• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:44
Ik kijk al uit naar de volgende league! Nog even nadenken over een leuke suggestie :)

Mijn race ging dit keer echt vlekkeloos. Redelijke start en haalde BloodKnight in de eerste bocht in waardoor ik hele lange tijd 3e plaats reed. Waar Ithric (2e) een flinke voorsprong opbouwde van ongeveer 25 seconden, bleef BloodKnight tussen de 4 en 8 seconden achter mij. Op een gegeven moment vertelde de Crewthief dat P1 de pit in ging (Kzyto), ik was net langs T2, dus het was even spannend of ik hem ging inhalen. Blijkbaar was dat een erg lange pit en werd 2e met een voorsprong van 14 seconden op Kzyto. Na een lap of 4 daarna ging Ithric pitten. Echter was ik nu nog voor T2, waardoor het weer even spannend werd (Ithric had 35 sec voorsprong). Echter nadat hij de pit uit reed, kwam ik er voorbij geraasd (baalmomentje voor Ithric? :+ ) en reed toen aan kop met 6 seconden voorsprong. Ithric reed langzaam op mij in, maar door zijn eigen foutjes (en misschien pech met de GT3) kreeg ik zo af en toe ademruimte met een gat van gemiddeld 8 seconden. Tot slot als eerste kunnen finishen zonder pitstop, met nog een kwart softs en wat brandstof over :)

GT3's waren over het algemeen goed in te halen. In de laatste 10 laps kwam ik soms net even in een ongelukkig moment, maar over het algemeen men heeft zich goed geanticipeerd op elkaar, top! :)

Eveneens heel constant kunnen rijden met gemiddelde tijden van 1:33 à 1:34, maar was toch minder snel dan Kzyto en Ithric, gezien zij zo af en toe op mij inreden qua tijd. Mijn nieuwe manier van rijden (minder snel op het gas, goed aanremmen en het asfalt goed gebruiken) hebben baat gehad tijdens deze race!

Hierbij trouwens de (juiste) livestream van gisteravond. De race begint rond 44 minuten. De eerdere livestream van 6 minuten heb ik verwijderd, deze stotterde te veel. Deze stream is ook helaas niet helemaal stottervrij, maar mijn CPU had denk ik gisteravond niet zijn beste dag :+

Nog gefeliciteerd John met je winst in de GT3!

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Bedankt David, en jij natuurlijk ook :)

Ik zie nu pas dat jij 3x seinde voordat je me inhaalde rond 1:22
Maar dat heb ik nooit gezien, want blijkbaar hebben ze een soort dimmende binnenspiegel :?

• josje94
  • Laatst online: 12-09 21:29
Ithric schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:36:
Balen Jos, ik kon niet veel meer doen ook.
Mensen hadden echt goede Q tijden en dan stoppen is ook niet echt een optie. :? :X

Volgende race heb je hopelijk meer geluk, ik zal je in ieder geval wel meenemen in de stand. (als laatste dan)
Begrijp ik. Ik zou zelf not amused zijn als mijn perfecte lap ongedaan zou worden gemaakt omdat de game van iemand anders crasht. Was alleen niet echt happy, vooral ook omdat ik goed geoefend had en volgens mij een goede kans maakte. Maar goed, over twee weken weer een kans :)

David en ik hebben gisteravond al een lange testsessie gedaan voor de Nurburgring en dat beloofd weer spannend te worden met de banden. :D

• Davidson
Nürburgring wordt idd weer een circuit waar je waarschijnlijk met één set banden en een volle tank kunt doorrijden. Een strategie toepassen is weer king!
johnnyverhoeff schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:59:
Bedankt David, en jij natuurlijk ook :)

Ik zie nu pas dat jij 3x seinde voordat je me inhaalde rond 1:22
Maar dat heb ik nooit gezien, want blijkbaar hebben ze een soort dimmende binnenspiegel :?
Thanks! :)
Ja, ik sein zo af en toe om te waarschuwen dat ik er aan kom. Maar volgens mij ziet dat dus niet iedereen :P
Anderzijds, goed je spiegels en je minimap in de gaten houden scheelt al een hoop.

Davidson schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:04:
Ja, ik sein zo af en toe om te waarschuwen dat ik er aan kom. Maar volgens mij ziet dat dus niet iedereen :P
Anderzijds, goed je spiegels en je minimap in de gaten houden scheelt al een hoop.
Gisteren weet ik bijna zeker dat ik meen een RUF/Gineta mij zag aankomen met knipperen op S/F Straight.
Ik zat op ongeveer 1.5-2s van Kzy en wou drifting dichterbij komen. (Toen ging hij netjes naar rechts en van zijn gas.)
Hij reed niet meer direct voor een plekje, dus was echt dankbaar.

Toen maakte ik nog een erge fout waardoor ik de aansluiting weer verloor met Kzy in de laatste bochten. 8)7 |:(

iRacing Profiel

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-08 12:29
Dat was ik ;) reed idd niet meer voor een positie en degene achter mij was op -20 sec. Zag twee lmp1's dicht bij elkaar dus dacht al dat het een last minute gevechtje was :P Balen dat het niet meer is gelukt!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Davidson schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:39:
Vroege aankondiging (15 november pas), maar dan zijn jullie op de hoogte! :)
Eerder doe ik niet vanwege de tentamens, die zijn er binnenkort ook weer...

Steam - McLaren P1 showcase Dubai - zondag 15 november - 20:00

• Dubai Autodrome International
  • 30 minuten vrije training, 15 minuten kwalificatie en daarna 10 laps
  • McLaren P1
  • Real physics - Real damage, fuel en tire usage
Deelnemerslijst
  • Davidson
  • Ithric
  • Riqy
  • M!chel
  • PortoNL
Is het "Dubai Autodrom International"? De afbeelding van het parcours is namelijk van "Dubai Autodrome GP". ;)

• Davidson
bobopalmtree schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:37:
[...]

Is het "Dubai Autodrom International"? De afbeelding van het parcours is namelijk van "Dubai Autodrome GP". ;)
Ah, goed opgemerkt!
Aangepast :)
De verschillen (voor de geïnteresseerde):

Afbeeldingslocatie: http://www.atcuae.ae/images/Dubai-Autodrome.jpg

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 21:15
Voor de mensen met een playstation 4:

Morgenavond staat de eerste Donington race op het programma.

Aanmelden kan bij Kronos of wimstradamus via DM of via de excel sheet zoals genoemd in de topic start van het ps4 project cars topic.

Lage 1.20 zijn al gereden. Persoonlijk heb ik dat nog niet mogen rijden. De echte aliens zullen een 1.19 op de borden gaan krijgen.

Wat doen de pc rijders op dit circuit? De National variant.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Oh, dan heb ik van de week de verkeerde zitten oefenen :p

Maar opzich wel lekkerder want het deel wat we nu missen was best wel tricky in de Mclaren P1.

• JohnnyV
Even snel op de nurburgring gp gereden met zde atmosferische z4 en die heeft nu dus gewoon 30 pk minder dan bij barcelona :(

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 21:15
Hans1990 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:45:
Oh, dan heb ik van de week de verkeerde zitten oefenen :p

Maar opzich wel lekkerder want het deel wat we nu missen was best wel tricky in de Mclaren P1.
Hans denk hehet niet hoor als je op de pc rijdt. De ps4 rijders rijden op Donington.

Jij bedoelt zeker het Dubai circuit.

[ Voor 5% gewijzigd door DeTjuk op 12-11-2015 22:56 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Oh sorry, ik bedoelde de Dubai race.

Ik had het over dit filmpje die ik maandag avond had gepost, maar dat is de GP variant vs International.

• JohnnyV
En de geblazen GT3 autos, zoals de McLaren heeft er dus geen last van.
Mooi dat ze het in het spel hebben gebouwd de hoogte afhankelijke druk.
Jammer dat ik 30 pk minder heb in de volgende race :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Project CARS – PC Patch 6.0 – Release notes

* NEW – Host kick function. The host of an online game can now select to immediately kick a player from the server. Kicked players will be auto-kicked if they attempt to rejoin the same multiplayer session.
* NEW – Mandatory pit stop option. The Lobby admin can opt to force a single pitstop during any race.
* NEW – Option to set race length by time (also available in Quick Race)..
NEW – Dynamic race-end timer feature. In public races, the timer is 50% of the slowest moving car's lap time. In private races, the timer is 75% of slowest moving car's lap time.

Dit ziet er echt goed uit, denk dat we volgende week dit even moeten testen.
Dan hoef ik geen berekeningen meer te maken en is het gewoon 45 minute racen. 8)
*dit vond ik echt een groot nadeel dat het er niet was.* _/-\o_

EDIT: nog een mooie verbetering:
* Tyre updates – fixed an issue on several tyres to prevent FFB buzz when tread becomes worn very thin, re-calibrated most tyres for a carcass heating fix when the tyres are underinflated, adjusted wear rates on GT3, Group C, Trans-Am/GTO, DTM, and LMP rubber.

[ Voor 13% gewijzigd door Ithric op 13-11-2015 09:29 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Zou bovenstaande betekenen dat de testronde van afgelopen woensdag nutteloos was? De auto's zullen wel aardig anders reageren onder hoge wear als ik dat zo lees.

En qua tijd is echt handig :) Maar wordt de race dan gewoon afgekapt of wordt de ronde nog afgemaakt? Als de race afgekapt wordt kan dit wel voor aparte situaties zorgen als je net wat later remt maar de bocht niet haalt en toch wint bijvoorbeeld haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
josje94 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:59:
Zou bovenstaande betekenen dat de testronde van afgelopen woensdag nutteloos was? De auto's zullen wel aardig anders reageren onder hoge wear als ik dat zo lees.

En qua tijd is echt handig :) Maar wordt de race dan gewoon afgekapt of wordt de ronde nog afgemaakt? Als de race afgekapt wordt kan dit wel voor aparte situaties zorgen als je net wat later remt maar de bocht niet haalt en toch wint bijvoorbeeld haha.
Denk gewoon wanneer de tijd op is final lap, of als hij berekent dat het buiten de tijd eindigd dat dat de laatste wordt.
(geen idee) :o

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Mensen, omdat er wat tussen is gekomen, is de kans is zeer groot dat ik morgenavond de race niet kan hosten.. Kan en wil iemand anders dat voor mij overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Ithric schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:30:
[...]

Denk gewoon wanneer de tijd op is final lap, of als hij berekent dat het buiten de tijd eindigd dat dat de laatste wordt.
(geen idee) :o
We gaan het zien dan :+
Davidson schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:40:
Mensen, omdat er wat tussen is gekomen, is de kans is zeer groot dat ik morgenavond de race niet kan hosten.. Kan en wil iemand anders dat voor mij overnemen?
Dat gaat voor mij lastig worden. Enerzijds omdat ik nog nooit iets gehost heb 8)7 en anderzijds omdat ik ook niet zeker weet of ik mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Davidson schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:40:
Ik was van plan om mee te doen, dus kan ook wel hosten indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er morgenavond ook niet meer bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:35
Dus? Wordt er nog geraced? :p

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Ik start zoals gepland door David om 20:00 een sessie. We zien dan wel wie langskomt en of we wat kunnen racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Ik ben er sowieso wel bij :)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree

Steam - McLaren P1 showcase Dubai - zondag 15 november - 20:00

Server is up.
Naam: GOT Racing
Paswoord: tweakers

30 min practice, dus qualy rond 20:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, kan de server met geen mogelijkheid vinden in de server lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Hans1990 schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:08:
Hmm, kan de server met geen mogelijkheid vinden in de server lijst?
Sorry stond op private, zou nu ok moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zat er net in, maar wilde even restarten om hopelijk de chat bug te fixen maar kan de server nu weer niet vinden.

Of komt dat omdat het nu qualifying is?

Nvm - project CARS heeft nog wat bug squashes nodig. |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Hans1990 op 15-11-2015 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Resultaten van de race met de P1 in Dubai: Gefeleciteerd Hanziater

Qualificatie:
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/osojwkwix/2015_11_15_00004.jpg

Race:
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/h2gm946rr/2015_11_15_00005.jpg

Ik duwde al meteen voor de eerste bocht de neus in de muur. 8)7 Daarna niemand meer gezien. Kon de wagen sowieso ook niet echt goed op de baan houden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Komende zondag is het weer tijd voor een nieuw event! :)

Steam - Classic Group 5 Laguna Seca - zondag 22 november - 20:00

Afbeeldingslocatie: http://image.motortrend.com/f/roadtests/coupes/1303_2014_srt_viper_ta/44338589/2014-srt-viper-ta-2013-chevrolet-corvette-zr1-mazda-raceway-laguna-seca-track-map.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8135/8748929778_5d5d0a5d44_c.jpg
  • Mazda Raceway Laguna Seca
  • Group 5 - Ford Capri Zakspeed Gr. 5 & BMW 320 Turbo Gr.5
Deelnemerslijst
  • Davidson
  • josje94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ah crap, kan je em niet een weekje later doen? Heb het weekend storingsdienst...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Riqy schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:54:
Ah crap, kan je em niet een weekje later doen? Heb het weekend storingsdienst...
Die zondag daarop kan ik zelf helaas niets hosten, maar ik kan deze combo wel uitstellen als je hieraan graag wilt meedoen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Deze lijkt me wel erg leuk, maar dat is met andere cups en klassen ook vaak...

Zal binnenkort ook eens een race hosten, misschien een GT3 of LMP2 only race, is daar animo voor?

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Davidson schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:21:
Komende zondag is het weer tijd voor een nieuw event! :)

Deelnemerslijst
  • Davidson
  • ...
Ik denk dat ik wel mee kan doen :)
Riqy schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:09:

Zal binnenkort ook eens een race hosten, misschien een GT3 of LMP2 only race, is daar animo voor?
GT3 wel, LMP2 is mij de vorige keer niet zo goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ook niet als we LMP2 op een geschikt circuit doen? Had begrepen dat het vorige keer vooral daardoor kwam?

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Geen idee of dat uitmaakt. De remmen waren echt dramatisch en koppel onderin was ook ver te zoeken. (dat laatste is nog niet zo erg, dan moet ik maar beter schakelen). Verder had ik ook niet echt het idee dat de grip voorspelbaar was.

Maargoed, we kunnen altijd eens een sessie doen na een andere race. Bijvoorbeeld even een pratice van 30 minuten na een GT3 race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ik heb eerder zelf wel eens gespeeld met die Alpine LMP2 auto, maar had zelf het idee dat die best redelijk reed, zal nog wel eens testen van de week ;)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was de LMP2 ook niet met handmatig DRS/KERS. of was dat F1?
Doordat je zoveel moet doen om sneller te gaan wordt het misschien lastiger.

offtopic:
Ik weet nog even niet wanneer ik wel en niet kom, een serie (Team) in Iracing gaat echt lekker nu (P2 na 2 races) dus mijn focus gaat echt wat meer daarheen nog.

Dus voorlopig om/elke week op Woensdag kan wel, maar meer zie ik even per dag. *;

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
LMP2 heeft voor zover ik weet geen KERS/DRS, dit is meer een GT3 auto met meer body & downforce. Ook motorisch verschelen ze niet verschrikkelijk veel van GT3 dacht ik.

Offtopic: Welke klasse rijdt je met Iracing?

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enquete voor de GOT MC races:
Link
*Mocht er iets niet kloppen of niet goed zijn, stuur even een DM dan zal ik het aanpassen.

Riqy schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:56:
Offtopic: Welke klasse rijdt je met Iracing?
Offtopic:
Gathering of Tweakers Endurance Series (link)
Team naam is Racing lions in de GT3 klasse. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Ithric op 16-11-2015 16:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Zijn er mensen die iets voelen voor een dergelijke Endurance serie in Project Cars? 1 race per maand zou daarvoor al prima zijn, net als er met IRacing gedaan wordt...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Riqy schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:09:

Ik ben wel in voor een GT3 race binnenkort! :)
LMP2 is mij idd ook niet echt bevallen toen op Monza, het lijkt wel of de wagens te snel zijn voor hun kunnen.
Riqy schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:09:
Zijn er mensen die iets voelen voor een dergelijke Endurance serie in Project Cars? 1 race per maand zou daarvoor al prima zijn, net als er met IRacing gedaan wordt...
Leuk idee, maar komt het dan ook niet een beetje neer op wat Ithric nu steeds organiseert met WEC's om de twee weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ik doel meer op een race van 2 uur of langer, maar dat is wel een lekkere uitputting :P

GT3 ga ik binnenkort in het weekend wel een keer regelen :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Nog mensen die morgen (dinsdagavond) te oefenen voor de volgende WEC race?

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riqy schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:09:
Momenteel zal dit voor mij een beetje teveel worden denk ik, maar ik vind het leuk om te doen.
In Iracing is de 3 uur wel met 2 personen, dus je wisselt elkaar af. (Driver Swap is aanwezig in Iracing)
Dit brengt een echt team spirit naar boven, dit was ook mede de reden voor de MC WEC serie.
(Gezien de reactie vooraf en tijdens races vinden mensen in PCars 45 min. al aardig op de limiet. (de enquete zal daar wel uitsluitsel over geven)

Net als ik deed, als je het niet probeerd wordt het ook niks. (Dus zou zeg maak een plan en vraag eventueel feedback van de mensen hier. Wil je eventueel ook wel een beetje helpen als je daar behoefte aan hebt)

We hebben al een aardige base (15-20) mensen denk ik, dus het begin is er al. _/-\o_
Riqy schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:13:
Ik denk dat ik morgen even een 60 min. practice host en daarna 15-20 min. race (op tijd om dat te testen).
Daarna kan ik altijd weer iets langer hosten als er behoefte is.

[ Voor 15% gewijzigd door Ithric op 17-11-2015 08:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Riqy schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:13:
Vanavond kan ik waarschijnlijk nog wel even aanschuiven voor een oefensessie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou hier komt weer een poll voor volgend seizoen, wat aan de hand hiervan verder uitgewerkt zal worden.

Poll: Welke nieuwe serie zie je het liefst? (Zie toelichting)
Multi Class
Sprint races zelfde class
Sprint races zelfde auto
Anders (Gaarne toelichten)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395793&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Multi Class,
Zelfde concept als dit seizoen.
(Andere classes)

Sprint races zelfde class.
Als voorbeeld: GT3 class, deze hebben op 1 avond 2 sprint races van ongeveer 15-20 min. (Met verschillende willekeurige weertypes)
Eventueel elke avond een andere hogere class. (bijv. Van GT1 naar GT4 )

Sprint races zelfde Auto.
Iedereen in dezelfde auto, 2 sprint races per avond van ongeveer 15-20 min. (Met verschillende weertypes)
Eventueel elke avond een andere hogere class auto. (bijv. Ginetta Junior naar Ginetta GT5)

Anders.

Gaarna toelichten, wat voor type races je graag ziet.

Deze vraag is orienterend, als bekent is welke het beste aanspreekt zal ik daarop wat meer informatie plaatsen en eventueel dingen vragen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
Vind het zelf wel leuk om wat langere races te houden (30 min tot 45 min). Geeft net die extra uitdaging met tactiek en natuurlijk concentratie behouden. Klasse maakt mij dan niet eens zoveel uit (MC is leuk, maar voor mij niet heel erg van toegevoegde waarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Ben het ook wel eens met M0Dzilla, langere races maken het juist wel uitdagend op gebieden zoals banden, brandstof en rijstijl. Kortere races komt het vooral neer op snelle tijden en rijstijl.
Daarnaast worden er al genoeg 'korte' races tussendoor gehouden. Zo'n league zoals nu is zeker afwisselend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Moet zeggen dat ik het wel eens ben met de heren boven mij.
Dus eigenlijk een beetje zoals nu maar dan alleen gt3 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ben het wel eens met de heren hierboven: Ik ben ook wel voor races van 45 min of zelfs 60 min, dit geeft meer uitdagingen met uithoudingsvermogen van de auto en ook van de rijder.

Mag van mij best ook alleen GT3 zijn.

Misschien is een soort cup in vergelijking tot de Blancpain GT een optie:
- elke 4 weken een sprint race van 15-20 minuten
- elke 4 weken een endurance race van 60 minuten (misschien met verplichte pitstop?)
- bovenstaande afwisselen, met aparte klassementen (voor het geval mensen niet beide willen meedoen)

[ Voor 3% gewijzigd door Riqy op 17-11-2015 12:49 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal het meenemen, persoonlijk doe ik liever geen GT3. (Die wordt al vaak gedaan)
Dan wordt het eerder een andere GT class, maar ik neem alles mee en we komen vanzelf ergens op uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 11:25
Wij rijden nu met de Aston Marting GT4. Mooie wagen en een leuke cup car. Ginetta G40 of G50 zijn ook heerlijke auto's en garanderen close racing.

Houd zelf wel van de GT3 klasse (SLS _/-\o_ ) maar begrijp wel dat mensen het een beetje zat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beltoni schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:35:
Wij rijden nu met de Aston Marting GT4. Mooie wagen en een leuke cup car. Ginetta G40 of G50 zijn ook heerlijke auto's en garanderen close racing.

Houd zelf wel van de GT3 klasse (SLS _/-\o_ ) maar begrijp wel dat mensen het een beetje zat zijn.
Zat niet direct, maar in Serie 1 zat hij ook al.
Close racen is waar ik naar toe wil, dus denk daarom dat de volgende 1 type auto wordt. (Tenzij de poll echt duidelijk een andere weg inslaat)

Maar om ook wat afwisseling te krijgen eventueel oplopend in class.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 19:51
Ben zelf wel voor Formula C maar merk dat ik daar flink in de minderheid voor ben :P

Enige wat ik wel voorstander voor ben is de banen Imola en Azure (monaco). Zou die 2 banen wel graag erin willen hebben. En als er nergens over uit kunnen komen is er altijd nog de Clio cup xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Alsjeblieft niet de Clio cup :P ondersturende kleine klote autotjes :P
Formule C vind ik ook goed als klasse, net zoiets als gt3 maar dan open wheel.
Als je dan een foutje maakt ligt je wiel er gelijk af xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
Formule auto's zijn bij mij echt een drama :') Een groot crashfestijn hahaha. Iets van de GT4 lijkt me wel leuk of de C-klasse DTM :D is ook wel vet, alleen heeft niet iedereen die geloof ik (lastig om zelf te oefenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
helaas zit er ook maar 1 DTM auto in het spel, was leuk geweest om daar een klasse race van te houden als er meer moderne auto's in zaten...

My iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josje94
Nielsjuhz schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:57:
Ben zelf wel voor Formula C maar merk dat ik daar flink in de minderheid voor ben :P Enige wat ik wel voorstander voor ben is de banen Imola en Azure (monaco). Zou die 2 banen wel graag erin willen hebben.
Yes! Openwheelers! Imola vind ik geweldig en Monaco juist weer vreselijk, haha. Maargoed, je hebt iig een Openwheeler medestander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke na een stem of 13 is het wel redelijk duidelijk dat het volgende seizoen geen MC wordt. dat is alvast bijna zeker even geparkeerd. (volgend seizoen weer nieuwe kansen :p)

Dus we hebben dan 1 class of 1 auto over, het concept 1 week 2 korte races en de andere 1 lange spreekt me ook opzich wel aan. (verschillende ranglijsten)
Kan natuurlijk ook elke week dan worden gedaan, zo kunnen mensen eventueel zich ook focussen op de races die ze willen doen (lang/korte afstanden)

Omdat ik zelf wel wat tijd tussendoor vrij wil houden, wordt het misschien dan wel eerste week 2 korte op dezelfde baan als de Endu de week erop. (zelfde class/auto moeten we dan even kijken)

Wat ook kan is de endu race dan MC maken en dan de class van de week ervoor en een andere erbij.
Wil in iedergeval iets meer gevechten uitlokken met de auto/class keuzes zodat het lekker vol veld wordt. 8) *voor ieders niveau*

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Ik ben de enige die Multiclass wel leuk vind volgens mij. :(

Nadeel van langere races is, is dat ze meestal niet spannender zijn. De eerste ronden is het spannend maar daarna gaat ieder z'n eigen race rijden. Leuke aan MC vond ik dat je in je eigen race weer andere auto's tegenkwam waar je omheen moet. Nadeel van Korte races is dat het inderdaad meer gaat om een paar hotlaps dan om consistentie.

Races van rond de 15-20 races vind ik een mooi compromis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
MC vond ik opzich wel leuk, maar idd er zaten wel grote gaten tussen. Verwacht echter niet dat dit wordt opgelost door geen MC meer te doen. We zijn allemaal niet zo ervaren om zo goed dicht bij elkaar te rijden. (wil niemand nu slecht noemen, zeker niet)

Ik prefer toch 1 competite houden bij 1 wagen voor die competite en strafpunten bij wagen wissel.
Anders krijg je dat je elke keer een wagen gaat kiezen die goed is voor jou op die baan en das minder leuk want in het echt is dat ook niet mogelijk.

45min race vind ik leuk omdat je echt op het randje van je banden zit of probeert sneller te rijden om die pitstop waard te maken. (Laatste 2 races vond ik het zwaar kut maar dat kwam ook omdat me race zwaar kut was :P)

voor 2 sprint racejes zou ik ook voor zijn als je de mogelijkheid had om de startopstelling kon aanpassen.
Want dan vond ik juist dat bij de 2de sprintrace de gene die 1ste is geworden in de race juist achteraan moet starten etc etc zoals volgens mij ook bij wtcc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nielsjuhz schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:01:
voor 2 sprint racejes zou ik ook voor zijn als je de mogelijkheid had om de startopstelling kon aanpassen.
Want dan vond ik juist dat bij de 2de sprintrace de gene die 1ste is geworden in de race juist achteraan moet starten etc etc zoals volgens mij ook bij wtcc
Zit ik aan te denken, maar dat moet je dan handmatig doen.
(dus dat mensen een langzamere tijd zetten en zo dus de grid reversed maakt. :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Ithric schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:39:
[...]

Zit ik aan te denken, maar dat moet je dan handmatig doen.
(dus dat mensen een langzamere tijd zetten en zo dus de grid reversed maakt. :'(
Dat lijkt me onhandig, maar misschien kunnen we de 2de race een formatie rondje rijden waarbij iedereen de juiste plek inneemt en dan eventueel zelf een rolling start doen?

Mij lijkt de mix van 2 sprint races in de ene week en dan een langere race de andere week wel leuk. Misschien een verplichte pitstop bij de endu races. Die kan je dan nog strategisch proberen inplannen.

[ Voor 19% gewijzigd door bobopalmtree op 17-11-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Doen we vanavond nog een oefen sessie nurburgring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
ja was wel het idee, ben net thuis, zal zo een sessie maken :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doe het morgen, vanavond even niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kom ook wel even mee doen. Ik heb op het moment niet veel te doen maar ben ook niet heel erg scherp/moe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
sessie is up:

GOT WEC Practise

ww tweakers

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW van Wijngen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-09 10:51
kan er niet in (de server)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit met het idee in mijn hoofd wat ik gisteren opbracht en vraag me af welke auto jullie er dan naast willen zien.

Het concept is dan als volgt:
Elke week een wedstrijd, met om de week een ander concept:
Week 1: Ginetta GT5 Junior (2 sprint races)
Week 2: Multi class, Ginetta GT5 + ? (zelfde baan als week 1maar endurance)
Week 3/4: (zelfde concept maar andere baan als week1/2)
(Er zijn dan 3 kampioenschappen, Ginetta Sprint. Ginetta Endu. en de andere class (endu.))

Gezien er toch mensen elke week willen rijden en er een verdeeldheid is in Single car/class intresse.
Denk dat we hiermee beide kanten kunnen hebben en het leuk maken voor iedereen.

Dus laat maar even weten welke class je het liefst naast de Ginetta GT5 Junior in de Multi Class. (moet wel een redelijk snelheids verschil inzitten, anders wordt het te link denk ik)

Alvast bedankt voor het invullen, als je opmerkingen/toevoegingen hebt aan dit concept verneem ik het ook graag.

Poll: Welke auto naast de Ginetta GT5 (Junior)?
GT3
GT4
HTC-B
Road-A
OpenWheeler
Prototype
Anders (SVP toelichten)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395806&layout=2&sort=prc

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Dat is wel een goed idee. Dan kun je kiezen of je elke week wilt en je hoeft niet altijd aan dezelfde auto vast te zitten. Ik zou zelf dan in de endurance races liefst weer iets snels als de lmp1 rijden.

Geen idee trouwens of dat snelheidsverschil misschien iets té groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
josje94 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:26:
Dat is wel een goed idee. Dan kun je kiezen of je elke week wilt en je hoeft niet altijd aan dezelfde auto vast te zitten. Ik zou zelf dan in de endurance races liefst weer iets snels als de lmp1 rijden.

Geen idee trouwens of dat snelheidsverschil misschien iets té groot is.
Dat is ook mijn doel een beetje, ik zie zelf op tegen elke week moeten oefenen/opzetten en racen.
Op deze manier doe ik wel mee met de Junior (welke vaak garant staat voor close race) en kunnen andere kiezen tussen de Endurance/sprint races of beide.

Overigens wil ik wel erbij vermelden dat de races dan niet in de zelfde stand staan, dus Endurance Ginetta is apart van Sprint Ginetta.

We wachten even af wat mensen willen, ik verwacht eigenlijk GT3 wel wint. (gezien veel mensen dit steeds melden)
Drie klasses lijkt me teveel van het geode en dan zijn het waarschijnlijk soms maar 2-3 per klassen. :'( (en lijkt dan weer veel op seizoen 1, wat niet erg is maar variatie kan ook leuk zijn)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
Klinkt wel leuk! Ginetta is een leuke auto om te rijden. Voor de endurance heb ik maar gestemd op HTC-B. Zijn leuk/uitdagend om te rijden, helemaal bij lange races. Zullen er wel niet veel mee eens zijn :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ik blijf nog steeds voor ene systeem met afwisseling in sprint en endurance races met alleen GT3 klasse, beetje volgens idee van de Blancpain GT.

Hierin heb je volgens mij ook aparte klassementen voor de sprint races en de endurance races, dus dit komt wel overeen met het idee dat wij hiervoor hebben.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riqy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:19:
Ik blijf nog steeds voor ene systeem met afwisseling in sprint en endurance races met alleen GT3 klasse, beetje volgens idee van de Blancpain GT.

Hierin heb je volgens mij ook aparte klassementen voor de sprint races en de endurance races, dus dit komt wel overeen met het idee dat wij hiervoor hebben.
Dit is een beetje van beide, gezien uit de poll ook komt dat mensen 1 auto in een klassen willen.
Zelf wil ik geen enkel GT3 klassen rijden, dus denk dat die kans heel klein wordt. (maar niet uigesloten)

Wil juist een beetje variatie houden, GT3 kwam seizoen 1 ook al aan bod. (Tevens wordt hij vaak gereden op race avonden, omdat het een bekende klassen is)

Oo vanavond zal ik een sessie hosten om te oefenen,
P: 60 min.
Q: 15 min.
R: 15 min. (niet op ronden dus, maar op tijd. En misschien 1 veplichte pitstop om te testen.)

Tijd: 20.00
Naam: GOT MC Racing
Wachtwoord: wec

[ Voor 12% gewijzigd door Ithric op 18-11-2015 12:23 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*even een dubbel post*

Vinden mensen het handig om een apart Google agenda te maken voor de races/series die lopen?
Dat ik of David deze in de agenda zetten (als we daar aan toekomen) en dat in 1 oog opslag te zien is wanneer wat gebeurd?

Of is dit niet nodig?

iets als dit dus:
https://calendar.google.c....com&ctz=Europe/Amsterdam

[ Voor 22% gewijzigd door Ithric op 18-11-2015 13:48 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
Ithric schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:16:
[...]

Dit is een beetje van beide, gezien uit de poll ook komt dat mensen 1 auto in een klassen willen.
Zelf wil ik geen enkel GT3 klassen rijden, dus denk dat die kans heel klein wordt. (maar niet uigesloten)

Wil juist een beetje variatie houden, GT3 kwam seizoen 1 ook al aan bod. (Tevens wordt hij vaak gereden op race avonden, omdat het een bekende klassen is)

Oo vanavond zal ik een sessie hosten om te oefenen,
R: 15 min. (niet op ronden dus, maar op tijd. En misschien 1 veplichte pitstop om te testen.)

Naja ik heb gevote voor Openwheel en dan is Formula Gulf 1000 ook een leuke klasse maar 2sprints met de 2de startopstelling andersom van de finish race 1 is wel leuk. Jammer dat het waarschijnlijk te lastig/teveel moeite kost om dit elke keer goed voor elkaar te krijgen.
Of er moet inderdaad met een eigen rollende start werken waar p1 dus zelf kan bepalen waar hij op het gas gaat. (soort Release from the safety car situatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nielsjuhz schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:17:
[...]

Naja ik heb gevote voor Openwheel en dan is Formula Gulf 1000 ook een leuke klasse maar 2sprints met de 2de startopstelling andersom van de finish race 1 is wel leuk. Jammer dat het waarschijnlijk te lastig/teveel moeite kost om dit elke keer goed voor elkaar te krijgen.
Of er moet inderdaad met een eigen rollende start werken waar p1 dus zelf kan bepalen waar hij op het gas gaat. (soort Release from the safety car situatie)
Beide zijn even lastig denk ik, denk dat een Q maken en dan een tijd zetten beter is. (door te communiceren welke tijd je moet zetten)

Prototype staat nu boven aan trouwens, ik verwacht ongeveer een vote of 10-15 dus kan nog vanalles gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door Ithric op 18-11-2015 16:21 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op Prototype gestemd, maar GT3 is wat mij betreft ook prima. Achteraf denk ik ook idd wel dat het snelheidverschil misschien wat groot wordt en het lappen dan zorgvuldig moet gebeuren (eveneens als tijdig spiegelen). Met GT3 zou je dat probleem minder hebben, met name omdat prototype flink wat downforce kan hebben en je in de bochten groot verschil in snelheid opwekt.

Sorry overigens dat de sessie van gisteravond enkel practice was. Ik zag vrij laat dat ik de host was geworden na enkele auto wissels van anderen, en vervolgens was het al bijna 10u voordat we naar Q konden gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Hans1990 op 18-11-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Ithric schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:47:
*even een dubbel post*

Vinden mensen het handig om een apart Google agenda te maken voor de races/series die lopen?
Dat ik of David deze in de agenda zetten (als we daar aan toekomen) en dat in 1 oog opslag te zien is wanneer wat gebeurd?

Of is dit niet nodig?

iets als dit dus:
https://calendar.google.c....com&ctz=Europe/Amsterdam
Dat is handig :) Google agenda gebruik ik voor vrij veel dingen dus doe houd ik goed in de gaten :)

Als je van plan bent bovenstaande agenda bij te houden importeer ik hem in mn eigen agenda d:)b

Verder, als je een omgekeerde start wilt hebben moet er eigenlijk een lijst gepost word in de lobby. Iedereen moet dan gewoon in een treintje 1 ronde rijden op volgorde van die lijst.

Kan wel lastig zijn als iemand niet oplet of iets dergelijks. Wel een leuke manier om inhalen meer te belonen :)

Vanavond doe ik weer mee met de sessie. David en ik zullen weer in de bug Teamspeak-server zitten, waar iedereen natuurlijk welkom is als je het gezellig vindt om wat te kletsen tijdens de practice :)

[ Voor 25% gewijzigd door josje94 op 18-11-2015 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Server is Up!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Die G40 Juniors zijn erg vermakelijk, maar te langzaam op circuits zoals de Nürburgring GP..
Circuits van gemiddeld 2 a 3 km zijn beter geschikt.

Als er een MC wordt gedaan is denk ik een GT4 het minimale, anders is er wel erg veel snelheidsverschil. Merkte al tijdens de practise zonet dat het soms maar net goed ging tussen een LMP1 of GT3!

En een vraagje: zijn er mensen die komende zondag zich willen inschrijven voor het onderstaande event? :)
Davidson schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:21:

Afbeeldingslocatie: http://image.motortrend.com/f/roadtests/coupes/1303_2014_srt_viper_ta/44338589/2014-srt-viper-ta-2013-chevrolet-corvette-zr1-mazda-raceway-laguna-seca-track-map.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8135/8748929778_5d5d0a5d44_c.jpg
Deelnemerslijst
  • Davidson
  • josje94
  • johnnyverhoeff
  • Ithric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Leuk om te zien dat hier nog geracet wordt. Vind het jammer dat ik zelf er nooit meer aan toe kom. Ik ben zelfs in de career mode, waar ik echt jaren naar uit heb gekeken, niet verder gekomen dan de superkarts.... zonde.

Beetje deprimerend is het wel als ik terugdenk aan die toffe avonden waar ik af en toe nog leuk mee kon komen...

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 18-11-2015 22:33 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allereerst hadden we een geslaagde test voor de MC volgende week, ik had een lekker tempo. (zelfs sneller dan mijn Q tijd. 1.41.7)

Daarna nog wat getest met de GT5 Junior, wat echt even wennen was.
De baan was inderdaad te groot, ik heb even wat tijden (Rankings) vergeleken op Zolder en daar denk ik dat de volgende naast de Junior kunnen:
GT5 (Junior): 1.56.222

Renault Clio Cup: 1.47.751 ( O-) )
Formule Rookie: 1.41.856 ( O-) )
GT4: 1.37.041
Formule Gulf 100: 1.33.713

GT3: 1.29.655 (al groot verschil)
LMP1: 1.19.226
Formule B: 1.16.669
Formule A: 1.11.183
(als je nog andere suggesties hebt, laat het even weten dan bekijk ik die morgen)

Dus denk dat de GT4, misschien GT3 samen kunnen met de Junior.
Maar Ginetta GT4 en open GT3 klassen kan ook natuurlijk een optie zijn.

We gaan even kijken.
Phusebox schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:32:
Leuk om te zien dat hier nog geracet wordt. Vind het jammer dat ik zelf er nooit meer aan toe kom. Ik ben zelfs in de career mode, waar ik echt jaren naar uit heb gekeken, niet verder gekomen dan de superkarts.... zonde.

Beetje deprimerend is het wel als ik terugdenk aan die toffe avonden waar ik af en toe nog leuk mee kon komen...
Hey leef je ook nog. >:)
Yup we proberen er wat van te maken, genoeg races in iedergeval. 8)

[ Voor 33% gewijzigd door Ithric op 18-11-2015 22:37 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad productieve avond. Potentieel met 1.2s bijgeschaafd. Was direct al 0,5s puur door even de remmen iets aggressiever in te stellen. Viel mij nog tegen hoeveel tijd je kan verliezen door zwakke remmetjes. Zal komende week nog paar race runs proberen te doen, die zijn uiteindelijk het belangrijkst :)

Vandaag ging de race en quali voor geen meter.. bij goede sectoren spinde ik of had ik traffic, andere ronden waren gewoon matig. Race had ik niet goed voorbereid omdat ik nog met oefen brandstof reed wat net 1 ronde te kort was. En als dat eenmaal in je kopje gaat zitten, kan niets meer goed gaan 8)7

Ik ben het eens dat je dan junior banen moet pakken. De G40 heeft een bochtensnelheid van 100-110, en op einde van een goed recht stuk haal je misschien 175km/h. De remzones zijn dus vaak 2 vingers in je neus (misschien minder als je bij competitie rijdt). Ik denk dat een endurance race kwestie is van tank volgooien en zo min mogelijk steering lock gebruiken om banden te sparen voor die vele rondes. Ik zou sowieso geen volle tank willen leegrijden, want het gemiddelde tempo ligt er laag + de auto's verbruiken niet veel.

IMHO vind ik de auto's te traag. Ook Formula 1000 Gulf rijdt misschien wel te makkelijk weg. Anderzijds ben ik erg gewend aan auto's zoals de Mclaren P1, Lotus 98T en Zonda R die snel uitbreken en waar je van elke bocht een nieuw avontuur kan maken. :+ De F Gulf vond ik daarintegen veel onderstuur hebben op Nurburgring. Met bijna alle voorvleugel er bij gezet breekt de auto nog met geen mogelijkheid uit. De wagen heeft ook geen limited slip diff, dus bij onderstuur helpt een bonk gas er bij ook niet. De auto rijdt daardoor wel erg 'safe'.

Het verschil tussen GT3 en LMP1 vind ik nog overkomelijk, hoewel je in LMP1 soms wel zwaar kan balen als je in een bochten segment wordt opgehouden. Het gat zou ik dus ook niet groter maken, omdat je dan misschien waaghals acties krijgt om niet teveel tijd te verliezen (was vanavond denk ik wel eens voorgekomen).

• JohnnyV
@David, ik doe ook wel mee, zondag !

• Riqy
Ik denk dat het wel zinvol is om de komende tijd wat opties te testen en dan achteraf te beoordelen. Dan weet je ook meteen in praktijk of bepaalde opties wel of niet werken.

Ik zou daar met alle liefde aan meewerken, maar heb de komende week (t/m volgende week woensdag) storingsdienst vanuit mijn werk, wat betekend dat ik soms zomaar ineens ff pleite ben ivm meldingen.

Heb al een paar uurtjes overname geregeld voor de MC race woensdag en wil dat verder deze week niet nog meer doen...

My iRacing

Riqy schreef op donderdag 19 november 2015 @ 07:53:
Ik denk dat het wel zinvol is om de komende tijd wat opties te testen en dan achteraf te beoordelen. Dan weet je ook meteen in praktijk of bepaalde opties wel of niet werken.

Ik zou daar met alle liefde aan meewerken, maar heb de komende week (t/m volgende week woensdag) storingsdienst vanuit mijn werk, wat betekend dat ik soms zomaar ineens ff pleite ben ivm meldingen.

Heb al een paar uurtjes overname geregeld voor de MC race woensdag en wil dat verder deze week niet nog meer doen...
Goed idee inderdaad, eerst maar even het volgende. (Zal het weekend misschien even kijken)
Na het rijden in de Ginetta GT5 (junior) gisteren vond ik hem weer erg leuk rijden.

Als we kleinere banen (zolder, Monaco) doen dan in de MC, willen mensen dan graag in de Ginetta GT5 (Junior) de sprint races doen?

Poll: Ginetta GT5 (Junior) voor sprint races?
Ja
Nee
Wil het proberen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395814&layout=2&sort=prc

Het concept staat ook nog niet vast verder, maar wil proberen alvast een basis auto te vinden en daarop de andere auto's/banen uitzoeken.

iRacing Profiel

• Riqy
Ik wil het best proberen, maar ik denk persoonlijk dat we als basis een snellere auto moeten hebben, zeker als je ook wilt combineren met LMP of iets dergelijks.

Met LMP zijn de kleine circuits niet te doen, waardoor je voor de grotere circuits moet gaan. Echter zijn deze circuits denk ik te lang voor de GT5 auto's.

Denk dat we gewoon eens wat voorstellen in praktijk moeten testen, daar gaan we denk ik het meeste mee opschieten :)

My iRacing

Riqy schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:28:
Ik wil het best proberen, maar ik denk persoonlijk dat we als basis een snellere auto moeten hebben, zeker als je ook wilt combineren met LMP of iets dergelijks.

Met LMP zijn de kleine circuits niet te doen, waardoor je voor de grotere circuits moet gaan. Echter zijn deze circuits denk ik te lang voor de GT5 auto's.

Denk dat we gewoon eens wat voorstellen in praktijk moeten testen, daar gaan we denk ik het meeste mee opschieten :)
Dat is dus juist mijn punt, als mensen ook graag de Junior willen doen. (Net als ik)
Dan wordt het dus geen LMP1 auto's, maar een type auto die ook tot zijn recht komt op de kleine banen. (als het MC endu races worden)

Auto's als hierboven ook besproken:
-F Rookie/Gulf
-Renault Clio Cup
-GT4
-GT3 (eventueel zelfs, die kunnen ook uit de voeten op banen als Zolder)
-LMP 2/3? (Zal vanavond die tijden eens bekijken op Zolder)

Vandaar mijn vraag, dan wordt alles om de Junior opgezet en zoeken we dingen die daarbij passen en dan weten we ook welke afvallen. :9

*Houdt in gedachte, dat seizoen 2 wordt van seizoeen 1, het kan iets totaal anders worden. (Zoals Sprint en Endu races bijvoorbeeld)
Echter wil ik wel sterke punten uit Seizoen meenemen als dit kan, dus als mensen graag Endurance willen doen, dan is MC een optie en bij Sprint niet vind ik persoonlijk.*

[ Voor 21% gewijzigd door Ithric op 19-11-2015 10:46 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Steam - Test races Seizoen 2 - Zaterdag 21 november - 20:00

• O.a Zolder/Monaco
  • 30 min Pract, 10 min Q en race 5 min.
  • Ginetta GT5 (Junior) and Prototypes/Openwheelers
  • No damage, no fuel en tire usage
Deelnemerslijst
  • Ithric
  • JeroenZ90
  • Davidson
Dit zijn dus geen races om te zien wie het snelste is, maar om te kijken of het met inhalen allemaal te doen is. (Zonder teveel tijd verlies)

IK heb even de Poll uitslag (10 mensen proberen/ja en nog geen nee), ik wil dan dit weekeinde even gaan testen met Prototypes en openwheelers (Zoals uit de andere poll kwam) welke hierbij passen.

Ben ook al druk bezig geweest met het nieuwe document, dus binnenkort hoop ik de rest ook rond te hebben. (Regels ongeveer hetzelfde)

Tevens wat ik me afvroeg, wie rijdt er allemaal met incar view?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:54
Zaterdag bedoel je denk ik? Zondag is het de 22e en is er al een race :>

Ik zelf rijd altijd via de motor kap view zeg maar. In cockpit view heb ik te weinig overzicht voor mijn gevoel.

Probeer er ook bij te zijn zaterdag en zondag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JayZeeTie schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:07:
Zaterdag bedoel je denk ik? Zondag is het de 22e en is er al een race :>

Ik zelf rijd altijd via de motor kap view zeg maar. In cockpit view heb ik te weinig overzicht voor mijn gevoel.

Probeer er ook bij te zijn zaterdag en zondag!
Thanks, heb het aangepast. (iets te snel ingevuld)

Ik ben gewend om in de cockpit te zitten, maar ik merkte woensdag zeker verschil. (De snelle tijden waren met motorkap view, scheelde maar 1.5s ofsow 8)7 )

Ik zal denk ik zondag er ook wel bij zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
Ik kan zaterdag helaas niet bij zijn. Heb al 2 feestjes die avond.
Zondag moet ik ook kijken want zondag heb ik een trouw feestej van me neef dus wordt nog druk weekend voor me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Ithric schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:07:
[...]

Thanks, heb het aangepast. (iets te snel ingevuld)

Ik ben gewend om in de cockpit te zitten, maar ik merkte woensdag zeker verschil. (De snelle tijden waren met motorkap view, scheelde maar 1.5s ofsow 8)7 )

Ik zal denk ik zondag er ook wel bij zijn.
Je bent toegevoegd voor zondag! :)
En zaterdag kan ik ook wel meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan zaterdag ook mee doen.

Offtopic: YouTube: Chris Harris on Cars - LaFerrari v Porsche 918 v McLaren P1 at Portimao.
Hmm, ik mis nog 2 auto's in Project CARS :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Ik heb die P1 toch heel anders ervaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
ik zal morgen ook wel meedoen . Ik speel altijd met hoodview overigens heb het idee dat het snelheidsgevoel beter over komt en ik de apex beter kan inschatten.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kzyto schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:50:
ik zal morgen ook wel meedoen . Ik speel altijd met hoodview overigens heb het idee dat het snelheidsgevoel beter over komt en ik de apex beter kan inschatten.
Ik ga morgen wel WEC kijken, maar dat moet voor 20.00 wel afgelopen zijn als het goed is.

Dingen die ik in iedergeval wil testen zijn:
-Ginetta GT5 (Junior), fixed setup
-Prototypes/Open Wheelers
-Verschillende kleinere banen (Zolder/Monaco/Donington/etc)
-Reversed grid (wat zijn de betrouwbaarste opties om dit te doen)

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 20 ... 40 Laatste