Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:54
Ik ga er ook bij proberen te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Sinterklaasrace, leuk. <+:)
Ik doe waarschijnlijk wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond is de test avond voor Seizoen 2, het volgende had ik in gedachten aangezien ik vooral de starts en weer types wil proberen:

Starttijd: 20.00
Practice: 15 min.
Qualify: 15 min.
Race1 : Rondje of 6-7
Race2 :
-10 min. practice met dat weertype. (Random)
-Reverserd grid Race 1
-Rollende start
-10 rondjes

Dan zitten we rond 21.15 denk ik en doen we nog even een MC (Ginetta - Radical) combie:
-Random weer
-Practice: 15 min.
-Qualify: 15 min.
-Rollende start
-Race op tijd 20 minuten.

Dan zijn we rond 22.00 klaar?

Mochten mensen hier problemen mee hebben kunnen we wel wat schuiven, tevens wil ik vragen even naar de start procedure van race 2 en Endurance te bekijken en eventueel vragen dadelijk of vanavond te stellen zodat hopelijk kunnen finetunen. (eventueel via PB)
Klik hier voor het document

Wordt een druk avondje denk ik, hopelijk komen er een man of 4-5 minimal dan kunnen we denk ik wel fatsoenlijk oefenen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 21:29
Goed idee om alles even te testen :) Ik heb zelf ook nog geen keuze gemaakt mbt de auto. Welke baan gaan we vanavond eigenlijk rijden? Tis denk ik wel handig om dezelfde baan te gebruiken zodat er een goede vergelijking is.

Ik heb morgen een lange dag dus zal het zeker niet te laat maken. Zie wel even of ik het tot 22u volhoud of niet, maar dat zie ik vanavond wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
josje94 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:39:
Goed idee om alles even te testen :) Ik heb zelf ook nog geen keuze gemaakt mbt de auto. Welke baan gaan we vanavond eigenlijk rijden? Tis denk ik wel handig om dezelfde baan te gebruiken zodat er een goede vergelijking is.

Ik heb morgen een lange dag dus zal het zeker niet te laat maken. Zie wel even of ik het tot 22u volhoud of niet, maar dat zie ik vanavond wel.
Mazda Raceway Laguna Seca, eventueel doen we de eerste races korter.
Zoals gezegd gaat het mij voornamelijk om:
-Verschillende weertypes, of dat we dag/nacht gaan doen misschien
-Start Race 2
-Start Endurance

Alles daartussen is een soort van bonus, dit is wel overigens de eerste race van volgende week. (Sprint races)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-08 12:29
Denk dat het wel moet lukken om erbij te zijn! Ben benieuwd naar hoe het starten gaat (vooral met veel man).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:30
Ik kan helaas vanavond niet mee doen :(
Weet nog niet welke auto ik neem voor de endurance race. Helaas moet ik daarvan de eerste ook missen ivm bedrijfs zaalvoetbal competitie

Lees morgen wel hoe het ging en wat jullie bevindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nielsjuhz schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:02:
Ik kan helaas vanavond niet mee doen :(
Weet nog niet welke auto ik neem voor de endurance race. Helaas moet ik daarvan de eerste ook missen ivm bedrijfs zaalvoetbal competitie

Lees morgen wel hoe het ging en wat jullie bevindingen zijn.
Ik zal proberen het te stream, dan kan je het eventueel terugkijken. (ik zal denk ik bij R2 even achteraan gaan rijden om alles in het oog te houden. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sessie is aangemaakt:

Naam: GOT Test Races
Wachtwoord: WEC

Edit:
Rond 1 uur 25 is de eerste start Race 2 sprint.
Best leuk

[ Voor 54% gewijzigd door Ithric op 02-12-2015 22:38 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou was een geslaagde avond en vond het erg leuk.
Plaats eventueel op of aanmerkingen even hieronder of stuur me een PB.

Starts konden nog iets beter, maar om verwarring te voorkomen zal de Endurance ook 2 rondjes doen.
(Tevens zal ik de snelheden even weghalen, het gaat er gewoon om dat mensen bij elkaar blijven)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Ik had ook getest met streamen naar JouwBuis, maar dit is niet gelukt, de video hapert echt veel te veel.
Maar weer eens proberen als ik mijn mobo-cpu-geh geupgrade heb...

Verder ging de race best lekker, boven verwachting eerste geworden in de 1e sprint race.

Ik vind dat de snelheden in de formation lap best een stuk naar beneden kunnen voor de Ginetta, ik weet niet of het handig is deze helemaal weg te laten...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Ithric schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:32:
Starts konden nog iets beter, maar om verwarring te voorkomen zal de Endurance ook 2 rondjes doen.
(Tevens zal ik de snelheden even weghalen, het gaat er gewoon om dat mensen bij elkaar blijven)
Denk dat je best wel een max snelheid opgeeft, maar dan veel lager dan 140. 90 leek redelijk goed te gaan, als het regent misschien nog iets minder. En dan op het einde van de 2de ronde nog iets vertragen naar bvb 60.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Allereerst bedankt iedereen die langskwam om te helpen testen,. er zijn wel wat dingen duidelijk geworden daarin.

De pluspunten:
  • De rollende start concept vond ik erg geslaagd, het zorgde ook voor specktakel (achterin teminste) en wil dit er wel inhouden denk ik. (In iedergeval voor de sprint races)
  • Ik merkte ook direct dat rollende start voor de MC klassen ook beter werkte, je komt niet zo in de knel in bocht 1 als we soms met LMP1/GT3 hadden. (maar kan ook door het snelheids verschil komen)
  • De klasses passen redelijk goed bij elkaar, de Radical is een stuk sneller kwa top en door de bochten hebben ze ook wat meer grip om rond de Ginetta te gaan.
  • Weer viel me ook alles mee, maakte het wel spannend of je evengoed de snel was in de verschillende weertypes.
  • De endurance zal ik instellen op 2 weer sessies, beide random, dus misschien krijgen we wel een opdrogende/regen bui tijdens de race. O-)
  • Veld in de Ginetta zat enorm ver uit elkaar, in iedergeval de top 3 (wel 0.08s), daar achter was een iets groter gat maar volgens mij had iedereen wel iemand om mee te vechten of niet?
Minpunten:
  • Ging er nog rommelig aan toe bij het formeren in race 2, je hoeft niet direct de eerste stukken op je plek te rijden. Je hebt een heel rondje, gewoon rustig aan rijden en voorzichtig.
  • Mensen pushen teveel in de opwarm rondes, volgens mij beide keren is iemand gespind en moesten we even wachten.
  • Het eerste rondje Endurance warm up, dacht ik dat iemand het niet begrepen, deze had zoon voorsprong halverwege ongeveer. S.v.p iets meer bij elkaar blijven, de snelheden zijn een soort indicatie en we moeten een beetje op het weer/baan inspelen zodat niet andere in de war raken en rare dingen doen?
  • De start Race 2 was ook wat rommelig, gezien mensen veel gas gaven en remde op het rechten stuk naar S/F (zo leek het vanuit het achterveld), dit moeten we misschien iets meer reguleren en een gepaste snelheid vinden? (60km/h vanaf de 1 na laatste bocht?)
Verder twijvel ik even om de opwarm ronde 1 rondje te doen, maar dan moet iedereen iets sneller/meer vertrouwd raken met het systeem aangezien anders het fout loopt denk ik.
Nu kan je nog even op een rechtstuk een berichtje typen en kijken of het goed gaat.
Zoals ook gezegd in de sessie, laat even weten wat jullie ervan vonden vanuit verschillende standpunten.

@114Alex (Steam naam meen ik): Ik had een berichtje getypt naar je en daarna klikte ik op vote kick en wist niet dat je dan meteen eruit gegooid zou worden. (excuses hiervoor :F ;( )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Laatst online: 13-09 21:44
Leuke livestream Ithric! (en natuurlijk meteen een blauw duimpje erop geknald :))

Ik vond het ook leuk gisteravond! Echter ging de rijdende start verre van vlekkeloos.
Ik had van Ithric meegekregen dat ik als 8ste moest gaan starten. Ik had eveneens meegekregen dat John voor mij zou komen te rijden en Kroegtijger achter mij, zij waren alleen beiden nergens meer te bekennen :?
Ik ben maar op plek 7 gaan rijden met Jos achter mij aan en Bob(?) voor mij. Echter was de gehele club aardig uit elkaar gerekt, ondanks ik gemiddeld 110 reed. Daardoor even flink moeten sprinten om de eerste groep weer bij te kunnen benen. Vlak voor de start wilde ik in formatie, maar ik was een van de weinigen die dat deed :P Een stukje (duidelijke) communicatie is nog wel nodig! Ik hoorde gisteravond in Teamspeak (dat overigens zeer zeker gezellig was d:)b) gehoord dat misschien Teamspeak met dit soort races aan te raden is?

Verder in de races zelf viel het mij erg op dat de Ginetta erg strak stuurt in de regen! De grip werd minder naarmate de banden warmer werden en ik daardoor wat meer moest remmen. Maar zeker in het begin kon er erg goed gepusht worden met het wagentje! In de droge omstandigheden was het juist precies andersom, daar moesten de banden warm worden om grip te krijgen en had ik in het begin veel last van overstuur.
De Radical was overigens een heerlijk karretje en kom me nog aardig houden in de mist en regen :+

Had ook nog een replay opgenomen (die was zowaar bugvrij naar mijn idee) en een hele mooie slippartij :P

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW van Wijngen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-09 10:51
hierbij een reactie vanuit het achterveld.

ten eerste heb ik genoten, bedankt voor de leuke rit.
ten tweede vond ik de rollende start goed gaan. bedenk dat dit de eerste keer was in deze samenstelling.
iedere vervolg start gaat steeds soepeler.

waar ik wel tegen aanloop is wanneer het een omgekeerde start volgorde wordt. ik, als langzamere rijder wordt links en rechs voorbij gereden. zolang we elkaar respecteren dat we langzamere rijders inhalen vind het goed. maar klaag niet, ik ben niet voor niets een langzamere rijder. ik heb gezien dat ik geheel andere (waarschijnlijk verkeerde) rem punten hanteer. het inhaal gerommel is voor mij na twee ronden voorbij. dus kan kan iedereen voluit.

wat ik bedoel is dat bij de omgekeerde start je rekening moet houden met de voorste rijders. deze staan niet voorniets bij de tweede race vooraan. Het ging overigens helemaal goed gisteren, dus is er eigenlijk niets aan de hand ;)

dit zeggende kom ik bij mijn knelpunt: ik mis 2 seconde. het is niet alleen in bochten maar vooral ook op het rechte stuk. dus hiermee een noodkreet :o :o :o
hoe en waar haal ik 2 seconden vandaan.

en als laatste puntje (maar dat is meer gericht aan de spelmakers >:) >:) ):
onze lieve heer heeft ons slimme versnellingsbaken gegeven, waarom heeft niemand die toegepast op die ginetta ???? :( :(

kort kom ik sta klaar voor de volgende race :X :X

en dank aan de wedstrijd leiding _/-\o_ _/-\o_

.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@David: Thanks, ging wonderbaarlijk goed met de stream wederom.
Heb zelf even snel gekeken en niet echt veel gestotter gelukkig.

Ik weet dat Kroeg aangaf niet meer te gaan rijden en daarom schoof alles 1 plekje op.
Volgens mij was dit ook in de chat gemeld, wat je deed was dus goed denk ik.
Waarschijnlijk ging je van de rechter startrij naar de linker en starte je van p7?

De rest is zoals gezegd nog even wennen en iets verbeteren, het tempo gedurende de ronde lag te hoog waardoor het langer duurde feitelijk (mensen spinnen/forceren teveel dan)
Ik kon ook niet direct in formatie, pas vanaf de laatste bocht reed iedereen 2 aan 2 dus op zich kwam het wel goed voor S/F.
Alleen dus dat mensen remde en gas gaven maakte het lastig bij de start, dus dat moeten we aanpakken.

EDIT:
Was de eerste video trouwens van mijn slipper, anders had ik iets exact hetzelfde namelijk. :D
helaas zijn in replays nog al eens de skins totaal anders... :'(

@JW van Wijngen:
Dat is zeker een punt, maar juist een extra dimensie denk ik en inmiddels zijn de meeste wel voorzichtig.
De snellere moet gewoon niet er vanuit gaan dat iedereen op zijn rempunt ook remt en iets meer afstandhouden misschien. (je komt er vaak toch wel voorbij als het verschil groot is)

Wat ik veel zag en zelf ook merkte is, dat je met de Ginetta vroeg kan insturen en ver over de apexcurb kan en wijdt uitkomen. (alleen als het regent niet teveel)
Daar won ik veel snelheid en tijd mee, deze auto moet je erg voorzichtig rijden en goed insturen daar win je het meeste.
Anders kijk je naar wat rondjes in mijn stream/of David hierboven, misschien snap je dan wat ik bedoel en zelf doe.

Deze auto moet je in beweging houden en snelheid vasthouden is dan key. :o

[ Voor 4% gewijzigd door Ithric op 03-12-2015 10:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
We deden bij de race met de radicals erin, ook een rollende start.
Deze was volgens mij op basis van de Q.
Maar je kan ook aangeven dat er een rollende start moet plaatsvinden via pCARS.
Zou dat niet veel makkelijker zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johnnyverhoeff schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:26:
We deden bij de race met de radicals erin, ook een rollende start.
Deze was volgens mij op basis van de Q.
Maar je kan ook aangeven dat er een rollende start moet plaatsvinden via pCARS.
Zou dat niet veel makkelijker zijn ?
Heb je gisteren de Outlap naar de pit bekeken? :+
Dat wordt dus niks, want je komt of naast de baan of je bent al gecrasht voor je gestart bent.

Dus daarom hebben we dit nooit meer gebruikt nadien, het is ook zeker weten nog niet gefixed helaas.
Het is dus of een staande start of zelf een rollende start maken, zoals we nu hebben gedaan.

EDIT: zie mijn stream en later de binnenspiegel, heb me rot gelachen over de AI:
https://youtu.be/0xNe4jeDkeU?t=56m10s
(Kan hem niet embedded op tijd zetten, rond 56 min. in de stream)

[ Voor 12% gewijzigd door Ithric op 03-12-2015 12:37 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Ik ben het helemaal met je eens dat de AI op vele fronten gebugd is, maar dit specifieke voorbeeld heeft toch niks te maken met de rollende start ? Het is namelijk het automatisch naar de pit toe rijden in plaats van naast elkaar de laatste bocht om.

Bijvoorbeeld bij Monaco zal dit idd niet goed gaan, maar Laguna Seca heeft wel een erg brede laatste bocht.
Maar ik begrijp ook dat je het niet aan de gebugde AI wil overlaten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johnnyverhoeff schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:57:
Ik ben het helemaal met je eens dat de AI op vele fronten gebugd is, maar dit specifieke voorbeeld heeft toch niks te maken met de rollende start ? Het is namelijk het automatisch naar de pit toe rijden in plaats van naast elkaar de laatste bocht om.

Bijvoorbeeld bij Monaco zal dit idd niet goed gaan, maar Laguna Seca heeft wel een erg brede laatste bocht.
Maar ik begrijp ook dat je het niet aan de gebugde AI wil overlaten :+
Het zal af en toe goed werken, maar het is lullig als iemand er al uit ligt voor dat hij kon rijden.
Dus vandaar dat we het in Eigen hand houden. :*)

EDIT:
Tevens voer ik liever een globale regel in, dan dat we het af en toe toepassen. (dan vergeten mensen hoe het werkt etc.)
Hopelijk wordt dit dadelijk redelijk bekent en kunnen we het ook elders toepassen in fun races.
Het is niet heel lastig, het kost alleen iets meer tijd.

[ Voor 16% gewijzigd door Ithric op 03-12-2015 14:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Ithric schreef op donderdag 03 december 2015 @ 08:15:
Allereerst bedankt iedereen die langskwam om te helpen testen,. er zijn wel wat dingen duidelijk geworden daarin.

De pluspunten:
...

Minpunten:
...
Bedankt voor het hosten en uitdenken :) Ging redelijk goed inderdaad :) Persoonlijk had ik meer moeite met vooral de mist in combinatie met de baan en een (voor mij) onbekende auto. Het lukte allemaal aardig maar echt in een ritme komen lukte me niet. Beloofd wel een leuk en waarschijnlijk spannend seizoen te worden :)

Meeste vreemde vond ik nog wel dat je in de regen de achterkant niet om kon krijgen van de Junior terwijl dat op een droge baan juist weer ontzettend makkelijk was.. Kwam volgens mij vooral omdat in de regen door voorbanden totaal geen grip hadden waardoor je veel overstuur kreeg.
JW van Wijngen schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:03:
dit zeggende kom ik bij mijn knelpunt: ik mis 2 seconde. het is niet alleen in bochten maar vooral ook op het rechte stuk. dus hiermee een noodkreet :o :o :o
hoe en waar haal ik 2 seconden vandaan.
Ithric schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:32:
Deze auto moet je erg voorzichtig rijden en goed insturen daar win je het meeste.
Anders kijk je naar wat rondjes in mijn stream/of David hierboven, misschien snap je dan wat ik bedoel en zelf doe.

Deze auto moet je in beweging houden en snelheid vasthouden is dan key. :o
Snelheid in de auto houden is inderdaad ontzettend belangrijk. Vooral dat stuk tegen de heuvel op: De snelheid die je hebt als je de bocht uit komt heb je nog steeds als je boven bent. Als je daar 8km/h sneller bent, blijf je dat het hele stuk!

Kijk anders eens in een oefensessie mee met iemand als Ithric. Je kunt tijdens het meekijken grafieken zien waar je onder andere de input van het gas en rempedaal ziet, misschien ontdek je punten waar je (zonder dat je het wist) misschien vol gas kunt. Meekijken lijkt misschien saai (is het soms ook) maar je kunt er veel van leren. ;)
Ithric schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:33:
[...]

Heb je gisteren de Outlap naar de pit bekeken? :+
Dat wordt dus niks, want je komt of naast de baan of je bent al gecrasht voor je gestart bent.

Dus daarom hebben we dit nooit meer gebruikt nadien, het is ook zeker weten nog niet gefixed helaas.
Het is dus of een staande start of zelf een rollende start maken, zoals we nu hebben gedaan.

EDIT: zie mijn stream en later de binnenspiegel, heb me rot gelachen over de AI:
https://youtu.be/0xNe4jeDkeU?t=56m10s
(Kan hem niet embedded op tijd zetten, rond 56 min. in de stream)
Aanvullend: David heeft mij een filmpje laten zien op zijn kanaal waarin jullie een rollende start deden. Hij had zoveel meer snelheid dat hij de auto's voor hem makkelijk kon inhalen direct na start/finish. Doordat er een gat viel tussen de auto's gaf de AI ontzettend veel gas bij vlak voor de start wat er voor zorgde dat hij gewoon veel meer snelheid had dan de auto's voor hem..

Ik kan het filmpje zo niet op zijn kanaal vinden. Misschien kan hij hem zelf even linken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Ithric schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:32:
@David: Thanks, ging wonderbaarlijk goed met de stream wederom.
Heb zelf even snel gekeken en niet echt veel gestotter gelukkig.

Ik weet dat Kroeg aangaf niet meer te gaan rijden en daarom schoof alles 1 plekje op.
Volgens mij was dit ook in de chat gemeld, wat je deed was dus goed denk ik.
Waarschijnlijk ging je van de rechter startrij naar de linker en starte je van p7?
Ah, dat heb ik dan over het hoofd gezien! Maar ik ben wel van p7 gestart. Jos gaf aan dat ik dat moest, dus volgde hem maar op omdat ik dus even in de war was gekomen :P
josje94 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:06:
Aanvullend: David heeft mij een filmpje laten zien op zijn kanaal waarin jullie een rollende start deden. Hij had zoveel meer snelheid dat hij de auto's voor hem makkelijk kon inhalen direct na start/finish. Doordat er een gat viel tussen de auto's gaf de AI ontzettend veel gas bij vlak voor de start wat er voor zorgde dat hij gewoon veel meer snelheid had dan de auto's voor hem..

Ik kan het filmpje zo niet op zijn kanaal vinden. Misschien kan hij hem zelf even linken? :+
Dat was deze :) (als de link vooraf begint, even doorspoelen naar 2:26:00)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Davidson schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:27:
[...]

Dat was deze :) (als de link vooraf begint, even doorspoelen naar 2:26:00)

[video]
Zo start hij wel op de goede plek :) Maar hier is dus goed te zien waarom dat een minder goed idee is. Misschien is het een idee om eens te testen of het gepatched is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
josje94 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:04:
[...]

Zo start hij wel op de goede plek :) Maar hier is dus goed te zien waarom dat een minder goed idee is. Misschien is het een idee om eens te testen of het gepatched is.
Wat ik ook lastig vind aan de rolling start van pCars is dat je pas echt op het laatste moment controle krijgt over je wagen. Regelmatig is dat dan in het midden van een bocht waarbij de AI je op de meest onhandige manier in die bocht heeft gepositioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Reminder!
Davidson schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:27:
Na gemiddeld 10 stemmen te hebben gehad, is het Rouen geworden met de group A! :)
De Mercedes stond aan kop, maar de auto's in de group A verschillen niet veel onderling.

Steam - Classis Rouen Group A - zondag 6 december - 20:00

• Rouen Les Essarts (met blauw circuit erbij)
  • 30 minuten vrije training, 15 minuten kwalificatie en daarna 7 laps
  • Group A - BMW E30 M3 Group A, Mercedes 190E Evo 2 & Ford Sierra RS Cosworth
  • In-game omstandigheden: Datum: 6 december | Tijd: 11:00 | Weer: half bewolkt
  • Real physics, damage, fuel en tire usage
Deelnemerslijst
  • Davidson
  • josje94
  • Jeroenz90
  • bobpalmtree
  • Nashh(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nashh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-11-2024
Misschien dat ik morgen avond ook aansluit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nashh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-11-2024
Voor degenen die willen, ik heb nu een public lobby gehost. Dezelfde als vorige week; GT3 Fair Racing. Joe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Server is up! Naam GoT Racing, wachtwoord tweakers.

Livestream:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobopalmtree
Jammer, ik vloog uit de Q zo'n 3 minuten voor einde en raakte er niet meer terug in. Best een leuke track dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Was opzich best leuk, alleen de auto's was ik niet echt gewend met zoveel power op de achterwielen.
Zaten ook een paar leuke banen tussen, die ik even heb opgeschreven.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josje94
Helaas kon ik gisteravond niet meedoen. :( Door wat miscommunicatie hier thuis bleek ik pas rond 20:15 te gaan eten. Toen we daar mee klaar waren was de race al ongeveer begonnen. Een race op een onbekende baan zonder oefentijd is meestal niet zo'n succes dus heb ik het maar laten zitten.

Woensdag weer een kans. Dan ben ik er wel bij :)

Nog wel de stream van David nog even bekeken. Zag er best uitdagend uit allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
josje94 schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:11:
Helaas kon ik gisteravond niet meedoen. :( Door wat miscommunicatie hier thuis bleek ik pas rond 20:15 te gaan eten. Toen we daar mee klaar waren was de race al ongeveer begonnen. Een race op een onbekende baan zonder oefentijd is meestal niet zo'n succes dus heb ik het maar laten zitten.

Woensdag weer een kans. Dan ben ik er wel bij :)

Nog wel de stream van David nog even bekeken. Zag er best uitdagend uit allemaal :)
Waren meerdere races daarna nog, dus je had even kunnen wachten of berichtje kunnen sturen. :D

Helaas krijg ik mijn stream niet online, zal vandaag eens kijken was een melding die ik niet eerder had gezien nog.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De banen van gisteravond waren wel leuk. Rouen doet mij erg denken aan oude Spa, erg smal, snelle bochten die je echt goed moet inschatten anders vlieg je zonder excuus van de baan af. Ik heb bij rFactor 2 dat in de Beta Release week gezien. Server met classic Spa + classic F1 (jaren 60).. 20 man & 30min verder... geen 1 geklokte ronden was er neer gezet. :z

Gisteravond hadden de wagens wel een turbo tintje. De Ford had ik uitgezocht op de instelbare turbo druk. Met 3.5bar produceerde die wagen 550pk (!) en had een top van 300km/h. Vandaar het grote gat in kwalificatie tijd. Geeft natuurlijk geen garantie voor in de race, als je met 150+ de muur in schuift |:(

Met van die telemetry tooltjes kan je zien hoeveel % engine wear je hebt, en redelijk inschatten hoeveel ronde je kan rijden (mits je geen bots schade rijdt - dat levert soms ook engine wear op). Mijn suggestie zou zijn om turbo auto's voor dit soort events er uit te filteren, of dat iedereen met dezelfde wagens rijdt en goed voorgelicht is :) Met de 98T wagen zag je ook dat de 1 wel goede turbo/gearing had en de ander niet, want enkele haalden niet eens 310km/h op rechte stuk. Terwijl met goede afstelling 330km/h wel te behalen was in race afstelling.

Maar dan nog had ik ook bij die wagen de turbo druk verhoogt naar non-race waarden. Zit er in Pcars ook iets van een engine wear acceleration setting? (Niet tyre wear). Ik zou dan suggeren die eens op 4 - 8x in te stellen. Dan is de 15 min race opeens 1-2 uur voor het materiaal, waardoor je wel op de standaard turbo druk moet rijden.

Want op Rouen was het wel mogelijk om op de max. 3.5bar te rijden voor 7 ronde lang.
Met acceleration is het niet eens meer mogelijk in kwalificatie (dat dan weer wel..), want de 98T hield het nog maar net 2 rondjes uit op de Hockenheim classic.

Meest radicale zou een default setup bij iedereen forceren, maar dan heb je denk ik dat mensen afhaken doordat de wegligging niet bij ze past.

Het brengt hopelijk het veld met gemengt turbo/normaal, of puur turbo, wat dichter bij elkaar. Het moet wel leuk blijven :)

[ Voor 13% gewijzigd door Hans1990 op 08-12-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hans1990 schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:51:
Meest radicale zou een default setup bij iedereen forceren, maar dan heb je denk ik dat mensen afhaken doordat de wegligging niet bij ze past.

Het brengt hopelijk het veld met gemengt turbo/normaal, of puur turbo, wat dichter bij elkaar. Het moet wel leuk blijven :)
Helaas is Default setup erg ruk, gezien je ook FFB settings en dergelijke default worden. 8)7 8)7 8)7
Dus dat is bijna niet te doen, want sommige hebben dan geen of veel FFB en dat is echt niet te doen dan. ;(

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou heren, vanavond is het zover.

STEAM - GOT series 2 - Ronde 1 Sprint - 9-12-2015: 19:30

• Practice aanvang: 19.30
  • Qualify aanvang: 20.00
  • Race 1 aanvang: 20.15
    Korte pauze en practice (met nieuw weer mogelijk) en dan rond
  • Race 2 aanvang: 21:00
  • Auto: Ginetta GT5 (Junior)
  • Baan: Mazda Raceway Laguna Seca
  • Weeromstandigheden: Random (per race)
  • Overige zaken, zoals banden, fuel en realisme settings, etc: Real
(Google Agenda)

Paar puntjes:
Lees even de start procedure voor race 2, zodat je weet wat er verwacht wordt.
Start procedure

*Mensen die uitvallen en aanwezig waren (zover ik dat kan controleren), wordt geprobeerd op juiste volgorde in te delen. (eventueel in overleg, want kan niet alles goed terugzien)
*Dit zal gebeuren op aantal rondes, omdat ik zag dat soms verschil zit tussen iemand die de pit bereikt en mensen die dit niet halen.
*Mensen die niet aan Race 1 hebben meegedaan, starten achteraan race 2
*Houdt rekening met elkaar, vooral in Race 2 staan meestal iets mindere rijders voor je en moet je hierop inspelen.
*Vragen, stel ze hier of stuur me een PB. Zal vanavond even proberen om weer op TS (BUG) te zijn, zodat we daar ook eventueel kunnen overleggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ithric op 09-12-2015 12:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ik had samen met Hans gister nog een idee, wat we toch even bespreekbaar willen maken:

Is het niet handig om de kwalificatie en de practice in één sessie te doen en dan kwa tijd te combineren?
Wij hebben het idee dat het zonde is als je tijdens de practice net lekker in de "flow" zit om dan een nieuwe sessie in te gaan. Tijd van practice en kwali dan uiteraard combineren ;)
Wat denkt de rest hiervan?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
Wat mijn betreft betreft een prima idee!

[ Voor 10% gewijzigd door JayZeeTie op 09-12-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Nog geen eens zo'n slecht idee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
Waar kan ik die extra stem downloaden?
denk dat ik hem ook maar ga gebruiken tijdens de race.
Wil wel op TS komen maar mic zit in de laptop en laptop naast de tv :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Die extra stem is Crewchief, er staat in de beginpost van het topic wel een linkje naar :)

Denk erom dat je in het spel de optie [Shared Memory] moet activeren om dit programma te gebruiken!

[ Voor 36% gewijzigd door Riqy op 09-12-2015 15:07 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riqy schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:05:
Ik had samen met Hans gister nog een idee, wat we toch even bespreekbaar willen maken:

Is het niet handig om de kwalificatie en de practice in één sessie te doen en dan kwa tijd te combineren?
Wij hebben het idee dat het zonde is als je tijdens de practice net lekker in de "flow" zit om dan een nieuwe sessie in te gaan. Tijd van practice en kwali dan uiteraard combineren ;)
Ja kan, maar volgens mij was het in het verleden nog al eens een probleem om in PCars een Qualify sessie te openen als deze al liep? (als je nog niet eerder was ingelogd hierop)
Nu kan dus iedereen gedurende het eerste half uur de sessie openen en niet perse direct om 19.30.

Tevens geeft het toch andere druk als je maar 15 min. hebt of 45 min. om je snelste tijd te zetten.
Maar zal het bovenstaande even proberen te testen voor we dat eventueel instellen..
(als iemand dit eventueel wil doen voor de race zou dat fijn zijn, anders zal ik denk ik het weekende even testen)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Riqy schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:05:

Prima! Ik baal zelf ook wel eens als ik m'n snelste tijd in de Pratice heb gezet :( Hopen dat onderstaand niet meer van toepassing is..
Ithric schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:58:
[...]

Ja kan, maar volgens mij was het in het verleden nog al eens een probleem om in PCars een Qualify sessie te openen als deze al liep? (als je nog niet eerder was ingelogd hierop)
Nu kan dus iedereen gedurende het eerste half uur de sessie openen en niet perse direct om 19.30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
We rijden met een aantal mensen van tweakers ook wel met GT3, dan pakken we 30 min quali, volgens mij joinen er tot de laatste paar min nog wel mensen, dus denk dat die problemen verholpen zijn...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ithric schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:58:
[...]

Tevens geeft het toch andere druk als je maar 15 min. hebt of 45 min. om je snelste tijd te zetten.
Maar zal het bovenstaande even proberen te testen voor we dat eventueel instellen..
(als iemand dit eventueel wil doen voor de race zou dat fijn zijn, anders zal ik denk ik het weekende even testen)
Klopt, ik begon het punt gisteravond met Riqy ook omdat het wel eens vervelend kan zijn. Het kwam mij eigenlijk naar voren omdat we enkele public races deden met half uur kwalificatie en 7-8 race laps. In public servers & 25 man had ik vaak niet genoeg "oppertunities" om 2 goede runs te doen, omdat er wel eens mensen rijden die denken al in een race te rijden..... ;( Mensen konden m.i. prima joinen.

Ik snap ook wel dat het onderdeel is van het spelletje om een gaatje te vinden en dan de knop om te zetten voor de beste tijd. Maar ik ben nog geen pro-driver en/of heb een crew aan de pitmuur zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke, de P veranderd gewoon in een langer Q wat mij betreft dan.
Mijn reden was zoals hierboven voornamelijk het joinen. :-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Klein nadeel misschien. In practice vind ik het niet nodig om opzij te gaan voor iemand die sneller is. Als we enkel 1 lange Q doen, is dat dan misschien weer wat lastiger.
Is mij verder wel gelijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bobopalmtree schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:18:
Klein nadeel misschien. In practice vind ik het niet nodig om opzij te gaan voor iemand die sneller is. Als we enkel 1 lange Q doen, is dat dan misschien weer wat lastiger.
Is mij verder wel gelijk hoor.
Ik rijd gewoon hetzelfde dan in P dan, laatste 15 min. misschien iets meer opletten. :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Ithric schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:19:
[...]

Ik rijd gewoon hetzelfde dan in P dan, laatste 15 min. misschien iets meer opletten. :*)
Ok, mooie oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Livestream is zodadelijk hier ook weer aanwezig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan niet in Steam komen, iemand anders hier ook last van?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Nee, hier werkt Steam gewoon zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Ithric schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:29:
Ik kan niet in Steam komen, iemand anders hier ook last van?
Hier ook alsnog geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is gelukt, de sessie is up.
Wachtwoord: WEC

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Was weer tof! Mooie rijdende start wat een heel ander raceveld opleverde en veel close racing, erg gaaf! :)
Daarnaast nette posities kunnen neerzetten.

Vergeet niet de livestreams van Ithric en mij te checken :)

YouTube: cogliostro1985
YouTube: DavidsonNL

De video's zijn op moment van schrijven nog aan het renderen.

[ Voor 12% gewijzigd door Davidson op 09-12-2015 22:23 ]

Ik vond het erg leuk gisteren, helaas 2 domme slowdowns en verloor toen redelijk de aansluiting.
Toch nog redelijk goed door het veld weer naar P4 kunnen rijden, tevens bleef 1-3 erg dicht bij elkaar toen.

Race twee was echt een feest, die reversed grid was echt leuk en close/fair. (Zover ik zag)
Proberen in te halen wanneer iemand probeerd ook naar voren te rijden en dan niet teveel fouten maken.

Heb niet alles kunnen zien (nog), maar volgens mij was het erg leuk voor de meeste. 8)

Op naar volgende week met Multi Class (2 Ginetta :9 en 6 Radicals meen ik. (wat ik nu heb ingevuld :+ )
Davidson schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:22:
Was weer tof! Mooie rijdende start wat een heel ander raceveld opleverde en veel close racing, erg gaaf! :)
Daarnaast nette posities kunnen neerzetten.

Vergeet niet de livestreams van Ithric en mij te checken :)

YouTube: cogliostro1985
YouTube: DavidsonNL

De video's zijn op moment van schrijven nog aan het renderen.
Mijn stream is enkel van de Fun races daarna, vooral de Formule auto was een success... |:(
(volgens mij heb ik iedereen geraakt daar...)

iRacing Profiel

• Nielsjuhz
Wat een klote race... Maar dat is persoonlijk. Eerste race was opzich wel goed. daar kwam het gewoon door lack aan baankennis waardoor ik niet met de top mee kon rijden. Wonderbaarlijk werd ik toen nog 5de door fouten van anderen. De auto is ook niet echt aan mijn rijstijl gemaakt.

2de race met de reversed grid opsteling had voor mij weinig nut gehad. Werd 5de en starte 5de dus 0.0 vooruitgang :P Maarja midden formatielap nr 2 vloog hij in 1x naar het bureablad omdat ik volgens teamspeak geen rechten meer had en moest aanvragen voor push to talk... klote zooi want als er wordt ge-alt-tabbed met project cars bij mij dan ben ik mijn geluid ingame kwijt.. Dus moest de 2de race heletijd doen zonder geluid en das kut als je juist gewend bent om aan de REV te luisteren om te schakelen. Dus race 2 begon al geweldig. Werd ook gelijk bij het start uitgeremd door andere omdat jah ik ze niet hoorde hoe dicht/ver ze van mij af zitten.

Daarna toch nog Jos ingehaald =D maar dat kwam omdat hij penalty had gekregen. En helaas had ik 1na laatste ronde zelf een dikke spin gemaakt wat me 15sec koste >< Daar had jos wel geluk mee want hij ging volgens mij toen ook van de baan af want de achterstand op hem ging in 1x terurg naar 5-6 seconde .

Btw Bob kwam ook ontzettend dicht bij 1na laaste ronde. Zodicht bij dat hij onder de seconde kwam te rijden. alleen hij spinde bij die chicane diep naar beneden toe. Dacht toen YES dit gaat goed en toen maakte ik dus zelf die spin -_-''

Concept is leuk en moet nog wel beetje fine tunen maar ging goed vond ik zelf.

PS: Sorry tegen die persoon die ik volgens mij liet spinnen bij de start bij ronde 1.
Ik zag nog een klein gat tussen ons maar blijkbaar zag het ontzichtbare bumper van mij dat dus niet meer... Excusses.
Nielsjuhz schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:30:
2de race met de reversed grid opsteling had voor mij weinig nut gehad. Werd 5de en starte 5de dus 0.0 vooruitgang :P Maarja midden formatielap nr 2 vloog hij in 1x naar het bureablad omdat ik volgens teamspeak geen rechten meer had en moest aanvragen voor push to talk... klote zooi want als er wordt ge-alt-tabbed met project cars bij mij dan ben ik mijn geluid ingame kwijt.. Dus moest de 2de race heletijd doen zonder geluid en das kut als je juist gewend bent om aan de REV te luisteren om te schakelen. Dus race 2 begon al geweldig. Werd ook gelijk bij het start uitgeremd door andere omdat jah ik ze niet hoorde hoe dicht/ver ze van mij af zitten.
Ja ik dacht in de Formatie ronde 2 dat je al uit de sessie gegooied was maar dat we dit nog niet zagen.
Gelukkig bleef het kalm en deden we iets rustiger aan, start was nog iets tever uit mekaar vond ik maar ging verder best goed.

Volgens mij zat ik aan je binnenkant of niet?
Was wel even spannend altijd, of de ander je ook ziet en ruimte laat ondanks dat je er naast zit.
Concept is leuk en moet nog wel beetje fine tunen maar ging goed vond ik zelf.
Mogelijk omdat ik niet alles goed heb kunnen zien, omdat ik zelf ook aan het racen was. (en de reply nog niet heb bekeken)
Kan je eventueel even neerzetten wat beter kan, zodat we over 2 weken dit misschien kunnen aanvullen.
heb zelf het volgende:
  • Niet teveel pushen in de 2 opwarm rondes, er spinde toch wederom iemand door het tempo (denk ik)
  • Iets dichter op elkaar op het S/F straight (hooguit 1/2-1 auto lengte afstand)
  • over het algemeen iets beter aansluiten bij de auto voor je

iRacing Profiel

• Nielsjuhz
Ithric schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:14:
[...]

Ja ik dacht in de Formatie ronde 2 dat je al uit de sessie gegooied was maar dat we dit nog niet zagen.
Gelukkig bleef het kalm en deden we iets rustiger aan, start was nog iets tever uit mekaar vond ik maar ging verder best goed.
Jah toen ik terug kwam was ik al tegen de muur aangeknalt. maar kon gelukkig inderdaad snel weer terug naar mijn plek komen.
Volgens mij zat ik aan je binnenkant of niet?
Was wel even spannend altijd, of de ander je ook ziet en ruimte laat ondanks dat je er naast zit.
Dat was een paar rondes later. Toen zat je inderdaad aan de binnenkant en had je een mooie clean inhaal manoeuvre uitgevoerd.
Mogelijk omdat ik niet alles goed heb kunnen zien, omdat ik zelf ook aan het racen was. (en de reply nog niet heb bekeken)
Kan je eventueel even neerzetten wat beter kan, zodat we over 2 weken dit misschien kunnen aanvullen.
heb zelf het volgende:
  • Niet teveel pushen in de 2 opwarm rondes, er spinde toch wederom iemand door het tempo (denk ik)
  • Iets dichter op elkaar op het S/F straight (hooguit 1/2-1 auto lengte afstand)
  • over het algemeen iets beter aansluiten bij de auto voor je
Naja idd vond toch dat er idd verschil zat in de gaten tussen iedereen. best groot verschil af en toe en nogal onduidelijk wanneer je nou op het gas mag gaan want als iemand al seconde eerder op het gas gaat dan had hij die gene aan het einde al ingehaald of naast gezet. dus dat moet idd wat beter worden uitgewerkt. Maarjah begin concept is goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zal de volgende keer ook goed opletten naast wie ik moet komen te rijden. Ik had bij de reversed grip start beetje te groot gat open gelaten, wat niet fair was voor de mensen achter mij. Afin ik had vorige week ook de oefen races gemist volgens mij, dus het is niet anders.

Zo, eindelijk eens een graphics card upgrade besteld, o.a. voor PCARS :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
Ik dacht zal even wat rondjes doen met de radical op laguna seca.
Sta ik na een paar rondjes al eerste op de leaderboards:
http://cars-stats-steam.w...943968&vehicle=1231996358

8)7 :o

Nu nog meer oefenen en misschien wat sneller worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
johnnyverhoeff schreef op donderdag 10 december 2015 @ 19:44:

Rij jij dan al zo goed of was het echt een lachetje die p1 tijd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Nielsjuhz schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:47:
[...]

Rij jij dan al zo goed of was het echt een lachetje die p1 tijd? :P
Waarschijnlijk iets meer een lachertje dan dat ik zo goed ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor de feedback Niels.

Ik zal even kijken of ik dit weekend tijd/zin heb om wat video's te maken. (Van de races en de start procedure)
Geen beloftes, heb nog want andere dingen ook staan maar zal even kijken of dit gaat lukken.

@Johnny: evengoed netjes gedaan dan, hopelijk zijn er woensdag ook genoeg Ginetta's anders kan we net zo goed geen MC doen. :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Ithric schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:48:

@Johnny: evengoed netjes gedaan dan, hopelijk zijn er woensdag ook genoeg Ginetta's anders kan we net zo goed geen MC doen. :p
Maar 2 ginettas is veel te weinig idd.
Maar er hebben zich een paar niet ingeschreven die vorige week wel meededen, en nog veel meer niet ingeschreven van vorig seizoen.

Plus dat als je je inschrijft voor de ginetta, je de sprint en endurance met dezelfde auto doet wat natuurlijk wel lekker is, omdat je dan aan de auto went

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Nielsjuhz schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:29:
[...]
Naja idd vond toch dat er idd verschil zat in de gaten tussen iedereen. best groot verschil af en toe en nogal onduidelijk wanneer je nou op het gas mag gaan want als iemand al seconde eerder op het gas gaat dan had hij die gene aan het einde al ingehaald of naast gezet. dus dat moet idd wat beter worden uitgewerkt. Maarjah begin concept is goed!
In GT6 zag ik vaak de regel dat er niet mocht worden ingehaald tot na bocht 1, tenzij er iemand van de baan gaat of echt stilstaat ofzo. Dat neemt natuurlijk wat spanning weg van de start maar zorgt wel voor minder incidenten en een dichter veld na bocht 1.
Ik starte achteraan woensdag en vond de start best goed gaan, zeker voor de eerste keer en was machtig om te zien van achteren :)

Ik hou het voor de endurance bij de Ginetta anders moet ik 2 auto's onder de knie krijgen en die ene is al lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even voorop gesteld, de start zal niet veel gaan veranderen. (aangezien we pas 2x hebben gedaan)
Ik denk n.a.v. woensdag, dat we dit wel kunnen laten werken.
Zoals eerder gezegd, denk ik de volgende punten:
*Iedereen dichter op elkaar vanaf de laatste bocht (dus snelheidsverschil is dan minder groot)
*Allemaal dezelfde snelheid vasthouden tot aan S/F (dan komen er geen grotere gaten)

Vanaf de laatste bocht is denk ik iets minder spannend, maar blijft een optie als het echt uit de hand loopt.

@Bob: Heb je ook aan mijn voorlopige lijst toegevoegd, dus voel je niet direct verplicht ofsow :p

Voor de andere die ook graag alvast vermeld willen worden, hier nogmaals het formulier.

[ Voor 13% gewijzigd door Ithric op 11-12-2015 20:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johnnyverhoeff schreef op donderdag 10 december 2015 @ 19:44:

Moet zeker nog 1 tiende van af kunnen. }) }) })

Gedeeltelijk replay (daarvoor 5 ronden in gereden zonder werkende OBS):
http://www.twitch.tv/nlhans/v/29407360
:7

Alleen raar dat PCARS geen ghost data heeft, wss omdat deze i5 3570k met PCARS + OBS stream continu op 100% load staat.

[ Voor 10% gewijzigd door Hans1990 op 11-12-2015 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidson
Een nieuwe zondag, een nieuw event! :)

Steam - Willow Springs GT4 - zondag 13 december - 20:00

Afbeeldingslocatie: http://www.socalviper.com/images/WSIR_TRACK_MAP.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i37.photobucket.com/albums/e58/J130R/gt4%20fun_zps28xndq2b.jpg
  • Willow Springs International Raceway
  • 30 minuten vrije training, 15 minuten kwalificatie en daarna 7 laps
  • GT4 - AS Rapide S Hydrogen Hybrid / AS V8 Vantage GT4 / BMW M3 GT4 / Ford Mustang Boss 302R1 / Ginetta G55 GT4 / Toyota GT-86 Rocket Bunny GT4
  • In-game omstandigheden: Datum: 13 december | Tijd: 20:00 | Weer: zonnig
  • Real physics, damage, fuel en tire usage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Hans1990 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:34:

Alleen raar dat PCARS geen ghost data heeft, wss omdat deze i5 3570k met PCARS + OBS stream continu op 100% load staat.
Daar heb ik ook last van. Zelfs zonder obs staat de op 4.3GHz draaiende 3570K altijd op 99-100%.
Davidson schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:35:
Een nieuwe zondag, een nieuw event! :)

Steam - Willow Springs GT4 - zondag 13 december - 20:00

...
Ik vroeg je afgelopen week nog of je iets gepland had maar ik kan zelf helemaal niet kwam ik achter.. :( Helaas kan ik dus niet van de partij zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfs zonder? Dat klinkt niet goed. PCARS pakt hier tussen de 50% en 75% CPU load. OBS kan er nog net aan bij op "very fast" decoder setting, vandaar de "potato quality" output, en ten gevolge van vloeiendheid in game.

Dus helaas, ik ga nog niet tijdens competities mee streamen denk ik, daar is deze machine net ff te langzaam voor.

Ik heb er echter nog geen OC op zitten, hoewel ik wel de koeling heb om deze CPU iets te verhogen naar 4.2 of 4.3GHz.
Wordt misschien toch eens tijd voor een socket 2011-3 systeem; maar die zijn vrij prijzig. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Hans1990 op 12-12-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Hans1990 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:19:
Zelfs zonder? Dat klinkt niet goed. PCARS pakt hier tussen de 50% en 75% CPU load. OBS kan er nog net aan bij op "very fast" decoder setting, vandaar de "potato quality" output, en ten gevolge van vloeiendheid in game.

Dus helaas, ik ga nog niet tijdens competities mee streamen denk ik, daar is deze machine net ff te langzaam voor.

Ik heb er echter nog geen OC op zitten, hoewel ik wel de koeling heb om deze CPU iets te verhogen naar 4.2 of 4.3GHz.
Wordt misschien toch eens tijd voor een socket 2011-3 systeem; maar die zijn vrij prijzig. 8)7
Ag nouja, ik nam de vorige race op (als test) en had totaal geen lag verder. FPS was misschien ietsje lager maar hing nog steeds rond de 60 FPS. Opnemen was trouwens wel op 720P @30FPS met een bitrate van 6000kbs dus geen 1080p @60FPS.

Zelf nog geen behoefte om m'n CPU te upgraden, eerder de GPU :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hans1990 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:19:

offtopic:
Bij mij staat OBS Decoder setting op faster, mijn kwaliteit is niet super maar goed genoeg vind ik. Staan je andere settings wel goed Hans? Anders maak ik eventueel wel even een video/foto's van mijn instellingen met 3MB/s upload. (Wel een I7 processor, 4 gewone en 4 virtuele coren)

Weet nog niet zeker of ik morgen mee doe, je ziet me dan eventueel wel verschijnen,
Iracing is een beetje veranderd en volgende week is er weer een GES race. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
Ik ben er bij vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal vanavond ook mee doen.

Als je eens je OBS profile wil laten zien ben ik wel benieuwd. Ik stel Twitch bitrate op 1200-1300 kbit/s in, daar boven hapert de stream vaak. Met de "very fast" encoder setting merk ik dat PCARS ook iets stroever loopt, maar nog enigzins goed genoeg om mee te hot lappen.

offtopic:
GPU upgrade heb ik komende tijd niet meer nodig; sinds vrijdag een Asus Strix GTX970 :9 Werkt erg goed met PCARS; ook in de regen :D
Een nieuwe CPU stond er nog niet in de planning, beetje teleurstellend hoeveel performance increase Intel de laatste jaren laat zien, maar wel elk jaar een nieuwe socket + chipset uitbrengen die elke generatie 30 euro meer moet kosten. |:( |:(
Misschien moet ik op zoek gaan naar een tweedehands i7 3770(K ). Echter meen ik te herinneren dat een i7 met 2x threads niet eens de helft sneller encodeert.

Helaas werkt NVENC of Intel QuickSync niet in OBS bij mij :(

[ Voor 3% gewijzigd door Hans1990 op 13-12-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Ik stream met OBS op 8000 kbits met 1080p op 30fps (verschil tussen 30 vs 60 vind ik overigens heel klein). Daarnaast gebruik ik aangepaste x264 settings, die zijn hier te vinden:
https://obsproject.com/fo...-shooter-60fps-guide.204/

Hierdoor game ik gewoon tussen de 50 en 60 fps en is er geen gestotter of lage kwaliteit in de opname te zien :)

[ Voor 11% gewijzigd door Davidson op 13-12-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davidson schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:08:
Ik stream met OBS op 8000 kbits met 1080p op 30fps (verschil tussen 30 vs 60 vind ik overigens heel klein). Daarnaast gebruik ik aangepaste x264 settings, die zijn hier te vinden:
https://obsproject.com/fo...-shooter-60fps-guide.204/

Hierdoor game ik gewoon tussen de 50 en 60 fps en is er geen gestotter of lage kwaliteit in de opname te zien :)
Ik heb rond de 2600 kbits, maar heb maar een 3MB upload momenteel helaas.
Dat belemmerd mij enorm momenteel, als ik hoger ga dan trekt internet het niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Ithric schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:25:
[...]

Ik heb rond de 2600 kbits, maar heb maar een 3MB upload momenteel helaas.
Dat belemmerd mij enorm momenteel, als ik hoger ga dan trekt internet het niet.
Ja, dat is wel lastig idd voor het livestreamen. Ik heb 100 Mbit, dus kan ik eigenlijk wel streamen op ongeveer 10.000 kbits, maar dan wordt m'n fps ook weer minder :p
Voor gewone opnames kan je kbits veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davidson schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:34:
[...]

Ja, dat is wel lastig idd voor het livestreamen. Ik heb 100 Mbit, dus kan ik eigenlijk wel streamen op ongeveer 10.000 kbits, maar dan wordt m'n fps ook weer minder :p
Voor gewone opnames kan je kbits veel hoger.
Ik wil dat heel graag, maar er is hier geen Glasvezel.... :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Ik heb de settings uitgeprobeerd en ze werken volgens mij al een stuk beter.

Ik heb wel de 720p/60fps daar gelaten, omdat ik 60fps meer waardeer dan 1080p voor bewegende beelden. Met mijn i5 op stock haalde ik zo'n 93% CPU in replay mode (ultrafast encoder), dus hopelijk is dat genoeg voor gameplay + TS.
Ik heb vanmiddag een (hopelijk..) conservatieve OC op gezet naar 4.1GHz, en heb daardoor nog iets meer ruimte over :)

Nu nog een wijze om de TS/mic + PCARS stream te scheiden met OBS en ik ben klaar.

Ik heb hier Ziggo all-in-1 120/12 lijn liggen. Twitch beveelt een bitrate tot 2500kbit/s aan op 720p. Dus op 8000kbit/s encoderen heeft weinig zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Om 20:00 is Willow Springs GT4 event online! Naam GoT Racing, wachtwoord tweakers.

Livestream:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Ja hoor, krijg ik 10 seconden voor de race een disconnect 8)7
Maar ach, was toch al niet goed voorbereid :+

Eerste race ging trouwens super! Een mooie tijd van 1:21:586 kunnen neerzetten in de kwalificatie en 1:20:342 tijdens de race!
Echter was de start dramatisch en kwam ik ook nog buiten de baan terecht door teveel pushen.
Maar door de snelle rondetijden wel weer 3e kunnen eindigen en had tussendoor mooie inhaalacties met Jeroen en Riqy :)

Die Ginetta G55 GT4 die ik had is echt een parel om in te rijden! Al moeten de bandjes wel warm zijn, daarvoor is hij nog erg snel onderstuurd.

[ Voor 17% gewijzigd door Davidson op 13-12-2015 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Davidson schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:30:
Echter was de start dramatisch en kwam ik ook nog buiten de baan terecht door teveel pushen.
Maar door de snelle rondetijden wel weer 3e kunnen eindigen en had tussendoor mooie inhaalacties met Jeroen en Riqy :)
Volgens mij zat je tegen Riqy aan, die zat links van je. :D

(Op 45.12s)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
Jups, en dat heeft ie geweten :+

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Hierbij nog de replay (die wonderbaarlijk elke wagen opgenomen heeft!) van vorige week. Een rondje Nordsleife met de C coupe DTM 8)

De volgende twee zondagen trouwens zijn er geen events van mijn kant. Aanstaande zondag is er bezoek en die zondag daarop ben ik weg. Dus als er anderen zijn die willen hosten, sla je slag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Dit ziet er echt leuk uit! Zelf maar eens met deze auto gaan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor wie geinteresseerd is, mijn replay van gisteravond (qualify + race):
http://www.twitch.tv/nlhans/v/29785471

De BMW reed best lastig, erg veel spontane overstuur tijdens aanremmen en corner entry.
Uiteindelijk diff decceleration op 50% gezet en was het (eindelijk) weg.

Ook grappig om een training in het donker te houden, dat maakt het wel iets lastiger oefenen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Hans1990 op 14-12-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Hans1990 schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:46:
Voor wie geinteresseerd is, mijn replay van gisteravond (qualify + race):
http://www.twitch.tv/nlhans/v/29785471

De BMW reed best lastig, erg veel spontane overstuur tijdens aanremmen en corner entry.
Uiteindelijk diff decceleration op 50% gezet en was het (eindelijk) weg.

Ook grappig om een training in het donker te houden, dat maakt het wel iets lastiger oefenen :P
Eigen livery op die BMW Hans? Nog nooit eerder gezien :+
Was wel home alone met jullie twee, wel lekker elkaar op snelheid kunnen houden :P
Die BMW vind ik ook snel overstuurt (al had ik dat met een GT3 model), ik had ik dus met die Ginetta veel minder last van. Misschien die eens een volgende keer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, ik heb zomaar de BMW gepakt dus ik zou het niet weten.

Ik had een close gevecht met Johnny. Ik kon in de langzame bochten van S1 er voorbij omdat hij daar waarschijnlijk al zijn tijd eerder al liet liggen. Daarna had ik wel enkele foutjes gemaakt, maar in het donker rijden fixeer je wss erg op je voorligger waardoor je gauw dezelfde fout ook maakt. Uiteindelijk erg close bij elkaar over de finish gegaan.

De BMW had zijn diff eerst op 20% staan, dus naar 50% was een grote stap en koste mij ook letterlijk 15-20 minuten om die setting te vinden. Daarna was het best OK wagen, maar ik had het idee dat de BMW toch wat bochtensnelheid mist.

Waarschijnlijk ben ik morgen niet bij de eerst endurance race van WEC. Ik heb dan een bedrijfsuitje en zal pas tegen middennacht weer terug zijn. Wel jammer, maar ik neem dan aan dat ik hier mee mij "joker race" gebruikt heb (als we die nog hebben O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZIin we er allemaal klaar voor vanavond?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Ik heb niet getraind. De baan zit er inmiddels wel in, na de afgelopen weken. We gaan zien wat de Radical brengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-08 12:29
Kan er vanavond helaas niet bij zijn :( Hopelijk de volgende keer weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Zo klaar als maar kan, denk ik. Hoop wel op nog enkele Ginetta's. Met z'n 3 ben je dan wel zeker van een podiumplaats, maar wordt toch eenzaam. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Als er echt teveel Radicals zijn, swap ik naar de Ginetta :)
Een beetje competitie is natuurlijk wel leuk!

[ Voor 28% gewijzigd door Davidson op 16-12-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou Steam werkt weer is niet mee....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sessie werkt nu, 15 min. pract en daarna de Qualy.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Was niet mijn avond met racen, maar was zeker weer gezellig!
Hopelijk de volgende keer een grotere opkomst. Al konden Riqy en Hans er niet bij zijn, die komen vast weer meedoen in de volgende MC! :)

[ Voor 43% gewijzigd door Davidson op 17-12-2015 08:07 ]

• josje94
Davidson schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:05:
Was niet mijn avond met racen, maar was zeker weer gezellig!
Hopelijk de volgende keer een grotere opkomst.
Eigenlijk weinig aan toe te voegen! Veel problemen met wegglijdende Radicals, toen de weg droog werd was de race afgelopen :(

Volgende race lukt het mij hopelijk wat beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou mijn avond begon goed, was vanaf 19.20 tot 19.45 bezig om Steam opgestart te krijgen... (2de keer al)
Daarna moest ik nog PCars updaten, wat ook weer 10 minuten duurde.
(Bedankt voor het aanmaken van een server/practice David, liep echt rommelig)
Toen wou ik eindelijk nog wat oefenrondjes doen, aangezien we nog 15 min. practice hadden.
Vervolgens werd ik telkens als ik Pit in of uit ging naar Windows Desktop verwezen....
Computer nog opnieuw opgestart zelfs en volgens mij heb ik toen nog 2 rondjes gezet! :?

Dus ik zag de bui voor de Q al hangen, eerste rondje zat ik ver van de tijd en dacht dit wordt laatste starten.
Gelukkig herpakte ik me na de eerste rondjes in mijn 2de Q stint en toch nog vanaf Pole beginnen.

De start ging weer iets beter dan voorheen, nog niet vlekkeloos maar geen echter issues volgens mij.
Kon langzaam een gaatje slaan naar Bob en David, maar nadat ik een bocht afsneed kreeg ik 10s tijdstraf en moest ik Bob weer voorbij laten.
David zat toen ook dicht op me en had me al voorbereidt op een uitdagende volgende bocht. (Gezien het snelheidsverschil met David)
Vervolgens pusht David iets teveel denk ik en gaat hij rond, dus kon me weer focussen op Bob.

Paar snelle rondes en ik kon Bob weer inhalen op het rechtenstuk (met 1 Radical Links en 1 Rechts van Bob), 4 wide over S/F. (Helaas heb ik geen replay, maar dat was wel even schrikken)
Dit kwam omdat ik meen Jeroen spinde in de laatste bocht en we ook net gelapt warden.

Afijn ik had dus weer P1 in de Ginetta, toen na een rondje of 17 maar gepit, omdat ik nog 2 rondjes overhad en de baan niet leek op te drogen.
Vervolgens kwam Bob voor mij uit na zijn pitstop (6s meen ik), dus ik had me alweer voorbereidt op snelle rondes te gaan rijden.
Dit was na T1 al niet meer nodig, Bob had denk ik problemen met zijn banden die niet gewisseld waren en viel heel snel terug.

Daarna redelijk eenvoudig de race uitgereden naar P1.

Vond het opzich erg leuk, alleen het veld was al ver uitelkaar gevallen (net als vaak in de MC LMP1/GT3 meen ik).

Het volgende heb ik ook aangepast in de regelementen:
-Weertypes 2: snelheid tijd x4

Dit omdat anders de baan niet de kans krijgt om op te drogen als het eerst nat is en daarna droog wordt. (dat was gisteren het geval, maar de baan werd pas echt droger toen de race was afgelopen)
Hierdoor komt er iets meer taktiek bij de pitstop kijken, gok je dat het droog/nat blijft en wanneer pit je op de opdrogende/natte baan.

Volgend seizoen wordt vermoedelijk ook geen MC, maar wel met wat onderdelen van Seizoen 2. (maar dat is nog wel even weg)

Tot volgende week in iedergeval, dit weekeind zal ik niet komen racen in iedergeval.

iRacing Profiel

• bobopalmtree
Ithric schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:27:
Paar snelle rondes en ik kon Bob weer inhalen op het rechtenstuk (met 1 Radical Links en 1 Rechts van Bob), 4 wide over S/F. (Helaas heb ik geen replay, maar dat was wel even schrikken)

...

Vervolgens kwam Bob voor mij uit na zijn pitstop (6s meen ik), dus ik had me alweer voorbereidt op snelle rondes te gaan rijden.
Dit was na T1 al niet meer nodig, Bob had denk ik problemen met zijn banden die niet gewisseld waren en viel heel snel terug.
4 wide was inderdaad schrikken. Jij ging me langs links voorbij en ik zag in de spiegels nog een radical aankomen links van jou. En dan was daar opeens rechts van me nog een radical.

Ik had 2 pitstop strategies aangemaakt vooraf, maar blijkbaar stond banden wisselen niet aan. 8)7 Dat werd in bocht 1 meteen duidelijk. Mijn voorste banden zaten op nog een paar percent.

Volgende keer hopelijk beter en met meer Ginetta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Aardig stil hier en dat terwijl we morgen een sprint race hebben. Hopelijk hebben mensen wel de baan al wat geoefend want de Ginetta heeft zeker wat afstelwerk nodig op Bugatti Circuit !

Diagnose Specialist Ford

Pagina: 1 ... 22 ... 40 Laatste