Keihard balen Kzyto

Ik had er erg naar uit gekeken waar je bij ons mee zou doen, in het voorveld reden we ook ongeveer deze tijden of zelfs iets langzamer.
Er zijn groepjes van vaak dezelfde mensen met elk hun eigen pace. Ligt beetje aan de ervarenheid, gevoel en soms ook auto, baan en moment vd dag combinatie.
Ik zag volgens mij het grotendeel van het veld in de 2.20-nogwat rijden.
Gister nog onverwacht competitief mee gereden. Nog net voor de race laatste balans aanpassingen gemaakt op volle tank, zodat ik op z'n minst 9 vd 10 keer vol gas door eau rouge kan rijden met volle tank. Die setup afstelling is gelukt, met name door de auto achter wat zachter af te veren maar wel hoger. Volgens mij kan de vering daardoor de banden beter op het asfalt houden.
Verder reed de Corvette na aanpassingen best lekker. Over de basis setup van Corvette durf ik wel te zeggen dat die ruk is voor endurance racing. De auto kan dan eens in de 10 rondjes zomaar uitbreken, met name in hoge snelheid bochten, en dat wil je niet. Ik stel vaak de sway bar achter wat naar beneden bij, normaal op 16N/mm is die erg stijf. Ik reed op Watkins Glen zelfs met 4N/mm, en op Spa zo rond 10N/mm. En op Spa was 10N/mm al veel onderstuur in de middensector. Dat vond ik niet super erg, zo heb ik de lijnen leren kennen op Spa in GTR1 en GTR2, dus prima. Bovendien is is het wel fijn dat je de auto in de snelle "geduld bochten" kan smijten zonder elke ronde op de lijn te hoeven vechten.
Met deze setup reed ik in practice mijn race simulatie stint met 2.18-2.19 tijden. Dat was niet erg pushy om de banden slijtage te peilen.
In kwalificatie alle brandstof eruit en banden bespaar mode uit, en kwam ik met verrasing op 2.16.4 (de 2.17 was ook 'my first'

). Dat was eerst goed genoeg voor pole, maar Johnny gunde mij dat succesje weer niet
Verder in de race eigenlijk solide 2de plek race gereden, maar helaas niet veel gevechten. Aanvankelijk dacht ik op softs een 2 stop nodig te hebben, maar om mogelijkheden open te houden begon ik de race met 70L brandstof. Tanken heeft een vrij grote time 'penalty' (als je
begint te tanken kost dat al 3s extra), dus ik wilde enkel de laatste stop wat brandstof er bij doen. De Corvette verbruikt ~3.3L per rondje, 85L tank, 27 laps -> 89.1L. Kak.
Bij ronde 9 (en dus 1/3) eigenlijk tijd om te pitten. Maar de banden slijtage viel mee, en had ik besloten om de stint op te rekken net zolang tot Johnny naar binnen ging, of ik teveel begon te glijden. Die 2 feiten gebeurde tegelijk in rondje 13, dus wij tegelijk de pits in. Met de pitstop had ik het gat naar Johnny "dichtgereden" van 12s naar 1s. Dat kwam denk ik omdat ik maar 20L brandstof bij moest tanken, en Johnny een volle tweede stint.
In mijn laatste stint had ik Johnny weer zijn voorsprong laten opbouwen, en dat was net zoals in de vorige stint ~12s (1s per lap sneller, best veel tijd

). Op het eind werd het nog even spannend voor omdat Johnny toen wel zijn banden 'op' had gereden en ik nog wat over had. In de laatste ronde het gat van 8s terug naar 1s gereden, dus de race had volgens mij geen lap langer hoeven duren.
Ergens baal ik wel dat ik 2 rondes er voor Eau rouge wel net die ene keer verkloot had, wat extra zuur is omdat er zo'n lang recht stuk achter na ligt. Daardoor verloor ik denk ik wel 5s en dus de mogelijkheid om de race te winnen
Ik merkte overigens ook dat op 28% slijtage de banden opeens compleet anders aanvoelden. Ik had een heel fijn ritme op gebouwd om in de 2.17.8 te rijden op half versleten banden (visueel in PCARS dan), maar op de een op de andere ronde wilde de auto minder fijn aanremmen, begon die te glijden met insturen, enz. Enkel de rechter achterband was 26%, de rest klom net over de 28% slijtage heen. Erg opmerkelijk, en misschien iets om de volgende race te herinneren..
Ik zag wel 2/3 van de race de nieuwkomer CanAm VRL - ScanxNL achter mij rijden, maar die was helaas op den duur achter mij verdwenen. Later zag ik hem ook de server uit gaan

Je was best snel want ik zag regelmatig dat je in de chicaan soms wel 1s kon dichtrijden naar mij toe, waar ik wel een beetje bang voor werd aangezien het gat in de eerste rondjes maar 3s was.