Dispuut over kapotte Miele apparatuur

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Fairy schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:58:
[...]

Garantie in Nederland is een raar ding. Het wordt tijd dat hier een wetsaanpassing op komt die het een en ander een stuk transparanter maakt, zoals:

2 Jaar fabrieksgarantie > 100% dekking
Verwachte totale levensduur 10 jaar > na het 2e jaar tot 10 jaar een aflopende verantwoordelijkheid die verschuift van de fabrikant naar de koper. Gaat een apparaat na 5 jaar stuk, dan is dat 3 jaar na de 100% dekkingsperiode dus 37,5% is voor kosten van de koper, de rest voor de fabrikant. Na 9 jaar is de fabrikant nog voor 12,5% verantwoordelijk.
Als je de rechtspraak (ook van de geschillencommissie consumentenzaken) erop nazoekt, dan zie je dat er in de praktijk ook vaak zo'n constructie wordt gevolgd. Na twee jaar een harde cutoff houdt eigenlijk nooit stand, zeker niet als de fabrikant zelf toegeeft dat de verwachte levensduur twintig jaar is. Wel is het zo dat je natuurlijk na een x aantal jaren gebruik niet meer hoeft te verwachten dat reparatie kosteloos zal zijn. Je draagt immers wel het eigenaarsrisico. Praktisch zal het inhouden dat jij dus na een x aantal jaren gebruik aanspraak kunt maken op reparatie of vervanging tegen een vergoeding die enerzijds de verstreken gebruiksperiode reflecteert, en anderzijds de verwachting die je mag hebben over de totale levensduur. Miele heeft zoiets aangeboden (alhoewel zij niet de leverancier is en dus niet verantwoordelijk). De discussie gaat alleen nog over de redelijkheid van de geboden oplossing.

Eerlijk gezegd zou ik mij niet tot Miele wenden, want dat is niet jouw wederpartij. Ik zou de verkoper gewoon de situatie voorleggen en aansturen/onderhandelen op reparatie, dan wellevering van nieuwe apparaten tegen een sterk gereduceerde prijs.

Overigens denk ik dat het argument 'ook de goede apparaten moeten worden vervangen want anders klopt het design niet meer' niet zonder meer hout snijdt. Het blijven zelfstandige apparaten.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
nare man schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:22:
...
Overigens denk ik dat het argument 'ook de goede apparaten moeten worden vervangen want anders klopt het design niet meer' niet zonder meer hout snijdt. Het blijven zelfstandige apparaten.
Dat ligt er aan hoe het is verkocht lijkt me. Volgens mij is een keuken verkocht, koop van de onderdelen zijn als ik me niet vergis niet separaat aan de orde gekomen. Als je een auto koopt ga je er ook niet vanuit dat een non-conforme motorkap ineens bij vervanging door een technisch perfecte een totaal andere kleur mag krijgen, net zoals je er bij een keuken in mijn ogen niet direct op rekent dat een defecte kast (of apparaat) deur door een deur met een andere kleur en handgreep wordt vervangen.

Verder heb je natuurlijk gelijk: het gaat om de redelijkheid van de oplossing. Maar wat die precies is...

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 19-05-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-05 20:31

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Hebben jou keukenkastjes ook allemaal een andere stijl/kleur? het zijn toch zelfstandige kasten? :+

Je geeft een bak geld uit aan een "Stijl" van je keuken, dan zou ik ook pissig zijn als een vervanging een ander model/kleur zou hebben dan de originele set.

Dit argument is dus wel degelijk gegrond.

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
[...]

Had van mij ook niet gehoeven, als ze een bijpassend model hadden gehad. We hebben duidelijk voor Miele gekozen omdat ze én een combi én een koffieapparaat én een stoomoven hadden die bij elkaar pasten. Als dat geen issue was geweest, had ik de helft minder uitgegeven.
Aldoende zijn we bij het huidige aanbod gekomen.

Zojuist contact gehad met de rechtsbijstand. Ze willen de zaak eventueel oppakken, maar vinden het nu nog te vroeg. Het voorstel wat gedaan is, is precies dat; een voorstel.
Een kleine bloemlezing:
- Kosteloze vervanging van alle drie de apparaten lijkt niet redelijk. Ze denken eerder aan de helft van het voorgestelde bedrag, op basis van het gebruik wat we reeds gemaakt hebben van de apparaten. Vind dit overigens zelf ook billijk.
- Volgens hun heeft het nu nog geen zin om de aandacht te verleggen naar de leverancier, aangezien Miele de handschoen heeft opgepakt en een voorstel heeft gedaan. Naar alle waarschijnlijheid is er al contact geweest met de leverancier. Weet niet helemaal wat ik hiermee moet overigens :)
- Ze stellen voor een tegenvoorstel te doen, en als dat afgewezen wordt, gaan ze de zaak oppakken

Vanavond het tegenbod maar formaliseren, en dan zien we wel waar het schip strandt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-04 08:03
begintmeta schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:29:
[...]

Dat ligt er aan hoe het is verkocht lijkt me. Volgens mij is een keuken verkocht, prijzen van de onderdelen zijn als ik me niet vergis niet aan de orde gekomen. Als je een auto koopt ga je er ook niet vanuit dat een non-conforme motorkap ineens bij vervanging door een technisch perfecte een totaal andere kleur mag krijgen, net zoals je er bij een keuken in mijn ogen niet direct op rekent dat een defecte kast (of apparaat) deur door een deur met een andere kleur en handgreep wordt vervangen.
Verder heb je natuurlijk gelijk: het gaat om de redelijkheid van de oplossing. Maar wat die precies is...
Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb bij mijn keuken bijvoorbeeld heel bewust gekozen geen koffie automaat in te bouwen ook al staat het zooo mooi.
In mijn geval is het de studioline van Siemens geworden. Als je google zie je dat bij iedereen die dingen als bosjes sneuvelen en als je pech hebt je inderdaad een nieuw model terug krijgt wat niet op het panorama aansluit. Hoor het in mijn sociale kringen ook altijd en dan voornamelijk over de koffieautomaat. In jou geval een magnetron maar het principe blijft natuurlijk hetzelfde. Als je dan kiest voor veel apparaten in dezelfde look zodat het mooi oogt loop je altijd risico dat er iets kapot gaat en niet meer aansluit op de rest.

Wens je veel succes met de rechtbijstand hopen dat die iets eruit kunnen slepen voor je....

p.s. wat is overigens het typenummer? In duitsland is best veel ouder miele spul nog steeds nieuw te koop. Meeste webshops verzonden voor 4 tientejs ofzo naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Mortum schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:31:
[...]
Dit argument is dus wel degelijk gegrond.
Dat jij er pissig van wordt, maakt natuurlijk niet dat mijn argument ongegrond is :P

Idem voor de opmerking over keukenkastjes.

Als je besluit om allemaal apparaten uit één serie te kopen omdat ze zo mooi bij elkaar passen (wat door de fabrikant onder één of andere flitsende naam wordt geadverteerd) dan maakt dat nog niet dat alle apparaten vervangen moeten worden als één niet meer leverbaar is.

[ Voor 32% gewijzigd door nare man op 19-05-2015 14:45 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
thefox154 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:37:
[...]

p.s. wat is overigens het typenummer? In duitsland is best veel ouder miele spul nog steeds nieuw te koop. Meeste webshops verzonden voor 4 tientejs ofzo naar NL.
Gaat om een 5080bm.
Kan altijd dat pad nog bewandelen, maar laat ik eerst maar eens kijken wat ik er bij Miele uit krijg.
De bewering dat als de mijne het heeft, het sowieso een riscio is, lijkt mij ook geen gekke.

Als ik zie dat er inderdaad her en der nog modellen te krijgen zijn, vraag ik me ook af waarom Miele zo snel en zo stellig zegt dat ze er niet meer aan kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
nare man schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:44:
...
Als je besluit om allemaal apparaten uit één serie te kopen ...
Volgens mij is een keuken gekocht. Als ik een blauwe auto koop koop ik toch ook niet eigenlijk een hele reeks carrosseriedelen in dat bepaalde blauw (en allerlei andere delen, schroefjes,....) omdat die qua blauwtint zo mooi bij elkaar passen. Idem voor onderdelen van de keuken.

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 19-05-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

Als je de rechtspraak (ook van de geschillencommissie consumentenzaken) erop nazoekt, dan zie je dat er in de praktijk ook vaak zo'n constructie wordt gevolgd. Na twee jaar een harde cutoff houdt eigenlijk nooit stand, zeker niet als de fabrikant zelf toegeeft dat de verwachte levensduur twintig jaar is. Wel is het zo dat je natuurlijk na een x aantal jaren gebruik niet meer hoeft te verwachten dat reparatie kosteloos zal zijn.
Het Quelle arrest onderstreept anders dat reparatie kosteloos moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
GlowMouse schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:54:
[...]

Het Quelle arrest onderstreept anders dat reparatie kosteloos moet zijn.
Ontbinding niet >:) Misschien is hoofdstuk 6 van 'De grenzen van het recht op nakoming'PDF van Daniël Haas ook hier wel een beetje interessant.

[ Voor 26% gewijzigd door begintmeta op 19-05-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 15:31
Fairy schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:33:
....
Dat het een 3 eenheid is, is een lastige. Is dat bij de aankoop expliciet vermeld? Als dat niet het geval is, dan is het (volgens mij!) zo dat ze het defecte apparaat mogen vervangen door een gelijkwaardig, of beter model. Dat deze er iets anders uitziet is iets wat je niet kan afdwingen. ....
Onder gelijkwaardig zou ik in dit geval ook juist wel het uiterlijk meetellen. Aangezien dat een van de reden van aanschaf was. (maal drie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

PROnline schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:59:
[...]

Onder gelijkwaardig zou ik in dit geval ook juist wel het uiterlijk meetellen. Aangezien dat een van de reden van aanschaf was. (maal drie).
Ben er bang voor, meestal wordt met gelijkwaardig bedoeld in de functionele zin, maar misschien is het beter dat uit te vechten met de verkoper en niet met ons, want zoveel mensen zoveel meningen.....

[ Voor 14% gewijzigd door Fairy op 19-05-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Tsjah, in principe hebben ze daar al een handreiking in gedaan door het aanbod te doen.
Dan blijft inderdaad de vraag over wat dan een redelijke vergoeding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maykoga
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-04 11:31
De lekkende 'kuip' zal waarschijnlijk komen doordat de magnetische resonantie niet ingesloten wordt door een bepaalde metalen afscherming. Vaak wordt dit gedaan met aluminium (of koper) tape of gaas.
Als er een sterk magnetisch veld is in een aluminium afgeschermde ruimte en er is een spleet open werkt deze als antenne en zal er vanuit de spleet een magnetisch veld naar buiten worden gericht. Dit is in jouw geval problematisch omdat de electronica gefrituurd wordt.

Als je weet waar het lek zit en je handig bent zou je zelf aluminium tape kunnen kopen en hiermee het lek afplakken. (!) Dit stopt de antenne werking en kan ervoor zorgen dat je met de oude keukenapparatuur vooruit kan.

Je kan eventueel een monteur laten komen die de magnetron openmaakt en jullie dit samen proberen.

Het argument 'er mag geen verlengsnoer tussen' is volledig onzin. Het enige wat kan gebeuren is een te dun verlengsnoer; waardoor er spanningsval optreedt en je ipv 230V nog maar 210V overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Thanks voor de info.
Kan eventueel nog een optie zijn als we er echt niet uit gaan komen.
Voorlopig laat ik het aan Miele/Leverancier om met een oplossing te komen.

Verhaal over dat verlengsnoer raakte inderdaad kant nog wal. De letterlijke tekst:
"Ik heb gemerkt dat de stekker er niet helemaal in zat, en hem ook maar omgedraaid. Dan zou het niet meer voor moeten komen. Als het wel gebeurt, moet het verlengsnoer er tussenuit".

Leuk verhaal, maar er zit maar anderhalve meter snoer achter. Dat gaan we niet redden naar het stopcontact.

Iemand overigens een idee hoe ik de draai-uren van het apparaat naar voren kan krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 19-05-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:54
begintmeta schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:53:
[...]

Volgens mij is een keuken gekocht. Als ik een blauwe auto koop koop ik toch ook niet eigenlijk een hele reeks carrosseriedelen in dat bepaalde blauw (en allerlei andere delen, schroefjes,....) omdat die qua blauwtint zo mooi bij elkaar passen. Idem voor onderdelen van de keuken.
Als ik de TS goed lees is er geen keuken in een geheel gekocht waarbij de apparaten onlosmakelijk verbonden zijn met de keuken, maar zijn er gewoon 3 apparaten gekocht uit een serie die qua design bij elkaar passen en ws bij de rest van de keuken.
Zit momenteel met een kwestie, waarvan ik in alle eerlijkheid zelf niet goed weet wat ik ermee aan moet.
Begin 2011 heb ik een drietal Miele apparaten aangeschaft om in onze nieuwe keuken te plaatsen.
Dit volgens het "Miele Panoramic Design".
Ik zou dus niet direct willen stellen dat het auto argument hier op gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 19-05-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Laatst online: 12:22
Een fabrieksfout moet binnen de verwachte levensduur kosteloos worden hersteld. Heeft niks met garantie te maken.

Miele heeft zelf al aangegeven dat dit het geval is. Dit zou niet moeilijk voor de rechtsbijstand moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dennism schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:45:
[...]

Als ik de TS goed lees is er geen keuken in een geheel gekocht waarbij de apparaten onlosmakelijk verbonden zijn met de keuken, maar zijn er gewoon 3 apparaten gekocht uit een serie die qua design bij elkaar passen en ws bij de rest van de keuken.

[...]

Zou goed kunnen, in iedergeval zijn '... de drie machines als drie-eenheid gekocht, vooral gebaseerd op het design ...' Maar ook hier kan het natuurlijk uitmaken hoe het in casu precies gegaan is bij de koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Dennism schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:45:
[...]

[...]

Tsjah, stellen dat het onderdeel van een auto betreft gaat denk ik te ver.

Het is echter wel zo dat ik een hoge kast met daarin een vriezer, koelkast en deze drie apparaten als geheel heb gekocht.
Dit als onderdeel van een grotere aanschaf.
(nieuwe deurtjes, nieuw blad voor de lage kasten, kookplaat, kranen etc).

Denk dus ook niet dat het een totaal losstaat van het geheel.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 19-05-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 07:26

WhiteDog

met zwarte hond

Wat ik niet begrijp is dat Miele een apparaat van nog maar een paar jaar oud niet meer kan repareren of vervangen. Ze moeten toch wel ergens in een magazijn nog wat van deze modellen liggen hebben?

Voor mijn goedkope whirlpool kon ik na 7 jaar ook nog een glasplaat en nieuwe deurgreep krijgen.

Ik hou het wel bij Siemens of Bosch volgende keer er wat stuk gaat... kosten drie toestellen evenveel als één van Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
WhiteDog schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:16:
Wat ik niet begrijp is dat Miele een apparaat van nog maar een paar jaar oud niet meer kan repareren of vervangen. Ze moeten toch wel ergens in een magazijn nog wat van deze modellen liggen hebben?

Voor mijn goedkope whirlpool kon ik na 7 jaar ook nog een glasplaat en nieuwe deurgreep krijgen.

Ik hou het wel bij Siemens of Bosch volgende keer er wat stuk gaat... kosten drie toestellen evenveel als één van Siemens Miele
Fixed that for you...

Ja, natuurlijk hebben we ook naar andere merken gekeken, maar we zijn bij Miele terecht gekomen om:
- Design van inbouwapparaten
- Design Gaskookplaat
- Inhoud stoomoven is fors groter dan de concurrentie, geldt deels ook voor de combi
- Koffieapparaat heeft vaste wateraansluiting

Destijds vonden wij het hiermee het geld waard.

Ik verbaas me er ook over dat er geen vergelijkbaar model te vinden is. Temeer omdat er pas vorig jaar een nieuwe lijn is geïntroduceerd, en er bij verschillende handelaren nog voorraad lijkt te zijn.
Heb het idee dat ze zelf wel doorhebben dat er iets mis gaat met deze modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:19

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

MikeyMan schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:37:
...geld deels ook voor de combi
Das niet zo moeilijk als je essentiële onderdelen weglaat ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

MikeyMan schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:37:
[...]
- Koffieapparaat heeft vaste wateraansluiting
Heb een maand of 2 geleden deze discussie gehad met een top verkoper van ATAG op een beurs. Hun koffiezet van 3000 € had dit niet. Zijn uitleg was dat het toch een heel "gedoe" zou zijn als daar wat mis mee zou gaan, water achter je keuken enzo. Ja want met je gewone waterleiding en koelkast met ijs heb je dat "probleem" natuurlijk niet... 8)7

Is het geen optie om online zelf ergens een toestel uit de vorige reeks aan te schaffen, daar deze her en der nog te krijgen zijn?

Je defect toestel laat je dan gewoon vervangen door een nieuw model, deze kan je dan weer online verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-04 11:29
http://kookwereldshop.nl/...clst-combi-magnetron.html

Die lui hebben er schijnbaar eentje liggen. Ff aan Miele laten weten, kunnen die hem voor je kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Niet de meest betrouwbare aanbieder als ik de site zo bekijk, maar zou een optie kunnen zijn.
Heb gisteren een tegenvoorstel gedaan. Ben benieuwd naar de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Doet me sterk denken aan een akkefietje wat ik met Miele had. Ging om iets andere bedragen, slechts een stofzuiger van 400 euro.
Dat ding viel ook binnen 3 jaar uit elkaar. Ik heb in eerste instantie de importeur aangeschreven, refererend aan dat ik verwachte met Miele een kwaliteitsproduct aangeschaft te hebben met een aanzienlijk langere levensduur dan slechts 3 jaar. Uit Vianen kwam toen het aanbod om de defekte onderdelen met 50% korting te vervangen....
Daarop heb ik een klacht bij het hoofdkantoor in Duitsland ingediend over deze benadering. Die hebben daarop de importeur weer aangeschreven die vervolgens alles kosteloos vervangen heeft. (inmiddels zijn we 2 jaar verder en vallen die nieuwe onderdelen ook weer uit elkaar.... Miele is niet mee wat het geweest is. Nog wel veel duurder dan de rest maar verder slechts gammele rommel waar de importeur geen verantwoordelijkheid voor wil nemen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:37
hjkv schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:45:
http://kookwereldshop.nl/...clst-combi-magnetron.html

Die lui hebben er schijnbaar eentje liggen. Ff aan Miele laten weten, kunnen die hem voor je kopen :)
Zou zomaar kunnen dat die al 4 jaar zo op die site staat... wat niet meer is dan een half vertaalde net-niet default magento shop :P
Mochten ze netjes hun spullen bij Miele inkopen zou er misschien wat mee te regelen zijn, maar als ze dat spul via een andere manier inkopen denk ik niet dat Miele met zo'n partij zaken wil doen. Als ze hem echt nog hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Kan inderdaad nog Miele Duitsland proberen.
Voorlopig hebben ze in ieder geval de nodige tijd nodig voor een reactie.
Misschien zijn ze alsnog op zoek naar een vervangend apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Update van mijn kant; Miele heeft zojuist gebeld.

Ze hebben een nette demo gevonden die ze aanbieden voor €400,-.

Scheelt me een slok op een borrel, maar ben toch wat huiverig dat ik deze ook na vier jaar af kan schrijven. Tough call...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
Waarom zou je daarvoor bij moeten betalen? :S

Het apparaat is kapot gegaan binnen de garantie. Ze hebben een ander exemplaar gevonden, dus kunnen zonder problemen het apparaat vervangen.

Dat moet dan toch gewoon gratis gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Tsjah, die garantie...
De officiële garantie is 2 jaar, en daarna ga je met afschrijving te maken krijgen.

Waar ik het nog wel op kan gooien is de uitgevoerde Exclusive Care, maar ook daar zijn de voorwaarden (bewust?) vaag van:
De voordelen op een rij
- uw apparaten behouden hun waarde door onderhoud en intensieve reiniging
- zorgeloos gebruik door betrouwbare Miele-apparaten
- tips van een expert voor de bediening en reiniging van uw apparatuur
- kostenvergoeding bij een reparatie tot 12 maanden na de controle
en
Miele geeft daarom na dit bezoek een jaar garantie op de apparatuur die gecontroleerd is.
edit:

Hoewel dit weinig ruimte voor interpretatie laat:
4. Bijzondere bepalingen
4.1 Gedurende 12 maanden vanaf de uitvoering van ExclusiveCare worden uitsluitend reparatiekosten overgenomen die door de serviceorganisatie van Miele Nederland of
een door Miele geautoriseerde dealer zijn uitgevoerd. lndien de door de cliënt gegeven omschrijving van de aard van de storing niet leidt tot een vaststelling van deze storing
door de servicetechnicus en bovendien een verdere inspectie van het apparaat ook geen vaststelling van een mogelijke andere storing oplevert, zullen voorrijkosten en een ½
uur arbeidsloon in rekening worden gebracht. Dit volgens de op dat moment geldende tarieven.
4.2 Niet gratis worden gerepareerd defecten aan c.q. verlies en beschadiging van het apparaat als gevolg van:
- bedrijfsmatig en/of oneigenlijk gebruik
- oorzaken van buitenaf
- schade die gedekt wordt door een andere verzekering
- schade als gevolg van het gebruik van niet-originele Miele-accessoires en -toebehoren (raadpleeg de Miele Shop op www.miele.nl voor het gebruik van originele Mieleaccessoires).
4.3 Bij reparaties aan inbouwapparaten, die daar voor uit- en ingebouwd moeten worden,kan Miele Nederland B.V. niet instaan voor gevolgschade die veroorzaakt wordt door
de wijze waarop derden de apparaten in de keuken hebben in- en uitgebouwd.

[ Voor 60% gewijzigd door MikeyMan op 05-06-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Voorstel van Miele was in eerste instantie om de oven om te ruilen voor een nieuw model met bijbetaling van €650.
Ik vind € 400 voor een demo model dan nog wel flink aan de prijs.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
Je hebt het rotding een jaar geleden (toch?) op eigen kosten een beurt laten geven. Ze melden "kostenvergoeding bij een reparatie tot 12 maanden na de controle". Is het meer of minder dan 12 maanden geleden?

Maar goed, mocht het op economische levensduur/afschrijving aankomen:
Miele stelt dus dat de kosten van de reparatie €400,- zijn.
De apparatuur is nu 4 jaar oud, terwijl Miele de levensduur op 20 jaar stelt.
Je hebt dus 20% van de levensduur gehad, dus zou je €80,-.euro moeten betalen.

Ik zou Miele er ook eens stevig op aanspreken dat je kneiterdure spullen hebt verkocht in de veronderstelling dat het degelijk spul is en lang mee gaat. Daarbij heb je nog eens een extra servicebeurt geregeld.
Als keukenapparatuur van vele duizenden euro's kapot gaat binnen een aantal jaar, heeft Miele dat gewoon op te lossen. Dat ze niet alle keukenapparatuur willen vervangen omdat jij alles gelijk wil houden is opzich begrijpelijk, maar ze hebben nu gewoon het juiste vervangende apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Dat was het koffieapparaat en niet de magnetron.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Nee, de servicebeurt is op alle vijf apparaten uitgevoerd :)
Kostte natuurlijk ook een rib uit m'n lijf.

Alleen de koffieautomaat werd gerepareerd n.a.v. deze beurt.

Ben nu na aan het denken om voor te stellen om met terugwerkende kracht de 10 jaars garantie nog af te nemen. Kijken of ze daar wat mee kunnen. Betaal ik die 400 euro, maar wel 5 jaar restant garantie op de apparaten.

[ Voor 54% gewijzigd door MikeyMan op 05-06-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

MikeyMan schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:59:
Tsjah, die garantie...
De officiële garantie is 2 jaar, en daarna ga je met afschrijving te maken krijgen.
uw apparaten behouden hun waarde
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Niet gezegd dat dat de nieuwwaarde is natuurlijk.

Hoewel ik van die dieptereiniging ook weinig gemerkt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit dat soort apparatuur een servicebeurt laten geven? Ik weet niet wat het gekost heeft, maar als het 200 euro per apparaat is, dan kan je (maal 5) apparaten gewoon eens in de 5 jaar een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:23
Welke waarde dan wel?

"Ze behouden hun waarde". Dat kan alleen maar op de nieuwwaarde duiden. Behalve de nieuwwaarde, wordt er immers nooit expliciet een waarde vastgesteld.

Bovendien is het niet aan jou om als consument allerlei close reading en interpretatie te moeten toepassen om te begrijpen wat Miele bedoelt.

Je zou Miele ook nog even op deze discussie op dit forum kunnen wijzen. Hun opstelling tegenover jou past niet bij het imago dat ze uit willen stralen. Als je claimt topkwaliteit te leveren, moet je ook niet krenterig gaan doen naar een klant die veel geld heeft uitgegeven aan een aantal bij elkaar passende apparaten EN ook nog geld heeft uitgegeven om het te onderhouden.

Als je alles namelijk op een rijtje zet komt het hier op neer:
- Je hebt een totaaloplossing bij Miele gekocht
- Je hebt die betaald laten onderhouden
- Een van de apparaten is ondeugdelijk
- Dit apparaat kan Miele niet meer vervangen (niet jouw probleem)
- Om toch dezelfde mooie totaaloplossing te behouden moet jij (flink) bijbetalen.

Dit lijkt me volstrekt onredelijk. Miele moet het probleem oplossen. Hoe ze dat doen moeten ze zelf weten, maar de eindsituatie moet van dezelfde kwaliteit zijn. Een los niet bijpassend apparaat geeft niet dezelfde kwaliteit.

Dus er zijn twee opties voor Miele:
- Ergens alsnog een vervangende oven in het orginele design vandaan halen (bij detailhandel zoals hierboven gesuggereerd, een one-off maken speciaal voor jou, dat zoeken ze maar lekker uit)
- Het hele spulletje vervangen zodat jij weer een zelfde mooi bij elkaar passend setje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Mijn expresso apparaat heeft ook af en toe een onderhouds beurt nodig.. je hebt complete kits met rubbers, schroeven, ringen, glijmiddel enz.. Het uitvoeren van dit onderhoud kun je zelf prima doen maar als je niet zo handig bent zou ik het zeker laten doen voor €200 (als dat het onderhoud zou kosten). Als je uit rekent hoeveel geld aan koffie er in is gegaan valt dat bedrag in het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Servicebeurt heeft (ex kosten reparatie koffieapparaat) voor vijf apparaten om en nabij de 350 euro gekost. Leek me wel een keer handig om gezeur te voorkomen, en het jaar garantie te pakken.

Heb nu het voorstel verzonden, ben benieuwd wat ze ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:47

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Heb je Miele verteld dat dit gepost is op het internet? Ik had een ander probleem met mijn wasmachine. 8 jaar oud, printplaat kapot. Kosten 450 euro, maar was volgens Miele de investering waard, want de machine had maar 1000 draaiuren gemaakt. 13 maanden later liet de trommel los en was de machine onherstelbaar beschadigd. Na gesteggel alles op Facebook gezet. Miele zag de post en kwam zelf met een heel goed voorstel, waarna ik voor 500 euro bijbetalen een gloednieuwe machine kreeg (nieuw 1000 euro). Dit lukte mij niet na eerder aanschrijven!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Nee, nog niet... Wellicht na reactie op mijn voorstel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
Als ik nog maar een paar jaar geleden 6k (!) uit had gegeven aan keukenapparatuur die in B-merk voor een fractie van die prijs was geweest, zou ik het wel weten: Miele mag het oplossen en ik betaal niks. Dat heb ik bij aankoop al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Erhnam schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:27:
Heb je Miele verteld dat dit gepost is op het internet? Ik had een ander probleem met mijn wasmachine. 8 jaar oud, printplaat kapot. Kosten 450 euro, maar was volgens Miele de investering waard, want de machine had maar 1000 draaiuren gemaakt. 13 maanden later liet de trommel los en was de machine onherstelbaar beschadigd. Na gesteggel alles op Facebook gezet. Miele zag de post en kwam zelf met een heel goed voorstel, waarna ik voor 500 euro bijbetalen een gloednieuwe machine kreeg (nieuw 1000 euro). Dit lukte mij niet na eerder aanschrijven!
Dus je hebt uiteindelijk 950 € betaald voor een toestel van 1000 € ?
Je vergeet er ook wel even bij te vermelden wat die eerste wasmachine oorspronkelijk gekost heeft.

50 € korting vind ik nou niet echt een geweldige deal, en 450 € om een printplaat te vervangen? Mijn gehele PC kost minder 8)7

Mijn ervaring met drogers en wasmachines is dat ze toch stuk gaan na een paar jaar. Ik hou het bij het betere B-merk. Ook naar energieverbruik toe moet ik de meerprijs van een beter toestel er binnen de garantieperiode kunnen uithalen. Leuke aan goedkope B-merk drogers is dat ik elke paar jaar weer een zuiniger toestel in huis heb :P

Hoe meer ik hier lees over Miele hoe meer ik dat merk in de toekomst zeker links ga laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:15

OgWok

U.N.C.L.E.

Weet niet of "Miele" dit leest, maar ik zou zeggen "Sie sollten sich schämen" ..........

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263019

Hmmm, ik blijf dit topic even goed volgen. Staan op het punt om na 15 jaar nieuwe keuken aan te schaffen (verhuizing). Vorige materiaal is van Siemens en heeft nooit problemen gehad. Desalniettemin zijn wij ook gevallen voor het Miele design en staat die iets hoger op de lijst nu.

Maar als de policy van Miele bij problemen zo is dan gaan we gewoon weer naar Siemens.

Uberhaupt erg vervelend voor je. Van dit merk en voor deze prijzen mag je anders verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Met die 2 jaar garantie komen ze sowieso niet weg aangezien ze er als fabrikant prat op gaan dat ze wel 20 jaar meekunnen. In dat perspectief is een demo-model ook niet nieuw, en gewoon een redelijke vervanging. Waarom daarvoor bijbetaling zou moeten gelden is me een raadsel. Uiteindelijk is het natuurlijk verantwoordelijkheid van de verkoper, maar daar zijn ze bij Miele ook niet duidelijk over. Als ze niet de volledige garantie op zich zouden wensen te nemen, dan moeten ze toch op zijn minst doorverwijzen naar de verkoper.

Ik vind het vooral frappant dat Miele zich niet realiseert dat je in deze tijd dergelijke service niet meer onder de pet houdt. Je zal gewoon moeten staan voor wat je adverteert en ook de service bieden die daarbij verwacht mag worden. Ja, je kan proberen om de individuele zaken op het internet op te lossen, maar daardoor zie je er ook niet beter uit omdat het gewoon duidelijk zichtbaar is dat het blijkbaar niet de basis van hun service is. Dat geldt trouwens voor heel veel bedrijven...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 09-06-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Laatst online: 12:22
Wat mij verbaast is dat iedereen het hier over garantie heeft. Miele heeft aangegeven dag afscherming in de magnetron niet goed was door ontwerpfout.
Dat is dus een fabricagefout dat heeft niks met garantie te maken dat is non-conformiteit. Dat moet kostenloos worden opgelost anders kan je de koop ontbinden.

Ps. mijn ouders magenetron van Miele uit 1998 heeft dezelfde kwaal gekregen in 2000/2002 geen goede afscherming en toen was Miele Nederland ook al niet mild.
Mijn ouders willen nooit meer iets van Miele en ik ook niet omdat ik toen kennis maakte met de service van Miele voor hun dure spullen.

[ Voor 32% gewijzigd door leonbong op 06-06-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Nog even een korte reactie van mijn kant. Miele heeft wijselijk niet zelf expliciet gemeld dat het een ontwerpfout is...

Tevens hebben ze vandaag laten weten niet akkoord te zijn met mijn tegenvoorstel, en blijven bij de 400 euro bijbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is er ook nog een reactie van de verkoper?

Misschien wordt het tijd wat 'juridischer' te gaan handelen met de wederpartij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Geen contact gehad met de verkoper. De kortste route, met in acht neming van de beschikbaarheid van een demomodel, is via de voorwaarden van de onderhoudsbeurt. Een jaar lang garantie op zaken die niet aan de gebruiker te wijten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
Maar, volgens mij is dat nog niet in dit topic voorbij gekomen, is de beurt nou minder dan een jaar geleden? Of juist net iets meer dan een jaar geleden?

Als het minder dan een jaar geleden is, spreek je Miele daarop aan en vertel je ze dat ze het nu als de wiedeweerga op mogen gaan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Volgens mij al langs gekomen, maar zo niet, was minder dan een jaar geleden (12-6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
Ah, ok. Die service valt gewoon onder Miele, lijkt me.

Geef simpelweg aan dat je minder dan een jaar geleden de excellent service uit hebt laten voeren en er nu een probleem is. Dit probleem is niet door jou veroorzaakt, dus je zou het graag opgelost zien.

Anders werkt klachtenkompas of Facebook vrij goed om je klacht in te dienen, zeker gezien de absurditeit van het geheel (vreselijk dure apparatuur, duidelijke productiefout etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 21:24

ScSi

Belg.

De Miele soap loopt dus nog steeds.

Voor mij is het zo klaar als een klontje. Miele dient jou het demo-model aan te bieden (kostenloos, want binnen de termijn van 1 jaar na de service-beurt).

Vervolgens kan jij nog opteren om voor het ene apparaat (oven) de 10 jaar garantie à 249 euro wil afnemen of niet. Dit geeft je extra zekerheid want je kan er gif op in nemen dat, als het idd een ontwerpfout is, dit probleem zich nogmaals zal voordoen.
Kijk wel goed de voorwaarden van die service na en wat ze precies aanbieden voor die prijs (blijven onderdelen vervangen, kostenloos, of nieuw toestel wat niet zal aansluiten bij de huidige toestellen)

Frappant ook dat Miele niet standaard 5 jaar garantie geeft bij aanschaf van 5+ apparaten. Andere fabrikanten bieden dit namelijk wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Dit topic toch ook even doorgestuurd naar iemand die gevallen was vorige week voor Miele in zijn keuken ontwerp. Dit zijn geen geintjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Dus samenvattend is de keuze.
Nieuwe combi in afwijkende lijn: 650
Demo-combi in dezelfde lijn: 400
Alles vervangen: 3.500 (maar dan zou ik een ander merk kiezen).

Jouw voorstel was toch de 400 plus 5 jaar resterende garantie op de overige apparaten? Hoe komen ze aan die 400 euro eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Dat zijn inderdaad de keuzes die ze me nu hebben gegeven.
Mijn tegenvoorstel was inderdaad kosteloze vervanging voor het demo-apparaat of 400 euro bijbetalen met additionele garantie. Dit laatste kunnen ze naar eigen zeggen buiten de fabrieksgarantie niet toestaan.

Hoe ze aan die 400 euro komen; beats me. Naar mijn weten is die vergoeding voor het erop vooruit gaan bij een omruil. Bij een demo-geval is daar duidelijk geen sprake van.

Ik denk dat geen van de voorstellen van Miele reëel is. Moet ze nog terugbellen, maar ik denk dat ik hem over ga doen aan de rechtsbijstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 14:24

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dan kan het goed zijn dat de rechtsbijstand die 400 euro betaald en het demo apparaat laat komen. Ik heb hetzelfde gehad bij een dispuut met de NEM die onterecht een boete wou heffen voor contractbreuk (terwijl we aan de regels voldeden). De rechtsbijstand heeft toen de boete betaald en het was toen goed. Voor jou is het dan fijn afgehandeld, maar NEM/Miele leert er niks van.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Tsjah, wat stel je voor? Ik heb niet het idee dat het aan mij is om Miele op te voeden.
Gaan ze er überhaupt van leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Kunnen ze niet zelf het binnenwerk uit die demo halen en overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
Grens van rechtsbijstand is meestal 150 euro ofzo. Daarboven gaan ze er alsnog achteraan.

Ik zou flink je beklag doen op klachtenkompas. Meestal worden bedrijven dan wel eens wakker.

Aan de andere kant, het regent al klachten op de Facebookpagina van Miele. Ik weet niet hoeveel ze nog om hun imago geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Het is heel binair wat bedrijven daarmee doen. Of ze hebben er compleet schijt aan of ze proberen je te helpen. Afgaande op je reactie denk ik het eerste. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 15:18
*knip* en dat is dus niet de bedoeling

[ Voor 76% gewijzigd door gambieter op 09-06-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Ah, ik zie het. Ga er zelf niks op reageren, we zijn inderdaad in gesprek (hoewel er totaal geen toeschietelijkheid is). Wil eea zoveel mogelijk feitelijk houden. Lukt niet altijd, maar wel zo netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

Anoniem: 263019 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 10:06:
Hmmm, ik blijf dit topic even goed volgen. Staan op het punt om na 15 jaar nieuwe keuken aan te schaffen (verhuizing). Vorige materiaal is van Siemens en heeft nooit problemen gehad. Desalniettemin zijn wij ook gevallen voor het Miele design en staat die iets hoger op de lijst nu.

Maar als de policy van Miele bij problemen zo is dan gaan we gewoon weer naar Siemens.

Uberhaupt erg vervelend voor je. Van dit merk en voor deze prijzen mag je anders verwachten.
Dan zou ik AEG overwegen.
Ik lees dit topic omdat wij een soortgelijk probleem hebben gehad met een lekkende inbouwoven.

Dit probleem vroegtijdig aangegeven via de keukenboer. De oven is door AEG 2x vervangen door hetzelfde model. Dat loste uiteindelijk niets op. Na een paar maanden kwam het probleem telkens terug.

We kregen toen het voorstel om voor de 3e maal de oven te vervangen.
Helaas bleek dat deze 3e oven een nieuw design had ten opzichte van het oude model.

Omdat je in een design keuken ook graag dezelfde type apparatuur met hetzelfde design wil hebben, kregen we van AEG ook de magnetron en het espressoapparaat vergoed zonder bijbetaling.

Alles zonder morren. Wij zijn prima tevreden, ook al heeft het geheel zo'n 2 jaar geduurd voordat we een goed werkende oven hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Anoniem: 101094 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:18:
[...]

Dan zou ik AEG overwegen.
Ik lees dit topic omdat wij een soortgelijk probleem hebben gehad met een lekkende inbouwoven.

Dit probleem vroegtijdig aangegeven via de keukenboer. De oven is door AEG 2x vervangen door hetzelfde model. Dat loste uiteindelijk niets op. Na een paar maanden kwam het probleem telkens terug.

We kregen toen het voorstel om voor de 3e maal de oven te vervangen.
Helaas bleek dat deze 3e oven een nieuw design had ten opzichte van het oude model.

Omdat je in een design keuken ook graag dezelfde type apparatuur met hetzelfde design wil hebben, kregen we van AEG ook de magnetron en het espressoapparaat vergoed zonder bijbetaling.

Alles zonder morren. Wij zijn prima tevreden, ook al heeft het geheel zo'n 2 jaar geduurd voordat we een goed werkende oven hadden.
Je kunt niet op basis van jouw ervaring ervan uitgaan dat het altijd zo gaat. :) Maar inderdaad, dat is wel de service die je zou verwachten als je een paar duizend euro neertelt voor keukenapparatuur. Zeker als het van een gerenommeerd bedrijf is zoals Miele (of in jouw geval AEG).

Ik verwacht/hoop dan ook dat Miele toch nog wat toeschietelijker gaat worden want op deze manier verlies je natuurlijk klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ter vergelijking nog even een zaakje die ik had met Tefal...

Frituurpan was nagenoeg twee jaar oud en de verwarmingsspiraal hield er mee op.
Omdat het type niet meer leverbaar was, kreeg ik een mooiere, duurdere, geheel kosteloos en zonder gezeur.

Prima service, eigenlijk zoals het hoort.

Nu kun je zeggen dat het om andere bedragen gaat, en dat is natuurlijk zo, maar ik zou juist bij de veel duurdere Miele betere service verwachten.

Zeer slechte reclame dit.

Moraal van deze post: Koop een Tefal setje voor in de keuken :)

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 09-06-2015 21:00 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
albino71 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:59:
...
Omdat het type niet meer leverbaar was, kreeg ik een mooiere, duurdere, geheel kosteloos en zonder gezeur.
...

Sloot het design van de nieuwe pan ook net zo goed aan bij de rest van je keuken als dat van het oude apparaat?

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 09-06-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 18:28
...op een frituurpan van, laten we zeggen, hooguit 75€?
Zo'n klein bedrag is het gezeur niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

DaviddeVogel schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:52:
[...]

Je kunt niet op basis van jouw ervaring ervan uitgaan dat het altijd zo gaat. :) Maar inderdaad, dat is wel de service die je zou verwachten als je een paar duizend euro neertelt voor keukenapparatuur. Zeker als het van een gerenommeerd bedrijf is zoals Miele (of in jouw geval AEG).

Ik verwacht/hoop dan ook dat Miele toch nog wat toeschietelijker gaat worden want op deze manier verlies je natuurlijk klanten.
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Ik wil alleen maar zeggen dat het ook goed kan gaan.
De service van Miele valt me in die zin tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
coob schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 06:20:
...op een frituurpan van, laten we zeggen, hooguit 75€?
Zo'n klein bedrag is het gezeur niet waard.
Het gaat niet om het bedrag, maar om de service die de Tefal hanteert.

Zelf gedoe gehad met een HTC One M7, na aanhoudende problemen en aantal reparaties een nieuwe One M8 gekregen. De One M7 had ik gewonnen :+

Maar bij Miele zou je inderdaad betere service verwachten. Het feit dat zij dergelijke apparatuur niet kunnen leveren maakt niet dat de TS hier de dupe van moet zijn door bij te moeten betalen voor vervangende apparatuur.

Miele dient (in het geval van vervanging onder garantie) gelijkwaardige of betere apparatuur te leveren. Het feit dat zij enkel apparatuur willen leveren van een aantal prijsklasses hoger is dan ook niet netjes.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Vanmorgen weer gebeld met Miele. Ze geven echt geen centimeter toe. Naar nu blijkt, geven ze wel 2 jaar garantie op de demo. Ga het maar weer eens voorleggen aan de rechtsbijstand. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 10:14
dennisk. schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:15:
Maar bij Miele zou je inderdaad betere service verwachten.
Realiseer je vooral waarom je dat verwacht: je verwacht het omdat je je hele leven hun TV-reclames gezien hebt, en omdat ze gruwelijk duur zijn. Maar je hebt nog nooit in je leven iemand horen zeggen dat Miele goede service biedt! Wel het tegenovergestelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
En wellicht omdat je grofweg twee keer zoveel betaalt als bij de concurrentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:49
Als ik het goed begrijp heb je minder dan een jaar geleden een servicebeurt laten uitvoeren, welke weer recht gaf op 1 jaar garantie?
Wat is de reden die Miele nu dan aanvoert om deze garantie niet toe te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:56
MikeyMan schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:31:
Vanmorgen weer gebeld met Miele. Ze geven echt geen centimeter toe. Naar nu blijkt, geven ze wel 2 jaar garantie op de demo. Ga het maar weer eens voorleggen aan de rechtsbijstand. :X
tja, en als die hetzelfde mankement heeft... zit je straks weer met hetzelfde probleem...
Hoe demo is demo? demo als ook gebruikt? of alleen showroom gestaan om te bekijken?

Als hij alleen als showroom gebruikt is zou je het kunnen overwegen. Betaal je 400,- voor 2 jaar garantie.
Kun je deze niet ook naar 10 jaar verlengen voor een meerprijs?

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 01-05 18:28
dennisk. schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:15:
[...]

Het gaat niet om het bedrag, maar om de service die de Tefal hanteert.
Dat snap ik wel maar wat ik wilde zeggen is dat het voor de fabrikant wat makkelijker is om toe te geven op een bedrag van 75€ dan op een bedrag van enkele duizenden euro's.
Ik ben trouwens alleszins van mening dat Miele dit gewoon netjes op moet lossen.
Krijg bijna spijt dat we hier laatst een nieuwe vaatwasser heb laten plaatsen van Miele als ik dit verhaal lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
En die Miele kost ook geen duizenden euro's om te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 22:41

icecreamfarmer

en het is

Apart dat ze het onder garantie niet kosteloos oplossen.
Dat ze de hele serie niet kosteloos vergoeden kan ik in komen maar een fabrieksfout niet gratis herstellen is apart.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263019

Mee eens ja. Een product leveren dat feitelijk af fabriek niet deugdelijk was en dan moeilijk doen.

Miele inmiddels van de lijst gehaald voor de nieuwe keuken. Mooi design maar service is mij voor deze bedragen ook wat waard en blijkbaar moet je daarvoor niet bij Miele zijn. Maar weer naar siemens of smeg eens bekijken. Tip van aeg neem ik ook mee, spullen zien er ook mooi uit. Alleen niet zeker of onze keukenman het levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Update: de rechtsbijstand gaat de zaak oppakken. Ze hebben aangegeven om onder protest akkoord te gaan met de vervanging, en gaan er dan mee aan de slag.
Ook Miele duitsland aangeschreven.

Ik ben nog steeds niet gerust dat het vervangende apparaat binnenkort hetzelfde euvel gaat vertonen.

We gaan wel weer zien wat eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Juist omdat het waarschijnlijk een fabriekfout o.i.d. is zou ik ook geen vertrouwen hebben in het demomodel.
Een rechtsbijstand is er toch om hoofdzakelijk voor de rechten van de klant op te komen, en om te bemiddelen? Dat een rechtsbijstand akkoord zou gaan met een demomodel vind ik een beetje raar. Maar goed, ik ken alle wetten verder niet; ik zou denken dat de klant recht heeft op een vervangend product of soortgelijk wat ook in het design van de keuken past (met die reden heb je het immers ook gekocht). Je zou verwachten dat de rechtsbijstand toch echt wel genoeg gronden heeft om af te dwingen dat de klant een goeie magnetron krijgt met hetzelfde design, kosteloos?

Ik zou me nog erbij neer kunnen leggen als het demomodel met een flinke garantie kwam zodat dezelfde kwaaltjes in ieder geval gedekt zijn, maar grote kans dat Miele dan alweer met hetzelfde verhaaltje komt (ouder model, niet meer leverbaar dus tegen meerprijs een nieuwer model aanschaffen) en zo kom je van de regen in de drup.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Heb je helemaal gelijk in. Motivatie om het demomodel te accepteren onder protest was de beperkte beschikbaarheid. Daar is nu in ieder geval op gereageerd, en dan mogen ze het vanaf hier oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Gelukkig dat je het uit handen gegeven hebt. Je hebt gedaan wat je kon. Mijn ervaring met rechtsbijstand is dat ze vaker wel goed uitpakken in het voordeel van de de klant. Je gaat immers niet zomaar naar een rechtsbijstand toe.

Zusje van me had tramelant met KPN vanwege het niet betalen van een overstapboete, terwijl ze duidelijk kon overstappen. Ze bleven voet bij stuk houden. Na 6 gesprekken en 2 aangetekende brieven heeft ze rechtsbijstand ingeschakeld en die hebben beoordeeld dat ze toch de 489 euro niet hoefde te betalen omdat er aangetoond is dat zij het recht had om over te stappen.

Dus ik vind dat je het netjes doet: eerst de sociale weg bewandelen door verschillende keren te praten en daarna de zaak over te dragen aan mensen die beter uit de voeten kunnen met juridische aspecten. Spaart je ook indirecte stress; je gaat van pro-actief je re-actief ermee bezighouden. Geeft ook weer een klein beetje rust. Succes ermee en ik ben absoluut benieuwd hoe het voor je gaat uitpakken.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Update: Nieuwe oven is geleverd. Echt een net ding, hij is als nieuw, ook met de mogelijkheid om een nieuw service certificaat af te sluiten. Ding is een stuk stiller dan de vorige. Het rammeltje wat erin zat (waarschijnlijk dus door de lekke bak), is hier niet aanwezig.

Heb de 400 euro afgetikt, dus nu is het zaak om aan de rechtsbijstand over te dragen.
Ga dit weekend alles verzamelen, en dan zien we het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
En intussen ook reactie van de rechtsbijstand.

Ze gaan de kosten vergoeden, dus Miele komt er makkelijk vanaf.
Niet helemaal wat ik in gedachten had, maar uit bedrijfseconomisch oogpunt verdedigbaar.

Zo leren die gasten het natuurlijk nooit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:41

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dat was voor mij ook de reden om de afkoop te weigeren, en zelf de schade te dragen... Maar goed, dat ging om € 175, wel even wat minder dus.

Misschien moet ik zo'n rechtsbijstandsverzekering maar zien als een onderlinge: je betaalt allemaal iets meer premie, om te zorgen dat zij iets kunnen afkopen als het nodig is...

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Ardana schreef op maandag 20 juli 2015 @ 02:47:
Dat was voor mij ook de reden om de afkoop te weigeren, en zelf de schade te dragen...
Wat is dan het verschil richting de fabrikant/winkelier ? Dan schiet je er zelf toch bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
DukeBox schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:47:
[...]

Wat is dan het verschil richting de fabrikant/winkelier ? Dan schiet je er zelf toch bij ?
Je was me net voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368013

Wat ongelofelijk slecht van Miele. Dit zijn verhalen die je bij blijven en absolute anti-reclame voor Miele zijn.

Je had gewoon garantie dankzij die service beurt. Echt schandalig dat Miele dan nog € 400 durft te vragen voor een demo model. Voor het rechtvaardigheidsgevoel (en leereffect voor Miele) erg jammer dat de rechtsbijstand het gewoon heeft afgekocht.

Als ik jou was zou ik zeker de garantie van het demo model verlengen door weer een service beurt uit te laten voeren. Maarja zoals blijkt is het nog maar de vraag of Miele dan wel hun verplichting nakomt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Bij de vervangende combi hoorde de mogelijkheid van een nieuw 10-jaars servicecontract.
Dus daar heb ik gebruik van gemaakt.

Overigens nog een goede grap. Het apparaat is voordat het naar mij toe kwam ingepakt met een flyer van het garantiecertificaat. Hierin een prijsvermelding van €159,-.
Dus ik de aanmelding doorgezet, blijkt dat dat intussen €199,- te zijn :(

Mailtje gestuurd, krijg je dit als antwoord:

Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij willen u graag informeren over de prijsverhoging van het Miele-Service-Certificaat (MSC). Sinds de invoering van het MSC heeft er nauwelijks een prijsaanpassing plaatsgevonden. Echter, als gevolg van de stijging van arbeidsloon in de afgelopen jaren en de gestegen prijzen van onderdelen, waren wij genoodzaakt het tarief van het MSC per 15 juli 2014 te verhogen. Het tarief van alle productgroepen, met uitzondering van stofzuigers en koffieautomaten, bedraagt dan € 199,00 voor een periode van tien jaar. Omdat wij begrip hebben voor uw teleurstelling en Miele service hoog in het vaandel heeft staan, zullen wij het prijsverschil van € 40,00 aan u crediteren.

Stop dan die flyer niet bij die oven |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Die zat er gewoon nog bij ingepakt. Maar ze lossen het toch voor je op in dit geval. Jij mag uiteindelijk gebruik maken van dat aanbod, that's all that counts...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Nee, het was een opnieuw ingepakt demomodel, in de niet-originele verpakking, maar een universeel krat.
Die hebben ze echt dezelfde week nog ingepakt :)

Maar idd, ze hebben het uiteindelijk opgelost (denk ik, geld nog niet gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 10:14
MikeyMan schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:02:
Omdat wij begrip hebben voor uw teleurstelling en Miele service hoog in het vaandel heeft staan, zullen wij het prijsverschil van € 40,00 aan u crediteren.
_/-\o_ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 14:24

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

MikeyMan schreef op zondag 19 juli 2015 @ 20:08:
En intussen ook reactie van de rechtsbijstand.

Ze gaan de kosten vergoeden, dus Miele komt er makkelijk vanaf.
Niet helemaal wat ik in gedachten had, maar uit bedrijfseconomisch oogpunt verdedigbaar.

Zo leren die gasten het natuurlijk nooit |:(
Dat zei ik dus al :) Wel mooi dat het opgelost is.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

MikeyMan schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:02:
Omdat wij begrip hebben voor uw teleurstelling en Miele service hoog in het vaandel heeft staan, zullen wij het prijsverschil van € 40,00 aan u crediteren.
[/i]

Stop dan die flyer niet bij die oven |:(
Service? Het feit dat als er geen beperkende factor op die folder staat ze gewoon verplicht zijn voor die prijs te leveren zal het op zich wel niet zijn gezien de rest van de kennis van de wet bij Miele :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:52
Jammer dit te lezen, omdat ik toch meer duurzaam wil kopen ipv wegwerp. Miele stond hoog bij mij aangeschreven maar blijkt net zo wegwerp te zijn voor een premium prijs.
Jammer dat de rechtsbijstand gewoon betaald. Al meerdere keren gehoord en gaat toch beetje tegen het rechtvaardigheidsgevoel in. De fabrikant gaat gewoon door alsof er niets gebeurd is. En de consument zonder rechtsbijstand betaald. (En sluit ook rechtsbijstand af om in de toekomst dit te voorkomen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
enermax schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:17:
Jammer dit te lezen, omdat ik toch meer duurzaam wil kopen ipv wegwerp. Miele stond hoog bij mij aangeschreven maar blijkt net zo wegwerp te zijn voor een premium prijs.
Jammer dat de rechtsbijstand gewoon betaald. Al meerdere keren gehoord en gaat toch beetje tegen het rechtvaardigheidsgevoel in. De fabrikant gaat gewoon door alsof er niets gebeurd is. En de consument zonder rechtsbijstand betaald. (En sluit ook rechtsbijstand af om in de toekomst dit te voorkomen).
De consument met rechtsbijstandsverzekering betaalt ook. Als de rechtsbijstandsverzekeraar altijd zou procederen, zouden fabrikanten een stuk toegeeflijker worden, en zou de premie paradoxaal juist lager worden.
Pagina: 1 2 Laatste