Toon posts:

[ZT] Situatie Computerhulp Groesbeek

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke brief, heb hem ook ontvangen. Ik heb hem gisteren ook een brief gestuurd. "Op aanstaande dinsdag verwacht ik het geld op mijn rekening, en anders verloopt het verdere contact via de deurwaarder en mijn advocaat."

Heb gewoon al meer dan een maand dat liedje van Henry Rollins in m'n hoofd spoken
YouTube: Henry Rollins - Liar - Higher Quality
'I'm a liar, ooh, I'm a liar
But if you'll give me another chance I swear I'll never lie to you again
'cause now I see the destructive power of a lie,
They're stronger than truth
I can't believe I ever hurt you, I swear I will never lie to you again
Please, just give me more chance, I'll never lie to you again, no,
I swear, I will never tell a lie, I will never tell a lie, no, no
Ha ha ha ha ha ha ha ha ha! sucker! sucker! sucker!'

Maar het leukste van de brief vind ik nog wel deze passage
"Natuurlijk mogen wij van u verwachten dat eventuele uitingen van uw ongenoegen welke u op websites hebben geplaatst, door u correct hersteld zullen gaan worden."
Wat een lef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_van_logchem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik heb 9 september 2014 een bestelling bij Groesbeek geplaatst (voor 4 Western Digital RED 3TB harddisks) en direct het volledige bedrag betaald.

Vincent mailde mij die dag : "Deze schijven zijn momenteel al enige tijd bij de leverancier op voorraad en willen er eruit hebben. Ik heb een deal kunnen maken voor 16 stuks. Deze zijn voor mij gereserveerd en kunnen dus direct worden geleverd." en "Ik zal u de code mailen als ze zijn verzonden, zal waarschijnlijk morgen avond na u worden gestuurd"

Vervolgens heb ik navraag gedaan, op 11, 16, 19, 23, 25, 29 september (2014), 3, 7, 21 oktober, 21 november, 4 december, 5, 19, 26 januari (2015), 6, 9, 24 februari, 20 maart, 13, 23 april, 8 en vandaag 22 mei.

Ik heb (op 1 na) op al mijn emails reactie gekregen, een paar keer zelfs meerdere reacties.

Bij elkaar is er 4 maal aangegeven dat mijn bestelling opgestuurd was, 2 keer had ik een trace&trace code die niets opleverde (de zending zou zijn kwijtgeraakt bij de koerier), 1 keer zou Vincent het zelf komen brengen (was niet is gebeurd vanwege familieomstandigheden). Er werd 2 keer voorgesteld dat ik mijn aankoopbedrag teruggestort kon krijgen, maar daarbij stond ook de opmerking dat het met wat geduld wel goed zou komen, dus heb ik gewacht.

Er is geen onvertogen woord geuit, en er werd geduldig en begripsvol op mijn teleurstellingen gereageerd.

Een voorbeeld van een reactie : "Goedenavond,

Helaas nog niet, en word er ook moedeloos van dat het zolang duurt allemaal.
ik sta heel zwak in deze kwestie maar zal het oplossen.

Ik ga wederom morgen even bellen"

Vanochtend kreeg ik dezelfde brief als bovengenoemd, waarin ik een gedupeerde genoemd wordt, en waarin de toezegging staat dat ik m'n aankoopbedrag teruggestort krijg.

Vanwege alle toezeggingen die niet zijn gerealiseerd, heeft Groesbeek de schijn tegen, maar als ik inderdaad m'n geld terugkrijg baal ik uiteraard nog steeds, maar is deze aangelegenheid is voor mij afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_van_logchem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik zie in dit topic enkele quotes uit de recentste brief, de volledige inhoudt luidt (in mijn versie) als volgt :

"
Computerhulp Groesbeek
Mansberg 20
6562 MC Groesbeek

KVK 60703008
BTW NL073077793B02

Aan de gedupeerde klanten van Computerhulp Groesbeek

Groesbeek, 21 mei 2015.

Betreft: Uitbetaling van uw vordering.

Beste klant,

Met dit schrijven willen wij u informeren over het volgende.

Wij kunnen u bij deze positief bevestigen dat wij eind volgende week tot volledige uitbetaling over zullen gaan van de vordering welke u bij ons heeft vanwege het niet (tijdig) kunnen leveren van uw bestelling(en).

Natuurlijk zal het op uw rekening bijgeschreven zijn van uw vordering het daadwerkelijke moment zijn dat u weer vertrouwen zult hebben in een positieve afhandeling.
Deze definitieve datum zal echter nog afhankelijk zijn van de verwerkingsperiode van uw en onze bank en kan het zijn dat i.v.m. mogelijke weekeindverwerking het bedrag uiterlijk op dinsdag 2 juni op uw rekening zijn bijgeschreven.

Mocht u op dinsdag 2 juni a.s. nog niets ontvangen hebben dan verzoeken wij u zo spoedig mogelijk met ons contact op te nemen via het emailadres vorderingen@ waarvan u dit schrijven heeft ontvangen.

Natuurlijk mogen wij van u verwachten dat eventuele uitingen van uw ongenoegen welke u op websites hebben geplaatst, door u correct hersteld zullen gaan worden.
Mocht u een aangifte hebben gedaan, dan bent u zelf verantwoordelijk deze ongedaan te maken.
Wij begrijpen van onze kant dat u dit natuurlijk pas zult doen als uw terugbetaling daadwerkelijk bij u is bijgeschreven.

Wij bedanken u nogmaals voor het door u getoonde geduld, en vertrouwen erop deze vervelende situatie positief te hebben afgerond.

Met vriendelijke groet,

*snip*
Computerhulp Groesbeek
"

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:11

paQ

...verschrikkelijk wat een arrogantie. |:(

Ik help het iig eenieder hier hopen dat ze hun geld terugkrijgen, maar dat doet natuurlijk niets af aan het dramatische verloop van sommige. What has been seen cannot bee unseen, is het een beetje.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze brief heb ik dan weer niet gehad, terwijl ik toch zo langzamerhand een hele uitgebreide mailwisseling met hem heb opgebouwd sinds februari 2015. Toch niet mooi van hem dat hij mij als trouwe mailer zomaar vergeet.
Mij komt ook een liedje in gedachten:
"Als je mekeaar niet meer vertrouwe kan, waar blijf je dan zo is het toch meneer?"
Is wel uit de oude doos (ja zuster, nee zuster - jaren 80 geloof ik), maar nog steeds waar.

