Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij aanvang van de race kreeg ik last van de force feedback bug. Daardoor reed ik al op mijn teentjes omdat ik in de corvette rijd met een erg losse achterkant (dat heeft die wagen van nature), maar dat voel je dan niet meer vanwege constante getril aan het stuur in de bochten. Dat getril gebeurd als je tractie van je voorbanden vraagt.

In ronde 3 had ik in de snelle knik daardoor een moment overstuur en ben van de baan geraakt. Daardoor had ik schade opgelopen en ben ik weer de baan opgereden. Aldaar Davidson voorbij gelaten, en eigenlijk zou bobo volgen maar die heeft dat al niet meer gered (misschien nuttig om toe te lichten). Op dat moment had ik mijn positie op de race lijn al weer terug geeist, omdat jullie van veel verder kwamen.

Ik remde achter Davidson, maar remde ik iets te hard&diep gezien de schade en uit het ritme. Daardoor meende ik een instabiliteit achter te voelen tijdens aanremmen, wat ik probeerde te corrigeren/af te wijden door wijd te gaan. Wss kwam dat doordat je auto-op-auto naast mij rijd in de remzone.

Het moment waar je over praat is in het aanremmen in de laatste bocht S1. Daar zat je aan de binnenkant er niet eens 1 auto lengte voor, en ik op de 'normale race lijn'. Ik heb dus geen track position. Tijdens het aanremmen wilde je terug naar de lijn snijden, wss om de deur dicht te gooien zodat ik in die bocht niets meer kon.

Echter was mijn bumper en jouw achterwiel elkaar nog niet voorbij. Ik kan in zo'n geval moeilijk verdwijnen als ik al VOL op de rem sta en je zomaar langsbij komt zwepen. Jouw auto spinde daardoor jouw auto langs mij heen, vanaf dat punt was mijn frustatie punt inmiddels wel bereikt (wegens eigen spin + vorig gedoe tijdens remmen + 1 minuut achterstand + FFB bug op een set harde sloffen). Ik heb kort daarna ook mijn race gestaakt.

Wat ik wil toevoegen is dat op TS door meerdere mensen al wordt uitgesproken over je rij kunsten. In sprint race 2 had je al diverse 'dive bombs' laten zien, met name aan de uitgesproken reacties op TS te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf geen TS, en da's maar goed ook zo te horen.
Het is mij wel duidelijk dat mijn aanwezigheid op de baan niet echt gewaardeerd word.

Hoe vaak ik zelf aangetikt word door mensen die tot op het laatste momentje willen slipstreamen, en dus uiteindelijk nog even je achterkant wegtikken, da's ook elke race prijs.
Maar daar hoor je verder niemand over.
Waarschijnlijk hebben die mensen dat ook niet eens door, omdat het er vanuit hun wagen netjes en clean uitziet.

Jullie mogen het seizoen afmaken zonder mij.
Ik ben er wel klaar mee op deze manier.
Ik ga lekker wat anders doen op de raceavonden.
Fijn seizoen verder, maar dat gaat vast lukken zonder mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Gaat hier trouwens goed mis, check vooral even mijn achteruitkijkspiegel:

https://youtu.be/NVKboG-oj4Y?t=1h1m38s
Dat ben ik in je spiegel in de Aston Martin. Ik heb zelf een paar filmpjes gemaakt van dat incident. Ik zag voor me een stofwolk en wat wagens die trager reden dus was ik voorzichtig en vertraagde iets.
YouTube: 2016 04 14 00 16 06
YouTube: 2016 04 14 00 20 49

Ik ga er wel gewoon van uit dat het een spijtig ongelukje was. Denk dat we er best gewoon van leren. Wat ik ervan leer is dat we in het begin van de race niet te gretig moeten zijn, en iets voorzichtiger en omdat iedereen wat dichter bij elkaar rijdt moeten we ook vroeger remmen.
Ik hoop dat we volgende keer gewoon allemaal weer aan de start kunnen staan, weer iets slimmer en meer ervaren, en er gewoon weer een leuke race van maken zoals toch wel de meeste van onze races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW van Wijngen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:16
Goed ik heb een leuke race gehad.
na drie keer in de pit wilde ik de race uit rijden op alles wat ik had. ik kan je zeggen dat een voorband met nog minder dan een kwart groen niet echt meer rijd. Het was overigens best realistisch want op verschillende plaatsen kwam mijn voor los en kwam weer piepend aan de grond. >:) :)
ik kwam met een legen tank over de finish _/-\o_

sorry aan david nL. ik was die koekebakker in de laatste ronde. de auto was niet echt meer voor de bocht te krijgen met die banden ;w
Het rare was wel dat ik bewust op de rem stond, om te voorkomen dat ik achter uit rolde.
sorry daarvoor maar het liep verder goed af.

naast het plezier had ik ook een ding met kroegtijger. er is al veel over gezegd. dus mijn incident voegt niets meer toe.

maar wat mij verbaast is de reactie.
ik ben een vent van 46 die geleert heeft om te luisteren en te begrijpen dat er altijd twee kanten zijn aan een verhaal. daarom is het altijd verstandig om er een nachtje over te slapen.
als je vaak op een nette manier wordt aangesproken op bepaald gedrag dan kan je daar iets mee doe.

maar hoe je het ook bekijkt en wie er schuld heeft doet er niet toe.

een net excuus of gewoon sorry kan gebeuren is het minste wat je kan doen.

roepen: "dan rij ik niet meer mee of mijn aanwezigheid wordt niet gewaardeerd" zijn voor mij geen gepaste opmerkingen en voegen niets toe aan een betere sfeer op en naast de baan.

dus ik kijk weer uit naar volgende week, waar ik nu al de garantie heb dat ik minimaal 1 keer van pole vertrek ;) ;) >:)

.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jammer dat je er zo over denkt.

Ik kan hier niet direct een oordeel over vellen, heb het zelf niet direct gezien maar hoorde op TS inderdaad wel wat mensen over jou specifiek.
Duwen en trekken kan soms gebeuren, maar je moet altijd wel rekening blijven houden met elkaar en PCars.

Wat ik hierboven zie in enkele filmpjes is dat je net te grettig bent dan en dat het dan (Helaas) fout afloopt.
Soms kan je beter afremmen dan ergens direct tussenkomen waar je niet 3-wide uit gaat komen.
Maar ik zal je waarschijnlijk toch niet meer overtuigen dat je wel mee moet blijven doen....

Nou alles begon goed en wel gisteren.
2x PC opnieuw opgestart, waar ik anders nooit last van had.
Na de laatste maal had ik geen FFB (meer mensen hadden dit begreep ik) meer in PCars (wil gewoon in Iracing).
Dus na de 2de crash was alles weg, ik had heel weinig geoefend omdat ik een belangerijke race had in IRacing dit afgelopen weekend (resultaat behaald wat we voor ogen hadden 8) ) en met al die problemen heb ik maar 20 hooguit 30 minuten kunnen oefenen. :+

Bij de start had ik wel enige plaatsen gepakt, aangezien ik vlot van de lijn was.
Daarna had ik Jos achter me, die behoorlijk aandrong en soms zelfs commentaar gaf op mijn rijkunsten. (rem je daar.... :o )

Vrij vroeg ging ik al van de baan tegen de muur, daarna nog gepit maar niet veel later voor de tweede keer en toen was ik er wel klaar mee.

Steeds vaker begint PCars me meer tegen te staan, nu weer geen FFB en het gevoel mist een beetje momenteel. :'(

Hopelijk gaat het volgende week weer wat beter, misschien wordt het wel het laatste seizoen dat ik zal organiseren als dit zo aan blijft... :|

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:20
Naast mijn troosteloze en eenzame race had ik dus last van een soort van bug in de pitstops.. Ik had extra rustig gereden om met 2 setjes softs toe te kunnen.

Na de pitstop bleek echter dat de banden niet gewisseld waren. Gelijk de ronde daarna maar weer gestopt en de settings van de pitstop gechecked. En warempel, de banden waren WEER niet vervangen. Drie keer is scheepsrecht en de banden waren dus eingelijk gewisseld maar doordat ik van een één stopper naar een drie stopper ging reed ik hopeloos achteraan en was de race nogal eenzaam.
Ithric schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:49:

Bij de start had ik wel enige plaatsen gepakt, aangezien ik vlot van de lijn was.
Daarna had ik Jos achter me, die behoorlijk aandrong en soms zelfs commentaar gaf op mijn rijkunsten. (rem je daar.... :o )
Haha ja, in die bocht is het voldoende om even te liften en omdat ik redelijk dicht achter je zat had ik dat niet verwacht :+ Geeft verder niets hoor, ik moet me gewoon aanpassen als achterste rijder ;)
Ithric schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:49:
Steeds vaker begint PCars me meer tegen te staan, nu weer geen FFB en het gevoel mist een beetje momenteel. :'(

Hopelijk gaat het volgende week weer wat beter, misschien wordt het wel het laatste seizoen dat ik zal organiseren als dit zo aan blijft... :|
Jammer dat jij (en meer) zo veel negatieve ervaringen hebben met dit spel. Ik heb zelf nog maar twee keer last gehad van de FFB bug in de 70+ uur dat ik het spel nu gespeeld heb. Verder crashed het spel zelf eigenlijk nooit.

[ Voor 50% gewijzigd door josje94 op 14-04-2016 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien komt het ook doordat ik zoveel bezig ben geweest met een endurance competitie dat ik gewoon de tijd niet had/heb voor PCars.
(Physics zijn gewoon anders en dan merk je wel wat meer het verschil in kwaliteit.)

Hopelijk kan ik nu weer een beetje voldoende oefenen in PCars, zodat het plezier ook weer terugkomt. >:)

Het weer volgende week:
Regen en clear skies

Vermoedelijk in die volgorde

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Laatst online: 23:04
Ithric schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:22:
...

Het weer volgende week:
Regen en clear skies

Vermoedelijk in die volgorde
Oh nee, dat wordt lachen kan ik nu al zeggen :+
Circuit moet ik nog goed oefenen en dat maakt het met de regen er niet makkelijker op :P

Verder wel een prima race gehad gisteren eigenlijk. Netjes met anderen kunnen rijden en de aandacht goed vast kunnen houden. Vind dit circuit ook erg prettig met over het algemeen overzichtelijke bochten en er zijn vrijwel geen penalty 'velden' waardoor je afgerekend wordt als je buiten de baan raakt. Daarnaast was de McLaren niet de snelste op de rechte stukken, maar hij reed over het algemeen wel erg stabiel. Heel soms had ik een te directe stuuruitslag en dan heb je natuurlijk even een driftmoment, maar gelukkig altijd goed op kunnen vangen :) Daarnaast had ik even tweemaal een contactmoment met Bob en Morphie, maar bij Bob had ik gelukkig de handen goed aan het stuur en dankzij Teamspeak kon Bob direct was gas terug nemen. Bij Morphie was het precies bij de finish van de laatste ronde en duwde hem als het ware eroverheen. Ik reed netjes de lijn aan de linkerkant, maar blijkbaar kwam ik toch tegen hem aan. Sorry daarvoor, maar gelukkig was de race afgelopen toen het gebeurde.

Jammer dat de race niet voor iedereen zo goed verliep. Met name in het begin zag ik achter mij het regelmatig mis gaan. De start ging dit keer wel gelukkig goed, dat mag even gezegd worden d:)b
Misschien maar weer de tip herhalen die in de vorige race ook was gegeven: anticipeer en rem desnoods wat eerder als je dicht bij elkaar rijdt. Door te pushen kan je het soms alleen maar erger maken. Zeker met pCARS moet je enorm opletten met de 'kleef' bug, die kan zowel optreden als je achter iemand zit als ernaast. Hierdoor ontstaan de meeste ongelukken naar mijn idee. Teamspeak vind ik juist een perfect middel om direct met elkaar te kunnen communiceren als het mis gaat. Hierdoor kan je direct elkaar aanspreken en achteraf discussies voorkomen.

Die andere bugs zoals van de FFB, bandenwissels en de spontane crashes is weinig aan te doen en blijven afbreuk doen aan de beleving van het spel. Heel af en toe heb ik hier ook wel eens mee te maken en dat komt natuurlijk altijd op de momenten waarop je het NIET uitkomt. Desalniettemin is mijn instelling mee te rijden voor het plezier in het racen met anderen, die kleine irritaties neem ik dan maar voor lief want de game rijdt voor de rest naar mijn mening heerlijk. Maar ik begrijp het zeker voor de mensen waarvan dit regelmatig voorkomt dat je er op een gegeven moment mee klaar bent en het plezier weg is. Misschien dan even laten rusten en opnieuw oppakken?

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ithric en Davidson, bedankt voor jullie inzet om met regelmaat een evenement op te zetten.
Ik heb er zeker van genoten.
Helaas gaat het de laatste keren wat minder.
Meer ga ik er niet over zeggen.
Ik laat PCARS voorlopig even liggen, het spel zelf rammelt ook aan alle kanten (volgende week komt GOTY editie uit....bugs of the year editie was misschien een betere naam).

Andere spelers ook bedankt voor 2 toffe seizoenen.
Misschien tot pCARS 2???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
]
Graag gedaan, het moet ook vooral fun worden en als je dat niet hebt moet je inderdaad misschien even wat tijd in andere dingen stoppen in plaats van een spelletje.
Davidson schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:31:
[...]
Die andere bugs zoals van de FFB, bandenwissels en de spontane crashes is weinig aan te doen en blijven afbreuk doen aan de beleving van het spel. Heel af en toe heb ik hier ook wel eens mee te maken en dat komt natuurlijk altijd op de momenten waarop je het NIET uitkomt. Desalniettemin is mijn instelling mee te rijden voor het plezier in het racen met anderen, die kleine irritaties neem ik dan maar voor lief want de game rijdt voor de rest naar mijn mening heerlijk. Maar ik begrijp het zeker voor de mensen waarvan dit regelmatig voorkomt dat je er op een gegeven moment mee klaar bent en het plezier weg is. Misschien dan even laten rusten en opnieuw oppakken?
Dit soort dingen komen nooit echt uit inderdaad, ik denk dat mijn probleem is dat ik teveel met Iracing ga vergelijken. (die is ook lang niet perfect, maar hierin al een stuk verder dan PCars voor mijn gevoel)

Vorig seizoen had ik al moeite aan het einde, maar hoopte dat dit door een nieuw seizoen weer zou opbloeien maar dat gebeurd nog niet echt.

Ik ga het zeker gewoon afmaken en daarna zien we wel weer, misschien dat iemand anders het balletje dan wil oppakken of dat ik even een periode rust neem van PCars. (geen idee :+ )

Het ligt in iedergeval niet aan de groep mensen/rijders. d:)b

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ah nee f*ck!! Race he-le-maal vergeten...zucht, had nog zoveel geoefend etc. en dan gewoon vergeten 8)7

Maar ach, waarschijnlijk had ik toch geen punten kunnen scoren |:(

[ Voor 25% gewijzigd door pwillemske op 14-04-2016 20:50 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jawel hoor, iedereen die meedeed had punten zover ik weet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Ithric schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:35:
]
Ik ga het zeker gewoon afmaken en daarna zien we wel weer, misschien dat iemand anders het balletje dan wil oppakken of dat ik even een periode rust neem van PCars. (geen idee :+ )
Ik wil je wel helpen met organiseren/bijhouden van punten en mogelijk volgend seizoen de boel van je overnemen.

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riqy schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 07:21:
[...]
Ik wil je wel helpen met organiseren/bijhouden van punten en mogelijk volgend seizoen de boel van je overnemen.
Is goed, zullen we volgende week samen alles opzetten dan?
(altijd handig een back-up) 8)
*ik weet je had het eerder ook al aangeboden, maar was een beetje verwaterd bij mij door omstandigheden.**

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Karting marathon is zodadelijk live te zien en begint om 20:00! Zoals gebruikelijk de sessienaam GoT Racing en het wachtwoord is tweakers :)

Daarvoor even paar rondjes gereden met de nieuwe Mercedes AMG-GT3. Mooie auto om te zien, en om te horen, maar rijdt net zoals de SLS. Je moet relatief vroeg remmen en flink sturen. Naar mijn idee voelen alle andere wagens, op de SLS na, een stuk lichtvoetiger aan. Overigens was de race een beetje saai, blijkbaar was 70% moeilijkheid voor de AI wel erg makkelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:11
--weg--

[ Voor 93% gewijzigd door Xanland op 17-04-2016 20:28 ]

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Straks nog mensen die mee willen doen met een practice sessie voor de race van woensdag? Ik ga sowieso ff oefenen, kan er net zo goed ff een MP sessie van maken :)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Als je er toch 1 maakt kom ik ook wel even kijken.
Hans komt denk ik ook wel, die moet ook nog oefenen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
Practice sessie is up:

naam: GOT Practice
ww: WEC

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:26
Goed, ik ga een poging wagen om mee te doen. Just for shits and giggles. Ik ben nog een beetje noob, maar ikzal mijn best doen het niet te verknallen :) Lets race lads!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik moet morgen helaas overslaan wegens omstandigheden in de familie, het lijkt erop dat ik dit seizoen niet meer mee kan doen...helaas

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanavond is het zover, Brands Hatch!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Ben benieuwd. Ik heb een hekel aan dit circuit, vooral de eerste bocht. Heb dit circuit ook weinig gereden en nog geen dedicated setup. Zal waarschijnlijk in het middenveld rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Gelukkig wat kunnen oefenen met nog geen eens zo'n slecht resultaat. Desalniettemin zal de regen het wel spannend gaan maken! Ook niet echt mijn circuit, onder andere veel onoverzichtelijke bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Davidson schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:22:
Gelukkig wat kunnen oefenen met nog geen eens zo'n slecht resultaat. Desalniettemin zal de regen het wel spannend gaan maken! Ook niet echt mijn circuit, onder andere veel onoverzichtelijke bochten.
Oja regen.... Wat ik mij kan herinneren is dat ik op dit circuit altijd achterstevoren sta vanwege de hobbels in de bochten. De regen gaat mij daarin niet helpen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ohja hier nog de screenshot uit de practice van Road America, waar er een paar auto's op een vreemde manier in de pit staan. Volgens mij was dit dezelfde auto die bij mij (en nog een paar anderen) nog op de start/finish stond tijdens de race...

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/270589838954673674/164D8124B1865C52143A4FCF75BB3CC19A47EBB5/

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Mr.David schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:51:
[...]

Oja regen.... Wat ik mij kan herinneren is dat ik op dit circuit altijd achterstevoren sta vanwege de hobbels in de bochten. De regen gaat mij daarin niet helpen ben ik bang.
Haha ja dat risico zit inderdaad met deze omstandigheden in een klein hoekje! Echter heb ik zondag na de karting marathon een half uurtje geoefend in de regen en dat was best goed te doen. Al moet wel zeggen dat ik heel af en toe ook last had van de natte baan hoor, het gras moet je sowieso vermijden O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.David
Yesss ik heb een RSeat RS1 op de kop getikt in België. Hoop dat ik na mijn werk alles op tijd klaar heb staan. Moet ook nog ff internet aanleggen op zolder.... Stress!!😱

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JW van Wijngen
O-) O-) _/-\o_

ik zie kansen
regen
nog geen internet
nog een stoel die inelkaar moet voor vanavond
8) 8)

het is sprint dus ik mag de tweede keer vooraan starten
ik ruik een podium plaats
:+ 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
JW van Wijngen schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:31:
O-) O-) _/-\o_

ik zie kansen
regen
nog geen internet
nog een stoel die inelkaar moet voor vanavond
8) 8)

het is sprint dus ik mag de tweede keer vooraan starten
ik ruik een podium plaats
:+ 8)
Alleen de stoel is los dus 4 boutjes en klaar. UTP kabel is al getrokken gisteren, vandaag de UTP contactdoos aansluiten (als mijn bestelling binnen is) in de meterkast en op zolder en klaar.
Ik ruik kansen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW van Wijngen
geachte heer David :)
dit is dus nog geen gelopen race :9

ik heb gisteren nog geoefend met die nieuwe olie boot van AMG
wat een hoeren sloep is dat zeg.

hij voelt niet snel maar was veel snellen dan ik dacht (vraag me niet naar de tijd, want die houd het spel niet vast zoals bij assetto corsa).

dus misschien accepteer ik 5 punten in mindering voor een nieuwe sloep.

dat kan ik dan weeer goed maken met een podium vanavond. :*) :*) :*) :*) :*)

.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Kijk maar uit dat Amerika geen beslag op die olieboot legt -O-

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Event is online en live te zien!

Livestream is niet helemaal goed opgenomen door YouTube (gelukkig wel lokaal opgeslagen), dus morgen komt ergens de stream online. Al voor het close racing zal ik hem even bekijken! :)

Was erg gaaf racen vandaag. Gelukkig de regen kunnen trotseren. Tweede sessie begon ook erg tof met close racing, Werd op een gegeven moment aan alle kanten ingehaald, maar dat mocht de pret niet drukken! Helaas wel Bob een keer van de baan gereden vanwege een iets te late remactie, sorry daarvoor!

[ Voor 84% gewijzigd door Davidson op 20-04-2016 22:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.David
Mijn FAIL van de avond... :/ :F :(

[YouTube: https://youtu.be/56V39BNh-sQ]

Replay klopt niet helemaal, Moet Hans zijn in een Corvette die mij op start finish voorbij komt.

Ik had voor ruim 15 min fuel in mijn RUF gegooit, echter moest ik nog ff 2 min door rijden om mijn ronde af te maken. Probeerde nog brandstof te besparen in de laatste ronde, maar ik had maar 4 sec voorsprong op Hans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidson
Heb een samenstelling kunnen verzinnen voor aanstaande zondag, Duits op zijn 90's! De Audi 90 Quattro op de oude versie van Hockenheim, dat wordt dus lekker knallen! :)
Zal zaterdagavond een oefensessie hosten vanwege de DLC auto en track.

Steam - Vorsprung durch Technik - zondag 24 april - 20:00

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1962090/pCARS%20tumbnails/Audi%2090%40%20Hockenheim%20classic.jpg
  • Hockenheimring Classic
  • 45 min kwalificatie - race van 10 laps
  • Audi 90 IMSA GTO
  • Ingame omstandigheden: datum: 24-04, weer: zonnig, tijd: 12:00
  • Real fuel, tire en damage.
Te vinden in de serverlijst met de naam GoT Racing, wachtwoord is tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobopalmtree
Davidson schreef op woensdag 20 april 2016 @ 19:37:
Helaas wel Bob een keer van de baan gereden vanwege een iets te late remactie, sorry daarvoor!
Is ok. Was net nadat ik je inhaalde, dacht ik en dan moest ik remmen voor de bocht en ik moet een stuk vroeger in de remmen dan jij.

Ik heb zelf ook weer maar eens Jeroen aangetikt, gelukkig niet te erg en zonder gevolg, dacht ik. Excuus nogmaals Jeroen. Ik heb het echt niet op je gemunt of zo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.David
Hier het eerste stuk van de 2de race. In 3 minuten van ene laatste naar P1.

