Zag in de game erna een andere bekende naam (sinds kort voor mij althans) SplirePlays

[minirant] Net twee potjes achter elkaar doodgegaan door de smoke bug van de RN cruiser, wat een onzin blijft dat zeg...
SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest
https://worldofwarships.e...lic-test/public-test-060/
from 11 January at 17:30 CET until 16 January at 14:00 CET
[ Voor 23% gewijzigd door SpamLame op 11-01-2017 06:59 ]
https://worldofwarships.e...ommunity/king-of-the-sea/
Inschrijven als team vanaf 14 Jan 1800 op http://kingoftheseajanuary.hscampaigns.com/
Teams kunnen willekeurige samenstelling hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door SpamLame op 11-01-2017 07:40 ]
Ja die missies zijn aardig goed te doen. Heb gisteren de eerst 3 missies er door gedraait. Nou ja de eerste was makkelijk. Denk in dit tempo dat ik er wel 2 per dag moet kunnen halen.k995 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:54:
[...]
Heb ik gisteren ook gedaan. Moet enkel nog de allerlaatste missie doen voor de graf spee te krijgen en dan te beginnen aan de santa convoy missies.
Die santa convoy missies lijken wel mee te vallen trouwens. Niet de absurde die 20 000 flood damage of spot 2 CV's in een BB.
PS
https://eu.warships.today/
Spot de bekende op de voorpagina
[ Voor 5% gewijzigd door Louwke op 11-01-2017 08:29 ]
Untappd: Louwke80
Ben je lekker bezig in je battleship, samen opgevaren met cruisers en andere battleships, heen en weer schoten uitdelen, schip draaien, geen broadside tonen, dreigen wegduiken achter bergjes, enzz.
Merk je op een gegeven moment dat je de focus van 3 kwart van het vijandelijke team bent geworden en dat je dat niet kan tanken. Kijk je naar je medespelers, blijken ze allemaal 10km achter je te zitten snipen.
En dan speel ik echt geen leeroy Jenkins, ik draai om als ik teveel overmacht zie en ga vechtend wegvaren. Maar het lijkt alsof je gehele eigen team bij de eerste schoten massaal omdraait en je laat zitten met de ellende.
Het volgende potje, denk ik, blijf lekker achter alle schepen varen, dan ben ik niet de focus. Blijkt iedereen dat te denken en worden we kansloos afgemaakt omdat we allemaal tegen de achterkant van de map varen en niemand de cap bewaakt.
Gisteren wel de graf spee gehaald, blijkt nog een verassend leuk schip. 2 potjes gespeeld en eigenlijk als een soort kamikaze op Battleships afgevaren en ze te grazen nemen met torpedo's. De graf spee is best wel stevig voor een cruiser, je bent geen Battleship, maar toch stevig. Alleen die guns is even wennen wat je daar precies mee kunt doen. Het lijken wel een soort hybride CA/BS guns.
[ Voor 32% gewijzigd door defiler1974 op 12-01-2017 08:49 ]
Ik speel heel graag duitste BB's en die zijn gemaakt om vooruit te Leeroyen maar dan wel met support van een of 2 andere schepen. zelfs zonder DD heb ik dan wel een kans.. (hydro FTW)defiler1974 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:19:
Fenomeen wat ik de laatste tijd ervaar:
Ben je lekker bezig in je battleship, samen opgevaren met cruisers en andere battleships, heen en weer schoten uitdelen, schip draaien, geen broadside tonen, dreigen wegduiken achter bergjes, enzz.
Merk je op een gegeven moment dat je de focus van 3 kwart van het vijandelijke team bent geworden en dat je dat niet kan tanken. Kijk je naar je medespelers, blijken ze allemaal 10km achter je te zitten snipen.
En dan speel ik echt geen leeroy Jenkins, ik draai om als ik teveel overmacht zie en ga vechtend wegvaren. Maar het lijkt alsof je gehele eigen team bij de eerste schoten massaal omdraait en je laat zitten met de ellende.
Het volgende potje, denk ik, blijf lekker achter alle schepen varen, dan ben ik niet de focus. Blijkt iedereen dat te denken en worden we kansloos afgemaakt omdat we allemaal tegen de achterkant van de map varen en niemand de cap bewaakt.
echter gebeurt het bovenstaande me nu ongeveer 60-70% van de games en dan ben je kansloos.
Mensen die lekker van achter de cap blijven snipen of ergens aan de rand van de map in hun BB's Cruisers en DD's.
Die snappen echt het spelletje niet het is een Teamgame niet een camp sniper game
Gister wel een erg leuke pot waarin ik bewust vooruit ben gevaren in mn Tirp, met een storm inc om een eiland heen gevaren. Toen de storm opkwam recht hun Cap ingevaren 3 schepen gezonken voordat ik doorhad dat een Yamato op 5 KM naast me voer net voor ik mn torps kon vuren had ik een zooi Cits om mn oren dan zink je heel snel maarja je hebt wel het idee dat je echt iets gedaan hebt.
Van de week de 5k Camo voor mn Curryworst gehaald my god wat helpt dat tegen de credit drain op TX
ow en @ hierboven volgens mij is de GS net de andere kant van de Scharnhorst. tussen een DD en een cruiser in waar de scharnhorst een BB is die op een Cruiser lijkt erg leuk schip lijkt me hoop hem dit weekend te unlocken
[ Voor 5% gewijzigd door Wognummer op 11-01-2017 10:54 ]
herkenbaar..defiler1974 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:19:
Fenomeen wat ik de laatste tijd ervaar:
[....]
moet je nagaan dat het niet eens weekend was. Dan is het drama namelijk 3x zo groot.
oplettendheid 0%, team support 0%, tunnelvisie 100%.
Wordt behoorlijk moedeloos van dat soort "weekend" potato's
In je rechter onder hoek zit bijvoorbeeld een ding waar bijna niemand gebruik van maakt. Dat ding noemen ze de minimap hier zijn posities van teamgenoten en vijanden (die gespot zijn) op te zien.
Hierop kun je dus zien of de tactiek die je team gaat toepassen eventueel handig zou kunnen zijn.
Heb dit tijdens de game ook regelmatig aan mensen proberen uit te leggen (zonder succes overigens
maarja, dat soort mensen kunnen we helaas niet verbieden deze game te spelen. Als ze echter in je team belanden voelt dat niet bepaald als een verrijking.
ik merk wel dat het op TX meestal wat minder is daar vind je soms nog wel een team wat wel na kan denkenGLR89 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:53:
[...]
herkenbaar..
moet je nagaan dat het niet eens weekend was. Dan is het drama namelijk 3x zo groot.
oplettendheid 0%, team support 0%, tunnelvisie 100%.
TheDuckGeneral, wat heb ik nu gewonnen?Louwke schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:07:
https://eu.warships.today/
Spot de bekende op de voorpagina
geen idee waar je die ziet staan
wat me wel opviel was deze persoon
https://eu.warships.today/player/532866586/Bronek1955 wat motiveert zo iemand om nog door te gaan? lijkt mij typisch gevalletje bots toch??? zo slecht kan iemand gewoon niet zijn na 14k battles spelen
volgens zn statestieken gisteren 76 games, ervan uitgaande dat elke game ~15minuten duurt kom ik op ongeveer 19u gespeeld gisteren. Dat is praktisch onmogelijk, tenzij super rush, dood na 3 minuten nieuwe game, etc etc etc kom ik alsnog op ruim 4 uur
[ Voor 23% gewijzigd door GLR89 op 11-01-2017 14:28 ]
Bij best players van yesterday 😉GLR89 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:45:
[...]
geen idee waar je die ziet staan
wat me wel opviel was deze persoon![]()
https://eu.warships.today/player/532866586/Bronek1955 wat motiveert zo iemand om nog door te gaan? lijkt mij typisch gevalletje bots toch??? zo slecht kan iemand gewoon niet 14k battles spelen
volgens zn statestieken gisteren 76 games, ervan uitgaande dat elke game ~15minuten duurt kom ik op ongeveer 19u gespeeld gisteren. Dat is praktisch onmogelijk, tenzij super rush, dood na 3 minuten nieuwe game, etc etc etc kom ik alsnog op ruim 4 uur
T10 biedt helaas ook zeker geen garantie tot succes. Gisteren nog een game waarin een Gearing achter de BBs aan het varen was om op 13 km afstand de vijandelijke schepen onder vuur te nemen. Net nog even z'n stats opgezocht -> 16.257 games met 20k gemiddelde damage en 45% winrate.Wognummer schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:59:
[...]
ik merk wel dat het op TX meestal wat minder is daar vind je soms nog wel een team wat wel na kan denken
Als je genoeg speelt kom je vanzelf in T10, daar hoef je helemaal niets voor te kunnen. Maar het klopt wel dat de kans op echt potatoes minder is. Wat ik ook wel merk is dat het tijdstip waarop je speelt nogal kan uitmaken. In de middag en 's nachts zijn er toch vaak minder goede spelers actief dan 's avonds, maar misschien is dat gewoon toeval.
Zelf ben ik lekker de Chrismas convoy missies aan het grinden en met alle vlaggen / cammo gaat dat best aardig. De 500k geld in een game is net te doen met de credit vlag en een goed potje in T9 / T10 schepen. De meeste potjes gespeeld in de Neptune met xp cammo en vlaggen (uit de kerskistjes) dus de grind naar de Minotaur schiet ook al aardig op. De Neptune is wel een uitdagend schip om te spelen (zeker op de meer open maps), maar het hele tactische spel maakt het voor mij wel een heel leuk schip.
Damage record en geen kills.Louwke schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:45:
Pff niet eens een kill slacker!
[edit] Na het zien van de statistieken van die Gearing speler ben ik even gaan kijken naar de spelers met de meeste gespeelde games, maar daar wordt je niet per se blij van. Op nummer 9 staat iemand met 14 duizend games en een gemiddelde damage van 6k.
[ Voor 14% gewijzigd door Joe_P op 11-01-2017 14:37 ]
Maar speel toch echt zelf en gebruik geen bots.. heb erg goeie potjes maar heb ook echt jank potjes
Gelukkig heb jij geen 15000 potjes gespeeld dus nog genoeg ruimte voor verbetering!ShockWave_Omega schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:02:
Mwa ik kom met die stats ook niet echt goed uit de verf...
Maar speel toch echt zelf en gebruik geen bots.. heb erg goeie potjes maar heb ook echt jank potjes
Hoe meer ervaring in Wows hoe beter je wordt
Hoe zie je die vanaf de voorpagina dan? Of was hem in battle tegengekomen?GLR89 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:45:
[...]
wat me wel opviel was deze persoon![]()
https://eu.warships.today/player/532866586/Bronek1955 wat motiveert zo iemand om nog door te gaan? lijkt mij typisch gevalletje bots toch??? zo slecht kan iemand gewoon niet zijn na 14k battles spelen
Waardoor deze spelers enorm opvallen zijn de belachelijke hoeveelheid gespeelde games (>10k)
slechte winrate (<45%) (bots zijn zodanig "geprogrameerd" dat ze onder de average norm hangen heb ik me ooit laten vertellen) wat dus zou betekenen dat deze spelers slechter presteren dan WG bots (Coöp)
ver onder average schade toegebracht (info omtrent expected stats hier te vinden: https://eu.warships.today/help/warships_today_rating)
dit samen maakt dat deze spelers trekjes vertonen van een bot.
jou statestieken fluctueren zo dusdanig dat dat totaal niet aan de orde is hoor
klikte op de Neptune als schip zijnde en zag iemand met >340 games was benieuwd hoe deze persoon als enige die status had bereiktSpamLame schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:14:
[...]
Hoe zie je die vanaf de voorpagina dan? Of was hem in battle tegengekomen?
[ Voor 14% gewijzigd door GLR89 op 11-01-2017 15:19 ]

Te vinden achter een van de 150mm secondary turrets (derde van voren aan bakboord). De Graf Spee werd vermomd met een valse turret en schoorsteen. Het bord met die tekst werd gebruikt om de koopvaardijschepen, waarop de Graf Spee jaagde, ervan te weerhouden hun positie (en dus die van de Graf Spee) via de radio door te geven.
Ach, stats zeggen ook niet alles. Mijn eerste paar honderd potjes waren ook niet al te best, maar na het kijken van wat how-to video's, streams van goede spelers en het daarna zelf uitproberen heb ik me aardig weten te verbeteren. Als je graag tips wilt hebben over hoe je je spel kan verbeteren, wil ik best een keer een replay van je bekijken. Aan je stats te zien lijkt het erop dat je in vrij veel van de potjes dood gaat, dat zou kunnen betekenen dat je iets te agressief speelt of niet goed angled tegen inkomende shells. Als je snel dood gaat kun je ook geen damage meer doen of punten pakken, dus dat zou wel iets zijn waarop je je kunt verbeteren.ShockWave_Omega schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:02:
Mwa ik kom met die stats ook niet echt goed uit de verf...
[ Voor 11% gewijzigd door Joe_P op 11-01-2017 16:30 ]
Ik speel met o.a. DD's erg agressief en dat is inderdaad een mixed bag o results.. Met sommige BB's heb ik dan wel mijn draai gevonden en Cruisers is echt een haat liefdes relatie.. Mwa meer haat als liefdeJoe_P schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:23:
Ach, stats zeggen ook niet alles. Mijn eerste paar honderd potjes waren ook niet al te best, maar na het kijken van wat how-to video's, streams van goede spelers en het daarna zelf uitproberen heb ik me aardig weten te verbeteren. Als je graag tips wilt hebben over hoe je je spel kan verbeteren, wil ik best een keer een replay van je bekijken. Aan je stats te zien lijkt het erop dat je in vrij veel van de potjes dood gaat, dat zou kunnen betekenen dat je iets te agressief speelt of niet goed angled tegen inkomende shells. Als je snel dood gaat kun je ook geen damage meer doen of punten pakken, dus dat zou wel iets zijn waarop je je kunt verbeteren.
Mja ik doe mijn best en sommige schepen liggen je nou eenmaal meer als de andere. Maar ook al ligt het schip je nog zo goed... dan kan je soms nog van die jank potjes hebben. Als echte speler maak je soms goede en soms ook slechte keuzes. Soms kom je er mee weg.. meestal nietGLR89 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:15:
Jou stats liggen dan ook aanzienlijk hoger dan deze (in mijn ogen) bots, en je hebt nog maar een heel bescheiden aantal potjes gespeeld. Na 500 games waren mijn stats ook om te janken hoorgewoon focusen op de schepen die je wel goed liggen en mocht je de behoefte voelen beter te worden zou ik aanraden op twitch de betere spelers te gaan volgen en evt. kennis op Y-tube binnen te harken.
Waardoor deze spelers enorm opvallen zijn de belachelijke hoeveelheid gespeelde games (>10k)
slechte winrate (<45%) (bots zijn zodanig "geprogrameerd" dat ze onder de average norm hangen heb ik me ooit laten vertellen) wat dus zou betekenen dat deze spelers slechter presteren dan WG bots (Coöp)
ver onder average schade toegebracht (info omtrent expected stats hier te vinden: https://eu.warships.today/help/warships_today_rating)
dit samen maakt dat deze spelers trekjes vertonen van een bot.
jou statestieken fluctueren zo dusdanig dat dat totaal niet aan de orde is hoor
Mnee ik schrok er van dat ik nog onder de 500 zitjoshje schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:11:
[...] Gelukkig heb jij geen 15000 potjes gespeeld dus nog genoeg ruimte voor verbetering!
Hoe meer ervaring in Wows hoe beter je wordt

20 matches waarvan 18 gewonnen
[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 11-01-2017 17:50 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
[Video: https://gfycat.com/ImportantFlawedDiscus]
en dan dit:
https://nl.reddit.com/r/W...din_class_guided_missile/
wat denken jullie?
[ Voor 20% gewijzigd door spartacusNLD op 12-01-2017 07:22 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Hoop dat ze dat Missle gedeelte skippenspartacusNLD schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 07:20:
[...]
[video]
![]()
en dan dit:
wat denken jullie?
denk meer dat er torps komen met een bepaald afwijkend traject. ipv rechtdoor dat ze na een bepaalde afstand naar links of rechts afwijken of zelfs in rondjes gaan draaien.. Heb ooit ergens gelezen dat die dingen daadwerkelijk bestaan hebben een ook gebruikt zijn in WW2
of wellicht zoiets?: Wikipedia: Henschel Hs 293
Er komt een PVE mode dus wellichtSpamLame schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:50:
Misschien (IC)BMs om forten in Bastion Mode te killen.
[ Voor 26% gewijzigd door spartacusNLD op 12-01-2017 10:06 ]
Te gebruiken tegen schepen tot een range van 70km.
Dat zou een tool voor de echte campers zijn
Of je krijgt er extra campers bij die aan de rand van de map iedereen plat bombarderenauroortje schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:02:
Captain skill * EXOCET * rocket.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Wikipedia: Kirov-class battlecruiser
maar je kan het alleen gebruiken op schepen die minimaal 25km ver zijn darn dat word nog uitkijken waar je gaat liggen ook in de hoek van de mapHammetje schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:04:
[...]
Of je krijgt er extra campers bij die aan de rand van de map iedereen plat bombarderen
Nee dat word de rail gun in 2018 : range 150kmauroortje schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:02:
Captain skill * EXOCET * rocket.
Graf spee is trouwens fantastisch vind ik :

Beste game in mijn udaloi ook :

[ Voor 35% gewijzigd door k995 op 12-01-2017 11:18 ]
Shiver my timbers 🏴☠️Louwke schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:00:
Yarr ik speel sinds gisteren met de English (Pirate) language ingame! Best een leuke optie die ik niet eens wist dat hij er was! Zijn best een aantal talen al beschikbaar.
Dev QA met antwoord op de smoke. Volgens SubOctavian: 12.5kts en langzamer daar is de smoke voor en zitje veilig. hij is het er mee eens dat het nu niet intuitief werkt en heeft dat gemeld bij GUI/Game logic department.
Of te wel voor RN cruisers stoppen tot 12.5kts en dan pas smoke. Waarom die bij 20kts dan ook soms werkt geen idee
gewoon een brakke code dus. Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is. Alsof de smoke niet kan blijven stromen gedurende de looptijd van de tool. Dat hele puff systeem is brak en veroorzaakt bugs tot en met. Met de Gearing heb ik het laatst ook ervaren, nog 3 seconden te gaan schiet net door het randje van de laatste smoke grens heen..... geen laatste puffLouwke schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:27:
https://www.reddit.com/r/...o/dev_qa_round_8/dcbtd7m/
Dev QA met antwoord op de smoke. Volgens SubOctavian: 12.5kts en langzamer daar is de smoke voor en zitje veilig. hij is het er mee eens dat het nu niet intuitief werkt en heeft dat gemeld bij GUI/Game logic department.
Of te wel voor RN cruisers stoppen tot 12.5kts en dan pas smoke. Waarom die bij 20kts dan ook soms werkt geen idee
FOCUS FIRE!!!!!!!
nee dan gooit wg liever het smoesje erin dat er teveel particles zouden ontstaan waardoor brakke pcs mogelijk de geest zouden gaan geven...??? uhm hoezo, de intensiteit van de smoke hoeft toch niet omhoog te gaan
Wat ook gek is, is dat de timer nog doorloopt nadat de laatste puff is gegeven. De tweede puff komt redelijk snel na de eerste puff terwijl de timer nog doorloopt.
Ik ga maar eens de training room in duiken om te kijken of ik er wat logica en de goede snelheden uit kan krijgen. Volgens mij verschilt het ook erg per schip (bij de Neptune heb ik er een stuk vaker last van dan de eerdere cruisers), maar dat heeft waarschijnlijk dus ook met de lengte te maken.
Ik krijg helaas elke keer T8 games en dan kan je weinig potten breken. Met CE is hij wel lekker stealthy (Hindenburg captain).k995 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:11:
[...]
Graf spee is trouwens fantastisch vind ik :
Wel apart overigens dat hij in dezelfde tier zit als de Leander, waar de Graf Spee in de Battle of the River Plate tegen vocht (samen met nog een RN CA die helaas niet in de game zit). De balans in het echt was een stuk anders dan in het spel.
[ Voor 16% gewijzigd door Joe_P op 12-01-2017 15:02 ]
Zoals ik het begrijp heb je de generator work time van X sec.
Een lijst met waardes is hier te vinden. http://wiki.wargaming.net...nsumables#Smoke_Generator
Dan heb je dat gedurende de worktime om de X secs de "puff" komt, X=5 aldus http://forum.worldofwarsh...asics-spotting-mechanics/ welke dan 450M diameter zou moeten hebben (weet niet of dat (nu nog) klopt).
Maar dat de Smoke niet continue is zie je in game middels de cirkels en animatie en is al een tijdje zo (zoniet sinds het begin).
In theorie heeft bv
-een RN CA dus 2 "puffs" gedurende de "worktime" (7secs).
-een Flint 5 "puffs"
Maar zoals ik begrijp door https://www.reddit.com/r/..._off_243k_damage/dc1zw67/
is het afhankelijk van je concealment (detected ja/nee) en afstand tot het centrum van de voorgaande "puff" op het moment dat de volgende "puff" komen moet of die daarwerkelijk gedeployed wordt.
Wat de argumenten van WG ook zijn voor de huidige Smoke Mechanics ze zijn is niet echt van belang voor de werking van smoke ingame as is.
Wat WG wel beter kan doen is uitleggen hoe het precies werkt dus naast waardes als "worktime".
-Dat een timer doorloopt is (wellicht) verwarrend, ik weet niet waarom dit zo is, in principe zou de timer voor smoke veelvouden van 5 (+1s ?) kunnen zijn.
-Dat het wel of niet een Xde "puff" krijgen als buggy of glitchy wordt gezien snap ik ook daar informatie over welke variabelen allemaal meetellen niet te vinden is op een officieel kanaal als http://wiki.wargaming.net/
-Vooralsnog en AFAIK is de deployment van "puffs" voor alle schepen gelijk, maar is het voornamelijk zichtbaar bij RN wegens de korte "worktime".
-Sinds patch059 dat je alleen concealed blijft in smoke als je onder de 12.5knts gaat en AFAIK is waar het centrum van je schip zich bevind of je concealed bent of niet.
Wat wij als spelers dus beter kunnen doen is;
-zo goed als mogelijk gebruik maken van de kennis over de game mechanics.
-specifiek voor smoke is dat gedurende de "worktime" elke 5 secs een "puff" als rekening houd met bovenstaande.
-geen bugreport mbt to smoke indien, maar een feature request om (ingame) betere informatie te krijgen omtrent "puff" deployments.
-de discussie met WG aangaan of de argumenten van destijds vandaag nog van toepassing zijn.
Op basis van de tests die ik heb gedaan lijkt het wel of niet krijgen van de tweede puff afhankelijk van de afstand die je af legt na de eerste puff. De afgelegde weg is afhankelijk van zowel startsnelheid áls deceleratie.
Dat betekent dus dat je bij het droppen van smoke bij een bepaalde snelheid (zeg 21kts) de ene keer wel en de andere keer geen twee puffs krijgt. Als je afremt van volle snelheid en bij 20kts smoke dropt, krijg je twee puffs (je decelereert snel genoeg). Maar als je 20kts vaart, start met afremmen en meteen smoke dropt, krijg je maar één puff omdat je niet snel genoeg afremt en dus teveel afstand aflegt ná de eerste puff.
Dus in praktische termen geldt ongeveer (voor de meeste RN schepen):
- Afremmen van volle snelheid -> smoke bij <22 kts
- Afremmen van accelereren / lagere snelheid -> smoke bij lagere snelheden*
- Zeker zijn van stoppen in smoke -> smoke bij <14kts
*afhankelijk van welk schip je vaart, de Fiji decelereert in mijn ervaring sneller dan bijvoorbeeld de Neptune.
Gisteren heb ik even wat builds uitgeprobeerd met de nieuwe captain skills. Maar de Khaba met concealment en RDF wordt echt de ultimate DD hunter. Richting cap varen, als je gespot wordt direct richting de DD doorvaren en wanneer je die gevonden hebt wegdraaien, schieten en profit. Bij rook gooi je je torps er in en kies je je volgende slachtoffer. Zelfs van een Gearing kan je op close range nog winnen.SpamLame schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 06:59:
Public test 060 is (weer) beschikbaar
https://worldofwarships.e...lic-test/public-test-060/
from 11 January at 17:30 CET until 16 January at 14:00 CET
[edit] Het probleem met de RDF skill is ook dat je informatie heel makkelijk met je team kan delen. Er hoeven maar een paar mensen met die skill in je team te zitten om vrij eenvoudig op DDs te kunnen jagen en flanks tegen te kunnen gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Joe_P op 12-01-2017 17:46 ]
Volslagen van de pot gerukte idioterie...spartacusNLD schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 07:20:
en dan dit:
wat denken jullie?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat me de laatste tijd ook opvalt is dat heel weinig spelers snappen hoe je een sterke positie moet behouden en consolideren. Vaak is men dan geneigd om door te pushen naar de andere caps, om daar vervolgens één voor één afgemaakt te worden. Ik snap dat mensen meer damage willen doen en caps willen pakken, maar als je daar vervolgens door verliest is al die moeite eigenlijk voor niets geweest.
Vanavond een game gehad op North waar we drie caps hadden en een voorsprong van 400 punten. Vervolgens gaat iedereen suicide op de tegenstander die op een hoopje ligt te wachten, waaronder een Minotaur die op 5km van een Grosse Kurfurst en 10km van een Missouri probeert te smoken (weer een voorbeeld van een T10 speler die het niet echt snapt). Tien minuten later is ons hele team uitgeroeid, staan de punten weer gelijk en zijn ze vrij om alle caps terug te pakken.
Ja of mensen die op de loop gaan wanneer ze wat tegenstand tegen komen. In je DD in de cap zitten oh een schip maken dat ik hier weg kom. Blijkt het er maar een te zijn, maar toch gaan ze niet terug! Zo irritant.
Hoewel het overbluffen ook wel leuk is af en toe. Zie de 3x Bismarck game van van het weekend of de 3x Gearing van gisteren. De tegenstander 3/4 van de map rondgejagen. Uit eindelijk gewonnen met 1 loss aan onze zijde, blijkt het ook nog een teamkill te zijn
Maar goed, ik was een enemy dd aan het spammen met HE. Dacht ik: laat ik eens AP proberen. BAM detonation
https://worldofwarships.e...emshop-weekly-blyskawica/
En dan als je niet van digitale goederen bent kan je ook terecht in de WG store, waar je met "ROLLOUT17" 10% korting krijgt >> https://wargamingstore.eu/
Om deze te kopen hoef je niet naar de Premium Shop aangezien het al tijden in de tree ingame te verkrijgen is voor doobloons.SpamLame schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:32:
Blyskawica is te koop, helaas alleen als bundle.
https://worldofwarships.e...emshop-weekly-blyskawica/
True ,maar hé je weet maar nooit of iemand de bundle intressant vind.PcDealer schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:07:
[...]
Om deze te kopen hoef je niet naar de Premium Shop aangezien het al tijden in de tree ingame te verkrijgen is voor doobloons.
Die moet de site en/of launcher maar beter in de gaten houden..SpamLame schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:16:
[...]
True ,maar hé je weet maar nooit of iemand de bundle intressant vind.
Over website gesproken: https://worldofwarships.e...ecial-american-fleet2017/
Discounts en extra XP
Net eindelijk weer een supercontainer gekregen (ipv een consumable container) met daarin 10 miljoen credits, dus ik kan naast de aanstaande aanschaf van de Minotaur ook een nieuw T9 schip kopen. Maar welke?
- Iowa
- Friedrich der Große
- Dimitri Donskoi
[edit] Het weekend is weer begonnen hoor, de derpitzes zijn weer volop aanwezig.
[edit2] Na weken hard werken is hij eindelijk binnen:

Beetje dom in de eerste game de upgrade modules en premium consumables vergeten -> 156k damage.
[ Voor 42% gewijzigd door Joe_P op 13-01-2017 18:59 ]
Altijd al willen zien hoe;
- triple double strike
- kraken
- liquidator
- confederate
- high caliber
- quad dev strikes
- 7 kills
Ik dacht dat ik na de Zao en de Belfast niet nog meer verliefd kon worden, maar oh mijn god...
