Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit was ook niet in ronde 1, dit gebeurde in ronde 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-08 12:29
bobopalmtree schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:18:
[...]

Ik zou toch zweren dat hij voor mij reed in ronde 1, en jij reed achter mij. :?
Ja klopt idd! Toen verbaasde ik me er nog over dat ik een ronde of 1,5 voor jou kon blijven gezien het grote verschil in de kwalificatie tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat iemand anders z'n replay ook even zien. Je ziet de tijd in mijn replay staan, dus je kunt het zo opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:19:
dit was ook niet in ronde 1, dit gebeurde in ronde 10
Nee maar dan klopt het bij de start al niet aangezien ik dus voor jou reed. Daarnaast is de bentley echt wel sneller op het rechte stuk en kan ik er met de Ruf (die daar relatief langzaam is) echt niet met +-20kmh verschil aan komen zeilen. Zal idd te maken hebben met een verkeerde synchronisatie oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:44
https://drive.google.com/...ih8eENc4IsQU05Um5YZEZTU3c
Deze moet je plaatsen in C:\Program Files (x86)\Steam\userdata\194754130\234630\local\project cars\media

Hier is de replay te downloaden. Hopelijk is hij door jullie te bekijken :)

[ Voor 28% gewijzigd door Davidson op 14-10-2015 22:25 ]

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
M0Dzilla schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:19:
[...]

Ja klopt idd! Toen verbaasde ik me er nog over dat ik een ronde of 1,5 voor jou kon blijven gezien het grote verschil in de kwalificatie tijd.
Ik hou me echt zoveel mogelijk gedeisd in de eerste ronde. De race is lang genoeg om terug wat tijd te winnen die je in het begin moet prijsgeven voor wat voorzichtigheid.
Ik wist ook dat ik sneller was, dus dacht ik wacht nog wel enkele ronden tot ie een foutje maakt. Is goed gelukt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
bobopalmtree schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:21:
[...]

Ik hou me echt zoveel mogelijk gedeisd in de eerste ronde. De race is lang genoeg om terug wat tijd te winnen die je in het begin moet prijsgeven voor wat voorzichtigheid.
Ik wist ook dat ik sneller was, dus dacht ik wacht nog wel enkele ronden tot ie een foutje maakt. Is goed gelukt. 8)
Helaas wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M0Dzilla schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:21:
[...]

Nee maar dan klopt het bij de start al niet aangezien ik dus voor jou reed. Daarnaast is de bentley echt wel sneller op het rechte stuk en kan ik er met de Ruf (die daar relatief langzaam is) echt niet met +-20kmh verschil aan komen zeilen. Zal idd te maken hebben met een verkeerde synchronisatie oid.
Daarom vond ik ook al zo raar, omdat je opeens zo hard kwam aanrijden en volaan beukte.
Het leek echt op een turbo cheat ofzo.
Niet dat ik je daar van beschuldig, maar zo vreemd leek het wel.
Het kan best een glitch of lag fout zijn, slechte verbinding op dat moment.
Dat denk ik eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:25:
[...]

Daarom vond ik ook al zo raar, omdat je opeens zo hard kwam aanrijden en volaan beukte.
Het leek echt op een turbo cheat ofzo.
Niet dat ik je daar van beschuldig, maar zo vreemd leek het wel.
Het kan best een glitch of lag fout zijn, slechte verbinding op dat moment.
Dat denk ik eerder.
Net de replay van davidson gekeken (waar ik wel gewoon in de goede Ruf rij). De Bentley is nergens te bekennen rond dat tijdstip... Helemaal aan het begin heb ik even achter jou gereden maar daarna niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door M0Dzilla op 14-10-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie was het dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
Geef me een paar min. Zal eens kijken.
Edit: in de replay van davidson is die oranje mclaren een lmp1 trouwens. Zal die eens volgen tot dat moment. Kan het snelheidsverschil wel verklaren.

[ Voor 30% gewijzigd door M0Dzilla op 14-10-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel op dat de replay qua auto's niet betrouwbaar is, hij gooit ze makkelijk door elkaar.
Maar de persoon die deze crash had, die moet het zich wel kunnen herinneren, dat kan gewoon niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:35:
Let wel op dat de replay qua auto's niet betrouwbaar is, hij gooit ze makkelijk door elkaar.
Maar de persoon die deze crash had, die moet het zich wel kunnen herinneren, dat kan gewoon niet anders.
Nu wordt het nog mooier. In de replay van Davidson is de Bentley diegene die slipt en 'm de muur in knalt. Verder is er in de verste verte geen auto in de buurt te vinden. Kan nu even niet uploaden maar als je de replay van davidson even bekijkt dan zie je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja de replay is bugged, die gooit auto's door elkaar.
Maar ik kan me een RUF met zwarte neus herinneren uit de race, die crashte.
Als jij het niet was is het misschien wel iemand die later uit de race is gegaan en nu ook niet meer meeleest.
Horen we het vast morgen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:43:
ja de replay is bugged, die gooit auto's door elkaar.
Maar ik kan me een RUF met zwarte neus herinneren uit de race, die crashte.
Als jij het niet was is het misschien wel iemand die later uit de race is gegaan en nu ook niet meer meeleest.
Horen we het vast morgen wel :)
Zien we morgen wel idd. Ik reed trouwens met een gifgroene livery (achterkant zwart/voorkant groen). Denk dat we al wel mogen concluderen dat het een of andere vreemde glitch/lag achtige oorzaak heeft. :/
Er reed wel nog een andere ruf mee trouwens. Weet even niet meer wie (edit: Riqy).

[ Voor 5% gewijzigd door M0Dzilla op 14-10-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Hoorde ook net van Nielsjuhz dat hij mijn auto volgens mij rij perspectief ziet..
Als ik zelf mijn eigen replay bekijk is hij niet opgenomen en staat hij stil bij de start, evenals 5 andere auto's :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 5 wagens die stil blijven staan zijn van 5 mensen die tijdens de race weg zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had echt een klote race, mijn pedalen stopte ermee ergens ronde 6-7.
Lag erg goed, maar schoot steeds naar de Clutch en had dus geen drive.

Heb de stand geupdate en ga nu naar bed, morgen zal ik wel wat uitgebreider reageren.

Ik zet mijn replay in de sheet, volgens mij zag ik iedereen goed. (Omdat ik retired was misschien)
*Heb even kort gekeken, ben voornamelijk even bezig geweest met mijn pedalen*

[ Voor 28% gewijzigd door Ithric op 14-10-2015 22:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Mijn replay is ook compleet bugged, ik heb op gegeven moment Kroeg ingehaald, maar in de ronde waarin dat gebeurde zijn ineens alle andere auto's onzichtbaar... Ik zie mezelf ook tijdens het remmen ruimte geven aan auto's terwijl er gewoon niks is...

Heeft iemand dat moment nog op de replay staan? Zou graag die inhaal actie nog eens terugzien, gebeurde dacht ik rond ongeveer 12-13 min vanaf het begin...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was wel een race om snel te vergeten zeg, ook blijkbaar voor andere met Lag/crashes.
Heb enkel de start bekeken waar het mis ging met mij en Niels, ik had iets meer ruimte kunnen houden maar hij stuiterde enorm van de curb af helaas.
Daarna redelijk gaatje kunnen maken, toen ik na rondje 2-3 veel bezig was met mijn pedalen en de Clutch die constant inwerking ging. (Hardware issue)
Toen uit mijn concentratie en maakte meerdere grote fouten en raakte zelfs de muur nog uitkomen bocht 2-3.
Toen kon ik helemaal geen gas meer geven, toen heb ik maar reitre gedaan want werd toen een gevaar op de weg.

Volgens mij heb ik buiten Niels niemand anders geraakt en buiten de Hardware issues ging ik best rap.
Ter illustratie ik reed nog een 1.28(er) terwijl ik op het rechtenstukken 80% gas had ofsow) :o

Echt klote dat mijn race zo verloren ging, echt netjes van Niels dat hij van laatste naar 2de ging, volgens mij was trouwens een pitstop wederom niet nodig voor de Audi's. ;w

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Laatst online: 12-09 21:29
Ik reed inderdaad een tijd achter Davidson totdat een overstekende oranje McLaren hem de muur in boorde. Door de kleine namen kan ik tijdens een race niet zien welke naam er bij hoort.

Gezien de vage actie in het filmpje en de actie met Davidson lijkt mij dat er aardig wat lagg aanwezig was bij de McLaren. Lijkt me niet dat het beswuste acties waren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
josje94 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:33:
Ik reed inderdaad een tijd achter Davidson totdat een overstekende oranje McLaren hem de muur in boorde. Door de kleine namen kan ik tijdens een race niet zien welke naam er bij hoort.

Gezien de vage actie in het filmpje en de actie met Davidson lijkt mij dat er aardig wat lagg aanwezig was bij de McLaren. Lijkt me niet dat het beswuste acties waren..
Jos, ik ga er eigenlijk wel vanuit (na de afgelopen races) dat niemand een ander bewust de muur in duwd.
Vermoedelijk was het gewoon Lag/bad judgement, maar als het laatste het geval was komt er ongetwijfeld nog wel een verontschuldiging.

Als het lukt zal ik vanavond even een compilatie video maken en dit terug kijken, dus mochten mensen nog punten kunnen herinneren stuur even een berichtje.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Ithric schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:44:
[...]

Jos, ik ga er eigenlijk wel vanuit (na de afgelopen races) dat niemand een ander bewust de muur in duwd.
Vermoedelijk was het gewoon Lag/bad judgement, maar als het laatste het geval was komt er ongetwijfeld nog wel een verontschuldiging.

Als het lukt zal ik vanavond even een compilatie video maken en dit terug kijken, dus mochten mensen nog punten kunnen herinneren stuur even een berichtje.
Ik ga sowieso nooit uit van een bewuste actie, zeker niet op een gesloten server zoals hier.

Er is dus wel iets gebeurd maar ik weet niet meer welke ronde dat was. Misschien dat Davidson dat nog weet en dat aan je door kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ithric schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:44:
[...]

In de compilatie is denk ik ook wel erg leuk de inhaalacties van LMP op te nemen, aangezien dit soms heel erg mooi verliep (voor zover ik heb kunnen zien bij mijzelf). Was bijna te vergelijken met kijken naar een echte WEC race :*)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Project CARS – PC Patch 5.0 – Release notes

Vehicles
* Aston Martin Vantage GTE – tweaked cockpit exposure to work better with rainy conditions.
* Aston Martin DBR 1-2 – set the car up so that the steering wheel remains in a static state when the user chooses the ‘hide wheel’ option, so that the user can still read the vital info displayed on the wheel.
* Aston Martin DBR1 1959 – fixed an issue where the wrong helmet was displayed when using Helmet View, tweaked inertia and roll stiffness to improve collision behaviour.
* Audi 90 IMSA GTO, Audi R8 V10 plus, Ruf Rt 12R – fixed an issue where the KERS bar would appear on the HUD of these cars, even though they don’t have KERS.
* BMW 320 Turbo – fixed an issue where the car would start 'wandering' in straight lines after a few laps.
* Bentley Continental GT3 – updated engine and minimum ride height to match latest; mapped real world balance of performance; updated gearbox ratios to current FIA specifications, putting it more in line with the other GT3 cars.
* Ford Mustang GT – improve braking power to better match the car's weight.
* Ginetta G40 – partial fix for front tires overheating if pressure goes over 1.8bar.
* Historic Lotus Formula cars – improved the Helmet View exposure settings
* Lotus 98T – fixed an issue with missing bodywork in the cockpit
* Mercedes C Class DTM – adjusted steering wheel shift lights to better match the engine's power band.
* Ruf CTR – changed to a more durable brake pad for track use and added an optional brake duct to help control temperatures at slow tracks.

De Bentley is niet langer de snelste GT3 wagen meer, ben nu 4 seconden langzamer op Spa Francorchamps door dit grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riqy schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:40:
[...]

In de compilatie is denk ik ook wel erg leuk de inhaalacties van LMP op te nemen, aangezien dit soms heel erg mooi verliep (voor zover ik heb kunnen zien bij mijzelf). Was bijna te vergelijken met kijken naar een echte WEC race :*)
Weet je ongeveer een tijd lijn, want anders moet ik elke auto 50 minuten volgen. (of een indicatie).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 19:51
Ithric schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:31:
Was wel een race om snel te vergeten zeg, ook blijkbaar voor andere met Lag/crashes.
Heb enkel de start bekeken waar het mis ging met mij en Niels, ik had iets meer ruimte kunnen houden maar hij stuiterde enorm van de curb af helaas.
Daarna redelijk gaatje kunnen maken, toen ik na rondje 2-3 veel bezig was met mijn pedalen en de Clutch die constant inwerking ging. (Hardware issue)
Toen uit mijn concentratie en maakte meerdere grote fouten en raakte zelfs de muur nog uitkomen bocht 2-3.
Toen kon ik helemaal geen gas meer geven, toen heb ik maar reitre gedaan want werd toen een gevaar op de weg.

Volgens mij heb ik buiten Niels niemand anders geraakt en buiten de Hardware issues ging ik best rap.
Ter illustratie ik reed nog een 1.28(er) terwijl ik op het rechtenstukken 80% gas had ofsow) :o

Echt klote dat mijn race zo verloren ging, echt netjes van Niels dat hij van laatste naar 2de ging, volgens mij was trouwens een pitstop wederom niet nodig voor de Audi's. ;w
Vanwege hele tijd pushen moest er voor de Marek wel een stop komen. Mijn linke band was namelijk helemaal op. Ik merkte namelijk laatste 2 rondes dat op top snelheid me stuur ontzettend begon te trillen vanwege de linke voorband. qua brandstof had het volgens mij wel kunnen lukken maar niet nog een overwinnings rondje erbij. Echter KzytoNL had 0.0 toen hij over de finish ging maar werd wel gefinisht en niet geDQ't, dus vind het nog al een rare situatie.

P2 is wel behaald door het geluk van het uitvallen van een paar mensen en heletijd kwali laps rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft (sinds update 4.0 geloof ik) geen extra brandstof voor het overwinningsrondje meer mee te nemen.

Edit:

Sinds Patch 3.0 zelfs:

General
* Players are no longer disqualified for running out of fuel after finishing the race.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:06:
Je hoeft (sinds update 4.0 geloof ik) geen extra brandstof voor het overwinningsrondje meer mee te nemen.

Edit:

Sinds Patch 3.0 zelfs:

General
* Players are no longer disqualified for running out of fuel after finishing the race.
Oke goed om te weten!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
Zeer goed om te weten.
Scheeld weer paar liters.

Volgende race Silverstone toch?
Ithric zou jij de Temp kunnen aangeven hoe warm het is? Ik merkte namelijk dat bij mij lightly cloud en Clear zelfde temp aangaf van 43 graden en in jouwn sessie was het 37 graden. Dat is groot verschil qua grip en slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nielsjuhz schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:23:
[...]

Zeer goed om te weten.
Scheeld weer paar liters.

Volgende race Silverstone toch?
Ithric zou jij de Temp kunnen aangeven hoe warm het is? Ik merkte namelijk dat bij mij lightly cloud en Clear zelfde temp aangaf van 43 graden en in jouwn sessie was het 37 graden. Dat is groot verschil qua grip en slijtage.
Niels, dat wil ik best doen.
Enige maar is, ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit tijdens de race anders is en zal ook niet een nieuwe sessie maken dan.
(Zoals gezegd, zijn mijn parameters altijd hetzelfde. (zie sheet)
Zal ergens begin volgende week even kijken wat ik zie en hoeveel ronde we gaan rijden.

*Heb overigens al een nieuwe sensor opgestuurd gekregen van Fanatec, na gisteren avond. (Dus verwacht het weekend te kunnen rijden als het meezit)*

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
Ithric schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:08:
[...]

Niels, dat wil ik best doen.
Enige maar is, ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit tijdens de race anders is en zal ook niet een nieuwe sessie maken dan.
(Zoals gezegd, zijn mijn parameters altijd hetzelfde. (zie sheet)
Zal ergens begin volgende week even kijken wat ik zie en hoeveel ronde we gaan rijden.

*Heb overigens al een nieuwe sensor opgestuurd gekregen van Fanatec, na gisteren avond. (Dus verwacht het weekend te kunnen rijden als het meezit)*
Ik vraag ook niet om telkens nieuwe sessie aan te maken als je nu zegt dat het bijv. 37 graden is en straks in de race 39 ofzo.
Ik vind echter 6 graden verschil nog al veel ongeacht welke settings ik pak.

Zekerheid kan er toch nooit zijn want het blijft tenslotte het weer... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
Ik hoop stiekem nog steeds een keer op een regen of nachtrace :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
M0Dzilla schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:34:
Ik hoop stiekem nog steeds een keer op een regen of nachtrace :D
Misschien een optie voor wanneer de MC event wordt uitgebreid of opnieuw wordt gestart :O
Denk dat regenrace te lastig gaat worden maar nachtrace wordt wel spannend denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Helaas kon ik er door andere verplichtingen er gisteren niet bij zijn, maar zo te lezen is er heel wat gebeurd!

Een race met andere weersomstandigheden dan 'easy-mode clear' lijkt me ook wel leuk; zo zit er nog meer uitdaging in en komen er potentieel meer positiewisselingen. Pitstopstrategies kunnen zo ook tot heel andere resultaten leiden. Hoeft van mij overigens niet meteen op 'heavy rain' of 'thunderstorm', maar hier en daar een random element lijkt me juist leuk omdat het realistisch is; in het echt wordt er ook gewoon geracet, weer of geen weer. Of zijn we allemaal 'mooiweerracers'? :P

Misschien moet er anders een poll komen om te zien hoe iedereen erover denkt:

Poll: Andere weersomstandigheden dan 'clear'?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395568&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 53% gewijzigd door CaptainPanda op 15-10-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, hoeft ook nog niet eens regen te zijn.
Plots opkomende mist kan ook al heel wat verandering brengen.

We hoeven niet meteen hardcore te gaan idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als iedereen dit wil, dan kan ik het overwege.
Heb het bewust niet gedaan, omdat MC toch nieuw is voor de meeste.

Als ik het dan zal doen, dan wordt het denk ik of dag/nacht of tijdelijk wat regen/mist. (niet constant)

Ik wil dan echter wel eerst een oefensessie doen hiermee, want ik wil voorkomen dat iemand zijn race hierdoor verpest wordt. (Het gaat nu al regelmatig net goed/mis)

Persoonlijk denk ik dat we bêter op deze weg door kunnen gaan en dan de volgende serrie (mogelijk ander format) meer met het weer doen. (misschien dan ook met kortere races)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
Ik zeg ook dat deze we deze serie af moeten maken met de tot en met race 6 en vanaf daar nieuwe regelementen etc gaan toepassen.

Er gebeurd inderdaad toch nog iets te vaak wat (eigen driver error, spel wat op sommige plekken buggy is, samen uit samen thuis) en met regen voegt dat wel nog meer moeilijkheidsgraad erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima, nieuw seizoen = nieuwe regels. Ander weer, crew chief verplicht en dat soort zaken. Hopelijk zijn er dan ook weer een hoop bugs minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
Goed idee :) gelijk weer een reden om de volgende serie zeker weer mee te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteraard gaan we na deze serie met zijn alle evalueren om de volgende nog beter te maken.

Heb ook al wat gedachte spinsels voor volgende serie, die zal ik tegen het einde van deze even in een poll bekent maken.
Verwacht ook niet elk seizoen een Multi Class, maar ik probeer wel elke keer iets niet standaard te doen. (Mogelijk het weer/dag/nacht,)

Dat houdt het dan ook leuk, want MC is ook niet oneindig in de mogelijkheden denk ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Klinkt allemaal wel goed, ik ben zeker weer van de partij met het volgende seizoen. Hopelijk komen er nog wat meer circuits en auto's bij, zodat we ook daar iets mee kunnen doen.
Ik moet overigens zeggen dat ik het MC principe erg leuk vindt, ik zou het zeker niet erg vinden om dit nog een seizoen te "moeten" doen.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riqy schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:47:
Klinkt allemaal wel goed, ik ben zeker weer van de partij met het volgende seizoen. Hopelijk komen er nog wat meer circuits en auto's bij, zodat we ook daar iets mee kunnen doen.
Ik moet overigens zeggen dat ik het MC principe erg leuk vindt, ik zou het zeker niet erg vinden om dit nog een seizoen te "moeten" doen.
Dit komt tegen die tijd wel naar voren, ik zal wat ideeën opgooien en dan kiezen we gewoon de gene met de meeste stemmen. 8)

We zijn al halverwege, gaat wel hard zeg.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Ithric schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:41:

Als ik het dan zal doen, dan wordt het denk ik of dag/nacht of tijdelijk wat regen/mist. (niet constant)

Ik wil dan echter wel eerst een oefensessie doen hiermee, want ik wil voorkomen dat iemand zijn race hierdoor verpest wordt. (Het gaat nu al regelmatig net goed/mis)

Persoonlijk denk ik dat we bêter op deze weg door kunnen gaan en dan de volgende serrie (mogelijk ander format) meer met het weer doen. (misschien dan ook met kortere races)
mee eens. eerst dit seizoen afronden. Daarna bespreken wat we willen verbeteren en de crew chief verplicht stellen aangezien dit voor iedereen voordelig uitpakt en frustraties en onnodige fouten voorkomt.

Verschillen in het weer etc vind ik niet erg als ik er maar vanaf weet. Afgelopen race moest ik ineens wat dingen tweaken omdat mijn oefensessies niet overeen kwamen met de racesessie en ik me banden verbrandde met mijn setup. Gelukkig in de practice kunnen verhelpen maar was kantje boord.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Het is natuurlijk ook altijd mogelijk om in zo'n situatie wat minder hard te pushen, net zoals dat het tijdens een raceronde ook anders is dan een kwalificatie: remmen moet fractioneel eerder, door de bocht gaat minder hard, etc. Het is een onderdeel van stuurmanskunst om jezelf aan te kunnen passen aan de situatie; het zorgt voor een beetje extra uitdaging. Persoonlijk hou ik erg van realisme en dit is juist één van de factoren die het verschil maken tussen real-life en videospellen; in spellen is de simulatie altijd gelimiteerd door rekenkracht en daardoor noodgedwongen een versimpeld model van de werkelijkheid, waardoor zaken altijd statischer zijn dan in het echt. Juist de mogelijkheid om veranderend weer in te stellen in dit spel vind ik fantastisch en vind ik nog meer het gevoel geven van een simulatie.

Zo een niet te voorspellen element lijkt me leuker dan vooraf vastgestelde situaties, want dan krijgen we wellicht minder grotere verschillende tussen degenen die iets door en door hebben geoefend (ook in de setup) en degenen die er minder tijd in hebben gestoken. Met alleen maar droog weer worden gaten gedurende een race over het algemeen alleen maar groter, omdat het voor iedereen gemakkelijker is om tegen zijn limiet rondjes te blijven rijden. Zaken als bandenslijtage maken ook amper verschil naar mijn mening, want daarvoor zijn de races eigenlijk net te kort met slechts drie kwartier. De enige factor die echt invloed heeft op positieveranderingen op dit moment zijn crashes, maar die factor blijft er toch altijd wel. Eerlijk gezegd vind ik het wat te saai om daar maar op te moeten wachten.

Eén manier waarop (endurance)races in het echt heel spannend blijven, zijn rijderswissels, waardoor er onderling snelheidsverschil kan ontstaan tijdens een race. Maar dit is natuurlijk niet zo gemakkelijk uit te voeren in deze competitie, dus is een feature als dynamische weersomstandigheden toch een goede manier om zo'n verschil te creëren. Naar mijn mening is zoiets alleen maar goed voor de spanning, omdat zo de kans ontstaat dat gaten ook kleiner kunnen worden in plaats van alleen maar groeien. Ik kijk ook altijd het liefst naar regenraces in de Formule 1 of elke andere raceklassen waar minder snelle auto's ineens ook een kans maken, omdat de rijderskwaliteit belangrijker wordt in plaats van de intrinsieke snelheid van de auto.

Daarnaast vind ik, maar da's heel persoonlijk, dat het helemaal niet zo heel veel moeilijker wordt als het regent, vooral niet met de hoge hoeveelheid downforce die we nu hebben met de GT3's en helemaal al met de LMP1's. Eigenlijk moeten we het maar eens gewoon een keer testen buiten de officiële races om, stel ik voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Er wordt elk weekend wel iets georganiseerd. Ik zou zeggen, test daarin een aantal van die dingen. Tijd genoeg om tegen een volgend seizoen te ontdekken wat werkt en leuk is. Ik probeer sowieso van de partij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@CaptianPanda:
Dit is zeker waar, maar ik wil ook voorkomen dat iemand zich 45 minuten ergert of al na rondje 2 niet door kan gaan.
Ik zou dan eerder de volgende serie korter doen (25-30 min) en dan gewoon 2 weer types (Random gekozen ofsow)
Hiermee is de impact een stuk lager en dan denk ik zonder MC, want als iemand in de GT3/LMP1 niet zeker is van zijn zaak dan rijdt je meteen 2 mensen uit de race. (Kan normaal ook maar dan heb je niet hele grote snelheids verschillen)

Ik neem het zeker mee en als ik de tijd/zin heb zal ik zeker een oefen race hiervoor opzetten om het effect te bekijken. (Dan dus geen 45 min., maar eerst 25 min. regen ofsow en dan steeds verschillende niet clear weertype)

*Mijn pedalen zijn weer gemaakt trouwens. *O* *

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Ithric schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:41:

Misschien zijn zulke settings juist handig met random sessies zoals die ik regelmatig organiseer, dan komt ook je puntentelling niet in gevaar zegmaar. Idee? :)

Regen/mist/nacht races maken het, zeker onverwacht, een stuk spannender en spectaculairder. Nu kan je idd goed oefenen (als je tijd hebt) en hier veel voordeel uithalen. Als het weer onverwacht omslaat kan dit zomaar de race (radicaal) veranderen. Pitstops plannen, rijgedrag en setup aanpassen worden dan ineens heel erg van belang. Kanttekeningen zijn alleen wel dat niet iedereen de ervaring heeft met setups (mag nu een beetje verwachten van wel, gezien de MC al een tijdje loopt) en dat regen nogal een impact heeft op je GPU, en dus FPS. Mensen met een niet zo'n sterke GPU kunnen dus meer kans op lag krijgen. Iets om over na te denken.

Overigens komt er zondag geen event van mijn kant, omdat ik dit weekend namelijk weg ben. Ben van plan om woensdagavond 21 oktober wat te gaan organiseren.

[ Voor 24% gewijzigd door Davidson op 16-10-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al plannen voor een race vanavond?

Voor de mensen die graag een icoontje bij hun CrewChief hebben: https://dl.dropboxusercon.../CrewChief%20Iconpack.zip

Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk225/Bulletje0113/CrewChief50_zpswcqk9otu.jpg Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk225/Bulletje0113/CC50_zpsro7sxqso.png

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:35
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 18:13:
Zijn er al plannen voor een race vanavond?

Voor de mensen die graag een icoontje bij hun CrewChief hebben: https://dl.dropboxusercon.../CrewChief%20Iconpack.zip
Ik heb hier ook nog aan zitten denken, helaas moet ik nog wat huiswerk maken. Misschien dat ik straks nog een keer online ga, maar zal wel heel wat later op de avond zijn.

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was gisteren avond druk bezig, met een Endurance serie waar mijn team van Iracing in mee deed.
Dit zal om de 4 weken zijn, dus verwacht dan niet teveel van mij.

Er kan altijd een server aangemaakt worden als iemand een race wil houden, dit is niet direct enkel voorbehouden tot mij of David. oOo

Woensdag had David het idee wat te hosten, misschien dat ik morgen of dinsdag nog een oefen sessie voor Silverstone maak.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Nog mensen zin om te oefenen voor MC race vanavond ? Dan zet ik even een sessie op straks...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Ja, eindelijk is er tijd, dus ik ben er ook bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien kom ik ook wel even, ik twijvel even of IRacing of PCars vanavond.
Je ziet me wel verschijnen dan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Ik kom waarschijnlijk ook wel langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlchel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05-2024
Heb nog geen ervaring met de multiclass categorie. Kan ik ook een keer meeracen of kan ik beter eerst een poosje oefenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
Multi klasse is normaal racen. Enige wat er is, is dat er een snellere klasse eris en een langzamere.

Je zult paar keer worden ingehaald door de snellere klasse als je in de langzamere klasse rijd. Geen stress erom. Hou gewoon je eigen racelijn en de snellere halen je wel in bij het aanremmen of in de bocht zelf. Oefenen bij een training is altijd goed. Krijg je beeyje de feeling ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mlchel schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:48:
Heb nog geen ervaring met de multiclass categorie. Kan ik ook een keer meeracen of kan ik beter eerst een poosje oefenen?
Als je af en toe bij een practise kan zijn, zoals vanavond heb je het redelijk snel door denk ik.
Denk dat langzamere klassen dan iets makkelijker is, want je houdt gewoon je eigen lijnen en de snellere gaat wel om je heen. (soms iets eerder liften of iets wijdt gaan kan handig zijn in sommige situaties maar dat merk je vanzelf)

Zolang je het zelf verantwoord acht ben je meer dan welkom, ben je echt bang/schrik je geregeld misschien dan iets meer oefenen in MC.

(Ben er vanavond niet bij helaas, succes met oefenen in iedergeval)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
server draait:

MC Racing

passw tweakers

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Davidson schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:38:
[...]
Overigens komt er zondag geen event van mijn kant, omdat ik dit weekend namelijk weg ben. Ben van plan om woensdagavond 21 oktober wat te gaan organiseren.
Was het plan nog steeds om vanavond iets te organiseren? :) Ik wil graag meerijden vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Beetje laat, sorry :P, maar door een volle agenda een beetje bij in geschoten.
Vanavond wilde ik op Brand Hatch Indy gaan rijden met de Ariel Atom 300 Supercharged!

Steam - Ariel Atom Trackday - woensdag 21 oktober - 20:00

Afbeeldingslocatie: http://www.btcc.net/wp-content/uploads/2013/10/Brands-Hatch-Indy-Trackmap.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wmdcars.ru/images/cars/gallery/ariel-atom-300-supercharged-02.jpg
  • Brands Hatch Indy
  • 30 minuten vrije training, 15 minuten kwalificatie en daarna 10 laps
  • Ariel Atom 300 Supercharged
  • Real physics - Real damage, fuel en tire usage
Deelnemerslijst
  • Davidson
  • josje94
  • bobpalmtree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Top! Je mag mij gelijk aan de deelnemerslijst toevoegen.

Edit: Had je al gedaan.

[ Voor 23% gewijzigd door josje94 op 21-10-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Gisteren dan toch niet kunnen oefenen, vanavond ben ik er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:35
Ik denk het ook wel, anders laat ik t je wel weten!

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Ik zal er ook waarschijnlijk erbij zijn :) wat is server naam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Wordt wel een korte race met maar 10 laps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Server is zodadelijk online onder de naam GoT Racing, wachtwoord is dan tweakers.
Zal nog even kijken wat het uiteindelijk wordt bob, want misschien is 10 laps idd wat aan de korte kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas gemist, volgende keer beter.
Even rustig aan gedaan deze week, misschien weekend of dinsdag even oefenen voor Silverstone.
Laat anders even weten hoeveel ronden ongeveer 45 minuten is, anders wordt het denk ik het weekend dat ik het bekent maak. (geen idee wat de rondetijden zijn)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Leuke races gehad vanavond! Races op kleine circuit en wagens, was een leuke afwisseling :)
De uitslagen hieronder, de replays komen binnenkort!

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/393296440556319065/6BECE6BB3127EF70523A5BD8275C40EF611897F6/
Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/393296440556319224/E5208C6DEFF4D3D27AF5C91C690C3E0EECEB7989/
Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/393296440556319388/B8517E665B36CBCF118AA66F693C2C4E1109D5D0/

Tot slot nog even met de 150 en 250cc karts geracet met Johnny en Jos, die gaan als de brandweer! Ze rijden wel overigens vele malen beter dan in eerdere releases van pCARS. Dus misschien een keer de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Leuke avond gehad! Helaas werd ik tijdens de eerste race voor de eerste bocht nog gelanceerd en verloor ik een achterwiel. :(

Ben wel benieuwd hoe dat er uit gaat zien in de replay. Voor mij gevoel maakte ik plots een salto. Ging zeer snel. Ik liet nog ruimte over voor een auto links en tot mijn verbazing kwam er iemand tussen mij en de auto waar ik ruimte voor gaf in rijden. 1 seconde later was het gebeurd haha.

De andere races gingen gelukkig een stuk beter, hoewel ik bij de lmp2 auto's veel moeite had om grip te vinden. Soms gleed ik over de voorwielen en soms had ik achter juist geen grip. Verder hadden we natuurlijk nog de uitdaging met de meest lastige Chicane die ik tot nu toe gezien heb. :+ man wat was dat een vervelende bocht om het rempunt voor in te schatten.. :'(

Na de gezamelijke sessie nog even met David over dat parcours langs de kust (weet de naam zo niet) wezen jagen met die snelle karts. Echt hilarische om te doen :) ik weet niet hoe ze eerst reden (ik heb het spel nog maar sinds kort) maar zoals David al aan gaf was dit prima te doen. Enige lastige is dat je soms erg slingert met de karts wat close racing lastig kan maken.

[ Voor 19% gewijzigd door josje94 op 22-10-2015 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Hierbij de replays van gisteravond!

De eerste race was op Brands Hatch Indy met de Ariel Atom 300 Supercharged. Ging in het begin al goed mis met een aanrijding met Jos en nog een ander, die de lucht in vlogen. Raakte net een van die auto's waardoor ik suspension damage had en de pit in moest. Desondanks toch nog 4e kunnen eindigen. Erg vermakelijke auto's en driften kunnen ze als de beste :P

De tweede race vond plaats op de kleine versie van Monza (beetje te klein achteraf :P) met LMP2 wagens. Gebeurt nooit meer, wat een verschrikkelijke auto's! Lange remweg, onderstuur en weinig koppel.

Daarna nog wat fun races gedaan met als eerste de leightweight cars. Ditmaal met een rijdende start en Henkie als Safety Car. Uiteindelijk bleek de race niet helemaal gebalanceerd met mijn Ariel Atom Mugen, de BAC Mono en de Caterham Superlight, maar de start maakte het wel leuk!

Daarna nog op de Nürburging Sprint Short met Formule Rookie gereden. Tijdje nog competitie gehad met bobpalmtree, totdat ik uit reflex per ongeluk twee keer flipperde en van z'n 3 naar z'n 1 ging, met de nodige gevolgen :+

Tot slot nog wat geracet met Jos (en de eerste keer nog even met JohnnyV) met de 150 en 250cc karts. Vooral de laatste race op California Highway met Jos was hilarisch :P
Met 259 over de snelweg vinden de karts toch niet zo heel leuk, gezien de nodige rook van de slippende bandjes. Daarbij adviseer ik: don't try this in real life O-)

Hierbij trouwens nog mijn crash met de McLaren van de vorige multiclass league op Watkins Glen. Vanwege de replay bug is het een Audi R18, maar het was dus een McLaren GT3. Zoals je dus ziet slingerde hij nogal over de weg :P Kostte me helaas heel wat tijd, mede door de pitstop die ik moest maken door de crash.

[YouTube: https://youtu.be/caZiR0o1Y-Q]

[ Voor 9% gewijzigd door Davidson op 22-10-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Was wel leuk gisteren weer eens wat anders :) Wel erg jammer van de start met de Atom.
Ik weet niet wie die in die rode gekleurde Atom was maar dit is niet de manier om ProjectCars te spelen.

Heb ook geen reacties verder niets gelezen in de chat erover. Beetje jammer want de race was wel leuk !

[ Voor 37% gewijzigd door Jeff[NL] op 22-10-2015 21:05 ]

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
En ik was dus degene aan de rechterkant die ook gelanceerd werd. Ik maakte nog ruimte voor degene naast mij (dat was jij dus ;) ) Maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Haha, geweldig dat filmpje met die karts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Iemand zin om vanavond rond 19.00u een trackday te doen in veranderende weersomstandigheden? Zo kunnen we oefenen en zien of het wat is alvorens meteen te racen. Eventueel kunnen we ook in een soort treintje rijden, waarbij de voorste het tempo bepaalt en steeds verder opvoert, zodanig dat het nog comfortabel is voor de rest. Lijkt mij wel leuk om een keer te proberen en anders kun je altijd nog gewoon alleen rondrijden.

Ik zat te denken aan de Nordschleife en Mount Panorama Bathurst, maar andere suggesties zijn uiteraard ook welkom!

YouTube: Project Cars: Dry - Wet Grip Levels, Audi R8 V10 @ Imola \[60FPS]

Servernaam: GoT trackday
WW: tweakers

[ Voor 27% gewijzigd door CaptainPanda op 24-10-2015 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
CaptainPanda schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:36:
Iemand zin om vanavond rond 19.00u een trackday te doen in veranderende weersomstandigheden? Zo kunnen we oefenen en zien of het wat is alvorens meteen te racen. Eventueel kunnen we ook in een soort treintje rijden, waarbij de voorste het tempo bepaalt en steeds verder opvoert, zodanig dat het nog comfortabel is voor de rest. Lijkt mij wel leuk om een keer te proberen en anders kun je altijd nog gewoon alleen rondrijden.

Ik zat te denken aan de Nordschleife en Mount Panorama Bathurst, maar andere suggesties zijn uiteraard ook welkom!

YouTube: Project Cars: Dry - Wet Grip Levels, Audi R8 V10 @ Imola \[60FPS]
Tof idee, ik wil wel meedoen vanavond :)
Heb wel heel af en toe eens gereden in de regen, maar oefenen kan natuurlijk nooit kwaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wel eerst even de Q van F1 kijken (als die doorgaat), maar denk dat ik daarna wel langs kom.
(leuk idee)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Ithric schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:56:
Ik wel eerst even de Q van F1 kijken (als die doorgaat), maar denk dat ik daarna wel langs kom.
(leuk idee)
^^ idd :) Daarna kan ik ook komen buurten !

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnGTR
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01 13:23
^ Hier nog één. :)

[ Voor 5% gewijzigd door MarijnGTR op 24-10-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Denk dat ik er vanavond ook wel ff ben :)

Van de week een invitational event (via career) gereden in de stromende regen met een 911 GT2 (straat variant), is echt serieus je best doen ;)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Ik doe mee vanavond, lijkt me leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Livestream van de oefen sessie, ter voorbereiding van de livestream van woensdag!

YouTube: YouTube

[ Voor 11% gewijzigd door Davidson op 24-10-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vooral Zonda op SIlverstone vond ik leuk, de rest was me iets te..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Nordsleife in het donker in de regen was wel leuk om te doen, maar jezus wat een moeilijk circuit wordt het dan...

Die zonda op Silverstone was na wat afstelwerk best te doen in de regen: Tijdens kwalificatie 2e, presteerde het tijdens de start om niet genoeg gas te geven, waardoor ik uiteindelijk 5e ofzo werd...

Die race op Imola was opzich leuk, maar de auto waarmee ik reed had soms wel onvoorspelbaar gedrag...
De ford sierra heeft blijkbaar een HEULE GROTE turbo, waardoor hij tussen de 5000 en 6000 toeren ineens alle koppel krijgt en daarnaast ging mijn auto standaard schuiven als je te hard remde, net alsof de achterkant de voorkant wil inhalen zegmaar :9

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:54
Ik kwam binnen met de race op Imola die ik persoonlijk erg leuk vond. Leuk wagentje die E30 M3! op de .100e seconde toch nog ena laatste geworden wat voor mij best een prestatie is :9

Daarna nog even een GT3 met Henkie over de nordschleife heen gesmeten wat best lekker ging in het daglicht en een droge baan. Wat hou ik toch van dat circuit.

Tevens deze week overgestapt naar een G27, komende van een PS3 controller. Wauw wat een meerwaarde qua rijden is dit zeg! Ook grappig hoe goed je het verschil merkt in Asfalt. Op de nordschleife voel je echt elk hobbeltje en kuiltje in de weg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Riqy schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:43:
Nordsleife in het donker in de regen was wel leuk om te doen, maar jezus wat een moeilijk circuit wordt het dan...

Die zonda op Silverstone was na wat afstelwerk best te doen in de regen: Tijdens kwalificatie 2e, presteerde het tijdens de start om niet genoeg gas te geven, waardoor ik uiteindelijk 5e ofzo werd...

Die race op Imola was opzich leuk, maar de auto waarmee ik reed had soms wel onvoorspelbaar gedrag...
De ford sierra heeft blijkbaar een HEULE GROTE turbo, waardoor hij tussen de 5000 en 6000 toeren ineens alle koppel krijgt en daarnaast ging mijn auto standaard schuiven als je te hard remde, net alsof de achterkant de voorkant wil inhalen zegmaar :9
Die RUF was daarentegen op Silverstone een drama.. Je moest continue de auto in bedwang houden alsof het een wild dier was :P Even gas en hoppa, stond je weer bijna dwars. Is in de livestream wel goed te zien.

Die Ford Sierra is idd een beest. Als je vol op het gas gaat krijg hij die trekjes zoals de RUF en je ziet de auto ook een heel klein beetje omhoog komen. De heeeeule grote turbo doet idd goed zijn werk! Die rollende start was overigens wel bizar, de eerste twee reden heel ver vooraan en bij bij het laatste rode licht haalde iedereen opeens die twee in. Mijn Ford ging ook opeens als een malle naar de eerste plek! :o

Hierbij de fragmenten van de livestream van gisteravond. Wat mij opviel was dat Henkie af en toe seinde met zijn koplampen, waarom dat? :P

YouTube: Project CARS fun event - Nürburgring practice
YouTube: Project CARS fun event - Nürburgring race
YouTube: Project CARS fun event - Silverstone practice
YouTube: Project CARS fun event - Silverstone race
YouTube: Project CARS fun event - Imola practice
YouTube: Project CARS fun event - Imola race
YouTube: Project CARS fun event - Bathurst practice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Vroege aankondiging (15 november pas), maar dan zijn jullie op de hoogte! :)
Eerder doe ik niet vanwege de tentamens, die zijn er binnenkort ook weer...

Steam - McLaren P1 showcase Dubai - zondag 15 november - 20:00

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/20/Dubai-autodrome.png
Afbeeldingslocatie: http://pre03.deviantart.net/ca72/th/pre/f/2014/137/c/a/project_cars_mclaren_p1_by_bexter2k5-d7iplzi.jpg
  • Dubai Autodrome International
  • 30 minuten vrije training, 15 minuten kwalificatie en daarna 10 laps
  • McLaren P1
  • Real physics - Real damage, fuel en tire usage
Deelnemerslijst
  • Davidson
  • Ithric
  • Riqy
  • M!chel
  • PortoNL

[ Voor 4% gewijzigd door Davidson op 07-11-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davidson schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:39:
Vroege aankondiging (11 november pas), maar dan zijn jullie op de hoogte! :)
Eerder doe ik niet vanwege de tentamens, die zijn er binnenkort ook weer...
Lijkt me geen goed idee David, dan is Catalunya GP MC. (zie schema)

Verder wel leuk idee. 8)

UPDATE MC Race Silverstone.

De race voor LMP1 wordt 25 rondjes, dat komt ongeveer uit op 45 minuten racen.(sheet ook aangepast)

[ Voor 52% gewijzigd door Ithric op 25-10-2015 16:01 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Ithric schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:44:
[...]

Lijkt me geen goed idee David, dan is Catalunya GP MC. (zie schema)

Verder wel leuk idee. 8)

UPDATE MC Race Silverstone.

De race voor LMP1 wordt 25 rondjes, dat komt ongeveer uit op 45 minuten racen.(sheet ook aangepast)
Oh ja, stom! 8)7
Even door de war met het twee wekelijkse programma. Wordt het die zondag, 15 november!

Wordt pitten dus met 25 laps. Audi's komen sowieso brandstof te kort voor een pitloze race, tenzij je heel zuinig en snel kunt rijden.

[ Voor 13% gewijzigd door Davidson op 25-10-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Count me in voor de 15e ;)

Ben je met die MC races eigenlijk verplicht te pitten? Denk dat ik het met GT3 ook wel zonder pitstop kan uithouden (kwa brandstof sowieso, kwa banden nog even wat testen)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Riqy schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:37:

Ben je met die MC races eigenlijk verplicht te pitten? Denk dat ik het met GT3 ook wel zonder pitstop kan uithouden (kwa brandstof sowieso, kwa banden nog even wat testen)
Als je het op 1 set banden kan, hoef je niet te pitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riqy schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:37:

Nee is niet verplicht, als het je lukt (zie mijn race op Spa) dan is dit gewoon toegestaan.
Je zal bijna zeker toch een offer moeten geven, door minder veel te eisen van de brandstof/banden. 8)

(Maar dat is aan een ieder zelf te berekenen/proberen.)

[ Voor 5% gewijzigd door Ithric op 25-10-2015 19:30 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M0Dzilla
Voor diegene die nog willen oefenen voor morgen zet ik vanavond even een race op (ga zelf toch anders in m'n uppie rondjes rijden) :). Gewoon flinke practice van 1,5 uur en dan een korte race (5 laps ofzo). Zal 'm 19:30 live zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke, was ook al van plan maar had het niet gepost.
Zal ik het anders aanzetten vanavond rond 19.30?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
Ithric schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:12:
Oke, was ook al van plan maar had het niet gepost.
Zal ik het anders aanzetten vanavond rond 19.30?
Helemaal goed :) dan weten we zeker dat 't hetzelfde is morgen qua weersomstandigheden e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Ik wou gisteren wat oefenen, maar werd al snel onderbroken door problemen op het werk. Ik probeer zo meteen langs te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat op:

Naam: GOT MC Prac
PWD: WEC

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was een leerzame training gisteren, paar keer echt een divebomb gemaakt..
Op sommige plekken moet je echt oppassen als je als LMP1 een GT3 voorbij wil, want wij kunnen daar volgas (meerdere lijnen) rijden, maar de GT3 heft maar 1 lijn.

Dat wordt dus soms maar gewoon tijd incasseren, anders wordt het tranen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Vooral die chicane in het rechte stuk is daar een voorbeeld van, dat heb ik gister tijdens de practise wel een keer gemerkt. Ik moest te ver van mijn lijn af en kwam daardoor naast de baan terecht... Meteen ook kenbaar gemaakt, zodat we dit tijdens de race kunnen voorkomen :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riqy schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:37:
Vooral die chicane in het rechte stuk is daar een voorbeeld van, dat heb ik gister tijdens de practise wel een keer gemerkt. Ik moest te ver van mijn lijn af en kwam daardoor naast de baan terecht... Meteen ook kenbaar gemaakt, zodat we dit tijdens de race kunnen voorkomen :)
Dat was ik dus denk ik.... :+

Ik dacht:
Dat gaat wel ik blijf gewoon meer naar rechts en ben hem al voorbij voor zijn instuur moment.
Echter was dat een bocht later de bedoeling en verslikte me enorm. :'(

[ Voor 17% gewijzigd door Ithric op 28-10-2015 10:06 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 18 ... 40 Laatste