De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste
Acties:
  • 369.046 views

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:24
Ryur schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:02:
[...]
Waar het volgens mij vooral door komt: het wisselende weer. Dan is het lekker weer, dan is het slecht weer.

Als ik (vorige week) 's ochtends naar mijn werk ga, heb ik mijn dikke winterjas nodig; als ik rondje ging wandelen of naar huis was die al veel te warm!
Mjah hangt er misschien een beetje vanaf of het een "koudje" is .. of echt griep .. maar als ik het zo las met spierpijn etc klinkt het toch wel als een griepje.

Wat dat betreft zal het allemaal wel invloed hebben .. je lichaam en weerstand een beetje tarten als het eigenlijk net iets te koud is ... ander gedrag (meer op een hoopje leven) ... en klimatologische omstandigheden waarbij het virus wat langer kan overleven.

Naja vandaag geen winterjassen weer in iedergeval 8)

• gekkie
Laurens-R schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:10:
Woohoo m'n eerste call van een 'Microsoft' medewerker uit India die me verteld dat m'n browser gevaar loopt....

of ik even m'n username en wachtwoord wil geven :P

Dan wil je toch eigenlijk even van de gelegenheid gebruik om Taken quoten ;)
[...]
Die bel indiërs hangen geloof ik snel op ... met een NL moppie kun je soms nog een tijdje discudingesen. Over waarom ze haar naam niet wil vertellen .. haar leeftijd .. wat ze verdiend .. terwijl ze het wel graag van jou wil weten. Meneer .. u bent vervelend .. hmm hmm ken het gevoel mop .. maar jij belt mij heh .. owhja.

code:
1
GoT commit --amend

:O

[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 27-10-2015 10:20 ]

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik...vraag...me bij jou altijd af ...of je in het...dagelijks...leven....zo praat.....zo als je .....schrijft...en...hoe dat zou....klinken.

:+

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

EddoH schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:40:
Ik...vraag...me bij jou altijd af ...of je in het...dagelijks...leven....zo praat.....zo als je .....schrijft...en...hoe dat zou....klinken.

Het idee is op zich duidelijk ... toch? Jij plaatst alleen je puntjes ... volledig verkeerd.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

GateKeaper schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:09:
[...]

Het idee is op zich duidelijk ... toch? Jij plaatst alleen je puntjes ... volledig verkeerd.
Dat was natuurlijk met opzet :)

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024

Je bedoelt als William Shatner? :+

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee als Stevie van Malcom in the Middle...

Ik kan alleen geen YT video vinden :(

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-12 19:56
Firesphere schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:48:
Ok, antwoord van bol, wat totaal nergens op slaat:
https://twitter.com/bol_com/status/658752309703397376

1. Waarom?
2. Ongepaste taal???

Morgen maar even verder doorzagen.
"Bij de concurrent" :)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Al staat er "bij de -------", het gaat me om de ongepaste taal, niet om wat er staat.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tja, misschien begon de feature als blacklist voor ongepaste taal, en daarna werd de lijst aangevuld. :Z

Discussieren over blacklists als deze is bij voorbaat al kansloos. Als je met blacklists werkt heb je per definitie false negatives én positives. Al spendeer je je hele leven aan het optimaliseren van de lijst, blijvend correct wordt ie nooit.

{signature}

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik krijg het gevoel dat ik Spaans praat, dus ik zal het nog een keer proberen.

Wat mij stoort aan de melding (en de reactie van bol), is dat ze een bedrijfsnaam, ongeacht welke, "ongepaste taal" noemen. In plaats van (bijvoorbeeld) een melding dat het noemen van namen van concurrenten niet is toegestaan.

Fijn dat ze een blacklist hebben, fijn dat er andere woorden zijn voor concurrent, daar gaat het me (nog steeds) niet om. :F

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Firesphere, ik begrijp je. Ik vind het ook een rare tekst, en zou het zelf meteen aanpassen naar iets als 'uw reactie bevat mogelijk de naam van een concurrent, of woorden die we niet toestaan.'
Ja, langer. Lekker pech :)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Firesphere schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:16:

Wat mij stoort aan de melding (en de reactie van bol), is dat ze een bedrijfsnaam, ongeacht welke, "ongepaste taal" noemen. In plaats van (bijvoorbeeld) een melding dat het noemen van namen van concurrenten niet is toegestaan.

