Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Impry schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:21:
[...]

Tellen mee ja, reden om zoveel mogelijk auto's te kopen en doordat je er daarna regelmatig mee rijdt krijg je vanzelf de updates.

Probeer dus zoveel mogelijk daily challenges te doen voor wat credits, als je een beetje doorrijdt heb je met één proefje zo 14/15k verdiend.
[afbeelding]

Gisteren de laatste proeven van de league gereden.
Chicane zat me aardig op de hielen op SS1 en SS2. Gelukkig op SS3 in het nat een flink gat kunnen slaan. Op SS4 was ik net 1 tiende langzamer. :D
Ooooh, ik wist niet dat upgrades meetellen in Leagues. De komende dagen maar eens flink auto's gaan unlocken dan :)

Jij en Chicane rijden echt wel in een compleet eigen klasse, wat een kanontijden zeg, knap hoor.
Emperalhero schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:30:
[...]

Welke auto/stage komt er vanmiddag?
Monte Carlo in Group B's

[ Voor 9% gewijzigd door UTwizard op 17-11-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Merci! :)
De upgrades schelen wel echt veel qua tijd hoor, zeker bij proeven waar je veel aan het klimmen bent en veel langzame bochten hebt (Duitsland), dan komt dat extra vermogen heel goed van pas!
In Finland is dat verschil een stuk minder groot omdat je auto op de meeste stukken toch wel vaart houdt.

Monte Carlo met gr. B. :X Geen upgrades nog en heel smal, ben benieuwd! :D

[ Voor 31% gewijzigd door Impry op 17-11-2015 10:40 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:41
Dat wordt een plekje onderaan de lijst voor mij. Monte Carlo is mijn nachtmerrie en ik heb nog nooit met een beest uit Group B gereden. :P

Ik speel ook nog wat andere games, dus tijd om alles te unlocken heb ik helaas niet.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 01:41
Ik zie mezelf ook al weer het ravijn inschieten :D

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05-2022
UTwizard schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:36:
[...]

Ooooh, ik wist niet dat upgrades meetellen in Leagues. De komende dagen maar eens flink auto's gaan unlocken dan :)

Jij en Chicane rijden echt wel in een compleet eigen klasse, wat een kanontijden zeg, knap hoor.

[...]

Monte Carlo in Group B's
Dat is een goede combinatie voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 00:57

Koenvh

Hier tekenen: ______

Group B met Monte Carlo zorgt er wel voor dat je niet in slaap valt :P

Wel heb je de keuze uit Group B AWD en RWD.. Mocht je zin hebben in een uitdaging.

🠕 This side up

• jlve
  • Laatst online: 08:49
Iemand de gouden tip voor een auto in de group B?
Denk dat ik deze maar zonder upgrades ga rijden, nu al te veel vermogen om fatsoenlijk op de weg te houden.

PSN ID: JLvanEs0305

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 19:42
jlve schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:05:
Denk dat ik deze maar zonder upgrades ga rijden, nu al te veel vermogen om fatsoenlijk op de weg te houden.
Ikzelf sta nu 2e met de Peugeot 205 T16 EVO2. Prima auto, veel vermogen, maar dat vermogen is goed te controleren.
De remmen zijn meer dan goed, laat remmen is geen probleem.
Hij heeft wel een nadeel in mijn ogen, als hij uitbreekt is hij bijna niet te houden.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

jlve schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:05:
De Audi Quattro heeft een lange wielbasis, en is daarom als die uitbreekt beter te beheersen. ;)

De 205 daarentegen heeft een erg korte wielbasis, en zal dus ook sneller om z'n as spinnen.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Koenvh schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:00:
[...]

De Audi Quattro heeft een lange wielbasis, en is daarom als die uitbreekt beter te beheersen. ;)

De 205 daarentegen heeft een erg korte wielbasis, en zal dus ook sneller om z'n as spinnen.
Klopt, maar dan gaat de 205 weer makkelijker de korte bochten door. Dus "moet" je in acht nemen wat jouw rijstijl is en bij welke auto die past. Elk voordeel heeft zijn nadeel, om nummer 14 maar weer eens te quoten. 8)7

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:17
Hoi racers. Ik deed al mee in jullie league, maar toch ook maar eens geregistreerd hier, zodat ik zo nu en dan ook eens een post kan maken. :)
Monaco zojuist gereden. Impry mag wel wat moeite doen voor de volgende 25 punten, dus ik heb weer m'n best gedaan en had er een stuk of 6-7 restarts bij nodig. Sneeuw is niet m'n favoriet, wat dat betreft kijk ik met gemengde gevoelens uit naar de Winter Wonderland update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:02
ZO ben weer overnieuw begonnen met alle stage en nu weer met die lancia fluvia :)

maar ik merk nu wle dat mijn tijden gelijk een stuk beter zijn omdat je de banen nu ook wat beter leer kennen:)
en heb ook wat afstellingen veranderd maar het blijft echt een gave game
voor al Duitsland ,

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:40:
ZO ben weer overnieuw begonnen met alle stage en nu weer met die lancia fluvia :)

maar ik merk nu wle dat mijn tijden gelijk een stuk beter zijn omdat je de banen nu ook wat beter leer kennen:)
en heb ook wat afstellingen veranderd maar het blijft echt een gave game
voor al Duitsland ,
Ik heb na het behalen van Masters m'n profiel gereset en rij nu de career met alleen maar de Fulvia, dash cam view en met H-shifter plus clutch. Heeeeeeeerlijk spel. Ik merkte na die herstart ook dat ik veel betere resultaten haalde met de Fulvia: vond het eerst een rot kar maar hij is top! Ben nu bij Elite en heb de eerste rally zelfs gewonnen, maar goed, die was in Duitsland en daar is de AI toch wat zwakker.

Wat mij wel opvalt op bijvoorbeeld het Steam forum hoeveel mensen moeite hebben met dit spel. Snap het echt niet. Ja, winnen is moeilijk, maar vooruitgang in de career is simpel. Ik heb mijn Pro kampioenschap bewust als test zo clean mogelijk gereden. Heel voorzichtig, gaan voor zekerheid, en ik eindigde alsnog als tweede. Ik snap niet hoe mensen het voor elkaar krijgen NIET als derde of hoger te eindigen in een kampioenschap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Chicane600 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 13:07:
Hoi racers. Ik deed al mee in jullie league, maar toch ook maar eens geregistreerd hier, zodat ik zo nu en dan ook eens een post kan maken. :)
Monaco zojuist gereden. Impry mag wel wat moeite doen voor de volgende 25 punten, dus ik heb weer m'n best gedaan en had er een stuk of 6-7 restarts bij nodig. Sneeuw is niet m'n favoriet, wat dat betreft kijk ik met gemengde gevoelens uit naar de Winter Wonderland update.
Welkom welkom! :w

Volgens mij hoef je je tot op heden geen zorgen te maken met je tijden ;)
Sneeuw is ook niet mijn favoriet, maar asfalt in Monaco nog minder... Wat dat betreft is dit niet m'n favoriete event. Maar Monaco hoort er gewoon bij, dus doet ook gewoon mee :P

Overigens is sneeuw in Zweden wel anders dan ijs in Monaco, nu maar hopen dat dat ook naar voren komt met de update.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:53:
[...]

Wat mij wel opvalt op bijvoorbeeld het Steam forum hoeveel mensen moeite hebben met dit spel. Snap het echt niet. Ja, winnen is moeilijk, maar vooruitgang in de career is simpel. Ik heb mijn Pro kampioenschap bewust als test zo clean mogelijk gereden. Heel voorzichtig, gaan voor zekerheid, en ik eindigde alsnog als tweede. Ik snap niet hoe mensen het voor elkaar krijgen NIET als derde of hoger te eindigen in een kampioenschap...
Wellicht rijden veel mensen juist niet voorzichtig :P

Als je dit als Need for Speed ziet, dan wordt het inderdaad lastig om derde te worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Koenvh op 21-11-2015 19:46 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Koenvh schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:45:

Wellicht rijden veel mensen juist niet voorzichtig :P

Als je dit als Need for Speed ziet, dan wordt het inderdaad lastig om derde te worden.
denk dat daar ook de fout bij vele inzit ..
rally rijden is niet gemaakt voor snelheid maar behendigheid en natuurlijk autocontrole

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Is er al een oplossing voor het AMD video probleem met lelijke gras textures? Ik speelde het van de week maar dat zag er echt niet uit net als een tijd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Tennisbal schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:58:
Is er al een oplossing voor het AMD video probleem met lelijke gras textures? Ik speelde het van de week maar dat zag er echt niet uit net als een tijd geleden.
ja de oplossing is er ... koop een Nvidia GTX980 of zo :)

ik zou niet weten heb hier een gtx660

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is echt eeuwen (nou ja, decennia... nou ja, jaren) geleden dat ik zoveel tijd in een race game heb gestopt. Wat een heerlijk spel. En ik rij eigenlijk maar met één auto! Het is op m'n flightsim na sowieso jaaaaren geleden dat ik zoveel tijd in een spel heb gestopt! Vooral de laatste jaren werd ik elk spel, wat dan ook, binnen een paar uur zat. DR niet!

Het rijden met shifter + clutch is onderhand echt aan automatisme geworden en ik merkte vandaag tijdens het rijden van de eerste twee rallies van het Elite kampioenschap dat ik de tracks begin door te krijgen: waar ik gisteren nog voorzichtig reed in het Pro kampioenschap, als test, durf ik nu echt voluit te scheuren, zelfs in Finland! Daar ben ik zonet tweede geworden (4 stages gewonnen) en dat zonder een echte zware crash! Dat had ik een week geleden niet durven denken: toen moest ik daar echt nog heel voorzichtig rijden. Jammergenoeg maakte ik één fout toen ik een call verkeerd begreep waardoor ik vast kwam te zitten op een rots en ik wel MOEST resetten: dat was in de eerste stage, ik werd toen zevende en dacht: bye bye rally. Echt super om dan te zien hoe ik alsnog binnen no time tweede werd. Heerlijk. Mijn auto was zelfs 100% na de laatste repair!

Het spel is echt NOG leuker zodra je wat vrijer durft te rijden doordat je de stages wat beter kent: ik dacht eerst dat de lol er dan juist vanaf zou gaan maar het wordt alleen maar leuker!

De eerste rally was trouwens Duitsland en die won ik met dik 4 seconden verschil: ook lekker! Maar de AI in Duitsland is ook wat zwakker. Sta nu eerste met 43 punnten en nummers 2 en 3 hebben 33. Ik denk dat als ik de komende 3 rallies 5e wordt ik alsnog weer terug ben op Masters niveau. Dus ik kan ontspannen rijden. Wat ik juist niet ga doen want dat is nu niet echt meer nodig. ;)

Nou moet ik wel zeggen dat het ook helpt dat ik de Fulvia rij: voelt soms haast als cheaten maar hij rijdt echt zooooooooo lekker en ik heb alsnog het gevoel dat ik belachelijk hard ga!

Jaaaaaaa, echt genieten, dit. :) (Excuses als ik iets té enthousiast ben. 8) )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2015 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Die Fulvia is echt een wereld bak ...
hij is niet te snel en zeker niet langzaam als hij getuned is :)
ik voel hem ook vele malen beter aan dan die andere bakken.
en het is zo als je zelf zegt net zo als Flightsim waar je uren mee kan vermaken, ik ben met flightsim helemaal gestopt.

over die calls .... stones inside dan gaat me hartslag al omhoog ,,
dan vaak nog een doffe knal ... oja stones inside
hoe vaak ik die bochten net iets te kort afsnijd ... soms hoor je bewoon een doffe klap maar kan wel gewoon verder rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 20:19:
Die Fulvia is echt een wereld bak ...
hij is niet te snel en zeker niet langzaam als hij getuned is :)
ik voel hem ook vele malen beter aan dan die andere bakken.
en het is zo als je zelf zegt net zo als Flightsim waar je uren mee kan vermaken, ik ben met flightsim helemaal gestopt.

over die calls .... stones inside dan gaat me hartslag al omhoog ,,
dan vaak nog een doffe knal ... oja stones inside
hoe vaak ik die bochten net iets te kort afsnijd ... soms hoor je bewoon een doffe klap maar kan wel gewoon verder rijden
Ja, hij voelt op een of andere manier lekker zwaar aan: hij heeft echt gewicht. Met force feedback erbij is het echt een genot om dat ding in Finland over een crest met meteen daarachter een right 4 te smijten. En ik heb Prepar3D niet meer aangeraakt sinds de dag dat ik DR kocht... ;)

Er zijn trouwens aardig wat foute calls, vind ik, maar ik ben elke fout (of elk moeilijk punt) aan het opschrijven op mijn geprinte kaarten van de stages en voordat ik een stage ga rijden, kijk ik even waar ik ook alweer op moet letten. Dat kan echt zomaar 10 seconden schelen op een stage (en nog meer als je compleet de fout ingaat en een reset nodig hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ravw schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 20:01:
[...]

ja de oplossing is er ... koop een Nvidia GTX980 of zo :)

ik zou niet weten heb hier een gtx660
tnx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 20:47:
[...]

Ja, hij voelt op een of andere manier lekker zwaar aan: hij heeft echt gewicht. Met force feedback erbij is het echt een genot om dat ding in Finland over een crest met meteen daarachter een right 4 te smijten. En ik heb Prepar3D niet meer aangeraakt sinds de dag dat ik DR kocht... ;)

Er zijn trouwens aardig wat foute calls, vind ik, maar ik ben elke fout (of elk moeilijk punt) aan het opschrijven op mijn geprinte kaarten van de stages en voordat ik een stage ga rijden, kijk ik even waar ik ook alweer op moet letten. Dat kan echt zomaar 10 seconden schelen op een stage (en nog meer als je compleet de fout ingaat en een reset nodig hebt).
weet er alles van ...het bekende ravijn ben ik weer in gereden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 22:25:
[...]

weet er alles van ...het bekende ravijn ben ik weer in gereden :(
Haha, Griekenland zeker? Die 'caution right 4' vlak voor de finish die meer een 'right 1' is? ;) Staat op mijn kaart, gaat mij niet meer gebeuren. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 22:49:
[...]

Haha, Griekenland zeker? Die 'caution right 4' vlak voor de finish die meer een 'right 1' is? ;) Staat op mijn kaart, gaat mij niet meer gebeuren. 8)
yeps .... elke keer trap ik er weer in ...

ik hoop trouwens dat die stage die in Richard burn rally zat ook in DR komt ,....

met die lange / hoge jump , zeg maar eerder vrije val :) (Mineshaft voor de kenners )

woei wat ik heb darmklachten gehad elke keer als ik daar van af ging

en ja ze gaan in het echt ook fout :)

YouTube: Canberra Rally 2007 Mineshaft Crash

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 21-11-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

ravw schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 22:56:
[...]

yeps .... elke keer trap ik er weer in ...

ik hoop trouwens dat die stage die in Richard burn rally zat ook in DR komt ,....

met die lange / hoge jump , zeg maar eerder vrije val :) (Mineshaft voor de kenners )

woei wat ik heb darmklachten gehad elke keer als ik daar van af ging

en ja ze gaan in het echt ook fout :)

YouTube: Canberra Rally 2007 Mineshaft Crash
Dat was inderdaad een leuke :P

Altijd extra gas, wat de uitkomst was kun je wel raden :+

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Pfoe, zojuist de Monthly Challenge uitgereden. In een van de eerste stages in Wales reed ik mijn bumper en spoiler er al af, dus ik heb 24 stages met een halve auto gereden, maar ik heb het gehaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Chicane600 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 13:07:
Monaco zojuist gereden. Impry mag wel wat moeite doen voor de volgende 25 punten, dus ik heb weer m'n best gedaan en had er een stuk of 6-7 restarts bij nodig. :D
Ben benieuwd! Weinig tijd gehad en komende 24u. ook aardig druk, dus ga m'n best doen om nog wat tijden te zetten!

Had je trouwens al updates op de Lancia? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Impry op 23-11-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
Herstarts?!? ... misschien zou ik dat ook eens moeten doen :p

Als ik lek rijd, heb ik pech vond ik en had ik maar beter moeten rijden ;)

Bandje wisselen voor 1m30s haal ik vast wel weer in ... * kuch kuch * ... nog een beetje meer gas en oeps, de bocht uit en weer 15 sec voor een recover erbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Zojuist heb ik de Monaco ook maar gereden, in de Peugeot 205. Wat een leuk begin, 10km door de sneeuw met weinig zicht. :+ Vooral de stukken met sneeuw zijn voor mij een hel. Ik vergat ook een keer om te repareren. :P

Verder wel leuk om eens kennis te maken met Group B, daar had ik nog nooit in gereden. :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Die lekke banden is wel vreemd soms ...
Knal je met 180 over een steen heen niets en 4 min later struikje ..lek ..maar gewoon doorgassen als het vlak voor het einde is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
ravw schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:47:
Knal je met 180 over een steen heen niets en 4 min later struikje ..lek ..maar gewoon doorgassen als het vlak voor het einde is
Klopt, of een heeeel zacht tikje met de achterkant tegen een vangrail "Is that a rear left puncture?" Aaaargh! :(

Maar 9 van de 10 keer rijd ik gewoon door, met een beetje voorzichtig rijden verlies je soms "maar" 20-30 seconden, dat is een stuk beter dan de 1 minuut 30 voor een nieuw wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

ravw schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:47:
Klopt... Viel me in Finland ook al op... Soms was 't echter wel terecht :+
Uffeltje schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:44:
Zojuist heb ik de Monaco ook maar gereden, in de Peugeot 205. Wat een leuk begin, 10km door de sneeuw met weinig zicht. :+ Vooral de stukken met sneeuw zijn voor mij een hel. Ik vergat ook een keer om te repareren. :P

Verder wel leuk om eens kennis te maken met Group B, daar had ik nog nooit in gereden. :)
Leuk toch, geen zicht in Group B? :+
Eerste stage ben ik de meeste tijd verloren. Gelukkig enigszins in weten te halen bij 2, 3 en 4, maar moet nog wel 30 seconden vanaf te halen zijn.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat die lekke band soms een optelsom is: hij raakt niet altijd gelijk lek van een tik maar een paar tikken en bam. En ik rij ook altijd door met lekke band, tenzij de tijd niet meer uitmaakt. Er valt vaak opvallend goed te rijden nog met een lekke band en het verlies aan tijd is beduidend minder. Een gedwongen reset (15 seconden?) vind ik al balen, maar een lekke band verwisselen betekent meestal toch 'bye bye overwinning'! Niet dat ik veel win, trouwens... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
hoe zit het met de save games?

ik rij nu met de Fulvia in clubman , en als ik nu en Opel of zo zou kopen om een nieuwe start te maken met een nieuwe auto , bewaard hij die dan nog van die Fulvia ?
of is die dan gelijk weg ? moet je dan helemaal opnieuw beginnen met die clubman

in het echt klinken ze wel lekker die Fulvia

YouTube: Lancia FUlvia HF 1600 :)

YouTube: Lancia Fulvia HF - Rally Campagnolo 2007

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 23-11-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:53:
hoe zit het met de save games?

ik rij nu met de Fulvia in clubman , en als ik nu en Opel of zo zou kopen om een nieuwe start te maken met een nieuwe auto , bewaard hij die dan nog van die Fulvia ?
of is die dan gelijk weg ? moet je dan helemaal opnieuw beginnen met die clubman

in het echt klinken ze wel lekker die Fulvia

YouTube: Lancia FUlvia HF 1600 :)

YouTube: Lancia Fulvia HF - Rally Campagnolo 2007
Ja, die Fulvia blijft gewoon in je garage. Tenzij je je profiel compleet reset. Ik weet niet precies wat je bedoelt met een nieuwe start...? Als je nu in Clubman rijdt, moet je die wel eerst afmaken met die Fulvia anders heb je kans dat je gedegradeerd wordt naar Open. Maar je kan elke auto kopen die je wilt en ze worden allemaal (met upgrades, als je die haalt) bewaard. Je kan dan ook voor het begin van elk career championship met welke auto uit je garage je wilt rijden. (Groot voordeel van dit spel: je wordt niet gedwongen in van alles en nog wat te rijden!).

Als je bedoelt dat je echt compleet overnieuw wilt beginnen in Open met die Opel en je wilt toch de Fulvia behouden, dan moet je je huidige kampioenschap verlaten (Abandon championship) waarna je in Open terecht komt en in feite opnieuw kan beginnen maar wel met de Fulvia in je garage en je huidige team.

Die Fulvia is echt GE-WEL-DIG! Ik heb er zonet m'n eerste rally in het Masters kampioenschap mee gereden (m'n tweede Masters, had eerste profiel gereset en rij deze hele career alleen met de Fulvia) en heb de rally gewonnen. En ook fair and square met 6 stage overwinningen! Zwaar kicken! Ik moet wel zeggen dat ik de laatste stage met een voorsprong van 19 seconden toch niet echt helemaaaaal voluit durfde te gaan: stel je voor, één reset en je verliest de rally nog...! Aaaaaaah, wat een heerlijk spel. (Ik roep steeds dat het om de ervaring gaat en dat klopt ook maar het is dan ook des te leuker als je wint!)

Ik ben eigenlijk retebenieuwd hoe de volgende rally gaat maar na een dik uur gespannen scheuren door de bossen van Finland lijkt het me toch beter even niet meer te rijden... Je concentratie en reflexen wordt/worden toch minder, denk ik. Beter ff goed uitrusten en morgen verder. 8)

Ik ben trouwens geswitched van de dash cam naar een aangepaste incar head cam: die dash cam heeft in de Fulvia een zwaar irritante cirkel van modder op de vooruit die vaak het zicht belemmerd. Ik heb nu de head cam helemaal naar vorden verplaatst en de VOF op 0.6 gezet: voordeel is dat de dash cam niet beinvloed wordt door die FOV dus ik kon beide views goed vergelijken en m'n huidige incar view lijkt er aardig op. Geen last meer van die modder (dat scheelt echt ontzettend!!!) en ik zie ook nog eens wat van dat prachtige dashboard. Jammer genoeg zie ik de gear indicator niet maar ach, zo'n digitaal ding past toch niet in zo'n oude auto en bovendien gebruik ik de H-shifter dus echt nodig is 'ie niet.

Wat die shifter betreft: als je daar eenmaal aan gewend hebt... heerlijk! Ik rij steeds vaker (waar nodig of handig) stukken met een hand op het stuur en de ander op de shifter. Geeft echt een heerlijk 'I am in control'-gevoel. Heerlijk om midden in een bocht in z'n 3 te kunnen schakelen naar 4 en voluit weg te scheuren.

Gebruikt iemand hier trouwens de setup opties...? Ik rij nog steeds met default. Ik heb het idee dat als ik wat verander, het er alleen maar slechter van wordt omdat ik zo gewend ben aan de auto zoals die nu is.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Vandaag voor het eerst in jaren weer eens Dirt 3 opgestart.
Wow, wat ben ik goed zeg. ;) Grip, grip en nog eens grip, sneeuw, gravel of wat dan ook voor ondergrond, het lijkt wel of je op een treinrail rijdt. Is voor even leuk om lekker door de bochten te raggen zonder te hoeven nadenken. Een half uurtje later was ik weer lekker in de weer met Dirt Rally, GotY, voor mij.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
apollo13 schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:35:
Vandaag voor het eerst in jaren weer eens Dirt 3 opgestart.
Wow, wat ben ik goed zeg. ;) Grip, grip en nog eens grip, sneeuw, gravel of wat dan ook voor ondergrond, het lijkt wel of je op een treinrail rijdt. Is voor even leuk om lekker door de bochten te raggen zonder te hoeven nadenken. Een half uurtje later was ik weer lekker in de weer met Dirt Rally, GotY, voor mij.
Dat had ik van de week met assetto corsa na een paar uur DR gedaan te hebben ...
de eerste paar ronden veel te vroeg remmen ( Fulvia naar DTM ) :) dan ook nog eens wennen aan de stilte in de auto geen schreeuwer naast je ...

maar moet je nu eens overstappen naar Richard burn rally :)
dat gaat nu ook veel beter dan eerst

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 23-11-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 15:58
Van het weekend de league gereden. Er moet toch iemand laatst zijn he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

stijn014 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:36:
Ach, je wordt vanzelf beter :p

Overigens is er nog 2,5 uur te gaan voor Monaco. Om drie uur begint Finland! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Koenvh op 24-11-2015 11:58 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
Ik doe ook altijd een dappere poging hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Impry schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:48:
[...]

Ben benieuwd! Weinig tijd gehad en komende 24u. ook aardig druk, dus ga m'n best doen om nog wat tijden te zetten!
Net nog uurtje vrij gemaakt, maar na 1,5 proef houd mijn PC het voor gezien. :/
Eerste proef ff vast gestaan en keer motor afgeslagen, tweede proef tijd goed kunnen maken op Chicane ondanks dat scherm paar keer zwart werd.

Op proef 3 ging hij nog meer zwart knipperen, iemand een idee wat dit kan zijn?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Ye1AkpWr2iQ]
Helaas dus niet meer gelukt om de laatste twee proeven te rijden. Eerst dit maar eens oplossen.

[ Voor 7% gewijzigd door Impry op 24-11-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 19:57
Impry schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:19:
[...]

Net nog uurtje vrij gemaakt, maar na 1,5 proef houd mijn PC het voor gezien. :/
Eerste proef ff vast gestaan en keer motor afgeslagen, tweede proef tijd goed kunnen maken op Chicane ondanks dat scherm paar keer zwart werd.

[video]
Helaas dus niet meer gelukt om de laatste twee proeven te rijden. Eerst dit maar eens oplossen.
Aannemende dat je de kabels al los hebt gehad en uitgeblazen dan zou ik even een andere kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Impry schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:19:
[...]

[video]
Het lijkt me in ieder geval geen temperatuur- of voedings-probleem want dan zou je uitval of artifacts moeten krijgen. Wat Beakzz ook zegt, al een andere kabel geprobeerd? Dit zou maar zo een HDMI handshake probleem kunnen zijn, of misschien gewoon een brakke kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Weet iemand waar ik richard burn rally nig kan kopen .. cd werkt niet meer ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

ravw schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:36:
Weet iemand waar ik richard burn rally nig kan kopen .. cd werkt niet meer ..
Kijk eens naar de topictitel?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

UTwizard schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:28:
[...]

Het lijkt me in ieder geval geen temperatuur- of voedings-probleem want dan zou je uitval of artifacts moeten krijgen. Wat Beakzz ook zegt, al een andere kabel geprobeerd? Dit zou maar zo een HDMI handshake probleem kunnen zijn, of misschien gewoon een brakke kabel?
Denk inderdaad dat het m'n kabel was, zat nou niet bepaald goed vast en dat zal icm FFB wel voor zwart beeld hebben gezorgd. :')
Ik dacht al meteen aan 3d kaart problemen enzo :D

Lekker is dat! Komende week maar weer wat meer tijd inplannen voor de league.

[ Voor 6% gewijzigd door Impry op 24-11-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ik weet het maar omdat hier mensen zijn de echte rally sim doen leek het mij ook makkelijker om het huet te vragen omdat er vande week hier ook over gepraat is in deze draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Impry schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:42:
[...]

Denk inderdaad dat het m'n kabel was, zat nou niet bepaald goed vast en dat zal icm FFB wel voor zwart beeld hebben gezorgd. :')
Ik dacht al meteen aan 3d kaart problemen enzo :D

Lekker is dat! Komende week maar weer wat meer tijd inplannen voor de league.
Problemen met je GPU merk je vaak op andere manieren, oververhitting, gejoel van de ventilatoren, game loopt vast, grafische bugs tijdens het gamen, hele PC valt uit.

Zie het maar als een technisch mankement aan je materiaal, gebeurt in het echt bij rallies ook vaak zat, daar heb jij genoeg beelden van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Haha, ja zo technisch ben ik niet, dus goed om te zien dat het maar een kabeltje was.
En idd, gewoon uitval door technisch defect, haha. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

ravw schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:09:
[...]

Ik weet het maar omdat hier mensen zijn de echte rally sim doen leek het mij ook makkelijker om het huet te vragen omdat er vande week hier ook over gepraat is in deze draadje
En had je al google gebruikt? Niet om vervelend te doen, maar het is echt prima te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Racing_Reporter schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:27:
[...]

En had je al google gebruikt? Niet om vervelend te doen, maar het is echt prima te vinden.
kom ze alleen tegen voor de PS of geen prijs er bij .. maar zal straks nog wel een keer kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Impry schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:23:
Haha, ja zo technisch ben ik niet, dus goed om te zien dat het maar een kabeltje was.
En idd, gewoon uitval door technisch defect, haha. :D
Hehe, jammer. :P Met nog twee events te gaan kan je de eerste plaats nog heroveren. :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Uffeltje schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:57:
[...]

Hehe, jammer. :P Met nog twee events te gaan kan je de eerste plaats nog heroveren. :)
Daar gaan we voor zorgen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

ravw schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:54:
[...]

kom ze alleen tegen voor de PS of geen prijs er bij .. maar zal straks nog wel een keer kijken
Vooruit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

ravw schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:54:
[...]

Ik heb 'm zelf bij Amazon UK gekocht, maar op http://www.amazon.de/s/re...words=Richard+Burns+Rally kan het ook... Die downloadversie kan ook, maar een schijfje is toch leuker? :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Koenvh schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:31:
[...]

Ik heb 'm zelf bij Amazon UK gekocht, maar op http://www.amazon.de/s/re...words=Richard+Burns+Rally kan het ook... Die downloadversie kan ook, maar een schijfje is toch leuker? :P
ik ga liever voor een schijfje ... doos is leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
Impry schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:48:
[...]
Had je trouwens al updates op de Lancia? :)
Ja, alle upgrades. Was trouwens wel de allerlaatste class die nog een car met upgrades moest. Nu heb ik in elke class een car met alle upgrades, handig ook voor de weekly's en de monthly's, als ik de tijd vind.
Finland voor de league heb ik al ergens in het weekend ingepland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... Zonet Greece gereden, Masters, ging ontzettend goed: 4 keer eerste, 2 keer 2e en ik ging met 50 seconden voorsprong de 8e race in... Verknal ik 3 stages op rij, waaronder twee door ontzettend domme fouten. Ik ben wat aan het experimenteren met de clutch in hairpins en daardoor moest ik TWEE keer resetten, verdorie, terwijl ik die bochten op de ouderwetse manier simpel was doorgekomen. Uiteindelijk verlies ik de complete rally op maar 9 seconden... Grrrrrrrrr... Zonder die stomme fouten had ik dus DIK gewonnen. Stom, stom, stom want ik had een dikke voorsprong en had dus gewoon rustig aan moeten doen: dan had ik het makkelijk gered. Maar nee, ik wilde zo nodig de voorsprong uitbouwen en experimenteren met die stomme clutch...

Maar goed... uiteindelijk was het een heerlijk spannende rally, maar ik was even serieus woest na die drie stom verknalde stages. Zo onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
weet iemand of er nog meer auto's er in komen of welke updates er nog aan komen ...

heb nog wel een leuke auto die ik er in wil hebben Hillman Imp :P wat een klein monster is dat zeker met een turbo er in

YouTube: Hillman Imp Prescott Hillclimb 2011 Ian Moss 3

ook leuk voor bergklimmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt sowieso nog een Winter Wonderland upgrade met Zweden als nieuwe locatie en volgens mij ook nog wat auto's. Met die upgrade is het spel officieel af! Zal waarschijnlijk eerste helft december worden. Wat er daarna nog gaat gebeuren, weet niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Zo, had even een urrtje voor mijzelf, wat ga je dan doen? Racen natuurlijk!

Heb net de vier stages van de league achter elkaar gereden, geen restart of resets natuurlijk.
Moet nu even bijkomen ;), het blijft een rollercoaster, die ritjes in Finland.

Heb hem gereden in de: Ford Focus RS Rally 2001, moet zeggen dat het een lekker karretjes is.
Ik had er nog nooit mee gerden, maar hij is goed te controleren en lekker om mee door de bochten te driften zonder het gevoel dat je de controle kwijt zal raken.

apollo13

• Psycho_Yuri
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 18:34
Heb je mijn eervolle laatste plek overgenomen? :P

De huidige rally rijd ik in een Subaru, wat een controle niet gewend zeg. Rijd lekker

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 14:31
Staat trouwens weer eens voor 33,74 euro op Steam. Ik heb hem gekocht, was al een tijdje aan het twijfelen. Je zullen me ook wel es zien verschijnen in de league, lijkt me leuk.(Als dat lukt tenminste met beperkte unlocks en weinig ervaring)
Vroeger heel veel RBR gespeeld.

Is er iets speciaals om op te letten icm een Fanatec GT3 rs v2 en windows 10 ?

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

• Koenvh

Koenvh

Jimster21 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:09:
Staat trouwens weer eens voor 33,74 euro op Steam. Ik heb hem gekocht, was al een tijdje aan het twijfelen. Je zullen me ook wel es zien verschijnen in de league, lijkt me leuk.(Als dat lukt tenminste met beperkte unlocks en weinig ervaring)
Vroeger heel veel RBR gespeeld.

Is er iets speciaals om op te letten icm een Fanatec GT3 rs v2 en windows 10 ?
Ik rijd zonder unlocks en sta achtste, dus het kan wel...

In het begin vaak gehad dat de voortgang in career niet op wilde slaan, dus ik loop enigszins achter.

🠕 This side up

Verwijderd

Goeiendag, zeg... Zie nu net via mijn Steam profiel dat ik al 53 uur in dit spel heb zitten...! Dat is echt jaren geleden dat ik zoveel uur in een spel heb gestopt (als ik m'n flightsim niet meereken maar dat is niet echt een spel)! De laatste 5 jaar of zo game ik sowieso minder en dan is 10 tot 15 uur voor een spel al héél wat. Maar Dirt Rally is echt zooooooo lekker!!!

Ben nu bezig met m'n tweede career (met alleen de Fulvia) en tweede Masters. Sta eerste na 3 rallies (2 gewonnen, één keer 2e) en ik moet zo ongeveer een DNF halen om niet te winnen. Dus dat is lekker ontspannen rijden in de laatste twee stages. Alhoewel... ontspannen rijden is levensgevaarlijk, zo heb ik gemerkt, want je wordt nonchalanter en maakt dan eerder grote fouten...

Ik denk dat ik na deze Masters overstap naar custom championships want ik vind de 'officiële' Masters met 5 keer 12 stages (straks 6 keer 12) toch wel wat veel, ook al vliegt de tijd voorbij als je er helemaal in zit. Een Masters met 6 stages ligt me meer, denk ik. Blijft wel jammer dat je zelf niet de stages kan kiezen want soms laat CM je tig keer achter elkaar over hetzelfde stukkie weg scheuren...

• ravw
Ja en het had ook wel een voordeel geweest als je een training school had gehad ala rbr

• Koenvh

Koenvh

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:42:
Ik denk dat ik na deze Masters overstap naar custom championships want ik vind de 'officiële' Masters met 5 keer 12 stages (straks 6 keer 12) toch wel wat veel, ook al vliegt de tijd voorbij als je er helemaal in zit. Een Masters met 6 stages ligt me meer, denk ik. Blijft wel jammer dat je zelf niet de stages kan kiezen want soms laat CM je tig keer achter elkaar over hetzelfde stukkie weg scheuren...
Klopt... Ik had gehoopt met custom championships zelf de stages te kunnen kiezen. Nu met career komt voor de zoveelste keer Griekenland bovendrijven, en onderhand ben ik wel klaar met Griekenland :/

Zou leuk zijn om te kunnen kiezen zoals dat met de leagues ook kan.

🠕 This side up

Verwijderd

Koenvh schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:04:
[...]

Klopt... Ik had gehoopt met custom championships zelf de stages te kunnen kiezen. Nu met career komt voor de zoveelste keer Griekenland bovendrijven, en onderhand ben ik wel klaar met Griekenland :/

Zou leuk zijn om te kunnen kiezen zoals dat met de leagues ook kan.
Klaar met Griekenland, nou zeg... Griekenland is heerlijk! Ik ben eerder klaar met Monaco. ;)

Maar ik wist nog geeneens dat je ook niet het land kan kiezen... Je kan toch wel kiezen hoeveel rondes je wilt en zo? Moet er vanavond maar eens goed naar gaan kijken.

• UTwizard
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:05:
[...]

Klaar met Griekenland, nou zeg... Griekenland is heerlijk! Ik ben eerder klaar met Monaco. ;)
Op Duitsland na is Monte Carlo mijn favoriet, als je daar goed in de flow zit met al die slingerweggetjes om die bergen heen, geweldig :)

Griekenland vind ik he-le-maal niks :(

• Koenvh

Koenvh

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:05:
[...]

Maar ik wist nog geeneens dat je ook niet het land kan kiezen... Je kan toch wel kiezen hoeveel rondes je wilt en zo? Moet er vanavond maar eens goed naar gaan kijken.
Je kan toch wel kiezen hoeveel rondes je wil
Ja... En daar houdt het op :/

Griekenland is zeker leuk, maar na drie keer wil je ook wel wat anders ;)

🠕 This side up

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
Vanavond of morgen de Tweakers compo maar is afmaken.
Dat je kan restarten is echt wel fijn, bij een frontaaltje op een steen, of lekke band. Bij kleine foutjes rij ik gewoon door.

[ Voor 54% gewijzigd door Dacuuu op 26-11-2015 17:23 ]

• ravw
Dacuuu schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:22:
Vanavond of morgen de Tweakers compo maar is afmaken.
Dat je kan restarten is echt wel fijn, bij een frontaaltje op een steen, of lekke band. Bij kleine foutjes rij ik gewoon door.
niet doen dat maakt het spel te makkelijk , mits je 98% schade heb in 1 keer :( wat ik dus al 2 keer heb gehad ... ravijnen :( )

zo iets

YouTube: RECARO Presents "Devil's Playground": The Jeremy Foley 2012 Pikes Peak Story

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 26-11-2015 18:48 ]

• AeoIus
Oeps ... wat apart dat ze geen recover vehicle konden doen :)

• Chicane600
Griekenland heeft echt een paar stukjes waar je hart ietsje sneller van gaat kloppen van de spanning, gevolgd door een wow! als de auto mooi erdoor komt, of een heel ander soort kreet als je net een hobbeltje aan de binnenkant pakt, waardoor je te wijd komt en letterlijk over het randje gaat. Als de auto je ligt, dan is Griekenland een feestje.

Wales en Finland ligt echt aan de car. Sommige auto's blijven lekker stable over de hobbels en heuveltjes, en bij andere cars durf ik zelfs rechtuit lang niet vol gas te geven.

Duitsland doet mij meer aan circuitjes denken, maar aangezien ik al heel wat raceuutjes in dat type racen heb gedaan voel ik me daar wel bij thuis.

Monaco: goed te doen, zolang je niet door sneeuwbuien getroffen wordt. O ja, bij de league was er mist. Sinds een vrij recente update kun je zelf je koplampen aan of uit zetten. Bij mist staat het standaard aan, maar ik vond het ietsje fijner rijden met licht uit. Iets meer contrast ofzo, lastig uitleggen.

Hoewel elk land z'n eigen unieke plusputen heeft, heb ik een land na 3 a 4 proeven wel weer even gezien. Ik weet dat het dikke fake zou zijn, maar het zou zo'n Masters kampioenschap wel wat frisser houden, als je na 3 a 4 proeven weer ff naar een volgend land gaat, en zo uiteindelijk toch wel alle proeven in alle landen doet. Met 12 proeven achter elkaar in hetzelfde land komt de sleur erin (vooral doordat je vrijwel alles dubbel rijdt), en is het gevecht met gefocust blijven nog pittiger. Volgens mij moet ik dus eens in de custom championships gaan duiken, maar ja... achievements he?

Verwijderd

Achievements...? Wat zijn dat? ;) Als iets mij niets kan schelen, zijn het wel achievements. Wat een onzin, heeft toch geen ene moer met rally rijden te maken. Als je een Masters te lang vindt, dan ga je toch niet om achievements alsnog alles rijden...? ;)

Op zich vind ik 12 stages in een land prima, maar ja, in DR heb je toch echt maar 2 stukken weg dus na 12 stages heb je echt elk stuk weg 4 keer gezien... Ik vermaak me alsnog prima met m'n huidige Masters maar ga hierna wel richting custom championships en hoop dat CM ons snel de mogelijkheid geeft om zelf stages te kiezen zodat de herhaling tot een minimum beperkt kan worden. Vanavond had ik in Wales drie keer achter elkaar hetzelfde stuk weg: eerst een short, toen de lange versie met dezelfde short en vervolgens de reverse van het lange eind. Gelukkig kreeg ik toen niet ook nog de reverse van de short, maar dat kan dus wel. Dat moet toch simpel te voorkomen zijn door CM...? Viel me trouwens ook op dat ik tijdens het Masters elke keer de 4 lange stages achter elkaar krijg: ik heb ze liever afgewisseld met wat korte...

Maar goed, ach, wat zit ik te zeiken, ik vermaak me uitstekend met dit spel. ;) Ik heb vanavond de eerste stages van de laatste Masters rally gereden en sta nu 3e. Ik mag 6e worden en dan ben ik alsnog kampioen dus dat gaat lukken. Wel een lekker idee om die Masters toch eens gewonnen te hebben: dan rij ik de kampioenschappen vanaf nu toch wat meer ontspannen. Want ook al gaat het niet om winnen, het lijkt me uiteindelijk toch wel vervelend als het maar nooit lukt de Masters te winnen. ;)

• Uffeltje
Haha. Zojuist de Humble Bundle van Codemasters voor €15 op de kop getikt. Daar zit onder andere Dirt 3 in, daar kan ik vol gas over Monte Carlo crossen zonder grip te verliezen. :P

YouTube

• Chicane600
Het is pas iets van echt de laatste championship ofzo dat ik Masters lang begin te vinden omdat je alle tracks van 1 land achter elkaar krijgt. Achievements zie ik als een leuke extra om na te jagen. Bij racen is het vaak wel minder interessant dan bij andere soorten spellen vaak, maar je doet toch eens dingen anders en je ontdekt nog wel ns wat aan een spel doordat je achievements najaagt. Bij DR betekent dit toch eens de onboard cam en rijden zonder hud. Dat was geinig om te doen. Dan kom je erachter dat sequentieel schakelen ineens lastiger is omdat rechtsonder de gear niet staat, en dan moet je dus in de car kijken. Met H-shifter heb je dan misschien nog wel een voordeel ook

4 lange stages achter elkaar is echt toeval volgens mij. Maakt het wel lastig met car repareren. Na 2 lange je car weer naar 100% gefixt krijgen is minder waarschijnlijk dan na een lange en een korte stage.
Leuk vermaak met het spel is belangrijkst, true :)

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Trouwens wel ideetje voor het volgende league-seizoen.
Bij de eerste proef al een service aanvinken bij de instellingen, dan kun je shakedown doen en auto beetje afstellen voordat je aan de rally begint.

Verwijderd

Chicane600 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 23:16:

4 lange stages achter elkaar is echt toeval volgens mij. Maakt het wel lastig met car repareren. Na 2 lange je car weer naar 100% gefixt krijgen is minder waarschijnlijk dan na een lange en een korte stage.
Leuk vermaak met het spel is belangrijkst, true :)
Dat was dan wel toeval in alle 5 de rallies in deze Masters. ;) Stage 2, 3, 4 en 5 waren lang! Met het repareren heb ik niet veel problemen want omdat ik met één auto rij en geld over heb, heb ik gewoon de drie duurste engineers ingehuurd en de bijbehorende perks: samen met mijn redelijk rustige rijstijl is mijn auto na een repair meestal 100%. En als dat niet na twee lange stages is, dan is het wel na de repair verderop. Moet hierbij wel weer even herhalen dat ik momenteel alleen in de Fulvia rij: daar heb je toch snel minder (zware) crashes mee als met supersnelle auto. Dat was ook een reden om de Fulvia te kiezen. ;) Het moet namelijk wel een beetje leuk blijven. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chicane600
Perks zijn bij mijn weten alleen maar voor het sneller unlocken van de upgrades, niet voor het sneller/beter uitvoeren van reparaties. Als je dus maar met 1 auto rijdt (die de upgrades al heeft), dan hebben die perks volgens mij geen zin verder. De dure engineers dus wel, die repareren beter/sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chicane600 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 23:58:
Perks zijn bij mijn weten alleen maar voor het sneller unlocken van de upgrades, niet voor het sneller/beter uitvoeren van reparaties. Als je dus maar met 1 auto rijdt (die de upgrades al heeft), dan hebben die perks volgens mij geen zin verder. De dure engineers dus wel, die repareren beter/sneller.
Ja, verhip, dat lijkt te kloppen! Hm, da's jammer... maar goed dat ik het weet.

Zonet de Masters gewonnen: 1/2/1/2/2 dus een nette serie, al zeg ik het zelf. In totaal 15 stages gewonnen, dus 20%. Moet beter kunnen maar het was genoeg. Ik vind dit moeilijkheidsniveau wel lekker: je moet echt vechten om de eerste plekken (een rally verloren op 8 seconden door stomme fout en een keer tweede geworden met maar 2 seconden voorsprong) maar ook zonder steeds te winnen, kan je het halen. En da's leuk. Voel ook geen behoefte om naar setups te kijken want dan heb je kans dat je alles gaat winnen en dan is de lol eraf. Nu ik eenmaal eerste ben geworden in Masters, vind ik het nog minder erg om niet te winnen. Tweede of derde of wat dan ook is ook prima. Of wat dan ook. Uitvallen is ook prima. Toch wel apart hoe je alsnog toch wel een keertje echt wilt winnen... zit er diep in gebakken. ;)

Valt me trouwens op hoe snel die korte stages eigenlijk voorbij zijn, helemaal als je een paar van die lange hebt gehad en als je ze leert kennen. Blijft jammer dat je niet een custom championship kan maken met alleen korte stages. (Ja, kan met custom events maar ik vindt de career dan leuker.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Zo net even Dirt 3 gekocht , omdat ik hem nog niet had , nu op steam in de aanbieding ......

maar wat een achter uit gang vergelijken met dit spel zeg , grafix zijn mooi en ook leuk die weg springen de mensen enzo, dat mis ik wel en ook dat je mede ( tegen) standers kan inhalen op de proeven is ook wel grappig

maar de rij eigenschappen is echt veel te vast op de weg liggen .. Na AC en DR is het wel even wennen om weer eens een arcade race game te spelen ipv een sim :)

en in DR vind ik de proeven ook te kort , Dirt 3 is max 3 min , maar in DR mogen ze van mij ook langer , 1 uur of wat zou ik leuk vinden , beetje zo als Parijs dakar prologe of zo iets lekker iets van 200 a 300 km rijden op 1 proef :)

.... eat my dust ... and Hooning Is Not A Crime :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

300 km, haha, het moet wel een beetje realistisch rally blijven, hè... ;) Ik vind de lange DR rallies soms te kort en soms te lang, hangt net van mijn tijd af. Vroeger vond ik stages van 15 minuten (in de rally hits uit de jaren 90) echt top maar nu neig ik toch maar wat kortere afstanden. Wat ik vervelender vindt is dat je in feite maar TWEE stages per land hebt... Ik zou graag 12 UNIEKE stages per land zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:55:
300 km, haha, het moet wel een beetje realistisch rally blijven, hè... ;) Ik vind de lange DR rallies soms te kort en soms te lang, hangt net van mijn tijd af. Vroeger vond ik stages van 15 minuten (in de rally hits uit de jaren 90) echt top maar nu neig ik toch maar wat kortere afstanden. Wat ik vervelender vindt is dat je in feite maar TWEE stages per land hebt... Ik zou graag 12 UNIEKE stages per land zien.
het is maar wat je onder rally verstaat , parijs dakar wordt ook als rally gezien :)

die rijden toch echt wel 300 en meer km ..
maar die stages van Rally.Championship.2000 waren wel lekker, rond de 10 min als je door reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 20:21
ravw schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 23:15:
[...]

het is maar wat je onder rally verstaat , parijs dakar wordt ook als rally gezien :)

die rijden toch echt wel 300 en meer km ..
maar die stages van Rally.Championship.2000 waren wel lekker, rond de 10 min als je door reed.
Dakar wordt toch wel met andere auto's gereden. Maar ik zou wel graag de Safari Rally zien, dat werd wel met WRC auto's gereden en heeft stages van 50-130km. Van mij mogen ze nl ook wel wat langer :)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Van mij mogen ze ook wel wat langer, in het WRC van dit jaar zaten ook gewoon stages van 50+ km. Weet alleen niet of de meeste mensen hier op zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

De lengte van ca. 10km vind ik prima (al mag langer ook), maar ik zie vooral meer verschillende stages ipv twee stages per land.

Net de league gereden, en volgens mij had ik eerst m'n auto moeten upgraden... Vol gas in de Focus (2001), geen effect :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Koenvh schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:59:
De lengte van ca. 10km vind ik prima (al mag langer ook), maar ik zie vooral meer verschillende stages ipv twee stages per land.

Net de league gereden, en volgens mij had ik eerst m'n auto moeten upgraden... Vol gas in de Focus (2001), geen effect :P
Klopt, ik had de auto ook nog nooit gereden, leek wel of ik in een fiatje panda reed met een 1.1 motor.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05-2022
MRCL schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:54:
Van mij mogen ze ook wel wat langer, in het WRC van dit jaar zaten ook gewoon stages van 50+ km. Weet alleen niet of de meeste mensen hier op zitten te wachten.
Ja dat zou super zijn, maar wat ik begreep van codies was dat het gewoon te veel geld en tijd koste om die hele 50km van een stage vast te leggen, ze proberen het natuurlijk te baseren op echte locaties wat wel te zien is, vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft het vooral te maken met de beperkingen van de gebruikte EVO engine. Ze zitten simpelweg aan de limiet, zo niet op het randje, wat betreft lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
ze hadden beter de A.C.E. (Asobo Conception Engine) kunnen gebruiken die is zeer uitgebreid met de grote van het level

de game Fuel maakt daar gebruik van :)
YouTube: FUEL Free Roam Part 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
Dat was geen feest voor de league. Ik zat te twijfelen tussen wel of geen restarts doen en dan komen de fouten toch wel. En daarnaast zijn er een paar heuveltjes bij, dat als je erover gaat met veel snelheid, dan lijkt de gravity ineens gehalveerd en land je toch buiten de baan. Dat ging een paar keer fout en toen was ik het wel zat en heb ik het afgeraffeld.
't Gaat beter als je rustig de tijd hebt en de goeie state of mind hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Heuvels nooit te hard over gaan alleen als je weet dat het rechtdoor gaat ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
ik heb zelden zo veel geremd :) Maar ja ik verloor dan ook al controle op een recht stuk waar ik scheef een heuveltje over sprong :p
Dit keer toch maar eens herstart.

Finland is daardoor toch wel veel lastiger dan ik had verwacht, ik had het eigenlijk nog niet gereden. Je hebt continu het idee dat je eigenlijk wel harder kan, maar een kleine fout in een landing en je bent je auto echt meteen helemaal kwijt. Leuk hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 15:58
Ik heb me verkeken op een boom. Ik dacht dat de bocht achter de boom lag, maar het was ervoor :+
Ik ben wel consequent voorlaatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ja dat met die bomen die steken hier ook wel eens over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Hoe zit het met de upgrades van de auto in de compo? Heeft iedereen 0 upgrades? Want ik heb voor de compo een auto moeten kopen, dus 0 upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
De upgrades tellen mee, dus jij bent net als ik in het nadeel met je niet geüpgrade wagen. :P Eigenlijk wel jammer, want ik heb niet de tijd om alle vrij te gaan spelen.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Uffeltje schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:29:
De upgrades tellen mee, dus jij bent net als ik in het nadeel met je niet geüpgrade wagen. :P Eigenlijk wel jammer, want ik heb niet de tijd om alle vrij te gaan spelen.
Jammer dat je dat niet kan zien wie met 0/1/2/3/4/5 upgrades rijden. Ik iig met 0. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:40:
[...]

Jammer dat je dat niet kan zien wie met 0/1/2/3/4/5 upgrades rijden. Ik iig met 0. :+
Nog jammerder is dat je niet kan zien wie restarts gebruikt. Ik heb me trouwens afgemeld want ik ben niet zo van andere auto's uitproberen: ik hou het bij dit soort games graag bij één auto. Tel daarbij op dat je niet kan zien wie restarts gebruikt en welke upgrades men heeft en ja, rij ik liever m'n eigen custom championships. ;)
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste