Ik speel de game op 540 graden met mijn AccuForce. Realistisch of niet, maar dat vind ik gewoon het lekkerste sturen.
Ik heb afgelopen weekend naar een samenvatting van de WRC 2015 gekeken en de stuurbewegingen van de mannen in het echt komt redelijk overeen met wat ik met mijn AF doe.
Ondanks dat ik de game al vanaf de 1e dag early access heb, ben ik nu pas begonnen met de carreermode. Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar de custom rally's gespeeld. Ik vind de game behoorlijk pittig.
Ik heb deze camara mod geïnstalleerd
http://www.racedepartment...-camera-control-mod.6143/ .
Door deze mod heb ik meer controle over de onboard camera en nu komen de afmetingen van de auto op het scherm 1op1 overeen met de afmetingen in de werkelijkheid.
Deze game vinkt wel echt alle boxen aan en maakt optimaal gebruik van mijn hardware.
Zowel simvibe, de Accuforce en de GS4 zijn
echt geweldig in Dirt Rally
Ik krijg van alle 3 enorm veel feedback van de game en de verschillende stages voelen zo anders aan.
Ondanks de airco, staat toch telkens in een mum van tijd het zweet op mijn rug, vooral met de wat snellere autos.
Super intensief
Na het kijken van de WRC beelden, heb ik nu de start ook zo ingesteld dat ik mijn Fanatec handrem los moet laten om weg te rijden en heb ik de spit tijden uitgezet (net zoals in het echt)
Speciaal voor Dirt Rally heb ik vandaag ook de koppeling van mijn HE-pros terug in mijn rig geïnstalleerd. Ik schakel wel sequentieel, maar bij de haarpins viel het toerental teveel terug en dat kan ik nu de met koppeling even snel intrappen voorkomen.
Het zal nog wel even duren voordat ik alle stages onder de knie heb, maar ik hoop op HEEL VEEL DLC in de vorm van nieuwe stages. Ik ben in ieder geval bereid om fors bij te betalen voor extra stages in voor deze supergame.
USA
Australie
Japan
Frankrijk
ect ect.... en een paar Rally Cross tracks natuurlijk
Wat zou het gaaf zijn als codemasters deze game een soort 'Iracing' model geeft en dat ze telkens tegen betaling extra tracks en autos zouden blijven uitbrengen de komende jaren.