Toon posts:

KODI / Raspberry paar vragen erover

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een samsung TV waar het internetgedeelte niet meer wordt ondersteund. Yahoo en Youtube werkt niet meer, dus echt veel heb ik er niet aan.

Ik kijk naar google Chromecast dat apparaatje stop je in HDMI poort en zou gelijk werken.

Maar kreeg van paar mensen te horen dat je met een kastje met KODI erop veel meer uit je tv kan halen.

Beetje lezende zie ik dat je een raspberry kan kopen waar hobbyisten/proffesionals wat moois van hebben gemaakt, maar dan komen bij mij de vragen bij mij

Waar sluit ik dat kastje op aan? op HDMI van je TV?
Bedien ik het met mijn tablet?

Maar kreeg ook te horen dat ik op snelle kleine pc KODI kan installeren en die aan je tv koppelen. Maar hoe koppel ik die aan de TV?? gaat dat via HDMI? of gaat dat via Wifi??
Hoe bedien ik dat spul dan?

Mijn tv heeft is bekabeld internet. misschien is dat ook nog van belang?

Kortom dit soort vragen heb ik.

gr.
Frank

Verwijderd

Topicstarter
Misschien iets verduidelijken.

Ik wil dus een browser en Youtube op mijn grote tv hebben.

Ik kan het nu wel via mijn tablet en met lange HDMI kabel vanaf tablet naar TV voor elkaar krijgen, maar wil van die lange HDMI kabel aan mijn tablet af.

ik ben toch beetje beperkt omdat je vast zit aan een kabel in een micro hdmi poort van je tablet.

Via mynet/DLNA kan ik wel video,s, muziek etc van tablet naar tv via wifi overbrengen naar mijn TV.

Maar een browser en Youtube werkt bij mij zo niet! misschien kan dat ook wel op een of andere manier, dan hoor ik dat ook graag.

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-01 21:00
Ja, je sluit de Raspberry Pi gewoon aan met een HDMI kabel aan de tv. De mini-pc kan dan bediend worden door middel van een app op je telefoon of tablet of met een afstandsbediening. Voor dit laatste moet je echter nog wat extra dingen regelen, waar ik helaas zelf niet bekend mee ben.

Het installeren van de Pi is vrij eenvoudig en er zijn talloze tutorials voor die je hierin kunnen helpen. Internet zul je op de Pi moeten krijgen middels een kabel, maar gezien je dit ook al in de tv had zitten lijkt dit me geen probeem.

Als je graag iets probeert met Kodi, dan kun je vrij goedkoop zelf een Pi kopen met een kleine behuizing en een SD-kaart en er gewoon wat mee prutsen. Dit is ook nog eens vrij goedkoop en energiezuinig.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Ik denk dat het makkelijkste is om zoiets voor de Raspberry te kopen: pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)

De Raspberry is in principe gewoon een kleine pc, die je zoals elk andere pc aansluit op de HDMI van je TV en kan bedienen met toetsenbord en muis.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je vraagt wel hele basale informatie die je zeer eenvoudig zelf kan vinden.

Check bijvoorbeeld [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2.

Verdiep je er eens in en als je dan eventueel nog een vraag hebt, zou je deze in dat topic kunnen stellen.

Dit topic krijgt een slotje.

Edit:
En als mini-pc optie hebben we ook Kodi Mediaspeler met Intel NUC's.
En voor de Chromecast natuurlijk Google Chromecast - Deel 1.

[ Voor 28% gewijzigd door S1NN3D op 21-05-2015 10:47 ]

Dit topic is gesloten.