Toon posts:

Moederbord advies

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views

Verwijderd

Topicstarter
Wil een nieuwe cpu gaan halen fx 6300 van amd

en zocht naar een moederbord van rond de 70 euro

Ik zag deze staan

pricewatch: Asus M5A78L-M/USB3

goedkoper is beter

en vroeg me af of dit moederbord goed is

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? eens door.

Als deze het beste voldoet aan je eisen, dan zou ik die gewoon pakken.

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik een kleine kast heb en er nog een asus radeon 7870 directcu II op moet

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Kast grootte maakt weinig uit, het gaat om de vormfactor van het moederbord. Kan je kast een ATX moederbord aan? Dan past ieder ATX moederbord.

Zo geld het voor de andere vormfactoren.

Verwijderd

Topicstarter
Micro atx only ding is echt bar klein

Alles past ook maar net

• legendareN
Dan zou vrijwel ieder micro atx moederbord moeten passen.

Ik heb er verder niet veel verstand van, ik bouw nooit in kleine kasten. Maar als je vraagt of het past zonder vervolgens de rest van je systeem te plaatsen (cpu cooler / gfx kaart bv / kast) dan kunnen we je niet helpen.

Let er wel op dat je met een 6300 cpu waarschijnlijk wel een leuke cooler er op wilt zetten. Die cpu word aardig warm. En dat icm een kleine kast.

Dus houd daar ook rekening mee. Die cooler moet ook passen.

Verwijderd

Topicstarter
dus de cooler die erbij geleverd word moet ik vervangen?? voor de fx 6300

heb zowiezo net me atx kast besteld voor een groter moederbord past het allemaal wat beter

• legendareN
Nouja ik weet niet wat je met je computer gaat doen. Waar hij voor gebruikt word.

Nu dat je zegt dat je geen micro atx kast meer besteld kan de standaard cooler wellicht wel al volstaan.

je zou een lijstje kunnen maken met onderdelen die je hebt en verwacht te gebruiken. Dan kunnen we verder kijken.

Sowieso als je al een andere kast met een grotere inhoud gaat bestellen dan kan je ook voor een andere vormfactor moederbord kijken.

Dan veranderd dit hele topic meteen. En is je eerste initiële vraag al direct anders :p

[ Voor 48% gewijzigd door legendareN op 23-05-2015 19:26 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:54
Dus je gaat de componenten van je oude pc die staan in je 1e topic : AMD Athlon X4 860K Boxed
waarin je al je voeding vervangen hebt naar aanleiding van je 2e topic : Ms-tech 450 sys vervanging

vervangen door andere componenten...

Geef dan eerst ff aan wat je allemaal wil vervangen en waar je mee door wil gaan..
Dus je hdd geheugen voeding GPU etc neem je mee..

Je hebt al een nieuwe kast besteld..welke?

En heb je al een fx6300 of hebbie die op het oog. Nieuw of 2e hands?

En zo niet geef ff aan wat je nou precies wil bereiken, welke games ga je spelen. En wat het is het budget dat je voor de vervanging van de componenten wilt uitgeven.. Dat adviseert veel makkelijker en misschien zijn er wel betere setups te verzinnen voor jouw budget :)

[ Voor 3% gewijzigd door Baloes op 23-05-2015 19:30 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Zo gaat het niet werken, steeds een apart topic maken voor elk onderdeel met verwarrende verhalen. Doe het nu één keer goed in Desktop Aankoopadvies. Dan weet iedereen waar je het over hebt en kan je alles in één keer goed bespreken, net als 2 maanden terug in Gaming desktop advies.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.