Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer wat wagens gekocht, vanavond eens beetje proberen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:18
Aangezien de nieuwe DLC uit is, vond ik het een mooi moment de aanstaande fun race hierop te baseren :)
Meteen een mooie kennismaking! En let op: weer op de zaterdag! Zondagavond is namelijk weer bezet :P

Steam - GT3, powered by USA - zaterdag 5 maart - 20:00

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1962090/pCARS%20tumbnails/USA%20GT3%20%40%20Road%20America.jpg
  • Road America
  • 45 min kwalificatie - race van 8 laps
  • Cadillac ATS-V.R GT3 & Chevrolet Corvette C7.R
  • Ingame omstandigheden: datum: 05-03, weer: helder, tijd: 19:00
  • Real fuel, tire en damage.
Te vinden in de serverlijst met de naam GoT Racing, wachtwoord is tweakers

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Davidson schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:36:
Nog meer variatie voor de GT3, ik zal een gemengd veld erg tof vinden! :)
Ik ben er nog steeds niet uit met welke wagen ik wil gaan deelnemen. Morgen maar even verder testen!
Ben er ook nog niet uit. Ik rij eigenlijk altijd met de Z4, maar denk dat het leuker is als ik een auto neem die ik niet goed ken. Denk da'k die DLC ook maar ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW van Wijngen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:16
doe het bob
doe het alleen al voor de sound
:-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corvette heeft mooi diep geluid, klinkt goed over de subwoofer :P verder vind ik het geen bijzonder fijne wagen.
De Cadillac rijd veel lekkerder! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga in iedergeval voor mijn favoriet, de Audi R8. (met WRT #1 skin)
Waarschijnlijk ben ik toch middenmoot en vindt hem wel lekker rijden. (Lekker vlot door de bochten, alleen iets minder topsnelheid meen ik)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW van Wijngen
klopt kroegtijger.
De corvette is listig. Het is net een ginetta junior 4.0
het gaat lang goed maar op eens ben je de achterkant kwijt.
Herstel zit er niet meer in.

..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-08 12:29
Dat is wel waar. Ik ga vandaag eens kijken of ik dat eruit kan krijgen met de setup. Anders gaat het misschien toch de caddilac worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat testritten gemaakt op Road America met een aantal GT3 wagens.
  1. BMW Z4 - 2:10:220
  2. Audi R8 - 2:11:450
  3. Cadillac - 2:11:486
  4. Corvette - 2:11:631
Uitschieter was toch wel de BMW Z4, die reed meteen al een toptijd.
Alle wagens hadden overigens de standaard setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:42:
Even wat testritten gemaakt op Road America met een aantal GT3 wagens.
  1. BMW Z4 - 2:10:220
  2. Audi R8 - 2:11:450
  3. Cadillac - 2:11:486
  4. Corvette - 2:11:631
Uitschieter was toch wel de BMW Z4, die reed meteen al een toptijd.
Alle wagens hadden overigens de standaard setup.
Mooi, zijn ze toch redelijk aan elkaar gewaagd dus in PCars. 8)

EDIT:
Ik ga zo al een Practice starten op Imola, uurtje P en uurtje R.
Ieder wat wils, random grid.

Servernaam: GOT Prac
Password: tweakers

EDIT 2:
Ben weer even klaar voor vanavond, vanaf 1.49 naar 1.45 niet slecht als je de baan amper kent.
Nog 2.5s te gaan naar de top.

Banden voor Seizoen 3 worden x2, want nu kan je redelijk eenvoudig op 1 setje softs 1 uur rijden.

[ Voor 27% gewijzigd door Ithric op 02-03-2016 21:35 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:21
Ik heb ook even 25 min meegedaan, erg leuk maar 1 uur echt teveel voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Ik heb wel weer genoten van de test race.
Iets van 30 minuten met Nash lopen battlen, dan ik weer ik voor dan hij weer.
Allebei een paar foutjes :)
Sorry trouwens dat ik je nog aan tikte bij de een na laatste bocht en dat je van de kwam. Ik heb toen wel op je gewacht zodat je weer voor me kwam ;). Ook jammer dat je niet genoeg brandstof ofzo bij je had :P

Paar opmerking over de race:
- Ik persoonlijk vind 60 min toch iets te veel, ik denk ook dat veel mensen de concentratie niet zo lang kunnen volhouden om goede tijden te rijden zonder veel te spinnen.
- Bovendien zelfs met deze lange tijd, kon ik met gemak +/- 1 sec langzamer dan mijn snelste tijd rijden met softs gedurende de hele race met max. 50 % wear.
Dus om toch strategie meer een rol te spelen moeten de races nog langer of gewoon 45 min en dan banden wear op 4x ofzo. Misschien gelijk ook brandstof op 2x ofzo. Want je kan makkelijk met een volle tank de gehele race rijden.

Op de sheet staat dat dit een sprint race zou moeten zijn, maar ik denk dat dit een endurance was anders zijn de endurance wel erg lang :P

Misschien dat we dan voor de sprint races Real tyre wear and fuel kunnen doen en dan gewoon zeg maar 15 min lang kunnen hotlappen.
En dan voor de endurance 4x wear en met pitten en strategie.

Just my 2cents.

En btw, doen we nou voor snelste race lap wel of niet een extra punt ?
Ik hoorde Ithric hier wat over zeggen tijdens het vorige seizoen, dat ie dat dit seizoen wou, maar kan het niet terug vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door JohnnyV op 03-03-2016 00:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
johnnyverhoeff schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 00:51:
Paar opmerking over de race:
- Ik persoonlijk vind 60 min toch iets te veel, ik denk ook dat veel mensen de concentratie niet zo lang kunnen volhouden om goede tijden te rijden zonder veel te spinnen.
Dat geeft juist extra dynamiek
- Bovendien zelfs met deze lange tijd, kon ik met gemak +/- 1 sec langzamer dan mijn snelste tijd rijden met softs gedurende de hele race met max. 50 % wear.

Dus om toch strategie meer een rol te spelen moeten de races nog langer of gewoon 45 min en dan banden wear op 4x ofzo. Misschien gelijk ook brandstof op 2x ofzo. Want je kan makkelijk met een volle tank de gehele race rijden.
Tear Wear wordt x2 in Endurance, real in Sprint
Brandstofverbruik kan je niet verhogen, alleen verlagen. (Dus dit kan niet)
Op de sheet staat dat dit een sprint race zou moeten zijn, maar ik denk dat dit een endurance was anders zijn de endurance wel erg lang :P

Misschien dat we dan voor de sprint races Real tyre wear and fuel kunnen doen en dan gewoon zeg maar 15 min lang kunnen hotlappen.
En dan voor de endurance 4x wear en met pitten en strategie.
Dit was een oefen race en we hebben nu meer aan data van een Endurance dan Sprint, want daar wordt niks aangepast.
De echte oefenen race komt ook nog, dit was gewoon data/ervaring opdoen met een Endurance race van 60 min. (Banden/Brandstof etc)
En btw, doen we nou voor snelste race lap wel of niet een extra punt ?
Ik hoorde Ithric hier wat over zeggen tijdens het vorige seizoen, dat ie dat dit seizoen wou, maar kan het niet terug vinden.
Nee dit wordt te complex, dus is niet meer van toepassing.

EDIT:
Alles behalve tire wear staat nu wel vast, maar ik heb bewust het meeste met polls gedaan en er zijn altijd mensen voor of tegen.
Heb zelf niet echt veel zin om constant alles maar aan te passen op 1-2 opmerkingen.
Elk seizoen probeer ik toch weer anders te maken dan het vorige, met extra dingen en bekijk dan of daar animo voor is via een Poll. 8)
(Dit is niet lullig bedoeld, maar dan blijf ik alles veranderen constant omdat enkele het minder leuk vinden en andere juist weer wel.)

[ Voor 12% gewijzigd door Ithric op 03-03-2016 09:06 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Ik vond 60 minuten gisteren ook best lang en de laatste 20 minuten slipte ik geregeld omdat mijn banden vanaf 70-75% echt veel minder grip hadden. Hopelijk gaan ook niet teveel mensen vroegtijdig afhaken omdat het iets minder goed gaat in een langere race (met damage).

Ik had zelf trouwens wel gestemd voor 60min omdat het op die manier toch net iets meer echt endurance wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
Voor een endurance mag 60 min van mij wel hoor ;) of 45 min minimaal. Moest gisteren even afhaken voor de race, maar heb wel even lekker kunnen oefenen. Gaat voor mij de caddilac worden denk ik, kreeg de achterkant van de corvette niet helemaal goed qua setup.

Heb zin in het nieuwe seizoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW van Wijngen
@ Ithric
misschien is het handig om weer zo'n excel pagina beschikbaar te stellen met alle info
(als die er al is heb ik het gemist :? )
ik vond het handig.

.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JW van Wijngen schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:36:
@ Ithric
misschien is het handig om weer zo'n excel pagina beschikbaar te stellen met alle info
(als die er al is heb ik het gemist :? )
ik vond het handig.
Yup die is er al, nog niet alles is compleet echter,
https://docs.google.com/s...ef=2&pli=1#gid=2127043840
(stond wel al in de Topic Start, maar dat geeft niet ;) )

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW van Wijngen
A daar zit het probleem >:)
ik behoor tot de luie klassen.
ik leest alleen nog maar de nieuwe aanvullingen 8) 8)

dus bij deze dank U _/-\o_ _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nashh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-11-2024
johnnyverhoeff schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 00:51:
Ik heb wel weer genoten van de test race.
Iets van 30 minuten met Nash lopen battlen, dan ik weer ik voor dan hij weer.
Allebei een paar foutjes :)
Sorry trouwens dat ik je nog aan tikte bij de een na laatste bocht en dat je van de kwam. Ik heb toen wel op je gewacht zodat je weer voor me kwam ;). Ook jammer dat je niet genoeg brandstof ofzo bij je had :P
Heb ook genoten van de battle van een dik half uur >:) . Moest wel grinniken op het moment dat we in dezelfde ronde allebei een fout maakte, waardoor we daarna weer terug waren in de posities die we de 10 rondes (ofzo) daarvoor ook hadden.

Thanks trouwens dat je me voor liet gaan nadat je me aantikte. Had je niet gezien dat ik aan je binnenkant zat?

En btw. je fuel aanpassen tijdens je pitstop werkt dus heel raar. Ik dacht dat het om ADDITIONAL fuel ging, maar er kwam bij mij gewoon niks bij...blijkbaar gaat het dan om het totaal wat je in je tank wil hebben. En toen was m'n fuel op 2 minuten voor het eind.

Ik weet niet zeker of ik aan de competitie mee doen, aangezien ik al met twee andere groepen wekelijks race (PRL en RSR). Hangt er een beetje vanaf hoe ik m'n tijd verdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Nashh schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:08:
[...]

Thanks trouwens dat je me voor liet gaan nadat je me aantikte. Had je niet gezien dat ik aan je binnenkant zat?
Normaal rijd ik met 3 monitoren setup dus dan had ik je makkelijk kunnen zien. Maar nu met 1 monitor.
Ik wist dat je naast me zat maar niet precies waar en op gegeven moment vond ik dat ik wel in moest sturen want de bocht was bijna voorbij haha. En toen tikte ik je net aan. Gelukkig beide geen schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk ga ik einde van volgende week ook wat overdag oefenen/proberen.
Dus mochten mensen ook willen mee doen, laat maar even weten dan maak ik wel bekend wanneer ik dat ga doen.
Waarschijnlijk Woensdag/Donderdag middag.

Dan zal ik daarna het schema aangeven, met dan dus eerst nog 1 test race (sprint format) op Imola.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Zo, heb me aangemeld bij de GoT groep op Steam :)

Gaat steeds beter, dus verwacht binnenkort mee te doen met een race (online)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidson
pwillemske schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:20:
Zo, heb me aangemeld bij de GoT groep op Steam :)

Gaat steeds beter, dus verwacht binnenkort mee te doen met een race (online)
Welkom bij de club! Misschien leuk om vanavond mee te doen met de USA GT3? :)
Vanavond begint dat om 20:00. Beschrijving staat boven deze pagina.

Daarnaast organiseert Ithric binnenkort een nieuw GT3 seizoen, 1x in de twee weken op de woensdag.

[ Voor 13% gewijzigd door Davidson op 05-03-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik heb helaas die dlc (nog) niet. Ik ga sowieso proberen met het gt3 seizoen mee te doen. Ik heb ook begrepen dat er fun events worden georganiseerd op zaterdag??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, vanavond is zo'n fun event.
Volgens mij kun je ook meedoen zonder de dlc, als de host de dlc heeft kan iedereen gewoon meerijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 19:55:
Volgens mij kun je ook meedoen zonder de dlc, als de host de dlc heeft kan iedereen gewoon meerijden.
We zullen zien, maar zou kunnen dat dat vanavond niet lukt omdat er 2 wagens mogelijk zijn. Dat werkt volgens mij enkel als de host instelt dat iedereen met dezelfde wagen rijdt.
Mensen zonder de DLC kunnen dan waarschijnlijk wel gewoon joinen met een andere GT3 wagen.

[ Voor 9% gewijzigd door bobopalmtree op 05-03-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 19:55:
Oeh nice!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Sessie is up!
GoT Racing, ww tweakers

Livestream:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik heb snel de dlc gekocht, hopen dat ik optijd ben!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
pCars wou weer maar eens crashen 5 minuten voor het einde van de Q. Daarna raak ik er natuurlijk niet meer in. Dag race ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik kan de server niet meer vinden....balen.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
pwillemske schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:02:
Ik kan de server niet meer vinden....balen.
De race is al bezig, ik baal ook. Kan enkel wat meekijken op de stream van David...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
bobopalmtree schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:05:
[...]

