Krap 3 jaar en 5 maanden. Dus nee, geen 4 jaar.
EF 

Prima, maar WAAR DAN?! WAAR gaat dit mis?!The operation failed: The relationship could not be changed because one or more of the foreign-key properties is non-nullable. When a change is made to a relationship, the related foreign-key property is set to a null value. If the foreign-key does not support null values, a new relationship must be defined, the foreign-key property must be assigned another non-null value, or the unrelated object must be deleted.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Bij een van de objecten die je probeert aan te passen ?
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Ach je hebt gelijk #brainfartVerwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:55:
[...]
Krap 3 jaar en 5 maanden. Dus nee, geen 4 jaar.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
De grap is juist dat ik niets heb aangepastDeluxZ schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:23:
Bij een van de objecten die je probeert aan te passen ?
Ik kreeg deze melding ná het aanpassen en heb toen na elk statement een savechanges gedaan. Het gaat bij de eerste mis
[ Voor 23% gewijzigd door F.West98 op 07-07-2015 16:37 ]
Dus je past niks aan, maar na het *aanpassen* gaat het toch mis?
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik pas niets aan en doe een savechanges. En die gaat mis -_-Creepy schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:41:
Dus je past niks aan, maar na het *aanpassen* gaat het toch mis?
Als je niets aan past, waarom probeer je dan te saven?F.West98 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:44:
[...]
Ik pas niets aan en doe een savechanges. En die gaat mis -_-
Ik had dit:
C#:
1
2
3
4
| entity.prop = newval; entity.prop2 = newval2; /* en meer */ db.SaveChanges(); |
En dat ging mis. Dus ik dacht, laat ik dan op élke regel een save zetten om te kijken wáár het misgaat. Toen heb ik dus ook op de eerste regel dat gezet (onbewust):
C#:
1
2
3
4
5
6
7
| db.SaveChanges(); entity.prop = newval; db.SaveChanges(); entity.prop2 = newval2; db.SaveChanges(); /* en nog meer */ db.SaveChanges(); |
En toen ging het bij de eerste mis. Vandaar mijn WTF.
Nu zit ik te kijken in de EF statemanager en er staan wel objecten als "Modified" in, maar die pas ik nergens aan en die zijn, als ik de values vergelijk, ook niet aangepast...
Yay, database refactoren: er worden 7 tabellen hernoemd, waardoor ook de primary key velden en de foreign keys hernoemd moeten worden. Ik mag dus eerst het conceptueel model aanpassen, die aanpassingen overzetten naar fysiek model, dan naar een databank script en daarna mag ik alle verwijzingen in de code gaan wijzigen.
En het beste van dit alles: ik heb dit zelf zo voorgesteld tijdens besprekingen met de analist
Wat heb ik me zelf toch weer aangedaan.

En het beste van dit alles: ik heb dit zelf zo voorgesteld tijdens besprekingen met de analist

De meeste developers zijn mietjes. Alleen echte mannen/vrouwen/wat je dan ook aangegeven hebt in Facebook bij dat vakje durven een database te refactoren.Otherside1982 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:03:
Yay, database refactoren: er worden 7 tabellen hernoemd, waardoor ook de primary key velden en de foreign keys hernoemd moeten worden. Ik mag dus eerst het conceptueel model aanpassen, die aanpassingen overzetten naar fysiek model, dan naar een databank script en daarna mag ik alle verwijzingen in de code gaan wijzigen.![]()
En het beste van dit alles: ik heb dit zelf zo voorgesteld tijdens besprekingen met de analist![]()
iOS developer
Ik ben benieuwd. Zal het binnenkort ook nog eens testen.WernerL schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:49:
[...]
900mb? Zoveel zou play toch niet moeten gebruiken. Hoeveel ram gebruikt hij als je hem in productiemode draait? Dus 'start' gebruiken ipv 'run'. Zelf nooit gekeken hoeveel ram het exact gebruikt, kan ik vanavond wel even doen.Het meeste zal vermoed ik gebruikt worden door activator en het feit dat de applicatie in development mode draait. Dan voert hij een hoop checks uit en gaat compilen bij iedere change die je maakt aan de sourcecode.
Ik gebruik overigens Typesafe activator ja. Maar dat is in feite gewoon SBT met de mogelijkheid eenvoudig een play project op te zetten.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Project waar ik nu mee bezig ben draait in productie modus met slechts 200MB. Dan gebeurd er niet mega veel spannends maar toch. 900MB ga ik niet redden. 
//edit
Na even wat rond klikken in mijn applicatie schoot hij naar 227MB, alsnog acceptabel imo.
//edit2
htop opnieuw gestart, process opnieuw opgezocht en nu is het ineens over de 500mb..
//edit3
Ik was de eerste keer dan ook naar het verkeerde java process aan het kijken.
580mb ongeveer wat er gebruikt wordt. Maar dat is dan ook inclusief de ingebouwde webserver van activator. Wellicht scheelt het als je hem op een andere lightweight http server draait.
//edit
Na even wat rond klikken in mijn applicatie schoot hij naar 227MB, alsnog acceptabel imo.
//edit2
htop opnieuw gestart, process opnieuw opgezocht en nu is het ineens over de 500mb..

