Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 95 ... 103 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:56
Mar2zz schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:50:
Ik vind het ook vies, stinken, rookruimtes zijn niet te doen zo goor. Maar toch doe ik het.

Verslaafd geboren, met binnen rokende ouders opgegroeid, zal ook verslaafd doodgaan, nu het dampen er is hopelijk wel wat later dan als ik volledig analoog was doorgegaan.

We gaan ook 3 weken naar Thailand in februari en daar gewoon roken omdat dampen dus illegaal is daar. Dat weten we nu al. Slecht eigenlijk.
Lol ik ben vorig jaar in Thailand geweest en heb overal staan dampen.Naast de politie op straat, in hotels, restaurants enz. Normaal zoek ik alles uit in een land, maar deze had ik even gemist :o Ik kwam er ook een paar maanden later pas achter.
dennis_rsb schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:59:
[...]

Weet niet hoelang je dampt, maar ik zou wel uitkijken als je altijd dezelfde smaak dampt, dwz dat je altijd een of meer backupsmaken moet hebben eigenlijk.. Mijn ervaring is dat je vroeg of laat toch een smaakblok krijgt als je vaak hetzelfde blijft dampen. Ik heb heel lang kers gedampt (niet als enige smaak overigens) en doordat ik elke dag een ml of 5 daarvan damptte proefde ik hem niet meer. Heb hem nu sinds begin september ff niet gebruikt, binnenkort even proberen weer.
Ongeveer 3 jaar denk ik en daar van zeker 2,5 jaar op de appelsmaak en een jaar geleden overgestapt op een andere appel omdat de eerste niet meer te verkrijgen is. Maar als ik het zat ben dan ga ik gewoon afbouwen, want ik heb denk ik 60+ smaakjes geprobeerd en ik vond het allemaal supersnel vervelen of gewoon goor. Tabak, Redbull, alle fruitsoorten die je kan bedenken, Koffie, Chocola ...pff nee dat ga ik niet nog een keer doen ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Beakzz op 10-10-2019 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

dennis_rsb schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:58:
@VapingQueen Zover ik weet is nicotine vooral verslavend in combinatie met de andere stoffen in tabak. Bv. de beruchte MAO's (anti-depressiva stofje)

Nicotine als losse stof is zover ik weet minder of niet verslavend. Ik merktte in elk geval geen verschil toen ik van 20-30 ml @3 mg naar 10 ml @ 3 mg ging per dag.
Zover was het bij mij ook duidelijk, maar dat is niet hetgeen wat zelfs op verpakkingen van tankjes staat, daarop staat dat nicotine een verslavende stof is, punt uit.

Ook dat is mij bekend, komt zelfs uit onderzoeken naar voren, ik had het ook snel afgebouwd van 18Mg naar 3Mg, op dit moment damp ik zowel 3 alsook 0Mg.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:00
Beakzz schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:18:
[...]

Lol ik ben vorig jaar in Thailand geweest en heb overal staan dampen.Naast de politie op straat, in hotels, restaurants enz. Normaal zoek ik alles uit in een land, maar deze had ik even gemist :o Ik kwam er ook een paar maanden later pas achter.

[...]

Ongeveer 3 jaar denk ik en daar van zeker 2,5 jaar op de appelsmaak en een jaar geleden overgestapt op een andere appel omdat de eerste niet meer te verkrijgen is. Maar als ik het zat ben dan ga ik gewoon afbouwen, want ik heb denk ik 60+ smaakjes geprobeerd en ik vond het allemaal supersnel vervelen of gewoon goor. Tabak, Redbull, alle fruitsoorten die je kan bedenken, Koffie, Chocola ...pff nee dat ga ik niet nog een keer doen ;)
Is persoonlijk denk ik, ik gebruik zelf alleen tabaksmaken maar ik heb een stuk of 30 verschillende aromastoffen waar ik naar hartelust mee combineer.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
KatirZan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:46:
[...]

Deze zaken zijn al wat langer bekend hoor (lees : een aantal jaar) en kan inderdaad voor nare klachten zorgen.

Ik zit hier in ieder geval met veel interesse alle artikelen door te lezen en praktisch elke zin ben ik hoofdschuddend aan het lezen....
Hoe moe word je er ondertussen niet van dat deze hele hype zo zwaar niet onderbouwd door de media is opgezet. Ze hebben beschikking over officiële documentatie van diverse (Britse) instanties waaruit blijkt dat de e-sigaret daadwerkelijk minder schadelijk is dan een sigaret. Hoe klakkeloos dom kan je zijn om niet bewezen zaken naar buiten te brengen...zeg dan gewoon niets...

Maar 1 ding is zeker : Bij een totaalverbod zullen we het ook zeer hard moeten gaan maken dat er ook per direct een totaalverbod op sigaretten, shag, sigaren, pruimtabak en andere nicotinehoudende middelen moet komen. Als de overheid dit eens een keer zou doen, dan ben je ook daadwerkelijk (bruut hard) bezig de bevolking de "juiste" kant op te wijzen.

Maar nee, dat zal niet gebeuren, want ja...miljarden aan geld....

Maak de e-sigaret maar illegaal...dan verpest je een bewezen stopmiddel en zullen mensen weer sneller regulier gaan roken : meer sterfte, toename van longaandoeningen, hogere kosten voor zorgverzekeraars en derhalve hogere kosten voor onze Nederlanders.....en dat terwijl het allemaal zoveel makkelijk kan als de overheid die kop eens uit hun reet haalt en niet bij het minste of geringste direct een oordeel uitspreekt zonder juiste onderbouwing.

Zucht
Uit dit wetenschappelijk onderzoek komt toch duidelijk naar voren dat het allemaal niet zo gezond is .

https://www.pnas.org/content/early/2019/10/01/1911321116

Overgens ben ik het absoluut met je eens dat er een totaalverbod op sigaretten, shag, sigaren, pruimtabak en andere nicotinehoudende middelen moet komen en mensen geholpen moeten worden om er mee te stoppen .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 12:34

KatirZan

Wandelende orgaanzak

leekers schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:17:
[...]

Uit dit wetenschappelijk onderzoek komt toch duidelijk naar voren dat het allemaal niet zo gezond is .

Overgens ben ik het absoluut met je eens dat er een totaalverbod op sigaretten, shag, sigaren, pruimtabak en andere nicotinehoudende middelen moet komen en mensen geholpen moeten worden om er mee te stoppen .
Uiteraard ken ik het artikel en hierin worden een aantal zaken gesteld :

De muizen zijn blootgesteld aan e-liquids op een basis van 36mg/ml nicotine, van waaruit zij in een ruimte geplaatst zijn met een blootstelling aan 130mg/m3. Dit is best heftige damp kan ik je vertellen. Daarnaast zijn deze muizen hier 4 uur per dag á 5 dagen per week aan blootgesteld voor een totale periode van 54 weken.

Enkele van deze muizen zijn helaas overleden tijdens het onderzoek en de resterende muizen zijn gedood voor verder onderzoek (muizen waren inactief).

Uit dit onderzoek komt niet naar voren :

Wat voor soort nicotine is hiervoor gebruikt (hier zijn gradaties in en ook nog eens verschillende soorten). Welke basis (PG/VG of combinatie van) is gebruikt en zijn er aroma's gebruikt in de liquids.
Er zijn geen muizen blootgesteld aan nicotineloze liquids, hier zijn dus ook geen resultaten van
Er zijn geen muizen blootgesteld aan een lagere dosering nicotine (nicotine is nu eenmaal dodelijk bij hogere promillages).

Er zitten veel te veel gaten in het onderzoek en dit staat dus ook wederom nog in de kinderschoenen. Er is niet vermeld welk onderdeel van de liquids daadwerkelijk dodelijk geweest is voor de muizen, en welke onderdelen van de liquids gezorgd hebben voor de afwijkingen die gevonden zijn.

Laten we eerlijk zijn : Roken of dampen is beide ongezond, dat staat wel vast, maar de vraag die het onderzoeksbureau zelf stelt is dan wel een hele mooie : "While it is well established that tobacco smoke poses a huge threat to human health, whether ECS poses any threat to humans is not yet known and warrants careful investigation."

Met andere woorden : verder onderzoek is nodig om uit te sluiten dat het ook daadwerkelijk schadelijk is voor mensen. Wat uiteraard logisch is....

Als je bedenkt dat de e-sigaret al bestaat sinds begin 1900 echter is dit in een stroomversnelling geraakt vanaf 2000. De chinees die het product bedacht heeft is sindsdien op diverse manieren in een zwart daglicht gebracht. Claims over hartkwalen was eigenlijk het enige waar men mee aankwam.
Vanaf 2007 word de e-sigaret wereldwijd gebruikt en vanaf 2013 heeft dit een flinke boost gekregen welke nog steeds stijgt, vooral onder (ex)rokers.

Over mijn persoonlijke situatie :

Tot 2,5 jaar geleden rookte ik 2 pakjes shag per week en ben in een periode van 6 weken volledig overgestapt op de e-sigaret (damper). Dat begon met 12mg/ml nicotine, na een aantal weken zat ik op 6mg/ml en een tweetal maanden later zat ik op 3mg/ml. Ondertussen heb ik een subohmer (Smok X-Priv met een Melo 3 tank op 0,3ohm ECL coil) en damp ik een kleine 15 tot 20ml per dag weg. Nicotine? 0,25mg/ml. Waarom deze lage hoeveelheid? Smaak..puur dat....product bevat 70VG/30PG base en 8% van de totale liquid is aroma.
Dit is watergedragen aroma.

Mijn klachten? Helemaal niets meer...tijdens de rookperiode was ik vaak verkouden, veel snot, snel buiten adem, weinig kunnen eten en vaak dus ook weinig eten. Met mijn 1m91 woog ik 74 kilo.
Nu eet ik gezond (en heb ik ook gewoon weer trek) en weeg ik 86 kilo. Ik ben bijna nooit meer verkouden, niet meer snel buiten adem, ik slaap veel beter en heb overdag ook veel meer energie. Mijn reukvermogen en smaak is 100% verbeterd en "most of all" niets stinkt meer naar sigarettenrook.

Wat het allermooiste van het geheel is ; Als mijn sigaretten vroeger op waren, of ik was ze vergeten dan moest ik nieuwe halen, ik kon geen moment met het idee dat ik geen shag bij me had.
Nu? Laatst gingen we een weekendje weg en ik was mijn oplader vergeten...ik heb hier geen enkel moment moeite mee gehad. Regelmatig vergeet ik het apparaat ook uberhaupt mee te nemen.
De drang is er van af, de verslaving is weg.

Denk ik nog wel eens aan gewoon roken? Absoluut...ik vind shag ook nog steeds lekker ruiken, al zal ik het nooit (!!!) meer aanraken.

Moraal van het verhaal : Dampen kan niet goed voor je zijn, maar de voordelen zijn vele malen beter dan de weinige nadelen die hier aan zitten. Roken is dodelijk, bij dampen weten we dit nog niet (er zijn nog geen sluitende bewijzen voor reguliere liquids).

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat wordt nog wat.. staan er überhaupt waarschuwingen op de potjes met vloeistoffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Thunder00x schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:43:
Dat wordt nog wat.. staan er überhaupt waarschuwingen op de potjes met vloeistoffen?
Puur dat er nicotine in zit en dus niet geschikt voor 18-

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:29
KatirZan schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:43:
[...]
Moraal van het verhaal : Dampen kan niet goed voor je zijn
dat is speculatie en onderbuikgevoel. Ik denk ook niet dat het persee goed is (afgezien van de anti bacterieele werking en stress verlaging) maar de vraag is meer wanneer is iets schadelijk. Door de jaren heen zijn er soms wel onderzoeken geweest waar men schadelijke dingen in vond, maar dit was altijd veel lager dan in tabaksrook. Sommige dingen zaten zelfs sowieso al in de lucht Zoals de formaldehyde. En zover ik weet waren dingen die ze vinden door de jaren heen altijd wel binnen de veilige grens. Kijk er zijn mensen die 80 ml cloudchasen per dag, en er zijn mensen die 2 ml mtl dampen, is ook Een verschil he. Dus kijk a.u.b. uit met ongefundeerde speculatie en onderbuikgevoel.

Daarnaast is 15 jaar onderzoek al lang he. Dat is al een soort van langer termijn, zeker als je kijkt dat de wetenschap sneller en verder is dan vroeger. En je kan altijd wel blijven roepen, wat doet het over 20 jaar. Vervolgens roept men 30 jaar. bij roken weet je in elk geval zeker wat het doet. Daarnaast is er na al die jaren onderzoeken nog steeds geen aanleiding tot paniek in mijn ogen. In amerika vervuilde liquids. In NL die gevallen, waarschijnlijk een allergie of een andere oorzaak dan dampen. Misschien hypochonders, of ex rokers. Ik heb in elk geval 0 bewijs gezien

Iedereen moet doen wat hij of zij wil, maar ik maak totaal geen zorgen om het dampen. Dit is gewoon een hype door het VS gedoe en omdat stoptober is en omdat de anti’s er nu vol op duiken en alles aangrijpen om het dampen zwart te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door dennis_rsb op 11-10-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Laatst online: 26-04 20:56

TheBorg

Resistance is futile.

leekers schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:17:
[...]

En direct wordt het onderzoek in twijfel getrokken:
https://www.ecigclick.co....-lung-and-bladder-cancer/

Even samengevat zijn de muizen aan zo'n hoge concentratie nicotine bloodgesteld dat alles wat leeft dood zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:13
TheBorg schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:57:
[...]

En direct wordt het onderzoek in twijfel getrokken:
https://www.ecigclick.co....-lung-and-bladder-cancer/

Even samengevat zijn de muizen aan zo'n hoge concentratie nicotine bloodgesteld dat alles wat leeft dood zou gaan.
Mwah, ik vind het ecigclick artikel op t eerste gezicht maar zwak. t herhaalt wat een aantal mensen gezegd zouden hebben zonder echt blijk te geven dat de auteur zelf wetenschappelijk geschoold is (ofwel materie en implicaties snapt). Daarbij vooral een beroep doend op de autoriteit van zijn bronnen (twittersnippets, van zo gezegd andere wetenschappers).

Daarbij kan ik me voorstellen dat ecigclick een redelijk belang heeft bij het positief in beeld houden van vapen, en dat er dus een zekere bias speelt.

Wil niet zeggen dat de studieresultaten valide of niet valide zijn. Maar wel dat ik 'Pro-vape' artikelen met net zulke argus ogen lees als 'anti-vape'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

dennis_rsb schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:51:
[...]

dat is speculatie en onderbuikgevoel. Ik denk ook niet dat het persee goed is (afgezien van de anti bacterieele werking en stress verlaging) maar de vraag is meer wanneer is iets schadelijk. Door de jaren heen zijn er soms wel onderzoeken geweest waar men schadelijke dingen in vond, maar dit was altijd veel lager dan in tabaksrook. Sommige dingen zaten zelfs sowieso al in de lucht Zoals de formaldehyde. En zover ik weet waren dingen die ze vinden door de jaren heen altijd wel binnen de veilige grens. Kijk er zijn mensen die 80 ml cloudchasen per dag, en er zijn mensen die 2 ml mtl dampen, is ook Een verschil he. Dus kijk a.u.b. uit met ongefundeerde speculatie en onderbuikgevoel.

Daarnaast is 15 jaar onderzoek al lang he. Dat is al een soort van langer termijn, zeker als je kijkt dat de wetenschap sneller en verder is dan vroeger. En je kan altijd wel blijven roepen, wat doet het over 20 jaar. Vervolgens roept men 30 jaar. bij roken weet je in elk geval zeker wat het doet. Daarnaast is er na al die jaren onderzoeken nog steeds geen aanleiding tot paniek in mijn ogen. In amerika vervuilde liquids. In NL die gevallen, waarschijnlijk een allergie of een andere oorzaak dan dampen. Misschien hypochonders, of ex rokers. Ik heb in elk geval 0 bewijs gezien

Iedereen moet doen wat hij of zij wil, maar ik maak totaal geen zorgen om het dampen. Dit is gewoon een hype door het VS gedoe en omdat stoptober is en omdat de anti’s er nu vol op duiken en alles aangrijpen om het dampen zwart te maken.
Ik zeg ook niet dat het zo is natuurlijk : het blijft een moraal verhaal ;)

Punt is dat men altijd wel iets zal of wil bewijzen. Laten we met zijn allen een krop sla in de damper proppen en kijken wat daar voor onderzoeksresultaten uit komen :+

Ik merk er alleen maar de voordelen van, het dampen dan wel, en het enige nadeel wat ik er tot nu toe aan ondervind is dat het geld en tijd kost. Liquids maken kost nu eenmaal een paar minuten en tja...daar moet je geld voor betalen....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
KatirZan schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:02:
[...]

Ik zeg ook niet dat het zo is natuurlijk : het blijft een moraal verhaal ;)

Punt is dat men altijd wel iets zal of wil bewijzen. Laten we met zijn allen een krop sla in de damper proppen en kijken wat daar voor onderzoeksresultaten uit komen :+

Ik merk er alleen maar de voordelen van, het dampen dan wel, en het enige nadeel wat ik er tot nu toe aan ondervind is dat het geld en tijd kost. Liquids maken kost nu eenmaal een paar minuten en tja...daar moet je geld voor betalen....
Tuurlijk, hier idem. Meer lucht beter smaak en reuk vermogen. Psychologisch ook voordeel, namelijk erg blij dat ik van de sigaretten af ben.

Maar een anecdote op zich weinig waard. En het meervoud van anecdotes is geen data. Anders zouden we bijv met een gerust hart koffie enemas kunnen nemen of terpentine kunnen drinken. (Genoeg mensen die beweren dat t goed voor je is).

Even hypothetisch je kan 99 gevallen hebben dat X goed (of iig niet schadelijk) voor je is. Maar de 100ste is dusdanig ernstig dat de kosten baten analyse niet uitkomt. En je dus logischerwijs x beter niet meer kan gebruiken. Dit soort statistieken komen enkel naar voren uit gedegen onderzoek.

Nou is het volgens mij wel zo dat onze anecdotes, ervaren betere gezondheid, passen in de gedegen studies. Dus dat we er redelijkerwijs van uit kunnen gaan dat we er goed aan doen te blijven dampen ipv weer te gaan roken.

Point being; enkel afgaan op je eigen ervaring en daarmee alle onderzoeken verwerpen is een fout in logica. Beter kan je je afvragen of je ervaring consistent is met de beschikbare literatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:02
Vanavond 11 oktober NPO 1 Extra om 20:25-20:50.
ACVODA in gesprek met een longarts over de e-sigaret.
Live te zien via https://www.npostart.nl/l...YrV6y-Gnfd1g1aa--5h6uIDYw

Morgen op normale NPO 1 om 13:00 de herhaling.

[ Voor 22% gewijzigd door Barfman op 11-10-2019 20:24 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03 14:38

-36-

Trust me. I'm an amateur

Heeft iemand nog een oudere versie van de Vaporesso Luxe firmware?

Heb net de nieuwste versie geflashed (v1.03 2018.12.18) maar ondervind nu problemen met de buttons :(

[ Voor 5% gewijzigd door -36- op 12-10-2019 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Dit slechte nieuws over dampen is echt vervelend. Ik had discussie met een vriend erover. Na het gebruikelijke herhalen van zijn op clickbait gestoelde nieuwsfeiten en mijn debunks ervan vroeg ik hem (hij rookt):
Je hebt de keuze tussen blijven roken, waarvan de lange termijn effecten wel bekend zijn, en je dus stukken eerder dood gaat, of je kiest voor dampen en grijpt de kans dat er geen noemenswaardige lange termijn effecten zijn en dus langer leeft.

Hoe kan zoiets aan dovemansoren zijn besteed... Al zijn tegenargumenten zijn op Amerikaanse leest geschoeid. Onderzoeken die anders melden, dus dat dampen een gezonder alternatief is, zijn volgens hem al achterhaald.

Ik dacht met de term "harm reduction" genoeg overtuigingskracht te kunnen hebben. Maar het is dus echt al heel erg mis. Deze vriend is hoog opgeleid, werkt in de gezondheidszorg en toch zwaar misinformatie tot zich genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Mar2zz schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:41:
Dit slechte nieuws over dampen is echt vervelend. Ik had discussie met een vriend erover. Na het gebruikelijke herhalen van zijn op clickbait gestoelde nieuwsfeiten en mijn debunks ervan vroeg ik hem (hij rookt):
Je hebt de keuze tussen blijven roken, waarvan de lange termijn effecten wel bekend zijn, en je dus stukken eerder dood gaat, of je kiest voor dampen en grijpt de kans dat er geen noemenswaardige lange termijn effecten zijn en dus langer leeft.

Hoe kan zoiets aan dovemansoren zijn besteed... Al zijn tegenargumenten zijn op Amerikaanse leest geschoeid. Onderzoeken die anders melden, dus dat dampen een gezonder alternatief is, zijn volgens hem al achterhaald.

Ik dacht met de term "harm reduction" genoeg overtuigingskracht te kunnen hebben. Maar het is dus echt al heel erg mis. Deze vriend is hoog opgeleid, werkt in de gezondheidszorg en toch zwaar misinformatie tot zich genomen.
Hoe vaak is jou wel niet gezegd dat t beter voor je is om te stoppen met roken? Volgens mij hebben wij mensen een uitstekende manier ontwikkeld om Oostindisch doof te zijn en blijven door gaan waar we mee bezig zijn. Soms nuttiger dan andere keren. Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Hij snapt t misschien ooit nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyran
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:16
Na letterlijk uitspreken van deze zin is het wel klaar neem ik aan? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:07
Maar wat zijn nu écht z'n argumenten? Die zie ik hier niet. Ik ben ook van mening dat het "95% onderzoek" totaal niet in deze discussie te gebruiken is. Maar gevoelsmatig denk ik wel dat er ruim minder schadelijke stoffen in e-liquids zitten. Maar volgens mij is dát - ofwel het tegendeel - nog in geen enkel onderzoek is bewezen. In ieder geval niet voor de lange termijn.

En stuur hem dit anders eens: https://www.gov.uk/govern...ts-2018-executive-summary
En dit: https://www.rivm.nl/publi...igaretten-voor-omstanders

Zegt voor mij toch wel wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Barfman schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:23:
Vanavond 11 oktober NPO 1 Extra om 20:25-20:50.
ACVODA in gesprek met een longarts over de e-sigaret.
Live te zien via https://www.npostart.nl/l...YrV6y-Gnfd1g1aa--5h6uIDYw

Morgen op normale NPO 1 om 13:00 de herhaling.
Ergens nog een link beschikbaar, kan het betreffende item niet terugvinden....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@barrymossel Tegenargumenten zijn die uit het recente nieuws:
Mensen overlijden er plotseling aan
Het is gevaarlijker dan roken
Je krijgt er ook andere kankers van (blaaskanker)
Longartsen willen totaalverbod

De discussie zwengelde aan omdat ik die docu "A billion lives" tipte en vertelde over de verstrengeling van politiek, big tobacco en big Pharma die daarin wordt uitgelegd.

Maar goed ik vond de reactie van @analogworm wel een mooie. Als ik nog volledig rookte had ik misschien ook dovemansoren gehad. Ik snap wel hoe een verslaafde roker het huidige nieuws "gebruikt" om z'n gewoonte te blijven handhaven.

Voor mij was t dampen ook niet direct het antwoord. Ben begonnen met justfog starterkitje en dat was het net niet. Ik ben blij dat ik toen heb geïnvesteerd in goede apparatuur die mij wel het gevoel geeft dat ik nooit weer hoef te roken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
Ach ik zie het simpel het is sowieso veel minder slecht dan roken zolang je normale spullen gebruikt.

En het ligt niet in de lijn der verwachtingen dat er ''plots'' wel hevige nadelen aan zouden kleven. Dampen bestaat rond de 15 jaar. En er is ongeveer al 10 jaar onderzoek gedaan. De laatste jaren nog veel meer dan eerst. in 2018 zijn er 1100 onderzoeken geweest naar dampen. (ik heb nog wel een grafiekje ergens op mijn telefoon die het aangeeft) Daarnaast gaat de wetenschap ook sneller en beter dan vroeger. En je kan die langer termijn altijd wel blijven oprekken.. Als je medicijnen gebruikt ga je toch ook niet wachten tot mensen ze massaal 20 of 30 jaar gebruikt heeft? Je hebt ze NU nodig.

Ik heb overigens echt niet alle onderzoeken gelezen hoor, dat zijn er ongelooflijk veel. Wel is het algemeen bekend dat in een aantal onderzoeken wel schadelijke stoffen waren gemeten zoals diacetyl, acetyl, formaldehyde. Maar vaak waren dit zaken die VEEL lagere hoeveelheden waren dan in tabak en/of ook in de buitenlucht zit.

Het is zoals hierboven al is aangegeven pure harm-reduction.

Edit; en dat muizenonderzoek van laatst is imo pure onzin. Het waren labmuizen (die zijn al niet zo gezond) en die werden 4 uur per dag aan een stuk door blootgesteld aan damp. Ook nog aan hoge dosis nicotine 36 mg/ml, hoewel dat eigenlijk niet zou uitmaken want nicotine is niet kankerverwekkend dacht ik. Plus een muis kun je moeilijk vergelijken met een mens.

[ Voor 15% gewijzigd door dennis_rsb op 14-10-2019 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Mar2zz schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:58:
@barrymossel Tegenargumenten zijn die uit het recente nieuws:
Mensen overlijden er plotseling aan
Dat zegt al genoeg. Mensen dampen al ruim 15 jaar, maar nu ineens zijn er acute doden. Dan ligt het niet aan het reguliere dampen.
Het is gevaarlijker dan roken
Dat is geen argument. Ik kan ook zeggen dat reguliere lucht inademen gevaarlijker is dan roken.
Je krijgt er ook andere kankers van (blaaskanker)
Volgens mij is dat juist bij roken het geval, vertelde mijn collega die uroloog is.
Longartsen willen totaalverbod
Tsja, ook niet echt een argument als die longartsen geen onderbouwd bewijs hebben. En het is natuurlijk best bijzonder dat die longarts niet eens wist wie "het onderzoek" hadden gedaan.
Overigens willen longartsen ook een totaalverbod op roken. Dus dat zegt nog niets over dat dampen of roken schadelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
En weet je wat ik denk, zodra er tax of andere maatregelen getroffen worden dan zal het onnodige gezeik in de media wel stoppen. Niet dat ik die tax en maatregelen wil, maar je kan er op wachten vrees ik. Het is geen toeval dat deze mediahype net kwam na het gedoe in de VS+tijdens stoptober.

We zijn al genoeg gestraft, de dampers. 10 ML flesjes, 2 ml tankjes, enorm strenge eisen bij dampwinkels. Je kan niet eens meer sinds kort reviews lezen en plaatsen bij dampshops. Krankzinnig.

[ Voor 9% gewijzigd door dennis_rsb op 14-10-2019 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Als ze belasting gaan heffen op dampen, dan stop ik ermee. Ik vind het momenteel al duur genoeg eerlijk gezegd. Maar goed, dan moeten ze belasting gaan heffen op producten die ook voor andere doeleinden te gebruiken zijn. Lijkt me lastig...

Vandaag trouwens de Ehpro Raptor tank binnen gekregen, maar dat dampen een 810 driptip en op 0,15 Ohm is mij toch wat te heftig. Misschien beter te doen met minder nicotine (nu 3 mg). Maar ik zie nog niet helemaal de meerwaarde. En dan gaat er ook nog eens aanzienlijk meer liquid doorheen. Word me ook wat gortig qua centen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@barrymossel Belasting wordt er toch al over geheven? Ik bedoelde echt accijnzen hè.

Geen idee, ik heb eigenlijk altijd fabriekscoils gebruikt omdat het coilen niet aan mij besteedt is. Ik kreeg dat nooit goed, zowel niet met een rdta als een rta. Met fabriekscoils is MIJN ervaring dat het geen verschil maakt of ik nu 0.15 of 0.4 ohm gebruik. Het hangt volgens mij meer af van het wattage, hoe hoog je dat hebt staan.

Ik gebruik 3 mg/ml in DL tankje. In een pod systeem meestal 12 mg/ml (soms 18) omdat dat omgerekend op heel laag wattage is. Ik heb zelfs wel eens (omdat ik het over had) 12 mg/ml gedampt op 50 watt. Nou ik dat merk je in je keel, maar vooral qua hijsen. 1 of 2 hijsjes en je kan lang vooruit. Logisch, 4 x zo hoog als 3 mg/ml.

Daarom vindt ik het ook mooi, iemand die wil afbouwen/stoppen met dampen kan kiezen welke methode bij hem past. Je kan hogere nic gebruiken en daardoor dus minder dampen (nee ik raad geen 12 mg/ml in een DL tank aan :P) of je gaat juist laag zitten in je nic, maar dan blijf je waarschijnlijk juist weer meer hijsen. Ik ken mensen op het dampforum die juist zo hoog als kan in nicotine zitten, MTL. Die dampen daardoor max een paar ml per dag (theoretisch dus ook gezonder, en je zit niet hele tijd met dat ding in je handen)

edit: zelf ben ik het meest ''verslaafd'' aan een flinke hap damp inademen en uitblazen. Geeft me rust. De smaak en het (kleine) beetje nic zijn meer de kers op de taart voor mij

[ Voor 6% gewijzigd door dennis_rsb op 14-10-2019 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
KatirZan schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:58:
[...]

Ergens nog een link beschikbaar, kan het betreffende item niet terugvinden....
Als je terug kan kijken via tv zal het wel lukken, via ziggo wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
barrymossel schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:30:
Als ze belasting gaan heffen op dampen, dan stop ik ermee. Ik vind het momenteel al duur genoeg eerlijk gezegd. Maar goed, dan moeten ze belasting gaan heffen op producten die ook voor andere doeleinden te gebruiken zijn. Lijkt me lastig...

Vandaag trouwens de Ehpro Raptor tank binnen gekregen, maar dat dampen een 810 driptip en op 0,15 Ohm is mij toch wat te heftig. Misschien beter te doen met minder nicotine (nu 3 mg). Maar ik zie nog niet helemaal de meerwaarde. En dan gaat er ook nog eens aanzienlijk meer liquid doorheen. Word me ook wat gortig qua centen...
Duur? Waar haal jij je liquid vandaan? Die 10ml flesjes? Als je het goedkoper wilt zijn Boss shots van bijv Flavour Boss zekerrrr de moeite waard. Nic kan je ook nog uit Engeland halen van bijv nicotine hub. €30/50 de liter... :P

(Al blijft er bij het bestellen uit het VK natuurlijk het risico op no deal per 31okt en dus mogelijk ook geen bestelling. Al lijkt het er momenteel op dat de boel weer uitgesteld gaat worden. Ik hoop uit puur eigenbelang natuurlijk op afstel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

analogworm schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:55:
[...]

Duur? Waar haal jij je liquid vandaan? Die 10ml flesjes? Als je het goedkoper wilt zijn Boss shots van bijv Flavour Boss zekerrrr de moeite waard. Nic kan je ook nog uit Engeland halen van bijv nicotine hub. €30/50 de liter... :P

(Al blijft er bij het bestellen uit het VK natuurlijk het risico op no deal per 31okt en dus mogelijk ook geen bestelling. Al lijkt het er momenteel op dat de boel weer uitgesteld gaat worden. Ik hoop uit puur eigenbelang natuurlijk op afstel.)
Prijzen in de directe omgeving varieren tussen 2,5 en 6,5 euro per 10ml. De bigshots zijn helaas hier niet meer verkrijgbaar, dus die komen dan uit VK en DE.
Ik bestel online base, nic en aroma's, waarbij een gemiddelde bestelling zo rond de 20 euro kost. Hier doe ik dan wel weer een aantal weken (!!!) mee.

Zelf brouwen is het goedkoopste en doet, als je weet waar je mee bezig bent, niet onder aan de prefabs.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:56
Iedereen met een gemiddeld inkomen zal accijnzen accepteren en door dampen en zelfs blij zijn als daarmee het gezeur verdwijnt. De conclusie die ik tot nu toe trek is dat al dit gezeur gewoon om geld gaat.Je moet vooral niet vergeten dat conferenties altijd gesponsord worden. Al is het niet direct dan wel indirect dus een paar artsen beïnvloeden is helemaal niet zo ingewikkeld als ze erg theoretisch ingericht zijn (ook slimme mensen hebben soms moeite om voor zichzelf te denken). Komen ze met bewijzen dan zal ik de eerste zijn om het te accepteren en ik ben nog steeds voor goed onderzoek.

Toch blijf ik het een grote fout vinden. Ik heb hier op de vloer veel mensen lopen die het niet zo ruim hebben (ik bepaal niet de lonen ;) ) en dampen als een goed alternatief zien, maar dan vooral om het financiële voordeel tegenover sigaretten. Deze collega's zie ik in no time weer terug gaan naar sigaretten als de prijzen flink omhoog gaan. Altijd jammer als geld voor gezondheid gaat en ongezondheid ook nog eens goed geld oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
analogworm schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:55:
[...]

Het gaat mij om alles bij elkaar. Als je het zo uitrekent met aroma's, base, nic, dan kom je toch aan een aanzienlijker bedrag dat ik had gehoopt. En als ik dan ook nog eens een draaikolk in m'n tank hebt, dan vind ik het toch weer zonde van m'n geld. Zes jaar geleden (bijna) alleen om die reden gestopt met roken. Als er dan nog accijns bovenop komt, dan is het voor mij wel klaar. Zeker als je ziet wat het percentage accijns momenteel op sigaretten is.

---edit---
Maar inderdaad, dat scheelt nogal zeg: https://flavour-boss.co.uk/product/monster-melons-boss-shot/
50ml oneshot voor een tientje. Dat betaal ik voor 10ml: https://www.aromaworld.nl...copsa/funky-monkey-copsa/ (is ook wel een dure, maar zoooo nice).
dennis_rsb schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:07:
@barrymossel Belasting wordt er toch al over geheven? Ik bedoelde echt accijnzen hè.
Ja die bedoelde ik ook. Sorry! ;)
Geen idee, ik heb eigenlijk altijd fabriekscoils gebruikt omdat het coilen niet aan mij besteedt is. Ik kreeg dat nooit goed, zowel niet met een rdta als een rta. Met fabriekscoils is MIJN ervaring dat het geen verschil maakt of ik nu 0.15 of 0.4 ohm gebruik. Het hangt volgens mij meer af van het wattage, hoe hoog je dat hebt staan.

Ik gebruik 3 mg/ml in DL tankje. In een pod systeem meestal 12 mg/ml (soms 18) omdat dat omgerekend op heel laag wattage is. Ik heb zelfs wel eens (omdat ik het over had) 12 mg/ml gedampt op 50 watt. Nou ik dat merk je in je keel, maar vooral qua hijsen. 1 of 2 hijsjes en je kan lang vooruit. Logisch, 4 x zo hoog als 3 mg/ml.

Daarom vindt ik het ook mooi, iemand die wil afbouwen/stoppen met dampen kan kiezen welke methode bij hem past. Je kan hogere nic gebruiken en daardoor dus minder dampen (nee ik raad geen 12 mg/ml in een DL tank aan :P) of je gaat juist laag zitten in je nic, maar dan blijf je waarschijnlijk juist weer meer hijsen. Ik ken mensen op het dampforum die juist zo hoog als kan in nicotine zitten, MTL. Die dampen daardoor max een paar ml per dag (theoretisch dus ook gezonder, en je zit niet hele tijd met dat ding in je handen)

edit: zelf ben ik het meest ''verslaafd'' aan een flinke hap damp inademen en uitblazen. Geeft me rust. De smaak en het (kleine) beetje nic zijn meer de kers op de taart voor mij
Tsja, die coils die ik heb op 0.15 zijn van 40-70 Watt. De coils op 0.50 damp ik op 19.5 Watt. Nogal een verschil (in verbruik, damp en throathit).

[ Voor 4% gewijzigd door barrymossel op 15-10-2019 14:01 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Laatst online: 03-04 12:55
barrymossel schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:57:
[...]

Het gaat mij om alles bij elkaar. Als je het zo uitrekent met aroma's, base, nic, dan kom je toch aan een aanzienlijker bedrag dat ik had gehoopt.
Zelf maken?
Ik vind het spot goedkoop. Mijn DIY ADV kost me 43 Eurocent per 10ml
PG65/VG35, 4mg/ml, 6% aroma

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:08
barrymossel schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:57:
[...]Het gaat mij om alles bij elkaar. Als je het zo uitrekent met aroma's, base, nic, dan kom je toch aan een aanzienlijker bedrag dat ik had gehoopt.
Mijn ADV:
code:
1
2
3
4
5
6
Totals: 100ml
Strength: 1.5 mg
PG/VG-ratio: 7/94
Flavor total: 4 ml / 4.09g (4%)
Price: €2.06
You can make this

Heel veel goedkoper ga je het niet krijgen denk ik.

Maar.. dat is wel in bulk inkopen, aroma's per 100ml en liters nicbase tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
LessRam schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 01:06:
[...]

Zelf maken?
Ik vind het spot goedkoop. Mijn DIY ADV kost me 43 Eurocent per 10ml
PG65/VG35, 4mg/ml, 6% aroma
Domino schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:24:
[...]

Mijn ADV:
code:
1
2
3
4
5
6
Totals: 100ml
Strength: 1.5 mg
PG/VG-ratio: 7/94
Flavor total: 4 ml / 4.09g (4%)
Price: €2.06
You can make this

Heel veel goedkoper ga je het niet krijgen denk ik.

Maar.. dat is wel in bulk inkopen, aroma's per 100ml en liters nicbase tegelijk.
Ik heb nu een dure oneshot van ongeveer een tientje per 10 ml. Daarvan heb ik voor 27 ml een half flesje nodig. Dan zit je dus al op 5 euro, nicshot kost 50 cent en de PG/VG zullen we voor de vorm maar niet meenemen. Is toch wel zonde geld, zeker als je het met jullie prijzen vergelijkt. En dan reken ik de hardware nog niet mee.
Maar goed altijd nog ruim goedkoper dan roken. Alleen is niet roken weer een stukje voordeliger ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Nou, de voorraad Charlie Noble shake'n'vapes die ik besteld had vlak voor die verboden werden is bijna op... Dus zojuist mijn eerste bestelling geplaatst bij Aromaster!

Geen idee waarom shake'n'vapes zoals Charlie Noble die maakte niet meer mogen, maar die van Aromaster wel... Want eigenlijk zijn dat ook gewoon shake'n'vapes. Bij CN kreeg je 50ml liquid in een 60ml flesje en daar moest je dan 10ml base bij gooien (met of zonder nicotine). Bij Aromaster krijg je... 40ml liquid in een 60ml flesje en daar moet je 20ml base bij gooien. Het is trouwens wel goedkoper. CN was €16 per flesje, Aromaster is €10 per flesje als je ze per twee bestelt. Het verschil zit 'm er misschien in dat Aromaster ze verkoopt als "aroma's" en ze op de site aanprijst voor het maken van sapjes, smoothies, cakejes, etc. Dus de vraag is hoe lang die maas in de wet nog blijft bestaan, maar de toekomst zal 't leren!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
Mx. Alba schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:51:
Nou, de voorraad Charlie Noble shake'n'vapes die ik besteld had vlak voor die verboden werden is bijna op... Dus zojuist mijn eerste bestelling geplaatst bij Aromaster!

Geen idee waarom shake'n'vapes zoals Charlie Noble die maakte niet meer mogen, maar die van Aromaster wel... Want eigenlijk zijn dat ook gewoon shake'n'vapes.
Omdat aromaster geen vapeshop is maar een aroma winkel voor bakkerijen etc.. Die gebruiken dezelfde aroma's als dat wij ze gebruiken met vapen, en omdat zij zich bij de KVK hebben ingeschreven als een winkel voor bakkerij benodigheden mogen ze het wel verkopen. Check de hele website maar eens, ze verkopen ook keukenmachines :P
Zo zijn er meerder shops die dat gedaan hebben en daar heb ik een tijd terug een stukje over neergezet in dit forum met de betreffende winkels.
Scheve situatie maar wel slim en handig voor de vaper :9

https://www.aromaster.nl/ (was/is https://www.vapefuel.nl/)
https://www.aromashot.nl (was/is https://www.titadamp.nl/)
https://www.aromaworld.nl/
https://www.aroma-company.be/en/

[ Voor 7% gewijzigd door Barfman op 16-10-2019 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Barfman schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:15:
[...]

Omdat aromaster geen vapeshop is maar een aroma winkel voor bakkerijen etc.. Die gebruiken dezelfde aroma's als dat wij ze gebruiken met vapen, en omdat zij zich bij de KVK hebben ingeschreven als een winkel voor bakkerij benodigheden mogen ze het wel verkopen. Check de hele website maar eens, ze verkopen ook keukenmachines :P
Zo zijn er meerder shops die dat gedaan hebben en daar heb ik een tijd terug een stukje over neergezet in dit forum met de betreffende winkels.
Scheve situatie maar wel slim en handig voor de vaper :9

https://www.aromaster.nl/
https://www.aromashot.nl (was https://www.titadamp.nl/)
https://www.aromaworld.nl/
https://www.aroma-company.be/en/
Ja, logisch! 8)7

Maar dat is het probleem inderdaad met het steeds strakker willen reguleren van dampen... Op een gegeven moment kom je terecht bij allemaal dingen die gewoon mogen voor andere doeleinden. Alleen de nicotine niet, maar als je überhaupt vloeistof met nicotine wil gaan verbieden, waarom dan tabak nog wel toestaan op de markt? Bovendien krijg je dan praktijken zoals bij dat Amerikaanse THC-verhaal: mensen gaan het grijs of zwart kopen, ongereguleerd, met allerlei mogelijke gevolgen van dien. De limiet van 20mg/ml (iirc) zorgt daar trouwens ook al voor een deel voor!

Anyway, ik heb dus bij Aromaster de blueberry crumble, de kaneelkussentjes, de ananas en de "summertime" (watermeloen, kiwi, aardbei, dragonfruit) besteld. Ben benieuwd!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ja zo denk ik er ook over, het is toch niet meer te stoppen/verbieden, want dan moeten ze roken ook verbieden. Ze kunnen het dan beter op een verantwoordelijke manier reguleren, zodat je dus geen toestanden krijgt zoals jij al zei in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04 21:03
Wat denken jullie van de muizenstudie? Onheilspellend t.a.v. de impact op gezondheid, of denken jullie dat het wel meevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@brambello als je de al niet gezonde lab muizen iedere dag VIER uur achter elkaar in de damp zet (en met 36 mg/ml nic) vind ik het niet vreemd dat er een aantal dood gaan. Ik vind het eerder zielig voor die muizen die zoveel damp verplicht moeten innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Barfman schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:23:
Ja zo denk ik er ook over, het is toch niet meer te stoppen/verbieden, want dan moeten ze roken ook verbieden.
Ben bang dat dat niet zo'n groot probleem is, als ze echt willen......
De liquid is prima te maken met alternatieve bakproducten (aroma's), bestrijdingsmiddelen (Nic), of brandoefening/disco/glansmiddelen (VG/PG). maar doen ze het zoals in Thailand/Cambodja e.a. dan wordt het een groter probleem; import en verkoop van hardware is verboden. Dus geen coils, tanks, en toestellen meer via AliExpress en dergelijken. Daar zit je dan met je ingeslagen 50 liter VG, PG, 10 liter Nic en tig liters aroma.... :'(

[ Voor 8% gewijzigd door LessRam op 17-10-2019 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
LessRam schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:24:
[...]

Ben bang dat dat niet zo'n groot probleem is, als ze echt willen......
De liquid is prima te maken met alternatieve bakproducten (aroma's), bestrijdingsmiddelen (Nic), of brandoefening/disco/glansmiddelen (VG/PG). maar doen ze het zoals in Thailand/Cambodja e.a. dan wordt het een groter probleem; import en verkoop van hardware is verboden. Dus geen coils, tanks, en toestellen meer via AliExpress en dergelijken. Daar zit je dan met je ingeslagen 50 liter VG, PG, 10 liter Nic en tig liters aroma.... :'(
Dat geloof ik niet. Maar goed, je weet het nooit met die onwetende regering.
En bestellen uit naburige landen zal nog steeds kunnen, zolang er daar geen verbod komt. Jammer dat de brexit er toch aan zit te komen. Maar we hebben Frankrijk en Duitsland nog.
En anders stoppen we toch? Ga ik wel m'n ADV Funky Monkey missen. Damn die is nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
100ml aroma's? Waar kun je die kopen dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
meerdere/veel verkopers, onderandere SaveVape, FlavorMonks, etc......
Ik koop ook bij voorkeur 100ML aroma's. Scheelt erg veel in prijs. Maar zelfde geldt voor VG en PG,
bulk hoeveelheden, scheelt hoeveelheden

Maar is niet altijd mogelijk. Zelf zoek ik nog Almond van CdD in grotere flesjes dan 10ML, en Vanilla V2 van Capella in groter dan 30ML

[ Voor 24% gewijzigd door LessRam op 17-10-2019 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Bij Savevape kan je wel bulk kopen maar max inhoud van aroma is 30ml? Als je 120ml besteld dan krijg je een zakje met 4 flesjes. Heb gister een doos opgehaald met 40x nicbase en 60ml Apple Pie V2 (die is zo lekker, vooral als de damper op temperatuur is), maar dus gewoon 2 flesjes ipv 1.

Ik vind het zo lekker als m'n vloeistof kraakt als ik een hijs neem. Dat je t hoort knappen/knetteren zeg maar. Ik weet niet waardoor dat komt maar de ene keer heb ik t meer dan de andere. Ik damp steevast op 4.5/4.7 volt per hijs, en heb "kraken" soms een heel tankje lang bij elke hijs, maar met de volgende tank met dezelfde vloeistof enzo bijna niet.

Weet iemand wat dat gekraak veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Mar2zz schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:24:
Bij Savevape kan je wel bulk kopen maar max inhoud van aroma is 30ml? Als je 120ml besteld dan krijg je een zakje met 4 flesjes. Heb gister een doos opgehaald met 40x nicbase en 60ml Apple Pie V2 (die is zo lekker, vooral als de damper op temperatuur is), maar dus gewoon 2 flesjes ipv 1.

Ik vind het zo lekker als m'n vloeistof kraakt als ik een hijs neem. Dat je t hoort knappen/knetteren zeg maar. Ik weet niet waardoor dat komt maar de ene keer heb ik t meer dan de andere. Ik damp steevast op 4.5/4.7 volt per hijs, en heb "kraken" soms een heel tankje lang bij elke hijs, maar met de volgende tank met dezelfde vloeistof enzo bijna niet.

Spetteren bedoel je? Dan zit er liquid in je kanaal naar je drip tip. Ik draai dan juist een wc papiertje op om alles droog te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Nee het spettert niet. Driptip is ook schoon. Ik hoor het diep in de damper knappen, bij de coil in de buurt. Ik voel het ook aan de damper dat het gebeurt. Ik heb het idee dat het dan ook meer smaak heeft maar dat zal wel spiegisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Geen idee, maar klinkt echt als ergens liquid die knettert. Waar dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb het gevonden. Het heet crackling.
The crackling and popping sounds of vaping are normal and many vapors mention how relaxing they are. It's when they become excessively loud, or start spitting that they’re bad. When you don't take care of the bad sounds, they can have ugly consequences.
Sinds kort heb ik een smallere driptip dan de standaard op de kayfun prime. Sindsdien is het meer aanwezig. Daarvoor had ik het meestal alleen op een verse wick de eerste dag. Ik vind het in ieder geval fantastisch.

Informatief: https://thevapemall.com/b...ood-the-bad-and-the-ugly/

[ Voor 33% gewijzigd door Mar2zz op 17-10-2019 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
Als ik voor mezelf spreek, ik zie voor nu totaal geen reden om te stoppen. Het geeft me voldoening (damp inademen en uitblazen, smaakjes proberen en wat nic) daarnaast wat klooien met tankjes, coils dat soort dingen. Of wat lezen op sites over nieuwe dingen in de dampwereld. Het is ook wel een beetje een hobby voor mij.

Wel sta ik er zo in, ik ga niet hele voorraden inslaan voor het geval van ''doomsday'' Stel dat je dat doet, en je stopt toch met dampen (los van verboden) dan zit je met een hele berg spullen (en dan heb ik het nog niet eens over het geïnvesteerde geld) je moet het dan allemaal weggooien, verkopen of weggeven.

Nee ik leg geen grote voorraden aan. Dat zou ik enkel en alleen doen als ik zou weten, als ik stop met dampen ga ik terug naar de peuken. Maar dat ga ik absoluut niet doen. Hoewel de verleiding dan wel groter is dan nu. Dus daar moet ik wat op verzinnen of enorm sterk zijn op de zwakke momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Mar2zz schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:24:

Ik heb het idee dat het aan de coil ligt.

Op mn Q16 heb ik dat ook. De ene coil knettert er lekker op los en lijkt iets makkelijker te drawen. De andere coil dan weer niet (en die lijken vaak ook iets minder lang mee te gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
dennis_rsb schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 22:20:
[...]

Wel sta ik er zo in, ik ga niet hele voorraden inslaan voor het geval van ''doomsday'' Stel dat je dat doet, en je stopt toch met dampen (los van verboden) dan zit je met een hele berg spullen (en dan heb ik het nog niet eens over het geïnvesteerde geld) je moet het dan allemaal weggooien, verkopen of weggeven.

Nee ik leg geen grote voorraden aan. Dat zou ik enkel en alleen doen als ik zou weten, als ik stop met dampen ga ik terug naar de peuken. Maar dat ga ik absoluut niet doen. Hoewel de verleiding dan wel groter is dan nu. Dus daar moet ik wat op verzinnen of enorm sterk zijn op de zwakke momenten.
Maarja, wat is groot inslaan?

Ik heb nu een liter of 4 op voorraad liggen (nicbase) maar daar doe ik dan ook jaren mee gok ik.

Ik paf er zelf denk ik 20ml van weg in de week en een maat van me neemt wel eens een flesje af.

Ik ben geen bulkdamper, damp ook meer MTL dan DL. Ik maak redelijk sterke smaakjes maar ik puf ook niet aan een stuk door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@1nsane met groot inslaan bedoel ik dat je zoveel inslaat dat je heel je leven toekomt. En dus ook hardware en alles.

Ik ken genoeg mensen (op het dampforum) die dat gedaan hebben. Stel dat het onbetaalbaar wordt of verboden, dan zitten hun goed. Meestal zijn dit wel de mensen die anders sowieso terug zouden valken op roken. Dus ik geef ze groot gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
dennis_rsb schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 23:19:
@1nsane met groot inslaan bedoel ik dat je zoveel inslaat dat je heel je leven toekomt. En dus ook hardware en alles.

Ik ken genoeg mensen (op het dampforum) die dat gedaan hebben. Stel dat het onbetaalbaar wordt of verboden, dan zitten hun goed. Meestal zijn dit wel de mensen die anders sowieso terug zouden valken op roken. Dus ik geef ze groot gelijk.
En hoe sta jij (en het grootste deel van de dampers erin)? Dampforum is bijna een sekte in mijn ogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
barrymossel schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 01:05:
[...]

En hoe sta jij (en het grootste deel van de dampers erin)? Dampforum is bijna een sekte in mijn ogen...
Tja, dampforum heb ik wel eens op rond lopen neuzen maar me nooit aangemeld, iets te veel mensen die allemaal vinden en denken dat ze het beter weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spyran
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:16
dennis_rsb schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 23:19:

Hahah 8)7 ja en als je dan - om wat voor reden dan ook - onverhoopt toch eens wil stoppen moet je de hele meuk voor minder weg doen. Vind het wel handig om een voorraadje te hebben, zeker als je nog de neiging hebt om terug te switchen naar peuken, maar zulks gaat mij persoonlijk toch wel iets te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Was ook retorisch... ;)
1nsane schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:20:
[...]

Tja, dampforum heb ik wel eens op rond lopen neuzen maar me nooit aangemeld, iets te veel mensen die allemaal vinden en denken dat ze het beter weten.
Er is best wat goede info te vinden. Maar o wee, als je een andere mening hebt, dan ben je vogelvrij verklaard. En het gehalte napraten is erg hoog (wat je sowieso op veel fora ziet). Zelf nadenken is er niet altijd bij.

[ Voor 48% gewijzigd door barrymossel op 18-10-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
barrymossel schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:12:

[...]

Er is best wat goede info te vinden. Maar o wee, als je een andere mening hebt, dan ben je vogelvrij verklaard. En het gehalte napraten is erg hoog (wat je sowieso op veel fora ziet). Zelf nadenken is er niet altijd bij.
Oh dat is ook zo, vooral toen ik net van analoog naar vapen ging heb ik daar rond geneusd. Gewoon om te kijken wat de beste stap was om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
pilskes schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:57:
[...]

100ml aroma's? Waar kun je die kopen dan??
Chefs of flavourart uk.

Sowieso gebruik ik eigenlijk alleen nog maar FA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Wat klote als je mod valt precies op de lievelings driptip. Nu paar week wachten op AlieX tot ik de reserves in huis heb. 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:55
Ik bestel de laatste tijd veel shortfill juices zonder nicotine vanuit de UK, nu vind ik helaas de 18mg nic booster bij een 60 (50ML juice + 10ml Nic booster) net even te zwak uit komen qua nicotine gehalte, om nou 2 flesjes van 18mg per ml erbij te gooien vind ik weer zonde van m'n liquid omdat er dan een deel weg gegooid zou moeten worden.

Kan het kloppen dat de regels intussen zo erg aangescherpt zijn dat er nergens meer sterkere nicotine booster liquid te vinden is?

Zou zelf idealiter op rond de 7-8 mg uit willen komen met 1 short fill, iemand tips of suggesties?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 13:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Deze wilde ik jullie niet onthouden. Men denkt echt dat de mensen knetter gek zijn geworden he?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EHco3l_XYAAVy_Y?format=jpg&name=small

Vapewaren mogen niet meer worden verkocht vanwege gezondheidsredenen. Maar de peuken liggen er gewoon nog wel. Want daar is niks mee aan de hand. Ofzo.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@DAMAGE Welke winkel is dat? Ik weet niet of je er wat van gezegd hebt, maar ik zou tegen ze wel even zeggen dat het op zijn minst hypocriet is wat ze doen. En dan druk ik het nog zachtjes uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
dennis_rsb schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:27:
@DAMAGE Welke winkel is dat? Ik weet niet of je er wat van gezegd hebt, maar ik zou tegen ze wel even zeggen dat het op zijn minst hypocriet is wat ze doen. En dan druk ik het nog zachtjes uit.
Tja, USA, het land waar homofilie een keuze is en obesitas genetisch bepaald 8)7 zo krom als een banaan..

[ Voor 3% gewijzigd door 1nsane op 22-10-2019 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
tdm850ed schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:32:
Ik bestel de laatste tijd veel shortfill juices zonder nicotine vanuit de UK, nu vind ik helaas de 18mg nic booster bij een 60 (50ML juice + 10ml Nic booster) net even te zwak uit komen qua nicotine gehalte, om nou 2 flesjes van 18mg per ml erbij te gooien vind ik weer zonde van m'n liquid omdat er dan een deel weg gegooid zou moeten worden.

Kan het kloppen dat de regels intussen zo erg aangescherpt zijn dat er nergens meer sterkere nicotine booster liquid te vinden is?

Zou zelf idealiter op rond de 7-8 mg uit willen komen met 1 short fill, iemand tips of suggesties?
Boosters in dat formaat, neuh niet echt. Maar sterkere nicotine.. https://nicotinehub.co.uk/ (wel ff brexit in de gaten houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-04 23:20
Falcon King tank binnen, lekker grote tank in vergelijking mijn standaard cerberus 2ml. Maar ik moet zeggen dat de hype een beetje tegenvalt, vind hem qua smaak niet echt beter dan de cerberus die bij mijn Aegis X zat. Heb nog enkel de M dual coil geprobeerd en niet de m1+, maar echt geweldig vind ik de smaak niet (waar zo'n beetje elke youtuber enthousiast over was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-04 03:05
Rzarect0r schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:16:
Falcon King tank binnen, lekker grote tank in vergelijking mijn standaard cerberus 2ml. Maar ik moet zeggen dat de hype een beetje tegenvalt, vind hem qua smaak niet echt beter dan de cerberus die bij mijn Aegis X zat. Heb nog enkel de M dual coil geprobeerd en niet de m1+, maar echt geweldig vind ik de smaak niet (waar zo'n beetje elke youtuber enthousiast over was).
Ik ben nog nooit in mijn leven enthousiast geweest over iets dat een vaping Youtuber ophemelt…
De Recurve RDA vond ik medium at best en ook de Serpent Elevate RTA bv vond ik echt ruk, voor de rest nooit veel gekocht buiten een Cleito Exo en Drop RDA en Dead Rabbit RDA, ik was niet het type dat 100 RDA's of mods verzamelt.

Enige waar ik ook akkoord mee was dat was de Drop RDA, altijd amazing flavour gehad daaruit maar dat zal wel meer komen door goed design en minder door de goede YouTube reviews.
Anyway na 1j vapen kocht ik enkel nog maar wat er goed uit zag volgens mij, die youtubers ( ook al ontkennen ze het ) hemelen gewoon bijna alles op.

En dan het feit dat bijna alles in die vaping scene een copy of hetzelfde is als iets anders, na een tijd heb je wel elke soort sub ohm tank of rta of rda of mod gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:51
Katmi schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 22:54:
[...]

Ik ben nog nooit in mijn leven enthousiast geweest over iets dat een vaping Youtuber ophemelt…

En dan het feit dat bijna alles in die vaping scene een copy of hetzelfde is als iets anders, na een tijd heb je wel elke soort sub ohm tank of rta of rda of mod gezien.
Ik heb exact hetzelfde. Iedere mod lijkt exact hetzelfde te doen en na vele mods te hebben geprobeerd kan ik zeggen dat dat ook zo is. Natuurlijk zijn er niche mods die tegen water/vallen/stof kunnen, maar in principe doen ze allemaal hetzelfde. 99% is China-spul (waar niets mis mee is), en de 1% die overblijft zijn mods van kleine bedrijven die inzetten op unieke looks/materialen.

Wat je zegt over Youtube-reviewers ben ik helemaal met je eens: ze zijn allemaal enthousiast over vrijwel alles wat ze reviewen.

Sinds de Dead Rabbit heb ik heel veel nieuwe rda's gehad; allemaal gekocht omdat reviewers zeiden dat het dé beste smaak zou geven. Recurve, Drop Dead, Goat, etc. Allemaal troep, voor mij. Ook wel tanks geprobeerd, omdat reviewers zeiden dat ze goed waren, maar ben er nog niet één tegen gekomen die smaakt als een rda. Dan ga ik wel squonken! Ik blijf wel rda's kopen, omdat het leuk is om nieuwe dingen te proberen en omdat er misschien tóch iets beters is. Let wel: smaak is subjectief!

In een opwelling heb ik een tijdje geleden een Wismec Dyadic gekocht. Wat een onding! Lekt als een zeef uit de 510 en één van de twee panelen ging de eerste dag al stuk. Ik snap dat het een goedkoop ding is, maar toch. En dan zeggen de reviewers nog dat 'ie heel snel fired; bijna een mech. Ik kan je vertellen dat dat dus echt onzin is. In NIETS lijkt het op een mech qua hit. Duurt lang na de klik voordat je damp krijgt en ik heb het idee dat 'ie "pulst", dus niet constant vuurt. Maar daar hoor je de reviewers niet over.

Na 3-4 jaar veel combinaties te hebben geprobeerd, ben ik nu al bijna een jaar bij mij combo: een mech met een Dead Rabbit. Simpel, stevig, "hit hard", en de smaak is top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
De M1+ single mesh coil is wel stukken beter qua smaak in de falcon king, nu maar ff kijken hoe lang de coils mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:33

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Alle Chinese vapeshops moeten dicht. Daar gaan we dan

https://www.telegraaf.nl/...op-e-sigaretten-in-de-ban

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
''Daarmee krijgt de opkomende, maar omstreden vapingindustrie een nieuwe klap te verwerken.''

''Opkomende''... bij de telegraaf zitten ze precies nog in 2016 :')
Zelfs hier verdwijnen stenen vapeshops als sneeuw voor de zon omdat de hype voorbij is.

20km verder lag er hier eentje die had zelfs een hele lounge gebouwd naast zijn zaak en deed avondopeningen, de lounge is weg en de avondopeningen zijn gedaan want er komt geen volk meer.

Zie hier ook nog zelden maar volk in die shops, vroeger soms 10 man tegelijk.
Wie nog vaped met rda's en zo blijft daar mee bezig en komt soms in die shops, wie begint haalt gewoon ergens een Juul of dergelijke en is er van af.
Hier in de shops boeit ook bijna niemand zich nog in die 50 in 60ml shortfills van 20-23 euro, te duur en ervaren vapers gebruiken boss shots en gewone vapers nic salts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Ach. Ik ben vanwege stress weer aan de zware shag. Meer lucht en minder hoesten 8)7 Dan wel met COPD en astma combi (astma nu op m'n 47ste pas duidelijk...) Toch is die uitdroging door pg/vg blijkbaar niet erg gezond voor de gevoelige long (heb dus blijkbaar een vorm van niet allergische astma, longen reageren op alles, van waterdamp, koude lucht tot aan vapen, wat nu ik wat ouder ben pas merkbaar wordt)

Schreef het al eerder: de apotheek in de e-peuk ;)

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-04 23:55
Rzarect0r schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:32:
De M1+ single mesh coil is wel stukken beter qua smaak in de falcon king, nu maar ff kijken hoe lang de coils mee gaan.
Ligt eraan hoeveel je vaped maar mijne gaan wel paar weken mee.

Let wel op dat je tank niet lekt. Lijkt wel als hij te lang stil staat hij begint te lekken bij de luchtopeningen aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
Ari Gold schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:35:
[...]

Ligt eraan hoeveel je vaped maar mijne gaan wel paar weken mee.

Let wel op dat je tank niet lekt. Lijkt wel als hij te lang stil staat hij begint te lekken bij de luchtopeningen aan de onderkant.
Mijn tank heeft nog niet gelekt in de afgelopen 2 weken gelukkig! En de M1+ had een stuk betere smaak.

Overigens, kreeg ik zojuist te horen van vaping101.co.uk dat mijn e-juice bestelling vastgehouden wordt door de douane, ik dacht dat post uit Engeland gewoon door kwam zonder douane? Of is Brexit inmiddels al doorgegaan? 8)7

Was een bestelling met 2 160ml shortfills.

[ Voor 3% gewijzigd door Rzarect0r op 04-11-2019 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Katmi schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 02:27:
''Daarmee krijgt de opkomende, maar omstreden vapingindustrie een nieuwe klap te verwerken.''

''Opkomende''... bij de telegraaf zitten ze precies nog in 2016 :')
Zelfs hier verdwijnen stenen vapeshops als sneeuw voor de zon omdat de hype voorbij is.

20km verder lag er hier eentje die had zelfs een hele lounge gebouwd naast zijn zaak en deed avondopeningen, de lounge is weg en de avondopeningen zijn gedaan want er komt geen volk meer.

Zie hier ook nog zelden maar volk in die shops, vroeger soms 10 man tegelijk.
Wie nog vaped met rda's en zo blijft daar mee bezig en komt soms in die shops, wie begint haalt gewoon ergens een Juul of dergelijke en is er van af.
Hier in de shops boeit ook bijna niemand zich nog in die 50 in 60ml shortfills van 20-23 euro, te duur en ervaren vapers gebruiken boss shots en gewone vapers nic salts.
Ik was vandaag even bij "de Dampfabriek" in Bussum en daar wordt momenteel ook de halve winkelvloeroppervlakte verbouwd tot surf/kite shop...
Er staat een houten wand in en de winkel is meer dan gehalveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Rzarect0r schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:44:
[...]

Mijn tank heeft nog niet gelekt in de afgelopen 2 weken gelukkig! En de M1+ had een stuk betere smaak.

Overigens, kreeg ik zojuist te horen van vaping101.co.uk dat mijn e-juice bestelling vastgehouden wordt door de douane, ik dacht dat post uit Engeland gewoon door kwam zonder douane? Of is Brexit inmiddels al doorgegaan? 8)7

Was een bestelling met 2 160ml shortfills.
Douane tussen UK en mainland EU is een vreemd dingetje, is idd vrij verkeer van goederen en personen zolang ze nog in de EU zitten maar van bv vapeclub.co.uk ook al gelezen dat er douane kan op zitten.

Denk dat dat te maken heeft of ze versturen met DHL Express of Royal Mail bv, als ik bestel via flavour boss is dat via DHL en komt gewoon aan, maar vapeclub bv is royal mail registered international of mainland EU en die zullen een andere procedure hebben dan DHL.
Zal ook er van af hangen op welke luchthaven dat in gaat, paar jaar geleden met de ferry terug vanuit de UK en wij moesten met onze wagen ook aan de kant en ze keken er onder met spiegels en in de koffer etc, zou je nooit meemaken als je van bv NL naar Polen zou rijden.

Alleen nog maar gehoord met vape related spul, nog nooit met iets van Amazon of bv een toetsenbord van scan.co.uk

[ Voor 11% gewijzigd door Katmi op 04-11-2019 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
Katmi schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:01:
[...]

Douane tussen UK en mainland EU is een vreemd dingetje, is idd vrij verkeer van goederen en personen zolang ze nog in de EU zitten maar van bv vapeclub.co.uk ook al gelezen dat er douane kan op zitten.

Denk dat dat te maken heeft of ze versturen met DHL Express of Royal Mail bv, als ik bestel via flavour boss is dat via DHL en komt gewoon aan, maar vapeclub bv is royal mail registered international of mainland EU en die zullen een andere procedure hebben dan DHL.
Zal ook er van af hangen op welke luchthaven dat in gaat, paar jaar geleden met de ferry terug vanuit de UK en wij moesten met onze wagen ook aan de kant en ze keken er onder met spiegels en in de koffer etc, zou je nooit meemaken als je van bv NL naar Polen zou rijden.

Alleen nog maar gehoord met vape related spul, nog nooit met iets van Amazon of bv een toetsenbord van scan.co.uk
Vraag me af of ik m'n juice nog binnenkrijg ;__;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zarathustra schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 02:55:
Ach. Ik ben vanwege stress weer aan de zware shag. Meer lucht en minder hoesten 8)7 Dan wel met COPD en astma combi (astma nu op m'n 47ste pas duidelijk...) Toch is die uitdroging door pg/vg blijkbaar niet erg gezond voor de gevoelige long (heb dus blijkbaar een vorm van niet allergische astma, longen reageren op alles, van waterdamp, koude lucht tot aan vapen, wat nu ik wat ouder ben pas merkbaar wordt)

Schreef het al eerder: de apotheek in de e-peuk ;)
Ik heb toch ook wel erg last van die uitdroging. Afgelopen week veel gevaped (en gedronken), maar neus is van binnen helemaal kapot van de droogheid. Ik ga het toch even proberen af te bouwen dat vapen (lees: cold turkey).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Aiiii..... Daar gaat AliExpress, HeavenGifts, Gearbest, etc.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:33

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

LessRam schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:20:
[...]

Aiiii..... Daar gaat AliExpress, HeavenGifts, Gearbest, etc.......
Mwua, met Aliexpress (de rest ken ik niet zo goed) gebeurd niet zo veel hoor, maar idd, vapeshit zal helaas ten einde lopen. Waarom men zo dom is om die meuk te verbieden snap ik echt niet daar gewoon roken nog steeds te koop is overal. Vapen is altijd nog beter dan roken als je toch wat door je longen wilt trekken.

Maar sommige dingen zijn schijnbaar ondoorgrondelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
barrymossel schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:13:
[...]

Ik heb toch ook wel erg last van die uitdroging. Afgelopen week veel gevaped (en gedronken), maar neus is van binnen helemaal kapot van de droogheid. Ik ga het toch even proberen af te bouwen dat vapen (lees: cold turkey).
Ik merk dat ook behoorlijk, zeker nu het stookseizoen weer is begonnen en de lucht binnenshuis toch al droger is. Ben ook aan het overwegen om MTL te gaan dampen, mede door het hogere liquid verbruik met DL en minder liquid is toch beter imho.
Nu nog een leuke MTL tank zien te vinden voor op de Pico25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 13:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Dus we hebben alleen nog Fasttech over straks? Want zij handelen vanuit Hong Kong right? Wat een ellende zeg in de vaping wereld. Bizar hoe snel ze alles weg willen hebben. Het slaat echt nergens op.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellentrekker
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22-08-2022
Weet niet of het veel toedoet maar ik zal even mijn eigen ervaringen delen met vapen, en die zijn niet mals. Ik krijg een bonkende hoofdpijn iedere keer weer als ik ook maar in de buurt kom van die dampen, en dan heb ik het over een klein wolkje waaraan ik toevallig en zeer kort blootgesteld word. En niet eens een langdurige blootstelling zoals in een kamer met die dampen uithangen of zo.

Ik zal toegeven dat ik astma/copd heb, en dat ik astma-aanvallen door andere soorten rook (zoals die van tabak) krijg, maar met vapen komt ook nog eens die hoofdpijn bij kijken.

Ik heb het liefst dat het spul vandaag dan morgen verboden wordt, want het is behoorlijk moeilijk om de mensen te moeten vermijden als je in het openbaar gaat. Zo bij iedere in- of uitgang, gebouw, bushalte etc.

Verder ben ik van het standpunt dat je ieder in zijn waarde moet laten, maar niet als dat mijn recht op een verdraaglijk leven inperkt of afneemt.

Tot zo, mijn eigen inzichten hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Bellentrekker schreef op woensdag 6 november 2019 @ 03:35:
Weet niet of het veel toedoet maar ik zal even mijn eigen ervaringen delen met vapen, en die zijn niet mals. Ik krijg een bonkende hoofdpijn iedere keer weer als ik ook maar in de buurt kom van die dampen, en dan heb ik het over een klein wolkje waaraan ik toevallig en zeer kort blootgesteld word. En niet eens een langdurige blootstelling zoals in een kamer met die dampen uithangen of zo.

Ik zal toegeven dat ik astma/copd heb, en dat ik astma-aanvallen door andere soorten rook (zoals die van tabak) krijg, maar met vapen komt ook nog eens die hoofdpijn bij kijken.

Ik heb het liefst dat het spul vandaag dan morgen verboden wordt, want het is behoorlijk moeilijk om de mensen te moeten vermijden als je in het openbaar gaat. Zo bij iedere in- of uitgang, gebouw, bushalte etc.

Verder ben ik van het standpunt dat je ieder in zijn waarde moet laten, maar niet als dat mijn recht op een verdraaglijk leven inperkt of afneemt.

edit: nvm

[ Voor 10% gewijzigd door PalingDrone op 06-11-2019 05:32 . Reden: trollenvoer ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 11:34
@Bellentrekker speciaal hiervoor een account aangemaakt op tweakers? Volgens mij heb jij dan vooral hele andere problemen. Ik zou haast zeggen "de ziekte van aandachtstekort".

Uiteraard bijzonder vervelend als je daar last van hebt, maar daarmee kun je toch niet stellen dat je een groeiende doelgroep van 300.000+ dampers maar even wegzet met jouw incidentele probleem?
Bellentrekker schreef op woensdag 6 november 2019 @ 03:35:

Je laat iedereen in zijn/haar waarde maar niet als het om je eigen gewin gaat ... hmm vreemde vogel ben je dan. Daarnaast doe je net of in elke openbare gelegenheid een dampersgilde staat om jou te volgen en in een mistbank achter te laten.

Doe maar even niet ... ;w

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Don't feed the troll, het leest als een slechte auto vertaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 21-04 07:15
Ik denk dat er straks geen shop meer over is https://www.ad.nl/binnenl...erlandse-artsen~aefe8f35/

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Waarom sigaretten nog steeds niet door al die deugende longartsen even voortvarend zijn verboden is mij echt een raadsel. Daarvan weten we namelijk al decennia dat je er gegarandeerd de meest vreselijke vormen van kanker van krijgt en toch zijn die gewoon 24/7 overal verkrijgbaar.
Hypocriet gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 21-04 07:15
Je refereert naar nicotine in pleisters e.d ...we hebben t nu over nicotine wat je inademt ....daar zit wel een stukje verschil tussen ...

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
dave1972 schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:47:
[...]

Je refereert naar nicotine in pleisters e.d ...we hebben t nu over nicotine wat je inademt ....daar zit wel een stukje verschil tussen ...
Waarom zou daar verschil inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@dave1972 dit bericht is alweer geruime tijd oud. Dit soort dingen moet je niet voeden. Dat onderzoek is al lang onderuit gehaald. Labmuizen zijn al niet zo gezond en ze kregen 4 uur per dag een bizar hoge hoeveelheid (36 mg/ml) nicotine en damp binnen. Tel daarbij dat die muizen anders zijn dan mensen en kleiner zijn. Het is eerder zielig voor die muizen.

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-04 19:57
Zie je PM-box

[ Voor 91% gewijzigd door Señor Sjon op 14-11-2019 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:15
Modbreak:Kinders, gooi geen eten naar de troll...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:19

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Belindo schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:46:
Iemand nog een (betrouwbare) webshop die de Red Astaire aroma verkoopt? Dat is met Heisenberg m'n standaard smaak, maar ik kan hem nergens op voorraad vinden.
Hier nog even op terugkomend. @Barfman, bedankt voor de suggesties. Deze shops verkopen wel de aroma, maar geen nic shots. Dat zou dubbele verzendkosten betekenen (tenzij ik bulk bestel, maar dat is weer een beetje teveel van het goede).

M'n reguliere webwinkel heeft nog geen Red Astaire, maar nu vond ik de Blood Sukka van Vampire Vape. Qua smaken is deze vrijwel gelijk aan Red Astaire van T-Juice. Op internet vind ik ook meerdere bevestigingen dat dit dezelfde is, maar dan van een andere fabrikant.

Iemand toevallig bekend met zowel Red Astaire én Blood Sukka?

Red Astaire: Rode bessen, zwarte druiven, eucalyptus, anijs en menthol
Blood Sukka: Bessen, kersen, rood fruit, eucalyptus, menthol en anijs

Coding in the cold; <brrrrr />

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik heb een vraag over het vapen van cannabis maar volgens mij moet ik hier dan niet zijn of wel? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Touchdomex schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:06:
Ik heb een vraag over het vapen van cannabis maar volgens mij moet ik hier dan niet zijn of wel? :+
Ligt eraan wat je weten wilt.... ;)

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

VapingQueen schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:36:
[...]

Ligt eraan wat je weten wilt.... ;)
Hoe de fuck ik het beste mijn flowermate pods kan vullen met hasj vooral. Wiet heb ik al aardig onder de knie maar ook andere ervaringen van mensen hier met die dingen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-04 17:06
@Touchdomex

:$ Ik durf het hier bijna niet te zeggen, maar je kan er een beetje tabak door mengen. Hasj alleen smelt te snel en verstopt de boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

justmike schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:49:
@Touchdomex

:$ Ik durf het hier bijna niet te zeggen, maar je kan er een beetje tabak door mengen. Hasj alleen smelt te snel en verstopt de boel.
Ja ik rook verder niet dus tabak daarvoor halen is niet een optie ;) Las ook al mensen die het inpakken met wiet en zo beide dingen erin doen maar Dat lijkt mij weer heftig.

Pagina: 1 ... 95 ... 103 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.