Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
nieuws: Autonome modus van Uber-auto's kampt al langere tijd met problemen

Goh.
Uit een document, dat in handen is van The New York Times, blijkt dat Uber moeite had om zijn doel om niet vaker dan eens per 21 kilometer in te moeten grijpen, te kunnen halen. De autonome auto's van Google konden vorig jaar daarentegen ongeveer 9000 kilometer rijden voordat een ingreep nodig was.
En ook:

https://arstechnica.com/c...-shadows-dont-believe-it/

Het klopt dus gewoon dat het veel lichter was dan blijkt uit dat filmpje. Een normale bestuurder had haar dus hoogstwaarschijnlijk niet platgereden.

[ Voor 20% gewijzigd door Hydra op 24-03-2018 12:26 ]

https://niels.nu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
ehoutgast schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:38:
Ik kan niet wachten op de dag dat er geen auto's meer geparkeerd staan in alle straten. Dat is zo een verschrikkelijk lelijk gezicht.
Helemaal mee eens. De straat (in de stad) mag wel (weer) eens meer van de voetganger en de fietser worden. Ik vind het altijd leuk om te zien hoe de stad eruit zag voor de auto zo'n gemeengoed was. Nu is er ontzettend veel ruimte voor auto's, met als resultaat brede wegen, veel parkeerplaatsen en smalle stoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Hier in Nederland is het nog relatief goed; veel wegen hebben aparte fietspaden e.d. In de VS is het echt dramatisch.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:27

Lulukai

God's gift to women

Om 16 uur vandaag doet Waymo een grote mededeling, te volgen op deze livestream: YouTube: Waymo Livestream Unveil: The Next Step in Self-Driving

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:49
Lulukai schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:55:
Om 16 uur vandaag doet Waymo een grote mededeling, te volgen op deze livestream: YouTube: Waymo Livestream Unveil: The Next Step in Self-Driving
Ik kan niet kijken maar is het echt een grote mededeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:38
Samenwerking tussen Jaguar (I-pace) en Waymo voor shared self driving service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Hydra schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:57:
Hier in Nederland is het nog relatief goed; veel wegen hebben aparte fietspaden e.d. In de VS is het echt dramatisch.
Volledig gescheiden verkeersstromen lijken me trouwens een voorwaarde voor zelfrijdende auto's, zodra fietsers en voetgangers doorhebben dat die auto's toch wel stoppen is het bal en komen de auto's nergens meer.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Hydra schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:57:
Dat wordt steeds minder, hoeveel 80 wegen tussen dorpen zijn er niet omgebouwd naar 60 wegen met fietspad op de weg. Een hoop afgelopen paar jaar. Hier ook buiten het dorp, gevaarlijke situaties creeert het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

sugarlee89 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:37:
[...]

Dat wordt steeds minder, hoeveel 80 wegen tussen dorpen zijn er niet omgebouwd naar 60 wegen met fietspad op de weg. Een hoop afgelopen paar jaar. Hier ook buiten het dorp, gevaarlijke situaties creeert het.
Vraag me af hoe ze zulke wegen gaan testen, wij hebben door Gouda al jaren zo'n 'past net niet' weg, met tussendoor ook nog van die leuke verkeersheuvels, waar gewoon at random fietsers opkomen en afgaan.
MrAngry schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:15:
Volledig gescheiden verkeersstromen lijken me trouwens een voorwaarde voor zelfrijdende auto's, zodra fietsers en voetgangers doorhebben dat die auto's toch wel stoppen is het bal en komen de auto's nergens meer.
Je moet een keer met de auto een wijk in, of een binnenstad Amsterdam, fietsers en voetgangers ontkom je niet echt aan in Nederland. Ze zouden eigenlijk aantal van die google cars hier los moeten laten, kijken hoelang dat goed gaat :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Nee klopt, de gemeente Amsterdam heeft ook al enige tijd geleden een ambtelijk stuk geproduceerd waarin staat dat zelfrijdende auto's in de stad (centrum) echt niet gaan werken en dat ze er dus qua beleid ook geen rekening mee gaan houden.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzoppe
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 17:17
Het grappige met die autonome auto's is dat de ontwerpers/fabrikanten allemaal van de huidige situatie lijken uit te gaan. Bestaande straten met bestaande bochten, strepen, verlichting, enzovoort. Maar die zijn gemaakt voor traditionele auto's met bestuurders. Het doet een beetje denken aan de tijd dat auto's er allemaal als koetsen moesten uitzien omdat dat nu eenmaal gebruikelijk was. Handiger is het om de infrastructuur aan de autonome auto's aan te passen. Da's vast goedkoper dan miljarden in intelligente systemen te stoppen die nooit 100% foutloos zullen zijn. Zoiets hebben we trouwens al: dat noemen we trein, metro en tram. Op heel wat plekken in de wereld rijden die al autonoom. Maar ja, daar verdient de automobielindustrie natuurlijk niets aan, dus die moeten ook wat verzinnen.

Bij de Level 4 of 5 auto's valt gewoon niks meer te doen en gaat de 'sportiviteit' en daarmee ook de mogelijkheid om 'anders dan anderen' te zijn verloren. Iedereen zal zich moeten conformeren aan de automaat, anders werkt het systeem niet. Stel je voor dat je in je oude Dafje op benzine lekker tussen al die suffe automaten gaat scheuren en die allemaal door hun computersystemen terugvallen naar een minimumsnelheid. Da's kicken, zeker in de ochtendspits!

Zoiets wordt dus verboden en met cameratoezicht en noodzaak van communicatie tussen auto's worden dit soort grappenmakers van de weg gehaald. Iedereen moet meedoen op een bepaalde route. Daarbuiten zal het nog wel een mix kunnen zijn. Ik zie de eerste autonome auto nog niet van Cairo naar Kaapstad rijden in de komende 50 jaar. Het is niet ongebruikelijk dat je daar 's nachts een onverlichte ezelwagen met wat meereizende hondjes tegemoet komt. Als je lekker zelf nog wilt rijden moet je daarnaartoe op vakantie, net zoals nu mensen naar Duitsland moeten om nog 200 te kunnen rijden op die paar stukjes waar het mag en waar geen file staat.

Opvallen met je autonome electrische auto kan eigenlijk alleen nog door luxe. Snelheid en beweging worden immers door de computers bepaald. Dus is het wel zinnig om nog een auto te kopen? Veel handiger is om een autonome Uber langs te laten komen die je voor een prikje naar het station rijdt. Het gevoel van 'sportiviteit', de beleving van 'ultieme vrijheid' en de ronkende verhalen van autoprogramma's gaan bij het vuilnis. De autoverkoop loopt nu al langzaam terug, en als differentiatie tussen auto's alleen nog kan gebeuren door superieure videoschermen, audiosystemen en 5G internet zakt de verkoop vast in.
Die miljarden aan investeringskosten kunnen dan alleen nog in 'suffe' autolanden als de USA terugverdiend worden en er onstaat een verdere consolidatie van de autoindustrie.

Gelijktijdig zal het openbaar vervoer (inclusief Google-Uber-Apple etc) technologisch niet stilstaan en wordt het een 'unieke beleving' om door je persoonlijke superelectrische-hifi-4K-video Uber opgehaald en gebracht te worden. Daar gaat lifestyle expert Apple wel voor zorgen.

Waarom zou je ook iedere dag in je saaie autonome auto in de file gaan staan terwijl je met de huidige VR technologie die kantoorbelevenis vier dagen thuis kunt hebben met, voor het saamhorigheidsgevoel, een dagje op de shareplekken op kantoor? Voor de social media apps zijn dit soort contacten blijkbaar geen enkele beperking, dus voor veel kantoorbanen moet dat ook kunnen.

Het is logisch dat de autoindustrie probeert zijn markt te behouden, maar volgens mij is het een (langzaam) aflopende zaak. Gelukkig voor hen zorgen de media ervoor dat ieder ongeluk van een autonome auto brede aandacht krijgt ( de veelvuldig voorkomende 'gewone' ongelukken zijn niet interessant meer), want iedere maand dat het huidige systeem voorgezet kan worden levert extra geld op.

Al 20 jaar worden datapackets met standaardlengte volledig autonoom door internetcomputers foutloos naar de juiste plek ter wereld vervoerd, via een soort internet spoortreinsysteem met gescheiden heen- en terugroutes. Als je een internetvideo bekijkt worden vele standaardpakketjes keurig achter elkaar gezet en komen ook keurig achter elkaar weer aan. Robotautootjes halen en brengen over vergelijkbare sporen al net zoveel jaren pakjes geheel zelfstandig in gigantische opslagcomplexen rond en (standaard) 20 en 40-voet containers worden overal ter wereld geheel automatisch geladen en gelost in schepen.
Waarom dan iets ingewikkelds en niet 100% foolproof verzinnen voor autorijden?
Met een (geleide) railsysteem in of langs de straat kan dit probleemloos ook in het wegverkeer gebruikt worden. Kun je meteen je accu's opladen. Misschien is het handiger om daar miljarden in te stoppen dan een computer proberen uit te leggen dat kinderen soms wel eens achter een bal de straat ophollen maar dat een stadsduif toch altijd net op tijd weg weet te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

@Pazzoppe In al jouw voorbeelden is er een strikte scheiding tussen de verschillende verkeersdeelnemers. Dat gaat niet lukken in de huidige dorpen/steden. Althans, ik zou niet willen dat er in mijn straat straks niet meer gefietst mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzoppe
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 17:17
emnich schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:13:
@Pazzoppe In al jouw voorbeelden is er een strikte scheiding tussen de verschillende verkeersdeelnemers. Dat gaat niet lukken in de huidige dorpen/steden. Althans, ik zou niet willen dat er in mijn straat straks niet meer gefietst mag worden.
Ja Emnich, dat zou vervelend zijn, maar als fietser (in Amsterdam) zou ik wel uitkijken om tussen de zelfrijdende auto's te komen (behalve om die mobielkijkende bestuurders even een doodsschrik te bezorgen). De gemeente zal dit ook proberen te voorkomen, want al die kriskras rijdende fietsers en scooters gaan ervoor zorgen dat die zelfrijdende auto's terugvallen tot een minimumsnelheid of zelfs helemaal stilvallen. Behalve als je een Tesla hebt met een 'aggressief' ingestelde (of gehackte) autopilot die zich dan tussen die fietsers door probeert te wringen.

In de dorpen met spelende kinderen, bejaarden, en ander verkeer gaat de doorstroomsnelheid voor de automaten terug naar een vastgesteld minimum van 30 km/h ofzoiets. Ook daar verwacht ik dat als de automaat van de buurman langskomt iedereen even netjes wacht, terwijl de opgroeiende jeugd de auto van die verdwaalde buitenlandse toerist even lekker laat schrikken. Dat is toch stukken leuker dan belletje trekken!

Ik schets dit niet onwaarschijnlijke scenario om aan te geven dat dit soort zaken nog nauwelijks aan de orde zijn gekomen. De introductie van zelfrijdende auto's is sterk cultuurbepaald. In de USA is de auto de baas en rekent niemand op fietsers, dus daar zal het eerder goed gaan dan in ons wat minder volgzame landje.

[ Voor 0% gewijzigd door Pazzoppe op 04-06-2018 17:11 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:49
Zelfrijdende wagens is op dit moment één van de hotste topics in the autoindustrie. Elk automerk en diverse IT giganten (apple, google, nvidia) zijn hier volop mee bezig.

Iemand een schatting hoe snel de ontwikkelingen zullen gaan? Ondanks dat ik regelmatig nieuws lees over pilot-projecten, lijkt het erop dat er nog hele grote hordes op technisch en vervolgens op wettelijk gebied genomen moeten worden. Ik hoop in 5 jaar mijn auto weg te kunnen doen en mijn 20K per jaar te kunnen vervangen door een (semi)autonome deelauto. Is dat realistisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:14
Ben echt benieuwd hoe het er uit gaat zien de zelf rijdende auto's, welke effecten het zal hebben en hoe snel de veranderingen zijn zo als werk gelegenheid.
En ben dan ook erg nieuwsgierig wat er volgende maand bekent wordt gemaakt.
https://www.limburger.nl/...idienst-zonder-chauffeurs

[ Voor 19% gewijzigd door Calamor op 13-11-2018 14:52 ]

Pagina: 1 2 Laatste