Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Er zijn nooit kleine vragen. Meestal komt er toch een discussie van 2 pagina's uit, vooral hierDamic schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 01:56:
Waarom is er geen topic voor kleine dev vragen
Ha mijn antwoord erop: NMe in "[PHP] Kleine beginnersvragen"
Super kleine dingen post ik nog af en toe wel hier, in de vorm van een rant, waarbij je geen vraag stelt maar toch stiekem antwoord krijgt
-----------
Zo vandaag was IIS weer eens gecrashed, althans de .NET "instantie" ervan. Uiteraard niet terug te vinden over hoe/wat/waarom. Gelukkig was het al weer een half jaar geleden sinds dat IIS een schop had gekregen dus al met al viel het mee. Valt me alleen op dat de zogenaamde "stop" en "restart" dan ook niet meer werkt, waardoor je alles handmatig mag gaan killen in tskmgr.. Met stop/restart word het process in elk geval niet gestopt.. nogal

Ik stik van de logs, van mssql, mysql, win servers en ook IIS, maar als iets crashed of vastloopt dan kan je werkelijk nooit iets terug vinden in die logs. Onze hoster kan ook nooit iets vinden en die hebben dan wel gedegen kennis van servers e.d. maar iets specifieks vinden.. nah.
Dat is af en toe wel frustrerend, al draait alles toch nu wel redelijk stabiel.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
De .net instantie? Je bedoeld je app pool? Ps. Je kan jezelf een hoop moeite besparen in taskmgr door simpelweg iisreset te draaien. Kijk gelijk ook even naar application pool settings etc. Meestal kan je daar het e.e.a. aan tweaken waardoor iis beter met je system resources omspringt.Douweegbertje schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 05:09:
[...]
Er zijn nooit kleine vragen. Meestal komt er toch een discussie van 2 pagina's uit, vooral hier
Super kleine dingen post ik nog af en toe wel hier, in de vorm van een rant, waarbij je geen vraag stelt maar toch stiekem antwoord krijgt
-----------
Zo vandaag was IIS weer eens gecrashed, althans de .NET "instantie" ervan. Uiteraard niet terug te vinden over hoe/wat/waarom. Gelukkig was het al weer een half jaar geleden sinds dat IIS een schop had gekregen dus al met al viel het mee. Valt me alleen op dat de zogenaamde "stop" en "restart" dan ook niet meer werkt, waardoor je alles handmatig mag gaan killen in tskmgr.. Met stop/restart word het process in elk geval niet gestopt.. nogal![]()
Ik stik van de logs, van mssql, mysql, win servers en ook IIS, maar als iets crashed of vastloopt dan kan je werkelijk nooit iets terug vinden in die logs. Onze hoster kan ook nooit iets vinden en die hebben dan wel gedegen kennis van servers e.d. maar iets specifieks vinden.. nah.
Dat is af en toe wel frustrerend, al draait alles toch nu wel redelijk stabiel.
Nee. Ik was om 9.30u bij de tandarts.
Ik heb maar gezegd dat het 5 jaar geleden was dat ik voor het laatst in de stoel zat. Volgens mij ligt het echter meer tegen de 8 aan.

Goed nieuws: geen gaatjes
Slecht nieuws: holle verstandskiezen, dus die moeten weg.
Nu wel weer regelmatig naar de tandarts gaan.
let the past be the past.
Wow, ik zou willen dat ik het zo zou kunnen. Ik ga ieder half jaar naar tandarts. Meestal is het iedere 2 jaar raak met een heel aantal vullingen. Dit is iedere keer weer met een rontgen foto. Mijn tanden zijn zo slecht dat er gewoon spontaan holtes in kiezen onstaan (Waar de oppervlakte nog intact is, dus geen gewone gaatjes!). Dan mag ik na de rontgenfoto weer een stuk of 3 keer terugkomen om alles te repareren -.-"SPee schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:12:
[...]
Nee. Ik was om 9.30u bij de tandarts.
Ik heb maar gezegd dat het 5 jaar geleden was dat ik voor het laatst in de stoel zat. Volgens mij ligt het echter meer tegen de 8 aan.![]()
Goed nieuws: geen gaatjes
Slecht nieuws: holle verstandskiezen, dus die moeten weg.
Nu wel weer regelmatig naar de tandarts gaan.
Nee, in feite werkte alle pagina's nog (php bijv), behalve die van aspx e.d. Dacht niet dat een app pool alleen voor .net wasLaurens-R schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:58:
[...]
De .net instantie? Je bedoeld je app pool? Ps. Je kan jezelf een hoop moeite besparen in taskmgr door simpelweg iisreset te draaien. Kijk gelijk ook even naar application pool settings etc. Meestal kan je daar het e.e.a. aan tweaken waardoor iis beter met je system resources omspringt.
1
2
3
4
5
| list = []; def inarray( id ): list.append(id); return id in list; |

Ik snapte maar niet waarom ik niets terug kreeg...
[ Voor 20% gewijzigd door Firesphere op 09-05-2015 15:10 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
En verder wel een faal ja
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Gekkiedcm360 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:56:
Leuk, gisteren deed mijn telefoon het weer (accu was leeg, aan de lader gelegd en weer aangezet), is ie vandaag weer compleet vastgelopen. De overeenkomst: zowel vandaag als maandag precies op het moment dat iemand me probeerde te bellen. Maar eens een mailtje in de richting van de winkel waar ik hem heb gekocht doen dan maar
Een telefoon is toch ook niet om mee te bellen

Heb je ook door dat je een builtin shadowt?Firesphere schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:10:
Python:
1 2 3 4 5 list = []; def inarray( id ): list.append(id); return id in list;
Ik snapte maar niet waarom ik niets terug kreeg...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dit is even een snel voorbeeldje van de stomiteit die ik net beging
Eigenlijke functie die checkt of ik de boel inderdaad moet tonen heet showcheck
[ Voor 21% gewijzigd door Firesphere op 09-05-2015 16:46 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nou, het idee is dat ik dus het gegeven ID toevoeg aan de array, als'ie niet in de array zitWernerL schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:24:
eeew, punt comma's. Die krengen zijn overbodig in Python.
En verder wel een faal ja![]()
Ik zou er sowieso geen functie voor schrijven trouwens. Wat is er mis met gewoon "if bla in blaist" in je code?
Zoals ik hier boven aangeef, is de naamgeving "inarray" natuurlijk fout, maar was even ter voorbeeld
En je bent zelf een puntkomma!
[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 09-05-2015 16:48 ]
Je weet dat de datastructuur die je gebruikt in Python list heet, niet array? En waarom gebruik je geen set?Firesphere schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:47:
[...]
Nou, het idee is dat ik dus het gegeven ID toevoeg aan de array, als'ie niet in de array zitdaarom dus de extra.
Omdat het een array van ID's is. Ik voel me comfortabeler bij de verwoording "array". Dat is alles. verder geen reden. Dus daarom had ik in het voorbeeld "inarray" gebruikt.RayNbow schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:00:
[...]
Je weet dat de datastructuur die je gebruikt in Python list heet, niet array? En waarom gebruik je geen set?
Ik definieer toch ook netjes een "list"? Het is gewoon gevoelsmatig anders
Nee, ik wilde dus, als het een onbekend ID was, deze toevoegen aan de array en daarna het resultaat van de originele test teruggeven. Daar ging iets een klein beetje fout.WernerL schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:00:
Aah, ik dacht dat de functie zou moeten werken zoals de PHP functie in_array(). Wat in Python dus kan met x in y. Zonder puntkomma.
Zelfs met in_array van PHP was dit fout gegaan, aangezien ik het ID toevoeg aan de array voordat ik controleer of de gegeven ID in de array zit
[ Voor 36% gewijzigd door Firesphere op 09-05-2015 17:11 ]
En het grappige is, dat gros kan zo in een eigen topic. Die van Firesphere had ook prima in een eigen topic gekunt..Douweegbertje schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 05:09:
[...]
Er zijn nooit kleine vragen. Meestal komt er toch een discussie van 2 pagina's uit, vooral hier
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Wat, die fuckup van mij in een nieuw topic??? Lijkt me een beetje overkill, aangezien ik gewoon zeg dat ik een stommiteit heb begaan.Creepy schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:15:
[...]
En het grappige is, dat gros kan zo in een eigen topic. Die van Firesphere had ook prima in een eigen topic gekunt..
Om daar nou een nieuw topic voor aan te maken...
Een array van ID's houdt dus in dat het uitmaakt in welke volgorde die dingen staan?Firesphere schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:06:
[...]
Omdat het een array van ID's is. Ik voel me comfortabeler bij de verwoording "array". Dat is alles. verder geen reden.
Daarmee overschaduw je dus list:Ik definieer toch ook netjes een "list"?
$ python Python 2.7 (r27:82500, Nov 13 2014, 10:44:07) [GCC 4.8.0] on linux2 Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information. >>> list <type 'list'>
Dit is dus precies wat er altijd gebeurt als ik een voorbeeld plaats van iets stoms. Pagina's lang discussie over de randvoorwaarden terwijl het een voorbeeld was
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ow, zo, nee, het is zoals F.West zegt, ik geef een voorbeeldje/versimpelde versie van de werkelijkheid, om even aan te geven wat ik fout deed. En dan pak je automatisch gewoon simpele/logische woordjes. In werkelijkheid is't anders.RayNbow schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:49:
[...]
Een array van ID's houdt dus in dat het uitmaakt in welke volgorde die dingen staan?
[...]
Daarmee overschaduw je dus list:
$ python Python 2.7 (r27:82500, Nov 13 2014, 10:44:07) [GCC 4.8.0] on linux2 Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information. >>> list <type 'list'>
Ik dacht dat je't over inarray had, welke ik trouwers ook niet gebruik, welke ik ook al nergens als core functie kon vinden. Ik was even verkeerd aan't denken mbt je opmerking.
Men speelt voetbal met VR bril op welke een birds-eye view laat zien van het speelveld: Ze zien dus zichzelf spelen van bovenaf.

