De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 101 Laatste
Acties:
  • 368.543 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01:19

StM

De enige keer dat ik (heel kort) door een rood kruis ben gegaan was omdat ze zo slim waren geweest om de pijlen precies verkeerd om te zetten. Twee banen die van de ene naar de andere snelweg gingen, alleen was er een kilometer verderop wat gebeurd. Normaal sturen ze je eerst op de linkerbaan en dan de hoofdbaan op, maar dit keer werd je juist de rechterbaan op gedwongen en daarna de vluchtstrook op. Alleen 1 klein probleempje, die is er na 50 meter niet meer ivm een viaduct :p

Naja dan maar rustig er doorheen en gelijk invoegen op de hoofdbaan, leek me beter dan het alternatief om stil te gaan met iedereen die met 50-60-70 om je heen vliegt :) Formeel zal ik vast fout zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik ga maandelijks door een rood kruis.

*BA DUM TSS*

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 09:23
ZaZ schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:23:

*BA DUM TSS*
Zucht, die was wel heeeeeeeeel slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

kenneth schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:54:
[...]

[afbeelding]

Verkeersbord van de eeuw, overigens 8)7
Reed vanochtend nog langs zo'n bord, echt wtf. Zou het helpen tegen die lutsers die de rode kruizen negeren? M.a.w. is het onbegrip? Volgens mij echt niet.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 09:51
ZaZ schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:23:

*BA DUM TSS*
http://www.redcross.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 09:38
Nou ja dan maar op deze manier. Kleine waarschuwing voor diegene die er alsnog met hun takken aanzitten en dan klagen :+

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pGz2lCe9OOEC21DFPAkQOdRV/thumb.png

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zo, mijn Windows-installatie wil eindelijk. Blijkbaar kan de setup van Windows voor geen meter overweg met een schijf die al als GPT was ingedeeld, aangezien GParted sporen van GPT en MBR aantrof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Laatst online: 21:20

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

UEFI is je oplossing dan :p Dan kan Windows er wel mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

UEFI was dus het probleem :P De schijf kwam uit mijn oude laptop met UEFI, en zit nu in een nog wat oudere pc zonder (die dan wel weer lomp veel sneller dan die laptop is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:02
Fijn, vandaag het verzoek krijgen om iets te bouwen omdat ze onverwachts tegen problemen aanlopen. An sich geen probleem, maar bij extra vragen geeft niemand thuis waardoor ik het niet kan oplossen.

Als het voor de verantwoordelijken niet belangrijk genoeg is, waarom moet ik dan opeens zo hard lopen? :O

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

iRicardo schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:23:
Nou ja dan maar op deze manier. Kleine waarschuwing voor diegene die er alsnog met hun takken aanzitten en dan klagen :+

[afbeelding]
Je zou misschien kunnen aangeven waarom er niks gewijzigd mag worden / wat de gevolgen zijn (Error?) van het wijzigen. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:03
Ook fijn, nadat mijn laptop weer uit Sleep komt. Kan ik geen VPN verbinding meer maken omdat ie de VPN-server niet kan resolven :( Dus weer een kwartier kwijt met herstarten, maar gelukkig ligt er morgen een nieuwe laptop voor me klaar.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ligt het nu aan mij of hebben we veel nieuwe "zeikerds" erbij hier? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Douweegbertje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:07:
Ligt het nu aan mij of hebben we veel nieuwe "zeikerds" erbij hier? :p
Als je op mij doelt die hier maandag begon te zeiken, ik ben een stelselmatige lurker. Post niet zoveel maar lees dagelijks mee. O-)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Brakkie41 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:08:
[...]

Als je op mij doelt die hier maandag begon te zeiken, ik ben een stelselmatige lurker. Post niet zoveel maar lees dagelijks mee. O-)
Definieer jij jezelf als veel dan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Douweegbertje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:10:
[...]

Definieer jij jezelf als veel dan? :p
Nee maar wellicht definieer jij mij als "één van de nieuwe zeikerds" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:52
Er zijn de laatste tijd wel veel nieuwe posters bij gekomen ja. Ik wil weer wat meer gaan posten nu ik weer actief ga programmeren. Vandaag maar weer druk aan het werk met Apache Celix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
"Hey Alex, iets in <applicatie> is ineens stuk. Kun je dat vandaag nog oplossen a.u.b., want dit speelt namelijk ook op productie."

Ik heb de applicatie nog nooit gebruikt, ik weet niet hoe het functioneel hoort te werken en ik heb nog nooit naar de sourcecode gekeken, maar goed... ik zal even mijn gereedschap pakken.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kbGAUtO.png

[ Voor 20% gewijzigd door Alex) op 27-05-2015 14:18 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Primair is het ook de uitlaatklep (volgens de topic-warning). Dus ja, dan krijg je vooral gezeik ;)

Maar hier is een nieuwe sprint gestart, dus na 2 dagen gaat alles wel nog prima :)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
OkkE schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:45:
[...]

Je zou misschien kunnen aangeven waarom er niks gewijzigd mag worden / wat de gevolgen zijn (Error?) van het wijzigen. :)
Ahum
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 15:42
iRicardo schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:19:
[...]

Ahum
Members only:
Net zo kortaf terug doen :) Houd jij je niet aan het contract? Dan ik ook niet O-)

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Niekfct schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:21:
[...]

Net zo kortaf terug doen :) Houd jij je niet aan het contract? Dan ik ook niet O-)
Helaas denken anderen daar anders over. Mja, ik ben ook maar een developer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 12:25
Aiolos schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:18:
Primair is het ook de uitlaatklep (volgens de topic-warning). Dus ja, dan krijg je vooral gezeik ;)

Maar hier is een nieuwe sprint gestart, dus na 2 dagen gaat alles wel nog prima :)
Hier ook, tot nu toe loopt alles netjes. (Alleen die UnitTests falen af en toe nog eens, maar goed: dat hoort erbij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
En toen... http://www.nu.nl/gezondhe...id-bij-veel-cafeine-.html

Ik zeg, tijd voor nog een bakkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Dan had mijn gezondheid nu niets meer moeten zijn met al die bakken koffie die ik tot mij neem per dag :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Ik krijg een error ergens vandaan, genaamd undefined method `rstrip' for nil:NilClass.

"Prima, geen probleem. Error kan gebeuren toch? Even kijken waar het vandaan komt..." denk ik dan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
class ...
...
    def rstrip!
      if capture_position.nil?
        buffer.rstrip!
        return
      end

buffer << buffer.slice!(capture_position..-1).rstrip
    end

De error wijst naar regel 9 hier.

"Hmm... geen verstand van. Even een breakpoint voor regel 9 zetten."

buffer # => "...lange string..."
Eeuh... oke. En capture position dan?

capture_position # => nil
capture_position.nil? # => true

Als capture position hier nil is, waarom is-ie dan niet via regel 4 bij de return op regel 6 gekomen? Zou capture_position side effects hebben en iedere keer ander return-value geven?

method(:capture_position).source_location # => ["path/to/buffer.rb", 33]

Even gluren wat er op die regel staat...
Ruby:
1
2
3
4
5
# nil if there's no capture_haml block running,
# and the position at which it's beginning the capture if there is one.
#
# @return [Fixnum, nil]
attr_accessor :capture_position

...wat

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Gamebuster schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:49:
Ik krijg een error ergens vandaan, genaamd undefined method `rstrip' for nil:NilClass.

"Prima, geen probleem. Error kan gebeuren toch? Even kijken waar het vandaan komt..." denk ik dan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
class ...
...
    def rstrip!
      if capture_position.nil?
        buffer.rstrip!
        return
      end

buffer << buffer.slice!(capture_position..-1).rstrip
    end

De error wijst naar regel 9 hier.

"Hmm... geen verstand van. Even een breakpoint voor regel 9 zetten."

buffer # => "...lange string..."
Eeuh... oke. En capture position dan?

capture_position # => nil
capture_position.nil? # => true

Als capture position hier nil is, waarom is-ie dan niet via regel 4 bij de return op regel 6 gekomen? Zou capture_position side effects hebben en iedere keer ander return-value geven?

method(:capture_position).source_location # => ["path/to/buffer.rb", 33]

Even gluren wat er op die regel staat...
Ruby:
1
2
3
4
5
# nil if there's no capture_haml block running,
# and the position at which it's beginning the capture if there is one.
#
# @return [Fixnum, nil]
attr_accessor :capture_position

...wat
Thanks voor het dagelijkse WTF momentje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Klanten die csv bestanden in Excel bewerken... Altijd leuk 8)7

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
CSV-files zijn al-tijd een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:43
Cloud schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:32:
[...]

Reed vanochtend nog langs zo'n bord, echt wtf. Zou het helpen tegen die lutsers die de rode kruizen negeren? M.a.w. is het onbegrip? Volgens mij echt niet.
Dat kruis op het bord is toch wit ? .. doorblazen dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Alex) schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:56:
CSV-files zijn al-tijd een drama.
Hier ben ik wel benieuwd naar, waarom? Wij gebruiken bij ons eigenlijk alleen maar CSV bestanden als we specificaties versturen, enige nadeel van CSV vind ik dat de delimiter comma- of semicolon is. Dat is nog wel eens verwarrend en lastig, maar goed: dat is volgens mij maar een klein probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 27-05-2015 15:08 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 23:00
Arjan90 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:08:
[...]

Hier ben ik wel benieuwd naar, waarom? Wij gebruiken bij ons eigenlijk alleen maar CSV bestanden als we specificaties versturen, enige nadeel van CSV vind ik dat de delimiter comma- of semicolon is. Dat is nog wel eens verwarrend en lastig, maar goed: dat is volgens mij maar een klein probleem.
Als je met Excel werkt, is het ook nogal verwarrend. Daar hangt het af van je locale instellingen, welke delimiter instelling hij pakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

[...]

Wij gebruiken ook meestal CSV. Maar dat is dan haast altijd van applicatie naar applicatie zonder gebruiker ertussen. Zodra er een gebruiker zich mee komt moeien (zoals een tester), is het om zeep... Vooral als er een datum in de data stond :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Het probleem zit hem volgens mij in het ontbreken van een soort standaard. Bovenstaande is overigens herkenbaar hoor, dat hebben wij ook wel eens als probleem. Wij krijgen vanuit onze leveranciers juist positieve feedback hierop, vandaar dat ik zo benieuwd ben. In de verwerking op financiële afdeling is men er dus wel blij mee (dat wil niet zeggen dat het de manier is), die hebben vaak weinig kaas gegeten van XML en willen gewoon een specificatie in hun eigen Excel zetten om te vergelijken middels draaitabellen met hun eigen input.

@hierboven: herkenbaar _/-\o_ Standaard advies wanneer CSV wordt gebruikt om bijv. in te lezen: je blijft er vanaf en stuurt het mailtje door. Weet je wat? We stellen wel even een regel in in je Outlook, dan kom je er tenminste niet aan :+

[ Voor 18% gewijzigd door Arjan90 op 27-05-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Geen standaard standaard, maar wel https://tools.ietf.org/html/rfc4180.

Microsoft houdt zich er niet aan met Excel, dat is het vervelende.

[ Voor 34% gewijzigd door wackmaniac op 27-05-2015 15:14 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
De horror called csv. Ooit bij een niet te nader noemen bedrijf gewerkt. PHP web app poepten deze csv's uit voor externe partijen. Moest bij ons ook uitgeprint worden zonder tussenkomst van mens.

Tekentafel leide tot het put_file in directory en laat een C# de csv mergen met DOC templates. NOOIT MEER! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
[...]

Er is geen éénduidige specificatie over welke seperator te gebruiken (komma? puntkomma?), er is geen éénduidige afspraak over regional settings (Is 01-04-2014 nou 1 april of 4 januari) en ook dingen zoals newlines en het escapen van delimitertekens is altijd een feestje.