//edit3
Ik was de eerste keer dan ook naar het verkeerde java process aan het kijken.
[ Voor 81% gewijzigd door WernerL op 07-07-2015 21:29 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Klopt. Die server gebruikt slechts 230mb. Ik zag net zojuist dat het activator was die zoveel geheugen nodig had maar die kon ik blijkbaar gewoon killen met ctrl-d en de applicatie blijft doordraaien op de achtergrond. 
Dus dan valt het geheugengebruik alsnog mee. Ik zie nu slechts 2 java processen draaien die alle 2 ongeveer 230mb gebruiken. Een is de server en de ander de applicatie als het goed is.
//edit
* WernerL begrijpt het niet helemaal. Hetzelfde process staat er 2 keer in met beide een ander process ID. Beide hebben exact hetzelfde geheugengebruik en alles wat onder 'command' staat is ook exact gelijk.
Ik ga het gewoon op 230MB houden als totaal aantal gebruikt geheugen.
Dus dan valt het geheugengebruik alsnog mee. Ik zie nu slechts 2 java processen draaien die alle 2 ongeveer 230mb gebruiken. Een is de server en de ander de applicatie als het goed is.
//edit
* WernerL begrijpt het niet helemaal. Hetzelfde process staat er 2 keer in met beide een ander process ID. Beide hebben exact hetzelfde geheugengebruik en alles wat onder 'command' staat is ook exact gelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door WernerL op 07-07-2015 21:41 ]
Fork?WernerL schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:35:
Klopt. Die server gebruikt slechts 230mb. Ik zag net zojuist dat het activator was die zoveel geheugen nodig had maar die kon ik blijkbaar gewoon killen met ctrl-d en de applicatie blijft doordraaien op de achtergrond.
//edit
* WernerL begrijpt het niet helemaal. Hetzelfde process staat er 2 keer in met beide een ander process ID. Beide hebben exact hetzelfde geheugengebruik en alles wat onder 'command' staat is ook exact gelijk.![]()
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik heb er wel de ballen voor, echter heb ik er absoluut geen zin in. Ik heb al ongeveer 10k bestanden aangepast om over te gaan naar PHP 5.6 dus ik heb het wel even gehad met kut projecten.BikkelZ schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:56:
[...]
De meeste developers zijn mietjes. Alleen echte mannen/vrouwen/wat je dan ook aangegeven hebt in Facebook bij dat vakje durven een database te refactoren.
Dus dan ligt het toch aan de Activator?WernerL schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:35:
//edit
* WernerL begrijpt het niet helemaal. Hetzelfde process staat er 2 keer in met beide een ander process ID. Beide hebben exact hetzelfde geheugengebruik en alles wat onder 'command' staat is ook exact gelijk.![]()
Ik vind dat ding ook erg traag moet ik zeggen. Ik heb gewoon de stappen gevolgd op de site, activator geinstalleerd en een nieuw project aangemaakt. Daarna was hij zo'n 5 minuten met zichzelf bezig om alles binnen te halen (Scala, Play!, enorm veel dependencies). Vervolgens startte ik de boel op en omdat het zo traag opstartte, keek ik in de task manager van Ubuntu. 900MB aan Java processen die ook weer helemaal verdwenen als ik de activator stopte.
Het draaide alleen inderdaad in development mode. Dus ik kan nog wel even checken wat het doet in production mode.
Na mijn eerste test ging ik verder met DNX en NancyFX (C# en Mono)
Ik vind Scala wel tof als taal, maar ik wil ook iets hebben dat lightweight is en snel werkt. Haskell met zijn native compiler is ook een optie, alleen die taal is wel een beetje een cultuurshock voor mij
[ Voor 16% gewijzigd door Lethalis op 08-07-2015 09:00 ]
Ach het zal wel loslopen. Huidige codebase waar ik mee werk is 95% PHP en loop regelmatig tegen zaken aan die ik graag strongly types zou willen zien.
So far so good, tijdens m'n zomervakantie maar eens goed voor gaan zitten en proberen om wat projecten te refactoren naar Erlang om wat ervaring op te doen
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
En als je de entity op unchanged zet na het ophalen? En hoe haal je de entity op? Laad je de relaties wel? En je exception heeft volgens mij een innerexception die gewoon aangeeft welke fk faalt.F.West98 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:59:
Ik had dit:
C#:
1 2 3 4 entity.prop = newval; entity.prop2 = newval2; /* en meer */ db.SaveChanges();
En dat ging mis. Dus ik dacht, laat ik dan op élke regel een save zetten om te kijken wáár het misgaat. Toen heb ik dus ook op de eerste regel dat gezet (onbewust):
C#:
1 2 3 4 5 6 7 db.SaveChanges(); entity.prop = newval; db.SaveChanges(); entity.prop2 = newval2; db.SaveChanges(); /* en nog meer */ db.SaveChanges();
En toen ging het bij de eerste mis. Vandaar mijn WTF.
Nu zit ik te kijken in de EF statemanager en er staan wel objecten als "Modified" in, maar die pas ik nergens aan en die zijn, als ik de values vergelijk, ook niet aangepast...
EF

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Niet in de task manager kijken. Hoeveel geheugen de JVM van het OS pakt is in te stellen. Bekijk de JVM stats voor heap usage e.d. om te zien hoeveel geheugen er echt in gebruik is door je app. Als je bakken met geheugen hebt kan de JVM zomaar besluiten even geen oude objecten op te ruimen en zit je in je OS tegen flink geheugen gebruik te kijken terwijl de heap maar 200MB is.Lethalis schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 08:42:
[...]
Vervolgens startte ik de boel op en omdat het zo traag opstartte, keek ik in de task manager van Ubuntu.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
In Erlang heb je in ieder geval wel concurrency met Actors. De Scala developers hebben goed gekeken naar hoe concurrency in Erlang werkt, en in Scala vind ik het Actor model best goed werken.Brakkie41 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:05:
[...]
Ach het zal wel loslopen. Huidige codebase waar ik mee werk is 95% PHP en loop regelmatig tegen zaken aan die ik graag strongly types zou willen zien.
So far so good, tijdens m'n zomervakantie maar eens goed voor gaan zitten en proberen om wat projecten te refactoren naar Erlang om wat ervaring op te doen
Het leren van het functioneel paradigma wordt waarschijnlijk de grootste uitdaging als je enkel imperatieve talen gewend bent, maar als je het eenmaal doorhebt wil je niets anders meer
Jogai schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:13:
[...]
En als je de entity op unchanged zet na het ophalen? En hoe haal je de entity op? Laad je de relaties wel? En je exception heeft volgens mij een innerexception die gewoon aangeeft welke fk faalt.
EF
C#:
1
2
3
4
5
6
| var foos = await this.AppContext.Foos .Where(s => s.SomeEnum == this.SomeEnum) .OfType<T>() .Include(s => s.ListOfThings) .Include(s => s.SingleItem) .ToListAsync(); |
En als ik dan kijk welke entities op modified staan zijn dat alle Things in de ListOfThings. Onbegrijpelijk.
Maar dit gaat offtopic, want het is hier immers geen vraagbaak

[ Voor 5% gewijzigd door F.West98 op 08-07-2015 10:05 ]
Heeft iemand een dosis motivatie voor me?

Nee, ik ben de mijne ook kwijt.
Nog 3 dagen en dan heb ik 2 weken vakantie 
Alleen jammer dat de herfst vandaag begonnen is.
Alleen jammer dat de herfst vandaag begonnen is.
Hij had het niet beter kunnen verwoorden. Sowieso voel ik wel een beetje een band met Samson.
Heb jij ook last van een mannenhand in je achterste?EddoH schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:41:
[...]
![]()
[...]
Hij had het niet beter kunnen verwoorden. Sowieso voel ik wel een beetje een band met Samson.
Otherside1982 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:50:
[...]
Heb jij ook last van een mannenhand in je achterste?
Ach...'last'..
Oeps... Mijn NAS was een beetje vol, en Windows Backup heeft gepoogd ruimte te maken door oude bestanden te verwijderen. Het gevolg is nu een full-size backup en een schijf die nog voller zit, want bestanden verwijderen van de backupschijf levert geen ruimte op omdat daar iedere week een snapshot van wordt gemaakt
Stil hier
iedereen vakantie ofzo
?
Nothing to see here!
Heel stil inderdaad, dat is niet goed voor mijn productiviteit. Die schiet nu de hoogte in omdat ik hier niets te lezen heb
* OkkE is aanwezig 
Over 2 maanden begint mijn vakantie.
Over 2 maanden begint mijn vakantie.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Oef, ik ben ook aan vakantie toe...

Ik wordt nu ook al lastig gevallen voor Freelance klussen. Nouja iig beter dan een schiet-maar-raak recruiter.
Dit vond ik wel apart:
Erhm...Jouw profiel:
Java developer
IT kennis & werkervaring in:
* Must: Java EE5, EJB, REST, Eclipse.
* Pre: Jersey, Jackson
Jersey REST for java en https://github.com/FasterXML/jackson for java?WernerL schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:12:
Ik wordt nu ook al lastig gevallen voor Freelance klussen. Nouja iig beter dan een schiet-maar-raak recruiter.Dit vond ik wel apart:
[...]
Erhm...
Ik ben niet geschikt voor deze klus, dat is wel duidelijk 
Nooit van Jersey REST for Java gehoord.
Ach, is allemaal niet zo speciaal. Kijk er een half uurtje naar en speel er 10 minuten mee en je kunt dat ook weer op je CV zetten
Jersey en Jackson heb ik tijdens mijn opleiding nog mee gewerkt, lang niet meer van gehoord (doe haast nooit meer JAVA) maar dat was toen niet heel spannend inderdaad.
Als het echt zo simpel is, heeft het toch ook weinig nut om het in een vacature te zetten als pre?
Misschien in dit geval nog wel logisch hoor, daar voor weet ik te weinig van Java (etc.), maar je ziet soms echt bullshit eisen voorbij komen in vacatures. Soms vraag je je echt af of iemand met technische kennis die vacature ooit gecheckt heeft.
Misschien in dit geval nog wel logisch hoor, daar voor weet ik te weinig van Java (etc.), maar je ziet soms echt bullshit eisen voorbij komen in vacatures. Soms vraag je je echt af of iemand met technische kennis die vacature ooit gecheckt heeft.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ga hem gelijk downloaden!!
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nice!!
Remote editing support!!!
Voor die kleine *** projecten die je 1x per jaar een keer moet openen en het principe van fck version control wordt gehanteerd
Jersey is een JAX-RS implementatie van REST services in Java, Jackson is een goeie XML/JSON validator en mapper. Hele simpele tools maar waarschijnlijk een heel groot deel van waar het bedrijf mee werkt dus misschien wel heel belangrijk alle in- en outs te kennen van die tools.OkkE schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:28:
Als het echt zo simpel is, heeft het toch ook weinig nut om het in een vacature te zetten als pre?
Echter.... Ja, meestal is het gewoon een hoop bullcrap en wat hippe termen om mensen aan te trekken die ook van hippe termen houden
Zou ook wel willen. Helaas heb ik nooit leuke projecten waar ik dat mee kan doen!Brakkie41 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:05:
[...]
WTF heb prestashop in wolken draaien en heb een artikel toegevoegd, nu wil ik dat testen, krijg ik geen prijs te zien (ondanks dat elke group show price aan heeft staan) en als ik het aan mijn verlanglijst wil toevoegen krijg ik volgende fout: Het product bestaat niet in deze uitvoering. Kies een andere combinatie. 
I think I broke it
Gevonden: Catalogus modus stond op: http://stackoverflow.com/...tton-disappear-prestashop
I think I broke it

Gevonden: Catalogus modus stond op: http://stackoverflow.com/...tton-disappear-prestashop
[ Voor 30% gewijzigd door Damic op 09-07-2015 09:55 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik snap ineens waarom 1 van onze klanten zo in paniek was. En de systeembeheerders ook trouwens:
http://nos.nl/artikel/204...erspoeld-met-klanten.html
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
WernerL schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:14:
Ik ben niet geschikt voor deze klus, dat is wel duidelijk
Jij bent meteen met Scala begonnen?
Check ff JAX-RS. Het vormt ook de basis voor het nieuwe MVC framework in Java EE 8.
Ik loop regelmatig tegen type juggling problemen aan van PHP aangezien ons kernsysteem vrij structuur is opgezet en met name met floss en integers houdt PHP nogal van type juggling. Dus ik kijk er naar uit om strikter te moeten werken!WernerL schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:31:
[...]
In Erlang heb je in ieder geval wel concurrency met Actors. De Scala developers hebben goed gekeken naar hoe concurrency in Erlang werkt, en in Scala vind ik het Actor model best goed werken.
Het leren van het functioneel paradigma wordt waarschijnlijk de grootste uitdaging als je enkel imperatieve talen gewend bent, maar als je het eenmaal doorhebt wil je niets anders meer
Wordt inderdaad een flinke uitdaging maar dat is alleen maar goed omdat ik momenteel enigszins vastgeroest zit en de sr. binnen mijn team ben. Nu zal ik de jr. uit moeten hangen en dat juich ik alleen maar toe!
Ik heb zat projecten alleen het refactoren naar Erlang zal ik nooit in productie gooien voor mijn huidige teamRyur schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:02:
[...]
Zou ook wel willen. Helaas heb ik nooit leuke projecten waar ik dat mee kan doen!
Wel wat kennis van Java maar heb me er nooit zo in verdiept. Mijn Scala kennis is op dit moment groter. Hier en daar wel wat Java libs gebruikt maar daar houdt het ook wel op.Lethalis schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:08:
[...]
Jij bent meteen met Scala begonnen?
Check ff JAX-RS. Het vormt ook de basis voor het nieuwe MVC framework in Java EE 8.
Ik ga mezelf eens verdiepen in dat JAX-RS, wellicht komt het ooit van pas.
Werkgever en secretaresse hebben hun kinderen meegenomen naar werk, want het is vakantie. Achter mij zitten ze nu uitgebreid te Minecraften. "Zie je mij?" "Nee ik zie jou niet" "Huh wat gek".
* F.West98 zet muziek iets harder
Tijd voor een thuiswerkdag lijkt mij
Read the code, write the code, be the code!
Kan je niet inloggen op hun server, overal TNT plaatsen en dat laten ontploffen? Als je genoeg TNT laat ontploffen kan de server een hele tijd bezig zijn waardoor het onspeelbaar wordtF.West98 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:39:
Werkgever en secretaresse hebben hun kinderen meegenomen naar werk, want het is vakantie. Achter mij zitten ze nu uitgebreid te Minecraften. "Zie je mij?" "Nee ik zie jou niet" "Huh wat gek".
* F.West98 zet muziek iets harder
Al die lighting-updatesOtherside1982 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:41:
[...]
Kan je niet inloggen op hun server, overal TNT plaatsen en dat laten ontploffen? Als je genoeg TNT laat ontploffen kan de server een hele tijd bezig zijn waardoor het onspeelbaar wordt
Maar helaas geen MC op deze computer, en geen zin/tijd om te installeren, dus dan maar dingen als "JAAA baas ik heb iemand gekild!" aanhoren...
Nou, het is mij dan ook overkomen: de recruiter die op het werk opbelt en met een leugen aan de baas vraagt naar mij om te proberen me weg te kapen.

Kan ik weer een uur naar huis gaan treinen zeker
Gelukkig hoor ik er met mijn muziek vrij weinig van
Vraag je een klant naar een lijstje met bezorgkosten; krijg je zes A4'tjes vol met postcodes en bezorgkosten
.
Firesphere schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:59:
Ik snap ineens waarom 1 van onze klanten zo in paniek was. En de systeembeheerders ook trouwens:

Dat lijkt mij toch echt wat je hebt gevraagd :dTheNephilim schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:48:
Vraag je een klant naar een lijstje met bezorgkosten; krijg je zes A4'tjes vol met postcodes en bezorgkosten.
«Nooit geschoten is altijd mis»
Goh, een tent die altijd stuntte en een revival nodig had en nu een jaartje een nieuwe eigenaar heeft, pullt een stunt die alle media haalt terwijl het aantal gasten uiteindelijk toch gelimiteerd is. En er is ook geen poging geweest om het recht te zetten...Brakkie41 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:49:
[...]
Oeps! De desbetreffende medewerker zal een aardige kutdag hebben na dat foutje.
Cynisch als altijd en zeer ongeinformeerd in dit geval
{signature}
SQL Server Profiler / Trace of hoe heet dat ding ook alweer FTW \o/F.West98 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:37:
[...]
De grap is juist dat ik niets heb aangepast
Ik kreeg deze melding ná het aanpassen en heb toen na elk statement een savechanges gedaan. Het gaat bij de eerste mis
https://fgheysels.github.io/
Het bleek een quirk in EF te zijn met generics.whoami schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:37:
[...]
SQL Server Profiler / Trace of hoe heet dat ding ook alweer FTW \o/
Mojang heeft wel wat optimalisaties doorgevoerd in TNT, de tijd dat een server echt lange tijd onspeelbaar was als gevolg van TNT is wel voorbij.Otherside1982 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:41:
[...]
Kan je niet inloggen op hun server, overal TNT plaatsen en dat laten ontploffen? Als je genoeg TNT laat ontploffen kan de server een hele tijd bezig zijn waardoor het onspeelbaar wordt
Maar als je //chunk doet gevolgd door //set tnt en dat vervolgens afsteekt, dan ben je alsnog wel een tijdje zoet.
We are shaping the future
Entity Framework is één grote quirk.F.West98 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:47:
[...]
Het bleek een quirk in EF te zijn met generics.
Git en TFS is ook zo een drama, we werken nu met SourceTree als aparte Git-tool...
Eens. Het is lang niet zo makkelijk in gebruik als mensen vaak doen voorkomen

Ik denk eerder dat dit met opzet is gedaan om in de publiciteit te komen. Aaangezien ze gewoon doorgaan met het aanbieden en dat er een mailing door ze is verstuurd waarin het in de headerafbeelding ook verkeerd stond.Brakkie41 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:49:
[...]
Oeps! De desbetreffende medewerker zal een aardige kutdag hebben na dat foutje.
Nou het lijkt me niet dat je op twee plekken precies dezelfde fout maakt. Gratis reclame
Voor kleine changes loopt het vaak goed, maar die Migrations zijn één grote ramp. Elke keer weer naar die scaffolded file kijken en controleren.Alex) schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:51:
[...]
Jouw hersenen hebben een quirk waardoor je veel meer problemen hebt met het gebruik van EF dan normale stervelingenAlex) schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:51:
[...]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Een ad hominem. Klasse. Echt, goed gedaan. Gouden sticker voor jou.Korben schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:57:
[...]
Jouw hersenen hebben een quirk waardoor je veel meer problemen hebt met het gebruik van EF dan normale stervelingen
Aah sarcasm, I know it when I see it.Alex) schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:58:
[...]
Een ad hominem. Klasse. Echt, goed gedaan. Gouden sticker voor jou.
[ Voor 0% gewijzigd door Mercatres op 09-07-2015 11:59 . Reden: Typos :( ]
Daarvoor moest ik echt even Googelen; weer wat geleerdAlex) schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:58:
[...]
Een ad hominem is een geoorloofde reactie op een 'me-too'.Alex) schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:58:
[...]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Migrations vind ik dan juist wel weer aardig werken, mits je de versies enigszins bijhoudt. Een nieuwe migration aanmaken op basis van een bestaande database werkt een beetje vreemd.Mercatres schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:55:
[...]
Voor kleine changes loopt het vaak goed, maar die Migrations zijn één grote ramp. Elke keer weer naar die scaffolded file kijken en controleren.
Uiteindelijk gebruik ik die toch niet, het account waar mijn applicatie onder draait heeft niet genoeg rechten om automatic migrations te kunnen doen (het account kan enkel CRUD), en de DBA's zien liever een SQL-scriptje. Dus lever ik dat aan.
*banhamer pakt*
Verwijderd
Fixed.Alex) schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:58:
[...]
Ik kom soms ook wel heel vreemde dingen in de migrations tegen. Tabellen hermoemen waar dat niet nodig is en waardoor er dubbele tabelnamen ontstaan en dan die tabel weer droppen en opnieuw aanmaken en weet ik het allemaal wel niet. Echt bijzonder wat je soms tegenkomt.
Of nu weer, dat een object volgens EF door twee contexts gedeeld zou worden terwijl er überhaupt maar ééntje bestaat.
* F.West98 gaat eens zoeken
Of nu weer, dat een object volgens EF door twee contexts gedeeld zou worden terwijl er überhaupt maar ééntje bestaat.
Maak je niet stiekem twee instanties van de context aan?F.West98 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:55:
Ik kom soms ook wel heel vreemde dingen in de migrations tegen. Tabellen hermoemen waar dat niet nodig is en waardoor er dubbele tabelnamen ontstaan en dan die tabel weer droppen en opnieuw aanmaken en weet ik het allemaal wel niet. Echt bijzonder wat je soms tegenkomt.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Als EF zegt dat er 2 zijn, zijn er ook 2, dus hij moet maar eens goed gaan zoekenDeluxZ schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:11:
[...]
Maak je niet stiekem twee instanties van de context aan?
Ik geloof wel dat het er twee zijn, maar dat zou niet mogen 
edit:
Anyway, dat bleek ook niet zo te zijn, maar er ging iets mis met de koppeling van normale objecten aan EF-objecten als het ware. Het werkt weer
edit:
Anyway, dat bleek ook niet zo te zijn, maar er ging iets mis met de koppeling van normale objecten aan EF-objecten als het ware. Het werkt weer
Het zou mij ook niets verbazen inderdaad.Voutloos schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:17:
[...]
Goh, een tent die altijd stuntte en een revival nodig had en nu een jaartje een nieuwe eigenaar heeft, pullt een stunt die alle media haalt terwijl het aantal gasten uiteindelijk toch gelimiteerd is. En er is ook geen poging geweest om het recht te zetten...
Cynisch als altijd en zeer ongeinformeerd in dit gevalsluit ik een marketingbewussie a.k.a. 'typefoutje' door ceo niet helemaal uit.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Inderdaad, die sauna tickets gaan toch altijd in de verkoop via Vakantie Veilingen etc, en dat begint ook bij 5 euro, de winst pakken ze wel op het eten.

Echt ga eens heen met je 3063*4430 a 4.3MB plaatje..

Keurig, even een afbeelding van ruim 4 MB plaatsen
Nog een paar uurtjes werken, daarna uitkijken naar zaterdagmiddag (Prison Escape in Rotterdam), ik hoop dat het plezant wordt
Dit topic is gesloten.
Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.