Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Flagg schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:19:
[...]

Ik wacht op de vr versie. :) Nadat ik 1 in vr gespeeld heb ben ik verpest. Absoluut geen behoefte om het nog "plat" te spelen. Wmb ook het enige genre waar vr echt goed voor is. :P
Wat voor VR headset heb je dan? Ik vind in VR wel heel vet omdat je in 3D de bochten in kan kijken. Maar ik ken ook mensen die een VR headset hebben en ook regelmatig zonder spelen.
- je bent niet zo afgelsoten van de wereld
- de resolutie van VR is echt heel, erg bagger als je 1440P of 4K gewent bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

j0ppie schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:17:
[...]

Wat voor VR headset heb je dan? Ik vind in VR wel heel vet omdat je in 3D de bochten in kan kijken. Maar ik ken ook mensen die een VR headset hebben en ook regelmatig zonder spelen.
- je bent niet zo afgelsoten van de wereld
- de resolutie van VR is echt heel, erg bagger als je 1440P of 4K gewent bent.
Psvr, en een beetje resolutie inleveren vind ik echt geen enkel probleem met dirt rally, je hebt toch geen tijd om op de pixels te letten. :P

Sowieso zie ik weinig meerwaarde in hoge resoluties, als het kan prima, maar nodig vind ik het niet.

Psvr is net iets te laag om helemaal te kunnen negeren maar da's alleen de eerste minuten. Daarna weet je niet beter.

[ Voor 8% gewijzigd door Flagg op 14-07-2019 19:33 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Flagg schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:32:
[...]

Psvr, en een beetje resolutie inleveren vind ik echt geen enkel probleem met dirt rally, je hebt toch geen tijd om op de pixels te letten. :P

Sowieso zie ik weinig meerwaarde in hoge resoluties, als het kan prima, maar nodig vind ik het niet.

Psvr is net iets te laag om helemaal te kunnen negeren maar da's alleen de eerste minuten. Daarna weet je niet beter.
hmmm, als je dit nou zij over detail level of graphics settings die van ultra naar medium gaan ben ik het helemaal met je eens. Maar resolutie is juist iets wat heel duidelijk in het beeld springt bij mij. Het is echt alsof ik terug ga vanaf een playstation 4 naar een playstation 2 qua resolutie! Om maar even in console termen te blijven. Ik kan niet wachten om in VR te racen, maar heb wle de volgende voorwaardes.
- 4K resolutie per ook minimaal
- lichtere brillen
- betere field of view
- 120hz of meer
- betaalbaar (max 400 ong, de PSVR is wel betaalbaar maar de rest op PC niet)
En het liefst ook nog draadloos, al hoewel dit voor mij geen harde eis is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-06 06:09
VR in Dirt Rally 2.0:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik heb een Dirt Rally nieuwtje:

Mensen die deluxe versie hebben gekocht, waar seizoen 1 & 2 content in zit. Kunnen nu geen Deluxe dailies/weeklies/monthlies spelen met 1 & 2 content, want heb je nu blijkbaar de deluxe / season pass voor seizoen 3 & 4 voor nodig. Dus je moet nu nogmaals 30 euro aftikken om seizoen 1 & 2 content te spelen.

Echt raar wat Codies laatste tijd aan het doen is.

Source: https://steamcommunity.co...35425481/?tscn=1567174533

[ Voor 8% gewijzigd door Ivysaur op 30-08-2019 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:52
https://www.humblebundle.com/store/dirt-rally

gratisch als je subscribed op de humble bundle newsletter, voor iedereen die nog twijfelde... :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ivysaur schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:43:
Echt raar wat Codies laatste tijd aan het doen is.
Het is in lijn met dit :

They announced Oculus support before the game came out, but said it wouldn't happen until summer. Wanting to play the game on a flat screen beforehand, I bought the deluxe edition and played it a bit while waiting for the VR support. Well, it's here, but if you want to actually play it on the Oculus SDK (and thus have playable performance), you have the BUY IT AGAIN ON THE OCULUS STORE. There was NO indication that this would be the case before the game came out and it is simply stunning that they would do this. With OpenVR the game is frankly unplayable on a Rift/Rift S, seemingly regardless of hardware.

Ik vermaak me nog prima met deel 1. Deel 2 zal er naar het zo uitziet nooit komen voor mij, misschien in een steamsale als hij 3,99 kost.
Wat er wel gebeurt, is dat ze zich behoorlijk aan het vervreemden zijn van hun klanten.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:52
Ahh dat is geen goed nieuws wat Codemasters aan het doen is. Persoonlijk ben ik wel klaar met Dirt Rally omdat ik dat al grijs gespeeld hebt, maar GRID komt er eind dit jaar ook aan en ik heb wel zin in een arcade racer. Hopelijk halen ze geen Season Pass streken zoals dat uit...

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik0s
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 20:52
Heb nu een G29 stuur en bijbehorende H-shifter. Speelde hiervoor Dirt Rally 1 en 2 altijd met controller (op chase cam :X ) wat redelijk goed ging. Nu met dit stuur (camera view boven de moterkap) bak ik er echt helemaal niks meer van, slip continu van de weg en in de daily challenges is mijn tijd continu heel ver onderaan. Ok het is wel een stuk leuker, maar hoop wel dat ik uitendelijk wat beter controle over mijn auto ga krijgen. Iemand nog tips? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Beginnen met truttig rijden.... Dan steeds wat meer risico's nemen. Voor je het weet ben je sneller dan met je controller!

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20
Mik0s schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:04:
Heb nu een G29 stuur en bijbehorende H-shifter. Speelde hiervoor Dirt Rally 1 en 2 altijd met controller (op chase cam :X ) wat redelijk goed ging. Nu met dit stuur (camera view boven de moterkap) bak ik er echt helemaal niks meer van, slip continu van de weg en in de daily challenges is mijn tijd continu heel ver onderaan. Ok het is wel een stuk leuker, maar hoop wel dat ik uitendelijk wat beter controle over mijn auto ga krijgen. Iemand nog tips? 8)7
Ga ook eens testen met verschillende afstellingen van je stuur. Hoeveelheid FF, deadzones van je pedalen en stuurtje, saturation etc etc. Dit kan heel veel schelen in het gedrag van je auto.
Daarbij ook de setups van je auto's tweaken, is een sport op zichzelf.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VCDfan
Concentreer je op het rijden. Ik speel ook met een G29 maar gebruik auto schakelen ipv zelf schakelen. Manueel terugschakelen voor een krappe bocht kan dan nog steeds. Motorkap view gebruik ik ook en daarmee ben ik het snelst. Je voelt wat de auto doet en kan daarmee anticiperen.

DR2 start ik zeker een paar keer in de week op en ik vind het nog steeds een fantastische rally game. Deze game lijkt wel niet te leven in NL. Het heeft niet eens een eigen topic. :'(

Daily's en Time Trial op Duitsland doet ik het vaakst. Bij sommige klasse auto's en weersomstandigheden (droog of nat) heb ik daar best aardige tijden staan. Zie onderschrift voor PSN naam. Kan je mij toevoegen zodat we tijden kunnen vergelijken in de vriendenlijst? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:18
Er is ergens een setting (saturation oid?) die je aan kan passen. Daarmee kan je zorgen dat je met een bepaalde uitslag van je racestuur ook iets vergelijkbaars in het spel krijgt.

Ik herinner me nog vaag dat de standaardwaarde voor mij onbruikbaar was.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 337891

haarbal schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:31:
[...]

Er is ergens een setting (saturation oid?) die je aan kan passen. Daarmee kan je zorgen dat je met een bepaalde uitslag van je racestuur ook iets vergelijkbaars in het spel krijgt.

Ik herinner me nog vaag dat de standaardwaarde voor mij onbruikbaar was.
@Mik0s Zie hierboven of alternatief: bij het kalibreren van je stuur draai je hem niet volledig rond als ze je dat vragen te doen maar korter. En dan doe je de hoek van 90 graden wel goed. Zo hoef je minder ver je stuur te bewegen in scherpe bochten zonder controle te verliezen bij kleinere correcties. Maar vooral hoef je niet zo ver door te sturen als je meer stuur nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Kwam dit tegen op Reddit:

YouTube: RBRPro first impressions. This is a GAME CHANGER for RBR

Jemig de pemig. RBR met 1 click te installeren. Alle patches, enzovoort. FOV instelbaar, auto's van NGP 5 en 6 meteen te bespelen. Dit is wat RBR al jaren mist. Hola.

Enige wat ik mis zijn al dit tracks van BTB-fin met o.a Ounjapouja. Maar Semetin 2010 maakt veel goed. Had mezelf beloofd nooit meer DR 1, DR 2 en RBR aan te raken en me enkel te concentreren op het cicruit-racen, maar dit... Richard Burns Rally forever <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik0s
Bedankt voor de tips allemaal, het gaat met rustig rijden en beetje aan mn settings tweaken al ietsje beter. Nu met iedere dag gewoon even half uurtje rijden moet het goedkomen 8)
VCDfan schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:06:
[...]

Concentreer je op het rijden. Ik speel ook met een G29 maar gebruik auto schakelen ipv zelf schakelen. Manueel terugschakelen voor een krappe bocht kan dan nog steeds. Motorkap view gebruik ik ook en daarmee ben ik het snelst. Je voelt wat de auto doet en kan daarmee anticiperen.

DR2 start ik zeker een paar keer in de week op en ik vind het nog steeds een fantastische rally game. Deze game lijkt wel niet te leven in NL. Het heeft niet eens een eigen topic. :'(

Daily's en Time Trial op Duitsland doet ik het vaakst. Bij sommige klasse auto's en weersomstandigheden (droog of nat) heb ik daar best aardige tijden staan. Zie onderschrift voor PSN naam. Kan je mij toevoegen zodat we tijden kunnen vergelijken in de vriendenlijst? :)
Ik speel zelf via Steam op PC, weetniet of ik dan je PSN kan toevoegen? Dit is mijn steam friend code: 183015330 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-06 10:37
Ivysaur schreef op zondag 1 december 2019 @ 00:54:
Kwam dit tegen op Reddit:

YouTube: RBRPro first impressions. This is a GAME CHANGER for RBR

Jemig de pemig. RBR met 1 click te installeren. Alle patches, enzovoort. FOV instelbaar, auto's van NGP 5 en 6 meteen te bespelen. Dit is wat RBR al jaren mist. Hola.

Enige wat ik mis zijn al dit tracks van BTB-fin met o.a Ounjapouja. Maar Semetin 2010 maakt veel goed. Had mezelf beloofd nooit meer DR 1, DR 2 en RBR aan te raken en me enkel te concentreren op het cicruit-racen, maar dit... Richard Burns Rally forever <3
Dan moet je dit topic hebben: Richard Burns Rally ;)

Ik speel nog bijna elke dag Dirt Rally 2, truc is inderdaad om op safe te rijden. Te veel pushen wordt meteen afgestraft.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-06 10:03
Ik heb nummertje 2.0 ook gekocht in de laatste steam sale. Nog wel effe zoeken naar de ideale instellingen voor mijn g27. Vindt het verdienmodel met de seasons wel wat een cashgrab vergeleken met de eerste dirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
Mik0s schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:37:
Bedankt voor de tips allemaal, het gaat met rustig rijden en beetje aan mn settings tweaken al ietsje beter. Nu met iedere dag gewoon even half uurtje rijden moet het goedkomen 8)

[...]

Ik speel zelf via Steam op PC, weetniet of ik dan je PSN kan toevoegen? Dit is mijn steam friend code: 183015330 :)
PSN en Steam zijn verschillende platforms. :)

Ik vond nog dit aangaande instellingen van de G29:

"Ik heb het probleem van de stuurwiel synchronisatie opgelost door de soft lock OFF te zetten en de saturation op 60. Mijn 900 graden G25 heeft nu dezelfde rotatie als de auto in de game. Elke auto."

Misschien helpt het om de auto beter op de weg te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Iemand goede g27 instellingen? Ik vind het voorlopig allemaal nogal zweverig. Autos zoals de porsche voel ik totaal niet wat ze doen tot ze mij de boom in katapulteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Ik gebruik deze settings in de eerste Dirt Rally.
Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/621844209599187448/C199349538BC2657B804D300E110D3637FBE8708/

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/621844209599187645/C4D01E062342379931B0726571474361D0B9087B/

Probeer ook eens het aantal graden dat je stuur kan draaien aan te passen, iets van 400-540 werkte prima voor mij
Dat zweverige kan misschien komen omdat je de volle 900 graden van je stuur gebruikt.

[ Voor 26% gewijzigd door apollo13 op 07-12-2019 13:24 ]

apollo13

Anoniem: 1309538

dit is onleesbaar op deze manier

[ Voor 89% gewijzigd door BM op 19-12-2019 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik0s
Gaat al best lekker met m'n g29 stuurtje op FWD en AWD. RWD nog niet maar ook nog niet veel mee geoefend. Moet zeggen dat de auto tuning ook erg in je voordeel kan werken. Gebruik nu meestal de tunings van GTR Technical op YouTube.
Wel echt aanrader. 8) (y)
Fijnste auto tot nu toe denk ik wel Mitsubishi Evo x.
Ben wel nog aan het wachten op aanbieding van de season 3 & 4 content, vind 30 euro wat veel aangezien de seasons zo goed als om zijn.
Hoe gaat ie bij jullie? o<:)

Edit: 15 euro nu voor alle 4 seasons op steam
https://store.steampowered.com/sub/388533/

[ Voor 8% gewijzigd door Mik0s op 02-02-2020 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-06 07:20
Nog Tweakers die DiRT Rally 2.0 spelen ?

Heb het van de week gedownload van PSN plus en vermaak me er prima mee. Is wel even anders dan circuit racen en vereist even wat andere technieken maar het gaat steeds beter. Gister in Time Trial mode de 76e tijd gereden op de leaderboard op een stage in Polen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-06 17:04
Jazeker speel ik Dirt Rally 2.0! Jij gebruikt toch geen assists zei je gisteren tegen mij op YT?

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
stormbreaker schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:49:
Jazeker speel ik Dirt Rally 2.0! Jij gebruikt toch geen assists zei je gisteren tegen mij op YT?
Heey nee klopt gebruik geen assist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:08

Damian

Insane Obtrusion

Ik speel hem nu sinds kort in VR op een Oculus Rift. Moet zeggen dat ik nog nooit zo strak en snel gereden heb. Is echt ineens heel anders.

Kan het niet helemaal verklaren maar komt vooral denk ik omdat je nu altijd naar de weg kijkt, omdat je auto lekker om je heen tolt, maar je beeld gewoon strak naar voren blijft staan. Hoop dat jullie het snappen, maar ik merk het vooral op de onverharde proeven, die gaan echt 100 keer beter :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 21-06 14:38

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

GaHard schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:35:
Nog Tweakers die DiRT Rally 2.0 spelen ?

Heb het van de week gedownload van PSN plus en vermaak me er prima mee. Is wel even anders dan circuit racen en vereist even wat andere technieken maar het gaat steeds beter. Gister in Time Trial mode de 76e tijd gereden op de leaderboard op een stage in Polen 8)
Oh jazeker, en net als je zegt, even wat anders dan circuit racen (GT Sport de laatste 2 jaar). Maar ik moet zeggen, het spel rijd heerlijk. Ik heb DIRT rally 1.0 ook, en naar mijn idee was die moeilijker. Het lijkt of de tracks in deze DR iets breder zijn (10% ofzo) en hebben ze ook minder geultjes langs de baan, ik bleef vaak daarin nog wel vast hangen. Ook vind ik dat er op gravel/dirt meer grip is, maar op ijs (gister even promo race op Monte Carlo gedaan) was het wel heel anders, zelfs rechtdoor rijden was lastig vanwege constante grip verlies, was best leuk.

Ik zit nog te twijfelen of ik voor 19.99 de Year One Pass koop (S1/2/3/4 + Colin McRae pack) koop. Enerzijds vind ik het jammer dat de tracks die daarin zitten de tracks van DR1 zijn, maar die RX tracks en Scotland zijn dan wel veel nieuw voor me. De wagens maakt me niet zoveel uit, daar zitten er nu ook wel voldoende van in...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:04
Is dit spel met een gamepad te doen of heb je wel een stuurtje nodig om de auto op de weg te houden? Geen interesse in toptijden, ben een beetje op zoek naar het oude CMR 2.0 gevoel.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 21-06 14:38

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Dr. Strangelove schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:06:
Is dit spel met een gamepad te doen of heb je wel een stuurtje nodig om de auto op de weg te houden? Geen interesse in toptijden, ben een beetje op zoek naar het oude CMR 2.0 gevoel.
Met gamepad prima te doen, eventueel ondersteund door paar kleine settings, maakt het meer dan prima te doen. Ik doe niet anders, en haal redelijk goede tijden. Spin er zeker niet af, en de houd hem ook zeker op de baan.

[ Voor 11% gewijzigd door DerOllie op 15-04-2020 11:51 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
Vandaag flink geoefend in Dirt Rally 2.0. met de Scandinavian flick. Ik zat tegen de toppen wat mijn T150 pro aankan, je hoorde zelfs al een beetje de tandwielen. Ik weet niet of dat normaal is, maar ik was heel snel en heel krachtig aan het sturen. Dat bleek ook uit de resultaten want ik won mijn event. Het rijden gaat wel beter. Maar dan kan het stuur dat toch met moeite aan. Bij games als F1 2019 is het aantal graden dat je stuurt toch anders, dan heb ik het niet. Dan hoef je niet heel snel +/- 180 graden naar de ene kant te sturen en dan +/- 120 graden naar de andere kant. Overigens; is het ook zo dat sturen een kleine input lag van 0,4-0,5 sec. hebben? Of is dat niet helemaal waar?
[EDIT] ik heb die input lag niet genoticed maar mijn vader die race ervaring heeft wel.

[ Voor 6% gewijzigd door stormbreaker op 15-04-2020 14:18 ]

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormbreaker
DerOllie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:26:
[...]

Oh jazeker, en net als je zegt, even wat anders dan circuit racen (GT Sport de laatste 2 jaar). Maar ik moet zeggen, het spel rijd heerlijk. Ik heb DIRT rally 1.0 ook, en naar mijn idee was die moeilijker. Het lijkt of de tracks in deze DR iets breder zijn (10% ofzo) en hebben ze ook minder geultjes langs de baan, ik bleef vaak daarin nog wel vast hangen. Ook vind ik dat er op gravel/dirt meer grip is, maar op ijs (gister even promo race op Monte Carlo gedaan) was het wel heel anders, zelfs rechtdoor rijden was lastig vanwege constante grip verlies, was best leuk.

Ik zit nog te twijfelen of ik voor 19.99 de Year One Pass koop (S1/2/3/4 + Colin McRae pack) koop. Enerzijds vind ik het jammer dat de tracks die daarin zitten de tracks van DR1 zijn, maar die RX tracks en Scotland zijn dan wel veel nieuw voor me. De wagens maakt me niet zoveel uit, daar zitten er nu ook wel voldoende van in...
De ijs promo van gisteren was heavy, ik heb toen geen crashes gemaakt maar na de challange was ik meteen 3550 ofzo op het leaderbord, zal nu wel wat verder onderaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
stormbreaker schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:17:
Vandaag flink geoefend in Dirt Rally 2.0. met de Scandinavian flick. Ik zat tegen de toppen wat mijn T150 pro aankan, je hoorde zelfs al een beetje de tandwielen. Ik weet niet of dat normaal is, maar ik was heel snel en heel krachtig aan het sturen. Dat bleek ook uit de resultaten want ik won mijn event. Het rijden gaat wel beter. Maar dan kan het stuur dat toch met moeite aan. Bij games als F1 2019 is het aantal graden dat je stuurt toch anders, dan heb ik het niet. Dan hoef je niet heel snel +/- 180 graden naar de ene kant te sturen en dan +/- 120 graden naar de andere kant. Overigens; is het ook zo dat sturen een kleine input lag van 0,4-0,5 sec. hebben? Of is dat niet helemaal waar?
[EDIT] ik heb die input lag niet genoticed maar mijn vader die race ervaring heeft wel.
Input lag kan mogelijk komen doordat je een te grote deadzone voor je stuur hebt ingesteld.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Is het niet gewoon de stuur animatie die wat lagged maar dat je wielen wel draaien ? Als je snap wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
GaHard schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:51:
Is het niet gewoon de stuur animatie die wat lagged maar dat je wielen wel draaien ? Als je snap wat ik bedoel.
Mijn vader (overigens ben ik 26 maar nog inwonend) merkte dat het stuur vertraagd reageert "en dat is niet fijn rijden." Zelf rijd ik al heel lang met stuur/pedalen, heb eerst een Logitech Wingman Formula GP gehad (heel lang), daarna een Thrustmaster Ferrari Legend, allemaal entry level stuurtjes, maar ik merk bij dit stuur juist dat ie goed reageert op de input die ik geef. Als je Googlet zie je dat een lag van 20 ms (0,2 sec.) normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
[...]
Duitsland stages (die standaard in DR01 zaten) vind ik zeker een must have. In ieder geval mijn favoriete stages tezamen met Polen. Op Duitsland heb ik bijna alle stages met alle auto's gedaan. Droog en nat weer. (We zijn vrienden op PSN dus dan kan je mijn tijden zien.)

Ik heb DR.02 sinds de release en zeker 50 euro met DLC er tegen aangegooid. Veel plezier van gehad en nog steeds. Elke week minstens een paar uurtjes scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
[...]

Ik heb alles los gekocht. Voor die 19.99 heb je wel echt een hele dikke lijst aan tracks en cars. Ik ben ook altijd zo van, de cars boeien me niet. Maar er zitten wel echt een paar leuke in met ik zeggen. En je support het DEV team natuurlijk. Maar of het voor jou de 2 tientjes waard is kun je alelen zelf bepalden. Ik heb zelf zoiets van, ik speelde die tracks toch nooit meer in DR01. Maar wou ze wel spelen in 2.
stormbreaker schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:56:
[...]

Mijn vader (overigens ben ik 26 maar nog inwonend) merkte dat het stuur vertraagd reageert "en dat is niet fijn rijden." Zelf rijd ik al heel lang met stuur/pedalen, heb eerst een Logitech Wingman Formula GP gehad (heel lang), daarna een Thrustmaster Ferrari Legend, allemaal entry level stuurtjes, maar ik merk bij dit stuur juist dat ie goed reageert op de input die ik geef. Als je Googlet zie je dat een lag van 20 ms (0,2 sec.) normaal is.
20ms is 0.02. ;) 1 miliseconde is 1/1000ste. Maar zo'n hele lichte input vertraging is volgensij redelijk normaal. Alleen een beeldscherm met 60hz en 60fps heeft al 1000/60=16ms vertraging. Kijk vooral even of je V-sync uit heb staan. Dit kan de input lag vergroten.

[ Voor 32% gewijzigd door j0ppie op 16-04-2020 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Same here. Alles los gekocht. DR 2.0 is echt een geweldige game. (PS4)

Jammer dat DR2.0 niet de PSVR support heeft die DR1.0 wel heeft.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Vraagje, soms rij ik een costum made championship met een vriend van me. Maar is het ook mogelijk om de game te saven en later weer in multiplayer te loaden? Want soms is een groot tournooi niet in 1x uit te rijden.....
Of als ere en vastloper oid is. Je kunt de game ook niet op pauze zetten. De tijd loopt steeds maar door en door. Je hebt soms wel 120 seconde de tijd. Maar echt even pauze nemen kan niet. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:03
ach uitmelken van een goede race sim :-) vind ik niet erg zo lang het maar niet op elkaar gaat lijken ...
hoop dat ze een keer een nieuwe GP Legendes gaan maken ... maar dan met de grafX van nu en dan mag het wel een semi sim worden

en dan een beetje de tijd tussen 50 - 80 jaren zo wel F1 als stockcars ... GT class _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 04-05-2020 22:30 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Sharpening settings in de Nvidia control panel aangepast. Ik vind het een aardige grafische upgrade zonder dat je met mods aan de slag hoeft. Hoe hebben jullie dit ingesteld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIYSy-KKaX6w6fuSn_N7sNu4bTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SG0gWwP1m620KSJ3DHfruqdj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:16
j0ppie schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:22:
Sharpening settings in de Nvidia control panel aangepast. Ik vind het een aardige grafische upgrade zonder dat je met mods aan de slag hoeft. Hoe hebben jullie dit ingesteld?

[Afbeelding]
Nice! Welke sharpness setting? Ik heb ook een nvidia kaart 2080ti

excuus keek niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
TweakerVincent schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:24:
[...]

Nice! Welke sharpness setting? Ik heb ook een nvidia kaart 2080ti

excuus keek niet goed
Op welke resolutie speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
j0ppie schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:33:
[...]

Op welke resolutie speel je?
3440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-06 10:45

Raimond613

Simracer

ravw schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:29:
[...]

ach uitmelken van een goede race sim :-) vind ik niet erg zo lang het maar niet op elkaar gaat lijken ...
hoop dat ze een keer een nieuwe GP Legendes gaan maken ... maar dan met de grafX van nu en dan mag het wel een semi sim worden

en dan een beetje de tijd tussen 50 - 80 jaren zo wel F1 als stockcars ... GT class _/-\o_
Euh... gplegends is gemaakt door de mensen die nu achter iracing zitten, daar heeft codemasters niks mee te maken gehad.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Nice. Ik heb nog wel een suggestie. Misschien wist je het al. Maar als je ingame instelt dat 2x MSAA of 4x MSAA gebruikt en je zeg MFAA in de driver aand an heb je betere anti aliasing. Zo kun je met 2x MSAA + MFAA eigenlijk de zelfde prestaties hebben als 4x MSAA. Maar dan zonder dat het veel FPS kost. Hier zie je mooi het verschil tussen MSAA 2x + MFAA en alleen MSAA. Ojah en TAA moet je sowieso uitzetten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqsqYA8G82kXlpdMyHc9VLS9VI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vj7PpliZ1pHfKTPazd5lJf8A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
Zojuist is Dirt5 aangekondigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ik zie het. Fucking kinderachtige zooi! Beetje jammer dit. Had echt op dirt rally 3.0 gehoopt. En ook verwacht trouwens. Dirt rally, dirt rally 2.0 en dirt 4 zijn alle 3games die niet zo oud zijn. En als je kijkt naar de players op di tmoment.... Zelfs dirt rally wordt nog meer gespeeld dan Dirt 4 terwijl die game ouder is en een vervolg heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Voor als iemand een boel Rally-in-1 zoekt (en F1), dan zou ik hier eens kijken. De bundel is nog 12 dagen te koop. Dit gaat dus via Humble Bundle. In het kort, voor 13,50 Euro heb je:

• Dirt 4
• Dirt Rally
• Dirt Rally 2.0
• F1 2018
• F1 2019

Als je eigenlijk enkel voor Dirt Rally 2.0 gaat, kun je misschien beter alsnog de GOTY edition aanschaffen.

Een stage @ career van mij, om een idee te krijgen van Dirt Rally 2.0 (en hoe een gemiddelde noob rijdt) ;) :

[ Voor 43% gewijzigd door Luxicon op 14-06-2020 13:12 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ik heb hem gekocht en ik wacht even op steam voor de extra dirt rally 2.0 als die in sale zijn
Season 1+2+3+4) ok wel de one year pass
dan heb ik hem compleet

en nog een

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 24-06-2020 22:53 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 238040

j0ppie schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:12:
[...]

Ik zie het. Fucking kinderachtige zooi! Beetje jammer dit. Had echt op dirt rally 3.0 gehoopt. En ook verwacht trouwens. Dirt rally, dirt rally 2.0 en dirt 4 zijn alle 3games die niet zo oud zijn. En als je kijkt naar de players op di tmoment.... Zelfs dirt rally wordt nog meer gespeeld dan Dirt 4 terwijl die game ouder is en een vervolg heeft.
Waar ik doodmoe van wordt is het feit dat er sinds de release van Dirt Rally zoveel fans zijn die vinden dat alle rally en off road games super realistisch zouden moeten zijn. Om nog maar even te zwijgen over de vraag hoe realistisch DR nu werkelijk is. Super moeilijk betekent niet automatisch realistisch maar dat terzijde. Niet iedereen heeft een playseat en een high end stuur thuis staan en wil een enorme, soms frustrerende uitdaging hebben om een auto heelhuids door een parcours te krijgen. Er zijn ook zat spelers die uit zijn op een meer casual ervaring, lekker op de bank met een controller. Die elitaire houding van DR spelers die zichzelf de nieuwe McRae of Loeb wanen en denigrerend neerkijken op de casuals. Dirt en Dirt Rally zijn twee aparte franchises voor twee verschillende doelgroepen. Ze staan los van elkaar. Na Dirt 5 zal DR 3 wel komen en daarna weer Dirt 6 etc.

Leven en laten leven in plaats van...
j0ppie schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:12:
[...]
Fucking kinderachtige zooi!
:N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-06 13:07

Impry

Rallymedia.nl

Exact, Dirt Rally en Dirt Rally 2.0 zijn anders ingestoken dan bijv. Dirt 4 of Dirt 5. Kies welke je het beste bij je vind passen.

Super goed nieuws trouwens voor Codemasters, ze hebben eindelijk de WRC licentie in de pocket.
Het lijkt er op dat we over een paar jaar een hele gave Dirt Rally 3.0 gaan krijgen met de echte WRC's ipv de R5's die er nu in zitten.

https://www.videogameschr...lly-championship-license/

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Luxicon schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:56:
Voor als iemand een boel Rally-in-1 zoekt (en F1), dan zou ik hier eens kijken. De bundel is nog 12 dagen te koop. Dit gaat dus via Humble Bundle. In het kort, voor 13,50 Euro heb je:

• Dirt 4
• Dirt Rally
• Dirt Rally 2.0
• F1 2018
• F1 2019

Als je eigenlijk enkel voor Dirt Rally 2.0 gaat, kun je misschien beter alsnog de GOTY edition aanschaffen.

Een stage @ career van mij, om een idee te krijgen van Dirt Rally 2.0 (en hoe een gemiddelde noob rijdt) ;) :
[YouTube: [PC] Dirt Rally 2 0 - VW Golf GTI v16 @ Baumholder- Germany]
dan doe ik het toch wel beter met Dirt rally 2.0 (minder schade)
was wel de eerste keer dat ik deze baan rijd ...

maar wel een goede sim .. iets minder dan 1 maar wel een hoog fun gehalte

YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:31
Niet het meest druk bezochte topic hier, maar ik probeer het toch maar...

Ik heb Dirt Rally 2.0 (goty editie) via Steam op de kop getikt voor maar €10,- :9

Goh, wat is dat lastig zeg, ik bak er nog niet veel van.. Maar wel gaaf! d:)b

Alleen...

Ik speel in VR (HP Reverb G1) en alles is zo extreem overbelicht. Weet iemand of daar nog iets aan te doen is?

Ik heb bloom al uitgezet en brightness op z'n laagst en dat helpt al iets, maar nog steeds zijn met name de wegen af en toe absurt fel belicht. (is af en toe, tegen de zon in, gewoon een groot wit vlak)

Zit er nog ergens een gamma slider verstopt in een van de menu's?
Ik heb met alle advanced graphics opties gespeeld, maar alleen "bloom" lijkt een beetje effect hierop te hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:19
Bloedvat schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:48:

Ik heb Dirt Rally 2.0 (goty editie) via Steam op de kop getikt voor maar €10,- :9

Alleen...

Ik speel in VR (HP Reverb G1) en alles is zo extreem overbelicht. Weet iemand of daar nog iets aan te doen is?

Ik heb bloom al uitgezet en brightness op z'n laagst en dat helpt al iets, maar nog steeds zijn met name de wegen af en toe absurt fel belicht. (is af en toe, tegen de zon in, gewoon een groot wit vlak)

Ik heb met alle advanced graphics opties gespeeld, maar alleen "bloom" lijkt een beetje effect hierop te hebben..
Wat betreft je VR vraag kan ik je niet helpen, ik speel het namelijk gewoon op de monitor.

Mogelijk kan ik je wel een andere tip meegeven, zet je co-driver calls iets eerder en probeer echt te concentreren op wat je co-driver zegt. Een bocht wat voor jou een "6 Right" -lijkt- te zijn, is misschien wel een "4 Right tightens to 3 rocks outside". Probeer dus echt te vertrouwen op wat je co-driver zegt en minder zelf de bocht in te schatten.

Daarnaast is soepel en foutloos rijden vaak sneller dan 100% op de limiet en veel kleine foutjes maken. De snelheid komt vanzelf wel met meer kilometers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

Alleen...

Geen enkel probleem hier met de Valve Index. DR2 is één van de mooiste games in VR.

Misschien ligt het probleem wel bij het contrast van de HP reverb G1. Ik weet nog van de korte tijd dat ik er 1 had, dat ik bijvoorbeeld de lichtgrijze tracks op een witte achtergrond in R3E bijna niet kon zien.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Henkus schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:20:
[...]

Geen enkel probleem hier met de Valve Index. DR2 is één van de mooiste games in VR.

Misschien ligt het probleem wel bij het contrast van de HP reverb G1. Ik weet nog van de korte tijd dat ik er 1 had, dat ik bijvoorbeeld de lichtgrijze tracks op een witte achtergrond in R3E bijna niet kon zien.
Mja, dat zou zomaar kunnen

Dat gezegd hebbende, in DCS World, Project Cars 2 en Assetto Corsa, heb ik hier helemaal geen last van met de Reverb.

Ik had stiekem gehoopt dat ik nog ergens een gamma, of exposure instelling gemist had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Nog een tip, zet alle visuele hulpmiddelen uit, zoals hoe lang de klassementsproef nog is, en de grafische weergave van de co-driver calls.

Het helpt je veel beter te concentreren op de weg, en op wat de co-driver roept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-06 13:07

Impry

Rallymedia.nl

De felle belichting herken ik wel, op een gewoon beeldscherm. Lijkt toch een beetje de style/look van de game te zijn.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Ome Ernst schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:55:
[...]

Nog een tip, zet alle visuele hulpmiddelen uit, zoals hoe lang de klassementsproef nog is, en de grafische weergave van de co-driver calls.

Het helpt je veel beter te concentreren op de weg, en op wat de co-driver roept.
Ja, dat was het eerste wat ik gedaan had. Geen onrealistische HUD's en bordjes voor mijn neus... VR all the way *O*

Heb inmiddels een paar uurtjes gereden en ik begin langzaam maar zeker steeds meer feeling te krijgen. Het hand- en voetenwerk is veel delicater dan ik dacht. Van buitenaf lijkt het vooral erg lomp :+ , maar ik merk dat ik regelmatig op half gas rijd en licht ben aan het bijremmen (al is dat wellicht ook nog gebrek aan ervaring).

Ik merk vooral dat alle asfalt races heel lekker gaan. Heerlijk gevoel in VR! :9
Onverhard is nog erg lastig en onverhard met regen is drama :F

Wat ik ook wel een erg gaaf detail vond;
Tijdens een van de stages (ik ben gewoon die historic "carreer" begonnen) stonden er halverwege ineens allemaal marshals te zwaaien en een stukje verder stond een wagen te roken, met de bestuurder en zijn navigator beteuterd ernaast. Dat zijn precies die details waar ik van hou in een sim d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-06 09:44
Ik weet niet of het hier mag...maar voor de liefhebber...

https://dirtrally2.dirtgame.com/clubs/club/386558

ben nog niet zolang bezig maar gebruik deze om te oefenen...wellicht tot in de club :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaiseCain
  • Laatst online: 19-06 21:07

Alleen...

Nogal een late reactie op je vraag over de overbelichting in het spel. Daar is gelukkig een fix voor _/-\o_

https://www.kegetys.fi/di...ye-accomodation-fix-v1-0/

Zweden is nu normaal speelbaar zonder dat je constant in de zon kijkt.

EDIT: Er is ook een VR Reshade versie wat het beeld scherper maakt zonder grote FPS loss. Zie: https://forums.codemaster...ncredibly-well-for-dr-20/

[ Voor 7% gewijzigd door RaiseCain op 17-05-2021 00:49 . Reden: Reshade voor VR toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VCDfan
Joshuatree schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:33:

ben nog niet zolang bezig maar gebruik deze om te oefenen...wellicht tot in de club :)
Je hebt er een member bij. :)

Net de 6 stages op Spanje gedaan. Ik moest even wennen dat assists uitstaan maar is eigenlijk ook leuker rijden. T/m stage 4 lagen we ongeveer gelijk en had ik 3 aardige momentjes tijdens het rijden. Stage 5 en 6 gingen voorzichtiger maar daarom ook zonder grote fouten.

Ik heb 2 maanden geleden ook zo'n clubje aangemaakt maar zonder andere members is het toch minder leuk. Favoriete rally is ongetwijfeld Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshuatree
@VCDfan Ik geloof dat ik een foutje heb gemaakt 8)7

Blijft een beetje vaag met die clubs. Ik maak vrijdag met dezelfde naam (OMWARR) wel 2 events aan.
Duistland :*) en Polen...

Ik zal ook even kijken naar de doorloop tijd van zo'n event want als je twee avonden weg bent is 3 dagen zo om!! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
Joshuatree schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:57:
@VCDfan Ik geloof dat ik een foutje heb gemaakt 8)7

Blijft een beetje vaag met die clubs. Ik maak vrijdag met dezelfde naam (OMWARR) wel 2 events aan.
Duistland :*) en Polen...

Ik zal ook even kijken naar de doorloop tijd van zo'n event want als je twee avonden weg bent is 3 dagen zo om!! :'(
@Joshuatree Geen idee wat voor foutje je gemaakt hebt. Iets langere looptijd mag wel inderdaad. Ik speel DR02 namelijk hooguit 1 of 2 keer per week. Op welk platform speel je? Ik speel op de PS4 met een G29 en een playseat.

Ik hoop dat er nog meer Tweakers zich aanmelden die nog regelmatig DR02 spelen. Of misschien voor sommige een reden om weer leven te blazen in de game. :*) >> Tweakers Dirt Rally 2.0 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Joshuatree schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:33:

Nog een member. Gaat wel weer even oefenen worden. Speel bij vlagen heel veel, en dan weer een half jaar
niet, zoals nu. En als ik dan weer een uurtje speel......:P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 19:19
Ik heb me een paar dagen terug ook aangemeld in de OMWARR Club :)

Voor de geïnteresseerden en liefhebbers van het Nederlandse Rally kampioenschap, binnenkort wordt ook de ELE Rally virtueel gereden waar iedereen aan kan deelnemen: https://knafdigital.nl/competities/1928

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshuatree
Dat gaat de goede kant op :)

Als Polen voorbij is zal ik wat meer events gaan toevoegen zodat er wat meer te racen valt :9

O ja @VCDfan 4 maanden geleden mijn G25 om geruild voor een Fanatec ClubSport V2.5 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik0s
UTwizard schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:38:

Voor de geïnteresseerden en liefhebbers van het Nederlandse Rally kampioenschap, binnenkort wordt ook de ELE Rally virtueel gereden waar iedereen aan kan deelnemen: https://knafdigital.nl/competities/1928
Bedankt voor de tip! Vroeger vaak naar deze rally wezen kijken. Morgen even aanmelden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mik0s op 24-05-2021 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
Even een kort, ivm met onderstaande tip van @UTwizard, event aangemaakt voor deze week:

UTwizard schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:38:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-04 17:50
Oud topic maar ik kon geen nieuwer vinden. ;) Ik heb de eerste Dirt Rally grijs gespeeld maar Dirt Rally 2 vreemd genoeg nooit gekocht. Tot gisteren. Ik zag 'm toevallig in de aanbieding staan op Steam. De base game kost 5 euro. No brainer.

De GOTY editie kost 40 euro, dat is dus inclusief de season passes 1, 2, 3 en 4. Maarrrr grappig genoeg kan je de one year pass (alle 4 de seasons) ook kopen voor 10 euro... :9 Dus ik heb nu (eindelijk eens) de Dirt Rally 2 GOTY en dat voor 15 euro. Koopje.

Geen idee of DR2 eerder in de aanbieding is geweest, vast wel, maar tot 1 november is de game nu dus echt goedkoop compleet te krijgen.

Ik ben trouwens niet van plan de career te spelen of zo: ik rij alleen de twee langste routes in elk land. Het steeds maar weer berijden van die helften in alle richtingen was ik de DR1 al zat. ;) Maar zo nu en dan zo'n lange route (nou ja... rond de 8 minuten...) is echt leuk om te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Je kunt ook alle tracks van DR1 tijdens de meeste sales voor bijna niks als DLC krijgen voor DR2, en dat is wel prettig. Hoef je niet van game te wisselen als je na Nieuw-Zeeland wil racen in Griekenland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-04 18:45
tup61 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 08:57:
Oud topic maar ik kon geen nieuwer vinden. ;) Ik heb de eerste Dirt Rally grijs gespeeld maar Dirt Rally 2 vreemd genoeg nooit gekocht. Tot gisteren. Ik zag 'm toevallig in de aanbieding staan op Steam. De base game kost 5 euro. No brainer.

De GOTY editie kost 40 euro, dat is dus inclusief de season passes 1, 2, 3 en 4. Maarrrr grappig genoeg kan je de one year pass (alle 4 de seasons) ook kopen voor 10 euro... :9 Dus ik heb nu (eindelijk eens) de Dirt Rally 2 GOTY en dat voor 15 euro. Koopje.

Geen idee of DR2 eerder in de aanbieding is geweest, vast wel, maar tot 1 november is de game nu dus echt goedkoop compleet te krijgen.

Ik ben trouwens niet van plan de career te spelen of zo: ik rij alleen de twee langste routes in elk land. Het steeds maar weer berijden van die helften in alle richtingen was ik de DR1 al zat. ;) Maar zo nu en dan zo'n lange route (nou ja... rond de 8 minuten...) is echt leuk om te doen!
Niet zo lang geleden ook deeltje 2 gekocht + alle DLC. Echt heel tof om te spelen. Ik was nooit echt van de rally games, maar met een stuurtje is het heel gaaf. Heb inmiddels best wat racing games gespeeld met mijn huidige setup, maar Dirt Rally vind ik het meest "echt" aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-04 17:50
Milly schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:01:
Je kunt ook alle tracks van DR1 tijdens de meeste sales voor bijna niks als DLC krijgen voor DR2, en dat is wel prettig. Hoef je niet van game te wisselen als je na Nieuw-Zeeland wil racen in Griekenland :)
Klopt. Dat zit dus allemaal in die one year pass. ;) Ik heb nu DR1 helemaal ín DR2 zitten met geupgrade graphics ook nog. Heerlijk scheuren door prachtige landschappen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-06 09:37
Na reeds heel wat uren in Dirt Rally 2 gestoken te hebben, heb ik deze game geprobeerd in VR. Ik speel via een HP Reverb G2 dus met MR. De performance is wel een serieuze tegenvaller voor een reeds oudere game. Bovendien ziet de resolutie er erg laag uit ondanks dat alles in SteamVR op het hoogste staat. Iemand hier dezelfde ervaringen en/of tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
gibsonneke schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:09:
Na reeds heel wat uren in Dirt Rally 2 gestoken te hebben, heb ik deze game geprobeerd in VR. Ik speel via een HP Reverb G2 dus met MR. De performance is wel een serieuze tegenvaller voor een reeds oudere game. Bovendien ziet de resolutie er erg laag uit ondanks dat alles in SteamVR op het hoogste staat. Iemand hier dezelfde ervaringen en/of tips? :)
Grafisch detailniveau op medium en gassen :P Je kunt de afzonderlijke boomblaadjes toch niet bekijken als je met 200 over een modderpad knalt.

Ik vind DR2 in VR echt geweldig en wil nooit meer terug naar rallyen op een plat scherm. Draai 'm zelf ook in een G2 en inderdaad, vergeleken met andere spellen in VR is DR2 grafisch minder, maar dat merk ik echt alleen tijdens de 1e paar seconden voor je wegschiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
Milly schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:41:
[...]

Grafisch detailniveau op medium en gassen :P Je kunt de afzonderlijke boomblaadjes toch niet bekijken als je met 200 over een modderpad knalt.
Ja maar dan blijft de resolutie alsnog een stuk onder de native resolutie van de G2. Even gekeken en draait op 1600x900 wat meteen de onscherpte verklaard.

Ah ja, hopen op minstens een evengoede WRC game van Codemasters EA met een betere VR implementatie.

Verder volledig akkoord met jouw stelling. Ik draaide ook direct snellere tijden in VR. _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mathieu77
  • Registratie: Februari 2015
Milly schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:41:
[...]

Ik vind DR2 in VR echt geweldig en wil nooit meer terug naar rallyen op een plat scherm. Draai 'm zelf ook in een G2 en inderdaad, vergeleken met andere spellen in VR is DR2 grafisch minder, maar dat merk ik echt alleen tijdens de 1e paar seconden voor je wegschiet.
Je hebt ongeveer 3100x3100 in SteamVR nodig om de native resolutie van de G2 te halen. Geldt het zelfde voor de Pico 4.

4x MSAA ingame
16x AF in de Nvidia CP

Gebruik de Eye accommodation mod en de reshade mod besproken in deze thread;
https://forums.codemaster...ncredibly-well-for-dr-20/

Dit alles gecombineerd geeft een resultaat wat er werkelijk fantastisch uit ziet. Scherpte tot in de verte, geen overbelichting, weinig shimmering en geen rare vegitation dithering.

Ik heb zelf een pico 4 met een 4070ti en haal een vloeiende 90fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik ben niet goed in race games maar wil dirt rally 2 gaan spelen.

Ik heb een rig gekocht (GTTrackk)

https://www.flightsimwebs...mails&utm_content=product

Ik heb een G27 maar die werkt niet meer en is ook oud. Ik zit te denken om de Logitech G923-racestuur en -pedalen met TRUEFORCE forcefeedback te kopen. (uitvoering: Logitech G923 Trueforce Sim Racing Wheel PS4 / PS5 / PC Zwart)

Ik mis dan wel de handschakeling, maar ik vind het al moeilijk genoeg.

Ik heb een reverb2 VR bril en oculus 2 bril.

VR lijkt mij tof (heb ook een 3090 enm 5950x cpu dus moet wel goedkomen denk ik)

Is de g923 aan te raden?

259 euro vind ik prima prijs

[ Voor 14% gewijzigd door TweakerVincent op 14-01-2023 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 01:36
Ik heb een ps4 gekocht voor op kantoor en daar zat dirt 2.0 bij. Maar is moeilijk! Waarom heb ik deze grip niet? https://www.dumpert.nl/item/100052115_b55a588f

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-06 10:37
sig69 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 05:17:
Ik heb een ps4 gekocht voor op kantoor en daar zat dirt 2.0 bij. Maar is moeilijk! Waarom heb ik deze grip niet? https://www.dumpert.nl/item/100052115_b55a588f
Omdat Dirt Rally 2.0 niet de WRC auto's uit de laatste 2 generaties bevat, waar aerodynamica en dus downforce/grip een hele belangrijke rol speelt.
Group B werd 35 jaar geleden verboden omdat het te snel zou gaan, maar als je deze moderne WRC auto's ziet dan ging Group B helemaal niet zo snel. Onvergelijkbaar met welke generatie rally auto's dan ook.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste