Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik ben nog geen enkele developer tegengekomen die het leuk vond om iets voor Sharepoint te ontwikkelen....Hoogie2004 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:52:
[...]
Het is zeer bruikbaar om IT'ers te frustreren en aan het werk te houden
Waar zijn al die open-source projecten voor Sharepoint
Omdat er niemand zin heeft in lekkende batterijen in z'n apparaten?Gamebuster schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:09:
http://www.backdoorsurviv...harge-alkaline-batteries/
Normale alkaline batterijen opladen... is mogelijk. Wat? Waarom weet ik dat niet en waarom wordt dit niet gedaan?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik ken er meerdere die dat wel leuk vinden.Sardaukar schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:20:
[...]
Ik ben nog geen enkele developer tegengekomen die het leuk vond om iets voor Sharepoint te ontwikkelen....
Je hebt ook mensen die het leuk vinden om met een zweepje geslagen te worden
Volgens mij is het probleem niet dat de reactie niet (deels) omkeerbaar is, maar dat er bij dat proces een bijproduct vrijkomt wat ervoor zorgt dat de druk in de batterij toeneemt, en deze daardoor uiteindelijk scheurt / 'ontploft'.Sebazzz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:33:
Ik vraag mij ook af waarom dat werkt. Is de elektrische stroom die een alkalinebatterij genereert niet het gevolg van een niet-omkeerbare chemisch reactie?
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Dammit, I am a developer, not a sysadmin.
Maar je hebt grote kans dat het fout gaat en je dus een ontplofte/lekkende batterij krijgt.
En deze batterij is maar kort bruikbaar. Hij gaat veel sneller op en is dus niet meer als 'nieuw' kwantificeerbaar.
Dus ja, je kan het wel proberen/doen.
Maar de nadelen wegen niet op tegen de voordelen.
Koop dan liever herlaadbare batterijen. Dan weet je tenminsten dat dit kan.
(en met een solar charger is het ook 'gratis' terug te winnen)
let the past be the past.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
| /** * Returns status flag about this tab hidden or not * * @returns true */ public function isHidden() { return false; } |
[ Voor 10% gewijzigd door DeluxZ op 07-05-2015 14:25 ]
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
[ Voor 6% gewijzigd door hellum op 07-05-2015 14:53 ]
Yup, hier! Nog geen problemen gehad vandaag, maar kan een tijdelijk iets zijn. Even berichtje doen op Twitter, of later nog eens proberen.hellum schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:53:
Is hier nog iemand die FTPloy gebruikt met bitbucket? Er wordt bij mij ineens niets meer geupload.
DeluxZ schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:22:
Geloof nooit wat er in het commentaar staat boven een methode....Staat trouwens in de Magento Extension Developers Guid.
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 /** * Returns status flag about this tab hidden or not * * @returns true */ public function isHidden() { return false; }

Tjolk is lekker. overal en altijd.
Het enige werk daarin wat ik ben tegengekomen is het bouwen van een of andere kutwidget die een lijst uit een of andere saaie databron in een totaal niet boeiend tabelletje laat zien, al dan niet voorzien van wat knopjes om vanuit die widget een nieuw scherm te openen. Ik hield met moeite mijn ogen open bij het lezen van de specs, iedere keer weer.Sardaukar schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:20:
[...]
Ik ben nog geen enkele developer tegengekomen die het leuk vond om iets voor Sharepoint te ontwikkelen....
Waar zijn al die open-source projecten voor Sharepoint?
Het werken in Sharepoint zelf voelt aan als een totale motorrevisie uitvoeren via de uitlaat van de auto.
En toch zijn er mensen die er € 160 per uur aan verdienen, dus érgens moet het toch iets goed doen. Maar mij niet gezien.
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Een leger aan goede verkopers doet wonderen...CodeCaster schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:14:
[...] En toch zijn er mensen die er € 160 per uur aan verdienen, dus érgens moet het toch iets goed doen. Maar mij niet gezien.
PhpStorm met Magicento, heb je at least automatisch aanvullen etc.