Fijn dat ze een blacklist hebben, fijn dat er andere woorden zijn voor concurrent, daar gaat het me (nog steeds) niet om. :F
Werkwoord
passen
4. (onovergankelijk) schikken, uitkomen, voegen, gelegen komen
Het komt bol.com niet uit, het schikt bol.com niet, het komt bol.com niet gelegen dat jij de naam van een concurrent noemt. Bol.com vindt dat ongepaste taal.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:39

orf

Vooral om dat het publieke feedback is. Natuurlijk is de naam van de concurrent dan ongepast.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter

Ik denk eerder dat jouw definitie van "ongepaste taal" wat te strict is en je meteen denkt aan scheldwoorden. Maar technisch gezien is het alles wat ze niet vinden passen. :)

.edit: wat HuHu dus al zei 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

orf schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:04:
Vooral om dat het publieke feedback is. Natuurlijk is de naam van de concurrent dan ongepast.
Is geen publieke feedback, gewoon informatie-contactformulier.

Me parece la redacción acaba muy mal. Lenguaje inapropiado es algo más que deseable.

[ Voor 21% gewijzigd door Firesphere op 27-10-2015 15:10 ]

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-12 18:43

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb van de week ongepaste schoenen gekocht.
Gelukkig bleken ze bij thuiskomst gewoon goed te passen.

Lekker op de bank

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

En toch ben ik het eens met Firesphere dat het woord 'ongepast' niet het juiste woord is. 'Ongepast' heeft m.i bij vrijwel alle gebruiken het doel om aan te duiden dat het offensief/brutaal/niet volgens omgangsvormen is. Oftewel met een extra negatieve laag dan alleen niet-valide input.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:39

orf

Firesphere schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:08:
[...]

Is geen publieke feedback, gewoon informatie-contactformulier.

Me parece la redacción acaba muy mal. Lenguaje inapropiado es algo más que deseable.
Volgens mij was je screenshot van het publieke formulier. Dat verklaart ook de reactie op Twitter van bol.com: "Bedrijfsnamen kunnen niet op onze website geplaatst worden. Je kunt je vraag wel stellen door een ander woord te gebruiken."

Het contactformulier heeft geen veld voor "Aanvullende informatie en vragen (Optioneel)". Bij het formulier staat ook "Vragen over prijs en beschikbaarheid zijn niet toegestaan."

• incaz
.oisyn schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:04:
[...]

Ik denk eerder dat jouw definitie van "ongepaste taal" wat te strict is en je meteen denkt aan scheldwoorden. Maar technisch gezien is het alles wat ze niet vinden passen. :)
Een beetje zoals die hotels die zeggen dat ze 'technisch gezien' gewoon voldoen aan hun advertentie als ze niet te zuipen koffie en niet te eten ontbijt aanbieden, een balkon bij de kamer leveren van 30cm breed.

Knap geregelneukt, maar de goodwill ben je dan kwijt. Ik streef er zelf toch echt naar om niet alleen 'technisch gezien' correct over te komen, maar ook zo vriendelijk en duidelijk mogelijk, en daar voldoet dit absoluut niet aan.

• Voutloos
  • Niet online
Nee, je leest gewoon niet goed.

Ik snapte je heus wel hoor, gaf alleen een theorie hoe zo'n melding zou kunnen ontstaan. :Z Als eenmaal de scheldwoordencensuurfeature erin gaat daarna niemand meer z'n best doen voor specifieke meldingen..

Of 'ongepast' is juist al een beetje generieke term, in plaats van 'aub niet schelden met terminale ziektes'.

{signature}

• Voutloos
  • Niet online
incaz schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:40:
..maar ook zo vriendelijk en duidelijk mogelijk, en daar voldoet dit absoluut niet aan.
Guttegut, neem je deze wereldbedreigende issue niet iets te serieus? Een suboptimale verwoording in een niet kritiek pad op een webshop. Kan je beter direct 112 bellen ipv op sociale media de wijsneus uit te hangen.

{signature}

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:58
Misschien moet er gewoon een blacklist voor de blacklist komen.

Anderzijds: OAuth revocation tijd *O*

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Firesphere schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:08:
De voertaal van dit forum is Nederlands. Posten in een andere taal is daardoor ongepast. :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
incaz schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:40:
[...]

Een beetje zoals die hotels die zeggen dat ze 'technisch gezien' gewoon voldoen aan hun advertentie als ze niet te zuipen koffie en niet te eten ontbijt aanbieden, een balkon bij de kamer leveren van 30cm breed.

Knap geregelneukt, maar de goodwill ben je dan kwijt. Ik streef er zelf toch echt naar om niet alleen 'technisch gezien' correct over te komen, maar ook zo vriendelijk en duidelijk mogelijk, en daar voldoet dit absoluut niet aan.
Bitch please. Ten eerste overdrijf je ten zeerste, ten tweede wil je dus beweren dat dit niet vriendelijk is? Over de onduidelijkheid valt nog te twisten.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 27-10-2015 16:20 ]

We are shaping the future

• incaz
.oisyn schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:14:
[...]

Bitch please. Ten eerste overdrijf je ten zeerste, ten tweede wil je dus beweren dat dit niet vriendelijk is? Over de onduidelijkheid valt nog te twisten.
Ach, ik neem het niet zo zwaar op, maar de algemene houding van het bewijzen waarom de klant ongelijk heeft verbaast me. Vooral omdat het zo gewoon gevonden lijkt te worden.

Ten tweede: absoluut. Iemand die z'n best doet om een beleefde reactie te schrijven krijgt hier te zien dat z'n reactie 'ongepaste woorden' bevat, een term die emotionele connotaties heeft. En het is inderdaad ook onduidelijk. Dat is niet zozeer iets waarover te twisten is, want het gaat niet om semantische interpretatie, het is iets dat zou moeten worden onderzocht onder de daadwerkelijke gebruikers. Maar ik durf de gok wel aan: een substantieel deel van de gebruikers die de melding krijgt zal 'm niet begrijpen, en onplezierig opvatten. En volkomen terecht.

Mijn standaarden zijn gewoon hoger dan dat.

• gekkie
Oh joy .. wat heb ik allemaal gemist met een middagje over de hei struinen .. een vlugge blik geeft "ongepaste bitches" .. :)
Nouja .. weet je wat het is ..... ik probeer ze de hele dag steeds op de i te krijgen.
Maar ze vallen er steeds af :P .. tragiek van het leven ....

Hmm bol.com heeft dus een berg AI nodig met een hoge EQ .. voor de interpretatie van een webformpje .. of misschien is het goedkoper om gewoon iedereen die het formulier aanklikt een lollie te sturen :7

[ Voor 78% gewijzigd door gekkie op 27-10-2015 17:31 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb zomaar een trui gekocht ... ongepast.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-12 22:44
En, past 'ie?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-12 19:50

alienfruit

the alien you never expected

Interessant, een collega stelt dit voor. Ze willen voor `microservices` gaan waarbij activiteiten apart worden verwerkt van de profielen. Nu willen ze wel de profielgegevens meegeven als een activiteit wordt teruggeven. Krijg je dus het onderstaande.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
module.exports.getActivity = function(id) {
   var deferred = defer() 
   Activity.findById(id).all(function(activity) {
         return [activity, RemoteEntity.get('https://profiles.service/' + activity.creator)]
    }).done(function(activity, profile) {
         activity.creator = profile 
         defer.resolve(activity)
   });

return defer.promise;
}

Dit is echt niet normaal!

[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 27-10-2015 18:10 ]

• Cartman!
  • Niet online
Je antwoord staat in de topic warning :*

offtopic:
microservices gebruiken is erg hip...

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Daarom moet je een vraag nooit als een vraag stellen in de devschuur. Je moet een (liefst foute) stelling nemen als je reacties wilt hebben.
Je gooit diezelfde code neer en ook de omschrijving kan prima hetzelfde blijven.
Het enige wat je anders moet doen is eindigen met: "Dit is echt niet normaal!"
Dan kan je zomaar ineens van iedereen reacties verwachten en hou je je netjes aan de regeltjes van de devschuur

Lekker op de bank

• alienfruit

alienfruit

Gniffel, done ;)

• gekkie
Tis dat je bij een reactie met vraagtekens nog net geen popupje krijgt met "ongepaste taal" in de devschuur.

(sowieso beetje vage syntax met dat:
code:
1
var deferred = defer();

Waarbij deferred nooit meer gebruikt wordt .. zal je defer() wel weer wat automagisch in deze scope gaan frutten ?

[ Voor 47% gewijzigd door gekkie op 27-10-2015 18:13 ]

• Gamebuster
Waarom is het zo lastig een goede designer te vinden? Ik wil gewoon een goede designer. Mag best centjes kosten, maar het moet echt bovengemiddeld niveau zijn. Geen fancy shit, gewoon iets dat strak is en goed werkt.

Als ik je website open en er zitten enkele foutjes in en je broncode is 3MB aan CSS en JS met allemaal zooi en 30 soorten carousel plugins sla ik je al over.

[ Voor 54% gewijzigd door Gamebuster op 27-10-2015 18:28 ]

• gekkie
Gamebuster schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:25:
Waarom is het zo lastig een goede designer te vinden? Ik wil gewoon een goede designer. Mag best centjes kosten, maar het moet echt bovengemiddeld niveau zijn. Geen fancy shit, gewoon iets dat strak is en goed werkt.

Als ik je website open en er zitten enkele foutjes in en je broncode is 3MB aan CSS en JS met allemaal zooi en 30 soorten carousel plugins sla ik je al over.
Achja waar is toch de tijd dat ze allemaal indesignde op 1 resolutie ... en dan totaal over de flos gaan als je er wat anders van bouwt wat niet een elektronisch pampiertje in het verkeerde formaat is.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:22

Stuur je hem/haar ook even door naar mij?

^ Wat hij zegt.

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:32

Pizzalucht

Snotneus.

Of DTP'ers die websites gaan designen :X
Nergens rekening gehouden met teksten/titels/menu's/menulinks die mogelijk korter/langer zijn dan in het design ;(

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Iemand nog een nieuw t-shirt?
https://teespring.com/programmermeme

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:34

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ZaZ schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:09:
Ik heb van de week ongepaste schoenen gekocht.
Gelukkig bleken ze bij thuiskomst gewoon goed te passen.
ZaZ schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:02:
Daarom moet je een vraag nooit als een vraag stellen in de devschuur. Je moet een (liefst foute) stelling nemen als je reacties wilt hebben.
Je gooit diezelfde code neer en ook de omschrijving kan prima hetzelfde blijven.
Het enige wat je anders moet doen is eindigen met: "Dit is echt niet normaal!"
Dan kan je zomaar ineens van iedereen reacties verwachten en hou je je netjes aan de regeltjes van de devschuur
Je bent wel op dreef vandaag zeg, ZaZ :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Gamebuster
Meh... Meer iets voor de 16 jarige die 2 regels PHP heeft copy/paste't

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:36
This is so accurate! :P

• Alex)
Als je een willekeurige web'dev' vraagt om iets op te leveren zonder jQuery krijg je een paar vragende ogen en een "kan dat?"-reactie. :')

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Alex) schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:10:
Als je een willekeurige web'dev' vraagt om iets op te leveren zonder jQuery krijg je een paar vragende ogen en een "kan dat?"-reactie. :')
En dan Zepto gebruiken :D

• Mercatres
An sich wel een leuk dingetje, maar ik vind de formatting maar niets. Kan daar iets aan gedaan worden?

• gekkie
hmm dat was dan toch een opzoekertje ...
hebben we ondertussen al meer javascript-libs dan ipv6 adressen ?

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

gekkie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:25:
[...]

hmm dat was dan toch een opzoekertje ...
hebben we ondertussen al meer javascript-libs dan ipv6 adressen ?
Dat zeker, maar volgens mij is Zepto niet echt een onbekende

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mercatres schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:23:
[...]

An sich wel een leuk dingetje, maar ik vind de formatting maar niets. Kan daar iets aan gedaan worden?
[CTRL]+[ALT]+[L]

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12 02:20
[CTRL]+[SHIFT]+[F]

Ik gebruik Eclipse shortcuts in Intellij. Ben ik nu des duivels? O-)

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Bedrijfsuitje, lang weekend wintersport *O*

In februari -O-

[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 27-10-2015 20:46 ]

• Mercatres
Niekfct schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:41:
[CTRL]+[SHIFT]+[F]

Ik gebruik Eclipse shortcuts in Intellij. Ben ik nu des duivels? O-)
Is toevallig ook m'n shortcut in ReSharper.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Firesphere schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:43:

In februari -O-
Waar gaan jullie op wintersport? Op sommige plekken kan het prima! Met de studenten vereniging gingen we altijd in februari

Nothing to see here!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rutix schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:43:
[...]

Waar gaan jullie op wintersport? Op sommige plekken kan het prima! Met de studenten vereniging gingen we altijd in februari
Oh, dat zal vast, maar daar heb ik weinig aan.

• Alex)
Of expliciet vragen om Vanilla te gebruiken :P

• azerty
  • Laatst online: 19:37

In februari -O-
Kunnen ze niet in NZ komen skiëen? :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:08:
[...]

Of expliciet vragen om Vanilla te gebruiken :P
Dan krijg je zeker een html-pagina en een bak vla? :P
azerty schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:12:
[...]

Kunnen ze niet in NZ komen skiëen? :+
Dat wil niet zo goed in de zomer he.

[ Voor 28% gewijzigd door Firesphere op 27-10-2015 22:12 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:34

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ook een leuke. Ik was bezig met iets te maken zonder jQuery (klein dingetje), was m'n baas boos (ja echt!) dat ik geen jQuery gebruikte omdat het veel leesbaarder was met. Kon ik alles opnieuw gaan maken }:|

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Rutix
Firesphere schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:47:
[...]

Oh, dat zal vast, maar daar heb ik weinig aan.
ohhh :p bij het bedrijf waar je dan weg bent xD

Nothing to see here!

• Alex)
F.West98 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:18:
[...]

Ook een leuke. Ik was bezig met iets te maken zonder jQuery (klein dingetje), was m'n baas boos (ja echt!) dat ik geen jQuery gebruikte omdat het veel leesbaarder was met. Kon ik alles opnieuw gaan maken }:|
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B5ztjcW.jpg

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rutix schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:18:
[...]

ohhh :p bij het bedrijf waar je dan weg bent xD
Ik meende al iets langzaam naar beneden te horen rollen :P

Tijd om de Python-fu weer eens verder op te poetsen.
https://community.letsenc...-lets-encrypt-client/2070

[ Voor 25% gewijzigd door Firesphere op 27-10-2015 22:33 ]

• gekkie
Static typed of wordt het toch kwaken.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12 10:53
Op events en ajax na is het eigenlijk heel erg goed te doen om vanilla js te gebruiken.

Read the code, write the code, be the code!

• Rutix
Firesphere schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:25:
[...]

Ik meende al iets langzaam naar beneden te horen rollen :P

Tijd om de Python-fu weer eens verder op te poetsen.
https://community.letsenc...-lets-encrypt-client/2070
=D maar jij hebt wel een uitje naar NZ ;) en dat hebben je collegas niet :+

Nothing to see here!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

F.West98 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:34:
Je bent wel op dreef vandaag zeg, ZaZ :+
Dénk je.

Lekker op de bank

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:45
Dat is altijd wel leuk ja :) Ik schrijf tegenwoordig steeds meer javascript op mijn werk, maar jQuery zit daar niet in. Ik kan, mag en wil het eigenlijk niet toevoegen aan het product. Het kost best veel tijd om het erin te zetten en ik zie er de meerwaarde niet echt van in.

• gekkie
JQuery en consorten waren vooral handig als abstractielaag ... en dan specifiek voor allehande browser-warts. Maar aangezien het onderhand aardig geaccepteerd is om support voor de beroerdste browser(versie)s te droppen is het nut idd wat gedaald.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12 16:03

DeluxZ

Livin' the good life

In februari -O-
Is dat zo erg om in februari op wintersport te gaan? :?

* DeluxZ gaat in november paar dagen naar Solden en eerste week januari naar Les 2 Alpes *O*

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-12 19:28

StM

Wel als je dan in NZ zit :P Maar maak je geen zorgen Firesphere, in augustus is de sneeuw erg mooi in NZ. Vrienden hebben mij iig heel erg jaloers zitten maken :P

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
gekkie schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:09:
JQuery en consorten waren vooral handig als abstractielaag ... en dan specifiek voor allehande browser-warts. Maar aangezien het onderhand aardig geaccepteerd is om support voor de beroerdste browser(versie)s te droppen is het nut idd wat gedaald.
Huh? zou je dat iets verder kunnen toelichten? Ik dacht dat juist de kracht van JQuery was dat je ipv 30 regels (traditionele) javascript, je 2 regels JQuery kon schrijven, waardoor code beter leesbaar en onderhoudbaar werd?

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

StM schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:22:
Wel als je dan in NZ zit :P Maar maak je geen zorgen Firesphere, in augustus is de sneeuw erg mooi in NZ. Vrienden hebben mij iig heel erg jaloers zitten maken :P
Wat is er zo mooi aan de sneeuw daar? Hier is het voornamelijk wit en koud. Gele sneeuw kan je beter mijden overigens.

Lekker op de bank

• Caelorum
  • Laatst online: 19:45
Skyaero schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:29:
[...] Huh? zou je dat iets verder kunnen toelichten? Ik dacht dat juist de kracht van JQuery was dat je ipv 30 regels (traditionele) javascript, je 2 regels JQuery kon schrijven, waardoor code beter leesbaar en onderhoudbaar werd?
Ja, omdat vroeger die 30 regels bestonden uit allerlei alternatieve codepaden voor browsers die net iets afweken van de standaard. Dat is tegenwoordig een stuk minder, waardoor de verhouding regels in vanillajs vs regels met jquery anders is komen te liggen. De grote van jQuery is dan weer niet echt minder geworden.

• gekkie
[...]
Huh? zou je dat iets verder kunnen toelichten? Ik dacht dat juist de kracht van JQuery was dat je ipv 30 regels (traditionele) javascript, je 2 regels JQuery kon schrijven, waardoor code beter leesbaar en onderhoudbaar werd?
Chainen ook ja (had ik wat erg verkort in "abstractielaag" gedacht :) )

Maar ook daar is wel verandering in gekomen, (als je geen IE-antiek meer hoeft te ondersteunen) heb je in javascript nu ook een foreach etc .. dus hoeft geen hele for-loops meer uit te schrijven. Dus ik denk dat ook hier het nut wat afgenomen is (en men dus niet wil dependen op een lib).

• dev10
  • Laatst online: 16-12 18:57
[...]

Mooi voorbeeldje hiervan: https://gist.github.com/liamcurry/2597326

• Gamebuster
[...]

Het verschil is wel wat kleiner dan dat, al blijft jQuery in de meeste gevallen wat korter. VanillaJS is daartegen wel een stuk minder magie wat ten goede komt van de performance.

[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 28-10-2015 10:51 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Gamebuster

• Skyaero
  • Niet online
Ik zie het probleem al: te veel business logic :+
Dank! :)

[ Voor 36% gewijzigd door Skyaero op 28-10-2015 10:54 ]

• gekkie
Net een echt bedrijf :p

Boss on top .. ipv dogbert een tomcat .. veel management lagen .. een flardje business logic .. nog maar chef's van de werkplaats .. en uiteindelijk het echte sql werkvolk.

• alienfruit

alienfruit

Mooi is dat gaat de klant zijn systemen upgraden naar IE11 en nu werkt de SAP skin niet meer. Of ik deze even wil gaan fiksen. Maar ja, ik heb zelf nog IE9 op de klantennotebook. Nu moet ik dus helemaal naar hun kantoor zodat ze IE11 kunnen installeren. Sjonguh jonguh.

Ik ga maar eens kijken op IE11 ondersteuning in de spec stond...

• incaz
Nou geeft die natuurlijk wel vooral de simpele voorbeelden. Wordt al heel anders als je bv $("#item .special-subitems:lastchild") wilt selecteren, wat volgens mij in plain JS al iets gecompliceerder wordt.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12 10:53
Ook dat zou wel met de querySelector moeten kunnen dunkt mij

Read the code, write the code, be the code!

• dev10
  • Laatst online: 16-12 18:57
incaz schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:35:
[...]

Nou geeft die natuurlijk wel vooral de simpele voorbeelden. Wordt al heel anders als je bv $("#item .special-subitems:lastchild") wilt selecteren, wat volgens mij in plain JS al iets gecompliceerder wordt.
Ook dat zou wel met de querySelector moeten kunnen dunkt mij
code:
1
document.querySelector('#item .special-subitems:lastchild')

:Y)

• alienfruit

alienfruit

Stomme klant :( :N

• incaz
dev10 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:12:
code:
1

Hmm, da's toch krachtiger dan ik had onthouden! (Alsof ik nog niet genoeg te refactoren heb...)

• Gamebuster
dev10 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:12:
[...]

[...]

code:
1

Can confirm. Je kan bijna alles dat in $() kan, meegeven aan document.querySelectorAll(). De vuistregel is volgens mij: Als je er styles aan kan hangen in je CSS, kan je het meegeven aanquerySelector, met uitzondering van pseudo-modifiers.

Zelfs dingen als document.querySelectorAll('[class*="col-"]'); werken gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 28-10-2015 12:31 ]

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:36
I feel you brother. Klanten die op eigen houtje bedrijfsapps gaan zitten veranderen en bij een fatale fout mij de schuld geven. Met zoiets moeten we leren leven :P

• gekkie
Je klant blijven locken op IE6 (of was het nog ouder waar ze vandaan kwamen) ? :p

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 00:40

HMS

Elk SAP systeem waar ik mee gewerkt heb had een antieke IE nodig om goed te functioneren :P

• gekkie
HMS schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:40:
Elk SAP systeem waar ik mee gewerkt heb had een antieke IE nodig om goed te functioneren :P
Dus als je SAP-klanten wil .. moet je zeker nog een IE6 compatible site bouwen .. zodat ze je kunnen vinden ? :+

• Skyaero
  • Niet online
gekkie schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:43:
[...]

Dus als je SAP-klanten wil .. moet je zeker nog een IE6 compatible site bouwen .. zodat ze je kunnen vinden ? :+
Zoiets?
http://www.staff.amu.edu.pl/~zbzw/glob/awards97.html

• Alex)
HMS schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:40:
SAP-spul ís dan ook antiek.

En inconsistent. Ik heb een bepaalde situatie waarin ik via een webservice een veld instel op een bepaalde waarde. De waarde die ik invul is in PascalCase. Als ik het object vervolgens opzoek via SAP GUI zie ik precies de ingestelde waarde. Sla ik het object weer op, dan wordt het ineens omgezet in UPPERCASE 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door Alex) op 28-10-2015 13:10 ]

• gekkie
Hmm de good old days van animated gif en mjpeg koffiezetters .. beetje jammer dat die er niet in zit .. de leut zal wel op zijn :)
Alex) schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:09:
[...]
SAP-spul ís dan ook antiek.
Elk sapje heeft toch een THT datum ?
En inconsistent. Ik heb een bepaalde situatie waarin ik via een webservice een veld instel op een bepaalde waarde. De waarde die ik invul is in PascalCase. Als ik het object vervolgens opzoek via SAP GUI zie ik precies de ingestelde waarde. Sla ik het object weer op, dan wordt het ineens omgezet in UPPERCASE 8)7
Hmm geen CAPSLOCKDAY EASTEREGG ?

Dus je moet alles maar gaan zien (en comparen) als case-insensitive ?

[ Voor 50% gewijzigd door gekkie op 28-10-2015 13:18 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:17
Alex) schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:09:
[...]
Is de veld geen bepaald type waar een filter op zit?

Ikzelf ben een Microsoft Dynamics NAV ontwikkelaar (o.a.), en daar zit het type veld "Code" in. In een Code-veld zit 'gewoon' een string/text-waarde.
Enige verschil tussen een Text-waarde is dat in een Code-veld alles in HOOFDLETTERS staat, en meestal een uniek veld is waarop gezocht wordt (bijv klantcode of Service Order nummer)

Bijvoorbeeld: klantcode 10000 (eigen bedrijf)
Service order: SO12345

• Alex)
Ryur schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:47:
[...]

Is de veld geen bepaald type waar een filter op zit?

Ikzelf ben een Microsoft Dynamics NAV ontwikkelaar (o.a.), en daar zit het type veld "Code" in. In een Code-veld zit 'gewoon' een string/text-waarde.
Enige verschil tussen een Text-waarde is dat in een Code-veld alles in HOOFDLETTERS staat, en meestal een uniek veld is waarop gezocht wordt (bijv klantcode of Service Order nummer)
Geen idee, dat boeit me verder ook niet. Ik vind het gewoon vreemd dat de GUI kennelijk bepaalt hoe iets wordt opgeslagen, i.p.v. de laag eronder.

De webservice die ik aanroep zou onder water gewoon dezelfde calls moeten doen als de GUI, zodat die PascalCase'd waarde ook in dat geval wordt ge-UPPERCASE'd.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

DeluxZ schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:20:
[...]

* DeluxZ gaat in november paar dagen naar Solden en eerste week januari naar Les 2 Alpes *O*
Niets, alleen werk ik in februari niet meer bij m'n huidige werkgever dus.

• alienfruit

alienfruit

Ja, dat heb je bij SAP Gateway ook. Standaard zijn de veldnamen in hoofdletters maar voor SAP Gateway kan je een entities maken en zodoende velden die je dan koppelt aan een veld in een table. Ik ken het probleem. Vorige week nog wegens performance redenen heel reeks service calls vervangen door reeks BSP events meuk goede/bagger/onzin. Mompelt iets over een god class die niet mag aan worden gepast maar wel zo traag als dikke stront is. Nieuwe methode wordt de god class maar één keer aangemaakt en dat scheelt zo 7-10 seconden per request. Ze willen niet een INITIAL_DATA....

Maar goed, ze willen dus IE11 gaan gebruiken en dan werkt zowel de oude als de nieuwe skin die wij hebben gemaakt niet in één of andere vaag scherm dat ik nog nooit eerder heb gezien. Ik was niet eens betrokken bij de bouw van de nieuwe skin. Onze CEO gaat nu uitzoeken of IE11 in de eisen vermeld was.

[ Voor 15% gewijzigd door alienfruit op 28-10-2015 14:18 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

DeluxZ schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:20:
[...]

Sölden, leuk gebied. Altijd weer ff bij Philipp langs om een burger te kanen (y). Goede plek ook om spullen te kopen, ze verkopen daar enorm veel (semi) pro spul omdat veel mensen komen om dingen te testen op de gletscher. Tien Kessler snowboards op voorraad in iedere winkel waar je komt, overal hardboots, super.

In juli naar Las Leñas geweest, in januari gaan we naar Kronplatz. Hopelijk in juli dan weer naar Chapelco of San Martín.

[ Voor 6% gewijzigd door BikkelZ op 28-10-2015 14:27 ]

iOS developer

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:17
Ik ben 'blij' dat wij als werk niet zoiets doen als wintersport.
Geef er helemaal niks om! Ga ik bijvoorbeeld liever een stedentrip met het werk doen.

Er zijn wel een aantal rechtstreekse collega's van mij die dan in januari/februari op wintersport gaan. En dan neem ik de support over.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Ik ben LINQ to Entity wel een beetje zat, je krijgt bij normale SQL gewoon "compile" fouten als iets niet kan. En als je query werkt dan werkt hij ook (mits je geen T-SQL gymnastiek gaat doen) ook gewoon altijd als hij eens werkt. Maar nee. LINQ to Entity heeft me altijd braaf geholpen in test en live klapt de query er ineens op precies die plek waar hij 15 orders kon vergiftigen.

Waarom?

Omdat ik iets probeerde te sorteren.

------

Goed het order systeem was ook te fragiel om te beginnen, maar ik kan niet al het oude puin opruimen terwijl de organisatie iedere drie maanden een 90 degrees pivot doet :+

[ Voor 17% gewijzigd door BikkelZ op 28-10-2015 14:38 ]

iOS developer

Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.