In het begin wilde ik de druk erop houden, maar ik merk dat ik zelf niet lekker rijd als ik binnen 1 a 1,5 seconde achter een voorligger rijd. Helemaal als ik zelf een stuk sneller ben (dat dacht ik nog op dat momentHans1990 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:22:
[...]
Ik had ook al het vermoeden dat je geoefend had vanwege je kwali tijd. Je zat direct 2-3s onder onze tijd, want in het begin reed iedereen 1.35-1.36.
Na de baan te verkennen heb ik kleine aanpassingen aan de setup gedaan, en misschien ben ik ook iets fanatieker gaan rijden/meer risico.Volgens mij was mijn finale tijd alsnog een 0,5s verwijdert van jouw tijd, dus erg netjes gedaan
![]()
Ik vond het ook erg leuk. We reden lekker met elkaar mee, en vanaf rondje 2-3 had ik de smaak te pakken en ging er elke lap 0.2s van de tijd af. Ik had idd ook het idee dat zolang ik geen fouten maakte het nog wel uit houden. Tot plots ik de auto voor bocht 2 iets te scherp wilde neerzetten en boem=ho er van maakte.
Daarna uitgereden met schade aan linker achtervering waardoor de auto niet zo lekker bochtjes naar rechts meer wil nemen. Scheelde ~1-1.5s per lap.
Ik had eigenlijk al eerder een fout gemaakt waar van ik dacht dat je mij zou inhalen. Dat was namelijk in die linker doordraaier bocht naar beneden. Ik remde daar altijd iets voor het heuveltje, maar in die ronde op het heuveltje. Daardoor was de auto niet stabiel en lekker af te remmen. Ik reed toen met rechterbanden langs de baan; iets wat erg gevaarlijk is als je dan tractie wilt zoeken. Ik moest eerst de baan weer op en dat voelt dan ellendig lang aan. En met een gat van 1-1,5s is dat natuurlijk zo weg.

Die lange bocht naar links net voorbij dat heuveltje was al een punt waarbij ik je bijna raakte in het begin. Ik rem namelijk pas voorbij de 'bump', coast tot halverwege de bocht en ga dan weer rustig op het gas. Je hebt dan alleen geen mogelijkheden meer om van je lijn af te gaan en harder remmen betekend daar ook spinnen. Dan heb ik dus liever weer iets afstand.