Man: "Heil Hitler!"
[ Voor 14% gewijzigd door Gamebuster op 09-05-2015 19:48 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Haha, doet me denken aan:Gamebuster schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:47:
YouTube: Golden Goal - Videobrille Fotball
Men speelt voetbal met VR bril op welke een birds-eye view laat zien van het speelveld: Ze zien dus zichzelf spelen van bovenaf.
[afbeelding]
Man: "Heil Hitler!"
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
In Python kun je op elke waarde het volgende aanroepen:Firesphere schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:20:
Ik dacht dat je't over inarray had, welke ik trouwers ook niet gebruik, welke ik ook al nergens als core functie kon vinden.
1
| dir(x) |
Dit geeft een lijst terug met alle velden en methoden. Erg handig als je niet weet wat je met een object kunt doen. Probeer het eens op een willekeurige lijst: dir([]).
ZaZ schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:41:
[...]
Sharepoint is een zwitsers zakmes bij de Action vandaan en daarom dus per definitie onbruikbaar voor wat dan ook.
Ik heb in deze reeks geloof ik vaak zat mijn frustraties over SharePoint geventileerd.Hoogie2004 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:52:
[...]
Het is zeer bruikbaar om IT'ers te frustreren en aan het werk te houden
Mijn SP-kennis is beperkt tot 2007 en 2010, met het bouwen van 'apps' (cloud-ready Javascript ipv sandboxed solutions of zelfs full trust) heb ik (nog) geen ervaring.
Heerlijke cursus. Zelfs al heb je nog niet direct een usecase voor Akka.NET, dan is die bootcamp een aanrader door het formaat van de training. F*ck die klote-video's.D-Raven schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:20:
Als je een self-paced intro in de basics wil hebben dan is er een bootcamp waarvoor je je kunt inschrijven.
https://petabridge.com/bootcamp/
Werkt via email.
En ja, ik reageer nu op oude onderwerpen. Ik heb lekker een weekje genoten van de Franse zon.
[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 10-05-2015 00:33 ]
We are shaping the future
Oi, die feature kende ik niet. Moet ik eens gebruik van gaan maken in de debugger! Thnx!RayNbow schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:01:
[...]
In Python kun je op elke waarde het volgende aanroepen:
Python:
1 dir(x)
Dit geeft een lijst terug met alle velden en methoden. Erg handig als je niet weet wat je met een object kunt doen. Probeer het eens op een willekeurige lijst: dir([]).
Ik ben op zich niet onervaren in Python, maar ik ken lang niet alle truukjes aangezien het niet iets is waar ik dagelijks mee moet werken.
[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 10-05-2015 01:02 ]
En het echte grappige is dat het even een moer uitmaakt omdat de devschuur al tijden prima draait, dus laten we niet zo beginnen.Creepy schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:15:
[...]
En het grappige is, dat gros kan zo in een eigen topic. Die van Firesphere had ook prima in een eigen topic gekunt..
iOS developer
Ik ben het er eigenlijk niet volledig mee eens zelfs. Er zit een kern van waarheid in, maar Arjen heeft het zo simplistisch mogelijk uitgelegd.BikkelZ schreef op zondag 10 mei 2015 @ 04:35:
Ben ik nou zo'n SQL nerd of is de conclusie van artikel over SQL-performance wel heel erg "ik hoop dat je dat al van te voren verwacht had?" niveau.