Iets moderner Coldplay, When i ruled the world:

I used to rule the world
Seas would rise when I gave the word
Now in the morning I sleep alone
Sweep the streets I used to own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie1985
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-08 22:15
Hij heeft de zaken niet op orde hoor, toen ik hem sms waar mijn geld bleef. Stuurde hij 2 minuten later deze mail En een sms "zie mail voor uitleg" dus in mijn ogen rommeld hij gewoon maar wat aan.

Ik ben echt benieuwd wie hier zijn geld vrijdag terug heeft gekregen, maar denk dat de meesten maandag ook nog geen geld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nouwnouw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 21:12
Wow wat erg om te zien dat dit nog steeds aan de gang is. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het percentage die hun geld terug heeft gehad en wie niet. Ik ben in ieder geval blij dat ik het terug heb gekregen. Succes aan diegenen die het nog terug moeten krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie1985
De betalingen komen nu vanuit de Triodos bank, geen idee waar deze bank vandaan is getoverd.. maar de betalingen worden vrijdag of zaterdag gedaan. (Lets pray)

Geen idee als hier mensen bij de triodos bank zitten maar die zouden het dan de zelfde dag hebben.

Deze info is via sms gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer voor de show dan voor de toegevoegde waarde. We weten immers inmiddels allemaal dat we te horen krijgen wat ons stil houdt.

Triodos hier, maar uiteraard geen geld.
- ja maar weekend, vertraging, dit en dat.. het zit wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz,
Ik weet niet of ik nu hoop moet hebben, of juist alle hoop op moet geven omdat ik er na ontelbaar veel leugens nogsteeds in tuin.

"
Vrijdag/ zaterdag zouden de betalingen verricht zijn vanaf de triodos bank.

Heeft dit plaatsgevonden?
"
-
"
Goedemorgen,

Ja dit heeft plaats gevonden, en het bedrag zal binnen 2 werkdagen arriveren !

Met vriendelijke groet,
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon4red8
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-09 18:59
Ik heb niet zoveel hoop meer, ik heb Vincent zaterdag en zondag meerdere mails gestuurd met de vraag of het al overgeboekt was of niet. Ik heb tot heden nog geen enkele reactie gekregen op die mails. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 10:44
We zullen zien, ik heb sinds de brief niks meer ontvangen. Dus ik verwacht morgen gewoon mijn geld op mijn rekening, zo niet, dan is er voor de zoveelste keer tegen mij gelogen door hem. Nu is mijn vraag, ik had aangifte gedaan, zijn ze er echt mee bezig? Of is dit gewoon allemaal schijn en worden wij weer in de kou gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Santee: of je in de kou blijft staan weet ik niet. Het is niet zwart-wit bij de politie over jullie aangifte. Het is in behandeling, maar of deze man ook vervolgd gaat worden, is de vraag. Dat is aan de Officier van Justitie ter beoordeling. Helaas kun je daar verder weinig aan doen. Ja, je kunt kijken of je de OvJ een brief kunt sturen, maar dat is dan ook alles.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzah
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-09 21:18
Hmm als ik het zo zie heeft zelfs 1 iemand last hiervan in sep2014 tot nu nog steeds.

Bedrijf zegt dat ze door de leverancier in duitsland zijn opgelicht.

Dan licht de leverancier hem toch al 7-8 maanden op. Beetje raar dat hij dan nog steeds via die leverancier besteld in april -mei 2015

Dan zit er weer een rare logica in.

Na 1-3 bestellingen ben je toch wel bewust van dat je word opgelicht door je leverancier.

Hope dat het geld deze week maar op de rekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 968mint
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09-2018
Ik had ook na (geruststellend onderzoek) begin april een cpu besteld. Samenvattend beloop zoals hierboven door velen beschreven.Medio mei bij Paypal procedure gestart en later omgezet naar claim. 27-5 nog zoveelste sms naar dhr *snip*. Toezegging betaling wordt eind deze week gedaan. Eind vorige week geld terug via Paypal, en voor zover ik het kan nagaan wel gewoon van/ via Computerservice Groesbeek.

Dus deze keer toezegging wel nagekomen. voor mij is het hiermee klaar, maar heeft een hoop nutteloze energie gekost. Als hij nu meteen open had gecommuniceerd was het allemaal makkelijker geweest. Weer eens geleerd als het te goed klinkt om waar te zijn....

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2015 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie1985
Ik heb helaas nog geen geld ontvangen... wie wel want denk dat er weer een sprookjesboek is geopend :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Deze casus is wel weer een voorbeeld ervan dat vooruitbetalen behoorlijke nadelen kan hebben.
Ardana schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:18:
...Helaas kun je daar verder weinig aan doen. Ja, je kunt kijken of je de OvJ een brief kunt sturen, maar dat is dan ook alles.
Je kan wel meer doen, maar of dat zinvol is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon4red8
Dragon4red8 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:45:
Ik heb niet zoveel hoop meer, ik heb Vincent zaterdag en zondag meerdere mails gestuurd met de vraag of het al overgeboekt was of niet. Ik heb tot heden nog geen enkele reactie gekregen op die mails. :|
Nu zegt Vincent dat het binnen 24 uur bijgeschreven zou moeten zijn maar na al de verhalen hier denk ik ook dat dit een leugen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

pappen en nathouden...

Bewonderenswaardig hoeveel energie hij daarin steekt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:27:
Deze casus is wel weer een voorbeeld ervan dat vooruitbetalen behoorlijke nadelen kan hebben.
Betalen via bank of ideal is gewoon waardeloos, 0 garantie, daarom betaal ik online alleen via creditcard of paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof het niet, als je te horen krijgt dat de transactie vertraging heeft opgelopen.
Ik heb nogmaals Triodos, en van Triodos naar Triodos is dezelfde dag... is niet 2 werkdagen, en is al helemaal niet na de uiterste datum van 2 Juni. Het feit dat hij in zijn brief ruimte overliet voor mensen die wellicht op 2 Juni hun geld nog niet zouden hebben ontvangen was eigenlijk al indicatie genoeg.

Modbreak:Laatste waarschuwing voor jou. Het staat letterlijk in de topicwarning, en dit topic is zero tolerance. Volgende keer = ban

Het is een jonge jongen, kunnen we zijn moeder niet op zijn gedrag attenderen?;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzah
Modbreak:Dit topic is al zero-tolerance, en je post staat direct genoemd als zaken die niet getolereerd worden. Nogmaals over de schreef = ban

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie1985
Heb eidelijk geld na veel aandringen, bellen en smsen enz. Geld via een rekening van rabobank nu weer. Ik ben er gelukkig vanaf, van alle gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

paQ schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:44:
pappen en nathouden...

Bewonderenswaardig hoeveel energie hij daarin steekt. 8)7
Tsja, theoretisch is het nog steeds mogelijk dat het een goedbedoelende amateur is. En gezien de berichten dat iemand geld heeft gekregen die druppelsgewijs binnenkomen, krijg ik toch eerder het idee van een amateur, dan van een man die willens en wetens de boel oplicht.

Praat het nog steeds niet goed hoor en ik hoop voor hem, en alle potentiele kopers in Nederland dat hij z'n lesje geleerd heeft en nooit meer zaken doet, want amateuristisch is het op z'n best wel te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Lijkt me meer een geval van Wikipedia: Pathologisch liegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is goed te zien dat er langzaam berichten komen van terugbetaling. Wat de reden van de problemen ook is, denk ik dat het goed is dat hij hulp zoekt. Voor eigen bestwil. Uit de communicaties en stellingen dat mensen het wel zullen zien en hij ze dan nog wel eens wil horen, de verwachting dat mensen hun negatieve ervaring verwijderen na terugbetaling, lijkt het dat er de indruk leeft dat mensen die hun geld terugkrijgen met een goed gevoel moeten achterblijven.

Dat betekent dat er naar mijn indruk (te) weinig besef is dat de ervaring als geheel simpelweg niet positief is voor mensen. Ook niet na oplossing.

De vele toezeggingen die steeds weer verschuiven, dat er steeds weer nieuwe handeltjes opgezet worden, dat er een brief van een jurist ligt waarvan ik ernstig twijfel dat er überhaupt een jurist aan te pas is gekomen gezien de opzet.

Het doet mij denken aan manische depressiviteit. In momenten van euforie onrealistische gedachtenpatronen die het allemaal als sneeuw gaan laten oplossen en onbegrip dat mensen het niet zien. In momenten van depressiviteit stilte en angstvallige grepen naar claims over juristen en dergelijke.
Maar goed, ik ben geen arts. Wel raad ik verkoper heel dringend aan om met een arts te gaan praten - en het niet weer weg te wuiven. Wat heeft plaatsgevonden is *niet* normaal en *niet* acceptabel.

Hij moet tot besef komen dat hij niet geschikt is te ondernemen / handelen, en zichzelf (en anderen) een dienst bewijzen hulp te zoeken. Dat klinkt misschien hard, maar hij wordt er zelf ook niet happy van op deze voet door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nogsteeds geen vertrouwen in en heb te weinig bewijs gezien van terugbetalingen om te spreken van een veranderde situatie. Enkele mensen hebben aan het begin van deze draad ook hun geld ontvangen, dus het feit dat Markie nu ook zijn geld terug heeft verandert de situatie volgens mij niet.
Het komt mij eerder over als strategische zet voor weer wat meer ademruimte en het plausibel laten overkomen van een oplossing in uitvoering.

mijn huidige status:

31Mei. Vrijdag/ zaterdag zouden de betalingen verricht zijn vanaf de triodos bank.
Heeft dit plaatsgevonden?
-
31 Mei. Ja dit heeft plaats gevonden, en het bedrag zal binnen 2 werkdagen arriveren !
-
2 Jun. Je hebt iedereen dus weer glashard voorgelogen.
-
2 Jun. Het is vanaf de triodos verzonden, welke bank heb je. Zou dan morgen nog kunnen komen.
Ik weet zeker dat het binnen moet komen. Betalingen zijn zorgvuldig gedaan en gecheckt.
-
2 Jun. Ik geloof er helemaal niets meer van.
Mijn rekening loopt bij Triodos. Ik had het dezelfde dag al moeten hebben gehad.
-
2 Jun. Dan had maandag de betaling bij u moeten zijn.(gisteren dus)
Ik zal zelf even contact opnemen, en de man die de betalingen uitvoert deze opnieuw laten uitvoeren want dan klopt er iets niet Ik zal je dan het bewijs even sturen ! Ga er direct mee aan de slag.
-
2 Jun. Je vorige bewering was dat het vrij/zaterdag overgemaakt is, en dus had ik het niet maandag, maar vrij/zat moeten hebben gehad. je bent wederom niet consistent in wat je zegt.
-
2 Jun. We kunnen lang praten maar Triodos en Triodos is gelijk, dus ik zal de opdracht opnieuw moeten laten uitvoeren. En dit zal dan morgen op je rekening staan, langer KAN en MAG niet.
-
3 Jun. Gisteren van de Rabobank van iemand anders. aantal betalingen laten doen. Deze zijn wel aangekomen. Dus uw betaling ook maar even doen vanaf de rabobank. Want anders duurt het weer eeuwen. Ik heb het netjes doorgegeven dat er spoed bij zit en het is inmiddels al 3 juni.
blablablablabla.....
Mijn geduld en vertrouwen en bereidwilligheid tot het geven van het voordeel van de twijfel is meer dan op.

NLP-manipulatiekunde. Dat is wat voor je. Ik heb nog nooit iemand meegemaakt die succesvol 50 man maanden lang aan het lijntje houdt. En voor zover dat buiten je bereik is, is callcenter helpdeskmedewerker/professionele leugenaar/menselijke firewall een aanrader.

Ik geloof je pas weer zodra het geld op mijn rekening staat. Je bent te bedreven in het maken van aannemelijke excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, mijn geld is nog steeds niet binnen. Het lijkt erop dat ik het nooit zal krijgen tenzij ik flink er op moet hameren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Ik ook niks ontvangen, zelfde verhaal via de mail "komt moest maandag of dinsdag komen", nu woensdag avond nog NIKS. Alweer niet, en er was alweer beloofd dat het 100% zeker overgemaakt was. Jaja, nu weten we het wel. Geen vertrouwen, voor de 5e keer leugens moeten slikken en nog steeds geen geld terug. Wat moet ik hier nou mee? Zodra je zelf actie wilt overwegen zal het wel weer in het rijtje "smaad en laster" vallen, dus daar kan ik ook vrij weinig mee, altijd lekker dat Nederlandse rechtsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie1985
Gewoon blijven sms en bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Santee schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:47:
... Zodra je zelf actie wilt overwegen zal het wel weer in het rijtje "smaad en laster" vallen, dus daar kan ik ook vrij weinig mee, altijd lekker dat Nederlandse rechtsysteem.
Je kan prima zelf actie ondernemen, 'het rechtsysteem' is ook vrij duidelijk over wat je dan te doen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Het is weer uitgesteld tot het weekend, en ik krijg weer te horen dat een deel al wel uitbetaald is en dat is ook @Floppus, ik heb alleen van mensen gehoord die uitbetaald kregen via een aanmaling al 1.5e maand terug, volgens mij heeft nog niemand zijn/haar geld terug deze week? Nog niemand gezien in ieder geval.
Van het weekend zal wel weer een nieuw smoesje komen dat de betaling wéér wordt uitgesteld.
begintmeta schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 07:21:
[...]

Je kan prima zelf actie ondernemen, 'het rechtsysteem' is ook vrij duidelijk over wat je dan te doen staat.
Ik ga er nog wel achteraan als ik weer tijd heb, kan me nu niet verdiepen in die shizzle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon4red8
Santee schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:50:
Het is weer uitgesteld tot het weekend, en ik krijg weer te horen dat een deel al wel uitbetaald is en dat is ook @Floppus, ik heb alleen van mensen gehoord die uitbetaald kregen via een aanmaling al 1.5e maand terug, volgens mij heeft nog niemand zijn/haar geld terug deze week? Nog niemand gezien in ieder geval.
Van het weekend zal wel weer een nieuw smoesje komen dat de betaling wéér wordt uitgesteld.

[...]

Ik ga er nog wel achteraan als ik weer tijd heb, kan me nu niet verdiepen in die shizzle.
Ik kan dit bevestigen, ik had Vincent een mailtje gestuurd met de vraag waar m'n geld bleef. Nadat ik opnieuw m'n rekening nummer had gestuurd stuurde hij dit mailtje:
Goedemiddag,

Bedankt voor de terug koppeling.

Omdat een aantal mensen wel wat hebben gehad en een aantal niet heb ik even gebeld wederom. Maar omdat het om 7000 euro gaat en best veel is loopt de beste man vertraging op. Ik zal je niet teleur stellen en voor het weekend de betaling bij je te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4jun: en toen was het inmiddels 4 juni.
-
4jun: Komt vandaag op je rekening
..
uhhu.

Hij communiceerde eerder met mij trouwens dat het om 3000 ging.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Santee schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:50:
...

De zaak aan een rechter voorleggen is uiteindelijk de enige weg die je dwangmiddelen kan geven.

[ Voor 28% gewijzigd door begintmeta op 04-06-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:De waarschuwing staat er al even en er zijn hier recent nog mensen specifiek met ingrijpen in de post gewaarschuwd. We blijven niet aan de gang. Tot volgende week.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devildirk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 19:00
Nou beste mensen,

Er is alsnog licht in de duisternis..... want ik heb mijn geld teruggestort gekregen van Vincent *snip*
Hopenlijk volgt dit ook spoedig voor alle anderen.

Succes...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-08 19:02
Aardige man dus (sarcasme).

Zijn facebook heeft tie als het goed is verwijderd.

[ Voor 50% gewijzigd door tottianovic op 07-06-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sprakeloos -
Heb mijn geld zojuist op mijn rekening terug ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon4red8
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:12:
Sprakeloos -
Heb mijn geld zojuist op mijn rekening terug ontvangen.
Wanneer heeft u het geld precies ontvangen en bij welke bank zit u? Hij zou het dit weekend naar mij overmaken maar ik heb het nog niet, ik zit bij de Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik ben echt blij dat mensen hun geld terug aan het krijgen zijn, hij is er nog niet en ik hoop ook echt dat zelfs de laatsten nog hun geld terug gaan krijgen, maar toch vind ik het een goede ontwikkeling.

Hoewel dit niet goed maakt wat er gebeurd is, maakt het wel dat ik hier ergens een goed gevoel over heb: een man die in alle opzichten oplichter lijkt, blijkt toch zijn best te doen om wel het juiste te doen. Dat maakt mij blij.

Tevens hoop ik dat deze meneer, zoals Floppus ook al aangegeven heeft, hiervan geleerd heeft, en niet verder wil gaan met een eigen bedrijf. Er is geen schande in het proberen en dan het blijkt dat je iets niet kan, ik zal vermoedelijk ook nooit een eigen bedrijf gaan beginnen omdat ik daar gewoon niet voor in de wieg gelegd ben. Er is wel schande in het opnieuw en opnieuw doen, terwijl je weet dat je het niet kan. Daarvoor moet deze meneer wel in gaan zien dat het níet alleen aan zijn leverancier(s) ligt, maar (minstens) óók aan hem. Je kan nl. altijd zekerheden inbouwen waardoor je eigen klanten niet (in grote getale en langdurig) de dupe worden van een slechte leverancier, en dat is hier nagelaten. En ik hoop dat hij dat inziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragon4red8 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:07:
[...]

Wanneer heeft u het geld precies ontvangen en bij welke bank zit u? Hij zou het dit weekend naar mij overmaken maar ik heb het nog niet, ik zit bij de Rabobank.
Hij heeft het mij enkele minuten voor mijn tweakers bericht hier overgeschreven.
Geen idee van welke bank het komt, ik kan de IBAN niet ontcijferen. NL**KNAB0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg ook weer een beetje hoop dat ik het geld dat ik begin februari overmaakte weer terug zal krijgen.
ik zal er nog maar weer eens een mailtje aan wagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-08 19:02
Hij is nu gestopt met facebook

1 stap richting het goede tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzah
Fijn om te horen dat een aantal het geld terug hebben. Mij is in de afgelopen 8 dagen. 4 x verteld dat ik dan en dan het geld zou krijgen.

