Toon posts:

[ZT] Situatie Computerhulp Groesbeek

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic is bestemd ter bespreking van de situatie rond Computerhulp Groesbeek en voor diegenen die substantieel iets kunnen bijdragen. Dit topic is mede ook opgezet om discussie in de shopreview te voorkomen. Dit topic valt onder stricte regels.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens, foto's van de eigenaar, familie en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 10:44
Hallo medetweakers,

zoals velen van jullie heb ik ook een bestelling gedaan nu precies een maand geleden. Geen levering, allemaal beloften maar niks terug gezien. Ik wacht nu al een week op mijn geld. Van andere Tweakers gehoord dat hij wel zijn geld terug heeft, maar zelf nog geen cent gezien.

Zoals velen van jullie weten zegt de heer in kwestie vanalles, maar komt er eigenlijk nooit van iets terecht!
Ik ben het zo beu, dat ik op het punt sta aangifte te doen bij de politie met al het bewijs (mails, whatsapp etc) erbij.

Ik vind het goed dat dit topic er is en hoop dat er beweging in de zaak komt, want het gaat over vrij veel geld voor iedereen denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na overleg met de Politie en de Jurist wil ik hierbij de gedupeerde op de hoogte stellen 

Omdat de situatie uit de hand dreigt te lopen is er besloten deze uitleg na alle gedupeerde te sturen 

U heeft bij ons een bestelling geplaatst, die nooit geleverd is, of geleverd gaat worden. 
Wij hebben onze goederen in Duitsland besteld en deze zouden na de klanten worden doorgezonden. Helaas is dit nooit gebeurd waardoor mij bedrijf in deze situatie terecht is gekomen. Omdat ik ook de goederen aan het Duitse bedrijf al betaald hebt. Is er namens mij bedrijf ook aangifte gedaan van de situatie.
Helaas kan ik het geld niet van iedereen binnen een week terug betalen.

Mij jurist is bezig om iedereen middels een brief op de hoogte te stellen. deze ontvangt u binnen 3 werkdagen. Ik snap dat na alle leugens en beloftes dit ook niet goed overkomt, maar dit toch echt de situatie waarin ik verkeerd momenteel. ik snap dat klanten niet langer willen of kunnen wachten. alle mensen krijgen de brief en binnen 3 weken het geld

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Waarom belooft u me dan tot twee keer toe dat het geld al is overgemaakt als er blijkbaar nog geen geld is? Twee keer heeft u toegezegd dat het geld 100% is overgemaakt?! Ondertussen heb ik al een stuk of 5 leugens te horen gekregen over leveringen en geld, dus ik heb een heel hard hoofd in de bovenstaande statement. Mijn aangifte voor dit weekend blijft dus ook op de agenda staan tot ik officieel iets krijg wat te vertrouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U kunt contact leggen met de politie of jurist deze zullen alles bevestigen !!

GRAAG GEEN CONTACT MET CLAUDIA VAN DE POLITIE OPNEMEN, MAAR MET MIJ !!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 16:05
@ ComputerhulpG: misschien is het sowieso een idee om je bovenstaande 'verklaring' even op spelling en leesbaarheid te checken? Wel zo netjes voor alle gedupeerden hier.
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:41:
GRAAG GEEN CONTACT MET CLAUDIA VAN DE POLITIE OPNEMEN, MAAR MET MIJ !!
Nu heb ik er zeker vertrouwen in dat alles goed komt!

[ Voor 60% gewijzigd door JDillinger op 30-04-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Ik vraag me zeer sterk af of Claudia uberhaupt bestaat. Ik bel haar morgenvroeg eerste moment en we zullen zien. Als ze niet bestaat dan is er voor de 6e keer tegen me gelogen en ik ben niet schuw om langs de politie te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hier gaan toch wat alarmbellen rinkelen nu ik wat gegevens combineer:

*adres een woonhuis wat al een flinke tijd te koop staat
*eigenaar die in 2012 met een soortgelijke zaak failliet gegaan is wat net een jaar geleden afgesloten is wegens te weinig baten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woonhuis word gehuurd. en is niet mij eigendom.
2012 dat klopt, daarna baan gehad en nu sinds mei weer een eigen zaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

santee, u kunt contact opnemen via 0900-8844 met de Politie. Als u aangifte wilt doen staat dat u goed recht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 14:01
Sorry dat ik niet inhoudelijk reageer, maar wat is de toegevoegde waarde van dit topic? Dit lijkt me iets tussen koper(s) en verkoper en niet iets waar iedereen publiekelijk van mee hoeft te genieten. De toon waarop de 'discussie' gevoerd wordt, roept bij mij vooral de neiging op om bier en chips te pakken.
Kortom, hier is buiten de betrokkenen niemand bij gebaat.

[ Voor 5% gewijzigd door HenkDePoema op 30-04-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
HenkDePoema schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:09:
Sorry dat ik niet inhoudelijk reageer, maar wat is de toegevoegde waarde van dit topic? Dit lijkt me iets tussen koper(s) en verkoper en niet iets waar iedereen publiekelijk van mee hoeft te genieten. De toon waarop de 'discussie' gevoerd wordt, roept bij mij vooral de neiging op om bier en chips te pakken.
Kortom, hier is buiten de betrokkenen niemand bij gebaat.
Daar ben ik het niet mee eens, gezien de reviews zijn er ruim 20 gedupeerden op Tweakers, misschien wel meer. Een gezamenlijk punt voor updates lijkt me zeker nuttig. Zo lang het maar een beetje netjes blijft, echter vind ik de reacties van ComputerHulp zelf al ondermaats (Capslock en spelfouten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenzij je het specifiek afspreekt om het anders te doen, lijkt mij het risico van 'falen' van een leverancier van een bedrijf, bedrijfsrisico.

Bijzonder dat de ondernemer er op deze wijze mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 19:18

BaRF

bijna kerst

Even uit nieuwschierigheid, wie is Claudia? Er wordt ineens geroepen(!) dat met niet met haar mag spreken, maar daarvoor is die naam niet genoemd? Of komt zij voor in de persoonlijke emails die vanaf het bedrijf zijn gezonden?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ondernemer hebben wij ook gefaald. helaas kan ik hier niks meer aan veranderen. Alle beloftes en toezeggingen konden niet worden nagekomen, waardoor wij nu alle mensen netjes binnen het gestelde termijn terug betalen.

Claudia is werkzaam bij de politie. En die had ik in mij bericht gezet om alles te checken, dit vond zei niet zo leuk en belde mij ook direct op, vandaar dat deze er weer uit is. en contact kan via 0900 8844 of via mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Zij zou degene van de politie zijn uit Groesbeek waarmee de eigenaar van ComputerHulp Groesbeek in contact staat. Echter is dat politie kantoor vandaag gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benieuwd of er formeel schrijven komt. Zal wel van een curator af gaan komen, vrees ik. De genoemde 3 weken is net zo weinig zeggend als de beloften die tot op heden werden gedaan. Na twee weken niet leveren of terugbetalen kun je al een claim leggen, raadzaam om dat alvast te gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Het probleem met dreigende faillissementen is dat er voor de slachtoffers geen verschil zit tussen "daders die zelf slachtoffer zijn" en "oplichters". Het is vanaf de buitenkant niet vast te stellen of de verkoper (in dit geval Computerhulp Groesbeek) inderdaad te goeder trouw heeft gehandeld, of dat hij alles in het werk stelt om zoveel mogelijk geld binnen te halen.

In beider gevallen kan logisch redeneren leiden tot het liegen dat hier kennelijk is gebeurd.

Is Groesbeek te goeder trouw, dan heeft hij vermoedelijk iets gedacht als "ik verwacht en hoop écht dat ik morgen/overmorgen kan leveren/terugbetalen, als ik nou zeg dat ik al verzonden heb/al teruggestort heb, is die klant ook tevreden, en is er geen kwaad geschied."

Is Groesbeek te kwader trouw, dan is de motivatie om te liegen ook duidelijk.

Groesbeek, een van de manieren om de indruk van oplichting weg te nemen, is door inzage te geven. Wie is die foute leverancier? Kunnen de slachtoffers verifiëren dat de fout inderdaad daar ligt? Zijn er bewijzen en redenen dat u de bedragen inderdaad binnen 3 weken kunt terugbetalen of roept u maar wat en moeten we u (kennelijk opnieuw) op uw blauwe ogen geloven?

Waarom is deze toezegging anders dan de toezeggingen die eerder gedaan zijn?

Tevens is vooruit betalen van leveranciers dermate ongebruikelijk, dat het mi wel degelijk riekt naar oplichting...

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 30-04-2015 15:28 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:44
Ardana schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:23:
Tevens is vooruit betalen van leveranciers dermate ongebruikelijk, dat het mi wel degelijk riekt naar oplichting...
Niet heel ongebruikelijk, als we het hebben over kleine partijen opkopen in het (verre) buitenland. Waarschijnlijk heeft Groesbeek gewoon ergens een partij ingekocht dat bijv. van een faillissement afkomstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devildirk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 19:00
Net contact gehad met F. Simons. Die volgens *eigenaar* ZIJN jurist was.
Wat blijkt? F. Simons is zich hier niet van bewust, heeft enkel vrijblijvend advies gegeven, meer niet.
Via PM kun je van mij het 06 nummer krijgen van F. Simons, die hier niet blij mee is e actie gaat ondernemen.

De enige juiste oplossing is AANGIFTE doen en *eigenaar* voor het gerecht te dagen met een claim.

Modbreak:Het is voor een discussie nergens voor nodig zoveel mogelijk proberen een naam te pluggen. In de hoedanigheid van bedrijf heb je te maken met die entiteit, en dat is de entiteit waar de discussie over gaat.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:59

ITsEZ

parttime all-rounder

exelletor schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:32:
[...]

Niet heel ongebruikelijk, als we het hebben over kleine partijen opkopen in het (verre) buitenland. Waarschijnlijk heeft Groesbeek gewoon ergens een partij ingekocht dat bijv. van een faillissement afkomstig is.
Het gaat hier, als ik de eerste reactie van het bedrijf in dit topic goed lees, om dropshipment. Daardoor lijkt het vrij onmogelijk dat het hier gaat om het opkopen van (oude/rest/faillissements) partijen. Over het algemeen is het inderdaad zoals eerder vermeld door ardana gebruikelijk dat er bij leveranciers op crediet wordt gekocht wat het hele verhaal nogal ongeloofwaardig maakt.

What you see is always what you get.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ITsEZ schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:05:
[...]gebruikelijk dat er bij leveranciers op crediet wordt gekocht wat het hele verhaal nogal ongeloofwaardig maakt.
Succes om ergens nog op krediet te kunnen bestellen, zeker als jong bedrijf zonder kredietwaardigheid zul je vaak direct moeten betalen. Maar goed, dat is mijn ervaring met groothandels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Iedereen,
Hallo Vincent,

Ik krijg lekker wel gewoon mijn bestelling, want dat zei Vincent namelijk tegen mij, de 28ste.

"Wel heb ik het 1 en ander geregeld en ga ik uw termijn van 2 mei zeker wel halen.
De CPU zal met alternate geleverd worden, en dit gebeurd ook binnen 2 werkdagen !
Ik hou u op de hoogte van verloop van uw bestelling"

Gelukkig maar, Hoef ik me daar tenminste geen zorgen over te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
en speciaal een account aangemaakt om dit met een eerste reactie te melden?

Hmz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 14:01
Santee schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:15:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, gezien de reviews zijn er ruim 20 gedupeerden op Tweakers, misschien wel meer. Een gezamenlijk punt voor updates lijkt me zeker nuttig. Zo lang het maar een beetje netjes blijft, echter vind ik de reacties van ComputerHulp zelf al ondermaats (Capslock en spelfouten).
I rest my case...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
devildirk schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:44:
Net contact gehad met F. Simons. Die volgens *eigenaar*ZIJN jurist was.
Wat blijkt? F. Simons is zich hier niet van bewust, heeft enkel vrijblijvend advies gegeven, meer niet.
Via PM kun je van mij het 06 nummer krijgen van F. Simons, die hier niet blij mee is e actie gaat ondernemen.

De enige juiste oplossing is AANGIFTE doen en *eigenaar* voor het gerecht te dagen met een claim.
Verbaast me niks, het zijn namelijk een opeenstapeling van leugens. Eerst nam ik alles met een korrel zout, maar nu geloof ik werkelijk niks dat niet op papier staat bij deze man, want tot nu toe is er nog niks uitgekomen wat hij beweert.
Ik heb al aangifte gedaan vanmiddag, gaat idd heel simpel via het internet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie1985
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-08 22:15
Hallo allemaal,

Hier heb ik vorige maand een 4790k besteld en helaas nooit onvangen.

Ook zou hij gisteren een bestelling gedaan hebben bij alternate maar die betaling is nooit voldaan
Heb alternate ook net nog gebeld en de betaling is nog steeds niet voldaan.

Volgens mail van vincent" U product via Alternate zal ik niet komen omdat ik niks kan bestellen, wegens de aangiftes, dus u krijgt het geld terug"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sambalbaj schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:38:
en speciaal een account aangemaakt om dit met een eerste reactie te melden?

Hmz.
Nee hoor, mijn account is al zo oud als het moederbord in mijn PC (en aangezien tussen de regels lezen er blijkbaar niet echt in zit; In mijn vorige mail was ik sarcastisch. Ik kan dus fluiten naar die belofte, net zoals we kunnen fluiten naar de belofte dat we binnen 3 weken na een niet nader genoemde datum van verzending van een brief ons geld terug zullen krijgen.)
Helaas Vincent, je bent al je geloofwaardigheid kwijt. Ik hou mijn fatsoen en wacht tot 2 Mei, maar dan maak ik er Werk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is wel degelijk een jurist mee bezig maar ik ga geen namen meer noemen want dat is niet nodig, deze man heeft mij zelf hulp aangeboden en die komt zelfs bij me langs om dit op te lossen met alle gedupeerde. Alle mensen krijgen netjes hun geld terug, ook al geloven mensen het niet. Ik wil graag persoonlijk een en ander netjes toelichten. en wat men gelooft of niet of uw keus. Dan kunt u aangifte doen via 0900-8844. Politie weet er allang van. Ik ben verder geen uitleg verschuldigd op deze forum. Graag persoonlijk contact daar schieten we iets mee op. zo niet.

Ik heb niet voor niks mij bedrijfsactiviteiten gesloten.

Einde discussie en graag persoonlijk contact !

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:34:
Ik ben verder geen uitleg verschuldigd op deze forum. Graag persoonlijk contact daar schieten we iets mee op. zo niet.

Ik heb niet voor niks mij bedrijfsactiviteiten gesloten.

Einde discussie en graag persoonlijk contact !
In ons persoonlijk contact verzeker je me dat ik mijn bestelling binnen 2 werkdagen ontvangen zal,

Op dit random forum op het internet lees ik dat daar dus niets van waar was.
Dit is dus bij uitstek de plaats om jouw zaken te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dit is persoonlijk en hoeft niet via dit Forum. U kunt persoonlijk contact opnemen dan komt het ook in orde. voor ieder geld dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:07
Beste Tweakers,

Laat ik beginnen met dat ik wel mijn geld terug heb gehad anderhalve week terug.
Vermoedelijk mede dankzij mijn nette handelingen die waarschijnlijk als een verrassing kwamen voor meneer.

Verder konden die 300 eurotjes mij gestolen worden en bezit ik wel de financiele middelen en de juridische interesse om het meneer moeilijk te maken.
Echter moet ik natuurlijk eerlijk blijven wanneer ik zeg dat bij het terug storten van het geld de zaak voor mij is afgehandeld.

In mijn shopreview lezen jullie over mijn ontevredenheid over de eigenaar.
Eerste waar meneer mee moet stoppen is 'praten over wij'.
Naast hem is er geen andere medewerker van zijn bedrijfje.

Verder geeft iedereen al aan dat er sprake is van veel leugens.
Allerlei verzinsels die in een handomdraai weerlegd worden.

http://mens-en-samenlevin...f-waanbeelden-hebben.html

Meneer zijn tegenprestaties zijn helaas niet toereikend.
Er wordt hier onofficieel een termijn gesteld van drie weken en gesproken over een jurist en een brief.
Een jurist heeft deze brief binnen 180 minuten klaar en verzonden.

Verder is 3 weken een onrealistisch termijn, dit zelfs uitgaande van nog niet verstuurde restitutieverzoeken.

Meneer verzoekt om persoonlijk contact, in theorie heeft iedereen al persoonlijk contact met meneer.
Ik vermoed dat niet iedereen zijn geld terug zal krijgen, ook al is dit beter dan 'iedereen niet'. Het blijft erg jammer.

Verder is er geen enkel probleem met aangifte doen tegen meneer, meneer kan gewoon met lopende aangiftes dit verder afhandelen. Wanneer hij alles netjes restitueert binnen een maatschappelijk acceptabel termijn zullen deze aangiftes niet al teveel consequenties hebben.
Aangeraden is dan ook wel even aangifte doen.

Verder een topic aanmaken op: opgeletopinternet.nl
Hier is ook een tabel aanwezig met een overzichtelijke weergave van gedupeerden en bedragen. Gezien het een Bedrijf betreft zijn er mogelijk ook mensen aanwezig daar die het een en ander voor jullie kunnen arrangeren.

Ik staak mijn betrokkenheid hier en wens beide partijen veel succes.

* Toen ik geen mogelijkheid zag om met Ideal te betalen gingen alle alarmbellen rinkelen. Echter was het bedrag het risico waard.

Nu wel een wijze les geleerd, geen ideal = geen koop. !

[ Voor 4% gewijzigd door Jamievanm op 01-05-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas ben ik ook gedupeerd *snip*
Bij mij ook de smoesjes dat het het geld teruggestort is.
Uiteraard gebeurt dit niet.
Morgen ga ik aangifte doen bij de politie.

Modbreak:Eerste en laatste waarschuwing. Bepalen of iemand een oplichter is, dader van een strafbaar feit, is aan de rechter. De TS is duidelijk hierover, en ook emotie is geen rechtvaardiging om zelf mogelijk een strafbaar feit te plegen: ook iemand publiek voor oplichter uitmaken kan strafbaar zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaneda Mishima
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 20:29
Ook maar melden dat wij ook 2 CPU's hadden besteld en betaald.
En gisteren de SMS gekregen dat het geleverd gaat worden via Alternate.

Maar meestal als er bij een onderneming een rode vlag opgaat, hebben de meeste groothandels en leveranciers elkaar al ingelicht! Dus denk niet dat er nog wat gaat komen.

We hebben via Paypal betaald, en nou schijnt het zo te zijn dat terug vorderen via paypal redelijk goed gaat.
Mijn zwager gaat daarover hij heeft uiteindelijk de bestelling gedaan en betaald.
EN ook ik kijkt het nog aan tot 2 Mei.

En hoop dat Paypal inderdaad de garantie bied die wij verwachten.
Wacht bij een definitief failliesement en currator handelingen, trek je als consument meestal aan de korste eind. Omdat belastingdienst als eerste komt graaien en toeleveranciers tweede. Zelden dat er nog iets over is voor consumenten.

Dus harde les WEER geleerd, het klonkt ook te mooi om waar te zijn :'(

[ Voor 50% gewijzigd door Kaneda Mishima op 30-04-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaneda Mishima schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:33:
Ook maar melden dat wij ook 2 CPU's hadden besteld en betaald.
En gisteren de SMS gekregen dat het geleverd gaat worden via Alternate.

Maar meestal als er bij een onderneming een rode vlag opgaat, hebben de meeste groothandels en leveranciers elkaar al ingelicht! Dus denk niet dat er nog wat gaat komen.

We hebben via Paypal betaald, en nou schijnt het zo te zijn dat terug vorderen via paypal redelijk goed gaat.
Mijn zwager gaat daarover hij heeft uiteindelijk de bestelling gedaan en betaald.
EN ook ik kijkt het nog aan tot 2 Mei.

En hoop dat Paypal inderdaad de garantie bied die wij verwachten.
Wacht bij een definitief failliesement en currator handelingen, trek je als consument meestal aan de korste eind. Omdat belastingdienst als eerste komt graaien en toeleveranciers tweede. Zelden dat er nog iets over is voor consumenten.

Graag even contact. Dan kan ik direct een paypal betaling doen.

hoor graag van u

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:53:
[...]

Graag even contact. Dan kan ik direct een paypal betaling doen.

hoor graag van u

Vincent
Oh PayPal overmaken kan ineens wel gelijk? Ik wacht nog steeds op mijn geld die maandag zogenaamd al overgeschreven was? Is er nu ineens wel weer geld? Kan ik ook contact met u opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Santee schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:03:
[...]

Oh PayPal overmaken kan ineens wel gelijk? Ik wacht nog steeds op mijn geld die maandag zogenaamd al overgeschreven was? Is er nu ineens wel weer geld? Kan ik ook contact met u opnemen?
ja uiteraard via paypal kun je een claim indienen dan hebben mensen volgens mij hun geld al. maar goed. iedereen krijgt zijn geld ook u. u mag altijd contact opnemen met mij voor vragen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 23:21
Kaneda Mishima schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:33:
... knip ...

Het ging zeker om de i7-4790K..? Daar had ik juist vanwege de prijs ook erg veel interesse in en heb via email en sms aardig wat berichten heen en weer gestuurd. Op vragen of de processor nog geleverd ging worden werd ontwijkend geantwoord en er werd constant verteld dat de cpu's onderweg waren en hij verwachtte de zending iedere keer weer 'morgen'. Maar op de vraag of de cpu nog altijd 249,00 euro was kreeg ik maar geen antwoord terwijl het in dezelfde sms door mij gevraagd was.

De advertentie op Marktplaats waar de i7-4790K werd aangeboden voor 249,00 euro was ineens verdwenen, net als het product in zijn webshop waarna ik steeds meer het gevoel kreeg 'aan het lijntje' gehouden te worden. Uiteindelijk ben ik er maar mee opgehouden.

Gelukkig heb ik niks online besteld of betaald, ik zou de processor op gaan halen. Had het geld al in huis en had de auto al besproken en wachtte op het bericht dat hij eindelijk dan binnen zou zijn. Maar dat bericht kwam niet en ergens had ik al het vermoeden dat het nooit komen zou dus ik hield er al rekening mee dat het inderdaad...

...te mooi was om waar te zijn, een i7-4790K voor 249 euro's...

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand sinds 30 april nog zijn geld teruggekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde paar videokaarten ophalen maar die kwamen nooit binnen uiteraard.
Heb adres in Wageningen gekregen waar hij nu zou wonen en Telefoonnummer maar die neemt ie niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de huidige status van hoe het mij is gecommuniceerd:

"Mij jurist is bezig om iedereen middels een brief op de hoogte te stellen. "
"Het weekend worden de brieven verzonden na de mensen, dus ook na u toe."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 22:38
Modbreak:Moeite met de TS lezen?

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2015 15:14 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 10:11

paQ

Ik zie aardig wat gelijkenissen met combiwebshop aangaande communicatie en vermeende "afhandeling".
Daar bedoel ik niet mee dat ze wat met elkaar te maken zouden hebben, maar ik zie een soortgelijk profiel / stramien. (en waarschijnlijk uitwerking)

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 02-05-2015 14:26 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bondarev
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-04 04:44
Verschrikkelijk onprofessionele winkel zeg.
Heeft een week of 2 geleden een advertentie op Marktplaats gezet betreft een I7 4790K processor. Deze werd zogenaamd voor mij gereserveerd. Afhankelijk van deze processor zou ik een nieuwe build bouwen, dus heb mijn oude build compleet verkocht. Nu zit ik dus zonder fatsoenlijke PC (geschreven vanaf een Macbook). De processor zou ik op 21 april kunnen ophalen, maar last minute werd dat afgezegd. Daarna stuk of 10 keer gemaild wanneer ik het nou wel zou kunnen ophalen, elke keer werd het uitgesteld. Heb de hoop opgegeven en ben maar naar een nieuwe processor gaan zoeken, helaas nog niet gevonden. Als winkelverkoper moet jij het leveranciers risico op je nemen. Zorg eerst dat jij de producten binnen hebt en zet dan pas de advertentie erop.

Als je als 'professionele' winkel je zaakjes niet netjes op orde kunt krijgen, waar ben je dan mee bezig? Advertenties op Marktplaats zetten waar je je niet aan kunt houden werkt niet. Zet die advertentie er dan niet op. Wees ook eerlijk in je mails in plaats van met vage smoesjes te komen. Het is nu niet zo dat ik dit niet tegen de eigenaar heb gezegd, dit is niet de eerste keer dat hij mijn klacht zal zien. Heel vervelend dat dingen niet gaan zoals gepland voor je, maar zorg dan niet dat de klanten hier de dupe van worden. Die advertentie had je er niet op moeten zetten en niet zogenaamd de processor voor mij reserveren. Gelukkig woon ik in de buurt en wilde ik het ophalen. Als ik het geld had overgemaakt was het heel anders gelopen.

Als je dit wil bespreken bel me dan en kom niet met slappe mailtjes, mijn telefoonnummer heb je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickjeh
  • Laatst online: 11-06-2022
Hier begon mijn shitstorm.

Man Man Man zou Rob Geus gezegd hebben.

Dit bedrijf heeft mij zo'n hoop ellende bezorgd, ik kom woorden te kort.

Het begon allemaal bij de algemeen bekende I7-4790k Processor die begin april (3 april) met een mooie advertentie op marktplaats geplaatst was. Ik was er als een van de eerste bij die dag, heb even naar computerhulp groesbeek gebeld om er zeker van te zijn dat het niet om oplichterij ging en ik de voorraad wist* het ging hier om nog 3 processors. De man aan de andere kant van de telefoon (Vincent) vertelde mij dat het "opgekochten producten waren die van uit een faillisement kwamen". Dit stelde me gerust.

Eenmaal de betaling voldaan, kreeg ik mijn bestelling en ordernummer netjes geleverd in de mail. Dit was allemaal oke.

Maar toen begon de levering... O lord jesus.

Bij levertijd stond er 3-5 werkdagen..we weten natuurlijk allemaal dat dit niet geld voor dit bedrijf.
Mijn eerste en tweede leveringen werden aangemeld bij PostNL alleen maar om mij aan het lijntje te houden. Zelf ben ik student en heb in totaal 5 dagen vrij genomen in mijn examenperiode om op bepaalde dagen mijn levering in ontvangst te mogen nemen maar er kwam natuurlijk op geen van deze dagen wat aan.

Wat voor mij nog een groter probleem was geworden was het volgende, mijn eigen computer was kapot en had zo snel mogelijk een i7 nodig voor mijn nieuwe setup (studeer interactive design) hier had ik zo snel mogelijk een computer voor nodig. Ik zit zelf in mijn examenperiode.
Vincent vertelde mij dat ik hierdoor meer voorrang kreeg voornamelijk omdat ik gewoon echt in de penarie zat. ( normaal deel ik mijn persoonlijke kwesties niet om voorrang te krijgen).

Hij vertelde mij dat hij via alternate mijn processor liet leveren en dat ik hem zo snel mogelijk binnen zou krijgen zodat ik verder kon met mijn expositie. (2dagen zou het duren, en dit was al de 3e levering aan processor "zogenaamd')

Natuurlijk kwam ook deze levering niet aan en was ik er wel klaar mee.
Hij laat letterlijk iedereen in een gat vallen met mooie praatjes.

Deze man blijft zichzelf verdedigen via dit forum dat het allemaal door de "Duitse leverancier zonder naam komt" Dit geloofde ik ook tot 3 weken lang wachten op mijn bestelling.

Ik heb vrijwel direct gezegd dat ik er klaar mee ben, en dat deze man mij zo snel mogelijk het geld terug moest storten. Hij reageerde hierop en heeft het bedrag op retour gezet via paypal ( ik heb zelf met paypal betaald) Ik vond dit zelf best verdacht want hij kan het ook gewoon terugstorten via mijn rekening die ik aan hem gaf. Nou wat blijkt dus is dat paypal transacties verwerkt en dit langer duurt dus gaf deze man nog eens 8 dagen om mij te bedriegen. Ik kreeg gisteren een mail dat de verwerking van de terugbetaling bij de afzender mislukt. Daar gaat mijn geld weer.

En zo blijft het bij deze verkoper doorgaan en doorgaan. Momenteel heb ik een claim ingediend bij Paypal omdat ik er vrijwel bijna zeker van ben dat ik anders mijn geld niet meer terug zal zien.

Deze man blijft liegen tegen zijn klanten, hoe mooi hij zichzelf ook via dit forum probeert te verdedigen.
DIT KAN NATUURLIJK NIET.

Dit was mijn verhaal met dit rampzalig bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzah
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-09 21:18
Ook al 3weken aan het wachten gok ik. 2 x via postnl pakketje niet ontvangen. Als ik zo lees vertelt hij tegen iedereen ongeveer het zelfde verhaal alleen in een andere volgorde.

JAmmer dat dit zo is gegaan bij iedereen. Voor een bedrijf is die heel erg slecht gedaan. Fouten zijn gemaakt die NOOiT mogen gebeuren.

Hij is wel bijna altijd bereikbaar. Alleen als je om track en trace vraagt enzovoort moet jezelf dat 10x vragen..

Er was mij verteld dat ik deze week pakketje zou ontvangen, die hij via alternate had besteld . Niet ontvangen helaas.

Blijkbaar is vanalles bevroren onderandere zijn rekening. Dus zal hij voorlopig wel kunnen bestellen maar de winkels/leverancies zullen zijn bestellingen niet kunnen /willen accepteren

Vervolgens heeft hij mij verteld te moeten wachten op akkoord van wavecomputers leverancier om bij hun te kunnen bestellen.

Verder maar even afwachten hoe het verder gaat. Ik heb betaald voor een product die is aangeboden, dat product wil ik dan ook natuurlijk uiteindelijk krijgen/ontvangen. Hoe hij dit gaat regelen. Zoekt die maar zelf uit dan.

[ Voor 39% gewijzigd door blitzah op 02-05-2015 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder een korte samenvatting van mijn communicatie met hem. Ik denk dat de meesten het verhaal wel zullen herkennen en wie weet zijn er nog conclusies te maken door de tijdlijnen met elkaar te vergelijken.

2 Apr, CPU 4790K besteld, bestelling bevestigd door Webshop
6 Apr, bestelling in behandeling bij webshop
7 Apr, bestelling verzonden door webshop
8 Apr, * waar is mijn pakketje? track en trace svp
8 Apr, Zending duurt max 3 tot 5 werkdagen moet uit Duitsland komen
Deze track en trace komt een dag voor aflevering met DHL in uw email.
Dus dan krijgt u morgen of vrijdag de DHL code
14 Apr, * waar is mijn pakketje? 6de werkdag
14 Apr, Dat gaat inderdaad niet goed nee., Ik kan donderdag ochtend met TNT een nieuwe sturen dan hebt u hem vrijdag
17 Apr, * waar is mijn pakketje? track en trace svp, heb je het pakketje verstuurd?
17 Apr, Dit is netjes optijd geleverd ja. Ik zou vanavond je de track en tracé sturen, het komt in orde.
18 Apr, * waar is de track en trace?
18 Apr, Goedemorgen, De track en trace code:********
22 Apr, telefonisch
*waar is mijn pakketje? track en trace bleek slechts digitaal aangemeld.
voorraad en leveringsproblemen gehad, producten worden deze week geleverd via dyna logic.
25 Apr, * waar is mijn pakketje?Graag oplossen voor de door jou op Tweakers genoemde 28 Apr.
25 Apr, ik ga mij uiterst best doen, en verwacht het ook te behalen.
27 Apr, (Omdat slechts het weekend en koningsdag er tussen zat, besloot ik die termijn wat realistischer te stellen),* .. ben ik bereid de termijn te verschuiven naar aanstaande Zaterdag, 2 Mei. De bestelling heeft dan precies 1 maand geduurd.
28 Apr, ik heb het 1 en ander geregeld en ga ik uw termijn van 2 mei zeker wel halen.De CPU zal met alternate geleverd worden, en dit gebeurd ook binnen 2 werkdagen !
30 Apr, * tegenstrijdige signalen tweakers/mail, hoe zit dat?
30 Apr, Geachte, Na overleg met de Politie en de Jurist wil ik hierbij de gedupeerde op de hoogte stellen ! Omdat de situatie uit de hand dreigt te lopen is er besloten de .. etc.
30 Apr, *Dus geen CPU op 2 Mei?
30 Apr, Dat wilde ik wel regelen voor u, maardoor aangiftes zijn rekeningen bevroren.
Het weekend worden de brieven verzonden na de mensen, dus ook na u toe.
..
X Mei, *.. We'll see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Ik heb een review geschreven donderdag op zijn Facebook pagina en kreeg vervolgens een mail terug op een gesprek tussen ons met:

"snap ik maar zou je van mij facebook de review willen wisen want anders doe ik ook aangifte en staat me goed recht heb net de politie nog gesproken. "

Hij dreigt dus met aangifte omdat ik een slechte review op zijn fb pagina heb geschreven. Wat verwacht je als je niks levert en ik mijn geld niet terug krijg na diverse (gebroken) beloften? Hoe wil je ooit aangifte doen tegen een review -_-, dat is mijn persoonlijke ervaring met uw manier van werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:32
Santee schreef op zondag 03 mei 2015 @ 09:16:
Ik heb een review geschreven donderdag op zijn Facebook pagina en kreeg vervolgens een mail terug op een gesprek tussen ons met:

"snap ik maar zou je van mij facebook de review willen wisen want anders doe ik ook aangifte en staat me goed recht heb net de politie nog gesproken. "

Hij dreigt dus met aangifte omdat ik een slechte review op zijn fb pagina heb geschreven. Wat verwacht je als je niks levert en ik mijn geld niet terug krijg na diverse (gebroken) beloften? Hoe wil je ooit aangifte doen tegen een review -_-, dat is mijn persoonlijke ervaring met uw manier van werken.
Afhankelijk van wat er in de review staat zou het opgevat kunnen worden als laster of smaad, beide misdrijven. Zolang het taalgebruik in de review netjes is, enkel op feiten berust zal er denk ik weinig aan de hand zijn.

Pas echter op met het aandikken van de review of het uiten van de beschuldigingen die nog niet bewezen zijn, of waar geen veroordeling voor is.

Zie ook:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Smaad
https://nl.wikipedia.org/wiki/Laster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bondarev
Maak je een grapje ofzo? Gaat die vent aangifte doen omdat hij niet tevreden is met een review, puur omdat hij zijn zaakjes niet op orde heeft? Ga toch weg joh, haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Waarschijnlijk is er ook helemaal geen sprake van smaad of laster, aannemend dat Santer heeft verteld hoe het werkelijk is gegaan. Vertrouw er meer op dat hij de waarheid verteld dan meneer de Eigenaar dat doet, met zijn vage verhaaltjes en smoesjes. Ga zo ook maar een eerlijk reviewtje op facebook schrijven.

[ Voor 6% gewijzigd door Bondarev op 03-05-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mij website/webshop is door mijzelf gesloten en tevens facebook ook. tot dat alles is opgelost met de gedupeerde. iedereen is nu netjes op de hoogte en allen krijgen het geld terug. zoals afgesproken.

ik zou het niet oplossen als ik dat niet wilt of de boel aan het belazeren ben. verder kunnen mensen contact met mij persoonlijk opnemen.

ik snap dat mensen heel kwaad zijn. maar dit word met goede bedoelingen opgelost. binnen het gestelde termijn. ook al is mij nederlands verre slecht. ik zorg voor een correcte oplossing/terug betaling

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bondarev schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:00:
Maak je een grapje ofzo? Gaat die vent aangifte doen omdat hij niet tevreden is met een review, puur omdat hij zijn zaakjes niet op orde heeft? Ga toch weg joh, haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Waarschijnlijk is er ook helemaal geen sprake van smaad of laster, aannemend dat Santer heeft verteld hoe het werkelijk is gegaan. Vertrouw er meer op dat hij de waarheid verteld dan meneer de Eigenaar dat doet, met zijn vage verhaaltjes en smoesjes. Ga zo ook maar een eerlijk reviewtje op facebook schrijven.
Dat zijn zeker geen grappen, en ook hier modereren we op het fatsoenlijk uiten van zaken. Ontevredenheid en boosheid zijn prima te uiten ol een fatsoenlijke manier. Iemand op een publiek medium voor oplichter uitmaken, een strafbaar feit dat enkel door een rechter bepaald kan worden, is wel degelijk voldoende grond voor aangifte - en wordt ook hier niet getolereerd.

Blijf bij de feiten, beschrijf de ervaring, je kan zelfs uiten dat je bang bent opgelicht te zijn. Ga je de grens over, zeker als daarbij duidelijk wordt dat er bijvoorbeeld pogingen zijn om dat op zo veel mogelijk plekken te doen, dan kan er gewoon aangifte tegen je volgen. Het kan eveneens impact hebben op het verloop van een eventuele zaak, zoals vaker gezien als er eigen rechter gespeeld wordt, al dan niet via de media.

Heel simpel: je bent geen rechter. Uit dan ook geen zaken die aan een rechter voorbehouden zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bondarev
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:26:
[...]

Dat zijn zeker geen grappen, en ook hier modereren we op het fatsoenlijk uiten van zaken. Ontevredenheid en boosheid zijn prima te uiten ol een fatsoenlijke manier. Iemand op een publiek medium voor oplichter uitmaken, een strafbaar feit dat enkel door een rechter bepaald kan worden, is wel degelijk voldoende grond voor aangifte - en wordt ook hier niet getolereerd.

Blijf bij de feiten, beschrijf de ervaring, je kan zelfs uiten dat je bang bent opgelicht te zijn. Ga je de grens over, zeker als daarbij duidelijk wordt dat er bijvoorbeeld pogingen zijn om dat op zo veel mogelijk plekken te doen, dan kan er gewoon aangifte tegen je volgen. Het kan eveneens impact hebben op het verloop van een eventuele zaak, zoals vaker gezien als er eigen rechter gespeeld wordt, al dan niet via de media.

Heel simpel: je bent geen rechter. Uit dan ook geen zaken die aan een rechter voorbehouden zijn.
Ja dat is heel mooi, maar Santee en ik hebben, naar mijn weten, op dit forum hem geen enkele keer een oplichter genoemd. Ga er ook van uit dat Santee dat niet in zijn review op Facebook heeft gedaan, maar dat weet ik natuurlijk niet. Deze meneer heeft een stuk of 30 mensen genaaid zo te zeggen, dat is een feit. Dan ook nog zelf slachtoffer gaan spelen, bah. Over het 'oplichten' heb ik niks te zeggen want daar weet ik niks van. Heb gelukkig geen geld overgemaakt van te voren, dus meneer was mij niks schuldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is een beetje dat je in verschillende gevallen al meer dan een maand dingen belooft die je niet waar maakt.
"Er waren problemen, die zijn nu opgelost, maakt u zich maar geen zorgen" lijkt een beetje de mantra te zijn.
"Nog een paar daagjes geduld.."

En nu beloof je ons dat het in behandeling is door een jurist (die volgens devildirk niet jouw jurist is)
en word alles opgelost. We hoeven ons vooral geen zorgen te maken, een dezer dagen de brief, en dan binnen 3 wekens ons geld terug,
"Nog een paar daagjes geduld.."

Voor ons is er dus niets veranderd, je maakt nogsteeds beloftes, en alles wordt nogsteeds binnenkort opgelost, en we hoeven ons nogsteeds vooral geen zorgen te maken.

Ik heb respect voor het feit dat je je op een nette manier blijft verdedigen en reageert. Dat kan niet makkelijk zijn.
Ik vertrouw erop dat we een dezer dagen de brief ontvangen en het daarna binnen de gestelde termijn afgerond zal zijn.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Dennism schreef op zondag 03 mei 2015 @ 10:39:
[...]

Afhankelijk van wat er in de review staat zou het opgevat kunnen worden als laster of smaad, beide misdrijven. Zolang het taalgebruik in de review netjes is, enkel op feiten berust zal er denk ik weinig aan de hand zijn.

Pas echter op met het aandikken van de review of het uiten van de beschuldigingen die nog niet bewezen zijn, of waar geen veroordeling voor is.

Zie ook:

Wikipedia: Smaad
Wikipedia: Laster
Mijn review luid alleen dat ik nog steeds wacht op de terugboeking van mijn nooit geleverde product. Hij wilde mij blijkbaar bang maken omdat hij geen slechte review wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:32
Santee schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:16:
[...]

Mijn review luid alleen dat ik nog steeds wacht op de terugboeking van mijn nooit geleverde product. Hij wilde mij blijkbaar bang maken omdat hij geen slechte review wilt?
Dat lijkt me dan inderdaad het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzah
Ik denk dat de meeste mensen zich het meest ergeren aan hoe meneer met de mensen omgaat tegen de een dit vertellen en tegen de ander dat vertellen.

liegen en mensen aan het lijntje houden. Dit vind ik zelf nog erger dan het product niet leveren. Zo ga je niet met mensen om.

Zeker met een computerwinkel. Wie weet heeft hij ook tegen klanten gelogen over pc reparaties enzo

Ik zeg niet dat dit zo is. Maar in mijn ogen is deze mogelijkheid wel mogelijk als ik zie, hoe de zaken zijn gegaan met zogenoemd online klanten.

Ben trouwens wel benieuwd hoeveel mensen de bestellingen hebben gedaan en het product niet hebben ontvangen. Daarbij ook om hoeveel geld het in totaal gaat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roncitf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 09:15
Ik ben helaas ook een vd vele gedupeerden. 3 HD's 4TB gekocht op 1 februari. Na veel vertraging en smoesjes heb ik eind maart gevraagd het geld retour te storten. Dat is uiteraard nog niet gebeurd. Iedereen zou een brief gehad hebben, ik heb nog niets gezien. Zolang hij geen concrete info geeft zoals naam vd jurist/advocatenkantoor, duitse leverancier, dossiernr vd lokale politie blijven het praatjes waar niemand wat aan heeft. Als Vincent het echt op wil lossen, geeft hij duidelijke informatie, wat wij kunnen en gaan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 10:11

paQ

nah... dan gaat het dus niet meer om alleen die specifieke cpu's die hij plotseling niet meer kon leveren en waar het geld al van was overgemaakt naar de leverancier dus.
1 feb is al 3 maanden geleden inmiddels, dus er is ofwel geen geld, of het is pure onwil (ik hoop het je zo helpen hopen dat het hier om het laatste gaat)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickjeh
Even een statusupdate van mijn eigen persoonlijke ervaringen op pagina 2.

Ik heb dezelfde dag een claim ingedient bij paypal.(gelukkig dat ik koos voor paypal betaling) ik heb netjes mijn verhaal verteld over dit aparte bedrijfje van mr.vincent. en zie dat ik het geld terugkrijg gestort binnenkort.

Dus voor diegene die met paypal hebben betaald. Start een geschil en dien deze in als claim want paypal is dus ook al op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mickjeh schreef op maandag 04 mei 2015 @ 00:29:

Dus voor diegene die met paypal hebben betaald. Start een geschift en dien deze in als claim want paypal is dus ook al op de hoogte
En belangrijk, trek het geschil niet in tot er geld terug gegeven is (of en andere geschikte oplossing is). Vaak vraagt de tegenpartij om het geschil weer in te trekken om daarna tot een oplossing te komen, maar eenmaal ingetrokken kun je bij PayPal niets meer en als de tegenpartij dan weer niet doet, heb je helemaal geen mogelijkheid meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is wijsheid

Als eerste is het ongepast om iemand te beschuldigen van oplichting als deze hier van rechtswegen niet officieel voor is veroordeeld.

Natuurlijk is het niet prettig als beloften niet waargemaakt worden, maar dit is geen reden om iemand zomaar door het slijk te halen en ongegrond aannamen te doen die niets met jouw klacht te maken hebben.

Je hebt een klacht over een niet geleverde bestelling en hou het ook hierbij.
Stappen die je kunt nemen om jouw recht te krijgen:

In gebreke stellen
Stel de schop schriftelijk in gebreken voor het niet leveren van jouw bestelling.
Geef hierin aan dat je de bestelling niet meer wenst te ontvangen en verwacht dat de shop zo spoedig mogelijk terugbetaald.

Dit kan via email maar mocht je geen reactie krijgen binnen enkele dagen stuur dit voor de zekerheid dan ook aangetekend op.

Hou het fatsoenlijk
Het heeft geen zin om onfatsoenlijke taal uit te spreken of ongegronde beweringen te doen want dit frustreert alleen maar het contact en zal de afhandeling niet sneller maken.
Hou er ook rekening mee dat voor (be)dreigen door de shop aangifte bij de politie gedaan kan worden en dit dus niet in jouw voordeel zal werken.

Schriftelijke reactie
Doe alles schriftelijk want dit is belangrijk als het eventueel tot een invordering of juridische procedure zou kunnen komen.
Hierbij is dus alles wat je zelf schrijft, dus ook op een forum, van belang in de afhandeling van de zaak.

De kracht van een forum
Als je iets goeds wilt bereiken met een forum gebruik dit dan om meerdere gedupeerde te verzamelen.
Samen is het makkelijker om iets te beginnen tegen een shop als er een 'vermoeden' van oplichting bestaat.

Aangifte doen
Aangifte doe je als de betreffende shop niet in een redelijke termijn een oplossing heeft gerealiseerd.

Hierbij mag je jouw vermoeden van oplichting wel uitspreken maar is dit niet bewezen.
Dit doen rechters die hier heel lang voor hebben gestudeerd en dan alleen als zij hiervan daadwerkelijk bewijs zien.

Succes met de afhandeling van jullie klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Mickjeh schreef op maandag 04 mei 2015 @ 00:29:
Even een statusupdate van mijn eigen persoonlijke ervaringen op pagina 2.

Ik heb dezelfde dag een claim ingedient bij paypal.(gelukkig dat ik koos voor paypal betaling) ik heb netjes mijn verhaal verteld over dit aparte bedrijfje van mr.vincent. en zie dat ik het geld terugkrijg gestort binnenkort.

Dus voor diegene die met paypal hebben betaald. Start een geschift en dien deze in als claim want paypal is dus ook al op de hoogte
Van de ene kant is dit goed nieuws, ik hoop alleen dat er nu geen misbruik van gemaakt gaat worden door Computerhulp Groesbeek, in die zin dat hij mensen daarop gaat wijzen er van uit gaande dat Paypal het dan wel regelt, oftewel dat hij dan niets meer hoeft te betalen...
In een vorige reactie heeft hij daar namelijk al op gehint van probeer het via Paypal, waarna iemand ok vroeg of er dan wel opeens geld beschikbaar is en meneer antwoordde dat dat niet het geval was maar dat Paypal het wel zou afdekken... Oftewel een mooie gevalletje verantwoordelijkheden afschuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickjeh
TIGER79 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:24:
[...]

Van de ene kant is dit goed nieuws, ik hoop alleen dat er nu geen misbruik van gemaakt gaat worden door Computerhulp Groesbeek, in die zin dat hij mensen daarop gaat wijzen er van uit gaande dat Paypal het dan wel regelt, oftewel dat hij dan niets meer hoeft te betalen...
In een vorige reactie heeft hij daar namelijk al op gehint van probeer het via Paypal, waarna iemand ok vroeg of er dan wel opeens geld beschikbaar is en meneer antwoordde dat dat niet het geval was maar dat Paypal het wel zou afdekken... Oftewel een mooie gevalletje verantwoordelijkheden afschuiven...
Mijn rede dat ik met paypal heb betaald was voornamelijk zodat ik nog een manier had om het geld terug te krijgen als ik geen goederen kreeg/opgelicht zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Laatst online: 04:27
Dit topic kwam toevallig voorbij in de tracker... beetje gelezen. Wat ik mij zo afvraag, hebben jullie allemaal soms ook dezelfde 3G trackingcode ontvangen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie1985
xxxx mijn mijn t&t van Thu, 16 Apr 2015 22:45:40 tbv 4790k

Citeer
"Beste klant,
Uw bestelling is bij TNT aangeboden en zal zo spoedig mogelijk door onze pakketdiest worden bezorgd. De bezorging vind binnen 48 uur plaats.
U kunt uw zending volgen via deze track&trace link: xxxxx. Het zou kunnen zijn dat er nu nog geen informatie beschikbaar is. De informatie wordt meestal 's avonds voor het eerst zichtbaar. Dit kan ook de volgende werkdag zijn.
Met vriendelijke groet,
*knip*
Computerhulp Groesbeek

Verder wou ik toevoegen dat vincent mij vertelt heeft vandaag gesprekken te hebben bij de bank en hier worden alles klanten die nu in problemen vanavond dmv mail op de hoogte gesteld worden wat verdere afhandeling van zaken is.

Groetjes zijn niet nodig, overigens je tracking nummer even weg gehaald wel zo handig.

[ Voor 103% gewijzigd door gambieter op 04-05-2015 18:10 . Reden: geen volledige namen svp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Mark, dat vindt ik bijzonder optimistisch. Ik wil het geloven, maar met de manier hoe Vincent ons tot nu toe heeft behandeld heb ik er niet al teveel vertrouwen in. We hebben gezien hoe Vincent keer op keer ons heeft belazerd, of het nou is gedaan met goede intenties of niet. Ik zal in ieder geval afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk even naar de registratie datum van het account van mark... en zijn reacties op dit forum verder.
ik hoop oprecht dat het hier goed gaat komen, maar dit soort vage dingen over zulke lange termijnen heb ik nog nooit meegemaakt met leveranciers vanuit duitsland en ik doe toch best wel wat zaken met duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie1985
Mrveenie, als u denk dat ik meneer in kwestie ben onder een andere naam hebt u het erg fout!
Ik heb mij hier aangemeld om op de hoogte te blijven en ervaringen van anderen te lezen over de meneer.

Nouja ik hoop op het beste natuurlijk, al denk ik persoonlijk dat het een verloren zaak is hoor.

heb ondertussen iig nog niks ontvangen en zal morgen ook overgaan op aangifte bij de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nouwnouw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 21:12
Hee tweakerts. Ik was ook 1 van de gedupeerden. Heb inmiddels mijn geld terug sinds vorige week woensdag nadat ik vincent een aanmaning had gestuurd. Toch vind ik het nog steeds een rare kwestie;

Iemand zei een paar paginas terug dat vincent op 3 april tegen hem had gezegd dat de processor van failiessement was en er slechts 3 van waren.

Ik heb mijn bestelling op 11 april gedaan en ook hierbij zei vincent dat er nog slechts 3 waren. De marktplaatsadvertentie was (uit mijn hoofd) bijna 300x bekeken, en ik geloof dus echt niet dat in die week tijd niemand een processor heeft besteld. Daarom denk ik dat vincent maar al te goed wist waar die mee bezig was. Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn geld terug heb, en wens iedereen veel succes die nog hun geld terug moet krijgen. Voor vragen kun je altijd even pmmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickjeh
nouwnouw schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:40:
Hee tweakerts. Ik was ook 1 van de gedupeerden. Heb inmiddels mijn geld terug sinds vorige week woensdag nadat ik vincent een aanmaning had gestuurd. Toch vind ik het nog steeds een rare kwestie;

Iemand zei een paar paginas terug dat vincent op 3 april tegen hem had gezegd dat de processor van failiessement was en er slechts 3 van waren.

Ik heb mijn bestelling op 11 april gedaan en ook hierbij zei vincent dat er nog slechts 3 waren. De marktplaatsadvertentie was (uit mijn hoofd) bijna 300x bekeken, en ik geloof dus echt niet dat in die week tijd niemand een processor heeft besteld. Daarom denk ik dat vincent maar al te goed wist waar die mee bezig was. Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn geld terug heb, en wens iedereen veel succes die nog hun geld terug moet krijgen. Voor vragen kun je altijd even pmmen.
Ik was degene die dat had gevraagd.

IK was er zelf als een van de eerste bij.
En hij zei vol vertrouwen dat hij er nog 3 had liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:30:
kijk even naar de registratie datum van het account van mark... en zijn reacties op dit forum verder.
Laat ik duidelijk zijn dat dit de eerste en laatste keer was dat er in dit topic verdachtmakingen gedaan worden naar andere users. Het draagt niets bij, en zet een sfeer die enkel eindigt in een sluiting van het topic. Onregelmatigheden gaan via TopicReport, en de crew weet heel goed hoe eventueel zaken te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Rond halverwege april hebben een vriend en ik een 4790k opgehaald bij Vincent voor de prijs van een 4770k. Heel verhaal blabla allemaal mooi. Hij zei dat hij er toen nog 4 ofzo had liggen, we hadden de kans op ze te zien maar we geloofde het wel. Ik denk dat deze beste man gewoon vanwege succes tegen iedereen heeft gezegd dat die ze kan krijgen (via faillissement verkoop) en dat die uiteindelijk het overzicht is verloren en dam vooral de leveringsproblemen. Hem de nek heeft omgedraaid.

[ Voor 3% gewijzigd door rikadoo op 05-05-2015 11:11 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
Ik heb een tijd geleden ook een aantal videokaarten voor te weinig van hem over willen nemen.
Doordat er een website aan vast zat vertrouwde ik het automatisch.

Ik had al vrij snel door dat er iets niet goed was, ik belde hem op en gaf aan dat ik mijn geld direct terug wilde. Hij gaf aan dat ik het maandag zou krijgen. Een raar verhaal want ik had het van Rabo naar Rabo overgemaakt en nu stond mijn geld ineens op een ING rekening.

In het verleden ben ik eerder opgelicht, en ik had echt geen zin in een lange na sloop.

Ik ben met een aantal vrienden de auto ingestapt om de beste man een bezoekje te brengen. Hij was helaas niet thuis en ook niet bij het oude huis van zijn ouders. Ik belde hem op en hij nam niet op. Ik heb hem verteld dat ik per whatsapp dat ik er was, en dat hij echt een probleem had.

Hij voelde zich toen bedreigt en beloofde me het geld over te maken. Omdat ik geen zin had langer te wachten ben ik naar huis gereden. Het geld werd vervolgens overgemaakt.

Als je het mij vraagt zit hij af en toe in geld nood waardoor hij dingen te goedkoop verkoopt en het geld vervolgens ergens anders voor gebruikt of iets, maar dat is allemaal aanname.

*knip* doe eens niet

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 05-05-2015 15:17 ]

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
dstyle_nl schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:16:
Ik heb een tijd geleden ook een aantal videokaarten voor te weinig van hem over willen nemen.
Doordat er een website aan vast zat vertrouwde ik het automatisch.

Ik had al vrij snel door dat er iets niet goed was, ik belde hem op en gaf aan dat ik mijn geld direct terug wilde. Hij gaf aan dat ik het maandag zou krijgen. Een raar verhaal want ik had het van Rabo naar Rabo overgemaakt en nu stond mijn geld ineens op een ING rekening.

In het verleden ben ik eerder opgelicht, en ik had echt geen zin in een lange na sloop.

Ik ben met een aantal vrienden de auto ingestapt om de beste man een bezoekje te brengen. Hij was helaas niet thuis en ook niet bij het oude huis van zijn ouders. Ik belde hem op en hij nam niet op. Ik heb hem verteld dat ik per whatsapp dat ik er was, en dat hij echt een probleem had.

Hij voelde zich toen bedreigt en beloofde me het geld over te maken. Omdat ik geen zin had langer te wachten ben ik naar huis gereden. Het geld werd vervolgens overgemaakt.

Als je het mij vraagt zit hij af en toe in geld nood waardoor hij dingen te goedkoop verkoopt en het geld vervolgens ergens anders voor gebruikt of iets, maar dat is allemaal aanname.

[mbr]*knip* doe eens niet[/]
Tegen mij zei die dat het van een "KNAB" rekening van zijn vriendin zou komen, allemaal verschillende verhalen dus.

Ook werd er beweerd dat er dit weekend een brief zou worden opgestuurd, natuurlijk niks ontvangen (had iemand iets anders verwacht?). Het enige wat ik hem hier heb zien posten zijn loze woorden, net zoals al over de telefoon, via de mail en via whatsapp.
"Het pakket komt eraan, echt beloofd", "het geld is al overgemaakt en komt vandaag of morgen". Vervolgens nu de woorden "ik heb contact met de politie", "binnen 3 weken heeft iedereen zijn geld terug" en "iedereen krijgt een brief met de situatie en verder handelen"...
Ik acht de kans zeer klein dat deze woorden daadwerkelijk zullen worden uitgevoerd. Ik vraag mij dan ook ten zeerste af wat de politie zal doen aan de situatie.

En "dstyle_nl", ik zou dat ook graag doen, echter is dat volgens mij wettelijk verboden? Het blijkt echter maar weer dat een beetje forceren en over de randjes van de wet heen gaan wel je geld terug geeft en dat de mensen die wachten en aangifte doen straks niks hebben?

Ondertussen zal Vincent wel weer reageren hierop dat niemand zich zorgen hoeft te maken, maar ondertussen heb ik nog altijd 0 bewijs gezien dat hij echt bezig is met de situatie oplossen, geen brief, geen bewijzen van niks, alleen een naam van iemand van de politie waarmee die contact zou hebben. Ik ga deze week maar eens bellen naar de politie van Groesbeek en kijken wat die mij kunnen vertellen.

@rikadoo Iemand postte dat die in februari al een harde schijf had besteld die nooit geleverd is en de problemen liever eind Maart ook al, ik denk dat jij gewoon heel erg mazzel hebt gehad dat er toevallig toen wel ineens wat was. Zo heb ik begin april ook 2 Tweakers gesproken die wel gewoon hun product geleverd hadden... alleen de problemen zijn gewoon te vaag en het boekje blijft gesloten, daardoor blijft iedereen gigantisch achterdochtig.

Aanvulling: Ik had toch een mail gehad met een brief, hij stond alleen in me ongewenste map om een vage rede. Hopelijk komt alles goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Santee op 06-05-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Santee, welke brief heb je wel ontvangen? Die ene die in het weekend zou zijn samengesteld door zijn jurist?
Ik heb nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzah
In je inbox of ongewenst/ reclame staat dat. Bij mij stond die ook in mijn mail bij ongewenst/reclame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik uiteraard al wel gekeken.
Nee, ik heb niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Het komt niet vanaf een jurist af (dus zowaar is er weer (voor de 5e keer?) tegen mij gelogen).
Het is simpelweg een brief waarin staat dat "eraan gewerkt wordt" ondertekent door Vincent. Vrijwel nietszeggend dus, want werkelijk geen enkel bewijs is geleverd dat hij ermee bezig is en dat er iets gedaan wordt en alle vorige beweringen die door deze man zijn gedaan naar mij toe zijn niet juist gebleken.

Weer blij gemaakt met een dode mus dus. Andere mensen al aangifte gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand de brief forwarden naar mijn nickname @tweakers.net ? Ook als er andere communicaties zijn die geverifieerd kunnen worden (bevestiging aangiftes, communicaties vanuit winkel of bv politie of juristen) zou ik graag verzamelen zodat we ook hier een dossier hebben van de precieze gang van zaken.

Het is niet dat wij kunnen bemiddelen, maar het is leerzaam de informatie rond situaties te hebben voor toekomstig advies, en het is handig als bij ons informatie gevorderd wordt omdat dan alles netjes in één keer doorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:07
Allereerst:

'Webshophouder krijgt gedurende onderstaande procedures gewoon de gelegenheid om alles op te lossen.'

Ik vrees dat sommigen het nog niet begrijpen. Het volgende zouden jullie eigenlijk moeten uitvoeren.

- Officieel in gebreke stellen d.m.v. email en bij voorkeur ook d.m.v. (aangetekende) post.
- Aangifte doen
- Klacht melden op https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer
- Gebeurtenis melden op http://www.opgeletopinter.../topic,26656.new.html#new

Verder heeft de verkoper in dit geval een webshop de producten niet binnen een acceptabel termijn (doorgaans 30 dagen) geleverd.

Succes.

* edit

[ Voor 86% gewijzigd door Jamievanm op 07-05-2015 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt een klok gehoord, maar weet de klepel niet te vinden. Het niet terugkrijgen van aankoopbedrag binnen termijn is op zichzelf geen enkele reden om te stellen dat je bent opgelicht met de implicatie dat verkoper een oplichter is. Voor oplichting is intentie nodig, die zal aangetoond moeten worden, en dat is aan een rechter.
We gaan hier dus ook helemaal niet beginnen over "ik ben opgelicht". Je kan stellen dat je gedupeerd bent - want dat ben je ongeacht de achtergrond sowieso als er problemen spelen.

Voor de inventarisatie ben ik het met je eens dat het zinnig is dat aangiftes gedaan worden en meldingen in het topic op opgelet. Het maakt niet uit wat de situatie op dit moment is, er lopen zaken niet en er lijkt geen duidelijke inventarisatie te zijn. Het is aan de instanties om te bepalen of er daarmee meer aan de hand is. Het is vrijwel onmogelijk voor het individu om daar een fatsoenlijke inschatting van te doen, en aangifte betekent een verzoek aan de instanties dat uit te diepen - wat er ook aan de hand is.

Ik wil je wel verzoeken de speculaties over juristen en fouten te beperken, waar je zelf duidelijk geen juridische achtergrond hebt. Het kan op anderen overkomen of je wel juridische kennis hebt en daarmee een verkeerde indruk wekken. Iedereen mag zich jurist noemen helaas.

Het topic hier, is ervoor omdat er blijkbaar problemen zijn die meer bespreking vereisen dan simpel het delen van ShopReviews. Dat was ten tijde van de eerdere situatie niet het geval, anders dan aannames waarvoor bij ons geen informatie is geleverd die reden gaf tot aanname van grotere problemen. Het heeft toegevoegde waarde om een platform te hebben waar partijen informatie kunnen uitwisselen, en waar erop gelet wordt dat het niet in bashing verzandt. Wat je curieus vindt over een topic dat sowieso buiten de standaard scope valt en er slechts is om een uitzonderlijke situatie te faciliteren mag je in DM/een apart topic communiceren en is hier offtopic.

Modbreak:Dit topic is per heden Zero Tolerance. Reageer alleen als je iets toe te voegen hebt. Zaken die niet getolereerd worden:
  • Beschuldigingen van oplichting of andere strafbare feiten die voorbehouden zijn aan een rechter, hoe subtiel ze ook verpakt mogen zijn.
  • Discussie over het beleid gaat niet in dit topic maar mag via DM / apart topic. De situatie is al lastig genoeg zonder ruis.
  • Oproepen tot acties die als bedreiging gezien kunnen worden

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2015 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Tweakerts, ook ik heb hier een bestelling geplaatst en de nodige moeite gehad zoals jullie ook hebben gehad, maar ik heb toch een vraag:

Ik heb betaald via PayPal. Dit deed ik op 16 april. Het duurt een paar dagen voordat het geldbedrag ook werkelijk op de rekening van de ontvanger (Computerhulp Groesbeek) staat; in dit geval was dat 23 april.
Op de dag van de afschrifte gebeurde er iets vreemd, namelijk: Ik kreeg een e-mail van de webshop dat de eCheck van PayPal nog niet was uitgevoerd. Direct daarop kreeg ik een bericht van PayPal dat ik een terugbetaling zou krijgen van het bedrag dat ik had uitgegeven. Dit stond ca. anderhalve week open en uiteindelijk werd deze terugbetaling verwijderd (ondertussen verliepen de inmiddels bekende problemen tussen verkoper en mij)!

Na lang aandringen heb ik sinds 6 mei eindelijk een terugbetaling in behandeling staan. Deze staat echter in behandeling tot 19 mei. Kan het zijn dat dit op het laatste moment opnieuw wordt verwijderd? Moet ik over anderhalve week opnieuw in de aanval..?

