De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste
Acties:
  • 369.018 views

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-12 16:12
0881 999 881 999 118 725 3

Rare vogel in spe

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:35
br men schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:24:
[...]
Met een mooie knop als deze naast de computer?
[afbeelding]
Hmm die heb ik nog liggen in een bureaula maar dan wel met een mooi hamertje :+

• Johnnei
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-08 18:54

Johnnei

Uuhmmm....

gekkie schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:05:
[...]

Hmm die heb ik nog liggen in een bureaula maar dan wel met een mooi hamertje :+
Ik wil ook een fancy laatje :'(

They blur the lines and lead the way, their way!

• gekkie
Johnnei schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:08:
[...]
Ik wil ook een fancy laatje :'(
Naja zit wel wat anders achter het glas als bij deze :$

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-12 09:38
gekkie schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:19:
[...]

Naja zit wel wat anders achter het glas als bij deze :$
Taart? :o
In case of birthday break glass? :+

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

Is het niet 0118 999 881 999 119 725 3?

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• gekkie
br men schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:23:
[...]
Taart? :o
In case of birthday break glass? :+
Nope .. maar voor het geval ik het niet meer wist .. vielen ze net op de deurmat ...

spoiler:
Rubbertjes dus .. ter vervanging van het op het schaambord tacken van de rubbertjes voor algemeen gebruik ooit in het studentenhuis. Al denk ik dat in wat er nu in zit onderhand de gaten ook wel zullen zijn gevallen :+

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
ElkeBxl schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:31:
[...]

Correct!

Afbeeldingslocatie: http://cihs.cf/3j

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-12 12:58
Je zal het maar moeten bellen om acute hulp nodig te hebben.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

iRicardo schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:13:
Je zal het maar moeten bellen om acute hulp nodig te hebben.
Ja, wat was er mis met 911?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-12 16:12
ElkeBxl schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:31:
[...]

Oeps, klopt... Waarom had ik het wel goed in mijn hoofd zitten :/

Rare vogel in spe

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Xesxen schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:54:
[...]

Oeps, klopt... Waarom had ik het wel goed in mijn hoofd zitten :/
Het is je vergeven :+

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• gekkie
http://www.adriancourrege.../02/gta-v-graphics-study/
wel een aardig geillustreerd kijkje in de GTA render engine :)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:39

Sebazzz

3dp

Sardaukar schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:06:
[...]

Voor mij dus geen slechte deal. Ben wel benieuwd of ze het waarmaken om ook te gaan focussen op de kwaliteit van Resharper.
En dat is ook één van de redenen dat het nieuwe licentiemodel mij zo tegenstaat. Resharper is leuk maar zorgt af en toe nog steeds voor onstabiliteit van Visual Studio. Dit is vooral sinds VS2015 met Roslyn. Dit komt natuurlijk omdat VS meer geheugen gebruikt, maar dat is het probleem van Jetbrains, niet van Microsoft.

Bovendien zit er tegenwoordig een idiote bug in dat om de zo veel keer als je een bestand toevoegt of include in je project Visual Studio gaat hangen. Dat is afhankelijk van je ontwikkelpatroon dus minstens een paar keer per dag. Vervolgens moet je VS weer opstarten, solution inladen, dit duurt even. Afhankelijk van je actie kan moet je het bestand weggooien en opnieuw aanmaken of includen, hopende dat VS niet weer vastloopt.

Met dit soort bugs die toch je productiviteit opbreken ben ik niet zo happig om elke maand te dokken voor een licentie die mij na een jaar terug de tijd in gooit (zelfs al betaald mijn werkgever het :+).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Rant-alert!

Sinds enkele dagen bevind ik mij op een schone Windows 10-installatie, omdat mijn Windows 7 -> 8 -> 8.1 -> 10-upgrade kuren begon te vertonen. Bij deze herinstallatie heb ik ook meteen de kans benut om mijn Visual Studio te upgraden van Community 2013 naar Community 2015.

Die werkt alleen niet zo prettig. Het eerste dat opviel, is dat af en toe de caret gewoon verdwijnt, met name bij te snel achter elkaar drukken op control-punt, Enter, F12 (generate member, go to definition). Soit, bestand sluiten en weer openen verhelpt dat euvel.

Ook heb ik Team Foundation Server Express draaien voor source control, en het commit-scherm laat de message van de vorige commit staan. Ook dáár is gemakkelijk omheen te werken, maar toch. Slordig.

Het meest vervelende is nog wel dat de TFS-koppeling op willekeurige momenten, maar vooral bij nieuwe, nog niet gecommitte (noch opgeslagen) projecten, regelmatig Access Denied-errors gooit. Zoals zojuist bij het toevoegen van Entity Framework aan een nieuwe library. De 0x8007005 trad op bij het toevoegen van de app.config, om een mij onbekende reden. Vervolgens faalde de installatie van het NuGet-package, omdat "the root element is missing". Zoals bleek, was de app.config wel op schijf aangemaakt, maar was deze 0 bytes groot - en niet aan het project toegevoegd.

Ik moet, wanneer ik ziek thuis zit, blijkbaar ook gewoon op bed blijven liggen...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47
Master begint interessant te worden. Advanced programming is afgelopen en nu krijgen we big data programming van een leraar die wél les kan geven.

R is stiekem best een leuk taaltje. En je kunt er kekke grafiekjes met creëren

R studio

Ik voel mezelf al bijna een echte data scientist :+

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• gekkie
R is wel leuk ja .. wel fijne non-standaard scatter en box en whisker-plotjes meegemaakt voor het afstuderen. Alleen alle plotopties en modules/libjes was wel wat gepuzzel om uit te zoeken om alles netjes over elkaar heen te krijgen en goed geschaald enzo.
Maar goed als je het eenmaal hebt kun je nieuwe data er ook fijn zo doorheen pompen.

Je kunt er fijn managers mee meppen door alle onzin inzichtelijk te maken, alleen komt dan de vraag:
hoe doe je dat .. in excel ?
nee errrrrr ...
errrrr wat ?
R .. naja en dan houdt het wel een beetje op.

[ Voor 26% gewijzigd door gekkie op 04-11-2015 19:57 ]

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Tableau ftw. Bij de vorige werkgever veel mee gespeeld, was boeiend spul. (Al is eea wel weer weggezakt vrees ik, en ik loop ook wat versies achter inmiddels.)

R wilde ik ook wel leren, maar het sloot net niet genoeg aan bij wat ik wist, er was net wat te weinig tijd om het uit te zoeken toen we resultaten nodig hadden en vervolgens veel te veel tijd waarin er helemaal niks mee gebeurt.... kortom... dat is er nog niet van gekomen. }:O

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 13:36

Murk

Is this thing on?

D-Raven schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:24:
Bezig met het parsen van CSV bestanden from hell.

We zitten in fucking 2015. Hoe moeilijk kan t zijn om een normaal CSV bestand te genereren. Voor sommige omgevingen is het schijnbaar gods-onmogelijk.

*zucht*
Het kan altijd leuker.

XLS bestanden aangeleverd krijgen als rapportage. Kan het systeem niet aangepast worden om ons gewoon CSVtjes te sturen? Nee meneer, de rapportage module kunnen we niet aanpassen want *insert non-argument*.

Okee, we gaan dus excelsheets parsen. Eens zien wat er allemaal in staat. Per slot van rekening is het gemaakt om te openen in Excel, een Windows-applicatie, en het toeval wil dat ik van zowel Excel als Windows ben voorzien. Dus kan ik dat bestand vast wel even openen. Ware het niet dat er HH:MM:ss timestamps in de bestandsnaam staan 8)7

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-12 18:43

ZaZ

Tweakers abonnee

Zo irritant. Zoek je iets en kom je op google steeds weer al die sites tegen die de inhoud van stackoverflow hebben gekopieerd. Jammer dat daar geen filter voor bestaat. :(

Lekker op de bank

• gekkie
ZaZ schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:54:
Zo irritant. Zoek je iets en kom je op google steeds weer al die sites tegen die de inhoud van stackoverflow hebben gekopieerd. Jammer dat daar geen filter voor bestaat. :(
Geen keyword in wat ze gekopieerd hebben en wat niet echt ter zake doen is wat je kunt negaten ?

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
Die sites moeten met wortel en al worden uitgeroeid. :(

Jammergenoeg faciliteert SO het juist, door kant-en-klare databasedumps aan te bieden.

We are shaping the future

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Bestaat al jaren. Duplicate content penalty in Google. Is ook niet voor niks dat je die dubbelsites alleen krijgt bij hele obscure zoekopdrachten met max 10 hits.

iOS developer

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

WernerL schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:44:
Master begint interessant te worden. Advanced programming is afgelopen en nu krijgen we big data programming van een leraar die wél les kan geven.

R is stiekem best een leuk taaltje. En je kunt er kekke grafiekjes met creëren

[afbeelding]

Ik voel mezelf al bijna een echte data scientist :+
En hoe performed dat? Op wat voor data set?

Ik heb hier nog verkopen waar een mandjes analyse op kan worden uitgevoerd, 100 miljoen records. Alleen denk ik niet dat dit op mijn laptopje kan uitvoeren :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Motrax schreef op donderdag 05 november 2015 @ 06:07:
[...]
Ik heb hier nog verkopen waar een mandjes analyse op kan worden uitgevoerd, 100 miljoen records. Alleen denk ik niet dat dit op mijn laptopje kan uitvoeren :P
AzureML :) Kun je je R-scripts uitvoeren in de cloud. Met de gratis variant kom je al een heel eind, anders 10 euro + een paar euro voor de compute kosten. We hebben het hier nu al een aantal keer gebruikt en erg interessant.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47
Motrax schreef op donderdag 05 november 2015 @ 06:07:
[...]
En hoe performed dat? Op wat voor data set?

Data set die ik tot zover gebruikt heb was relatief klein (50.000 rijen met een stuk of 33 kolommen)
Grafiek is vrijwel direct zichtbaar zodra ik het uitvoer.

R is overigens wel een interpreted taal (zoals PHP). Schijnbaar is er een alternatief genaamd Julia die een heel stuk beter zou moeten performen. Die taal wordt wel gecompiled.

Maar R kan alle berekeningen verdelen over meerdere cores of nodes. Of je gebruikt een cloud zoals de poster boven mij al aanhaalde.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• gekkie
*O* het kleinste rubbertje paste om m'n slangetje ..

zo de puzzel weer eens in elkaar schroeven .. wel een voordeel dat er maar een zeer beperkt aantal type schroefjes in het ding zitten :)

En dan eens een lekker bakkie troost .. wel aan toe.

• Alex)
gekkie schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:24:
*O* het kleinste rubbertje paste om m'n slangetje ..
Moet ik medelijden hebben met je vriendin? :P

• gekkie
Alex) schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:30:
[...]
Moet ik medelijden hebben met je vriendin? :P
Neujoh .. die slikt alles van me :+

(maar misschien ook wel .. ben van het eerst zelf pruts type .. en als iets echt kapoet is ook kijken hoe het in elkaar zat .. altijd interessant hoe ze iets bedacht hebben en waarom het faalt .. maakt je in een winkel wel weer lastig want dan wil ik weten of zoiets weer zo gemaakt is of dat er progressie is .. wat een winkelknulletje dan weer niet snapt .. dus misschien is medelijden best op z'n plaats eigenlijk.)

[ Voor 51% gewijzigd door gekkie op 05-11-2015 13:36 ]

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

gekkie schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:32:
[...]

Neujoh .. die slikt alles van me :+
She's a keeper :+

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://centerforeducation.com/wp-content/uploads/2013/04/stock-photo-4722682-female-goal-keeper.jpg

I'll leave myself out...

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-12 11:31
Je bedoelt dat ze ieder bal die haar richting uit komt probeert te pakken en dat ze graag een paal links en rechts van haar heeft?

Ik volg je wel door de deur :+

[ Voor 38% gewijzigd door Otherside1982 op 05-11-2015 14:45 ]

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Om iedere bal daarna een goede trap te verkopen :+ En af en toe eens tegen de paal te leunen als alle actie aan de andere kant gebeurt :+

[ Voor 46% gewijzigd door ElkeBxl op 05-11-2015 14:49 ]

• Otherside1982
  • Laatst online: 17-12 11:31
1-0 voor jou

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:57

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Sex

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik ben niet zo goed in inuendo's

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• gekkie
Hmm op de een of andere manier lijken technische opleidingen er toch bij uitstek geschikt voor qua terminologie.
(en de dames aldaar zeker niet de minst behendige :X )

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Afbeeldingslocatie: http://s2.quickmeme.com/img/07/07470de250218bd1b15d6ec9f8252c7f059f93e09f280cbc350f6d561aa0d717.jpg

Last.fm | Code Talks

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-12 18:15

alienfruit

the alien you never expected

Wanneer de klant een nieuwe feature laat bouwen door een andere partij/afdeling en die willen de site in Compatibility mode hebben wat vervolgens je onderdeel stuk maakt :(

• gekkie
Doesn't fit ... zit al vol met wordpress :X .. wat een bagger is het toch ook eigenlijk.

• gekkie
alienfruit schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:09:
Wanneer de klant een nieuwe feature laat bouwen door een andere partij/afdeling en die willen de site in Compatibility mode hebben wat vervolgens je onderdeel stuk maakt :(
Hahaha moet je je prut nog steeds IE6 compatible gaan maken voor dit soort freakshows :p

• alienfruit

alienfruit

Breek de bek niet open. Hun deel werkt volgens hun dan wel weer alleen in IE11 lol. Kan er met mijn kop niet bij...

• gekkie
Achja pagina met instructies voor de gebruiker ... hoe die per pagina z'n compatibility meuk kan veranderen ;).

Er is een tijdje geweest dat dat in je adresbalk naast je refresh foeker zat en een heel subtiel effectje moest aangeven of het nou aan of uit stond. Kreeg je klanten met de mededeling dat alles in de soep lag .. bleken ze compatibility meuk per ongeluk aan te hebben gezet.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Interessant om de breakdown te zien, maar niet fantastisch revolutionair verder.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik had daar van de week nog gepost :Y)

Wat me trouwens wel opvalt is dat ze niet eerst een aparte depth pass doen. Hoewel de front-to-back sorting voor minder overdraw zorgt, zit je allemaal dingen voor niets te doen op het moment dat je dan toch overdraw hebt.

[ Voor 74% gewijzigd door .oisyn op 05-11-2015 15:37 ]

• alienfruit

alienfruit

Je zou maar 120 jaar oud zijn dan kan je hier dus geen GWL contract openen. Maar wel als je 16 bent lol

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:34:
Ik had daar van de week nog gepost :Y)

Wat me trouwens wel opvalt is dat ze niet eerst een aparte depth pass doen. Hoewel de front-to-back sorting voor minder overdraw zorgt, zit je allemaal dingen voor niets te doen op het moment dat je dan toch overdraw hebt.
Het scheelt natuurlijk wel bandwidth (voor texture reads).

Edit: Errr dat zeg ik natuurlijk nu wel, maar in GCN zit je met een texture sample natuurlijk in WQM en ik weet niet of je dan nog goed kunt discarden. Volgens mij kun je dan *alsnog* wel je exec-mask aanpassen mbv discard, maar omdat WQM zo speciaal is zou 't me niets verbazen als je vervolgens die threads niet meer uit kunt zetten.

Edit2: Volgens mij kun je in WQM nog steeds je exec-mask aanpassen, door dat *na* de WQM te doen.

[ Voor 33% gewijzigd door PrisonerOfPain op 05-11-2015 15:51 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Alleen voor alpha tested triangles. Voor fully opaque triangles hoef je geen texture reads te doen.

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:51:
Alleen voor alpha tested triangles. Voor fully opaque triangles hoef je geen texture reads te doen.
Eh? Je moet ze toch nog steeds texturen?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Wacht, volgens mij lullen we langs elkaar heen :P. Ik had het erover dat ik het raar vind dat ze niet eerst een depth-only pass doen. Dus geen color-writes, maar alleen z-writes. En daarna pas de hele scene nog een keer waarin je de hele G-buffer vult, met een z-equal depth test.

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 05-11-2015 15:54 ]

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:54:
Wacht, volgens mij lullen we langs elkaar heen :P. Ik had het erover dat ik het raar vind dat ze niet eerst een depth-only pass doen. Dus geen color-writes, maar alleen z-writes.
Heb je meer dan een keer gereplied? Ik had 't over je reply die in ging op de alpha-tests voor objecten verweg (de simpele dithering).

"Actually, it doesn't save anything in terms of fill rate or pixel shader cost"

Dat is niet juist, door te ditheren kun je dus over texture reads skippen. :)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-12 14:15
Heh, ik kan dit maar voor de helft volgen ^^

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:54:
Wacht, volgens mij lullen we langs elkaar heen :P. Ik had het erover dat ik het raar vind dat ze niet eerst een depth-only pass doen. Dus geen color-writes, maar alleen z-writes. En daarna pas de hele scene nog een keer waarin je de hele G-buffer vult, met een z-equal depth test.
Doe ze geen depth-pre? Apart :) Wij doen overigens een partial depth-pre zodat we niet te veel tijd kwijt zijn en toch hi-z goed kunnen vullen :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
PrisonerOfPain schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:55:
[...]

Heb je meer dan een keer gereplied?
Nee, maar jij quote mijn volledige post dus ik ging er vanuit dat je het had over de tweede alinea ;)

Wat betreft die alpha stippling, ik vraag het me af. De pixels die gefetched worden liggen typisch toch dicht bij elkaar, worden die niet sowieso gefetched? En hoe bepaal je anders de gradients voor mipmapping?
Het staat er niet met zoveel woorden, maar ze hebben van die plaatjes met de contents van de G-buffer op verschillende momenten. Daar zie je dat dingen in het volgende plaatje over pixels van het afgelopen plaatje heen tekenen (bij de plant rechts op de voorgrond kan je het goed zien)

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 05-11-2015 16:01 ]

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:58:
[...]

Nee, maar jij quote mijn volledige post dus ik ging er vanuit dat je het had over de tweede alinea ;)

Wat betreft die alpha stippling, ik vraag het me af. De pixels die gefetched worden liggen typisch toch dicht bij elkaar, worden die niet sowieso gefetched? En hoe bepaal je anders de gradients voor mipmapping?
De gradients worden sowieso uitgerekend (daar zorgt SPI? voor, volgens mij staan die gewoon in LDS). Waarschijnlijk dat je inderdaad een hele cacheline fetched, en dan zou je dus uiteindelijk alleen maar wat bus-tijd naar de TA (en wss de TD) besparen, wat niet zo heel veel te moeite is omdat die blokken de shader core vrij goed kunnen servicen.
Het staat er niet met zoveel woorden, maar ze hebben van die plaatjes met de contents van de G-buffer op verschillende momenten. Daar zie je dat dingen in het volgende plaatje over pixels van het afgelopen plaatje heen tekenen (bij de plant rechts op de voorgrond kan je het goed zien)
Dat is inderdaad opvallen, maar als je partial pre-z doet zou je dit ook nog kunnen zien.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Bijna weeeeeekeeeeeeeend! :D

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:13
Ik heb al weekend. >:) Jaloers?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Ealanrian
  • Laatst online: 18-12 10:58
kenneth schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:21:
Members only:
Members only:

[ Voor 1% gewijzigd door Ealanrian op 06-11-2015 09:32 . Reden: Toch maar tussen mo ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-12 14:15
Members only:
Members only:

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-12 16:16
Members only:
Members only:

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ryur schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:54:
[...]

Ik heb al weekend. >:) Jaloers?
Ja! :(

• gekkie
Mjah .. standaard opmerking is doe mij een zo exact mogelijk tijdstip en liefst een ctrl-prtsc' tje en uiteraard een omschrijving. Meestal kun je daarna de omschrijving fijntjes aanvullen en krijg je een "owhjja dat was er idd ook nog ....". Wat dat betreft is IT toch ook half CSI.

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

En toen had ik PHP Mess Detector maar eens geinstalleerd, kom je dit tegen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8uW8Dxi.png

Valt toch wel mee?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
 public function updateLook()
    {
        $this->authenticate();
        if ($this->user->getPermission('clothing.look.all', 'u')) {
            $manufacturer = Validator::numeric(Request::post('manufacturer')) ? Request::post('manufacturer') : exit(JSonMessage::error(400, 'Manufacturer is not valid!'));
        } elseif ($this->user->getPermission('clothing.look.own', 'u')) {
            $manufacturer = $this->user->getId();
        } else {
            exit(JsonMessage::error(400, 'Not authorized to perform this action!'));
        }
        $id = Validator::numeric(Request::post('id')) ? Request::post('id') : exit(JSonMessage::error(400, 'ID is not valid'));
        $name = Validator::string(Request::post('name')) ? Request::post('name') : exit(JSonMessage::error(400, 'Name is not valid'));
        $inside = [
            'color' => Validator::rgb(Request::post('inside')['color']) ? Request::post('inside')['color'] : exit(JSonMessage::error(400, 'Inside Color is invalid')),
            'shininess' => Validator::float(Request::post('inside')['shininess']) ? Request::post('inside')['shininess'] : exit(JSonMessage::error(400, 'Inside Shininess is invalid')),
            'transparency' => Validator::float(Request::post('inside')['transparency']) ? Request::post('inside')['transparency'] : exit(JSonMessage::error(400, 'Inside transparency is invalid')),
            'texture' => Validator::file(Request::files('inside')) ? Request::files('inside') : exit(JSonMessage::error(400, 'Invalid File selected')),
        ];

$outside = [
            'color' => Validator::rgb(Request::post('outside')['color']) ? Request::post('outside')['color'] : exit(JSonMessage::error(400, 'Outside Color is invalid')),
            'shininess' => Validator::float(Request::post('outside')['shininess']) ? Request::post('outside')['shininess'] : exit(JSonMessage::error(400, 'Outside Shininess is invalid')),
            'transparency' => Validator::float(Request::post('outside')['transparency']) ? Request::post('outside')['transparency'] : exit(JSonMessage::error(400, 'Outside transparency is invalid')),
            'texture' => Validator::file(Request::files('outside')) ? Request::files('outside') : exit(JSonMessage::error(400, 'Invalid File selected')),
        ];

echo JSonMessage::msg($this->manager->updateLook($id, $name, $manufacturer, $inside, $outside));
    }

• gekkie
Candanz schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:41:
[afbeelding]

Valt toch wel mee?
Validatie eruit slopen ... error reporting eruit slopen .. et voila je hebt nette code.
En zoals we allemaal weten is nette code toch het beste :+.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:41

orf

Ik vind het niet echt meevallen:

Ontestbaar, exits in assignments van een array, authenticatie, responses allemaal in één method.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Nu heb ik al in geen jaren PHP aangeraakt maar dat ziet er inderdaad echt niet goed uit.. Met orf in dat opzicht; ik zie te veel verschillende dingen gebeuren en eigenlijk niets dat lijkt op wat de methodenaam doet vermoeden 'updateLook'.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Ealanrian
  • Laatst online: 18-12 10:58
Candanz schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:41:
[afbeelding]

Valt toch wel mee?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
 public function updateLook()
    {
        $this->authenticate();
        if ($this->user->getPermission('clothing.look.all', 'u')) {
            $manufacturer = Validator::numeric(Request::post('manufacturer')) ? Request::post('manufacturer') : exit(JSonMessage::error(400, 'Manufacturer is not valid!'));
        } elseif ($this->user->getPermission('clothing.look.own', 'u')) {
            $manufacturer = $this->user->getId();
        } else {
            exit(JsonMessage::error(400, 'Not authorized to perform this action!'));
        }
        $id = Validator::numeric(Request::post('id')) ? Request::post('id') : exit(JSonMessage::error(400, 'ID is not valid'));
        $name = Validator::string(Request::post('name')) ? Request::post('name') : exit(JSonMessage::error(400, 'Name is not valid'));
        $inside = [
            'color' => Validator::rgb(Request::post('inside')['color']) ? Request::post('inside')['color'] : exit(JSonMessage::error(400, 'Inside Color is invalid')),
            'shininess' => Validator::float(Request::post('inside')['shininess']) ? Request::post('inside')['shininess'] : exit(JSonMessage::error(400, 'Inside Shininess is invalid')),
            'transparency' => Validator::float(Request::post('inside')['transparency']) ? Request::post('inside')['transparency'] : exit(JSonMessage::error(400, 'Inside transparency is invalid')),
            'texture' => Validator::file(Request::files('inside')) ? Request::files('inside') : exit(JSonMessage::error(400, 'Invalid File selected')),
        ];

$outside = [
            'color' => Validator::rgb(Request::post('outside')['color']) ? Request::post('outside')['color'] : exit(JSonMessage::error(400, 'Outside Color is invalid')),
            'shininess' => Validator::float(Request::post('outside')['shininess']) ? Request::post('outside')['shininess'] : exit(JSonMessage::error(400, 'Outside Shininess is invalid')),
            'transparency' => Validator::float(Request::post('outside')['transparency']) ? Request::post('outside')['transparency'] : exit(JSonMessage::error(400, 'Outside transparency is invalid')),
            'texture' => Validator::file(Request::files('outside')) ? Request::files('outside') : exit(JSonMessage::error(400, 'Invalid File selected')),
        ];

echo JSonMessage::msg($this->manager->updateLook($id, $name, $manufacturer, $inside, $outside));
    }
hmm lets see: 12 exits 12 calls naar logging met zelfde error code andere message short hand if's in array assignment met validatie en algeheel niet goed te lezen code (al kan dat aan mij liggen)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Yeah, it's a mess. :D

Validatie staat niet op de juiste plek. En als je het dan ook nog zo doet dat je maar op 1 punt alle 12 fouten kan opvangen en kan loggen en als JSonMessage laat exitten wordt je code ook 42x zo leesbaar.

En de meeste static calls zijn hier ook een code smell.

edit:

Even nagedacht, maar het is wat mij betreft zo duidelijk een mess dat ik misschien een nieuwe sarcasmemeter moet halen zodat ik de 'Valt toch wel mee?' voortaan wel direct begrijp. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Voutloos op 06-11-2015 12:11 ]

{signature}

• Alex)
Wat een puinhoop _O-

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
:D wat een zooitje! Hoop niet dat alle code er zo uit ziet want dat is echt niet onderhoudbaar.

Nothing to see here!

• incaz
Ik vind het echt wel meevallen. :$ Je kunt het per regel lezen, zonder dat er hele ingewikkelde dingen samenhangen met andere regels, en de foutmeldingen beschrijven wat er fout gaat. Kan netter hoor, maar het is geen complexe code.

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:59
Gadverderrie, dat is vies. |:(
Kan er geen normale validator gebruikt worden waar je alle validatie regels in een array propt? Laravel heeft bijvoorbeeld zo'n validator, werkt super.

• gekkie
incaz schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:36:
Ik vind het echt wel meevallen. :$ Je kunt het per regel lezen, zonder dat er hele ingewikkelde dingen samenhangen met andere regels, en de foutmeldingen beschrijven wat er fout gaat. Kan netter hoor, maar het is geen complexe code.
Hmm beetje afhankelijk van wat de kosten van de validatie van iets zijn, maar hebt dan toch liever dat dat of zoveel mogelijk in een validatieblok vooraf zit, of overal geabstraheerd in het zetten van object properties zelf.

• Antrax
Deze vrijdag zuigt. Niets willen lukken, branches die niet rebasen. Koffie die niet lekker smaakt. Kortom, thuiswerken zuigt.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• incaz
gekkie schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:27:
[...]

Hmm beetje afhankelijk van wat de kosten van de validatie van iets zijn, maar hebt dan toch liever dat dat of zoveel mogelijk in een validatieblok vooraf zit, of overal geabstraheerd in het zetten van object properties zelf.
Ja, daar zit op zich wel wat in, gewoon een goed object maken wat rechtstreeks gevalideerd kan worden en vervolgens gepasst naar de manager.
Maar toch. Gevoel is hier 'beetje omslachtig, kan mooier' en niet 'omg wat gebeurt hier, wie heeft dat ooit verzonnen.'

• gekkie
incaz schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:50:
[...]

Ja, daar zit op zich wel wat in, gewoon een goed object maken wat rechtstreeks gevalideerd kan worden en vervolgens gepasst naar de manager.
Maar toch. Gevoel is hier 'beetje omslachtig, kan mooier' en niet 'omg wat gebeurt hier, wie heeft dat ooit verzonnen.'
Je zou het nog wel erger kunnen maken met obfuscated namen, alleen foutcodes ipv tekst.
En opzich doet de functie idd niet heel veel dat het niet snel te doorgronden is .. alleen maar validatie en properties opsplitsen en vervolgens weer doorpompen.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-12 06:56

Tux

* Tux is lekker aan het coden

Oh shit... de rest van de dag bestaat uit drie meetings :/

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• gekkie
Pffrrt waarom heb ik eigenlijk een rug ... i bow to no one :p

• Alex)
iRicardo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:49:
Deze vrijdag zuigt. Niets willen lukken, branches die niet rebasen. Koffie die niet lekker smaakt. Kortom, thuiswerken zuigt.
Beter koffiezetapparaat kopen, bij voorkeur iets met gemalen bonen.

Ik kan deze aanraden: pricewatch: DeLonghi ECAM 22.110 Magnifica Espresso Zilver

• Antrax
Alex) schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:14:
[...]

Beter koffiezetapparaat kopen, bij voorkeur iets met gemalen bonen.

Ik kan deze aanraden: pricewatch: DeLonghi ECAM 22.110 Magnifica Espresso Zilver
Hoe weet jij dat ik deze koffiemachine heb? :/

Verkeerde cheap bonen gekocht ipv de normale van de hema.

• Alex)
iRicardo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:15:
[...]

Hoe weet jij dat ik deze koffiemachine heb? :/
:D
Snel wegmikken en goede bonen erin :Y

• Antrax
Alex) schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:17:
[...]

:D

[...]

Snel wegmikken en goede bonen erin :Y
Welke heeft u meneer? Heeft u advies :)

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
V&D bonen

When life gives you lemons, start a battery factory

• gekkie
Afgelopen week snijbonen geprobeerd .. gelijk nieuwe rubbertjes nodig :+
Misschien toch maar naar de US of A verhuizen .. fijn claimen :p

En welke maalgraad ? .. kan ook nogal schelen ...

[ Voor 15% gewijzigd door gekkie op 06-11-2015 14:21 ]

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
gekkie schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:59:
Pffrrt waarom heb ik eigenlijk een rug ... i bow to no one :p
Om je rug recht te houden zodat je niet buigt ;)
gekkie schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:20:
Afgelopen week snijbonen geprobeerd .. gelijk nieuwe rubbertjes nodig :+
That's what she said :+

[ Voor 32% gewijzigd door Rutix op 06-11-2015 14:23 ]

Nothing to see here!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
iRicardo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:15:
[...]
...
Misschien wordt de koffie wel beter als je ze even door je kat haalt :+?

• gekkie
Rutix schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:22:
[...]
Om je rug recht te houden zodat je niet buigt ;)
Hmm daar zorgt tie thans net iets te nadrukkelijk voor :S

• gekkie
Eppux schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:23:
[...]
Misschien wordt de koffie wel beter als je ze even door je kat haalt :+?
De horror ... caffiene kat :p
Dan toch liever een theemuts van een poes ..

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:58

Firesphere

Yoshis before Hoshis

iRicardo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:17:
[...]

Welke heeft u meneer? Heeft u advies :)
Mondrian Espresso :Y

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.

• gekkie
Stukje cake erbij ?
Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fmedia.npr.org%2Fassets%2Fimg%2F2013%2F04%2F16%2Fmondrian_dessertart21_slide-c8d605b8e5e6c650aec5c946a947c1e8106371ef-s6-c30.jpg&f=1

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

the Hardest Logic Puzzle Ever!!!!
Afbeeldingslocatie: http://static.nautil.us/7531_021f6dd88a11ca489936ae770e4634ad.png

spoiler: Geen directe spoiler, dus je kan klikken
A step-by-step guide to True, False, and Random. http://nautil.us/issue/30...hardest-logic-puzzle-ever

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Soultaker
  • Laatst online: 04:03
Jeuj, eindelijk compleet *O*

Human Resource Machine complete

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:03
¿Qué?

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:58

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zielnemer heeft een nieuwe poster denk ik.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:25

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Dat is dat spel waar het hier laatst over ging... Human Resource Machine volgens mij.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-12 14:11

Matis

Rubber Rocket

F.West98 schreef op zondag 08 november 2015 @ 03:25:
Dat is dat spel waar het hier laatst over ging... Human Resource Machine volgens mij.
Klopt. Ik ben er nog niet helemaal klaar mee...

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• xehbit
  • Laatst online: 19-10 22:50

xehbit

Timons106 schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:26:
Zo, net terug van Dutch Open Hackathon, was me mijn weekendje wel :).
Nog andere Tweakers naar de hackathon geweest?
Yup :)

Wij zijn eerste geworden in het Health Track (Recept.IT) :)

• Antrax
Tweakers ontleden, verveelde mij, soort van eigen mvc gemaakt in symfony. Leuk om te zien hoe alles in Javascript etc is gemaakt. Nu snel maar weer verwijderd voordat ik een Tweakers clone op zet en een golf van advocaten achter mij aan krijg :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h6wDGN9Mt6HsH76LQBbxvOA9/full.png

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.