Rabobank vervangt Random Reader door scanner met camera

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bij onbekende rekeningen kan het in de app ook zonder scanner/reader, maar die mogelijkheid (en de limiet) moet je dan wel eerst eenmalig zelf activeren (en daar heb je wel de scanner bij nodig).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

thijsco19 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:50:
Heeft ook te maken met bekende (waar je al eens een bedrag naar heb overgemaakt) rekeningen en onbekende (nog nooit naar heb overgemaakt) rekening. Bij onbekende rekeningen heb je een scanner/reader nodig, bij bekende kan je een x bedrag overmaken zonder scanner/reader. Ik dacht, maar weet niet zeker, dat je dit ook kon aanpassen naar wens.
Je kan het ook instellen dat je onbekende rekeningen ook wil kunnen overmaken zonder scanner. Dit gaat via: Meer -> Instellingen -> "Betalen zonder Random Reader of Rabo Scanner" -> "Onbekende Rekeningen" -> Vinkje zetten en "Opslaan".
Orion84 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:50:
[...]

Er zijn hier in dit topic wel meer opmerkingen langs gekomen van mensen die f-lux gebruiken, waarbij de kleurtemperatuur van je scherm wordt aangepast aan het moment van de dag. De erg warme instelling 's avonds gaf ook wat problemen met de kleurcode geloof ik.
Er is wel een verschil tussen bewust de kleuren aanpassen met f-lux of de felheid/helderheid van je scherm die problemen levert. Dat een kleurenscan niet meer werkt als je de kleuren aanpast, daar ga je weinig aan kunnen doen. Maar dat de helderheid effect heeft, die had ik zelf nog niet gehoord (of meegemaakt).

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Sorry, had het iets anders moeten formuleren wellicht, aanpassen van kleuren en aanpassen van helderheid zijn inderdaad verschillende zaken. Ik wilde maar aangeven dat er wel al meer signalen waren dat aanpassen van monitorinstellingen problemen oplevert.

En het is op zich niet heel verwonderlijk dat het aanpassen van de helderheid invloed heeft. Uiteindelijk zit er maar een simpele camera in die scanner en heeft die gewoon een bepaalde hoeveelheid contrast en lichtopbrengst nodig om zijn werk te doen. Maar ik vraag me ook wel af hoe laag je je helderheid dan hebt staan als de scanner weigert.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:42

paQ

cornfed99111 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:13:
[...]

Iedereen krijgt dezelfde standaard brief met alleen andere datums.
Een uiterste datum wanneer de Scanner verplicht wordt of verplicht wanneer je Scanner eerder gaat gebruiken. Dan is de wissel ook al voltrokken en kan je niet meer terug naar de Reader.
Ik heb de scanner al sinds januari, en ik kan op elke computer en app gewoon selecteren welk apparaat ik wil gebruiken, datzelfde geldt voor ideal betalingen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, dat zegt niet zoveel. Ik kan ook de raboreader nog selecteren, maar als ik er vervolgens mee probeer in te loggen krijg ik toch echt de melding dat dat alleen met de raboscanner kan ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:45
Moest toevallig net wat betalen dus even de Random Reader afgestoft en een screenshot gemaakt om te laten zien dat het toch echt niet meer werkt als je de scanner al eens gebruikt hebt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bkU0sfG.png?1

[ Voor 4% gewijzigd door ninjazx9r98 op 28-06-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 23:42

paQ

Naja jongens. Dan weet ik het ook niet he. Ik doe soms enkele betalingen per dag. Scanner en diverse readers door elkaar. Ik gebruik beide methodes meermaals per week.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
paQ schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:54:
Naja jongens. Dan weet ik het ook niet he. Ik doe soms enkele betalingen per dag. Scanner en diverse readers door elkaar. Ik gebruik beide methodes meermaals per week.
Er zal wel iets mis zijn gegaan met je rekening en het uitzetten van de Reader.
Uiteindelijk zal de support in de inlog en betaalsystemen wegvallen en dan is de pret voorbij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 17:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hmm, wij hebben nu toch ook de scanner ' gratis' thuisgestuurd gekregen en maar proactief de werking van de readers binnen 4 weken gestopt.

Wij hebben 9 rekeningen hieraan gekoppeld incl een en\of, maar op de vraag of ik niet mijn stapel readers (4 in gebruik) mocht inruilen voor een gratis extra scanner werd gewoon nee verkocht. Gewoon 16,- dokken. Belachelijk als je ziet wat we al aan kosten per jaar kwijt zijn voor pasjes en reut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:17
Weet iemand eigenlijk tot wanneer de oude readers ondersteund worden? Ik zit vanaf 20 augustus voor een jaar in het buitenland en heb nog steeds geen nieuwe scanner ontvangen. Als ik die niet krijg voordat ik vertrek moet ik het een jaar doen met die reader, maar geen idee hoelang die te gebruiken is.

Wellicht handig als ik er al eerder een kan krijgen, deze week eens met de bank bellen. :-)

[ Voor 13% gewijzigd door WernerL op 27-07-2015 15:35 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WernerL schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:35:
Weet iemand eigenlijk tot wanneer de oude readers ondersteund worden?
Waarschijnlijk eind dit of begin volgend jaar.
Naar verwachting zijn eind 2015 alle Random Readers vervangen door Rabo Scanners.
Zie https://www.rabobank.nl/p...er_vervangt_random_reader

En dan dus 1 maand vanaf ontvangst stopt de Reader met werken.

Maar bel inderdaad eens met je bank en leg de situatie uit, valt vast wel wat te regelen met eerder opsturen enzo :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

WernerL schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:35:
Weet iemand eigenlijk tot wanneer de oude readers ondersteund worden? Ik zit vanaf 20 augustus voor een jaar in het buitenland en heb nog steeds geen nieuwe scanner ontvangen. Als ik die niet krijg voordat ik vertrek moet ik het een jaar doen met die reader, maar geen idee hoelang die te gebruiken is.

Wellicht handig als ik er al eerder een kan krijgen, deze week eens met de bank bellen. :-)
Ik heb vorige week out-of-the-blue een scanner ontvangen. Misschien dat Rabo de boel aan het uitrollen is nu.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
NeFoRcE schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:51:
[...]

Ik heb vorige week out-of-the-blue een scanner ontvangen. Misschien dat Rabo de boel aan het uitrollen is nu.
Op de Rabobank site las ik ergens dat ze eerst een brief sturen. Maar blijkbaar kan de scanner ook gewoon uit het niets arriveren. Ik ga toch gewoon even telefonisch informeren en vragen of het wat sneller kan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

WernerL schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:52:
[...]

Op de Rabobank site las ik ergens dat ze eerst een brief sturen. Maar blijkbaar kan de scanner ook gewoon uit het niets arriveren. Ik ga toch gewoon even telefonisch informeren en vragen of het wat sneller kan. :+
Je kunt ook gewoon een filiaal binnenlopen en 1 ophalen i guess? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
NeFoRcE schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:57:
[...]

Je kunt ook gewoon een filiaal binnenlopen en 1 ophalen i guess? :)
Dat is ook nog het proberen waard, eens zien wat de openingstijden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Je kan ze niet meer lokaal oppikken, zoals vroeger met de readers.

Maar je kan wel gewoon zelf online een aanvraag indienen: https://www.rabobank.nl/p...e-random-reader-aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 17:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb de rabobank gebeld en uitgelegd dat het wel vreemd is om maar 1 scanner te ontvangen op een pakket van 9 rekeningen incl een en/of. Eerste respons was dat 'de rabobank het liever heeft dat u de bankzaken vanaf 1 locatie regelt voor uw eigen veiligheid'. en dit wil afdwingen door klanten te laten betalen. Na wat tegenargumenten was hij het wel met me eens dat mijn vrouw op zijn minst ook een gratis scanner moest krijgen. Want in principe is een en/of rekening gedeelt door twee klanten en elke klant krijg 1 gratis scanner. Dit werkt echter niet zo in het geautomatiseerde systeem, dus je moet er even naar doorvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

superduper schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:23:

'de rabobank het liever heeft dat u de bankzaken vanaf 1 locatie regelt voor uw eigen veiligheid'.
Maar, de Rabobank wil helemaal niet dat u uw geld uitgeeft! :D

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bankzaken regelen is ook heel wat anders dan geld uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Ik heb de rabobank gebeld en uitgelegd dat het wel vreemd is om maar 1 scanner te ontvangen op een pakket van 9 rekeningen incl een en/of. Eerste respons was dat 'de rabobank het liever heeft dat u de bankzaken vanaf 1 locatie regelt voor uw eigen veiligheid'. en dit wil afdwingen door klanten te laten betalen. Na wat tegenargumenten was hij het wel met me eens dat mijn vrouw op zijn minst ook een gratis scanner moest krijgen. Want in principe is een en/of rekening gedeelt door twee klanten en elke klant krijg 1 gratis scanner. Dit werkt echter niet zo in het geautomatiseerde systeem, dus je moet er even naar doorvragen.
Ik heb wel gewoon 2 scanners gekregen bij 4 rekeningen. Twee betaal en twee spaarrekeningen. :) Eentje op mijn naam en eentje op die van m'n vriendin. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bob Popcorn op 29-07-2015 15:07 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
Ik heb online gewoon extra scanners aangevraagd. Die werden gewoon met brievenpost naar mij opgestuurd. (heb er twee aangevraagd want ik ben voor lange tijd in het buitenland)
Was paar maanden geleden gewoon gratis...

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Vreemd verhaal. Want juist bij en/of rekeningen horen 2 scanners verstuurd te worden. Heb je nu wel een tweede scanner ontvangen?

[ Voor 16% gewijzigd door DarkKnight op 29-07-2015 15:23 ]

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Zojuist even telefonisch contact gehad met de Rabobank.
Ik krijg deze of volgende week een Rabo scanner thuisgestuurd. Mij werd verteld dat de random reader er helemaal mee stopt aan het einde van oktober. Dus de mensen die de scanner maar onhandig vinden, geniet nog even een paar maandjes van de random reader. :+

[ Voor 3% gewijzigd door WernerL op 05-08-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
paQ schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:54:
Bij mij werkte het ook gewoon door elkaar...
Ik had zelf nog een random reader en was ik vergeten...

Op werk had iemand de scanner en ik moest over maken.
Werkte gewoon en daarna thuis weer met de reader...

Nu ben ik over op de scanner, maar wat ik echt irritant vind zijn de kosten. Die random readers had ik er 4 totaal, 1 in mijn tas, 1 op werk en 2 thuis...

De scanner moet je voor extra exemplaren betalen :(
Ik vind het toch wat makkelijker om vanaf meerdere locaties te bankieren! Wat de Rabobank hiervan vindt interessrt me niet zo veel.

Ik was altijd heel tevreden over de Rabobank, maar er zijn steeds meer van die kleine irritaties!
Laatst ook met mijn Rabo mastercard. Ik was hem onderweg naar vakantie kwijt en wilde hem tijdelijk blokkeren. Als ik hem dan op het vakantieadres nog ergens vond in de auto of tassen wilde ik weer bellen om hem te deblokkeren... Dit was niet mogelijk. Moest Fysiek in een Rabobank filiaal. Maar ik neem dat ding juist mee op vakantie voor noodgevallen...

Ook de rabo betaalpas deed het in geen enkel tolpoortje, waar de ING betaalpas gewoon werkte...
Marinusvw schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:12:
Ik heb online gewoon extra scanners aangevraagd. Die werden gewoon met brievenpost naar mij opgestuurd. (heb er twee aangevraagd want ik ben voor lange tijd in het buitenland)
Was paar maanden geleden gewoon gratis...
Hmmm apart, kost nu geld...
Misschien toch maar eens naar een andere bank op zoek.

Waarom zo'n (relatief) duur ding?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maureen95
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2024
Ik heb sinds kort ook zo een scanner. Vind het een heerlijk ding maar hij is nu al kapot :( Liet hem per ongeluk vallen en nu werkt de camera niet meer.
Was er mee naar de bank gegaan en ik moet nu iets van 20 euro betalen voor een nieuwe. Daar verdienen ze nu ook goed aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
De zakelijke random readers (die zijn blauwe readers, geen scanners) kosten € 50,- per stuk.
Die € 16,- dekt de kosten echt niet allemaal, voornamelijk administratie en verzendkosten vermoed ik.
Zelf heb ik al een scanner (volgens mij ooit aangevraagd omdat de batterij van mijn reader op was, mijn vrouw heeft vandaag een brief gekregen dat ze een scanner krijgt binnenkort - ik vrees dat ik er niet nog een krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:45

FreakNL

Well do ya punk?

Of het nou wel of niet de kosten dekt, grote vraag blijft waarom we nou perse aan zon ding moeten? Bij knab heb ik gewoon zon ouderwetse reader. En een extra reader is gewoon gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Omdat het veiliger is en "omdat de klant daarom vraagt". Nevermind dat de klant daar niet om vraagt, dat doet hij toch.

Maar als hij zo gauw stuk gaat zou ik echt stennis schoppen dat ze me er eentje gratis geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Maasluip schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:43:
Omdat het veiliger is en "omdat de klant daarom vraagt". Nevermind dat de klant daar niet om vraagt, dat doet hij toch.

Maar als hij zo gauw stuk gaat zou ik echt stennis schoppen dat ze me er eentje gratis geven.
Inderdaad. Gelden dan niet de garantievoorwaarden, zoals die ook bij andere producten gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ehmm... Ze heeft hem laten vallen. Denk niet dat er in dat geval sprake is van garantie. Zo wel ga ik met terugwerkende kracht nog 2 toestellen claimen bij Htc :p

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Maasluip schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:43:
Nevermind dat de klant daar niet om vraagt, dat doet hij toch.
Ik proef enig sarcasme dat je misschien moet uitleggen.....? Alsof 'de klant' graag met een simpel user/ww zou (moeten) willen inloggen, waarmee hij heel simpel bij z'n bankgegevens kan komen, net als de rest van de kwaadwillende wereld?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Switchie schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 00:13:
Ehmm... Ze heeft hem laten vallen. Denk niet dat er in dat geval sprake is van garantie. Zo wel ga ik met terugwerkende kracht nog 2 toestellen claimen bij Htc :p
Ik denk toch echt dat zo'n scanner een val van bijvoorbeeld een tafel moet kunnen overleven. Zeker als het plastic dan heel blijft.

[ Voor 5% gewijzigd door pacificocean op 09-08-2015 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

naitsoezn schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 00:20:
[...]

Ik proef enig sarcasme dat je misschien moet uitleggen.....? Alsof 'de klant' graag met een simpel user/ww zou (moeten) willen inloggen, waarmee hij heel simpel bij z'n bankgegevens kan komen, net als de rest van de kwaadwillende wereld?
Ja, wat is er mis met de randomreader? De Rabobank zal natuurlijk zeggen dat de klant deze veiligheid wil, maar ik heb niet gevraagd om een duur ding waar ik 20 euro voor moet neerleggen als hij stuk gaat en wat blijkbaar gebeurt als je hem laat vallen.
De Randomreader krijg je gratis (misschien niet als je er elke maand eentje halt) en gaat niet stuk als je hem een keer laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik heb liever het risico op een paar tientjes schade omdat ik die scanner misschien eens kapot laat vallen, dan het risico dat ik met de oude reader een transactie onderteken die ik niet had willen ondertekenen doordat browser malware onder water de transactie gemanipuleerd heeft.

Bovendien brengt het een stukje gebruiksgemak doordat je niet meer die code hoeft over te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
Ik zit voor het leeuwendeel bij Knab, en heb nog steeds een oude Rabobank rekening (mocht Knab niet bevallen). Ik vind het toch van de zotte dat je €40 (?) neer moet leggen voor een reader omdat de risicoanalyse anders negatief uitslaat voor de Rabobank. Anders gezegd: het is míjn geld :)

[ Voor 1% gewijzigd door DiedX op 09-08-2015 09:48 . Reden: Ontvloekt ;) ]

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor de reader hoefdje geen geld neer te tellen, die was gratis. Maar die reader gaat verdwijnen, wordt vervangen door scanners.

En de 1e scanner is ook gewoon gratis hoor. Pas als je extra scanners wil moet je een kleine bijdrage leveren. En dat is geen 40 euro, ik weet niet hoe je bij dat bedrag komt?

En vloeken is ook weer niet nodig, zo'n giga-drama is het nu ook weer niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:06

Yucko

One clown to rule them all !

Een extra scanner kost €14,95. Indien je een kapot exemplaar wil vervangen moet je die opsturen maar kost het niets.

Veel drama om niets dus :)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Ik heb mijn post iets aangepast. Ook 15 euro vind ik teveel geld voor een tweede lezer die ik gewoon moet kunnen krijgen. Eén op mijn bureau, één in mijn laptoptas, zodat ik op werk nog snel wat zaken kan regelen. Maar goed, ik ben de enige met die mening, dus ik zal verwend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als je dat te duur vind neem je gewoon je ene gratis scanner mee. Niemand die dat verbied, of zelfs maar controleert.

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 09-08-2015 09:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

DiedX schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 09:51:
Ik heb mijn post iets aangepast. Ook 15 euro vind ik teveel geld voor een tweede lezer die ik gewoon moet kunnen krijgen. Eén op mijn bureau, één in mijn laptoptas, zodat ik op werk nog snel wat zaken kan regelen. Maar goed, ik ben de enige met die mening, dus ik zal verwend zijn.
Ik kan best begrijpen waarom je voor een 2e scanner moet betalen. Hij zal een stuk duurder zijn dan de vorige door het scherm + camera en een 2e is een luxe, geen nood. Als je ook voor de eerste moet betalen is het belachelijk, maar nu zou je gewoon die van je bureau in je tas kunnen stoppen en meenemen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:07
Ik heb het apparaatje nu ook al een aantal weken in huis en gematigd tevreden erover. Je hoeft inderdaad wat minder codes over en weer in te voeren maar het blijft nog steeds een gedoe. Je hebt namelijk nog steeds dat apparaatje nodig, met dat betreft vind ik de oplossingen die ING momentel heeft veel interessanter. Het sms systeem en ook nu via iOS touchID vindt ik echt betere oplossingen dan zo'n los apparaatje, immers heb je je telefoon praktisch altijd bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik had dus gewoon geluk met mijn extra scanner. :p

[ Voor 9% gewijzigd door MegaTronics op 09-08-2015 10:53 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dan doe je die ene reader in je laptoptas, die neem je toch mee naar huis?
Miki schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:19:
Ik heb het apparaatje nu ook al een aantal weken in huis en gematigd tevreden erover. Je hoeft inderdaad wat minder codes over en weer in te voeren maar het blijft nog steeds een gedoe. Je hebt namelijk nog steeds dat apparaatje nodig, met dat betreft vind ik de oplossingen die ING momentel heeft veel interessanter. Het sms systeem en ook nu via iOS touchID vindt ik echt betere oplossingen dan zo'n los apparaatje, immers heb je je telefoon praktisch altijd bij de hand.
Ik vind 't juist prima zo. Hele verbetering t.o.v. de oude reader en dat kastje heb ik ook altijd in de buurt (in de laptop tas ;) )

[ Voor 43% gewijzigd door toolkist op 09-08-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch4oZZzz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-04 19:13
Deze week de eerste kapotte Raboscanner terug gebracht naar de Rabobank. Daar hebben ze hem direct (gratis) omgeruild voor een nieuwe.
Wat er kapot aan was. Toetsenbord reageerde slecht. Steeds vaker werkte het aanraken van de toetsen niet. Nieuwe batterijen erin hielp ook niet. Uiteindelijk zelfs een keer gehad dat het ding vanzelf de pincode random ging invullen zonder de toetsen aan te raken. Hopen dat de nieuwe wat langer mee zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

MegaTronics schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:53:
Ik had dus gewoon geluk met mijn extra scanner. :p
Toen de batterij van mijn random reader leeg was en ik een nieuwe wilde halen hebben ze op het filliaal via de website een random scanner aangevraagd.

Zelf heb ik ergens die week een 2e exemplaar via de website aangevraagd en dat was toen (gelukkig) nog gratis.

1 ligt er dus thuis en de ander in mijn auto. In het ergste geval moet ik dus naar mijn auto lopen :)

@sheez88 hieronder:
dat klopt, dat was eerst gratis ... maar ondertussen is dat aangepast en kost een extra Scanner dus EUR 14,95

[ Voor 16% gewijzigd door Yucko op 09-08-2015 13:46 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
Je kan hem idd gewoon via de website aanvragen. Ik heb dat 2 maanden geleden ook gedaan en binnen 1 dag had ik hem al thuis liggen (gratis uiteraard).

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nee hoor, ik denk er net zo over.
Ik had iets van 4 random readers, nu nog maar 1 scanner... Heel onhandig. Daarnaast betaal ik genoeg voor mijn pakket, ik ga niet voor een scanner betalen...
Miki schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:19:
Dus dit...

Ik heb niet om een duurder apparaat gevraagd, oude werkte prima...
Maar gelukkig zit ik niet vast aan de Rabobank.
Toch maar eens voorzichtig oriënteren in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hier nog iemand hoor, ik vind het een zware naai actie nog steeds. Door omstandigheden heb ik gratis een tweede bemachtigd, maar ik vind het heel apart dat mensen een tweede scanner als 'luxe' zien. Dat was gewoon de standaard service die tot nu toe wordt geleverd. Anders kunnen banken nog wel voor heel veel meer van zulk soort zaken geld erbij vragen onder het noemer luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

Jullie krijgen zeker ook een gratis tweede auto van de zaak? Want het is toch geen luxe en je werkgever moet het er maar bij leveren.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Sissors schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:46:
Hier nog iemand hoor, ik vind het een zware naai actie nog steeds. Door omstandigheden heb ik gratis een tweede bemachtigd, maar ik vind het heel apart dat mensen een tweede scanner als 'luxe' zien. Dat was gewoon de standaard service die tot nu toe wordt geleverd. Anders kunnen banken nog wel voor heel veel meer van zulk soort zaken geld erbij vragen onder het noemer luxe.
Net even gebeld met Knab, toevallig, omdat iemand hier het erover had ;)
Ik zie toch wel wat voordelen:
- Onbepeperkt aantal spaarrekeningen i.p.v. 3 bij Rabo
- Meerdere readers mogelijk
- Stuk hogere rente en rente op betaalrekening.
- Gratis tweede credit card voor de partner, ook als de rekening alleen op je eigen naam staat!

3 maanden gratis op proef, ik denk dat ik het maar ga proberen...
Heb alleen nog de vraag open staan of hun magneetstrip nog wel actief is, want dat heeft de wereld(!)pas van Rabo niet, waardoor hij bij de tolpoortjes in Italie compleet nutteloos was.

Toch zonde, sinds mijn geboorte zat ik al bij Rabo... Nu 31 jaar later, toch een gemiste kans van Rabo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Quad schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:00:
Jullie krijgen zeker ook een gratis tweede auto van de zaak? Want het is toch geen luxe en je werkgever moet het er maar bij leveren.
Wat is dat nu weer voor een onzinnige vergelijking. Mijn werkgever dwingt mij ook niet om een duurdere auto te gaan rijden omdat hij vindt dat dat veiliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Maasluip schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:48:
[...]

Wat is dat nu weer voor een onzinnige vergelijking. Mijn werkgever dwingt mij ook niet om een duurdere auto te gaan rijden omdat hij vindt dat dat veiliger is.
+1. Afgezien van dat: banken maken winst op mij ('ons'). Mag ik dan ook nog zelf bepalen wat voor service ik zou willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewal
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-06-2023
DiedX schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:45:
[...]

+1. Afgezien van dat: banken maken winst op mij ('ons'). Mag ik dan ook nog zelf bepalen wat voor service ik zou willen hebben?
ja hoor, dan zoek je een andere bank?

Wil hier niemand in een hoekje drijven of iets maar als je het niet eens bent met de bank en je er samen neit uit komt, zoek dan een bank wat je wel aanstaat.

Ik maak zelf gebruik van de scanner en vind het fijn, ideaal en minder gedoe dan de randomreader. En laten vallen is mijn inzien toch iets waar je niet voor gaat. ik hou mijn spullen liever heel en als ik iets wil gooien pak ik wel een balletje ofzo.

PS. banken die geld aan ons verdienen is net zo normaal als dat je moet betalen voor je boodschappen. voor niets gaat de zon op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
walliewal schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:32:
[...]

ja hoor, dan zoek je een andere bank?

[...]

PS. banken die geld aan ons verdienen is net zo normaal als dat je moet betalen voor je boodschappen. voor niets gaat de zon op!
Ik had al eerder gereageerd dat ik nu ook primair bij KNAB zit. Afgezien van de snelheid van de website is er tot nu toe niets aan te merken op hun dienstverlening.

Overigens beweer ik ook niet dat banken geen geld meer mogen verdienen aan ons, integendeel. Maar ik ben er wel goed beu mee dat ik - omdat het veiliger is => risicoanalyse van de bank, in ons nadeel - 3 goed werkende calculators weg kan gooien, en er maar één terugkrijg. Ik snap dat je niet met die dingen te koop loopt (kost geld, laat de klant dat maar ophalen oid), maar er geld voor vragen (en die dingen kosten écht geen €15,-- voor de RABO) vind ik horkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
DiedX schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:40:
Ik had al eerder gereageerd dat ik nu ook primair bij KNAB zit. Afgezien van de snelheid van de website is er tot nu toe niets aan te merken op hun dienstverlening.

Overigens beweer ik ook niet dat banken geen geld meer mogen verdienen aan ons, integendeel. Maar ik ben er wel goed beu mee dat ik - omdat het veiliger is => risicoanalyse van de bank, in ons nadeel - 3 goed werkende calculators weg kan gooien, en er maar één terugkrijg. Ik snap dat je niet met die dingen te koop loopt (kost geld, laat de klant dat maar ophalen oid), maar er geld voor vragen (en die dingen kosten écht geen €15,-- voor de RABO) vind ik horkerig.
Net contact met ze opgenomen en ik ben toch wel redelijk positief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:00:
De correcte vergelijking zou zijn dat je altijd gratis een tweede (en derde, en vierde) auto van de zaak had, maar dat zonder te overleggen je baas heeft besloten dat er een nieuwe moet komen en je ineens moet gaan betalen voor die tweede.

Blijft natuurlijk een scheve vergelijking, maar zo is hij iets rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:31
Ik begrijp de commotie niet.
Een tweede reader kostte ook 10 euro. Maar een lege batterij, kapotte of een waar de tijd te veel afweek kon je gratis omruilen bij elke filiaal.
Een reader/scanner is is sommige opzichten veiliger dan sms of een app. Maar het belangrijkste is nog dat het werkt zonder dat de klant een derde partij introduceert. Zoals Android, Apple of een provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ook wij hebben een tijd terug de Rabo scanner thuis gestuurd gekregen. Aangezien ik voorheen 2 readers in gebruik had (thuis + werk) telefonisch contact opgenomen.

Zoals velen daar aangehoord dat er slechts 1 scanner gratis wordt thuisgestuurd per adres en er voor extra scanners betaald moet worden. Toen ik bij de medewerker aangaf dat wij voor meerdere (3) betaalpakketten aan de Rabobank betalen, ik toch op zijn minst 1 gratis extra scanner verwacht, was het gesprek zo klaar. En de volgende dag lag de gratis extra scanner al in de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:12
jeroen3 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:36:
Een tweede reader kostte ook 10 euro.
Officieel misschien, maar als ik er om vroeg kreeg ik er altijd gewoon een (gratis) mee. Denk dat ze nu ook niet echt heel moeilijk gaan doen.
S1NN3D schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:43:
Zoals velen daar aangehoord dat er slechts 1 scanner gratis wordt thuisgestuurd per adres en er voor extra scanners betaald moet worden. Toen ik bij de medewerker aangaf dat wij voor meerdere (3) betaalpakketten aan de Rabobank betalen, ik toch op zijn minst 1 gratis extra scanner verwacht, was het gesprek zo klaar. En de volgende dag lag de gratis extra scanner al in de brievenbus.
Raar. Ik en mijn moeder zitten allebei bij de rabobank. Nu woon ik weer tijdelijk thuis (dus zelfde adres) maar we kregen wel gewoon beiden een scanner.

[ Voor 52% gewijzigd door Mania-92 op 11-08-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch4oZZzz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-04 19:13
In theorie kan je ook altijd volhouden dat je de Rabo scanner (nog) niet hebt ontvangen per post. Gaat zo door de brievenbus en je hoeft niet te tekenen voor ontvangst. Dus valt niet goed te controleren voor ze of je em ook echt hebt gehad. Misschien alleen niet de meest nette oplossing...

[ Voor 5% gewijzigd door Ch4oZZzz op 11-08-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mania-92 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:45:
Raar. Ik en mijn moeder zitten allebei bij de rabobank. Nu woon ik weer tijdelijk thuis (dus zelfde adres) maar we kregen wel gewoon beiden een scanner.
Serieus, wij nemen 3 pakketten af en men beweerde slechts 1 scanner per adres te leveren. Omdat ik toch behoorlijk pissig aan het raken was, was het plotseling geen probleem meer om een extra exemplaar te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:12
S1NN3D schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:02:
[...]

Serieus, wij nemen 3 pakketten af en men beweerde slechts 1 scanner per adres te leveren. Omdat ik toch behoorlijk pissig aan het raken was, was het plotseling geen probleem meer om een extra exemplaar te sturen.
Nou ging de distribuering van de scanner volgens mij wel via de lokale Rabo kantoren. Sluit het niet uit dat daar onderling gewoon verschillen in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
jeroen3 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:36:
Ik begrijp de commotie niet.
Een tweede reader kostte ook 10 euro.
Je kon al jarenlang online gratis readers erbij bestellen, die een paar dagen later bij je in de bus lagen dan.

Daarvoor kon je gratis bij rabo fillialen ze ophalen.

Als je dan nog verder terug gaat, ja toen moest je betalen voor de random reader, maar dat is echt een hele tijd geleden.
Ch4oZZzz schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:47:
In theorie kan je ook altijd volhouden dat je de Rabo scanner (nog) niet hebt ontvangen per post. Gaat zo door de brievenbus en je hoeft niet te tekenen voor ontvangst. Dus valt niet goed te controleren voor ze of je em ook echt hebt gehad. Misschien alleen niet de meest nette oplossing...
Wel een praktische oplossing idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat ik persoonlijk een ontzettend gemiste kans vind, van Rabobank, is dat ze geen zorg dragen voor al die oude random readers. Op z'n minst hadden ze bij verzending van de RaboScanner een retoursticker kunnen doen, zodat je je oude apparaatjes gratis naar hen terug kon sturen. Nu liggen er hier in huis 3 van die dingen te wachten tot ik ze bij het vuilnis gooi. Ontzettend jammer, wellicht zijn ze te hergebruiken of recyclen. Dan had de Rabo direct wat kunnen doen aan hun eco-karakter, wat op dit moment niet lijkt te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Die oude units kan je volgens mij gewoon inleveren bij de kantoren, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 09:58
Wat ik eigenlijk vervelend vindt van die rabo scanner is dat hij door de brievenbus kwam.
Dan liever als pakketpost. Wie zegt dat niemand die scanner heeft omgewisseld met geprepareerde versie. (klein chipje dat de touchkeys afvangt, en wat pasdata). Heb hem dan ook ingewisseld bij de bank voor eentje waarvan ik wel kan garanderen dat het door de bank verstrekt is. (Hoewel ik echt niet verwacht dat er iets mee aan de hand zou zijn, kans is zo miniem)

Ik vind het gewoon erg vreemd, om een apparaat waar je de pincode in typt en data laat uitlezen van de pinpas, via briefpost te versturen.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Even paar dingen op een rij:
Elke klant heeft recht op 1 Rabo Scanner, 1 Rabo Scanner per adres is onzin.
Het betalen voor een 2e Rabo Scanner vind ik terecht. Ik heb er maar 1 nodig, als ze die dingen gratis zouden weggeven (gratis bestaat niet), gaan mijn kosten t.z.t. ook omhoog.
De Rabo Scanner kan je volgens mij niet zonder schade modden, volgens mij zit dat ding helemaal dichtgelijmd.
Oude apparaatjes kan je gewoon bij elke supermarkt inleveren (Wecycle).
Voor een defect exemplaar krijg je gewoon gratis een nieuwe. (zie website)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:31
Er is niet zoveel risico door het met de post te sturen.
De readers gebruiken een (waarchijnlijk) bekend algoritme, net als ssl/tls ook bekend zijn.
De sleutels zitten in een tamper proof geheugen, Zodra de interne batterij leeg is, het apparaat geopend wordt of wat dan ook voor een extra beveiliging tript zijn de codes weg en is het apparaat nutteloos.
Als met de post sturen gevaarlijk is, hoe groot is het risico van distributie dan wel niet. Vanaf de fabriek (in china?), op de vrachtwaren/boot/vliegtuig, om daarna -ook via de post- naar je lokale filliaal te worden gestuurd. Dan kan dat laatste stuk er ook nog wel bij.

Vergelijk het met Google Autheticator, alleen dan zit je koppelingscode die je één keer invult in een stukje beschermd geheugen, ipv je onveilige smartphone.

[ Voor 20% gewijzigd door jeroen3 op 12-08-2015 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat betreft het aantal Rabo scanners... Wij hebben drie Rabo-rekeningen waarvan een privé en twee zakelijk dus we hebben drie van die nieuwe scanners gekregen. Hoewel er enkele maanden zaten tussen het ontvangen van de eerste en uiteindelijk de derde, want zakelijke klanten kregen als eerste de nieuwe scanners.

Wat betreft het per post opsturen van dat ding; voor zo ver ik weet staat op je bankpas geen pincode, maar slechts een soort one-way hash van je pincode. Als je je pincode intoetst op welk pinapparaat dan ook, wordt de ingetoetste pincode via het zelfde systeem gehasht en die moet dan het zelfde zijn als de hash die op de pinpas staat. Het enige wat je dus uit zo'n scanner zou kunnen slopen is het one-way algoritme en de one-way key om die hash van een pincode te genereren, en dat zit niet alleen in die scanners maar in elk willekeurig pinapparaat. Niet erg nuttig om dat te reverse engineeren.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
In theorie kunnen ze compleet andere transacties op je scherm laten zien, dat je denkt 25 euro naar je vriend over te maken, terwijl je eigenlijk 2000 euro naar je Oost-Europese vriend overmaakt. Maar daarvoor moet één partij zowel je een valse scanner hebben gestuurd en malware op je PC hebben.

Dus ja, er is een risico, maar er is altijd een afweging tussen veiligheid, gebruiksvriendelijkheid (gewoon ding in brievenbus krijgen) en kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

En 'een valse scanner' is nogal wat makkelijker gezegd dan gedaan. De legitieme scanners verbouwen is niet of nauwelijks te doen doordat die dingen tamelijk tamper proof in elkaar zitten. Bijvoorbeeld door alle elektronica in epoxy te bedekken etc.

Een complete fake scanner bouwen die uiterlijk gelijk is aan de echte zou wellicht kunnen, maar ik hoop eigenlijk (maar weet dat niet zeker), dat de legitieme scanners zichzelf ook authenticeren naar de bankpas. Zodat de bankpas weet of hij in een legitieme scanner zit of niet. Dat is iets dat je niet echt kan faken.

@Albantar: ook die one-way-hash valt niet uit te lezen (in elk geval niet uit de chip). Het enige wat je kan doen is een ingevoerde pincode naar de chip schieten en vragen of die correct is of niet. Je krijgt dan een ja of nee terug.

Je zou zo'n scanner wellicht wel kunnen ombouwen tot een skimmer, door het toetsenbord direct uit te lezen en wat algemene gegevens van de magneetstrip te plukken. Maar voor dat laatste gaat de pas er denk ik niet diep genoeg in en het toetsenbord uitlezen zonder de hardware te verbouwen zal ook niet simpel zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Orion84 op 12-08-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Een fake scanner bouwen lijkt me onmogelijk. Je moet dan ook nog achterhalen hoe zo'n kleurencode opgebouwd wordt en hoe een signeercode gegenereerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Het genereren van de signeercode gebeurt (grotendeels) in de chip van de bankpas. De reader en scanner zijn wat dat betreft volgens mij relatief simpele apparaten die vooral een scherm en toetsenbord toevoegen (en een camera in het geval van de scanner). Het interpreteren van de kleurcode is inderdaad wel iets dat je moet achterhalen, maar het zou me niets verbazen als dat allemaal op bekende standaarden gebaseerd is.

Hoe dan ook is het inderdaad denk ik geen al te realistisch scenario om fake scanners te maken, verspreiden en in samenwerking met malware uiteindelijk transacties te beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En zelfs al zou je zo'n fake-scanner werkend krijgen, hoe ga je dan ervoor zorgen dat die gebruikt gaat worden? Ik mag toch hopen dat mensen wel zo slim zijn om niet zomaar een scanner die zomaar toegezonden wordt, zonder de officiele brief en toelichting etc, gaan gebruiken.

Nou zou men theoretisch natuurlijk een handlanger binnen de Rabobank-organisatie kunnen hebben, maar dan wordt het een wel heel erg vergezocht complot allemaal.

Ik denk dat er winstgevendere, eenvoudigere en lucratievere manieren zijn voor criminelen om ons en ons geld van elkaar te scheiden. Zoals skimmen enzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En dat is inderdaad de basis van elke beveiliging. 100% beveiliging is sowieso niet mogelijk. Ik vergelijk het altijd met het beveiligen van een fiets. Als iemand per se jouw fiets wil hebben dan krijgen ze hem te pakken hoe goed je hem ook probeert te beveiligen. Maar als je ervoor zorgt dat jouw fiets beter beveiligd is dan de andere fietsen die in de buurt staan, dan voorkom je zo wel dat iemand die gewoon een willekeurige fiets wil stelen die van jou meeneemt omdat het stelen van jouw fiets relatief niet lucratief is.

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 12-08-2015 13:49 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 13-09 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En dan is nog maar zeer de vraag of de Rabo Scanner nog eens beveiligd is tegen 'inbraak'. De oude Random Reader werd vanzelf gewist als de behuizing werd opengebroken.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Heb zelf nog niet de Raboscanner maar heb wel al een aankondiging gekregen. Voor elke betaalrekening krijg je een scanner. Lijkt me ook niet meer dan logisch aangezien je anders bij een studentenwoning maar 1 scanner per adres zou krijgen.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Bo0bz schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:52:
Heb zelf nog niet de Raboscanner maar heb wel al een aankondiging gekregen. Voor elke betaalrekening krijg je een scanner. Lijkt me ook niet meer dan logisch aangezien je anders bij een studentenwoning maar 1 scanner per adres zou krijgen.
Elke klant krijgt er 1, dus niet per betaalrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Laatst online: 23:54
ik zie alle reacties hier, maar je kan gewoon een scanner aanvragen op de pagina:
https://www.rabobank.nl/p...e-random-reader-aanvragen
staat niks vermeld over extra kosten oid en je krijgt hem gewoon thuis, ook meerdere op één adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Lijkt te gaan over een raboscanner om je randomreader te vervangen. Ik weet niet of ze zullen controleren of je al een raboscanner hebt, maar in principe gaat het niet over een tweede raboscanner aanvragen.

Want hier willen ze wel gewoon geld zien: https://www.rabobank.nl/p...a-rabo-scanner-aanvragen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

ja, wat ik ervan begrepen heb is dat ze het serienummer van de scanner registreren (1 van de redenen dat je ze niet meer zomaar kunt ophalen bij een rabobank, maar altijd online moet bestellen).

wat dat registreren nu precies voor nut heeft is mij niet helemaal duidelijk, want elke scanner werkt bij iedere rabo-pas/rekening.

[ Voor 45% gewijzigd door Yucko op 22-08-2015 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
niek87 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:47:
ik zie alle reacties hier, maar je kan gewoon een scanner aanvragen op de pagina:
https://www.rabobank.nl/p...e-random-reader-aanvragen
staat niks vermeld over extra kosten oid en je krijgt hem gewoon thuis, ook meerdere op één adres.
Werkt dus niet:
Hartelijk dank voor uw aanvraag voor een Rabo Scanner. Helaas kunnen wij uw aanvraag niet direct in behandeling nemen, omdat u het maximale aantal Rabo Scanners, waar u gratis recht op heeft, al heeft ontvangen.

Voor het aanvragen van een extra Rabo Scanner vragen wij u € 14,95. Dit bedrag is inclusief verzendkosten. Wij willen dit bedrag niet zonder uw toestemming van uw rekening afschrijven.

Wilt u toch graag tegen betaling een extra Rabo Scanner ontvangen, dan vragen wij u deze via www.rabobank.nl/extrascanner aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Wij gebruiken al sinds april de nieuwe scanner van de Rabobank. Vandaag een credit card betaling gedaan wordt naar de random reader gevraagd.... Hebben jullie hier ook ervaring mee of gaat de credit card normaal ook gelijk over op de scanner?

PS. Had gelukkig nog ergens en oude reader in en la liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik kreeg bij een CC betaling laatst gewoon de vraag om de scanner te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:21
Blijkbaar verschilt dat. Wij hebben thuis 1 Rabo rekening met 2 passen en ik heb via deze site een 2e scanner kunnen aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik had voor de rekening van de buurtvereniging ook nog geen raboscanner ontvangen, die heb ik nu maar aangevraagd ter vervanging van de random reader.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

cornfed99111 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:26:
In ieder geval een enorme verbetering in de snelheid van afhandeling.
Door de kleurcode hoef je geen cijferreeks meer in te geven op de reader/scanner.
Je zat toch altijd nog eens de cijferreeks na te lopen of er geen fouten zaten met overtypen.
Dus in gebruiksgemak is het een plus.
Nadeel van minder cijfers intoetsen is dat je eigenlijk alleen nog je pincode intoetst. De getallen voor je pincode worden dus vies (vette vingers) en de andere niet. Kan iemand anders die jouw scanner in handen krijgt een redelijk gerichte gok gaan doen naar je pincode (4 cijfers) en bij pincodes die uit slechts 3 of 2 unieke cijfers bestaan, nog makkelijker. Wordt dus poetsen met je glassex doekjes ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Get!em schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:01:
[...]

Nadeel van minder cijfers intoetsen is dat je eigenlijk alleen nog je pincode intoetst. De getallen voor je pincode worden dus vies (vette vingers) en de andere niet. Kan iemand anders die jouw scanner in handen krijgt een redelijk gerichte gok gaan doen naar je pincode (4 cijfers) en bij pincodes die uit slechts 3 of 2 unieke cijfers bestaan, nog makkelijker. Wordt dus poetsen met je glassex doekjes ;) :)
Misschien dat ie daarom ook volledig glad is; goed schoon te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Get!em schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:01:
[...]

Valt wel mee, bij mij zijn de 2,8, 4 en 9 niet viezer dan de andere getallen.

:+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:37

3DDude

I void warranty's

Die scanner zou al 1,5 jaar eraan komen.
Heb tijdje terug de chat gestart en ik moest maar wachten tot einde van het jaar.

Ben ook nog naar een Rabobank geweest, kreeg er niet een mee inderdaad want het kost wel 15 euro.
Nou poeh poeh, wat heb ik daarmee te maken dan? Is niet mijn probleem.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
3DDude schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:25:
Heb tijdje terug de chat gestart en ik moest maar wachten tot einde van het jaar.

Ben ook nog naar een Rabobank geweest, kreeg er niet een mee inderdaad want het kost wel 15 euro.
Dan vraag je online toch 1 aan?
Dit is wel een flinke operatie voor de Rabo, ik kan het mij voorstellen dat alles zo efficient mogelijk ingericht is. Dus logisch dat ze niet echt zitten te wachten op mensen die willen afwijken hiervan. Dat brengt weer extra kosten met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Heb ik met die chat gedaan , dat kon niet moest gewoon wachten ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
3DDude schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:26:
Heb ik met die chat gedaan , dat kon niet moest gewoon wachten ;).
Gebruik dan deze link:
https://www.rabobank.nl/p...-random-reader-aanvragen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Top dat werkt wel :D
Gelijk een aangevraagd.
Ik vind het gewoon slechte service als je zo'n bank in loopt en vraagt om zo'n nieuwe dat je te horen krijgt dat, dat niet kan want het kost 15 euro.

Dan heb ik zoiets van ja hallo, jullie hebben die dingen verzonnen / geintroduceert bij de rabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:41
Yucko schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 07:36:
ja, wat ik ervan begrepen heb is dat ze het serienummer van de scanner registreren (1 van de redenen dat je ze niet meer zomaar kunt ophalen bij een rabobank, maar altijd online moet bestellen).

wat dat registreren nu precies voor nut heeft is mij niet helemaal duidelijk, want elke scanner werkt bij iedere rabo-pas/rekening.
Ik geloof er niks van.

Ik had al een raboscanner maar kreeg een brief in de bus dat ik binnenkort een raboscanner zou krijgen ter vervanging van de random reader(die ik al niet meer gebruikte!)... Nu heb ik er dus twee. :')

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

3DDude schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:25:

Ik liep pas even bij de Rabo binnen omdat ik die scanner wel zag zitten met mijn BlackBerry (geen Rabo app direct voor BB). Geen probleem, type type tijdens een kort gesprekje. Ligt over 2 dagen in de bus meneer :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Zal per Rabo verschillen dan.. ? Elke lokale rabo is anders. Zo heb ik ook gehoord dat een kennis bij de ene rabo een dorp verder wel een hypotheek kon krijgen en bij de andere rabo met geen mogelijkheid.

Naja het zal wel, heb er een aangevraagd nu :D

[ Voor 77% gewijzigd door 3DDude op 02-09-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

3DDude schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:24:
Elke lokale rabo is anders. Zo heb ik ook gehoord dat een kennis bij de ene rabo een dorp verder wel een hypotheek kon krijgen en bij de andere rabo met geen mogelijkheid.

Naja het zal wel, heb er een aangevraagd nu :D
Absoluut :) "De Rabobank (Coöperatieve Centrale Raiffeisen-Boerenleenbank B.A) is een Nederlandse bank. De bank bestaat uit 112 (2014) zelfstandige coöperaties die allen een eigen bankvergunning van De Nederlandsche Bank bezitten."

NRG

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Niks verschil, geen enkele vestiging geeft die readers uit. Alleen is de ene vestiging blijkbaar wat behulpzamer dan de andere in het verwijzen naar / ter plekke invullen van het online aanvraagformulier.

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap