Allereerst even dank voor al die nominaties

Had het niet verwacht bij 'een case review'

Wel ontzettend tof om te zien.
Even tussendoor: Frozen, Kid, damn al die kleine lettertjes
Off-topic, maar misschien handig als ik gewoon even de uitleg geef waarom ik deze opzet kies (en anderen die wel eens om mij mening vragen dit suggereer te doen) ipv speculatie, dat schiet niet op volgens mij:
- (Wat Frozen al zei): Mobile/Tablet readability. Als ik lekker op het toilet (of elders

) een reviewtje zit te lezen word ik knetter van thumbs klikken, terug moeten gaan, etcetera.
- (Dito) Even zo vaak als mensen de opmerking hebben gemaakt dat ze thumbs tof vinden hoor ik opmerkingen dat het zo lekker weg scrollt en leest op deze manier. Ik ben het daar mee eens, want zelfs als je haast hebt kan je een dergelijke lange review in <1m doorbladeren en heb je een aardig idee van details. Een korte swipe is tenslotte minder moeite dan iets aanklikken en terug moeten gaan. Zo ligt het leestempo hoger, zelfs als je de helft van de foto's op toptempo voorbij blaast.
- Thumbnails worden in mijn ervaring nagenoeg niet aangeklikt, althans de views op die grote bestanden zijn minimaal tov de reviews zelf. Dus los van het feit dat het meer werk/moeite is, wordt er ook bijna geen gebruik van gemaakt. Weet niet of dat komt door mijn opzet waarbij (hopelijk) thumbs aanklikken overbodig is, maar dat bleek uit reviews uit het verleden vandaar de huidige opzet met enkel een paar high-res pics aan het einde voor de echte liefhebber. (Ik meen dat Kid dit ook had waargenomen in zn reviews).
- Cross-post gemak. Als ik mijn review elders wil plaatsen kost het mij nu bijna (helemaal) geen moeite. Dan is het niet zozeer 'de p hebben aan die code' (misschien een beetje

) en simpelweg efficienter met de tijd om willen gaan dat ik de opzet aan de achterkant zo simpel mogelijk hou.
De p- hebben aan die codes valt wel mee hoor, ik word er zeker niet warm van, maar als ik de toegevoegde waarde voor reviews niet voldoende in zie dan ga ik dingen zitten doen tegen mijn zin in, en dat maakt een leuke activiteit minder leuk = moet je vooral niet gaan doen. Moet het wel leuk houden
Denk overigens niet dat er een goede/foute opzet is, uiteraard ook zeer gecharmeerd door de opzet van o.a. Kid, Kiswum, en anderen die het anders doen, maar net als die heren heb ik een mening waar ik stevig achter sta.