Is dat voor de lol of heb je er een specifieke reden voor?PrisonerOfPain schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 00:44:
Het van 't weekend een kleine virtual machine gebouwt met wat simpele instructies, heb d'r vandaag een kleine assembler voor geschrevenBest leuk om te doen en niet al te moeilijk.
Of eerst bij PHP ?Firesphere schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:48:
Magento, daar gaat het al mis.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Je hebt verschillende lagen van de hel, Magento bevind zich duidelijk in de ergste laag.
Voor zo ver is het nog voor de lolDevilly schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 07:25:
[...]
Is dat voor de lol of heb je er een specifieke reden voor?
Tweakers Meet-up in Delft: Tweakers Meet-up IT Edition powered by EBPI:. Lekker pinten drinken met de redactie en Tweakers development. Ja, het kost een tientje, maar daar krijg je 4 bier voor terug en een shitload aan bitterballen.
Zie ik je daar?
Is er ook koffie?zeef schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:35:
Tweakers Meet-up in Delft: Tweakers Meet-up IT Edition powered by EBPI:. Lekker pinten drinken met de redactie en Tweakers development. Ja, het kost een tientje, maar daar krijg je 4 bier voor terug en een shitload aan bitterballen.Zie ik je daar?
Ik kom bij die van Enschede! Dus daar wacht ik nog even opzeef schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:35:
Tweakers Meet-up in Delft
Ja, hele lekkere kan ik uit eigen ervaring vertellen.
Top!Ryur schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:42:
[...]
Ik kom bij die van Enschede! Dus daar wacht ik nog even op
Donderdagen komen mij alleen zo slecht uit. Dat is jammer.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Op donderdag vanuit Groningen; wordt een uitdaging, helaas
Read the code, write the code, be the code!
Ga eens bier drinken en naar vrouwen schreeuwen.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 00:44:
Het van 't weekend een kleine virtual machine gebouwt met wat simpele instructies, heb d'r vandaag een kleine assembler voor geschrevenBest leuk om te doen en niet al te moeilijk.
VM's programmeren voor de lol doe je als je 16 bent op je zolderkamertje. Je bent nu volwassen.
EddoH schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:36:
Ga eens bier drinken en naar vrouwen schreeuwen.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Daar zijn de vrijdag & zaterdag avond voorEddoH schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:36:
[...]
Ga eens bier drinken en naar vrouwen schreeuwen.
Gelukkig.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:46:
[...]
Daar zijn de vrijdag & zaterdag avond voor
Je mag gewoon terugschreeuwen hoor. Iets met gelijke rechten.
@PrisonerOfPain: hoever zijn de instructies geimplementeerd? Puur MOV, ADD e.d. operaties, of kan je ook al echt jumps uitvoeren, loopen etc?
KOMT DIK IN ORDE!EddoH schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:48:
Je mag gewoon terugschreeuwen hoor. Iets met gelijke rechten.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Registers, simpele arithmetic (alleen ADD for now...), stack en jumps/conditional jumps. Volgende stap word load/store instructies en een memory modelletje opzetten en dan denk ik de meeste features wel te hebben om er naar toe te kunnen compilen. Of in ieder geval om een begin daar mee te makenLaurens-R schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:48:
@PrisonerOfPain: hoever zijn de instructies geimplementeerd? Puur MOV, ADD e.d. operaties, of kan je ook al echt jumps uitvoeren, loopen etc?
Niet te hard schreeuwen anders krijg je geen gratis drankjes.
Nothing to see here!
In mijn ervaring is dat niet de bepalende factor voor het succes van vrouwen die op gratis drank uit zijn.Rutix schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:55:
[...]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Sorry... Nu heb je wel mijn aandacht door die gratis drankjes...Rutix schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:55:
[...]

ShhhhNMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:59:
[...]
In mijn ervaring is dat niet de bepalende factor voor het succes van vrouwen die op gratis drank uit zijn.
ElkeBxl schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:02:
[...]
Sorry... Nu heb je wel mijn aandacht door die gratis drankjes...![]()
[ Voor 28% gewijzigd door Rutix op 12-05-2015 11:05 ]
Nothing to see here!
Geen nood aan dating, ik zit al in een gelukkige relatiewsitedesign schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:06:
En nu terug naar development stuff aub? Ga anders ffe wat lopen ouwehoeren in het grote Datingtopic
Voor mij een pintje
Als jij je door mijn opmerking aangesproken voelt, ben je daar dan zo zeker van?ElkeBxl schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:08:
[...]
Geen nood aan dating, ik zit al in een gelukkige relatie
Heel zeker!wsitedesign schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:13:
[...]
Als jij je door mijn opmerking aangesproken voelt, ben je daar dan zo zeker van?
Even een zijdelingse opmerking: in verband met een wijziging in de site die binnenkort (vandaag?) live gaat worden tags belangrijker. Om die reden heb ik de tag "koffie" weggehaald van dit topic. Bij dezen het vriendelijke verzoek om die tag in de toekomst niet meer toe te voegen aan dit topic omdat het hier stiekem niet daadwerkelijk over koffie gaat.
Dus "bier", "vrouwen", "dating", ... ook niet?
NMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:02:
[mbr]Even een zijdelingse opmerking: in verband met een wijziging in de site die binnenkort (vandaag?) live gaat worden tags belangrijker. Om die reden heb ik de tag "koffie" weggehaald van dit topic. Bij dezen het vriendelijke verzoek om die tag in de toekomst niet meer toe te voegen aan dit topic omdat het hier stiekem niet daadwerkelijk over koffie gaat. :P[/]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Helaas. Tenzij je meer vrouwen over de dam weet te krijgen, dan zit het er misschien in.
[ Voor 46% gewijzigd door NMe op 12-05-2015 12:05 ]
Het was nog een vriendelijk verzoek. Die kun je ook gewoon negeren.
* Douweegbertje heeft dan maar coffeecup toegevoegd
[ Voor 32% gewijzigd door Douweegbertje op 12-05-2015 12:12 ]
Coffee Script kan natuurlijk ook nog

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Let the shitstorm begin 
plan: Tweakers introduceert nieuw karmasysteem
@FS: die tag zal aangevraagd moeten worden, hij bestaat (nog) niet.
[ Voor 17% gewijzigd door azerty op 12-05-2015 12:18 ]
Java heeft ook een nauwe band met #offie
-essentieel voor de gemiddelde ontwikkerlaar
-vol met beans
-essentieel voor de gemiddelde ontwikkerlaar
-vol met beans
let the past be the past.
Oei dat is wel een sterk effect in de top 10wsitedesign schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:17:
Let the shitstorm begin
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
brb karma farmen.
Wat is karma? Zeker weer een nieuwe dynamic pure functional scripttaal voor webserverside gui's

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
League of Legends championkenneth schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:31:
Wat is karma? Zeker weer een nieuwe dynamic pure functional scripttaal voor webserverside gui's
On another note: PAUZE!
Er zijn wel meer verschuivingen overal hoor... Ik ben 10% karma kwijt (had 30K, teruggevallen naar 27K). Vraag me af waar ik dat nu weer aan verdiend heb
En ik heb alle nieuwe aangevraagde tags weer verwijderd.Douweegbertje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:11:
Het was nog een vriendelijk verzoek. Die kun je ook gewoon negeren.
Aw yiss, ik sta nog steeds in de top500.wsitedesign schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:17:
Let the shitstorm begin
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Hoe kom ik dan aan mijn karmaNMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:39:
[...]
En ik heb alle nieuwe aangevraagde tags weer verwijderd.Elke tag die we aan dit topic hangen maakt het verzamelen van karma op die tag wel heel makkelijk.
De enige tags die hier daadwerkelijk van toepassing zouden kunnen zijn, zijn "slowchat" en "development" en die lijken me dan weer redelijk zinloos.
[ Voor 87% gewijzigd door DeluxZ op 12-05-2015 12:41 ]
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Kan het verval in Karma ook ergens inzien?
Het is ook niet dat die tags bij de 1000 grootste gingen horen en je daar dan überhaupt badges voor zou krijgen... Eigenlijk is dat systeem dan nutteloos hier met die badgesNMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:39:
[...]
En ik heb alle nieuwe aangevraagde tags weer verwijderd.Elke tag die we aan dit topic hangen maakt het verzamelen van karma op die tag wel heel makkelijk.
De enige tags die hier daadwerkelijk van toepassing zouden kunnen zijn, zijn "slowchat" en "development" en die lijken me dan weer redelijk zinloos.
Niet... Maar zal wel voor meer personen gelden. Alle posts in de HK tellen bijv. ook niet mee.
[ Voor 17% gewijzigd door azerty op 12-05-2015 12:43 ]
Elke dag wel weer in de krant, of bedoelde je dat niet?wackmaniac schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:42:
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Nee, tenzij je nog weet hoeveel je ongeveer had voor de update van vandaagwackmaniac schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:42:
kenneth schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:43:
[...]
Elke dag wel weer in de krant, of bedoelde je dat niet?
Nee, natuurlijk nietwsitedesign schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:44:
[...]
Nee, tenzij je nog weet hoeveel je ongeveer had voor de update van vandaag
[ Voor 39% gewijzigd door wackmaniac op 12-05-2015 12:45 ]
Je krijgt gewoon karma voor je posts hier hoor.
Ik wil koffie karmakoning zijn
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ja maar ik lust niet eens niet geen koffie
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Geen koffie lusten? Wat voor een programmeur ben jij dat je code schrijft zonder koffie als input?
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Gun ons dan de tags slowchat en coffeelurkerNMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:39:
[...]
Een perpetuum mobile?WernerL schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:56:
Geen koffie lusten? Wat voor een programmeur ben jij dat je code schrijft zonder koffie als input?
Heb beide tags aangevraagdDouweegbertje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:59:
[...]
Gun ons dan de tags slowchat en coffeelurker
Je hebt het mis, de input is caffeïneWernerL schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:56:
Koffie
Krijg je ook karma met forumposts? Zo ja, zou dat dan betekenen dat als ik karma wil verdienen dat ik dan ook zinnig moet posten?
Gaat wel een moeilijke worden dan ben ik bang. Misschien maar meteen die ambitie laten varen.

Krijg je ook karma met forumposts? Zo ja, zou dat dan betekenen dat als ik karma wil verdienen dat ik dan ook zinnig moet posten?
Gaat wel een moeilijke worden dan ben ik bang. Misschien maar meteen die ambitie laten varen.
Lekker op de bank
Ja ook, en volgens mij maakt de lengte nu ook uit voor frontpage berichten. Daarom sluit ik nu standaard af met 500 spaties.
En een moderatie op de fp telt ook mee ongeacht wat je stemt of als je hebt gestemd zoals de meeste stemmen? Dus ik moet een stukje automation bouwen wat stemt wat de massa stemt?
Lekker op de bank
Volgens mij telt alleen je eigen moderatie mee, alsin hoe jij bent geranked. Dus iets van karma = aantal woorden * moderatie * x / y is de som dan.
Game tech programmeurs schijnen het erg goed te doen op Red Bull, Jolt of Mountain Dew.WernerL schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:56:
(Gezien mijn eerdere ervaringen met enkele van zijn collega's in de demoscene
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Oh dan moet je dus betweterig op de fp gaan posten met te lange zinnen zoals het een echte nerd betaamt.Douweegbertje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:33:
Volgens mij telt alleen je eigen moderatie mee, alsin hoe jij bent geranked. Dus iets van karma = aantal woorden * moderatie * x / y is de som dan.
Nee, laat maar zitten dan.
Lekker op de bank
Dat soort mensen zijn je al voor geweest, en zijn daar keihard voor gestraft toen men negatieve punten ging uitdelen voor te snelle moderaties. Zoek maar eens op "Jackybeer"ZaZ schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:31:
En een moderatie op de fp telt ook mee ongeacht wat je stemt of als je hebt gestemd zoals de meeste stemmen? Dus ik moet een stukje automation bouwen wat stemt wat de massa stemt?
Nou weet ik uit betrouwbare bron dat al de hele berekening is versimpeld, en hier niet meer naar wordt gekeken. Volgens mij krijg je nu iets van 1 karmapunt per moderatie.
Nee, moderaties die je doet tellen ook mee. Daarom staat wildhagen op #2, die heeft (nog steeds) meer dan 100k karma uit moderaties.Douweegbertje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:29:
Ja ook, en volgens mij maakt de lengte nu ook uit voor frontpage berichten. Daarom sluit ik nu standaard af met 500 spaties.
Die had het zo te zien al niet heel snugger aangepakt. Dit valt gewoon vrij gemakkelijk te frauderen..oisyn schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:38:
[...]
Dat soort mensen zijn je al voor geweest, en zijn daar keihard voor gestraft toen men negatieve punten ging uitdelen voor te snelle moderaties. Zoek maar eens op "Jackybeer"
Lekker op de bank
Alle social like/share knoppen uit site gehaald op een site die sterk gedreven wordt door referrals vanaf social media kanalen. Impact: 0. Nice, site ziet er ook een stuk beter uit zonder.
Abo's kunnen previews zien? Wutttttttwsitedesign schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:13:
[...]
Dat hangt ervan af (is voor abo's in preview te zien)

Als ik een keer in de buurt ben zal ik je op eentje trakteren

[ Voor 31% gewijzigd door Rutix op 12-05-2015 15:01 ]
Nothing to see here!
Niet altijd hoor. Maar voor deze verandering hadden ze een topic in het abo forum gepost met wat details en een live test-versieRutix schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:00:
[...]
Abo's kunnen previews zien? Wuttttttt? Waar kan ik meer info over die previews vinden
Vanaf Tweakers plus á 50,- per jaar: https://secure.tweakers.net/aboshop/Rutix schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:00:
[...]
Abo's kunnen previews zien? Wuttttttt? Waar kan ik meer info over die previews vinden
[...]
wsitedesign schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:04:
[...]
Niet altijd hoor. Maar voor deze verandering hadden ze een topic in het abo forum gepost met wat details en een live test-versie
Ik heb een Plus abbojip_86 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:04:
[...]
Vanaf Tweakers plus á 50,- per jaar: https://secure.tweakers.net/aboshop/
Nothing to see here!
Je ziet hem best wel snel over het hoofd tbh. Dus geen wonder dat ik er bijna nooit komwsitedesign schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:06:
[...]
Reden temeer om er vanaf nu toch geregeld eens te kijken
Nothing to see here!
Daar hou ik je aanRutix schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:00:
w00t ik heb ook een karmabadge voor wearables
* jip_86 voelt zich belangrijk
[ Voor 3% gewijzigd door jip_86 op 12-05-2015 15:30 . Reden: schaam ]
Ik had eigenlijk verwacht dat iemand in dit topic wel de Koffie Keizer Koning Expert (TM) badge had. Heb nog geen enkele badge gezien. Bug!?
Ik zou een Koffie badge gehad hebben, ware het niet dat NMe die tag weggehaald heeft 
Maar /care, ik heb een Wetenschap badge
Maar /care, ik heb een Wetenschap badge
[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 12-05-2015 15:30 ]
uhu.. 'batch'.jip_86 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:25:
w00t ik heb ook een karmabatch voor wearables
En zo zien we maar weer wat voor digibeten er badges krijgen.

Tenzij je NME een bug vind, die heeft de tag weggehaaldroy-t schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:28:
Ik had eigenlijk verwacht dat iemand in dit topic wel de Koffie Keizer Koning Expert (TM) badge had. Heb nog geen enkele badge gezien. Bug!?
Douweegbertje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:29:
[...]
uhu.. 'batch'.
En zo zien we maar weer wat voor digibeten er badges krijgen.![]()
Die is echt weggehaald? Je kunt toch ook best een expert zijn in onserieuze dingen?
Mja sowieso handig, in elk topic hier in programming zit geen keyword dus..
Ik wil dat alles wat ik er in zet me een half uur van te voren herinnert, maakt niet uit of ik het via mijn desktop app, telefoon of webinterface doe. Nu is er één van de drie die dat niet automatisch doet.armageddon_2k1 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:32:
Nee, dat wil hij niet. En mocht hij dat willen dan is dat ook geen probleem. Hij kan gewoon niet met z'n apparatuur omgaan
iOS developer
Wie voegt die keywords eigenlijk toe, mods? Of gaat het om [Koffie] ofzoiets?Douweegbertje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:40:
Mja sowieso handig, in elk topic hier in programming zit geen keyword dus..
Je kunt zelf quotes toevoegen, maar modjes kunnen ze terug weghalen... Kan kat/muisspelletje wordenroy-t schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:21:
[...]
Wie voegt die keywords eigenlijk toe, mods? Of gaat het om [Koffie] ofzoiets?
Ah ik ben er nu achter hoe het werkt, had nooit eerder onderwerpen gekoppeld.
Totaal ongerelateerd is nu de koffie badge weer terug...
*oops*
Totaal ongerelateerd is nu de koffie badge weer terug...
*oops*
AAAArrrghghghgrhgrhrghrghr, Kutfacebook!
Zo, dat is eruit
Dakhazen met hun API deprecaten en dan alle permissies uit je app flikkeren ...
Zo, dat is eruit
Dat was al ruim vantevoren aangekondigt.wackmaniac schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:00:
AAAArrrghghghgrhgrhrghrghr, Kutfacebook!
Zo, dat is eruit![]()
En ow ja, koffie is terug, ik ben ineens koffiekoning
[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 12-05-2015 17:12 ]
The king is dead, long live the....no one.
Hoe wordt het nou gegeneerd? Ik zag dat in het tabje 'afgelopen' jaar wat mensen stonden die amper hadden gereageerd hier...
Wordt het nu een wedstrijdje tussen het toevoegen van tags en hoe snel de modjes deze weer weg weten te werken?
Het gaat ook om kwaliteit, niet om kwantiteitDouweegbertje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:20:
Hoe wordt het nou gegeneerd? Ik zag dat in het tabje 'afgelopen' jaar wat mensen stonden die amper hadden gereageerd hier...
Seriously though, de lengte van de post is wel een zwaarwegende factor.
En er zijn andere topics die wel echt over koffie gaan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.