Je moederbord is een
pricewatch: ASRock N68C-S UCC, die is net wat anders dan de N68S-UCC omdat die zowel DDR2 als DDR3 ondersteunt. Je geheugen staat trouwens wel heel traag, 800MHz DDR3? Is dat de standaard snelheid? Kan wel zijn dat dat zo is, 800MHz (of 400MHz, bij DDR verdubbel je de snelheid) is de traagste variant van DDR3, maar ik zou toch even nakijken of het geheugen niet gespecificeerd is voor 1066 of 1333 MHz.
Je kunt die voeding nog steeds terug doen, dat jij die even gebruikt hebt, zien ze toch niet.
En in plaats van te kijken voor een andere processor, zou ik nu een SSD kopen of 8GB RAM. Een nieuwe processor kun je niet kopen en tweedehands ga je niet echt veel beter vinden dan wat je al hebt voor dat moederbord. Ik zou dan kiezen voor de SSD omdat dat je pc echt wel sneller zal maken in de meeste omstandigheden (ik denk dat bv WoW ook wel gebaat is met de snellere laadtijden van een SSD). Als je nu geheugen koopt met het idee om volgend jaar naar een nieuw platform te gaan, kan het zijn dat dat nieuwe platform met DDR4 gaat werken (AMD Zen nog niet zeker, Intel Skylake zeker DDR4) en je dus dan ook nieuwe geheugen moet kopen.
@Jism: Een Phenom X6 zou ik afraden op dat moederbord, officieel ondersteunt dat 95W processors, een Thuban is vaak 125W. Je moet dan een 1065T of lager hebben, en dan nog opletten bij een 1055T dat het de juiste SKU is, want daar is ook een 125W variant van. Daarnaast zijn Thuban tweedehands niet zo makkelijk te vinden en worden er vrij hoge prijzen voor gevraagd omdat die vergeleken met nieuwere Bulldozers nog heel goed mee kunnen en voor veel AM3 moederborden een goede upgrade kunnen zijn. Ik zie in V&A momenteel alleen een 1090T (
V&A aangeboden: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition) met een te hoog TDP en een vraagprijs die wel heel hoog is voor een 5 jaar oude CPU (de ouderdom van 24 maanden die de verkoper aangeeft lijkt me sterk...).
[
Voor 11% gewijzigd door
MacPoedel op 22-05-2015 11:18
]