Ah okee, thanx!DerOllie schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:48:
[...]
100 (meter rechtdoor tot de volgende actie)
160 hetzelfde
bv "6 left 100 hairpin right": snelle bocht links af, dan 100 meter rechtdoor, en dan een haarspeld bocht (heel langzaam dus) rechtsaf.
Codemasters heeft er ook al iets over geschreven: http://blog.codemasters.c...o-driver-calls-explained/
Verwijderd
Morgen komt 'ie uit op de PS4, zin in!
Lees al een tijd mee in dit topic om de pre-release van de PC een beetje te volgen.
Ben excited voor de gameplay, alles op de PS4 wat ik zie (mensen streamen nu al een paar dagen) is top!
Lees al een tijd mee in dit topic om de pre-release van de PC een beetje te volgen.
Ben excited voor de gameplay, alles op de PS4 wat ik zie (mensen streamen nu al een paar dagen) is top!
Hij komt ook uit voor de XBone, niet dat ik er een heb, maar het is een goede ontwikkeling omdat ik verwacht dat er dan ook meer content komt.. Vooral rally's in andere landen zou fijn zijn,
Inside simracing is in ieder geval enthousiast.
Inside simracing is in ieder geval enthousiast.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Het is een topgame idd. Ik geloof dat de PS4 en One extra content hebben, ben benieuwd wanneer het voor de pc-versie beschikbaar komt.
Wanneer komen de extra wagens naar de PC die in de console versie zitten? Komen die ook vandaag / deze week met een update?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Lees net dat Dirt Rally PC spelers vandaag V1.1 update krijgen met die nieuwe content...Rivanov schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:08:
Wanneer komen de extra wagens naar de PC die in de console versie zitten? Komen die ook vandaag / deze week met een update?
www.youtube.com/DerOllie
Klopt, 17 Gb!DerOllie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:22:
[...]
Lees net dat Dirt Rally PC spelers vandaag V1.1 update krijgen met die nieuwe content...
Release notes:
PC players, welcome to DiRT Rally 1.1 – the new content is unbelievably good fun, so we hope you love and enjoy it.
And surprise! I know you were all expecting the console launch and new content today - but were you expecting CREST, our new telemetry tool?
That’s right - the Codemasters RaceNet Evaluation and Statistics Tool is now live and available on dirtgame.com! PS4 and Xbox One players will be able to access it through the website immediately, whereas PC players will need the latest patch to play with it. However, we’re delighted to finally let you get your hands on it! It’s very cool – so let us tell you a little more about what it offers.
First of all, you’re going to want to know where to access it! Head to dirtgame.com, log into your RaceNet account, and click through to the Dailies data. We’ll be supporting Daily 1 and Daily 2 to begin with, so make sure you get competing in those to make the most out of your new data sets.
When you arrive there, you’ll have a new button under the Leaderboard header – ‘View Telemetry using CREST’. Using this, you can compare your ghost to the fastest time’s ghost – and that comparison covers a range of different inputs and information, including: sector times, racing line, braking, acceleration, speed, and even which gear you’re taking the corner in.
Giving you live feedback from a top-down aerial view, you’ll be able to slow down time and analyse your performance corner by corner. You can choose to have the tracker follow your cars around the map, or you can control your view manually – choosing to focus on particular segments or corners of track.
You’ll also be able to sort users by assists and input – so if you’re starting off with assists and a pad, you’ll be able to gauge your performance against people in the same boat. And, by the same token, if you’re using a wheel without any assists, then you’ll be able to measure yourself against the fastest of your field. Honestly, we could talk about it all day – but the best thing to do is download the patch and see it for yourselves. It holds some incredible data, and the insight it offers should really help you perfect your driving styles.
Oh, and did we mention it’s available and accessible via mobile too? Yes – now you’ll be able to check out your performance on your phone too. Although, mobile access does come with a caution: be prepared for lots of refreshing and it taking over your life.
Of course, with V1.1 comes a whole host of tweaks and fixes – so here are the patch notes:
• Game – A stock engineer team are now used in the Service area for Online Events to prevent some players gaining an advantage. This will also occur in Leagues depending on the settings used.
• UI Fix – Users are now instantly informed and moved onto the next run if they unfortunately Terminally damage their vehicle on the start line of a Hillclimb event.
• Achievement Fix – “I am the 5%” unlocking criteria has now been made clearer.
• Online Fix – When a player enters the pause menu, their vehicle will now instantly ghost.
• UI Fix – Controller disconnection message is now always showing on top of whichever screen you are on at that time.
• Game Fix – Solved an issue when the option to apply the first perk to your Crew Chief was not showing.
• AI Fix – In a Hillclimb event, the AI drivers will now place correctly if they Terminally Damage in their second run.
• Online – Players no longer receive a Clean Race / Appearance bonus if they retire from the event early.
• Game Fix – Fixed an issue where a player takes 2 joker laps in a row and then their 2nd Joker lap icon disappears due to the AI driver entering the Joker lap.
• Vehicles - The threshold for punctures has been increased, making the tyres more resistant to punctures on landings.
• Controls – Players can no longer accidently unbind ‘Gear Up’ and ‘Gear Down’ controls when re-assigning buttons if they have their preferential transmission set as Automatic.
• COMMUNITY – Car Damage – Car parts will no longer clip through the Lancia Stratos cockpit when damaged.
• COMMUNITY – Animations – Drivers are now shifting correctly when using either of the F2 Kit Cars.
• COMMUNITY – Online Event – Some cars reported by the community should no longer gain an increase in performance after damaging their car exhaust.
• COMMUNITY – Reset Lines - Some reset lines around the tight hairpins on the Monte carlo stage, Route de Turini, have been replaced.
• Audio – Co-driver calls issues for Sweden have been fixed and minor adjustments to other locations.
• Graphics – Corrected an issue where the wrong car kickup VFX was incorrectly being used after completing a stage in Greece.
• Graphics – Crowd members in Sweden are now correctly dressed at all times.
• Exploit – Possible shortcut on the German stage Flugzeugring has been removed.
• Exploit – Users should now no longer have a second try at a daily event after quitting out via ALT+F4.
• Graphics – Lighting issues should now be resolved when using a system with 3+ graphics cards in use.
• Controllers – After using a racing wheel with H pattern transmission in game, upon rebooting and using a controller, the title will now recognise the change and change the transmission type accordingly.
• Replays – Car reset points are now the same when viewing a replay as they are in game, removing the possibility of collision issues when watching a replay in slow motion.
• Game – Custom Events now use a stock Team of engineers in the service area at all times.
• Game – Hillclimb – AI drivers who terminally damage in their 2nd run will now be correctly placed in the final results screen.
• Controller – Issue where the players controller will continuously rumble during the pre-race sequence for a rallycross event no longer occurs.
• Leaderboards – Players who use a non-standard character as the first letter of their driver name will now be shown correctly in an events leaderboard.
• Controls – Gear up/ Gear down can now be assigned controls when the user has set their transmission type to automatic.
Finally, thank you so much for sticking with us on this wild, twisty, ride that is DiRT Rally. Your honest feedback, enthusiasm and engagement with us and the game has been utterly wonderful - and we can’t thank you enough. You’ve helped make the game what it is today, and for that, we’re truly grateful. And now today’s arrived, we can’t wait to share it with the world.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zou er ook nog een aanbieding komen? Of valt dat tegen nu met deze release?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
The threshold for punctures has been increased, making the tyres more resistant to punctures on landings.
Vanavond maar eens testen! Alweer even geleden dat ik Dirt heb gespeeld op de PC.. te druk geweest met iRacing en Assetto Corsa.
Heb al een poosje niet meer gespeeld, G920 zit aan de XB1 / TV beneden (Forza 6)... dan moet ik hem maar weer naar boven slepen (of een 2e stuurtje kopen voor PC only
).

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 05-04-2016 18:59 ]
juist niet , nu kan je als een gek over die hobbels vliegen , dat vond ik juist mooi dta je nu "af moet remmen" om een klapband te voorkomen ....
maar voor de mensen die vandaag beginnen ... pak de Alfa Fulvia
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Kan iemand aangeven hoe de audio icm bass shakers/buttkicker is met Dirt Rally?
ravw schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:02:
[...]
juist niet , nu kan je als een gek over die hobbels vliegen , dat vond ik juist mooi dta je nu "af moet remmen" om een klapband te voorkomen ....
maar voor de mensen die vandaag beginnen ... pak de Alfa Lancia Fulviaen gaat daar mee beginnen
Wat een heerlijke game!
Geluiden zijn top....die Alpine.....slik.
Geluiden zijn top....die Alpine.....slik.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Weet iemand ook hoe je de game online kunt spelen tegen andere mensen?
Ik heb de game vandaag gekocht voor de Playstation 4 en de PC.
Ik kon nergens vinden hoe je de game online kunt spelen?
Weet iemand dit?
Weet iemand dit?
Speel ook Dirt Rally sinds vorige week op de PC en ik vind het echt een topgame, alleen hoe het op asfalt rijdt is wel dramatisch... Het ene moment heb je grip en het andere moment niet, het is allemaal niet geleidelijk en daardoor rijdt het eigenlijk niet echt lekker vind ik. Als ik het gevoel op asfalt vergelijk met Assetto Corsa is dat zo'n gigantisch verschil...
[ Voor 14% gewijzigd door Pazienza op 06-04-2016 01:38 ]
Via Career.Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 01:16:
Weet iemand ook hoe je de game online kunt spelen tegen andere mensen?
Weet iemand dit?
Zo hehe, eindelijk weer eens een fatsoenlijke rally game.. Na de (persoonlijke) teleurstellingen van Loeb en WRC rally, was ik gisterenavond toch aangenaam verrast.. Qua besturing geen zeepkisten race maar iets wat gevoel geeft
Grafisch vindt ik het er ook goed uitzien.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Kun je ook de career spelen zonder online te hoeven? Mijn persoonlijke voorkeur gaat voor single player zonder echte online elementen en ben bang dat het daar wat teveel naar neigt vooral als ik mensen hier zo lees.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Career is gewoon Single Player. Maar de Multiplayer optie zit onder de Career knop verscholen. 
Tenminste, op de PC versie.
Speelt het als career een beetje zoals CMR2005?Rivanov schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:33:
Career is gewoon Single Player. Maar de Multiplayer optie zit onder de Career knop verscholen.
Zie onderstaande video over de career mode.Touchdomex schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:40:
[...]
Speelt het als career een beetje zoals CMR2005?
apollo13
In de bijna 20 jaar dat ik door heel Europa rally's bezoek heb ik nog nooit een auto een lekke band zien krijgen door een jump.ravw schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:02:
[...]
Als er grote jumps in zitten (zoals Finland) is de auto dusdanig aangepast dat de vering de grootste impact opvangt.
Helaas is dit een van de minpunten van het spel. Vreemd genoeg is het tijdens de regen wel weer prima, maar op droog asfalt is dit spel op zijn minst sterk wat betreft simulatie. Het vergt nogal wat aanpassing; hier is het mogelijk om te snel de bocht in te vliegen en dat weer te corrigeren met de 'magische' handrem, die de auto altijd weer weet te roteren, ook al hoort deze ondersturend de bocht uit te vliegen.Pazienza schreef op woensdag 06 april 2016 @ 01:37:
Speel ook Dirt Rally sinds vorige week op de PC en ik vind het echt een topgame, alleen hoe het op asfalt rijdt is wel dramatisch... Het ene moment heb je grip en het andere moment niet, het is allemaal niet geleidelijk en daardoor rijdt het eigenlijk niet echt lekker vind ik. Als ik het gevoel op asfalt vergelijk met Assetto Corsa is dat zo'n gigantisch verschil...
Mocht iemand nog willen, ik heb de league weer leven in geblazen:
https://www.dirtgame.com/...gue/15055/-got--welsh-80s
Jaren '80, dus met Renault 5 Turbo
Mocht iemand anders ook de league willen beheren, stuur me dan een berichtje. Ik vergeet 't namelijk nogal eens
Mocht iemand anders ook de league willen beheren, stuur me dan een berichtje. Ik vergeet 't namelijk nogal eens
🠕 This side up
Prima hier kan ik mij genoeg mee vermakenapollo13 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:27:
[...]
Zie onderstaande video over de career mode.
[video]
Oeh gespeeld en potdorie dat is nog wel eventjes wennen! Voelt goed!
Hier kan ik nog wel wat uurtjes mee kwijtraken
[ Voor 15% gewijzigd door Touchdomex op 06-04-2016 21:08 ]
Enjoy, heb me er al ruim 100 uur mee vermaakt sinds de early access van vorig jaar.Touchdomex schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:34:
[...]
Prima hier kan ik mij genoeg mee vermakenNu downloaden en straks na het stemmen rijden
Oeh gespeeld en potdorie dat is nog wel eventjes wennen! Voelt goed!
Hier kan ik nog wel wat uurtjes mee kwijtraken
apollo13
Aanrader om even te installeren op de PC. 
http://www.rallygamer.com...wrc-2016-sponsor-mod.html

http://www.rallygamer.com...wrc-2016-sponsor-mod.html

[ Voor 71% gewijzigd door Rivanov op 07-04-2016 00:18 ]
Mijn stuur is defect en begon deze game toch wel te missen na een maandje.
Gelukkig vandaag weer een stage rijden :-) want hij zou om 1600 aanmoeten komen
Gelukkig vandaag weer een stage rijden :-) want hij zou om 1600 aanmoeten komen
Ik heb de ingame borden wel handig gevonden. Zo staat EBC vaak bij verraderlijke bochten, word je extra gewaarschuwd om je remmen tijdig te gebruiken
Ik heb net de eerste meters gemaakt in de Renault, maar mijn eerste gedachte was wat een k bak is dat. Tot hij in Duitsland op asfalt ineens best goed voor de dag kwam en later in Monaco ook wel weer lekker ging. Op losse ondergrond is dat ding echt niet de hoek om te krijgen, welke setup heb je gebruikt?Koenvh schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:17:
Mocht iemand nog willen, ik heb de league weer leven in geblazen:
Wel leuk om bij een eerste kennismaking gelijk alle soorten ondergrond en omstandigheden te ervaren,houdt je scherp en gelukkig voor mij wat voorzichtig(pas na 3 stages de reparatie kunnen gebruiken in best lastig met een rokende radiator, en bijna geen voorkant meer op de auto)
Ben het gisteren in een half uurtje spelen op de ps4 niet tegengekomen maar heeft deze game geen Time Trial modus met leaderbords. Lijkt me toch dat een rally game daar perfect voor is...
Dan zou je eens een, online daily race, moeten proberen.Unbreukable schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:00:
Ben het gisteren in een half uurtje spelen op de ps4 niet tegengekomen maar heeft deze game geen Time Trial modus met leaderbords. Lijkt me toch dat een rally game daar perfect voor is...
Dan heb je één kans om een goede tijd neer te zetten en zie je na de race op welke plek je bent geëindigd.
Een dag later krijg je er ook nog wat geld voor, afhankelijk van in welke tier je bent geëindigd.
apollo13
custom rally kiezen met 1 track. Je kunt vervolgens kiezen of je split tijden (als je die al wil zien, hud is ook optional) vs AI (difficulty naar keuze), je eigen beste tijd (aanrader als je het als Time Trial wil aanpakken), of community delta (voor de beetje snelle rijder totaal niet uitdagend) wil zien.Unbreukable schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:00:
Het is er dus wel
Ik ben momenteel bezig om een league op te zetten voor tweakers met een PS4 versie van Dirt Rally. Wie heeft er zin om hieraan deel te nemen? Stuur mij even een pb met je RaceNet nickname en ik voeg je toe. Vooralsnog gaat het om een kleine besloten league welke min of meer is voortgekomen vanuit de PS4 Project Cars community, en het zal nog even moeten blijken hoe deze league zich gaat ontwikkelen.
Voor meer info kun je mij natuurlijk ook berichten, of gooi het in dit topic.
Voor meer info kun je mij natuurlijk ook berichten, of gooi het in dit topic.
Ik merk overigens dat de game een iets lagere framerate haalt dan voor versie 1.1. Er waren alleen in Monaco twee secties waar de framerate beneden de 60 uit kwam, nu gebeurt dat op plekken in alle mappen...
En ik heb zoals meer mensen ook last van het beeld van de auto dat volledig vervaagt in replays.
Oplossingen hiervoor bekend?
En de moeilijkheidsgraad van de AI is vele malen lager. Ik was zojuist in Duitsland op Master difficulty 45 seconden sneller dan de snelste AI, waar dat normaal eerder 10 seconden zou zijn geweest. Nou ja, goed nieuws voor de nieuwe spelers welicht
En ik heb zoals meer mensen ook last van het beeld van de auto dat volledig vervaagt in replays.
Oplossingen hiervoor bekend?
En de moeilijkheidsgraad van de AI is vele malen lager. Ik was zojuist in Duitsland op Master difficulty 45 seconden sneller dan de snelste AI, waar dat normaal eerder 10 seconden zou zijn geweest. Nou ja, goed nieuws voor de nieuwe spelers welicht
[ Voor 27% gewijzigd door Googolplex op 07-04-2016 20:27 ]
Heeft iemand anders er ook last van sinds de laatste update dat de motorkap regelmatig wazig wordt ?
Edit. Op een lagere resolutie als FullHD is het euvel verholpen - maar dat is ook niet echt een oplossing...
Edit. Op een lagere resolutie als FullHD is het euvel verholpen - maar dat is ook niet echt een oplossing...
[ Voor 35% gewijzigd door calsonic op 09-04-2016 12:14 ]
Ik rij eigenlijk altijd onboard, maar toevallig vanmiddag in de Renault in de stromende regen van Wales weer eens op de motorkap view gebruikt en inderdaad viel mij op dat er soms een waas\geen detail aanwezig was.
Heb dat ook inderdaad! Net een replay bekeken na een stage en wanneer de camera aan de buitenkant van de auto zit worden de textures helemaal blurry. Met de camera vanuit de helicopter of naast de baan geen enkel probleem.calsonic schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:12:
Heeft iemand anders er ook last van sinds de laatste update dat de motorkap regelmatig wazig wordt ?
Voor de liefhebbers van realistischere horizons zonder overmatige bloom:
http://www.racedepartment...improvements-greece.8325/
Naar mijn mening een stuk beter dan de standaard textures!
http://www.racedepartment...improvements-greece.8325/
Naar mijn mening een stuk beter dan de standaard textures!
Oké thanks - en goed om te weten dat ik niet de enige ben.Rivanov schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:21:
[...]
Heb dat ook inderdaad! Net een replay bekeken na een stage en wanneer de camera aan de buitenkant van de auto zit worden de textures helemaal blurry. Met de camera vanuit de helicopter of naast de baan geen enkel probleem.
Had het tijdens het rijden niet gezien aangezien ik dashcam gebruik.
Vandaag voor de eerste keer een stage gewonnen op profesional moeilijkheidsgraad op de PS4. Spel bevalt me prima!
PSN RobinNova
Netjes gereden! Met controller?Kronos1979 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 23:17:
Vandaag voor de eerste keer een stage gewonnen op profesional moeilijkheidsgraad op de PS4. Spel bevalt me prima!
[video]
Polo, Finland, PS4.
Geluidje
https://video.twimg.com/e...x720/TBbT4wLryr4Vb75R.mp4
https://video.twimg.com/e...x720/PbjPk6uPMwggcPOa.mp4
Geluidje
https://video.twimg.com/e...x720/TBbT4wLryr4Vb75R.mp4
https://video.twimg.com/e...x720/PbjPk6uPMwggcPOa.mp4
[ Voor 6% gewijzigd door Puzom op 08-04-2016 01:00 ]
Polo vind ik een heerlijke wagen. Fantastisch om te rijden op Finland.
Strakke race Kronos.
Zelf heb ik nu van elk tijdperk (era) minimaal een auto, mijn favo is toch wel de Citroën C4. Met deze auto kan je heerlijk gooien en smijten zonder echt de controle te verliezen en mocht dat gebeuren, dan kan je hem vaak nog wel corrigeren. In Griekenland is het genieten als je met 100+ door een bochtje drift.
Zelf heb ik nu van elk tijdperk (era) minimaal een auto, mijn favo is toch wel de Citroën C4. Met deze auto kan je heerlijk gooien en smijten zonder echt de controle te verliezen en mocht dat gebeuren, dan kan je hem vaak nog wel corrigeren. In Griekenland is het genieten als je met 100+ door een bochtje drift.
apollo13
Goede tip om ook een keer te gaan proberen!apollo13 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:15:
Strakke race Kronos.
Zelf heb ik nu van elk tijdperk (era) minimaal een auto, mijn favo is toch wel de Citroën C4. Met deze auto kan je heer gooien en smijten zonder echt de controle te verliezen en mocht dat gebeuren, dan kan je hem vaak nog wel corrigeren. In Griekenland is het genieten als je met 100+ door een bochtje drift.
Leuk dat de wagens ook echt verschillend aanvoelen op de tracks.
PSN RobinNova
Een spot-on guide waarin de karakteristieken van alle auto's worden besproken vind je hier:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=462311586
Ik vind het jammer dat de Polo relatief traag schakelt. Vergelijk dit maar eens met de Fiesta uit dezelfde 2010 klasse.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=462311586
Ik vind het jammer dat de Polo relatief traag schakelt. Vergelijk dit maar eens met de Fiesta uit dezelfde 2010 klasse.
Ik vind het spel met stuur (G27) echt niet te spelen... Heb mn steering saturation op 60% gezet (540 graden), maar je krijg de auto bij haarspeld bochten er gewoon niet doorheen joh. Met controller speelt het veel fijner, dat kan toch niet de bedoeling zijn.
welke auto ?Pazienza schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:55:
Ik vind het spel met stuur (G27) echt niet te spelen... Heb mn steering saturation op 60% gezet (540 graden), maar je krijg de auto bij haarspeld bochten er gewoon niet doorheen joh. Met controller speelt het veel fijner, dat kan toch niet de bedoeling zijn.
want er zijn er bij die net slagschepen zijn .. iedere kar heeft zijn eigen plus en minpunten
RS2000, in Griekenland, nou vind ik griekenland sowieso een drama maar goed.ravw schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:04:
[...]
welke auto ?
want er zijn er bij die net slagschepen zijn .. iedere kar heeft zijn eigen plus en minpunten
Heb zelf ook de G27, maar de meeste auto's krijg ik zonder problemen de hoek om.Pazienza schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:55:
De Mini en sommige andere auto's willen niet meewerken, dat zijn zoals als werd vermeld, slagschepen.
De Lancia Stratos en ook de Peugot 205 zijn zo gevoelig dat ik met deze de handbrake liever niet gebruik.
Dit zijn mijn settings:
[ Voor 17% gewijzigd door apollo13 op 08-04-2016 17:20 ]
apollo13
Die mini krijg ik met mijn t500 ook niet de hoek om, zelfs bij 50km per uur op de ps4. Moest eerst 3x rond om tot de volledige steering lock te komen. Dat werd beter toen ik die soft lock aanzette.
Heb al verschillende settings geprobeerd maar nog niet de juiste gevonden waarbij ik voel wat de auto doet.
Heb al verschillende settings geprobeerd maar nog niet de juiste gevonden waarbij ik voel wat de auto doet.
Zo die renault 5 Turbo
wat een lekker auto is dat zeg .... gooien en smijten maar gewoon gaan als een trein
wat een lekker auto is dat zeg .... gooien en smijten maar gewoon gaan als een trein
De Cooper S? Ik gebruik gewoon een controller op de One, en vind die bak juist erg makkelijk door een bocht komen vergeleken bij anderen... Lijkt er dan toch op dat de game moeite heeft met stuurtjes o.i.d.Unbreukable schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:34:
Die mini krijg ik met mijn t500 ook niet de hoek om, zelfs bij 50km per uur op de ps4. Moest eerst 3x rond om tot de volledige steering lock te komen. Dat werd beter toen ik die soft lock aanzette.
Hey, thanks voor de moeite je instellingen te delen, ik heb ze overgenomen maar dan met 60% steering saturation, rijdt een stuk beter nu.apollo13 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:16:
[...]
Heb zelf ook de G27, maar de meeste auto's krijg ik zonder problemen de hoek om.
De Mini en sommige andere auto's willen niet meewerken, dat zijn zoals als werd vermeld, slagschepen.
De Lancia Stratos en ook de Peugot 205 zijn zo gevoelig dat ik met deze de handbrake liever niet gebruik.
Dit zijn mijn settings:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, het is heel simpel; als je het pookje van je controller naar links duwt heb je meteen 100% stuur uitslag. Als je met een stuur speelt moet je dan 450 graden (=meer dan een hele ronde) draaien, en vervolgens om tegen te sturen zo'n 2 rondjes naar rechts draaien. Fysiek aan een stuur draaien gaat natuurlijk veel minder snel dan een pookje naar links of naar rechts duwen.ThomasXIV schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 00:16:
[...]
De Cooper S? Ik gebruik gewoon een controller op de One, en vind die bak juist erg makkelijk door een bocht komen vergeleken bij anderen... Lijkt er dan toch op dat de game moeite heeft met stuurtjes o.i.d.
Is dus niet zo zeer dat de game moeite heeft met stuurtjes, maar meer dat het rijden met een stuur in zo'n geval gewoon lastiger is dan met een controller bij hairpins e.d.
[ Voor 5% gewijzigd door Pazienza op 09-04-2016 00:32 ]
Maar goed, 450 graden is natuurlijk wel heel veel, zou fijn zijn als een spel dat zelf al wat zou aanpassen.Pazienza schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 00:30:
[...]
Hey, thanks voor de moeite je instellingen te delen, ik heb ze overgenomen maar dan met 60% steering saturation, rijdt een stuk beter nu.
[...]
Nee, het is heel simpel; als je het pookje van je controller naar links duwt heb je meteen 100% stuur uitslag. Als je met een stuur speelt moet je dan 450 graden (=meer dan een hele ronde) draaien, en vervolgens om tegen te sturen zo'n 2 rondjes naar rechts draaien. Fysiek aan een stuur draaien gaat natuurlijk veel minder snel dan een pookje naar links of naar rechts duwen.
Je kan het zelf aanpassen, maar de game is een dergelijk goede simulator dat hij de rotatie aanpast aan de wagen in kwestie.ThomasXIV schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 00:32:
[...]
Maar goed, 450 graden is natuurlijk wel heel veel, zou fijn zijn als een spel dat zelf al wat zou aanpassen.
Ik zelf heb mn stuur gewoon op 540 graden gezet, minder realistisch maar rijdt een stuk prettiger.
Verwijderd
Zijn er tweakers championships op de ps4? Het lijkt me leuk om het tegen elkaar op te nemen.
Jep, die is er inmiddels.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:13:
Zijn er tweakers championships op de ps4? Het lijkt me leuk om het tegen elkaar op te nemen.
Aanmelden gaat als volgt:
1. Maak een RaceNet account aan via racenet.com of ingame in Dirt Rally;
2. Ga naar dirtgame.com en ga in de linkerkolom naar 'Leagues'. Klik vervolgens op 'Find a League' en zoek naar de league 'Tweakers' en klik zodra je die gevonden hebt op 'Request to join';
3. Vervolgens zal ik je toevoegen aan de league. Stuur mij voor de zekerheid even een berichtje zodat ik hiervan op de hoogte ben.
De league is zowel ingame als via dirtgame.com te vinden onder de naam 'Tweakers'.
Momenteel loopt het eerste seizoen, bestaande uit 4 events van elk 6 stages, waarbij gereden wordt in de 1960's klasse. Via dirtgame.com kun je de voortgang en standen van het seizoen bijhouden.
[ Voor 54% gewijzigd door Chicolini op 11-04-2016 13:23 ]
Eerst verplicht de tuin
en dan zullen we deze game eens bekijken op de xbox one met de thrustmaster tx. Zeeeeer beniewd, mochten er meer xbox one gamers zijn voeg me toe: rotten m3
Qua league heb ik me toegevoegd aan de Super GT League, aardige youtube streamer die er een is gestart voor de xbox one.
Qua league heb ik me toegevoegd aan de Super GT League, aardige youtube streamer die er een is gestart voor de xbox one.
Iemand die goede wheel settings heeft voor de t150 op de ps4?
Geweldig spel overigens!
Geweldig spel overigens!
Verwijderd
Ik heb Dirt Rally nu ook dubbel gekocht voor de PC en de Playstation 4.
Mijn Driving Force GT stuur is niet geschikt voor de Playstation 4.
Ik wil toch graag met racestuur rijden en de controller daarom heb ik hem ook dubbel gekocht.
Ik wil hem toch ook graag op de PS4 spelen met de controller.
Ik heb het aantal graden wel moeten aanpassen in mijn Logitech profiler.
Op 900 graden stuurde het niet mooi.
Ik heb het aantal graden op 200 graden moeten zetten.
Verder prima game.
Ik wil toch graag met racestuur rijden en de controller daarom heb ik hem ook dubbel gekocht.
Verder prima game.
200 graden? Da's wel erg weinig. Soms moet je inderdaad het stuur redelijk ver draaien, maar dat moet in het echt ook.Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:44:
Ik heb Dirt Rally nu ook dubbel gekocht voor de PC en de Playstation 4.
Verder prima game.
900 graden en soft lock aan, en je hebt het realistische aantal graden (muv de Fiat 131)
Voordeel is dat je dan ook veel preciezer kunt zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Koenvh op 10-04-2016 23:19 ]
🠕 This side up
Verwijderd
Mischien kan ik het stuur beter op 900 graden zetten in de Logitech profiler.Koenvh schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:17:
[...]
200 graden? Da's wel erg weinig. Soms moet je inderdaad het stuur redelijk ver draaien, maar dat moet in het echt ook.![]()
900 graden en soft lock aan, en je hebt het realistische aantal graden (muv de Fiat 131)
Voordeel is dat je dan ook veel preciezer kunt zijn.
En dan ingame het wat aanpassen.
Alleen het is zo ingewikkeld om ingame je stuur goed te krijgen.
Ik heb ingame nu alles op standaard te staan.
Mischien kan ik beter weer mijn stuur op 900 graden zetten en het dan ingame aanpassen.
Heb m'n G27 ook op 900 graden staan in de Logitech Profiler en gewoon Soft Lock aanstaan in-game. Kan op iedere stage prima de bocht om.
Met een controller is het inderdaad wel even andere koek dan met een stuur.
Gewoon even wennen jongens, in een oudere auto ben je nu eenmaal lekker aan het hoepelen soms.
En anders de handrem erbij pakken
Ik rijd nu met een DS4 controller, heb de game ook pas net maar hij rijd zo lekker!
En het keer op keer proberen om toch die paar milliseconden goed te maken. De AI in Rallycross is ook lekker agressief.
En het keer op keer proberen om toch die paar milliseconden goed te maken. De AI in Rallycross is ook lekker agressief.
Als je Project Cars met controller kan beheersen, is Dirt Rally ook mogelijk verneem ik.
Zelfs zonder TC en SC (wel met klein beetje ABS) is het bijzonder goed te doen vind ik. De RWD auto's zijn dan wel tricky, zeker op sneeuw en ijs, maar met voldoende gas beheersing te doen.
Ik heb wel de tracks wat nader getest en gereden, en dan kom je er toch achter dat de tracks varianten (normaal en reverse) + in stukken opgeknipt (short versies) zijn van 1 track. 12 stages per land betekend dan wel dat er maar 2 tracks per land zijn... Das wel een beetje mager. Ik hoop dat er nog wel wat leuke DLC's komen met nieuwe rally tracks. Ook de 3 Rally-X tracks mag wel meer zijn, bv Goodwood hillclimb erbij
Zelfs zonder TC en SC (wel met klein beetje ABS) is het bijzonder goed te doen vind ik. De RWD auto's zijn dan wel tricky, zeker op sneeuw en ijs, maar met voldoende gas beheersing te doen.
Ik heb wel de tracks wat nader getest en gereden, en dan kom je er toch achter dat de tracks varianten (normaal en reverse) + in stukken opgeknipt (short versies) zijn van 1 track. 12 stages per land betekend dan wel dat er maar 2 tracks per land zijn... Das wel een beetje mager. Ik hoop dat er nog wel wat leuke DLC's komen met nieuwe rally tracks. Ook de 3 Rally-X tracks mag wel meer zijn, bv Goodwood hillclimb erbij

www.youtube.com/DerOllie
Als er DLC komt in de vorm van tracks koop ik het wel. De game heeft mij 20 euro gekost.DerOllie schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:40:
Als je Project Cars met controller kan beheersen, is Dirt Rally ook mogelijk verneem ik.
Klopt, het aantal echte stages is weinig... Helaas geeft Codemasters modders geen mogelijkheid om zelf stages erbij te maken, anders hadden we nu al wel wat mooie dingen gezien denk ikDerOllie schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:40:
🠕 This side up
Jij ook.rwbk schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:24:
Ik rijd nu met een DS4 controller, heb de game ook pas net maar hij rijd zo lekker!
Hij begon, het tikte mij de eerste ronde er veelste hard vanaf.
Ik hoop eerder op wat gratis DLC, maar zolang het enigzins nog gaat heb ik er nog wel wat voor over.rwbk schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:29:
[...]
Als er DLC komt in de vorm van tracks koop ik het wel. De game heeft mij 20 euro gekost.
Feitelijk heeft mijn werkgever de game helemaal betaald namelijk..
www.youtube.com/DerOllie
Best wel tevreden... Had sneller gekund, maar dat kan altijd 
[YouTube: https://youtu.be/nENu23WTkiU]
Op de PC trouwens, met een G27 zonder assists (tenzij je de visuele dingen meetelt als assists
)
[YouTube: https://youtu.be/nENu23WTkiU]
Op de PC trouwens, met een G27 zonder assists (tenzij je de visuele dingen meetelt als assists
[ Voor 14% gewijzigd door Koenvh op 11-04-2016 23:23 ]
🠕 This side up
Vandaag de game gehaald voor PS4, ben wel benieuwd, in de Dirt reeks vond ik Showdown complete bagger, Dirt 3 was ook niet echt fijn maar deel 1 speelde erg fijn dus hoop dat dit vergelijkbaar is.
Dirt Rally ziet er wel interessant uit, alleen ik heb geen controller of stuur.
Ik zal spelen op PC
Ik zal spelen op PC
Met toetsenbord is het niet aan te raden. Minimaal controller.. voorkeur is stuur.
Tjaa, stuur is wel €200 ongeveerRivanov schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:34:
Met toetsenbord is het niet aan te raden. Minimaal controller.. voorkeur is stuur.
Voor € 100,- tik je op Marktplaats een mooie G25 op de kop, heb ik paar jaar terug ook gedaan. Dingen zijn niet kapot te krijgen.
En voor een paar euro meer een mooie G27, die weer net iets beter en stiller is.Impry schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:37:
Voor € 100,- tik je op Marktplaats een mooie G25 op de kop, heb ik paar jaar terug ook gedaan. Dingen zijn niet kapot te krijgen.
Eventueel zou je mijn G27 over kunnen nemen, is in 'gebruikte' staat maar verder niks mis mee. Dacht dat ik hem wel wou houden voor de zekerheid, maar mijn nieuwe stuur (T300) heeft na drie maanden wel bewezen dat die niet DOA is
. Anyways, stuur maar een PM als je interesse hebt.
Grillmeister
hoeveel vraag je voor de g27 ?RoofTurkey schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:03:
Eventueel zou je mijn G27 over kunnen nemen, is in 'gebruikte' staat maar verder niks mis mee. Dacht dat ik hem wel wou houden voor de zekerheid, maar mijn nieuwe stuur (T300) heeft na drie maanden wel bewezen dat die niet DOA is. Anyways, stuur maar een PM als je interesse hebt.
psn: taker-mart
Heb je een DM gestuurd
Grillmeister
Is het wel te doen voor toetsenbord?
Rivanov in "Dirt Rally"Dutchredgaming schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:00:
Nickname does not reflect reality
Zit toevallig een beetje in het zelfde schuitje. Heb eigenlijk nooit met stuur geraced, maar daartegenover staat wel dat ik ook nooit echt realistischere/moeilijke racegames gespeeld heb.
Is het met een g25 (oid) dan zoveel beter dan met een controller? Aangezien je dan natuurlijk niet meteen een setup/rig enzo hebt.
Is het met een g25 (oid) dan zoveel beter dan met een controller? Aangezien je dan natuurlijk niet meteen een setup/rig enzo hebt.
fookin mad fer it
Ik heb het gelezen, maar ik wil andere meningen ook graag horen
Je kunt wel spelen met een toetsenbord. Maar je bent dan véél minder nauwkeurig. Een druk op de knop is naar links op rechts. Daar zit niks tussenin. Met een controller en stuur kun je alles daar tussenin nog doseren dus veel subtieler de bocht door. Dus als je toevallig nog ergens een controller hebt liggen die compatible is met de PC dan zou ik dat sowieso aanraden. Voor de beste ervaring heb je gewoon een stuur nodig.Dutchredgaming schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:00:
Tja.Rivanov schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:20:
[...]
Je kunt wel spelen met een toetsenbord. Maar je bent dan véél minder nauwkeurig. Een druk op de knop is naar links op rechts. Daar zit niks tussenin. Met een controller en stuur kun je alles daar tussenin nog doseren dus veel subtieler de bocht door. Dus als je toevallig nog ergens een controller hebt liggen die compatible is met de PC dan zou ik dat sowieso aanraden. Voor de beste ervaring heb je gewoon een stuur nodig.
Een stuur is wel leuk, maar een flinke investering.
Voor een stuur kan ik 3 Xbox One (voor PC) kopen.
Dat is nog 'budget' sturen.
Ik heb alleen G29 bij mediamarkt mee gespeeld met Project Cars en kon moeilijk beoordelen door te snelle auto's
offtopic:
Ik speel ook Euro Truck Simulator 2 en Need For Speed als racespellen
[ Voor 4% gewijzigd door Dutchredgaming op 13-04-2016 22:24 ]
Persoonlijk zou ik niet voor een g29 kiezen, maar altijd gaan voor een TX/T300RS omdat er addons voor te krijgen zijn zo kun je mooi van stuurtje wisselen, ook zijn er mooie pedalensets te krijgen en de addon shifter is echt veel fijnerDutchredgaming schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:23:
[...]
Tja.
Ik heb alleen G29 bij mediamarkt mee gespeeld met Project Cars en kon moeilijk beoordelen door te snelle auto's
offtopic:
Alle jezus, kom net op de Xbone in het clubman championship. Ik had het geld, dus ik dacht, laat ik eens een 4WD kopen, na het eerste kampioenschap in de Cooper S te hebben gereden. Ben voor de Ford RS200 gegaan, en rij in Wales. Man man man wat lastig, zit op de eerste keer dat ik finish (na een stuk of 10 keer te hebben herstart omdat ik wel weer ergens de baan af vloog) op 18 sec later dan de eerste plek van de NPC's...
Wel effe andere koek met zo'n snelle bak.
Ik ben van de rwd bmw naar de 4wd Peugeot 205 gegaan en dat was wel een verademing, rij volgensmij in de pro championship en kan de AI ook niet bij houden meestal finish ik tussen de 10 a 30 sec. Later als de 1eThomasXIV schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:46:
Alle jezus, kom net op de Xbone in het clubman championship. Ik had het geld, dus ik dacht, laat ik eens een 4WD kopen, na het eerste kampioenschap in de Cooper S te hebben gereden. Ben voor de Ford RS200 gegaan, en rij in Wales. Man man man wat lastig, zit op de eerste keer dat ik finish (na een stuk of 10 keer te hebben herstart omdat ik wel weer ergens de baan af vloog) op 18 sec later dan de eerste plek van de NPC's...

Ik ben trouwens van controller naar stuur gegaan en dat is toch wel even wennen! Controller is zo veel makkelijk alleen stuurtje is zo veel leuker!
Maar wat wil je nu horen.Dutchredgaming schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:23:
[...]
Tja.
offtopic:
Werd zo gek van Wales dat ik dat event maar heb gediscard, nu Monaco, ook erg lastig maar makkelijker. Eerste race op de 3e plek geeindigd, kan beter dus, maarja. Die 4WD's zijn op zich leuk maar die tracks zijn zo verdomd lastig! Zeker in Wales snapte ik echt niet hoe ik zo ver achter kon liggen... Ging zo snel als ik kon zonder van de baan te slingerenschumi1986 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:14:
[...]
Ik ben van de rwd bmw naar de 4wd Peugeot 205 gegaan en dat was wel een verademing, rij volgensmij in de pro championship en kan de AI ook niet bij houden meestal finish ik tussen de 10 a 30 sec. Later als de 1enog genoeg te verbeteren.
Ik ben trouwens van controller naar stuur gegaan en dat is toch wel even wennen! Controller is zo veel makkelijk alleen stuurtje is zo veel leuker!