De race is al bezig, ik baal ook. Kan enkel wat meekijken op de stream van David...
Ja inderdaad...zucht, voor niks zo snel de dlc gekocht. Achja...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
pwillemske schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:06:
[...]

Ja inderdaad...zucht, voor niks zo snel de dlc gekocht. Achja...
Sessie is terug, denk dat er nog wel een race komt, als je zin hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
bobopalmtree schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:19:
[...]

Sessie is terug, denk dat er nog wel een race komt, als je zin hebt.
Ik heb wel zin, maar ik heb jouw reactie helaas te laat gezien 8)7

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Gelukkig een work-around kunnen vinden waardoor men allemaal een Corvette kon rijden, en de mensen met de DLC konden kiezen. Echter kwamen mensen daarna nog joinen, zonder DLC, en toen was het natuurlijk niet meer mogelijk :P Volgende keer maar de DLC verplichten of iedereen dezelfde auto.

Leuke avond gehad, alleen wel abrupt afgesloten met een verloren wiel in de eerste bocht van de race met de Formula Gulf 1000 op Catalunya :P Iemand reed tegen me aan en ik vloog toen de lucht in. Reed net tussen twee wagens in, dus had niet veel ruimte.

De Corvette is een bruut ding, zeker dat motorgeluid en de vlammen links en rechts maken het erg prettig voor de oren :) Echter best wel listig en daardoor niet op de top kunnen rijden. Daarnaast is Road America een beetje lang geleden waardoor ik m'n rempunten niet erg goed had :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

In de laatste race op Spa Francorchamps was het erg gezellig!
Met 3 man door de bocht gaat makkelijk :9

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/314495501215960369/764E07B58CEF732BE5CD28FAE8F1FC58AED806D5/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Eindelijk een echte race kunnen rijden op een GOT server. Meestal geen tijd ivm met werk en gezin of gewoon te laat. 8)7

Na de work-around van Davidson konden we beginnen en had iedereen de mogelijkheid om de Corvette te rijden, echter ging dat later toch mis. Ik had tijdens mijn 3de lap een 2:08:XXX gereden, maar moest even uit de server vanwege FFB problemen. Toen ik terug kwam was de server voor een groot deel bezet met non USA GT3 auto's. Dat frustreerde mij en daardoor kon ik geen enkele normale laptime meer zetten. Dit terwijl ik gisteren nog een 2:07:6XX had gereden http://cars-stats-steam.w...666530&vehicle=3910923019. 8)

Uiteindelijk vanaf P5 begonnen en een plekje tijdens de start gepakt. De eerste rondes rustig gereden en gewacht op fouten van anderen. Als ik met de (glibber) Corvette ga pushen dan is het risico groot dat ik zelf fouten ga maken. Na een rondje of 3/4 lag ik 2de achter KzytoNL en op die positie heb ik een paar rondjes gekeken waar mijn kansen liggen. Doordat mijn Corvette weinig downforce had (front 0 rear 3) was ik sneller op de rechte stukken. Meerdere gevechten gehad om P1 met KzytoNL, omdat ik zelf een foutje maakte en de plek moest terug geven. Drie ronden voor de finish eindelijk weer P1 in handen en even later zag ik in mijn binnenspiegel KzytoNL spinnen. Jammer want ik had nog wel door willen vechten ;) .

Al met al een zeer geslaagde race.

Debrief puntjes:
-Avond race vind ik erg lastig. De rempunten zijn lastig te zien en daardoor wil ik ze nog weleens missen met de kans dat ik iemand van de baan tik. Volgende x gewoon weer overdag rijden? Het is al lastig genoeg om 'çlean' te rijden.
-DLC pack van te voren regelen voor de gene die mee willen doen. Ik kan niet in andermans portemonnee kijken, maar die 3,50 moeten mensen wel kunnen missen. Ik kan best begrijpen dat je niet alle DLC's aangeschaft, maar deze race is al dagen van te voren aangekondigd.

[ Voor 15% gewijzigd door Mr.David op 06-03-2016 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Of na een eigen crash (@43:00 zie minimap) daarna ballet-dansend de pit straat in (@43:45).
Zie davidson live video maar.

Moet ik hier trots op zijn? Hmm.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Hans1990 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 00:15:
Of na een eigen crash (@43:00 zie minimap) daarna ballet-dansend de pit straat in (@43:45).
Zie davidson live video maar.

Moet ik hier trots op zijn? Hmm.. :z
Haha... Die pit entrance ziet er pro uit inderdaad.

Ik had nog alle moeite om jou te ontwijken na je spin. In die 'snelle' rechter bocht waar je alleen een klein beetje moet liften, kwam ik je tegen. Als je daar van je lijn af gaat zit je gelijk in het gras en dat gebeurde dan ook bij mij. 3,5 sec verloren daar, maar was al blij dat ik geen gevecht met jou moest aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 17:25
Ik was er gisteren zelf niet bij, maar eerst had iedereen toch gewoon de DLC als de hoster hem ook had?
Dit is namelijk weer zon DLC die ik niet koop. Heb al zat GT3 auto's in de garage staan die stof staan te happen. Laat staan een paar van de amerikanen erbij :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand is verplicht om DLC aan te schaffen, dat staat voorop.
Maar als al een week vooraf bekend is dat we USA cars gaan rijden (dus DLC content) dan moet je gewoon wegblijven als je geen DLC hebt.
Nou was het gisteravond een twijfelgevalletje, veel mensen gingen er indd vanuit dat de DLC wel gewoon via de host te spelen was.
Dat ging op zich ook best goed voor de mensen die er meteen bij waren, al hadden die maar beperking tot 1 van de 2 wagens.
De mensen die later joinden konden niet met de afgesproken wagens rijden, en dat was behoorlijk irritant!

Ik weet dat we hier zo open mogelijk proberen te racen, dus toegankelijk voor iedereen.
Maar dat zou dan dus inhouden dat we nooit een avondje DLC er tussen kunnen stoppen, omdat niet iedereen de benodigde DLC heeft.
Ik pleit ervoor dat als je een race joint, en je ziet dat er met wagens word gereden die je zelf niet hebt of kan kiezen, je de race weer verlaat.

De meesten van ons hebben wel iemand op Steam in de friendslist, hou dan even contact ofzo, vraag om een seintje als de race is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Is al bekend wat en waar de volgende race zich bevind??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidson
pwillemske schreef op zondag 06 maart 2016 @ 10:06:
Is al bekend wat en waar de volgende race zich bevind??
De volgende fun race moet ik nog verzinnen, de aankondiging komt ergens begin volgende week :)
Mr.David schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 23:04:
[...]

Al met al een zeer geslaagde race.

Debrief puntjes:
-Avond race vind ik erg lastig. De rempunten zijn lastig te zien en daardoor wil ik ze nog weleens missen met de kans dat ik iemand van de baan tik. Volgende x gewoon weer overdag rijden? Het is al lastig genoeg om 'çlean' te rijden.
-DLC pack van te voren regelen voor de gene die mee willen doen. Ik kan niet in andermans portemonnee kijken, maar die 3,50 moeten mensen wel kunnen missen. Ik kan best begrijpen dat je niet alle DLC's aangeschaft, maar deze race is al dagen van te voren aangekondigd.
Ja in het donker blijft altijd lastig, maar soms wil ik wel eens wat afwisseling brengen. Alleen maar overdag en het mooie weer wordt soms ook weleens saai :P Als Project CARS het dan toch aanbiedt, dan wil er ook wel eens gebruik van maken. Probeer alleen dan wel rekening te houden met het type auto en track om het niet te lastig te maken. Het gevalletje gisteren was idd niet zo handig. De vorige DLC events waren met een enkele auto en daardoor makkelijk te 'managen' waardoor iedereen dezelfde DLC auto had. Ik wil namelijk niemand verplichten de DLC aan te schaffen. En dat zijn er best wel een aantal volgens mij? Wil namelijk ook niet de helft uitsluiten, dat vind ik ook weer zo jammer.. Moet ik dus de volgende keer maar even rekening mee houden ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Davidson op 06-03-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
(jarig!)
Houdt je die funraces ook nog steeds bij in een klassement sheet?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Riqy schreef op zondag 06 maart 2016 @ 11:59:
Houdt je die funraces ook nog steeds bij in een klassement sheet?
De laatste 3 a 4 races niet geloof ik. An sich niet zo heel relevant, maar wel leuk voor de statistieken :)

Gelijk maar even bijwerken O-)
Bijgewerkt! - https://docs.google.com/s...edit?pli=1#gid=1002298195

[ Voor 16% gewijzigd door Davidson op 06-03-2016 13:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bobopalmtree
De vorige races met DLC wagens gingen gewoon wel goed omdat er maar 1 wagen mogelijk was. Dan kan iedereen gewoon meedoen. Ik kan best begrijpen dat niet iedereen de DLC's interessant vindt. Misschien bij volgende DLC races terug 1 wagen verplichten, dan is er geen probleem. DLC verplichten zal sowieso niet zo interessant zijn want dan krijg je races met 3-4 personen.

Was voor de rest een leuke avond gisteren, en ik vind de variatie die David brengt met deze fun races leuk, dus zou zeggen blijf gewoon je ding doen. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door bobopalmtree op 06-03-2016 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

We weten nu hoe we de DLC regeltjes kunnen omzeilen, zodat iedereen die de DLC niet heeft toch met 1 DLC wagen kan rijden en de rest vrije keuze heeft.
Komen er dan later toch nog mensen bij, zoals gisteren, dan vind ik het jammer voor die mensen maar daarvoor worden de races toch ruim van te voren aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 08:18
Ik kom dit topic nu pas tegen. Kijk er al naar uit om mee te racen :)

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hmm, ja dat was gisteravond niet echt handig.

Ik was als eerste de race vergeten, en ik had de DLC niet gekocht. Verwachten dat iedereen de DLC koopt voor 1 event lijkt me vreemd aangezien we wel het lobby truukje hebben. Persoonlijk houd ik niet van het DLC verdienmodel en ga ik niet stomweg elke DLC kopen wanneer die uitkomt.

Lijkt me dan vrij simpel als in het topicstart komt te staan dat mensen verplicht in de selectie autos moeten joinen/racen om mee te mogen doen.

Zoniet gewoon kicken. Had je gisteravond ook bij mij mogen doen, als je het zo bekijkt is het logisch en kunnen we weer verder. Ik had natuurlijk wel iets gemompel in de chat gelezen.. maar dat hoor ik wel vaker over de gaten tussen de tijden :p

Je kan eventueel aangeven dat we het lobbytruukje hebben voor DLC-events, maar dan moeten mensen wel optijd in de lobby verschijnen. Zo niet, pech.. kan je niet mee doen.
Als alternatief kan je eventueel events organiseren met maar 1 DLC wagen, waardoor iedereen altijd kan meedoen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hans1990 op 06-03-2016 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik was er niet bij (en heb alle DLC), maar ben het wel eens met hierboven.
Als je op tijd bent en Lobby truuk kan toegepast worden, dan moet je op tijd er zijn (bij het aanmaken van de race).
Mocht je dan eruit vallen of dergelijke is het wel jammer, maar dan kan je niet echt meer joinen. (tenzij de sessie opnieuw gestart wordt)

Het is bekent vooraf en je mag gerust een gokje wagen, maar is een beetje hetzelfde als in het vorige kampioenschap. (Daar mocht je alles kiezen, maar we hadden afgesproken enkele auto's te pakken)

Niemand is verplicht alle DLC's te kopen, maar als je toch wil meedoen moet je of vroeg zijn of de DLC aanschaffen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn ook geen belachelijk hoge prijzen, voor de prijs van 1 of 2 biertjes heb je zo wat auto's en nieuwe tracks.
Lijkt me sterk dat niemand dat kan betalen.
Of je het ook wil is dan weer wat anders, maar dan moet je ook niet zeuren als je niet mee kan/mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Laatst online: 14-09 18:23
Ik ben zelf de afgelopen tijd weer iets minder actief geweest. Komende woensdag zal ik ook weer niet kunnen. Voor zover ik weet begint het seizoen nog niet, klopt dit?

Afgelopen even getest hoe de GT3 reed. Eerst maar eens met alle assists uit, en dat viel vies tegen! Niet alsof ik op een ijsbaan reed! Vervolgens de assist op "Real" gezet zodat onder andere de Stability Control aan ging. Wat een verschil! Echt niet normaal. Na 10+ ronden met alle assist uit gereden te hebben was de eerste ronde met de assists aan gelijk sneller.. Aanremmen, uit accelereren, insturen, alles is 10x makkelijker. Waarschijnlijk wisten de meesten dit trouwens al wel maar ik kwam er nu dus pas achter. Voor de test was ik er eigenlijk van uit gegaan dat met de settings op "Real" er geen assists beschikbaar zouden zijn.

Anyway ik heb in elk geval veel zin in het volgende seizoen. Heeft iemand (Ithric) al een idee wanneer het seizoen wel start? :)

Wat betreft de DLC's. Ik heb maar één DLC gekocht (die met de Audi R18 er in) en ik heb verder nog nooit iets gemist. Komt misschien ook omdat iemand anders altijd de lobby's maakt waar ik in join :+ De DLC's zijn inderdaad ook niet super duur, maar het kan misschien wat krom voelen om voor een heel spel 30 euro neer te leggen en dan voor 3 auto's nog eens 5.. Tuurlijk snap ik de ontwikkelaar ook wel (en ik gun het hun) dus als ik tegen zaken aan ga lopen koop ik wel extra DLC's bij.

[ Voor 11% gewijzigd door josje94 op 06-03-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

Kwam er vannacht pas achter dat je hier ook F1 mee kan rijden. Die heet dan Formule A. Dat klopt he?

Staat deze game ineens vollen bak op mijn radar. Helemaal gemist dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Formule A is de "Formule 1" van Project Cars inderdaad..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Net online 2x een race op SPA gereden om alvast voor te oefenen >:) . Ging erg goed moet ik zeggen, allebij gewonnen. PR gebroken op Spa met de RUF 2:16:1XX en in de race reed ik 10 laps constant 2:17:laag / 2:16:hoog. Gaat nu steeds beter, maar dat record van 2:13:9XX 8)7 . Ik zou niet weten waar ik die tijd kan winnen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=B460Le0lKK8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik zou graag mee willen doen met seizoen 3. Auto moet ik nog even bekijken maar dat word denk ik de McLaren 12C GT3 :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Mr.David schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:32:Gaat nu steeds beter, maar dat record van 2:13:9XX 8)7 . Ik zou niet weten waar ik die tijd kan winnen.
2:16.1 is een heel mooie tijd. 2:13 is nu misschien niet meer mogelijk. Die tijd is misschien gereden voordat een aantal patches het moeilijker maakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
bobopalmtree schreef op maandag 07 maart 2016 @ 07:28:
[...]

2:16.1 is een heel mooie tijd. 2:13 is nu misschien niet meer mogelijk. Die tijd is misschien gereden voordat een aantal patches het moeilijker maakten.
Ik heb Project Cars nog maar 6 weken dus ik weet niet hoe de wagens daarvoor reden. Ik hoop dan maar dat het door de patch komt. 2:15:XXX is goed mogelijk, maar 2:13 snap ik echt niet. Ben niet echt goed met setups dus daar valt wel wat te verbeteren. Heb er nu 1 van het internet en die weer naar eigen style aangepast. Ik ga nog proberen om met minder wing te rijden, maar dan mis ik wat balans in de auto en moet ik dus weer het onderstel aanpassen.
Als er mensen zijn die de RUF setup van mij willen hebben dan ben ik niet de beroerdste om 'm hier te posten.

Edit: Die 2:13:909 is van februari 2016. Deze tijd is dus van na de update :?
http://cars-stats-steam.w...625875&vehicle=2274208491

[ Voor 10% gewijzigd door Mr.David op 07-03-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Mr.David schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:34:
[...]

Ik heb Project Cars nog maar 6 weken dus ik weet niet hoe de wagens daarvoor reden. Ik hoop dan maar dat het door de patch komt. 2:15:XXX is goed mogelijk, maar 2:13 snap ik echt niet. Ben niet echt goed met setups dus daar valt wel wat te verbeteren. Heb er nu 1 van het internet en die weer naar eigen style aangepast. Ik ga nog proberen om met minder wing te rijden, maar dan mis ik wat balans in de auto en moet ik dus weer het onderstel aanpassen.
Als er mensen zijn die de RUF setup van mij willen hebben dan ben ik niet de beroerdste om 'm hier te posten.

Ik wil best weleens je setup proberen op Spa. Zie uberhaubt nergens mijn naam in de leaderboards voorkomen moet je daarvoor iets doen ? Via Time trial ofzo ? Ik meen toch echt dat ik met de Renault op de Nordschleibe een tijd heb gezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeff[NL] op 07-03-2016 18:34 ]

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Ja alleen de Time Trial telt mee voor de leaderboards. Setup zal ik als ik tijd heb posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Mr.David schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:34:
[...]

Heb inmiddels een hoge 2:16 staan. Zit nog zeker rek in en ik moet nog wat tweaks toepassen.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Zal blijkbaar nog veel mogen oefenen, want ik ben al blij als ik onder de 1:19 2:19 raak. De competitie wordt hard. :)

[ Voor 5% gewijzigd door bobopalmtree op 08-03-2016 08:56 . Reden: typo :P ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.David
Damn... Jullie zijn bijna een minuut sneller! Misschien toch nog wat aan mijn setup tweaken. :P Of hebben jullie een shortcut gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
En ik was al blij met mijn 2:25.XX :+
Van het weekend wat verschillende auto's geprobeerd. De Z4 was me te tail happy en de Austin V12 was de bocht niet om te krijgen. (Met setups van internet) de BMW M3 daar in tegen voelde erg stabiel en ging lekker de bocht om.

Van de week de R18 R8 nog eens proberen hoe dat rijd ... keuzes :9
Mr.David schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:25:
Damn... Jullie zijn bijna een minuut sneller! Misschien toch nog wat aan mijn setup tweaken. :P Of hebben jullie een shortcut gevonden.
Die 1:19 zal wel 2:19 zijn ;)

[ Voor 29% gewijzigd door JayZeeTie op 08-03-2016 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JayZeeTie schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:06:
En ik was al blij met mijn 2:25.XX :+
Van het weekend wat verschillende auto's geprobeerd. De Z4 was me te tail happy en de Austin V12 was de bocht niet om te krijgen. (Met setups van internet) de BMW M3 daar in tegen voelde erg stabiel en ging lekker de bocht om.

Van de week de R18 nog eens proberen hoe dat rijd ... keuzes :9

[...]

Die 1:19 zal wel 2:19 zijn ;)
De R18 is een beetje OP denk ik in een GT3 race. :+

Denk ook dat sommige de helft van het circuit overslaan op Spa. :P (1.19 brrrr) :+

Morgen ga ik niet oefenen s'avonds, dus als mensen wel zin hebben host maar gewoon wat.
Donderdag en vrijdag heb ik hopelijk mijn stuur in IRacing weer goed (na een nieuwe build) dus dan richt ik me weer even op PCars.

Het weekend kijk ik even voor de aankomende planning van Seizoen 3, denk dat we 23-3 of 30-3 beginnen.

EDIT: voorlopig zet ik hem even op 30-03 als start en de rest opvolgend.
(kan het altijd nog aanpassen)

[ Voor 5% gewijzigd door Ithric op 08-03-2016 15:46 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
R8 bedoel ik natuurlijk :>

Ik stem voor 30 Maart, week ervoor kan ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidson
Ik ben ook voor 30 maart! :)

En hierbij, het nieuwe event voor het weekend! Weer op de zondag, zoals gebruikelijk.
Ik zal vrijdag nog een oefensessie hosten voor de mensen zonder DLC onder ons (en nu heeft iedereen dezelfde auto, dus dat gezeik van vorige week is hier niet van toepassing :+ )

Steam - Formula Renault - zondag 13 maart - 20:00

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1962090/pCARS%20tumbnails/Formula%20Renault%20%40%20Hockenheim.jpg
  • Hockenheimring National
  • 45 min kwalificatie - race van 10 laps
  • Formula Renault 3.5
  • Ingame omstandigheden: datum: 13-03, weer: half bewolkt, tijd: 11:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Ik ben ook voor de 30e voor het nieuwe seizoen, momenteel erg druk met The Division, dus vind het niet erg om ff een paar weken niet te racen :)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Hmm ik heb de laatste dagen ineens last van een probleem.

Regelmatig tijdens het racen verliest mijn stuur ineens input/output data oid en reageert hij niet op commandos voor een korte periode van een seconde of iets.

Ik merkte het vandaag weer tijdens een online race en vroeg mij af of iemand dit probleem kent ? Het is een Logitech G27.

( voorlopig lijkt het verholpen na schone driver installatie en alles even opnieuw gekalibreerd)

[ Voor 12% gewijzigd door Jeff[NL] op 10-03-2016 21:26 ]

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josje94
Count me in for sunday! :) Wel weer leuk om een race met een open wheeler te doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Kzyto schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:23:
Hmm ik heb de laatste dagen ineens last van een probleem.

Regelmatig tijdens het racen verliest mijn stuur ineens input/output data oid en reageert hij niet op commandos voor een korte periode van een seconde of iets.

Ik merkte het vandaag weer tijdens een online race en vroeg mij af of iemand dit probleem kent ? Het is een Logitech G27.

( voorlopig lijkt het verholpen na schone driver installatie en alles even opnieuw gekalibreerd)
Dat is klote, ik heb zelf een T300RS GTE dus ik heb geen idee. Als je nog een stuurtje nodig hebt mag je mijne wel overnemen ;) .

Dat setup systeem van Project Cars is echt ruk. Was een beetje aan het spelen met wat setups en ik wilde 'm wel bewaren om mee verder te gaan. Blijkt achteraf dat alles overschreven was terwijl ik wel degelijk voor dat speciefieke circuit te hebben gekozen. Vooral mijn SPA setup kon ik wel om janken ;w Heb geen idee meer hoe ik alles heb versteld na al die racen die ik ermee heb gereden. Waarom niet gewoon een simpel systeem zoals in GTR vroeger? Qualy, race ,regen en nog veel meer voor 1 circuit met benamingen die je zelf kan geven. |:(

Nou ja ben weer een setup aan het bouwen, maar degene die ik nu heb ik lastig om constant mee te rijden. met mijn ouwe setup kon ik gewoon 10 laps lang hoog in de 2:16 of laag in de 2:17 blijven. Nu zit er toch meer variatie in. Net toch ff een Time Trail gedaan en die was wel snel, maar aan 1 snel rondje heb je niet veel in een race...

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2s01ruw.jpg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Lol dat wereldrecord ook hahah 8 seconden. Ik zal eens in de gaten houden of mijn setups ook nog goed staan. Voorlopig heb je wel je tijd verbeterd !

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
Heb nog wat te oefenen zie ik :P
Kom met de Caddilac bijna niet onder de 2:20, met de Ruf haal ik vrij consequent 2:18.5xx. Alleen sta ik met de Ruf vaker langs de baan dan met de Caddilac dus ik twijfel nog even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
M0Dzilla schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 18:59:
Kom met de Caddilac bijna niet onder de 2:20, met de Ruf haal ik vrij consequent 2:18.5xx. Alleen sta ik met de Ruf vaker langs de baan dan met de Caddilac dus ik twijfel nog even...
Ik dacht er ook aan om met de Cadillac te rijden, maar volgens mij is hij niet zo snel, of ik ben er niet zo snel mee.

Edit: In afwachting van David heb ik al een lobby aangemaakt om te oefenen voor zondag. GoT Racing, paswoord: tweakers, voor degenen die willen oefenen.

[ Voor 14% gewijzigd door bobopalmtree op 11-03-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
M0Dzilla schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 18:59:
Ik heb hetzelfde. De RuF is snel maar kan soms erg verradelijk zijn en ineens zijn grip totaal kwijt zijn. De Cadillac daarintegen is vrij consistent en meer vergevensgezind en makkelijker te herstellen uit een slip.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Kzyto schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:40:
[...]

Ik heb hetzelfde. De RuF is snel maar kan soms erg verradelijk zijn en ineens zijn grip totaal kwijt zijn. De Cadillac daarintegen is vrij consistent en meer vergevensgezind en makkelijker te herstellen uit een slip.
Cadillac is inderdaad goed te beheersen, maar ik vind de Aston Martin of de McLaren dan weer even goed te beheersen en daarin ben ik toch 1-2 seconden sneller. Ik ga volgend seizoen een van die twee wagens rijden, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Straks om 20:00 is het fun event online met de Formule Renault op de Hockenheimring! :)
Naam GoT Racing, wachtwoord tweakers.

Livestream:

Was me weer een avondje, ging niet altijd van harte :P
Desondanks weer gezellig gehad en zeker competitief!

Hierbij de highlights van de livestream.

Tijdens de training slipte ik door het vastzitten in de cerb, echter kwam ik weer mooi recht op de baan terecht 8) - YouTube: Project CARS - Formula Renault 3.5 @ Hockenheimring National - online

Met Jos achter mij wilde ik mijzelf de uitdaging aan gaan door hem voor te blijven, al ging dat soms er driftend aan toe :P - YouTube: Project CARS - Formula Renault 3.5 @ Hockenheimring National - online

Helaas blokkeerde soms mijn remmen doordat ze te heet werden. Met soms dit als gevolg, maar wel spectaculair :+ - YouTube: Project CARS - Formula Renault 3.5 @ Hockenheimring National - online

Tot slot de kettingbotsing met de andere David en Jos. Remde te laat (sorry!) en tikte daardoor net de rechter achterband aan, hierdoor gingen de voorste twee wagens als een treintje richting de grindbak.. - YouTube: Project CARS - Formula Renault 3.5 @ Hockenheimring National - online

[ Voor 83% gewijzigd door Davidson op 13-03-2016 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
"Great move - keep it up" @ 46:10. Vanaf 45:40 minuut backstory.

PCARS commentary _/-\o_

Wel zuur zo'n rem actie. Helaas hebben deze auto's zo weinig nog over als je ze op een "werkend tempo" wil rijden. Als je daar onder zit spinnen ze zo weg omdat je niet genoeg downforce hebt of banden temperatuur.

Ik heb door die actie weinig actie beleeft. Ik heb mijn rondjes uitgereden en geen spins proberen op te zoeken. Vaak komt het er op neer om gewoon pittige tijden te blijven klokken ipv aandacht te verslappen.

Volgende keer beter. Het leek er op dat David(NL) het mij nog moeilijk ging maken vanavond, want je in kwalificatie ook zeer nette ronde tijden.

[ Voor 48% gewijzigd door Hans1990 op 13-03-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Hans1990 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:17:
"Great move - keep it up" @ 46:10. Vanaf 45:40 minuut backstory.

PCARS commentary _/-\o_

Wel zuur zo'n rem actie. Helaas hebben deze auto's zo weinig nog over als je ze op een "werkend tempo" wil rijden. Als je daar onder zit spinnen ze zo weg omdat je niet genoeg downforce hebt of banden temperatuur.
Haha ja toch ff twee mensen ingehaald in 1 bocht!

Maargoed, kan gebeuren inderdaad. Op het moment zelf baalde ik wel een beetje, ik reed net 2e na een duw en trek inhaal actie en de race was ineens voorbij. Maar liever dit dan tijden het seizoen zelf :)

Verder nog sorry aan Kzyto voor de actie in de laatste bocht van de Renault race.. Het was een beetje een lompe actie. Door ruimte gebrek (doordat jij slim links bleef rijden) kon ik niet meer op tijd remmen en werd het een do or die move..

Ik heb voor mijzelf de missie voor de volgende race om te kijken waarom mijn toetsenbord niet meer reageert zodra ik in Teamspeak zit... 8)7 Iemand ideeën? :P

[ Voor 8% gewijzigd door josje94 op 14-03-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 11:30
josje94 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:43:
[...]
Ik heb voor mijzelf de missie voor de volgende race om te kijken waarom mijn toetsenbord niet meer reageert zodra ik in Teamspeak zit... 8)7 Iemand ideeën? :P
Probeer eerst in teamspeak te zitten en dan pas pcars opstarten.
Viel mij op dat bij mij als ik alt-tab dat hij de input van het stuur niet meer binnenkrijgt daarna.

Voor de rest wat een race zeg. Lord the gamer spinde voor me neus bij de eerste bocht en daardoor had ik al dmg aan me linke voorvleugel waardoor ik al gecorrigeerd moest sturen. Daarna nog in de volgende ronde meer gespind dan recht gereden door de grip en de voorvleugel van de wagen. Toen maar gaan pitten. Ik heb daarna wel paar rondjes goed kunnen rijden en me quali tijd zelfs met een 1.5sec verbeterd.

Maar bij de Renault Megan bevroor in 1x het beeld en loopt de hele laptop vast (al bleef het geluid wel doen want ik hoorde de verlaging in toeren en het geknal tegen de muur.) Dit heb ik steeds vaker en begin me hierdoor wel zorge te maken dat dit ook gebeurd tijdens de endurance race ><

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josje94
Nielsjuhz schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:01:
[...]

Probeer eerst in teamspeak te zitten en dan pas pcars opstarten.
Viel mij op dat bij mij als ik alt-tab dat hij de input van het stuur niet meer binnenkrijgt daarna.
Al gevonden.. Ik heb zowel een draadloos toetsenbord als een draadloze headset van Logitech. De receiver van de headset zal op een USB3.0 poort waarvan de drivers nog niet geïnstalleerd waren (onlangs Windows opnieuw geïnstalleerd) en zodra de headset aan ging verdreef de headset het toetsenbord van de andere receiver af. :z Na het installeren van de USB drivers is het opgelost :)

Wat jij noemde had ik inderdaad al geprobeerd maar had geen zin helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
*vorige bericht is niet doorgekomen zie ik*

Seizoen 3 gaat officieel van start op 30-3-2016, met 23-3-2016 een oefen race voor de eerste baan. (Imola)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

Ik lees hier maar weinig tot niets over VR. Ben ik de enige die hiernaar smacht? Het liefst zou ik de Vive willen en deze ook gebruiken in combinatie met Project Cars en Dirt Rally. Zo ver ik weet is er vanuit die ontwikkelaars enkel support aangekondigd voor Oculus...

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidson
Toevallig laatst een artikel over gepost: http://www.projectcarsgame.com/vr.html
VR heeft zeker toekomst en het is momenteel een leuke toevoeging, maar in dit stadium ben ik er persoonlijk nog geen fan van. Ik word er alleen maar ongemakkelijk van als ik VR ervaren heb :P

Overigens hierbij de nieuwe combo voor zondag! Semi-classic op Sonoma Raceway 8)

Steam - BMW M1 trackday Sonoma Raceway - zondag 20 maart - 20:00

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1962090/pCARS%20tumbnails/BMW%20M1%20%40%20Sonoma%20Raceway.jpg
  • Sonoma Raceway GP
  • 45 min kwalificatie - race van 10 laps
  • BMW M1 Procar (DLC - Limited Edition carpack)
  • Ingame omstandigheden: datum: 20-03, weer: licht bewolkt, tijd: 17:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Davidson schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:11:

Overigens hierbij de nieuwe combo voor zondag! Semi-classic op Sonoma Raceway 8)
Cool! Ik doe mee als ik tijd heb :D !

Vraagje; is het mogelijk om met een dlc gt3 auto te rijden (seizoen 3). Of moet het een auto zijn die standaard in het spel zit??

[ Voor 21% gewijzigd door pwillemske op 16-03-2016 20:37 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
pwillemske schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:54:
[...]

Vraagje; is het mogelijk om met een dlc gt3 auto te rijden (seizoen 3). Of moet het een auto zijn die standaard in het spel zit??
Tof! :)
En je mag zeker meedoen met een GT3 uit een DLC, het is tenslotte een GT3 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Davidson schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:57:
[...]

Tof! :)
En je mag zeker meedoen met een GT3 uit een DLC, het is tenslotte een GT3 :P
Mooizo! Het geluid van de Corvette heeft me echt overgehaald van de McLaren 12C :+

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pwillemske schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:54:
[...]

Dit kan zeker, zoals David meldt.
Er is 1 maar, waar ik niks aan kan veranderen verder (of dit kost veel moeite).
*Je moet zelf de DLC hebben, anders kan je de auto niet selecteren.
De restrictie staat gewoon op GT3 Class, dus alles daarbinnen (mits alles gewoon klopt) is vrij om te kiezen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hmm, ik denk dat ik vanavond mijn GT3 auto keuze voor dit seizoen definitief heb laten vallen op de Mclaren 12C GT3.

Ik twijfelde namelijk tussen de Corvette C7R. Ik reed daar verrassend voor mijzelf erg snel vlotte tijden mee, en hoewel de auto wat slipt en glijdt vond ik dat wel leuk/spannend rijden. Bovendien is de Mclaren wat onderstuur neigend en dat heb ik liever niet.

Ho, maar we gaan ook regen races doen.

Commence horror })
YouTube: Corvette horror @ Stormy Spa

Ik heb na dat filmpje nog half uur doorgereden maar kreeg niets van mijn de 2.34.3 af.
Daarna met de Mclaren 12C gereden en direct een 2.32.5 neer gezet.

Dit was met weather type op "Storm" overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
@Ithric: Klopt je gemaakte planning wel voor seizoen 3? de ene keer zit er 1 week tussen en de andere keer 2 weken...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riqy schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:18:
@Ithric: Klopt je gemaakte planning wel voor seizoen 3? de ene keer zit er 1 week tussen en de andere keer 2 weken...
Heeft te maken met Sprint en Endurance races, heb daar verschil in gemaakt.
Zal even nog een keer nalopen, maar volgens mij klopt het.
Tenzij iedereen om de week wil?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Ik dacht dat dat het idee was, vandaar mijn verwarring. En anders tijd voor een last minute poll ? _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Riqy op 20-03-2016 11:54 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Isniedood schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:29:
Ik lees hier maar weinig tot niets over VR. Ben ik de enige die hiernaar smacht? Het liefst zou ik de Vive willen en deze ook gebruiken in combinatie met Project Cars en Dirt Rally. Zo ver ik weet is er vanuit die ontwikkelaars enkel support aangekondigd voor Oculus...
Het lijkt mij ontzettend gaaf om met een VR bril te gaan spelen! Wat me overigens vrij lastig lijkt is dat je bijvoorbeeld niet ff wat drinken kunt pakken of kunt kijken hoe laat het is. Dat ik weet heb je ook totaal geen HUG (Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?)

Mocht ik ooit de mogelijkheid hebben er een te kunnen lenen ga ik het zeker proberen. Blind een paar honderd euro hier aan uitgeven gaat mij wel weer wat te ver. Mocht jij (of iemand anders) trouwens ervaringen hebben dan hoor ik dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

josje94 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 14:18:
[...]

Het lijkt mij ontzettend gaaf om met een VR bril te gaan spelen! Wat me overigens vrij lastig lijkt is dat je bijvoorbeeld niet ff wat drinken kunt pakken of kunt kijken hoe laat het is. Dat ik weet heb je ook totaal geen HUG (Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?)

Mocht ik ooit de mogelijkheid hebben er een te kunnen lenen ga ik het zeker proberen. Blind een paar honderd euro hier aan uitgeven gaat mij wel weer wat te ver. Mocht jij (of iemand anders) trouwens ervaringen hebben dan hoor ik dat graag :)
De htc vive heeft een camera je naar over kan schakelen zodat je je omgeving kan zien. Bijvoorbeeld om je glas drinken te pakken.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidson
Zodadelijk de fun sessie online met de naam GoT Racing, wachtwoord tweakers.

Livestream:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.David
Het is, ondanks het erg rustig was, een leuke race geweest. Ik kende het circuit en auto niet en daarom had ik vrijdag al wat geoefend. Het lukt mij namelijk niet om in 45 min een redelijke setup te maken.
Vanuit pole postion gestart, echter zijn mijn starts niet zo denderend en lag ik gelijk op p2. Eerste ronde nog het gevecht aangegaan, maar ik moest een beetje inhouden om niet het risico te lopen elkaar van de baan te tikken. Rondje 6 maakte Hans een foutje waardoor ik schrok. Ik kon het namelijk niet goed zien vanwege de laagstaande zon. Zelf ging ik ook de grindbak in, echter was ik er 4 sec sneller uit zonder schade. Daarna de race kunnen uitrijden en dus op p1 geëindigd. 😎
Zonder dat foutje van Hans had ik er waarschijnlijk niet voorbij gekunt, aangezien het snelheidsverschil maar een 10de van een seconde was per rondje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidson
Ah, we verbaasde ons al waarom je direct zo snel was, haha. Zelfs Hans kon je tijd niet meer bijbenen.
Daarbij maakte we als grap tijdens de race dat je een strategie had bedacht om achter Hans te blijven zodat je hem bleef pushen, en ergens in de laatste rondjes hem kon gaan inhalen :+
Maar netjes gereden gisteren, chapeau!

Was wel jammer van die crash bij de start met Jos en JohnnyV. John had een snelle start, maar Jos reed opeens helemaal naar rechts waardoor hij hem van achteren aantikte. Heb hem ook sindsdien niet meer gezien in de race..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josje94
Davidson schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:51:
Was wel jammer van die crash bij de start met Jos en JohnnyV. John had een snelle start, maar Jos reed opeens helemaal naar rechts waardoor hij hem van achteren aantikte. Heb hem ook sindsdien niet meer gezien in de race..
Bovenstaande heeft denk ik te maken met:
Mr.David schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:35:
Vanuit pole postion gestart, echter zijn mijn starts niet zo denderend en lag ik gelijk op p2. Eerste ronde nog
Ik stuurde iets opzij om niet achterop David te rijden. De BMW in de eerste versnelling heeft nogal veel wheelspin waardoor ik ineens vol naar rechts schoot :(

Verder een leuke race met een uitdagende combi :)

De tweede race in Japan was ook echt leuk. Fijne auto waar je overal verrassend hard kunt rijden >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mr.David schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:35:
Het is, ondanks het erg rustig was, een leuke race geweest. Ik kende het circuit en auto niet en daarom had ik vrijdag al wat geoefend. Het lukt mij namelijk niet om in 45 min een redelijke setup te maken.
Vanuit pole postion gestart, echter zijn mijn starts niet zo denderend en lag ik gelijk op p2. Eerste ronde nog het gevecht aangegaan, maar ik moest een beetje inhouden om niet het risico te lopen elkaar van de baan te tikken. Rondje 6 maakte Hans een foutje waardoor ik schrok. Ik kon het namelijk niet goed zien vanwege de laagstaande zon. Zelf ging ik ook de grindbak in, echter was ik er 4 sec sneller uit zonder schade. Daarna de race kunnen uitrijden en dus op p1 geëindigd. 😎
Zonder dat foutje van Hans had ik er waarschijnlijk niet voorbij gekunt, aangezien het snelheidsverschil maar een 10de van een seconde was per rondje.
Ik had ook al het vermoeden dat je geoefend had vanwege je kwali tijd. Je zat direct 2-3s onder onze tijd, want in het begin reed iedereen 1.35-1.36.
Na de baan te verkennen heb ik kleine aanpassingen aan de setup gedaan, en misschien ben ik ook iets fanatieker gaan rijden/meer risico. :+ Volgens mij was mijn finale tijd alsnog een 0,5s verwijdert van jouw tijd, dus erg netjes gedaan :)

Ik vond het ook erg leuk. We reden lekker met elkaar mee, en vanaf rondje 2-3 had ik de smaak te pakken en ging er elke lap 0.2s van de tijd af. Ik had idd ook het idee dat zolang ik geen fouten maakte het nog wel uit houden. Tot plots ik de auto voor bocht 2 iets te scherp wilde neerzetten en boem=ho er van maakte.
Daarna uitgereden met schade aan linker achtervering waardoor de auto niet zo lekker bochtjes naar rechts meer wil nemen. Scheelde ~1-1.5s per lap.

Ik had eigenlijk al eerder een fout gemaakt waar van ik dacht dat je mij zou inhalen. Dat was namelijk in die linker doordraaier bocht naar beneden. Ik remde daar altijd iets voor het heuveltje, maar in die ronde op het heuveltje. Daardoor was de auto niet stabiel en lekker af te remmen. Ik reed toen met rechterbanden langs de baan; iets wat erg gevaarlijk is als je dan tractie wilt zoeken. Ik moest eerst de baan weer op en dat voelt dan ellendig lang aan. En met een gat van 1-1,5s is dat natuurlijk zo weg.
Pagina: 1 ... 26 ... 40 Laatste