Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:23
ThomasXIV schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:32:
[...]

Werd zo gek van Wales dat ik dat event maar heb gediscard, nu Monaco, ook erg lastig maar makkelijker. Eerste race op de 3e plek geeindigd, kan beter dus, maarja. Die 4WD's zijn op zich leuk maar die tracks zijn zo verdomd lastig! Zeker in Wales snapte ik echt niet hoe ik zo ver achter kon liggen... Ging zo snel als ik kon zonder van de baan te slingeren :p .
Wales is zeker lastig ja maar ik heb echt hekel aan Griekenland....pffff dit is echt het eerste rally spel dat ik speel waar ik constant tegen mezelf moet zeggen 'rustig aan, rustig aan' en dan zie ik bij een tussen timing dat ik wat ben ingelopen op de 1e, waardoor ik weer denk dat ik nog kan winnen, waardoor ik extra hard ga rijden en dan.......BAM!!!! En kom uiteindelijk met 1 kapotte band 1 min. Later binnen als de 1e :X

Van dit rally spel heb ik altijd gedroomd alleen tijdens het spelen kan je droom oh zo snel in duigen vallen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vind Griekenland juist wel fijn, vind Zweden, Wales en Monaco het lastigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ThomasXIV schreef op donderdag 14 april 2016 @ 00:10:
Ik heb juist Finland, Duitsland en Wales als fijne :+

Griekenland kan ik ook niet hebben. Elke keer flikker ik van de berg af en daar gaat weer 15 seconden :'(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
Duitsland vindt ik geweldig toevallig van de week de 312de tijd neer gezet op 1 van de banen. En ook een 450ste tijd. Monaco is ook super fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Ik heb wel bij sommige stages het gevoel dat de navigator beschrijvingen niet echt kloppen, bijvoorbeeld right 4 is soms meer een 3 of 2, ben hier achter gekomen omdat ik nu de stages een beetje begin te kennen en steeds op het zelfde punt van de baan vlieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven Enthoven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11-2016
ThomasXIV schreef op donderdag 14 april 2016 @ 00:10:
Ik had de laatste paar dagen ook moeite met voornamelijk monaco,,, kut muurtjes... :)
Een stage dacht ik oke rustig aan en op 9 seconden achterstand gefinished van nr1. Toen dacht ik weer "dit is te halen" hoppaaa 30 seconden achterstand..

Je kan veel beter rustig aan beginnen en dan het een beetje opbouwen. Merk ook dat als je lekker in je ritme zit het goed gaat. Gisteren monaco een lange stage. Ging redelijk zat volgens mij op sector 5 a 6 en beetje half met groene en rode tijden. Ging er iemand tegen mij praten.... boem zo een afgrond in en tegen een boom doei doei

Xbone GT: sv3nnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Sven Enthoven schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:31:
[...]

Ik had de laatste paar dagen ook moeite met voornamelijk monaco,,, kut muurtjes... :)
Een stage dacht ik oke rustig aan en op 9 seconden achterstand gefinished van nr1. Toen dacht ik weer "dit is te halen" hoppaaa 30 seconden achterstand..

Je kan veel beter rustig aan beginnen en dan het een beetje opbouwen. Merk ook dat als je lekker in je ritme zit het goed gaat. Gisteren monaco een lange stage. Ging redelijk zat volgens mij op sector 5 a 6 en beetje half met groene en rode tijden. Ging er iemand tegen mij praten.... boem zo een afgrond in en tegen een boom doei doei
Herkenbaar ja _O- .

Dacht toen ik de Cooper reed dat dit spel nog wel meeviel qua moeilijkheid, maar dat valt dus tegen :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Weet iemand hier hoe je de Mini+mechanic kan unlocken die als code bij de Ps4 versie zit? Heb de code ingevuld op sony website maar kan hem niet downloaden en in de game unlocked hij ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
DikkeBMW schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:02:
Zit toevallig een beetje in het zelfde schuitje. Heb eigenlijk nooit met stuur geraced, maar daartegenover staat wel dat ik ook nooit echt realistischere/moeilijke racegames gespeeld heb.

Is het met een g25 (oid) dan zoveel beter dan met een controller? Aangezien je dan natuurlijk niet meteen een setup/rig enzo hebt.
Ik ben een paar jaar geleden over gegaan op een Driving Force GT, en hierna een G27, en hierna een T500RS.

Race spellen die met controller gespeeld worden, hoef ik niet meer te spelen >:)

Houd er wel rekening mee dat als je op een console speelt (Xbox one / PS4) dat de Driving Force GT/G25/G27 niet ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Een tip voor de nieuwe spelers: zet je HUD eens voor een paar stages volledig uit. Uiteindelijk leiden de pacenote-icoontjes en de tussentijden alleen maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Welk camera punt gebruiken jullie? Ik gebruik nu de motorkap voor rally's en ver achter de auto voor rallycross.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:10
Dashboard cam voor zowel rally als rallycross (speel op PC)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

niekvandermeer schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:32:
Weet iemand hier hoe je de Mini+mechanic kan unlocken die als code bij de Ps4 versie zit? Heb de code ingevuld op sony website maar kan hem niet downloaden en in de game unlocked hij ook niets.
Toen ik de code invoerde via de PS store via de PS (probeer dat nog eens) kreeg ik ook niets te zien om te downloaden, maar toch was bij mijn carriere de mini met 3 perks unlocked. Wanneer je een carriere begint zul je zien dat er een gratis monteur beschikbaar is. Ik zou de PS store via de PS4 nog eens weer proberen...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03-2024
De prijzen voor een Dirt-key zijn ineens "fors" gedaald, nu slechts ~20 euro. Direct besteld, van het weekend maar eens een paar rondjes knallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:48
niekvandermeer schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:32:
Welk camera punt gebruiken jullie? Ik gebruik nu de motorkap voor rally's en ver achter de auto voor rallycross.
Altijd bumper cam. Op de een of andere manier zit ik met de dashboard cam of hood cam altijd overal tegenaan :+ Daarnaast vind ik dat de bumper cam wat meer snelheidsgevoel geeft. In de toerenbegrenzer over die mooie vloeiende paden van Finland of Wales heen knallen heeft toch altijd iets bijzonders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk een GoT League OID? Vermaak me er prima mee en zou graag zien hoe mn tijden zich verhouden tegenover anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 00:57

Koenvh

Hier tekenen: ______

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:40:
Is er eigenlijk een GoT League OID? Vermaak me er prima mee en zou graag zien hoe mn tijden zich verhouden tegenover anderen :)
https://www.dirtgame.com/...gue/15055/-got--welsh-80s ;)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, ik heb me aangemeld. Nog geen ervaring met online/leagues, maar mag je ook meerdere pogingen doen per event? Of is er ook iets simpels als hotlaps? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 18:27:
[...]

Thanks, ik heb me aangemeld. Nog geen ervaring met online/leagues, maar mag je ook meerdere pogingen doen per event? Of is er ook iets simpels als hotlaps? :D
Kun je op de pagina zien ;)
In dit geval event restarts aan, maar stage retry uit. Je kunt wel helemaal opnieuw beginnen, maar niet per stage.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenvh schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 18:39:
[...]

Kun je op de pagina zien ;)
In dit geval event restarts aan, maar stage retry uit. Je kunt wel helemaal opnieuw beginnen, maar niet per stage.
Zie het nu staan inderdaad. Bij owned cars een rood puntje betekent dat ik niet mijn eigen 1980's mag gebruiken? Ofterwijl gewoon stock, niks geupgrade? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 19:11:
[...]

Zie het nu staan inderdaad. Bij owned cars een rood puntje betekent dat ik niet mijn eigen 1980's mag gebruiken? Ofterwijl gewoon stock, niks geupgrade? :)
Andersom, alles volledig geüpgraded :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Hebben jullie ook dat als je start met een race de FPS heel laag ligt rond de 15FPS. Wanneer ik dan even pauzeer en op windowed zet en weer terug heb ik weer netjes 60fps.
Zeer irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samoht93 schreef op zondag 17 april 2016 @ 14:13:
Hebben jullie ook dat als je start met een race de FPS heel laag ligt rond de 15FPS. Wanneer ik dan even pauzeer en op windowed zet en weer terug heb ik weer netjes 60fps.
Zeer irritant...
Jep heb ik ook, en geloof ook wat anderen. Mensen zeiden dat het aan de refresh rate lag, maar ook met forced vsync blijft het probleem. Geen idee hoe het komt, soms moet ik echt na elke stage alt-tabben of alt-enteren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 23:42

DikkeBMW

Live '25

Niels9 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:54:
De prijzen voor een Dirt-key zijn ineens "fors" gedaald, nu slechts ~20 euro. Direct besteld, van het weekend maar eens een paar rondjes knallen.
Mag ik om een linkje vragen? Weet niet of dat is toegestaan :P

Hoe werkt dat met die key's eigenlijk? Is dat legaal/officieel? En heb je dan de volledige versie?

Heb tot nu toe altijd gewoon via Steam gekocht, maar dit is wel een groot verschil! :D

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Steam keys is gewoon legaal. Via diverse sites zoals allkeyshop.com verkopen keys tegen veel lagere prijzen dan rechtstreeks via Steam. Je bent nogal gek als je rechtstreeks via Steam koopt. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:11

Damian

Insane Obtrusion

Steam is het daar anders niet mee eens ;) Die geven geen support mocht er iets mis zijn met die keys en ze schijnen er achter te kunnen komen dat hij via zo'n shoppie is aangeschaft en dan is je game ineens foetsie.

http://www.eurogamer.net/...r-third-party-key-sellers

[ Voor 20% gewijzigd door Damian op 18-04-2016 08:34 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03-2024
DikkeBMW schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:59:
[...]

Mag ik om een linkje vragen? Weet niet of dat is toegestaan :P

Hoe werkt dat met die key's eigenlijk? Is dat legaal/officieel? En heb je dan de volledige versie?

Heb tot nu toe altijd gewoon via Steam gekocht, maar dit is wel een groot verschil! :D
Ik heb hem bij een van de shops uit de PW gehaald, zie: pricewatch: DiRT Rally, PC (Windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Niels9 schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:16:
[...]

Ik heb hem bij een van de shops uit de PW gehaald, zie: pricewatch: DiRT Rally, PC (Windows)
Thanks!!!

Heb 'm meteen even gekocht. Voor dit geld is het een gokje waard :P Staat in mn library. Over een tijdje eens installeren, heb nu nog even geen tijd voor een nieuwe verslaving hehe _O-

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puzom
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10-2022
Iemand een handige manier om deze te delen met console spelers?

https://steamcommunity.co...filedetails/?id=586694496

Misschien zijn de xml's leesbaar en te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Puzom schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:42:
Iemand een handige manier om deze te delen met console spelers?

https://steamcommunity.co...filedetails/?id=586694496

Misschien zijn de xml's leesbaar en te gebruiken?
Mwah, deze settings zijn allemaal zeer generiek als je de beschrijvingen leest. Ik bedoel, in al zijn instellingen staat camber altijd op -1.0 graden voor en achter, toe altijd op 0.0 voor en achter en suspension altijd maar helemaal links of rechts volgens zijn omschrijvingen ongeacht de ondergrond. Geeft wel een beetje aan dat hij de setups sowieso niet heel erg grondig test. 8)7 Zo te zien gaat ie ook niet in op de 'advanced' settings, welke wat mij betreft essentieel zijn als je sowieso al aan het werk gaat met setups, alleen al omdat sommige onderdelen dan niet irritant aan elkaar zijn gekoppeld (zoals 'fast' en 'slow' dampers).

Wat veel meer zou helpen, is dat je zelf aan de setups zit door guides als deze door te lezen: xploresimracing.com/Series/XSR_SetupGuide.pdf Het gaat dan vooral om differentieelinstellingen, camber, toe, ride height, springs en dampers.

Of stel je vraag hier en leg uit welk ongewenst gedrag de auto vertoont (te lui of juist te puntig en direct) en waar (bij het remmen, in het midden van een bocht, tijdens het uitaccelereren, of tijdens transities met het van links naar rechts sturen). Kost misschien wat meer moeite dan zo'n setup van het internet plukken, maar dan krijg je ongetwijfeld veel meer gedetailleerd advies dan met het overnemen van te algemene instellingen.

[ Voor 4% gewijzigd door CaptainPanda op 18-04-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

DikkeBMW schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:31:
[...]

Thanks!!!

Heb 'm meteen even gekocht. Voor dit geld is het een gokje waard :P Staat in mn library. Over een tijdje eens installeren, heb nu nog even geen tijd voor een nieuwe verslaving hehe _O-
Ik dus ook. Ik koop bij de grotere keysites en tot nu toe geen enkel probleem gehad. Nu ongeveer 18 euro kwijt.
Na installatie geprobeerd met de xbox one controler en moet zeggen dat ik het een paar keer had dat ik het stuur iets te ver omgooide en ik gelijk in een slip raakte :D

Gaf me een beetje het gevoel op ijs te rijden. Dus niet een dot gas maar beheerst gassen, tijdig remmen, bochtje maken en dan weer voorzichtig verder tuffen ...

Voor iemand die een aantal CMR spellen heeft gehad is dit wel even wennen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puzom
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10-2022
CaptainPanda schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:58:
[...]

Mwah, deze settings zijn allemaal zeer generiek als je de beschrijvingen leest. Ik bedoel, in al zijn instellingen staat camber altijd op -1.0 graden voor en achter, toe altijd op 0.0 voor en achter en suspension altijd maar helemaal links of rechts volgens zijn omschrijvingen ongeacht de ondergrond. Geeft wel een beetje aan dat hij de setups sowieso niet heel erg grondig test. 8)7 Zo te zien gaat ie ook niet in op de 'advanced' settings, welke wat mij betreft essentieel zijn als je sowieso al aan het werk gaat met setups, alleen al omdat sommige onderdelen dan niet irritant aan elkaar zijn gekoppeld (zoals 'fast' en 'slow' dampers).

Wat veel meer zou helpen, is dat je zelf aan de setups zit door guides als deze door te lezen: xploresimracing.com/Series/XSR_SetupGuide.pdf Het gaat dan vooral om differentieelinstellingen, camber, toe, ride height, springs en dampers.

Of stel je vraag hier en leg uit welk ongewenst gedrag de auto vertoont (te lui of juist te puntig en direct) en waar (bij het remmen, in het midden van een bocht, tijdens het uitaccelereren, of tijdens transities met het van links naar rechts sturen). Kost misschien wat meer moeite dan zo'n setup van het internet plukken, maar dan krijg je ongetwijfeld veel meer gedetailleerd advies dan met het overnemen van te algemene instellingen.
Yup maak mijn eigen setups ook, maar het testen van andere setups loont soms ook. Zie dat er meer PC setups zijn en met consoles je dus niks kan sharen.
Vroeg me af of de PC setups XMLs makkelijk te lezen zijn en wellicht te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Puzom schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:21:
[...]

Yup maak mijn eigen setups ook, maar het testen van andere setups loont soms ook. Zie dat er meer PC setups zijn en met consoles je dus niks kan sharen.
Vroeg me af of de PC setups XMLs makkelijk te lezen zijn en wellicht te gebruiken :)
Zoek je ook setups voor een specifieke combinatie van auto en land? Ben eigenlijk wel benieuwd om zelf eens wat te proberen.

Daarnaast kun je per setup in de lijst waar je naartoe linkt in de omschrijving zien wat er is veranderd; daar heb ik ook mijn mening op gebaseerd. Steeds weer dezelfde camber en toe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:01

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Hebben er meer hier last van??
Als ik een stage rijd zijn de gfx ultra.. Alleen in de replay bij bepaalde camera standpunten is de auto geheel blurry..

Met name de als de camera "op" de auto zit en bijv het voorwiel of motorkap filmt..

Dan is heel de auto maar 1 blurry vlek, de rest is wel goed weergegeven. Heb het ook alleen bij die camera view..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Nickrsd schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:30:
Hebben er meer hier last van??
Als ik een stage rijd zijn de gfx ultra.. Alleen in de replay bij bepaalde camera standpunten is de auto geheel blurry..

Met name de als de camera "op" de auto zit en bijv het voorwiel of motorkap filmt..

Dan is heel de auto maar 1 blurry vlek, de rest is wel goed weergegeven. Heb het ook alleen bij die camera view..
Is een bekende bug dus hopelijk lossen ze dat op in een toekomstige patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:01

Nickrsd

d:)b ok thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Pff ik twijfel om te kopen.
Ik wil het graag, maar heb geen controller :(

EDIT:

Is het speelbaar met keyboard?

[ Voor 21% gewijzigd door Dutchredgaming op 18-04-2016 21:05 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Wat is je doel? En wat noem je speelbaar?

Ik zou het bijvoorbeeld ook niet met een controller kunnen, misschien zou het wel lukken, maar ik weet niet of ik er plezier aan zou beleven. Theoretisch kan het in ieder geval wel, dus probeer het... Je kunt op Steam twee uur uitproberen hè ;)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Koenvh schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:37:
[...]

Wat is je doel? En wat noem je speelbaar?

Ik zou het bijvoorbeeld ook niet met een controller kunnen, misschien zou het wel lukken, maar ik weet niet of ik er plezier aan zou beleven. Theoretisch kan het in ieder geval wel, dus probeer het... Je kunt op Steam twee uur uitproberen hè ;)
Tja, daar is het €50 en hier in PW €18.99 (die kan je natuurlijk niet terugbrengen)

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchredgaming op 18-04-2016 22:51 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:22
Ik heb gisteravond voor het eerst in maanden weer een rondje gereden. Eerst het Professional Championship in een Renault 5 Turbo afgerond en daarna door naar het Elite Championship met een 205 T16.

De eerste ronde in Duitsland ging me na de eerste 2 proeven goed af, even wennen aan de auto. Uiteindelijk geëindigd met een 2e plek algemeen. Daarna kwam de rally van Wales, waarbij ik in 5 van de 10 stages regen had en waarvan de eerste 3 proeven 10km of langer waren... Slecht zicht, teveel vermogen, nul komma nul grip, iedere keer donder je van de weg af of raak je die opstaande randjes die daar overal langs de weg zitten, ik kon het gewoon niet bijbenen...

Volgens mij ben ik 7e algemeen geëindigd..... :( Vanavond de rally van Zweden

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 25-04-2016 12:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chicane600
  • Laatst online: 08-09 19:17
Had onderstuurmomentje door blokkerende voorwielen. Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://cloud-3.steamusercontent.com/ugc/267212139252500694/E0D16B9C56E1400070FCDA3A1D76A328BDF35E64/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
En ik ben er weer klaar mee. Savegames worden nog steeds niet bewaard. Ik start zonet de game weer op en ik ben weer bij het Professional Championship waar ik gister van retired had en een nieuwe opgestart had.

Ik krijg ook telkens de melding dat Racenet niet available is bij het starten van de game. En als ik PVP Events start dan krijg ik de melding dat ik niet verbonden ben met Steam.

Ik ben nooit zo'n fan geweest van Steam, en dit geneuzel maakt het er niet beter op...

De menu's zijn ook nog steeds bagger, ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om perks toe te kennen aan engineers omdat ik simpelweg niet weet wat knopje nummer 17 bijvoorbeeld is, die heb ik ook helemaal niet gemapped staan...

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 25-04-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nummer 17 is F1 of F2 geloof ik. ;)
Maar inderdaad frustrerend dat ze niet gewoon keyboard mappings hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nou, opgelost! Integriteitscheck uitvoeren en dan doen de savegames het weer normaal, ook zie ik dan in plaats van "press 17 to save and exit to menu" nu ineens "press F1 to save...". Raar, en na de eerste 2 proeven niet meer, dan staat er gewoon weer 17.

Anyways, integriteitscheck lost het savegame probleem op, ik kan dan ook ineens weer connecten met Racenet. Even nieuw Pro Championship aangemaakt en 2 proeven in Finland gereden in de E30 M3 Evo Rally O+ , game afgesloten en opnieuw opgestart, werkt :D

Morgenavond dus weer verder, nadat ik de belastingaangifte gedaan heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
Heb je misschien een Logitech G27/G29 zonder de H-shifter aangekoppeld? Button 17 is een van de 4 zwarte knoppen achter/bovenin op de H-shifter, namelijk de linker (16 is de bovenste, 18 de onderste en 19 de rechter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Bijna goed, ik heb een G25, en ik heb alle knoppen op dat ding gehad, echt waar. Sterker nog, de 4 rode knoppen onderaan op de H-shifter doen allemaal hetzelfde, die pauzeren de game...

Anyway, ik ga pitten

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 25-04-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nu bezig met het Elite Championship in een Escort RS Cosworth, gaat prima, tot ik bij de rally van Monte Carlo kom, framerate is om te janken en is absoluut niet speelbaar. Championship afgesloten en even een custom event gereden zonder problemen. Weer verder met mijn Championship in Monte Carlo en het is weer drama. Framerate is niet alleen laag, maar beeld loopt ook achter op geluid...

Specs zijn hieronder te zien, ik speel op 1680x1050, grafische settings is een mix and match van low/medium/high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

Staat er toevallig een nieuw seizoen in de planning? Ben nu met 3 vrienden een eigen seizoen begonnen maar met 3 is het een beetje karig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boatfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 16:11
Ik liep al een tijdje te lurken maar toen ik zag dat ik hem voor €25 kon kopen ben ik al 2 dagen non stop aan het racen! Wat een gaaf spel, tijden niet zo'n racegame gespeeld. Viavia nog een oude momo kunnen regelen. Ik kan nog een fanatec porsche 911 beltdrive kopen... Is dat fijner rijden? zo'n 900 graden stuur? En natuurlijk extra koppeling.

voeg me toe op steam als je samen wil racen:
http://steamcommunity.com/id/boatfreak/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:38
Sinds mijn verhuizing van een flat naar een eengezinswoning kon ik m'n racestoel met T300RS niet meer zo makkelijk van de slaapkamer voor de tv slepen. Dus dat ding al ruim een jaar niet meer gebruikt. Nou heb ik afgelopen week eindelijk de verbouwing van de zolder afgerond, een tweede tv gekocht zodat ik weer uren kan racen zonder dat mijn vrouw er last van heeft en wat schetst mijn verbazing: Dirt Rally voor de PS4 is de afgelopen week opeens een stuk duurder geworden? 2 weken geleden zag ik hem voor een euro of 40. Nu kost hij ruim 50 euro. :( Misschien dan toch eerst nog wat rondhangen in Project Cars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
boatfreak schreef op donderdag 28 april 2016 @ 00:57:
Ik kan nog een fanatec porsche 911 beltdrive kopen... Is dat fijner rijden? zo'n 900 graden stuur? En natuurlijk extra koppeling.
Dat ligt helemaal aan jezelf. Wat vind jij 'fijner'? Als je voor zo realistisch mogelijk wil gaan, dan ja, max 900 graden stuurtje is leuk. Wil je ubertoptijden gaan rijden, dan ben je beter af met minder dan 900 graden draaien (ik rij zelf met slechts 222 graden). Niet elke car was in het echt trouwens ook 900 graden, dus zeker bij de hele snelle auto's moet je dat zelf ook niet willen.
En die extra koppeling... zou kunnen dat je daar dan tijd mee kan pakken, maar ook dat is harder werken. Wat jij dus fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Imo is 900 graden in dirt rally niet te doen, tenminste als je wat nette tijden neer wilt zetten, codemasters raad zelf 227graden aan geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

boatfreak schreef op donderdag 28 april 2016 @ 00:57:
Ik liep al een tijdje te lurken maar toen ik zag dat ik hem voor €25 kon kopen ben ik al 2 dagen non stop aan het racen! Wat een gaaf spel, tijden niet zo'n racegame gespeeld. Viavia nog een oude momo kunnen regelen. Ik kan nog een fanatec porsche 911 beltdrive kopen... Is dat fijner rijden? zo'n 900 graden stuur? En natuurlijk extra koppeling.

voeg me toe op steam als je samen wil racen:
http://steamcommunity.com/id/boatfreak/
Afhankelijk ook van de game hoeveel graden je nodig hebt. Voor Dirt staat mijn stuur (T150) op 360 maar ik zie op steam dat je ook Assetto bezit daar is 360 te weinig. Heb voor Assetto mijn stuur altijd op 900.

Ik heb je trouwens toegevoegd op steam (Capt_Buttons) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
schumi1986 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:25:
Imo is 900 graden in dirt rally niet te doen, tenminste als je wat nette tijden neer wilt zetten, codemasters raad zelf 227graden aan geloof ik
Waar haal je 227 ineens vandaan? :P Het is gewoon 'maximum degrees of rotation' zoals hieronder geciteerd. Verder raden ze trouwens 0% spring (veersterkte) en 100% damper (dempersterkte) aan, maar die laatste hou ik zelf nog steeds op 0%. Zelfs op 5% vind ik dat er teveel demping is en daardoor is het niet meer mogelijk om snel genoeg te sturen.
This is called “soft lock” and it mimics the same amount of lock these cars have in the real world (you’ll find a list of how we’ve set each car up so far below).

(...)

Based on the information we could find we’ve set each car up in DiRT Rally with the same degrees of lock as they have in the real world; older cars such as the Lancia Delta have 1080 degrees of lock while the new modern cars such as the Fiesta RS Rally Car have 540 degrees.

To take advantage of this we’re recommending that you set your wheel to the maximum degrees of rotation available in your devices settings.
http://blog.codemasters.c...ly-force-feedback-update/

Negenhonderd graden is trouwens prima te doen met deze soft lock en zou ik ook ten zeerste aanraden, al is het alleen maar voor het plezier en de vereiste fysieke beweging van de armen om het spel realistisch te laten zijn. Nog steeds geldt dat de tijden het snelst zal zijn als er zo min mogelijk wordt gestuurd, dus het is zeker niet zo dat je constant moet overpakken, maar je zit tijdens snelle bochten toch wel met de handen gekruist en heel snel te corrigeren om de auto op de weg te houden. Je kan in het spel op gravel en sneeuw precies zo rijden zoals hier bijvoorbeeld en ik zou eigenlijk niet meer terug willen naar een lagere rotatie: YouTube: RAC Rally 2001 Colin McRae Onboard

Het is ook een soort 'beperking' om de auto's niet onrealistisch snel van richting doen te kunnen veranderen, iets wat wel eerder mogelijk is met een minder aantal graden of met een gamepad. Verder zit het snelle sturen er bij het laatste er dan niet meer bij en persoonlijk vind ik dat dat de beleving iets wegneemt, maar uiteraard heeft iedereen zijn voorkeur. Zoals al gezegd is het met 900 of 1080 graden eigenlijk niet meer mogelijk om de 0.1% snelste leaderboardtijden neer te zetten omdat iedere grotere stuurbeweging over het algemeen betekent dat je niet zo vroeg op het gas kan en tijd verliest, maar winnen in de hoogste carrièreklasse is nog steeds gewoon mogelijk als je goed genoeg bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
CaptainPanda schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:51:
[...]

Waar haal je 227 ineens vandaan?
Sorry ik bedoelde 270

All Wheels - Recommend using 200 – 540 degree (however 270-400 is the sweet spot)

http://forums.codemasters...rom-the-car-handling-team

Ergens tussen de 270 en de 400, heb hem zelf op 270 staan met een thrustmaster TX, normaal staat mijn tx gewoon op 900 graden maar bij een rally spel is dat gewoon niet te doen ( niet voor iemand die niet 24/7 aan het gamen is iig)

[ Voor 23% gewijzigd door schumi1986 op 29-04-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Da's oude info uit een blogpost van april 2015; de info uit de blog die ik heb geciteerd is de meest recente (twee maanden later), toen ze eindelijk een fatsoenlijke soft lock en FFB hadden geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Ah oke, met softlock is het misschien wel te doen, ga ik ook eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em nu ook sinds 2 dagen op de xbone, ben carriere begonnen met de renault alpine maar moet wel zeggen dat het inderdaad tegen valt :P

Veel zwalken door tegensturen op tegensturen op tegensturen, met de alpine weinig vermogen na handrem omdat ik automaat rijdt ;')

Heeft iemand z'n sensitifity aangepast voor de xbox met controller?.. ben altijd bang als ik met dat soort dingen ga kloten helemaal de kluts kwijt raak.

Tevens valt me in vogelvlucht of 3d persoon rijden me erg tegen terwijl dat voorheen vaak me favoriet was.

Vooralsnog wel onder de indruk hoor, en mooi dat je het niet in 2 races onder de duim hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Zo. 1e rally Championship afgesloten. Op 1 punt 4e :( haha. 1 race helaas ongelukkig gecrashed waardoor ik moet retiren, dus 16e. Als ik daar ook gewoon 4e/5e was geworden had ik nu de 3e plek ;(

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 17:09
Ik krijg de Peugeot 205 T16 voor geen meter onder controle. Ik heb al zonder veel problemen met de Audi Quattro een championship gereden, maar met de Peugeot lukt het helemaal niet. Iedere keer als ik rem breekt de achterkant los en in bochten vind ik hem ook heel instabiel. Bij de minste fout ga je van de weg.

Misschien heb ik te veel met 2000's en 2010's wagens gereden en ben ik de Groep B monsters niet meer gewoon, dat kan natuurlijk ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:08
Linus_BE schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:21:
Ik krijg de Peugeot 205 T16 voor geen meter onder controle. Ik heb al zonder veel problemen met de Audi Quattro een championship gereden, maar met de Peugeot lukt het helemaal niet. Iedere keer als ik rem breekt de achterkant los en in bochten vind ik hem ook heel instabiel. Bij de minste fout ga je van de weg.

Misschien heb ik te veel met 2000's en 2010's wagens gereden en ben ik de Groep B monsters niet meer gewoon, dat kan natuurlijk ook :p
Ik heb gisteren de weekly online gereden met die Peugeot.
Hij is inderdaad een handvol, even te snel op het gas of hard in de remmen, en hij gaat om.
Maar als je hem eenmaal doorhebt is het toch een lekkere wagen om mee te rijden.
Gisteren stond ik op plek 483, zal er nu wel een aantal zijn gezakt. :)

P.s., je kunt natuurlijk wel je breakbias en je gears aanpassen, dat kan al veel uitmaken.

[ Voor 5% gewijzigd door apollo13 op 30-04-2016 20:12 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:27
Na een tijdje twijfelen toch maar gekocht voor de Xbox one. Prima spel. Best pittig. 1 foutje kost je de eerste plek.

Race met de mini ging nog wel ok. Maar die Ford erna ;w wat een ramp. Tijdens die race eens met de settings gespeeld zoals steering. Ging uiteindelijk wel ok, maar niet mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
GroupB met default setup werkt ook wel. Met beleid op 't gas en op de rem, en je kunt een heel eind komen. (7e plek weekly op t moment, dus ik mag zeggen dat default setup ook werkt :9 )
Maar inderdaad is GroupB totaal anders dan de 00s of 10s. Die cars liggen nog meer op rails dan ik verwacht, en dan rijd ik weer te voorzichtig en daarmee is top 10 ver weg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb gister het Elite Championship in de Escort RS Cosworth afgesloten met een crash in de een na laatste proef in Griekenland waardoor ik uitviel, gevolgd door een sterke 2e plek in Zweden. Helaas kwam ik 12 punten te kort om in de top 3 van het kampioenschap te eindigen.

Nu dus het Elite Championship opnieuw begonnen, dit keer met de Hyundai i20. Ik weet dat het ding in de WRC een beetje de underdog is, daarom heb ik die ook gekozen, daar hou ik namelijk wel van.

Maar hoe genadeloos hard ik dat ding ook op z'n staart trap, ik rij er gewoon geen snelle tijden mee. Zelfs in Duitsland waar ik normaal toch heel sterk ben, ben ik nooit de snelste. In de eerste sector loop ik vaak al 3 seconden achter op de nummer 1. Best frustrerend.

Finland was kantje boord, omdat ik gewoon te hard aan het pushen was en dus met een haperende en stotterende motor de finish over kwam.

Helaas moet ik vandaag en morgen overwerken tot 's avonds laat, dus woensdag avond maar eens zien hoe het in Zweden gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 02-05-2016 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Na het spel nog maar kort te hebben gespeeld nu weer wat meer. Zat in clubman met een Ford RS200 maar trok het echt niet met die bak. Open opnieuw gedaan met de Lancia Stratos, ook een uitdaging, maar in de weekly (geloof ik) op plaats 300 o.i.d. beland met het ding. Nu met clubman bezig met de BMW uit de 1980's klasse, omdat ik daar ook de monthly mee rijd. Wat een super bak, Monte Carlo is heerlijk terwijl dat met de Stratos en RS200 amper te doen was... Merk wel dat ik met de BMW wat meer moeite heb met Griekenland, dat ging dan weer heel lekker met de andere wagens...

Maar goed, blijf het echt top vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
De truck met de meeste AWD turbo wagens heb ik ontdekt, is dat je de gear ratio met 4 of 5 tikjes moet verkorten en dan in Advanced Setup de 1e versnelling nog eens extra moet verkorten zodat je wat harder kunt launchen en hij niet ineens helemaal terugzakt als je volgas de handrem loslaat, omdat die dingen zo achterlijk veel grip hebben door hun AWD zakken ze van volgas in de redline met de handrem erop, ineens terug naar 4000rpm en is alle gang eruit. Met het verkorten van de gear ratio's kun je ook sneller vaart maken als je uit een krappe bocht komt.

De BMW is inderdaad heel leuk, die kun je ook gewoon in de 2e versnelling launchen.

Ik rij voorlopig niet, want ik kom altijd serieus aan het zweten als ik Dirt Rally speel en dat is met dit weer helemaal niet uit te houden :+

Ik val weer even terug op lekker relaxed Euro Truck Sim :)

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 08-05-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Met die BMW schakel ik inderdaad nauwelijks terug naar 1, tenzij ik stil kom te staan. Haarspeldbochten zijn prima te doen in z'n 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Uiteindelijk ook maar DR gehaald, maar kom er maar niet helemaal uit hoe ik m'n stuur lekker instel. Had hem op 1080 graden staan en ging bij de eerste bocht zo goed als rechtdoor, dus meteen teruggezet naar 900 graden, maar dan loop ik nog tegen wat problemen aan.

Ik maak gebruik van een T300rs zonder aparte shifter of handrem en moet bij scherpe bochten dusdanig sturen dat ik de schakelflippers niet kan bereiken of op het stuur moet zoeken naar de handrem. Ik heb de handrem maar toegewezen aan de R3 knop op de base van het stuur, maar dan nog blijft het enigszins zoeken naar de handrem en schakelen blijft problematisch.

Ik zie eigenlijk geen andere oplossing dan het stuur in te stellen op 270 graden of om een aparte shifter en handrem aan te schaffen. Met dat laatste gaat mijn vrouw nooit akkoord, dus zijn er nog andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Laatst online: 01-09 08:48
Ik heb hem gisteren aangeschaft op de PS4 en wow. Wat is dit eindelijk weer eens een game waarin een klein momentje van concentratieverlies je de winst kan kosten. Damn wat moet je goed naar die makker luisteren. En Damn wat is dat in de sneeuw rijde Kl*te haha. Maar Damn wat is het leuk en wat is het verslavend:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicolini
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-07 19:28
KlaasjeNL schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:04:
Uiteindelijk ook maar DR gehaald, maar kom er maar niet helemaal uit hoe ik m'n stuur lekker instel. Had hem op 1080 graden staan en ging bij de eerste bocht zo goed als rechtdoor, dus meteen teruggezet naar 900 graden, maar dan loop ik nog tegen wat problemen aan.

Ik maak gebruik van een T300rs zonder aparte shifter of handrem en moet bij scherpe bochten dusdanig sturen dat ik de schakelflippers niet kan bereiken of op het stuur moet zoeken naar de handrem. Ik heb de handrem maar toegewezen aan de R3 knop op de base van het stuur, maar dan nog blijft het enigszins zoeken naar de handrem en schakelen blijft problematisch.

Ik zie eigenlijk geen andere oplossing dan het stuur in te stellen op 270 graden of om een aparte shifter en handrem aan te schaffen. Met dat laatste gaat mijn vrouw nooit akkoord, dus zijn er nog andere oplossingen?
Ik gebruik een H-shifter + clutch voor de auto's die dat in werkelijkheid ook hebben (al het ouwe spul t/m klasse Group A) en de nieuwere auto's sequenteel met de flippers achter het stuur (m.u.v. R4, die ook met H-shifter). Handrem heb ik op R3 op m'n T300rs.
Rotatie van het stuur heb ik ook op "real" staan wat betekent dat je in bijv. de Mini uit 1960 1080 gebruikt en met een moderne 2010 auto een hele kleine rotatie (zal dan wel 270 ofzo zijn). Wat mij betreft een kwestie van wennen en als ik dus gebruik maak van de flippers heb ik dus "automatisch" al een kleinere rotatie. Handrem op R3 vind ik persoonlijk het fijnste. Op het stuur werkt (voor mij) echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister kampioenschap 1970 in de kadet weer afgerond als 4e :-/

Wat gebeurt er eigenlijk als je wel promoveert?, ga je dan van open naar andere cup ofzo?

Tevens begonnen in de 1980 m3, goddelijke verademing ten opzichte van die zwalkbakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Chicolini schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:29:
[...]

Ik gebruik een H-shifter + clutch voor de auto's die dat in werkelijkheid ook hebben (al het ouwe spul t/m klasse Group A) en de nieuwere auto's sequenteel met de flippers achter het stuur (m.u.v. R4, die ook met H-shifter). Handrem heb ik op R3 op m'n T300rs.
Rottie van het stuur heb ik ook op "real" staan wat betekent dat je in bijv. de Mini uit 1960 1080 gebruikt en met een moderne 2010 auto een hele kleine rotatie (zal dan wel 270 ofzo zijn). Wat mij betreft een kwestie van wennen en als ik dus gebruik maak van de flippers heb ik dus "automatisch" al een kleinere rotatie. Handrem op R3 vind ik persoonlijk het fijnste. Op het stuur werkt (voor mij) echt niet.
Thnx! Heb gisteravond wat geëxperimenteerd. Soft lock inschakelen met een realistische hoeveelheid rotatie zonder H-shifter/sequentiële shifter is volgens mijn gewoon niet te doen bij die oude auto's. Heb soft lock nu dus uitgeschakeld. Vond 270 graden ook erg gevoelig, dus heb het stuur ingesteld op 360 graden en dat werkt prima. Niet te gevoelig, flippers op het stuur goed bereikbaar en de handrem van R3 naar R2 verplaatst. Kan nu eindelijk wat fatsoenlijke tijden rijden waardoor ik er nu daadwerkelijk plezier in begin te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:49:
Gister kampioenschap 1970 in de kadet weer afgerond als 4e :-/

Wat gebeurt er eigenlijk als je wel promoveert?, ga je dan van open naar andere cup ofzo?

Tevens begonnen in de 1980 m3, goddelijke verademing ten opzichte van die zwalkbakken :P
Je promoveert naar een zwaardere klasse, dus je begint met open, promoveer je, dan ga je naar clubman, en promoveer je daar weer, naar de klasse daarna. Je kan ook gelijk blijven qua klasse, of degraderen, dan ga je naar de moeilijkheids klasse daarvoor. Net zoals het voetbal zeg maar.

De auto klasse die je wilt doen kan je zelf uitkiezen en hangt dus van je budget en voorkeur af, volgens mij kan je ook gewoon altijd met dezelfde klasse blijven rijden tussen alle moeilijkheidsklasses.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:55:
[...]

Thnx! Heb gisteravond wat geëxperimenteerd. Soft lock inschakelen met een realistische hoeveelheid rotatie zonder H-shifter/sequentiële shifter is volgens mijn gewoon niet te doen bij die oude auto's. Heb soft lock nu dus uitgeschakeld. Vond 270 graden ook erg gevoelig, dus heb het stuur ingesteld op 360 graden en dat werkt prima. Niet te gevoelig, flippers op het stuur goed bereikbaar en de handrem van R3 naar R2 verplaatst. Kan nu eindelijk wat fatsoenlijke tijden rijden waardoor ik er nu daadwerkelijk plezier in begin te krijgen.
Het kan wel gewoon met genoeg oefening: https://www.twitch.tv/karik134/profile/highlights
Heel veel sneller dan dit wordt het niet; je ziet dat zelfs deze skills niet genoeg zijn om binnen 15 seconden van de snelste tijd te komen, maar om masters te winnen is dit ruim genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
CaptainPanda schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:52:
[...]

Het kan wel gewoon met genoeg oefening: https://www.twitch.tv/karik134/profile/highlights
Heel veel sneller dan dit wordt het niet; je ziet dat zelfs deze skills niet genoeg zijn om binnen 15 seconden van de snelste tijd te komen, maar om masters te winnen is dit ruim genoeg.
Als ik de filmpjes bekijk, staat overal in de omschrijving dat gebruik wordt gemaakt van een H-shifter/clutch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:03:
[...]

Als ik de filmpjes bekijk, staat overal in de omschrijving dat gebruik wordt gemaakt van een H-shifter/clutch.
Ah, mijn fout, had niet goed gelezen. Maar dan vraag ik me eigenlijk af of het niet gewoon gewenning is, aangezien je in principe eigenlijk helemaal niet zoveel hoort te sturen tijdens een schakelmoment?

Het schakelen gebeurt bij mij namelijk meestal tijdens een recht stuk of een flauwe bocht, tenminste, ik rij zelf wel met een H-shifter en dat betekent dat er maar slechts met de linkerhand kan worden gestuurd, waardoor ik ervoor zorg dat ik pas flink gas geef/rem (en dus dan pas op of terug moet schakelen) wanneer de auto relatief rechtdoor gaat. In de praktijk is dat wanneer het stuurwiel maximaal 130 graden of zo naar één kant toe is gedraaid, anders is het niet bij te houden. Een hogere rotatie gebruik je ook echt alleen in zeer langzame bochten; het terugschakelen moet al ruim zijn gebeurd voordat je zover instuurt dat je je handen moet kruisen of zelfs moet overpakken, terwijl het opschakelen pas bij het uitaccelereren hoort en dat is wanneer je stuur weer zo goed als recht hoort te zijn. Hierdoor zou je de flippers als het goed is nog net kunnen bereiken, of klopt dat niet?

[ Voor 18% gewijzigd door CaptainPanda op 11-05-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
CaptainPanda schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:10:
[...]

Ah, mijn fout, had niet goed gelezen. Maar dan vraag ik me eigenlijk af of het niet gewoon gewenning is, aangezien je in principe eigenlijk helemaal niet zoveel hoort te sturen tijdens een schakelmoment?

Het schakelen gebeurt bij mij namelijk meestal tijdens een recht stuk of een flauwe bocht, tenminste, ik rij zelf wel met een H-shifter en dat betekent dat er maar slechts met de linkerhand kan worden gestuurd, waardoor ik ervoor zorg dat ik pas flink gas geef/rem (en dus dan pas op of terug moet schakelen) wanneer de auto relatief rechtdoor gaat. In de praktijk is dat wanneer het stuurwiel maximaal 130 graden of zo naar één kant toe is gedraaid, anders is het niet bij te houden. Een hogere rotatie gebruik je ook echt alleen in zeer langzame bochten; het terugschakelen moet al ruim zijn gebeurd voordat je zover instuurt dat je je handen moet kruisen of zelfs moet overpakken, terwijl het opschakelen pas bij het uitaccelereren hoort en dat is wanneer je stuur weer zo goed als recht hoort te zijn. Hierdoor zou je de flippers als het goed is nog net kunnen bereiken, of klopt dat niet?
Klopt, maar om een enkele keer te short-shiften bij het uitkomen van een bocht is het toch wel handig om de flippers bij de hand te hebben. Net als die ene keer dat je een bocht net wat meer wil knijpen met de handrem. Dus ideaal was het niet. Maar het lijkt erop dat het met het instellen naar 360 graden is opgelost tot er ooit mogelijk nog een H-shifter in huis wordt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DerOllie schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:45:
[...]

Je promoveert naar een zwaardere klasse, dus je begint met open, promoveer je, dan ga je naar clubman, en promoveer je daar weer, naar de klasse daarna. Je kan ook gelijk blijven qua klasse, of degraderen, dan ga je naar de moeilijkheids klasse daarvoor. Net zoals het voetbal zeg maar.

De auto klasse die je wilt doen kan je zelf uitkiezen en hangt dus van je budget en voorkeur af, volgens mij kan je ook gewoon altijd met dezelfde klasse blijven rijden tussen alle moeilijkheidsklasses.
Ok duidelijk :) , beloningen zijn ook hoger bij de hogere klasses?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:31:
[...]

Ok duidelijk :) , beloningen zijn ook hoger bij de hogere klasses?
Hmm ik ben net met open klaar, en ga naar clubman, maar ik heb daar nog geen races gedaan. Denk dat het geld inderdaad wel groter wordt.
Hoe dan ook, rij ook veel daily courses, en maand rally's (die online races), die leveren, bij enigszins goed resultaat ook goed geld op heb ik gemerkt.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind de rallycross trouwens erg pittig, lastig om daar goed te eindigen en niet helemaal als een tokkie te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:34:
Vind de rallycross trouwens erg pittig, lastig om daar goed te eindigen en niet helemaal als een tokkie te rijden
Ik kwam afgelopen weekend tot dezelfde conclusie, had in het begin nog wel wat races gedaan, maar even laten liggen.
Tot afgelopen weekend het daily event een rally cross finale was. Ik werd werkelijk in de eerste bocht van alle kanten weggebeukt, omdat aan mijn binnenkant andere AI coureurs meteen de joker lap wilde nemen. Daarna moest ik zoveel inhalen dat ik als een aso begon te rijden, en daarmee niet sneller was. :( Werd gefrustreerd, en wilde mn voorganger eraf beuken, ik mistte en knalde zelf tegen de zijkant van circuit aan, en verloor nog meer plekken... Oh the irony... |:(

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

DerOllie schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:53:
[...]

Hmm ik ben net met open klaar, en ga naar clubman, maar ik heb daar nog geen races gedaan. Denk dat het geld inderdaad wel groter wordt.
Hoe dan ook, rij ook veel daily courses, en maand rally's (die online races), die leveren, bij enigszins goed resultaat ook goed geld op heb ik gemerkt.
Je krijgt idd meer geld. Weekly en monthly's ook erg veel, doe nu aan m'n eerste monthly mee, toch moeilijk om je auto goed heel te houden, al is m'n team wel aardig. Reed laatst met een lekke band in Duitsland met de BMW, was niet echt leuk :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

ThomasXIV schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:50:
[...]

Je krijgt idd meer geld. Weekly en monthly's ook erg veel, doe nu aan m'n eerste monthly mee, toch moeilijk om je auto goed heel te houden, al is m'n team wel aardig. Reed laatst met een lekke band in Duitsland met de BMW, was niet echt leuk :').
Je weet dat bij lekke banden je deze meteen kan fixen door stil te staan, en dan op een knop te drukken? Kost wel 1.30 min, maar je kan wel vol stoom weer door...

Monthly ik ook, de M3 Evo Rally. Gaat best goed tot nu toe, volgens mij sta ik in de top 25%. Volgende rally die daar beschikbaar komt is die van Monaco, dan kijken waar ik sta.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

DerOllie schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:24:
[...]

Je weet dat bij lekke banden je deze meteen kan fixen door stil te staan, en dan op een knop te drukken? Kost wel 1.30 min, maar je kan wel vol stoom weer door...

Monthly ik ook, de M3 Evo Rally. Gaat best goed tot nu toe, volgens mij sta ik in de top 25%. Volgende rally die daar beschikbaar komt is die van Monaco, dan kijken waar ik sta.
Ik sta ook wel aardig. Ging maar om 1 ronde dus ik vond het handiger om door te rijden, had nog steeds wel een "redelijke" tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Hm. Voor de 2e keer begonnen aan de 1e championship. Merk toch al verbetering tov de 1e keer, zelfs een keer 2e in een race. Los van het feit dat Zweden (sneeuw) schier onmogelijk is, heb ik een ander probleem. Hoe goed het ook gaat, hairpins/acutes kosten met +- 5sec door crashen. Krijg het niet gered; geen idee hoe/wat ik moet doen. Iemand tips? Rijd nog steeds met de mini overigens.

Edit: Spel hang nu ook echt vaak vast; hele pc hangt dan vast. Na 3x dezelfde race te moeten doen ben ik er nu wel klaar mee... Is het hardwaretechnisch? Geen flauw idee. Eerste paar keer spelen niks en nu wel.

[ Voor 21% gewijzigd door DikkeBMW op 18-05-2016 22:21 ]

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Laatst online: 16:20

ikt

Wauw, ik haalde regelmatig de top 100 in de dailies met een controller, maar ik kan absoluut niet rijden met een G27 :+ Iemand die tips heeft? Ik zwabber alsof ik enkele liters aan sterke drank op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
ikt schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:53:
Wauw, ik haalde regelmatig de top 100 in de dailies met een controller, maar ik kan absoluut niet rijden met een G27 :+ Iemand die tips heeft? Ik zwabber alsof ik enkele liters aan sterke drank op heb.
Camerapositie voorin dat je nog maar net een stukje van de voorkant van de auto ziet? Steering deadzone uit? Misschien de degrees of rotation dan maar wat hoger, zodat je met dezelfde stuurbeweging minder ver stuurt ingame? Weer inkomen met iets makkelijks, zoals jaren 60 car op Germany, om zo langzaam weer gewend te raken?
Oefenen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Laatst online: 16:20

ikt

Chicane600 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:58:
[...]

Camerapositie voorin dat je nog maar net een stukje van de voorkant van de auto ziet? Steering deadzone uit? Misschien de degrees of rotation dan maar wat hoger, zodat je met dezelfde stuurbeweging minder ver stuurt ingame? Weer inkomen met iets makkelijks, zoals jaren 60 car op Germany, om zo langzaam weer gewend te raken?
Oefenen, denk ik.
Ik denk dat overnieuw beginnen met leren rijden gaat helpen. Ik moet wel zeggen, het voelt heerlijk en is echt leuk met een stuur! Een 205je in Finland is al spannend, met een stuur nog meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

ikt schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:29:
[...]

Ik denk dat overnieuw beginnen met leren rijden gaat helpen. Ik moet wel zeggen, het voelt heerlijk en is echt leuk met een stuur! Een 205je in Finland is al spannend, met een stuur nog meer :)
ja maar dat 205je is wel een bruut van een Group B auto :P, niet de meest hanteerbare auto. Begin eens met een langzamere klasse en werk dan op met gebruik van stuur.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Zijn er hier eigenlijk mensen die met een handrem erbij spelen ? Zit zelf te denken aan een van Heusinkveld..... :P

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Pff, hard werken hoor. Zit nu in het Master rallykampioenschap met de Fiësta. Eerste rally van het kampioenschap: Zweden. Eerste proef in Zweden: 12km lang, terwijl het sneeuwt, ik kon de weg voor me soms niet eens zien :X

Op de eerste proef 13e geëindigd. De 2e proef was een wat kortere met alleen wat mist, dus daar heb ik al weer 2 plaatsen in het algemeen klassement weten op te schuiven :)

Ik heb me in het Elite kampioenschap (nog nét als 3e het kampioenschap afgesloten, anders had ik 'm weer overnieuw kunnen doen) hiervoor met de Hyundai ook left-foot-braking aangeleerd en dat scheelt enorm. Weight-transfering door de bocht werkt echt. Indien nodig afremmen en terugschakelen, insturen, even een tik op de rem om de achterkant naar buiten te gooien en vol het gas er weer op :) Bij krappere bochten en zeker in Zweden bij een 2 of 3 toch even aan de handrem (knopje op stuur) om hem de bocht door te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 23-05-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:14
FastFred schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:10:
Hiervoor met de Hyundai ook left-foot-braking aangeleerd en dat scheelt enorm. Weight-transfering door de bocht werkt echt. Indien nodig afremmen en terugschakelen, insturen, even een tik op de rem om de achterkant naar buiten te gooien en vol het gas er weer op :) Bij krappere bochten en zeker in Zweden bij een 2 of 3 toch even aan de handrem (knopje op stuur) om hem de bocht door te krijgen.
Is er ergens iets waar je zoiets kan leren? hoe je het snelst door de bocht gaat? Hoor ook weleens van de scandinavian flick ...

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:11
In Dirt Rally zelf zit een sectie met tutorials, volgens mij worden dat soort dingen daar ook uitgelegd. :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Rusky schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:00:
[...]

Is er ergens iets waar je zoiets kan leren? hoe je het snelst door de bocht gaat? Hoor ook weleens van de scandinavian flick ...
Wat Uffeltje hierboven ook al zegt. De tutorial filmpjes in de game bekijken. Left-foot-braking is exact wat er staat: remmen met je linkervoet zodat je het gaspedaal ingetrapt kunt houden.

Wat je met remmen in de bocht doet is meer gewicht op de vooras zetten en minder op de achteras. De achterkant van de auto wordt lichter en gaat dan glijden. Dit is in bijna iedere bocht (op hairpins en andere uitzonderingen na) toe te passen en het geeft erg veel winst op je exit-speed (de snelheid waarmee je een bocht uit komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Rusky schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:00:
[...]

Richard Burns Rally! :)

Oké, het is een ander spel, maar zeker de moeite waard. Er zit een "Rally School" in die precies uitlegt hoe alles werkt... En je kunt het dan ook zelf proberen en oefenen. (Sowieso is RBR de moeite waard als je van rally houdt)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gisteren de monthly uitgereden (op #150 o.i.d. beland, prima plek), soms ging het niet helemaal goed maar het is gelukt :+ . Verder ook Pikes Peak met die Peugeot geprobeerd, de tering wat een lastige bak om in te rijden, duurt wel even voordat ik die track haal zonder constant van de baan te rijden.

Weekly heb ik ook goed gereden, in de top 50, maar goed, zal wel zakken omdat die pas net uit was.

Allebei met de BMW E30 M3 trouwens, wat een fantastische bak is dat, valt goed mee te rijden, lekker stabiel.

[ Voor 32% gewijzigd door Thomas op 24-05-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hoppa! :D

Na een dramatische start van de rally in Zweden waarbij ik na de eerste proef al 13e in het klassement stond, heb ik me in de volgende 10 proeven toch knap opgewerkt naar een 4e plek. En de laatste proef zelfs afgesloten met de snelste tijd waardoor ik nog net als 3e ben geëindigd in de rally en nu met 15 punten dus ook 3e in het kampioenschap. Masters kampioenschap begint goed 8)

Overmorgen de rally van Monte Carlo :)

Voor de beginners is dit misschien nog wel een aardige video naast de in-game tutorials. Misschien zie ik het niet goed, maar hij geeft bijna continue gas (vol gas?) en stuurt de auto door de bochten met de rem.

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 24-05-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:14
Ik heb gister Richard Burns Rally erop gezet. En heb daarna in een vrij uurtje de basis school gedaan.
Maar dat is inderdaad wel ff goed om te doen zeg. Netjes uitgelegd hoe je de trial moet rijden.
Met blauwe / rode en groene pionnen.
Zal vanavond het filmpje eens gaan kijken.

mijn pc

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste