Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:59:
[...]

Nog jammerder is dat je niet kan zien wie restarts gebruikt. Ik heb me trouwens afgemeld want ik ben niet zo van andere auto's uitproberen: ik hou het bij dit soort games graag bij één auto. Tel daarbij op dat je niet kan zien wie restarts gebruikt en welke upgrades men heeft en ja, rij ik liever m'n eigen custom championships. ;)
Restarts kan de league creator gewoon aan/uit zetten. Dus Dat vind ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 14:31
Hebben jullie trouwens nog een tip om het menu / replays te bedienen zonder het stuurwiel ?
Ik vind naar links en rechts draaien om de snelheid van een replay nogal onhandig :-) Evenals het steeds weer gokken welke button 5 of 6 weer is...

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
5/5 upgrades en restarts, zolang ze aanstaan gebruik ik ze ook als er weer een boom oversteekt of zo. :p
Je kan voor terug en verderspoelen van de replay ook je pedalen gebruiken, maar weet niet of dat veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:17
bomen deden bij mij een stapje opzij vandaag :D https://drive.google.com/...XBfMzJmeEtWMHM/view?pli=1
(kan ik dit gifje embedden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:40
Haha, zo'n momentje had ik ook toen ik te vroeg naar links wilde. :+ Zie onderstaande video (rond 1:50).

Ik vond de Subaru zonder upgrades trouwens erg traag aanvoelen. Hij rijdt wel heerlijk, maar het lukte me niet om er goede tijden mee neer te zetten. OK, ik maak wel wat grove foutjes, maar dat zijn geen foutjes die aan het einde van een rit 20 sec verschil opleveren denk ik. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Uffeltje op 30-11-2015 18:14 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Chicane600 schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:34:
bomen deden bij mij een stapje opzij vandaag :D https://drive.google.com/...XBfMzJmeEtWMHM/view?pli=1
(kan ik dit gifje embedden?)
Hahaha dat stukje crash ik ook altijd gigantisch, echt een rotstuk. Het is gewoon een probleem dat de pacenotes voor die bocht slecht zijn en het sowieso niet zo'n erge bocht lijkt.

Ach ja, we kunnen er alleen maar van leren :P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Uffeltje schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:41:
Haha, zo'n momentje had ik ook toen ik te vroeg naar links wilde. :+ Zie onderstaande video (rond 1:50).

[video]

Ik vond de Subaru zonder upgrades trouwens erg traag aanvoelen. Hij rijdt wel heerlijk, maar het lukte me niet om er goede tijden mee neer te zetten. OK, ik maak wel wat grove foutjes, maar dat zijn geen foutjes die aan het einde van een rit 20 sec verschil opleveren denk ik. :P
Die stenen op 2:20 zijn echt link :D
Ondertussen ken ik het bochtje wel, maar hoe vaak ik me daarvoor niet vergist heb in die bocht! :')

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, sommige van die bochten in Finland...!!! :X :X :X Dan denk je dat de bocht na die boom komt maar is 'ie ervoor en zo. Dikke pret.

Ik ben trouwens overgestapt naar custom events: ik werd het zat dat ik ook in custom kampioenschappen om de haverklap dezelfde stukken weg moest rijden, zelfs met maar 4 stages in een land. Dus nu rij ik gewoon een custom event in een land waar ik zin in heb en dan steeds de 4 korte stages die samen de 'main stage' vormen in de juiste volgorde (voelt fijner dan op willekeurige volgorde). Zo kom ik nooit twee keer op dezelfde plek en blijft het lekker afwisselend. Ik kan natuurlijk ook de twee langere stages achter elkaar rijden, maar 4 stages is gewoon leuker. Nu ik Masters eenmaal gewonnen heb, hoeven kampioenschappen ook niet echt meer voor mij: ik wil nu gewoon genieten van het scheuren door de natuur. ;)

Trouwens, is de AI in custom events zwakker? En de auto sterker? De Fulvia voelde een stuk pittiger in het custom event dat ik in Finland reed. En na een foutje in de tweede stage (stomme automatische reset :X ) moest ik iets van 18 seconden goedmaken op nummer 1 en tot mijn verbazing won ik de volgende stages met 8 en 12 seconden voorsprong, zonder dat de AI gescrasht was. Zijn die custom events gewoon makkelijker of zo...?

O ja, ik heb uiteindelijk toch maar de pacenotes op Early gezet. Werkt beter. Zelfs met de Fulvia.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:51

Koenvh

Hier tekenen: ______

Dacuuu schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:15:
[...]

Restarts kan de league creator gewoon aan/uit zetten. Dus Dat vind ik geen probleem.
Toch zou ook ik het leuk vinden om te kunnen zien, alleen al als extra eer voor degene die alles in één keer doen.

In de toekomst zet ik misschien Event Restart uit, zodat je nog wel een stage kan herstarten (kan altijd, via Save and Quit... de Restart-knop maakt het alleen makkelijker), maar niet een heel event. Maar daar heb ik nog een week bedenktijd voor.

Ik zie trouwens dat ik afgezakt ben naar plaats 17, jammer... Had nog geen upgrades, en dan is de Focus toch wel erg traag... Misschien ook té voorzichtig gereden... :/

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:10
@Koenvh, ik sta nog wat lager en ook met een niet ge-upgrade auto. Helaas kaas, maar ik heb hem wel uitgereden zonder restarts e.d.

Vandaag begonnen met de online weekly die in Finland word gereden met de Peugeot 205.
Pfff dat is andere koek zeg. Volgens mij heb ik nog nergens in de hoogste versnelling kunnen/durven rijden met die auto.
Deze is wel compleet voorzien van alle toeters en bellen. De jumps zijn nu echt niet normaal meer, airtime is king. Zat vanavond met een behoorlijke hartslag achter de pc. :)

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
[b][message=45360891,noline]Trouwens, is de AI in custom events zwakker? En de auto sterker? De Fulvia voelde een stuk pittiger in het custom event dat ik in Finland reed. En na een foutje in de tweede stage (stomme automatische reset :X ) moest ik iets van 18 seconden goedmaken op nummer 1 en tot mijn verbazing won ik de volgende stages met 8 en 12 seconden voorsprong, zonder dat de AI gescrasht was. Zijn die custom events gewoon makkelijker of zo...?
De AI tijden zijn erg inconsistent. Soms pak je zomaar 10tallen seconden op een long stage tegen master AI, en soms loop je enorm te pushen en scheelt het bijna niks. Er zijn ook een paar sectoren waar ik hoe dan ook eigenlijk altijd langzamer ben dan de AI. Volgens mij is eentje sector 2 van Fourketa Kourva, en er is ook zo'n sector in Wales. Dus dan kan je over een stage daar tijd verliezen en op een andere stage weer winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 01:41
Impry schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:29:
Die stenen op 2:20 zijn echt link :D
Ondertussen ken ik het bochtje wel, maar hoe vaak ik me daarvoor niet vergist heb in die bocht! :')
Yup, daar reed ik mijn auto aan gort... dus restart... en het mooie was de tweede keer tikte ik hem weer aan 8)7

Ik heb ook maar een eigen league gestart om eens wat te proberen, Dezelfde 5 stages (uit elke omgeving willekeurig een gepakt) met de 3 Subaru's gewoon om eens te kijken wat de verbeteringen in die auto's zijn. De eerste 2 er nu op zitten met de 1995 en 2001 en komende week de laatste. Is wel leuk op deze manier :*)

Ik wil hem best nog eens opnieuw doen als er mensen interesse in hebben. Was van plan ook de andere merken op deze manier wat af te gaan. Het geeft je league wat meer een thema.

[ Voor 40% gewijzigd door AeoIus op 01-12-2015 11:08 ]

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Zo, net ook weer eens tijd gehad om te spelen. De league-proeven meteen gereden.
Heb het idee dat de Wales proeven wat gladder zijn dan eerst (meer overstuur), maar kwam misschien omdat het even geleden was.

Op SS2 de 4e tijd wereldwijd, dus ben benieuwd of daar iemand nog wat secondes kan pakken ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Impry op 02-12-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

Ik rij een redelijk strakke proef, 50 seconden langzamer dan de snelste. Suuuure :') Op een proef van 5 minuten ofzo .. laat maar, op die manier is er ook geen lol aan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Meer oefenen Arjan :D Haha

Nu denk ik dat je geen upgrades hebt op je auto, dat scheelt al veel. Je kunt ook via Custom event dezelfde proef doen voor een realistisch vergelijk.

[ Voor 74% gewijzigd door Impry op 02-12-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
Arfman schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:11:
Ik rij een redelijk strakke proef, 50 seconden langzamer dan de snelste. Suuuure :') Op een proef van 5 minuten ofzo .. laat maar, op die manier is er ook geen lol aan.
Eerlijk gezegd weet ik dat ik niet in de buurt kom van de tijden die de meeste hier rijden, maar ik ga ook echt niet voor de winst :) Ik kan alleen maar zeggen respect voor de mensen die dat soort tijden rijden. Die gaan vol gas waar ik dat niet durf/kan dus petje af. Als ik binnen 2 minuten eindig op 8 minuten rijden ben ik goed bezig :*)

Ik ben al blij als ik een redelijke proef rijd en de laatste stage beter rijd dan de eerste, omdat ik de auto beter ken. Ik rijd vaak pas voor het eerst in de auto als ik die stage start en dus altijd zonder upgrades en oefen de stages ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Als iemand zoveel sneller is op zo'n korte proef zegt mij dat er of wordt valsgespeeld of dat mensen 100 x de proef oefenen en hem dan blindelings vol gas rijden, rinse and repeat. In beide gevallen is voor mij de lol eraf ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Haha, er zijn ook personen die gewoon een stuurtje hebben en daarnaast ook erg goed kunnen rijden. :P

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
Maar ja, ik rijd voor mezelf en de lol die ik er in heb en niet voor de ander. Op die rinse and repeat manier heb ik er waarschijnlijk geen lol in en doe ik dat dus ook niet.
Ik heb er de tijd en zin niet in om er zo veel moeite in te stoppen en dat weet ik dus ben ik wel tevreden met wat ik wel kan doen en daar zo veel mogelijk lol uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Dat is inderdaad de beste manier. Ik restart wel eens, maar alleen als ik een hele stomme fout maak en weet dat he t zonder moeite beter kan. Zodra ik een stage heb gereden zonder ver van de baan te raken of een band te verliezen vind ik het wel prima.

Ik denk ook dat helemaal geen restarts geen optie is. Laatst in Finland reed ik volle vaart tegen een minuscuul steentje oid dat midden op de weg lag aan en maakte een mooie frontflip. Bugs en glitches kunnen heel af en toe je rit verpesten, het zou zonde zijn als je daardoor een 15-20 seconden zou moeten missen.

[ Voor 10% gewijzigd door Uffeltje op 02-12-2015 16:07 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
Uffeltje schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:02:
Ik denk ook dat helemaal geen restarts geen optie is. Laatst in Finland reed ik volle vaart tegen een minuscuul steentje oid dat midden op de weg lag aan en maakte een mooie frontflip. Bugs en glitches kunnen heel af en toe je rit verpesten, het zou zonde zijn als je daardoor een 15-20 seconden zou moeten missen.
It's not a bug, it's a feature! schijnt
Impry schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:25:
Op SS2 de 4e tijd wereldwijd, dus ben benieuwd of daar iemand nog wat secondes kan pakken ;)
Ha, speciale uitdaging voor de laatste ronde :9

[ Voor 7% gewijzigd door Chicane600 op 02-12-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Uffeltje schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:02:
Dat is inderdaad de beste manier. Ik restart wel eens, maar alleen als ik een hele stomme fout maak en weet dat he t zonder moeite beter kan. Zodra ik een stage heb gereden zonder ver van de baan te raken of een band te verliezen vind ik het wel prima.

Ik was ook niet van plan ze uit te schakelen, aangezien het aantal fouten dat ik maak toch best groot is, en dat zal voor anderen ook best zo zijn. Finland echter niet, met m'n 120km/h :+

Daarnaast, dit seizoen is bijna afgelopen! Dus, ik kan een nieuw seizoen maken. Heeft er iemand suggesties voor combinaties? Willen we Rallycross erin hebben? Hillclimb? Alle suggesties zijn welkom (want als het niks is kan ik iemand anders de schuld geven >:) :+ )

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel het spel nu puur voor de ervaring en heb mijn stuur (eindelijk) op 900 graden gezet. Merkte meteen dat dat nogal een verschil maakte en vooral dat de FFB veel te weinig nuttige feedback gaf. Via het CM forum heb ik toen FFB settings gekregen en tjonge... het is nu (pas) echt alsof ik een echte auto rij! Gaaf! En wat een verschil! Mijn tijden zuigen zwaar nu maar dat is geen probleem. Ik zit nu echt nog meer ín het spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:50
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:40:
Ik speel het spel nu puur voor de ervaring en heb mijn stuur (eindelijk) op 900 graden gezet. Merkte meteen dat dat nogal een verschil maakte en vooral dat de FFB veel te weinig nuttige feedback gaf. Via het CM forum heb ik toen FFB settings gekregen en tjonge... het is nu (pas) echt alsof ik een echte auto rij! Gaaf! En wat een verschil! Mijn tijden zuigen zwaar nu maar dat is geen probleem. Ik zit nu echt nog meer ín het spel!
welke ffb setting heb jij ingesteld

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:53:
[...]

welke ffb setting heb jij ingesteld
In Windows (ik gebruik de Profiler niet, dus via 'USB-spelbesturingen instellen' naar de G27 en dan kiezen voor 'Eigenschappen' en dan 'Instellingen'):

Gecombineerd (één as - voor meeste gamelen [niet mijn typefout! 8) ] gebruikt) = Uit
Graden rotatie = 900º
Force feedback inschakelen = Aan (duh)
Totale sterkte van effecten = 107%
Kracht van veereffect = 100%
Kracht van dampereffect = 50%
Centreerver inschakelen in gamelen [nogmaals niet mijn typefout 8) ) met force feedback = Aan
Kracht van centreerveer = 0%
Game toestaan instellingen aan te passen = Aan

In Dirt Rally:

Advanced wheel options (voor de volledigheid)
Steering deadzone = 0%
Steering saturation = 100%
Steering linearity = 0
Throttle deadzone = 0%
Throttle saturation = 100%
Brake deadzone = 0%
Brake saturation = 100%
Clutch deadzone = 0%
Clutch saturation = 50% (op 100% pakt 'ie soms niet als je te snel schakelt)
Soft lock = On
Center steering = On

Vibration & feedback
Vibration & feedback = On (nogmaals duh)
Self Aligning Torque = 125%
Wheel friction = 15%
Tyre friction = 15%
Suspension = 40% (moet eigenlijk 100% maar maakt gewoon teveel herrie in mijn situatie :X )
Tyre slip = 50%
Collision = 50% (kan ook 100% maar ik vind het overbodig)
Soft lock = 100%
Steering centre force = 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
Speciaal op de tweede proef m'n best gedaan. Ging best lekker, paar minimale foutjes. Vol verwachting kijk ik erna op het leaderboard... 9 sec langzamer. Viel toch tegen.
@impry default setup? Hopelijk jij niet, want dan heb ik tenminste een goed excuus. ;) Anyway, knappe tijden van je. Hier blijf ik duidelijk achter.
Het ritje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Default setup ja, 5/5 upgrades. Vanaf 1:14 in jouw filmpje pak ik denk de meeste tijd.
Heb hele tijd lopen rotzooien met Fraps, maar die had het weer niet goed opgenomen. Welk programmaatje gebruik jij voor capturen?

Nu heb ik dus maar gewoon camera neergezet en gefilmd. Via Custom Event gedaan, maar maakt verder geen verschil volgens mij. Ietsje langzamer dan de tijd in de league, nu 2:41.010.
Die zie je daarna nog ff in de ranking: 2:40.460.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=c1Q6cbl6v2A]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
Ik was duidelijk nog te voorzichtig bij sommige hobbels omdat ik de ideale lijnen nog niet overal ken. Gelijk bij de eerste right 4, binnen 10 seconden na de start al te zien. Gaat nog wel ff duren voordat ik alle 9 secondes eraf zou hebben.
Voor capturen gebruik ik MSI Afterburner. Voor ff een stage recorden en unedited op youtube zetten werkt het prima. Alleen de combinatie MSI Afterburner, MJPG compression, Windows 10 en Premiere Pro CC werkt niet helemaal lekker: bij exporteren krijg ik vaak freezes in het filmpje. Moet nog eens wat andere encoders testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Als je een kaart van Nvidia hebt kan je Shadowplay gebruiken. Werkt ook erg makkelijk, mijn video van afgelopen maandag heb ik daarmee opgenomen. Hij neemt zelfs de laatste xx (zelf in te stellen) minuten automatisch op, zodat je iets altijd achteraf op kan slaan.

Wat lijkt dat trouwens makkelijk als je jou zo ziet racen. :P Was dat ook maar zo. :+

Ik kan zien dat corrigeren met een stuurtje wat makkelijker is, bij mijn controller lijkt er wat vertraging in het sturen te zitten, maar jij kan direct je stuur omgooien en de wielen volgen dat direct.

[ Voor 35% gewijzigd door Uffeltje op 02-12-2015 21:52 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impry schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:22:
Default setup ja, 5/5 upgrades. Vanaf 1:14 in jouw filmpje pak ik denk de meeste tijd.
Heb hele tijd lopen rotzooien met Fraps, maar die had het weer niet goed opgenomen. Welk programmaatje gebruik jij voor capturen?

Nu heb ik dus maar gewoon camera neergezet en gefilmd. Via Custom Event gedaan, maar maakt verder geen verschil volgens mij. Ietsje langzamer dan de tijd in de league, nu 2:41.010.
Die zie je daarna nog ff in de ranking: 2:40.460.
Gebruik je nog specifieke instellingen voor je stuur wat graden en zo betreft? En je schakelt met de flaps...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Die auto lijkt inderdaad veel sneller dan de mijne. Daarnaast wat ik al dacht, proef uit je hoofd kennen en enorme jumps maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Chicane600 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:44:
Ik was duidelijk nog te voorzichtig bij sommige hobbels omdat ik de ideale lijnen nog niet overal ken. Gelijk bij de eerste right 4, binnen 10 seconden na de start al te zien. Gaat nog wel ff duren voordat ik alle 9 secondes eraf zou hebben.
Ja, die eerste rechts 4 viel me ook op ja, moet je wel net goed uitkomen, dan kun je nog op tijd zijn voor die links 2. Voor de rust is het beter om die iets zachter te nemen zodat je sowieso goed uit die links 2 komt. Maar voor echt timetriallen met restart kan dit wel.
Uffeltje schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:47:
Als je een kaart van Nvidia hebt kan je Shadowplay gebruiken. Werkt ook erg makkelijk, mijn video van afgelopen maandag heb ik daarmee opgenomen. Hij neemt zelfs de laatste xx (zelf in te stellen) minuten automatisch op, zodat je iets altijd achteraf op kan slaan.

Wat lijkt dat trouwens makkelijk als je jou zo ziet racen. :P Was dat ook maar zo. :+

Ik kan zien dat corrigeren met een stuurtje wat makkelijker is, bij mijn controller lijkt er wat vertraging in het sturen te zitten, maar jij kan direct je stuur omgooien en de wielen volgen dat direct.
Bedankt voor de capturetips, zie dat AMD Gaming Evolved er al op stond. Stond zelfs nog een opname op van gisteren, dus heb ook nog een opname van mijn league run op SS2: YouTube: DiRT Rally - Pant Mawr reverse - Ford Fiesta RS Rally
Edit: geluid loopt niet goed synchroon zie ik.
Iets cleaner gereden, vooral de paar haakse bochten in het eerste stuk iets beter uit gekomen.

Stuurtje is zeker makkelijker ja, ben ik van overtuigd, je hebt ook nog eens de FFB natuurlijk! Voor € 100,- tik je al een G25 op de kop op Marktplaats, elke euro waard.
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:56:
[...]
Gebruik je nog specifieke instellingen voor je stuur wat graden en zo betreft? En je schakelt met de flaps...?
Nee, alles stock vanuit DiRT, schakelen met de flippers en handrem op het stuur. Niet optimaal in de hairpins, maar rest van de bochten is het perfect om ff snel tikje handrem te doen.
Arfman schreef op woensdag 02 december 2015 @ 23:16:
Die auto lijkt inderdaad veel sneller dan de mijne. Daarnaast wat ik al dacht, proef uit je hoofd kennen en enorme jumps maken :)
Ja, is gewoon veel sneller, door de upgrades rijd je met compleet andere auto. Via Custom Event rijd je met de volledig geupgrade auto.
En mbt proef uit je hoofd kennen; op het circuit gaat het er natuurlijk niet veel anders aan toe, daar verfijn je je ideale lijn ook elk rondje. Maar met het tempo zoals ik dat hierboven deed kun je geen kampioenschap zonder restarts rijden, dan ga je zeker nat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impry schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:10:
Nee, alles stock vanuit DiRT, schakelen met de flippers en handrem op het stuur. Niet optimaal in de hairpins, maar rest van de bochten is het perfect om ff snel tikje handrem te doen.
Ah, ok, thanks. Ja, ik zit eerlijk gezegd steeds te switchen tussen instellingen: zoals ik gisteren postte heb ik mijn stuur op 900 graden gezet en goede FFB gevonden, maar ik merk dat ik na een paar stages rijden steeds weer even terugga naar de stock instellingen (ook wat FFB betreft) want dat rijdt een stuk sneller en makkelijker! :X Na tig keer crashen gisteravond deed ik dat dus weer even en ik won meteen de eerste de beste stage in Griekenland... toch wel lekker ook, haha! Ik kan (zoals vaker het geval is) niet echt kiezen wat ik nou het fijnste vindt... super realisme of gewoon heerlijk scheuren. Ik neig nu toch naar heerlijk scheuren. 8)

Moet daarbij zeggen dat ik verder sowieso met clutch and shifter rij maar dat gaat makkelijk in de Fulvia (waarmee ik meestal rij). Ik heb dan de rechter flap ingesteld als handrem: die is wat makkelijker te vinden dan zo'n klein knoppie op het stuur. ;) Maar als ik een nieuwere auto rij, switch ik weer naar sequential via de flaps en zit de handrem op een knopje... kan inderdaad lastig zijn in hairpins. Dat wisselen van instellingen is sowieso niet zo handig want in panieksituaties zit ik nu regelmatig op de verkeerde knoppen te rammen, hahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:23:
[...]
kan inderdaad lastig zijn in hairpins. Dat wisselen van instellingen is sowieso niet zo handig want in panieksituaties zit ik nu regelmatig op de verkeerde knoppen te rammen, hahaha!
Dat is niet sowieso niet goed he. :+ Gewoon 1 settings patern aanhouden. En het je zelf niet te moeilijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 13:23
Oh wat zou dit geweldig zijn voor de console-users:

http://www.teamvvv.com/en...les-sooner-than-you-think

http://www.pu.nl/artikele...ort-naar-xbox-one-en-ps4/

Ben benieuwd als dit gaat gebeuren hoe de game gaat draaien en er uit gaat zien tov de pc! Ik kijk er iig erg naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:40:
[...]

Dat is niet sowieso niet goed he. :+ Gewoon 1 settings patern aanhouden. En het je zelf niet te moeilijk maken.
Haha, ja, mijn probleem is dat ik niet kan kiezen en alles wil, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:23:
[...]

Ah, ok, thanks. Ja, ik zit eerlijk gezegd steeds te switchen tussen instellingen: zoals ik gisteren postte heb ik mijn stuur op 900 graden gezet en goede FFB gevonden, maar ik merk dat ik na een paar stages rijden steeds weer even terugga naar de stock instellingen (ook wat FFB betreft) want dat rijdt een stuk sneller en makkelijker! :X Na tig keer crashen gisteravond deed ik dat dus weer even en ik won meteen de eerste de beste stage in Griekenland... toch wel lekker ook, haha! Ik kan (zoals vaker het geval is) niet echt kiezen wat ik nou het fijnste vindt... super realisme of gewoon heerlijk scheuren. Ik neig nu toch naar heerlijk scheuren. 8)

Moet daarbij zeggen dat ik verder sowieso met clutch and shifter rij maar dat gaat makkelijk in de Fulvia (waarmee ik meestal rij). Ik heb dan de rechter flap ingesteld als handrem: die is wat makkelijker te vinden dan zo'n klein knoppie op het stuur. ;) Maar als ik een nieuwere auto rij, switch ik weer naar sequential via de flaps en zit de handrem op een knopje... kan inderdaad lastig zijn in hairpins. Dat wisselen van instellingen is sowieso niet zo handig want in panieksituaties zit ik nu regelmatig op de verkeerde knoppen te rammen, hahaha!
Probeer een knop op de shifter, die blijft altijd op dezelfde plek ;)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenvh schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:52:
[...]

Probeer een knop op de shifter, die blijft altijd op dezelfde plek ;)
Ja, weet ik, maar dan moet ik helemaal óver de shifter heen rijken en dat gaat ook niet echt handig... Ik heb gisteren trouwens een joystick als handbrake geprobeerd: werkte op zich wel maar wat plaatsing op m'n bureau betreft is het allemaal net ff te ver en onhandig. Het ding staat ook los dus ik ruk 'm elke keer van de tafel af. 8) Maar het is wel interessant genoeg om nog eens naar te kijken: is ook meest realistisch, natuurlijk. Man man man wat zou ik graag ruimte hebben voor z'n complete racestoel waarop je al je controllers kan monteren...! _/-\o_

Het is trouwens opvallend hoe je aan bepaalde instellingen en opstellingen went: zo had ik de shifter altijd op een bepaalde plek staan en kon ik blindelings shiften (ook al was de plek niet optimaal en realistisch). Toen ik gisteren die joystick als handbrake gebruikte, moest ik de shifter zo'n naar links 10 cm opschuiven, dus dichterbij. Vervolgens zat ik de héle tijd verkeerd te shiften! In z'n 4 als ik 2 wilde en zo! }:O ;)

Maar goed, toch maar eens kijken naar een of andere klem voor die joystick. Of secondenlijm... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:10:
[...]

Ja, weet ik, maar dan moet ik helemaal óver de shifter heen rijken en dat gaat ook niet echt handig... Ik heb gisteren trouwens een joystick als handbrake geprobeerd: werkte op zich wel maar wat plaatsing op m'n bureau betreft is het allemaal net ff te ver en onhandig. Het ding staat ook los dus ik ruk 'm elke keer van de tafel af. 8) Maar het is wel interessant genoeg om nog eens naar te kijken: is ook meest realistisch, natuurlijk. Man man man wat zou ik graag ruimte hebben voor z'n complete racestoel waarop je al je controllers kan monteren...! _/-\o_

Het is trouwens opvallend hoe je aan bepaalde instellingen en opstellingen went: zo had ik de shifter altijd op een bepaalde plek staan en kon ik blindelings shiften (ook al was de plek niet optimaal en realistisch). Toen ik gisteren die joystick als handbrake gebruikte, moest ik de shifter zo'n naar links 10 cm opschuiven, dus dichterbij. Vervolgens zat ik de héle tijd verkeerd te shiften! In z'n 4 als ik 2 wilde en zo! }:O ;)

Maar goed, toch maar eens kijken naar een of andere klem voor die joystick. Of secondenlijm... ;)
Kan.. Of een knop aan de bovenkant, die shifter moet je toch bij kunnen ;)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenvh schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:19:
[...]

Kan.. Of een knop aan de bovenkant, die shifter moet je toch bij kunnen ;)
Er zit geen knop op de shifter, als je dat bedoelt...?
Afbeeldingslocatie: http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/INIAAOxy6-tR~rk1/s-l225.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
Je kunt 4th gear toch wel als knop binden aan handbrake? Of weigert de game dat te accepteren?
Als je dan nog wat dikke elastiek er handig omheen doet schiet ie vanzelf weer uit de handbrake als je released.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Als het goed is moet dat werken inderdaad. Het blijft natuurlijk een 'digitale' handbrake, maar dat werkt wel prima met een elastiek mod :)

En inderdaad op de shifterpook zelf zit geen knop, maar 'shifter' word in het algemeen gezien als dat hele apparaat :P
Ik had zelf voorheen de handbrake op alle 4 de zwarte knoppen gebind, maar die knoppen zitten niet dichtbij genoeg om comfortabel te handbraken.

Buiten dat om is het beter om zo min mogelijk de handrem te gebruiken. Als je er aan gewend raakt dan leer je niet op de juiste manier rally racen ;)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:27:
[...]

Er zit geen knop op de shifter, als je dat bedoelt...?
[afbeelding]
Ik bedoelde deze knoppen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x0lzDYf.png

Daar kun je redelijk makkelijk bij, en die blijven op hun plek. Eerst had ik een knop op het stuur, maar in een haarspeldbocht is dat onmogelijk. :P
kevz schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:29:
Buiten dat om is het beter om zo min mogelijk de handrem te gebruiken. Als je er aan gewend raakt dan leer je niet op de juiste manier rally racen ;)
Wat je wilt is zo snel mogelijk bij de finish komen, en daar kan de handrem soms bij helpen. Bij de meeste bochten (1 t/m 6) is het vaak niet nodig, haarspeldbocht varieert, maar de hele scherpe bochten maak ik met m'n handrem (of de Scandinavian Flick, maar meestal is de bocht daar te krap voor.)

[ Voor 35% gewijzigd door Koenvh op 03-12-2015 17:51 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
Is dat zo? Dan ben ik al verpest. De handbrake is bij mij knop rechtsboven op het G27 stuurtje. Ik schakel met de flaps.
Ik heb overigens ongeveer zelfde instellingen als Impry, maar mijn 222 degrees in de G27 profiler settings is denk ik nog ietsje lager dan hij zal hebben, gezien het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ja het ging bij mij ook vrij snel over naar 'oh even remmen en de auto schuin neer zetten, hoppa handbrake knop' maar dan leer je niets over de scandinavian flick en andere manieren van rally racen ;)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chicane600 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:17:
Je kunt 4th gear toch wel als knop binden aan handbrake? Of weigert de game dat te accepteren?
Als je dan nog wat dikke elastiek er handig omheen doet schiet ie vanzelf weer uit de handbrake als je released.
Ik gebruik de shifter om te shiften dus dan gaat handbraken niet meer. ;)
Ah, ok, nou, ja, ik heb naar mijn idee die handrem toch wel echt regelmatig nodig... Kan ook gemakszucht of automatisme zijn. Het is trouwens wel zo dat diverse auto's uit DR in het echt geen handrem hadden! De Fulvia wel, dacht ik...? Ik ga vanavond weer eens rijden met de joystick als handrem: kijken of dat went of dat ik een betere opzet kan vinden voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik wil eigenlijk een losse handrem bij mijn setup, maar die Fanatec handrem kan ik nergens mounten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Figuur84 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:45:
Oh wat zou dit geweldig zijn voor de console-users:

http://www.teamvvv.com/en...les-sooner-than-you-think

http://www.pu.nl/artikele...ort-naar-xbox-one-en-ps4/

Ben benieuwd als dit gaat gebeuren hoe de game gaat draaien en er uit gaat zien tov de pc! Ik kijk er iig erg naar uit!
die reakties ook er bij zeker bij de tweede link :)
mooi mooi ..... even lekker door het zand crossen .... laat dat even maar weg

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dik uur gereden met joystick als handrem en met 'realistische' stuurinstellingen en het begint te wennen! In Wales en Monaco zuig ik nog zwaar (als een beginner heb ik moeite een stage zonder crasg te rijden LOL) maar in Finland gaat 'ie heeeeeeeeeeerlijk. Voorlopig rij ik dus in Finland. ;) Ook Duitsland even gereden: ging wel okay maar die hairpins daar blijven lastig: of ik val ze te hard aan (en draai dan wel in de goede richting maar schuif door in de verkeerde waarna ik stilta, haha) of te zacht... en die handrem werkt vaak een beetje tegen. Maar zonder dat ding krijg ik die Fulvia niet alle bochten om. In Wales en Monaco stuiter ik nog teveel van de baan af. Werd alsnog derde in een custom Open event van 4 stages in Wales: vind ik al knap. In Finland eindigde ik een 4 stage rally op Pro als tweede en een enkele lange op Masters stage als 6e. Prima wat mij betreft, zeker voor een (hernieuwde) beginneling. 8)

Maar goed, voorlopig gaat 'ie lekker. Het is denk ik ook een kwestie van wennen en volhouden wat betreft die meer realistische instellingen. Uiteindelijk voelt het toch wel lekker, hoor: die Fulvia heeft nu ECHT gewicht etc. als je keihard door Finland scheurt. Het wordt allemaal nog angstiger als je de FFB aan je stuur voelt trekken!

EDIT
Nog even een lange stage in Monaco en Griekenland gedaan en beide keer 5e geworden: ja, dat gaat steeds beter! Het is even doorzetten maar de moeite waard! Wat zo nu en dan nog wel eens fout gaat is dat ik na een hairpin het stuur een slag te weinig terugdraai en vervaarlijk richting ravijnen rij... maar gelukkig deze twee races niet gecrasht.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
ravw schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:12:
[...]

die reakties ook er bij zeker bij de tweede link :)
mooi mooi ..... even lekker door het zand crossen .... laat dat even maar weg
Haha ja idd..... Die snappen het niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Figuur84 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:13:
[...]

Haha ja idd..... Die snappen het niet.....
Die grand tourismo mannetjes zullen straks wel schrikken met hum " sim "gevoel dat de werkelijkheid toch even wat lastig er dan een F1 driver achter een gamepad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Leuk die reacties. De consoleversie zal allicht meer assists aan hebben staan, dan lijkt het me prima te doen.

[ Voor 48% gewijzigd door Koenvh op 03-12-2015 21:33 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Koenvh schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:32:
Leuk die reacties. De consoleversie zal allicht meer assists aan hebben staan, dan lijkt het me prima te doen.
met assist aan is geen sim .... dan laatje je zelf rijden
net als de auto's tegenwoordig , rijd je te hard , geef de auto minder benzine zodat je het gewenste snelheid rijd die mag , achteruitrijden hulp .. omdat er mensen zijn die niet kunnen rijden , maar is die adrenaline die je krijgt als je moet parkeren achter uit , hopen dat je met je trekhaak je buurman zijn auto niet als een schroot neer zet :) ..... auto rijden tegenwoordig is voor mietjes , de echte mannen rijden deuken :)
niets geen hulp .. gewoon rijden als een adrenaline junk en gaan zonder hulp, koop een auto om dat ik zelf wil rijden anders ga ik wel met de taxi

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 03-12-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik oefen de Dirt Daily stage 6 keer, gaat allemaal prima en steeds iets sneller, probeer ik hem voor het echie raak ik 1 of ander k*tsteentje wat ik in die andere 6 keer niet eens heb gezien. Laat maar weer :P

EDIT: ook even PVP geprobeerd, wat een ramfestijn. Ook dat, laat maar weer :P

[ Voor 16% gewijzigd door Arfman op 03-12-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Arfman schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:08:
Ik oefen de Dirt Daily stage 6 keer, gaat allemaal prima en steeds iets sneller, probeer ik hem voor het echie raak ik 1 of ander k*tsteentje wat ik in die andere 6 keer niet eens heb gezien. Laat maar weer :P

EDIT: ook even PVP geprobeerd, wat een ramfestijn. Ook dat, laat maar weer :P
Mijn ervaring met PVP was dat velen automaat rijden, en da's natuurlijk vele malen makkelijker :P
Ook jammer dat ik nog een auto moet "huren"
ravw schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:58:
[...]

net als de auto's tegenwoordig , rijd je te hard , geef de auto minder benzine zodat je het gewenste snelheid rijd die mag , achteruitrijden hulp .. omdat er mensen zijn die niet kunnen rijden , maar is die adrenaline die je krijgt als je moet parkeren achter uit , hopen dat je met je trekhaak je buurman zijn auto niet als een schroot neer zet :) ..... auto rijden tegenwoordig is voor mietjes , de echte mannen rijden deuken :)
niets geen hulp .. gewoon rijden als een adrenaline junk en gaan zonder hulp, koop een auto om dat ik zelf wil rijden anders ga ik wel met de taxi
Laten we het erop houden dat ik liever niet heb dat je mijn buurman bent :+ Ik wil geen deuken :P

[ Voor 23% gewijzigd door Koenvh op 03-12-2015 22:16 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Koenvh schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:15:
[...]

Mijn ervaring met PVP was dat velen automaat rijden, en da's natuurlijk vele malen makkelijker :P
Ook jammer dat ik nog een auto moet "huren"

[...]

Laten we het erop houden dat ik liever niet heb dat je mijn buurman bent :+ Ik wil geen deuken :P
Automaat rijden mag dan makkelijker zijn maar je komt nooit aan goede tijden zeker niet in een rally ...
ga met die Fulvia eens een steile heuvel op met een automaat , dan rol je boven aan weer terug.

soms moet ik zelf al terug van 3 naar 2 om hem te halen

bij de nieuwe automaats zal het niet veel verschil maken denk ik zeker als ze een dubbele koppel hebben

wees niet bang zet die van mij altijd binnen , houd niet van regen :)
maar waar blijven de witte kerstbomen voor DR :)

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 03-12-2015 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
[...]
auto rijden tegenwoordig is voor mietjes , de echte mannen rijden deuken :)
M'n baas zal blij zijn dat ik m'n "race-desires" virtueel kan botvieren, zodat ik op de echte weg tevreden ben met voorbeeldig rijgedrag en netjes inparkeren dankzij de achteruitrijsensoren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Chicane600 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:26:
[...]

M'n baas zal blij zijn dat ik m'n "race-desires" virtueel kan botvieren, zodat ik op de echte weg tevreden ben met voorbeeldig rijgedrag en netjes inparkeren dankzij de achteruitrijsensoren. ;)
ja of hij vertrouwd je rijgedrag niet dus geeft hij je er een met hulpmiddelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:26:
Zo, dik uur gereden met joystick als handrem en met 'realistische' stuurinstellingen en het begint te wennen! In Wales en Monaco zuig ik nog zwaar (als een beginner heb ik moeite een stage zonder crasg te rijden LOL) maar in Finland gaat 'ie heeeeeeeeeeerlijk. Voorlopig rij ik dus in Finland. ;) Ook Duitsland even gereden: ging wel okay maar die hairpins daar blijven lastig: of ik val ze te hard aan (en draai dan wel in de goede richting maar schuif door in de verkeerde waarna ik stilta, haha) of te zacht... en die handrem werkt vaak een beetje tegen. Maar zonder dat ding krijg ik die Fulvia niet alle bochten om. In Wales en Monaco stuiter ik nog teveel van de baan af. Werd alsnog derde in een custom Open event van 4 stages in Wales: vind ik al knap. In Finland eindigde ik een 4 stage rally op Pro als tweede en een enkele lange op Masters stage als 6e. Prima wat mij betreft, zeker voor een (hernieuwde) beginneling. 8)

Maar goed, voorlopig gaat 'ie lekker. Het is denk ik ook een kwestie van wennen en volhouden wat betreft die meer realistische instellingen. Uiteindelijk voelt het toch wel lekker, hoor: die Fulvia heeft nu ECHT gewicht etc. als je keihard door Finland scheurt. Het wordt allemaal nog angstiger als je de FFB aan je stuur voelt trekken!

EDIT
Nog even een lange stage in Monaco en Griekenland gedaan en beide keer 5e geworden: ja, dat gaat steeds beter! Het is even doorzetten maar de moeite waard! Wat zo nu en dan nog wel eens fout gaat is dat ik na een hairpin het stuur een slag te weinig terugdraai en vervaarlijk richting ravijnen rij... maar gelukkig deze twee races niet gecrasht.
Herkenbare post voor mij; ik heb ook wel ervaren dat het veranderen van instellingen van stuuruitslag effect heeft op de snelheid. Zelf hou ik ook altijd om zoveel mogelijk met 900 graden en manual + clutch te gebruiken, maar vooral de stuuruitslag verminderen heeft helaas het 'voordeel' dat er veel harder door de bocht kan worden gegaan in het spel. Jammer genoeg is dit niet zo realistisch, omdat er de voorbanden na een bepaalde stuurhoek weer minder grip horen te genereren (voor de liefhebbers: figuur 7.14 op pagina 212 van de pdf uit A.S.A. El-Razaz. 1988. Lateral Forces on Off-road Surfaces).

Precies om deze reden hebben de auto's in het echt ook wat meer stuurhoek (hogere vertragingsverhouding in de tandwielen) zodat de coureurs met zoveel mogelijk precisie rond dit optimum kunnen blijven zonder te ver te sturen; waar de WRC's rond de 540 graden zitten, gaan langzamere auto's gestaag richting de 1080 graden (misschien meer of minder). Wel geldt natuurlijk hoe sneller de auto is, hoe lager de stuuruitslag kan zijn, maar ik heb in het spel toch het gevoel dat alles onrealistisch stabiel en snel is, zeker als het stuur < 300 graden wordt ingesteld. Helaas zou dat dus betekenen dat met een stuur op 900 dat er minimaal (540/300 = ) 1.8 keer zo hard (lees: hoekversnelling van het stuurwiel) moet worden gestuurd om een beetje competitief te zijn en da's gewoonweg echt onmogelijk. :P Ik hoop dus dat er ooit nog een physics-update komt die dit euvel gaat verhelpen, maar eigenlijk reken ik er niet op. En tot die tijd blijf ik ook gewoon heel rebels om te weigeren om het stuur lager dan 900 graden in te stellen. >:)

p.s.: ik vind het altijd erg leuk om je posts te lezen!

[ Voor 2% gewijzigd door CaptainPanda op 03-12-2015 23:06 . Reden: bron toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptainPanda schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:37:
[...]
p.s.: ik vind het altijd erg leuk om je posts te lezen!
Ah! Leuk! Dank je! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
[...]

Klopt. Ik hoop ook dat de physics zo realistisch en hetzelfde mogelijk blijven (lees pc). Wellicht dat er met een controller wat goede instelmogelijkheden zijn, net als bij project cars. Vergeet niet dat project cars ondanks de vele 'gamertjes' op de ps4 er ook serieus gereden wordt. Ik race leagues met Pcars bij een NL club, en daar zitten een aantal fantastische en leuke gasten bij (sommigen inmiddels zowat vrienden), de meesten ook met stuur en rig (playseat, rseat e.d.). Behalve grafisch is er niet veel verschil met de pc versie. Dit verwacht ik ook met dirt rally. Ook de stuurtjes zoals t300, t500, g29 en fanatec worden op de ps4 gebruikt, en de xbox controller wordt ook wel gebruikt op de pc. De doelgroep is misschien meer 'casua'l voor consoles, maar er zijn wel serieuzere mensen te vinden. Ook bij Pcars merken we dat veel afhaken omdat ze niet begrijpen wat voor een game een sim (Pcars bv) is. Voor mij is de console gewoon de eenvoud van: het werkt altijd, hoef niet op specs van mijn hardware te letten als ik een game koop, geen gedoe met grafische settings aanpassen ed. Het werkt gewoon. En ja, grafisch is het minder, en de mooie extra displays voor sim racing missen, support voor 3 monitoren mist ed. Wellicht in de toekomst eens naar pc......

[ Voor 3% gewijzigd door Figuur84 op 04-12-2015 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
ik ben toch van de 900 terug naar 540 graden gegaan om voor mijn gevoel wat realistischer een bocht in te kunnen sturen.

Ik had het idee dat ik op 900 graden wel erg ver moest draaien voor een 90 graden bocht op asfalt. Het leek in game meer dan ik in werkelijkheid in mijn eigen auto moet doen en op 540 komt het meer uit wat ik lijk te doen in mijn auto.

Terwijl ik 900 gebruikte had ik wel aanstaan dat Dirt Rally de 900 graden realistisch moest aanpassen maar ik merkte nooit verschil in auto's. Is er een overzicht van auto's die een mindere stuuruitslag hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

AeoIus schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:38:
ik ben toch van de 900 terug naar 540 graden gegaan om voor mijn gevoel wat realistischer een bocht in te kunnen sturen.

Ik had het idee dat ik op 900 graden wel erg ver moest draaien voor een 90 graden bocht op asfalt. Het leek in game meer dan ik in werkelijkheid in mijn eigen auto moet doen en op 540 komt het meer uit wat ik lijk te doen in mijn auto.

Terwijl ik 900 gebruikte had ik wel aanstaan dat Dirt Rally de 900 graden realistisch moest aanpassen maar ik merkte nooit verschil in auto's. Is er een overzicht van auto's die een mindere stuuruitslag hebben?
http://blog.codemasters.c...ly-force-feedback-update/

Daar staat 't ;)

540 is gebruikelijk voor moderne rallywagens ;)
Mijn ervaring dat Dirt Rally ze wel aanpast, misschien moet je je stuur opnieuw kalibreren?

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Als je de WRC onboards kijkt (via WRC+ kun je hele proeven alleen maar naar de rijders kijken :P ) zie je dat de stuuruitslag echt niet zo groot is nee. Heb hem zelf op 500° staan en dat bevalt wel goed.

Mbt handremgebruik, ook zie je in die onboards dat bij onverhardrally's er toch regelmatig een tikje handrem wordt gedaan. In Finland bijvoorbeeld niet zo vaak, omdat je daar meer ruimte en tijd hebt om je auto te zetten (dmv Scandinavian flick), maar bij smallere rally's zoals Sardinie en sommige stukken in Wales gebeurt het wel meer.

Zelf gebruik ik de handrem ook vaak om een instuurfout te corrigeren. Als je net te vroeg de bocht in gaat zou je de binnenkant raken, door dat even de handrem aan te trekken schuift je auto in het geheel wat naar buiten waardoor je mooi net dat randje aan de binnenkant kunt ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AeoIus schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:38:

Het gekke vind ik dat ik het zo moeilijk vind om het rijden in m'n echte auto te vergelijken met het rijden achter de PC. Ik heb met 900 graden het idee dat ik heel veel moet draaien om ff op zij te gaan en helemaal om een bocht door te gaan maar als ik dan vervolgens eens goed oplet in mijn eigen echte auto, draai ik veel meer dan ik steeds denk! Op een of andere manier is het gewoon totaal anders allemaal. Dat valt ook duidelijk op door het feit dat ik bij controllerwisselingen tussen bediening in DR steeds erg moet wennen maar dat ik nooit maar dan ook NOOIT hoef te wennen aan de overstap van DR naar mijn eigen auto. Dat geeft ook wel aan dat simracen op de PC toch totaal iets anders is dan het echte werk.

Persoonlijk heb ik dus het idee dat ik met 900 graden nog steeds minder draai als in mijn echte auto maar ik zal er nog eens op letten. Ik rij dus wel alleen de Fulvia en die heeft ook gewoon een hoge rotatie. En al zijn mijn tijden nu slechter, het is wel 'net echter' en dat is voor mij, zo ontdek, toch belangrijker. Zal ook door mijn flightsim achtergrond komen waarin ik graag zoveel mogelijk realistisch doe.
Impry schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:01:
Als je de WRC onboards kijkt (via WRC+ kun je hele proeven alleen maar naar de rijders kijken :P ) zie je dat de stuuruitslag echt niet zo groot is nee. Heb hem zelf op 500° staan en dat bevalt wel goed.

Mbt handremgebruik, ook zie je in die onboards dat bij onverhardrally's er toch regelmatig een tikje handrem wordt gedaan. In Finland bijvoorbeeld niet zo vaak, omdat je daar meer ruimte en tijd hebt om je auto te zetten (dmv Scandinavian flick), maar bij smallere rally's zoals Sardinie en sommige stukken in Wales gebeurt het wel meer.

Zelf gebruik ik de handrem ook vaak om een instuurfout te corrigeren. Als je net te vroeg de bocht in gaat zou je de binnenkant raken, door dat even de handrem aan te trekken schuift je auto in het geheel wat naar buiten waardoor je mooi net dat randje aan de binnenkant kunt ontwijken.
Ik zou eens moeten zoeken naar oude rally video's: de meeste onboard WRC video's zijn redelijk nieuw en hebben dan ook een kleinere uitslag.

En die handrem gebruik ik ook regelmatig als correctie, alleen net ff wat anders: eigenlijk probeer ik, als vanzelf, eerst zelf een bocht door te komen maar als ik merk dat het niet gaat, als ik 'm te wijd ga nemen, dan trek ik ff aan de handrem. (Soms zelfs twee keer, wat volgens mij eigenlijk cheaten is...) Moet wat dat betreft ook nog steeds erg wennen aan het verschil dat je dan hebt op gravel of asfalt etc.: vooral op asfalt draai ik dan vaak te hard om. Het lukt me ook regelmatig om met een clutch kick een hairpin om te draaien. Weet nog steeds niet wat nou het beste is, eigenlijk...

Jullie moeten trouwens echt eens een joystick als handrem gaan proberen (tenzij je de shifter al als handrem gebruikt): is toch wel grappig, hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Je kunt handremgebruik in een Fulvia natuurlijk niet vergelijken met bijv. een Fiesta WRC.
Maar het draait nagenoeg altijd om de bocht-uit snelheid, zeker met weinig vermogen zoals een Fulvia.
Dan maar wat trager de bocht in.

Ik heb wel die shifter van de G25, maar zonder klemmen, moet dus nog een manier bedenken om hem vast te zetten. Dan wil ik daar de handrem wel op.

[ Voor 24% gewijzigd door Impry op 04-12-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impry schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:30:
Maar het draait nagenoeg altijd om de bocht-uit snelheid, zeker met weinig vermogen zoals een Fulvia.
Dan maar wat trager de bocht in.
Ja, idd, daar zit wat in. De laatste tijd trap ik in hairpins standaard de koppeling ff in vlak voor het moment dat ik weer gas wil geven: als ik dat niet doe, kom je regelmatig haast niet weg! :X

Vond trouwens zonet dit filmpje! Lijkt me toch een duidelijk geval van 900 graden, als het niet meer is: een paar keer draait hij het stuur iets meer dan 1 1/2 keer rond dus dat is dan op zich al 540 graden. Tel daar een 1 1/2 keer een draai de andere kant bij op en je zit al op 1080. Ik hou mijn stuur met mijn Fulvia dus lekker op 900! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pweide
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-08 09:39
Okay, ik heb deze game gehaald omdat ik veel DiRT 3 speelde, maar ik speelde wel erg veel op assists, ik wil toch met xbox controller doorgaan, en vroeg me af of iemand tips heeft voor het beginnen aan Rally, omdat ik het toch wel wat anders ervaar.
Zijn er dingen waar ik op moet gaan letten, instellingen die ik het best kan doen.. etc etc.
uiteindelijk is het doel natuurlijk assistloos te knallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Zo snel mogelijk de assists uit zetten, hooguit ABS op 1 of 2 zetten en dan gewoon lekker kilometers maken met bijv. een Fiat 131 Abarth of Lancer EVO X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Ik speel ook met een Xbox 360 controller en heb alle control settings standaard staan, ik heb wel alle assists uitstaan.

Ik zou inderdaad een 4WD auto pakken (de Group A Impreza 555 of de R4 Evo X) zoals Impry zegt en ga gewoon wat Custom Events doen. Leer luisteren naar je pacenotes en probeer zoveel mogelijk op die pacenotes te rijden zonder dat je zelf nadenkt over hoe hard je die bocht in moet. 9 van de 10 keer weet je navigator het beter, daarom zit die beste man of vrouw er ook bij in een rally auto :)

Probeer gewoon op safe te rijden, zeker in het begin. Gas los bij jumps, gas los bij "Cautions", probeer bochten aan te snijden om te voorkomen dat je later aan de buitenkant een steen / paal / boom / greppel pakt. Halverwege een bocht de bocht ruimer sturen is altijd makkelijker dan krapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

UTwizard schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:14:
Ik speel ook met een Xbox 360 controller en heb alle control settings standaard staan, ik heb wel alle assists uitstaan.

Ik zou inderdaad een 4WD auto pakken (de Group A Impreza 555 of de R4 Evo X) zoals Impry zegt en ga gewoon wat Custom Events doen. Leer luisteren naar je pacenotes en probeer zoveel mogelijk op die pacenotes te rijden zonder dat je zelf nadenkt over hoe hard je die bocht in moet. 9 van de 10 keer weet je navigator het beter, daarom zit die beste man of vrouw er ook bij in een rally auto :)

Probeer gewoon op safe te rijden, zeker in het begin. Gas los bij jumps, gas los bij "Cautions", probeer bochten aan te snijden om te voorkomen dat je later aan de buitenkant een steen / paal / boom / greppel pakt. Halverwege een bocht de bocht ruimer sturen is altijd makkelijker dan krapper.
Inderdaad. Luisteren naar pacenotes en rustig aan ;)

Oh, en het is traditie om in Griekenland het ravijn in te rijden op 't einde :+
Verder is het een kwestie van de auto aanvoelen.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Mooie toevoegingen!
Volgende week mee in de update, samen met Zweden!

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/348intf.png

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2mpeyh1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Nice! Ik vond enkel de Fiësta en de Countryman al wat mager. :P

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pweide
Ik moet zeggen, na even een paar ritjes gedaan te hebben, dat die hele assists me al helemaal voor geen meter bevallen, dus uit ermee. En moet ook zeggen, dat ik de 4WD's zoals hierboven beschreven niet zo lekker vind rijden, 4WD eigenlijk in het algemeen. Verder nu maar met die fiat 131, dat gaat wel lekker om mee in te rijden. Zouden 4WD's beter moeten zijn dan AWD's, of is dit meer een voorkeurskwestie? :p
Hoop dat ik later leuke tijden neer kan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

pweide schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 18:59:
Ik moet zeggen, na even een paar ritjes gedaan te hebben, dat die hele assists me al helemaal voor geen meter bevallen, dus uit ermee. En moet ook zeggen, dat ik de 4WD's zoals hierboven beschreven niet zo lekker vind rijden, 4WD eigenlijk in het algemeen. Verder nu maar met die fiat 131, dat gaat wel lekker om mee in te rijden. Zouden 4WD's beter moeten zijn dan AWD's, of is dit meer een voorkeurskwestie? :p
Hoop dat ik later leuke tijden neer kan zetten :)
4WD (Four wheel drive) = AWD (All wheel drive), of heb je een aanhangwagen? :+

Maar RWD rijdt heerlijk, al glijdt het soms wel erg veel.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:22
Die Polo is nice! Hopelijk komt de DS3 WRC ook snel.. de Rallycross versie hebben ze immers ook al.

[ Voor 31% gewijzigd door Rivanov op 04-12-2015 19:16 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pweide
Koenvh schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:11:
[...]

4WD (Four wheel drive) = AWD (All wheel drive), of heb je een aanhangwagen? :+

O, ja tuurlijk, RWD :+ Ik heb bij 4WD dan weer het gevoel dat ik zweef ofzo 8)7

[ Voor 62% gewijzigd door pweide op 04-12-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Koenvh schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:11:
[...]

Oh, en het is traditie om in Griekenland het ravijn in te rijden op 't einde :+
ja dat is inderdaad een gewaarschuwd mens telt voor 2.... tot dat je er in ligt en dan denk je oke deze bedoelde ze :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Koenvh schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:11:
[...]
Die 131 Abarth is wat dat betreft wel goed in balans. Stuurt nog scherp in voor een RWD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Impry schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:05:
[...]

Die 131 Abarth is wat dat betreft wel goed in balans. Stuurt nog scherp in voor een RWD!
Jaren '70 heb ik maar één championship gedaan, daarna direct naar jaren '80. Mijn ervaring met de BMW M3 E30 is namelijk wel dat de achterkant een eigen leven leidt :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Koenvh schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:25:
[...]

Jaren '70 heb ik maar één championship gedaan, daarna direct naar jaren '80. Mijn ervaring met de BMW M3 E30 is namelijk wel dat de achterkant een eigen leven leidt :P
dat is in het echt ook zo .... :) dus wen er maar aan

trouwens de 3 serie uit de jaren 80 zijn allemaal :P
mijn lesauto was er ook een :) 325 :)

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 04-12-2015 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

ravw schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:29:
[...]

dat is in het echt ook zo .... :) dus wen er maar aan

trouwens de 3 serie uit de jaren 80 zijn allemaal :P
mijn lesauto was er ook een :) 325 :)
Ik wen er wel aan, en 't rijdt wel leuk verder, maar soms is 't wel onhandig :P
Hierna stap ik waarschijnlijk over naar 2000 :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Koenvh schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:37:
[...]

Ik wen er wel aan, en 't rijdt wel leuk verder, maar soms is 't wel onhandig :P
Hierna stap ik waarschijnlijk over naar 2000 :)
ford rs2000 :P lekker bak om mee te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

ravw schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:41:
[...]

ford rs2000 :P lekker bak om mee te rijden
Daarom, en dan wel met de juiste skin ;)
http://www.racedepartment...01-2001-mcrae-sainz.7494/

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
dat is niet de Ford die ik bedoel ....

ik bedoel deze ford RS 2000

Afbeeldingslocatie: http://dirtrally.ovh/wp-content/images/ford/motor1.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 04-12-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

ravw schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:50:
[...]

dat is niet de Ford die ik bedoel ....

ik bedoel deze ford RS 2000

[afbeelding]
Oh, die, excuus, ben niet helemaal wakker meer... Ik bedoelde de Ford Focus RS uit 2000

Da's ook een leuke, maar zit het stuur niet rechts? Dat vind ik zelf vervelend namelijk (niet zo zeer het rechts zitten, maar meer dat ik dan de shifter ook links wil hebben, maar met links kan ik minder goed schakelen)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Koenvh schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:52:
[...]

Oh, die, excuus, ben niet helemaal wakker meer... Ik bedoelde de Ford Focus RS uit 2000

Da's ook een leuke, maar zit het stuur niet rechts? Dat vind ik zelf vervelend namelijk (niet zo zeer het rechts zitten, maar meer dat ik dan de shifter ook links wil hebben, maar met links kan ik minder goed schakelen)
je helaas een engelse bak ja :(

ik vergis me dan ook wel eens met bochten.
maar dat is even wennen en het rijd wat vreemd zo als je zelf al zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05-2022
Rivanov schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:15:
Die Polo is nice! Hopelijk komt de DS3 WRC ook snel.. de Rallycross versie hebben ze immers ook al.
De ds3 was een van de vele auto's waar ze licensing issue's mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets is zo veranderlijk als een mens... Na veel genoegen te hebben beleefd aan de Fulvia met in car view, clutch, H-shifter, 900 graden rotatie en realistische feedback, was ik het gisteren opeens helemaal zat: dat trage rijden, dat vele draaien, het realisme... Dus ben ik hopla overgestapt op de 2010 Ford RS Rally met simpele feedback, stuur op default 200 graden, schakelen met de flaps en mijn (weinige) haren vol in de wind met de bonnet view! Heerlijk arcadisch raggen met die bak over die smalle weggetjes! Yihaaaaaaaaaa! Ook geen complete serieuze kampioenschappen meer maar kampioenschappen met bijvoorbeeld rally's van 1 stage en dan net zolang herstarten totdat ik gewonnen heb. Lekker puh. Heerlijk dit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:35:
Niets is zo veranderlijk als een mens... Na veel genoegen te hebben beleefd aan de Fulvia met in car view, clutch, H-shifter, 900 graden rotatie en realistische feedback, was ik het gisteren opeens helemaal zat: dat trage rijden, dat vele draaien, het realisme... Dus ben ik hopla overgestapt op de 2010 Ford RS Rally met simpele feedback, stuur op default 200 graden, schakelen met de flaps en mijn (weinige) haren vol in de wind met de bonnet view! Heerlijk arcadisch raggen met die bak over die smalle weggetjes! Yihaaaaaaaaaa! Ook geen complete serieuze kampioenschappen meer maar kampioenschappen met bijvoorbeeld rally's van 1 stage en dan net zolang herstarten totdat ik gewonnen heb. Lekker puh. Heerlijk dit. ;)
Ik denk dat je aan je nieuwe 'settings' nog veel meer genoegen gaat beleven dan aan de oude :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chicane600 schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:38:
[...]

Ik denk dat je aan je nieuwe 'settings' nog veel meer genoegen gaat beleven dan aan de oude :P
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:35:
Waarom een stuur? Pak een controller >:)

Overigens kan ik bij het maken van een league kiezen om alleen Renaults toe te staan, maar d'r zit geen Renault in het spel... :P

Is 't een hint?

Het seizoen is bijna afgelopen. Volgende week een enkel event (in plaats van vijf).
Een korte stage van elk land, in een Lancia. (Van de Fulvia tot de Delta :P)

[ Voor 17% gewijzigd door Koenvh op 06-12-2015 23:30 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
Koenvh schreef op zondag 06 december 2015 @ 23:17:
Het seizoen is bijna afgelopen. Volgende week een enkel event (in plaats van vijf).
Een korte stage van elk land, in een Lancia. (Van de Fulvia tot de Delta :P)
Misschien ook deze even kijken voor wat Lancia geweld :P

[ Voor 3% gewijzigd door AeoIus op 07-12-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Zojuist de stages in Wales gereden, wat een drama. Als eerst had ik nog nooit in de Fiësta gereden en daarnaast zijn de betonnen randen (zo lijkt het) langs de weg onvergeeflijk. :( Voor mijn gevoel klopt het niet helemaal, bij de lichtste aanraking kan je band lek raken en af en toe wordt je gelanceerd. Tijdens de eerste stage had ik niet eens door dat ik een lekke band kreeg en plots hoorde ik de velg op het grind rammelen. :P

Na wat gepruts toch nog wat relatief leuke tijden neer weten te zetten. Momenteel een vijfde plek, met als voordeel dat Impry en Chicane al hebben gereden. :+ :D

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
AeoIus schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:12:
[...]

Misschien ook deze even kijken voor wat Lancia geweld :P

[video]
deze heb ik al eens gezien , die bijrijder is ook blij dat die op het laatst uit mag stappen :)
maar dat geluid van die bakken :P

V1 is uit :) geen vroegtijdig meer :)

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 07-12-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:10
Ik start net Steam op en hij is voor Dirt Rally een update aan het binnen halen, 10,5 GB groot.
Zo het de Winter Wonderland update zijn, e.t.a. 10 minuten.
Ja dus:

This is it. It’s all led to this point. It’s time for version 1.0!

Yes, as of today, DiRT Rally is officially leaving Early Access and launching on Steam. It’s been a hell of a ride and we’re so glad you’ve been able to join us along the road to launch. Between you, you’ve clocked up over 98 million kilometres so far!

Today’s Steam launch brings with it the Winter Wonderland update, which delivers a new rally set in the snow and ice of the Varmland region of Sweden to the game. These snow-filled stages are known for their snow banks and we’ve been hard at work on new soft edge tech that simulates the density of snow. As a result, you can now lean on the snow banks when pushing for those stage records.

The update also brings two new cars to the game, the Hyundai Rally and the Volkswagen Polo Rally. These cars are the most recent additions to the pinnacle of the sport and they are the perfect way to round off our Early Access programme.

The Winter Wonderland update also sees the introduction of Steam Workshop support that allows players to share Car Setup & Force Feedback settings. You can find a guide for this here: (http://steamcommunity.com...filedetails/?id=570805193. You can get started with settings from our simulation team here: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=570797271.

We’ve also made improvements and refinements made to Global Leaderboards and League support.

Here’s the rundown of other stuff that’s new this month:
You can now tune your immersion levels by customising your OSD options, choosing between On, Countdowns Only and Off.
The Logitech G29 wheel is now correctly listed in the controller preset menu.
Custom Championships now reward you with the correct number of credits.
There’s a new EULA to sign when you boot the game, which asks you to kindly behave yourself when you’re playing with others.
Your favourite pet mouse has learnt a new trick, and can now change the livery on your car.
If you own an Owner’s Club event, you will now correctly own the Owned achievement.
If you pledge a wedge to an online Wager Event and the event ends while you’re on stage, we’ll give you your CR back.
Your Oculus Rift can now be toggled to lock the horizontal orientation. Look for a flag in the hardware configuration file.
Sliders on the Advanced Racing Wheel Options screen now increment at the same rate as the Steering and Pedal calibration screen.
Your Service Crews are back from their training course and will now correctly setup your car for multi-location events.
Stopped one set of Rallycross results from appearing on a Rally leaderboard.
You no longer need to hold the headlight control to activate your lights. You can now just tap that.
Windows accounts with accented and non-latin characters will now correctly save game settings.
Fixed a weird bug where the camera would briefly flick back to the default position at the start of a stage after customising the seat position.
@Kick_Up will now politely and calmly inform you if your wheels fall off, and if you’re going the wrong way.

As ever, please stop by the forums and let us know what you think of version 1.0 and how you think we did in early access. We couldn’t have done it without you!

Love,

The DiRT Team x

[ Voor 91% gewijzigd door apollo13 op 07-12-2015 16:45 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
bij mij loopt ie ook die 10.5 GB te downloaden. Mooie grootte voor een winters landschapje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Ik ben benieuwd, maar met mijn downloadsnelheid duurt het nog twee uur (1,5 MB/s max :o ).

These snow-filled stages are known for their snow banks and we’ve been hard at work on new soft edge tech that simulates the density of snow. As a result, you can now lean on the snow banks when pushing for those stage records..

Het zou mooi zijn als bovenstaande ook in de andere landen wordt geïmplementeerd. :P

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Die Polo en Hyundai :P weet alleen nog niet welke ik ga nemen voor mijn carrier ..... nijgt naar de polo :)

maar sneeuw is echt gaaf , volgas ook al raak je even de wall :)

[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 07-12-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Oké, ik had niet verwacht dat Winter Wonderland nu uit zou komen. Dus...

Volgende seizoen bestaat uit Winter Wonderland met een Lancia naar keuze. :)

🠕 This side up

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste