Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
De i20 WRC is er pas vanaf vorig jaar (2014), maar dat zou wel echt heel tof zijn. Die foto's matchen in ieder geval wel goed inderdaad; de zwarte kap die de onderste twee staven van de rolkooi zou moeten verbinden is wel weggehaald, maar het reliëf in de body matcht voor zover ik kan zien erg met die van de i20 in de andere foto!

Edit: oh, het is zelfs precies een crop van deze foto: http://b2.pinger.pl/88dd9...2e7c3deb/hyundai_01_d.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door CaptainPanda op 08-11-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
Iemand toevallig de perfecte G27 settings? Zowel voor de Logitech Profiler als in-game in Dirt?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05-2022
CaptainPanda schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:29:
De i20 WRC is er pas vanaf vorig jaar (2014), maar dat zou wel echt heel tof zijn. Die foto's matchen in ieder geval wel goed inderdaad; de zwarte kap die de onderste twee staven van de rolkooi zou moeten verbinden is wel weggehaald, maar het reliëf in de body matcht voor zover ik kan zien erg met die van de i20 in de andere foto!

Edit: oh, het is zelfs precies een crop van deze foto: http://b2.pinger.pl/88dd9...2e7c3deb/hyundai_01_d.jpg
Volgent jaar komt hyundai met een vernieuwd design, en als winter wonderland word gelaunch't is het huidige wrc seizoen afgelopen, dus mischien hebben ze wel iets geregeld met of hyundai of wrc zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:41:
Iemand toevallig de perfecte G27 settings? Zowel voor de Logitech Profiler als in-game in Dirt?
Ik denk het niet. Ik heb her en der rondgekeken naar wat men over het algemeen als de beste instellingen beschouwd voor de G27, maar de meningen lopen zo ver uiteen dat ik alles maar default heb gelaten... Ik heb wel het stuur op 900 graden gezet (staat standaard op 200) maar en in DR gecalibreerd en that's it. Ik gebruik die hele profiler niet, trouwens, en regel die 900 graden via het Windows Spelbesturingen scherm.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19
Zo heb hem nu toch maar gekocht :) ben mijn eerste champion bezig met een Lancia Fulvia HF ( 60 jaren )
maar wat een werk moet je leveren en de grafx zijn heerlijk.

Alleen moet ik nog uit vinden om beter te remmen want ik glij te vaak door ...
maar wat een spanning is het heb nu net 5 stages gedaan en rond de 4 a 5 plek blijf ik hangen , dus niet verkeert ..

maar die upgrades zijn leuk bedacht want je gaat wel verschil merken
heb nu net mijn 2de monteur aangenomen
Welke auto's raden jullie mij aan voor de volgende jaren ??

tips en zo zijn welkom , ik rij met een G25

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 08-11-2015 19:29 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Fulvia is gewoon een trage bak die alleen maar rechtuit wil... ;) Ik heb m'n eerste kampioenschap ook daarmee gereden. Daarna ben ik voor Clubman en Pro overgestapt naar de Group B Peugeot maar dat was vlak voor de laatste update en toen reed 'ie nog makkelijk. Was haast cheaten. ;) Na de update ben ik voor het Elite kampioenschap overgestapt naar de nieuwe R4 Subaru maar toen ik vervolgens klaar was met Elite heb ik nog weer wat andere auto's geprobeerd en nu heb ik de Ford Focus RS Rally 2007 gekocht omdat die gewoon een fijne handling heeft en erg goed op de weg ligt. Niet zo springerig en supersnel. Op zich niet echt handig om met een nieuwe auto het Masters kampioenschap te beginnen maar eerlijk gezegd kan de positie me geen ene moer meer schelen: ik vermaak me werkelijk uitstekend met het rijden op het hoogste niveau, ongeacht waar ik eindig. Ben nog nooit zo blij geweest met een 7e plek in de Wales rally en een 4e in Monaco, haha!

Ik ben trouwens in één keer van Open naar Masters gegaan terwijl ik echt niet de beste coureur ben: vooralsnog is het Masters kampioenschap wat lastiger, al was het alleen al omdat je 12 stages hebt en dus meer kansen op fouten etc. (en omdat ik met een nieuwe auto zonder upgrades ben begonnen). Maar echt heel moeilijk is het spel niet, tenminste niet om 'up te levelen'. Hebben jullie ook zo makkelijk het Masters niveau gehaald? Het zal echter wel een hele tijd duren totdat ik het Masters win... als dat ooit gaat gebeuren.

En o ja, ik heb nog nooit naar de setup gekeken: iemand hier die setups gebruikt? Is voor het spel op zich niet echt nodig, vind ik.

Ik vind dit echt de beste racer ooit, eigenlijk. Het heeft precies wat ik allemaal leuk vind aan racen op de computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ik zelf vind die nieuwe bakken niet veel aan , ben meer iemand die van de jaren 60 tot 80 wil blijven rijden..

al die nieuwe snufjes op zo'n bak is voor mij juist iets wat ik niet wil .. nog even krijg je rally cars die op een batterij lopen :( ..

ik vind het juist leuk dat hier veel oudere auto's in zitten .
die opels en die ford ( CMG ford) die ga ik zeker ook helemaal upgraden , en jammer dat de Citroen DS en de Volvo Amezone er niet bij zitten :)
neem je die upgrades ook mee als je een single play stage doet of is het alleen in champion mode

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 08-11-2015 20:06 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:01:
Ik zelf vind die nieuwe bakken niet veel aan , ben meer iemand die van de jaren 60 tot 80 wil blijven rijden..

al die nieuwe snufjes op zo'n bak is voor mij juist iets wat ik niet wil .. nog even krijg je rally cars die op een batterij lopen :( ..

ik vind het juist leuk dat hier veel oudere auto's in zitten .
die opels en die ford ( CMG ford) die ga ik zeker ook helemaal upgraden , en jammer dat de Citroen DS en de Volvo Amezone er niet bij zitten :)
neem je die upgrades ook mee als je een single play stage doet of is het alleen in champion mode
De upgrades gaan mee naar custom championships in de career mode: alle single events buiten de career om rij je met compleet geüpgrade auto's. Als je dus via de single events een auto uitkiest, zal die in de career na de aankoop even wat anders (minder snel etc.) zijn.

Vraag me af wat die nieuwe snufjes precies zijn...? Maar hoe dan ook, ik vind die nieuwe auto's (of in ieder geval de Ford van 2007) gewoon lekker rijden, al snap ik het ook wel als iemand liever met een H-shifter en clutch in ouwe bakken rijdt! Dat heeft ook wel wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:41:
[...]

De upgrades gaan mee naar custom championships in de career mode: alle single events buiten de career om rij je met compleet geüpgrade auto's. Als je dus via de single events een auto uitkiest, zal die in de career na de aankoop even wat anders (minder snel etc.) zijn.

Vraag me af wat die nieuwe snufjes precies zijn...? Maar hoe dan ook, ik vind die nieuwe auto's (of in ieder geval de Ford van 2007) gewoon lekker rijden, al snap ik het ook wel als iemand liever met een H-shifter en clutch in ouwe bakken rijdt! Dat heeft ook wel wat!
oke , met nieuwe dingen bedoel ik ABS en dat soort hulp middelen

maar ben net in mijn carreer in Duitsland 2 x 3de geworden maar eind stand was 4 op 0.10 na had ik 3 de geweest :) ..... het gaat steeds beter met die lancia :P

wat een game is dit zeg .... moet alleen mijn 29 inc vervangen voor een 40 inc of zo :)

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 08-11-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op zondag 08 november 2015 @ 21:41:
[...]

maar ben net in mijn carreer in Duitsland 2 x 3de geworden maar eind stand was 4 op 0.10 na had ik 3 de geweest :) ..... het gaat steeds beter met die lancia :P

wat een game is dit zeg .... moet alleen mijn 29 inc vervangen voor een 40 inc of zo :)
O, ok, maar die hulpmiddelen heb ik allemaal uitstaan, natuurlijk. ;) 8) Dat is geen opschepperij maar 'men' is het er over eens dat je zonder die hulpmiddelen beter kan rijden en betere tijden maakt. De hulpjes in DR zitten voornamelijk in de weg. De HUD kan je ook het beste compleet uitzetten. Ik heb 'm alleen aan voor de versnelling nu ik met de dashboard cam rij. Maar die voortgangsbalk, tijden, pijlen, weetikveel, lijden alleen maar af en maken het minder realistisch. Niets is leuker dan pas na de finish erachter komen hoeveelste je bent geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:35:
[...]

O, ok, maar die hulpmiddelen heb ik allemaal uitstaan, natuurlijk. ;) 8) Dat is geen opschepperij maar 'men' is het er over eens dat je zonder die hulpmiddelen beter kan rijden en betere tijden maakt. De hulpjes in DR zitten voornamelijk in de weg. De HUD kan je ook het beste compleet uitzetten. Ik heb 'm alleen aan voor de versnelling nu ik met de dashboard cam rij. Maar die voortgangsbalk, tijden, pijlen, weetikveel, lijden alleen maar af en maken het minder realistisch. Niets is leuker dan pas na de finish erachter komen hoeveelste je bent geworden.
het zou nu nog leuk worden als je ook je oli en je benzine nog kon regelen of dat je het moet bij vullen :)

had net een kokende / rokende radiator, maar wel de laatste stage uitgereden er mee was door een plas gereden en er was een bocht er achter een een hekje ,, dat was een hekje nu ,dus flink wat schade opgelopen.

Tot nu toe geen banden die lek zijn maar wel ik rij gemiddeld maar 5% schade op een stage dus het valt wel mee ... rustig aan snelheid is niet alles maar het timing voor de bochten wel , alleen moet nog even leren hoe ik die hairpins beter kan nemen daar verlies ik heel veel tijd op :(

moet even gaan leren hoe ik die Scandinavische Flick goed moet uit voeren :(

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 08-11-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:55:
[...]

alleen moet nog even leren hoe ik die hairpins beter kan nemen daar verlies ik heel veel tijd op :(

moet even gaan leren hoe ik die Scandinavische Flick goed moet uit voeren :(
Je hebt het denk ik over hairpins met die Fulvia? Wees gerust, dat ligt niet aan jou maar aan die auto: zoals ik al zei kan dat ding eigenlijk alleen maar rechtdoor. ;) Ik had tijdens mijn eerste kampioenschap met die bak ook het idee dat ik echt moest leren hoe je bochten snel kan nemen maar zodra ik overstapte naar een andere auto ging het al meteen beter. Ik ben van Open naar Masters gekomen zonder (een bewuste en echte) Scandinavian flick. Sommige auto's zijn gewoon veel beter zo'n bocht door te slingeren dan andere. Mijn voorkeur voor de nieuwere auto's heeft simpelweg ook met rijplezier te maken. De Group B Peugeot was leuk en zo maar in de R4 Subaru maar vooral nu die 2007 Ford rij ik gewoon heerlijk op gevoel! Die auto's liggen me gewoon beter.

De eerste levels kom je echt wel goed door (of anders gezegd: eindig je makkelijk als 3e) door er simpelweg voor te zorgen dat je op de baan blijft en geen tijd verliest door resets. De meesten gaan de fout in door te hard te willen scheuren. Ik heb met die Fluvia als een oude oma gereden door alle bochten en werd makkelijk derde. Dat je net vierde bent geworden komt waarschijnlijk doordat je te 'goed' je best hebt gedaan. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2015 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
ravw schreef op zondag 08 november 2015 @ 21:41:
[...]

In het echt zit dat er ook niet in hoor, t zit alleen in het spel voor beginnende spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:15
Zonder assists is inderdaad sneller. Zet TC maar eens op 5, dan ga je niet zo snel meer. Bij achterwielaangedreven auto's zet ik hem nog wel op 1.

Met ABS heb ik de meeste moeite, als ik dat uitzet is het bijna zeker dat ik alles een paar keer per stage laat blokkeren. :P Misschien het nadeel van de controller.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Als groot rally-liefhebber en bezoeker was ik aangenaam verrast toen ik deze game gratis bij mijn nieuwe videokaart kreeg. Ik doe nu allemaal losse events, misschien binnenkort maar eens kijken naar een online league :)

Maar ik vind de graphics en het geluid eigenlijk helemaal niet zo goed, ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UTwizard schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:37:

Maar ik vind de graphics en het geluid eigenlijk helemaal niet zo goed, ben ik nou gek?
Ik denk het wel. 8) Ik vind de graphics top en het geluid ook. Ik hoor van diverse real life rallyrijders (niet rechtstreeks maar via via) dat graphics en geluid top zijn. Over de physics verschillen de meningen maar niet over het geluid en de graphics. De graphics worden ook goed bevonden omdat het real life locaties zijn die er goed op lijken, en de geluiden hoor ik alleen maar positieve eh... geluiden over. ;) Maar goed, smaken kunnen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:41:
[...]
De upgrades tellen ook in de leagues en bij alle online DiRT-events. (behalve Daily 1 volgens mij)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:36:
[...]

Ik denk het wel. 8) Ik vind de graphics top en het geluid ook. Ik hoor van diverse real life rallyrijders (niet rechtstreeks maar via via) dat graphics en geluid top zijn. Over de physics verschillen de meningen maar niet over het geluid en de graphics. De graphics worden ook goed bevonden omdat het real life locaties zijn die er goed op lijken, en de geluiden hoor ik alleen maar positieve eh... geluiden over. ;) Maar goed, smaken kunnen verschillen.
Dat het goed lijkt op de echte locaties klopt, ik kan bij de proeven in Duitsland bijvoorbeeld de plekken aanwijzen waar ik ieder jaar weer sta.

Verder zal het dan wel aan mij liggen, maar ik heb zeker niet de wow-factor die ik bijvoorbeeld bij een Project Cars wel heb. Qua geluid, sommige auto's klinken heel goed (de groep A Impreza 555 bijvoorbeeld), maar als ik dan vervolgens met de R4 Evo X ga rijden heb ik het idee dat ik met een stofzuiger aan het rijden ben.

Dat de 1.6 liter WRC's nergens naar klinken klopt wel, dat doen ze in het echt ook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Maar zo'n Evo klinkt in het echt ook nergens naar; het is van de buitenkant vooral het geknal in de uitlaat van de anti-lag en een beetje inductiegeluid. Het motorgeluid is niet alleen bijna geheel gedempt door de turbo, maar klinkt ook vrij vlak, alsof het een normale personenwagen is zonder echte power. De echte Evo klinkt dus ook gewoon als een stofzuiger.

Probeer de Lancia Stratos of de Audi Quattro eens, die klinken in dit spel wel echt gaaf naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impry schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:59:
[...]

De upgrades tellen ook in de leagues en bij alle online DiRT-events. (behalve Daily 1 volgens mij)
Ah, interessant! Dus dat kan van belang zijn als je wilt scoren in de GoT-league. Vandaar dat ik maar 7e sta. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
UTwizard schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:37:
Als groot rally-liefhebber en bezoeker was ik aangenaam verrast toen ik deze game gratis bij mijn nieuwe videokaart kreeg. Ik doe nu allemaal losse events, misschien binnenkort maar eens kijken naar een online league :)

Speel je wel op Ultra? De game draait nog op een oude EGO engine, maar toch ziet het er op Ultra erg goed uit.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 00:57

Koenvh

Hier tekenen: ______

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:51:
[...]

Ah, interessant! Dus dat kan van belang zijn als je wilt scoren in de GoT-league. Vandaar dat ik maar 7e sta. :+
Klopt, anders had je nu ruim eerste gestaan :+

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenvh schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:19:
[...]

Klopt, anders had je nu ruim eerste gestaan :+
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
CaptainPanda schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:47:
Maar zo'n Evo klinkt in het echt ook nergens naar; het is van de buitenkant vooral het geknal in de uitlaat van de anti-lag en een beetje inductiegeluid. Het motorgeluid is niet alleen bijna geheel gedempt door de turbo, maar klinkt ook vrij vlak, alsof het een normale personenwagen is zonder echte power. De echte Evo klinkt dus ook gewoon als een stofzuiger.

Probeer de Lancia Stratos of de Audi Quattro eens, die klinken in dit spel wel echt gaaf naar mijn mening.
Dat is natuurlijk wel waar, een Evo klinkt in het echt nou ook niet heel indrukwekkend. Een Evo is voor mij echt een droomauto, ik denk dat daar een stuk van de teleurstelling vandaan komt :+
Rivanov schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:05:
[...]

Speel je wel op Ultra? De game draait nog op een oude EGO engine, maar toch ziet het er op Ultra erg goed uit.
Yup, op Ultra op 2560x1440.

Ontopic, de stages in Finland en Duitsland gaan me het beste af. Die smalle glibberige paadjes in Wales kan ik nog niet echt de baas. Monte Carlo gaat ook nog wel redelijk en Griekenland vind ik gewoon geen mooie rally. De volgende update voegt Zweden toe als ik het goed heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Zweden. Ik vind elke rally eigenlijk wel wat hebben. Soms heb ik minder zin in eentje maar als ik even rij, wil ik er niet meer weg. Maar na 12 stages is het ook wel weer fijn dat de volgende rally ergens anders is. De afwisseling is toch wel top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Gaan ze per rally nog stages toevoegen? Ik mis in Duitsland de wijnrank proeven :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Klopt ja, de proeven rondom Piesport zitten er niet in, zou erg gaaf zijn als die toegevoegd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
UTwizard schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:46:
Klopt ja, de proeven rondom Piesport zitten er niet in, zou erg gaaf zijn als die toegevoegd worden :)
dat is toch in de moezel .. :P
ach daar moet je geen foutjes maken, dat is met een normale auto al rustig aan rijden :)

hoe zit het met auto's kopen krijg je hier de melding van , of kan je elk moment een auto kopen ?
want wil nu wel eens naar een andere auto toe .... de stratos of het wordt de abarth

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 09-11-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:42
ravw schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:00:
[...]

dat is toch in de moezel .. :P
ach daar moet je geen foutjes maken, dat is met een normale auto al rustig aan rijden :)

hoe zit het met auto's kopen krijg je hier de melding van , of kan je elk moment een auto kopen ?
want wil nu wel eens naar een andere auto toe .... de stratos of het wordt de abarth
Een auto kopen kan op elk moment. Ga naar je garage en leef je eigen uit... als je genoeg credits hebt natuurlijk. 8)7

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCarrier
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-05-2021
ravw schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:55:
[...] alleen moet nog even leren hoe ik die hairpins beter kan nemen daar verlies ik heel veel tijd op :(
Scherpe bochten en haarspeldbochten neem je doorgaans met gebruik van de handrem. Afremmen en terug naar de eerste (of hooguit tweede) versnelling, koppeling in en op het gas om het toerental hoog te houden, dan de bocht insturen en de handrem gebruiken totdat je neus de goede kant opstaat, dan de koppeling weer los en dan vol gas die bocht uitspuiten!

De handmatige koppeling is vooral een must bij de oudere wagens met weinig koppel en de wagens met veel turbo-lag, waarmee het anders lang duurt om weer op toeren te komen. Moderne WRC wagens hebben echter zó veel koppel en vermogen dat je in principe de koppeling niet echt nodig hebt. Ook reageert niet iedere wagen even goed op de handrem. Sommige wagens zijn goed onder controle te houden; andere wagens zijn zo gevoelig dat ze bij wijze van spreken al achterstevoren staan als je aan de handrem dénkt. Een kwestie van uitproberen.

Over het algemeen werken handrembochten het best bij wagens met voorwiel- en vierwielaandrijving. Achterwielaangedreven wagens werken niet zo lekker met de handrem omdat het juist de achterste aangedreven wielen zijn die je met de handrem afremt. Aan de andere kant: achterwielaandrijving neigt sowieso naar overstuur, dus die scherpe bochten zouden niet zo'n probleem moeten zijn.

Niet vergeten om de manual clutch optie aan te zetten in het menu en de clutch toe te wijzen aan een knop of iets dergelijks. Een handmatige koppeling is even wennen bij de start, maar dat is na een tijdje geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 17:09
Mijn eerste tijd in de league is binnen :) Sta momenteel 5e. Niet slecht vind ik. Het is lang geleden dat ik mijn Stratos nog eens van stal heb gehaald en ik heb slechts een stage geoefend. Tijdens de laatste stage een deel van mijn lichten kwijt gespeeld dus de helft van de weg was donker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Linus_BE schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:45:
Mijn eerste tijd in de league is binnen :) Sta momenteel 5e. Niet slecht vind ik. Het is lang geleden dat ik mijn Stratos nog eens van stal heb gehaald en ik heb slechts een stage geoefend. Tijdens de laatste stage een deel van mijn lichten kwijt gespeeld dus de helft van de weg was donker :p
Gewoon 'Gamma' hoger zetten in de graphics-opties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Zo. Eindelijk zelf ook aan m'n eigen league mee kunnen doen. Helaas crashte Dirt Rally twee maal toen ik bij de laatste stage over de finish kwam, maar het is gelukt. Nu 5e, al houd ik die eerste twee echt niet bij :P. Zo'n snelheid zou ik niet aandurven :X

EDIT: Ik heb na afloop de co-driver calls maar op "early" gezet, en dat scheelt een hoop.