De combinatie van enorme damage output en zwakker armor maakt dat je heel strategisch moet spelen, wat ik het leukste deel van het spel vind. Af en toe een citadel of een torp meepakken om net op tijd achter een eilandje te verdwijnen, rook weer op te laden en je vijanden helemaal tot pulp malen met een regen van AP. Heerlijk uitdagend, maar oh zo lekker als het lukt!
Oh dang. Ik ben nog 1 pin verwijderd van Graf Spee.Louwke schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:33:
[...]
Niet gratis opgepikt uit de Santa Convoys?
Als je hem alsnog unlocked dan krijg je de volle prijs in credits. Ik ben nu bijna bij de Fuso en Budyonny was een leuke 3 miljoen credits.PcDealer schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:34:
[...]
Oh dang. Ik ben nog 1 pin verwijderd van Graf Spee.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Grats.
Alle PT060 combat missions afgerond in de Akizuki.
Schip bevalt me wel, maar we weg rnaar toe iets minder.
Overigens kan je in PT060, net zoals met ships, FXP voor commanders krijgen en deze dan inzetten om andere commander extra skill punten te geven.
Hoe is dat schip opgewassen tegen T10 schepen? In de huidige matchmaking (en zeker ook op de PT) kom je veel T10 schepen tegen en ik ben benieuwd of dat een beetje te doen is in de Akizuki.SpamLame schreef op zondag 15 januari 2017 @ 09:50:
[...]
Alle PT060 combat missions afgerond in de Akizuki.
Schip bevalt me wel, maar we weg rnaar toe iets minder.
Overigens kan je in PT060, net zoals met ships, FXP voor commanders krijgen en deze dan inzetten om andere commander extra skill punten te geven.
[ Voor 35% gewijzigd door Joe_P op 15-01-2017 17:30 ]
Met invisifire heb je zo 200/300 hits.Joe_P schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:28:
[...]
Hoe is dat schip opgewassen tegen T10 schepen? In de huidige matchmaking (en zeker ook op de PT) kom je veel T10 schepen tegen en ik ben benieuwd of dat een beetje te doen is in de Akizuki.
Niet veel vuurtjes met HE maar had dan ook geen enkel vlag erop zitten.
AP werkt opzich ook wel maar was er inconsistent mee.
Eerste 2 games een beetje zoeken hoe ik spelen moest, daarna eigenlijk wel redelijke prestaties.
Vandaag had ik een potje waar het allemaal goed uitpakte. Door in het begin te laten weten dat ik close support zou geven en aan zou geven wanneer ik hydro zou gebruiken, hoopte ik anderen een beetje vertrouwen te geven. Ik vroeg of de Atlanta Radar had en hij antwoordde boven verwachting. Door te vragen of hij wilde aangeven wanneer hij radar zou gebruiken, had ik hem betrokken bij een ietwat meer doordachte manier van spelen. En het pakte uit. Het team bleef goed samenwerken en we wonnen met gemak.Joe_P schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:28:
Mooie video. Vandaag ook weer een paar potjes dat ik in m'n Minotaur de cap lag te verdedigen en dat ik op de minimap keek en onze full health Yamato's lekker de andere kant op aan het varen waren. Volgende potje vraag ik de BBs om mee te pushen, zeggen ze dat ze dat niet willen doen omdat de tegenstander vier DDs heeft. Terwijl ik en onze DDs aan het pushen waren en dus zowel de vijandelijke DDs konden uitschakelen als de eventuele torpedo's konden spotten. Maar nee, ze bleven toch liever vanaf een afstandje schieten...
[...]
Hoe is dat schip opgewassen tegen T10 schepen? In de huidige matchmaking (en zeker ook op de PT) kom je veel T10 schepen tegen en ik ben benieuwd of dat een beetje te doen is in de Akizuki.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Speel graag DD of cruiser.
Akizuki, leuk bootje laatst 475 hits in een game gedaan. Moet wat geluk hebben. Tegen t10 valt het dan vaak uit dat van de 100 hits er 75 non pens of ricochets zijn. Erg frustrerend, wel kun je nog steeds vuurtjes er mee maken ondanks de non pens. Maar op t8 of wellicht t6 is het echt een beest op zijn tijd.
Inertia fuse gaat goed werken op dat ding! Vooral op t10 gaat het dan ervoor zorgen dat je de upperstructers kunt gaan pennen! En wat mee in te brengen hebt met HE vs de t10 dd's
Ja maar hoeveel wil je uitgeven.Astratuner schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:25:
Heeft er iemand tips voor de aankoop van een prem ship ?
Speel graag DD of cruiser.
Blyska vin dik wel leuk, Kutozov ook.
Belfast is ook een favoriet bij velen.
Ik zou zeggen bekijk wat reviews/let plays van de schepen die je op het oog hebt en beslis op basis daarvan welke het best bij jou lijkt te passen.
Nee serieus, dat ding is zo ongelooflijk geweldig. Min of meer een grote kruiser met zeer zwaar pantser. Helaas was die vorige week nog in de aanbieding. Alternatief is de Belfast wat ook een zeer goede kruiser is.
Maar zeg eens, hoe lang speel je al?
eens die boot had nooit maar dan ook nooit in de store mogen komenDaniëlWW2 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 19:45:
Scharnhorst, altijd Scharnhorst.![]()
Nee serieus, dat ding is zo ongelooflijk geweldig. Min of meer een grote kruiser met zeer zwaar pantser. Helaas was die vorige week nog in de aanbieding. Alternatief is de Belfast wat ook een zeer goede kruiser is.
Maar zeg eens, hoe lang speel je al?
Erg uitdagend en geen makkelijk schip.
Maar oh zo belonend
Als je vergelijkende schepen zoekt voor de atago, belfast en kutozov in de normale lijn kan ik niks vinden. Al deze schepen hebben een extra voordeel op non-premium schepen.
Grootste deel van de tijd zal je er geen last van hebben in random battles, omdat de rest van je team een veel grotere invloed heeft als jouw schip. Maar vroeger had wargaming (vooral in WOT) de strategie om premium tanks altijd iets zwakker te maken, vanwege hun xp en credit voordeel.
Ik vind het geen probleem om een maandelijkse fee te betalen voor wat sneller levellen als premium, maar 40-50 euro betalen voor een virtueel ship vind ik aardig aan de prijs.
Kutuzov is inderdaad het enige schip waar ik iets tegen heb. Is niet zoals andere schepen in de lijn.Louwke schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:53:
Atago is alleen uniek vanwege zijn stealth en zijn repair. Verder aardig vergelijkbaar met de rest van de lijn. Kutuzov daarin tegen....
Maar laat die gast lekker zijn gang gaan als hij lekker bezig wil zijn met reacties posten mensen uit te lokken laat hem. Schijnbaar niets beters te doen. Gewoon lekker negeren gaat hij weer iemand ander lastig vallen.
Voor de Atago had je laatst met de ARP missies de kans om de Takoa te unlocken (zelfde schip als de Atago) Dit is hetzelfde schip dus inprincipe een gratis Atago.
Alles komt neer op Skill.defiler1974 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:55:
[...]
Ja en nee. Je kan hier een enorme lading geld aan kwijt raken, maar of je daar een betere speler van wordt.
Op gelijk skill level kan je moeilijk winnen van bepaalde premium schepen.
Maar dat verschil is erg klein, en ook erg situationeel.
Je kan prima winnen van premium schepen. Het ligt er alleen aan hoe jij het aanpakt.
Als je Full broadside gaat richting bijvoorbeeld een Atlanta op 6km afstand dan ga je het idd niet winnen. Maar als jij head on gaat en hij laat zijn broadside zien dan kan je het prima winnen. Elk schip heeft zijn eigen kracht en ligt aan de speler hoe hij die benut.
[ Voor 33% gewijzigd door joshje op 16-01-2017 08:59 ]
Van het weekend hard doorgespeeld op de santa convoy missies, tot aan de russische tier 6 gekomen en deze ga ik vanavond nog wel halen. Daarna wil ik nog wel de konig halen, maar dat gaat nog een potje of 30-40 minimaal kosten en dat haal ik niet voor a.s. woensdag. Jammer dat ze niet een tijdje verlengen die missies.......
Daarnaast op de gneisenau belandt, had al redelijk de bayern onder de knie gekregen, maar de gneis is echt een fantastisch schip! Enigste jammere is het feit dat je maar 6 main guns hebt. Maar de mobiliteit, torps en reload van dat ding is geweldig. Zo speel ik mijn battleship het liefst, up close and personal.
Ook de leander nu unlocked via de missies. Dat is nog even wennen, de speelstijl ligt me nog niet helemaal van de britse cruisers. Ik probeer z.s.m. een plekje voor smoke te vinden en probeer dan te gaan schieten. Alleen ben je enorm afhankelijk van je teamgenoten voor spotting, smoke.en support.
Meer een schip wat je in een division moet spelen.
De leander is de eerste die bruikbaar is IMHO in de RN lijn. FIJI die er na komt is fantastisch..defiler1974 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:53:
Ook de leander nu unlocked via de missies. Dat is nog even wennen, de speelstijl ligt me nog niet helemaal van de britse cruisers. Ik probeer z.s.m. een plekje voor smoke te vinden en probeer dan te gaan schieten. Alleen ben je enorm afhankelijk van je teamgenoten voor spotting, smoke.en support.
Meer een schip wat je in een division moet spelen.
Helemaal mee eens! Fiji is een beest!spartacusNLD schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:24:
[...]
De leander is de eerste die bruikbaar is IMHO in de RN lijn. FIJI die er na komt is fantastisch..dus niet opgeven.
Per T worden de RN cruisers beter en beter!
Mooi! al heb ik de Fiji en de Edinburgh al is kwa stats met elkaar vergeleken.. ze lijken kwa specs niet zoveel te verschillen terwijl je met de Edinburgh een stuk lastigere MM krijgt.. of mis ik iets?joshje schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:25:
[...]
Helemaal mee eens! Fiji is een beest!
Per T worden de RN cruisers beter en beter!
Met een concealment build is hij erg prettig. 9km concealment en 13.3km wanneer je schiet.spartacusNLD schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:27:
[...]
Mooi! al heb ik de Fiji en de Edinburgh al is kwa stats met elkaar vergeleken.. ze lijken kwa specs niet zoveel te verschillen terwijl je met de Edinburgh een stuk lastigere MM krijgt.. of mis ik iets?
10km torps wat ook wel prettig is.
En de repair party kan behoorlijk veel health terug genereren.
Ook de Damage output tegen BB's is behoorlijk hoog. je krijgt makkelijk 5k damage per salvo als je vol focust op de superstructere. En dat kan je dus elke 7,5 seconde!
[ Voor 43% gewijzigd door joshje op 16-01-2017 10:35 ]
Het spelen in een division kan ook een hoop schelen. Met twee britse cruisers kun je elkaar de hele tijd voorzien van rook en hydro.
In de missies kan je de Bayern krijgen, niet de König. Ik had de Bayern al gehouden voor T6 ranked, dus ik kreeg er lekker wat credits voor terug.defiler1974 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:53:
[...]
Daarna wil ik nog wel de konig halen, maar dat gaat nog een potje of 30-40 minimaal kosten en dat haal ik niet voor a.s. woensdag. Jammer dat ze niet een tijdje verlengen die missies.......
[...]
Fijn dat de Gneisenau voor jou wel werkt, op de een of andere manier wekte dat schip bij mij alleen maar frustratie op. De hoeveelheid guns en de Duitse dispersion hebben me af en toe echt tot wanhoop gedreven. Broadside Nurnberg op 8 km -> 2 overpens.defiler1974 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:53:
[...]
Daarnaast op de gneisenau belandt, had al redelijk de bayern onder de knie gekregen, maar de gneis is echt een fantastisch schip! Enigste jammere is het feit dat je maar 6 main guns hebt. Maar de mobiliteit, torps en reload van dat ding is geweldig. Zo speel ik mijn battleship het liefst, up close and personal.
[...]
Ik heb mijn gneis ingericht met een secondary build, dat compenseert op korte afstand je gebrek aan main guns. Je hebt inderdaad niet die grote crits zoals je van andere battleships gewend bent. Ik probeer altijd goed na te denken over het dichtbij komen met de gneis bij andere battleships zonder broadside teveel te tonen en niet teveel onder vuur te komen van teveel schepen. Vooral in het laatste gedeelte van een potje kan ik hem steeds beter spelen. Als ik tenminste geen scharnhorst achterna moet zitten, want dat is vrijwel onmogelijk.Alsof je loopt te spugen op een vuurtje.Joe_P schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:43:
Fijn dat de Gneisenau voor jou wel werkt, op de een of andere manier wekte dat schip bij mij alleen maar frustratie op. De hoeveelheid guns en de Duitse dispersion hebben me af en toe echt tot wanhoop gedreven. Broadside Nurnberg op 8 km -> 2 overpens.Ook was ik er misschien iets te agressief in waardoor ik als voorste BB natuurlijk al het vijandelijke vuur over me heen kreeg en snel weer terug mocht naar de port. De Bismarck werkt voor mij wel weer geweldig, dat is een blijvertje.
De Prinz Eugen
5M credits
Rng haat mij geloof ik
Bij mij begint die echt te groeien. Het is geen Scharnhorst maar wel een goed schip. Zeker omdat om een of andere reden hoger schieten dan de waterlijn mij citadels en normale pens oplevert en op de waterlijn overpens.Joe_P schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:43:
Fijn dat de Gneisenau voor jou wel werkt, op de een of andere manier wekte dat schip bij mij alleen maar frustratie op. De hoeveelheid guns en de Duitse dispersion hebben me af en toe echt tot wanhoop gedreven. Broadside Nurnberg op 8 km -> 2 overpens.Ook was ik er misschien iets te agressief in waardoor ik als voorste BB natuurlijk al het vijandelijke vuur over me heen kreeg en snel weer terug mocht naar de port. De Bismarck werkt voor mij wel weer geweldig, dat is een blijvertje.
Ik heb al 20 containers lang 5 flags. Ben ik dan ongelukkig of is het normaal?Fest schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:20:
Ik heb zojuist eindelijk eens een normale supercontainer mogen openen waar een goede prijs in zat:
De Prinz Eugen
Nee alleen zit ik momenteel over de 60+-Razorbite schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:44:
[...]
Ik heb al 20 containers lang 5 flags. Ben ik dan ongelukkig of is het normaal?
Tussen mijn meest recente SC en die daarvoor hebben er ~135 gezeten met meuk
Maar RNG mag jou nietGLR89 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:55:
[...]
Tussen mijn meest recente SC en die daarvoor hebben er ~135 gezeten met meuk
Stimt!
Score in de supercontainers:
1x 50.000 free xp (
2x 250 victor lima vlaggen (hoger vuur %)
1x 250 ... Vlaggen (meer schade bij rammen vijand)
1x 5.000.000 credits
Whooptiedow
Je mag niet klagen maar volgens mij heb ik al screens van 10 miljoen credits en 150k free xp zien voorbijkomen.GLR89 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:59:
[...]
Stimt!
Score in de supercontainers:
1x 50.000 free xp ()
2x 250 victor lima vlaggen (hoger vuur %)
1x 250 ... Vlaggen (meer schade bij rammen vijand)
1x 5.000.000 credits
Whooptiedow
het is je vergeven.
DEVASTATING STRIKE - Hit a pensacola
+90 boxes
1x 250 vlaggen
2x 250 repair party 2
1x arizona
[ Voor 25% gewijzigd door defiler1974 op 16-01-2017 13:54 ]
Grappig gisteren had ik nog een Liquidator, nee geen grap.
Solo Warrior, begrijp ik niet. Of mijn begrijpend lezen is niet jedat en/of het is krom Engels.
Stand alone against 4 (or more) enemies and win the game.
[ Voor 21% gewijzigd door SpamLame op 16-01-2017 14:19 ]
Wikipedia: Kuma-class cruiser
Schijnt dus omgebouwd te zijn naar een torpedo cruiser. Let wel achterste 3 turrets zijn weg maar in plaats daarvan 10 quadrupple torpedo launchers voor Long Lance torpedo's.
Gimmeh!

De geruchten gaan ook dat 0.6.0 komende donderdag live gaat. Wordt weer een uurtje alle captains respeccen.
Alstu: Kitakami
Dat schip veroorzaakte zoveel team kills dat het uit het spel is gehaald (volgens mij na de closed beta).
[ Voor 28% gewijzigd door Joe_P op 16-01-2017 14:21 ]
Naar mijn weten krijg je die gold container direct als de achievement gold wordt.Joe_P schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:18:
Over achievements gesproken, alle eindejaarsdoelen staan voor EU op goud! We kunnen dus binnenkort (donderdag?) wat extra containers en de eindejaars special container verwachten.
[afbeelding]
De geruchten gaan ook dat 0.6.0 komende donderdag live gaat. Wordt weer een uurtje alle captains respeccen.
Denk niet dat we die terug gaan zien.
Long lance + torp acceleration + reload perk = wall of skill 2.0
Genoeg filmpje over te vinden >> YouTube: kitakami
Even iets ander > commander skill calculator voor 060 nodig? >> http://shipcomrade.com/captcalc
[ Voor 37% gewijzigd door SpamLame op 16-01-2017 14:28 ]
Dus vanaf donderdag is de DD meta kapotJoe_P schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:18: