.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Klopt helemaal.
Dat is het probleem ja...er is vrijwel geen documentatieiRicardo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:24:
[...]
Misschien een domme opmerking maar ik kan niets vinden over een bearer. Misschien is het dat de client id en secret die de bearer maken als een hash?
Misschien helpt ditCartman! schreef:
Dat is het probleem ja...er is vrijwel geen documentatieEen hash is het ieder geval niet, toch bedankt voor de suggestie.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ja da's irritant. Geen idee hoe dat komt, heb er zelf ook geen last van.wackmaniac schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:23:
[...]
Spookmails; melding dat er nieuwe mails zijn, die er feitelijk niet zijn. Heel irritant
Hmm welke versie draai je dan? Lightning is tegenwoordig volgens mij geintegreerd met Thunderbird.Lightning heeft idd iCal-ondersteuning. Gauw geïnstalleerd.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Wederom bedankt voor je moeite maar ik wil vanuit PHP een file uploaden naar Sharepoint REST API en die hele guide helpt me daar niks bij. Ik wilde gewoon even ranten over de brakheid van Microsoft spul op t web. Voor Azure bieden ze ook een PHP SDK aan die bijvoorbeeld gebruik maakt van PEAR...een oud en vergeten systeem, ze slaan de plank gewoon mis wat mij betreft in een hoop dingen.
Op ieder scherm wat ik op sharepoint tegenkomen krijg ik weer een "You have no access to this page, request it" en dan druk ik op "Request" en dan krijgt random iemand een mailtje met dat verzoek maar omdat die organisatie groot is weet niemand van elkaar wie wat krijgt en op die manier krijg ik geen toestemming. Ze staan op t punt me owner te maken van dat hele sharepoint uit pure wanhoop...zelfs de sharepoint consultant kan me niet vertellen hoe ik toegang krijg tot die api
[ Voor 26% gewijzigd door Cartman! op 30-10-2015 10:54 ]
Vergeet het maar. Microsoft is echt niet hulpzaam wat betreft met andere talen dan die van hunzelf.Cartman! schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:52:
[...]
Wederom bedankt voor je moeite maar ik wil vanuit PHP een file uploaden naar Sharepoint REST API en die hele guide helpt me daar niks bij. Ik wilde gewoon even ranten over de brakheid van Microsoft spul op t web. Voor Azure bieden ze ook een PHP SDK aan die bijvoorbeeld gebruik maakt van PEAR...een oud en vergeten systeem, ze slaan de plank gewoon mis wat mij betreft in een hoop dingen.
Ik weet ook niet of je wel zo trots moet zijn als bedrijf dat je PHP ondersteuntiRicardo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:55:
[...]
Vergeet het maar. Microsoft is echt niet hulpzaam wat betreft met andere talen dan die van hunzelf.
Nothing to see here!
Ieder zijn taal
Rutix schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:40:
[...]
Ik weet ook niet of je wel zo trots moet zijn als bedrijf dat je PHP en/of sharepoint ondersteunt
Dat klopt niet echt. Voornaamste voorbeeld is PythoniRicardo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:55:
[...]
Vergeet het maar. Microsoft is echt niet hulpzaam wat betreft met andere talen dan die van hunzelf.
[ Voor 71% gewijzigd door Cloud op 30-10-2015 11:46 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Of het hele Azure verhaal, waar ze Linux-servers gebruiken voor hun lightweight cloudservices.Rutix schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:40:
[...]
Ik weet ook niet of je wel zo trots moet zijn als bedrijf dat je PHP ondersteunt
Volgens mij kun je je realm krijgen door powershell: https://technet.microsoft.com/nl-NL/library/jj219661.aspxCartman! schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:52:
[...]
Op ieder scherm wat ik op sharepoint tegenkomen krijg ik weer een "You have no access to this page, request it" en dan druk ik op "Request" en dan krijgt random iemand een mailtje met dat verzoek maar omdat die organisatie groot is weet niemand van elkaar wie wat krijgt en op die manier krijg ik geen toestemming. Ze staan op t punt me owner te maken van dat hele sharepoint uit pure wanhoop...zelfs de sharepoint consultant kan me niet vertellen hoe ik toegang krijg tot die api
Dat mailtje is rete-irritant ja. Als je iemand weet die site collection admin is kan die je goedkeuren onder Site Settings -> Access requests and invitations
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Daar had ik ook niks aan gehad want t is allemaal online, niks lokaal. Maargoed, na lang prutsen en trial & error is het gelukt. Ze hebben t echt niet begrepen bij Microsoft volgens mij qua implementatie en documentatieMartijndoes schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:00:
[...]
Volgens mij kun je je realm krijgen door powershell: https://technet.microsoft.com/nl-NL/library/jj219661.aspx
Dat mailtje is rete-irritant ja. Als je iemand weet die site collection admin is kan die je goedkeuren onder Site Settings -> Access requests and invitations
Ik denk dat je als grote partij met een REST API achter de oren moet krabben als je geen fatsoenlijke documentatie of SDK kunt leveren, ongeacht de taal.Rutix schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:40:
[...]
Ik weet ook niet of je wel zo trots moet zijn als bedrijf dat je PHP ondersteunt
[ Voor 22% gewijzigd door Cartman! op 30-10-2015 13:48 ]
Klinkt als een gemiddeld OSS projectCartman! schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:46:
[...]
Ik denk dat je als grote partij met een REST API achter de oren moet krabben als je geen fatsoenlijke documentatie of SDK kunt leveren, ongeacht de taal.
Afgezien van dat die projecten vaak niet door grote partijen worden beheerd.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
38.3.0. Zit op Ubuntu 14.04. Is zo te zien laatste versie, dus zit er niet standaard infarlane schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:47:
[...]
Ja da's irritant. Geen idee hoe dat komt, heb er zelf ook geen last van.
[...]
Hmm welke versie draai je dan? Lightning is tegenwoordig volgens mij geintegreerd met Thunderbird.
Read the code, write the code, be the code!
Haha wtfMercatres schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:56:
Oh this is gonna be fun: https://www.twitchinstalls.com/
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
WTF!Mercatres schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:56:
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Tof merk! Die onthoud ik. Mijn BatavusTheNephilim schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:00:
Bam, maar eens een nieuwe fiets besteld!Tikje duur, maar wel zeker de moeite waard denk ik: http://www.brikfietsen.nl/fietsen/brik-brut
.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Als ik 'em nu download en installeer zit Lightning er standaard in. Als je van een oudere versie komt zal dat wellicht niet het geval zijn.wackmaniac schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:24:
[...]
38.3.0. Zit op Ubuntu 14.04. Is zo te zien laatste versie, dus zit er niet standaard in
Ik ben over het algemeen meestal dik tevreden over de documentatie die Microsoft beschikbaar stelt. Het is in iedergeval beter dan de meeste andere documentatie die ik voor mijn neus krijgCartman! schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:46:
[...]
Ik denk dat je als grote partij met een REST API achter de oren moet krabben als je geen fatsoenlijke documentatie of SDK kunt leveren, ongeacht de taal.
Nothing to see here!
Om mijn tentamen Calculus te halenMotrax schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:00:
[...]
En waarvoor zou je die willen toepassen als ik vragen mag?
Maar dat is volgens mij wel gelukt
Ah, backspace kan natuurlijk nietMercatres schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:56:
[ Voor 32% gewijzigd door F.West98 op 30-10-2015 17:30 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Goede fietsen zijn inderdaad niet goedkoop, maar als je vervolgens bedenkt dat een goede fiets behoorlijk wat jaren meegaat valt het eigenlijk nog wel mee. Overigens ziet die Brik er uit als een typische stadsfiets, en vind ik daarom vrij oninteressant (ik fiets ook graag wat langere stukken).TheNephilim schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:00:
Bam, maar eens een nieuwe fiets besteld!Tikje duur, maar wel zeker de moeite waard denk ik: http://www.brikfietsen.nl/fietsen/brik-brut
.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Och nee, in het geheel niet hoor
Negeren is inderdaad ook een kunst
Nouja lost wel het probleem van een mauwende niet klant op met de minste moeite
En fietsen .. op een oude fiets geleerd ... daarna de les van de jonge hippe modelletjes geleerd .. die blijven helaas nooit voor lang (niet in een stad en niet altijd betaald parkeren) ... dus nu weer gewoon terug bij een oude fiets (maar ondanks de looks is ze nog wel soepel genoeg voor een flink ritje
[ Voor 39% gewijzigd door gekkie op 30-10-2015 21:50 ]
Je bedoelt dat ik moet gaan doorzagen?gekkie schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:47:
[...]
Reageer je nou, omdat ik post, of reageer je omdat je iets hebt toe te voegen?gekkie schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:51:
Je bent nog niet weggeemi'dingest heh .. laat nog even zien dat je een echte ollander bent
Maar waar ik Bol een aantal jaar geleden nog aan zou raden omdat je er echt wel vanuit kunt gaan dat ze zaken snel en serieus oppakken, ben ik daar nu wel een klein beetje vanaf. (Niet alleen hierdoor, er staan ook wat leveringsproblemen op SF, maar het versterkt wel het algemene beeld dat ze de prioriteiten verschoven hebben.)gekkie schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:47:
En dat terwijl het met nog geen 5 minuutjes werk voorkomen had kunnen worden. Ik zie die business case dus niet.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Verhalen over de at random leveringen zijn wel grappig om te lezen .. en het de naam te grabbel gooien met al die derde partijen toestand waarbij er wat weinig onderscheid was aangebracht tussen Bol-bol.com en de rest van de vage tjap geeft ook wel te denken.incaz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:54:
[...]
Maar waar ik Bol een aantal jaar geleden nog aan zou raden omdat je er echt wel vanuit kunt gaan dat ze zaken snel en serieus oppakken, ben ik daar nu wel een klein beetje vanaf. (Niet alleen hierdoor, er staan ook wat leveringsproblemen op SF, maar het versterkt wel het algemene beeld dat ze de prioriteiten verschoven hebben.)
En dat terwijl het met nog geen 5 minuutjes werk voorkomen had kunnen worden. Ik zie die business case dus niet.
Speciaal omdat jij post natuurlijk (en als ROG).Firesphere schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:53:
[...]
Reageer je nou, omdat ik post, of reageer je omdat je iets hebt toe te voegen?
[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 30-10-2015 22:00 ]
http://www.infoq.com/news/2015/10/csharp-7-sneak-peek
Niiiiiiiiice.
Wel bummer dat non-nullable niet doorgevoerd gaat worden. Man man man man man wat zou ik graag van nullable references af komen in C#.
iOS developer
Hmm ik zou je motorzaag alvast maar starten dan ... bol.com denkt er iets anders over.Firesphere schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:06:
Bol.com doet bepaalde beloftes, waar third-parties zich ook aan moeten houden. Dat er een vage tjappie achter zit, maakt niet uit, bol.com doet de belofte, dus moet die belofte nakomen.
Het staat op hun site, ze romen regelen de betaling flink af .. en dat wast.
Want er staat ook ergens in de fineprint dat je zaken doet met tjappie .. volgens de voorwaarden van tjappie en verder volledig bij tjappie moet zijn.
Ze dachten voor een Apple en een ei op de eerste rang zitten en lekker vrijblijvend afromen, dat moet in onze branch toch ook kunnen.
Ik niet, maar het lijkt erop dat je nu iig een warning kan krijgen (die je ook weer uit kan zetten met een pragma).BikkelZ schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:17:
[...] Wel bummer dat non-nullable niet doorgevoerd gaat worden. Man man man man man wat zou ik graag van nullable references af komen in C#.
Deze is dan ook heel interessant om te kijken:BikkelZ schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:17:
Ha! Hadden we het van de week nog over Tuples in C#!
http://www.infoq.com/news/2015/10/csharp-7-sneak-peek
Niiiiiiiiice.
Wel bummer dat non-nullable niet doorgevoerd gaat worden. Man man man man man wat zou ik graag van nullable references af komen in C#.
Looking Ahead to C# 7 with Mads Torgersen
Encrypted Media Extensions
We are shaping the future
Teveel verstoringen afgelopen weken gehad waadoor we veel deployments niet konden uitvoeren. Maar nu moeten we echt het e.e.a. live gaan brengen, omdat dit juist een reeks verstoringen kan verhelpen. Maar elke deployment is een risico...
Altijd moeilijke afweging. Dus dan maar in het weekend, zodat we de zondag hebben om te monitoren voordat het grootste deel van de business er maandag op los gaat
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
iOS developer
Ik zie niet helemaal in wat voor praktische voordelen non-nullable dingen hebben behalve minder null-checks (waar je tegenworodig ook ?? en ?. voor hebt maargoed). Bijvoorbeeld voor dingen als een query op een db is het juist handig als je null hebt lijkt mij. Anders moet je met exceptions kloten als je geen result hebt oid....BikkelZ schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:40:
Het klinkt niet echt heel erg hoopvol als ik ook in de comments lees over nullability changes. Het is natuurlijk waar dat het altijd een hack blijft bij een taal waar al zo veel code in is geschreven en het in het begin niet ondersteunde, het is een te fundamenteel principe van een programmeertaal.
Het idee van non-nullable types is dat het concept van null opt-in is.F.West98 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:45:
Bijvoorbeeld voor dingen als een query op een db is het juist handig als je null hebt lijkt mij.
Wat dacht je van een lege lijst?als je geen result hebt oid....
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
We hebben hier al een keer een grote discussie over gehad maar als je compile time kunt garanderen dat iets niét null is dan scheelt dat een enorme berg met fouten. Bijvoorbeeld jouw database resultaat kan dan wel null zijn, maar de functie die jouw resultaat gaat verwerken accepteert geen nullable pointer waardoor je eerst een conversie moét doen op het punt dat je de functie kunt aanroepen. Daarmee check je dus automatisch op alle gevoelige plekken binnen je programma op null referenties omdat de compiler dat afdwingt en hoef je je dus vrijwel geen zorgen te maken of er runtime nog dingen fout gaan omdat je óf niet gecheckt hebt óf er iets onverwachts gebeurt en iets null werd wat het niet had mogen zijn (bijvoorbeeld jouw query).F.West98 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:45:
[...]
Ik zie niet helemaal in wat voor praktische voordelen non-nullable dingen hebben behalve minder null-checks (waar je tegenworodig ook ?? en ?. voor hebt maargoed). Bijvoorbeeld voor dingen als een query op een db is het juist handig als je null hebt lijkt mij. Anders moet je met exceptions kloten als je geen result hebt oid....
Je kunt wel allerlei use cases gaan bedenken waarom je wel een nullable reference wil hebben maar dat staat de taal ook gewoon toe dus dat raak je ook niet kwijt. Null heeft in een programma wat non-nullable references ondersteunt áltijd een reden en wordt ook áltijd eerst omgezet voordat je het gaat gebruiken op een bepaalde plek waar een non-nullable pointer vereist wordt.
Het leidt simpelweg tot stabielere software en je wordt ook altijd gedwongen om na te denken over wat je doet bij uitzonderingen zoals een database query die null retourneert op het moment dat je hem checkt en omzet. Log je een error, throw je een error, geef je de user feedback.
iOS developer
Of courseRayNbow schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:50:
[...]
Het idee van non-nullable types is dat het concept van null opt-in is.
En wat als je dan een .FirstOrDefault doet? Dan is het .First en moet je weer exceptions gaan afhandelen. Maargoed, opt-in is wel een goed idee dan natuurlijk[...]
Wat dacht je van een lege lijst?
Klinkt wel goed, maar inderdaad vrij moeilijk om zoiets nog in te bouwen in een taal als C# zonder breaking changes te maken.BikkelZ schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:55:
[...]
We hebben hier al een keer een grote discussie over gehad maar als je compile time kunt garanderen dat iets niét null is dan scheelt dat een enorme berg met fouten. Bijvoorbeeld jouw database resultaat kan dan wel null zijn, maar de functie die jouw resultaat gaat verwerken accepteert geen nullable pointer waardoor je eerst een conversie moét doen op het punt dat je de functie kunt aanroepen. Daarmee check je dus automatisch op alle gevoelige plekken binnen je programma op null referenties omdat de compiler dat afdwingt en hoef je je dus vrijwel geen zorgen te maken of er runtime nog dingen fout gaan omdat je óf niet gecheckt hebt óf er iets onverwachts gebeurt en iets null werd wat het niet had mogen zijn (bijvoorbeeld jouw query).
Je kunt wel allerlei use cases gaan bedenken waarom je wel een nullable reference wil hebben maar dat staat de taal ook gewoon toe dus dat raak je ook niet kwijt. Null heeft in een programma wat non-nullable references ondersteunt áltijd een reden en wordt ook áltijd eerst omgezet voordat je het gaat gebruiken op een bepaalde plek waar een non-nullable pointer vereist wordt.
Het leidt simpelweg tot stabielere software en je wordt ook altijd gedwongen om na te denken over wat je doet bij uitzonderingen zoals een database query die null retourneert op het moment dat je hem checkt en omzet. Log je een error, throw je een error, geef je de user feedback.
In puur functionele talen (Haskell) en nieuwe generatie talen (Rust) is er niet meer zoiets als null, het is gewoon niet nodig. Zo kan je lekker redeneren over de absentie van waardes
[ Voor 18% gewijzigd door windwarrior op 31-10-2015 20:57 ]
Ehh? .FirstOrDefault op een lege lijst geeft gewoon Default terug hoor. Daar krijg je geen exceptions op. default geeft echter wel null terug op reference types dus daar moet je dan wel rekening mee houden. Maar je vraag snap ik nietF.West98 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:09:
[...]
En wat als je dan een .FirstOrDefault doet? Dan is het .First en moet je weer exceptions gaan afhandelen. Maargoed, opt-in is wel een goed idee dan natuurlijk
[ Voor 18% gewijzigd door Rutix op 31-10-2015 20:55 ]
Nothing to see here!
Misschien dat ik in de toekomst toch eens moet gaan kijken naar F#, volgens mij werkt dat vloeiender ook met LINQ. Ik heb met C# nu gewoon het gevoel dat ik in een oude taal werk.
Haskell weet ik niet maar Rust heeft zeker wel types die je kan nullen, alleen moet je dat expliciet aangeven.windwarrior schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:51:
In puur functionele talen (Haskell) en nieuwe generatie talen (Rust) is er niet meer zoiets als null, het is gewoon niet nodig. Zo kan je lekker redeneren over de absentie van waardes.
[ Voor 6% gewijzigd door BikkelZ op 31-10-2015 21:38 ]
iOS developer
[ Voor 5% gewijzigd door windwarrior op 31-10-2015 21:51 ]
Ja ik doelde op de null-default van een reference typeRutix schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:52:
[...]
Ehh? .FirstOrDefault op een lege lijst geeft gewoon Default terug hoor. Daar krijg je geen exceptions op. default geeft echter wel null terug op reference types dus daar moet je dan wel rekening mee houden. Maar je vraag snap ik niet
Wtf.
Mijn 4e schijf ligt nu op een kussentje aanbeden te worden om maar de data eraf te halen
Het waren 2 losse schijven (extern) en 1 RAID1 setup (in NAS). 1 van de 2 schijven in de RAID setup leeft nog en die probeer ik nu leeg te halen.
Van de overleden schijven is 1 net nieuw, andere relatief nieuw (<6 maanden). De levende schijven zijn de oudste
Ik ben geen belangrijke data kwijt, alleen backups (ik heb 3 backups naast de originele data) en m'n XBMC's data schijf (dus TV shows + films enzo).
Het begon met 1 schijf. De rest ging dood toen ik ze daadwerkelijk gebruikte om al die terabytes aan data over te zetten naar "nieuwe" schijven. De "RAID1 is onvoldoende" en "RAID is geen backup" fabeltjes zijn heel "real" nu voor me
Grappig, want ik was net van plan om mijn NAS uit te breiden naar iets voor meer schijven zodat ik niet meer handmatig met externe schijven hoef te werken...
[ Voor 127% gewijzigd door Gamebuster op 01-11-2015 19:13 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
PWM op je ram aan't uitoefenen en 26GB ramazerty schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:06:
Toch maar goed dat ik deze zomer mijn RAM verdubbeld heb
[afbeelding]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Zat eerder vandaag tegen de 32GB aan
Is gelukkig maar af en toe... Veroorzaakt door een programma dat een extract doet van bestanden die +- 20gb groot zijn, en het extracten gaat sneller dan de schijf kan wegschrijven -> ram loopt vol
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Kwamen ze uit dezelfde serie/batch? Omdat te voorkomen heb ik juist alle schijven bij verschillende webshops besteldGamebuster schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:03:
Zojuist zijn 3 van mijn 4 NAS/backup schijven overleden... allemaal na elkaar.
Wtf.
Mijn 4e schijf ligt nu op een kussentje aanbeden te worden om maar de data eraf te halen
Het waren 2 losse schijven (extern) en 1 RAID1 setup (in NAS). 1 van de 2 schijven in de RAID setup leeft nog en die probeer ik nu leeg te halen.
Van de overleden schijven is 1 net nieuw, andere relatief nieuw (<6 maanden). De levende schijven zijn de oudste
Ik ben geen belangrijke data kwijt, alleen backups (ik heb 3 backups naast de originele data) en m'n XBMC's data schijf (dus TV shows + films enzo).
Het begon met 1 schijf. De rest ging dood toen ik ze daadwerkelijk gebruikte om al die terabytes aan data over te zetten naar "nieuwe" schijven. De "RAID1 is onvoldoende" en "RAID is geen backup" fabeltjes zijn heel "real" nu voor me
Grappig, want ik was net van plan om mijn NAS uit te breiden naar iets voor meer schijven zodat ik niet meer handmatig met externe schijven hoef te werken...
Nog andere Tweakers naar de hackathon geweest?
Dus eigenlijk was de upgrade zinloos.azerty schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:11:
[...]
Zat eerder vandaag tegen de 32GB aan
Is gelukkig maar af en toe... Veroorzaakt door een programma dat een extract doet van bestanden die +- 20gb groot zijn, en het extracten gaat sneller dan de schijf kan wegschrijven -> ram loopt vol
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Absoluut niet. Voor de upgrade ging mijn systeem elke keer swappen als gek, met als gevolg dat het systeem elke keer minstens een half uur zo goed als onbruikbaar was, nu komt het enkel nog zeer uitzonderlijk voor dat het geheugen volloopt... Money well spent
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
iOS developer
Limiet is 32GB, meer kan de processor niet aan...dcm360 schreef op maandag 02 november 2015 @ 02:04:
De vraag is dan wel een beetje of de limiet echt 32GB is, of dat de fabrikant geen QA gedaan heeft met meer dan dat. Volgens mij is het nog niet heel erg lang geleden dat het zo goed als niet mogelijk was om geheugenmodules van 16GB of meer te kunnen krijgen namelijk.
Jammer dat het netwerk bij mijn werkgever relatief traag is... de programma's zijn nu snel op mijn laptop, maar zodra er netwerkactiviteit bij komt kijken
☻/
/▌
AuwtchLaurens-R schreef op maandag 02 november 2015 @ 06:15:
Prima hoor een tel. conference om 6.00 in de morgen.... maar kom dan ook opdagen!![]()
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Gewoon doen wat de tandarts ook doet als je niet op komt dagen: factuur uitschrijven.Laurens-R schreef op maandag 02 november 2015 @ 06:15:
Prima hoor een tel. conference om 6.00 in de morgen.... maar kom dan ook opdagen!![]()
KL? Of een overijverige Nederlander?Laurens-R schreef op maandag 02 november 2015 @ 06:15:
Wat denk je dat er al sinds het prille begin van de build inzit?Motrax schreef op maandag 02 november 2015 @ 06:00:
Doe je zelf een plezier, koop een SSD en draai daar Windows en je favo programma's op.Wereld van verschil. Je wilt nooit meer terug
Is het niet toch 's avonds of misschien een andere tijdszone?Laurens-R schreef op maandag 02 november 2015 @ 06:15:
Als het een teleconference met de USA was (alhoewel die nu ook liggen te pitten) moet je rekening houden dat daar dit weekend de wintertijd is ingegaan.
6 uur 's ochtends is niet normaal.
[ Voor 4% gewijzigd door Jegorex op 02-11-2015 09:41 ]
[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 02-11-2015 11:43 ]
Hij vond het blijkbaar fijn om zondagnacht om 12.00am te bellen. Kon hij tenminste nog 2 uurtjes slapen voordat hij zijn vlucht moest pakken... ...blij dat ik niet in de US werk
Haha, heeft de bezorger te vaak Paperboy gespeeld?alienfruit schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:26:
Bestel je wat bij Amazon. Gooien je ze boek door het venster en valt het in een emmer met water
Kijk een keer bij hem op scherm, vraag hem waar hij mee bezig is, best wel gaaf wat ie gemaakt heeft. Dus ik loop even naar het scrum bord toe om een magneetje te verplaatsen omdat ik net een taak heb afgerond, zie ik dat er helemaal geen story is voor het geen waar hij mee bezig is. Roep ik hem even bij het bord, om mij uitleggen waar hij nu mee bezig is en welke story dat is. Hij heeft geen idee welke story het onder valt.
Leg ik hem dus uit dat het dus een soort van weggegooide uren zijn, niet helemaal, want het moet wel gebeuren, er komt gewoon een story voor, en die zal dan dus een stuk sneller opgelost kunnen worden, maar voor deze sprint heeft hij dus gewoon nog niks gedaan.
Nu oogt het alsof hij een beetje boos is, loopt met z'n sleutels te gooien enzo.
We hebben gewoon een sprint backlog waarin staat wat klaar moet in userstories, met taken daar onder die je letterlijk 1-op-1 kan overnemen om te testen/beschrijven wat je maakt. En die sprints moeten we ook gewoon opleveren natuurlijk.
Dit gaat't worden. Met nog wat variaties die ik moet toevoegen, maargoed, ik ben er wel tevreden over.
“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”
Dit topic is gesloten.
![]()
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.