Maar helaas nog steeds niks op de rekening te zien:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Het geld wordt blijkbaar overgemaakt door iemand anders? Kreeg weer te horen dat ik het dit weekend kreeg en weer niet ontvangen. "Niet netjes" noemt hij het dat ik het nog niet heb, waarom zou iemand anders dan hijzelf het geld overmaken? Ik snap er weinig van. Er zijn dus nu 2 mensen hier die hun geld terug hebben van de 20 slechte reviews die op Tweakers staan? De vaart zit er nog niet heel erg in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:48:
[...]

Hij heeft het mij enkele minuten voor mijn tweakers bericht hier overgeschreven.
Geen idee van welke bank het komt, ik kan de IBAN niet ontcijferen. NL**KNAB0...
Wat was de omschrijving van/bij de betaling?
'terugbetaling' of iets algemeners?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:28:
[...]

Wat was de omschrijving van/bij de betaling?
'terugbetaling' of iets algemeners?
"TERUG BOEKING "
was de tekst.
Succes iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou mijn geld volgens Vincent paar dagen geleden krijgen. Is er nog steeds niet. Ik word echt moe van dit gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon4red8
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:39:
Ik zou mijn geld volgens Vincent paar dagen geleden krijgen. Is er nog steeds niet. Ik word echt moe van dit gedoe.
Same here...
Hij vertelde mij dat ik tot donderdag (vandaag) moet wachten maar het is er nog steeds niet. Eerst zou het geld er maandag zijn. Vincent vertelde mij ook dat hij nu 'weg' was en dat ie vrijdag terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Iemand verder een update? Er werd vorige week weer beweerd dat er contact opgenomen werd met degene die het zou overmaken etc., maar uiteraard nog niks ontvangen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzah
Ik zou het vorige week woensdag of donderdag krijgen, toen afgelopen maandag dinsdag. Toen weer woensdag of gister.

Nu zou ik het de 23ste krijgen.

Goedemiddag.

je betaling word nog uitgevoerd.. beetje teveel werk geweest voor de instanties schijnbaar. maar je kunt voor de 23e het bedrag verwachtrn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yourideboer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:39
Heb het volgende mailtje 18-06-2015 gehad:

Geachte klant,

U heeft bij ons bedrijf nog een openstaande vordering.
Helaas hebben wij binnen een redelijk gesteld termijn alle vorderingen kunnen terug betalen
Omdat uw vordering hier ook onder valt. Willen we met deze mail u op de hoogte stellen van verdere gang van zaken.
Het beschikbare bedrag dat er was voor de terug betaling van de vorderingen is niet voldoende gebleken.
Wij krijgen voor de openstaande vorderingen een nieuw bedrag tot onze beschikking.
Dit bedrag zal omstreeks 19 juni 2016 arriveren. U word direct terug betaald bij ontvangst van dit bedrag.
Dit houdt in dat u voor 23 juni 2016 van ons het bedrag met zekerheid kunt terug verwachten.

Hoogachtend,

*knip*

Vervolgens mail gehad dat 2016 foutje was en 2015 moet zijn.

Zelf vraag ik al weken lang wanneer ik mijn geld krijg. Elke keer word er gezegd geld overgemaakt, foutje bij die blah blah

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 21-06-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou me niet verbazen als het uiteindelijk 2016 wordt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzah
blitzah schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:23:
Ik zou het vorige week woensdag of donderdag krijgen, toen afgelopen maandag dinsdag. Toen weer woensdag of gister.

Nu zou ik het de 23ste krijgen.

Goedemiddag.

je betaling word nog uitgevoerd.. beetje teveel werk geweest voor de instanties schijnbaar. maar je kunt voor de 23e het bedrag verwachtrn
Zoveelste x dat het bedrag erop zou staan en weer de zoveelste x dat het bedrag weer niet op de rekening staat.

Word er een beetje erg moe van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
blitzah schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:31:
[...]

Zoveelste x dat het bedrag erop zou staan en weer de zoveelste x dat het bedrag weer niet op de rekening staat.

Word er een beetje erg moe van....
Ik heb ook nog niks. Weer een mail gestuurd. Ik wil geen loze beloftes meer dat "het geld wordt overgemaakt" op dag xx. Dat is namelijk ondertussen al drie keer beloofd en elke keer uitgesteld? Ik ben er al sinds april moe van aangezien mijn product toen "ook echt morgen" zou komen en uiteindelijk 3 weken later niet geleverd was. Zo blijft deze man werken, je aan het lijntje houden en steeds de boel 1 a 2 weken opschuiven met nieuwe beloftes die keer op keer niet kloppen. Ondertussen ben ik mijn geld al bijna 3 maanden kwijt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Dat wordt weer wachten tot de 15e als de belastingdienst de voorschotten weer gaat uitbetalen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie1985
Ik denk persoonlijk dat hij elke maand wat mensen afbetaald met geld dat hij ergens verdiend. Waar al ons geld is gebleven zou ik niet weten. Ik ben blij dat ik het gelukkig weer heb gekregen vorige maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon4red8
Heeft iemand nog iets gehoord van Vincent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Nou al 3 keer "dat hij ging checken bij degene die nu over het geld gaat waar het blijft". Verder krijg ik niks terug, dus hij heeft er weer gewoon lak aan. Waar dat geld nu is? Maarja, wij moeten beschaaft en netjes blijven, want iemand een "oplichter" noemen is uit den boze in het proces. Gewoon nog maar even 3 maandjes wachten, of nog langer? Ach wat is het probleem, want ja ik heb het geld niet ergens anders voor nodig hoor? Ik word een beetje gek hiervan langzamerhand, maarja nog meer frustraties uiten zal ik maar niet doen hier, anders word ik straks neergeslagen door een mod ofzo.
Ondertussen is er nog steeds een paar luttele tienduizenden euro's ergens..

Het zou echt fijn zijn als er bewijs zou zijn wat er is gebeurd en hoe dingen nou geregeld worden, want ik heb dus het gevoel dat er niks gebeurd vanaf Vincent zijn kant, alleen maar loze beloftes. Dat zou heel wat helpen, nu zitten we al zo'n 3 maanden in het donker.

[ Voor 17% gewijzigd door Santee op 30-06-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie1985
Vraag contact gegevens op van die desbetreffende meneer bij vincent. Als deze meneer teminste bestaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Nu wordt er gezegd dat iedereen vóór aankomende dinsdag wordt betaald, maar deze belofte heb ik al een keer of 5 gehoord de afgelopen 2 maanden. Nog steeds niks zwart op wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, dit begint hopeloos te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon4red8
Ik heb hem 2 keer gevraagd naar de contactgegevens van de meneer die de betalingen 'regelt' en toen heeft Vincent niet gereageerd, toen ik hem daarna vroeg wat de stand van zaken was reageerde Vincent dat deze meneer die dag vrij was (vrijdag) en dat alles wel goed zou komen omdat mijn naam in en Excel sheet stond van de bestellingen. Vincent heeft al meerdere keren zulke beloftes gedaan dus ik geloof er geen flikker van. Waarschijnlijk bestaat de meneer die de betalingen regelt dus niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Santee schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:20:
Nu wordt er gezegd dat iedereen vóór aankomende dinsdag wordt betaald, maar deze belofte heb ik al een keer of 5 gehoord de afgelopen 2 maanden. Nog steeds niks zwart op wit.
Hetzelfde hier. Ik verwacht niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht ook nog steeds op m'n geld voor een SSD die ik in februari 2015 bestelde, nooit is aangekomen. Maar als Vincent zo nu en dan mensen terugbetaald, dan is dat in hem te prijzen en heb ik nog een beetje hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie1985
Jullie moeten er gewoon ech achter aan zitten, dagelijks mailen en bellen dit heb ik ook gedaan. Succes allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag, "dinsdag wordt alles afgerond".
Dinsdag, "hoort geregeld te zijn met bevestiging".
Vandaag, "het is eigenlijk niet geregeld, er was niks betaald." Hij zal zogenaamd aan bewindvoering laten weten dat het moet worden afgerond. Bedrag komt deze week op rekening.

Elke week herhaald het verhaaltje zich weer met dezelfde patronen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon4red8
Ik heb nog steeds geen geld gezien, heeft iemand anders het al teruggestort gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzah
Is weer het verhaal elke week dat het dan en dan betaald word ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-09 18:30
Het is triest dat dit nóg steeds niet is opgelost voor velen hier, erg jammer hoe dit toch steeds kan gebeuren en het steeds weer wordt uitgesteld.. Sterkte en ik hoop voor iedereen hier dat hij ooit zijn geld terugziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg maandag van Vincent te weten dat het geld op die dag of de dag daarna wordt overgemaakt. Daarna duurt het max drie dagen voordat het is afgerond.

Als ik aanneem dat het dinsdag werd overgemaakt en op z'n laatst vrijdag bij mij aankomt dan zijn we alweer een weekje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwmaceje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 01:19:
Kreeg maandag van Vincent te weten dat het geld op die dag of de dag daarna wordt overgemaakt. Daarna duurt het max drie dagen voordat het is afgerond.

Als ik aanneem dat het dinsdag werd overgemaakt en op z'n laatst vrijdag bij mij aankomt dan zijn we alweer een weekje verder.
Haha laat me lachen, dit heeft hij echt al zo vaak gezegd maar het feit is gewoon dat ik het geld ook nog steeds niet terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blauwmaceje schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:10:
[...]

Haha laat me lachen, dit heeft hij echt al zo vaak gezegd maar het feit is gewoon dat ik het geld ook nog steeds niet terug heb.
Inderdaad, in plaats van "over een weekje" zegt hij het op een creatieve manier gepaard met de talloze spellingsfouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Heb een nieuwe mail gekregen over zn fallietsement? Het maakt mij allemaal geen flap uit als ik mn geld maar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* dit is dus niet de bedoeling, lees de topicwaarschuwing.

[ Voor 107% gewijzigd door gambieter op 15-07-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.

Ik ben ook een van de gedupeerde. In eind maart een videokaart besteld. Daarna het zelfde verhaal als jullie allemaal. Ook veelvuldig er op lopen hameren dat ik mijn geld terug wil, en eigenlijk aan de late kant ook aangifte gedaan. Tot op heden nog geen geld gezien, dus net weer een mailtje verstuurd met het volgende antwoord.

''Goedemiddag.

ik heb gisteren een failliessement zitting gehad deze is aangehouden tot 28 juli. nu word alles in werking gezet voor de andere schuldeisers en ook u eord gewoon spoedig terug betaald. zodra de instantie mij contacteerd dan hoort u het en dan kunnen we het afronde. dit zal z.s.m zijn.''

Ik begin steeds meer te denken dat de rest, met uitzondering van de paar die wel terugbetaald zijn, kunnen fluiten naar ons geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bij een faillissement van eenmanszaak kan vanalles gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:31
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:37:
Hallo allemaal.

Ik ben ook een van de gedupeerde. In eind maart een videokaart besteld. Daarna het zelfde verhaal als jullie allemaal. Ook veelvuldig er op lopen hameren dat ik mijn geld terug wil, en eigenlijk aan de late kant ook aangifte gedaan. Tot op heden nog geen geld gezien, dus net weer een mailtje verstuurd met het volgende antwoord.

''Goedemiddag.

ik heb gisteren een failliessement zitting gehad deze is aangehouden tot 28 juli. nu word alles in werking gezet voor de andere schuldeisers en ook u eord gewoon spoedig terug betaald. zodra de instantie mij contacteerd dan hoort u het en dan kunnen we het afronde. dit zal z.s.m zijn.''

Ik begin steeds meer te denken dat de rest, met uitzondering van de paar die wel terugbetaald zijn, kunnen fluiten naar ons geld.
'instantie', dan verwacht ik dat hij bedoelt: 'de door de gemeente waar ik woon voor WSNP aangewezen instantie'. Ik kan het mis hebben, maar in de regel is dat de reden waarvoor een faillissementszitting aangehouden wordt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit echt een ongelooflijk bizarre manier van handelen. Een transparante uitleg en planning in de lange termijn aan de gedupeerden voor te stellen had ik veel beter gewaardeerd. In plaats daarvan krijgen we wekelijks een lege belofte dat zich maanden (voor sommigen zelfs een jaar) constant herhaalt.

Oplichting of niet, in mijn ogen wekt het niets anders dan wantrouwen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Yup, dan kunnen de gedupeerden vermoedelijk fluiten naar hun centen. De 2 weken aanhouding klinkt wel heel erg naar WSNP: de rechtbank heeft de plicht om bij een faillissementsverzoek het verzoek 2 weken aan te houden, om de verweerder in de gelegenheid te stellen een WSNP-toelatingsverzoek in te dienen: als hij dat doet en hij wordt toegelaten, dan wordt het faillissementsverzoek niet meer behandeld.

Heeft iemand de KvK gegevens? Als je genoeg gegevens hebt, kun je zelf (+/- 7 dagen na de 28e) in het insolventieregister kijken wat de uitslag van de zitting geweest is. Daarin komt dan ook te staan wie de curator dan wel de bewindvoerder wordt, en kun je je zelf melden bij deze persoon.

Indien iemand écht inhoudelijk bezwaar heeft tegen een eventuele toelating tot de WSNP, moet hij dat nú kenbaar maken aan de behandelend rechter. Echter van wat ik tot op heden gezien heb in dit topic, is er niet direct sprake van een reden waarom hij niet toegelaten zou mogen worden tot de WSNP. De rechter moet ervan overtuigd zijn dat Groesbeek de laatste 5 jaar te goeder trouw is geweest, d.w.z.
* dat hij niet met opzet schulden heeft aangegaan/laten ontstaan waarvan hij wist dat hij deze niet zou kunnen betalen
* dat hij alles in zijn macht heeft gedaan om te voorkomen dat de schulden zijn ontstaan, alles heeft gedaan om deze af te betalen
* dat hij ook de komende 3-5 jaar zich volledig zal inzetten om zijn schulden af te betalen
* dat hij de afgelopen jaren een zorgvuldige administratie heeft gevoerd en een complete schuldenlijst aanlevert.

Vraagje aan de mods: mag er tzt een linkje naar de uitspraak geplaatst worden? In principe is dat openbare informatie, maar ik kan me voorstellen dat er net iets te veel persoonlijke info in staat.

Als er een faillissement of WSNP wordt uitgesproken, kan ik hier wellicht nog wat informatie en/of advies geven aan gedupeerden.

Overigens: in beide gevallen, faillissement en WSNP hoeven gedupeerden niet te rekenen op geld. Wellicht bij een WSNP wel, maar dan moet je sowieso 4-6 jaar wachten op je geld... Het voordeel (voor de schuldeisers dan) van een faillissement boven een WSNP is dat bij een faillissement schulden niet teniet gaan, terwijl aan het einde van een WSNP de schulden omgezet worden in een natuurlijke verbintenis, d.w.z. dat de schuldeisers deze niet meer in rechte kunnen opeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
In aanvulling op Ardana: het aannemen van betalingen maar uiteindelijk niet kunnen leveren omdat het geld op is, is niet voldoende om van 'niet te goeder trouw' in het kader van de WSNP te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Computerhulp Groesbeek
KVK: 60703008
BTW: NL073077793B02

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

StevenK schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 22:13:
In aanvulling op Ardana: het aannemen van betalingen maar uiteindelijk niet kunnen leveren omdat het geld op is, is niet voldoende om van 'niet te goeder trouw' in het kader van de WSNP te spreken.
Helemaal correct :)

Dit kan nl. nog steeds ook gewoon overmacht zijn geweest, in combinatie met een zeer slecht beleid/ontbrekende vaardigheden en inzicht, maar er hoeft dus geen sprake te zijn van opzettelijk of bewust anderen benadelen. Domheid is, bot gezegd, geen reden voor afwijzing, stomheid kan een reden zijn voor afwijzing (zou dit bijv. niet zijn eerste keer zijn, maar zijn 2e of 3e keer), kwaadaardigheid is een dwingende reden voor afwijzing.

Voor zo'n verzoek aan de rechter moet je dus met meer komen dan enkel "hij heeft niet geleverd". Dat weet de rechter ook wel, anders stond Groesbeek daar nu niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Ik heb net gekeken op http://insolventies.rechtspraak.nl/ naar het kvk nummer, maar er Is niks gevonden? Hoe kan ik zien of er überhaupt fallietsement is aangevraagd? Wie weet is dit de zoveelste smoes van deze man?

[ Voor 3% gewijzigd door Santee op 08-08-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Santee schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:05:
Ik heb net gekeken op http://insolventies.rechtspraak.nl/ naar het kvk nummer, maar er Is niks gevonden? Hoe kan ik zien of er überhaupt fallietsement is aangevraagd? Wie weet is dit de zoveelste smoes van deze man?
Dat kun je niet zien. Alleen een uitgesproken faillissement of schuldsanering is openbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzah
Zijn er nog andere mensen die hun geld al terug hebben. Ik zit nog steeds erop te wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
blitzah schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:30:
Zijn er nog andere mensen die hun geld al terug hebben. Ik zit nog steeds erop te wachten....
Nee en ook nog geen faillissement..? Wanneer mogen we spreken van "oplichting"? Waarom worden de veroorzakers altijd beschermd voor de slachtoffers in Nederland? Vuurtje gaat langzaam uit en Vincent loopt fluitend weg met tienduizenden euro's wellicht? Heb namelijk nog steeds 0 inzage in al zijn beweringen van de oplichting vanuit zijn Duitse leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Santee schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:14:
...
Nee en ook nog geen faillissement..? Wanneer mogen we spreken van "oplichting"? Waarom worden de veroorzakers altijd beschermd voor de slachtoffers in Nederland? Vuurtje gaat langzaam uit en Vincent loopt fluitend weg met tienduizenden euro's wellicht? Heb namelijk nog steeds 0 inzage in al zijn beweringen van de oplichting vanuit zijn Duitse leverancier.
Hoe is de voortgang van je rechtszaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik kan nu niets opzoeken, want ik heb de achternaam niet. Mocht iemand mij die kunnen, mogen en willen geven, dan kan ik iets verder zoeken.

[edit]
Vermoedelijke achternaam wel gevonden (vdL), daarop is, op zijn adres, niets te vinden.

Een betrokkene zou morgen met de KvK kunnen bellen: het KvK nummer is bekend, en dan zou je wellicht wat informatie kunnen krijgen. Ook zou je informatie kunnen opnemen met de afdeling schuldhulpverlening in Groesbeek. Ook al mogen ze je geen directe informatie geven, wellicht kun je toch wat achterhalen wat de meeste WSNP-aanvragen verlopen via de schuldhulpverlening.

[ Voor 69% gewijzigd door Ardana op 19-08-2015 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Jongens, jullie kunnen wel allemaal blijven klagen, maar de enige manier om dit varkentje te wassen en definitief de WSNP of schuldsanering in te duwen, is door - al dan niet gezamenlijk - het faillissement daadwerkelijk aan te vragen.
Iemand zoals deze jongen is niet onder de indruk van gemopper op een forum, maar ook niet van boze incassobrieven of andere dreigementen. Hij zit al lang in een situatie dat hij allerlei mensen (ongetwijfeld niet alleen klanten, maar ook leveranciers) niet kan betalen en is zo langzamerhand murw geworden voor elke actie die niet concreet genoeg is.
Toevallig had ik gisteren een faillissementszitting tegen ook zo iemand, waar elke leverancier die ik sprak ook nog geld te goed had en de hoop opgegeven had. Beide personen, vader en zoon, waren zowel door de Rechtbank per aangetekende brief als door mij via de deurwaarder opgeroepen voor de zitting. De aangetekende brief was op één adres ook in persoon aangenomen, er was een handtekening-voor-ontvangst in het dossier van de Rechtbank, maar geen van beiden verscheen op de zitting. En dus werden ze failliet verklaard.
Voor mijn klant betekent dat fluiten naar zijn 7k, maar het betekent ook dat het de mannen nu veel moeilijker, zo niet onmogelijk, is gemaakt nog meer ellende aan te richten.
Mijn ervaring is ook dat bij een faillissementsaanvraag de persoon om wie het gaat als hij nog wel enig geld heeft echt wel betaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Precies, ik snap dat gemopper, met name dat over het Nederlandse rechtsstelsel, in dit topictitel niet echt. Het is natuurlijk heel zuur als je overeenkomst niet wordt nagekomen en nog veel zuurder als je geld vooruit hebt betaald (iets wat mensen misschien minder makkelijk zouden moeten doen trouwens, IMHO is het met name bij webshops veel te normaal) en dat geld komt niet terug, maar het is gewoon best duidelijk wat je kan doen. Of je daarmee je geld terugkrijgt is maar de vraag, maar alleen klagen op Got en geen actie ondernemen heeft uiteindelijk geen zin. Wat actiemogelijkheden zijn is op zich in het topictitel wel al beschreven, doen alsof die er niet zijn lijkt me niet zinnig.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 19-08-2015 08:48 ]

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 09:23
*knip*Ik wil verder geen namen noemen of iets suggereren*knip*

Doe dat dan ook niet.

[ Voor 72% gewijzigd door gambieter op 20-08-2015 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*, spam

[ Voor 92% gewijzigd door Perkouw op 25-08-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die recentelijk nog contact heeft gehad met de heer computerhulp groesbeek? Is er iets bekend over de staat van zijn bedrijf? failliet of niet? In ieder geval kan ik het bedrijf niet meer vinden in de database van de KvK, en de website is dicht.

Ik heb mijn les voorlopig in ieder geval wel weer geleerd. Indien mogelijk, altijd acceptgiro.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb opnieuw een email gestuurd naar meneer computerhulp groesbeek met daarop de volgende reactie:

''ik heb me aangemeld via gemeente wageningen bij sociaal.nl dst moest van de rechter. ik wacht nu op bericht dat alles in werking is gezet en dat is binnen nu en 1.5 week.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:14:
Ik heb opnieuw een email gestuurd naar meneer computerhulp groesbeek met daarop de volgende reactie:

''ik heb me aangemeld via gemeente wageningen bij sociaal.nl dst moest van de rechter. ik wacht nu op bericht dat alles in werking is gezet en dat is binnen nu en 1.5 week.''
Sociaal.nl is een erkende WSNP bewindvoeringsorganisatie. Dit betekent dat het reëel is uit te gaan van een faillissementsaanvraag. De rechtbank stuurt dan een brief waarin je twee weken de tijd krijgt om aan te geven of je de WSNP in wil. Geef je dat aan, dat wordt de faillissementsaanvraag stil gelegd, tot er definitief beslist is over het WSNP verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwmaceje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-11-2024
Heeft iemand nog een update gehad van Vincents kant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:13
uitspraken faillissement

- op 22 september 2015 inzake (F.5/15/768) Vincent *knip*, hodn COMPUTERHULP GROESBEEK; PCHULP GROESBEEK. Cur: mr. E. Smit, Postbus 1546, 6501 BM Nijmegen, tel. 024-3607560. RC: mr. E. Schippers
Bron: http://insolventies.rechtspraak.nl/bekendmakingen.aspx , overzicht van do 24-9

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 25-09-2015 18:26 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is per heden Zero Tolerance. Reageer alleen als je iets toe te voegen hebt. Zaken die niet getolereerd worden:
  • Beschuldigingen van oplichting of andere strafbare feiten die voorbehouden zijn aan een rechter, hoe subtiel ze ook verpakt mogen zijn.
  • Discussie over het beleid gaat niet in dit topic maar mag via DM / apart topic. De situatie is al lastig genoeg zonder ruis.
  • Het vermelden van volledige namen of andere persoonsgegevens voegt niet toe. Het gaat over porblemen met een zakelijke rechtspersoon tenzij door een rechter anders bepaald.
  • Oproepen tot acties die als bedreiging gezien kunnen worden