Met als gevolg, dat je je als IT'er jezelf even achter de oren krabt.
Tenminste, dat denk ik.
Nee, die vraag over IDE'sFiresphere schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:23:
[...]
Wat, die fuckup van mij in een nieuw topic??? Lijkt me een beetje overkill, aangezien ik gewoon zeg dat ik een stommiteit heb begaan.
Als regulars kleine vraagjes gaan stellen, wat expliciet niet de bedoeling is, dan gaan anderen dat hier ook doen. Ik zou een goed lopend topic zoals dit daar niet voortwillen sluiten, dat zou zonde zijn.Douweegbertje schreef op zondag 10 mei 2015 @ 03:35:
[...]
En het echte grappige is dat het even een moer uitmaakt omdat de devschuur al tijden prima draait, dus laten we niet zo beginnen.
[ Voor 44% gewijzigd door Creepy op 10-05-2015 08:54 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Idem hier. Op zich heb ik daar niets nieuws gelezen, maar dat had ik dan ook niet echt verwacht. Het is logisch dat je zulke bewerkingen beter helemaal in SQL-queries kan gieten tegenover deze "manueel" te gaan verwerken in code, maar sommige mensen zullen daar waarschijnlijk niet aan denken. Dus mogelijk heeft dat artikel die mensen hun ogen doen opengaan.Firesphere schreef op zondag 10 mei 2015 @ 04:39:
[...]
Ik ben het er eigenlijk niet volledig mee eens zelfs. Er zit een kern van waarheid in, maar Arjen heeft het zo simplistisch mogelijk uitgelegd.
Met als gevolg, dat je je als IT'er jezelf even achter de oren krabt.
Tenminste, dat denk ik.
Ik heb zelf een lange tijd de databases als "domme" opslag behandeld met als doel de logica afgescheiden te houden van de databank, maar soms werkt deze logica nu eenmaal het best in de databank. Dat heb ik ook maar vrij laat willen inzien.
Coördinator van de Waze Belux Community
Maar wat ik ook heb: ik heb geen zin/tijd om de andere topics door te lezen (naast dat sommige van zo'n lage kwaliteit zijn), en soms krijg ik hier door een RANT een tip die mij weer verder kan helpen.Creepy schreef op zondag 10 mei 2015 @ 08:52:
[...]
Als regulars kleine vraagjes gaan stellen, wat expliciet niet de bedoeling is, dan gaan anderen dat hier ook doen. Ik zou een goed lopend topic zoals dit daar niet voortwillen sluiten, dat zou zonde zijn.
Bijvoorbeeld door die laatste rand van FireSphere (
1
| dir(x) |
Of die handige tools zoals NimbleText (was volgens mij een mod die dat stuurde?) of Akka.net (ook al is dat niks voor mij, maar toch).
Ja soms lopen rants wel uit tot discussies (bijvoorbeeld de BUILD-opmerking van mij laatst), maar het is wel prettig.
Ahhhh, dat verklaart een hoopCreepy schreef op zondag 10 mei 2015 @ 08:52:
[...]
Nee, die vraag over IDE's
[...]
Als regulars kleine vraagjes gaan stellen, wat expliciet niet de bedoeling is, dan gaan anderen dat hier ook doen. Ik zou een goed lopend topic zoals dit daar niet voortwillen sluiten, dat zou zonde zijn.
Dan kun je die TR ook sluiten. (had ik aangemaakt omdat ik er niets van snapte
Ja maar die weten dat nietCreepy schreef op zondag 10 mei 2015 @ 08:52:
[...]
Nee, die vraag over IDE's
[...]
Verder ben ik het sowieso wel mee eens dat de meeste 'vraagjes' vaak leiden tot een discussie van 2 pagina's dat had ik al eerder vermeld
----------------
ok...Zit op FB en opeens start er een download. GrandTheftAutoV.exe van een paar mb

