Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Voor nu een xiaomi redmi 1s die ik voor $90,- uit China over heb laten komen
[ Voor 23% gewijzigd door WernerL op 24-07-2015 13:34 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Er is niet veel wat me tegen houdt, behalve da'k het ding niet nodig heb, anders had ik'm wel gekocht.WernerL schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:33:
* WernerL wil eigenlijk een Ubuntu phone. Maar het gebrek aan apps, en het lage aantal telefoons om uit te kiezen houd me een beetje tegen op dit moment.
Voor nu een xiaomi redmi 1s die ik voor $90,- uit China over heb laten komenDoet het prima.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dagje OAuth-issues fixen, yey
Ondertussen vandaag eindelijk iets opgeleverd na overleg met drie afdelingen, nu moet alleen de directie er nog akkoord op geven... En als ze dat niet doen, ga ik staken! Bijna weekend gelukkig!
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Windows Phone was leuk, maar de app-gap wordt niet echt kleiner. Integendeel.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Nu overgestapt naar een iPhone 6 Plus. Bevalt nog prima
Lekker op de bank
Zelfde gevoelKorben schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:40:
* Korben heeft een 920, .
Ik ben ook van mn 920 overgestapt op de S6. Bevalt me al een stuk beter qua apps. Verder was de 920 een prima telefoon eigenlijk.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Het enige dat beter zou kunnen aan dat toestel is de batterij.
[ Voor 76% gewijzigd door Alex) op 24-07-2015 15:48 ]
We are shaping the future
Ik wacht eigenlijk op een W10 telefoon met continuum, maar ik weet niet vanaf wanneer deze verkrijgbaar zijn.
Het gaat mij minder om bepaalde apps die ik mis, ik vind Windows Mobile gewoon een fijn platform
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Mja dan pak je ook wel weer iets wat op elk platform wel aanwezig is.WernerL schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:55:
Bepaalde apps zijn toch wel handig. Ik zou geen smartphone meer willen hebben waarop ik niet even het saldo van mijn bankrekening kan checken. Dat heb ik in de laatste week voor het salaris nog wel eens nodig.
Achja belangrijkste is dat het ding kan bellen .. agenda, mail en een browser en verder zo min mogelijk apps.
De rabobank heeft afaik geen app voor Ubuntu phone. Anders had ik hem waarschijnlijk gekocht. :-)Douweegbertje schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:04:
[...]
Mja dan pak je ook wel weer iets wat op elk platform wel aanwezig is.
Eensch. Beste toestel dat ik ooit gehad heb. Stock Android draait ook merkbaar stabieler en efficiënter dan de gecustomizede varianten.Alex) schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:48:
Nexus 5
Mijn vriendin heeft een iPhone 6. Not impressed. At all.
root@vps ~ # sudo swapoff -a swapoff: Not superuser.
Loop naar de pomp
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Zo waardeloos... Ik vind het een fijn platform, en gelukkig zijn er een paar belangrijke apps, maar de bieb-apps zou ik wel graag beschikbaar krijgen en dat vertikken ze gewoon:Korben schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:40:
* Korben heeft een 920, maar is aan het wachten op de OnePlus 2.
http://www.bibliotheekutrecht.nl/collecties/apps.html
(Met name de luisterboeken en vakantiereader.)
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Enige reden waarom je het programma uitvoert via sudo als je al root bent?Firesphere schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:08:
root@vps ~ # sudo swapoff -a swapoff: Not superuser.
Loop naar de pomp
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Nee, behalve dat ik'm ook al zonder sudo had gedaan en dezelfde response had gekregen, dus ik dacht "misschien dat't helpt". Maargoed, het gaat me dus om de responseroeleboel schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:19:
[...]
Enige reden waarom je het programma uitvoert via sudo als je al root bent?
Wat ik zo direct kan verzinnen:Firesphere schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:27:
[...]
Nee, behalve dat ik'm ook al zonder sudo had gedaan en dezelfde response had gekregen, dus ik dacht "misschien dat't helpt". Maargoed, het gaat me dus om de response
- root user draait niet onder userid 0
- er is iets mis gegaan bij het initialiseren van je huidige shell (waardoor root niet onder userid 0 draait)
- je partitie voor de systeemlogs is vol (dat kan soms rare dingen geven)
Ben nu wel benieuwd geworden naar de oorzaak
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Die 950 klinkt inderdaad wel interessant en het kriebelt een beetje... maar ik hoop stiekem nog op een camera flagship met een grote sensor erin.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Mis die van mij nog regelmatig. Heb een jaar lang een goedkope Lumia 530 gebruikt. Beviel prima, maar enkele must-have app's ontbraken. Erg jammer, want het toestel vond ik fijner dan op de Galaxy 6 Edge die ik nu heb.Sebazzz schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:52:
* Sebazzz heeft een 930 met W10M en is er tevreden mee
Het gaat mij minder om bepaalde apps die ik mis, ik vind Windows Mobile gewoon een fijn platform
Vooral het keyboard. Op één of andere manier leek Windows Phone mij altijd beter te begrijpen dan dit toestel. Krijg nu geregeld verkeerde woorden op het scherm, ondanks dat ik nu uit frustratie rustiger en nauwkeuriger probeer te typen.
Daarnaast ook de responsiveness. De eerste week was de Edge prima hoor, maar hij begint nu toch zo nu en dan traag aan te voelen. En dan installeer ik geen shitload aan app's. Enkel wat ik echt nodig heb. Met de Lumia daarentegen had ik nooit last van haperingen.
Bijkomend voordeel, Lumia had geen glazen scherm. Voelde wat minder solide, maar die kon ik laten stuiteren zonder mij druk te hoeven maken.
Alex) schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:48:
Nexus 5
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Nothing to see here!
Ik vermoed dat dit de eerste telefoon in 10 jaar tijd wordt die ik langer dan 2 jaar ga gebruiken zonder meteen weer wat nieuws te willen kopen
No animals were harmed in the making of this comment.
Ik wacht het nog even af, maar zeer waarschijnlijk gaat het de vervanger van mijn L920 worden. Dan is mijn trackrecord nu:
Swing 200 -> Nokia 3210 -> Nokia 3310 -> N5800 -> N900 -> N8 (1 week) -> HTC Trophy 7 -> L920 -> L950
Comgenie schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 22:14:
Ik heb wel het scherm vervangen nadat ik hem had laten vallen, maar ook dat was makkelijk zelf te doen.
We are shaping the future
Poeh .. hier ooit gestart met een dutchtone motorola koelkast .. gevolgd door een veel kleinere en plattere kpn ik geloof pocketline (met fullsize simkaart en uitrekbare antenne nog *whoot*) ..Caelorum schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 22:56:
[...]
Ik wacht het nog even af, maar zeer waarschijnlijk gaat het de vervanger van mijn L920 worden. Dan is mijn trackrecord nu:
Swing 200 -> Nokia 3210 -> Nokia 3310 -> N5800 -> N900 -> N8 (1 week) -> HTC Trophy 7 -> L920 -> L950
vervolgens nokia 6210 en 6320 .. allebei wel ooit de LCD van vervangen .. en daarna een galaxy s2.
Eigenlijk best nog wel een beschaafd lijstje.
Telefoons heb ik interessant genoeg nog nooit echt stuk gekregen. Wel heb ik een keer een tablet gesloopt door deze in mijn broekzak mee te nemen...
Maar waarom dat toestel zo groot moet worden...
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
De S6 is ook groter dan de 930Sebazzz schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:15:
[...]
Maar waarom dat toestel zo groot moet worden...Dat ding is groter dan een Lumia 930 en die vind ik eigenlijk al aan de grote kant!
Url: xxxxxxx.com/luis_alberto/
Scenario: Standaard login form met username en passwoord.
Hint: <!-- TODO: discuss with r00t about discouraging usage of common passwords (see list.txt) -->
Heb dus een list.txt met standaard passwoorden, maar ze lijken niet te werken met usernamen als r00t, root, admin, administrator, luis, luis_albert, etc. Volgens mij zie ik ergens iets over het hoofd
* Swedish Clown is gefrustreerd
Misschien vannacht maar gewoon een zware dictionary attack loslaten op deze pagina
[ Voor 7% gewijzigd door Swedish Clown op 25-07-2015 16:59 ]
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Helaas niet, ik vermoed echter dat de username: luis, luis_alberto of alberto zal zijn maar tot zover kom ik er niet doorheen.azerty schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:16:
en kun je afleiden wat de gebruikersnaam is? Dat zou je al een stuk helpen (en de mogelijkheden inperken)
Ik zie iets totaal over het hoofd daar ben ik van overtuigd. Alleen wat is de grote hamvraag
Nee dat snap ikazerty schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:30:
Jah, ik denk niet dat wij veel verder gaan kunnen helpen
lual
lal
luisal
l00a
etc..
Doet me weer denken aan:
[ Voor 21% gewijzigd door Douweegbertje op 25-07-2015 17:47 ]
[ Voor 42% gewijzigd door Firesphere op 26-07-2015 13:03 ]
Ja, echt geweldig joh!
Het was wel lekker rustig, zo zonder mailserver...
Ik heb hier 4 terminals open met htop, alles monitoren of de zooi niet weer omflikkerd. KutMySQL. Maar nu't weer draait durf ik de zooi niet te migreren naar Postgres of Maria
[ Voor 29% gewijzigd door Firesphere op 26-07-2015 13:39 ]
Terug naar de handgeschreven brieven die we nog op de post doen.Firesphere schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:37:
[...]
Ja, echt geweldig joh!
Het was wel lekker rustig, zo zonder mailserver...
Ik heb hier 4 terminals open met htop, alles monitoren of de zooi niet weer omflikkerd. KutMySQL. Maar nu't weer draait durf ik de zooi niet te migreren naar Postgres of Maria
Godskolere, ik rij nog persoonlijk naar Amsterdam om die server uit het rack te trekken en in de metaalshredder te gooien!Martindo schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:42:
[...]
Terug naar de handgeschreven brieven die we nog op de post doen.
Weer de helft die het toch niet goed doet
Ik ga maar alles overzetten naar die ene server die zich tenminste netjes gedraagt. Schiet niet op zo.
[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 26-07-2015 13:49 ]
Fijne reis!Firesphere schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:48:
[...]
Godskolere, ik rij nog persoonlijk naar Amsterdam om die server uit het rack te trekken en in de metaalshredder te gooien!
Ik ga maar alles overzetten naar die ene server die zich tenminste netjes gedraagt. Schiet niet op zo.
Had je Debian dan ook gewoon geupdateFiresphere schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:48:
[...]
Godskolere, ik rij nog persoonlijk naar Amsterdam om die server uit het rack te trekken en in de metaalshredder te gooien!
Wat doet je mailserver dan invredesnaam met mysql, meer dan wat accountdetails ophalen kan het toch niet zijn, dat zou mysql toch ook nog wel mogen trekken ?
[ Voor 15% gewijzigd door gekkie op 26-07-2015 16:06 ]
Ja, op zich wel, ware het niet dat de upgrade van MySQL mis was gegaangekkie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:05:
[...]
Had je Debian dan ook gewoon geupdate![]()
Wat doet je mailserver dan invredesnaam met mysql, meer dan wat accountdetails ophalen kan het toch niet zijn, dat zou mysql toch ook nog wel mogen trekken ?
Ontiegelijk gezeik dankzij een foute update van Debian. Maar alles draait nu weer en de oude server is bijna klaar om afgeschreven te worden
Dacht dat je niet ging upgradenFiresphere schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:55:
[...]
Ja, op zich wel, ware het niet dat de upgrade van MySQL mis was gegaanDus moest ik dat klereding op een of andere manier grondig verwijderen en herinstalleren (en restoren), en daarna dus Postfix en Dovecot opnieuw vertellen dat ze credentials uit de database moeten halen.
Ontiegelijk gezeik dankzij een foute update van Debian. Maar alles draait nu weer en de oude server is bijna klaar om afgeschreven te worden
Mjah met postgresql eigenlijk nog nooit gezeik gehad met een upgrade .. en in principe blijft je oude install en cluster gewoon staan en kun je die ook weer zo starten mocht je in de penarie geraken.
Achja gelukkig is het SMTP protocol ontworpen om tegen tegenstribbelende upgrades te kunnen
Errr, dat heb ik dus ook niet gedaan, dit was een corrupte standaard upgrade van Debian die de hele zooi even omver trokgekkie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:56:
[...]
Dacht dat je niet ging upgraden(om bovenstaande redenen) maar voor een volledige herinstall ging ?
Klopt, maar het draait nu MySQL, dat is de migratie die ik bedoelMjah met postgresql eigenlijk nog nooit gezeik gehad met een upgrade .. en in principe blijft je oude install en cluster gewoon staan en kun je die ook weer zo starten mocht je in de penarie geraken.
Ik ben allang blij dat m'n mail weer werkt en de helft van m'n sites weer online zijnAchja gelukkig is het SMTP protocol ontworpen om tegen tegenstribbelende upgrades te kunnen. Af en toe toch fijn .. van die non-realtime protocollen .. die er nog een beetje tegen kunnen als niet alles gelijk in kannen en kruiken is.
Heb je nou wel of niet geupgradeFiresphere schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:58:
[...]
Errr, dat heb ik dus ook niet gedaan, dit was een corrupte standaard upgrade van Debian die de hele zooi even omver trok
Dat snapte ik .. gaf alleen aan dat ik blij ben dat ik (voor zover mogelijk) postgresql gebruik.Klopt, maar het draait nu MySQL, dat is de migratie die ik bedoel
(al heb ik met mysql ook nog geen echte disasters meegemaakt)
Zal nog wel genoeg binnendruppelen dan als de retry timeouts voorbij zijn.Ik ben allang blij dat m'n mail weer werkt en de helft van m'n sites weer online zijn
Hmm al op de helft .. je hebt nog meer stuk gemaakt dus
Het bleek trouwens dat er een trojan op een Windows computer stond, die waarschijnlijk het wachtwoord uit Thunderbird had geplukt en daarmee lekker spam ging versturen op de server. (vanaf Oostblok IP's).
Mjah ze moeten wat verzinnen aangezien poort 25 tegenwoordig meestal nog wel geblokt is. Maar goed als ze slim zijn dan verzenden ze dan geen bakken spam maar slechts een beperkt aantal.marcop23 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:05:
Ach ja, ik zat gisteren te stressen omdat een vriend zn internet door Ziggo was afgesloten ivm spam, we moesten zorgen dat het niet weer gebeurde anders werd hij een week afgeslotenNu draaien daar verder geen commerciele dingen op hoor, maar toch.
Het bleek trouwens dat er een trojan op een Windows computer stond, die waarschijnlijk het wachtwoord uit Thunderbird had geplukt en daarmee lekker spam ging versturen op de server. (vanaf Oostblok IP's).
Geen of ISP's ook preventief uitgaande mail spamfilteren met een threshold dat als je daarboven komt ze eens wat beter gaan kijken.
Ja leuk man, dat kun je ook anders oplossen IMO. Verder is het weer zo )!(*@ simpel om het bij een klant (lees: digibeet) neer te gooien.
Vervolgens was het de -eis- dat er gescand werd met een antivirus programma uit hun 'recommended list' en daar moest een screenshot van verstuurd worden om het dan per direct ongedaan te maken (de blokkade). Nja goed, na de eerste scan gelijk niets gevonden en verstuurd en toen was er weer internet na een uurtje. Daarna maar eens echt de meuk van de systemen gegooid met o.a. hitman e.d.
Dit zegt al weer genoeg over wat je bereikt met zulke onzin.
Daarbij; hoe kudt is het om een programma te moeten gebruiken die je nog niet hebt, en ook geen internet hebt?
Poort 25 is -altijd- dicht (los van sommige zakelijke netwerken, en in Nederland dan.) , tenzij het de mailserver is van de ISP zelf.gekkie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:10:
[...]
Mjah ze moeten wat verzinnen aangezien poort 25 tegenwoordig meestal nog wel geblokt is. Maar goed als ze slim zijn dan verzenden ze dan geen bakken spam maar slechts een beperkt aantal.
Geen of ISP's ook preventief uitgaande mail spamfilteren met een threshold dat als je daarboven komt ze eens wat beter gaan kijken.
Je bent overigens juist slim om enorm veel spam te versturen, want daar haal je veel meer uit. Of je het nu langzaam en voorzichtig doet is niet zo boeiend, want ze komen er wel achter. Dan kun je beter keihard misbruik maken voor een paar dagen (of uren).
Naja zuigt natuurlijk ook wel als hun ip-reeksen bij spamhaus en derivaten of nog erger (want totaal ondoorzichtelijk google en microsoft) op de blacklist komen. Dus snap opzich dat ze er voor alle andere klanten een beetje passief aggressief op reageren.Douweegbertje schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:11:
Hoewel ik snap dat ISP iets willen doen aan 'spam' en overige malware, vind ik hun zogenoemde oplossingen dikke bullshit. Zo moest ik ooit eens naar een zakelijk netwerk want xs4all had het internet eraf gegooid omdat er malafide meuk werd verstuurd.
Ja leuk man, dat kun je ook anders oplossen IMO. Verder is het weer zo )!(*@ simpel om het bij een klant (lees: digibeet) neer te gooien.
Vervolgens was het de -eis- dat er gescand werd met een antivirus programma uit hun 'recommended list' en daar moest een screenshot van verstuurd worden om het dan per direct ongedaan te maken (de blokkade). Nja goed, na de eerste scan gelijk niets gevonden en verstuurd en toen was er weer internet na een uurtje. Daarna maar eens echt de meuk van de systemen gegooid met o.a. hitman e.d.
Dit zegt al weer genoeg over wat je bereikt met zulke onzin.
Daarbij; hoe kudt is het om een programma te moeten gebruiken die je nog niet hebt, en ook geen internet hebt?
Er waren ooit nog wel eens ISP's waarbij het niet zo was (altijd of op request)Douweegbertje schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:14:
[...]
Poort 25 is -altijd- dicht (los van sommige zakelijke netwerken) , tenzij het de mailserver is van de ISP zelf.
Maar goed levert ook een hoop support vragen op .. gister nog weer eentje op het forum alhier die het niet door had dat tie met een thuisservertje alleen kon relayen via z'n ISP.
Ik heb poort 25 toch open gezet ?!? .. erhh ja .. inbound .. maarja als er niks outbound mag behalve naar je ISP ... stel dan toch maar een relayhost/smarthost in (of neem een VPSje)
Hangt er vanaf hoe snel (automagisch) je ISP reageert (of de klant zelf met z'n rete trage bak)Je bent overigens juist slim om enorm veel spam te versturen, want daar haal je veel meer uit. Of je het nu langzaam en voorzichtig doet is niet zo boeiend, want ze komen er wel achter. Dan kun je beter keihard misbruik maken voor een paar dagen (of uren).
[ Voor 20% gewijzigd door gekkie op 26-07-2015 18:19 ]
Hoe dan?Douweegbertje schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:11:
Ja leuk man, dat kun je ook anders oplossen IMO.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Door bijvoorbeeld te beginnen met gedegen voorlichting. Voor het afsluiten (van het contract) specifiek vermelden hoe ze er mee omgaan, in plaats van uit het niets(!!) een melding te sturen met "we hebben je verbinding geblokkeerd omdat reden x". Wellicht minimaal 2-3 waarschuwingen geven met correcte informatie over hoe je het kunt oplossen.
Je moet gewoon in je achterhoofd hebben dat de PC van een enorme digibeet geïnfecteerd kan zijn. Je wilt deze gene wel een dienst aanbieden, maar vervolgens soort van in de steek laten.
Ga ik nu dood?
[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 26-07-2015 20:33 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ja, tot ooit, mag ik je pc hebben?Gamebuster schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:32:
Mijn open haard spuugde een stukje brandende kool uit, tegen mijn teen aan. Ik heb nu een geel verbrand stukje huid van 2 bij 1 millimeter. Ouch.
Ga ik nu dood?
Volgens mij doet XS4ALL dat ook: https://www.xs4all.nl/vei...id-techniek-en-gedrag.htmDouweegbertje schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:01:
Door bijvoorbeeld te beginnen met gedegen voorlichting. Voor het afsluiten (van het contract) specifiek vermelden hoe ze er mee omgaan,
Het mag dan lijken alsof het vanuit het niets komt, maar dat is natuurlijk niet zo. Er is een probleem geconstateerd waar de gebruiker zich niet van bewust is. Dat is geheel voor de verantwoordelijkheid van de gebruiker.in plaats van uit het niets(!!) een melding te sturen met "we hebben je verbinding geblokkeerd omdat reden x".
Dat klinkt nobel, maar ten eerste doen ze dat al (zie de gebruiksvoorwaarden) en ten tweede breng je door een klant niet direct af te sluiten andere gebruikers in gevaar.Wellicht minimaal 2-3 waarschuwingen geven met correcte informatie over hoe je het kunt oplossen.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Zit je op het zuidelijk halfrond, of op de noordpool. of ben je een koukleum? Damn, hier is het 23 graden binnen.Gamebuster schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:32:
Mijn open haard spuugde een stukje brandende kool uit, tegen mijn teen aan. Ik heb nu een geel verbrand stukje huid van 2 bij 1 millimeter. Ouch.
Ga ik nu dood?
Geen van allen; Ik vind het gewoon fijn sfeerverlichtingmarcop23 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:49:
[...]
Zit je op het zuidelijk halfrond, of op de noordpool. of ben je een koukleum? Damn, hier is het 23 graden binnen.
Het is hier overigens afgekoeld vanaf 22 naar 20 terwijl de open haard aan staat. Mijn theorie is dat de open haard zoveel lucht aanzuigt, dat het de ruimte sneller afkoelt dan dat het het opwarmt. Als je er direct voor zit, is het wel lekker warm.
Ben ik echt zo idioot om in de zomer open haard aan te steken? Toen ik hout bestelde een week terug, kreeg ik zelfs een reactie van de aanbieder: "Ik krijg niet veel bestellingen in de zomer, mag ik vragen waarvoor je het gebruikt? Stook je het op in de zomer? Binnen of buiten?"
[ Voor 25% gewijzigd door Gamebuster op 26-07-2015 21:13 ]
We hebben milieu technisch het gezellige peertje afgeschaft .. gaan we terug naar het vagevuur ...Gamebuster schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:12:
[...]
Geen van allen; Ik vind het gewoon fijn sfeerverlichtingHeel erg pijnlijke sfeerverlichting
![]()
Het is hier overigens afgekoeld vanaf 22 naar 20 terwijl de open haard aan staat. Mijn theorie is dat de open haard zoveel lucht aanzuigt, dat het de ruimte sneller afkoelt dan dat het het opwarmt. Als je er direct voor zit, is het wel lekker warm.
Ben ik echt zo idioot om in de zomer open haard aan te steken? Toen ik hout bestelde een week terug, kreeg ik zelfs een reactie van de aanbieder: "Ik krijg niet veel bestellingen in de zomer, mag ik vragen waarvoor je het gebruikt? Stook je het op in de zomer? Binnen of buiten?"
achja zie het spugen van het vuur als een hint
[/url]Grrr waarom nog steeds geen HTML5 video op tweakers?
[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 26-07-2015 22:10 . Reden: URL tag als troll, wie o wie zal erop klikken? ]
Nee, standaard aptitude upgrade, duh, geen dist-upgrade dus.gekkie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:02:
[...]
Heb je nou wel of niet geupgrade![]()
[...]
Dat snapte ik .. gaf alleen aan dat ik blij ben dat ik (voor zover mogelijk) postgresql gebruik.
(al heb ik met mysql ook nog geen echte disasters meegemaakt)
Maar dit was "gewoon" de INNODB logging die niet overeenkwam volgens de engine. INNODB is een bitch.
[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 26-07-2015 22:36 ]
Gewoon Myisam gebruiken, who needs transactions and foreign keys anywayFiresphere schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:35:
Maar dit was "gewoon" de INNODB logging die niet overeenkwam volgens de engine. INNODB is een bitch.
Ah je lag gewoon achter met je wheezy updates ?Firesphere schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:35:
[...]
Nee, standaard aptitude upgrade, duh, geen dist-upgrade dus.
Hmm als INNODB al een bitch is ... mag ik dan uw kwalificatie van MYISAMMaar dit was "gewoon" de INNODB logging die niet overeenkwam volgens de engine. INNODB is een bitch.
Niet heel ver ofzo, ik hou't wel redelijk bij.gekkie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 23:07:
[...]
Ah je lag gewoon achter met je wheezy updates ?
In ieder geval geen gezeik met logs![...]
Hmm als INNODB al een bitch is ... mag ik dan uw kwalificatie van MYISAM?
Ah niet de kogel gekluifd en dan gelijk maar naar jessie gegaan .. (als je het toch al gesloopt had .. kun je het net zo goed helemaal slopenFiresphere schreef op zondag 26 juli 2015 @ 23:08:
[...]
Niet heel ver ofzo, ik hou't wel redelijk bij.
(opzich viel het bij mij wel mee qua mail .. maar ik had dan ook al backport packages lopen)
Tsja ach naja je had voor de Myisam oplossing kunnen kiezen ... /dev/null is always an optionIn ieder geval geen gezeik met logs!
Bij mij fikt de homeserver er nog wel eens uit .. maar moet zeggen dat ik ondanks dat nog geen DB problemen heb gehad.
Ah so much voor een filmpje .. "wegens rechtenbeperking blablabla" mag je het niet via internet zien.
Achja altijd mooi hoe een laatste restje compassie van ook maar iets wat met de entertainment industrie te maken heeft, alsnog de nek om kan worden gedraaid.
[ Voor 25% gewijzigd door gekkie op 26-07-2015 23:29 ]
Straks evaluatie met mijn manager, ik ben benieuwd wat ze te zeggen heeft
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Char char? Char chaaaar!Ger schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:09:
"Charchar!"
Hoezo zou ik mijn collega's afleiden?azerty schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:17:
"Je levert goed werk, maar je leid je collega's te veel af"?
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Geen idee... Hoe leid je ze af (inclusief jezelf)?ElkeBxl schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:21:
[...]
Hoezo zou ik mijn collega's afleiden?Ik leid mezelf teveel af
tiep.. tiep.. denk... denk.... tiep.. tiep..... oh kijk een eekhoorntje op het grasveld....azerty schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:23:
[...]
Geen idee... Hoe leid je ze af (inclusief jezelf)?
Driving a cadillac in a fool's parade.
Misschien zitten er collega's in dit topic en leid je ze af met je postsElkeBxl schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:21:
[...]
Char char? Char chaaaar!
[...]
Hoezo zou ik mijn collega's afleiden?Ik leid mezelf teveel af
Nothing to see here!
Zo gek vind ik het niet, wilde open haard gisteren ook wel aan doen maar het waaide te hard. In de zomer misschien iets logischer buiten vuur te maken (je zit dan meer buiten) maar als het wat koeler is of regent dan is het binnen helemaal geen gek idee.Gamebuster schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:12:
[...]
https://twitter.com/thezeist/status/625029699312439297
A call to PHP’s mt_rand generates only odd numbers http://3v4l.org/dMbat
Lol
Edit: http://3v4l.org/EXbVR
Random werkt waarschijnlijk o.b.v. een float vermenigvuldigd met het verschil tussen het 1e en 2e argument. Als dat bereik groter is dan de precision van een float, krijg je dus "onbetrouwbare" resultaten.
[ Voor 45% gewijzigd door Gamebuster op 27-07-2015 12:26 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Blijkt dat het zo lastig is om het in Excel overzichtelijk te krijgen wat dubbel is dat het gemakkelijker is om de Excel in SQL Server te importeren en queries te schrijven
Zet een muziekje aan gooi er een cocktail in ... and watchazerty schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:23:
[...]
Geen idee... Hoe leid je ze af (inclusief jezelf)?
Dit topic is gesloten.
![]()
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.