En dat mensen met Excel willen gaan zitten roeren in die files maakt het alleen maar erger, want Excel gooit ook nog eens de encoding om naar ANSI (of hoe het ook heet), ook als je een UTF-8 file aanlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:38
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat mag je best laten horen hoor Avalaxy. Er is kennelijk een verschil in de belevingswereld over hoe complex iets is, dat kun je beter wegnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Avalaxy schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:28:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik vind dat sowieso altijd heel erg lastig met inschatten.
Tijd die ergens in gaat zitten is altijd de tijd die ik denk bezig te zijn maal 2 en die tijd communiceer ik ook.
Dat zal wel bij iedereen anders zijn natuurlijk

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:38
Alex) schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:29:
Dat mag je best laten horen hoor Avalaxy. Er is kennelijk een verschil in de belevingswereld over hoe complex iets is, dat kun je beter wegnemen.
Members only:
ZaZ schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:35:
Ik vind dat sowieso altijd heel erg lastig met inschatten.
Tijd die ergens in gaat zitten is altijd de tijd die ik denk bezig te zijn maal 2 en die tijd communiceer ik ook.
Dat zal wel bij iedereen anders zijn natuurlijk
Members only:

[ Voor 39% gewijzigd door Avalaxy op 27-05-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:09
Alex) schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:19:
[...]

Er is geen éénduidige specificatie over welke seperator te gebruiken (komma? puntkomma?), er is geen éénduidige afspraak over regional settings (Is 01-04-2014 nou 1 april of 4 januari) en ook dingen zoals newlines en het escapen van delimitertekens is altijd een feestje.

En dat mensen met Excel willen gaan zitten roeren in die files maakt het alleen maar erger, want Excel gooit ook nog eens de encoding om naar ANSI (of hoe het ook heet), ook als je een UTF-8 file aanlevert.
Hear, hear.

CSV is een hele leuke en krachtig manier om informatie uit te wisselen, zolang maar duidelijk gedefinieerd is hoe die CSV is opgebouwd. Excel (en in mindere mate andere Office pakketten) leveren altijd ruis op, gevolgd door mensen die niet snappen waarom hun CSV wordt afgekeurd.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Alex) schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:19:
[...]
Haha ja die is ook leuk :p Tijdje geleden toffe bug mee gehad... We hebben hier batches die elke nacht draaien. Nemen propertjes een CSV als input en genereren ook een CSV als output. Allemaal geen enkel probleem want de mensen die die bestanden nodig hadden gebruikten Notepad++ om eventueel eens een kleine wijziging in een CSV aan te brengen die gebruikt zou worden in de run van een volgende nacht. Tot ineens eentje onder hun tegen iedereen zei: "Hey, waarom gebruiken we niet gewoon Excel ipv Notepad++?! Veel makkelijker!".

Ging allemaal goed zolang er geen speciale tekens in die CSV bestanden stonden. Tot de dag dat er data van een Aziatische klant in zo'n CSV geraakte... Gebruiker opent CSV in Excel, doet ergens een wijziging en ziet niet dat er wel heel rare tekens stonden in de naam van die Aziaat... Werd helemaal leuk toen bleek dat onze DB admins ook nog eens een andere encoding hadden voorzien dan de UTF-8 die gevraagd was. Het was sowieso fout gelopen maar de combinatie van 3 verschillende encodings gaf wel een heel leuke reeks aan karakters. Dat die batch jaren lang gedraaid had zonder zoiets tegen te komen, ik sta er echt versteld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
@ElkeBxl: is dat niet een kwestie van de input van die CSV controleren voor verwerking? Als ik een CSV moet verwerken controleer ik altijd elk field of het matcht met wat ik verwacht. Zo niet, dikke doei en zoek het maar uit met je foutmelding. Mijn DB is heilig en moet niet onteerd worden door ranzige user input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
En hoe wil je dat doen als je een ANSI-file krijgt? De kolomindeling kan nog gewoon juist zijn tenslotte, dus dat valt niet op. En een platgeslagen "é" kun je ook niet echt detecteren, die twee characters zijn gewoon geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Encoding van het bestand bekijken (met mb_detect_encoding() bijv.) en dan omzetten naar de gewenste encoding of simpelweg afkeuren als de encoding niet matcht met wat gewenst is (of als er illegale karakters inzitten).

Hangt ook een beetje af van het veld. Gaat het om een vrije tekst in een contactformulier oid dan boeit het allemaal niet zo als de strekking maar duidelijk is, gaat het om data die weer moet matchen met andere data dan ben ik wel heel streng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Het ging over personendata waarbij er een maximum lengte was gedefinieerd voor de naam. Ook al zorgde die hele mismatch van encodings ervoor dat er andere tekens stonden en die naam qua lengte gegroeid was, de maximum lengte werd niet bereikt en dus liep de batch vrolijk door...

We doen altijd allerlei controles op de data (numeric, formattering datum, geldbedragen, ranges, ...) eer het in onze DB komt maar eigenlijk kijken we nooit naar de encoding. Misschien eens introduceren hier, dan kunnen de testers toch al wat minder met requests staan zwaaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ger schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:45:
Encoding van het bestand bekijken (met mb_detect_encoding() bijv.) en dan omzetten naar de gewenste encoding of simpelweg afkeuren als de encoding niet matcht met wat gewenst is (of als er illegale karakters inzitten).
En hoe betrouwbaar is dat? Ik heb geprobeerd om "encoding sniffing" te gebruiken, maar dit bleek toch niet echt zo praktisch als het wordt voorgespiegeld.
Hangt ook een beetje af van het veld. Gaat het om een vrije tekst in een contactformulier oid dan boeit het allemaal niet zo als de strekking maar duidelijk is, gaat het om data die weer moet matchen met andere data dan ben ik wel heel streng.
Nouja, als het gaat om gegevens zoals namen lijkt het me wel redelijk essentieel. Het is best wel knullig als iemand met een accent in z'n naam ineens post ontvangt waar speciale tekens staan in plaats van dat accent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 14:32
Alex) schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:55:
...
Nouja, als het gaat om gegevens zoals namen lijkt het me wel redelijk essentieel. Het is best wel knullig als iemand met een accent in z'n naam ineens post ontvangt waar speciale tekens staan in plaats van dat accent...
Mijn vrouw heeft een é in haar naam en het is ongelooflijk hoeveel post er toekomt waarbij de é erop staat als é. Dus UTF-8 die als ANSI werd geinterpreteerd. Knullig inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Ik moet mij inhouden om een oude grap terug te brengen :+

Maar inderdaad, komt helaas nog véél te vaak voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Otherside1982 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:05:
[...]

Mijn vrouw heeft een é in haar naam en het is ongelooflijk hoeveel post er toekomt waarbij de é erop staat als é. Dus UTF-8 die als ANSI werd geinterpreteerd. Knullig inderdaad :+
Mijn oma woonde aan een straat met een ë in de naam. Dat ging meestal wel goed, maar ik heb er wel eens post zien liggen waar er "&#235;" in de straatnaam stond. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
16-cijferige getallen zijn ook altijd zo'n feest bij het importeren van csv in Excel. Het wordt dan als wetenschappelijk getal gezien (x,xxxE15 en zo) en dan eindigt het altijd op een 0 en is dus afgerond.
Fijn om zo'n nummer dan ergens terug te vinden...

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Laatst online: 22:49
In Libreoffice kun je bij het importeren per kolom kiezen wat voor datatype het is. Bij 16-cijferige getallen zet je die dan gewoon even op 'String' en libreoffice vern**kt het niet meer met x.xxxE15. :+ Kan MS Office dat niet dan?

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
WernerL schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:19:
In Libreoffice kun je bij het importeren per kolom kiezen wat voor datatype het is. Bij 16-cijferige getallen zet je die dan gewoon even op 'String' en libreoffice vern**kt het niet meer met x.xxxE15. :+ Kan MS Office dat niet dan?
Oja, Excel kan dat ook prima, maar je moet het wel handmatig doen, en dat vergeten de users natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Ik moet extra functionaliteit bouwen binnen een webapplicatie die geschreven is in een voor mij onbekende taal, zonder enige vorm van documentatie en zonder dat ik vragen kan stellen aan de oorspronkelijke ontwikkelaars. Leuk is anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 16:51
Avalaxy schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:35:

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
En de opdracht teruggeven onder het motto "Ik ben hiervoor niet gekwalificeerd genoeg?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Alex) schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:25:
En de opdracht teruggeven onder het motto "Ik ben hiervoor niet gekwalificeerd genoeg?"
Dat is wel een beetje een negatieve toon, vind je niet? Ga dan voor "dit valt buiten mijn competenties".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
GateKeaper schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:27:
[...]

Dat is wel een beetje een negatieve toon, vind je niet? Ga dan voor "dit valt buiten mijn competenties".
Dat kan ook. Het komt neer op hetzelfde, "ksnapperniksvan" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Nog beter: "Dit is meer jouw dan mijn niveau" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Klinkt als dit verhaal

De manager in de luchtballon
Een man vliegt in een heteluchtballon boven het land en beseft dat hij verdwaald is. Hij ziet beneden een man lopen en daalt tot hij binnen gehoorafstand is...
"Neem me niet kwalijk," roept hij, "Kunt u mij misschien helpen? Ik heb mijn vriend beloofd hem een half uur geleden ergens te ontmoeten, maar ik weet niet waar ik ben!"
De man beneden antwoordt: "Ja. U bent in een heteluchtballon en zweeft ongeveer 10 meter boven de grond. U bevindt zich tussen de 52 en 53 graden noorderbreedte en tussen de 3 en 4 graden oosterlengte."
"U bent zeker een ontwikkelaar" zegt de man in de heteluchtballon.
"Inderdaad" zegt de ander, "maar hoe weet u dat?" "Nou", zegt de man in de ballon: "alles wat u zegt is technisch gesproken juist, maar ik heb helemaal niets aan die informatie. En al met al ben ik nog steeds verdwaald".
De man op de grond kijkt peinzend omhoog en zegt: "U bent zeker manager?"
"Dat klopt", zegt de man in de ballon: "maar hoe weet u dat?"
"Eenvoudig. U heeft geen idee waar u bent. U weet al helemaal niet waar u naartoe gaat. U heeft iets beloofd terwijl u geen idee heeft hoe u die belofte moet waarmaken en u verwacht van mij dat ik uw probleem oplos. U verkeert nog steeds in dezelfde positie als voor wij elkaar ontmoetten, maar op een of andere manier is het nu ineens mijn schuld."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Aiolos schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:34:
Klinkt als dit verhaal

Een man vliegt in een heteluchtballon boven het land en beseft dat hij verdwaald is. Hij ziet beneden een man lopen en daalt tot hij binnen gehoorafstand is...
"Neem me niet kwalijk," roept hij, "Kunt u mij misschien helpen? Ik heb mijn vriend beloofd hem een half uur geleden ergens te ontmoeten, maar ik weet niet waar ik ben!"
De man beneden antwoordt: "Ja. U bent in een heteluchtballon en zweeft ongeveer 10 meter boven de grond. U bevindt zich tussen de 52 en 53 graden noorderbreedte en tussen de 3 en 4 graden oosterlengte."
"U bent zeker een ontwikkelaar" zegt de man in de heteluchtballon.
"Inderdaad" zegt de ander, "maar hoe weet u dat?" "Nou", zegt de man in de ballon: "alles wat u zegt is technisch gesproken juist, maar ik heb helemaal niets aan die informatie. En al met al ben ik nog steeds verdwaald".
De man op de grond kijkt peinzend omhoog en zegt: "U bent zeker manager?"
"Dat klopt", zegt de man in de ballon: "maar hoe weet u dat?"
"Eenvoudig. U heeft geen idee waar u bent. U weet al helemaal niet waar u naartoe gaat. U heeft iets beloofd terwijl u geen idee heeft hoe u die belofte moet waarmaken en u verwacht van mij dat ik uw probleem oplos. U verkeert nog steeds in dezelfde positie als voor wij elkaar ontmoetten, maar op een of andere manier is het nu ineens mijn schuld."
Das een goeie. Die sla ik op ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Alex) schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:25:
Daar heb ik ook aan gedacht, maar tegelijkertijd is het ook zo dat ik een nieuwe taal bij leer. Ik denk dat het later als ik het onder de knie heb wel leuk wordt, maar het is nu even doorbijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Aiolos schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:34:
Klinkt als dit verhaal

[...]
Die sla ik ook op :) Heel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:43

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het valt me op dat jouw quotes de datum en tijd missen. Hoe doe je dat. Lijkt me niet dat je steeds dat deel weghaalt :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Dat krijg je als je de shortcut gebruikt. Dus met je muis op het desbetreffende bericht staan die je wilt quoten en dan ctrl + w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandie
  • Laatst online: 14-04 22:06
Douweegbertje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:25:
Dat krijg je als je de shortcut gebruikt. Dus met je muis op het desbetreffende bericht staan die je wilt quoten en dan ctrl + w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22
xandie schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:51:
[...]
Je wist niet wat ctrl+w doet in een browser (en andere applicaties)? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
kaesve schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:55:
Mijn test (2e ronde solicitatie) was ongeveer: gegeven een ongeordende set intervallen (start, eind), vind een zo klein mogelijke set punten zodat elk interval minstens 1 punt uit de set bevat. Dat ging erg goed, dus ik hoop binnenkort naar het buitenland te verhuizen :)
Om hierop even terug te komen: Ik ga naar SF! *O* (maar eerst een berg papierwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Caelorum schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:55:
[...]

Ik weet wel dat in sommige applicaties die shortcut zorgt voor het sluiten van een venster >:)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dus, ik heb pasgeleden een nieuw-gebouwd huis gekocht, en er zitten zelfs een paar netwerkaansluitingen in (die gek genoeg in de meterkast zijn omgekat tot telefoniedraad). Hebben die gasten Cat5e gebruikt. -O-

Qua elektra is het ook niet echt ruimbedeeld, op de hele verdieping zitten er maarliefst 5 stopcontacten. Op een muur van 8 meter lengte zitten er maarliefst 2 aan het ene uiteinde, de resterende 750 centimeter mag het zonder stellen.

Helaas zijn ze pas begonnen met de verkoop toen alles allang gebouwd en afgewerkt was -O-

[ Voor 44% gewijzigd door Alex) op 28-05-2015 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Slecht van Tweakers dat deze smiley niet wordt geparsed: ‮+:

edit: Bah, Tweakers codeert unicode...

[ Voor 24% gewijzigd door F.West98 op 28-05-2015 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Los van de plaatsing: Is Cat5e zo'n ramp? Dat kan toch zelfs gewoon nog tot 45 meter 10 gigabit aan?
Zit je volgens mij nog wel effe safe.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ZaZ schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 02:12:
Los van de plaatsing: Is Cat5e zo'n ramp? Dat kan toch zelfs gewoon nog tot 45 meter 10 gigabit aan?
Zit je volgens mij nog wel effe safe.
Ik heb hier ook recentelijk Cat5e aangelegd, ik haal makkelijk 1Gbit (mijn computer kan niet meer, ik denk dat er wel 10 te halen is). Voldoet prima en was de meerprijs niet waard imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Alex) schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 01:27:
Dus, ik heb pasgeleden een nieuw-gebouwd huis gekocht, en er zitten zelfs een paar netwerkaansluitingen in (die gek genoeg in de meterkast zijn omgekat tot telefoniedraad). Hebben die gasten Cat5e gebruikt. -O-

Qua elektra is het ook niet echt ruimbedeeld, op de hele verdieping zitten er maarliefst 5 stopcontacten. Op een muur van 8 meter lengte zitten er maarliefst 2 aan het ene uiteinde, de resterende 750 centimeter mag het zonder stellen.

Helaas zijn ze pas begonnen met de verkoop toen alles allang gebouwd en afgewerkt was -O-
Ik heb ook in mijn huis cat5e gekregen, is voorlopig nog prima. Moeten je stopcontacten niet aan bepaalde eisen voldoen? Ik ben net bezig met een verbouwing en ik moet elke 3.5m een stopcontact plaatsen anders kom ik de inspectie niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:55:
[...]

Hier doet dat niets? :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Alex) schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 01:27:
Dus, ik heb pasgeleden een nieuw-gebouwd huis gekocht ...
En je komt er nu pas achter dat je een te kort aan stopcontacten hebt.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

_Moe_ schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:21:
[...]

En je komt er nu pas achter dat je een te kort aan stopcontacten hebt.
Fantastische locatie, heerlijk uitzicht, achtertuin vol in de zon, je kunt er de komende vijftien jaar in terecht... maar blaast de koop af omdat er in één muur één stopcontact mist?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Megamind schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 02:39:
[...]

Ik heb ook in mijn huis cat5e gekregen, is voorlopig nog prima. Moeten je stopcontacten niet aan bepaalde eisen voldoen? Ik ben net bezig met een verbouwing en ik moet elke 3.5m een stopcontact plaatsen anders kom ik de inspectie niet door.
Inspectie van wie?
Kan mij best voorstellen dat er met huur rekening wordt gehouden met NEN1010 maar dit is volgens mij niet meer verplicht per se.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
F.West98 schreef:
Het valt me op dat jouw quotes de datum en tijd missen. Hoe doe je dat. Lijkt me niet dat je steeds dat deel weghaalt :+
Ik haal iedere keer de datum en tijdstip weg, niet echt relevant voor het bericht en bespaart database ruimte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Laatst online: 22:49
Die datum en tijdstip gaan het verschil maken. :+

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Alle kleine beetjes helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Nog meer mensen nu bij de keynote op techdays?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
CodeCaster schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:32:
[...]

Fantastische locatie, heerlijk uitzicht, achtertuin vol in de zon, je kunt er de komende vijftien jaar in terecht... maar blaast de koop af omdat er in één muur één stopcontact mist?
Ik had begrepen dat er rampzalig weinig stopcontacten waren.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
_Moe_ schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:44:
[...]

Ik had begrepen dat er rampzalig weinig stopcontacten waren.
Het is een minpunt van het soort "hè verdorie, hadden ze dat niet wat beter kunnen doen?", maar de rest is wel goed. Locatie, afwerking, indeling, enz. is allemaal prima.

Een gebrek aan stopcontacten is voor mij bij lange na niet genoeg om ervan af te zien. Het is slechts onhandig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Het is hier heerlijk rustig op het werk. Helft van de collega's zijn er niet door staking van een aantal treinbestuurders. Ben ik blij dat ik met de fiets naar het werk kan gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Alex) schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:00:
[...]

Het is een minpunt van het soort "hè verdorie, hadden ze dat niet wat beter kunnen doen?", maar de rest is wel goed. Locatie, afwerking, indeling, enz. is allemaal prima.

Een gebrek aan stopcontacten is voor mij bij lange na niet genoeg om ervan af te zien. Het is slechts onhandig :P
Ach altijd beter dan een appartement waar de groepen totaal niet logisch zijn ingedeeld. Slaapkamer zit op dezelfde groep als de badkamer (andere kant van appartement) en de hal zit op dezelfde groep als de woonkamer (andere kant van apart appartement). 8)7

Wij hebben ook een beperkt aantal stopcontacten trouwens. Kwestie van wat extra stekkerdozen verlengen en netjes proberen weg te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 22:02
ElkeBxl schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:01:
Het is hier heerlijk rustig op het werk. Helft van de collega's zijn er niet door staking van een aantal treinbestuurders. Ben ik blij dat ik met de fiets naar het werk kan gaan :)
Was het niet meer van: "Oh, de NMBS staakt, dus ik kan een dagje werkverzuim op hun afschuiven? oOo " :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
kaesve schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:55:
[...]

Om hierop even terug te komen: Ik ga naar SF! *O* (maar eerst een berg papierwerk)
Feli! Mooie uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
wsitedesign schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:30:
[...]

Was het niet meer van: "Oh, de NMBS staakt, dus ik kan een dagje werkverzuim op hun afschuiven? oOo " :+
Afbeeldingslocatie: https://stationschef.files.wordpress.com/2015/05/twitter_nmbs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 11:40
Ze doen zeker mee aan Fiets naar je werk dag daar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Het is bij mij iedere dag fiets naar je werk dag. Nog nooit van zulke clowns tegengekomen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:08

BM

Moderator Spielerij
Treinstaking in België, dat is toch ondertussen ongeveer een wekelijkse hobby voor die mensen geworden? :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Het is al de 7e op 8 maanden tijd ofzoiets... Het begint dus nogal uit de hand te lopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Meestal weet ik wel waar zo'n staking om gaat, maar deze keer? Geen idee. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Laatst online: 09-10 09:51
Er is maar een klein deel vd treinen die niet rijd. Ik dacht weer eens goed te kunnen slapen vannacht, maar er passeerden toch wel treinen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
WernerL schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:25:
Die datum en tijdstip gaan het verschil maken. :+
Een schone database begint bij jezelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
kaesve schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:55:
[...]

Heel vet! Kun je iets zeggen over wat je daar gaat doen?
Pagina: 1 ... 14 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.