[YouTube: https://youtu.be/O9hZz-K_fBU]

Daar heb ik echt weinig tijd verloren. Had ik ook nodig want niet veel later ging ik van de baan en had ik Hans weer op mijn bumper. De hele race verder mee gevochten. Een foutje werd direct afgestraft tijdens de race. Een normale inhaalactie was niet mogelijk, omdat we even snel waren. 20 rondjes lang binnen 1 sec gereden met een uitschieter naar 1,6 sec. Maakte niet uit wie op P1 reed we zaten constant op elkaars bumper. _/-\o_

Hier nog mijn upgrade:

Oude opstelling eettafel
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/wa1sus.jpg

Nieuwe opstelling
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/rwrius.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/abpg94.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Mr.David op 21-04-2016 07:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
VR of blind racen?? :+ Wel een mooie setup :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Zeer mooie upgrade!
Leuke replay, zie ik mijzelf eens een keertje rijden op een andere opname :)
Was duidelijk de langzamere van de top-5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Watvoor standaard is dat voor je stuur? Ziet er wel erg solide uit :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
pwillemske schreef op donderdag 21 april 2016 @ 07:37:
VR of blind racen?? :+ Wel een mooie setup :)
Haha... Gewoon op gevoel, hoezo?

Ik heb de 32" tv uit de keuken tijdelijk gepakt en op een klein bureau gezet.
Riqy schreef op donderdag 21 april 2016 @ 07:43:
Watvoor standaard is dat voor je stuur? Ziet er wel erg solide uit :)
RSeat RS1, geen beweging in te krijgen en de benen zijn vrij. (Geen stang in het midden)

[ Voor 34% gewijzigd door Mr.David op 21-04-2016 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr.David schreef op donderdag 21 april 2016 @ 07:57:
[...]
Haha... Gewoon op gevoel, hoezo?

Ik heb de 32" tv uit de keuken tijdelijk gepakt en op een klein bureau gezet.
[...]

RSeat RS1, geen beweging in te krijgen en de benen zijn vrij. (Geen stang in het midden)
Ik heb ook de RS1, bevalt echt prima.
Wat je zegt echt solde, enkel de pedalenmount is niet echt geschikt voor hydrolische pedalen. (maar met de Clubsport V2 werkt het perfect.

Het stuur zit gewoon vast aan de RS1, dus niet los verkrijgbaar ofsow. (dat is onderdeel van de seat)

Race 1:
Ik had heel veel lol in de regen, je zag duidelijk dat mensen andere lijnen reden om zo proberen in te halen.
Vooraf hoopte ik het beste ervan, maar was echt goed te doen.
Leuk gevecht nog met Bob, denk dat we op 0.1-0.2s over de Finish kwamen maar won hem toch nipt.

Race 2: direct een foutje (ook in de video's hierboven te zien), helaas ook contact met de muur en auto krom.
1 Rondje geprobeerd, toen besloten toch te pitten en direct dus +-25s achterstand.
Kon voor mijn doen constant rijden en liep langzaam in, tot mensen in de laatste paar ronde spinde of veel tijd verloren.
Toch nog een redelijk resultaat binnen gehaald.

Ben trouwens nog vergeten te kijken of iemand een auto penalty kreeg, want mensen begonnen er wel over. (vanavond maar even inspecteren)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW van Wijngen
goed gisteren is maar weer aangetoond dat spreekwoorden kloppen :'( :'(

"hoogmoed komt altijd ten val"

race 1 ging nog de achterstand viel heel erg mee.
maar de tweede race .........
ik zat in bocht 4 aan de buiten kant omdat iemand binnen zat, maar die zag ik niet en crew chef riep maar pas op.
toen ik op het gas ging was dat geen succes. ik zag ook bij mr David dat meer dan de helft van het veld werd gehinderd door mijn actie.

Daar voor excuus.

daarna had ik wat schade :'( :'(
daarbij zijn mijn banden verwisseld voor ................................ jawel regen banden.
maar dat kan je niet zien maar je markt wel dat op mijn tweede scherm ik plots goed de temperatuur er in had. :*) :*)
en de volgende ronde waren ze rood
en de ronde daarna diep rood 8)7 |:(
dus weer naar binnen.
nieuwe (koude) bandjes en een grote brok irritatie.
dus vol en zonder nadenken de baan op en zo hop de vangrail weer in.
alleen nu zonder linker voor band .

dus einde race.

.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sonde hoor JW :( Jammer dat je in PCARS altijd de pit strategy even moet nakijken. Ik had begin race 2 weer getril in stuur en dus tijdens de eerste twee formatie ronden even snel banden gewisseld, en gelukkig had ik in de restart even snel de pit strategy nog even gecheckt/opnieuw aangemaakt. De strategy die ik er uit haalde had ook banden druk van 2.5bar weer oid. O-)

Mijn verslag vd avond:

Race 1 was erg leuk. Ik was P2 met slechts 0,043s achter David's pole tijd. Echter rijd ik vaak in de tweede helft van kwalificatie sessie op de race setup (even wennen aan fuel enzo), dus kon er niet meer bijkomen.

Bij de start goed weg (met name als je ziet hoe schuin het S/F stukje is) en achter David gesloten. Daar eigenlijk de hele race gereden, het gat bleef klein afhankelijk wie er toevalllig een foutje maakte. Maar er voor bij in deze regen was sowieso niet te doen. Ik was ook bang dat als ik ging pushen enkel me zelf van de baan zou rijden, omdat het in de Corvette al sowieso glibberen en glijden was :+

Zuur van je te kort brandstof in de tank. Dat scheelde echt niets, maar je kon wss ook niet extra lift-coasten omdat ik het gat zo klein hield.

Race 2 was een hele omslag naar droog weer. Ik had vanwege de regen de autoafstelling erg soft gemaakt en met relatief veel onderstuur. Helaas kreeg ik er dat niet helemaal uit in de 15 minuten practice. Niet heel erg ofzo, dan had ik bvb geen onderstuur in bocht 1 maar bvb overstuur in bocht 3 & 4. De Corvette is sowieso al erg wiebelig in hoge snelheid bochtjes, bvb bocht 5 (na 'back straight') was ik in de practice al een paar keer gespinned vanwege de &^(*!@#*)(%!@# hobbel die daar in zit.

Het reversed starten pakte wel voor mij goed uit. Vanwege de pile-up in bocht 4 sprong ik van plek 11 naar 6. Daarna puur achter David aangereden en pak en beet 20 kwalificatie rondjes gestampt om hem bij te benen/in een fout te dwingen. Uiteindelijk hebben we beide onze fouten gemaakt (3-4 rondjes had ik even aan kop gereden), maar is de eind volgorde zoals het gevecht aanvingen. Wel erg vermakelijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hans1990 op 21-04-2016 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Ik werd gisteren onverwachts uitgenodigd door Ithric om ook eens mee te rijden. Ik was toevallig toch al Pcars aan het spelen en had nog wel even de tijd, dus ik dacht: why not.
Normaal wissel ik nog wel eens tussen controller en stuur/pedalen, maar ik had die even niet bij de hand dus moest ik het met de controller doen..

Dát, en dat het in de regen was én dat het de eerste keer was dat ik in de GT3 klasse reed, maakte het er niet gemakkelijker op! Vooral corrigeren als je iets wegslipt is met een controller bijna niet te doen, zodra je tegenstuurt vlieg je extra hard de andere kant op.

Desondanks reed ik een 8e kwalificatietijd, waar ik heel tevreden mee was en de start was ook veelbelovend. Ik lag geloof ik na een halve ronde op de 4e of 5e plek. Maar toen pakte ik ergens de curbs mee en belandde ik van de baan. Dit gebeurde nog een paar keer, waardoor ik een troosteloze race achterin reed.

Ik vond het gaaf om eens mee te maken en wie weet kan ik volgende keer weer mee doen. Dan probeer ik ook met stuur te spelen, dat scheelt toch ook behoorlijk wat! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HwKok schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:55:
Ik werd gisteren onverwachts uitgenodigd door Ithric om ook eens mee te rijden. Ik was toevallig toch al Pcars aan het spelen en had nog wel even de tijd, dus ik dacht: why not.
Normaal wissel ik nog wel eens tussen controller en stuur/pedalen, maar ik had die even niet bij de hand dus moest ik het met de controller doen..
Meestal nodig ik gewoon iedereen uit in mijn vriendenlijst die PCars open heeft staan of die meestal meedoen.
Toevallig dit maal dus iemand die niet echt nog meegedaan had. 8)
Leuk dat je gewoon bleef en toch probeerde, het is een kampioenschap met nog een race of 7 meen ik. (enkele zijn 2 races op een avond en de andere 1 uur lang)

Heb me wel weer vermaakt gelukkig, weinig problemen zelf gehad en alles self inflicted eigenlijk. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik wist niet van het bestaan van deze thread. Ik heb ook Project CARS, maar niet veel mee gedaan, ik rijd op Iracing. Maar misschien leuk om ook hier eens mee te doen.

PS Heeft geen native triple screen ondersteuning.? Hm.

[ Voor 14% gewijzigd door flopdoc op 21-04-2016 14:37 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ook even van mijn kant een kort verslag van de races van gisteravond:

Race 1: Kwalificatie tijd nog net voor sluiten van de tijd kunnen verbeteren naar een 6e plek dacht ik, bij de start redelijk goed weg, waardoor ik 4e kwam te liggen. Hierna zelf teveel fouten gemaakt waardoor ik steeds verder achterop kwam. Gelukkig kunnen voorkomen dat ik veel schade zou krijgen, maar toch 11e gefinished.

Race 2: Tijdens deze race begon ik eerste, wat mij vooral in de eerste ronde veel voorsprong opleverde (dacht seconde of 5-6). Helaas in de bocht na start/finish een foutje gemaakt, wat me meteen 6-7 plekken kostte. De ronden daarna heel close gereden met 4-5 mensen, dit ging erg mooi en zonder contact. Daarna uiteindelijk door kunnen gaan naar de 5e plek, waar ik de rest van de race gereden had. Uiteindelijk deze plek kunnen behouden, reed op gegeven moment bijna rond in niemandsland (10-12 sec voor me en 20-25 sec achter me). Op het laatste maakte KzytoNL voor me nog een foutje, maar dit was niet genoeg om er voorbij te kunnen komen.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:31:
Ik wist niet van het bestaan van deze thread. Ik heb ook Project CARS, maar niet veel mee gedaan, ik rijd op Iracing. Maar misschien leuk om ook hier eens mee te doen.

PS Heeft geen native triple screen ondersteuning.? Hm.
Ik doe ook IRacing inderdaad, heb overigens geen problemen met 3 schermen.
Vind het goed te doen, misschien ligt dat aan mij hoor.
Probeer het anders gewoon als je toch al PCars hebt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidson
Beetje later dan belooft, maar hierbij de opname van de race van woensdag :)

De tweede race waarin de close racing plaatsvind is hier.

Zonet het dit filmpje tegengekomen waar wordt verklaard hoe de grip van de tracks toenemen tijdens sessies.

[ Voor 25% gewijzigd door Davidson op 22-04-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David

Zonet het dit filmpje tegengekomen waar wordt verklaard hoe de grip van de tracks toenemen tijdens sessies.
Dat verklaart misschien waarom ik P1 pakte in de kwalificatie op het einde. Ik vond het al vreemd, omdat ik mijn race setup aan het maken was. Ik had veel meer fuel en de brakes en radiator stonden veel verder open. Tot mijn verassing pakte ik opeens P1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leuke replay David, liet me even het treintje (race 2) van de eerste paar laps weer terug zien. Dat treintje kwam doordat ik 1-2 rondes Gmount niet inhaalde, maar dat valt ook niet echt mee op een circuit als Brands Hatch. Met name als ik de auto afgesteld had op maximum downforce, en wss anderen met veel meer top speed reden.

Dat geintje met banden grip weet ik. PCARS heeft op de achtergrond nog heel wat baan evolutie wat je als iets 'willekeurigs' kan aanmerken (ene sessie prima balans - andere keren niet). Zo hebben de test days geloof ik ook iets minder grip dan race weekenden, en zo zullen hot laps ook wel weer eigen grip niveau's kennen.

Desondanks weegt het voor mij niet op om tot uiterste door te gaan, ik rijd liever even met wat fuel en check de banden temps om zeker te zijn dat ik op een goed ritme de race kan starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Morgenavond om 20:00! Wil je voortijds oefenen en heb je geen DLC hiervan, geef even een seintje, maak ik een sessie aan :)
Davidson schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:44:

Steam - Vorsprung durch Technik - zondag 24 april - 20:00

[afbeelding]
  • Hockenheimring Classic
  • Audi 90 IMSA GTO
  • Ingame omstandigheden: datum: 24-04, weer: zonnig, tijd: 12:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Ben jij nu aan het oefenen dan ?
Dan kom ik denk ik ook wel even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
johnnyverhoeff schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 22:41:
Ben jij nu aan het oefenen dan ?
Dan kom ik denk ik ook wel even kijken :)
Nee, was meer een vermelding. Was eigenlijk de bedoeling om gisteravond een oefensessie te hosten, maar dat zal nu ergens in de middag worden ;)

Zodadelijk om 15:30 zet ik een oefensessie online!

[ Voor 7% gewijzigd door Davidson op 24-04-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 17:25
bobopalmtree schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:01:[...]
Ik heb zelf ook weer maar eens Jeroen aangetikt, gelukkig niet te erg en zonder gevolg, dacht ik. Excuus nogmaals Jeroen. Ik heb het echt niet op je gemunt of zo :)
Haha geeft niks Bob! Er was weinig tot geen schade, alleen een flinke tik van achter. Gelukkig hebben we daar bumpers voor :+

Heb zelf een best lekkere race gereden, vooral de 1e in de regen ging verdacht lekker! Had de lijnen en de grip er voor mijn doen best goed inzitten wat resulteerde in een 6e plek!

Vanavond rij ik helaas niet mee, heb er vandaag al 1000 gereden in het eggie :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
JayZeeTie schreef op zondag 24 april 2016 @ 18:56:
[...]

Vanavond rij ik helaas niet mee, heb er vandaag al 1000 gereden in het eggie :|
Dat klinkt interessant :P

Zodadelijk om 20:00 live, naam GoT Racing, wachtwoord tweakers.
Livestream:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 17:25
Davidson schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:50:
[...]
Dat klinkt interessant :P[/url]]
Mwa, dagje sleutelen in Zweden. 2 dagen reizen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Was een grappige race. Best een interessante combinatie :)

Ik had nog een raar momentje met I'm crazy henkie not. Op 0:40 seconden zie je hem er heel raar af gaan. Het lijkt haast de kleefbug maar vanuit mijn perspectief raak ik hem echt lang niet aan..

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UFuJpmo8tRg]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Er zat nog zeker een hoop ruimte tussen (halve autobreedte als ik het zou moeten schatten), maar die auto doet gewoon gek onder aanremmen.

Aanvankelijk heb ik de slow bump voor wat verhoogd omdat ik dacht dat het een soort lift-off oversteer was, maar het was eerder dat er gewoon totaal geen controle meer was, alsof er over een olieplas wordt gereden. Maar verder een dijk van een auto, als een luchtbed op wielen waarover ik nog vele nachten ga dromen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Vond het een leuke combo gisteren! :)
Erg listige auto's, maar wel leuke driftbakken met al dat vermogen! Merkte alleen wel dat ik achteraf gezien steeds te laat opschakelde, iedereen haalde me in op de rechte stukken :+

De Toyota GT86 daarna was ook erg leuk rijden, die komt waarschijnlijk in het volgende event!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Dit spel online is wel echt pijnlijk zeg. Speel het nu al een tijde maar online wil maar niet lukken. Ik snap dat het een sim is maar een quikplay functie zou zo veel toevoegen.

Ik zat last in de FA op Bathurts en had als tweede gekwalificeerd van de 10 spelers ofzo, eindelijk begint het ( na meer dan 20 minuten), en in de eerste bocht wordt ik geschaard door een Pisvlek (zo heette die )die me echt een halve km meesleept en daarna yolo het potje verlaat. Kon er wel om lachen, maar de online functie gebruiken lijkt erg zonde van mijn tijd.

Nog tips om sneller en beter potjes te vinden?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:45:
Dit spel online is wel echt pijnlijk zeg. Speel het nu al een tijde maar online wil maar niet lukken. Ik snap dat het een sim is maar een quikplay functie zou zo veel toevoegen.

Ik zat last in de FA op Bathurts en had als tweede gekwalificeerd van de 10 spelers ofzo, eindelijk begint het ( na meer dan 20 minuten), en in de eerste bocht wordt ik geschaard door een Pisvlek (zo heette die )die me echt een halve km meesleept en daarna yolo het potje verlaat. Kon er wel om lachen, maar de online functie gebruiken lijkt erg zonde van mijn tijd.

Ik doe enkel online met de GOT communitie, die zijn over het algemeen beschaafd en kan je leuk mee racen.
Nadat ik 2-maal een andere sessie had gedaan in het begin, daar mensen bewust op de racelijn stil gaan staan was ik er wel klaar mee.

Wil ik echt verder Online racen doe ik dat niet in PCars in iedergeval. 8) (luxe positie, ik weet het)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik zal jullie eens joinen! Benieuwd of ik mee kan komen met de Rift + playseat met G25 :D

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had het hier nog niet gepost, maar afgelopen Audi event op zondag had ik ook even YT streaming uitgeprobeerd:

YouTube: Project CARS Audi 90 event

Om 56:23 begint de formatie ronde, en op 59:35 de race.

Ik heb deze opgenomen met de NVENC in OBS op high quality profile, en dat lijkt het best aardig te doen. Ik merk dat het spel iets minder soepel loopt, maar niet noemenswaardig.
Wel zou ik misschien Vsync eens aan moeten zetten voor de kleine stotteringetjes.

Ik ga er van de week of komende fun race nog wel een keer mee proberen voordat ik het tijdens GT event ga inzetten, maar dat lijkt haalbaar.

Was die avond niet echt mijn auto zoals ik wel op TS liet blijken, maar ze halen wel leuke snelheden :)

[ Voor 11% gewijzigd door Hans1990 op 26-04-2016 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Hans1990 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 20:14:
Ik had het hier nog niet gepost, maar afgelopen Audi event op zondag had ik ook even YT streaming uitgeprobeerd:

YouTube: Project CARS Audi 90 event

Om 56:23 begint de formatie ronde, en op 59:35 de race.

Ik heb deze opgenomen met de NVENC in OBS op high quality profile, en dat lijkt het best aardig te doen. Ik merk dat het spel iets minder soepel loopt, maar niet noemenswaardig.
Wel zou ik misschien Vsync eens aan moeten zetten voor de kleine stotteringetjes.

Ik ga er van de week of komende fun race nog wel een keer mee proberen voordat ik het tijdens GT event ga inzetten, maar dat lijkt haalbaar.

Was die avond niet echt mijn auto zoals ik wel op TS liet blijken, maar ze halen wel leuke snelheden :)
Leuke opname! Misschien kan je volgende keer nog meer kwaliteit eruit halen door de bitrate wat omhoog te gooien (als je internetsnelheid het toelaat), te controleren of je profile op 'main' en je downscale filter minstens op Bicubic staat :)

Daarnaast valt mij op dat je heel laat wisselt van versnelling. Achteraf gezien had ik ook mijn versnellingsbakverhoudingen moeten verhogen, maar was eerder opschakelen ook niet de oplossing om de snelheid erin te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens YouTube was de bitrate al te hoog. Ik streamde daar 1080p op 6000kbps, terwijl YT graag typical 4500kbps wilt. Ik heb 15mbps upload, dus in principe zou ik nog iets verder moeten kunnen (tot 10mbit om nog deel vrij te laten voor PCARS en TS).
Profiel staat volgens mij nog wel op high, ik zou het eens aanpassen naar main om te kijken wat dat doet.

Ik heb de versnellingsbak niet aangepast. Ik heb wel de race uitgereden met max turbo druk.

Ik heb gauw even gecheckt wanneer de motor piek power levert, en dat was voordat die begon te ratellen 8)7 Wat noem je overigens 'laat' - is dat de redline van PCARS, de gear indicator rood wordt, of mijn geimproviseerde 'ratel indicator'? O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Hans1990 op 26-04-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Hans1990 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 22:03:
Volgens YouTube was de bitrate al te hoog. Ik streamde daar 1080p op 6000kbps, terwijl YT graag typical 4500kbps wilt. Ik heb 15mbps upload, dus in principe zou ik nog iets verder moeten kunnen (tot 10mbit om nog deel vrij te laten voor PCARS en TS).
Profiel staat volgens mij nog wel op high, ik zou het eens aanpassen naar main om te kijken wat dat doet.
Ja, klopt. Ten opzichte van je eigen opname lever je altijd wat kwaliteit in als je het upload op YouTube. Echter gebruik ik nu 10.000 kbps (heb 100 mbit upload) en je ziet toch wel dergelijk verschil. Misschien helpt dit linkje voor het instellen van OBS :) http://www.teamliquid.net...0584-stream-quality-guide
Ik heb de versnellingsbak niet aangepast. Ik heb wel de race uitgereden met max turbo druk.

Ik heb gauw even gecheckt wanneer de motor piek power levert, en dat was voordat die begon te ratellen 8)7 Wat noem je overigens 'laat' - is dat de redline van PCARS, de gear indicator rood wordt, of mijn geimproviseerde 'ratel indicator'? O-)
Haha, is naar mij idee niet de beste methode om real live te gaan toepassen.
Gelukkig heb je je motor niet opgeblazen, want volgens mij was dat bij iemand anders aan de orde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davidson schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 22:25:
[...]

Ja, klopt. Ten opzichte van je eigen opname lever je altijd wat kwaliteit in als je het upload op YouTube. Echter gebruik ik nu 10.000 kbps (heb 100 mbit upload) en je ziet toch wel dergelijk verschil. Misschien helpt dit linkje voor het instellen van OBS :) http://www.teamliquid.net...0584-stream-quality-guide
Ik zal de guide van de week even proberen, thanks :)
Haha, is naar mij idee niet de beste methode om real live te gaan toepassen.
Gelukkig heb je je motor niet opgeblazen, want volgens mij was dat bij iemand anders aan de orde :P
Klopt, maar real-life ben ik ook een kluns met auto's 8)7

Hmm, nee, het onderdeel van checken is wat zulke turbo druk en schakel momenten doen met engine wear in een willekeurige telemetry tool.
Ik had overigens tijdens de formatie ronde @ 57:24 mijn motor wel bijna opgeblazen door een schakelfout (ik reed toen even met shifter).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidson
Omdat de combo na de race met de Audi mij wel beviel, is dit ook gepland voor aanstaande zondag! :)

Steam - Toyota's modern masterpiece - zondag 1 mei - 20:00

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1962090/pCARS%20tumbnails/Toyota%20GT86%20%40%20Oschersleben.jpg
  • Oschersleben GP
  • Toyota GT86
  • Ingame omstandigheden: datum: 01-05, weer: bewolkt, tijd: 15:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje laat, maar voor Woensdag:

-Heavy Cloudy en Heavy fog.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidson
20:00 is het event online! Sessienaam GoT Racing, wachtwoord tweakers.
Livestream:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josje94
Even over aanstaande woensdag. 4 mei is natuurlijk nationale dodenherdenking. Ik wil persoonlijk wel even stil zijn om 8u. Normaal gesproken begint onze practice om half 8 en de kwalificatie om 8u. Misschien een idee om de practice iets eerder af te laten lopen en even te wachten met de kwalificatie zodat iedereen de tijd kan nemen om een moment stil te zijn.

Ik weet niet of jij daar al ideeën over had Ithric?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Helemaal mee eens :)

My iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcosw87
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-08 21:50
Davidson schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:48:
20:00 is het event online! Sessienaam GoT Racing, wachtwoord tweakers.
Livestream:
Ik join vanavond voor de eerste keer.
Race al tijdje PC maar dan voornamelijk solo. Volgde dit topic al tijdje, nu wordt het ook maar eens tijd om een keer mee te racen. :)

**Steamnaam: Ocram

------------------------------------------

Zojuist eerste race meegedaan. Was leuk! Veel beter dan racen tegen de AI.
Tot een volgende keer!

[ Voor 17% gewijzigd door Marcosw87 op 01-05-2016 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanland
Van de andere kant c.q. een andere speler:

[ Voor 67% gewijzigd door Xanland op 01-05-2016 23:43 ]

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Marcosw87 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:25:
[...]

Ik join vanavond voor de eerste keer.
Race al tijdje PC maar dan voornamelijk solo. Volgde dit topic al tijdje, nu wordt het ook maar eens tijd om een keer mee te racen. :)

**Steamnaam: Ocram

------------------------------------------

Zojuist eerste race meegedaan. Was leuk! Veel beter dan racen tegen de AI.
Tot een volgende keer!
Leuk dat je meedeed! Vaak is er elke zondag een fun-event met random auto en baan, en op sommige woensdagen een sprint of endurance voor het kampioenschap :)

Gisteren een hele mooie race gehad, totdat de auto opeens besloot meer te gaan verbruiken :(
Had 12 liter bij me en dat moest net voldoende zijn. Crewthief gaf zelfs in lap 6 aan op de helft van mijn verbruik te zitten en dat ik het zal redden, zelfs in de laatste ronde gaf hij het nog een keer aan. Echter na iets meer over de helft van lap 10 gaf hij de geest. Beetje lompe actie op het einde met Bob, ik remde niet genoeg af :X

[ Voor 22% gewijzigd door Davidson op 02-05-2016 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
josje94 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:53:
Even over aanstaande woensdag. 4 mei is natuurlijk nationale dodenherdenking. Ik wil persoonlijk wel even stil zijn om 8u. Normaal gesproken begint onze practice om half 8 en de kwalificatie om 8u. Misschien een idee om de practice iets eerder af te laten lopen en even te wachten met de kwalificatie zodat iedereen de tijd kan nemen om een moment stil te zijn.

Ik weet niet of jij daar al ideeën over had Ithric?
Zal er proberen rekening mee te houden, als dat niet gebeurd meldt het gewoon even.

Stond er even niet bij stil dat dit Woensdag is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Riqy
En anders gewoon bij de practice allemaal in de berm 2 min stilstaan, is misschien nog wel een paar mooie screenshots waard :+

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:00
evilpin0 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:45:

Of achteraan starten/iedereen er voorbij laten gaan. In de eerste bocht knallen ze toch vaak op elkaar.
Daarna kan je aan je race beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riqy schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:05:
En anders gewoon bij de practice allemaal in de berm 2 min stilstaan, is misschien nog wel een paar mooie screenshots waard :+
Kan ook natuurlijk, dan zorg ik in iedergeval dat de Q ruim na 20.00 begint.
Dan kan iedereen zelf bepalen wat hij doet, enkel misschien het geluid/beeld van je computer uitzetten dan.

Misschien kan ik/iemand anders dan wel 5 min. ervoor even een berichtje sturen zodat iedereen het ook door heeft.

EDIT:
Tevens als ik de P only maak en daarna Q/R dan kan deze totaal anders zijn. (vanwege de weers instellingen)

[ Voor 9% gewijzigd door Ithric op 02-05-2016 15:32 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidson
Ithric schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:31:
[...]

EDIT:
Tevens als ik de P only maak en daarna Q/R dan kan deze totaal anders zijn. (vanwege de weers instellingen)
Je kan ook een tweede practice sessie inplannen van 5 minuten ofzo, dan hoef je geen nieuw event aan te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ithric schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:26:
Beetje laat, maar voor Woensdag:

-Heavy Cloudy en Heavy fog.
Het wordt Heavy Cloudy en gewoon fog, begreep dat het anders niet echt te doen is. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ook in die volgorde tijdens de race ?

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Nu de race niet vergeten, dus ik doe vanavond mee :) Helaas nog niet goed kunnen oefenen maar dat komt denk ik wel goed :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Ik doe vandaag nog een keertje mee! Hierna gaat het lastig worden, omdat ik veel in het buitenland zit voor mijn werk. Volgende week ben ik 2,5 week naar Engeland en dan mis ik SPA... Mijn favoriet😡 Daarna mis ik nog een aantal races omdat ik 5 weken naar Texas moet. Nu dus max punten scoren hoop ik!

Ik heb mijn set inmiddels weer aangepast. Nu nog leren snel te zijn met heel toe shiften.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2lksfx5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Livestream:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanland
Van den andere kant:

en

[ Voor 47% gewijzigd door Xanland op 04-05-2016 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een nieuwe sessie, de vorige is doorgeskipt naar race toe.
Dadelijk 30 Min. q en dan een race van 1 uur.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik kan niet joinen: session is full or no longer available :(

Wat is het wachtwoord trouwens??

Edit: laat maar, zie het al (reactie voor mij)

[ Voor 42% gewijzigd door pwillemske op 04-05-2016 20:05 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Leuke race, veel actie.

Waar ik begon op de 6e plaats en nog gigantisch moest wennen aan het rijden (2 weken niet gereden...) raakte ik al snel plaatsen kwijt. Tot de pitstop rond de 9e plaats gezeten. Daarna met Ithric in gevecht gekomen, leuk gevecht, af en toe tikjes krijgen en uitdelen. Helaas ging het in een van de laatste ronden verkeerd waardoor Ithric tegen de pit muur kwam, nogmaals mijn excuses daarvoor, dat was absoluut niet de bedoeling.

Verder echt genoten vanavond met mn McLaren, nu op naar de volgende race :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pwillemske schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:43:
Leuke race, veel actie.

Waar ik begon op de 6e plaats en nog gigantisch moest wennen aan het rijden (2 weken niet gereden...) raakte ik al snel plaatsen kwijt. Tot de pitstop rond de 9e plaats gezeten. Daarna met Ithric in gevecht gekomen, leuk gevecht, af en toe tikjes krijgen en uitdelen. Helaas ging het in een van de laatste ronden verkeerd waardoor Ithric tegen de pit muur kwam, nogmaals mijn excuses daarvoor, dat was absoluut niet de bedoeling.

Verder echt genoten vanavond met mn McLaren, nu op naar de volgende race :)
Ja was een leuk gevecht, zat een aantal keer volledig naast je en toch gooide je de deur dicht.
Gelukkig niet de pitmuur geraakt, wel 1x kleven laatste bocht.
Toen ik je per ongeluk raakte, nam ik direct weer wat afstand (wel zo eerlijk).
Maar bij de kleefbug laatste bocht zat ik volledig naast je, dus toen ging ik wel gewoon door.

Helaas zag je me toen niet T2 denk ik, want zat nog steeds naast je en toen kwam je naar de apex en spinde ik door contact helaas. :'(

Wederom teveel eigen fouten en 2x een Pcars bug, dat mijn cut track niet wegging. (zelfs niet als ik stil stond) :'(

Morgen komen de standen denk ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Had weer een mooie race vanavond. Was lange na niet de snelste, maar met een 10e startplek toch als 8e kunnen eindigen.

Vooral de races met Bob was erg tof om mee te maken: elke keer leek het erop dat hij me ging inhalen, maar net voor de bocht reed ik nog net voor hem waardoor ik voor hem kon blijven en accelereerde ik weer sneller weg. Zo ging het elke keer naar elke bocht, een rondje of 5 lang :P
Helaas crashte hij wel daarna en na mijn pit kwam ik weer met hem in duo, totdat ik dus spinde en ~ 10 seconden achterstand had opgelopen.

Qua pitten kwam het wel goed uit, met een volle tank toch nog 35 liter overgehouden na de race en de bandjes in beide sessies opgereden op het laatste moment :)
Volgende keer wel een andere setup hanteren want vergeleken met Jos gingen mijn banden wel erg snel op.

Aankondiging voor event van zondag wordt morgen gepost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik had ook een live stream. Maar die was ik vergeten te posten :p

Video is nog aan het verwerken, want de stream is net afgezet. Ik hoop dat de replay van race er bij zit. Die leek te missen in de live replay als je terug scrollde.

Mijn race was niet zo'n super spektakel. Ik had kwalificatie wel OK voor elkaar met P4 & 1.55.8, maar had niet het vermogen om bij de top 3 te komen. Dat vertaalde zich ook in de race waarbij ik bij de start Henkie kon pakken en op P3 kwam te liggen, maar gedurende de race terugviel vanwege kleine remfoutjes, pace en bandenslijtage. Met name in de mist met versleten banden had ik iets te lang doorgereden. In de mist rijden met Corvette was niet zo fijn :+

Uiteindelijk kzyoto nog voor bij gelaten tijdens pit stops en P4 geeindigd.

Misschien komt het ook omdat ik niet eerst een middag moet testen, en vervolgens 2 uur voor de race er achter kom dat de weg die ik had ingeslagen met setup averechts was (iets met downforce 8)7 ) . Dat had ik vanavond nog zoveel mogelijk recht gezet, dus ben wel tevreden met P4 all-in-all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Na een zwaarbevochten 5e kwalifitatietijd ( ik kon echt niet sneller ) de race in gedoken met 90L in de tank zodat ik alleen op de helft een vers setje banden nodig had.

Start was ok en redelijk safe en lag gewoon op P5. Met GekkeHenkie in mijn vizier een aantal rondes aangekeken waar zijn zwakke punten lagen maar dat bleek na een spin van zijn kant niet nodig. Op P4 beland en vanaf een ronde of 10 kwam ik steeds iets dichterbij Hanziater. Waarschijnlijk had ik nog iets meer bandjes over en we doken uiteindelijk in ronde 15 samen de pit in.

Doordat ik met genoeg brandstof was gestart had ik 10sec minder nodig en kwam ik op P3 de pit uit. Vanaf hier nog even gekeken of ik bij DavidNL in de buurt kon komen maar dit was niet te doen als je in de kwalificatie al een dikke seconde om je oren krijgt.

Al met al erg tevreden met P3 en nagenoeg foutloze race gereden.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
GE-WEL-DI-GE race gehad.
Eerste 10 ronden ofzo op David (NL) z'n bumper gehangen en Hans die mij aan het opjagen was.
Daar na gepit 1 lap na David en toen spinde hij helaas en daarna ongeveer een constant gat van 10 sec.
Wel genoten, maar wel kapot :P
Op dit moment is die de video aan het uploaden naar YouTube, zal daarna de link posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
johnnyverhoeff schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:42:
GE-WEL-DI-GE race gehad.
Eerste 10 ronden ofzo op David (NL) z'n bumper gehangen en Hans die mij aan het opjagen was.
Daar na gepit 1 lap na David en toen spinde hij helaas en daarna ongeveer een constant gat van 10 sec.
Op dit moment is die de video aan het uploaden naar YouTube, zal daarna de link posten.
Congratz met je eerste plek, volgens mij ben je de laatste tijd lekker op dreef!
Ik kijk uit naar je opname, kan ik misschien nog wat van leren! :)

Edit: had trouwens ook nog een mooie achtervolging van Ithric in de race, maar die was helaas van korte duur :P

[ Voor 8% gewijzigd door Davidson op 04-05-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
johnnyverhoeff schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:42:
GE-WEL-DI-GE race gehad.
Je hebt 25 minuten in mijn bumper gezeten :) . Ik had echt de grootste moeite om jou achter mij te houden. We hadden volgens mij ook verschillende setups qua downforce. De rechte stukken was ik sneller en jij weer in de bochten. Mijn setup vrat echter mijn banden op, na 10 rondjes waren ze al klaar.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/262sbyo.jpg

Helaas was de uiteindelijke inhaal actie niet zo netjes. Ik geef je de ruimte aan de binnenkant, omdat crewchief mij netjes op de hoogte bracht. Je komt er naast, maar ik ben weer sneller weg. Ik denk dat je daarna wilde slipstreamen, maar je voert een pit manoeuvre uit. Kan gebeuren, maar geef dan het plekje terug. Je was toch snel genoeg om mij op een ander moment voorbij te gaan.

[YouTube: https://youtu.be/xQHc-jF6h7I]

Na de pitstop werd de concentratie wat minder en ben daardoor nog 2x gespind bij het aanremmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobopalmtree
Davidson schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:17:
Had weer een mooie race vanavond. Was lange na niet de snelste, maar met een 10e startplek toch als 8e kunnen eindigen.

Vooral de races met Bob was erg tof om mee te maken: elke keer leek het erop dat hij me ging inhalen, maar net voor de bocht reed ik nog net voor hem waardoor ik voor hem kon blijven en accelereerde ik weer sneller weg. Zo ging het elke keer naar elke bocht, een rondje of 5 lang :P
Helaas crashte hij wel daarna en na mijn pit kwam ik weer met hem in duo, totdat ik dus spinde en ~ 10 seconden achterstand had opgelopen.

Qua pitten kwam het wel goed uit, met een volle tank toch nog 35 liter overgehouden na de race en de bandjes in beide sessies opgereden op het laatste moment :)
Volgende keer wel een andere setup hanteren want vergeleken met Jos gingen mijn banden wel erg snel op.

Aankondiging voor event van zondag wordt morgen gepost!
Ja we zaten lange tijd dicht bij elkaar. Ik was wel sneller, maar inhalen ging echt niet goed. Dat probeerde ik namelijk netjes te doen en ik slaagde er gewoon niet echt in. De paar keer dat ik wat meer pushte, heb ik je ook licht geraakt, dacht ik. Uiteindelijk maakte je het me dan maar makkelijk door even te spinnen, bedankt nog daarvoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Mr.David schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:05:
[...]

....

[afbeelding]

Helaas was de uiteindelijke inhaal actie niet zo netjes. Ik geef je de ruimte aan de binnenkant, omdat crewchief mij netjes op de hoogte bracht. Je komt er naast, maar ik ben weer sneller weg. Ik denk dat je daarna wilde slipstreamen, maar je voert een pit manoeuvre uit. Kan gebeuren, maar geef dan het plekje terug. Je was toch snel genoeg om mij op een ander moment voorbij te gaan.

[video]

Na de pitstop werd de concentratie wat minder en ben daardoor nog 2x gespind bij het aanremmen.
Dat ziet er echt als een lelijk actie van mij uit.
MAAR op mijn stream die dadelijk online staat zit ik de verste verte niet in de buurt van jouw kont.
Ik dacht toen het gebeurde ook al waar gaat ie opeens ze scherp naar rechts, overstuur dacht ik ofzo.
Als me video up is zal ik linken.

Het ziet er idd niet fraai uit maar dat was echt niet de bedoeling en ik zag dat er ruimte was om te slip streamen, zeker een meter of anderhalf.

En wat bedoel je met een pit manoeuvre ? We waren de pit entry allang voorbij.

[ Voor 3% gewijzigd door JohnnyV op 04-05-2016 23:30 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 40 Laatste