AMD Athlon X4 860K Boxed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
AMD Athlon X4 860K Boxed, upgrade van amd athlon x3 450 unlocked

der is niet echt een budget
maakt niet uit

Ook niet echt een voorkeur zolang het maar werkt
Keuze gaat uit naar de AMD Athlon X4 860K Boxed

Cpu en in me desktop
Ik zou deze cpu ( AMD Athlon X4 860K Boxed ) Graag in my n68s ucc willen stoppen maar aangezien ik alleen zie dat hij am2+ compatible is vroeg ik me af of het wel ging aangezien ik er zelf nu een am3 in heb zitten..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:11
Uhm, een 860K is FM2+. Niet AM2+. Dus nee, dat gaat absoluut niet werken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:39

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Als je graag een 860K wil zul je ook een ander moederbord moeten aanschaffen .

Voor verder advies raad ik je aan wat meer informatie te geven over wat je nu hebt en wat je ermee wil gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
najah heb een

Amd athlon II x3 450 Unlocked naar een x4 b50

Tri naar Quad

Asus radeon 7870 directcu II

N68s ucc mobo

4 gb 3ddr Kingston

Ms tech 450 PSU

500 GB HDD Seagate

(niet zelf gebouwd)

Vind de videokaart goed werken

Waarschijnlijk binnen een jaar

Nieuwe mobo

Nieuwe powersupply

Nieuwe CPU

Misschien 8gb ram geheugen

De kast die ik nu gebruik weet ik niet

Heb dit ding gekocht voor 200 en vanuit daar upgrade ik hem beetje bij beetje

En ik speel geen high end games zoals witcher 3 enzo

vind het meer leuk voor WoW Of Bioshock en zombies op WaW of black ops 2

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr

Japiegsxr

Als je nu een cpu wil upgraden kun je alleen kijken naar een Phenom X6 die je misschien ergens 2de hands kan fixen.
Das de laatste die door jouw mobo word ondersteund http://www.asrock.com/mb/NVIDIA/N68-S%20UCC/?cat=CPU

Maar zou eigenlijk geen kwartje meer besteden aan dat platform.
Geheugen is ddr2 en eigenlijk wel uit de tijd.
Je voeding is ook niet echt een velig merk.

Beter koop je nu 2de hands een upgrade setje in de v/a

[ Voor 11% gewijzigd door Japiegsxr op 21-05-2015 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen is ddr 3 kingston

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GmmiCnJ.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bsn6HFA.png

Voeding kan ik later doen aangezien ik hier geen jaar mee ga doen en over 3 maanden toch wel uit ga breiden

Het is tijdelijk

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr

Japiegsxr

Dan heb je een ander mobo dan aangegeven .
op de qvl list van de door jou aangegeven mobo staat ondersteuning voor ddr2 max.

Dus even goed kijken welk mobo je nu heb , wellicht dat je dan misschien nog een fx processor kwijt kan wat nog wel aantrekkelijk kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Stop maar, ik zie een tikkende tijdbom...je voeding!

Die moet zo snel mogelijk vervangen worden...dat ding is echt slecht, je moet bij iedere minuut dat je pc aan staat blij zijn dat ie het nog doet.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en wat raad jij precies aan dan want in de computer winkel zeiden ze gewoon dat die goed genoeg was heb hem namelijk 2 dagen geleden gekocht

Bij de winkel waar ik ook deze computer vandaan had want de voeding die er eerst in zat was een russie's iets

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2015 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Sq4gfAT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 00:04:
en wat raad jij precies aan dan want in de computer winkel zeiden ze gewoon dat die goed genoeg was heb hem namelijk 2 dagen geleden gekocht

Bij de winkel waar ik ook deze computer vandaan had want de voeding die er eerst in zat was een russie's iets
Is die MS-Tech voeding de nieuwe die je hebt gekocht? Terugbrengen naar de winkel en nooit meer daar iets kopen. Als ze MS-Tech aanbevelen hebben ze of geen verstand van hardware of het zijn een stel oplichters.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb niet echt geld om het nu te vervangen en wat ik er eerst in had zitten was helemaal troep...

krijg me geld er toch niet voor terug heb hem er al in zitten

en ze bevolen het niet aan ik vroeg naar een 450 watt voeding

en de enigste die ze hadden was die

Aangezien me vorige PSU geem 6pin connecter had en ik die nodig had voor me videokaart die ik gekocht had..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2015 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Binnen 8 dagen kun je 'm terugbrengen hoor, dat recht heb je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niet als ik hem gebruikt heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wel als zij jou verkeerd inlichten en een zeer slecht product aansmeren wat niet waar kan maken wat op de label staat, iedere MS-tech is een ondeugdelijk product.

Het blijft mij verbazen dat die troep in de EU verkocht mag worden, ze komen onmogelijk door tests heen, en zijn brandgevaarlijk.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de Phenom Thuban X6 gaan. Deze is per clocktick sneller als voor en naganger.

Overklok ook nog eens een extra Ghz eruit met een beetje koeler en je hebt een nette gangbare processor. Deze kan je via V&A gebruikt scoren. Het geld dat je overhoudt steek je in een SSD en je computer voelt ontzettend snel weer aan. Mischien een voedingsupgrade. Maar een MS-tech is B-merk en zal nooit het vermogen leveren waarmee het adverteert. Het komt erop neer dat de voeding heel even het opgegeven vermogen zal leveren (piek) en bij langdurig stressen gewoon kapotknalt.

Beetje de Q-tec van vroeger maar dan in een nieuw jasje. Neem een Antec truepower voeding erbij, die zijn degelijk, goede efficientie en gaan ontzettend lang mee (Jaren!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 16:00
Je moederbord is een pricewatch: ASRock N68C-S UCC, die is net wat anders dan de N68S-UCC omdat die zowel DDR2 als DDR3 ondersteunt. Je geheugen staat trouwens wel heel traag, 800MHz DDR3? Is dat de standaard snelheid? Kan wel zijn dat dat zo is, 800MHz (of 400MHz, bij DDR verdubbel je de snelheid) is de traagste variant van DDR3, maar ik zou toch even nakijken of het geheugen niet gespecificeerd is voor 1066 of 1333 MHz.

Je kunt die voeding nog steeds terug doen, dat jij die even gebruikt hebt, zien ze toch niet.

En in plaats van te kijken voor een andere processor, zou ik nu een SSD kopen of 8GB RAM. Een nieuwe processor kun je niet kopen en tweedehands ga je niet echt veel beter vinden dan wat je al hebt voor dat moederbord. Ik zou dan kiezen voor de SSD omdat dat je pc echt wel sneller zal maken in de meeste omstandigheden (ik denk dat bv WoW ook wel gebaat is met de snellere laadtijden van een SSD). Als je nu geheugen koopt met het idee om volgend jaar naar een nieuw platform te gaan, kan het zijn dat dat nieuwe platform met DDR4 gaat werken (AMD Zen nog niet zeker, Intel Skylake zeker DDR4) en je dus dan ook nieuwe geheugen moet kopen.

@Jism: Een Phenom X6 zou ik afraden op dat moederbord, officieel ondersteunt dat 95W processors, een Thuban is vaak 125W. Je moet dan een 1065T of lager hebben, en dan nog opletten bij een 1055T dat het de juiste SKU is, want daar is ook een 125W variant van. Daarnaast zijn Thuban tweedehands niet zo makkelijk te vinden en worden er vrij hoge prijzen voor gevraagd omdat die vergeleken met nieuwere Bulldozers nog heel goed mee kunnen en voor veel AM3 moederborden een goede upgrade kunnen zijn. Ik zie in V&A momenteel alleen een 1090T (V&A aangeboden: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition) met een te hoog TDP en een vraagprijs die wel heel hoog is voor een 5 jaar oude CPU (de ouderdom van 24 maanden die de verkoper aangeeft lijkt me sterk...).

[ Voor 11% gewijzigd door MacPoedel op 22-05-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 01:54:
Wel als zij jou verkeerd inlichten en een zeer slecht product aansmeren wat niet waar kan maken wat op de label staat, iedere MS-tech is een ondeugdelijk product.