Dus er werken alleen omgeschoolde gynaecologen aan?CodeCaster schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:14:
[...]
Het werken in Sharepoint zelf voelt aan als een totale motorrevisie uitvoeren via de uitlaat van de auto.
Een gynaecoloog ziet zijn werk niet meer zitten. Hij besluit zich te laten omscholen tot automonteur.
Na 2 jaar cursus moet hij examen doen. Voor zijn gevoel gaat het perfect en het is dan ook geen verrassing voor hem dat hij slaagt.
Maar hij is wel ontzettend verbaasd over het aantal punten dat hij heeft gehaald, namelijk 200!
Terwijl iedereen weet dat je maximaal 100 punten kunt behalen. Hij vraagt de examinator om uitleg.
"Ik heb je 50 punten gegeven voor het correct demonteren van de motor en 50 punten voor het correct monteren van de motor. En honderd punten extra, omdat je alles via de uitlaat hebt gedaan."
let the past be the past.
Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Tja leuk voor het invullen, maar om een adequate oplossing te vinden heb je toch enige vorm van kennis nodig van de taal.Firesphere schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:22:
PyCharm of gewoon IntelliJ gebruiken?
De kennis van de taal is't probleem nietDouweegbertje schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:35:
[...]
Tja leuk voor het invullen, maar om een adequate oplossing te vinden heb je toch enige vorm van kennis nodig van de taal.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
1
2
3
4
5
6
| $a = "2d9"; var_dump($a); $a++; var_dump($a); $a++; var_dump($a); |
Resulteert in:
1
2
3
| string(3) "2d9" string(3) "2e0" float(3) |
Goed, die kenden we al van eerder deze week. Maar toen ik het net aan een collega liet zien zijn we eens gaan spelen. Ik begrijp nu de conversie in die eerste stap:
1
2
3
4
5
6
| $a = "2z9"; var_dump($a); $a++; var_dump($a); $a++; var_dump($a); |
1
2
3
| string(3) "2z9" string(3) "3a0" string(3) "3a1" |
....maar toen kwamen we een nieuwe WTF tegen:
1
2
3
4
5
6
| $a = "2d9"; var_dump($a); $a+=1; var_dump($a); $a+=1; var_dump($a); |
1
2
3
| string(3) "2d9" int(3) int(4) |
Blijkbaar is ++ niet gelijk aan +=1.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Een tool kan je productiviteit behoorlijk verhogen. Zo'n uitspraak laat het lijken alsof je een ide alleen gebruikt als je de taal niet kentDouweegbertje schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:35:
[...]
Tja leuk voor het invullen, maar om een adequate oplossing te vinden heb je toch enige vorm van kennis nodig van de taal.
Iemand vraagt om Jquery info, dan wordt er een optie gedaan voor een IDE. Mijn mening is dat je daar dan niet veel aan hebt. Juist om te -leren- zou je het zonder 'moeten' doen om juist kennis te maken met dingen.Ealanrian schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:14:
[...]
Een tool kan je productiviteit behoorlijk verhogen. Zo'n uitspraak laat het lijken alsof je een ide alleen gebruikt als je de taal niet kent
Maar goed, dit is een beetje een kort door de bocht reactie, ik moet gaan dus geen tijd voor een langer verhaal
Errrrr, PyCharm heeft weinig met jquery te maken, dus hoe je die twee relateerd is me een raadselDouweegbertje schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:28:
[...]
Iemand vraagt om Jquery info, dan wordt er een optie gedaan voor een IDE. Mijn mening is dat je daar dan niet veel aan hebt. Juist om te -leren- zou je het zonder 'moeten' doen om juist kennis te maken met dingen.
Maar goed, dit is een beetje een kort door de bocht reactie, ik moet gaan dus geen tijd voor een langer verhaal
Ja onze hele website/app is offline. Ik minify alles (JS + CSS), en dan build ik dynamic een manifest file met ASP.NET MVC. Werkt tot nu toe perfect.Gamebuster schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:46:
Hebben mensen hier ervaring met het gebruiken van offline webpagina's (cache.manifest enzo) als mobiele apps?
Ik had de helper hier vandaan:
http://kazimanzurrashid.c...th-asp-dot-net-mvc-bundle
Hier een (heel erg simpel) voorbeeldje: https://github.com/tomhooijenga/CalcGamebuster schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:48:
Kan je een voorbeeld showen?
ohFiresphere schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:35:
[...]
Errrrr, PyCharm heeft weinig met jquery te maken, dus hoe je die twee relateerd is me een raadsel
Ik las dit JaPPa03 in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒", en toen de 2 reacties daarna.. vandaar..
Morgen met verse zin weer naar het werk
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
En ik had het weer voor. Had een update gedaan van het bestand richting server en kreeg de melding Couldn't connect to database grrrrrr, ik maar zoeken in de vers gekopieerde mysqli connect wat er gaande was tot mijn € viel.Damic schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:56:
Man man heel de tijd al achter een time out bug aan't zoeken in php, blijkt dat ik de verkeerde config aan het gebruiken was![]()
![]()

Het resultaat: http://cd-pc.mazda-club.be/buggy.php

[ Voor 12% gewijzigd door Damic op 08-05-2015 00:58 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Klopt, zag ik al voorbij komen. Helaas niet gratis, even kijken wat we eventueel kunnen regelenhoofd31 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:54:
[...]
PhpStorm met Magicento, heb je at least automatisch aanvullen etc.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Dus: tijd voor chococcino!
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| #include <iostream> class fuck_you { public: fuck_you(int i): r_ass(i) { } fuck_you & operator+=(int i) { r_ass += i; return *this; } fuck_you operator++(int) { fuck_you copy(r_ass); this->r_ass -= 1; return copy; } public: int r_ass; }; int main() { fuck_you fy(0); fy+=2; std::cout << fy.r_ass << std::endl; fy++; std::cout << fy.r_ass << std::endl; } |
Ik gok dat de code er ongeveer zo uit ziet dan
* Gamebuster kent tegenwoordig een beetje C++ en showt het graag
[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 08-05-2015 10:09 ]
Wrs omdat de ene waarde als hex word gezien en als je daar ++ doet doe je hex+1, als je dan +1 doet dan maakt ie er een integer van en doet ie het eerste getal +1.
En da's gewoon in php: accidental by designDamic schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:09:
[...]
Wrs omdat de ene waarde als hex word gezien en als je daar ++ doet doe je hex+1, als je dan +1 doet dan maakt ie er een integer van en doet ie het eerste getal +1.
iOS buildserver lijkt me een redelijke verklaring? Zeker als je met een framework zoals libgdx werkt waardoor je geen osx nodig hebt voor de development, en dan alleen de release build op osx wil laten doen.TheNephilim schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:12:
Wtf: http://www.macminivault.com/services/ ... waarom zou je een Mac Mini in een datacenter laten hosten?
Dit jaRobbiedobbie schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:17:
[...]
iOS buildserver lijkt me een redelijke verklaring? Zeker als je met een framework zoals libgdx werkt waardoor je geen osx nodig hebt voor de development, en dan alleen de release build op osx wil laten doen.
Opzich wel sexy zo'n rackCustomers use Mac servers for an amazingly wide range of purposes:
- Web / Email Hosting
- Jenkins / Xcode Continous Integration
- OS X Software and Design Testing
- Daylite / CRM Hosting
- Xcode Development
- Offsite Storage / File Server
- Filemaker / Database Hosting

.oisyn schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:54:
quote:
Deze week werd de gietvloer gegoten. Verkeerde kleur. "Ja maar meneer dit is echt de kleur die u heeft gekozen". Nee, dit is beige, wat wij hebben gekozen was bijna wit. En heel handig zijn ze ook vergeten ons een kleurstaaltje mee te geven waardoor er niets gecontroleerd kan worden. Alles loopt uit, en dan natuurlijk ook het gesteggel over wiens schuld het is
Zij zijn redelijk stellig, "dit is de kleur die jullie hebben doorgegeven". Nieuwe kleur bestellen kost €2k. Kleur is eigenlijk een mix van twee kleuren, we hebben een kleur gekozen waarvan 1 van de al geleverde kleuren in verwerkt zit, dus dat scheelt dan weer de helft. Voel me alsnog genaaid, maar goed, time is of the essense, eind volgende maand moeten we ons huis uit, in een juridisch gevecht heb ik geen zin in noch de tijd voor.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nee, want dan zou "2z9"++ niet ophogen naar "3a0" en "2f9" naar "2g0". Ze hebben gewoon daadwerkelijk echte stringoptellogica ingebouwd, voor zover ik kan zien alleen voor de ranges 0-9, a-z en A-Z.Damic schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:09:
[...]

Niet accidental waarschijnlijk, maar wel by design, PHP kennende.
.oisyn schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:58:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
[ Voor 26% gewijzigd door ZaZ op 08-05-2015 11:35 ]
Lekker op de bank
ZaZ schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:35:
[...]
Members only:
ZaZ schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:35:
[...]
Members only:
Nothing to see here!
GateKeaper schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:06:
[...]
Members only:
Lekker op de bank
Dat is juist waar alle (social) media sites op floreren....helaas.Caelorum schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:43:
Members only:
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Jan_V schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:12:
[...]
Dat is juist waar alle (social) media sites op floreren....helaas.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
[ Voor 34% gewijzigd door farlane op 08-05-2015 13:38 ]
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
GoT. Maar alleen ingelogde gebruikers kunnen het zien.farlane schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:37:
Members van wat? (Van dit forum?)
Even een plugin maken die standaard de member-only tags om je posts zet
Owh. Ik snap nog steeds niet waarom je dat zou doen, zou een bericht dat daarvoor in aanmerking zou komen eigenlijk beter niet op een forum geplaatst moeten worden?Mercatres schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:45:
[...]
GoT. Maar alleen ingelogde gebruikers kunnen het zien.
[edit]
Wat SPee zegt dus..geloof ik
[ Voor 5% gewijzigd door farlane op 08-05-2015 14:00 ]
Als je je er een beetje voor schaamt dan had je beter de vraag in een mo tag kunnen stellenfarlane schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:09:
Nah, heb al verschillende vieze grapjes gemaakt vandaag. Dit grote vraagstuk hield me al tijden bezig echter maar durfde het niet te vragen.
Lekker op de bank
Mwah, ik zie het vooral als 'anti-Google' optie. Zoekmachines kunnen alles wat in de MO tags staat niet lezen.
Het wordt regelmatig gebruikt binnen topics over games, om beta-keys te posten. Daar vind ik zo'n functie wel geschikt voor.farlane schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:59:
[...]
Owh. Ik snap nog steeds niet waarom je dat zou doen, zou een bericht dat daarvoor in aanmerking zou komen eigenlijk beter niet op een forum geplaatst moeten worden?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Onzin, Google kan prima meelezen.TheNephilim schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:11:
Mwah, ik zie het vooral als 'anti-Google' optie. Zoekmachines kunnen alles wat in de MO tags staat niet lezen.
Wel een toffe website.D-Raven schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:13:
Ben ik de enige die Akka.Net een gaaf framework vind? Of zijn er nog meer hier die helemaal warm worden van het Actormodel ?
Wegen Neugestaltung der Internetseiten sind derzeit keine Inhalte verfügbar.
fuck....ZaZ schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:11:
[...]
Als je je er een beetje voor schaamt dan had je beter de vraag in een mo tag kunnen stellen
Hehe
Iets met Duits is sowieso cool.
[ Voor 46% gewijzigd door farlane op 08-05-2015 14:17 ]
Wel fan van de orginele Akka. http://akka.io/D-Raven schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:13:
Ben ik de enige die Akka.Net een gaaf framework vind? Of zijn er nog meer hier die helemaal warm worden van het Actormodel ?
In Scala play dus. :-)
Volgende week komt het actor model als het goed aan bod in de reactive programming cursus die ik op coursera volg.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Geupdate met de daadwerkelijke site url
Ik zag al een tweaker in de gitter.im chat rondhangen dus werd even getriggerd om hier eens te polsen
[ Voor 16% gewijzigd door D-Raven op 08-05-2015 14:21 ]
Nee, pitch eens waarom ik overstag moet gaan?D-Raven schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:13:
Als iemand er mee begint ga ik er gewoon mee verder als ik er op inhaak. Scheelt mij moeite om uit te zoeken of hetgeen ik zeg mogelijk vervelend is voor degene die is begonnen. Ik kan niet in zijn of haar leven kijken dus dat is best lastig te bepalen.WernerL schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:34:
[...] Ik snap alleen niet waarom enkele van bovenstaande posts nou persee in een MO tag moeten staan, maar dat zal wel aan mij liggen.
Sitzpinkler
Zie je nou dat ik niet serieus ben?
[ Voor 10% gewijzigd door farlane op 08-05-2015 15:02 ]
Inderdaad. Je hebt je hierbij gekwalificeerd voor het gilde der clowneskefarlane schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:00:
[...]
[...]
Members only:
Zie je nou dat ik niet serieus ben?
Gedaan, maar ik vind het een hoop vaag gelul. Het is me nog steeds niet duidelijk waarom Actors de shit zijn.D-Raven schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:27:
[...]
Je kunt ook zelf de website (getakka.net) lezen.
Avalaxy schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:06:
[...]
Gedaan, maar ik vind het een hoop vaag gelul. Het is me nog steeds niet duidelijk waarom Actors de shit zijn.
Wat is hier vaag gelul aan ?The Actor Model provides a higher level of abstraction for writing concurrent and distributed systems. It alleviates the developer from having to deal with explicit locking and thread management, making it easier to write correct concurrent and parallel systems.
Hoorde er gisteren voor het eerst van in de DotNetRocks podcast. Blijkbaar kan er een vergelijking worden met MS Orleans. Van Orleans wordt ik zeker wel warm, dat lijkt me zo enorm gaaf om een keer in te kunnen zetten.D-Raven schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:13:
Waarschijnlijk vind ik Akka dan ook wel interessant, maar na die podcast ben ik er niet heel veel wijzer van geworden.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
https://petabridge.com/bootcamp/
Werkt via email.
En inderdaad MS Orleans lijkt er veel op. Dit is ook een framework gebaseerd op het Actor model. Er zijn wel wezenlijke verschillen tussen Akka en Orleans. Maar dit zit vooral op het remoting/clustering niveau.
Zelf vind ik Orleans meer ontworpen voor grote systemen, terwijl Akka ook prima op kleinere schaal toegepast kan worden.
Met hierboven, maar dan in plain old JavaWernerL schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:17:
[...]
Wel fan van de orginele Akka. http://akka.io/
In Scala play dus. :-)
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
minus opmerking zak maar door de stront: fridgeman in 'plan: Tweakers gaat de regio in - Meet-ups gepland in TU-steden'
[ Voor 34% gewijzigd door jip_86 op 08-05-2015 17:04 ]
Tjah, een recursief probleem. Wanneer je je gaat richten op een "lagere doelgroep", krijg je ook de mindere reacties. Er blijven altijd mensen komen waarvoor het niveau van een site net iets te hoog gegrepen is.jip_86 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:42:
fridgeman in 'plan: Tweakers gaat de regio in - Meet-ups gepland in TU-steden'
minus opmerking zak maar door de stront: fridgeman in 'plan: Tweakers gaat de regio in - Meet-ups gepland in TU-steden'
en ja ik ben HBO-er
Ben nu wel benieuwd naar wat er onder die eerste link stond. Wist niet dat berichten überhaupt verwijderd werden hier.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Op die manier. Snap nu jip_86's bericht. Over niveau gesproken..._David_ schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:28:
in die 1e stond precies het zelfde + de opmerking "zak allemaal maar door de stront"
* GateKeaper gaat zich maar even schamen

[ Voor 3% gewijzigd door GateKeaper op 08-05-2015 17:30 ]
Edit: http://stackoverflow.com/...ob-gzhandler-conflicts-wi
[ Voor 28% gewijzigd door Damic op 09-05-2015 01:48 ]
Als ik in Python wil werken, kies ik dan voor PyCharm, of kan overkoepelend IntelliJ IDEA het net zo goed?
Hetzelfde voor Ruby (hoewel ik daar niet aan doe), wat is dan de betere keus, toch voor de specifieke IDE gaan in plaats van de overkoepelende IntelliJ?
Mijn idee is, dat het op zich prima kan, maar bij voorkeur toch de specifieke IDE omdat bindings etc. daar vaak beter geregeld zijn.
Het kan best zo zijn dat de nieuwste PHPStorm bouwt op een IDEA versie die nog niet final is, daardoor zit er in de laatste stable IDEA dan ook een wat oudere PHP plugin. Uiteindelijk zal dat dan ook wel recht worden getrokken, maar als je altijd the latest and greatest wil hebben heb je dat dus met de losse IDEs. Maakt het je niet uit om een paar maanden te wachten totdat de PHP plugin voor IDEA volledig up to date is zou er verder geen verschil zijn. De functionaliteiten zouden dan gelijk zijn tussen de specifieke IDEs en IDEA met de plugins voor de andere talen.
Zoals je zelf al zegt, ga je alles netjes scheiden in losse programma's of heb je het liever bij elkaar. Ik werk nu zelf met PHPStorm en de EAP van 0xDBE (database tool). Die laatste is eigenlijk gewoon een gestripte IDEA met alleen DB support, en kan dus niks extra's wat PHPStorm niet kan.
Maar ik vind het daarin toch gewoon fijn om PHP en SQL werk gescheiden te houden, dan doe ik liever Alt+Tab en heb ik een tool open waarin alle PHP of alle SQL staat in plaats van Ctrl + Tab en in dezelfde omgeving te blijven zitten waar PHP en SQL door elkaar lopen (1 sidebar met of project, of database layout, vs 2 sidebars met zowel project als database etc).
Alhoewel het natuurlijk wel fijn is dat PHPStorm ook veel SQL functionaliteit heeft. 0xDBE zie ik in die zin meer als iets om database in te zien en wat met queries in te klooien. Als ik gewoon simpele queries moet schrijven voor bv een migratie dingetje, wat ook in source control moet komen tik ik dat gewoon in een keer in de SQL file die ik vanuit PHPStorm open (want daar heb ik het volledige project).
[ Voor 0% gewijzigd door RobertMe op 08-05-2015 20:28 . Reden: Newlines, newlines everywhere ]
Zou je iets meer linebreaks etc. kunnen toevoegen? Je reacties zijn inhoudelijk goed, maar moeilijk leesbaar omdat het 1 blob tekst is.
Uit RobertMe: "Het kan best zo zijn dat de nieuwste PHPStorm bouwt op een IDEA versie die nog niet final is, daardoor zit er in de laatste stable IDEA dan ook een wat oudere PHP plugin".
Dit kan ik bevestigen. Ik heb een RubyMine versie gehad die al was gebouwd op de nieuwe versie van de IDE's, maar waar de Java-variant (de 'moeder' dus) 1,5 week later uitgebracht werd.
Niet dat het uitmaakt, maar toch
Vind het vooral fijn dat als ik met school bezig ben (meestal Java, dus IntelliJ) dat ik niet mijn Ruby-projecten zie (vooral voor werk).
Daarnaast komt het denk ik ook nog uit de 'Eclipse-tijdperk', daar had ik ook meerdere instanties zodat bepaalde plugins niet werden geladen (had ik bijvoorbeeld een Android versie, en een JavaEE versie).
Ook weet ik niet of ik straks nog alle versies ga verlengen die ik momenteel gebruik. Denk dat ik tot Augustus nog maar met Java bezig ben en misschien dat ik dan IntelliJ wel laat vallen.
Zit de laatste tijd alleen maar in RubyMine & AppCode. (En natuurlijk Resharper, maar die zit buiten deze discussie)
[ Voor 20% gewijzigd door Ryur op 08-05-2015 21:45 ]
Dit topic is gesloten.
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.