[ Voor 23% gewijzigd door Koenvh op 09-11-2015 21:43 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
7 seconden voor mij :) een keer te veel van de baan gegaan dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Linus_BE schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:27:
7 seconden voor mij :) een keer te veel van de baan gegaan dus :p
Waarschijnlijk... Je hebt nog ca. 12u om je tijd te verbeteren :*)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
Ah ik kan alles opnieuw doen? :p ik zal eerlijk zijn en het niet doen. Heb toch een keer moeten restarten door een right 4 op het einde van een stage die eerder een 2 was. Iedere keer vlieg ik daar de ravijn in en zeker nu dat het lang geleden was dat ik in Griekenland ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Linus_BE schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:45:
Ah ik kan alles opnieuw doen? :p ik zal eerlijk zijn en het niet doen. Heb toch een keer moeten restarten door een right 4 op het einde van een stage die eerder een 2 was. Iedere keer vlieg ik daar de ravijn in en zeker nu dat het lang geleden was dat ik in Griekenland ben geweest.
Klopt, je kunt 'm resetten. En dat punt herken ik helaas :(

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linus_BE schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:45:
Heb toch een keer moeten restarten door een right 4 op het einde van een stage die eerder een 2 was. Iedere keer vlieg ik daar de ravijn in en zeker nu dat het lang geleden was dat ik in Griekenland ben geweest.
Niks moet, hè... 8) Maar dat is inderdaad een van de paar grote blunders van de co-driver. Gelukkig weet ik zo langzamerhand waar die zit dus als ik in Griekenland 'Caution 4 right' hoor, ga ik meteen op de rem! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Welke bocht bedoelen jullie, iemand een onboard? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Over twee uur begint het volgende event in Duitsland :) (met de jaren '80)

https://www.dirtgame.com/...gue/15055/-got--welsh-80s

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:30
Afgelopen zondag ochtend deze game ontdekt toen ik door steam winkel aan het bladeren was. Wauw mijn laatste rally game was rally championship 2000 welke voor mij toen een top game was, geen idee of het echt een topgame is geweest. Heb em meteen die ochtend gekocht en zette rond 18u s'avonds het spel af om toch even wat anders te gaan doen. Het was in het begin even wennen aan de besturing maar na een paar stages kreeg ik de handigheid erin en kon ik omgaan met mijn lancia fulva. Kwam er na een paar events ook achter dat engineers wel handig zijn om betere resultaten te krijgen, ik kon na een aantal events maar niet in de buurt van die eerste plek te kunnen komen. Maar goed uitdaging is natuurlijk ook gezond. Wat zijn die bomen en paaltjes toch hard naast de track...kloink |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Fugitive2008 op 10-11-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Yuri
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 18:34
Ik ben ook vrij nieuw in dit spel (steam zegt 3 uur gespeeld) en heb direct meegedaan met de online event van Tweakers. Ik sta laatste maar ik heb de finish tenminste wel gezien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
Impry schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:27:
Welke bocht bedoelen jullie, iemand een onboard? :P
YouTube: DiRT RALLY Koryfi Dafni Greece Fiesta Rs Rally 4th in world run laatste bocht caution right 4 don't cut. Dit ben ik niet btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psycho_Yuri schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:46:
Ik ben ook vrij nieuw in dit spel (steam zegt 3 uur gespeeld) en heb direct meegedaan met de online event van Tweakers. Ik sta laatste maar ik heb de finish tenminste wel gezien :p
That's the spirit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fugitive2008 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:36:
mijn laatste rally game was rally championship 2000
Aaaaah, de goede oude tijd... Ja, dat was zeker een topspel. Alle rally games uit die tijd (RAC Rally Championship!) waren top, maar dat gevoel heb je vaker met oude games... ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ahja, die! :D Haha, listig bochtje inderdaad.
Hij zegt "Caution R4 don't cut, stay mid".
Die "stay mid" geeft al aan dat er iets aan de hand is in de buitenbocht, nl. die inham in de afgrond.
Dat icm de "Caution" en "Don't cut" geeft eigenlijk al aan dat het geen standaard bochtje is.
Technisch gezien klopt het dus.
Maar qua bochtensnelheid zou een R3 of R2 meer op z'n plaats zijn.

Rally Championship 2000 was ook top ja. Ook daar gebruikte ze echte proeven die 1 op 1 nagemaakt waren, ik denk dat dat echt zo belangrijk is voor de beleving van een spel!

[ Voor 15% gewijzigd door Impry op 10-11-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Impry schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:09:
[...]

Ahja, die! :D Haha, listig bochtje inderdaad.
Hij zegt "Caution R4 don't cut, stay mid".
Die "stay mid" geeft wel aan dat er iets aan de hand is in de buitenbocht, nl. die inham in de afgrond.
Dat icm de "Caution" en "Don't cut" geven eigenlijk al aan dat het geen standaard bochtje is.
Maar qua bochtensnelheid zou een R3 of R2 meer op z'n plaats zijn.

Rally Championship 2000 was ook top ja. Ook daar gebruikte ze echte proeven die 1 op 1 nagemaakt waren, ik denk dat dat echt zo belangrijk is voor de beleving van een spel!
Ja, klopt, maar R4 caution dc cliff zou op z'n plaats zijn :p

Event 2 is begonnen, dus je kunt Duitsland onveilig gaan maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Koenvh op 10-11-2015 15:12 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Koenvh schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:11:
[...]

Ja, klopt, maar R4 caution cliff zou op z'n plaats zijn :p
Eventueel "Tighten" zou ook nog kunnen, maar dat gebruiken ze dan weer meer in lange bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Ah, uiteindelijk nog een vierde plek weten te bemachtigen. Boven verwachting. :) Ik ben benieuwd wat er in Duitsland gaat gebeuren, ik zal in ieder geval de BMW pakken.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 01:41
Ik ga ook weer proberen te rijden deze week en hopelijk kan ik dit keer beide wedstrijden wel uitrijden.

Ik vond het erg leuk afgelopen week eens op deze manier tijden te kunnen vergelijken. Nu nog eens bijhouden hoeveel tijd ik kwijt ben met banden verwisselen en recover vehicle om te kijken hoeveel tijd ik nu werkelijk verlies door mijn belabberde rijstijl :P

Ik had eigenlijk nog niet met een RWD wagen gereden, dus dat ik überhaupt finishte met de GOT league was al verrassend :P

Respect voor de snelsten hoor, want zo hard durf ik niet te gaan. Ik zou elke bocht uitvliegen ;)

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 09:53
Ik ga denk ook een poging wagen voor de GOT league. Van de week het spel weer eens opgestart en was behoorlijk onder de indruk van de gravel stages met de Mini. Asfalt stages ben ik een stuk minder over te spreken (gebrek aan feedback in de FFB, en vaag gedrag van de diverse auto's).

Ik rijd met een Fanatec GT3 RS v2 met de volgende settings:

Driver:
Damper 100%

Stuur:
SEN 400,
FFB: 80-100,
DRF 0-1,
SPR:0 / OFF
DPR: 0 / OFF

Ingame settings zou ik even na moeten zoeken, meerendeel op 80-100% strength. Iemand nog aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
sta nu nog eerste met 20:16.799, zonder resets offcourse ;)
Nu is het afwachten tot ik ingehaald word
Jeroen de Wit schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:05:
Ik ga denk ook een poging wagen voor de GOT league. Van de week het spel weer eens opgestart en was behoorlijk onder de indruk van de gravel stages met de Mini. Asfalt stages ben ik een stuk minder over te spreken (gebrek aan feedback in de FFB, en vaag gedrag van de diverse auto's).

Driver:
Damper 100%

Stuur:
SEN 400,
DRF 0-1,

Ingame settings zou ik even na moeten zoeken, meerendeel op 80-100% strength. Iemand nog aanbevelingen?
ik gebruik dit ingame Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/lhxRc/f1bcbfc059.jpg
en op mijn gt3 gebruik ik:
SEN off,
FFB: 100,
DRF off

[ Voor 8% gewijzigd door Emperalhero op 11-11-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Jeroen de Wit schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:05:

Driver:
Damper 100%

Stuur:
SEN 400,
DRF 0-1,

Mee eens, maar voor mijn gevoel was het in RBR wel erger. Een centimeter op het gras kon al voor een spin zorgen.

Mijn minst favoriete is Monaco, vooral met langzamere auto's vind ik dat minder spannend. Met Group B moet het echter wel een uitdaging worden :p

(Wie gaat RWD aandurven? :+ )

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Koenvh schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:11:
[...]

Ja, klopt, maar R4 caution dc cliff zou op z'n plaats zijn :p
Brake or we must die (kia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjonge, ik ben nu bezig met m'n eerste Masters kampioenschap en heb daarvoor de Ford 2007 uitgekozen. Zo langzamerhand is 'ie al aardig geupgrade maar eigenlijk gaat dat ding veel te snel...! }:O Man, man, man, ik stuiter alle kanten van de banen af, lijkt wel. De co-driver is constant te laat met z'n calls en ik rij constant te hard hairpins etc. in waardoor ik teveel moet remmen en stil kom te staan. Tel daarbij op dat ik her en der van de baan raak en op de domste plekken rotsen en bomen raak en je zult begrijpen dat ik dit kampioenschap niet ga winnen... ;) Ik zit er serieus aan te denken om voor m'n volgende kampioenschap een oudere, langzamere auto uit te kiezen want dit gaat echt te snel voor me, haha! (Maar ja, ben ook niet de jongste meer: dat speelt waarschijnlijk ook mee... ;) ) Vanavond, als ik klaar ben met het kampioenschap (wordt voor het eerst geen derde of hoger: waarschijnlijk 5e of 6e) ga ik de Opel uit de 70's maar eens proberen. Lijkt een van de snellere auto's uit die groep te zijn maar wel een stuk langzamer dan het nieuwere spul. Ik dacht zelfs nog serieus om met de Fluvia te gaan rijden maar dat ding is echt veeeeeeeeeel te traag en niet leuk meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:37:
Tjonge, ik ben nu bezig met m'n eerste Masters kampioenschap en heb daarvoor de Ford 2007 uitgekozen. Zo langzamerhand is 'ie al aardig geupgrade maar eigenlijk gaat dat ding veel te snel...! }:O Man, man, man, ik stuiter alle kanten van de banen af, lijkt wel. De co-driver is constant te laat met z'n calls en ik rij constant te hard hairpins etc. in waardoor ik teveel moet remmen en stil kom te staan. Tel daarbij op dat ik her en der van de baan raak en op de domste plekken rotsen en bomen raak en je zult begrijpen dat ik dit kampioenschap niet ga winnen... ;) Ik zit er serieus aan te denken om voor m'n volgende kampioenschap een oudere, langzamere auto uit te kiezen want dit gaat echt te snel voor me, haha! (Maar ja, ben ook niet de jongste meer: dat speelt waarschijnlijk ook mee... ;) ) Vanavond, als ik klaar ben met het kampioenschap (wordt voor het eerst geen derde of hoger: waarschijnlijk 5e of 6e) ga ik de Opel uit de 70's maar eens proberen. Lijkt een van de snellere auto's uit die groep te zijn maar wel een stuk langzamer dan het nieuwere spul. Ik dacht zelfs nog serieus om met de Fluvia te gaan rijden maar dat ding is echt veeeeeeeeeel te traag en niet leuk meer. ;)
die fluvia word leuk bij full upgrade dan is het een goede bak

Ik zelf ben ook niet de jongste hier met mijn 44 ste jaar daarom ga ik liever ook voor de wat trage bakken en de wat oudere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:37:
Tjonge, ik ben nu bezig met m'n eerste Masters kampioenschap en heb daarvoor de Ford 2007 uitgekozen. Zo langzamerhand is 'ie al aardig geupgrade maar eigenlijk gaat dat ding veel te snel...! }:O
Pacenotes eerder instellen en volgende ronde lekker de Fiësta WRC pakken.
De Focus '07 is zeker niet de fijnste auto, vanaf 2010 of 2011 zijn in het WK de regels voor differentiëlen veranderd en dat merk je duidelijk aan de nieuwere WRC's.
Zelf vind ik de Mini WRC iets minder fijn, maar moet je zelf maar even wat uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:47:
[...]
die fluvia word leuk bij full upgrade dan is het een goede bak

Ik zelf ben ook niet de jongste hier met mijn 44 ste jaar daarom ga ik liever ook voor de wat trage bakken en de wat oudere
Nou, ik had 'm weer even uitgeprobeerd in een single event en volgens mij zijn alle auto's dan volledig geupgrade... dat ding is niet vooruit te branden...
Impry schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:00:
[...]

Pacenotes eerder instellen en volgende ronde lekker de Fiësta WRC pakken.
De Focus '07 is zeker niet de fijnste auto, vanaf 2010 of 2011 zijn in het WK de regels voor differentiëlen veranderd en dat merk je duidelijk aan de nieuwere WRC's.
Zelf vind ik de Mini WRC iets minder fijn, maar moet je zelf maar even wat uitproberen.
Pacenotes eerder, ja, dacht ik ook al aan, maar dat moet je dan eigenlijk voor elk land weer anders doen... maar mss is het wel een goed idee, ja. In Duitsland moet ik sowieso alles eerder horen, weet ik sinds gisteravond. :X

De Fiësta had ik al eens geprobeerd, weet niet meer precies waarom die niet helemaal beviel... Op wat voor manier merk je die nieuwe regels? Trager? Ik zal 'm vanavond nog eens proberen.

Trouwens, of een auto goed bevalt of niet kan je niet altijd aan de tijden zeggen want de AI verschilt per autoklasse. Dus het feit dat je met een bepaalde auto bijvoorbeeld veel meer verliest, hoeft niet te betekenen dat je opeens slecht bent of dat die auto niet deugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:08:
Pacenotes eerder, ja, dacht ik ook al aan, maar dat moet je dan eigenlijk voor elk land weer anders doen... maar mss is het wel een goed idee, ja. In Duitsland moet ik sowieso alles eerder horen, weet ik sinds gisteravond. :X
Standaard op 'earlier'' zetten is het beste. Moet je wel geconcentreerd blijven en mee vooruitdenken.
Mocht het echt te vroeg zijn zet je hem op 'normal'', verschilt inderdaad per land en auto.
De Fiësta had ik al eens geprobeerd, weet niet meer precies waarom die niet helemaal beviel... Op wat voor manier merk je die nieuwe regels? Trager? Ik zal 'm vanavond nog eens proberen.
Auto's liggen strakker op de weg met de nieuwe diffs. Kijk maar naar filmpjes van 'vroeger' en 'nu', er wordt tegenwoordig helaas veel minder gedrift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Impry schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:20:
[...]
Auto's liggen strakker op de weg met de nieuwe diffs. Kijk maar naar filmpjes van 'vroeger' en 'nu', er wordt tegenwoordig helaas veel minder gedrift.
Klopt, de wagens van toen waren ook veel lomper om de bocht om te krijgen. Bij de krappe bochten -moesten- ze de handrem wel gebruiken omdat ze hem anders gewoon niet in 1 keer zouden halen. De huidige generatie WRC's doet dat allemaal veel makkelijker.

Zo heb ik Hans Weijs Jr een keer in een Focus WRC '07 tekeer zien gaan op de industrieproef van de Rally van Barneveld. Wat een controle over die auto, machtig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een lol. Ik besloot de laatste rally van het Masters kampioenschap (Greece) me niet te bekommeren om m'n tijden maar me enkel en alleen te richten op NIET CRASHEN en m'n auto heel houden (ook omdat ik me nogal irriteerde aan het aantal crashes in Finland...). Guess what... mijn uitermate voorzichtige rijden resulteerde in de 3e plek in de rally en, tot mijn stomme verbazing, steeg ik zelfs van de 5e naar de 3e plek in het Masters kampioenschap! Ik heb nu alle kampioenschappen in 1 keer doorlopen zonder lager te eindigen dan 3e. Wat een lol. En dat terwijl ik echt gewoon soms traag reed: als ik niet zag waar ik heen ging, trapte ik gewoon op de rem. Safety first! En ik hoefde mijn auto geen een keer te resetten (wat na de ellende in eerdere rallies een verademing was). Tijdens de repair voor de laatste twee stages was mijn auto compleet 100%! En dan NOG 3e worden...! Ja, ok, het kwam ook doordat de nummers 1 en 2 ergens een ravijn waren ingedoken, maar zo werkt het dus wel. Dirt Rally LIJKT misschien heel moeilijk als je je constant focust op de tijden, maar als je bij de eerste 3 wilt eindigen (wat nodig is om door de levels heen te gaan) is dat echt niet moeilijk: focus dan op clean rijden!

Winnen is een ander verhaal: ik zie mij de Masters echt niet winnen...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

UTwizard schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:45:
[...]

Klopt, de wagens van toen waren ook veel lomper om de bocht om te krijgen. Bij de krappe bochten -moesten- ze de handrem wel gebruiken omdat ze hem anders gewoon niet in 1 keer zouden halen. De huidige generatie WRC's doet dat allemaal veel makkelijker.

Zo heb ik Hans Weijs Jr een keer in een Focus WRC '07 tekeer zien gaan op de industrieproef van de Rally van Barneveld. Wat een controle over die auto, machtig _/-\o_
Mark van Eldik in Amsterdam met de S12b, dat was genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
:) mooi net in finland geloof ik laatste proef .... en mooie tijd dacht ik neet te zetten ..... tot ik een boom raakt met mijn achter kant , ravijn in en 98% schade einde oefening :(

ben heel blij dat ik daar niet echt in zat ..

net mijn eerste lekke band gehad ... ach was vlak voor het einde dus gewoon met 3 banden de flag over gegaan

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 15:58
Koenvh schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:01:
Over twee uur begint het volgende event in Duitsland :) (met de jaren '80)

https://www.dirtgame.com/...gue/15055/-got--welsh-80s
-

[ Voor 6% gewijzigd door stijn014 op 12-11-2015 11:54 . Reden: even niet opgelet ]

• UTwizard
Damian schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:12:
[...]

Mark van Eldik in Amsterdam met de S12b, dat was genieten ;)
Mark van Eldik kan het inderdaad ook, maar die kent ook echt maar 1 stand van het gaspedaal :P

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

semi-offtopic, zie het maar als leermateriaal :P

• Koenvh

Koenvh

Lekker kort :P

Overigens staan d'r al weer een aantal mooie tijden tussen. Eerste event wilde wat minder lukken, maar de laatste drie gingen al stukken beter. (Al is met zo'n snelheid in het donker rijden wel vervelend, ook al had ik 'm daarvoor overdag gereden :X)

🠕 This side up

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 15:58
Even aan het knoeien geslagen. De schok om te lezen dat het mijn favo rally was deze week was te veel ;)
Nu nog even tijd vinden tussen alle fallout 4 gaming door.

• Koenvh

Koenvh

stijn014 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:47:
[...]

Even aan het knoeien geslagen. De schok om te lezen dat het mijn favo rally was deze week was te veel ;)
Nu nog even tijd vinden tussen alle fallout 4 gaming door.
Tja, keuzes keuzes.. Al overwogen om niet meer te slapen? Scheelt toch weer acht uur op een dag :+

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Er is nog tijd om mee te rijden in Duitsland: https://www.dirtgame.com/...gue/15055/-got--welsh-80s

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Morgen ga ik een poging wagen. :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:42
IK sta momenteel 12e, niet gek voor iemand met bouwjaar '64. :*)

[ Voor 4% gewijzigd door apollo13 op 16-11-2015 00:39 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Koenvh schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:51:
[...]

Tja, keuzes keuzes.. Al overwogen om niet meer te slapen? Scheelt toch weer acht uur op een dag :+
niet gaan werken ook , en daar zit al zo veel vrije tijd in dat werk :(

maar het is en blijft een gave game , hoop dat er nog veel uitgebracht gaat worden, hoop ergens iets als dakar :) dat lijkt me gewoon gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
ravw schreef op maandag 16 november 2015 @ 02:33:
maar het is en blijft een gave game , hoop dat er nog veel uitgebracht gaat worden, hoop ergens iets als dakar :) dat lijkt me gewoon gaaf
Dat zou wel erg gaaf zijn ja, maar om nou even een uurtje of 8 te moeten rijden houd ik niet vol denk ik :P

En even over de leagues GOT en NLBR.... willen jullie Monaco eruit halen }:O

Ik blijf maar onherstelbaar crashen op die stages zodat ik retire.... Echt... wie zet er dan ook zo'n flinterdun stukje staal neer naast een ravijn 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door AeoIus op 16-11-2015 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

AeoIus schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:53:
[...]

Dat zou wel erg gaaf zijn ja, maar om nou even een uurtje of 8 te moeten rijden houd ik niet vol denk ik :P

En even over de leagues GOT en NLBR.... willen jullie Monaco eruit halen }:O

Ik blijf maar onherstelbaar crashen op die stages zodat ik retire.... Echt... wie zet er dan ook zo'n flinterdun stukje staal neer naast een ravijn 8)7
Nee, dat wil ik niet })

Ik vind Monaco zelf ook het minst leuke. Met rally wil ik door de bochten glijden, maar in Monaco rijd ik eerder als op een circuit, omdat het sneller is. Gelukkig is er Group B die voor een uitdaging gaat zorgen :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenvh schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:57:
[...]

Nee, dat wil ik niet })

Ik vind Monaco zelf ook het minst leuke. Met rally wil ik door de bochten glijden, maar in Monaco rijd ik eerder als op een circuit, omdat het sneller is. Gelukkig is er Group B die voor een uitdaging gaat zorgen :P
Nou, pfffffff, als ik érgens door de bochten glij, dan is het wel in Monaco! Dat ijs...! Ellende! Zie nu al op tegen Zweden. ;)

Ik heb trouwens mijn profiel gereset en ben overnieuw begonnen in de career met de Fluvia én H-shifter+clutch: LEUK!!! Het was even wennen en zo nu en dan zit ik nog als een gek aan de flaps op m'n stuur te trekken als de paniek hoog is :+ maar het begint al te wennen en het is echt leuk! Al scheelt het natuurlijk wel dat die Fluvia zo'n heerlijk trage bak is. Perfecte snelheid voor mij en m'n shifter+clutch. ;)
In het begin zat ik nogal te hannesen met m'n voeten maar nu vliegen de clutch-kicks and left-foot-brakes over de pedalen alsof het niets is en het schakelen gaat al als vanzelf: zonder er bij na te denken, schiet m'n hand naar de pook als het nodig is. Echt top. Al moet ik wel zeggen dat ik niet weet of het echt top is met een nieuwere auto die 6 versnellingen heeft. Maar ik heb momenteel zoveel plezier in die Fluvia dat ik daar voorlopig in blijf rijden.

Viel me trouwens op dat ik de Fluvia echt STUKKEN beter onder controle heb nu! De eerste keer dat ik DR speelde, koos ik voor de Open championship voor deze auto en ik vond het een slome rotkar, totaal onhandelbaar, geen bocht door te krijgen, en na het Open heb ik 'm dan ook meteen omgeruild voor een ander. Maar nu, na zo'n 30 uur rijden in DR, doet 'ie alles wat ik wil! Hij rijdt heerlijk! Top auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Koenvh schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:57:
[...]
Gelukkig is er Group B die voor een uitdaging gaat zorgen :P
Pff, de enige machine waar ik een klein beetje mee overweg kan is de Ford RS200, maar volgens mij komt dat alleen maar omdat die auto niet zo'n zelfde achterlijke PK-gewicht verhouding heeft als alle andere Group B's... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:31:
[...]

Nou, pfffffff, als ik érgens door de bochten glij, dan is het wel in Monaco! Dat ijs...! Ellende! Zie nu al op tegen Zweden. ;)

Ik heb trouwens mijn profiel gereset en ben overnieuw begonnen in de career met de Fluvia én H-shifter+clutch: LEUK!!! Het was even wennen en zo nu en dan zit ik nog als een gek aan de flaps op m'n stuur te trekken als de paniek hoog is :+ maar het begint al te wennen en het is echt leuk! Al scheelt het natuurlijk wel dat die Fluvia zo'n heerlijk trage bak is. Perfecte snelheid voor mij en m'n shifter+clutch. ;)
In het begin zat ik nogal te hannesen met m'n voeten maar nu vliegen de clutch-kicks and left-foot-brakes over de pedalen alsof het niets is en het schakelen gaat al als vanzelf: zonder er bij na te denken, schiet m'n hand naar de pook als het nodig is. Echt top. Al moet ik wel zeggen dat ik niet weet of het echt top is met een nieuwere auto die 6 versnellingen heeft. Maar ik heb momenteel zoveel plezier in die Fluvia dat ik daar voorlopig in blijf rijden.

Viel me trouwens op dat ik de Fluvia echt STUKKEN beter onder controle heb nu! De eerste keer dat ik DR speelde, koos ik voor de Open championship voor deze auto en ik vond het een slome rotkar, totaal onhandelbaar, geen bocht door te krijgen, en na het Open heb ik 'm dan ook meteen omgeruild voor een ander. Maar nu, na zo'n 30 uur rijden in DR, doet 'ie alles wat ik wil! Hij rijdt heerlijk! Top auto!
H-shifter met clutch override is heerlijk, het verbaast me dat je die nu pas gebruikt :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
Koenvh schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:02:
H-shifter met clutch override is heerlijk, het verbaast me dat je die nu pas gebruikt :P
Pff, ik ben van oudsher achter de computer zo gewend om rechts gas, links remmen te rijden dat ik het maar niet voor elkaar krijg comfortabel met schakelbak te rijden en mijn linkervoet voor clutch in te zetten.
In al mijn voorgaande stuurtjes had ik alleen gas en rem en paddles maar zelfs die gebruik ik niet bij Dirt Rally.

Ik heb een G25 met H versnellingen die ik eigenlijk nooit gebruik. Misschien toch ook maar eens echt gaan oefenen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenvh schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:02:
[...]

Omdat het zo wennen is, terwijl ik toch al decennia auto rij! ;) Ik ben zo gewend om achter de computer met flaps te schakelen: dat leer je niet zomaar even af. Bovendien kost het natuurlijk ook wel wat meer tijd en krijg je, in Dirt Rally, nu ook te maken met een motor die uit kan vallen (en dat ook regelmatig doet). Al met al niet de beste oplossing als je voor wereldrecords gaat, maar ik rij voor mijn plezier en in de Fluvia bevalt me dit in ieder geval prima. De enige andere keer dat ik de clutch en shifter gebruikt heb, was in Euro Truck Simulator 2. ;)

P.S. Met het gebruik van de shifter heet het geen clutch override meer, hè, maar gewoon clutch. ;) De override optie heb je alleen als je sequential shifting gebruikt.

Maar eh... enige waar ik nu nog aan zou moeten wennen is een wheel rotatie van 900 graden... die staat bij mij nog op 200! }:O Ten eerste omdat ik dat ook zo gewend ben en ten tweede ben ik bang m'n handbrake knop niet meer te kunnen vinden als ik dat stuur teveel moet draaien. Ik kom daarmee nu al regelmatig in de knoop in hairpins. Misschien toch eens kijken of het werkt als ik mijn joystick instel als handrem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Zojuist een derde tijd neergezet. Ik zag na afloop dat Rallymedia uit de lijst verdwenen is? Voordat ik begon stond hij nog op plek 1. :P

edit: Het rijden in de regen was voor mij een nieuwe ervaring, dat was tijdens de career modus nog niet voorbij gekomen. Wat me verder opviel is dat de BMW bij een te lage snelheid al snel terugschakelt naar de eerste versnelling en daarna weer erg traag op gang komt. :P

[ Voor 49% gewijzigd door Uffeltje op 16-11-2015 14:37 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:31:
[...]

Ik vind het ook een van de beste auto zo als ik al aan gaf ,welmoet hij helemaal geupgraded zijn en naar je hand staan . Ik rij hem niet in h bak maar up en down schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Uffeltje schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:29:
Zojuist een derde tijd neergezet. Ik zag na afloop dat Rallymedia uit de lijst verdwenen is? Voordat ik begon stond hij nog op plek 1. :P
Ik moet de laatste 2 proeven nog rijden :) Dus sta maar in het klassement t/m SS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Ah, duidelijk. Dat wordt dus sowieso geen derde plaats voor mij. :P

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Uffeltje schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:37:
Ah, duidelijk. Dat wordt dus sowieso geen derde plaats voor mij. :P
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:59:
[...]

Omdat het zo wennen is, terwijl ik toch al decennia auto rij! ;) Ik ben zo gewend om achter de computer met flaps te schakelen: dat leer je niet zomaar even af. Bovendien kost het natuurlijk ook wel wat meer tijd en krijg je, in Dirt Rally, nu ook te maken met een motor die uit kan vallen (en dat ook regelmatig doet). Al met al niet de beste oplossing als je voor wereldrecords gaat, maar ik rij voor mijn plezier en in de Fluvia bevalt me dit in ieder geval prima. De enige andere keer dat ik de clutch en shifter gebruikt heb, was in Euro Truck Simulator 2. ;)

P.S. Met het gebruik van de shifter heet het geen clutch override meer, hè, maar gewoon clutch. ;) De override optie heb je alleen als je sequential shifting gebruikt.

Maar eh... enige waar ik nu nog aan zou moeten wennen is een wheel rotatie van 900 graden... die staat bij mij nog op 200! }:O Ten eerste omdat ik dat ook zo gewend ben en ten tweede ben ik bang m'n handbrake knop niet meer te kunnen vinden als ik dat stuur teveel moet draaien. Ik kom daarmee nu al regelmatig in de knoop in hairpins. Misschien toch eens kijken of het werkt als ik mijn joystick instel als handrem...
Ik snap dat 't wennen is, maar ik vind het vele malen fijner :P
Zelf gebruik ik wel sequentieel, want ik heb het gevoel dat 'ie de koppeling te vaak niet pakt. Ik gebruik de koppeling echter wel.

900 graden kan ik wel aanraden. Het is even wennen, maar wel een verrijking. Mijn handbrake zit op m'n shifter, zodat die altijd op dezelfde plek zit, vind ik fijner. Eerst op m'n stuur gehad, maar raakte 'm inderdaad kwijt.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
Persoonlijk vind ik de 900 graden gevoelsmatig veel te veel. Je moet zo veel draaicirkel maken om hem de bocht om te krijgen of snel tegen te sturen dat het voor mij in ieder geval bijna tegennatuurlijk aanvoelt.

Is er trouwens een overzicht welke auto's allemaal die 900 graden zijn, want ik had wel de instelling aan staan dat hij dat per auto authentiek zou moeten zijn, maar kreeg het idee dat dit nooit uitmaakte.

Ik heb het in windows nu wel op 900 graden staan maar in de gameinstellingen op iets van 60% beperkt zodat ik rond de 500 graden over houdt. Dat voelt voor mij het beste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenvh schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:15:
[...]
Ik snap dat 't wennen is, maar ik vind het vele malen fijner :P
Zelf gebruik ik wel sequentieel, want ik heb het gevoel dat 'ie de koppeling te vaak niet pakt. Ik gebruik de koppeling echter wel.

900 graden kan ik wel aanraden. Het is even wennen, maar wel een verrijking. Mijn handbrake zit op m'n shifter, zodat die altijd op dezelfde plek zit, vind ik fijner. Eerst op m'n stuur gehad, maar raakte 'm inderdaad kwijt.
Neeeeeeeee, sequentieel kan dan natuurlijk niet, hè... 8)

Hoe heb je die handbrake op je shifter? Gewoon een knop toegekend? By default gebruikt DR zowat alles. Ik kan ook niet echt heel makkelijk bij die knopjes als ik de shifter gebruik.
AeoIus schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:24:
Persoonlijk vind ik de 900 graden gevoelsmatig veel te veel. Je moet zo veel draaicirkel maken om hem de bocht om te krijgen of snel tegen te sturen dat het voor mij in ieder geval bijna tegennatuurlijk aanvoelt.

Is er trouwens een overzicht welke auto's allemaal die 900 graden zijn, want ik had wel de instelling aan staan dat hij dat per auto authentiek zou moeten zijn, maar kreeg het idee dat dit nooit uitmaakte.

Ik heb het in windows nu wel op 900 graden staan maar in de gameinstellingen op iets van 60% beperkt zodat ik rond de 500 graden over houdt. Dat voelt voor mij het beste..
Ja, ik vind 900 ook nogal wat... Gekke is dat ik in mijn echte auto totaal geen problemen heb met de grotere draaicirkel. Maar op de PC voelt het gewoon wat anders, teveel van het goede. Ik heb het wel een keer geprobeerd maar voor de kleinste correctie moet je dat hele stuur compleet heen en weer zwaaien, laat staan voor hairpins... Maar goed, dat zal ook vast wennen... Misschien dat ik het alsnog zo instel zodra ik klaar ben met m'n huidige kampioenschap. Hoe echter, hoe leuker, natuurlijk.

Je kan 'm trouwens ook in Windows gewoon op 540 zetten: net zo makkelijk. (540 is ook een standaard, zo schijnt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
nee met die shifter wordt het vaak 1 hand stuur en 1 hand schakelen :)

dat is soms wel eens lastig met die zware ffb
na een uurtje heb je toch echt wel het gevoel dat je in de sportschool ben bezig geweest ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:53:
[...]

Neeeeeeeee, sequentieel kan dan natuurlijk niet, hè... 8)

Hoe heb je die handbrake op je shifter? Gewoon een knop toegekend? By default gebruikt DR zowat alles. Ik kan ook niet echt heel makkelijk bij die knopjes als ik de shifter gebruik.

[...]

Ja, ik vind 900 ook nogal wat... Gekke is dat ik in mijn echte auto totaal geen problemen heb met de grotere draaicirkel. Maar op de PC voelt het gewoon wat anders, teveel van het goede. Ik heb het wel een keer geprobeerd maar voor de kleinste correctie moet je dat hele stuur compleet heen en weer zwaaien, laat staan voor hairpins... Maar goed, dat zal ook vast wennen... Misschien dat ik het alsnog zo instel zodra ik klaar ben met m'n huidige kampioenschap. Hoe echter, hoe leuker, natuurlijk.

Je kan 'm trouwens ook in Windows gewoon op 540 zetten: net zo makkelijk. (540 is ook een standaard, zo schijnt.)
Klopt, op de G27 shifter, de onderste zwarte knop

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlve
  • Laatst online: 19-09 13:27
Tot wanneer loopt Duitsland ? Moet de upgrades voor mijn auto nog unlocken ook.

PSN ID: JLvanEs0305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Tellen upgrades mee voor Leagues?

Edit: tot morgenmiddag trouwens.

[ Voor 35% gewijzigd door Uffeltje op 16-11-2015 19:46 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

jlve schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:22:
[...]

Tot wanneer loopt Duitsland ? Moet de upgrades voor mijn auto nog unlocken ook.
Dinsdag 14:30

Ik heb ook zonder unlocks gereden.. Het kan ;)
Dat ik ook gelijk de reden dat ik maar 8e sta :+ :*) O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Koenvh op 16-11-2015 19:49 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
ik start races vaak zonder ooit een keer in een auto te hebben gereden.. Dat is de eerste bochten/stage altijd spannend... want hoe remt en stuurt die eigenlijk :P

Het verklaart misschien ook mijn crashes wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Iemand enig idee of de G920 ondertussen ondersteund word door Dirt?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlve
  • Laatst online: 19-09 13:27
Koenvh schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:47:
[...]

Dinsdag 14:30

Ik heb ook zonder unlocks gereden.. Het kan ;)
Dat ik ook gelijk de reden dat ik maar 8e sta :+ :*) O-)
Jammer, dat ga ik niet meer redden dan.

PSN ID: JLvanEs0305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Uffeltje schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:45:
Tellen upgrades mee voor Leagues?
Tellen mee ja, reden om zoveel mogelijk auto's te kopen en doordat je er daarna regelmatig mee rijdt krijg je vanzelf de updates.

Probeer dus zoveel mogelijk daily challenges te doen voor wat credits, als je een beetje doorrijdt heb je met één proefje zo 14/15k verdiend.
Afbeeldingslocatie: http://blog.codemasters.com/wp-content/uploads/2015/05/prize-breakdown.jpg

Gisteren de laatste proeven van de league gereden.
Chicane zat me aardig op de hielen op SS1 en SS2. Gelukkig op SS3 in het nat een flink gat kunnen slaan. Op SS4 was ik net 1 tiende langzamer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

jlve schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:06:
[...]

Jammer, dat ga ik niet meer redden dan.
Dat is inderdaad jammer... Elke week loopt het event van dinsdag 15:00 tot 14:30

Jullie moeten wel eens stoppen met tijden neerzetten, want op deze manier drukken jullie me uit de punten :+

[ Voor 18% gewijzigd door Koenvh op 17-11-2015 10:30 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 16:53
Speel dit spel inmiddels ook een weekje, erg goed rallyspel, doet me denken aan Colin McRae van 15 jaar terug (ik word oud :( ).
Ik speel het nu met mijn x360 controller, maar ik mis een stuurtje toch wel erg.

Gister had ik geprobeerd met mijn nvidia shield tv het te streamen naar mijn TV in de woonkamer, maar daar is dit spel totaal ongeschikt voor, je moet je zo hard concentreren dat rustig op de bank zitten echt geen optie is. Daarnaast geeft de shield controller geen feedback wat ook echt een vereiste is.
Ik deed gister in de woonkamer dus de daily challenge met een onbekende auto, welke ook nog eens in de nacht was. Eerste bocht knal ik tegen een boom aan, weg koplampen. Wat lichtreflectie in je scherm en je ziet helemaal niets meer. Had er uiteindelijk 10 minuten over gedaan ofzo :P .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
Koenvh schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:24:
[...]

Dat is inderdaad jammer... Elke week loopt het event van dinsdag 15:00 tot 14:30
Welke auto/stage komt er vanmiddag?
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste