Ik denk ook dat we beter van multi class af kunnen stappen. Hoewel het idee hemels is, hebben we een te klein veld om 2 goed gevulde groepen te krijgen. Ook hebben we dit seizoen een scheve verhouding m.i. vanwege de auto keuze waarvan 2 events met dezelfde wagen.
Reversed grid is erg leuk gebleken. Zowel voor als achter in hebben zeker de eerste paar ronden wat te doen om hun plek weer te vinden, en mogelijk wat voordeel te halen. Wel denk ik dat een rollende start een must is, omdat je anders geen manier van communiceren/signaleren hebt wanneer we echt starten.
Ik vind het lastig om te zeggen of we de top 10 of het hele veld moeten omdraaien. 30 minuten kan weinig zijn als je beetje "pech" hebt met het naar voren werken. In de eerste 2 races had ik daar geluk mee, terwijl mensen achter mij meer moeite hadden vlot het veld in te halen. Je krijgt dan de situatie dat groepjes gewaagde mensen meer verspleten zijn in het veld; hoewel dat juist ook de bedoeling van het spelletje is.
De verplichte pit stop is beetje mwah omdat de auto het niet echt nodig heeft. Je kan eigenlijk gewoon 1 stint rond rijden zonder pit stop en alsnog met redelijke banden finishen als je niet te hard pushed.
Als we de wear verhogen, graag ook het brandstof verbruik. Maar wel testen dat een stint van 30-35 minuten (afgetankt) mogelijk blijft. Met een race van 45 minuten kan je een strategie kiezen om na 10 minuten te pitten (of 10 minuten voor het einde!). Je hebt dan een pitstop window van minuut 10-35.
Dit strategie element wil ik benadrukken, als we allemaal tegelijk naar binnen moeten gaan kan je net zo goed doorrijden, dus wear/fuel 1x. Immers doet niemand iets anders en haal je weinig uit met een pit stop.
Regen/geen regen. Sja ik hoorde regelmatig er mensen over omdat ze meer moeilijkheid hebben de auto/baan te leren (sommige mensen hebben geen tijd om te oefenen), anderzijds minder consistentie (waardoor een prachtig gevecht wordt vergooid omdat 1 iemand spint), etc. Ik vind zelf in de regen rijden prima, en verrandelijke omstandigheden ook, maar ik ga met de rest mee.
Wat betreft auto keuze.. hmm

Ik snap het idee dat de Ginetta ingezet is als laag drempelige wagen, maar ik het is niet een wagen die ik zou kiezen als ik zelf PCARS zou opstarten.
Mijn voorkeuren (beter gezegd, exclusions):
Rear-wheel drive
Geen road legal cars. Keuze is vanwege gebrek aan downforce. Vaak onderstuur-hell.
Geen auto's met DRS/KERS knopjes. Een automatisch ERS deployment zoals LMP1 is prima. Ik kan met DRS/KERS prima rijden, maar 45 minuten lang zou ik gek worden. Ook denk dat ik DRS te gevaarlijk is om los te laten in een race scenario.
300hp+ (maar het dubbele is ook prima hoor

)
De race frequentie mag van mij terug naar om de week als we met pittigere wagens (GT3, LMP1/2) rijden. Ik rijd nu 1-2 uurtjes voor elke race. Een gezamelijke training of zondag avond race waren ook erg leuk, ze zijn tenminste geen verplichting voor mensen die enkel tijd hebben voor de league races en in hun eigen tijd trainen.
Doordat races nu kort op elkaar zitten laat ik het afstel werk over tot de avond zelf. Bvb de Radical video die ik deze week postte had ik opgenomen om mijn race lijnen te delen. Echter met LMP1 heb ik gemerkt dat 1 uur oefenen te kort is. Vooral als de competitie sterk genoeg is dat je goede tijden moet neerzetten om bij te blijven.
Over die Radical gesproken, ik had gisteravond tijdens de kwalificatie nog een nieuwe video opgenomen met mijn kwalificatie ronde, 1.53.04.
YouTube: Radical SR3-RS 1.53.0
Het grote verschil in ronde tijd wordt met name veroorzaakt in hogere banden temp met veel lagere banden druk (we reden in koud weer), hogere remdruk (later aanremmen) en lichte verbetering balans.
[
Voor 4% gewijzigd door
Hans1990 op 11-02-2016 23:15
]