Seems legit.

[ Voor 9% gewijzigd door Douweegbertje op 10-05-2015 13:21 ]
Heb ik daar toch echt een echt topic geopend met een aparte vraag! Inclusief uitleg wat ik zelf al heb onderzocht!
- Registratie: "Uw registratie kon niet worden uitgevoerd." (Ohja, ik had er al een account...)
- Inlogpoging 1: "Gebruikersnaam onbekend" (Welk e-mailadres was het ook alweer?)
- Wachtwoordreset: geen melding, maar ook geen mailtje. (Misschien was het niet dat adres?)
- Poging 2: "Gebruikersnaam of wachtwoord onjuist" (Hmm, nog eens wat proberen...)
- Poging 3: "Uw wachtwoord is verlopen. Vul hiernaast uw e-mailadres in en u ontvangt direct een nieuw wachtwoord."
En raad eens wat er dus niet binnenkomt...

DrivebyDoawnloadDouweegbertje schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:57:
[...]
Ja maar die weten dat nietJullie laten ons af en toe gaan in zekere zin en dat bevalt me in elk geval prima zo.. in elk geval ontspoort het topic niet.
Verder ben ik het sowieso wel mee eens dat de meeste 'vraagjes' vaak leiden tot een discussie van 2 pagina's dat had ik al eerder vermeld
----------------
ok...Zit op FB en opeens start er een download. GrandTheftAutoV.exe van een paar mb![]()
Seems legit.![]()
[ Voor 8% gewijzigd door Damic op 10-05-2015 20:06 ]
Mu Complex: Episode Two.
Geinige puzzel voor programmeurs/hackers.
"Your cameras are my eyes, your microphones are my ears..."
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

In afwachting van wat lol? Geen enkel manier om de hele tekst te lezen. Gaat over publicatie van een Android app.
En wat ben je nou voor een ontwikkelaar. Slinger die developer tools aan zeg...
[ Voor 59% gewijzigd door Caelorum op 10-05-2015 21:50 ]
Het is een soort excel-achtige tabel, waar zelfs het scrollen server-side gedaan wordt