Het blijft mij verbazen dat die troep in de EU verkocht mag worden, ze komen onmogelijk door tests heen, en zijn brandgevaarlijk.
Ingelicht niet

Zoals ik al zei ik vroeg naar een 6 pin connector voor me asus radeon en toen zei die ik heb alleen deze ( ms tech ) wist ik veel dat die zo slecht was en op dit moment kan ik niet echt een nieuwe kopen

Maar zonder pc werken heeft ook weinig nut

Voor de rest draait de pc gewoon goed geen problemen etc zet hem gewoon dagelijks uit

En upgrade wil ik zowiezo wel een x maar dat kan denk ik pas over een maandje of 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Het leuke van MS-techs is dat ze je een reden geven om je hele pc te vervangen, nadat ze je mobo, videokaart en CPU hebben laten doorfikken.

Een goede voeding kost je misschien 50 euro, vast niet veel meer dan die MS-tech gekost heeft, en die kun je jaren gebruiken. Een goede voeding gaat zo 10 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem terug gebracht 40 euro terug gekregen zit te kijken bij v&a

Alleen niet zoveel verstand van een goede voeding

Misschien iemand die zou kunnen helpen

wil er 40 euro voor uit geven

Deze misschien

V&A aangeboden: OCZ ModXStream Pro 700W

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

pricewatch: Cooler Master GM G450M is nieuw een prima ding, ligt voor minder dan 50 euro op je deurmat. Interne componenten kunnen beter, maar volgens The Mask houdt deze voeding het wel behoorlijk lang uit.

V&A aangeboden: Seasonic S12II-Bronze 430W is een tweedehandsje, prima ding, niet heel krachtig, maar heeft genoeg pit voor jouw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cooler master besteld hoop hem morgen binnen te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacPoedel schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:28:
En in plaats van te kijken voor een andere processor, zou ik nu een SSD kopen of 8GB RAM. Een nieuwe processor kun je niet kopen en tweedehands ga je niet echt veel beter vinden dan wat je al hebt voor dat moederbord. Ik zou dan kiezen voor de SSD omdat dat je pc echt wel sneller zal maken in de meeste omstandigheden (ik denk dat bv WoW ook wel gebaat is met de snellere laadtijden van een SSD). Als je nu geheugen koopt met het idee om volgend jaar naar een nieuw platform te gaan, kan het zijn dat dat nieuwe platform met DDR4 gaat werken (AMD Zen nog niet zeker, Intel Skylake zeker DDR4) en je dus dan ook nieuwe geheugen moet kopen.

@Jism: Een Phenom X6 zou ik afraden op dat moederbord, officieel ondersteunt dat 95W processors, een Thuban is vaak 125W. Je moet dan een 1065T of lager hebben, en dan nog opletten bij een 1055T dat het de juiste SKU is, want daar is ook een 125W variant van. Daarnaast zijn Thuban tweedehands niet zo makkelijk te vinden en worden er vrij hoge prijzen voor gevraagd omdat die vergeleken met nieuwere Bulldozers nog heel goed mee kunnen en voor veel AM3 moederborden een goede upgrade kunnen zijn. Ik zie in V&A momenteel alleen een 1090T (V&A aangeboden: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition) met een te hoog TDP en een vraagprijs die wel heel hoog is voor een 5 jaar oude CPU (de ouderdom van 24 maanden die de verkoper aangeeft lijkt me sterk...).
De verkoop gaat om een black-edition, multiplier vrij dus. En die 1090T's gaan vaak over de 4.2GHz heen. Ik heb ook een Thuban 1055T op 4GHz. Das *gratis* een OC van 1,2GHz meer dan stock. Qua TDP moet je inderdaad een bestendig moederbord in huis hebben, en een goede voeding. Maar het is voor TS een prima en goedkope upgrade. Mischien vind je een combi-set, moederbord, plank, geheugen, en dan in combinatie met z'n nieuwe voeding, en een SSD een leuke upgrade bij elkaar heeft.

Thuban's doen het beter dan de nieuwere generatie CPU's. Zeker als je ze harder dan 4GHz kunt laten kachelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 16:00
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:30:
[...]

De verkoop gaat om een black-edition, multiplier vrij dus. En die 1090T's gaan vaak over de 4.2GHz heen. Ik heb ook een Thuban 1055T op 4GHz. Das *gratis* een OC van 1,2GHz meer dan stock. Qua TDP moet je inderdaad een bestendig moederbord in huis hebben, en een goede voeding. Maar het is voor TS een prima en goedkope upgrade. Mischien vind je een combi-set, moederbord, plank, geheugen, en dan in combinatie met z'n nieuwe voeding, en een SSD een leuke upgrade bij elkaar heeft.

Thuban's doen het beter dan de nieuwere generatie CPU's. Zeker als je ze harder dan 4GHz kunt laten kachelen.
Ik weet ook wat een Black Edition is, maar dat brengt dan nog kosten mee waar jij geen rekening mee houdt. Nu doe je de TS ook nog eens een ander moederbord kopen, en voor zo'n OC heb je ook een degelijke koeler nodig. Ik zie dat jij een Asus Crosshair moederbord hebt, dat is een volledig andere klasse van moederbord. Daarnaast, een Thuban die 4,2GHz draait, verbruikt een sloot elektriciteit, dan is het maar goed dat de TS die MS-TECH voeding weg gedaan heeft want die zou wel heel snel ploffen. Een nieuwe CPU presteert inderdaad niet zoveel beter, maar doet dat wel veel zuiniger. Als je alles optelt, zou een ombouw naar een Thuban bijna even veel kosten als een nieuwe FX-8320 met een pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P moederbord, voor een 5 jaar oude CPU vind ik dat wat veel.

Ik blijf de vraagprijs nog steeds veel te hoog vinden van die 1090T, ik kocht mijn i7 860 een derde goedkoper. Die is van vergelijkbare ouderdom en presteert ook gelijkaardig.

De upgrade is ook gewoon niet groot genoeg. Stock heeft de TS al een 3,2GHz quadcore Phenom II X4. Die 2 extra cores doen in de meeste games weinig meer. Kan dus eigenlijk even goed die Phenom II X4 overklokken, maar dan belanden we weer bij het moederbord, een betere koeling en een sterke voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Technisch kan je ook 2 cores uitschakelen, en zo de CPU proberen te oc'en. Die voeding explodeert niet... die voeding adverteert alleen met een piek ipv daadwerkelijk vermogen. Je kunt TS niet kwalijk nemen als hij al een kant en klare PC gekocht had waarbij bij de computerwinkel gekozen is voor een kast met ingebouwde PSU. En die ingebouwde PSU's zijn inderdaad cheap en knallen er vooral bij high-end systemen eruit. Zeg maar 3 op 10 die eruit ploffen, zonder verdere schade ofzo.

Ik heb ook anderhalf jaar vroeger een Q-tec 750W psu gehad.. niet wetende wat achteraf gezien dat voor een ramp was:
QTec's Triple Fan 650W is clearly a joke power supply. From the triplet of cooling fans that battle against each other to cool very little, to the supposed ratings that don't even add up to 650W, finishing with the massive failure for the PSU to get anywhere near its rated output. At 350W the outputs started to fluctuate rapidly before settling down.

By 450W, efficiency was dropping like a stone, input power increasing at a very rapid rate. At 50% efficiency and 900W of input power with the PSU making a horrible screeching sound, PD and I stood well back and recorded its demise on video. At 1100W of input power (1.1 kilowatts), it popped with a massive bang, the internal fuse letting go in impressive style.

For its rediculously low cost, the QTec Triple Fan 650W can only be described as a clown's supply. Buy at your own peril and don't say we didn't warn you. The worst supply on test by quite some margin and a complete misadvertisement of capabilities, suckering people into a poor purchase.
Nou ja. Voor onder de 400W doen ze het wel.. relatief stil. Alles erboven gaat net zoals met een OC, het wordt meer en meer inefficient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Als een Q-tec 750w al met veel pijn en moeite 450w weet te halen, raad eens wat een MS-tech "450w" dan doet? Als je daar 200w uit weet te halen zonder problemen mag je best blij zijn.

Pagina: 1