Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Koenvh schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 01:14:
[...]
De AI stond op de hoogste moeilijkheidsgraad ;) :+
:D
Dat de AI eigenlijk niet sterk genoeg is bij RX is bekend, hebben ze toen in een update al beter gemaakt, maar nog steeds niet snel genoeg.
Maar was meer dat je 30x hetzelfde rondje aan het rijden bent.

[ Voor 30% gewijzigd door Impry op 19-12-2015 10:37 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05-2022
Impry schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 19:45:
Volgens mij telt alleen je tijd in de finale toch? Dat was 8 rondes, zit je op dik 5 minuten.

In ieder geval vond ik er geen reet aan, 30 rondes achter elkaar op de eerste plek rondtutteren.
Ja en dan wil je jokeren, beukt opeens de Ai je van de baan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Gewoon pas jokeren als er niemand om je heen rijdt. Zeker met 6 of 8 rondes is daar vaak wel een momentje voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:42
Hier nog een review, een die van geen kant klopt 8)7 naar maar mening en gezien de commentaren van de mensen die de review hebben gelezen, ben ik niet de enige. >:)

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:22
apollo13 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 15:40:
[...]

Hier nog een review, een die van geen kant klopt 8)7 naar maar mening en gezien de commentaren van de mensen die de review hebben gelezen, ben ik niet de enige. >:)
dit soort reviews worden vaak door kids geschreven die GT spelen op de PS
die weten niet eens wat real is , als echte rally drivers zeggen dat het dichtbij de werkelijkheid komt dan geloof ik dat eerder dan mensen die van een PS afkomen en dan even denken dat ze volleerd autobestuurder zijn ..

neem het verschil eens met F1 2015 en dan AC met een f1 car rijden .. dat is al een wereld van verschil
F1 en vele race games worden gemaakt voor de grote groep mensen die ze willen bereiken , AC , Iracing , Dirt , Grand prix legendes , Nascar Racing 2003 Season en RBR zijn toch meer gericht op de sim gebruikers die verreweg van arcade willen , maar de real thing

dus niet in stappen en gelijk met 200 mph even een baan overgaan , maar een goede en stile leercurve hebben in het beheersen van de auto's en banen ...

net zo als met Dirt , het is niet instappen en we gaan even voor de beste tijd , nee daar gaat uren voor bij dat je die tijden een beetje kan benaderen , na weken trainen en herhalen van het rijden , wordt het je pas eigen

dat is wat wij als simmers willen: bloed zweet en tranen , en dan een grote glimlach als we dan eindelijk op de hoogste trede mogen staan :)
werken voor ons geld en dan ons echt een kampioen voelen als we de eerste plaats mogen opstrijken

"If everything seems under control, you're not going fast enough"

[ Voor 45% gewijzigd door ravw op 19-12-2015 17:01 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 15:58
Ik kwam eigenlijk ook die review posten :) Al lijkt het mij wel vreemd dat iemand van pc gamer een hele dag op de playstation zit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:30
PCGAMER heeft de cheque van Codemasters niet binnen gekregen denk ik. 99% van de grote reviewers schrijven onzin tegenwoordig, niks van aantrekken :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevz schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:53:
PCGAMER heeft de cheque van Codemasters niet binnen gekregen denk ik. 99% van de grote reviewers schrijven onzin tegenwoordig, niks van aantrekken :)
Je moet je sowieso nooit wat van een review aantrekken. Je moet gewoon leuk vinden wat je zelf leuk vindt. ;) Maar deze review is wel slecht, ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:17
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:03:
[...]

Je moet je sowieso nooit wat van een review aantrekken. Je moet gewoon leuk vinden wat je zelf leuk vindt. ;) Maar deze review is wel slecht, ja...
Een belangrijke 'steun in de rug' om deze game te kopen een halfjaartje geleden was voor mij de ongeveer 90% positieve userreviews op steam voor deze game. Vooral omdat mensen meestal sneller zeiken/negatief zijn dan positief. En dat hielp ook wel met 'ff doorzetten' aan het begin: Ik vond de game het eerste halfuur moeilijk en frustrerend. Vorige rally-ervaring was Dirt3, dus logisch natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Zo heb ik op het laatste moment ook deze game gekocht
Door vele reacties van dit topic , die goed waren , in het begin waren ze ook niet zo positief maar daar kwamen nadat er meer updates meer positieve dingen uit.

voor al omdat het nu echt een sim is en niet die arcade zooi er tussen , zo als driften en dat soort dingen
want dat is niet mijn ding , ik wilde gewoon weer echt puur op real rijden , geen simple race game maar een waar een goede leercurve in zit en niet 4 weken gestress maar gewoon lekker in het begin zoeken waarde grenzen liggen en leren omgaan met de auto's

in het begin was ik ook veel te snel met het rijden van deze game ..... maar nu ik meer een meer rustiger rijd gaat het steeds beter .

voor al die Fulvia heeft gewoon een goede feel en is gewoon lekker om wat tijden te rijden

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chicane600 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:28:
[...]

Een belangrijke 'steun in de rug' om deze game te kopen een halfjaartje geleden was voor mij de ongeveer 90% positieve userreviews op steam voor deze game. Vooral omdat mensen meestal sneller zeiken/negatief zijn dan positief. En dat hielp ook wel met 'ff doorzetten' aan het begin: Ik vond de game het eerste halfuur moeilijk en frustrerend. Vorige rally-ervaring was Dirt3, dus logisch natuurlijk.
Inderdaad. De ervaringen van andere gebruikers is eigenlijk alles waar je op moet letten. Ik heb DR ook gekocht omdat de gebruikers op Steam zo positief waren en dan natuurlijk ook positief over de dingen die ik interessant vond!
ravw schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:36:

voor al die Fulvia heeft gewoon een goede feel en is gewoon lekker om wat tijden te rijden
Ja, dat blijft mijn lieveling, ook al rij ik nu de 2010 Ford. Die Fulvia heeft echt karakter. Heb er een complete career mee gereden en dat was top!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Zondag kreeg ik bij het starten van de game ineens de melding dat er geen verbinding gemaakt kon worden met Racenet. Ik dacht er verder niks van en heb een heerlijk ochtendje zitten raggen door de bossen, ging super. Nu slinger ik een uurtje geleden de game weer aan, is de voortgang van afgelopen zondag verdwenen en start ik weer waar ik zondagochtend begon :(

Lekker, cloud opslag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 00:57

Koenvh

Hier tekenen: ______

FastFred schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:55:
Zondag kreeg ik bij het starten van de game ineens de melding dat er geen verbinding gemaakt kon worden met Racenet. Ik dacht er verder niks van en heb een heerlijk ochtendje zitten raggen door de bossen, ging super. Nu slinger ik een uurtje geleden de game weer aan, is de voortgang van afgelopen zondag verdwenen en start ik weer waar ik zondagochtend begon :(

Lekker, cloud opslag :(
Klinkt herkenbaar :/

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
Even pochen met een mooi ritje met de Lancia op Griekenland :) Snelste tijd tot nu toe.

[ Voor 15% gewijzigd door Chicane600 op 21-12-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Herkenbaar, als in ik heb het zelfde peobleem op dit moment of herkenbaar, ik heb dat ook gehad en ik heb een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

FastFred schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:14:
[...]

Herkenbaar, als in ik heb het zelfde peobleem op dit moment of herkenbaar, ik heb dat ook gehad en ik heb een oplossing?
Geen van beide. Ik heb 't wel gehad, en mijn oplossing was twee events opnieuw rijden :/

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 01:41
Chicane600 schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:23:
Even pochen met een mooi ritje met de Lancia op Griekenland :) Snelste tijd tot nu toe.
Lekker hoor _/-\o_ .. Pochen mag van mij altijd, als het maar met een filmpje wordt gedaan :P

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
De nieuwe week voor de league is ingegaan, zag ik. Complimenten deze keer: van elk land 1 track vind ik leuk!

Wel pittige banen voor de GroupB car, maar met 2 restartjes heb ik het wel weer ok vanaf gebracht. Het gaat alleen nog lang duren voordat ik Sweet Lamb (Wales) een keer in de vingers krijg.

De engineers zijn weer de amateurs, dus voor wie een klapper maakt in de eerste stages: doe vooral een restart zou ik zeggen, anders moet je de schade alle baantjes meedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Chicane600 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:14:
De nieuwe week voor de league is ingegaan, zag ik. Complimenten deze keer: van elk land 1 track vind ik leuk!

Wel pittige banen voor de GroupB car, maar met 2 restartjes heb ik het wel weer ok vanaf gebracht. Het gaat alleen nog lang duren voordat ik Sweet Lamb (Wales) een keer in de vingers krijg.

De engineers zijn weer de amateurs, dus voor wie een klapper maakt in de eerste stages: doe vooral een restart zou ik zeggen, anders moet je de schade alle baantjes meedragen.
Graag gedaan :)

Dit keer staat het in het teken van Colin McRae. De auto's die je kunt kiezen heeft hij in gereden ;)

🠕 This side up

• ravw
toch een mooie score van gamer.nl voor Dirt Rally

http://gamer.nl/articles/review/dirt-rally-2/ :)

• FastFred
Koenvh schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 01:32:
[...]

Geen van beide. Ik heb 't wel gehad, en mijn oplossing was twee events opnieuw rijden :/
Nou ik ben er wel ff klaar mee, brakke game :( Motivatie is nu nul

Heb het kampioenschap waar ie telkens naar terug wilde gecancelled en ben begonnen met een kampioenschap in de Citroën C4 en dat ging super, ben 2e in het kampioenschap geëindigd en heb het Elite kampioenschap vrijgespeeld. Maar als ik de game dan afsluit en weer opstart, ben ik weer terug bij het kampioenschap dat ik aan het begin van de dag gecancelled heb :( :(

Finland en Wales zijn momenteel toch wel favoriet, de meeste schade heb ik gereden in Griekenland, Zweden is kut vanwege die sneeuw langs de kant van de weg waar je met je wagen in blijft haken en laten we het maar helemaal niet over Duitsland en Monte Carlo hebben, rijden op asfalt lijkt echt onmogelijk te zijn...

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 24-12-2015 22:08 ]

• Chicane600
Flink balen als progress niet gesaved wordt.Ik kreeg hier de tip om verify integrity of gamecache te doen omdat racenet niet alle tijden pakte. Leek voor mij te hebben geholpen.

Wel grappig om te lezen dat je Wales als favoriet hebt en Duitsland duidelijk niet. Ik ervaar asfalt als 'goed voorspelbaar' en daardoor is het lekker rijden. Wales blijf ik lastig vinden vanwege de onvoorspelbare hobbels die me steeds weer net ietsje anders lanceren dan de keer ervoor, waardoor het bij mij nog steeds vaak fout gaat op Wales.

• FastFred
Asfalt vind ik juist totaal niet voorspelbaar in Dirt Rally, bij de achterwiaandrijvers wel, maar bij de 4 wiel aangedreven wagens juist helemaal niet. Remmen kun je bijna niet, een haarspeldbocht glijdend nemen lijkt ook ommogelijk, bij iedere hobbel in iedere bocht kun je zomaar ineens andersom staan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-08 12:29
Klopt asfalt is het enige wat volgens mij niet helemaal goed gesimuleerd is. Totaal geen gevoel, terwijl dit toch aardig vergelijkbaar met andere racegames zou moeten voelen. Nu zijn de auto's wel totaal anders qua setup (wat meer als een dweil zeg maar :P), maar het verschil is dan nog te groot heb ik het idee. Verschillen zoals losse sneeuw en aangedrukte sneeuw zijn daarentegen wel weer erg mooi gesimuleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Afgelopen week een stuurtje opgehaald dus uiteraard werden Dirt Rally en Project Cars gelijk uitgeprobeerd. Zo goed als dat het me af ging in Project Cars, zo beroerd reed ik met Dirt Rally. Het was ook geen kwestie van oefenen, het wou gewoon niet. Bleek dat ik de stuurhoek op 900 graden had staan terwijl voor Dirt Rally 540 graden wordt aangeraden, aangepast en toen ging het gelukkig een stuk beter :+

Heel overmoedig dacht ik ook zelf te kunnen schakelen, maar dat gaat nog wel een hoop tijd en moeite kosten, voor nu maar gewoon weer op automatic transmission gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
UTwizard schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:55:
Afgelopen week een stuurtje opgehaald dus uiteraard werden Dirt Rally en Project Cars gelijk uitgeprobeerd. Zo goed als dat het me af ging in Project Cars, zo beroerd reed ik met Dirt Rally. Het was ook geen kwestie van oefenen, het wou gewoon niet. Bleek dat ik de stuurhoek op 900 graden had staan terwijl voor Dirt Rally 540 graden wordt aangeraden, aangepast en toen ging het gelukkig een stuk beter :+

Heel overmoedig dacht ik ook zelf te kunnen schakelen, maar dat gaat nog wel een hoop tijd en moeite kosten, voor nu maar gewoon weer op automatic transmission gezet...
ik zou je het sterk af raden om met automaat te rijden .. je zal geen snelle tijden kunnen neer zetten met schakelen is het even moeilijk maar neem even een paar dagen de tijd dan zal je zien dat je nooit meer anders wil ...

probeer het eens te beginnen met de Fulvia ... die is goed te doen met de handbak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UTwizard schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:55:
Bleek dat ik de stuurhoek op 900 graden had staan terwijl voor Dirt Rally 540 graden wordt aangeraden, aangepast en toen ging het gelukkig een stuk beter :+