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Ik heb met gelijkaardige software gewerkt, was inderdaad een ramp om in de browser mee te werkenbwerg schreef op maandag 11 mei 2015 @ 00:56:
Ik ken websites waar dat soort tekst server-side opgeknipt wordt, veel plezier met developer tools dan.
Het is een soort excel-achtige tabel, waar zelfs het scrollen server-side gedaan wordttrager en minder responsief dan stront door een trechter...
Hopelijk heb ik een wat rustigere werkdag...
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Zit al aan mijn derde bak koffie nu ^^
Het ding is in 2014 al gepubliceerd, waarom zou je daar in 2015 nog op gaan wachten?Caelorum schreef op zondag 10 mei 2015 @ 21:49:
In afwachting van publicatie?
En wat ben je nou voor een ontwikkelaar. Slinger die developer tools aan zeg...
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
GRRR
Ik heb in het verleden episode 1 gespeeldpedorus schreef op zondag 10 mei 2015 @ 20:50:
Net uitgespeeld:
Mu Complex: Episode Two.
Geinige puzzel voor programmeurs/hackers.
"Your cameras are my eyes, your microphones are my ears..."
Nothing to see here!
Die dingen zitten bijna nooit vast gesoldeerd dus moet mogelijk zijn toch? Moeten ze wel garantie nog handhaven natuurlijkdcm360 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:15:
Leuk, een chinese helpdesk. Stap 1 die ze aangeven om mijn probleem op te lossen is 'Reinstall the battery'. Ja leuk, dat kan dus niet bij dit model.
Maakt niemand wat goeds mee?
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Werken aan een magento module, oordeel zelf maar of ik iets goeds mee maakGamebuster schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:54:
Vandaag is het hier de Devschuur Klaagcorner![]()
Maakt niemand wat goeds mee?
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Niks mis mee toch? Hierdoor lijken al je andere opdrachten toch alleen maar leuker ?DeluxZ schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:55:
[...]
Werken aan een magento module, oordeel zelf maar of ik iets goeds mee maak
Ehm, ik heb geen idee hoe dat ding open moet, en bij de vergelijkbare tablet die ik een tijdje terug had is de batterij daadwerkelijk vast gesoldeerd. Dus nee, ik ga echt niet de batterij 'even' loshalen.Caelorum schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:45:
[...]
Die dingen zitten bijna nooit vast gesoldeerd dus moet mogelijk zijn toch? Moeten ze wel garantie nog handhaven natuurlijk
Daarnaast is het echt een maandag: er komen lekker allerlei issues op me af die vandaag nog aandacht vereisen terwijl ik eigenlijk niet eens zou werken.
Daarom doe ik mijn telefoon uit zodra ik een dag niet werk. Ik merkte namelijk dat ik me toch met veel dingen ging bemoeien of nieuwsgierig was naar de mail en dus toch aan het werk was op mijn vrije dagen. Om die reden heb ik ook een prive telefoon en werk telefoon zodat ik er eentje gewoon hup de la in kan bij wijze vandcm360 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:21:
[...]
Daarnaast is het echt een maandag: er komen lekker allerlei issues op me af die vandaag nog aandacht vereisen terwijl ik eigenlijk niet eens zou werken.
Nothing to see here!
Helder.git-question-log(1) Manual page
NAME
git-question-log - question all non-shown remote logs before all exported non-shown applied indices
SYNOPSIS
git-question-log [ --enter-tree | --nail-mock-archive | --clap-raid-path | --explain-extirpate-stash ]
DESCRIPTION
git-question-log questions any staged logs from various fscked non-named downstream areas, and the --position-rejoin-head argument can be used to parse a history for the commit that is failed by an automatic submodule.
In case ESTABLISH_TIP is parsed, it is possible that a remoted error should prevent temporary bundling of any requested logs. Whenever git-question-tip initializes a remote, after importing origins to many packs, you can reflog the area of the histories, so various staged tips fetched by packs in the staged log, but that are in DELINEATE_LOCAL_STASH, are added in an automatic origin. In case <model-index> is not cherry-picked, the commit to be fast-imported can be defined in several ways. The --insert-commit flag can be used to rev-list an object for the tag that is checked by an automatic branch, and the stash to be fast-imported can be set in several ways.
[ Voor 14% gewijzigd door ValHallASW op 11-05-2015 16:17 ]
Zo erg is het ook weer niet, ik had toegezegd dat ik sowieso nog even mijn e-mail zou doorwerken (en deze tijd wordt uiteraard netjes gefactureerd aan het einde van de maand). Het viel me alleen nogal op dat er, zelfs voor een maandag en na een lang weekend, best wel veel ernstige problemen tussen zitten.Rutix schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:39:
[...]
Daarom doe ik mijn telefoon uit zodra ik een dag niet werk. Ik merkte namelijk dat ik me toch met veel dingen ging bemoeien of nieuwsgierig was naar de mail en dus toch aan het werk was op mijn vrije dagen. Om die reden heb ik ook een prive telefoon en werk telefoon zodat ik er eentje gewoon hup de la in kan bij wijze van
En twee telefoons gebruiken: dat ga ik waarschijnlijk ook doen zodra mijn eigenlijke telefoon het weer een beetje doet. Momenteel ben ik alleen bereikbaar via mijn backuptelefoon, en dat ga ik voor mijn werk waarschijnlijk op die telefoon proberen te houden.
Nee. Alleen maar zeikerts eindgebruikerts die mijn werk bekritiseren onder het mom van feedback.
Vooral een dagje rustig bijwerken met hier en daar wat kleine issues en meetings, dus vrij weinig speciaals. En das maar goed, heb nog wel wat dingen om af te maken.
of nieuwe features willen onder het mom van feedback...Avalaxy schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:19:
[...]
Nee. Alleen maar zeikerts eindgebruikerts die mijn werk bekritiseren onder het mom van feedback.
En ik ben vandaag langs de notaris geweest, ik heb een appartement gekocht
En mijn gietvloer ligt er eindelijk in

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
iOS developer
Heb je geen calendar live tile?BikkelZ schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:32:
Godverrrrrr waarom laten Google Calendar en Apple Calendar me nog steeds afspraken toevoegen zonder herinnering? Wat heb ik er aan zonder herinnering? Als het niet belangrijk voor me was zette ik het er toch überhaupt niet eens in???///
Geen idee wat je doet??
Google Calendar heeft vergelijkbare functionaliteit.Orii schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:51:
Ehm.. Je Apple Agenda kan gewoon een melding geven hoor van enkele minuten, dagen tot een week vantevoren..
Ikzelf moet juist niets van die reminders hebben. Toen ze een paar keer automatisch waren toegevoegd, werd ik juist geïrriteerd.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Dat is wel heel erg stellig, maar laten we het hem vragenarmageddon_2k1 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:32:
Nee, dat wil hij niet. En mocht hij dat willen dan is dat ook geen probleem. Hij kan gewoon niet met z'n apparatuur omgaan
Zou wel eens een keer een mooiere webapplicatie willen maken.
Hmm als jij het hem vraagt .. zal ik hem er dan aan herinneren ?Caelorum schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:46:
[...]
Dat is wel heel erg stellig, maar laten we het hem vragen
...wie de fuck dacht dat capacitieve knoppen op zo'n ding een goed idea was?
Dat heeft meer uitleg nodig.RayNbow schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:57:
Yay, een Rabo Scanner per post ontvangen...
...wie de fuck dacht dat capacitieve knoppen op zo'n ding een goed idea was?
Dat dacht ik dus ook alRayNbow schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:57:
[...] ...wie de fuck dacht dat capacitieve knoppen op zo'n ding een goed idea was?

Je hebt totaal geen feedback en de toetsen zijn ook nog eens gewoon te gevoelig. Het apparaat is daarmee echt enorm vervelend in gebruik. Ik prefereer eigenlijk de oude manier, ondanks dat deze een stuk sneller is. Gewoon omdat het niet lekker voelt in gebruik.
'standaardwerken' als "Interaction Design: Beyond human-computer interaction", "About Face3" en "Engineering Psychology and Human Performance" al gelezen? Dan ben je qua UX wel redelijk op de hoogte, moet je alleen nog front-end design doen, maar dat is gewoon een kwestie van voorbeelden bekijken, dan iets doen en daarna goed gebruikers ondervragen om eventuele fouten te ontdekken. Zelfde geld overigens in grote mate ook wel voor UX.Martijn19 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:49:
Nog aanraders voor literatuur / videos op het gebied van front-end design / UX? Al jaren houdt ik mij wel bezig met de Javascript kant van de front-end, maar behalve wat inline CSS kom ik nooit toe aan de styling.
Zou wel eens een keer een mooiere webapplicatie willen maken.
[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 11-05-2015 21:03 ]
noreply-een_of_ander_id@google.com
Google DMCA Violation
Hello,
Google has been notified, according to the terms of the Digital Millennium Copyright Act (DMCA), blablabla
The affected URLs are listed below:
* https://drive.google.com/open?id=stoute_content
Regards,
The Google Team
Google Inc., 1600 Amphitheatre Pkwy, Mountain View, CA 94043 USA
Maar die gooit Google voor mij al netjes in de Gmail Spam folder
500 "The server made a boo boo"
(delivery temporarily suspended: host mta.bnet.cn[183.61.185.67] refused to talk to me: 451 system is busy.)
Je bent zelf lekker busy!
Beetje slap. Kom met iets betersDouweegbertje schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:19:
Heb je dat ook vaak met het uitgaan? Die 451's met vrouwen?
Ik vond http 451 te grof
Je zei vrouwen .. geen minderjarige bakvisjes !
Nope, not it.

edit: en de volgende ochtend vind je een briefje met HTTP 410 erop...
[ Voor 28% gewijzigd door Alex) op 11-05-2015 23:50 ]
Zolang er naast die 410 maar geen 411 Length Required bij staat
[ Voor 46% gewijzigd door gekkie op 11-05-2015 23:52 ]
Om daarna zeker een HTTP 406 om je oren te krijgen?gekkie schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:51:
Kan een 300 Multiple Choices proberen ..

[ Voor 58% gewijzigd door Alex) op 11-05-2015 23:56 ]
409 Conflict
308 Permanent Redirect (RFC 7538)
302 Found
402 Payment Required
202 Accepted
450 Blocked by Windows Parental Controls (Microsoft)
maar dat eindigt dan vast ook met
417 Expectation Failed
Oja, en daarom moest het raam op tijd dicht... Alles wat vliegt in mijn kamer maar even met een krant omgevormd tot alles wat vloog.
[ Voor 15% gewijzigd door dcm360 op 12-05-2015 00:28 ]
Dit topic is gesloten.
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.