Mvg,
BattleDude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:02:
Hoi Tweakerts, ook ik heb hier een bestelling geplaatst en de nodige moeite gehad zoals jullie ook hebben gehad, maar ik heb toch een vraag:

Ik heb betaald via PayPal. Dit deed ik op 16 april. Het duurt een paar dagen voordat het geldbedrag ook werkelijk op de rekening van de ontvanger (Computerhulp Groesbeek) staat; in dit geval was dat 23 april.
Op de dag van de afschrifte gebeurde er iets vreemd, namelijk: Ik kreeg een e-mail van de webshop dat de eCheck van PayPal nog niet was uitgevoerd. Direct daarop kreeg ik een bericht van PayPal dat ik een terugbetaling zou krijgen van het bedrag dat ik had uitgegeven. Dit stond ca. anderhalve week open en uiteindelijk werd deze terugbetaling verwijderd (ondertussen verliepen de inmiddels bekende problemen tussen verkoper en mij)!

Na lang aandringen heb ik sinds 6 mei eindelijk een terugbetaling in behandeling staan. Deze staat echter in behandeling tot 19 mei. Kan het zijn dat dit op het laatste moment opnieuw wordt verwijderd? Moet ik over anderhalve week opnieuw in de aanval..?

Mvg,
BattleDude
Volgens mij geeft PayPal de verkoper tot 19 mei de kans om met een goed verhaal te komen. Lukt hem dat niet, dan zou PayPal normaal gesproken moeten concluderen dat jij je geld terug krijgt.
Dat is tenminste de normale gang van zaken. Let wel, in elk geval moet jij nooit het geschil sluiten, ook niet als de verkoper daarom vraagt zonder dat je je geld terug hebt, eenmaal zelf het geschil gesloten is je kans verkeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:45
Fly-guy schreef op zondag 10 mei 2015 @ 07:24:
[...]

Volgens mij geeft PayPal de verkoper tot 19 mei de kans om met een goed verhaal te komen. Lukt hem dat niet, dan zou PayPal normaal gesproken moeten concluderen dat jij je geld terug krijgt.
Dat is tenminste de normale gang van zaken. Let wel, in elk geval moet jij nooit het geschil sluiten, ook niet als de verkoper daarom vraagt zonder dat je je geld terug hebt, eenmaal zelf het geschil gesloten is je kans verkeken...
Uit het verhaal wordt niet helemaal duidelijk of er een geschil is gestart. Dat van die eCheck lijkt te gaan over het afrekenen van de betaling via je bankrekening, en heeft op zich weinig te maken met deze situatie. Als dat nog niet gedaan is, moet er dus een geschil worden gestart om via PayPal je geld terug te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
oohh schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:19:
[...]

Uit het verhaal wordt niet helemaal duidelijk of er een geschil is gestart. Dat van die eCheck lijkt te gaan over het afrekenen van de betaling via je bankrekening, en heeft op zich weinig te maken met deze situatie. Als dat nog niet gedaan is, moet er dus een geschil worden gestart om via PayPal je geld terug te krijgen!
Hij heeft het over twee gevallen, de eerste n.a.v. dat echeck verhaal, de tweede lijkt hij zelf voor gezorgd te hebben. Ik nam aan dat dat een geschil betrof die hij toen heeft aangemaakt.
Zo niet, dan zou ik PayPal alsnog contacteren om een geschil te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op zondag 10 mei 2015 @ 15:08:
[...]

Hij heeft het over twee gevallen, de eerste n.a.v. dat echeck verhaal, de tweede lijkt hij zelf voor gezorgd te hebben. Ik nam aan dat dat een geschil betrof die hij toen heeft aangemaakt.
Zo niet, dan zou ik PayPal alsnog contacteren om een geschil te openen.
Ik had inderdaad zelf al een geschil gestart. Dat vond ik toch wel het prettige van PayPal: het garandeert misschien niet dezelfde veiligheid als een creditcard - maar wel enigszins gelijk.

Bedankt voor jullie reacties. Ik wacht het af en kom nergens aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het geld inmiddels teruggevorderd gekregen via het geschil van PayPal. Gelukkig.

Overigens, leuk weetje: mijn meermaals vragen naar inzage in zijn aangifte werd keer op keer genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

ik heb ook de SSD die ik in februari besteld, nog nooit ontvangen
ondanks zo'n 50 mailtjes die Vincent mij stuurde dat het allemaal goed zou komen.
Ik heb hem nu gemaild dat ik de brief van de jurist wil hebben of m'n geld terug.
maar ik begrijp dat nog niemand zo'n brief heeft gehad?
dus zal het wel geld-terug worden,
en dan maar hopen dat het komt.
Als ik het deze week niet heb, ga ik het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie1985
Gewoon gelijk aangifte doen, want je krijgt toch niks.

Had een eind datum voor gesteld bij hem en dan belooft hij het je... maar vergeet het maar. (Dit was dus vandaag en heb dus ook online aangifte gedaan net)

alles komt goed, binnenkort, heel snel is het er, rekening nog steeds geblokkeerd, gelden zijn overgemaakt, ik doe me best, ben er echt druk mee. this allemaal pannenkoeken gelul.

[ Voor 8% gewijzigd door markie1985 op 18-05-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markie1985 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:03:
Gewoon gelijk aangifte doen, want je krijgt toch niks.

Had een eind datum voor gesteld bij hem en dan belooft hij het je... maar vergeet het maar. (Dit was dus vandaag en heb dus ook online aangifte gedaan net)

alles komt goed, binnenkort, heel snel is het er, rekening nog steeds geblokkeerd, gelden zijn overgemaakt, ik doe me best, ben er echt druk mee. this allemaal pannenkoeken gelul.
Ik had ook een einddatum met hem afgesproken, en de manier waarop dat ging doet me vermoeden dat jij hetzelfde te horen hebt gekregen op dezelfde onduidelijke wijze.

In mijn laatste telefoongesprek met hem op de 11de vertelde hij mij meermaals dat het nog 2 weken zou duren, maar op het eind van het gesprek werd dit 3 weken. Namelijk 2 weken vanaf de 11de en 3 weken vanaf het versturen van de brief op de 4de.

Hij gaf aan dat zijn bedrijfsverzekering dan zou uitkeren, zijn rekening zal worden gedeblokkeerd en hij mensen kan terug betalen (er staat nog 3000 euro open zo gaf hij aan).

Als je een ander verhaal te horen hebt gekregen ben ik benieuwd welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie1985
18 april.
Goedemorgen,

We zullen de order anders moeten annuleren.,

Ik sta in contact met tnt en het afgiftepunt en bij het afgiftepunt zeggen ze tnt moet het hebben

En tnt zegt nee hun hebben het, dus het bewijs van inlevering ligt nu bij tnt en wacht op antwoord

Moet moet ergens op depo liggen

21 april.

Goedemiddag.
ze zouden er voor zorgen dat vandaag of morgen de status naar verzonden zijn gebracht helaas is het bij afgiftepunt blijven liggen. uiterst donderdag is het bij u

28 april.

Goedenavond Mark,

Zie hieronder, Omdat Paypal de betaling nog niet verwerkt had duurde het even, maar dit is nu goed. Hieronder de order bevestiging van Alternate

Je producten zijn vandaag verwerkt en betaald via PAYPAL. Dan zal je dus morgen of donderdag je processor eindelijk moeten ontvangen !!

30 april

Geachte,

Na overleg met de Politie en de Jurist wil ik hierbij de gedupeerde op de hoogte stellen !

U product via Alternate zal ik niet komen omdat ik niks kan bestellen, wegens de aangiftes, dus u krijgt het geld terug

Omdat de situatie uit de hand dreigt te lopen is er besloten deze uitleg na alle gedupeerde te sturen

U heeft bij ons een bestelling geplaatst, die nooit geleverd is, of geleverd gaat worden.

Wij hebben onze goederen in Duitsland besteld en deze zouden na de klanten worden doorgezonden. Helaas is dit nooit gebeurd waardoor wij in deze situatie terecht zijn gekomen. Omdat wij de goederen aan het Duitse bedrijf al betaald hebben. Is er namens mij bedrijf ook aangifte gedaan van de situatie Helaas kan ik uw gelden niet binnen 1 week terug betalen. Dit omdat het Duits bedrijf mij en uw gelden hebt.

Mij jurist is bezig om iedereen middels een brief op de hoogte te stellen. Het geld is niet op mij rekening waardoor u het niet direct terug kunt krijgen. Ik snap dat alle leugens dit ook niet goed overkomt, maar dit toch echt de situatie momenteel.

Ik snap dat u niet langer kunt wachten, maar wij zitten ook met een overmacht situatie.  Indien u toch aangifte wilt doen kunt u dit doen via 0900-8844. Politie is middels ons eigen aangifte en informatie op de hoogte

Alle mensen krijgen binnen een gesteld termijn (max 3 weken) die word vernoemd in de brief die u tegemoet komt het geld terug

8 mei.

Goedenavond Mark,

Ik zou je even op de hoogte stellen. De rabobank heeft de rekening nog niet vrijgegeven dus ik moet wachten tot dinsdag a.s.

Dan heb ik een vervolg gesprek bij ze. Daarna kan ik over alles weer beschikken.

Sorry maar heb gekeken naar een andere oplossing en dat lukt me echt niet. Ik vraag je nog even geduld

15 mei.
Geachte heer M. Boezelman

Ik wil via deze weg laten weten dat u uiterst maandag 18 mei het bedrag kunt verwachten.

Deze word vandaag namelijk voor een andere rekening betaald omdat de blokkade bij de Rabobank nog actief is.

Om u toch snel van dienst te zijn, wil ik je niet langer laten wachten en heb deze datum ook als deadline voor u aangehouden.

Hopend heb ik u hiermee voldoende geïnformeerd, en heeft u nog enige dagen geduld.

Gelieve een mail terug, dat dit u heeft bereikt, en dat u kennis hebt genomen van de inhoud.

Wederom bedankt voor uw geduld

18 mei.

Aangifte gedaan bij de politie.

Heb veel voudig contact gehad via sms. Waarin hij aangaf dat alles wel goed komt. Maar deze jongen maakt zich echt niet druk hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Grappig dat hij jou voor 18 mei heeft verteld, terwijl ik de brief stond "binnen 3 weken" terwijl die brief volgens mij 2 weken geleden is verstuurd. Contact houden met hem heeft ook geen zin, want alles wat hij beloofde bij mij bleek broodje aap te zijn. Je kan inderdaad beter handelen via de politie, dan verdoe je je tijd/sms/belminuten ten minste niet. Ik hoop dat er nog wat komt vanaf de politie dan? Volgens mij zijn er genoeg aangiftes nu? Vraag me af of er een onderzoek loopt, hoe kan je dit checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie1985
Je kan het onderzoek in deze zaak tegen hem niet volgen ivm privesiwet. Dat vertelde een politie agend toen ik hier naar vroeg... wou weten als hij bekend was icm al deze klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markie1985 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:37:
Je kan het onderzoek in deze zaak tegen hem niet volgen ivm privesiwet. Dat vertelde een politie agend toen ik hier naar vroeg... wou weten als hij bekend was icm al deze klachten
Och dat weet ik niet.
Het politiedeel van het onderzoek is niet relevant. Heb ook geen aangifte gedaan. Als hij me oplicht is mijn geld gewoon weg en daar verandert een aangifte niets aan. Heb dit helaas al eens eerder mogen meemaken en het is gewoon niet de taak van de politie om te zorgen dat je geld terug komt. Daarnaast hoeft een oplichter geen enkele maal te reageren om er succesvol met je geld vandoor te gaan, dus zijn aanhoudend contact suggereert dat er geen sprake is van oplichting (en anders wel van de minst efficiente ooit)

Hetgeen er beweerd wordt is dat zodra de aan Rabobank gekoppelde bedrijfsverzekering (Reaal dacht ik?) het bedrag heeft uitgekeerd, de rekening (tijdelijk) weer gedeblokkeerd wordt en de mensen worden terugbetaald. De waarheid en status hiervan valt door iedere Rabobank/Reaal callcentermedewerker in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:45
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:52:
[...]
Och dat weet ik niet.
Het politiedeel van het onderzoek is niet relevant. Heb ook geen aangifte gedaan. Als hij me oplicht is mijn geld gewoon weg en daar verandert een aangifte niets aan. Heb dit helaas al eens eerder mogen meemaken en het is gewoon niet de taak van de politie om te zorgen dat je geld terug komt. Daarnaast hoeft een oplichter geen enkele maal te reageren om er succesvol met je geld vandoor te gaan, dus zijn aanhoudend contact suggereert dat er geen sprake is van oplichting (en anders wel van de minst efficiente ooit)

Hetgeen er beweerd wordt is dat zodra de aan Rabobank gekoppelde bedrijfsverzekering (Reaal dacht ik?) het bedrag heeft uitgekeerd, de rekening (tijdelijk) weer gedeblokkeerd wordt en de mensen worden terugbetaald. De waarheid en status hiervan valt door iedere Rabobank/Reaal callcentermedewerker in te zien.
Bij voldoende aangiftes wordt wel degelijk actie ondernomen.
Als je geen aangifte hebt gedaan weet je zeker dat je niets terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gadgeteer schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:50:
[...]

Bij voldoende aangiftes wordt wel degelijk actie ondernomen.
Als je geen aangifte hebt gedaan weet je zeker dat je niets terugkrijgt.
Ik ontken niet dat de politie actie onderneemt of zal ondernemen nav aangiftes. Het zal alleen geen boekhoudactie maar een politieactie zijn.
De laatste keer dat ik ben opgelicht was ook door iemand met z'n eigen draadje op een antioplichterpagina. De persoon reigistreerde zich dagelijks onder een nieuw account en had vele slachtoffers. Zijn werkwijze was 'geld ontvangen, niets versturen, niet reageren, account verwijderen en vervangen door een nieuwe'. Die jongen is waarschijnlijk wel opgepakt, Dat is de taak van de politie. Zorgen dat mensen hun geld terug krijgen is dat niet, en ik heb ondanks de aangiftes dus ook nooit een dubbeltje terug gezien. (en als ik mij hierin vergis en het wel een politietaak is om te zorgen dat gedupeerden hun geld terug krijgen, .. 2013; HIS 7970 iceQ, Regiobank 8289101** (laatste 2 cijfers tbv privacy gemaskeerd, neem maar contact met me op en regel mij m'n geld maar terug, wordt onderhand wel tijd.)

Ik vermoed dat jouw stelling dat mensen hun geld pas bij aangifte terug krijgen gebaseerd is op lucht en niet op feiten. Deze jongen staat bovendien al maanden mensen dagelijks te woord en dit zijn voor een succesvolle scammer allemaal overbodige handelingen. Het is dus helemaal niet aannemelijk dat hij ons probeert op te lichten (en alleen dan is een aangifte relevant). En voor zover hij de waarheid spreekt, is als feit wel te stellen dat de mensen die hun geld nog niet terug hebben gekregen, dit nu moeizamer krijgen, juist omdat er aangiftes tegen hem gedaan zijn en doordat hier zijn rekening door is geblokkeerd.

-
Ik heb hem aangegeven bereid te zijn om hem nog een laatste keer het voordeel van de twijfel te geven nav zijn brief, en hem te geloven in de uiterste termijn die hij stelt, plus dat het niet nakomen van deze belofte in een onmiddelijke continuering van de uitbesteding van dit conflict aan het incassobureau resulteert, alsook dat ik mijn rechtsbijstandverzekering dan in zal schakelen. Vanaf Dinsdag, ben ik meer dan coulant geweest, en is het in zijn eigen belang om daad bij woord te plaatsen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:00:
[...]

Ik ontken niet dat de politie actie onderneemt of zal ondernemen nav aangiftes. Het zal alleen geen boekhoudactie maar een politieactie zijn.
De laatste keer dat ik ben opgelicht was ook door iemand met z'n eigen draadje op een antioplichterpagina. De persoon reigistreerde zich dagelijks onder een nieuw account en had vele slachtoffers. Zijn werkwijze was 'geld ontvangen, niets versturen, niet reageren, account verwijderen en vervangen door een nieuwe'. Die jongen is waarschijnlijk wel opgepakt, Dat is de taak van de politie. Zorgen dat mensen hun geld terug krijgen is dat niet, en ik heb ondanks de aangiftes dus ook nooit een dubbeltje terug gezien. (en als ik mij hierin vergis en het wel een politietaak is om te zorgen dat gedupeerden hun geld terug krijgen, .. 2013; HIS 7970 iceQ, Regiobank 8289101** (laatste 2 cijfers tbv privacy gemaskeerd, neem maar contact met me op en regel mij m'n geld maar terug, wordt onderhand wel tijd.)

Ik vermoed dat jouw stelling dat mensen hun geld pas bij aangifte terug krijgen gebaseerd is op lucht en niet op feiten. Deze jongen staat bovendien al maanden mensen dagelijks te woord en dit zijn voor een succesvolle scammer allemaal overbodige handelingen. Het is dus helemaal niet aannemelijk dat hij ons probeert op te lichten (en alleen dan is een aangifte relevant). En voor zover hij de waarheid spreekt, is als feit wel te stellen dat de mensen die hun geld nog niet terug hebben gekregen, dit nu moeizamer krijgen, juist omdat er aangiftes tegen hem gedaan zijn en doordat hier zijn rekening door is geblokkeerd.

-
Ik heb hem aangegeven bereid te zijn om hem nog een laatste keer het voordeel van de twijfel te geven nav zijn brief, en hem te geloven in de uiterste termijn die hij stelt, plus dat het niet nakomen van deze belofte in een onmiddelijke continuering van de uitbesteding van dit conflict aan het incassobureau resulteert, alsook dat ik mijn rechtsbijstandverzekering dan in zal schakelen. Vanaf Dinsdag, ben ik meer dan coulant geweest, en is het in zijn eigen belang om daad bij woord te plaatsen.
Er was ook geen probleem geweest als er eerlijk was gezegd dat er problemen waren met de levering. Echter zijn er allemaal beloftes gedaan dat het zou komen en hebben we valse Track and Trace nummbers ontvangen, ook nog de valse belofte gehad dat het geld terug is overgemaakt, via whatsapp en zelfs mobiel gebeld. Dan is het niet heel raar toch dat je vermoedens hebt? Ik geloof iemand graag op zijn woord, maar zoals al eerder gezegd heb ik nog niks concreets gezien waarmee ik overtuigd ben dat het daadwerkelijk door toedoen van de leverancier is. Daarom geef ik hem ook geen voordeel van de twijfel meer, dat heb ik al gedaan bij het terug overmaken van het geld en die kans had hij vergooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Santee schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:22:
[...]

Er was ook geen probleem geweest als er eerlijk was gezegd dat er problemen waren met de levering. Echter zijn er allemaal beloftes gedaan dat het zou komen en hebben we valse Track and Trace nummbers ontvangen, ook nog de valse belofte gehad dat het geld terug is overgemaakt, via whatsapp en zelfs mobiel gebeld. Dan is het niet heel raar toch dat je vermoedens hebt? Ik geloof iemand graag op zijn woord, maar zoals al eerder gezegd heb ik nog niks concreets gezien waarmee ik overtuigd ben dat het daadwerkelijk door toedoen van de leverancier is. Daarom geef ik hem ook geen voordeel van de twijfel meer, dat heb ik al gedaan bij het terug overmaken van het geld en die kans had hij vergooid.
Je hebt helemaal gelijk. Alles wijst erop dat we met een pathologische leugenaar te maken hebben. Maar alles wijst er evenzo op dat hij het in orde probeert te krijgen, dus wat dat betreft werken we naar hetzelfde doel en moet dat zo min mogelijk worden gefrustreerd. Als zodanig vond ik het vooralsnog te vroeg om aangifte te doen (plus dat mijn ervaring waarin iemand meer dan een jaar ongestoord en ondanks massale aangiftes mensen heeft kunnen oplichten en dat iedereen naar hun geld kon fluiten, mij redelijk cynisch tov aangiftes heeft achtergelaten)
Ook mij heeft hij telefonisch meermaals valse beloftes gemaakt (en ik heb ze uiteraard allemaal opgenomen)

Dit gezegd te hebben verwacht ik dinsdag conform zijn belofte dat het geld weer op mijn rekening staat. Is dit niet het geval dan schakel ik alles in wat ik kan en dat omvat ook een aangifte bij de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon4red8
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-09 18:59
Ik ben ook 1 van de gedupeerden en heb net een nieuwe (niet zo persoonlijke) mail mogen ontvangen van Vincent, in de mail zegt hij dat hij eind volgende week het geld over gaat maken en dat als je het voor 2 juni nog niet op je rekening hebt je contact op moet nemen. Ook verzoekt hij om alle negatieve reviews en aangiftes in te trekken nadat het geld terug is gestort. Aangezien hij meerdere beloftes niet is nagekomen heb ik ook hier niet veel hoop in maar we zullen zien...
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is per heden Zero Tolerance. Reageer alleen als je iets toe te voegen hebt. Zaken die niet getolereerd worden:
  • Beschuldigingen van oplichting of andere strafbare feiten die voorbehouden zijn aan een rechter, hoe subtiel ze ook verpakt mogen zijn.
  • Discussie over het beleid gaat niet in dit topic maar mag via DM / apart topic. De situatie is al lastig genoeg zonder ruis.
  • Het vermelden van volledige namen of andere persoonsgegevens voegt niet toe. Het gaat over porblemen met een zakelijke rechtspersoon tenzij door een rechter anders bepaald.
  • Oproepen tot acties die als bedreiging gezien kunnen worden