Nou, aangeraden door wie...? Niet door Codemasters zelf! Als je echt realisme wilt, moet je 'm op 900 graden zetten en dan in het spel Soft lock aanzetten: dan zal elke auto de juiste rotatie gebruiken (oude hebben vaak een hogere rotatie, in het echt nog meer dan 900 trouwens, en nieuwere een kleinere, zoals 540 of nog lager). Los van het realisme: ik beleef zelf het meeste plezier met de standaard rotatie van mijn G27 en dat is 200, haha! 8)

En zoals ravw al zegt: je kan beter wel meteen beginnen met handmatig schakelen, al is het met de flaps op je stuur: je kan er beter meteen aan gaan wennen want dat werkt sneller dan later alsnog omschakelen naar handmatig. Of je dan meteen met clutch en H-shifter moet gaan werken is weer een ander verhaal. Ik heb ladingen plezier gehad met de Fulvia+ clutch+ H-shifter (zelfs een tijdje een rotatie van 900 gebruikt), heb er een complete career mee gedaan, maar ben daarna overgestapt op sequential transmission met nieuwere auto's.

En o ja, zet ook ALLE hulpjes uit: die werken (serieus) alleen maar tegen je! En de HUD uitzetten wordt ook aangeraden: leidt alleen maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Dat van de stuurhoek las ik op de forums van Steam, meer mensen die problemen hadden met het vinden van de juiste settings voor hun DFGT.

Misschien dat ik het nog eens moet proberen, het probleem is dat ik de oude auto's helemaal niet leuk vindt om mee te rijden dus het moet en zal bij mij ook meteen gebeuren in een kanon van de laatste jaren. Als dat dan niet meteen goed gaat... "Aaarghh !@#$!" :+ Flippers gebruik ik alleen met Project Cars, rally auto's hebben geen flippers (I know, WRC1 2015-spec wel maar toch) :P

De hulpmiddelen staan allemaal uit en ik heb de HUD al helemaal kaal, op de snelheidsmeter / toerenteller na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Nog één tip: zet de pacenotes op 'early' of, nog beter, 'very early'. In het begin is het even wennen, maar het essentieel om te weten hoe de volgende bocht eruit gaat zien om een beetje goede tijden neer te zetten.

Daarnaast rij ik zelf met 900 graden omdat dit voor alle auto's (op de Fiat na) realistisch zou moeten zijn: http://blog.codemasters.c...ly-force-feedback-update/ Voor auto's met minder is er zoals genoemd de 'soft lock', dus de stuurrotatie schaalt vanzelf mee naar de juiste stand.

Diezelfde blog noemt inderdaad ook 540 graden als een advies, wat misschien op het eerste gezicht een beetje vreemd lijkt terwijl ze die lijst laten zien met auto's met 720 en 900 graden. Maar ik denk dat dit komt omdat het spel bij een te grote sliphoek te weinig gripverlies geeft; hierdoor is het mogelijk om met een lagere rotatie sneller te zijn, tenminste, dat is mijn ervaring.

Dit is zoals hierboven ook al genoemd erg merkbaar bij asfalt (Duitsland), dat eigenlijk meer arcade aanvoelt dan sim, maar da's mijn mening. De uitbreekgrens ligt bij hoge snelheid erg hoog, maar gripverlies is veel abrupter dan zou moeten. Bij lage snelheden is het erg gokken; soms plakt de auto aan de weg, soms is er totaal geen grip. Een lagere stuurhoek is dan iets makkelijker, want vooral teveel uitbreken is beter te corrigeren zonder snelheid te verliezen. In elk geval is er wel echt een verschil te merken met Project CARS, waar gripverlies juist zonder discontinuïteiten gaat, wat mij realistischer lijkt. Een goed voorbeeld van de auto laten dansen waarbij het essentieel is om een hogere stuurrotatie te hebben, maar wat helaas niet mogelijk is in DiRT: YouTube: Opel Manta 400 - Group B - Big Slides, sideways rallying - Pure Sound

Al met al zou ik zeggen dat de stuurrotatie dus erg persoonlijk is in dit spel en dat het misschien wel kiezen is tussen absolute snelheid (lager aantal graden) en aan de andere kant wat meer realisme, zij het enigszins beperkt (hoger aantal graden).

[ Voor 29% gewijzigd door CaptainPanda op 28-12-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 07:28
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:54:
[...]

Nou, aangeraden door wie...? Niet door Codemasters zelf! Als je echt realisme wilt, moet je 'm op 900 graden zetten en dan in het spel Soft lock aanzetten: dan zal elke auto de juiste rotatie gebruiken (oude hebben vaak een hogere rotatie, in het echt nog meer dan 900 trouwens, en nieuwere een kleinere, zoals 540 of nog lager). Los van het realisme: ik beleef zelf het meeste plezier met de standaard rotatie van mijn G27 en dat is 200, haha! 8)
Mwah, daar valt denk ik wel over te discussiëren. De DFGT is zo klein vergeleken met een normaal autostuur. Op een bureau gemonteerd staat het stuurwiel vaak ook zo ver onder het beeldscherm dat je in scherpe bochten snel kwijt kunt raken hoever je je stuur nu eigenlijk gedraaid hebt, Als je 'm dan op 900 graden zet vind ik het een stuk moeilijker rijden dan met een echt stuur in een oude auto zonder stuurbekrachtiging. (kan er ook aan liggen dat ik vrij grote handen heb).

Ik maak met 900 graden te veel 'stuurfoutjes' die ik in het echt (want realisme ging het toch om?) nooit zou maken, 540 werkt perfect.

Edit: en misschien helpt dit workshopitem ook wel een beetje, want de standaard FFB settings zijn waardeloos (je moet wel het profiel expliciet kiezen in de opties). Je kunt dan vrij licht sturen, maar voelt toch nog enigzins wanneer je grip kwijtraakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Ahrnuld op 28-12-2015 14:24 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Ahrnuld schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:20:
[...]

Mwah, daar valt denk ik wel over te discussiëren. De DFGT is zo klein vergeleken met een normaal autostuur. Op een bureau gemonteerd staat het stuurwiel vaak ook zo ver onder het beeldscherm dat je in scherpe bochten snel kwijt kunt raken hoever je je stuur nu eigenlijk gedraaid hebt, Als je 'm dan op 900 graden zet vind ik het een stuk moeilijker rijden dan met een echt stuur in een oude auto zonder stuurbekrachtiging. (kan er ook aan liggen dat ik vrij grote handen heb).

Ik maak met 900 graden te veel 'stuurfoutjes' die ik in het echt (want realisme ging het toch om?) nooit zou maken, 540 werkt perfect.
Met een instelling van 900 graden stuur ik in hairpins toch slechts maximaal zo'n 180-200 graden naar een kant op met de handen gekruist; meer zou ook niet nodig moeten zijn en zou zelfs toch onderstuur leiden. Voor meer rotatie volstaat de handrem in het spel.

Slechts bij het opvangen van overstuur is meer nodig met overpakken en dat lijkt me qua fysieke input realistischer dan 540 waarbij overpakken vrijwel niet nodig is. Maar zoals gezegd, is 540 in dit spel wellicht beter voor een snellere tijd en om beter gripverlies op te kunnen vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:42
Ik heb gisteren een daily gereden, Pikes Peak, mixed surface, in de 205.
Kelere zeg, was is die 205 een *&^#@^ auto. Optrekken wil dat wrak niet en als hij eenmaal rijdt is dit vehikel zo onrustig als de pest als je hem een bocht instuurt. Een iets te grote stuuruitslag en hij draait zijn kont om.
Gelukkig mag je altijd 2 runs doen op Pikes Peak, die tweede was dan ook 25 seconden sneller dan de eerste. Ik eindigde toch nog halverwege de top tier omdat ik de auto inmiddels een beetje door had.

Voor degene die nog geen hillclimb auto hebben; koop de 405, stuk stabieler en sneller. Deze heb ik maanden geleden gekocht omdat hij werd aangeraden in de Steam forums.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik ben redelijk nieuw in het race genre maar begin het steeds leuker te vinden. Ik ben 2e kerstdag eens op zoek gegaan naar degelijk stuurtje en ik ben uiteindelijk bij de T300 RS uitgekomen. Ik wilde goede FFB en gebruiken op mijn PS4 en PC. Wat een ervaring is dat zeg. Zeker met Dirt Rally voel je alles en komt realisme echt naar boven. Mijn tijden zijn helaas nog niet best. Maak echt nog veel te veel fouten waarbij ik eens van de baan afvlieg of spin. Ben nu met moeite 3e geworden op het eerste Open Championschip . Waar ik echt aan moet wennen is dat je echt word gestraft als je een klein foutje maakt. Wellicht wel logisch met SIM racing maar moet daar wel een beetje aan wennen.

De andere Race game die ik geprobeerd heb is Drive Club op de PS4. Veel minder moeilijk natuurlijk maar ook erg mee vermaakt. De FFB is ook hier echt super.

Binnenkort ook maar eens Project Cars halen!

edit:
in het begin heb ik Dirt gespeeld op 1080 graden maar dat speelde echt niet fijn. 900 ging al stuk beter. vanavond maar eens 540 proberen

[ Voor 7% gewijzigd door wolverine3141 op 28-12-2015 14:49 ]

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
lethal pi schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:45:
Ik ben redelijk nieuw in het race genre maar begin het steeds leuker te vinden. Ik ben 2e kerstdag eens op zoek gegaan naar degelijk stuurtje en ik ben uiteindelijk bij de T300 RS uitgekomen. Ik wilde goede FFB en gebruiken op mijn PS4 en PC. Wat een ervaring is dat zeg. Zeker met Dirt Rally voel je alles en komt realisme echt naar boven. Mijn tijden zijn helaas nog niet best. Maak echt nog veel te veel fouten waarbij ik eens van de baan afvlieg of spin. Ben nu met moeite 3e geworden op het eerste Open Championschip . Waar ik echt aan moet wennen is dat je echt word gestraft als je een klein foutje maakt. Wellicht wel logisch met SIM racing maar moet daar wel een beetje aan wennen.

De andere Race game die ik geprobeerd heb is Drive Club op de PS4. Veel minder moeilijk natuurlijk maar ook erg mee vermaakt. De FFB is ook hier echt super.

Binnenkort ook maar eens Project Cars halen!

edit:
in het begin heb ik Dirt gespeeld op 1080 graden maar dat speelde echt niet fijn. 900 ging al stuk beter. vanavond maar eens 540 proberen
Alleen de mini cooper heeft 1080 graden in het echt, ik raad aan soft lock aan te zetten overigens, dan heb je voor alle auto's de realistische stuur settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Emperalhero schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:56:
[...]

Alleen de mini cooper heeft 1080 graden in het echt, ik raad aan soft lock aan te zetten overigens, dan heb je voor alle auto's de realistische stuur settings.
Daar zal ik ook eens mee experimenteren thanks! Maar de meeste zullen wel rond de 900 zitten zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

lethal pi schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:11:
[...]

Daar zal ik ook eens mee experimenteren thanks! Maar de meeste zullen wel rond de 900 zitten zeker?
http://blog.codemasters.c...ly-force-feedback-update/

Onderaan staat een lijstje ;)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lethal pi schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:11:
[...]

Nee, hoor! Dit is een al oud lijstje: met de nieuwe auto's erbij is 900 dik in de minderheid.

1080 degrees

FIAT 131 Abarth

900 degrees

Mini Cooper S
Lancia Fulvia HF
Ford Escort Mk II
Lancia Stratos
Peugeot 205 T16 Evo 2
Lancia Delta S4
MG Metro 6R4
Peugeot 205 T16 Pikes Peak

720 degrees

Audi Sport Quattro Rallye
Ford RS200
Ford Sierra Cosworth RS500
BMW E30 M3 Evo Rally
Lancia Delta HF Integrale
Ford Escort RS Cosworth
Subaru Impreza 1995
Audi Sport Quattro S1 Pikes Peak
Peugeot 405 T16 Pikes Peak

540 degrees

Ford Fiesta RS Rally Car
Mini Countryman Rally Edition

EDIT
O, lol, je was net wat sneller. ;) Daar heb ik mijn lijstje dus vandaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
M'n allereerste stuurtje was een cheap microsoft sidewinder stuurtje. Daardoor ben ik met virtueel racen helemaal aan zo'n 222 graden gewend geraakt. 222 graden bevalt me prima in Dirt rally, alleen de snelste stukjes in Zweden zijn erg lastig: met een piepklein beetje teveel sturen eindig je hopeloos in de sneeuw. Verder rijdt het lekker snel.
En verder ook flippers van mn G27 all the way. Heb geen goeie plek voor de H-shifter. Naast het stuur is gewoon te ver weg, dan moet ik steeds voorover leunen, ik hang graag een beetje naar achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00
Ik speel de game op 540 graden met mijn AccuForce. Realistisch of niet, maar dat vind ik gewoon het lekkerste sturen.

Ik heb afgelopen weekend naar een samenvatting van de WRC 2015 gekeken en de stuurbewegingen van de mannen in het echt komt redelijk overeen met wat ik met mijn AF doe.

Ondanks dat ik de game al vanaf de 1e dag early access heb, ben ik nu pas begonnen met de carreermode. Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar de custom rally's gespeeld. Ik vind de game behoorlijk pittig.

Ik heb deze camara mod geïnstalleerd http://www.racedepartment...-camera-control-mod.6143/ .
Door deze mod heb ik meer controle over de onboard camera en nu komen de afmetingen van de auto op het scherm 1op1 overeen met de afmetingen in de werkelijkheid.

Deze game vinkt wel echt alle boxen aan en maakt optimaal gebruik van mijn hardware. :9
Zowel simvibe, de Accuforce en de GS4 zijn echt geweldig in Dirt Rally _/-\o_
Ik krijg van alle 3 enorm veel feedback van de game en de verschillende stages voelen zo anders aan.
Ondanks de airco, staat toch telkens in een mum van tijd het zweet op mijn rug, vooral met de wat snellere autos.

Super intensief

Na het kijken van de WRC beelden, heb ik nu de start ook zo ingesteld dat ik mijn Fanatec handrem los moet laten om weg te rijden en heb ik de spit tijden uitgezet (net zoals in het echt)

Speciaal voor Dirt Rally heb ik vandaag ook de koppeling van mijn HE-pros terug in mijn rig geïnstalleerd. Ik schakel wel sequentieel, maar bij de haarpins viel het toerental teveel terug en dat kan ik nu de met koppeling even snel intrappen voorkomen.

Het zal nog wel even duren voordat ik alle stages onder de knie heb, maar ik hoop op HEEL VEEL DLC in de vorm van nieuwe stages. Ik ben in ieder geval bereid om fors bij te betalen voor extra stages in voor deze supergame.

USA :P
Australie :9
Japan :9~
Frankrijk _/-\o_
ect ect.... en een paar Rally Cross tracks natuurlijk

Wat zou het gaaf zijn als codemasters deze game een soort 'Iracing' model geeft en dat ze telkens tegen betaling extra tracks en autos zouden blijven uitbrengen de komende jaren.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Henkus schreef op maandag 28 december 2015 @ 22:03:
Wat zou het gaaf zijn als codemasters deze game een soort 'Iracing' model geeft en dat ze telkens tegen betaling extra tracks en autos zouden blijven uitbrengen de komende jaren.
ja en nee , ik vind dat hele DLC gedoe maar niets maar goed ze moeten toch ook hun geld krijgen
maar dan kan beter zorgen voor 1 grote update dan elke maand een kleintje

zo als PC , AC het doen is wwel lekker kleine bedragen nemen voor kleine dingen

maar als ik de prijzen ziet bij Iracing voor 1 baan of auto ppff nee zo hoeft het van mij ook niet

maar wat wel leuk zou zijn dat ze dus dlc s uit brengen van oude auto's , of van nieuwe
ik zou dan zelf de oude bakken kiezen , die nieuwe auto's rij ik toch nooit
zeker niet in DR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik vind de prijzen bij Iracing ook te hoog.

Voor de 3 tientjes (geloof ik) die ik betaald heb voor de game vind ik dat codemasters een compleet product heeft afgeleverd.

Extra stages is relatief veel werk tov 1 circuit en daarom ben ik bereid om er wel meer voor te betalen. Auto's zijn er (voor mij) genoeg in de game en een 'car pack' zal ik dus niet zo gauw aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Gisteren softlock aangezet en wat races gedaan maar vond het stuur toch nog niet fijn aanvoelen. Voor mijn gevoel moet ik teveel draaien bij de bochten. Daarom heb ik de Steer Saturation op 50% gezet en vanaf dat moment gaan de bochten echt veel beter. Gelijk ook een Tournament begonnen met de Fulvia met manual transmission. Het verbaast me hoe goed het eigenlijk nog ging, had ik niet verwacht.

Mijn stuur staat trouwens bij het aanzetten niet precies in het midden. Weten jullie of dit normaal is en of het uitmaakt? In DirtRally staat steering nu dus ook op 1% in plaats van 0% Ik heb de best practise opgevolgd op http://blog.codemasters.c...ly-force-feedback-update/

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Net het Wager Event (daily 2) gespeeld met de Fulvia:
https://www.dirtgame.com/uk/events

Was al even geleden dat ik ermee gereden heb, maar wat viel dat tegen, langzaam, slechte wegligging.
Voor iedereen die daar al lang mee rijdt, snel naar een andere auto! Als je toch 'oud' wil hebben gewoon een Fiat 131 Abart of Escort MKII nemen, kun je veel meer plezier hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Impry schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:20:
Net het Wager Event (daily 2) gespeeld met de Fulvia:
https://www.dirtgame.com/uk/events

Was al even geleden dat ik ermee gereden heb, maar wat viel dat tegen, langzaam, slechte wegligging.
Voor iedereen die daar al lang mee rijdt, snel naar een andere auto! Als je toch 'oud' wil hebben gewoon een Fiat 131 Abart of Escort MKII nemen, kun je veel meer plezier hebben. :)
Inderdaad ik ben dit weekend begonnen met de careermode, nadat ik maanden alleen maar custom rally's heb gereden. Wat zijn die Fulvia en de Mini tergend langzaam. Zodra ik genoeg geld had, heb ik gelijk het kampioenschap gecancelled en ben ik een nieuw kampioenschap met de Escort MKII begonnen.

Stukken beter, nu even doorsparen voor de Subaru.

Heeft er iemand een tutorial hoe je set ups van steam workshop download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
lethal pi schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:18:
Mijn stuur staat trouwens bij het aanzetten niet precies in het midden. Weten jullie of dit normaal is en of het uitmaakt? In DirtRally staat steering nu dus ook op 1% in plaats van 0% Ik heb de best practise opgevolgd op http://blog.codemasters.c...ly-force-feedback-update/
Je kan een T300 opnieuw centreren:
http://ts.thrustmaster.com/faqs/eng/thr_eng_00158.pdf

Mijn T300 was ook een beetje off maar is nu spot on.

[ Voor 6% gewijzigd door Redje op 03-01-2016 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 21:31
Weet iemand of het mogelijk is om een stukje van de track op je scherm te toveren in Dirt Rally tijdens het spel? Als je kijkt naar http://ocdgamer.dk/images_full/dirt3_win.jpg dan zie je wat ik bedoel tussen de auto en de bovenkant van het scherm. Dit is een screenshot van Dirt 3 dus ik zou verwachten dat het ook kan in Dirt Rally? Ik heb al eens zitten zoeken in de options maar niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:15
Ik denk het niet, daar is je navigator voor. :P

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Wat een spel :-) Ik begon met het rijden via het toetsenbord, maar dat is gewoon knudde. Ik heb een speedlink torid gekocht en wat een verschil. Nu kan je heerlijk racen en na veel oefenen en flink gemolesteerde cooper.

Het vetst lijkt mij met een echt stuur, maar dat gaat hem niet worden :p Dirt 3 was leuk, maar deze versie bevalt mij top.

Ik lag wel dubbel toen ik bij de een van de eerste races de cam in de auto had en ik kon maar niet goed sturen en vloog zomaar de bochten uit, maar ik hoorde wel al geratel, en dan ligt je band eraf :+ Van Destruction Derby naar het betere racen dus maar.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Ondertussen heb ik aardig wat uren kunnen spelen met mijn stuurtje en dat gaat me nu best goed af. Ik ben inderdaad afgestapt van auto-transmission en rij nu veel in Group A en WRC 2010 spec en dat is na wat oefenen goed te doen met manual-sequential.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Ik heb het ook maar een geprobeert:

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht iemand hier nog interesse hebben in een playseat met een t500rs (nieuwstaat) dan hoor ik graag (via PB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Heb het spel al een tijdje. Eerst met toetensbord. Dat ging redelijk. Maar het echte gevoel was er niet. Ik was al een tijd op zoek naar een stuurtje, en die heb ik sinds een week of 3. Daarna was het zoeken naar de juiste instellingen. Vervolgens oefenen....Ik begin nu gewend te raken aan de pacenotes en merk dat ik zeer veel sneller ben dan vroeger. Met dat toetsenbord...Ik was niet anders gewend, maar ik zou nu rondjes rond mezelf driften. ;) Maar ook met dit stuur, het kan nog veel sneller en beter, crashes zijn er nog veel te veel,dat is waar ik eerst aan wil werken voordat we andere dingen verbeteren, zoals het driften door bochten.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
sebastien loeb rally evo demo uit op steam ... 3 cars , 1 track ......
gespeeld maar wel verziekt door Dirt rally

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
ravw schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 18:40:
sebastien loeb rally evo demo uit op steam ... 3 cars , 1 track ......
gespeeld maar wel verziekt door Dirt rally
Wat bedoel je precies? Dat Dirt Rally al zoveel beter is, dat sebastien loeb rally evo de moeite van het downloaden niet waard is voor de Dirt Rally liefhebber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Chicane600 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:02:
[...]

Wat bedoel je precies? Dat Dirt Rally al zoveel beter is, dat sebastien loeb rally evo de moeite van het downloaden niet waard is voor de Dirt Rally liefhebber?
ach ze ontlopen elkaar niet veel maar (g25) werkt al niet bij de demo .. begint al lekker
Grafix zijn wel gelijk en soms beter
maar wat ik heb kunnen testen te veel dirt en wat wel leuk is je kan nu testen met een auto voor dat je gaat rallyrijden

maar de feel die ik mis wat ik wel bij Dirt heb ....maar als de G25 wel werkt met de full versie dat ik hem wel gaat halen omdat er andere auto's in zitten

http://www.igcd.net/game.php?id=1000011350

Ook de Fulvia :P:P daar kan ik eigenlijk pas goed het spel straks mee gaan vergelijken maar wacht eerst de reviews wel af.. denk dat Dirt wel op 1 blijft

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 22-01-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
ravw schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:09:
[...]

ach ze ontlopen elkaar niet veel maar (g25) werkt al niet bij de demo .. begint al lekker
Grafix zijn wel gelijk en soms beter
maar wat ik heb kunnen testen te veel dirt en wat wel leuk is je kan nu testen met een auto voor dat je gaat rallyrijden

maar de feel die ik mis wat ik wel bij Dirt heb ....maar als de G25 wel werkt met de full versie dat ik hem wel gaat halen omdat er andere auto's in zitten

http://www.igcd.net/game.php?id=1000011350

Ook de Fulvia :P:P daar kan ik eigenlijk pas goed het spel straks mee gaan vergelijken maar wacht eerst de reviews wel af.. denk dat Dirt wel op 1 blijft
Het probleem is vooral het geluid en soms echt gewoon duidelijke outdated graphics, en buiten dat is het gewoon duidelijk een console port, ik ga hem halen voor mijn ps4 om een beetje trofeen te halen, maar dirt blijft toch nummer 1 [b]in mijn ogen.[\b]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Emperalhero schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:18:
[...]

Het probleem is vooral het geluid en soms echt gewoon duidelijke outdated graphics, en buiten dat is het gewoon duidelijk een console port, ik ga hem halen voor mijn ps4 om een beetje trofeen te halen, maar dirt blijft toch nummer 1 [b]in mijn ogen.[\b]
daarom zei ik ook dat dirt wel op 1 zal blijven.
vond hem ook niet echt van het WOUW effect dat ik bij Dirt wel had
maar dat kan komen omdat we de laatste jaren haast geen rally games hebben gehad zo als Dirt en als dan gelijk een topper komt dan ben je gelijk weer verwent

het was misschien een topper geweest als Dirt er niet geweest was , maar nu ... leuk voor tussen door geen blijvertje

dat zie je nu ook met AC en Project cars , zijn toch twee hoogstaande race games met hun eigen dingen , het is moeilijk om daar nu mee de concurrentie aan te gaan
zelf hoop ik dat GT nog eens naar pc komt of Forza

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 22-01-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
ravw schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:47:
[...]

daarom zei ik ook dat dirt wel op 1 zal blijven.
vond hem ook niet echt van het WOUW effect dat ik bij Dirt wel had
maar dat kan komen omdat we de laatste jaren haast geen rally games hebben gehad zo als Dirt en als dan gelijk een topper komt dan ben je gelijk weer verwent

het was misschien een topper geweest als Dirt er niet geweest was , maar nu ... leuk voor tussen door geen blijvertje

dat zie je nu ook met AC en Project cars , zijn toch twee hoogstaande race games met hun eigen dingen , het is moeilijk om daar nu mee de concurrentie aan te gaan
zelf hoop ik dat GT nog eens naar pc komt of Forza
Ja, maar dat zijn nou precies die console sellers dus ik betwijfel het, waar ik in dirt nog vaak me replay's kijk, skipte ik het in slre al de eerste keer, maarja, ik speel gewoon voor 3 maandjes slre op me console ( want er is geen triple screen support ;( ), puur alleen omdat er gave auto's inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Emperalhero schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 22:45:
[...]

puur alleen omdat er gave auto's inzitten.
ja daarom zit ik er ook aan te denken om hem te kopen , en replay funkties heb ik nog niet ondekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
ravw schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:01:
[...]

ja daarom zit ik er ook aan te denken om hem te kopen , en replay funkties heb ik nog niet ondekt
Replay's zijn bizar zielig gewoon imho, er is geen balkje om te laten zien hoever je bent, de replay's zelf vind ik slechter dan dirt en ruk muziek, maarja, het is wel weer een rally game in deze schrale tijd van rally games en qua physics is het in iedergeval beter dan wrc-5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:36
Enig idee hoe je de replay camera fixed op TV Cam zet? Nu roteert hij telkens tussen de verschillende camera's..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potver, ik heb geen game-pc, wel een xbox one maar ik wil dit zo graag spelen.. argh nu bedenken of ik voor de releasedate een game-pc ga samen sparen of toch rustig wacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000

Arfman

Drome!

De releasedate? Wat bedoel je? Dirt Rally is al lang en breed uit :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Arfman schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:49:
De releasedate? Wat bedoel je? Dirt Rally is al lang en breed uit :)
Hij bedoelt DiRT Rally voor de Xbox, en die is naar mijn weten nog niet beschikbaar.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Release daarvoor is 5 april, dus nog iets meer dan twee maanden. Ik zou alleen een game-pc aanschaffen als je er ook andere games mee speelt; persoonlijk vind ik het zonde om zoveel uit te geven voor slechts één spel, zeker als je al een Xbox hebt en de release zo dichtbij is. Je hebt toch vast nog wel andere games die gespeeld moeten worden in de tussentijd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja eigenlijk wil ik al tijden weer een goeie pc, dus zoek elk excuus om dit mezelf toe te staan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

CRAP, dit is jammer, de prijzen online zijn flink omhoog gegaan zeg :( Van 22 vorige week naar 33+. Ik stond op het punt om 'm aan te schaffen, maar nu moet ik toch even wachten nog denk ik.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

[b][message=45647611,noline]maar nu moet ik toch even wachten nog denk ik.
Ik zou niet wachten. Het is die 33+ ook waard. Of er moet binnenkort een steamsale komen, maar dat weet ik niet.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Je moet ook gewoon toeslaan als games echt fors goedkoper zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Tortelli schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:21:
Je moet ook gewoon toeslaan als games echt fors goedkoper zijn ;).
Well, op zich is het aannemelijk dat ze op z'n minst op dat niveau zouden blijven toch als ze er eenmaal zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Bij die online key verkoop sites wil dat ook nog wel eens wijzigen. Maar de game is ~€35 meer dan waard imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Tortelli schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:38:
Bij die online key verkoop sites wil dat ook nog wel eens wijzigen. Maar de game is ~€35 meer dan waard imo.
Goed om zo'n aanbeveling te lezen, ik ga meteen sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:36
Al bekend wanneer de volgende uitbreiding voor PC komt? Nieuw land / stages?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
April komen er mischien 7 nieuwe auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
7 nieuwe auto's in april? Waar heb je dat gerucht vernomen? Enig idee welke klasse(n) die in komen, en of er ook nieuwe stages komen? Ik verheug mij er zeer op :D

Kan er ook weer nieuw leven in de GoT league worden geblazen?

[ Voor 16% gewijzigd door Googolplex op 29-01-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
EleanorNL schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:20:
7 nieuwe auto's in april? Waar heb je dat gerucht vernomen? Enig idee welke klasse(n) die in komen, en of er ook nieuwe stages komen? Ik verheug mij er zeer op :D

Kan er ook weer nieuw leven in de GoT league worden geblazen?
Zal morgen even een reddit linkje hier neergooien.

T was op een amazon website uit een ander land, meer details dan een mini pack met 7 auto's stond er niet bij dacht ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Emperalhero op 30-01-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Ik kwam deze twee filmpjes tegen. Is dit gemod, of een voorbode van wat er gaat komen?

YouTube: Dirt Rally - Peugeot 207 S2000 in Germany
YouTube: Dirt Rally - Lancer Evo IX in Greece

Edit: zo te zien is er ook kort een filmpje online geweest met nieuwe content. Aldus iemand die dit filmpje nog heeft kunnen zien: https://steamcommunity.co...ons/0/451852571444105713/

555 Mcrae livery for the 1995 Subaru
Renault Alpine A110 1600S (60s Class, 1969 Numberplate, ~140 HP)
Renault 5 Turbo (80s Class, ~240 HP)
Pugeot 208 T16 (Hillclimb class, 875 HP)
Mini RallyX (?)
Renault Clio Super 1600 RallyX (?)
Pugeot 207 Super 1600 RallyX (?)

Dus meer, lage-klasse RallyCross auto's? Persoonlijk interesseert mij dat weinig :O . Zijn er veel onder jullie die regelmatig RX spelen?

Renault Alpine en vooral de 5 Turbo, laat die maar komen! Stiekem hoop ik ook op de Megane Maxi Kitcar! _/-\o_

[ Voor 119% gewijzigd door Googolplex op 02-02-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 14:31
Ook hier zijn er beelden van een Alpine a110 en een mini RallyX
Hoop dat ze niet alleen naar de console komen...

http://blog.us.playstatio...-you-probably-didnt-know/

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Jimster21 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:04:
Ook hier zijn er beelden van een Alpine a110 en een mini RallyX
Hoop dat ze niet alleen naar de console komen...

http://blog.us.playstatio...-you-probably-didnt-know/
Dit komt ook gewoon naar de pc versie.

http://blog.codemasters.c...w-content-for-dirt-rally/

In addition to the content we’ve added during DiRT Rally’s Steam Early Access programme, all players, whether you play on PS4, Xbox One, or PC, will now be able to enjoy some awesome new additions to the game when April arrives.

En een volledige gravel versie van Pikes Peak. Leuk!

Hoe zit dit trouwens met de weekly challenges: het is me nu een paar keer overkomen dat ik hiermee ben begonnen, 2 van de 6 stages heb gereden, en dan weer het spel afsluit, om op een ander moment met nummer 3 te beginnen. In het spel staat dan ook dat ik 2/6 heb verreden, maar als ik verder ga met de challenge (dmv de enter toets), dan begint hij doodleuk op stage 1 (inclusief eventuele schade behaald in de eerste twee stages, zonder mogelijkheid tot repareren). Iemand hiermee - of met de oplossing - bekend?

[ Voor 28% gewijzigd door Googolplex op 04-02-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

15 procent korting voor degene die hem nog niet hebben:
http://store.steampowered.com/app/310560/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:30
Heb fallout 4 uitgespeeld en na een paar maanden dus DIRT er weer bijgepakt. Gisteren de overstap gemaakt van een FIAT 131 naar de Ford Sierra Cosworth RS500. Maar holy moly wat een overgang. Speel met een Xbox360 controller en heb nu totaal geen controle meer. Mooi het verschil in rijstijl wat je je moet aanmeten maar voor mij wel een stijle leercurve, weet niet of ik dat ga volhouden. Misschien kijken naar een andere controller ofzo maar het is nog flink afzien, sta erg vaak nog met de neus de verkeerde kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Fugitive2008 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:02:
Heb fallout 4 uitgespeeld en na een paar maanden dus DIRT er weer bijgepakt. Gisteren de overstap gemaakt van een FIAT 131 naar de Ford Sierra Cosworth RS500. Maar holy moly wat een overgang. Speel met een Xbox360 controller en heb nu totaal geen controle meer. Mooi het verschil in rijstijl wat je je moet aanmeten maar voor mij wel een stijle leercurve, weet niet of ik dat ga volhouden. Misschien kijken naar een andere controller ofzo maar het is nog flink afzien, sta erg vaak nog met de neus de verkeerde kant op.
Uit mijn hoofd gezegd is de Sierra Cosworth RS in DIRT de RWD met turbo variant? Dan moet je wel heel voorzichtig met het gas om gaan, hetzelfde gebeurt namelijk met de Opels en BMW's uit die periode. Die heb je ook zonder moeite andersom staan als je niet oppast en die zijn dan nog ongeblazen.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de Group A auto's, die zijn over het algemeen een heel stuk makkelijker te besturen naar mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Klopt, de Sierra is heel erg moeilijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:30
Shit ik kan niet meer terug... heb de sierra nu gekocht maar kan em niet meer verkopen...DAMN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
UTWizard, laat je dan zeker niet verleiden tot de Ford Escort Mk2 (70s) of de Lancia 037 (Group B RWD). Deze zijn zeer listig. De beide Opels en de E30 M3 zijn imo goed tembare RWD's.

Overigens kan je in custom race je oudere auto's kiezen om races mee te rijden en zo weer credits te verdienen.

[ Voor 15% gewijzigd door Googolplex op 09-02-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12rip4
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 16:12
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met dashmeter pro iswm dirt rally? Kan uit de PlayStore comments nou niet veel wijzer worden of dit iets toevoegd aan het spel, of dat het werkt.

Google Play: DashMeterPro for RBR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
12rip4 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:25:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met dashmeter pro iswm dirt rally? Kan uit de PlayStore comments nou niet veel wijzer worden of dit iets toevoegd aan het spel, of dat het werkt.

Werkt prima. Kan niet meer zonder

• Koenvh

Koenvh

12rip4 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:25:

Werkt schitterend. Ik heb mijn telefoon achter mijn stuur, dus het lijkt net een echt dashboard. Wat belet je 't te proberen?

🠕 This side up

• 12rip4
Koenvh schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:38:
[...]

Werkt schitterend. Ik heb mijn telefoon achter mijn stuur, dus het lijkt net een echt dashboard. Wat belet je 't te proberen?
€5.95 om te proberen en er dan achter te komen dat het niet goed of niet werkt. 8)

Na bovenstaande twee reacties inmiddels niets meer, ga hem zo meteen uitproberen

• Koenvh

Koenvh

12rip4 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:26:
[...]

€5.95 om te proberen en er dan achter te komen dat het niet goed of niet werkt. 8)

Na bovenstaande twee reacties inmiddels niets meer, ga hem zo meteen uitproberen
Als het niet werkt kun je hem gewoon weer terugsturen. ;)

Zorg wel dat je telefoon goed kan staan. Support is trouwens prima.

🠕 This side up

• 12rip4
Heb nog wel wat opstart problemen, krijg het nog niet werkend voor nu. Morgen weer verder..

ik heb volgens mij alle xml bestanden ed juist aangepast, app zegt communication OK. Maar nog geen data tijdens het spel. Reeds een paar opties die ze zelf aangeven geprobeerd maar tot nu toe niets.

Gebruik overigens nu tablet met Android 5.1 omdat op mijn telefoon (LG g4) met Android 6 ik niet bij het menu kan komen voor de instellingen.

• Koenvh

Koenvh

12rip4 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 18:36:
Heb nog wel wat opstart problemen, krijg het nog niet werkend voor nu. Morgen weer verder..

ik heb volgens mij alle xml bestanden ed juist aangepast, app zegt communication OK. Maar nog geen data tijdens het spel. Reeds een paar opties die ze zelf aangeven geprobeerd maar tot nu toe niets.

Gebruik overigens nu tablet met Android 5.1 omdat op mijn telefoon (LG g4) met Android 6 ik niet bij het menu kan komen voor de instellingen.
Als het goed is kun je bij het menu komen door lang op "recente apps" te drukken Bron
Daarnaast is het een kwestie van IP van de telefoon invoeren, applicatie starten en gaan :P
(O, en een paar dingen aanpassen in de configuratie van Dirt Rally, maar da's allemaal op de website van sensadigit te vinden). En anders kan ik nog helpen :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12rip4
Vanmiddag maar eens opnieuw begonnen met dashmeter pro. Opnieuw alle stappen doorlopen en het blijkt dat een spelfoutje in de xml file de boosdoener was 8)7. Draait nu als een zonnetje zowel op de tablet als op de telefoon (lang indrukken van de recente apps knop deed inderdaad het menu tevoorschijn komen, dank voor de tip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
Codemasters heeft vandaag een community trailer gepublished.
Lancia 037 Evo 2 op Griekenland is mijn footage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja, zag je naam langskomen, cool! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Even een vraagje, over een week komt Dirt Rally uit op de PS4. Aangezien ik vooral console gamer ben, vroeg ik me af of er mensen zijn met ervaring met stuurtjes en pedalen voor de PS4. Wil graag een setje kopen die degelijk is en het liefst bij het grootste gedeelte van de racegames gebruikt kan worden. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:02
Een noob vraagje tussendoor, tijdens het aangeven van welke bochten er aan komen hoor/zie je ook regelmatig getallen als ''100'' of ''60'' bijvoorbeeld voorbijkomen. Wat word daarmee bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

PsychoBoyJack schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:38:
Een noob vraagje tussendoor, tijdens het aangeven van welke bochten er aan komen hoor/zie je ook regelmatig getallen als ''100'' of ''60'' bijvoorbeeld voorbijkomen. Wat word daarmee bedoeld?
100 (meter rechtdoor tot de volgende actie)
160 hetzelfde

bv "6 left 100 hairpin right": snelle bocht links af, dan 100 meter rechtdoor, en dan een haarspeld bocht (heel langzaam dus) rechtsaf.
Codemasters heeft er ook al iets over geschreven: http://blog.codemasters.c...o-driver-calls-explained/

[ Voor 10% gewijzigd door DerOllie op 01-04-2016 14:48 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriko1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 00:23
Batiatus schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 00:13:
Even een vraagje, over een week komt Dirt Rally uit op de PS4. Aangezien ik vooral console gamer ben, vroeg ik me af of er mensen zijn met ervaring met stuurtjes en pedalen voor de PS4. Wil graag een setje kopen die degelijk is en het liefst bij het grootste gedeelte van de racegames gebruikt kan worden. Suggesties?
Ik zou de T300 nemen, die werkt zeer goed op de Ps4. Heb dirt op laptop gedaan, maar kreeg um daar niet goed ingesteld.. Als goed ik komt morgen mij ps4 versie al dus dan maar even weer proberen
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste