1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Misschien kunnen we de Nordschleife doen als seizoensafsluiter, zonder punten in het klassement, gewoon voor de fun? Ik vind die ook wel leuk om te doen met GT3, moet alleen wel constant op de mini map kijken om te weten welke bocht er aan komt.JayZeeTie schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:27:
[...]
Al zal de nordschleife helaas afvallen gok ik omdat niemand daar een fatsoenlijke Q kan rijden .. maar lijkt me erg gaaf!
[ Voor 15% gewijzigd door bobopalmtree op 17-02-2016 22:33 ]
Qualy: Ik kreeg niet een heel goed ritme, maar kon toch 0.2s sneller zijn dan mijn Practice tijd gelukkig.
Uiteindelijk p3 achter Johnny en Bob.
Race 1: Kon redelijk meekomen met Johnny en Bob, totdat ik in gevecht kwam met Jos.
We hebben redelijk lang bij elkaar gereden, maar uiteindelijk was ik gelukkig net snel genoeg om hem voor te blijven.
Race 2: was direct feest, tot turn 2/3 dat Hans ieneens telefoon kreeg toen ik naast hem zat en zo de baan af geduwd werd.
Gelukkig waren David en Bob behoorlijk aan het vechten en kon ik weer aansluiten.
Vervolgens hebben we redelijk wat rondjes gevochten, tot ik uiteindelijk los kwam en in niemandsland terecht kwam.
Al met al had ik 2 leuke races en er werd goed geraced onderling.
Hopelijk kan ik vandaag wat polls/informative over seizoen 3, zodat dit ook een beetje vorm krijgt.
Het is nog maar 1 week Seizoen 2, dan even een paar weekjes vrij en wat oefenen/proberen voor Seizoen 3.
.
Seizoen 3
(extra informatie is hier te vinden.
Enkele Polls voor Seizoen 3:
Poll: Endurance Race lengte
• 45 minuten
• 60 minuten
Ook een poll maken? Klik hier
Voor elke Endurance race zal er extra ruimte zijn om te oefenen. (Minder kort op de voorgaande race)
Zelf ben ik een voorstander van 60 minuten, omdat dan meer strategie en tactiek erbij komt kijken.en concentratie ook parten kan spelen.
Poll: Weers Voorspelling
• Random door PCars op de dag zelf
• Altijd Clear weather
• Random handmatig gekozen op de dag zelf
• Random handmatig gekozen 1 week vooraf
• Gekozen doormiddel van Poll (1 week vooraf)
• Anders (SVP toelichten)
Nadelen:
-Gekozen door PCars: het weer kan dan tijdens de sessie veranderen naar een ander weertype
-Altijd Clear: Mensen kunnen uitgebeidt testen weken voor de race
-Kiezen op de dag zelf: Mogelijk te weinig tijd om te testen op de baan
meest eerlijke lijkt 1 week van te voren, via een Poll (met enkele gekozen weertypes) lijkt het eerlijkste.
Poll: Reversed grid Race 2
• Top 8 reversed (Uitslag race 1)
• Top 10 reversed (Uitslag race 1)
• Full grid revered (Uitslag race 1)
• Top 10 uitslag Qualify reversed
• Geen Reversed grid
Poll: Verhoogd banden gebruik (endurance)
• Ja
• Nee
Dit zal dan enkel voor de Endurance races zijn, dit zal berekent moeten worden welke instelling het beste werkt.
Verwijderd
Daar sluit ik me bij aan, 1e kennismaking met de G40 jr was niet al te best gezien regelmatig de achterkant uitbrak waardoor ik met mn neus naast de baan stond (vooral als ik de 1e bocht vol gas wou doordraaien). Werd helaas gebeld door werk net voor de 1e race begon maar nu moet ik me redelijk kunnen voorbereiden op volgende week.Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:07:
Doe volgende week de endurance graag mee, en zal zorgen dat ik dan beter voorbereid ben
- Nurburgring (Endurance)
- Spa (Endurance)
- Silverstone
- Catelunya (Endurance)
- Brands Hatch
- Road America (Endurance)
- Sonoma
- Imola
Ik heb eigenlijk enkel de lijst van Ithric gekopieerd en enkele banen weggestreept.
Nordschleife weet ik niet of het zo'n goed idee is. Ik ken de baan heel goed (denk wel honderden rondjes op zitten), maar indien je die niet kent ga je die niet zomaar even leren. Een fun race van maken is dan een goede optie, maar dat zou ook een keer op zondag kunnen ofzo.
Anyhoe, gisteravond nog wel even mijn gezicht laten zien. Eerste sessies incl race 1 moeten missen, en daarna aangesloten in tweede race.
Had opzich geen slechte start en kon op den duur met Ithric in gevecht gaan voor de podium plekken.
Helaas kreeg ik na paar rondjes een belangrijk telefoontje in de hairpin, waar ik eigenlijk al de hele avond op wachtte (en vandaar dacht niet te kunnen verschijnen als ik nog weg moest). Daarna lag ik 3 minuten achter, ofwel ~2 ronden. Uiteindelijk heb ik mij tussen de top 4 (met 2 rondes achterstand
[ Voor 82% gewijzigd door Hans1990 op 18-02-2016 13:58 ]
Davidson schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:07:
Hierbij sinds lange tijd weer eens een aankondiging voor een fun event. Ik heb er weer zin in!
Ditmaal wel een DLC track + auto, dus zal vooraf nog wel een oefen/test sessie hosten voor degenen die de DLC niet hebben/willen.
Steam - Stanceworks @ Scotland - zondag 21 februari - 20:00
- Bannochbrae circuit
- 45 min kwalificatie - race van 10 laps
- BMW 1M Coupe Stanceworks edition
- Ingame omstandigheden: datum: 21-02, weer: half bewolkt, tijd: 13:00
- Real fuel, tire en damage.
Te vinden in de serverlijst met de naam GoT Racing, wachtwoord is tweakers
- Brands Hatch
- Catelunya
- Imola
- Nurburgring
- Road America
- Sonoma
- Spa
Daarna zullen we even bekijken wat het schema/Frequentie wordt van Seizoen 3.
Dus wil je nog jou lijst doorgeven kan dat nog, dan zal ik kijken of dit bovenstaande drastisch wijzigd of eventueel die aan de poll toevoegen.
Ik kom in iedergeval niet bij de oefenraces van morgen en eventueel vrijdag, zondag weet ik nog niet zeker. (maar verwacht van niet helaas)
Heb op zaterdag weer een Endurance race op Interlagos dit keer, dus daar gaat mijn focus naar.
[ Voor 16% gewijzigd door Ithric op 18-02-2016 15:56 ]
Verwijderd
In de woorden van Cruijff:Ik kom in iedergeval niet bij de oefenraces van morgen en eventueel vrijdag
Das logisch
1. Watkins glen
2. willow springs
3. bathurst
4 dubia
1. Watkins Glen
2. Spa
3. Nurnburgring
4. Road Amerika
5. Bathurst
6. Dubai GP
7. Silverstone
8. Catalunya
9. Imola
10. Donnington
11. Hockenheim
12. Monza
13. Sakkito (Suzuka)
Ik weet het, het zijn er 13, maar deze lijken mij het meest geschikt voor de GT3
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Wat mij betreft vind ik één keer in de 14 dagen prettiger dan één keer in de week.Ithric schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:55:
--
Daarna zullen we even bekijken wat het schema/Frequentie wordt van Seizoen 3.
--
Dat geeft toch wat tijd om te oefenen en tijd om een avond vrij te plannen.
Ja was een ninja edit, waar ik niet goed naar keek.Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:48:
[...]
In de woorden van Cruijff:
Das logisch.
+1josje94 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:34:
[...]
Wat mij betreft vind ik één keer in de 14 dagen prettiger dan één keer in de week.![]()
Dat geeft toch wat tijd om te oefenen en tijd om een avond vrij te plannen.
De lijst in de sheet is weer aangepast, welke maandag bovenaan staan worden in iedergeval meegenomen en de andere zal ik in een Poll zetten.
Daarnaast is er nu ook tijd om zondag eens wat te gaan organiseren, door de huidige cyclus was het een beetje teveel om dat ook nog te organiseren.
Klopt ja, maar niet iedereen leest alles denk ik, dus dacht doe even een +je.Davidson schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:20:
Volgens mij was er toch al eerder besloten om het om de twee weken te doen? Want de rest vond het eigenlijk ook teveel
Daarnaast is er nu ook tijd om zondag eens wat te gaan organiseren, door de huidige cyclus was het een beetje teveel om dat ook nog te organiseren.
Ik denk zelf aan om de week Sprint en 2 weken (tussen pauze) bij Endurance.
Weet nog niet zeker of we Sprint/Endurance om en om doen of niet, mogelijk ook enkele Sprint races iets korter op elkaar.
Ah, zo. Kreeg de indruk namelijk alsof het nog niet helder wasIthric schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:01:
[...]
Klopt ja, maar niet iedereen leest alles denk ik, dus dacht doe even een +je.
Ik denk zelf aan om de week Sprint en 2 weken (tussen pauze) bij Endurance.
Weet nog niet zeker of we Sprint/Endurance om en om doen of niet, mogelijk ook enkele Sprint races iets korter op elkaar.

Zometeen bereikbaar met de naam GoT training, wachtwoord Tweakers.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Er rijden mensen mee van verschillende niveaus. Enige vereiste is volgens mij dat je netjes rijdt met respect voor elkaar. Gewoon meedoen zou'k zeggen.pwillemske schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:53:
Zijn er vereisten om mee te mogen doen?? Ik ben net een dag bezig met Project CARS en mijn G920. (Mijn eerste stuurtje + sim) dus zo heel goed ben ik niet
Ik probeer gewoon netjes te rijden, ben al druk bezig met oefenen (nog wel met hulpmiddelen aan en only visual damage). Wat is volgens jullie de beste manier om te oefenen?? Time Trail, Quick race o.i.d.??bobopalmtree schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:01:
[...]
Er rijden mensen mee van verschillende niveaus. Enige vereiste is volgens mij dat je netjes rijdt met respect voor elkaar. Gewoon meedoen zou'k zeggen.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Ik wil zelf ook graag eens mee doen, ik heb me ooit ook ingeschreven voor de Steam club en krijg ik ook netjes de popup. Alleen zijn de races altijd in de avond als ik net uitgeblust van het werk kom....
Als jullie trouwens behoefte hebben aan een permanent beschikbare server, laat het dan even weten op de BuG teamspeak of op ons forum. We hebben PC al eerder draaiende gehad en als deze nog op onze dedicated server staat kan deze zo weer geactiveerd worden. Of opnieuw geïnstalleerd, in beide gevallen moet alleen het beheer even geregeld worden.
Zolang je voorspelbaar je rondjes rijdt maakt het echt niet uit hoe langzaam of snel je bent. Als je verder bang bent om brokken te maken kun je gemakkelijk iets defensiever rijden door bijvoorbeeld wat eerder te remmen als je achter iemand zit of de persoon naast/voor je iets meer ruimte te geven. Naarmate je wat vaker online rijdt (en zeker zoals hier met een redelijk vaste club) leer je steeds meer wat je wel en niets kunt doen tijdens de racepwillemske schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:53:
Zijn er vereisten om mee te mogen doen?? Ik ben net een dag bezig met Project CARS en mijn G920. (Mijn eerste stuurtje + sim) dus zo heel goed ben ik niet
De allerbeste manier is om online mee te doen met andere (echte) coureurs.pwillemske schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:03:
[...]
Ik probeer gewoon netjes te rijden, ben al druk bezig met oefenen (nog wel met hulpmiddelen aan en only visual damage). Wat is volgens jullie de beste manier om te oefenen?? Time Trail, Quick race o.i.d.??
Helaas is er voor mij iets tussen gekomen vanavond. Ik doe dus toch niet mee.
Verwijderd
De meeste online races wordt je gewoon van de baan geramd door idioten (of ik kies echt de verkeerde servers uit maar tot nu toe heb ik eigenlijk nog maar 1 echt leuke race gehad waar iedereen fatsoenlijk reed).De allerbeste manier is om online mee te doen met andere (echte) coureurs.De AI is namelijk wat te voorspelbaar en dom om een echte online situatie mee te oefen.
Vooraan het veld rijden vaak de serieuze mensen, ook vaak snel en houden rekening met je
Achteraan het veld rijden vaak een groepje retards die het leuk vinden iedereen van de baan te rammen en dergelijke
Althans, dat is mijn ervaring...
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Quick race event is goed om de baan/wagen te oefenen. Hier kan je ook wat aan je setup sleutelen, wat in time trial niet kan. Je kan ook wat AI toevoegen om een gevoel te krijgen van hoe het is met andere wagens op de baan.pwillemske schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:03:
[...]
Ik probeer gewoon netjes te rijden, ben al druk bezig met oefenen (nog wel met hulpmiddelen aan en only visual damage). Wat is volgens jullie de beste manier om te oefenen?? Time Trail, Quick race o.i.d.??
Time trial is ook nuttig, als je setup klaar is. Dan kan je een ghost van iemand die bijvoorbeeld 0.5s-1s sneller is toevoegen om te zien waar je nog tijd laat liggen.
Edit: Tegen echte mensen racen is inderdaad nog de beste methode.
Klopt wel, maar het kan ook leuk zijn. Daarnet nog 9 rondjes Brno gedaan met Henk en 20 andere racers. We zaten wel voorin in de top 6, en dat was gewoon een leuke race. Op het einde van je eerste rondje zie je dan alleen wel dat er zo'n 5-6 auto's op en naast de baan stil staan.Riqy schreef op zondag 21 februari 2016 @ 16:13:
Dat is helaas de manier van doen in een heleboel online races:
Vooraan het veld rijden vaak de serieuze mensen, ook vaak snel en houden rekening met je
Achteraan het veld rijden vaak een groepje retards die het leuk vinden iedereen van de baan te rammen en dergelijke
Althans, dat is mijn ervaring...
[ Voor 34% gewijzigd door bobopalmtree op 21-02-2016 16:31 ]
Verwijderd
Als je continu voorin rijdt heb je er natuurlijk weinig/minder last van maar ik als beginneling zit meer achter/in de middenmoot en dan is het echt huilen met de pet op tot nu toe.Klopt wel, maar het kan ook leuk zijn. Daarnet nog 9 rondjes Brno gedaan met Henk en 20 andere racers. We zaten wel voorin in de top 6, en dat was gewoon een leuke race. Op het einde van je eerste rondje zie je dan alleen wel dat er zo'n 5-6 auto's op en naast de baan stil staan.
Sessie is up! Naam GoT Racing, wachtwoord tweakers.
[ Voor 41% gewijzigd door Davidson op 21-02-2016 20:23 ]
Nu is project cars online sowieso bijna uitgestorven, maar ik vroeg me af of er iets van een road c/d cup is zodat ik weer gewoon zoals vroeger een auto kan pakken en zonder ook maar een minuut te hoeven spenderen aan afstellen van auto's of setups downloaden gewoon leuk kan racen en dat het hele veld dicht bij elkaar zit. Iemand tips?
Ben trouwens geswitcht naar pc na het uitblijven van shuffle racing op de ps3/gt6.
[ Voor 6% gewijzigd door Bastard op 21-02-2016 20:51 ]
Maar gegarandeerd een grote groep houden is bijna niet mogelijk, afstellen kan je tot minimaal vaak beperken of je zoekt op Internet.
We hebben een erg gevarieerd veld, met over het algemeen altijd wel iemand op jou niveau denk ik.
We zijn vooral gericht op clean racen en zetten daarom altijd een Wachtwoord op de sessie.
Meestal hebben we nu tussen de 8-15 mensen, maar komend seizoen is GT3, dan verwacht ik wel tussen de 15-20 eigenlijk!
Seizoen 3
De volgende dingen komen uit de poll, ik zal eventueel nog toelichten waarom ik dit anders is dan mogelijk de poll:
Uitslag::
- 60 minuten races
- Random Handmatig gekozen
- Full grid reversed
- Extra banden slijtage
- Ik denk dat dit meer toevoegd aan het strategie spel, vooral met banden en brandstof verbruik.
- Er is meer gekozen voor random weer, dan altijd clear. Het weer wordt 1 week voor de race bekend gemaakt, zodat je evengoed nog voldoende kan oefenen hierop. (het weer wordt dan op race dag gebruikt, of dit de eerste/tweede race of welke volgorde merk je in de sessie pas.)
- Full reversed is door bijna iedereen aangeklikt en zelfs de snellere mensen vinden dit beter.
- Extra banden slijtage wordt nog onderzocht of dit met 60 minuten ook iets toevoegd of niet.
- Spa
- Imola
- Brands Hatch
- Road America
- Watkins Glenn
- Catelunya
- Nurburgring
De top 3 gaat dan door, bij een gelijkspel zal ik zelf de doorslag geven.
Poll: Welke 3 banen, worden alsnog toegevoegd?
• Donnington
• Mount Panorama
• Sonoma
• Silverstone
• Hockenheim
• Monza
Ik zal op vrijdag avond de stand opmaken, daarna zal ik alles regels nog even nalopen en mogelijk het weekend wat practice races/sessies maken om te kijken of alles goed werkt. (om een herhaling van Seizoen 1 en 2 te voorkomen, met de nieuwe onderdelen).
Hopelijk wordt het een leuk seizoen, met veel deelnemers!
Is nog niet echt bekent, denk met een weekje of 3 ofsow.pwillemske schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:53:
Wanneer begint het nieuwe seizoen?? GT3 toch??
Eerst Seizoen 2 nog afmaken en wat test sessies. (De laatste race is aankomende woensdag)
het is inderdaad GT3, je mag elke GT3 auto kiezen die je wil en als je daarna (met punten) wil wisselen kost dit je 5 strafpunten.
Een testrace zal dan een goed uitgangspunt zijn. Gewoon een race zoals hij zal moeten worden, maar dan telt hij niet mee voor de puntentelling en is na afloop een feedback/review ronde een goede toevoeging voor eventuele verbeteringen/aanpassingen.
[ Voor 32% gewijzigd door Davidson op 22-02-2016 14:56 ]
Dit was ik ook van plan, denk dat dit dan dezelfde baan als race 1 wordt. (zodat je direct kan oefenen)Davidson schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:52:
Vraag me inderdaad af of de extra bandenslijtage nog wat gaat toevoegen als de races 60 minuten gaan duren, maar dat zal moeten blijken uit tests. Daarnaast ook even kijken hoever het zich uithoudt qua brandstof, maar volgens mij hebben die GT3's best grote tanks.
Een testrace zal dan een goed uitgangspunt zijn. Gewoon een race zoals hij zal moeten worden, maar dan telt hij niet mee voor de puntentelling en is na afloop een feedback/review ronde een goede toevoeging voor eventuele verbeteringen/aanpassingen.
Heb al wat nuttige informatie gehaald uit de test op de Nurburgring.
Echter weet ik nog even niet hoelang je nu gemiddeld op een tank doet, dus dat zal ik komend weekend wel even gaan testen verwacht ik.
(Dan door de week even rust, dan misschien een test race en dan 2 weken daarna de eerste race)
Zo heb ik het teminste nu in mijn hoofd.
Had begrepen dat het een tussendoor race was waar ik wel even aan mee kon doen, maar had dus dit onder andere helemaal gemist:
Een gevolg van die nieuwe mooie inklap functie denk ik45 min kwalificatie - race van 10 laps
BMW 1M Coupe Stanceworks edition
Ingame omstandigheden: datum: 21-02, weer: half bewolkt, tijd: 13:00
Real fuel, tire en damage.
Dus dacht dat ik tijdens de kwalificatie dat ik al aan het racen was met de nodige gevolgen van dien. Onder andere natuurlijk omdat er van de "race" niets klopte en ik ineens zonder benzine kwam te staan, dus snapte ik er ff niets van.
Ik heb de opname van Davidson bekeken en hoop dat ik niemand in de weg gezeten heb tijdens het maken van een snel quali rondje.... Sorry dus als dat wel het geval is geweest

* bvk zal een volgende keer wat serieuzer deelnemen en niet spontaan met wat biertjes op...
Haha, ja dat is de volgende keer wel verstandigbvk schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:49:
Ik moet misschien even mijn excuses maken voor de race van gisteren geloof ik...
Had begrepen dat het een tussendoor race was waar ik wel even aan mee kon doen, maar had dus dit onder andere helemaal gemist:
[...]
Een gevolg van die nieuwe mooie inklap functie denk ik![]()
Dus dacht dat ik tijdens de kwalificatie dat ik al aan het racen was met de nodige gevolgen van dien. Onder andere natuurlijk omdat er van de "race" niets klopte en ik ineens zonder benzine kwam te staan, dus snapte ik er ff niets van.
Ik heb de opname van Davidson bekeken en hoop dat ik niemand in de weg gezeten heb tijdens het maken van een snel quali rondje.... Sorry dus als dat wel het geval is geweest![]()
* bvk zal een volgende keer wat serieuzer deelnemen en niet spontaan met wat biertjes op...
Maar ik heb van jou in ieder geval geen last gehad, weet niet hoe de anderen dat ervaren hebben.
Misschien volgende keer ook maar inderdaad even als bob achter het stuur
Bedankt voor je reactie, ik kom wellicht wel een keertje meerijden, kijken of het wat is. Maar een heel kampioenschap meedoen gaat 'm voor mij sowieso niet worden.Ithric schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:16:
Tja wat zal ik zeggen, wij doen wel kampioenschappen.
Maar gegarandeerd een grote groep houden is bijna niet mogelijk, afstellen kan je tot minimaal vaak beperken of je zoekt op Internet.
We hebben een erg gevarieerd veld, met over het algemeen altijd wel iemand op jou niveau denk ik.
We zijn vooral gericht op clean racen en zetten daarom altijd een Wachtwoord op de sessie.
Meestal hebben we nu tussen de 8-15 mensen, maar komend seizoen is GT3, dan verwacht ik wel tussen de 15-20 eigenlijk!
Davidson schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:07:
[...]
Je mag altijd gewoon af en toe een wedstrijd meedoen hoor, dan kan je alleen waarschijnlijk geen kampioen worden. (wat meer een soort status is dan iets anders)Bastard schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:22:
[...]
Bedankt voor je reactie, ik kom wellicht wel een keertje meerijden, kijken of het wat is. Maar een heel kampioenschap meedoen gaat 'm voor mij sowieso niet worden.
Het is gewoon voor de fun, dus als je een leuke baan ziet doe gewoon mee.
Niks is verplicht met aanwezigheid ofsow, zolang we maar plezier hebben en leuke races.
Davidson schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:07:
[...]
Haha, ja dat is de volgende keer wel verstandig
Maar ik heb van jou in ieder geval geen last gehad, weet niet hoe de anderen dat ervaren hebben.
Doe maar niet, Bob is nu al te snel.
Als het er dan 2 worden, heb je helemaal je handen vol.
[ Voor 33% gewijzigd door Ithric op 23-02-2016 10:35 ]
Hier in Nederland heb je de quote om te 'bobben' als je gaat stappen en geen bier gaat drinken als je nog moet rijden. Als je dit nog niet wist Bob
My iRacing
Da's misschien nog iets voor Logitech: een stuurtje met alcoholslot.

Probeer het alvast een beetje aan te vullen, kan het altijd nog aanpassen.
Morgen alweer de laatse race van seizoen 2, wat gaat de tijd toch hard.
Da's nou jammer, is net afgeschaft in NL: http://www.nu.nl/algemeen...tief-niet-meer-terug.htmlbobopalmtree schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:29:
Da's misschien nog iets voor Logitech: een stuurtje met alcoholslot.
Maar als ik verder niemand in de weg gereden heb tijdens de training ben ik allang blij!
Is er een FFB profiel die mensen het meest aanstaan?
My iRacing
Ik gebruik deze ook. Heb nu versie 6.2 en ik gebruik optie 9. Daarmee voel ik beter wanneer de auto dreigt uit te breken en rammelt mijn stuur toch niet te veel.Riqy schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:11:
Ik gebruik de instellingen van Jack Spades, die bevallen me erg goed
Ik ga nog wat rondjes rijden. Ithric heeft het kampioenschap dan wel al gewonnen, maar ik probeer toch nog die laatste race te winnen.NinjaTrek2891 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:10:
Als er een training is probeer ik deze te joinen.
Is er een FFB profiel die mensen het meest aanstaan?
Ik zet wel een sessie op, naam: GoT Practice, password Tweakers.
Als ik hem online zie kom ik er in.bobopalmtree schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:39:
[...]
Ik gebruik deze ook. Heb nu versie 6.2 en ik gebruik optie 9. Daarmee voel ik beter wanneer de auto dreigt uit te breken en rammelt mijn stuur toch niet te veel.
[...]
Ik ga nog wat rondjes rijden. Ithric heeft het kampioenschap dan wel al gewonnen, maar ik probeer toch nog die laatste race te winnen.
Was al aangemaakt, maar ik werd er net uit gegooid.NinjaTrek2891 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:57:
[...]
Als ik hem online zie kom ik er in.
Nu opnieuw aangemaakt.
Zal ook hiervoor op de donderdag een oefensessie hosten voor degene zonder deze DLC wagen.
Steam - Nordsleife trackday by Renault - zaterdag 27 februari - 20:00

- Nürburgring Nordsleife
- 45 min kwalificatie - race van 4 laps
- Renault R.S. 01
- Ingame omstandigheden: datum: 27-02, weer: bewolkt, tijd: 10:00
Leuke track, wel tricky. Leuke auto ook, wel tricky.Davidson schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:49:
Dit keer niet op zondag vanwege een verjaardag, maar op de zaterdag! Ik hoorde in de wandelgangen dat men wel eens op de Nordsleife wilde racen, dus hierbij!
Zal ook hiervoor op de donderdag een oefensessie hosten voor degene zonder deze DLC wagen.
[afbeelding]
- Nürburgring Nordsleife
- Renault R.S. 01
Good Luck!bobopalmtree schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:39:
Ik ga nog wat rondjes rijden. Ithric heeft het kampioenschap dan wel al gewonnen, maar ik probeer toch nog die laatste race te winnen.
Misschien doen ik wel mee zaterdag, moet even kijken hoe de planning is.Davidson schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:49:
Dit keer niet op zondag vanwege een verjaardag, maar op de zaterdag! Ik hoorde in de wandelgangen dat men wel eens op de Nordsleife wilde racen, dus hierbij!
[afbeelding]
- Nürburgring Nordsleife
- Renault R.S. 01
Daarna settings bekeken. Leek alles ok te staan. Zonder setup aan te passen weer gaan rijden verder. Zelfde rotzooi weer. Dus ik compleet mn rijstijl aanpassen... bamn! seconden vlogen van de tijd af. Bob zat ergens in de 1:24.2 toen ik vertrok.. ik ben vandaag beëindigd op 1:25.4. Komt er wel.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Sy4EigMBqWo]
[ Voor 6% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 24-02-2016 08:24 ]
PS
Wat zijn de details van vanavond? Snetterton 200 met ginneta junior en radical sr3?
Mag ik vanavond meedoen met de radical?
Ja je kan mee doen, let wel op het is rollende start.Mr.David schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:31:
Kunnen we zaterdag niet beter met de GT3's rijen ivm volgend seizoen. Kunnen we gelijk wat testen doen met de banden en fuel.
PS
Wat zijn de details van vanavond? Snetterton 200 met ginneta junior en radical sr3?
Sessie komt eraan:
Naam: GOT Endurance
Password: WEC
Ithric verzorgd het 3e seizoen, dus als het goed is organiseert hij ook de oefenracesMr.David schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:31:
Kunnen we zaterdag niet beter met de GT3's rijen ivm volgend seizoen. Kunnen we gelijk wat testen doen met de banden en fuel.
PS
Dit zijn gewoon puur funevents die elk weekend (tot zover mogelijk) door mij georganiseerd worden
Livestream voor zodadelijk!
Helaas waren de bandjes telkens niet op temperatuur waardoor ik minder grip had en soms uitgleed. Echter had ik in de kwalificatie met dezelfde bandenspanning hier helemaal geen last van, heel vreemd..
Al met al, bedankt maar weer Ithric voor dit mooie seizoen en op naar de volgende!
Aan het begin van het seizoen vond ik die Ginetta echt een kutauto

[ Voor 1% gewijzigd door bobopalmtree op 24-02-2016 23:04 . Reden: Even beter specifiëren welke laatste boch. :) ]
Dit kan ook komen omdat je in je pit setup een banden spanning hebt ingevuld die verschillend is als degene waarmee je de race begint (car setup). Ik heb dit namelijk laatst met een race ook ervaren. Denk dat dit voor de pit setups zeker iets is om op te letten...bobopalmtree schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:02:
Ik maakte vandaag maar 1 foutje. Dat en het feit da'k beter dan de meesten door die heerlijke laatste bocht kwam heeft me de winst bezorgd. Wel raar dat tijdens de race, na mijn pitstop, de banden echt heel warm werden. Ik had ze nochtans niet gewisseld. De rest van de race moeten rijden met temperaturen (links) van boven de 130 graden.
My iRacing
Denk je dan dat de bandenspanning wordt aangepast in de pits, zelfs als je geen banden wisselt? Da's toch wel heel raar. Ik zie de pit crew al in de weer met compressortjes...Riqy schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:23:
[...]
Dit kan ook komen omdat je in je pit setup een banden spanning hebt ingevuld die verschillend is als degene waarmee je de race begint (car setup). Ik heb dit namelijk laatst met een race ook ervaren. Denk dat dit voor de pit setups zeker iets is om op te letten...
Verwijderd
Raar maar waar.bobopalmtree schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:39:
[...]
Denk je dan dat de bandenspanning wordt aangepast in de pits, zelfs als je geen banden wisselt? Da's toch wel heel raar. Ik zie de pit crew al in de weer met compressortjes...
Daarom kun je ook afzonderlijk, zonder banden te wisselen, je spanning instellen.
Stel dat het van stralend zonnig opeens heel mistig word, de baan koelt af en je banden automatisch ook.
Dan kun je de spanning lager zetten, zonder banden te wisselen, om zo toch beter op temperatuur te blijven.
Da's wel goed om weten en het verklaart wel wat er is gebeurd, bedankt.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 00:04:
[...]
Raar maar waar.
Daarom kun je ook afzonderlijk, zonder banden te wisselen, je spanning instellen.
Stel dat het van stralend zonnig opeens heel mistig word, de baan koelt af en je banden automatisch ook.
Dan kun je de spanning lager zetten, zonder banden te wisselen, om zo toch beter op temperatuur te blijven.
De Radical was trouwens een prachtauto op die baan
Ik kijk uit naar het volgende seizoen met de GT3. Wat me gisteren op Spa wel opviel was de slechte corner entry. Het is best heel erg lastig om die neus goed de ocht in te krijgen. Dat gevoel kan natuurlijk ook komen omdat ik de Radical gewend was. Ik zal binnenkort ook nog even een goede setup zoeken op het internet om te kijken of dat nog wat zin heeft
Verwijderd
Ben zelf uiteindelijk 5e geworden omdat het erg hectisch werd op het einde.
Zat echt op het puntje van m'n stoel, hahaha.
Mooie afsluiter van het seizoen.
Helaas niet alle races meegereden, dus ook niet serieus met de punten.
De reden hiervoor lag onder andere bij de slechte patch van PCars (banden die niet of nauwelijks warm te krijgen waren, was patch 7 of 8 ) en paar keer druk met werk.
Hopelijk gaat seizoen 3 weer lekker.
Was wel even wennen om na de Radical weer in een GT3 wagen te stappen.
Ben al m'n setups ook weer kwijt, dus die moet ik ook nog even opnieuw instellen.
Dus vandaar ook de verandering volgend seizoen, met lekker veel races.
Zodat de GT3 veel gebruikt wordt en mensen daarna weer openstaan voor andere auto's. (
Voor mij was het echt Zolder all over again, wat een drama.
Hoe ik P2 gehouden heb geen idee, maar ik bakte er niks van.
Grats to Johnny en Bob, verdiend gewonnen volgens mij.
Wel hoorde ik achteraf wat comentaar over Blauwe vlaggen, even voor de vervolg seizoenen:
Als je gelapt wordt en de gene is veel sneller, geef ietsje ruimte of rem iets eerder als ze naast je zitten.
Ga vooral niet blokken op straights of dergelijke, je hebt er beide voordeel van om hem zo snel mogelijk voorbij te laten.
Dus ga niet van de baan af ofsow, maar lift even of laat merken dat ze ervoorbij Mogen bij het aanremmen.
Ik zal denk ik het weekend wat dingen gaan proberen, maar het enige wat echt duidelijk moet worden is de brandstof, de rest geloof ik wel.
Dus mocht je tijd/zin hebben verneem ik graag hoelang een auto op brandstof kan doen en wanneer de banden echt op zijn en niet meer functioneren. (Maakt niet veel uit welke auto je test op dit moment)
Heb nu een rondje van 06:55.066 gereden en dat was nog een vrij kalm rondje. Is er nog veel meer uit te halen
Jullie al wat tijden neergezet?
https://github.com/bobopalmtree/pCarsRelative
Ithric schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:50:
De banen die vast staan voor seizoen 3:Iedereen heeft nog de mogelijkheid om 1 favoriet te kiezen (aangezien ik niet meer keuze kan maken).
- Spa
- Imola
- Brands Hatch
- Road America
- Watkins Glenn
- Catelunya
- Nurburgring
De top 3 gaat dan door, bij een gelijkspel zal ik zelf de doorslag geven.
Poll: Welke 3 banen, worden alsnog toegevoegd?
• Donnington
• Mount Panorama
• Sonoma
• Silverstone
• Hockenheim
• Monza
[afbeelding]
Ik zal op vrijdag avond de stand opmaken, daarna zal ik alles regels nog even nalopen en mogelijk het weekend wat practice races/sessies maken om te kijken of alles goed werkt. (om een herhaling van Seizoen 1 en 2 te voorkomen, met de nieuwe onderdelen).
Hopelijk wordt het een leuk seizoen, met veel deelnemers!
Nou er is veel gestemd (21 stemmen
De 3 extra banen zijn dus nu ook bekend:
- Hockenheim
- Mount Panorama (Badhurst)
- Donnington
Dus alle banen zijn nu gekozen, enkel wat nog rest is fuel en banden berekeningen. (wat ik denk ik morgen avond en zondag ga proberen te berekenen.
[ Voor 3% gewijzigd door Ithric op 26-02-2016 18:16 ]
Verwijderd
Ja heb ook een tijd neergezet....JayZeeTie schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:54:
Net even een uurtje gespeeld en gesleuteld op de Nordschleife met de RS01, best een fijne wagen!
Heb nu een rondje van 06:55.066 gereden en dat was nog een vrij kalm rondje. Is er nog veel meer uit te halenZaterdag morgen nog maar even verder oefenen.
Jullie al wat tijden neergezet?
Moet nog wel wat vanaf hoor
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=aPz0ChrNxD4]
Edit: Zojuist 06:56:672 op de klok gezet.
Zweet in m'n handjes, je ligt hier wel erg snel van de baan. Soms is je tijd al ongeldig als je met maar 2 wielen van de baan af raakt.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2016 23:18 ]

Snelste tijd op http://cars-stats-steam.w...498609&vehicle=2437969172 is een 6:25:778 er kan dus nog veel meer af. Het probleem met deze baan is dat je al heel snel gestraft wordt en je tijd ongeldig is. Het is hier bijna niet te doen om een complete ronde vol op de limieten te rijden, tenzij je heel veel tijd heb om steeds opnieuw te beginnen.
Anders ga ik denk ik ook maar eens wat packs kopen ziet er namelijk wel vermakelijk uit we zouden evt een soort 2 wekelijkse of maandelijkse Time Trial Attack kunnen houden en hier dan de resultaten posten of incl leaderboard bijv.
Diagnose Specialist Ford
Verwijderd
Ja, hier heb je het Renault pack voor nodig.Kzyto schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 01:47:
Hebben jullie daarvoor de Renaults sports pack voor aangeschaft ?
Ik heb op 1 na alle dlc packs, de lotus pack heb ik niet. Ouderwetse wagens zijn niet zo mijn ding.
Lekkere tijd!Mr.David schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 00:46:
Net ook gereden met een setup van projectcarssetup.eu. Ik ken de baan al redelijk goed dus had snel een redelijke tijd.
[afbeelding]
Snelste tijd op http://cars-stats-steam.w...498609&vehicle=2437969172 is een 6:25:778 er kan dus nog veel meer af. Het probleem met deze baan is dat je al heel snel gestraft wordt en je tijd ongeldig is. Het is hier bijna niet te doen om een complete ronde vol op de limieten te rijden, tenzij je heel veel tijd heb om steeds opnieuw te beginnen.
Ik ben erg te porren voor een (maandelijkse?) Time trail. Via het leaderboard ofzo. Wanneer je zelf even wat tijd over hebt even proberen of je de tijd toch nog kan verbeteren ... ben benieuwd of er meer geïnteresseerde zijn.
Lijkt mij ook wel wat aangezien ik erg weinig vrije tijd heb. Het is me tot nu toe 1 x gelukt om mee te doen met de GOT league. Als ik dan ergens een vrij uurtje heb kan ik die zelf indelen. Banen zoals azure coast en calafornia highway zijn hier geschikt voor.JayZeeTie schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:04:
[...]
Lekkere tijd!![]()
Ik ben erg te porren voor een (maandelijkse?) Time trail. Via het leaderboard ofzo. Wanneer je zelf even wat tijd over hebt even proberen of je de tijd toch nog kan verbeteren ... ben benieuwd of er meer geïnteresseerde zijn.

Ik ga echt minstens 1 of 2 keer per rondje de baan af. Dan zit ik meteen tegen de muur en het minste dat ik de muur raak, staat mijn stuur al scheef en ligt mijn topsnelheid 20-30kph lager.

Chapeau voor degenen die nette rondjes rijden onder de 7min.
Niet meteen volle bak gaan rijden Bob. Mijn 06:55 was echt een rustig rondje waarbij ik gewoon de tijd neem voor een bocht. Snelheid is niet alles ... maar wel veel natuurlijkbobopalmtree schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:39:
Heb net wat rondjes geprobeerd voor vanavond. Het ene rondje da'k heb kunnen uitrijden was een 7:30 of zoiets.![]()
Ik ga echt minstens 1 of 2 keer per rondje de baan af. Dan zit ik meteen tegen de muur en het minste dat ik de muur raak, staat mijn stuur al scheef en ligt mijn topsnelheid 20-30kph lager.![]()
Chapeau voor degenen die nette rondjes rijden onder de 7min.
6:31:790 btw

Hier dan een filmpje:
[YouTube: https://youtu.be/mJLCOaGK5Go]
Er zitten hier nog genoeg foutjes in en kan dus nog een stuk sneller.
Dit is de setup: http://projectcarssetups.eu/#/viewsetup/150796412
Heb alleen de banden achter iets harder want die werden te heet na een paar rondjes.
[ Voor 35% gewijzigd door Mr.David op 27-02-2016 16:34 ]
Is het niet mogelijk een ghost te selecterren dan ? dat lijkt mij eenvoudiger ipv een video los ernaast ??Mr.David schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 15:19:
Ik heb net een tijd gereden in dat time trail gedeelte van project cars, maar de replay is alleen dat laatste stuk. Ik wilde graag een video maken en een setup posten, zodat iedereen zijn tijden kan verbeteren. Je kan dan kijken waar mijn rempunten liggen en waar ik weer op het gas ga. Ik heb de hotlap nog open staan misschien dat iemand mijn kan helpen?
6:31:790 btw![]()
[afbeelding]
Hier dan een filmpje:
[video]
Er zitten hier nog genoeg foutjes in en kan dus nog een stuk sneller.
Dit is de setup: http://projectcarssetups.eu/#/viewsetup/150796412
Heb alleen de banden achter iets harder want die werden te heet na een paar rondjes.
Diagnose Specialist Ford
Ik probeerde ook rustig te rijdenJayZeeTie schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:55:
[...]
Niet meteen volle bak gaan rijden Bob. Mijn 06:55 was echt een rustig rondje waarbij ik gewoon de tijd neem voor een bocht. Snelheid is niet alles ... maar wel veel natuurlijk

Voor mij heb jij hier gewoon een mooie tijd neergezet, al helemaal als dit nog een rustig rondje was.
Livestream:
Dan kunnen we direct banden/brandstof inschatten.
Het wordt of een korte Pract./Q en dan 60min race (zonder damage)
of langer Practice (minimaal 60 minuten) en een korte race.
Laat maar even weten als je mee wil doen en dan welk format.
Diagnose Specialist Ford
My iRacing
Ik doe waarschijnlijk wel mee. Denk ook best korte practice, het gaat toch om het testen van de race.Ithric schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:50:
Ik zit te denken om woensdag rond 20.30-21.00 een practice/race te houden voor Seizoen 3 met de eerste baan op de lijst.
Dan kunnen we direct banden/brandstof inschatten.
Het wordt of een korte Pract./Q en dan 60min race (zonder damage)
of langer Practice (minimaal 60 minuten) en een korte race.
Laat maar even weten als je mee wil doen en dan welk format.
Ik heb toch een voorkeur voor afzonderlijke practice en qualy. Ik vind de practice handig om nog wat dingen te proberen. Ook kan je even wat dichter bij anderen gaan rijden om ook dat even te oefenen, zonder dat het een ramp is als je elkaar raakt. In 1 grote qualy is dat niet mogelijk. Daarnaast is er ook wat meer druk om op korte tijd een goed rondje te rijden en zo is er kans dat een sneller iemand daar niet zo goed in slaagt als een trager iemand wat een leuke dynamiek kan geven.Riqy schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:58:
Wat zijn de ideeen voor de practise en kwalificatie voor het nieuwe seizoen? Ik zou voorstellen om de practise en kwalificatie samen te voegen tot één grote sessie, in plaats van dit als 2 losse sessies te doen
Ik ga hiervoor hetzelfde aanhouden als vorig seizoen, 15-30 min. Q en de rest Practice.Riqy schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:58:
Wat zijn de ideeen voor de practise en kwalificatie voor het nieuwe seizoen? Ik zou voorstellen om de practise en kwalificatie samen te voegen tot één grote sessie, in plaats van dit als 2 losse sessies te doen
Dit wordt niet 1 sessie, zelfde als Bob aangeeft:
1. Onder druk de tijd moeten zetten, geeft wat meer spanning
2. Je kan zonder iemand echt te hinderen toch oefenen met verkeer.
3. Als we 2 weertypes in de Endurance dan kunnen mensen die later komen een groot nadeel hebben. (regen ipv droog bijvoorbeeld)
My iRacing
Ik ben er nog steeds niet uit met welke wagen ik wil gaan deelnemen. Morgen maar even verder testen!