBr schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:07:
Hier Rapidxs,

Geen ipv6 beschikbaar op dit moment, maar dit is prima op te lossen via een ipv6 tunnel (heb hier nu HE in gebruik, en af en toe Route48.org, beide op prima snelheid)

39,50 per maand.

Soms wat problemen met hun ip range (5.59.2xx.xx) maar dit lost zich na verloop van tijd wel weer op.
hun ip range?
las iemand uit belgie had een russiche ip4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
ReBr schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:07:
Hier Rapidxs,

39,50 per maand.

mag je een eigen server draaien en vast ip neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Maxwp schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:44:
[...]

hun ip range?
las iemand uit belgie had een russiche ip4?
Had hier idd soms problemen met het (door sommige ip databases, als Russisch herkende) ip adres.
Dit is wel netjes opgelost.

Geen enkel probleem om eigen diensten te draaien.

Normaal krijg je een semi vast ip adres, welke gekoppeld is aan het MAC adres van de router, bij verandering van bv je eigen router veranderd deze dus wel.

Heb na contact (ivm het Russisch ip) wel een (zuiver) vast NL ip adres gekregen, welke je wel handmatig dient in te voeren in de router (wordt niet via hun DHCP server toegewezen)

Toevoeging:
Indien je eigen diensten gaat draaien, hieronder overzicht van de poorten, 4 (stealth) zijn er geblokkeerd (ligt volgens mijn aan mn router, als t goed is, wordt er geen enkele poort geblokkeerd)
Hogeren poorten zijn uiteraard ook allemaal beschikbaar, zelf gebruik ik hele reeksen in 55000 range

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXfzUG9vNw55Jp8braVhJyI50xo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EJzx7TZpnpe0yYWBCBHA4LQe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door ReBr op 09-05-2023 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
ReBr schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:47:
[...]

Had hier idd soms problemen met het (door sommige ip databases, als Russisch herkende) ip adres.
Dit is wel netjes opgelost.

Geen enkel probleem om eigen diensten te draaien.

Normaal krijg je een semi vast ip adres, welke gekoppeld is aan het MAC adres van de router, bij verandering van bv je eigen router veranderd deze dus wel.

Heb na contact (ivm het Russisch ip) wel een (zuiver) vast NL ip adres gekregen, welke je wel handmatig dient in te voeren in de router (wordt niet via hun DHCP server toegewezen)

Toevoeging:
Indien je eigen diensten gaat draaien, hieronder overzicht van de poorten, 4 (stealth) zijn er geblokkeerd (ligt volgens mijn aan mn router, als t goed is, wordt er geen enkele poort geblokkeerd)
Hogeren poorten zijn uiteraard ook allemaal beschikbaar, zelf gebruik ik hele reeksen in 55000 range

[Afbeelding]
blauw is toch blocked? of blockeerd je router deze nu dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Maxwp schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:51:
[...]
blauw is toch blocked? of blockeerd je router deze nu dan
Blauw is closed, dus wel reactie op poort, maar momenteel geen service actief op poort.

Rood betekend poort geopend, en actief

Groen is stealth, van buitenaf dus niet zichtbaar en gesloten.

De Shields Up test kan je zien vanuit beveiligings oogpunt.

Groen is OK
Rood is Schadelijk (poort open, dienst actief, zichtbaar voor buitenwereld)
Blauw is ook niet ok

Bij mij levert deze test dus een FAIL op
Alleen als alle poorten Stealth zijn, krijg je PASS

Zodra je weer je firewall goed zet, is het meeste weer groen.

Voor de test had ik firewall compleet uit gezet, de groene poorten, die dan nog actief zijn, zijn dan geblokkeerd vanuit je provider (of evt je router, ivm beveiliging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen646
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-09 00:09
Hier iemand enig idee of ik de NTU kan bypassen met een FritzBox 5590? Vanaf vrijdag hoop ik aangesloten te zijn op de glasvezel van Rekam icm met Netrebel. Wellicht heeft hier iemand zoiets geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterstr
tijmen646 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:16:
Hier iemand enig idee of ik de NTU kan bypassen met een FritzBox 5590? Vanaf vrijdag hoop ik aangesloten te zijn op de glasvezel van Rekam icm met Netrebel. Wellicht heeft hier iemand zoiets geprobeerd?
Ik heb geen Fritzbox maar een Mikrotik met SFP+ poort.
Ik heb daar de door Netrebel geleverde SFP in gezet en de WAN poort van de Mikrotik omgeconfigureerd naar de SFP en hoppa lekker snel Internet via Netrebel.

Het belangrijkste zal zijn of de Fritbox de Netrebel SFP ondersteunt. Het onderdeel nummer van de SFP die ik heb is "SFP-GE-BX" Misschien heb je daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen646
peterstr schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:46:
[...]

Ik heb geen Fritzbox maar een Mikrotik met SFP+ poort.
Ik heb daar de door Netrebel geleverde SFP in gezet en de WAN poort van de Mikrotik omgeconfigureerd naar de SFP en hoppa lekker snel Internet via Netrebel.

Het belangrijkste zal zijn of de Fritbox de Netrebel SFP ondersteunt. Het onderdeel nummer van de SFP die ik heb is "SFP-GE-BX" Misschien heb je daar wat aan.
Kreeg jij een SFP van Netrebel? Ik heb een DZS NTU Glasvezel omvormer gekregen met daarop een Rekam sticker. Of heb jij de SFP aangevraagd bij Netrebel?
De Fritzbox heeft een SFP poort en krijg daarbij een XGS-PON SFP mee. Ik ga me hier eens in verdiepen. Welke Mikrotik heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterstr
Ik heb een "mini media converter" in de kast liggen waar ik de SFP uit heb gehaald de nu in mijn Mikrotik RB4011 zit.
Zit er in die Converter die jij hebt gekregen geen SFP dan??

Anders zou je er zelf een moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen646
peterstr schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:52:
Ik heb een "mini media converter" in de kast liggen waar ik de SFP uit heb gehaald de nu in mijn Mikrotik RB4011 zit.
Zit er in die Converter die jij hebt gekregen geen SFP dan??

Anders zou je er zelf een moeten kopen.
Nee daar zit de glasvezel aansluiting vast in de NTU. Ik gok dat de SFP module van de fritzbox dan wel voldoende zou moeten zijn. Thanks in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:43
tijmen646 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:16:
Rekam werkt met GPON, je zou een SFP module moeten vinden die met de GPON apparatuur in het Rekam netwerk kan praten. Helaas heeft Rekam zover ik weet geen vrije-modemkeuze document gepubliceerd dus ik zou niet weten welke module zou werken. Ook weet ik niet waar je de gegevens van je eigen GPON module zou moeten doorgeven om hem te activeren op het netwerk.

Delta heeft Rekam in 2021 overgenomen en gaat de Rekam aansluitingen ombouwen tot Delta aansluitingen. Wanneer ze daarmee gaan beginnen weet ik niet, maar bij de ombouw maakt GPON plaats voor XGS-PON en ik weet niet of Netrebel diensten gaat leveren via Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen646
esky schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:43:
[...]

Rekam werkt met GPON, je zou een SFP module moeten vinden die met de GPON apparatuur in het Rekam netwerk kan praten. Helaas heeft Rekam zover ik weet geen vrije-modemkeuze document gepubliceerd dus ik zou niet weten welke module zou werken. Ook weet ik niet waar je de gegevens van je eigen GPON module zou moeten doorgeven om hem te activeren op het netwerk.

Delta heeft Rekam in 2021 overgenomen en gaat de Rekam aansluitingen ombouwen tot Delta aansluitingen. Wanneer ze daarmee gaan beginnen weet ik niet, maar bij de ombouw maakt GPON plaats voor XGS-PON en ik weet niet of Netrebel diensten gaat leveren via Delta.
Ja precies. Kan is dus aanwezig dat het gewoon niet werkt. Ik weet dat Glasnet (Die levert ook diensten over het Rekam netwerk) een Dreytek router gebruikt waarmee ze ook direct glasvezel in doen. Wellicht dat ik daar wat info uit kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:53
De draytek router van Glasnet kan op het Rekam netwerk niet direct aangesloten worden op de binnenkomende glasvezel.
Bij Rekam krijg je altijd de ONT van Rekam. Eigen gpon optic of converter/ONT is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 08:45
Even een vraagje, waarom zou je eigenlijk direct de glasvezel zelf aan willen sluiten? Wat voor voordelen geeft dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicos
cavanta schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:07:
Even een vraagje, waarom zou je eigenlijk direct de glasvezel zelf aan willen sluiten? Wat voor voordelen geeft dat eigenlijk?
Omdat het in principe niet nodig is om het naar UTP om te zetten. Het is een extra schakel die in principe overbodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
aartvg schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:02:
De draytek router van Glasnet kan op het Rekam netwerk niet direct aangesloten worden op de binnenkomende glasvezel.
Bij Rekam krijg je altijd de ONT van Rekam. Eigen gpon optic of converter/ONT is niet mogelijk.
Maar het is wettelijk verplicht om dit te faciliteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Klinkt in theorie heel leuk allemaal, het is wettelijk verplicht! Maar ik denk dat jij net zo goed weet als ik dat het zo niet werkt, ja je kunt ze een mail sturen en zeggen regel het maar, maar dan moeten ze dat eerst uit gaan zoeken etc etc.

Net zo wettelijk als al die callcenters die je wettelijk niet meer mogen bellen als je geen klant bent, ben in de afgelopen weken nog nooit zo vaak gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:42
jimmy87 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 23:35:
Net zo wettelijk als al die callcenters die je wettelijk niet meer mogen bellen als je geen klant bent, ben in de afgelopen weken nog nooit zo vaak gebeld.
Het ligt iets genuanceerder; Klanten mogen tot maximaal 3 jaar na de laatste transactie als ‘bestaande klant’ aangemerkt worden. Een klant die langer geleden een product of dienst heeft afgenomen, mag dus niet meer telefonisch benaderd worden op basis van de bestaande klant-mogelijkheid. Deze mensen mogen alleen worden gebeld als zij daar uitdrukkelijk mee hebben ingestemd (opt-in).

Maar ik ben het met je eens, ook daar wordt niet altijd aan gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
Jay-B schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:42:
[...]

Maar het is wettelijk verplicht om dit te faciliteren...
Klopt, maar je krijgt eerder Mark Rutte aan de telefoon dan iemand van Rekam die je gaat helpen een eigen SFP module op hun netwerk te activeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Misschien dat Rekam de dans nu nog ontspringt doordat ze relatief klein zijn en nu niet opvallen maar andere providers zijn al eens op het matje geroepen. Er is zelfs een heel nieuwsitem geweest toen Ziggo voor een bepaalde groep klanten het technisch nog niet voor elkaar had ondanks dat de intentie er wel was. Je kan een melding maken bij de ACM. Gelijke monniken gelijke kappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:10
Kan me voorstellen dat een NTU in een grijs gebied zit wat betreft vervangbare apparatuur. Het is vrijwel transparant voor de eindgebruiker en je kunt het als onderdeel beschouwen van de geleverde verbinding aangezien het alleen maar een signaal omzet. Het is een passief onderdeel van het netwerkaansluitpunt waarop je gebruik kunt maken van de internetverbinding, aldus de ACM Beleidsregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
Meer mensen last van geen internet regio cuijk?
Hier is net alles weggevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
cavanta schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:39:
Meer mensen last van geen internet regio cuijk?
Hier is net alles weggevallen.
Ja is stuk.
https://netrebel.nl/storingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 20:25
Ja flinke storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
Verwachte eindtijd storing staat nu op 23:00

[ Voor 10% gewijzigd door Jef61 op 05-07-2023 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
nieuws: Glasvezelkabel van Microsoft Azure-datacenters is defect door storm N...
Zou dit dezelfde kabel zijn toevallig?

Nja, dan maar weer lekker buiten spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
Hier zit er weer leven in, ganzenbord kan in de kast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hraone
Vannacht een dikke outage in Gouda (3h 38m down):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Gn3VrXMgAo_-3WsRSESN5Jdxgs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/69ewlbgWx6iTcACV5uQ1m2ww.png?f=user_large

[ Voor 88% gewijzigd door hraone op 21-07-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hraone
Dit bleek dus onaangekondigd maintenance van Delta geweest te zijn. Is ook niet de 1e keer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Master FX
Een landelijke storing bij Netrebel.
Gelukkig is het nog vakantie en zitten we ook nu nog wel in de offline spelletjes modus!

Stay safe

• Jef61
IPv6 werkt nog, half internet werkt nog bij mij :)

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 17:27
Master FX schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 20:27:
Een landelijke storing bij Netrebel.
Gelukkig is het nog vakantie en zitten we ook nu nog wel in de offline spelletjes modus!
Ja, en ik zag bij storingen dat andere providers ook veel meldingen hebben rond dezelfde tijd.

• IplugNplay
hraone schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:22:
Dit bleek dus onaangekondigd maintenance van Delta geweest te zijn. Is ook niet de 1e keer.
Dat kon Rekam veel beter, die begonnen met onderhoud vrijdagavond 21:00, onaangekondigd.

• hraone
Waardeloos weer Netrebel eruit van 20:00 tot 23:00 :(

• cavanta
Ik moet wel zeggen dat ze de storingen wel goed communiceren op de website. Daar kunnen ziggo en kpn wat van leren.

En ja, vervelend dat het er uit ligt. Voor mij de 2e keer in 3 jaar tijd. Ken gebeuren, dan maar even de echte wereld in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 23:50
hraone schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:36:
Waardeloos weer Netrebel eruit van 20:00 tot 23:00 :(
Weer? Ik zit sinds 2018 bij Netrebel en zelfs het aantal uur storing is nog op 2 handen te tellen. Nooit problemen (Gouda).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cavanta
Ik zie trouwens ook bij bijna alle glasvezel boeren storingen op allestoringen. Grote kans dat er iets met een knooppunt aan de gang is.

• IplugNplay
het is gefixt.

• peterstr
we zijn er weer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hraone
Ik was maar gaan slapen.... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iV_XjaLPbDLoItSo9N9Niheowu0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ey3bEE9Ozh7Y6g8MKp6dY4AB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8194WvlMPirWkB6NS2BRf_agZg8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ki5OcxDFrMVDsKOfIqfIUZHl.png?f=user_large

Na de zoveelste outage, en deze ook nog op prime time, dan toch maar besloten weer terug te gaan naar good old KPN. :(
Laatst ook al prijsverhoging, wat krijg je ervoor terug, OUTAGE.

Goodbye Netrebel (makkelijk opzeggen aangezien ik 2 glasvezels in mijn huis heb, 1 REKAM/DELTA en dan andere KPNNETWERK.NL)

[ Voor 55% gewijzigd door hraone op 18-08-2023 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hraone
Jef61 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 20:34:
IPv6 werkt nog, half internet werkt nog bij mij :)
nou ik heb geen bit kunnen versturen, zowel over ipv4 als ipv6 , tusesn 20:00 en 23:30 zo'n beetje!
Heeft Netrebel geen backupsystem of DDos bescherming oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
hraone schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:53:
Na de zoveelste outage, en deze ook nog op prime time, dan toch maar besloten weer terug te gaan naar good old KPN. :(
Laatst ook al prijsverhoging, wat krijg je ervoor terug, OUTAGE.

Goodbye Netrebel (makkelijk opzeggen aangezien ik 2 glasvezels in mijn huis heb, 1 REKAM/DELTA en dan andere KPNNETWERK.NL)
Ik begrijp je frustratie en als je zoveel keuze hebt als jij zou ik gaan voor de provider die het beste bij je wensen aansluit.

Netrebel via Rekam heb ik geen ervaring mee, ik vermoed dat het gros van je storingen door Rekam/Delta komen.

Netrebel op de plekken waar ze eigen apparatuur in de pops hebben staan is heel betrouwbaar. Storingen komen nauwelijks voor. Ik zie bij een klant een uptime van 99,568% staan in UISP over de afgelopen 30 dagen. Dat is inclusief de storing van gisteren, zonder die storing zou het ruim boven de 99,9% zijn geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door esky op 18-08-2023 13:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jef61
hraone schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:43:
[...]

nou ik heb geen bit kunnen versturen, zowel over ipv4 als ipv6 , tusesn 20:00 en 23:30 zo'n beetje!
Heeft Netrebel geen backupsystem of DDos bescherming oid?
Heb je wel een IPv6 DNS-server ingesteld?
Ik heb redelijk kunnen internetten. NLZiet werkte niet (IPv4 only), maar bv Disney+ werkte prima.
Verder ben ik het wel met je eens dat de laatste langdurige storingen vervelend zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5XBuQujt6VszLRyjBvFBn3-Akc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TRTwPhwURYxFnEhFhqzDKgwm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hraone
Jef61 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:28:
[...]

Heb je wel een IPv6 DNS-server ingesteld?
Ik heb redelijk kunnen internetten. NLZiet werkte niet (IPv4 only), maar bv Disney+ werkte prima.
Verder ben ik het wel met je eens dat de laatste langdurige storingen vervelend zijn.

[Afbeelding]
Ja, ik ping met smokeping naar de /128 op mijn edgerouter vanuit Transip:

Dit zijn beide pings:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iV_XjaLPbDLoItSo9N9Niheowu0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ey3bEE9Ozh7Y6g8MKp6dY4AB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9a0gT_lwhyKqCw9aTp9BVzNXoVw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/stz2ngDR5LL95OQScsxcloTk.png?f=user_large

Lange outages zijn heel vervelend, vooral als je bij een ISP werkt zoals ik. S'nachts kan ook heel vervelend zijn als je toevallig maintenance hebt. Ik heb al behoorlijk wat outages gehad bij Netrebel en ben het nu zat.
Iedere keer is er weer iets met ipv6 of onaangekondigd maintenance bij Delta....
Zo lang outage is gewoon NOT-DONE.
Het lijkt wel of Netrebel enkelvoudig is opgehangen of geen DDOS protectie heeft ofzo.
Ook de prijsverhoging laatst heeft mij tot het besluit doen overgaan, omdat ik steeds minder bespaar tov de provider waar ik werk.

[ Voor 4% gewijzigd door hraone op 18-08-2023 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Tja, als je zo afhankelijk bent van een verbinding, kun je ook je eigen backup regelen natuurlijk (via 4G?). Storingen blijven natuurlijk altijd mogelijk, en vervelend.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hraone
Ik heb gelukkig een 5G backupverbinding ja. Maar Netflix daarover liep net lekker, waarom weet ik niet, maar mn tv moest om de zoveel tijd opnieuw verbinding maken met de hotspot op mijn iphone.
Tevens lag mijn mailserver eruit, smart verlichting etc. Je zou dus eigenlijk een backup verbinding moeten hebben waar je router ook gebruik van kan maken. En die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:42
hraone schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:19:
[...]

Ja, ik ping met smokeping naar de /128 op mijn edgerouter vanuit Transip:

Dit zijn beide pings:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lange outages zijn heel vervelend, vooral als je bij een ISP werkt zoals ik. S'nachts kan ook heel vervelend zijn als je toevallig maintenance hebt. Ik heb al behoorlijk wat outages gehad bij Netrebel en ben het nu zat.
Iedere keer is er weer iets met ipv6 of onaangekondigd maintenance bij Delta....
Zo lang outage is gewoon NOT-DONE.
Het lijkt wel of Netrebel enkelvoudig is opgehangen of geen DDOS protectie heeft ofzo.
Ook de prijsverhoging laatst heeft mij tot het besluit doen overgaan, omdat ik steeds minder bespaar tov de provider waar ik werk.
Welke provider ga je naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hraone
stormfly schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:20:
[...]

Welke provider ga je naar toe?
Netrebel natuurlijk. In Gouda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
hraone schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:35:
[...]

Netrebel natuurlijk. In Gouda
In je post schrijf je een beklag over de outages bij Delta en je zin gaat naadloos over in een aanname dat Netrebel enkelvoudig is opgehangen.

Komt wat verwarrend over als je niet de volledige context deelt, om dan als lezer een conclusie te trekken over welke ISP je nu echt ontevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hraone
Ik heb toch niets te maken met Delta, blijkbaar de drager van Netrebel. Alleen Netrebel wijst telkens naar Delta als mijn verbinding er weer es uit ligt. Beetje makkelijk.

Jammer om op te zeggen!

[ Voor 42% gewijzigd door hraone op 21-08-2023 14:11 ]

• pierregielen64
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-10-2024
Internet ligt er weer uit bij Netrebel (zojuist vastgesteld in Boxmeer). Gebeurt wel errug vaak de laatste tijd.

• Mystery1976
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-06 22:18
pierregielen64 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 01:44:
Internet ligt er weer uit bij Netrebel (zojuist vastgesteld in Boxmeer). Gebeurt wel errug vaak de laatste tijd.
Hier ook..... Begin van de week hebben ze nog onderhoud gedaan :|
Verwacht ook niet, dat ze dat vannacht nog meekrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierregielen64
Ik kreeg een berichtje van support dat er blijkbaar alweer onaangekondigd onderhoud is gedaan en ze melden:
"We hebben inmiddels besloten om een netwerkaanpassing door te voeren waardoor je geen last meer zult ondervinden van onderhoud van deze leverancier. Dit zal medio oktober zijn geimplementeerd."

We zullen het zien. Wel 5 euro van de factuur voor september af als 'Wiedergutmachung', klagen loont :) al heb ik liever een verbinding zonder downtime in het midden van de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
pierregielen64 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:51:
Ik kreeg een berichtje van support dat er blijkbaar alweer onaangekondigd onderhoud is gedaan en ze melden:
"We hebben inmiddels besloten om een netwerkaanpassing door te voeren waardoor je geen last meer zult ondervinden van onderhoud van deze leverancier. Dit zal medio oktober zijn geimplementeerd."
Dat is netjes, mogelijk een ISP backup pad deployed?

Achter welk AS zit Netrebel als je bgp.he.net bezoekt?
We zullen het zien. Wel 5 euro van de factuur voor september af als 'Wiedergutmachung', klagen loont :) al heb ik liever een verbinding zonder downtime in het midden van de nacht.
In mijn beleving zit je dan bij een te kleine partij, grotere ISP's hebben in mijn ervaring minder outages omdat er meer redundantie in het pad zit. Caiway heeft dit ook jaren gehad, totdat ze koppelde met de core van Delta, toen waren de outages bij mijn ouders minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicos
Ik heb zelf nu bijna een jaar 1GB NetRebel via Midden Brabant glas voor 10 euro per maand en tot nu toe pas 2 keer een verstoring gehad dus voor dat bedrag ben ik prima tevreden.

Heel wat beter dan Ziggo die ik daarvoor had waarbij elk jaar met weer één of ander onzin smoesje (veel thuiswerken, corona, hogere stroomkosten .... bla bla bla) het abbonement bedrag weer werd verhoogd met 5 a 6 euro per maand. Daar ooit begonnen voor 40 euro in de maand en weggegaan na 12 jaar met 80 euro in de maand. Het enigste verschil was dat ik er een hoop onzin TV zender bij had gekregen waar ik nooit naar keek en de standaard verhoging van de download snelheid (maar de upload snelheid was nog steeds kut) die ik helemaal niet nodig had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
stormfly schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:03:
[...]
Achter welk AS zit Netrebel als je bgp.he.net bezoekt?
AS38919
In mijn beleving zit je dan bij een te kleine partij, grotere ISP's hebben in mijn ervaring minder outages omdat er meer redundantie in het pad zit. Caiway heeft dit ook jaren gehad, totdat ze koppelde met de core van Delta, toen waren de outages bij mijn ouders minder.
Netrebel is een kleine speler, maar te klein zeker niet. Er zijn genoeg netwerken waar ze leveren waar nauwelijks outages zijn.
Volgens mij zit het gros van de outages bij de lokale netwerken of tussen die netwerken en hun core. Dus bijvoorbeeld in het domein van Rekam in Midden-Holland of bij de transportnetwerken tussen die lokale netwerken en de routers van Netrebel. Misschien dat ze de redundantie van die transportnetwerken aan het vergroten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 10:15
Ik ben aan het kijken om van Tweak over te stappen naar NetRebel, maar werd gewezen op iets, namelijk dat ze gebruik maken van carrier grade NAT. Klopt dit of is dit niet meer zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterstr
Ik heb gewoon mijn eigen IPv4 adres.
Ik heb overigens ook een IPv6 adres

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sicos
Ik zit nu een jaar bij NetRebel en heb tot nu toe 2 keer een internet verstoring gehad die redelijk snel was opgelost.

Voorheen had ik Ziggo maar daar was het niet stabieler of instabieller...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master FX
peterstr schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:02:
Same here... En qua uitval. 1 x een wat grotere storting van iets van 3 uur. Maandje of wat geleden (even terug scrollen in het topic) . Verder erg stabiel bij mij.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
peterstr schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:02:
Top! Heb van hun ook bevestiging dat je een eigen vast ip adres hebt. Ik ga deze week beslissen welke provider het wordt. Grote kans dat het NetRebel wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:38
pendragon1 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:36:
[...]

Top! Heb van hun ook bevestiging dat je een eigen vast ip adres hebt. Ik ga deze week beslissen welke provider het wordt. Grote kans dat het NetRebel wordt.
Je kunt per maand opzeggen als het niet bevalt en volgens mij heb je ook weinig opstart kosten. (en je kan nog eerste maand 50% korting krijgen via bestaande klanten, die dan datzelfde krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
Goof2000 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:47:
[...]

Je kunt per maand opzeggen als het niet bevalt en volgens mij heb je ook weinig opstart kosten. (en je kan nog eerste maand 50% korting krijgen via bestaande klanten, die dan datzelfde krijgen)
Nou, vind 59 euro opstart kosten nog best veel, maar met 50%korting via bestaande klant valt het dan weer mee. Ntu wordt wel een andere begreep ik, dus 40 euro borg. Allemaal te overzien. Bedankt voor alle info! 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

pendragon1 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:53:
Ik ben aan het kijken om van Tweak over te stappen naar NetRebel
pendragon1 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:29:
[...]

Nou, vind 59 euro opstart kosten nog best veel, maar met 50%korting via bestaande klant valt het dan weer mee. Ntu wordt wel een andere begreep ik, dus 40 euro borg. Allemaal te overzien. Bedankt voor alle info! 💪
Wat is die Borg van 40,- precies? Heb hier al glasvezel inclusief bekabeling/mediaconverter in de meterkast van Tweak.

Zijn er hier ook mensen die een UDM Pro gebruiken?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
Greatsword schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:38:
[...]

[...]

Wat is die Borg van 40,- precies? Heb hier al glasvezel inclusief bekabeling/mediaconverter in de meterkast van Tweak.

Je krijgt er nog een kastje bij vanuit Netrebel die je op de mediaconverter aansluit meestal. Bij mij gaat het vanuit die met glasvezel naar het kastje van Netrebel en daarna met UTP naar de router.

Ik gebruik zelf de UDM, maar nite de Pro versie. Gaat perfect tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
Als je overstapt naar Netrebel en de link van een bestaande klant gebruikt krijgen jij en de bestaande klant allebei één maand 50% korting, dus als je gaat overstappen naar Netrebel en nog geen link hebt kan je altijd hier vragen en dan is er vast wel iemand die je een PB wil sturen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky

Hangt er een beetje van af waar je zit. Op sommige plaatsen kan je de glasvezel rechtstreeks in een eigen router (of SFP module) pluggen, op andere plaatsen krijg je een ONT waar RJ45 uit komt omdat ze daar met XGS-PON werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterstr
[...]

[...]

Die 40 Euro is voor de NTU.
De NTU zelf gebruik ik niet (ligt in de kast)
Ik heb de SFP uit de NTU gehaalt en in mijn Mikrotik RB4011 router geprikt. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@cavanta @esky @peterstr Ziet er nu zo bij mij uit, aan die UTP poort op de Mediaconverter hangt dan nu mijn UDM Pro. Zo'n SFP module gaat bij helaas niet passen want dan gaat de deur niet meer dicht (alles zit in een 8U Rack.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ppRfNCnU6n3_cGNzOt8w-xHT2E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/To550AYXx5BBHPoUf0GpDUjx.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbTCaM6Zf0RTPGjZ_e6VLhD1_Kg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfFzdBiNZ7GXjVR5Tz097Jy1.jpg?f=fotoalbum_medium

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
cavanta schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:11:
[...]

Je krijgt er nog een kastje bij vanuit Netrebel die je op de mediaconverter aansluit meestal. Bij mij gaat het vanuit die met glasvezel naar het kastje van Netrebel en daarna met UTP naar de router.

Ik gebruik zelf de UDM, maar nite de Pro versie. Gaat perfect tot nu toe.
Het rare is dat ik dus al een ntu heb die van glas naar utp gaat. Toch zegt NetRebel dat ik een andere krijg. Geen idee waarom, want ik zou niet weten wat het verschil is. Is niks anders dan omzetten van glas naar koper. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMo4qzjmz70psAbgkd2oeivRlug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4HFG9fLhGnCy6KwuZaQ6vx8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pendragon1
[...]

[...]

Dat vond ik dus ook zo raar. Heb dat namelijk ook al. Ik heb geen UDM Pro, wel USG. Via koper dan uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
pendragon1 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:17:
[...]

Het rare is dat ik dus al een ntu heb die van glas naar utp gaat. Toch zegt NetRebel dat ik een andere krijg. Geen idee waarom, want ik zou niet weten wat het verschil is. Is niks anders dan omzetten van glas naar koper. [Afbeelding]
Die mediaconverter van Netrebel die ik heb is in ieder geval een heel stuk kleiner :) , dat lijkt me al een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
Jef61 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:59:
[...]

Die mediaconverter van Netrebel die ik heb is in ieder geval een heel stuk kleiner :) , dat lijkt me al een voordeel.
Deze hangt heel netjes aan de achterwand, al jaren. Hangt mij totaal niet in de weg 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierregielen64
Sicos schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:21:
Ik heb zelf nu bijna een jaar 1GB NetRebel via Midden Brabant glas voor 10 euro per maand...
Is dat een tijdelijke actieprijs? Ik betaal namelijk al jaren 37,50 per maand voor Netrebel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicos
pierregielen64 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:30:
[...]

Is dat een tijdelijke actieprijs? Ik betaal namelijk al jaren 37,50 per maand voor Netrebel.
Nee dat is via Midden Brabant Glass. Dus NetRebel levert alleen maar het signaal en bezit niet de glasvezel kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IplugNplay
Gouda en omgeving in storing, belangrijke kabel is geraakt, herstel tot morgenochtend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goof2000
IplugNplay schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:57:
Gouda en omgeving in storing, belangrijke kabel is geraakt, herstel tot morgenochtend
Westergouwe heeft (nog) wel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:03

3raser

⚜️ Premium member

IplugNplay schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:57:
Hoe is dit afgelopen? En hoe communiceert NetRebel dit aan de klant? Ik zie namelijk geen storingspagina op hun website of iets dergelijks. Ik dacht erover om over te stappen maar ik lees in dit topic toch wel meer over storingen dan ik zou willen. Momenteel zit ik bij Trined (op Rekam netwerk) en daar heb ik zelden een storing en eigenlijk nooit langdurig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Velvus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:10
https://netrebel.nl/storingen

Na verloop van tijd (+/- 24 uur?) schonen ze deze pagina weer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IplugNplay
3raser schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:15:
[...]

Hoe is dit afgelopen? En hoe communiceert NetRebel dit aan de klant? Ik zie namelijk geen storingspagina op hun website of iets dergelijks. Ik dacht erover om over te stappen maar ik lees in dit topic toch wel meer over storingen dan ik zou willen. Momenteel zit ik bij Trined (op Rekam netwerk) en daar heb ik zelden een storing en eigenlijk nooit langdurig.
Netrebel zit ook op dat zelfde rekam(nu delta) netwerk.
De storingen (ik denk dat ik er 3 heb meegekregen in 5 jaar) zijn vooral te wijten aan de netwerkprovider en dus niet netrebel.
Netrebel heeft dan wel snel een berichtje staan wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hraone
Ik hoor het al, blij dat ik over ben gestapt.

Alleen nu zit ik met de grote modem van Rekam in huis, waar ik borg voor heb betaald. Alleen Rekam weet van niets en Netrebel ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
hraone schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:16:
Ik hoor het al, blij dat ik over ben gestapt.

Alleen nu zit ik met de grote modem van Rekam in huis, waar ik borg voor heb betaald. Alleen Rekam weet van niets en Netrebel ook niet :(
Je bent overgestapt naar Netrebel neem ik aan?
Je zit op het netwerk van Rekam?
Aan wie heb je borg betaald en welk groot modem heb je staan?

Ik denk dat je een FTU (Fiber Termination Unit) hebt, check google maar of dat klopt. (=geen modem, daarom snappen ze je niet)
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste